Putovanja| Zabava

Ukinite Exit i Guču, ali odmah !

libkonz RSS / 19.07.2010. u 09:27

Jutros mi se hvali prijatelj kako se juče odlično proveo u Mohaču, u Mađarskoj. Sa ženom je obišao znamenitosti u gradu, ručali su u prelepom restoranu, popili piće na nekoliko mesta i potrošili manje od 50 evra, uključujući i gorivo!

Odmah sam pomislio na tužnu priču srpskog turizma. Iako Turistička organizacija Srbije ističe da smo jedna od retkih zemalja u svetu čiji su prihodi od turizma ove godine veći nego prošle, jasna je slika nedovoljno iskorišćenih potencijala Srbije kada je turizam u pitanju. To što statističari u strane turiste računaju naše ljude koji odmor provode u rodnom kraju neka njima služi na čast.

Potencijali Srbije se nalaze u pre svega u seoskom, ali i banjskom, lovnom, ribolovnom, rečnom i planinskom turizmu. Za njihov razvoj najvažnija je uloga države, ali Srbija ni danas nema jasnu strategiju razvoja turizma. Prvi preduslov za razvoj turizma je donošenje odgovarajućih zakona i pronalaženje načina da se oni sprovode. Ako se složimo da se najbolje uči na greškama, treba da pogledamo Zlatibor i vidimo

kako se divljom gradnjom i bezvlašćem uništava jedno istinsko bogatstvo ove zemlje.

posećeniji od Guče
posećeniji od Guče
Ono na šta se fokusira naša turistička organizacija i nadležno ministarstvo je promocija, bez jasne slike šta se promoviše i da li ima šta da se promoviše. Setimo se samo čuvenih spotova na CNN-u koji su naručeni samo zato što je "bilo jeftino". Osnovno pravilo marketinga je da je najskuplja reklama ona koja nema rezultat, a vrlo sam skeptičan po pitanju rezultata pomenute kampanje na CNN.
Za razvoj turizma u Srbiji najveći problem su loši putevi. Verujem da je jedini način razvoja, pre svega seoskog turizma, razvoj turističkih potencijala onih krajeva Srbije koji su u blizini kvalitetnih saobraćajnica. Ministar treba da kupi auto kartu Evrope i pogleda kojim putem dolazi turista iz Nemačke, Austrije, Italije, Mađarske... i na osnovu toga odredi gde će se razvijati etno turizam.
Jagodina je jedino mesto u Srbiji koje ima Akva park. U Mađarskoj ih ima desetak. Srbija nema zabavne parkove, Mađarska ima pet reprezentativnih. Vinski turizam je sve popularniji u svetu, Slovenija je napravila pravi bum u ovom vidu turizma, Mađarska ne zaostaje mnogo. U Srbiji on postoji samo u priči. Brojni istorijski lokaliteti, Đavolja varoš i druge prirodne lepote Srbije su ogroman potencijal, apsolutno neiskorišćen. Dobar provod u Beogradu ili Novom Sadu, brojni vojvođanski salaši sa domaćom kuhinjom i prelepi manastiri trebaju dobru promociju da bi privukli strane goste.
Kada je reč o planinskom turizmu, Srbija ima Kopaonik, namenjen domaćem "džet setu" (teško bi se našao dovoljno lud stranac da toliko plati za uslugu koju tamo dobija), Zlatibor, čija je lepota trajno narušena divljom gradnjom, ali i mnoge druge planine čija je lepota srećom još netaknuta i koje imaju izvanredan potencijal (pisaću o tome).
Nautički turizam je vid turizma koji donosi veliku dobit. Na žalost, početna ulaganja su velika, ali se brzo isplate. Lepote naših reka su poznate, samo Beograd ima dve lepotice. A mene je oduševila Tisa i Carska Bara.
Posebna priča su cene u Srbiji. Ako ih uporedimo sa cenama u Sloveniji, Makedoniji i Mađarskoj, sa razlogom možemo da se zapitamo ko je lud? Valjda će i Srbima da padne na pamet da upale auto i odu "negde preko" gde će dobiti bolju uslugu, sadržajniji odmor i bolji provod nego u sopstvenoj zemlji za duplo
manje novca.
Srbija za razvoj turizma ima sve što joj je potrebno, samo još želje i pameti fali. A Guču i Egzit ne treba ukinuti, naravno, samo je krajnje vreme da oni prestanu da služe kao pokriće nadležnima za sve propuste kada je turizam u pitanju.

ps Moram da naglasim da se nikada nisam bavio sa poslovima vezanim za turizam. Ali, kao što neko želi da bude kapetan na lađu, neko direktor RTS-a, tako je i moja želja da jednog dana radim na promociji srpskog turizma :-)

Atačmenti

Tagovi



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 09:35 19.07.2010

Mađarska


Sjajna zemlja za vikend, sjajna hrana u bukvalno svakoj drumskoj krčmi, odlična vina, vrlo pristojne cene.

A tek salaši... Pa nacionalni parkovi (preporučujem Hortobagy Puszta Nemzetpark). A i banje ko voli - Mađari su posle Rimljana, Arapa i Turaka verovatno najbanjskija nacija
libkonz libkonz 09:37 19.07.2010

Re: Mađarska

još nisam sreo nikoga ko je bio u Mađarskoj, a da se nije oduševio - svime!
Verujem da ću uskoro početi da je bolje upoznajem.
docsumann docsumann 10:24 19.07.2010

Re: Mađarska

A i banje ko voli - Mađari su posle Rimljana, Arapa i Turaka verovatno najbanjskija nacija

Upravo to odgovaram ljudima kad se čude kako to Mađarska velesila u vaterpolu, a nema more. Posvuda su banje, bazeni, pa ljudi ubacili loptu malo da se razonode, vidjeli dobro im ide ... i usput osvojiše 9 olimpijskih zlata.
Sepulturero Sepulturero 19:45 19.07.2010

Re: Mađarska

Потпуно се слажем а кад се већ спомиње Hortobagy онда из свег срца препоручујем јело
Hortobagy palaczinka.
krkar krkar 20:08 19.07.2010

Re: Mađarska

palaczinka


Palacsinta, palacsinTa!!!

Ispunila mi se životna želja da ja sa svojih 100 reči mađarskog jednom nekog ispravim

Prethodni domet mi je bila pohvala od graničnog policajca što vi dobro goorite mađarski - a ja iskoristio jedno 2/3 svog celokupnog repertoara u 3 minuta.
yugaya yugaya 20:57 19.07.2010

Re: Mađarska

krkar
palaczinka


Palacsinta, palacsinTa!!!







a to unutra je pileci paprikas btw
krkar krkar 21:17 19.07.2010

Re: Mađarska

a to unutra je pileci paprikas


Meni kažeš?

Kad smo bili mali svaka mama imala je svoj specijalitet. Majka mog najboljeg druga Š. za dečja i odrasla slavlja pravila je neizostavno Hortobađi palačinke i koh od griza. Ja sam uvek sa nekim ko više voli slatko koh menjao za palačinku.

To mi je bio prvi kontakt sa mađarskom kulturom
Biljana 77 Biljana 77 22:46 19.07.2010

Re: Mađarska

To mi je bio prvi kontakt sa mađarskom kulturom

Biljana 77 Biljana 77 09:40 19.07.2010

1.

Biljana 77 Biljana 77 09:47 19.07.2010

Eh...

kakva ispala. Gnjavi mi net.
Nego, 100 km ukrug od mesta gde sam rođena: Oplenac, Resavska pećina + manastir Mansija, Koporin, Radovanjski lug, Orašac, Smederevska i Golubačka tvrđava + Viminacijum i ko zna šta sam sve zaboravila.

Inače mislim da je potencijal areholoških nalazišta iz rimskog doba ogroman. Najveći broj imperatora rođen je na prostorima tadašnje Mezije.
Biljana 77 Biljana 77 09:51 19.07.2010

Re: Eh...

+ banjski turizam. Kad sam videla šta su Slovenci napravili u Čatežu. A u mom gradu se 'arči jedna od najkvalitetnijih mineralnih voda u Evropi.
libkonz libkonz 09:52 19.07.2010

Re: Eh...

kakva ispala.

Dešava se.
Inače mislim da je potencijal areholoških nalazišta iz rimskog doba ogroman.

Jeste, stvarno je velika sramota što se ništa ne iskoristi. Nema tačke u Srbiji koja u krugu od 100 km nema bar 5-6 prelepih mesta za pogledati.
medjutim92 medjutim92 10:05 19.07.2010

Re: Eh...

Biljana 77
kakva ispala. Gnjavi mi net.
Nego, 100 km ukrug od mesta gde sam rođena: Oplenac, Resavska pećina + manastir Mansija, Koporin, Radovanjski lug, Orašac, Smederevska i Golubačka tvrđava + Viminacijum i ko zna šta sam sve zaboravila.


Dobar deo tih mesta ne bi bio naročito zanimljiv strancima jer nisu ništa specijalno dok ne prođeš makar kraći kurs srpske istorije, ali Resavska pećina (i pećine u istočnoj Srbiji uopšte) je strašno zapostavljena u turističkoj ponudi.. a realno nije lako ni doći do tamo..

ovo što rekoh za istoriju.. kad je Beograd onomad pravio 10 znamenitosti koje treba razvijati i forsirati (naravno, ostalo se na priči), pomene se grob Despota Stevana Lazarevića u Crkvinama.. možda nekom i zazvuči zanimljivo dok ne vidi da je to ustvari samo jedan matori nadgrobni spomenik u porti lokalne crkve, ništa sređeno, niko da objasni išta sem lokalne legende o tome kako je Despot Stevan tu stradao u lovu, kako je tu sahranjen, kako su nekad Jagnjilci hteli da prenesu ostatke u svoje selo jer su ipak najveće selo u blizini, a onda su volovi sa ostacima došli do izlaza iz sela i nisu mogli dalje da povuku..

Ustvari, i tu priču znam zato što mi je majka iz susednog sela, kakav crni turizam.. tamo nema ništa ni što bi moglo da privuče ekskurziju škole čiji direktor predaje istoriju pa forsira svoj predmet, a kamoli turiste..
Biljana 77 Biljana 77 10:18 19.07.2010

Re: Eh...

Dobar deo tih mesta ne bi bio naročito zanimljiv strancima jer nisu ništa specijalno dok ne prođeš makar kraći kurs srpske istorije

Pa sad, kako se uzme. Pre svega kao arhitektonske celine,srednjovekoveni manastiri i tvrđave su uvek interesantni. Uz adekvatan marketing i vodiče mesta na kojima su ubijani vladaoci i dizane pobune takođe imaju svoju publiku, ali je potrebno mnogo uložiti u infrastrukturu i ljude.
WIMBLEDON WIMBLEDON 14:38 19.07.2010

Re: Eh...

У Црквинама ниjе гроб Деспота Стефана Лазаревића, већ jе подигнут надгробни камен на месту на ком jе умро после повреде у лову на падинама Космаjа. Иначе, у близини jе манастир Павловац (у Кораћици) у коjем jе Деспот Стефан написао „Слово љубве„. А прича о jагњилцима и воловима jе само прича и ништа више.
Да ниjе сређено, ниjе. Као и jош много штошта што би могло да буде занимљиво неком туристи. Почев од манастира Тресиjе на Космаjу (14. век), остаци манастира Кастаљан, већ поменити Павловац... Али, ми то не умемо да искористимо. И нико нам ниjе због тога крив.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:02 19.07.2010

Re: Eh...

Nego, 100 km ukrug od mesta gde sam rođena: Oplenac, Resavska pećina + manastir Mansija, Koporin, Radovanjski lug, Orašac, Smederevska i Golubačka tvrđava + Viminacijum i ko zna šta sam sve zaboravila.

e to, to kazem i ja to je pravo bogatstvo. pricala sam na nekom blgou kako ovde po americi naprave cudo od nekih pecina, turisti kolko hoces, a kod nas sve to zapusteno.

lib super ti blog, samo da se drzava ili neki pravatnici osveste da ima love u takvoj vrsti turizma.
libkonz libkonz 15:06 19.07.2010

Re: Eh...

lib super ti blog, samo da se drzava ili neki pravatnici osveste da ima love u takvoj vrsti turizma.

ovde mora da država pokrene priču, ali ozbiljno, ne onu smejuriju sa subvencionisanim kreditima za razvoj turizma. Moraju da imaju jasnu strategiju i rezultat bi se brzo video.
Samo, i dalje je u Srbiji glavno pitanje političara: Koliko sam ja tu dobar?
libkonz libkonz 15:09 19.07.2010

Re: Eh...

hvala za kompliment
krkar krkar 15:59 19.07.2010

Re: Eh...

Да ниjе сређено, ниjе. Као и jош много штошта што би могло да буде занимљиво неком туристи. Почев од манастира Тресиjе на Космаjу (14. век),


Tresije su sredili, bio ja prošle godine taman kad su ga lickali za otvaranje pre nekog letnjeg sveca
medjutim92 medjutim92 16:10 19.07.2010

Re: Eh...

WIMBLEDON
У Црквинама ниjе гроб Деспота Стефана Лазаревића, већ jе подигнут надгробни камен на месту на ком jе умро после повреде у лову на падинама Космаjа.


He, pojma nisam imao, a koliko puta sam tamo deklamovao za Svetog Savu

WIMBLEDON
Иначе, у близини jе манастир Павловац (у Кораћици) у коjем jе Деспот Стефан написао „Слово љубве„.


Vredi li posetiti?

WIMBLEDON
А прича о jагњилцима и воловима jе само прича и ништа више.


Naravno da priča veze s istinom nema, ali takve priče se u turističkim centrima prodaju turistima samo tako

WIMBLEDON
Да ниjе сређено, ниjе. Као и jош много штошта што би могло да буде занимљиво неком туристи. Почев од манастира Тресиjе на Космаjу (14. век), остаци манастира Кастаљан, већ поменити Павловац... Али, ми то не умемо да искористимо. И нико нам ниjе због тога крив.


Sa ovim poslednjim se potpuno slažem..
Bili Piton Bili Piton 16:14 19.07.2010

Re: Eh...

krkar
Да ниjе сређено, ниjе. Као и jош много штошта што би могло да буде занимљиво неком туристи. Почев од манастира Тресиjе на Космаjу (14. век),


Tresije su sredili, bio ja prošle godine taman kad su ga lickali za otvaranje pre nekog letnjeg sveca


Mozemo mi da lickamo i sredjujemo pojedinacne punktove od interesa u Srbiji koliko god hocemo, dokle god Srbija ne bude imala dobru i modernu mrezu puteva o ozbiljnom turizmu u njoj nece biti ni govora.
libkonz libkonz 16:21 19.07.2010

Re: Eh...

zato i mislim da razvoj turizma mora da prati izgradnju saobraćajnica. Ako sad prave Horgoš - Požega treba videti šta ima u blizini tog puta. Nije savršena ideja, ali bolje i to nego da kukamo nad zlom sudbinom
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:21 19.07.2010

Re: Eh...

hvala za kompliment

nema na cemu, nego ja tek sad lupih preporuku
libkonz libkonz 16:24 19.07.2010

Re: Eh...

aj, opraštam ovaj put. drugi put nemoj da se ponovi
krkar krkar 16:29 19.07.2010

Re: Eh...

dokle god Srbija ne bude imala dobru i modernu mrezu puteva od ozbiljnog turizma u njoj nece biti ni govora.


Putevima ništa ne fali ... ako voziš D7, T-55 ili bar Unimog.



D7


T-55




Unimog
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 16:33 19.07.2010

Re: Eh...

Putevima ništa ne fali ... ako voziš D7, T-55 ili bar Unimog.

a jel imaju modele sa automatskim menjacem?
libkonz libkonz 16:36 19.07.2010

Re: Eh...



a ko ne voli drum, brze pruge su tu. Recimo šinobus od Zrenjanina do Kikinde (40km) putuje 2h i 15 min
milisav68 milisav68 16:55 19.07.2010

Re: Eh...

krkar
Putevima ništa ne fali ... ako voziš D7, T-55 ili bar Unimog

Ma može i običan fića.
pedja1008 pedja1008 17:09 19.07.2010

Re: Eh...

jedino resenje je privatno preduzetnistvo...koje se u ozbiljnim drzavama podrzava a kod nas gusi...
krkar krkar 17:11 19.07.2010

Re: Eh...

a ko ne voli drum, brze pruge su tu. Recimo šinobus od Zrenjanina do Kikinde (40km) putuje 2h i 15 min


Neće biti da Lale negde žure? Ili Bosanci i Krajišnici tamošnji?
blogovatelj blogovatelj 18:08 19.07.2010

Re: Eh...

zato i mislim da razvoj turizma mora da prati izgradnju saobraćajnica. Ako sad prave Horgoš - Požega treba videti šta ima u blizini tog puta. Nije savršena ideja, ali bolje i to nego da kukamo nad zlom sudbinom


Svojevremeno, sredinom devedesetih u doba najveceg mraka, moj bivsi sef, bistar covek, rece:
- Sto mi Srbi stalno nesto filozofiramo i kenjamo? Samo treba ukinuti vize Nemcima i Turcima, pustiti ih da trguju medjusobno, a na nama je samo da napravimo autoputeve i da im na svakih sto metara prodajemo sok od maline, rakiju i kurve.

Prilicno simplifikovan stav, ali u sustini istinit.
Secam se da sam na TV-u u Srbiji svojevremeno gledao emisiju o plivajucem ostrvu, na nekom jezercetu na Kopaoniku. Jos je Kopaonik turisticki centar, a niko da se seti da prodaje ulaznice za to ostrvo. Ostrvo je nastalo na nekom tresetu koji je hiljadama godina plovio po jezeru, formiralo se ostrvce od nekih dvadesetak metara, raste drvece na njemu, trava raste, sve raste
Hocu da kazem, pravo ostrvo, a plovi. I jos rekose, kada u prolece duva vetar, a drvece zeleno, imas osecaj kao da si na jedrenjaku.
Onda jos voditelj rece da postoje samo dva takva ostrva u Evropi, jedno tu na Kopaoniku, a drugo na Vlasinskom jezeru.
Samo jois da zakljucim, da sam siguran, kad bi Kanadjani imali tako nesto na tako pogodnim mestima, pravili bi par milijardi dolara godisnje od toga.
kukusigameni kukusigameni 19:00 19.07.2010

Re: Eh...

Mozemo mi da lickamo i sredjujemo pojedinacne punktove od interesa u Srbiji koliko god hocemo, dokle god Srbija ne bude imala dobru i modernu mrezu puteva o ozbiljnom turizmu u njoj nece biti ni govora


Kad smo unistili cuvenu firmu Parizanski put, u svetu poznatiju kao Banditen strasse!
NNN NNN 19:28 19.07.2010

Re: Eh...

da im na svakih sto metara prodajemo sok od maline, rakiju i kurve.
A mi da venemo k'o trava jesenja?
WIMBLEDON WIMBLEDON 19:29 19.07.2010

Re: Eh...

Поменуо сам само нека места коjа би била занимљива туристима, пре свега у околини Космаjа и Младеновца. Иначе, Павловац вреди посетити. Може се, релативно, добрим путем или преко Космаjа или преко Младеновца.
Манастир Тресиjе jе скоро, пред прославу 700 година постоjања скоро потпуно сређен. Само jош да конак коjи jе у изградњи годинама буде потпуно довршен.
Нажалост, не знам како да све ово илуструjем фотографиjама (а имам их), било би баш лепо видети и Павловац и Тресиjе. А и близу су: од Београда 45 минута лагане вожње.
Sepulturero Sepulturero 19:52 19.07.2010

Re: Eh...



Mozemo mi da lickamo i sredjujemo pojedinacne punktove od interesa u Srbiji koliko god hocemo, dokle god Srbija ne bude imala dobru i modernu mrezu puteva o ozbiljnom turizmu u njoj nece biti ni govora.


Наравно, али ту се онда враћамо на почетак приче, Мркоњића, Динкића, Алпину, Коридоре, путну мафију, тајкуне итд.итд.
loader loader 09:45 19.07.2010

Srbija kafana

Kad se govori o prednostima koje Srbija ima za turiste iz inostranstva, onda se gotovo obavezno naglašava kako je ovde najluđi noćni provod, a uglavnom se misli samo na Beograd i poznate turističke objekte - ekstremno moderne i sa svetskim renomeom - splavove i slična mesta gde se uz razuzdanu istočnjačku muziku izvođenu u elektro ritmu šire ruke do ranog jutra. Ma, divno

Ono što se tu mentalno zapati, položilo je atest i posle može pravo u Guču, jer - ko ne zna kafane i splavove - ne zna Srbiju !

libkonz libkonz 09:55 19.07.2010

Re: Srbija kafana

Ovo me podseti na priču kada su u Srbiju došli moji poznanici, Amerikanci. Sretnem se sa njima pred njihov odlazak i pričaju mi kako su ih domaćini danima mučili vodeći ih na trubače. Kažu, mučili su ih tako dva - tri dana, ali na kraju se domaćini izvadiše kad su ih odveli na koncert Legendi.
loader loader 10:05 19.07.2010

Re: Srbija kafana

2-3 dana uz trubače
O, užasa...
Ako postoji nešto neprijatnog zvuka - osim u izvedbi nekih crnih majstora kad zvuči kao devojačka koža - onda je to truba. Malo manje je neprijatno kad ste pešak, a iza vas neki automobil, tj. njegov nervozni vozač otkači sirenu iz sve snage. U horu su trube nepodnošljive. Uz to, obavezno se podrazumeva histerija jednog broja paćenika koji se uvek odnekud stvore i koji se tog časa otmu iz svog teškog života i krenu da šire ruke, "vesele se", piju i razbijaju ako šta ima... Užas, užas...

Mali srpski odušak : Ako je nešto moglo da bude kazna Amerima za neprincipijelne stvari koje su činili sproć nas, onda je to upravo to - mučenje trubama. Goreg nema.
libkonz libkonz 10:36 19.07.2010

Re: Srbija kafana

histerija jednog broja paćenika koji se uvek odnekud stvore i koji se tog časa otmu iz svog teškog života i krenu da šire ruke

to je ono što ne volim u svatovima
loader loader 21:38 19.07.2010

Re: Srbija kafana

Svatovi su komplikovana i zahtevna uloga

predatortz predatortz 09:46 19.07.2010

Potpisujem

Ukinite Exit i Guču, ali odmah !
gedza.73 gedza.73 13:11 19.07.2010

Re: Potpisujem

Ukinite Exit i Guču, ali odmah !

I ja.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:03 19.07.2010

Re: Potpisujem

aj ne preterujte sad!
samo Guca moze da se ukine, Exit ne dirajte!
Bili Piton Bili Piton 16:37 19.07.2010

Re: Potpisujem

njanja_de.manccini

samo Guca moze da se ukine, Exit ne dirajte!


Ma ne treba ni Guca da se ukida (iako se potpuno slazem sa ovime) -->
Nestor

Ovako - Guča. Oprostite svi koji fetišizirate to mesto ali to je oduvek bio tek malo veći seoski vašar. Čisto da znate gde idete. Na vašar. Promocija alkohola, preglasne neprijatne muzike i znoja pod pazuhom. Dodžite nam opet.
gedza.73 gedza.73 19:26 19.07.2010

Re: Potpisujem

Ovako - Guča. Oprostite svi koji fetišizirate to mesto ali to je oduvek bio tek malo veći seoski vašar. Čisto da znate gde idete. Na vašar. Promocija alkohola, preglasne neprijatne muzike i znoja pod pazuhom. Dodžite nam opet.

Muzika-stvar ukusa. Ostalo isto. Droga i alkohol i tamo i vamo, isti vašar sa različitom scenografijom.
A idu na ganglije i oni što im je guča 'vrh, brate' i oni što im je eksit 'event godine'.
Bili Piton Bili Piton 19:35 19.07.2010

Re: Potpisujem

gedza.73

A idu na ganglije i oni što im je guča 'vrh, brate' i oni što im je eksit 'event godine'.


A narocito idu na ganglije oni koji bi "sve to ukinuli", kad me vec vuces za jezik.
gedza.73 gedza.73 20:59 19.07.2010

Re: Potpisujem

A narocito idu na ganglije oni koji bi "sve to ukinuli", kad me vec vuces za jezik.

Pa kad bi jedni ukinuli druge, onda najbolje da se ukinu oboje.
Istrčo sam pred rudu, ali ovakav nestorov komentar je jednih a drugih je 'sve one padavičare i narkomane treba na njivu', tj. oni su seljaaačine i smrdu im noge a mi smo urbani i fensi ili oni su pederi i drogiranti a mi smo pravi srbi e takvi meni idu na ganglije.
Lepo sam mislio loše sam se odrazio.
Da ne kvarim dalje dobru temu.
nestor92 nestor92 09:16 20.07.2010

Re: Potpisujem

Pa ... mislim da je glupavo da je sve sto ova zemlja ima da ponudi lumperajka, glasna muzika i zamena dana za noć.

Ni Exit ni Guča ne treba da budu simboli Srbije i centar turističke ponude. To su samo festivali ili Vašari ili kako god. Višednevno ... nešto.

Ali tako je najlakše.

Sve drugo više košta. Ali više i daje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:47 19.07.2010

Kada je o planinskom turizmu reč...

... bio sam nedavno na Zlatiboru (produženi vikend) i sreo više poznanika nego u Beogradu za tri godine. Toliko je sve urbanizovano i prenatrpano da više i ne liči na planinu.
predatortz predatortz 09:56 19.07.2010

Re: Kada je o planinskom turizmu reč...

Zlatibor i Budva su dva mesta u koja ne bih išao ni da mi plaćaju...
libkonz libkonz 10:01 19.07.2010

Re: Kada je o planinskom turizmu reč...

Zlatibor i Budva su dva mesta u koja ne bih išao ni da mi plaćaju...

Pamtim Zlatibor od pre skoro 30 godina i stvarno su lepe uspomene. Na žalost, sada moram da se složim sa tobom jer je to sada jedno veliko ruglo.
NNN NNN 10:15 19.07.2010

Re: Kada je o planinskom turizmu reč...

Budva
Možeš da se odupreš čarima šTrokadera?!
predatortz predatortz 10:43 19.07.2010

Re: Kada je o planinskom turizmu reč...

Možeš da se odupreš čarima šTrokadera?


Uspevam...
sesili sesili 09:55 19.07.2010

Mađarska

U nekom prošlom životu, bila sam u Mađarskoj, na jedan dan. Svratili smo u jedan restoran na ručak i šta da pričam? Divno, jeftino, vino iz podruma prirodno hladno. Preporučujem. U vezi turizma. Živim u Resavi, gde ima toliko divnih predela. Vodopad zavidne veličine, Resavska pećina, manastir Manasija i mnogo čega još. Poznavaoci kažu da na našim planinama ima snega kao na Kopaoniku, a mnogo je bliže Beogradu. Naravno, problem je ono što si pomenuo - putevi. Sve je blizu, a tako daleko kada se krene lošim putem. Nadam se da će se nešto promeniti. Pozdrav.
libkonz libkonz 10:34 19.07.2010

Re: Mađarska

nadam se i ja. A resavska pećina je prelepa. Vidi šta su Slovenci napravili od Postojne.
krkar krkar 11:01 19.07.2010

Re: Mađarska

Divno, jeftino, vino iz podruma prirodno hladno.


U Mađarskoj neizostavno treba doživeti jesen u Egeru.

Eger je u podnožju Matranskih planina na čijim obroncima raste čuveni tokaj. A osim desertnog tokaja (tokai aszu) pravi se i prirodni tokaj (tokai szamorodni) i još mnogo odličnih belih vina (furmint, szurkebarat - sivi pino, sad već i dosta šardonea...) a od crnih čuven je Egri bikaver (bikova krv) koji, uprkos imenu, ume da bude odlično crno vino, pa ima i tradicionalne austrougarske frankovke (kekfrankos) itd, itd.

Eger je na severnom obodu nekadašnjeg Panonskog mora i nekadašnja obala je lesna tako da baš kao i svoda na nekadašnjoj obali lokalci kopaju trapove u lesu i u njima je odlična mikroklima za odležavanje vina. U tim trapovima u Egeru ima na desetine lokalnih podruma koji služe i odličnu hranu. preporučujem posetu u drugoj polovini novembra, iza Sv. Martina (11.novembar), dana kad se tradicionalno otvara mlado vino. Parkiraš kola ispred hotela i od podruma do podruma - fenomenalno uživanje za izrazito pristojne pare. Eger je na otprilike 500 km od Beograda - ali vredi.

A ko se nije bar jednom okupao na Gellert Furdo u Budimpešti (i to na zatvorenom bazenu sa kolonadama) ne zna šta je propustio.
antioksidant antioksidant 11:24 19.07.2010

Re: Mađarska

A ko se nije bar jednom okupao na Gellert Furdo u Budimpešti (i to na zatvorenom bazenu sa kolonadama) ne zna šta je propustio.

krkar krkar 11:25 19.07.2010

Re: Mađarska

A resavska pećina je prelepa. Vidi šta su Slovenci napravili od Postojne.


Đe me nađe!

Resavska pećina je primer kako ne treba. Svojevremeno pametni Srbi rešili da uštede i umesto da u RP stave specijalna svetla, napravljena upravo za pećine, stavili običnu rasvetu i uštedeli.

Naravno, obična rasveta grejala i potpuno promenila mikroklimu pećine, pojavila se buđ koje u pećini prirodno nema i pokazala se izrazito invazivnom, uništila kompletnu vrlo osetljivu prirodnu pećinsku floru i faunu. Tako da je Resavska pećina danas jedna ubuđala rupa.

A glupi Slovenci i dalje zgrću milione u očuvanim pećinama u Postojni i Škocjanu, uprkos skupim svetlima.

Uvesti konclogore za kretene, pod hitno!
mlekac mlekac 11:27 19.07.2010

Re: Mađarska

krkar
Uvesti konclogore za kretene, pod hitno!


Moze, samo se bojim da nam ne ponestane kapaciteta...
predatortz predatortz 11:31 19.07.2010

Re: Mađarska

Uvesti konclogore za kretene, pod hitno!


Problem je u tome ko će određivati koga internirati. Normalni ljudi takvu ulogu ne prihvataju.
yugaya yugaya 11:46 19.07.2010

Re: Mađarska

Kod bikavera je fazon u nijansama ukusa koje nastaju mesanjem - ako vam se svidi, skoro svaki restoran ima svoju domacu felu, valja bas svuda probati

Eger -Parkiraš kola ispred hotela i od podruma do podruma - fenomenalno uživanje za izrazito pristojne pare.


Posle je problem setiti se tacno 'koji je ono bio podrum gde je bilo bas ono vino pre nego sto smo previse probali' ...



Gellért Fürdő je mozda i najlepse, ali samo jedno od bezbroj kupatila/kompleksa u BP-u, fenomanalna zurka za omladinsku varijantu je 1. januara,

- samo ne kao plavusa poverovati da su vodootporne kesice STVARNO vodootporne na djipanje u termalnoj vodi - telefon se posle ne da popraviti

...Insajderka sada mora da rinta, ali obecava post sa linkovima i spiskom overenih lokacija i smestaja, ukratko - gde god da se zaputite ima i pristojan hotelcic i sta da se vidi, jede, pije i dozivi, uz tihi.komforni i nenametljivi sarm razradjene ugostiteljske industrije.




libkonz libkonz 11:54 19.07.2010

Re: Mađarska

U Mađarskoj neizostavno treba doživeti jesen u Egeru.

zapisaću ovaj tvoj mali vodič, mislim da će da posluži
ivana23 ivana23 11:58 19.07.2010

Re: Mađarska

krkar
A glupi Slovenci i dalje zgrću milione u očuvanim pećinama u Postojni i Škocjanu, uprkos skupim svetlima. Uvesti konclogore za kretene, pod hitno!


Postojnska jama je elektrificirana i osvetljena 1884. Sumnjam da je tada bilo specijalnog svetla, napravljenog upravo za pećine.

Svojeremeno sam videla neonke u Postojni.
krkar krkar 12:29 19.07.2010

Re: Mađarska

Postojnska jama je elektrificirana i osvetljena 1884. Sumnjam da je tada bilo specijalnog svetla, napravljenog upravo za pećine.


Tada verovatno nije. Ali u međuvremenu su ljudi nešto shvatili, naučili i napravili da služi svrsi. Znam sigurno da su Slovenci nudili za Resavsku Pećinu know-how za osvetljenje jer je moj drug pećinar bio uključen i proklinjao budale što nisu prihvatili rešenje koje su Slovenci besplatno dali. Postojincima je bilo jasno da im RP nije nikakva direktna konkurencija a da samo mogu imati koristi ako se Jugoslavija reklamira kao "pećinska destinacija".

Zbog problema sa mikroklimom RP je bila zatvorena za posetioce negde pred sam rat. Onda smo došli u stadijum jebeš struku - daj pare... Mogao bih da se zakunem da su i dalje ulična ili kućna svetla tamo samo što nikoga nije briga.

Možda bi Pajić mogao više o ovome.
nestor92 nestor92 11:33 20.07.2010

Trijaža

Problem je u tome ko će određivati koga internirati.


Pa da. Svi misle da su baš oni pogodni za odlučivanje o tome.
srdjan.pajic srdjan.pajic 12:46 20.07.2010

Re: Mađarska

krkar

Zbog problema sa mikroklimom RP je bila zatvorena za posetioce negde pred sam rat. Onda smo došli u stadijum jebeš struku - daj pare... Mogao bih da se zakunem da su i dalje ulična ili kućna svetla tamo samo što nikoga nije briga.

Možda bi Pajić mogao više o ovome.


E, sorry, nisam opet bio ovde pa mi promace pitanje. U pravu si krksone, to osvetljavanje pecina je nauka za sebe. I nije Resavska pecina jedina koja je sjebana od loseg svetla, ima toga svuda, ne samo kod nas u Srbiji, ali ljudi su u civilizovanim zemljama poodavno naucili sta sme a sta ne sme da se radi i paze i cuvaju svoje podzemlje. I tu je, mislim, glavni problem - niko te rupe ne dozivljava kao neko svoje blago, nego samo kao neki trenutni gig za lokalnog budzovana ili turisticku organizaciju, dakle prilika da se zveknu neke pare, ako moze.

Ajde manjevise estetski ugodjaj, koji naravno nije nebitan, ali problem je sto obicni (lako dostupni) reflektori proizvode suvise toplote, tako da u osvetljenim delovima pecine pocinje svasta da raste i da prekriva ukrase. Plus, prateca promena vlaznosti vazduha, koja pogoduje nekim vrstama, ali zato utamani neke druge, nazalost uglavnom one native vrste, koje su u pecinama ziveli milione godina. Tu uopste ne mislim na slepe miseve, nego na mikrorganizme, koji su pogon cele pecine. Koliko se secam, tu i talasna duzina svetla igra odredjenu ulogu, po tome sta stimulise na rast. Naravno da se pre 100 godina mnogo ovog nije znalo, ali je speleobiologija poprilicno uznapredovala i glupo je i neodgovorno to ne primeniti. Zato se braju posebni reflektori, sa filtrima, i osvetljava se sto moze bolje uz minimalnu kolicinu iluminatora. A to onda treba znati postaviti.

Dalje, pecine su uglavnom dosta vlazne, tako da je zanat za sebe izbor i provlacenje odgovarajucih kablova tako da se ne vide, a da se ne busi ili nepotrebno lomi.

Da se razumemo, uredjeni delovi pecine su nesto sto se svuda namerno zrtvuje, da bi ljudi imali mogucnost da vide taj svet i eventualno steknu neko postovanje i savest da ga treba cuvati. Vec samo prisustvo ljudi (ukljucujuci i nas pecinare) utice na ekosistem i remeti finu ravnotezu koja postoji u svakoj pecini, kao stanistu sa jako malo dostupnih resursa za zivot. Ali po meni je to ok, pogotovu ako se time zatvara ulazak u dublje delove pecine i sprecava vandalizam.

Medjutim, nema potrebe da tu iko izmislja toplu vodu, mislim, ti Slovenci osvetljavaju svoje pecine vec stotinak godina i znaju znanje, i jos se nude da pomognu, i to pazi - za dzabaka! Samo bi budale to odbile. Ali tada niko ne moze da se ugradi, plus tu uleti nas mentalitet u kome smo mi najbolji majstori za sve, od fudbala do intergalaktickih letova, tako da na kraju pecina plati za svu tu pohlepu i glupost.

I nije samo svetlo problem, nego i sama uredjena staza za posetu, koju kod nas majstori vole onako bas sabanski da naliju betonom, sto vise to bolje, sa sve razminiravanjem kroz ukrase. Ako se ne varam, u Lazarevoj pecini (koja je sada najduza u Srbiji), kao i u Vernjikici, je bilo postavljeno neko osvetljenje, sa sve transformatorima i kablovima, pa je to zabataljeno i onda je naravno neko usao i pokrao sve sto je tamo moglo da se nadje i usput polomio ukrasa da moze lakse da izadje i iznese. Posle su istovarili neke burice sa nekom farbom ili hemikalijama, pisao sam o tome poodavno. Mislim da su sad to nesto ocistili i zakrpili, sto je za svaku pohvalu, makar i ako je to samo zato da se pecina ponovo otvori za komercijalne svrhe, a na dobrobit nekog lokalnog budzovana.
libkonz libkonz 13:02 20.07.2010

Re: Mađarska

Medjutim, nema potrebe da tu iko izmislja toplu vodu, mislim, ti Slovenci osvetljavaju svoje pecine vec stotinak godina i znaju znanje, i jos se nude da pomognu, i to pazi - za dzabaka! Samo bi budale to odbile. Ali tada niko ne moze da se ugradi, plus tu uleti nas mentalitet u kome smo mi najbolji majstori za sve, od fudbala do intergalaktickih letova, tako da na kraju pecina plati za svu tu pohlepu i glupost.

medjutim92 medjutim92 09:58 19.07.2010

Carska Bara

libkonz
A mene je oduševila Tisa i Carska Bara.


Pokušala jednom gospoja (inače Zrenjaninka) da me odvede u carsku baru. Nismo ni našli ulaz, tako lepo je bilo označeno.

Da ne odlaze povremeno ekskurzije tamo, i Carska Bara bi zvrjala prazna. Eventualno bi se našao neki divljak da je pretvori u lovište..
libkonz libkonz 10:04 19.07.2010

Re: Carska Bara

Eventualno bi se našao neki divljak da je pretvori u lovište..

Našao se ludak koji je uništava sa ribnjakom.
A stvarno je prelepa.
albicilla albicilla 15:11 19.07.2010

Re: Carska Bara

e uništava sa ribnjakom.
A stvarno je prelepa.


a i drugi s brodogradilistem, bukom i otpadnim vodama
libkonz libkonz 15:14 19.07.2010

Re: Carska Bara

a i drugi s brodogradilistem, bukom i otpadnim vodama

da, u pravu si!
Verujem da je tebi tek posebno draga, zbog mnogo vrsta prelepih ptica.
NNN NNN 17:47 19.07.2010

Re: Carska Bara

Albicilli je svaka vrsta ptica prelepa
(uključujući i marabua )
mlekac mlekac 21:00 19.07.2010

Re: Carska Bara

NNN
Albicilli je svaka vrsta ptica prelepa
(uključujući i marabua )

Lepota je u oku posmatraca!

A marabu ima odredjeni sarm - kad ga vidis u prirodi. Samo nije mnogo fotogenican
docsumann docsumann 00:53 20.07.2010

Re: Carska Bara

A marabu ima odredjeni sarm - kad ga vidis u prirodi.

marabui su lijepi marabujankama i obrnuto, naravno - marabujanke su lijepe marabujanima.
NNN NNN 10:28 19.07.2010

Svi putevi vode u Rim

Za razvoj turizma u Srbiji najveći problem su loši putevi.
I ne samo za razvoj turizma...
Jednom kad je zet išao na neku fototuru (u sopstvenoj režiji), zanoćio u nekom planinskom selu. Prelepa priroda, a za doručak vruća pogača, domaći sir i kajmak i pršuta i sve to po nekoj (nepristojno) bagatelnoj ceni. A ti ljudi tamo puni tih domaćih priozvoda, ali inače teška sirotinja. On ih pita što to ne prodaju na nekoj pijaci, a oni mu kažu da im treba ceo dan da nekako stignu i da se vrate sa pijace u najbližem gradu - nema puteva, do najbližeg puta gde dvaput dnevno prolazi autobus treba im par sati.
I ljudi odlaze odatle...
libkonz libkonz 10:31 19.07.2010

Re: Svi putevi vode u Rim

Seljaci su, na žalost, bukvalno zadnja rupa na svirali. A lepo je srpsko selo...
angie01 angie01 10:30 19.07.2010

vec sam rekla,

Srbija je prelepa zemlja, mala i svashta ima- moze da se skocka k'o apoteka, da ima volje i svesti,...drugi koji nemaju, ulozili pare i znanje i prodaju veshtachke banje i istorijske lokalitete,...a ovde moze svashta da se skocka, pripremi prezentacija- zna se koji su standardi, pa u svet po korisnike- nije to mala lova.

a turisti vole autentichno i kvalitetno- samo ponuda hrane-one od davnina u raznim krajevima, a organik=shto je sada trendi, a u razlichitim originalnim ambijentima-pa da vidish!
libkonz libkonz 10:33 19.07.2010

Re: vec sam rekla,

a turisti vole autentichno i kvalitetno- samo ponuda hrane-one od davnina u raznim krajevima

Priča mi jedan Italijan: "Jeste li vi Srbi normalni? Gde god dođem svi mi nude picu i špagete!"
mlekac mlekac 10:40 19.07.2010

Putevi, putevi, putevi...

Pazi, dok nisam bila na poduzem placenom odsustvu iz matice nisam ni kapirala koliko su nam putevi losi.

A onda se vratim iz AFRIKE i ustanovim da su tamo oni dirty road u boljem stanju od nasih 'autoputeva'.

Pa KAKO bre da se ista radi i razvija bez toga?
libkonz libkonz 10:42 19.07.2010

Re: Putevi, putevi, putevi...

A onda se vratim iz AFRIKE i ustanovim da su tamo oni dirty road u boljem stanju od nasih 'autoputeva'.

joj!
mlekac mlekac 11:15 19.07.2010

Re: Putevi, putevi, putevi...

libkonz
A onda se vratim iz AFRIKE i ustanovim da su tamo oni dirty road u boljem stanju od nasih 'autoputeva'.

joj!


Pa stvarno JOJ.

Izmedju Lobatse-a i Gaborona je 80km.

Znaci, otprilike koliko izmedju Beograda i Pozarevca.

Put izmedju Lobatsea i Gaborona ima samo 2 trake, ali vreme putovanja je pola sata do 40 minuta.

Probaj, ako mozes, da stignes od Beograda do Pozarevca za pola sata - nema teorije! Onaj deo autoputem jos kako-tako, ali cim se iskljucis sa njega...

A tek ako od Pozarevca krenes prema Crnicu, Rasancu i Petrovcu na Mlavi!

Isto vazi i za Arandjelovac. Koliko je udaljen od Beograda? A koliko ti je potrebno da se stigne do njega???

To je, najblaze receno, nedopustivo!
babmilos babmilos 10:46 19.07.2010

ljudi to prvo moraju da shvate

bila tetka moje supruge svojevremeno sa poslovnim partnerima negde u srbiji. šta će da im pokloni, neko lepo mesto sa istorijskim zaleđem, pita ljude u hotelu imaju li kakvu monografiju. o imamo kako da ne, pokažu, lepo sve. dobro, to ću da im poklonim, dajte mi 25 komada. PANIKA! Znate... možda bismo mogli da skupimo 5....
libkonz libkonz 11:56 19.07.2010

Re: ljudi to prvo moraju da shvate

Znate... možda bismo mogli da skupimo 5....

Nisu oni siroti krivi. Ovo je nešto što mora da se rešava na nivou države, sa jasnom strategijom.
miloradkakmar miloradkakmar 11:07 19.07.2010

Koliko

mi je poznato po opštinama su formirane Turističke organizacije, iz budžeta se daje za plate direktora i još po kojeg zaposlenog, koje nemaju snagu da obavljaju svoju delatnost. Posao su im uzeli druge organizacije , agencije, mesne zajednice,javna preduzeća... i TO samo evidentiraju turističke potencijale, šetaju po sajmovima. U turističkim manifestacijama pojavljuju se kao saorganizatori, umesto da vode glavnu reč.
libkonz libkonz 20:26 19.07.2010

Re: Koliko

Turističke organizacije

Turističke organizacije su priča za sebe. Služe samo da bi se zaposlili stranački kadrovi, veze sa turizmom ili marketingom nemaju. O njima bi vredelo pisati
krkar krkar 11:17 19.07.2010

Ima Srbija svašta


Volim da vikendom izbegnem iz betonsko-silikonsko-trubačko-splavovskog Beograda. Obično sednemo na motor i zaputimo se negde do 2, najviše 3 sata vožnje.

E baš je u tome problem.

Prepuna je Srbija zaista lepih i mirnih mesta za seoski turizam. Dosta je pametnih domaćina sredilo poneku kućicu, uglavnom je sve to skromno i nevešto ali čisto i gostoljuibvo. Smeštaj od 800-1200 dindži po osobi, najčešće sa doručkom. Mir, tišina, priroda, čist vazduh, prijatni ljudi.

Prvi problem je što ako domaćin ne sprema hranu (sve je više mesta na kojima se lepo jede) - možeš da jedeš samo u kamiondžijskim drumskim krčmama ili nekim gnusnim mermer-mesing "picerijama" (picom obično nazivaju pogaču prelivenu kečapom i koznakakvim sirom sa malo jeftine podriguše i dve pečurke). Klasična seoska kafana u Srbiji je potpuno izumrla i više jednostavno ne postoje mesta gde domaći dođu da nešto pojedu i popiju. Ili sede ispred radnje i ljušte pivo ili sede kod kuće. Ta kriza je starija od ove najnovije.

Drugi problem su putevi, magistralne seoske džade. Moj pojam uživanja nikako ne uključuje vožnju ibarskom magistralom, čist mazohizam. Lokalne džade su uglavnom pogodne samo za katerpilerov guseničar.

Beograđanima najtoplije preporučujem rumunski Banat - na 150 km od BG su 3 nacionalna parka, šume, prave planine (Semenic 1550m), netaknuta priroda, vrlo pristojan smeštaj, dobra klopa (povrće kao što je nekad bilo - paradajz miriše na paradajz, na oduševljenje moje žene).
libkonz libkonz 11:59 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Beograđanima najtoplije preporučujem rumunski Banat - na 150 km od BG su 3 nacionalna parka, šume, prave planine (Semenic 1550m), netaknuta priroda, vrlo pristojan smeštaj, dobra klopa (povrće kao što je nekad bilo - paradajz miriše na paradajz, na oduševljenje moje žene).

A smejali smo se Rumunima ne tako davno. Danas su pojam za nas.
NNN NNN 12:15 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

smejali smo se Rumunima ne tako davno
Ja se i dalje smejem, bolimedupe
yugaya yugaya 12:19 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

libkonz
Beograđanima najtoplije preporučujem rumunski Banat - na 150 km od BG su 3 nacionalna parka, šume, prave planine (Semenic 1550m), netaknuta priroda, vrlo pristojan smeštaj, dobra klopa (povrće kao što je nekad bilo - paradajz miriše na paradajz, na oduševljenje moje žene).

A smejali smo se Rumunima ne tako davno. Danas su pojam za nas.


Rumuniji se mozemo smejati samo od muke.

Sinaja, na pola puta izmedju Brasova i Bukuresta, Kopaonik jede za dorucak uz muzle.

Samo malo jako skupo.





Covek u belom Covek u belom 13:14 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

yugaya
Sinaja, na pola puta izmedju Brasova i Bukuresta, Kopaonik jede za dorucak uz muzle.

Ne bih bas rekao. To sto imaju 2 gondole (praistorijske), ne znaci da imaju ski centar. A zamak je cool, al cemu sluzi, za 10 nenormalno bogatih gostiju. Izem ti turizam.
Pa ako si nenormalno bogat icices u Gstaad ili Davos, a ne Sinaju. Znaci sa biznis strane skroz promasaj.

Prosecan turista dolazi, da bi skijao (u cemu je poredjenje sa Kopaonikom iluzorno, na stetu Sinaja naravno), da bi setao po planini (golotinja bez sume, kome to treba), radi nocnog provoda (toga ni od korova). Dakle o cemu pricamo?
yugaya yugaya 13:29 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Hm. Nesto ne videh da su promasili.
2 gondole (praistorijske),

(golotinja bez sume, kome to treba),

nocnog provoda (toga ni od korova)

Izvinte, izgleda da nismo bili na istoj planini



Covek u belom Covek u belom 14:21 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

yugaya
Hm. Nesto ne videh da su promasili.
2 gondole (praistorijske),

(golotinja bez sume, kome to treba),

nocnog provoda (toga ni od korova)

Izvinte, izgleda da nismo bili na istoj planini

Jedna gondola je jos i boz pomozi, al druga... Meni se cini da ti ipak nisi video(la) kako izlgedaju prave gondole...
Ko sto rekoh sume ima do svega 1600m, sto za planinu gde se skija do 2000m nije nista. Na Kopaoniku imas sume do samog Pancica. Na Sinaju najveci deo ski zone je go.
Sto se nocnog provoda i vanski aktivnosti tice, Kopaonik je svetlosnu godinu ispred Sinaja to je ocigledno verovatno svakom sem tebe.
Ja bih rekao da ti malko imas averziju prema svemu sto je iz Srbije, pa bilo to dobro ili lose. Kopaonik, kakav da je, je najbolji ski centar u regionu (sveukupno uzevsi) i to je ocigledno svima koji su videli vise od 2 ski centra...
Apsolutno ne vidim potrebu da se uzdizu u nebesa stvari koje nisu ni za poredjenje.
Ako si vec hteo(la) da napravis neko poredjenje onda si mogao(la) da stavis Bansko (kao ski centar sa najboljim stazama u regionu) ili Borovec (koji je u mnogo cemu slican sa Kopaonikom). Poredjenje Sinaja i Kopaonika je realno kao poredjenje Kranjske Gore i Wengena (ko je bio zna o cemu pricam...)
yugaya yugaya 17:14 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Ja bih rekao da ti malko imas averziju prema svemu sto je iz Srbije, pa bilo to dobro ili lose


Mislim da sada vec i mene brkate sa sybill

bocvena bocvena 20:40 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Ja na Sinaji bila van ski sezone, u sklopu Drakula ture i raspametila se. Ne znam kako je skijasima, ali nama je hotel bio neverovatno pristojan (kao i usluga, a nema vise od 3 zvezdice). Inace, Rumunija mi je bila neverovatno otkrice. Od kulture do osecaja za turizam. Od drumske mehane do hotela u Bukurestu, nigde prljav WC nisam videla. Valjda nam bar za higijenu nije potrebna subvencija drzave:)
libkonz libkonz 20:43 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Valjda nam bar za higijenu nije potrebna subvencija drzave:)

ne, tu je potrebna batina!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:54 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

dobro ljudi ajde da priznamo da je na primer stanje mnogo bolje nego sto je bilo. na auto putu bratstvo jedninstvo(da li mu je to jos uvek zvanicno ime???) od BG do Skoplja ima super benzinskih sa sve prodavnica, igralista za decu i cistih WC-a. al sad da me ubijes ne mogu da se setim koja je to firma? neki australCi mozda?
bocvena bocvena 20:57 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta



Najbolji primer su pumpe na auto-putu. Na drzavnim pumpama horor i baba sera naplacuje toalet papir, a u OMV-u toalet za invalide i pult za presvlacenje beba - higijena besprekorna. Valjda i tu rade neki Srbi. Nemoguce da je sve u velicini plate i strahu od autoriteta.

EDIT: Evo i Njanja ima istu asocijaciju:)
libkonz libkonz 20:58 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

U pravu si Njanjo! Prvo što su uradili je pokupovali zemlju pored auto puteva i prodali je za višestruko veće iznose stranim kompanijama koje trguju naftom. Možda je to rešenje, našim političarima pokloniti najprimamljivije lokalitete. Da vidiš kako bi postali visokorazvijena turistička zemlja.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:59 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

OMV

jeste to je to!
super je cisto bilo kad god smo svratili i nadam se da ce tako biti i ove godine.
bocvena bocvena 21:01 19.07.2010

Re: Ima Srbija svašta

Odavno ja tvrdim da je WC problematika od vitalnog znacaja za srpsku ekonomiju i turizam!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana