Budućnost

KVAKA 22

Bojana Maljević RSS / 10.07.2010. u 01:43

Dok se kod Jelice vodi rasprava: "podela ili ne" (kao da nas uopšte sada to neko pita), setih se razgovora na tu temu još '89. u kući moje pokojne baka Jelice, tek što je napustila Gnjilane... Tada te priče nije razumeo niko ko nije tamo živeo..... Ali bitnija stvar, malopre sam čula reakcije rodbine i prijatelja koji su još uvek dole. Kažu: počelo je konačno odbrojavanje. Uglavnom broje sate do iseljenja. Toliko o tome kakva je situacija. Uz tihi šapat da se potpuno slažu sa izjavom Predsednika Tadića:

"Redžepijeva izjava pretnja ratom" 9. jul 2010. | 22:01 -> 22:30 | Izvor: FoNet, Tanjug

Beograd -- Predsednik Srbije Boris Tadić smatra da je izjava Bajrama Redžepija, ministra policije u privremenoj vladi Kosova otvorena pretnja ratom. 

... 

— Pa onda, treba li državu opet povećati? Ona zdrava država nije više dovoljna, nego se sad mora ispuniti gomilom naroda koja u državi nije više radi potrebe, a tu spadaju, na primer, svi lovci i glumci, mnogi koji imaju posla sa slikanjem i bojama, mnogi opet koji se bave muzikom, pesnici i njihovi pomoćnici: rapsodi, igrači, preduzimači i zanatlije koji prave sve moguće sprave, a, pre svega, stvari kojima se kite žene. Potreban će nam biti i veći broj slugu. Zar misliš da će nam  biti potrebni i domaći učitelji, dadilje, služavke i sobarice, berberi i onda, opet, hlebari i kuvari? Potrebni će nam biti i svinjari, jer toga u onoj državi nismo imali; ta nije bilo potrebe. U ovoj državi, međutim, biće nam potrebne i svinje i druga najraznovrsnija stoka, ako hoćemo da jedemo, zar ne?

— Razume se.

— Onda će nam, kod takvih načina života, lekari biti potrebni svakako u većoj meri nego ranije?

— Mnogo više.

— A i zemlja koja je dotle bila dovoljno velika da ishrani sve, biće mala i nedovoljna. Kako ti misliš?

— Kao i ti.

— Onda ćemo od svojih suseda odrezati zemlju, ako želimo da je imamo dovoljno i za pašu i za zemljoradnju, a isto će tako oni uzeti od naše zemlje, ako i oni pređu granice najpotrebnijeg i počnu da teže za imanjem bez granica?

— Tačno je.

— Pa onda ćemo imati da ratujemo, Glaukone, zar neće to tako biti?

— Hoće, sigurno.

— Nemojmo još govoriti ο tome — rekoh — da li rat donosi dobro ili zlo, već ostanimo pri ovome: pronašli smo u čemu je začetak rata, koji je i za države i za pojedince izvor i povod za zlo.

— Svakako.

— Pa onda naša država mora postati još veća, ο prijatelju, i to ne samo malo nego za celu jednu vojsku koja će ići u rat i koja će se boriti protiv neprijatelja za celokupno imanje i za sve što smo upravo pomenuli.

— A zar sami građani nisu u stanju da to učine? — upita on.

— Ne — odgovorih — ako smo i ti i svi mi imali pravo u onome što smo tvrdili kad smo najpre osnovali svoju državu. Složili smo se, ako se sećaš, da jedan čovek ne može dobro obavljati mnoge poslove.

— Pravo kažeš —reče on.

— A zar ti se ne čini da je ratovanje veština?

— Nesumnjivo je veština.

— Treba li se više brinuti ο obućarstvu nego ο ratovanju?

— Nipošto.

— A ipak smo, da bi obućarski posao bio lep, zabranili obućaru pokušaj da ujedno bude i zemljoradnik. Tako smo i svima ostalima dodelili samo po jedan posao, onaj za koji je svaki od njih izgledao po svojoj prirodi najsposobniji i koji bi imao da obavlja lepo i celog veka, ne vodeći računa ο drugim poslovima i ne propuštajući pravo vreme. A zar nije naročito važno da se poslovi oko ratovanja pravilno izvrše?

....

Platon, Država

p.s.

Da, znam: i meni je Platon drag ali mi je istina draža.

Preporuka za slušanje muzike, uz podsetnik o Utopiji. Niko ovo ne svira tako dobro kao Sloba Salijević. Jednom, pre tačno 15 godina, svirao mi je na uvo. Moja pokojna baka Jeca i ja slušale, ni reč nismo progovorile. A znam, iste su nam slike bile pred očima. 

 

 

 

 



Komentari (207)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 01:51 10.07.2010

Samo

da se upišem - 1.

Čitam sutra ujutro (popodne). Kvaka 22 - fantastična knjiga!
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:57 10.07.2010

Re: Samo

Samo
da se upišem -1.

Zvuči kao da si rekao: sedi, jedan

Čitam sutra ujutro (popodne). Kvaka 22 - fantastišna knjiga!

O, da. Ne znam bolji opis situacije i ni za šta na svetu ne bih bila Boris Tadić ovih dana. Jezivo teška situacija. Anyway, laku noć. Ko može da spava.
AlexDunja AlexDunja 02:00 10.07.2010

Re: Samo

Ko može da spava.

e, svašta...
ko uopšte spava?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:28 10.07.2010

Re: Samo

Malopre sam čula prve reakcije od rodbine i prijatelja koji su još uvek dole. Kažu: počelo je konačno odbrojavanje. Uglavnom broje sate do iseljenja. Toliko o tome kakva je situacija.


isto kažu i moji.

eh a kako je lepo Kosovo!
radulence radulence 02:19 10.07.2010

.

"tamo gde se ibar voda
u moravu sliva"


eh
gde bash
ovo nocas :)


u potpisu
jedan
davni
kraljevchanin
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:24 10.07.2010

Re: .

eh
gde bash
ovo nocas :)

Došlo, prijatelju, došlo. Sećanja su jeziva stvar. Ništa ih ne može zaustaviti. A samoj sam sebi obećala da nikada neću pisati o ovoj temi. Ne izdržah malopre. Uz punu svest da post verovatno ima asocijacije koje samo meni znače.
radulence radulence 02:33 10.07.2010

Re: .


secanja su
"...zublja u dnu noci."
mlekac mlekac 04:08 10.07.2010

Re: .

Bojana Maljević
eh
gde bash
ovo nocas :)

Došlo, prijatelju, došlo. Sećanja su jeziva stvar. Ništa ih ne može zaustaviti. A samoj sam sebi obećala da nikada neću pisati o ovoj temi. Ne izdržah malopre. Uz punu svest da post verovatno ima asocijacije koje samo meni znače.


ana_radmilovic ana_radmilovic 04:58 10.07.2010

posle te dve izjave

redžepijeve o specijalcima na severu, i tadićeve o pretnji ratom, sve izgleda kao da je odbrojavanje počelo.
pre te dve izjave bio je onaj skup, pa bomba, pa pucanj u poslanika, a pre toga priče o "strategiji za sever" i pripremi za "oluju" na kosovu... od strategije se navodno odustalo, a razlog pomenutog skupa je kancelarija koja je jedna od prvih njenih stavki...
grozno je to:

malopre sam čula reakcije rodbine i prijatelja koji su još uvek dole. Kažu: počelo je konačno odbrojavanje


pereca011 pereca011 05:57 10.07.2010

ne ide to tako lako dole

podseticu vas,da nisu uspeli da isteraju Srbe iz Mitrovice ni 99. kad je bilo daleko najteze..ako vam je to bitno.

da ih ne isteraju,naravno
Doctor Wu Doctor Wu 07:05 10.07.2010

Mogu da zamislim scenario

u kome ce Djukanovic poslati svoje crnogorske rendzere da rasteruju i razbijaju 'srbijanske bande na severu prijateljskog i multietnickog Kosova.'
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:20 10.07.2010

Re: Mogu da zamislim scenario

Mogu da zamislim scenario
u kome ce Djukanovic poslati svoje crnogorske rendzere da rasteruju i razbijaju 'srbijanske bande na severu prijateljskog i multietnickog Kosova.'

I ja.
dragan7557 dragan7557 07:26 10.07.2010

Re: Platon

Paljenje vatre po blogu kako bi se osvetlila pomrčina.

Inače mogla se da citiraš Platona i kad je Pećina u pitanju, iz koje pećine stanovnici ne znaju da postoji i ostatak sveta.

Ko o čemu čiča o pečenju a balkanski politikantskii šegrti o podelama teritorija sve dok narod ne izgine pa teritorije zaposednu neki drugi.

Najbolje bi bilo da se vrne Aca Makedonski kao dokazani Albanac, Grk, Makedonac već po izboru i na silu zavede red a politikante pošalje na robiju.

Na Balkanu se ne živi već se biva življen u silnom iživljavanju potpuno nesposobnih politikanata koji umesto da narod vode u bolje sutra popunjavaju već godinama planirana nikad ne izgrađena groblja leševima svojih sugrađana zbog svojih sumanutih teritorijalnih pretenzija.

Naravno kada pocrkaju dobiju komad svoje zemlje u vidu groba a pretenzije valjda nastavljaju na onom svetu ili povampireni na ovom.


cerski
niccolo niccolo 07:48 10.07.2010

Re: Platon

Bar je to naziv na engleskom govornom području.

Zbog ovako korisnih doprinosa temi i volim blog b92...
dragan7557 dragan7557 07:55 10.07.2010

Re: Platon

niccolo
Bar je to naziv na engleskom govornom području.

Zbog ovako korisnih doprinosa temi i volim blog b92...

Pa Politeia je kod amera poznata pod tim nazivom pošto demokratski kakvi jesu i nemaju potrebu za državom.

A ako razmisliš o sadržajnoj razlici koja je u pitanju onda ćeš i uvideti da je doprinos veoma koristan mada sam ba upravo zbog primedba sličnih tvojim izbrisao.

cerski
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:15 10.07.2010

Re: Platon

Inače mogla se da citiraš Platona i kad je Pećina u pitanju, iz koje pećine stanovnici ne znaju da postoji i ostatak sveta.

Pa kad si već kod Pećine i Platona, radije bih citirala mit o Gigovom Prstenu Moći, no me mrzi da tražim sada, a verujem da znaš legendu. U svakom slučaju, jako bi me zanimalo kada bi taj Prsten Nevidljivosti imali neki sada, šta bi sa njim uradili?
sybil sybil 07:39 10.07.2010

nece valjda da dodje do

etnickog ciscenja. 1999 je bilo mnogo gore.
buba_truba buba_truba 08:20 10.07.2010

Re: nece valjda da dodje do

sybil
1999 je bilo mnogo gore.

A kako ti to znaš? Jesi li bila dole tih godina? Jesi li sada dole?
Ili su ti samo pričali "neki tvoji prijatelji"...
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:21 10.07.2010

Jelice

Čitam tvoj blog i sve vreme mi se po glavi vrzma jedno sećanje, prosto ne mogu da se otmem i mislim na drugo...godinu dana pre proglašenja nezavisnosti Kosova, u Ljubljanu je došao tadašnji predsednik kos. parlamenta. Bila sam jedini dopisnik iz Srbije koji je došao na press konf. koju je držao njegov domaćin, preds. slo parlamenta (ovo naglašavam samo zato jer sam shodno tome bila i jedina koja sam poslala vest o tome, doduše kasnije su tu vest od b92, sa potpisom ili bez potpisa izvora preuzeli i drugi). A, vest je bila da je preds. kosovskog parlamenta na toj novinarskoj konferenciji otvoreno pripretio neredima i nasiljem, ukoliko Kosovo ne dobije nezavisnost. Sutradan po objavljivanju vesti je njegovom rodnom selu zaista i došlo do nasilja, bačena je bomba u srpsku kuću - jedna osoba mrtva, jedna teško povređena. Jedina osoba koja je napad preživela bez povreda se zvala - Jelica. Mediji su kao uzrok napada videli i navodili upravo izjavu koju sam ja prenela u svom izveštaju. Danima nisam mogla da se otmem ružnom, zastrašujućem osećanju da bi neko ostao živ, nepovređen, samo da ja nisam poslala tu vest...da sam ja, Jelica, drugoj Jelici upropastila život radeći svoj posao.
A, pesma...tu pesmu tako volim.
sybil sybil 08:57 10.07.2010

Re: nece valjda da dodje do

buba_truba

sybil1999 je bilo mnogo gore.A kako ti to znaš? Jesi li bila dole tih godina? Jesi li sada dole?Ili su ti samo pričali "neki tvoji prijatelji"...

ne znam pouzdano, nisam pametna jer nisam nikada bila tamo. ti mozda znas bolje, pa hajde objasni.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:20 10.07.2010

Re: Jelice

Danima nisam mogla da se otmem ružnom, zastrašujućem osećanju da bi neko ostao živ, nepovređen, samo da ja nisam poslala tu vest...da sam ja, Jelica, drugoj Jelici upropastila život radeći svoj posao.

Razumem... strašan osećaj.
Da, moja baka se isto zvala Jelica i moram ti reći da mi se ona prva pojavila pred očima kada sam videla naslov tvog posta. Jer je provela na Kosovu skoro ceo životni vek, bila je direktor bolnice u Gnjilanu. Toliko mi se steglo da nisam mogla da napišem nijedan komentar kod tebe. Onda se kuvalo ceo dan, onda sam se čula sa rodbinom.... i nisam izdržala da ne napišem to...
A, pesma...tu pesmu tako volim.

I ja.
buba_truba buba_truba 09:45 12.07.2010

Re: nece valjda da dodje do

sybil
buba_truba
A kako ti to znaš? Jesi li bila dole tih godina? Jesi li sada dole?Ili su ti samo pričali "neki tvoji prijatelji"...

ne znam pouzdano, nisam pametna jer nisam nikada bila tamo. ti mozda znas bolje, pa hajde objasni.

Tako sam i mislila - da ne znaš. Ne znam ni ja, zato ćutim.
Za razliku...
sybil
1999 je bilo mnogo gore.

Svetlana S. Svetlana S. 09:11 10.07.2010

Ništa

... se ne sekirajte, sad će predsednik da zvekne Redžepija sa Šest tačaka.
escherichije_colic escherichije_colic 09:28 10.07.2010

šta činiti

Ako stvarno dođe do nasilja i novog egzodusa, treba što bolje organizovati pomoć i prihvatilišta za prognane. Ako stvarno žele to da urade, Albanci će to uraditi, kao i sve dosada. Prema tome, ništa ne zavisi od nas osim pomoći za buduće prognanike.
Doctor Wu Doctor Wu 09:44 10.07.2010

Re: šta činiti

U celoj prici najvise iritira potpuno pasivna, neaktivna uloga Srbije. Ukoliko nisu u mogucnosti da brane sever Kosova, onda treba da pozovu UN, USA, EU i kazu: 'Pomozite nam da otvorimo izbeglicke kampove da zbrinemo 100-ak hiljada ljudi.' i gotova prica. Narodu onda treba objasniti: 'Zaboravite na jaku Srbiju, kilavi smo i slabi, nismo u stanju da odbranimo Kosovsku Mitrovicu, imacemo siptarske policajce na Pancicevom vrhu, treba da se organizujemo i vidimo kako da sacuvamo i ovo malo sto imamo'.

Ukoliko jesu, Tadic i Sutanovac bi trebalo da obilaze jedinice, maltene se presele u Kursumliju ili Vranje, pozovu americkog, kineskog, nemackog i ruskog ambasadora, objasne im poziciju Srbije, zatraze razumevanje, mozda cak i logisticku podrsku, ponude ustupke, bilo sta.

Ovako, samo se redjaju misticne babske voodoo price o kostobolji i reumi koja predvidja teska vremena i sve se vrti u krug.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 10:09 10.07.2010

Re: šta činiti

Ovako, samo se redjaju misticne babske voodoo price o kostobolji i reumi koja predvidja teska vremena i sve se vrti u krug.



ma treba objaviti rat, mobilizaciju, a vi doctor Wu, da uzmete godisnji odmor pa s puskom u jedinicu i na teren, u pravu odbranu.
escherichije_colic escherichije_colic 10:17 10.07.2010

Re: šta činiti

ma treba objaviti rat, mobilizaciju


Ne znam da li treba objaviti rat ali nešto svakako treba činiti. Stradaće ljudi a ovaj put nema izgovora tipa "nismo znali šta se dešava" - upozoreni smo na vreme.

Ja mislim da Tadić&Co nemaju pojma šta da rade, a nešto moraju činiti. Ako se dogodi još jedan egzodus, a oni ne urade apsolutno ništa po tom pitanju, neće im pomoći 6 Šapera i 8 Krstića.
loader loader 10:26 10.07.2010

Re: šta činiti

neće im pomoći 6 Šapera ...




Onda... jedno 16 komada ..? :)

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:41 10.07.2010

Re: šta činiti

loader
neće im pomoći 6 Šapera ...




Onda... jedno 16 komada ..? :)


Tadić nije moj ljubimac, ali sam siguran da mu gluposti vezane za oružani sukob ne padaju na pamet.
Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa. E sad, što je sam sebi stavio "sto" političkih prepreka za tu stvar, njegov je posao da te prepreke i ukloni.
I neće mu uopšte to biti velik problem koliko se misli. Kontroliše medije, nije džaba opet birao Tijanića,opozicija će pomoći koliko može (bar Nikolić), marketinška ekipa će okrenuti "pilu naopako"..
E, sad, jedino će Vuk Jeremić morati da manje leti i više boravi kući. Što nije loše.
ana_radmilovic ana_radmilovic 10:49 10.07.2010

Re: šta činiti

Drago Kovacevic

Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa.

neće to ići tako jednostavno, javlja mi se. ali, budemo vid'li
Goran Vučković Goran Vučković 10:54 10.07.2010

Re: šta činiti

Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa.

I neće mu uopšte to biti velik problem koliko se misli. Kontroliše medije, nije džaba opet birao Tijanića,opozicija će pomoći koliko može (bar Nikolić), marketinška ekipa će okrenuti "pilu naopako"..

Znači Redžepi pošalje specijalce, Tadić okrene drugi obraz, Tijanić ga posipa ružama i konfetama, a Nikolić aplaudira?
blue_song blue_song 10:56 10.07.2010

Re: šta činiti

Doctor wu, zasto ne odes na paintball ako ti zelja sa puskom na ramenu vec ne da mira?

U vezi sa situacijom, mislim da ministar Jeremic hitno treba da ode u Gabon. Tu je resenje.

Kvaka 22 nije danas na delu. To je od pre.
ana_radmilovic ana_radmilovic 11:02 10.07.2010

Re: šta činiti

Goran Vučković
Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa.

I neće mu uopšte to biti velik problem koliko se misli. Kontroliše medije, nije džaba opet birao Tijanića,opozicija će pomoći koliko može (bar Nikolić), marketinška ekipa će okrenuti "pilu naopako"..

Znači Redžepi pošalje specijalce, Tadić okrene drugi obraz, Tijanić ga posipa ružama i konfetama, a Nikolić aplaudira?

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:04 10.07.2010

Re: šta činiti

ana_radmilovic
Drago Kovacevic

Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa.

neće to ići tako jednostavno, javlja mi se. ali, budemo vid'li

Nema druge opcije...a jednostavno nije ništa.

Doctor Wu Doctor Wu 11:05 10.07.2010

Re: šta činiti

Nekad se covek zapita, kad vec ne mogu da shvate 2 prosto prosirene recenice, da li budale procitaju nesto pre nego sto komentarisu ili samo sednu i ocukaju to sto imaju kad im dodje urge? Kao onaj proverbijalni majmun koji ce jednog lepog dana otkucati celog Shakespeara.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:08 10.07.2010

Re: šta činiti

Goran Vučković
Uradiće ono što mora, odnosno počeće sa normalizacijom odnosa.

I neće mu uopšte to biti velik problem koliko se misli. Kontroliše medije, nije džaba opet birao Tijanića,opozicija će pomoći koliko može (bar Nikolić), marketinška ekipa će okrenuti "pilu naopako"..

Znači Redžepi pošalje specijalce, Tadić okrene drugi obraz, Tijanić ga posipa ružama i konfetama, a Nikolić aplaudira?

Nije to tako...to si ti rekao.
Specijalce ne može poslati Redžepi...ako ih ko pošalje biće to neko mnogo jači i značajniji od Redžepija, onaj sa kim Sloba nije hteo da se dogovori u Rambujeu..
Goran Vučković Goran Vučković 11:09 10.07.2010

Re: šta činiti

Ukoliko jesu, Tadic i Sutanovac bi trebalo da obilaze jedinice, maltene se presele u Kursumliju ili Vranje, pozovu americkog, kineskog, nemackog i ruskog ambasadora, objasne im poziciju Srbije, zatraze razumevanje, mozda cak i logisticku podrsku, ponude ustupke, bilo sta.

Računam da su sa ambasadorima već odradili šta su imali (za to bar ne moraju da gacaju po tom blatu koje je pomenuto), pa zato i ne idu u Kuršumliju. Iz EU je pre neki dan bio prilično nedvosmislen signal, čini mi se.

Ulazak srpske vojske na severno Kosovo, dok je KFOR tamo, bi takođe bio objava rata, zar ne?
Goran Vučković Goran Vučković 11:13 10.07.2010

Re: šta činiti

Specijalce ne može poslati Redžepi...ako ih ko pošalje biće to neko mnogo jači i značajniji od Redžepija, onaj sa kim Sloba nije hteo da se dogovori u Rambujeu..

Pa specijalci od toga tvoga mnogo jačega i značajnijega sede dole već jedanaest godina, i? Sad im skupo, pa hoće da vrate nazad "aparthejd" i "policijski teror", zbog koga su, kao fol, došli tu?
Doctor Wu Doctor Wu 11:14 10.07.2010

Re: šta činiti

Ulazak srpske vojske na severno Kosovo, dok je KFOR tamo, bi takođe bio objava rata, zar ne?

Vucko, moj post uopste nije poziv na ratovanje nego review opcija koje su pred Srbijom. Jasno sam u postu napisao sta mene iritira: ne objava/neobjava rata, nego pasivna pozicija drzave Srbije.

Goran Vučković Goran Vučković 11:28 10.07.2010

Re: šta činiti

Jasno sam u postu napisao sta mene iritira: ne objava/neobjava rata, nego pasivna pozicija drzave Srbije.

Da li je za zauzimanje pozicija na Ibru, ako bi ti ambasadori (sa kojima dogovor može biti prilično diskretan) to dozvolili, potrebna mobilizacija?

Meni se čini da, ako ikad bude išta od te "vojno-policijske akcije", za šta su šanse minimalne, to će biti završeno od dva do šest ujutru. Ali čini mi se da ću pre videti Nikolića kako aplaudira Tadiću zbog mudre politike u vezi Kosova - nego to.

Tako da ne vidim ama baš nikakvog smisla da se po medijima busa u grudi - ovo što je Tadić izjavio je dovoljno nedvosmisleno, bez obzira da li ima ili nema materijalnu podlogu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:38 10.07.2010

Re: šta činiti

Goran Vučković
Specijalce ne može poslati Redžepi...ako ih ko pošalje biće to neko mnogo jači i značajniji od Redžepija, onaj sa kim Sloba nije hteo da se dogovori u Rambujeu..

Pa specijalci od toga tvoga mnogo jačega i značajnijega sede dole već jedanaest godina, i? Sad im skupo, pa hoće da vrate nazad "aparthejd" i "policijski teror", zbog koga su, kao fol, došli tu?

Hajde, da ne pravimo konfuziju..ti specijalci bi pre mogli biti "tvoji" nego "moji" jer se ne izdržavaju od poreza koje ja plaćam, iako ne bih imao ništa protiv da sam u prilici da sam tamošnji poreski obveznik.Ili da je Srbija u NATO pa da dajem u tom smislu.
A kad smo već kod toga šta oni tamo rade, video sam pa mogu da ti kažem. Da ih nije bilo, a evo već su jedanaest godina, Srbi na Kosovu ne bi opstali. Oni su ih zaštili, bar one koji su još dole, a ne niko drugi.Boravi sam u selu Grace, gde ima samo jedna srpska ulica i gde su ljudi ostali.Kad se spusti noć, mrak možeš grabiti loncem.Stajali su godinama na vrhu i na dnu ulice..Sada više ne moraju da stoje, ali obiđu. Računaju da dolazi vreme i da postoje mogućnosti da se baš sela i ulice ne moraju fizički čuvati, kao utvrđenja i da bi to većim zalaganjem trebali da reše lokalni političari.Zaštili su i ove na severu, mada će oni kazati kako su se sami zaštitili.
Ne znam zašto se mi pravimo mutavi. Srbija je potpisala 1999. godine Kumanovski sporazum (kapitulaciju) i oni su tamo došli pod potpuno poznatim uslovima.
Doctor Wu Doctor Wu 11:41 10.07.2010

Re: šta činiti

Tako da ne vidim ama baš nikakvog smisla da se po medijima busa u grudi - ovo što je Tadić izjavio je dovoljno nedvosmisleno, bez obzira da li ima ili nema materijalnu podlogu.

Treba reci da postoji kontinuitet izjava s obe strane. Tadic je na sednici SB, 5. jula, rekao : The president also called on the council to condemn the attack on Serbs in Kosovska Mitrovica, or else Belgrade would have to reconsider its relations with the international presence in Kosovo. Ova najnovija izjava je dosla juce, 9. Znaci, ocigledno se nesto krcka (vidim da je i neizbezni Tony juce bio na Kosovu).

Samo je pitanje sta Srbija ovakva kakva je moze tamo da uradi. Ne verujem da ce Ameri i EU cak ni precutno aminovati ulazak srpske vojske i policije na Kosovo, pre mislim da bi usledile neke sankcije. Prema tome, Tadic nema nikakav manevarski prostor i zato se i cudim sto ulazi u ovakvu retoriku iz koje jako tesko moze nesto da izvuce. Meni se cini da ima mnogo prece probleme a to je gde i kako da opskrbi i spremi bar 100 hiljada izbeglica s Kosova.
Goran Vučković Goran Vučković 11:49 10.07.2010

Re: šta činiti

Ne znam zašto se mi pravimo mutavi. Srbija je potpisala 1999. godine Kumanovski sporazum (kapitulaciju) i oni su tamo došli pod potpuno poznatim uslovima.

Ko se pravi mutav? Oni su došli dole sa deklarisanom misijom da spreče etničko nasilje. Sada ministar policije Kosova najavljuje da će poslati jedinice specijalne policije da "uvode red" u deo države naseljen u kome nema kontrolu. U čemu se to razlikuje od onoga zbog čega je, kao fol, KFOR tu i došao? Ili je došao red da KFOR potpiše kapitulaciju?
escherichije_colic escherichije_colic 11:57 10.07.2010

Re: šta činiti

Ne volim da quotujem komentare sa b92 ali sa ovim ću napraviti izuzetak, pošto je u pitanju opažanje sa terena:

Policajaca albanske nacionalnosti koji rade u KPS-u ima odavno severno od Ibra, voze se službenim automobilima po severu, čak rade smenski i na administrativnim prelazima kod Leposavića i Zubinog Potoka. Severnije od toga ne može, a da ne udju na teritoriju uže Srbije. I svi mi ih vrlo lako prepoznajemo jer to bar nije teško... I niko im ne pravi probleme, čak ni na administrativnim prelazima nemaju problema iako čim progovore čak i oni koji ih ne bi prepoznali na prvi pogled odmah po govoru shvate da je reč o Albancima.

Ali da ostavimo njih po strani, možda će neko reći da niko i ne sme ništa da uradi pošto je reč o policiji. Medjutim, albanski civili koji i dan-danas žive u severnoj Kosovskoj Mitrovici svakodnevno prelaze glavni most na Ibru naočigled svih Srba sa severa i slobodno se šetaju iz južnog u severni deo i obratno, već prema potrebi i želji. Mnogi od njih žive u zonama u neposrednoj blizini mosta, u tzv. "Bošnjačkoj mahali" ili "kod tri solitera", ali mnogi žive u delu grada koji se nalazi na sasvim drugom kraju, pa tako ti ljudi predju most pešice, i prodju bukvalno celom severnom Kosovskom Mitrovicom kako bi stigli do svojih kuća u ulici "Rudarske čete". Naravno da mnogima koji ovo čitaju ova imena ulica i naselja ništa ne govore, ali ih navodim kako bi mogla da se proveri verodostojnost ovog kazivanja.
I niko te albanske stanovnike severne Kosovske Mitrovice ne dira, mada ne znam koliko je njima lično prijatno da se tako kreću ali u svakom slučaju imaju DALEKO više slobode od Srba koji žive po enklavama i getoima po Kosovu i Metohiji. U južnoj Kosovskoj Mitrovici Srba više i nema jer su proterani svi, tako da ovo "paradiranje" Albanaca po severnom delu grada dovoljno govori u prilog tome kome i u kom delu grada zapravo treba policijska zaštita.

Stoga, u najmanju ruku nebulozno i zbunjujuće zvuči najava slanja specijalnih snaga policije da "zavede red" u jedinom preostalom istinski multietničkom delu Kosova, gde još jedino zajedno žive pripadnici svih nacionalnosti, gde postoji pijaca (u "Bošnjačkoj mahali" na kojoj trguju zajedno Srbi i Albanci, gde još jedino albanski trgovci iz unutrašnjosti Kosova primaju dinare za svoju robu, gde je interes spojio ljude i premostio prepreke, što je jedini ispavni način da do konačnog pomirenja i dodje.

Ali, da li je upravo to ono što ne valja i što nekome smeta? Da li upravo zbog toga neko stalnim incidentima, provociranjima i konstantnim "duvanjem u žar" koji taman počne da se gasi ponovo raspiruje vatru jer mu mirna i tolerantna severna Kosovska Mitrovica ne odgovara? Mi, gradjani severne Kosovske Mitrovice svakako nismo ti kojima smeta normalan i miran život. I zbog toga, razloge ovakvog skorašnjeg razvoja situacije u Mitrovici i ponovnog potpirivanja vatre dakle treba tražiti sa druge strane Ibra, i to konkretno upravo u "Kosovskoj Vladi", kojoj haos i nered u severnoj Kosovskoj Mitrovici i treba kako bi konačno proširila, kako drugo nego na silu, svoj autoritet i svoje ingerencije i na sever. E pa, draga gospodo, imam za vas samo jednu poruku: no pasaran!

I kad sam već tu...

Gde je bio gospodin Redžepi da angažuje specijalne policijske jedinice 17. marta 2004. godine kad je u nemirima ubijeno osmoro a proterano na hiljade Srba? Gde je bio gospodin Redžepi da šalje specijalce da sačuvaju 35 crkava i manastira od kojih su neki bili kulturno-istorijski spomenici pod zaštitom UNESCO-a, koje su uništili i zapalili Albanci tog dana? Gde je bio gospodin Redžepi kad je trebalo da šalje specijalce da sačuvaju onu decu koja su pobijena dok su se kupala na reci Bistrici kod Goraždevca? Gde je bio gospodin Redžepi da pošalje specijalce da spreče proterivanje 200000 Srba i hiljade nealbanaca sa Kosova? Gde je bio gospodin Redžepi da pošalje specijalce da spreče nedavno kamenovanje i ponovno proterivanje sa Kosova i Metohije tek pridošlih povratnika srpske nacionalnosti u selo Žače kod Istoka? U najmanju ruku, gospodina Redžepija kao "Ministra unutrašnjih poslova" pitam koliko je odgovornih za ova krivična dela uhapsio, i koliko njih je osudjeno?

Niko, naravno. Svaka čast "Ministre" na radu, to je sve što imam da vam poručim.

Dakle, "red i mir" je uspostavljen svuda na Kosovu i Metohiji, naročito tamo odakle su Srbi oterani. Ostao je još sever. Ali ovde, gospodine Redžepi, nećete tako lako "zavesti red" kao što ste ga na već opisan način zaveli na ostatku Kosova i Metohije, u to budite sigurni. Nismo mi ovde ostali i opstali tek tako evo 12 godina, i navikli smo na pritiske svih vrsta. Istrpećemo i ovaj, jer smo apsolutno svesni da jedino tako imamo zagarantovo pravo na život u rodnom gradu i na rodnoj zemlji. Jer tamo gde ste vi "zaveli red" Srba i nealbanaca više i nema. To nam je dovoljan nauk da znamo šta nam je činiti.
(...neko sa severa..., 9. jul 2010 13:07)


dragannalovic dragannalovic 12:11 10.07.2010

Re: šta činiti

U celoj prici najvise iritira potpuno pasivna, neaktivna uloga Srbije.

Činjenica je da se više aktivnosti po tim ali i mnogim drugim pitanjima odvija ovde na blogu nego u samim institucijama sistema.Srbija nema jasno definisanu nacionalnu strategiju, niti će je imati u dogledno vreme što je nedopustivo a posledice su više nego očigledne. Zemlja u kojoj je korupcija na nepodnošljivom nivou, u kojoj prevaranti i secikese vode glavnu reč je kao brod bez kormila i kormilara na uzburkanom moru. Bez jasne strategije nemoguće je štiti nacionalne interese. Ovakva, kakava je, naša država nije u stanju da zaštiti interese gradjana na svojoj teritoriji a kamoli na oduzetoj gde je nasilno formirana druga država. Odredjene napore učinio je pokojni premijer dok ga nisu uklonili i to je bio i poslednji pokušaj da se nešto preduzme ili predupredi. Našim političarima, još od Miloševića, Kosovo je dnevnopolitički pojam, nešto čime pokušava da se manipuliše i kupuju glasovi birača i podpiruju sukobi niskog intenziteta, dok se stvari ne otrgnu kontroli.
sentinel26 sentinel26 12:14 10.07.2010

Re: šta činiti

Drago Kovacevic
Nije to tako...to si ti rekao.
Specijalce ne može poslati Redžepi...ako ih ko pošalje biće to neko mnogo jači i značajniji od Redžepija, onaj sa kim Sloba nije hteo da se dogovori u Rambujeu..

Srbija će se brzo naći na optuženičkoj klupi zbog stanja na Severu Kosova..

Nijesam primjetio da su vladajuće političke partije u Srbiji osudile pokušaj atentata na poslanika P.Miletića ?
Bar onoliko koliko su se nasekirale zbog ogrebotina Velimira Ilića...
Ali je zato o tom atentatu bilo riječi u SB UN i Parlamentu EU...

Na Severu Kosova vlada kriminal, haos i bezakonje i organizovane strukture, logistički i finansijski podržane od Beograda pokušavaju da opstruišu nastojanje Eulexa da u K.Mitrovici konačno počne da radi Sud.

Sudije da budu Srbi, Albanci i medjunarodne sudije. Srbima da sude sudije srpske nacionalnosti, Albancima albanske a ako je spor "medjunacionalan" da sudi medjunarodni sudija.

Prije dvije godine pijani vozač, lokalni funkcioner (iz jedne vladajuće stranke ) je u Zvečanu usmrtio čovjeka (Srbina, stanovnika Zvečana ).
Niti je imao ko da ga sasluša, da izvrši uvidjaj, niti da utvrdi stepen alkoholisanosti a o izvodjenju na sud da ne govorimo...
Čovjeka sa zdrobljenom karlicom i unutrašnjim krvarenjem su bez ukazivanja pomoći spakovali u ambulantna kola (kombi ) i poslali za Kragujevac da umre tamo ili na putu, samo što dalje od njih, krijući od porodice i rodbine stradalog...
Tekst koji je napisao obducent sa Med.fakultata u Kragujevcu je zastrašujući, kao iz filmova strave i užasa ...
escherichije_colic escherichije_colic 12:16 10.07.2010

Re: šta činiti

Svi skočiše na WUa jer je pomenuo oružje ali niko nije obratio pažnju na prvi pasus:

Ukoliko nisu u mogucnosti da brane sever Kosova, onda treba da pozovu UN, USA, EU i kazu: 'Pomozite nam da otvorimo izbeglicke kampove da zbrinemo 100-ak hiljada ljudi.' i gotova prica.


Mislim da je ovo prava stvar i ta prihvatilišta treba organizovati za svaki slučaj. To je nešto čime bi ova država mogla i morala da se pozabavi.
escherichije_colic escherichije_colic 12:20 10.07.2010

Re: šta činiti

Na Severu Kosova vlada kriminal, haos i bezakonje


A na jugu cvetaju ljubičice i zagrljeni Srbi i Albanci pevaju "we are the world ..."

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:47 10.07.2010

Re: šta činiti

Nijesam primjetio da su vladajuće političke partije u Srbiji osudile pokušaj atentata na poslanika P.Miletića ?

Na žalost, nije bio pokušaj nego pravi atentat u kome je čoveku izrešetan donji deo tela. Terorizam, čist kao suza..
Koliko znam od stranaka u Srbiji je reagirala jedino LDP..za ostale, Miletić je izdajnik.
Sve ovo što gledamo, ponavlja se po istom obrascu već više od dvadeset godina. Sistem je što luđe, to bolje..
Evo ti dokaza..SNV severnog Kosova, veliki "patrioti" Milan Ivanović i Marko Jakšić pozitivno su reagovali, po prvi put na nešto što je kazao Tadić. Dopao im se zaoštravajući govor i oni mu pružaju punu podršku, naročito za sledeću rečenicu..
Sve ovo više je nego dovoljan razlog da se najhitnije sprovede u delo najava predsednika Tadića na sednici SB UN da će 'Srbija biti prinuđena da preispita svoj odnos prema međunarodnom prisustvu na Kosovu i Metohiji ukoliko međunarodni faktori ne uskrate podršku destabilizujućim potezima Prištine'", navodi SNV.


dragan7557 dragan7557 12:49 10.07.2010

Re: šta činiti


ma treba objaviti rat, mobilizaciju, a vi doctor Wu, da uzmete godisnji odmor pa s puskom u jedinicu i na teren, u pravu odbranu.

Nema potrebe Balkan je u stanju stalnog rata pa je i objavljivanje shodno tome traćenje dragocenog vremena.

cerski
sybil sybil 12:57 10.07.2010

Re: šta činiti

osudjujem pominjanje rata od strane Tadica ili bilo kog politicara iz Srbije. sta je vama, pa mi ako pridjemo granici bombardovace nas 1000 puta jace nego 1999. kakav rat.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:01 10.07.2010

Re: šta činiti

sybil
osudjujem pominjanje rata od strane Tadica ili bilo kog politicara iz Srbije. sta je vama, pa mi ako pridjemo granici bombardovace nas 1000 puta jace nego 1999. kakav rat.

Tadić je sve učinio da ispadne kako je Kosovo izgubio drugi put...ta strategija mi stvarno nije jasna..Kao da nije bilo rata sa NATO paktom, kao da je 1999. negde prebrisana gumicom. I većina ljudi reaguje kao da je Kosovo još stvarno "južna pokrajina"..
escherichije_colic escherichije_colic 13:08 10.07.2010

Re: šta činiti

Nije Tadić nikome pretio ratom, već to de fakto čini Redžepi. Kao što silom nije bilo moguće zadržati kosovske Albance u Srbiji, tako ne može silom ni Sever Kosova da se zadrži u toj nazovi državi. Tolike države se iscepkaše, podeliše i nestadoše na Balkanu, a jedno po svemu beznačajno i nerazvijeno parče teritorije je "Sveta Krava" čija celovitost se ne sme dovoditi u pitanje? Ne može niko naterati Srbe da žive u državi Kosovo, ne posle svega što se dogodilo (kao što se nije moglo naterati Albance da žive u Srbiji posle svega što su prošli) Može ih se proterati, a koliko je to humano i u skladu sa visokim standardima uspostavljenim na ostatku Kosova (LOL) to neka svako proceni prema svojim aršinima.

Inače, stvarno ne kapiram šta je trebalo Tadić da odgovori na pretnju, a da ne ispadne ekstremista? Da ih moli za razumevanje, strpljenje i toleranciju? Dovoljno je smešan i bez takvih momenata.
mikimedic mikimedic 14:28 10.07.2010

Re: šta činiti

Ulazak srpske vojske na severno Kosovo, dok je KFOR tamo, bi takođe bio objava rata, zar ne?


ne, za pocetak je dovoljno 1000, po sporazumu.

objava rata, kome?
yugaya yugaya 15:02 10.07.2010

Re: šta činiti

sybil
osudjujem pominjanje rata od strane Tadica ili bilo kog politicara iz Srbije. sta je vama, pa mi ako pridjemo granici bombardovace nas 1000 puta jace nego 1999. kakav rat.



Znas, kada razgovaras sa zapadnjacima koji imaju tri smislene da kazu o nama (one sto gledaju kao ti njihove mainstream medije i smatraju ih za adekvatan i objektivan izvor nezagadjen ruskim spijunima cu da preskocim), i time and again i iz pametnih usta cujem pitanje o tome 'zasto su Srbi bezali nakon pada Krajine posle svega sto su preziveli i ostali tamo dotle' , ispliva na povrsinu procep izmedju onoga sto normalan svet kao ti vidi kada cita Bojanin post i slusa vesti - Srbe ( Mr. President included ) koji su zatucani glupi i krvozderni pa im je samo rat na pameti i isterivanje pravde preko ledja drugih, i onoga sto mi ovde ( nenormalni) znamo - zasto su te zene radije decu radjale u koloni suza ne sacekavsi lepo uvodjenje reda na otcepljene teritorije, zasto je Carnojevic nejac poveo do Peste, zasto je ana dosla nazad u BG a meni se srce steze.

Iz tvoje perspektive, i onih oko tebe Tadic je kriv sto nije rekao da ima potpuno poverenje u policijske snage Kosova i medjunarodnu zajednicu, i da su oni sto se spremaju u zbeg zbog straha neobavesteni pojedinci koji dovode do panike, mozda jos malo i da im je pripretio da ce kad krenu da beze da ih vrati sa granice.

Iz ove moje iskvarene, cujem kako zlokobno tockici se vrte iza reci i melju ljude, podmazani suzama i krvoprolicem. I nisam sigurna da bilo koji Tadic ima moc, mogucnost i pamet da ista uradi.

mikimedic mikimedic 15:13 10.07.2010

Re: šta činiti

osudjujem pominjanje rata od strane Tadica ili bilo kog politicara iz Srbije. sta je vama, pa mi ako pridjemo granici bombardovace nas 1000 puta jace nego 1999. kakav rat.


nisam siguran da u novom geopolitickom rasporedu snaga ima i trunka mogucnosti da se ponovi prica iz 1999. godine. americke snage su na ivici poraza u avganistanu, kirgiztan je takodje izgubljen. u iraku status kvo. rusija zaokruzuje svoju sferu uticaja.

za neko novo bombardovanje nema ni t od teorije.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:24 10.07.2010

Re: šta činiti

Prema tome, ništa ne zavisi od nas osim pomoći za buduće prognanike.

Istina.
A videli smo kako su dočekani deportovani kosovski Srbi iz Norveške juče. 24 porodice. Tuga. Ovi naši im nisu pružili nikakvu pomoć.
sybil sybil 15:39 10.07.2010

Re: šta činiti

nisam siguran da u novom geopolitickom rasporedu snaga ima i trunka mogucnosti da se ponovi prica iz 1999. godine. americke snage su na ivici poraza u avganistanu, kirgiztan je takodje izgubljen. u iraku status kvo. rusija zaokruzuje svoju sferu uticaja.

za neko novo bombardovanje nema ni t od teorije.

cekaj mikimedicu,
ovo sto pise esherihije, kad albanci mogu da se samoopredele mogu i srbi, to je lepo, to je tako u teoriji, a realnost je drugacija. zamislimo hipoteticki da srbija krene da salje pomoc srbima u ratu na kosovu, to bi bilo krsenje sporazuma i nato bi nas bombardovao. ne zaboravi da smo okruzeni nato-om tako da rusija nema sanse.
poraz u avganistanu? sta ti je, oni se ne povlace odatle.
sybil sybil 15:44 10.07.2010

Re: šta činiti

Znas, kada razgovaras sa zapadnjacima koji imaju tri smislene da kazu o nama (one sto gledaju kao ti njihove mainstream medije i smatraju ih za adekvatan i objektivan izvor nezagadjen ruskim spijunima cu da preskocim), i time and again i iz pametnih usta cujem pitanje


samo ti gutaj prave i objektivne medije i citaj prave knjige- daleko ces dogurati i ti i srbija, kao sto nam je poznato iz novije istorije.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:50 10.07.2010

Re: šta činiti

Tadić nije moj ljubimac, ali sam siguran da mu gluposti vezane za oružani sukob ne padaju na pamet.

Ali da li mislite da o njima ne razmišlja, kada već nekome drugom padaju na pamet? Šta mislite da bi trebalo da radi? Da apeluje na strpljenje? Da se poziva na mirna diplomatska sredstva, tada?
mikimedic mikimedic 15:51 10.07.2010

Re: šta činiti

to bi bilo krsenje sporazuma i nato bi nas bombardovao. ne zaboravi da smo okruzeni nato-om tako da rusija nema sanse.
poraz u avganistanu? sta ti je, oni se ne povlace odatle.


krsenje kog sporazuma? onog koji predvidja 1000 vojnika srbije na kosovu?

nato nema snage da izvede akciju slicnu bombardovanju 1999 iz dva prosta razloga

-- katastrofalna situacija u avganistanu koja se prelila u pakistan, u kom tek se ni ne moze pomisliti na intervenciju. naravno da se ne povlace, jer nisu u stanju to da izvedu.

-- nova pozicija rusije u geostrateskim odnosima (gruzija, kirgistan, you name it).

banalna situacija -- nato moli rusiju da joj omoguci dostavljanje zaliha svojim snagama u avganistanu.
posto nije u mogucnosti da obezbedi snabdevanje kroz teritoriju saveznika -- pakistan!!!

nato ne moze da kontrolise situaciju na teritoriji sopstvenog saveznika, mislis da je u stanju da izvede jos jednu vojnu akciju u evropi?

edit:

i jos vaznije -- kojim snagama mislis da nato moze da zadrzi republiku srpsku u bosni, ako na severu kosova pukne?

escherichije_colic escherichije_colic 15:59 10.07.2010

Re: šta činiti

ovo sto pise esherihije, kad albanci mogu da se samoopredele mogu i srbi, to je lepo, to je tako u teoriji, a realnost je drugacija


Realnost kaže da Albanci ne kontrolišu sever Kosova. Zašto ne bismo prihvatili i tu realnost, kao što smo prihvatili onu da jug kontrolišu Ameri? Zato što je sa druge strane deblji kraj batine? OK, ali onda pričamo o zakonu jačeg. Zakon jačeg je nešto što odvajkada kroji realnost i ja to prihvatam. Ali ne kapiram čemu pokušaji davanja legitimiteta zakonu jačem? Kaži lepo- u pravu su zato što su jači i onda se 100% slažemo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:01 10.07.2010

Re: šta činiti

krsenje kog sporazuma? onog koji predvidja 1000 vojnika srbije na kosovu?

субота, 10. јул 2010, 12:17 -> 12:39

СНВ подржао Тадићеву оцену

Српско национално веће северног Косова подржало је оцену председника Тадића да је изјава Бајрама Реџепија "отворена претња ратом". У саопштењу СНВ-а се указује да привремене косовске институције неће бити "једине одговорне за катастрофалне последице евентуалног спровођења ове претње", већ ће једнако бити одговорни и Еулекс и Кфор.

"Ништа мање неће бити одговорна и држава Србија" ако не учини све што је у њеној моћи да заштити косметске Србе од најављеног погрома, додаје се у саопштењу СНВ-а.

Све ово више је него довољан разлог да се најхитније спроведе у дело најава председника Тадића и преиспита однос према међународном присуству на Косову и Метохији, уколико међународни фактори не ускрате подршку дестабилизујућим потезима Приштине, наводи СНВ.

Због "изузетне озбиљности тренутка", Србија мора одмах да се заложи и за хитно сазивање седнице СБ УН, на којој би председник Тадић предочио аргументе да се на Косово и Метохију, у складу са Резолуцијом 1244, врати одређен број припадника српских безбедносних снага.
escherichije_colic escherichije_colic 16:05 10.07.2010

Re: šta činiti

samo ti gutaj prave i objektivne medije i citaj prave knjige- daleko ces dogurati i ti i srbija, kao sto nam je poznato iz novije istorije.


Ma da, svi smo mi ovde orci hipnotisani Tijanićevim dnevnikom, nemamo pojma šta se dešava oko nas, puštaju nas samo tu i tamo da visimo na blogu ...
mikimedic mikimedic 16:06 10.07.2010

Re: šta činiti

Због "изузетне озбиљности тренутка", Србија мора одмах да се заложи и за хитно сазивање седнице СБ УН, на којој би председник Тадић предочио аргументе да се на Косово и Метохију, у складу са Резолуцијом 1244, врати одређен број припадника српских безбедносних снага.


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:08 10.07.2010

Re: šta činiti

Bojana Maljević
Tadić nije moj ljubimac, ali sam siguran da mu gluposti vezane za oružani sukob ne padaju na pamet.

Ali da li mislite da o njima ne razmišlja, kada već nekome drugom padaju na pamet? Šta mislite da bi trebalo da radi? Da apeluje na strpljenje? Da se poziva na mirna diplomatska sredstva, tada?

Ništa gore se Srbiji dogoditi ne bi moglo...On to zna...a o čemu razmišlja, ne znam. O tome verovatno ne..Bilo bi, sa mog aspekta realnije da razmišlja o tome kako će ući u normalizaciju odnosa i prihvatiti Ahtisarijev plan tamo gde mu nije sporno a pregovarati o još široj autonomiji na severu.Sve drugo je lupanje glavom u zid. Bojana, Srbija mora tražiti neke druge oblike uticaja na Kosovu od onih teritorijalnih.Nerealno je misliti kako će se tamo vratiti srpska država, ma šta kazao MSP..Kad bi ceo zapad sutra bio naš saveznik i rekao Tadiću, evo vrati Kosovo pod puni suverenitet i integriši ga, Srbija to realno ne bi bila u stanju.Kao što nije bila u stanju u prethodnih sto godina.
Ovako, maksimalno što se može, jeste da se osigura stabilna pozicija srpske zajednice na Kosovu, specijalne veze koje će omogućiti kulturno jedinstvo sa Srbima na Kosovu, zaštitu kulturnu baštine i ako ima dovoljno pameti, proširenu autonomiju na severu..
Ali to se mora raditi pametno a ne da na severu faktičnu vlast drže kriminalci koje država tetoši..
E, sad ima i drugih pogleda..Evo naša "blog dijaspora" ovde kod tebe ima predloge da se to vojno završi..Pa da oni tamo mogu da prikupljaju za nas ovde humanitarnu pomoć, a kad ponovo dobijemo po ušima da još jače nariču...
Hoću reći, ključni interes Srbije bi morao biti da opstanu Srbi na Kosovu.Sukobi su način da ne opstanu.Ako ne opstanu onda je priča o bilo čemu drugome izlišna..
nurudin nurudin 16:09 10.07.2010

Re: šta činiti


Goran Vučković
Znači Redžepi pošalje specijalce, Tadić okrene drugi obraz, Tijanić ga posipa ružama i konfetama, a Nikolić aplaudira?


Врло реалан сценарио. Људи, ми смо Косово изгубили, то је фактичко стање, ма колико то тешко било признати (мислим, сад као да измишљам врућу воду). Нпр., недавно сам сазнао да у српским местма на Косову, говорим о местима око Гњилана, постоје полицајци у цивилу, припадници МУП-а Србије, који примају плату и испијају кафе по ресторанима. Ти полицајци могу да интервенишу само на територији Србије, што би значило: неко вас пребије у Шилову, а они га ухапсе у Бујановцу (ко је ово смислио, свака му част).

Недавно је једна професорка која ради у српској школи доживела таква шиканирања и малтретирања од стране својих колега, Срба, само зато што је као дипломирана заузела место недипломираном човеку који је пре ње радио. По природи ствари, Министарство просвете и његови органи који делују на територији Косова, били су дужни да реагују, с обзиром да они и финансирају све запослене. Међутим, од тога није било ништа. Девојка је морала да се обрати албанској полицији, како би је заштитили од Срба. И заштитили су је.
Мислим, КОСОВО ЈЕ СРБИЈА???

П. С. Разлог не реаговања просветне инспекције и надлежних органа је познат: девојка је дошла из Србије, није родом са Косова, а тамо предност при запошљавању имају мештани, били они шустери, вечити студенти... То вам отворено, и без устручавања саопште српски званичници. КОСОВО ЈЕ СРБИЈА, подсећања ради.
mikimedic mikimedic 16:32 10.07.2010

Re: šta činiti

Istina.
A videli smo kako su dočekani deportovani kosovski Srbi iz Norveške juče. 24 porodice. Tuga. Ovi naši im nisu pružili nikakvu pomoć.


interesantno je zasto nisu deportovani na kosovo, iz norveske, drzave koja priznaje nezavisno kosovo.

i moj komentar nema nikakve veze sa nepruzanjem pomoci od strane 'nasih' koje jeste za svaku osudu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:35 10.07.2010

Re: šta činiti

U celoj prici najvise iritira potpuno pasivna, neaktivna uloga Srbije. Ukoliko nisu u mogucnosti da brane sever Kosova, onda treba da pozovu UN, USA, EU i kazu: 'Pomozite nam da otvorimo izbeglicke kampove da zbrinemo 100-ak hiljada ljudi.' i gotova prica.

Stvari nisu baš tako jednostavne, ali ljudi su svakako najvažniji. Te se slažem.
sybil sybil 16:39 10.07.2010

Re: šta činiti

Zakon jačeg je nešto što odvajkada kroji realnost i ja to prihvatam. Ali ne kapiram čemu pokušaji davanja legitimiteta zakonu jačem? Kaži lepo- u pravu su zato što su jači i onda se 100% slažemo.

pa to i kazem, uopste ne dajem legitimitet zakonu jacem, samo kazem da treba uzeti u obzir zakon jaceg, ne sarljati u samoubistvo, a imali smo prilike u bliskoj proslosti da se uverimo sta se desava kada se taj zakon jaceg ne uzme u obzir nego je srlja u propast.

p.s. kazes ne kontrolisu sever kosova. da, ali je vrlo verovatno da ce poslati specijalce da pohapse srpske organe vlasti i sta onda? srbija ce da pomogne, da ali to je onda rat, sta je srpskih hiljadu vojnika spram njihovih desetina hiljada.
sybil sybil 16:44 10.07.2010

Re: šta činiti

nato ne moze da kontrolise situaciju na teritoriji sopstvenog saveznika, mislis da je u stanju da izvede jos jednu vojnu akciju u evropi?

jeste mikimedicu,irak, avganistan, srbija sve su to primeri da mogu.
sta je srpskih 1000 spram njihovih desetina hiljada, budimo realni.

potencijalni nato-rusija rat preko srbije i kosova moze da se zavrsi ulaskom nato trupa u srbiju.
Bojana Maljević Bojana Maljević 16:44 10.07.2010

Re: šta činiti

Hoću reći, ključni interes Srbije bi morao biti da opstanu Srbi na Kosovu.Sukobi su način da ne opstanu. Ako ne opstanu onda je priča o bilo čemu drugome izlišna..

Sve se slažem. Osim toga, ja prilično dobro razumem situaciju, živela sam na Kosovu. Potom odlazila dole, svake godine. Deo moje familije je još dole, neki nisu među živima, zbog čega deo i nije više dole. Međutim, sasvim sam sigurna da ni to o čemu pričate nije ostvarivo: da se na taj način obezbedi normalan život Srba. Ne poznajete dovoljno drugu stranu. A sve što bih rekla zvučalo bi previše strašno za medij kakav je blog. Hoću reći: slažem se sa Vama u svemu, samo što je i taj deo o "normalizaciji odnosa" bajka.
I baš zato što više verujem u Redzepijevu realnost, postavila sam pitanje kako će Srbija reagovati na sukobe. Taman posla da ih izaziva. Kome pametnom rat pada na pamet? Ali na izazvani sukob ne možete okrenuti drugi obraz. Ili verujete da bi to bilo rešenje?
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:08 10.07.2010

Re: šta činiti

Doctor wu, zasto ne odes na paintball ako ti zelja sa puskom na ramenu vec ne da mira?

Zašto tako reagujete na Wua? Uopšte njegov komentar nisam doživela kao želju za puškom na ramenu.

Kvaka 22 nije danas na delu. To je od pre.

Kvaka 22 je za Predsednika, našeg.
Ako nije to, onda šta je?
escherichije_colic escherichije_colic 17:16 10.07.2010

Re: šta činiti

pa to i kazem, uopste ne dajem legitimitet zakonu jacem


Znači slažeš se da je tzv "Kosovo" paradržava uspostavljena okupacijom dela Srbije od strane NATO?

I još nešto- lako je nama da tamburamo o severnom Kosovu hiljadama km daleko. Pitajte nekog Mitrovljanina da li želi da mu red zavode ex UČK specijalci. Ja sam zalepio malo poviše komentar jednog lika iz Severne Mitrovice, cenim da je autentičan.
sybil sybil 17:22 10.07.2010

Re: šta činiti

Znači slažeš se da je tzv "Kosovo" paradržava uspostavljena okupacijom dela Srbije od strane NATO?

ne, samo kazem da bi podela kosova bila dobra stvar, ali da nije realna zato sto ne daju nato, eu, i usa, tj. zbog zakona jacega.

eto toliko.
mikimedic mikimedic 17:26 10.07.2010

Re: šta činiti

jeste mikimedicu,irak, avganistan, srbija sve su to primeri da mogu


irak i avganistan su primeri da ne mogu. a pogotovo da ne mogu da drze ni dva paralelna fronta otvorena, a kamoli treci.

gde su te desetine hiljada vojnika?
onih 2,000 u bosni ili nesto manje od 10,000 na kosovu?

sta bi sa dodatnim trupama za avganistan?

sa tobom nije moguce voditi konstruktivnu raspravu.
jaksa scekic jaksa scekic 17:30 10.07.2010

Re: šta činiti

mikimedic
Због "изузетне озбиљности тренутка", Србија мора одмах да се заложи и за хитно сазивање седнице СБ УН, на којој би председник Тадић предочио аргументе да се на Косово и Метохију, у складу са Резолуцијом 1244, врати одређен број припадника српских безбедносних снага.




Jedini nacin da se srpska vojska-policija vrati na Kosovo je da Srbija udje u Nato, pa pod okriljem KFOR trupa da ode i bude stacionirana oko manastira

JS
mikimedic mikimedic 17:37 10.07.2010

Re: šta činiti

Jedini nacin da se srpska vojska-policija vrati na Kosovo je da Srbija udje u Nato, pa pod okriljem KFOR trupa da ode i bude stacionirana oko manastira

JS


hoces reci da kumanovski sporazum ne vazi?

ako ne vazi, onda je ipak sve moguce...

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:41 10.07.2010

Re: šta činiti

Bojana Maljević
Hoću reći, ključni interes Srbije bi morao biti da opstanu Srbi na Kosovu.Sukobi su način da ne opstanu. Ako ne opstanu onda je priča o bilo čemu drugome izlišna..

Sve se slažem. Osim toga, ja prilično dobro razumem situaciju, živela sam na Kosovu. Potom odlazila dole, svake godine. Deo moje familije je još dole, neki nisu među živima, zbog čega deo i nije više dole. Međutim, sasvim sam sigurna da ni to o čemu pričate nije ostvarivo: da se na taj način obezbedi normalan život Srba. Ne poznajete dovoljno drugu stranu. A sve što bih rekla zvučalo bi previše strašno za medij kakav je blog. Hoću reći: slažem se sa Vama u svemu, samo što je i taj deo o "normalizaciji odnosa" bajka.
I baš zato što više verujem u Redzepijevu realnost, postavila sam pitanje kako će Srbija reagovati na sukobe. Taman posla da ih izaziva. Kome pametnom rat pada na pamet? Ali na izazvani sukob ne možete okrenuti drugi obraz. Ili verujete da bi to bilo rešenje?

I ja potpuno razumem šta hoćeš kazati...I svestan sam lične priče koju imaš u odnosu na Kosovo..i mislim da mogu to potpuno da razumem jer su u mom ličnom životu slični reperi, ali u odnosu prema Hrvatskoj.
Tu je na neki način, bez politizovanja moguće vući neke paralele, a postoje i određena iskustva. No, nije ni ovo do kraja za blog nego za neku širu studiju.
Veruj mi da znam kako neke stvari funkcionišu i da umem to prepoznati jer se već više od dvadesetak godina ponavljaju..Ta tehnologija je ostarela. Ovo što se radi ja nazivam "zatezanje konopca". To je tradicionalna disciplina srpske politike na eks jugoslovenskom prostoru. Nateže se konopac da bi politička vlast čuvala svoj rejting, a cenu tog natezanja plate ljudi o kojima oni navodno brinu.Kad si slučajno deo tog procesa onda je za tebe lično najgore ako to prepoznaš i još kažeš o čemu se radi..Tad si u najmanju ruku izdajnik, strani plaćenik, sluga ovoga ili onoga..To se dogodilo Miletiću koji je imao pameti da vidi kud se sve kreće, a i hrabrosti da to kaže, pa i drskosti da pre koju godinu formira stranku i pokuša da nešto uradi kako bi sprečio najgori scenario. E, sad je došlo vreme da ta politika jedino u njemu vidi dušmanina srpstva...zašto..pa zato što sa njima ne šverca, što nije napravio odstupnicu, što brine o interesima običnih malih ljudi a ne one nomenklature koja se bije za prihode i privilegije. Eno, odbornici srpske opštine u Podujevu, što sede u Kuršumliji pobiše se načisto koja će struja dobijati pare iz državnoga budžeta a u Podujevu ni jednog Srbina. Sve da ih anketiramo, svi će kazati da je "Miletić izdajnik"...jer nije kao oni...
Onog trenutka kad se čovek pobrine da bude u skladu sa realnošću postaje i pogled na detalje drugačiji. Kad sam u sebi priznao postojanje države Hrvatske, sa kojom dobar broj godina nisam bio baš u prijateljskim odnosima,i moj pogled na tu državu se promenio. I sad mogu o svom odnosu prema toj državi i ukupnoj stvarnosti mnogo racionalnije da razmišljam.
Mnogi Srbi na Kosovu,a i dobar deo njih u Srbiji i širom sveta Srbiji, teško doživljavaju nezavisnost Kosova. Ali ne mogu ostati u limbu..
Bio sam na Kosovu više puta...Dole, južnije od Ibra..u selima oko Prištine i Gnjilana.U Štrcima.Obični ljudi su potpuno svesni šta se događa i odlučni da ostanu tamo gde su ako budu imali minimum uslova. A to znači da su bezbedni i da bar nešto mogu raditi i zaraditi...
U Novom Brdu sam sreo čoveka koji ima troje dece i bavi se poljoprivredom da bi opstao. Od države Srbije traži jedan mali motokultivator i opremu za plastenik od dva - tri ara..To su relativno male pare. Kad bi to imao, kaže, ne bi se ničega plašio...Misliš da je dobio to od države koja se razbi od hvale kako pomaže opstanak..ne...objašnjenje je da je glasao na kosovskim izorima..ej...pa to je strašnije od svega..
Bojana Maljević Bojana Maljević 17:49 10.07.2010

Re: šta činiti

ej...pa to je strašnije od svega..

Jeste.
vludvig vludvig 22:11 10.07.2010

Re: šta činiti

Sve da ih anketiramo, svi će kazati da je "Miletić izdajnik"...jer nije kao oni...


Stvarno ne znam ko je Miletić, ali znam ko je Slaviša Petković. Postoje li razlike?
Kada pročitam Aninu opasku da je Miletić "čovek preduzimljiv, punih ruku projekata za svaku priliku", pretpostavljam da nema razlike. Šta misliš Drago?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:48 10.07.2010

Re: šta činiti

vludvig
Sve da ih anketiramo, svi će kazati da je "Miletić izdajnik"...jer nije kao oni...


Stvarno ne znam ko je Miletić, ali znam ko je Slaviša Petković. Postoje li razlike?
Kada pročitam Aninu opasku da je Miletić "čovek preduzimljiv, punih ruku projekata za svaku priliku", pretpostavljam da nema razlike. Šta misliš Drago?

Eto, ništa ti ne verujem, jer vidim da si ciničan i da imaš podmetaljku u rukavu..Kao ne znaš ko je Miletić, ali znaš ko je Petkoviććpa se misliš da nije Miletić kao Petković.,.
A znaš...nego hoćeš ti da podmećeš..
Petković je čovek "svake tice pero"...saradnik slobine udbe...upravo je išao na prve izbore da bi ih zgadio ostalima...
E, onda ti sasvim profesionalno hoćeš, da Miletića ( koga kao ne poznaješ) hoćeš da staviš u torbu sa Petkovićem..,Nikave veze nema Miletić sa Petkovićem..osim u konstrucijama tebe i tvojih poslodavaca...
I slušaj me..za tvoju sotru ja imam nos..Budeš li bezobrazan, banovaću te, pa taman ti to proglasio zabranom "slobode izražavanja"...Čuš, jel svejedno Miletić i Petković..kako te nije sramota..

Unfuckable Unfuckable 23:51 10.07.2010

Re: šta činiti

I slušaj me..za tvoju sotru ja imam nos..Budeš li bezobrazan, banovaću te, pa taman ti to proglasio zabranom "slobode izražavanja"

ček' bre Dragec - ne možeš banovati na Bojaninom blogu, ta vremena su malo iza nas
(ili sam nešto propustio?)
ivana23 ivana23 23:55 10.07.2010

Re: šta činiti

Unfuckable
I slušaj me..za tvoju sotru ja imam nos..Budeš li bezobrazan, banovaću te, pa taman ti to proglasio zabranom "slobode izražavanja

"ček' bre Dragec - ne možeš banovati na Bojaninom blogu, ta vremena su malo iza nas (ili sam nešto propustio?)


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:54 11.07.2010

Re: šta činiti

Unfuckable
I slušaj me..za tvoju sotru ja imam nos..Budeš li bezobrazan, banovaću te, pa taman ti to proglasio zabranom "slobode izražavanja"

ček' bre Dragec - ne možeš banovati na Bojaninom blogu, ta vremena su malo iza nas
(ili sam nešto propustio?)

Ajde ne balantaj..Ko govori da će banovati na Bojaninom blogu...
Eno, imaš Ivanine aplauze..to je pored toga što po nekad postuje kakvu fotografiju, najkonstruktivnije što zna uraditi..
Nego leba ti...Imaš negde prostoproširenu rečenicu da je napisala, da vidim kako izgleda to sočinjenje...Ajde, budi drug, a ne Tica...
Unfuckable Unfuckable 01:01 11.07.2010

Re: šta činiti

Dragec, skroz si se raspomamio glede onog Vasilija pa u svom tom amoku (ha!) zaboravljaš da slika nekada govori mnogo više od prostoproširenih rečenica.

topcat topcat 01:25 11.07.2010

Re: šta činiti

tako da rusija nema sanse.


oni se ne povlace odatle.




Covek u belom Covek u belom 03:45 11.07.2010

Re: šta činiti

sybil
osudjujem pominjanje rata od strane Tadica ili bilo kog politicara iz Srbije. sta je vama, pa mi ako pridjemo granici bombardovace nas 1000 puta jace nego 1999. kakav rat.

Preterujes, Srbija apsolutno nema mogucnosti da bombarduje vas u Americi...
vludvig vludvig 07:31 11.07.2010

Re: šta činiti

Eto, ništa ti ne verujem, jer vidim da si ciničan i da imaš podmetaljku u rukavu..Kao ne znaš ko je Miletić, ali znaš ko je Petkoviććpa se misliš da nije Miletić kao Petković.,.
A znaš...nego hoćeš ti da podmećeš..
Petković je čovek "svake tice pero"...saradnik slobine udbe...upravo je išao na prve izbore da bi ih zgadio ostalima...
E, onda ti sasvim profesionalno hoćeš, da Miletića ( koga kao ne poznaješ) hoćeš da staviš u torbu sa Petkovićem..,Nikave veze nema Miletić sa Petkovićem..osim u konstrucijama tebe i tvojih poslodavaca...
I slušaj me..za tvoju sotru ja imam nos..Budeš li bezobrazan, banovaću te, pa taman ti to proglasio zabranom "slobode izražavanja"...Čuš, jel svejedno Miletić i Petković..kako te nije sramota..



Vidim da sam te najedio a nemam razloga. Miletića stvarno ne znam, pogrešno si me pročitao. A za Petkovića na žalost znam i to nije srećna priča. A ti izvlačiš odmah zaključke. Ja nemam poslodavce i to ti je ružno podmetanje u stilu analitičara. Ko su moji poslodavci? I koja je to moja sorta (osim ona koja mami tebe da vređaš)?
Tvoj nastup govori o tebi mnogo gore nego moj o meni. I još pretiš da ćeš da me banuješ. Vidim da si čovek od komunikacije.
Što se tiče mog cinizma on je sasvim opravdan kada su kosovski političari u pitanju. S jedne strane imali smo Ivanovića i Jakšića a s druge Petkovića. Ako sada nije tako budi uljudan pa objasni, ako želiš naravno, nema potrebe da vređaš.
vludvig vludvig 07:33 11.07.2010

Re: šta činiti

Eno, imaš Ivanine aplauze..to je pored toga što po nekad postuje kakvu fotografiju, najkonstruktivnije što zna uraditi..

ponekad a ne po nekad, nema ljutnje!
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:06 11.07.2010

Re: šta činiti

СНВ подржао Тадићеву оцену

Onda stvarno treba da se zamisli da li to što radi radi dobro i kako će se stvar oko Kosova završiti.
loader loader 09:55 10.07.2010

Koračanje sa mamuzama

Teško je naći prave reči za ovo što se sada oko Kosova događa, a da se ne ispusti gomila izuzetno važnih aspekata. U svakom slučaju, Bojana, post je ... nekako dobro odmeren, skoro kao uspešan kroki crtež.

Zvecka se onamo oružjem permanentno. Kad god se to učini malo otvorenije, strah od posledica naraste, ovde, a još više kod onamošnjih ljudi. Strah je tim gori, što između dva zveckanja čovek po onoj prirodnoj inerciji pokuša da zaboravi na stvarne činjenice, ili da pronađe samo one činjenice koje bi mogle da pomognu nekakvom uljudnom, ni za jednu od strana preterano štetnom rešenju.

Bez obzira na opravdanu zabrinutost, za ljude, i uopšte za "ovdašnje-ondašnju" situaciju, mislim da se neće desiti ništa radikalno. Biće to možda jedan od onih koraka koji su deo "step baj step" mašinerije u koju je odavno ubačena kosovska i srpska zbilja, mašinerija kojoj su pomogle bukvalno sve strane.

Bojana Maljević Bojana Maljević 15:30 10.07.2010

Re: Koračanje sa mamuzama

mislim da se neće desiti ništa radikalno.

Pa, hajd' sad, definiši: radikalno.
Šta se neće desiti?
"Demokratska demonstracija sile" sa srpske strane?
"Demokratska demonstracija sile" sa Redžepijeve strane?

Naprotiv, mislim da je svaki mogući scenario prilično radikalan.
docsumann docsumann 10:39 10.07.2010

ima u kvaci 22

ona epizioda gdje se očekuje bombardovanje Bolonje koju inače drže Njemci pod jakom protivavionskom odbranom. Napad američke aviacije bi bio odložen ukololiko bi se stanje na frontu promjenilo u savezničku korist. I tako su svake večeri, piloti, navigatori, mitraljesci i drugi članovi posada buljili u veliku kartu sa iscrtanim linijama fronat. Na što im je Havemajer dobacio da li to oni stvarno misle da bi, ako neko pomjeri linje armijskih položaja na mapi, to uticalo na stvarno stanje na terenu pa bi i napad bio odložen? ... Iste noći je neko ispomjerao obojene linije fronta na štabskoj mapi i napad je ujutru odložen.

P.S. Ne dodirujte mape noću, ne prčkajte po njima sami.
loader loader 12:10 10.07.2010

Re: ima u kvaci 22

Bojana Maljević Bojana Maljević 15:32 10.07.2010

Re: ima u kvaci 22

P.S. Ne dodirujte mape noću, ne prčkajte po njima sami.

docsumann docsumann 01:19 11.07.2010

Re: ima u kvaci 22

jaksa scekic jaksa scekic 13:42 10.07.2010

Tadic jeste

u teskoj poziciji, da ne kazem bedaku. Ogranicen Ustavom, a real politik govori nesto drugo. EU je , ne njegovom krivicom, najverovatnije malo udaljena, plus je sto Srbija izlazi iz recesije statisticki, ali treba jos da prodje dok se to i ne oseti.
Opozicija-citaj Toma mu dahce za vratom- i zato Toma sedi na tribinama i posmatra- a Brisel ga zove da mu opipa plus.
DS je kao neko dobrovoljno pevacko drustvo- umesto da vlada gvozdena partijska disciplina-kako je u svakoj partiji- atmosfera je uzburkana,inace bi odavno bila Izborna skupstina.
Koalicioni partneri jedni druge drze za vrat-padne li jedan-otpara se dzemper.
Sad je doslo vreme pomirenja,Hrvatska, CG, sto je dobro.
Sa Vasingtonom relativno dobro stojima, sa Nemcima nesto slabije, ali stici ce depesa is State DPT, pa ce se to ispeglati.
Ako vladi dajemo jaku dvojku, Tadic je zaradio bolju ocenu.
Jedino sto ce morati-kad tad da lupi sakom o astal u svom okruzenju.
To mu neminovno ne gine.I morace da lisi usluga nekih ljudi.
Sto se tice Kosova, kako se bude priblizavao dan sudske odluke, tako ce i rasti tenzija.
Bilo bi dobro drzati dobre veze sa Francuzima, zbog njih se odavno nisu povuceni neki katastrofalni potezi na severu.
Nesto se desava, jer da se ne desava, ne bi odjednom Marko Jaksic bio amnestiran.
Ali, ostaje Tadicu problem broj jedan, koji mu izjeda sopljnu politiku, to je domaca korupcija-koja ima gigantske razmere, i rusi mu ugled, i specificnu tezinu.
Predstoje mu drasticni rezovi. U tim rezovima imace pomoc. I iznenadicete se ciju-Tome Nikolica.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:14 10.07.2010

Re: Tadic jeste

Predstoje mu drasticni rezovi. U tim rezovima imace pomoc. I iznenadicete se ciju-Tome Nikolica.

Pa evo..Ja ovo napisah, ali me napadoše...
No i pored ovoga ja nisam uveren u njegovu spremnost da "lupi šakom o sto"...
Stavio je sam sebi milion prepreka, napravio privid da vlada sa svim i svačim, a nije tako...Ako vrlo brzo ne "lupi šakom o sto" neće biti nikakvih peglanja.
Bojana Maljević Bojana Maljević 15:37 10.07.2010

Re: Tadic jeste

Tadic jeste u teskoj poziciji, da ne kazem bedaku.

Već rekoh da mu ne bi bila u koži nikad. Nema teže pozicije sada.
Jedino sto ce morati-kad tad da lupi sakom o astal u svom okruzenju.

Još to da vidim, pa mogu da se iselim kao čovek.
Ali, ostaje Tadicu problem broj jedan, koji mu izjeda sopljnu politiku, to je domaca korupcija-koja ima gigantske razmere, i rusi mu ugled, i specificnu tezinu.

Na žalost to sve pada i pašće u potpunosti na njega. Sa naglaskom na reformu pravosuđa.
Predstoje mu drasticni rezovi. U tim rezovima imace pomoc. I iznenadicete se ciju-Tome Nikolica
.
To me ne iznenađuje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana