Nostalgija| Politika| Roditeljstvo

Razmišljanje jednog običnog srpskog jugonostalgičara

omega68 RSS / 28.07.2010. u 16:29

 

-Tata, šta je to Jugoslavija?

 

Sedam i kusur godina se pripremam kako ću da odgovorim na neka pitanja koja će neminovno da uslede :koliko je to bezbroj,kako sam izašao iz stomaka, zašto Marko kaže da njegov tata ima dve piše...Sve sam mogao da predvidim , ali ovo nisam mogao ni da sanjam.

- Hm, ovaaaj... što ne pitaš mamu , vidiš da perem sudove. Ona ima vremena jer je baš završila zamenu svećica i produvavanje dizne.

- Ma ona kaže da pitam tebe, kaže da ti voliš da tupiš o tim stvarima. Baj d vej, šta znači tupiti?

- Smarati, daviti, pričati. Pričao bih ti ja sine mali, ali još uvek ne možeš to da razumeš, kad porasteš biće ti jasnije.

Molim te na kvadrat , mogu da razumem . Pa ja sad kreće u drugi razred, imam žuti pojas u karateu, čitam neke mlade blogere, mada mi je mama rekla da ti to ne pričam.

- Za to poslednje ćemo tek da razgovaramo.

-Dobro, ti živiš u svom gradu u kome si rođen i zemlja ti se zove Srbija.

- To mi je jasno!

- E, ali taj isti grad je bio u Jugoslaviji. U stvari , isto je bila Srbija, ali ona je bila u Jugoslaviji, baš kao i sadašnje zemlje Hrvatska, Slovenija, Makedonija, Crna Gora i Bosna.

- A ta Bosna ima još nešto? Nešto herc...

- A jeste, Hercegovina, u pravu si. Samo to ti je tek teško da shvatiš. Tu postoji sad Republika Srpska i Federacija, nemoj samo da me pitaš šta je Herceg-Bosna, leba ti

- Aha, sada su to posebne zemlje , a bile su zajedno, sad shvatam.Kakava je bila ta Jugoslavija?

- Pa sine, to je bila jedna veeelika zemlja, koja je imala najlepše more i planine, velike reke, divna jezera, rudnike i ravnice. Mi koji smo živeli u njoj smo se lepo družili, svi su dolazili kod nas i mi smo išli kod njih, zezali smo se leti na moru, išli smo zajedno u vojsku, bili smo mnogo jaki u svim sportovima...

- Joj što ja nisam živeo u Jugoslaviji!


U tom času sam osetio kako mi se majca podiže na leđima.

Rekao je to. Videlo se da je razumeo i da mu se to učinilo kao najlepša bajka.

Odlutao sam. Iako ne mislim da sam jugonostalgičar počeo sam da vraćam film. Makarska, Ohrid, Ljubljana, Hvar. Dubrovnik.Sarajevo.Konjic.

Vratio me u stvarnost:

- A zašto više ne postoji ta Vaša Jugoslavija?

Razmišljao sam.

Šta da mu kažem? Ono što je politički korektno, danas, kada se regionalna saradnja sve bolje razvija i kada se ponovo uvodi stari, jugoslovenski loto (?) ili moju verziju raspada Jugoslavije? Odlučio sam da mu kažem samo to da su neke čike rešile da im više nije lepo da nekoga slušaju i da su poželeli da svako bude glavni u svojoj novoj zemlji.

- Kad porasteš pričaćemo više o tome

Ode.

Nastavio sam da razmišljam. Da li je to zaista bila samo bajka? Da li su trebali da nas uče da se svaka bajka završava krvavo?

Da li je moguće da smo svi kojima se takva zemlja sviđala  bili  infantilni? Da li takvo nešto može da se zamisli još samo u dečjoj mašti?


Šta zna dete šta je mašta

ili Jugoslavija



Komentari (230)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tyson tyson 23:45 30.07.2010

Re: jugoslavija

samo dve niti konca i cela zemlja je pokrivena

Veličina nije bitna.



bocvena bocvena 19:40 28.07.2010

Krvave bajke...

Da li su trebali da nas uče da se svaka bajka završava krvavo?


Kad baku i Crvenkapu proguta vuk, dodje lovac i ubije ga. Pa mu raseče stomak, izvadi ove dve, natrpa kamenje u njega, zašije ga i baci u bunar. Onda lovac, baka i Crvenkapa sednu da ručaju. To je hepiend!

Diznijeva verzija zvuči kao naše sećanje na Jugoslaviju.
mlekac mlekac 19:44 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

bocvena
Da li su trebali da nas uče da se svaka bajka završava krvavo?


Kad baku i Crvenkapu proguta vuk, dodje lovac i ubije ga. Pa mu raseče stomak, izvadi ove dve, natrpa kamenje u njega, zašije ga i baci u bunar. Onda lovac, baka i Crvenkapa sednu da ručaju. To je hepi end!

Diznijeva verzija zvuči kao naše sećanje na Jugoslaviju.



docsumann docsumann 19:54 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Kad baku i Crvenkapu proguta vuk, dodje lovac i ubije ga. Pa mu raseče stomak, izvadi ove dve, natrpa kamenje u njega, zašije ga i baci u bunar. Onda lovac, baka i Crvenkapa sednu da ručaju. To je hepi end!


S tim što se scene vađenja vučje utrobice ne izbacuju iz kadra.
bocvena bocvena 20:05 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

To ti kažem. Nama diznijevska verzija u sećanju, a dogodila nam se grimovska.
Jukie Jukie 20:05 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

bocvena
Da li su trebali da nas uče da se svaka bajka završava krvavo? Kad baku i Crvenkapu proguta vuk, dodje lovac i ubije ga. Pa mu raseče stomak, izvadi ove dve, natrpa kamenje u njega, zašije ga i baci u bunar. Onda lovac, baka i Crvenkapa sednu da ručaju. To je hepi end!Diznijeva verzija zvuči kao naše sećanje na Jugoslaviju.

A koliko se ja sećam, Crvenkapa je ta koja je sakupljala kamenje (jer joj je naravno bilo najlakše da se saginje), što je čist ejdžizam jer su malo dete terali da vuče teške predmete i na taj način ugrožavali njena dečja prava
reanimator reanimator 20:27 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Zar nije vuk nafilovan kamenjen i bačen u bunar nakon što su iz njega izvadili 7 jarića?
mlekac mlekac 20:30 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

reanimator
Zar nije vuk nafilovan kamenjen i bačen u bunar nakon što su iz njega izvadili 7 jarića?


Nije, taj je samoinicijativno krenuo da pije vode pa se prevrnuo u bunar!

A da su ga napunili kamenjem - jesu.
reanimator reanimator 20:34 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

mlekac

A da su ga napunili kamenjem - jesu.

Drugim rečima, dva vuka su nafilovana? :)
I treći bi bio napunjen da treće prase nije bilo zidar sa iskustvom :)
jednatanja jednatanja 20:38 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Zar nije vuk nafilovan kamenjen i bačen u bunar nakon što su iz njega izvadili 7 jarića?


drago mi je da si reagovao! brkate "crvenkapu" i "mama kozu i sedam jarića", bocvena sedi jedan
mlekac mlekac 20:39 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

reanimator
mlekac

A da su ga napunili kamenjem - jesu.

Drugim rečima, dva vuka su nafilovana? :)
I treći bi bio napunjen da treće prase nije bilo zidar sa iskustvom :)

E, taj je samo upao u kotao sa vrelom vodom!
reanimator reanimator 21:03 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Kako god da okreneš, bajke baš i nisu najnormalnije.
Mislim..hirurški precizno otvoriti vuka i napuniti ga kamenjem, pa zašiti, ali tako precizno, da kad se probudi nema posledice, osim što je žedan, pa kao ide na bunar..???
Još je najbenignija Doroti, koja se uradila makom, pa istripovala Oz, limenog drvoseču i sl :)
bocvena bocvena 21:36 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Uopšte se ne sećam kraja ovih 7 jarića, ali Crvenkapa je užas surova.
A tek Devojčica sa žigicama!
libkonz libkonz 22:21 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

A tek Devojčica sa žigicama!

a jadni Pinokio? Kakav je to bio mobing nad njim dok nije došlo do hepienda.
brandname brandname 23:10 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

reanimator
Kako god da okreneš, bajke baš i nisu najnormalnije.

Ima brutalnih momenata, pogotovo u onim narodnim. (A "Crvenkapa" je takva, Grimovi su je samo zapisali.) Smatra se da ti motivski slojevi potiču iz drevnih vremena. Mada, se prilične svireposti sreću i u tzv. umetničkim bajkama. Andersenov primer se, prosto, nameće.
Kao takve bile su podatne raznim psihoanalitičkim tumačenjima, valjda, koliko i mitovi. Stoga i ne čudi da su, za potrebe ekranizacija, redovno bivale prerađivane, da ne reknem: cenzurisane. Inače se takvih postupaka gadim ali, kada su bajke u pitanju, potpuno podržavam. Tolika količina izlišne surovosti...
Zbog jednostavne strukture, često šablonske, bile su i omiljeno lovište strukturalista. Koga interesuje može da pogleda Propa, Jolesa itd.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:18 28.07.2010

Re: Krvave bajke...

Mislim..hirurški precizno otvoriti vuka i napuniti ga kamenjem, pa zašiti, ali tako precizno, da kad se probudi nema posledice, osim što je žedan, pa kao ide na bunar..???

čist Markiz de Sad.
vishnja92 vishnja92 05:49 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

bajke baš i nisu najnormalnije

a Palcic?



mega
antioksidant antioksidant 07:18 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

Još je najbenignija Doroti, koja se uradila makom, pa istripovala Oz, limenog drvoseču i sl :)

ваљда конопољом?
reanimator reanimator 07:48 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

antioksidant
ваљда конопољом?

Opijum sinko, opijum..zaspala u polju maka :)
I ono kad zvončica zvekne čarobni prašak, pa svi kao lete. Čarobni prašak??
Da ne pominjem Snežanu i humanog lovca koji rokne nedužnu srnu, pa joj izvadi srce...Pepeljugu, koja je izdresirala kućne ljubimce da ribaju pod umesto nje..
A vrhunac tragedije su mi Gerda i Kaj. Osetim teskobu na samo pominjanje.
antioksidant antioksidant 09:52 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

zaspala u polju maka :)

ovo se i meni desilo
supracorona supracorona 12:45 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

bocvena
Uopšte se ne sećam kraja ovih 7 jarića, ali Crvenkapa je užas surova.
A tek Devojčica sa žigicama!


Pa na ovoj Wikipedia stranici lepo piše:
*** Oni su slušali tradicionalne priče za starije ljude i napisali su ih u knjizi. ***

Ko zna kakva je originalna verzija Crvenkape i kakav je zaista njen odnos sa vukom?
"Little Red Riding Hood"


reanimator reanimator 13:04 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

supracorona

Ko zna kakva je originalna verzija Crvenkape i kakav je zaista njen odnos sa vukom

Mnogo odnosi tu nisu razjašnjeni!
I taj lovac..kao slučajno prolazio? Ili je zatekao baku i vuka? Ili vuk zatekao baku i lovca?? Ili baka zatekla vuka i lovca, pa je vuk pojeo da ne širi istinu, a onda ga lovac prodao? Ili baka zatekla vuka kako oblači njen veš??
Jukie Jukie 13:09 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

reanimator
Da ne pominjem Snežanu i humanog lovca koji rokne nedužnu srnu, pa joj izvadi srce....


U MOJOJ knjizi bajki Snežanin lovac nije ulovio srnu, nego "tuda je protrčala mlada divlja svinja, a lovac je ubi i izvadi srce i pluća, pa ih odnese kraljici, a zla žena ih je pojela, jer je mislila da su Snežanini"

Sa druge strane, kada se Trnova ružica probudila, posle nekog vremena je rodila dvoje dece, devojčicu po imenu Zora i dečaka po imenu Dan. Međutim, njena zla svekrva ljudožderka poželi da ih pojede, pa kad je njen sin otišao na službeni put, pošalje lovca? kuvara?, ali ga Trnova ružica nekako ubedi da ih poštedi, pa on prvi dan ubije jare, drugi dan jagnje, i poturi ih kao decu. Treći dan je morao da ide da ulovi neku srnu u šumi, ali žilavu free-range sortu a ne neku iz kaveza, pošto je Trnoružica prethodno spavala stotinu godina pa nije bila baš toliko mekana, tako da bi kraljica PROVALILA da to nije Trnoružica ako bi nahvatao neku couch potato životinjku na dvorištu.
Prevara je neko vreme bila uspešna, ali su deca posle nekog vremena počela da prave buku u kolibi gde su se sakrili, pa je svekrva saznala da su tu. Onda je naredila da ih bace u kotao pun zmija ljudožderki, ali baš u tom trenutku se vraća njen sin sa puta i kaže "šta je bre ovo?" i kraljica poludi i skoči u kotao a životinje je pojedu. Kralju je bilo žao jer mu je ipak bila majka, ali se utešio uz svoju milu ženu i dečicu.

(Mama me je terala da sa 6 godina čitam bajke naglas kada bi došli gosti)
supracorona supracorona 13:17 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

reanimator
supracorona

Ko zna kakva je originalna verzija Crvenkape i kakav je zaista njen odnos sa vukom

Mnogo odnosi tu nisu razjašnjeni!
I taj lovac..kao slučajno prolazio? Ili je zatekao baku i vuka? Ili vuk zatekao baku i lovca?? Ili baka zatekla vuka i lovca, pa je vuk pojeo da ne širi istinu, a onda ga lovac prodao? Ili baka zatekla vuka kako oblači njen veš??



Isto tako, veoma vešto se izbegavaju Crvenkapine, vukove i lovčeve godine starosti (za baku se valjda zna da ima bar 75) !!!

Kako se ono zove kad klinka kojoj se upucavaš ima manje od 18 godina?



reanimator reanimator 14:25 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

supracorona

Kako se ono zove kad klinka kojoj se upucavaš ima manje od 18 godina?

Zavisi.
Evo..Riberi odradio žešću maloletnicu, rekao da mu je rekla da je punoletna i sud rekao : "dobro".
Jukie Jukie 15:23 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

supracorona

reanimator

supracoronaKo zna kakva je originalna verzija Crvenkape i kakav je zaista njen odnos sa vukomMnogo odnosi tu nisu razjašnjeni!I taj lovac..kao slučajno prolazio? Ili je zatekao baku i vuka? Ili vuk zatekao baku i lovca?? Ili baka zatekla vuka i lovca, pa je vuk pojeo da ne širi istinu, a onda ga lovac prodao? Ili baka zatekla vuka kako oblači njen veš??Isto tako, veoma vešto se izbegavaju Crvenkapine, vukove i lovčeve godine starosti (za baku se valjda zna da ima bar 75) !!!Kako se ono zove kad klinka kojoj se upucavaš ima manje od 18 godina?

Pubertet?

Nego baka ima negde 40 godina otprilike, ne zaboravimo da su se u vreme pisanja ovih bajki devojke udavale sa 15 (Trnoružica se ubola u prst na 15. rođendan a čim se probudila krenula da se udaje za princa).
Dakle, baka se udaje sa 15, rađa Crvenkapinu majku sa 16, Crvenkapina majka se udaje sa 15 kada baka ima 31, rađa crvenkapu kada baka ima 32, da bi Crvenkapa mogla sama da lunja šumom mora da ima bar 8 godina, dakle baka ima 40 godina.
bocvena bocvena 15:35 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

E zbog ovakve omladine (kojoj ni Crvenkapa nije sveta!) je propala Jugoslavija!!!!
supracorona supracorona 15:43 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

Jukie
dakle baka ima 40 godina.


Majku mu, po tebi ispada da je baka moj broj

... iKr.me/aSA
blogovatelj blogovatelj 15:55 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

Zavisi.
Evo..Riberi odradio žešću maloletnicu, rekao da mu je rekla da je punoletna i sud rekao : "dobro".


Sud je rekao "dobro" posto je i ona rekla to isto.
I nije da je zesca.
Mislim, jeste zesca riba, ali nije zesca maloletnica.
Ima bombe ko detinje glave, sto obicno znaci da je negde oko sedamn'es'
omega68 omega68 16:14 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

supracorona
Jukie
dakle baka ima 40 godina.


Majku mu, po tebi ispada da je baka moj broj

... iKr.me/aSA

znaci sad je ovaj Baja sto je sa njom u vezi chukun deda
posto chuka babu
supracorona supracorona 20:48 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

Jukie
Pubertet?


freehand freehand 21:44 29.07.2010

Re: Krvave bajke...

.. i krvava majka!
da niko ne pomene onu čuvenu urbanu legendu, kad klinac u drugom osnovne, u nekom selu u Šumadiji, na temu "Crvenkape" napiše:

Krenula Crvenkapica kroz sumu kod bake.I vrljala vrljala vraljala i zavrljala.Naidje vuk i pita je "kud si ti krenula 'vuda krvavu ti majku jebem"

A na pitanje učiteljice jel to sam napiao ili mu je neko pomogao, on kaže:
"Jeste, deda."
bauer. bauer. 02:05 30.07.2010

Re: Krvave bajke...

Opijum sinko, opijum..zaspala u polju maka :)
I ono kad zvončica zvekne čarobni prašak, pa svi kao lete. Čarobni prašak??

Ili, kako su nama pevali, kad smo bili mali...



A sada, sve više ličimo na njih
jednatanja jednatanja 20:39 28.07.2010

Omega

nije važno šta pita, važno da pita, nek ti je živ i zdrav mali naslednik!
omega68 omega68 22:15 28.07.2010

Re: Omega

jednatanja
nije važno šta pita, važno da pita, nek ti je živ i zdrav mali naslednik!

Ma samo da ne počne da bloguje...
Tanja, takođe
skyspoter skyspoter 21:09 28.07.2010

Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

onim na kojem pise Srbija, cirilicom.
Posto me zadrzavaja dugo zbog provera, koleginica Kineskinja mi je rekla da kazem Yugoslavia svaki put kada me zaustave. Poslednji put na aerodromu u Chengdu( koji se karakterise kao internacionalni aerodrom ako idete na TIbet) kada sam rekla Yugoslavia, carinik, klinac koji moze dete da mi bude je poceo da zvizdi “Valter brani Sarajevo”

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:13 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,


Ziveli
skyspoter skyspoter 21:26 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

dusanovaiivanovamama
Ziveli



euro krem za generaciju koja raste!
milisav68 milisav68 21:31 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

kada sam rekla Yugoslavia, carinik, klinac koji moze dete da mi bude je poceo da zvizdi “Valter brani Sarajevo”

Pa Bata Živojinović je najpopularniji glumac na svetu.
Ima najviše obožavaoca.

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 21:43 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

skyspoter
dusanovaiivanovamama
Ziveli



euro krem za generaciju koja raste!


Ne nadjoh tu reklamu
skyspoter skyspoter 21:58 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

nekada je postojao sajt leksikonyumitologije ali je nestao. sada je ostalo ovo.

DAS IST VALTER

Jedan od poznatijih sarajevskih ilegalaca Vladimir Perić-Valter je od čoveka za koga je malo ko znao prerastao u mit, i to zahvaljujući najboljem režiseru jugo-vesterna Šibi Krvavcu. Valter brani Sarajevo je najgledaniji film svih vremena u Kini. Tokom NATO udara na SRJ, beogradsko dopisništvo kineske nacionalne televizije napravilo je intervju sa Batom Živojinovićem – par dana nakon emitovanja tog intervjua, više miliona Kineza se prijavilo da ide u Jugoslaviju da pomogne Valteru.

Anonim

omega68 omega68 22:17 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

više miliona Kineza se prijavilo da ide u Jugoslaviju da pomogne Valteru.

pa što ne dođoše?
freehand freehand 22:34 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

skyspoter
nekada je postojao sajt leksikonyumitologije ali je nestao. sada je ostalo ovo.

DAS IST VALTER

Jedan od poznatijih sarajevskih ilegalaca Vladimir Perić-Valter je od čoveka za koga je malo ko znao prerastao u mit, i to zahvaljujući najboljem režiseru jugo-vesterna Šibi Krvavcu. Valter brani Sarajevo je najgledaniji film svih vremena u Kini. Tokom NATO udara na SRJ, beogradsko dopisništvo kineske nacionalne televizije napravilo je intervju sa Batom Živojinovićem – par dana nakon emitovanja tog intervjua, više miliona Kineza se prijavilo da ide u Jugoslaviju da pomogne Valteru.

Anonim


Reci tetki da je stigao ujak!
freehand freehand 22:35 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

omega68
više miliona Kineza se prijavilo da ide u Jugoslaviju da pomogne Valteru.

pa što ne dođoše?


Ti bi primio pola na konak i doručak?
omega68 omega68 23:13 28.07.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

Ti bi primio pola na konak i doručak?

ha
zezao se jednom Đ. Balašević na nekom koncertu ( krajem 70-ih )posle posete kineskog predsednika nečega Titu:
''Fin neki čovek ovaj Feng ( Hua GuoFeng prim. omega po sećanju ), al mi kaž'li da ne pevam o njemu.Kako što, derane, pa šta misliš ako im se svidi pesma pa dođe njih jedno dvesta trista miliona da kupe ploču''
supracorona supracorona 11:14 01.08.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

skyspoter
euro krem za generaciju koja raste!


Ekrem - za generaciju koja (sada) raste!


omega68 omega68 14:32 01.08.2010

Re: Ponekad u Kinu putujem sa nasim pasosem,

hehe
( videti moj preghodni blog )

zilikaka zilikaka 22:21 28.07.2010

Ista priča

I E, ali taj isti grad je bio u Jugoslaviji. U stvari , isto je bila Srbija, ali ona je bila u Jugoslaviji, baš kao i sadašnje zemlje Hrvatska, Slovenija, Makedonija, Crna Gora i Bosna.

- A ta Bosna ima još nešto? Nešto herc...

- A jeste, Hercegovina, u pravu si. Samo to ti je tek teško da shvatiš. Tu postoji sad Republika Srpska i Federacija, nemoj samo da me pitaš šta je Herceg-Bosna, leba ti

- Aha, sada su to posebne zemlje , a bile su zajedno, sad shvatam.Kakava je bila ta Jugoslavija?

Ovo smo u kući nekako savladali, ali sad ide sledeće:
Mama, kojim se jezikom govori u Hrvatskoj? A u Bosni?
Još kad se u priču umeša neka emisija sa HTV, a on shvati da ih potpuno razume, nastaje prava zbrka...
Jedino pozitivno je, što je mladunac na kraju sam zaključio, da osim maternjeg govori bar još tri jezika!
mlekac mlekac 22:27 28.07.2010

Re: Ista priča

zilikaka
I E, ali taj isti grad je bio u Jugoslaviji. U stvari , isto je bila Srbija, ali ona je bila u Jugoslaviji, baš kao i sadašnje zemlje Hrvatska, Slovenija, Makedonija, Crna Gora i Bosna.

- A ta Bosna ima još nešto? Nešto herc...

- A jeste, Hercegovina, u pravu si. Samo to ti je tek teško da shvatiš. Tu postoji sad Republika Srpska i Federacija, nemoj samo da me pitaš šta je Herceg-Bosna, leba ti

- Aha, sada su to posebne zemlje , a bile su zajedno, sad shvatam.Kakava je bila ta Jugoslavija?

Ovo smo u kući nekako savladali, ali sad ide sledeće:
Mama, kojim se jezikom govori u Hrvatskoj? A u Bosni?
Još kad se u priču umeša neka emisija sa HTV, a on shvati da ih potpuno razume, nastaje prava zbrka...
Jedino pozitivno je, što je mladunac na kraju sam zaključio, da osim maternjeg govori bar još tri jezika!



Mi te jezike nismo delili - kod nas se jezik zvao "Naš"

Ionako smo imali u Bw prijatelje iz svih krajeva bivse Juge, bilo mi glupo da objasnjavam klincima da to vise nisu isti jezici...
zilikaka zilikaka 22:35 28.07.2010

Re: Ista priča

Ma ne delimo ih ni mi, ali verovatno je to napolju bilo lakše.
Ovdeoni prve informacije dobijaju iz okruženja. Kako da kašem naš, a on stalno sluša o bošnjačkom, hrvatskom, srpkom i crnogorskom jeziku?
.. i kad pokušaš da mu objasniš da je to jedno te isto, (a i sam ima priliku da čuje), samo se drugačije zove, postavi dete najlogičnije moguće pitanje:
"A što postoje četiri imena za isti jezik?"
E, tu ja ostajem bez teksta!
omega68 omega68 22:58 28.07.2010

Re: Ista priča

zilikaka
Ma ne delimo ih ni mi, ali verovatno je to napolju bilo lakše.
Ovdeoni prve informacije dobijaju iz okruženja. Kako da kašem naš, a on stalno sluša o bošnjačkom, hrvatskom, srpkom i crnogorskom jeziku?
.. i kad pokušaš da mu objasniš da je to jedno te isto, (a i sam ima priliku da čuje), samo se drugačije zove, postavi dete najlogičnije moguće pitanje:
"A što postoje četiri imena za isti jezik?"
E, tu ja ostajem bez teksta!

da, nisam mogao još i to da ubacujem u već predugačak tekst, to je bio cirkus:
-Vidiš, Hrvati kažu žlica ( kašika ), kruh ( hleb )itd ali mi smo to razumeli.Sa Slovencima i Makedoncima je išlo malo teže ali i to smo razumeli.
- Aha, znači kada Bosanci kažu mlijeko to je naše mleko
šta reći?
upišavanje
supracorona supracorona 01:22 29.07.2010

Re: Ista priča

Ja sam to rešio ovako ... pravljenjem jednog mini web-sajta
snrj.net
zilikaka zilikaka 18:47 29.07.2010

Re: Ista priča

supracorona
Ja sam to rešio ovako ... pravljenjem jednog mini web-sajta snrj.net

nerod nerod 09:31 30.07.2010

Re: Ista priča

supracorona
Ja sam to rešio ovako ... pravljenjem jednog mini web-sajta
snrj.net


Dobra zajebancija.

Radi političke korektnosti, samo da skrenem pažnju da Bošnjaci svoj jezik zvanično nazivaju Bosanski. Prvobitna verzija je bila Bošnjački, no iz (očiglednih) političkih razloga promijenjen je u Bosanski.

EDIT:

Ups, 200
Mislio sam da je neko iz prvog plana već naletio na centaršut (dok sam ja nadoknađivao propušteno gradivo)
supracorona supracorona 10:12 30.07.2010

Re: Ista priča

nerod

Radi političke korektnosti, samo da skrenem pažnju da Bošnjaci svoj jezik zvanično nazivaju Bosanski. Prvobitna verzija je bila Bošnjački, no iz (očiglednih) političkih razloga promijenjen je u Bosanski.


Pa nije nazvan Bošnjački - već .BA stranica

... evo još političke korektnosti
nerod nerod 11:07 30.07.2010

Re: Ista priča

supracorona
nerod

Radi političke korektnosti, samo da skrenem pažnju da Bošnjaci svoj jezik zvanično nazivaju Bosanski. Prvobitna verzija je bila Bošnjački, no iz (očiglednih) političkih razloga promijenjen je u Bosanski.


Pa nije nazvan Bošnjački - već .BA stranica

... evo još političke korektnosti

Nisam mislio na to, već u tekstu (.rs, nisam čitao ostale) spominje se Bošnjački jezik. A i neko je malo iznad, takođe isto napisao. U suštini nebitno, ionako samo Bošnjaci koriste taj jezik.
supracorona supracorona 15:55 30.07.2010

Re: Ista priča

nerod

Nisam mislio na to, već u tekstu (.rs, nisam čitao ostale) spominje se Bošnjački jezik. A i neko je malo iznad, takođe isto napisao. U suštini nebitno, ionako samo Bošnjaci koriste taj jezik.


Pa da ... u osnovnoj kombinaciji imena kao ilustraciju koristim termin bosanski, a onda navodim ... "sve to još jednom, ali ovaj put sa terminom bošnjački" ... što bi rekli Momo i Uzeir (nekadašnje Radio Sarajevo, op. cit. za mlađe) - "Pa, ko kako voli, nek' izvoli!"

Ovim samo još jednom pokazujemo imbecilnost sitnocrevne lingvističke podele.
Jadni Indijanci
zilikaka zilikaka 18:25 30.07.2010

Re: Ista priča

Ovim samo još jednom pokazujemo imbecilnost sitnocrevne lingvističke podele.
aleksandarz92 aleksandarz92 22:54 28.07.2010

Evo još jednog bloga

omega68 omega68 23:15 28.07.2010

Re: Evo još jednog bloga

ko da smo se dogovorili
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:18 28.07.2010

Re: Evo još jednog bloga

omega68
ko da smo se dogovorili

A bre omega stoti na svom blogu

Izvoli:
razmisljam razmisljam 23:36 28.07.2010

Re: Evo još jednog bloga

Моје Средње Дете је имало пет година када је велика домовина почела да се распада. Како јој објаснити шта се збива ?
Туц муц, тамо вамо...
Из целе моје приче је закључила да неће више бити Кики бомбона и то ју је невероватно растужило .
omega68 omega68 23:38 28.07.2010

Re: Evo još jednog bloga

dusanovaiivanovamama
omega68
ko da smo se dogovorili

A bre omega stoti na svom blogu

Izvoli:

hehe,
hvala
i još nešto da Vam kažem
ko 'oće da priča o vojsci neka ide kod Krleta
on se sprema da bude Ministar vojske
omega68 omega68 18:42 29.07.2010

Re: Evo još jednog bloga

Из целе моје приче је закључила да неће више бити Кики бомбона и то ју је невероватно растужило .

srećom da ih ima opet
omega68 omega68 23:28 28.07.2010

Klinci snimili film

mobilnim telefonom
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:42 28.07.2010

Re: Klinci snimili film

Svaka cast klincima, fenomenalno
topcat topcat 00:27 29.07.2010

A kad ste sve ovo ispisali?

Skupljam pečate u pasošu, tako da mi ova situacija ide na ruku.
Ispadam svjetski putnik...nije bitno što na pola pečata piše Dragonja, što je po ure od kuće ; )
blogovatelj blogovatelj 00:28 29.07.2010

Ajmo razlaz

San je zavrsen.
Posle gledanja filma, supruga i ja koracamo prema stanu. Zanemeli. Dvadeset minuta hoda bez reci. Muk. Resetovanih mozgova.
Pred zgradom ona kaze:
Kad me dete jednog dana bude pitalo kakva je bila ta Jugoslavija, necu mu nista pricati, samo cu mu reci da odgleda ovaj film.

supracorona supracorona 00:59 29.07.2010

Hmmm

Za sve ove godine na netu, ovo je prvi post ikada na B92 blogu koji me je naveo da se registrujem i stavim svoj komentar A komentar je sledeći:


Pre dva dana sam prošao slično sa svojim klincem na njegovo isto pitanje:
- Tata, šta je to Jugoslavija?

Da stvar bude (gora - bolja ... popuni po želji) usledilo je posle odgovora na detetovo prethodno pitanje
- Tata, čija je ovo zastava?

prepuno ushićenja dok je oduševljeno gledao zvezdu petokraku u izlogu Radne žene (ili kako se već zove ona prodavnica zastava) u Kosovskoj ulici u Beogradu.
- Tata, `ajde da je kupimo! Mnogo mi se sviđa.

I kupili smo je. Šta zna dete šta je petokraka? Njemu se dopala zastava takva kakva je.

Ili sam ja jednostavno "napravio" komunjaru?
freehand freehand 01:15 29.07.2010

Re: Hmmm

supracorona
Za sve ove godine na netu, ovo je prvi post ikada na B92 blogu koji me je naveo da se registrujem i stavim svoj komentar A komentar je sledeći:


Pre dva dana sam prošao slično sa svojim klincem na njegovo isto pitanje:
- Tata, šta je to Jugoslavija?

Da stvar bude (gora - bolja ... popuni po želji) usledilo je posle odgovora na detetovo prethodno pitanje
- Tata, čija je ovo zastava?

prepuno ushićenja dok je oduševljeno gledao zvezdu petokraku u izlogu Radne žene (ili kako se već zove ona prodavnica zastava) u Kosovskoj ulici u Beogradu.
- Tata, `ajde da je kupimo! Mnogo mi se sviđa.

I kupili smo je. Šta zna dete šta je petokraka? Njemu se dopala zastava takva kakva je.

Ili sam ja jednostavno "napravio" komunjaru?


A kad sam ja dovodio u vezu Sex i komunizam - hteli da me 'apse?!
ivana23 ivana23 09:18 29.07.2010

Re: Hmmm

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:23 29.07.2010

Ovaj blog

ne može bez ove pesme...



"...A gde smo mi naivni
što smo se dizali na "Hej Sloveni"
kao da smo uz tu priču izmišljeni
i prevareni..."
stari92 stari92 09:35 29.07.2010

'si gledala 'vako nešto,a ?




(Mi bejasmo mali,baš ))
stari92 stari92 10:11 29.07.2010

eh,memori Mi : Prvi u mnogo čem,bejah

.. tako i Prvi u ulici/kraju dobih paket slatkiša
za ispunjen Aлбум-Животињско царство

(амебоидопарамецијумски створови и сл. живуљке))
supracorona supracorona 10:17 29.07.2010

Re: Hmmm

omega68 omega68 16:18 29.07.2010

Re: Hmmm

Za sve ove godine na netu, ovo je prvi post ikada na B92 blogu koji me je naveo da se registrujem i stavim svoj komentar

jao
nije mi prvi put da ovo čujem ( vidim )
drago mi je
supracorona supracorona 20:14 29.07.2010

Re: Hmmm

omega68
Za sve ove godine na netu, ovo je prvi post ikada na B92 blogu koji me je naveo da se registrujem i stavim svoj komentar

jao
nije mi prvi put da ovo čujem ( vidim )
drago mi je



Ali stvarno jeste tako ... e sad, moram priznati ... nije mi trebalo mnogo da se navučem za dalje ... nećeš se ti mene više lako rešiti
supracorona supracorona 17:41 01.08.2010

Re: 'si gledala 'vako nešto,a ?

MEDO BRUNDO - ORIGINALNA VERZIJA

Nešto kao Jovan iz močvare

Jedu takhle tábořit škodou sto na Oravu.
Spěchám, proto riskuji, projíždím přes Moravu.
Řádí tam to strašidlo, vystupuje z bažin,
žere hlavně Pražáky, jmenuje se Jožin.

Jožin z bažin močálem se plíží,
Jožin z bažin k vesnici se blíží,
Jožin z bažin už si zuby brousí,
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.
Na Jožina z bažin, koho by to napadlo,
platí jen a pouze práškovací letadlo.

Projížděl jsem dědinou cestou na Vizovice.
Přivítal mě předseda, řek mi u slivovice:
«Živého či mrtvého Jožina kdo přivede,
tomu já dám za ženu dceru a půl JZD.»

Jožin z bažin… etc.

Říkám: «Dej mi, předsedo, letadlo a prášek,
Jožina ti přivedu, nevidím v tom háček.»
Předseda mi vyhověl, ráno jsem se vznesl,
na Jožina z letadla prášek pěkně klesl.

Jožin z bažin už je celý bílý,
Jožin z bažin z močálu ven pílí,
Jožin z bažin dostal se na kámen,
Jožin z bažin tady je s ním amen.
Jožina jsem dohnal, už ho držím, johohó,
dobré každé lóvé, prodám já ho do ZOO.


omega68 omega68 19:53 01.08.2010

Re: 'si gledala 'vako nešto,a ?


stefan.hauzer stefan.hauzer 12:28 29.07.2010

.

Od Vardara do Triglava.



...još samo na platnu,kina prvi maj.
brandname brandname 14:16 29.07.2010

Mladost je prolazna, ludost nije

Potapanje u trnce nostalgijskog blaženstva jedno je od najvećih iskušenja koje nam život sredovečnih ljudi sprema. (Šta nas čeka u starosti - ne smem ni da mislim.) Kako verujem - trip ili istina, nebitno - da nije dobro ugađati sebi na taj način, tom izazovu pokušavam da se oduprem - ne kažem da uspevam - podsećajući sebe na ono što sam u to vreme mislio i govorio. (Više govorio nego mislio, let's face it.)
Recimo: "Jbt, celo leto čamimo na ovom Hvaru (izvini, freehand) dok se razuzdana mladež provodi po Rivijeri i Balearima. Koji smo mi klošari!?" ('84, npr.) ili "Za pet godina ću da sedim u vili na obali okeana, da pogledam jutarnje novine i vidim da se Balkan ponovo kupa u krvi, na šta ću ležerno da okrenem stranu i potražim berzanski izveštaj." ('86, npr. Kod ovog drugog dela rečenice sam se zayebo - numemtikažem.)
Pompezna patetika naše mladosti - zalivana dugim gutljajima hladnog piva ili džin-tonika. ("Dok široko ćarlija, svira Pako de Lusija." Napominjem da su obe - i mnoge druge - izjave date pred svedocima koji su s njima saglasili i nastavili dalje, ad nauseam, da razvijaju teme, što svedoči da nisam bio baš potpuni mimosvijet.
Izvini i ti, dr.wagner, ali linija između neznanja i gluposti je tanka. U mom slučaju - ko što viš - vrlo tanka. (Ne toliko tanka, naravno, da bi mi moglo pasti na pamet da tvrdim kako mi je sada bolje no što mi je bilo - samo kažem da tada nisam znao da mi je dobro. Zna li se to ikad?)
Ako ne pomogne, kao što obično ne pomaže, onda probam da se setim kakav sam zaista bio u toj svojoj idealizovanoj, mitskom aurom ozarenoj, mladosti? Kakvu sam muziku slušao, kako sam izgledao, kako se oblačio, šta sam i koliko čitao? Koliko sam predrasuda imao, s koliko pažnje sam negovao svoju sujetu, kako sam vreme, živce i zdravlje traćio? Kakve sam egomanijakalne stavove o svetu, životu i sebi imao?
Kad uspem da vidim tu sliku, onako, nezamagljenu suzama sećanja - ifyouknowwhatimean - bude mi malo lakše jer shvatim da sve to što nam se događa, a ne ubija nas, ipak, ima nekakvu vražju svrhu - osim one očigledne: da nas obogalji. Osetim, dakle, neku vrstu stidnog ponosa - stidnog što sam takav bio, ponosa što više nisam - ali ni to ne pomogne.
Jer, kad uzmu da te vozaju sećanja i "uspomene erogene", to je ko yebeni mamurluk, "tu ne pomaže pokriti se ćebetom preko glave, tu ništa ne pomaže"...
Ponekad pomogne pisanje o tome, mada je, naravno, najbolje odmah krenuti docsumannovim mudračkim stopama, predati se i prepustiti ljuljuškanju na talasima nostalgije...
Al', bar, posrnuti - nikad nije kasno.
stari92 stari92 15:38 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

brandname
(Šta nas čeka u starosti - ne smem ni da mislim.)



omega68 omega68 15:57 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

brandname


jbt
brandname brandname 18:08 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

@omega68
Inspirativan blog, bratori. Nisam imao izbora.
brandname brandname 18:43 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

@stari92
Ima Vonegat genijalnu vinjeticu, u "Klanici" mislim, kad glavni lik prolazi kroz čekaonicu u ambulanti u kojoj sedi starac koji se ne pojavljuje ni pre, ni posle. Sedi i ponavlja, onako, sebi u bradu: "Znao sam da će biti strašno ostariti. Ali nisam znao da će biti ovako strašno."
pape92 pape92 21:27 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

Kad se ono ispostavi da je i Jugoslavija prolazna. Još kome prođoše istovremeno...što reče, bar smo mirni što se tiče ludosti.
zilikaka zilikaka 21:47 29.07.2010

Re: Mladost je prolazna, ludost nije

što reče, bar smo mirni što se tiče ludosti.

Što kaaš!
Lepo sve odmah odradiš pa ne brigaš!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:37 29.07.2010

kad

ce trol?

na sta ovo lici? drzite se teme ko beba za palac.

omega68 omega68 18:30 29.07.2010

Re: kad

pa kad nema one jedne da predloži da trolujemo o sex-u
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:40 29.07.2010

Moj najomiljeniji troll

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:01 29.07.2010

Re: Moj najomiljeniji troll

khm,khm...

Spartak pobedio Dnjepra,2 : 1 ...

omega68 omega68 20:19 29.07.2010

Re: Moj najomiljeniji troll

opa,
ne mogu od ovog moderisanja ovde ni glavu da dignem
A naša Zvezda nešto ...
aleksandarz92 aleksandarz92 21:45 29.07.2010

Re: Moj najomiljeniji troll

omega68

A naša Zvezda nešto ...

Evo dokaza da i hobotnice mogu da prolupaju
neverovatnimiki neverovatnimiki 21:30 29.07.2010

FNRJ

Ne volim SFRJ.Mislim da je svo sranje koje se posle desilo cena koja je dosla na naplatu.
A jeftino ste se prodali-za crveni pasos i letovanje preko sindikata.
zilikaka zilikaka 21:51 29.07.2010

Re: FNRJ

Što kvariš štimung?
Pusti tete i čike da se zabavljaju. Ne smetamo nikom.
pape92 pape92 21:53 29.07.2010

Re: FNRJ

A bilo je i onih koji su mogli da doguraju do Golfa iz Sarajeva. Kapiram taj stav ali je on donekle nepravičan prema stanovnicima SFRJ, jednostavno u toj zemlji nije bilo moguće promeniti sistem ja vama letovanje preko sindikata - vi meni mir na vlasti. Pokušaji su okončavani na poznate načine (raznovrsne). I onda ljudi šta će, kud će, daj bar to letovanje. Kao i u svakom društvu, bilo je onih koji su se prepustili komformizmu, i onih koji su postavili etičku crtu, najčešće tako što nisu postali članovi SKJ, ko je išao dalje od toga, bio je osuđen na neuspeh, a možda i ovakvu ili onakvu torturu, u zavisnosti od toga o kojoj deceniji prošlog veka govorimo.
Druga je stvar što mnogi zaista ništa ne bi ni menjali u toj zemlji, i da su mogli (mada nisu). Sa njima se ne slažem. Još manje sa onima koji bi nešto promenili, i jesu, na način na koji je to činjeno krajem osamdesetih pa egzekutirano devedesetih.
freehand freehand 22:01 29.07.2010

Re: FNRJ

neverovatnimiki
Ne volim SFRJ.Mislim da je svo sranje koje se posle desilo cena koja je dosla na naplatu.
A jeftino ste se prodali-za crveni pasos i letovanje preko sindikata.

hej, Miki, jel ti rekao neko da si neverovatan?!
omega68 omega68 22:08 29.07.2010

Re: FNRJ

novo

Evo zašto je Miki bio moj favorit, samo se nešto olenjio pa ne piše.
Beskompromisan, britak i ne jebe živu silu.Isti ja - kad sam bio mlađi
Samo Kimi, mi smo ti ovde neka prelazna generacija, uglavnom, koja je bila isuviše mlada da bi joj se odbijalo za sindikat i suviše dorasla da bi je 'vatali po faksovima i slali na front.
Blago tebi što nisi ni Tita zapamtio
zilikaka zilikaka 22:16 29.07.2010

Re: FNRJ


Išla na letovanje svake godine, al ni jedno nije bilo sindikalno!
U to vreme ni jedna zamlja u okruženju nije mogla da se uporedi po standardu sa nama.
Istina da se u Nemačkoj mnogo bolje zarađivalo, ali tad smo bili recimo deseti-petnaesti u Evropi, a sad smo ubedljivo poslednji.
O ideologiji nije bilo reči. Gledamo samo: ulaz - pre dvadeset godina, i izlaz - danas.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 22:26 29.07.2010

Re: FNRJ

neverovatnimiki
Ne volim SFRJ.Mislim da je svo sranje koje se posle desilo cena koja je dosla na naplatu.
A jeftino ste se prodali-za crveni pasos i letovanje preko sindikata.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana