Budućnost| Društvo| Ljudska prava

KO ĆE BITI GEN. DIREKTOR RDU RTS?

Filip Mladenović RSS / 25.06.2010. u 00:25

Na Javni konkurs za generalnog direktora Javnog medijskog servisa Srbije prijavilo se ukupno 15 kandidata. To su Branimir Grulović, bivši direktor „Studija B" i dopisništva „Rojtersa" za Balkan, Gvozden Jovanović, predsednik UO „Svetlost" iz Kragujevca, Aleksandar Tijanić, sadašnji gen. direktor RDU RTS, Dejan Stanković, voditelj TV "Košava", kao i deset osoba koje meni nisu poznate: Zoran Radinović, Svetislav Nedeljković, Vesna Štrbac, Slobodan Nakarada, Nenad Nikolić, Gordana Bralić-Bingulac, Stojan Stojčić, Igor Ristić, Todor Simeunović i Milan Milićević. Naravno, i ja sam se kandidovao!

Od 15 prijavljenih, na žalost, još uvek se ne zna ko sve ispunjava inače veoma zahtevne uslove javnog konkursa. Na osnovu vlastitih saznanja, koje valja uzeti sa rezervom, samo 3 kandidata, od 15 prijavljenih, ispunjava tražene uslove: Branimir Grulović, Aleksandar Tijanić, ako ovog puta dostavi dokaz o poznavanju jednog stranog jezika, što nije učinio pre 4 godine, i moja malenkost.

Kako sada stoje stvari, UO RDU RTS neće usvojiti predlog iz mog OTVORENOG PISMA, da kandidati koji ispunjavaju uslove konkursa dobiju šansu da javno, na prvom programu RTS i Radio Beograda, pretplatnicima i zaposlenima predstave vlastite radne biografije i svoje Programe rada i razvoja Javnog medijskog servisa Srbije od 2010. do 2014. godine.

Zbog čega Branimir Grulović, Aleksandar Tijanić i ja ne možemo u direktnom prenosu da ukrstimo radne biografije i ideje o tome kako vidimo razvoj RDU RTS u naredne 4 godine? Zašto se pretplatnicima uskraćuje mogućnost da bolje upoznaju tri kandidata, koja ispunjavaju uslove konkursa, i da neposredno ocene njihove vrline i mane? Uostalom, ako i dalje važi glavni slogan Javnog medijskog servisa Srbije "VAŠE PRAVO DA ZNATE SVE!", zašto se u to "SVE" ne ubraja i JAVNO predstavljanje kandidata za gen. direktora RDU RTS?

Upravni odbor RDU RTS zakazao je sastanak za sredu, 30. jun 2010, kada će na dnevnom redu biti i izbor gen. direktora. Predsednik Upravnog odbora je akademik Nikša Stipčević, a članovi su: Dragomir Antonić, etnolog, prof. dr Jovan Babić, filozof, novinari Slavoljub Đukić i Milica Kuburović, ekonomisti Boško Mijatović i Dušan Stokanović, istoričar Predrag J. Marković i Dušan Savić, sportski radnik.

Dvoje pomenutih ekonomista, ako uzmu u obzir završne račune RDU RTS za 2008. i 2009. godinu, nikako ne mogu ponovo glasati za dosadašnjeg gen. direktora. Entolog, filozof i dvoje novinara, ako uzmu u obzir izveštaj Saveta RRA za prvi kvartal ove godine o tome koliko RDU RTS ispunjava ulogu Javnog medijskog servisa Srbije na osnovu Zakona o radiodifuziji, takodje ne mogu dići ruke za izbor dosadašnjeg gen. direktora. Ostaju samo jedan akademik, jedan istoričar, i jedan sportski radnik, koji će verovatno ponovo glasati za Aleksandra Tijanića, što je nedovoljno, jer je za (re)izbor neophodno 6 (šest) podignutih ruku!

A možda sam ja u zabludi. Možda je u Srbiji i dalje na snazi moj aforizam iz 1995. godine: DA BISTE U OVOJ ZEMLJI ŽIVELI NA VISOKOJ NOZI, MORATE BITI NEČIJA PRODUŽENA RUKA, A O DRUGIM UDOVIMA DA I NE GOVORIM!



Komentari (59)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:05 25.06.2010

All That Jazz

Od 15 prijavljenih, na žalost, još uvek se ne zna ko sve ispunjava inače veoma zahtevne uslove javnog konkursa.


Kako mogu biti zahtevni, ako ih ispunjava spodoba koja ima, šta ono beše, dva velika odmora manje od diplome srednje škole? Ili je to relativno poređenje vezano za sredinu gde je za funkcije jedini uslov da se bude poslušnik nekog političara ili bogatuna?

Zašto se pretplatnicima uskraćuje mogućnost da bolje upoznaju tri kandidata, koja ispunjavaju uslove konkursa, i da neposredno ocene njihove vrline i mane?


Možda i stoga što ti koje pominješ naprosto ne postoje. Pretplatnici podrazumeva slobodu izbora za zasnivanje pretplatničkog odnosa, ovde se radi o prinudi, pa imamo samo one koji plaćaju razrezanu kaznenu taksu za "podršku državi" (*). Dakle klasični Ostap Bender, ideje (i profit) njihovi, benzin naš.

(*) I rečnici mogu da budu izvor zabave

Revenue Enhancement (Tax):
Charge against a citizen's person or property or activity for the support of government

                        
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:22 25.06.2010

Re: All That Jazz

Uslovi konkursa predviđaju da je kandidat državljanin Srbije, da ima visoku stručnu spremu ili da je istaknuti novinar, medijski stručnjak i menadžer koji se dokazao izuzetnim rezultatima rada u radio-televizijskim kućama od nacionalnog značaja.

Kandidat, takođe, mora da ima najmanje 10 godina radnog iskustva, znanje jednog svetskog jezika i organizacione i novinarske sposobnosti dokazane u medijskom poslovanju i vođenju velikih medijskih sistema.

Prilikom konkurisanja za izbor generalnog direktora svaki kandidat je dužan da uz prijavu priloži program rada i razvoja RTS-a za period naimenovanja, sa razradom po godinama, piše u uslovima konkursa.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:49 25.06.2010

Re: All That Jazz

Mhua, da. Sve relativno, kao Ajnštajnov špricer

Recimo, a koji su to kriterijumi (osim subjektivnih sa objektivnim slabostima) koji se koriste kao reper da dokažu da je neko Istaknut? Da li je dovoljno da bude istaknut na Partijskom sastanku (istakli ga kao primer pijanca, recimo) ili mora da ima i diplomu da se istakao

A i poznavanje jezika je uslov bez ikakvih repera. Nema preciziranja (osim ako postoje posebni uslovi gde se propisuje koji stepen "poznavanja" i kako se dokazuje, tj. koje diplome se prihvataju). Recimo, "poznajem" ja mnogo jezika, ali samo po imenu, nikad nas nisu baš formalno upoznali Ili - ko "poznaje" hrvatski, bosanski i crnogorski, može da kaže da zna strane jezike - jer to nisu jezici ove države. A, ako ne treba da prilažem diplome, mogu da kažem da "poznajem" više jezika iako na većini mogu samo da naručim pivo i klopu u kafani

Dakle, po ovakvim "uslovima" nema problema da se imenuje bilo koji kandidat, makar bio nepismen i jedva "poznavao" i maternji jezik - pa recimo mislio da se Muzička interpunkcija, kao ova Borgijeva, uči u školi

                   
krkar krkar 01:45 25.06.2010

Zna se

Biće Tijanić, izbor je 1.7. (ili možda 2.)

Glavonja je najbolji kandidat.

Mada, da se uvedu kvalifikacije, nekakve Igre bez granica, možda bi ga ti pobedio u plivanju kroz mutno Dunavo, Bata u sečenju topolovih mladica švajcarskim nožem, Sloba Nakarada u pronalaženju zakopane Carnex paštete detektorom za metal a Gvozden u brzini rešavanja ukrštenih reči. Ali xhaba...
Filip Mladenović Filip Mladenović 02:00 25.06.2010

Re: Zna se

Ne kvalifikacije, već samo jedno obično, normalno JAVNO predstavljanje kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa. Neka pretplatnici u posebnoj emisiji Prvog programa RTS i Radio Beograda, u direktnom prenosu, upoznaju kandidate, njihove radne biografije i programe rada i razvoja RTS! Zamislite TV studio, i u njemu tri kandidata, koji se JAVNO predstavljaju, ukrštaju stavove, uporedjuju svoje programe, polemišu, predstavljaju se. Zašto se tako ne uradi!? U čemu je problem!?
Dr M Dr M 08:28 25.06.2010

Re: Zna se

Zamislite TV studio, i u njemu tri kandidata, koji se JAVNO predstavljaju, ukrštaju stavove, uporedjuju svoje programe, polemišu, predstavljaju se. Zašto se tako ne uradi!?


Zato sto se izbor ne vrsi na sirem, nego na uzem kraju katodne cevi..
wukadin wukadin 09:44 25.06.2010

Re: Zna se

Filip Mladenović
Ne kvalifikacije, već samo jedno obično, normalno JAVNO predstavljanje kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa. Neka pretplatnici u posebnoj emisiji Prvog programa RTS i Radio Beograda, u direktnom prenosu, upoznaju kandidate, njihove radne biografije i programe rada i razvoja RTS! Zamislite TV studio, i u njemu tri kandidata, koji se JAVNO predstavljaju, ukrštaju stavove, uporedjuju svoje programe, polemišu, predstavljaju se. Zašto se tako ne uradi!? U čemu je problem!?


Evo, ja se slazem.
Da li je izbor posle finala Mundijala? Jer ako je pre tesko ce se naci vremena. Sa druge, ako je izbor u toku Mundijala, za pretpostaviti je da je to namerno tako da se nesto zabasuri...

Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 16:34 25.06.2010

Re: Zna se

Zašto se tako ne uradi!? U čemu je problem!?

Zvanican odgovor mogao bi da glasi - zato sto bi onda isto mogli da traze i kandidati za direktora u svakom javnom preduzecu, a odluku ipak ne donose gradjani na referendumu.
U sustini, mislim da je po sredi neki od onih razloga koji se naziru iz uslova konkursa. Zamislite pitanje nekog gledaoca: Mister Tijanic, how do you do? Ili: koji ste bese fakultet zavrsili i kada? O, ne! Takav rizik RTS sebi ipak ne sme da dozvoli.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:59 25.06.2010

Re: Zna se

Dragan Jakovljević.
Zašto se tako ne uradi!? U čemu je problem!? Zvanican odgovor mogao bi da glasi - zato sto bi onda isto mogli da traze i kandidati za direktora u svakom javnom preduzecu, a odluku ipak ne donose gradjani na referendumu.U sustini, mislim da je po sredi neki od onih razloga koji se naziru iz uslova konkursa. Zamislite pitanje nekog gledaoca: Mister Tijanic, how do you do? Ili: koji ste bese fakultet zavrsili i kada? O, ne! Takav rizik RTS sebi ipak ne sme da dozvoli.

RDU RTS nije više javno preduzeće, već JAVNI medijski servis, koji finansiraju PRETPLATNICI! Valjda za svoje pare mogu barem da se upoznaju sa kandidatima za gen. direktora. I ne zaboravite: u novinarskom i u medijskom smislu to bi bila veoma dobra TV emisija, sa visokim procentom gledanosti.
mlekac mlekac 02:02 25.06.2010

A otkud znas...

da ostali kandidati nemaju VISOKU strucnu spremu i deset godina radnog iskustva?

Ja ne videh nigde da se trazi 10 godina radnog iskustva na istom ili slicnim poslovima, ili, makar u novinarskoj struci.

Sto se znanja jednog svetskog jezika tice - u svetske jezike se, ispravi me ako gresim, racunaju engleski, francuski, nemacki, ruski i spanski.

Mada, po broju ljudi koji ga govori, tu mirno moze da udje i kineski.

Daklem, ako bi neki Kinez uzeo nase drzavljanstvo, imao dokaz da je nakupio deset godina radnog iskustva i podneo dokaz o visokom obrazovanju - mirno bi mogao da se kandiduje za taj polozaj.

Onaj deo o istaknutom novinaru ili menadzeru je pod ILI, t.j. samo ukoliko nema visoko obrazovanje.

Zato, nemoj unapred da mislis kako samo vas trojica ispunjavate uslove. Vas trojica ispunjavate uslov pod ILI, a ne sve uslove...
sentinel26 sentinel26 08:21 25.06.2010

Re: A otkud znas...

mlekac
da ostali kandidati nemaju VISOKU strucnu spremu i deset godina radnog iskustva?
Ja ne videh nigde da se trazi 10 godina radnog iskustva na istom ili slicnim poslovima, ili, makar u novinarskoj struci.
Sto se znanja jednog svetskog jezika tice - u svetske jezike se, ispravi me ako gresim, racunaju engleski, francuski, nemacki, ruski i spanski.
Mada, po broju ljudi koji ga govori, tu mirno moze da udje i kineski.
Daklem, ako bi neki Kinez uzeo nase drzavljanstvo, imao dokaz da je nakupio deset godina radnog iskustva i podneo dokaz o visokom obrazovanju - mirno bi mogao da se kandiduje za taj polozaj.
Onaj deo o istaknutom novinaru ili menadzeru je pod ILI, t.j. samo ukoliko nema visoko obrazovanje.
Zato, nemoj unapred da mislis kako samo vas trojica ispunjavate uslove. Vas trojica ispunjavate uslov pod ILI, a ne sve uslove...


Biće "mrtva trka" izmedju sljedeća tri kandidata :

- Aleksandar Tijanić Miromarković
- Aleksandar Tijanić Koštunović
- Aleksandar Tijanić Borisovski

Jedan od ove trojice će sigurno biti izabran. Svjetski jezik je - z-z-z-z-muvlji ...
Može opklada ...
gedza.73 gedza.73 11:01 25.06.2010

Re: A otkud znas...

Jedan od ove trojice će sigurno biti izabran. Svjetski jezik je - z-z-z-z-muvlji ...
Može opklada ...

Kad može Tijanić može i Obama.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:45 25.06.2010

Re: A otkud znas...

Obojica govore po jedan sveCki jezik - Obama američki a Tijanić srpski. Razlika je što Obamu svi slušaju a Tijanića treba razumeti
jaksa scekic jaksa scekic 13:12 25.06.2010

Re: A otkud znas...

sentinel26

mlekacda ostali kandidati nemaju VISOKU strucnu spremu i deset godina radnog iskustva?Ja ne videh nigde da se trazi 10 godina radnog iskustva na istom ili slicnim poslovima, ili, makar u novinarskoj struci.Sto se znanja jednog svetskog jezika tice - u svetske jezike se, ispravi me ako gresim, racunaju engleski, francuski, nemacki, ruski i spanski.Mada, po broju ljudi koji ga govori, tu mirno moze da udje i kineski.Daklem, ako bi neki Kinez uzeo nase drzavljanstvo, imao dokaz da je nakupio deset godina radnog iskustva i podneo dokaz o visokom obrazovanju - mirno bi mogao da se kandiduje za taj polozaj.Onaj deo o istaknutom novinaru ili menadzeru je pod ILI, t.j. samo ukoliko nema visoko obrazovanje.Zato, nemoj unapred da mislis kako samo vas trojica ispunjavate uslove. Vas trojica ispunjavate uslov pod ILI, a ne sve uslove...Biće "mrtva trka" izmedju sljedeća tri kandidata :- Aleksandar Tijanić Miromarković- Aleksandar Tijanić Koštunović- Aleksandar Tijanić BorisovskiJedan od ove trojice će sigurno biti izabran. Svjetski jezik je - z-z-z-z-muvlji ...Može opklada ...



Moze, ali da se kladimo na isto :)))

J
mlekac mlekac 13:25 25.06.2010

Re: A otkud znas...

jaksa scekic
sentinel26

mlekac
da ostali kandidati nemaju VISOKU strucnu spremu i deset godina radnog iskustva?Ja ne videh nigde da se trazi 10 godina radnog iskustva na istom ili slicnim poslovima, ili, makar u novinarskoj struci.Sto se znanja jednog svetskog jezika tice - u svetske jezike se, ispravi me ako gresim, racunaju engleski, francuski, nemacki, ruski i spanski.Mada, po broju ljudi koji ga govori, tu mirno moze da udje i kineski.Daklem, ako bi neki Kinez uzeo nase drzavljanstvo, imao dokaz da je nakupio deset godina radnog iskustva i podneo dokaz o visokom obrazovanju - mirno bi mogao da se kandiduje za taj polozaj.Onaj deo o istaknutom novinaru ili menadzeru je pod ILI, t.j. samo ukoliko nema visoko obrazovanje.Zato, nemoj unapred da mislis kako samo vas trojica ispunjavate uslove. Vas trojica ispunjavate uslov pod ILI, a ne sve uslove...
Biće "mrtva trka" izmedju sljedeća tri kandidata :- Aleksandar Tijanić Miromarković- Aleksandar Tijanić Koštunović- Aleksandar Tijanić BorisovskiJedan od ove trojice će sigurno biti izabran. Svjetski jezik je - z-z-z-z-muvlji ...Može opklada ...



Moze, ali da se kladimo na isto :)))

J

Ma i meni se cini da ce tak biti, Jaksa, samo htedoh da upozorim Filipa da ne otpisuje prerano one o kojima nista ne zna...
sentinel26 sentinel26 14:15 25.06.2010

Re: A otkud znas...

jaksa scekic
sentinel26
...Može opklada ...

Moze, ali da se kladimo na isto :)))
J

Pa tako ćemo proći sa zaradom na kladjenju ka Filip na konkursu... :)))

No probaj da nagovoriš Milutina ili Vojislava da se klade protiv nas...

Milutin Milošević Milutin Milošević 14:46 25.06.2010

Re: A otkud znas...

Milutina ili Vojislava da se klade protiv nas...

Može li objašnjenje ko je ovde "nas" a ko "njih"?
sentinel26 sentinel26 16:09 25.06.2010

Re: A otkud znas...

Milutin Milošević
Milutina ili Vojislava da se klade protiv nas...
Može li objašnjenje ko je ovde "nas" a ko "njih"?

A nije potrebno objašnjenje ... ( vidim da nijeste pročitali početak )...
To je bila zajednička šala sa pozivom na "kladjenje" ...

Kako da zaradimo ako se samo nas dvojica (ja i Jakša ) kladimo i to na istoga ?

Slučano ste vi i Vojislav bili tu blizu (sa komentarima )...

Povlačim "prijedlog" upućen Jakši a koji se odnosi na obojicu ...
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:43 25.06.2010

Re: A otkud znas...

Hvala na odgovoru. Nisam shvatio šalu - a ono moje je bilo sasvim u drugom pravcu. Evo, povlačim i ja pitanje
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 02:17 25.06.2010

A zasto?

Filipe,

A zasto bi bilo ko organizovao javno suceljavanje, ako vec postoji odbor? Da li samo zato sto vi to predlazete? Da li biste prenosili sednice upravnih odbora svih javnih preduzeca?

Sto mislite da bas vi treba da budete direktor RTSa? Vec nekoliko blogova ste posvetili ovoj svojoj ambiciji, a iskreno pitam se da li ste dorasli tom poslu. Zasto? Pa, recimo, mislim da smo i pre objavljivanja konkursa mogli da anketiramo gradjane pitanjem "ko ce biti sledeci direktor RTSa?" i da bi ogromna vecina odgovorila "Aleksandar Tijanic". I bez konkursa, i bez suceljavanja i bez sednice odbora... To mislim i danas... A za desetak dana sledi i javno objavljivanje... Sada, ako vi kao novinar koji zivite gde i svi mi i u okruzenju kakvo jeste niste u stanju da predvidite ovakav ishod - pitam se koliko ste dobri u svom poslu? Osim ako vam je cilj da se borite protiv ovakvog postupka, a ne da stvarno postanete direktor RTSa.

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:35 25.06.2010

Re: A zasto?

I dalje ne shvatam i ne uočavam NIJEDAN argument protiv JAVNOG predstavljanja i uporedjivanja kandidata, njihovih radnih biografija i predloženih programa rada i razvoja RDU RTS! Verujem da u svakom od tih predloga programa ima po nešto vredno, po nešto korisno, što bi moglo doprineti da Javni medijski servis Srbije zaista to i bude, u skladu sa odredbama Zakona o radiodifuziji. Uostalom, kažu da sada živimo i radimo u jednoj tržišnoj ekonomiji, gde vladaju uslovi konkurencije. Pa ako je tako, hajde onda da svi koji vredimo (ili mislimo da vredimo) izadjemo na tržište i da u toj konkurenciji pobedi zaista najbolji, najkvalitetniji, najinventivniji. Kada bi tako bilo u svemu, a ne samo prilikom izbora gen. direktora RDU RTS, danas bi Srbija bila tamo gde je Slovenija, Češka, Slovačka, Poljska....
I najzad, u ime čega neko može da uskrati PRAVO pretplatnika, dakle onih koji finansiraju RDU RTS, da vide i čuju kandidate koji ispunjavaju uslove konkursa!?
Da se upoznaju sa njihovim radnim biografijama, da pobliže saznaju njihove vizije i programe razvoja RTS u naredne 4 godine!?
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 12:32 25.06.2010

Re: A zasto?

Argument protiv je da postoji ODBOR koji je u ime svih gradjana delegiran da donese odluku o direktoru RTSa. Kao i direktore javnih preduzeca. Kao i direktore bolnica. Kao i direktore skola. Kao i direktore policije. Kao i oficirski kadar. Kao i rektore univerziteta. Kao i brojna postavljena lica. Sve njih mi finansiramo porezima. RTS jedino ima direktnu poresku liniju ostvarenu kroz tzv. pretplatu, a u stvari je to porez za javni servis....

Nego, kada smo vec u duhu apsolutne demokratije, hajde da napravimo sledeci izbor - referendum: Da li zelimo da placamo 5 eur mesecno za RTS ili da ga ukinemo? Sta mislite da bi gradjani DEMOKRATSKI odlucili?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:18 25.06.2010

Re: A zasto?

Tačno! Pošto RTS, kako vi kažete,"jedino ima direktnu poresku liniju ostvarenu kroz tzv. pretplatu", zašto onda pretplatnici ne bi DIREKTNO, bez posrednika u vidu UO, mogli da se upoznaju sa kandidatima, sa njihovim radnim biografijama i programima rada!?
krkar krkar 13:38 25.06.2010

Re: A zasto?

Tačno! Pošto RTS, kako vi kažete,"jedino ima direktnu poresku liniju ostvarenu kroz tzv. pretplatu", zašto onda pretplatnici ne bi DIREKTNO, bez posrednika u vidu UO, mogli da se upoznaju sa kandidatima, sa njihovim radnim biografijama i programima rada!?


Ali zašto da se upoznaju samo sa onim što hoćete da im kažete vi sami? Zašto tu stati? Zašto da ne saznamo SVE o SVIM kandidatima?

Da postavimo kamere u stanove SVIH kandidata i da ih posmatramo mesec-dva uživo. Šta ako ti, na primer, vičeš na decu kad galame, srčeš supu, bacaš čarape s vrata u ćošak ili jedeš kuglice koje izvadiš iz nosa? Ja, na primer, nikad ne bih želeo da moji predstavnici izaberu takvog kandidata.

Hajde da tu demokratiju stvarno sprovedemo do kraja!
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:57 25.06.2010

Re: A zasto?

Ne, ne, dovoljne su samo dve emisije, jedna na prvom programu RTS, a druga na talasima Prvog programa Radio Beograda. Jedan sat, 60 minuta, za JAVNO predstavljanje kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa za gen. direktora RDU RTS!
Nije suština u sprovodjenju demokratije do kraja, već u početku demokratije!
koksy koksy 15:07 25.06.2010

Re: A zasto?

Filip Mladenović
Tačno! Pošto RTS, kako vi kažete,"jedino ima direktnu poresku liniju ostvarenu kroz tzv. pretplatu", zašto onda pretplatnici ne bi DIREKTNO, bez posrednika u vidu UO, mogli da se upoznaju sa kandidatima, sa njihovim radnim biografijama i programima rada!?


Sta: sad trebamo raspisati izbore? Referendum?
Odziv bi bio fantastican!
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 17:30 25.06.2010

Re: A zasto?

Filip Mladenović
Ne, ne, dovoljne su samo dve emisije, jedna na prvom programu RTS, a druga na talasima Prvog programa Radio Beograda. Jedan sat, 60 minuta, za JAVNO predstavljanje kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa za gen. direktora RDU RTS!
Nije suština u sprovodjenju demokratije do kraja, već u početku demokratije!


I sta bih ja kao pretplatnik time dobio? Nista! Svako od vas bi napravio spisak lepih zelja, bez ikakve garancije da je sposoban da ga sprovede u delo. Zbog toga i postoji UO. Da proceni, kontrolise, prati, upravlja, sankcionise. Sad, sto taj odbor ne radi ono sto mu je mandat nije resenje zaobici ga, vec ga naterati da radi to sto mu je posao.

A, Filipe, ako imate dobre ideje i sposobni ste ja vam predlazem da odete do Fox-a, B92-a, pa i Pink-a i tamo se predstavite i ponudite kao direktor. Sta cete bolju valorizaciju svojih kvaliteta od prave trzisne utakmice. Ovako sa RTSom - puno odgovornosti, a malo novaca, i to otetih od gradjana. Kako je pretplata apsolutan porez, najvise ga osecaju najsiromasniji. Pa, ne zelite valjda da sisate krv siromasnog dela ovog drustva???
Filip Mladenović Filip Mladenović 17:55 25.06.2010

Re: A zasto?

Kao samostalni novinar - frilenser, svoju novinarsku vrednost već godinama (od 1991.) potvrdjujem na tržištu. Radio Beograd 202 je moja matična redakcija, a istovremeno svoje novinarske tekstove i istraživanja objavljujem u više medija. Kao autor i voditelj dve emisije na talasima Beograda 202 sebe vidim (u profesionalnom smislu) pod krovom RTS-a, jer sam već više od 15 godina novinar saradnik. Sa skromnim honorarima, ali sa velikim zadovoljstvom zbog neposrednog kontakta sa slušaocima i autorske samostalnosti i kreativnih dometa!
Unfuckable Unfuckable 18:01 25.06.2010

Re: A zasto?

Sta: sad trebamo raspisati izbore? Referendum?

mislim da bi jedno temeljno sms glasanje uradilo pos'o
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 19:10 25.06.2010

Re: A zasto?

Filip Mladenović
Kao samostalni novinar - frilenser, svoju novinarsku vrednost već godinama (od 1991.) potvrdjujem na tržištu. Radio Beograd 202 je moja matična redakcija, a istovremeno svoje novinarske tekstove i istraživanja objavljujem u više medija. Kao autor i voditelj dve emisije na talasima Beograda 202 sebe vidim (u profesionalnom smislu) pod krovom RTS-a, jer sam već više od 15 godina novinar saradnik. Sa skromnim honorarima, ali sa velikim zadovoljstvom zbog neposrednog kontakta sa slušaocima i autorske samostalnosti i kreativnih dometa!


Cestitam Filipe! Drago mi je sto volite svoj posao.

No, vi se ne preporucujete ovde kao novinar, vec kao direktor. Zbog cega treba da vam verujemo da imate menadzerske sposobnosti da vodite firmu od nekoliko hiljada zaposlenih?
koksy koksy 20:25 25.06.2010

Re: A zasto?

Unfuckable
Sta: sad trebamo raspisati izbore? Referendum?

mislim da bi jedno temeljno sms glasanje uradilo pos'o

I ukljuciti dijasporu pod obavezno!
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:53 25.06.2010

Re: A zasto?

domazetovic.andrej

Filip MladenovićKao samostalni novinar - frilenser, svoju novinarsku vrednost već godinama (od 1991.) potvrdjujem na tržištu. Radio Beograd 202 je moja matična redakcija, a istovremeno svoje novinarske tekstove i istraživanja objavljujem u više medija. Kao autor i voditelj dve emisije na talasima Beograda 202 sebe vidim (u profesionalnom smislu) pod krovom RTS-a, jer sam već više od 15 godina novinar saradnik. Sa skromnim honorarima, ali sa velikim zadovoljstvom zbog neposrednog kontakta sa slušaocima i autorske samostalnosti i kreativnih dometa! Cestitam Filipe! Drago mi je sto volite svoj posao. No, vi se ne preporucujete ovde kao novinar, vec kao direktor. Zbog cega treba da vam verujemo da imate menadzerske sposobnosti da vodite firmu od nekoliko hiljada zaposlenih?

Ne treba da mi verujete na reč, već da podržite ideju o JAVNOM predstavljanju kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa. Uz prijavu na konkurs priložio sam sve dokaze, kao i moju verziju Predloga rada i razvoja RDU RTS od 2010. do 2014. godine, koji želim da predstavim u debati na TV i na talasima Radio Beograda.
Taj moj predlog je nastao na osnovu višegodišnjeg iskustva, radnog, profesionalnog pod krovom RTS, u neposrednom kontaktu sa koleginicama i kolegama!
sybil sybil 11:35 26.06.2010

Re: A zasto?

Pa, recimo, mislim da smo i pre objavljivanja konkursa mogli da anketiramo gradjane pitanjem "ko ce biti sledeci direktor RTSa?" i da bi ogromna vecina odgovorila "Aleksandar Tijanic". I bez konkursa, i bez suceljavanja i bez sednice odbora... To mislim i danas...

nemojte da zamenjujete teze, tijanica a.k.a. ako djindjic prezivi srbija nece, ne drzi narod nego udba pred kojom ds ili ne sme da pisne ili se slaze sa njima.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:42 25.06.2010

Dvorske sluge, konjušari, dame i budale

Na dvorovima se, od kada je veka i sveta, strogo vodilo računa ko će biti sluge, ko konjušari, ko dvorske dame, a ko dvorske budale.
Ukoliko taj provereni starovremenski kriterijum primenimo na slučaj izbora direktora RTS, onda nema dileme ko će biti izabran.

Jedan od kandidata je bio odličan dvorski sluga, a po potrebi i dvorska budala Miloševiću, Koštunici, a i Tadiću.
Zašto bi ga onda menjali?

Dr M Dr M 08:14 25.06.2010

Re: Dvorske sluge, konjušari, dame i budale

Jedan od kandidata je bio odličan dvorski sluga, a po potrebi i dvorska budala Miloševiću, Koštunici, a i Tadiću.
Zašto bi ga onda menjali?


Naravno, covek sluhist, ne zna note ali oseca ritam u kome treba da trese praporcima..The Jester of the kings..
libkonz libkonz 09:26 25.06.2010

Ti bi i jare i pare

Sa jedne strane Tijanića optužuješ za dugove i loše poslovanje, dok sa druge osuđuješ previše komercijalnog programa. Odluči se za jednu od ove dve priče, u paketu ne idu. RTS ima veliki višak zaposlenih kojima se mora podeliti plata, što je Tijanić nasledio. Tu je i ogromna šteta od bombardovanja i nedostatak ulaganja u zadnjih 20 godina, kao i prenosi skupštine koji RTS-ovom poslovanju čine veliku štetu. Dobro, za razliku od bivšeg blogera ČP bar si konkretan.
U kojoj se državi kandidati za direktora javnog servisa sučeljavaju na TV?
U kom se javnom preduzeću u Srbiji kandidati za direktora sučeljavaju na TV?
Šta bi bilo da se prijavi 100 kandidata koji ispunjavaju uslove? Organizovao bi kvalifikaciona sučeljavanja?

Filip Mladenović Filip Mladenović 09:46 25.06.2010

Re: Ti bi i jare i pare

1. U RDU RTS u dva navrata je realizovan socijalni program, pa je broj zaposlenih smanjen za oko 2000.
2. Takodje, u dva navrata je izvršena "seča" honorarnih saradnika, iz istovremeno drastično smanjivanje autorskih honorara.
3. Ako pažljivo pročitate finansijski izveštaj o poslovanju RDU RTS u 2008. godini, zajedno sa komentarima ovlašćenog revizora, na sajtu www.rts.rs, shvatićete suštinu problema poslovanja našeg Javnog medijskog servisa Srbije. Na žalost, još uvek nije objavljen finansijski izveštaj za 2009. godinu!
4. Javno sučeljavanje kandidata na TV i na talasima Radio Beograda bilo bi višestruko korisno za Srbiju. Najpre, najzad bi se skinula višedecenijska fama u vezi sa sprovodjenjem konkursa za ovo radno mesto. Zatim, bili bi JAVNO uporedjivani programi rada i razvoja RDU RTS, što bi doprinelo kvalitetu našeg Javnog medijskog servisa. I najzad, ovaj potez bi bio neka vrsta REPERA za buduće izbore na važna radna mesta u Srbiji!
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:34 25.06.2010

Iz keca u kec

Boga mi, Filipe, slabo stojiš na kladionicama.
Nego, u vesti piše da je 14 kandidata, a ti nabroja 15. Jel to neka 'statistička greška'?
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:37 25.06.2010

Re: Iz keca u kec

Milutin Milošević
Boga mi, Filipe, slabo stojiš na kladionicama.Nego, u vesti piše da je 14 kandidata, a ti nabroja 15. Jel to neka 'statistička greška'?

Prostim zbrajanjem svih imena i prezimena, dobija se cifra od 15 kandidata!
Milutin Milošević Milutin Milošević 09:50 25.06.2010

Re: Iz keca u kec

Prostim prebrojavanjem u ovoj vesti dodje se do brojke od 14. Dakle, neko nije na toj listi - a mene, pravo da ti kažem, mrzi da proveravam ko (vidim da si ti na obe liste).
Jedino ako se greško dvostruko prezime računa kao dvoje?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:01 25.06.2010

Re: Iz keca u kec

1. Branimir Grulović
2. Gvozden Jovanović
3. Aleksandar Tijanić
4. Dejan Stanković
5.Zoran Radinović
6. Svetislav Nedeljković
7. Vesna Štrbac
8. Slobodan Nakarada
9. Nenad Nikolić
10.Gordana Bralić-Bingulac
11. Stojan Stojčić
12.Igor Ristić
13. Todor Simeunović
14. Milan Milićević
15. Filip Mladenović
wukadin wukadin 09:40 25.06.2010

Stvarno se javio

Dejan Stanković, voditelj TV "Košava"


Moj favorit.
Dovoljno je bilDe za takvo mesto
Filip Mladenović Filip Mladenović 09:49 25.06.2010

Re: Stvarno se javio

wukadin
Dejan Stanković, voditelj TV "Košava"Moj favorit.Dovoljno je bilDe za takvo mesto

Dejan Stanković ne ispunjava sve uslove konkursa, pa ga UO RDU RTS ne može uvrstiti na listu potencijalnih kandidata za izbor!
angie01 angie01 10:40 25.06.2010

zna bre vishe od jednog,

hrvatski, bosanski, crnogorski,..malo se razbira u makednoski, i slovenshchino,..ostale techno slusha!

Milutin Milošević Milutin Milošević 11:42 25.06.2010

Re: zna bre vishe od jednog,

Kako se ja sećam, imao je bliske veze sa dalmatinskim
jaksa scekic jaksa scekic 13:01 25.06.2010

Srpski bermudski trougao

Ja ne mogu da verujem da ste Vi svi toliko naivni.
1.Naiva broj jedan:
Da Upravni odbor bira Gen Dir.

gen Dirktor se bira dogovorom Srpskog Bermudskog trougla: Nov Dvor - Stari Dvor - Jedna marketinska agencija.

2.Naiva boj dva:

Iz gore navedene naive broj jedan-sasma je nebitno ko koliko godina ima radnog staza, zvanje jednog svetskog jezika, ili upravljanje sistemom.

Bilo bi lepo i korisno-to ima u Hrvatskoj da se i zaposleni izjasne o kandidatima, a ne da stari,novi direktor kaze "Ne bi ja ali eto zaposleni i gledaoci zele."
Ako su gledaoci, to mora da su oni besmisleni komentari na web sajtu Javnog Servisa-panegirici dostojni postovanja, ako su zaposleni, to su samo oni koje je AT doveo, jer one koje ja znam sa javnog servisa, i koji su tamo godinama i stvarali javni servis mnogo pre njega i koji rmbace za 34.000 dinara sa diplomom Akademije, doziveli da ih vodi nesvrseni student, oni OCIMA ne mogu da ga podnesu.

Elem, za Srbiju su svi kandidati bolji od Tijanica, jer ako ga ne izaberu, bice prekinuta poslednja karika Srbije za Milosevicem,Kostunicom.
Nije ga za dzabe Djindjic drzao daleko od sebe.
Samo imam jednu dilemu, kako ce dva clana UO, vrsni novinari pogledati sebe u ogledalo posle izbora, jer su to dvoje olicenje profesionalizma i novinarstva svega onoga sto jedan od kandidata nije.
Ali, u Srbiji se ceni vise poslusnost-nego originalnost.
Ajde, iznenadite me, pa il izaberite nekog drugog, ili ponovite konkurs.
Ako se to desi, verovacu da se Srbija menja.

Ovako, ista meta-isto odstojanje

A ako ima hrabrosti-nek naprave anonimni referendum u javnom servisu pa da vidimo ko sta misli.
Cudi me da sindikati cute u javnom servisu,il su zabranjeni ?
Filip Mladenović Filip Mladenović 13:25 25.06.2010

Re: Srpski bermudski trougao

Pa neću više da budem naivan!!!! Zato sam i konkurisao! Zato sam u OTVORENOM PISMU i zahtevao da se kandidatima koji ispunjavaju uslove konkursa omogući da JAVNO predstave svoje radne biografije i programe rada! Ima li šta normalnije, profesionalnije i demokratskije nego da se kandidati za gen. direktora jednog JAVNOG medijskog servisa predstave u posebnoj TV emisiji i na talasima Radio Beograda!?
Što nas je više koji neće da budu naivni, biće i manje trouglova, a o začaranim krugovima da i ne govorim!!!
WIMBLEDON WIMBLEDON 13:58 25.06.2010

Re: Srpski bermudski trougao

Потписуjем све што jе Jакша написао. И додаjем: конкурс jе наjобичниjа заjебанциjа, реда ради. Да кажу да су урадили све по закону. А АТ изабрали jош пре месец дана. Живели!
tajatehno tajatehno 19:40 25.06.2010

Re: Srpski bermudski trougao

jaksa scekic
Samo imam jednu dilemu, kako ce dva clana UO, vrsni novinari pogledati sebe u ogledalo posle izbora, jer su to dvoje olicenje profesionalizma i novinarstva svega onoga sto jedan od kandidata nije.



Boli ih briga
tajatehno tajatehno 19:31 25.06.2010

Paradigma

Dejan Stankovic sa Kosave paradigma konkursa
negroponte negroponte 20:06 25.06.2010

Ohoho,opet Filip

Opet se javlja Filip.Covek je bas uporan da postane direktor.Evo ja ga podrzavam da dobije debatu.Kakav bi to tek strasan kraj bio...
mariopan mariopan 20:56 25.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

Rekoh li ja Filipe da te neće pustiti da se igraš njihovom televizijom?
Nemaš kvalifikacije koje se traže.
Eto , čoveka ubeđivali, ubeđivali i to gledaoci i on se kandidovao - i čim se kandidovao već je izabran? Tako bar pišu vesti, da će onaj ostati još na televiziji jer su ga to lepo zamolili?

Ne umeš da konkurišeš , očigledno!
Pocepaj diplomu, možda ti to pomogne u poslednjem momentu?
Eto ja pomažem koliko mogu, ničeg se drugog nisam setila
.
behemot123 behemot123 11:54 26.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

Vama je, Filipe, baš stalo da postanete direktor. Evo 17. blog na tu temu. A meni je, ako se sećate, jedino stalo da se ukine TV pretplata. I ne samo meni, nego gomili raje koja čini glasačko telo i preko koga se uteruje demokratija. I vas baš briga za to.

Sve u svemu, već delujete kao uvređena mlada. Hoću emisiju, pa hoću emisiju. A ne pitate da li bi neko to uopšte gledao. Da li nekog, da izvinite, zabole za vaše ambicije. Vi hoćete, i sad neko treba da vam udovolji. Nadam se da vaše želje nisu jedino bitno u okviru vašeg, ako vam je verovati na reč, čudesnog programa za revoluciju u RTS-u.

Problem je u tome što bi vaš program, pa sve da vam je Mardok pomagao, pukao kao balon od sapunice kada ne bi bilo uterivanja para za pretplatu.
Meni ste svi isti. Sa ili bez diplome. Živeli.
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:37 26.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

Pa nismo SVI ISTI! Uporedite naše radne biografije, saznajte detalje o Programima rada i razvoja RDU RTS u naredne četiri godine, putem TV i radio emisije, pa ćete videti, čuti i shvatiti da nismo svi isti. A što se pretplate tiče, ona je regulisana Zakonom o radiodifuziji. Kao jedan od kandidata ja u svom Programu rada i razvoja RTS predlažem kako da pretplatnici dobiju ŠTO VIŠE OBRAZOVNOG, KULTURNOG, UMETNIČKOG, PROSVETITELJSKOG... TV i radijskog programa za mesečnu sumu novca koju izdvajaju za pretplatu!
tajatehno tajatehno 16:56 26.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

To lepo zvuci,ali sta kazu NADLEZNI za program,i ono uz program?
behemot123 behemot123 18:05 26.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

ona je regulisana Zakonom o radiodifuziji


Dešava se da zakon bude protivustavan, čak i u zemljama znatno razvijenijim od naše. Pa da bude i opasan (beše li Vučićev Zakon o informisanju?). I može se, Bogu hvala, promeniti, samo kad se skupe oni indijanci u Skupštini. Ali neću da insistiram na tome, sad sam već ja dosadan, nije bitno.

PROSVETITELJSKOG


Ova reč me malkice plaši. Ne znam šta ste, prosvetitelj srpski niste.

putem TV i radio emisije


Ja vas čitam ovde i već mi je preko glave . Samo da napišem ono što sam ranije rekao, a što mislim da je suština: to što neko ispunjava uslove konkursa, ima diplomu nečega i govori dvanaest jezika, ne znači da neće biti đubre, odnosno loš direktor i menadžer. KONSTRUKTIVAN PREDLOG: lepo kopipejstujte vaš program na blogu koji ste privatizovali, pa da lepo iščitamo i vidimo o čemu se tu radi. Pozdrav.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:23 27.06.2010

Re: Ohoho,opet Filip

Svoj Program rada i razvoja RDU RTS od 2010. do 2014. zelim da predstavim JAVNO u TV emisiji i na talasima Radio Beograda, u drustvu sa ostalim kandidatima koji su usli u uzi izbor. Da uporedimo JAVNO i NEPOSREDNO nase programe i radne biografije, da ukrstimo stavove u slobodnom i civilizovanom dijalogu! Samo tako Srbija moze iz ovog blata i mulja straha, sujete, licemerja, bede i pohlepe!
bmgf bmgf 20:54 26.06.2010

Javno nadmetanje

Sto se tice same kandidature, samo napred! Barem mi se cini da cete se Vi pre povuci ako Vas pritisnu, nego se povinovati naredjenjima (recimo).

Sa druge strane, javno nadmetanje - ne bas ideja koju podrzavam. I to iz vise razloga:
Prvo, zasto je bitno da se predstavite narodu kad narod ne bira, vec bira odbor?
Onda, zasto mislite da narod zeli da uopste ucestvuje u tome? Smisao demokratije nije da se narod referendumom pita o svemu, vec da postoje osobe (aka taj odbor) koje na osnovu svoje strucnosti i iskustva rade to mnogo bolje, a transparentnost tog procesa bi u stvari trebala da govori o nivou demokratije..
Sve da se "narod" umesa, to bi trebalo da bude jedino kroz napad na nestrucnost komisije a ne da se drzi mobilni u ruci i ceka znak za glasanje.

Kad sam procitao ovaj Vas predlog, prvo sto mi je palo na pamet je kako se Sasa Popovic prijavljuje i na RTS-u daje obecanje da ce prebaciti GRAND na drzavnu televiziju ako ga izaberu. :) Jos ako obeca smanje preplate za evro, svi sretni!

Filip Mladenović Filip Mladenović 01:19 27.06.2010

Re: Javno nadmetanje

Naravno da gen. direktora bira Upravni odbor RDU RTS! To nije sporno! Medjutim, zasto bi pretplatnici, tj. oni koji finansiraju Javni medijski servis, bili uskraceni za informacije o radnim biografijama i programima rada kandidata koji ispunjavaju uslove konkursa!? Takodje, clanovi UO bi mogli da gledaju TV emisiju i(li) da slusaju radio emisiju sa kandidatima, umesto da ih pozivaju na razgovor pre konacne odluke. Pre 4 godine, kada sam takodje konkurisao, UO nije uopste obavio razgovore sa kandidatima koji su usli u uzi izbor!!! Valjda je logicno da se napravi uzi izbor kandidata, na osnovu njihovih radnih biografija i predloga rada i razvoja RTS, a da se potom i razgovara sa njima! Zat to nije ozbiljan, profesionalan i strucan pristup!?
Na kraju, a to sam vec naglasio u jednom od prethodnih komentara, jedna ovakva TV emisija, a takodje i radio emisija, bila bi veoma gledana/slusana, a da ne govorim o tome koliko bi povoljno uticala na opstu klimu, na javno mnenje, trenutno u velikoj apatiji zbog osecaja nemoci, besperspektivnosti, opljackanosti....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana