Ljudska prava| Planeta| Politika

Flotila Slobode

Bojan Budimac RSS / 29.05.2010. u 21:40

map.10793.jpg

Završna reč

UPDATE II reakcije u Turskoj

UPDATE

Pre nedelju dana [22. maja] gledajući direktan prenos ispraćaja broda Mavi Marmara sa 570 putnika iz preko 40 zemalja, koji su krenuli ka Gazi, bilo mi je žao što nisam na tom brodu. Za to vreme u Mersinu se oko 5000 tona humanitarne pomoći tovarilo u teretni brod Gazze. Nedelju dana pre toga iz irske luke Dandelk je isplovio teretni brod Rachel Corrie, sa 900 tona humanitarne pomoći, ka istom cilju. To su samo tri od osam brodova koji plove ka Gazi kao Flotila Slobode.

U organizaciji više humanitarnih organizacija, od kojih su, što se organizacije ove flote tiče, glavne Free Gaza Movement i turska İHH İnsani yardim vakfi - Humanitarian Relief Foundation, konvoj će probati da probije izraelsku ilegalnu morsku blokadu Gaze, te da isporuči oko 10 hiljada tona preko potrebne pomoći tamošnjem stanovništvu. Drugi brodovi su isplovili iz Grčke.

Ovo nije prvi pokušaj te vrste, nego deveti. Međutim, dosadašnja probijanja te blokade su bile više simboličkog karaktera. Ti brodovi su bili mali [uglavnom iznajmljeni]. Pet puta su uspeli da probiju blokadu.

Istorijat prethodnih uspeha i neuspeha

Prvi put avgusta 2008. dva mala drvena broda sa 44 putnika su uplovila u Gazu.

Drugi put, oktobra iste godine brod Dignity je doveo u šestodnevnu posetu Gazi 27 doktora, humanitaraca i aktivista.

Treći put, takođe brod Dignity je među 27 putnika imao 11 bivših i tadašnjih evropskih parlamentaraca. Bivša Blerova ministarka Kler Šort je bila na tom brodu, kao i moja ljubimica novinarka Haareca, Amira Has.

Četvrti put, početkom decembra 2008. Dignity je imao manje putnika ka Gazi nego iz Gaze. Jedan od ciljeva puta je bio da prebaci jedanaest palestinskih studenata na evropsko tlo, oni su dobili stipendije na evropskim univerzitetima, ali zbog izraelsko-egipatske opsade nisu mogli da napuste Gazu.

Istog meseca decembra [19.] Dignity je napravio poslednji uspešni proboj blokade. Na brodu su bila dva izaslanika iz Katara, što je, čini mi se, bitno za ovaj današnji konvoj, koji je dobrim delom finansiran iz Katara.

dignity---damage.10790.jpgŠesti pokušaj proboja blokade se, čini se, samo srećom završio bez žrtava. Dignity je bio napadnut bez upozorenja. U međunarodnim vodama 90 nautičkih milja od obale nekoliko izraelskih bojnih brodova je okružilo Dignity i namerno se sudarilo sa njim [tri puta]. Uspeo je nekako da se odvuče do Libana. Od high-profile ličnosti na brodu je bila Sintija Mekinli, bivša kongresmenka i predsednički kandidat Zelene partije u SAD.

Odmah posle ovog incidenta, dok se krvoproliće u Gazi još dešavalo, aktivisti su došli do novog broda Spirit of Humanity. Trideset i šest putnika, od kojih su mnogi bili lekari namerni da ostanu u Gazi nisu stigli do iste. Izraelski brodovi su ga naterali na povlačenje pretnjom otvaranja vatre.

Dvadesetdevetog juna 2009. Spirit of Humanity pravi drugi pokušaj. Na brodu su Sintija Mekinli [ponovo] i Mejred Korigan Megvajer dobitnica Nobelove nagrade za mir 1976. Ovoga puta izraelski komandosi kidnapuju brod voze ga u Izrael i hapse sve na njemu. Deportuju ih između 3 i 7 jula. U arhivi Democracy Now! je ovaj intervju - intervjueri u Njujorku, intervjuisani u izraelskom zatvoru.

Ova flota i dešavanja oko nje

Kao što već napisah, sve te akcije su u smislu količine humanitarne pomoći bile na simboličkom nivou. Tri tone, a to je bilo najviše što je Spirit of Humanity mogao da ponese, na milion i po ljudi nije ni kap u moru. Ovog puta se prvi put organizuje flota koja, ako uspe, može da isporuči odjednom 10 hiljada tona. Pomoć se sastoji od medicinskog materijala, lekova i opreme, preko građevinskog materijala uključujući i 100 montažnih kuća, generatora i postrojenja za prečišćavanje vode, do tona papira, školskog materijala i igračaka. "U svakom slučaju ne nosimo fosforne bombe," - kako reče Muhamed Zejdan, jedan IHH aktivista.

Međutim, sumnjam da je izraelska histerija izazvana količinom pomoći. Ljudi predstavljaju problem. Različiti izvori daju različite brojeve ljudi koji uzimaju učešća u Flotili Slobode, od 750 do 1000 ljudi iz preko 60 zemalja. U svakom slučaju mnogo pari očiju, a ako se uzme u obzir da je među njima mnogo novinara i političara onda je nervoza izraelskih vlasti razumljiva, bez obzira što se njene pretnje i akcije ne mogu opravdati.

"Diplomatska" aktivnost Izraela, čiji ambasadori su zahtevali od evropskih vlada da po svaku cenu spreče svoje aktiviste da dele, pajz sad, "nelegalnu pomoć", nije urodila plodom. Onda su počele pretnje (Izrael je već pripremio konc-logor u Ašdotu za putnike konvoja) i propaganda.

Retorika koju siroti Mark Regev, Bibijev portparol, [da li se taj čovek seća kada je poslednji put istina prešla preko njegovih usana?] treba da proda, kome god je spreman da sluša, je da u Gazi nema humanitarne krize [samo ga izveštaji svih humanitarnih organizacija demantuju], da Izrael dopušta da humanitarna pomoć stigne kopnenim putem [Bulent Jildirim, šef IHH, kaže da je to bezočna i uvredljiva laž, jer IHH godinu i po dana pokušava da dobije dozvole za materijal koji se nalazi sada na brodovima] i generalno, da Palestincima u Gazi cvetaju ruže.

Izraelska propaganda je ušla u spin na čijim obrtajima bi mogle da im pozavide centrifuge iranskog nuklearnog programa. Kada se ista [propaganda] izvrgava ruglu u desničarskom Jerusalem Post-u, koji je inače vrlo izdašan sa vitriolom, to valjda nešto znači. Lari Derfner u kolumni Rattling the Cage [koja je često zabavna]u podnaslovu kaže: Gaza je raj, ako su izjave ministarstva inostranih poslova ikakav pokazatelj. Nastavlja pitanjem: "Ne želite li prosto da živite u Gazi?"

Ako na ničemu drugom, a ono na sudbinama i frci koja se diže oko brodova [i kopnenih humanitarnih konvoja] koji pokušavaju da probiju blokadu izraelska retorika o neokupiranoj Gazi, jer božemoj izraelski kolonisti i vojnici su je napustili još onomad odlukom "čoveka mira", Ariela Šarona, se razbija u param-parčad. Nije okupacija nego je konc-logor ili geto, ako više volite [uz svesrdnu pomoć egipatskog satrapa]. Kontinuitet kontrole nad Gazom, bez okupacionih snaga na samom tlu, je najočigledniji upravo na moru. Ribarima iz Gaze je more ograničeno na 3 (tri) nautičke milje od obale [pre 2000. ribarili su na 20 milja od obale, zatim su okupacione vlasti "tolerisale" 6 milja, a ograničenje na 3 je stupilo na snagu 2007.]. Malo-malo neki ribar biva ubijen, ranjen ili uhapšen, a brodice i mreže uništene ili konfiskovane kada okupacione snage odluče da im ribari predstavljaju pretnju. To se skoro nikad ne nađe u vestima, samo ponekad u izraelskim novinama [naravno Haarec].

Serija izraelskog pucanja u sopstvene noge, kad je propaganda u pitanju, koja je big time počela masakrom u Gazi decembra 2008, nastavljena odbijanjem UN izveštaja sudije Ričarda Goldstona, uskraćivanjem ulaza na okupirane teritorije [Zapadnu Obalu] Finkelstinu i nedavno Čomskom [i], pa do današnje jednoglasno usvojene rezolucije 189 zemalja potpisnica Međunarodnog sporazuma o neširenju nuklearnog naoružanja [ii], se nastavlja epizodom Freedom Flotilla. Naime, šta god sada da Izrael uradi, osim da pusti te brodove na miru, će biti propagandni poraz.

Kontrola štete uz vrlo agresivno držanje glede flotile je počela. Pre pet dana Izraelci su pripustili po prvi put, od kada su uništili blizu 4000 kuća u Gazi, da vreće cementa i još neki građevinski materijal uđe u Gazu. Too little too late, rekao bih.

Egipat je brže bolje priskočio u pomoć, patetičnim pokušajem da opere pre svega sebe, a usput i Izrael. Al Džazira je eksluzivno puštena da snimi konvoj kamiona humanitarne pomoći na graničnom prelazu Rafa[h]. To je onaj isti prelaz na kome su učesnici kopnenih humanitarnih konvoja redovno maltretirani od uniformisanih, a kamenovani od neuniformisanih egipatskih bezbednjaka. Poslednji put januara ove godine.

Šareno društvo

Na irskom brodu se nalazi građanin sveta Ken O'kif, koga pamtim od 2003. po protestnom paljenju svog američkog pasoša u Bagdadu. Njemu je ovo drugi put, on je bio na prvom uspešnom putovanju u Gazu 2008. Od high-profile ličnosti [a ima ih mnogo među 750-1000 putnika] [iii] izdvojio bih Denis Halideja, bivšeg UN izaslanika u Iraku, koji je kao 34-godišnji UN veteran dao ostavku zbog sankcija prema Iraku (onih koji su pobile min. pola miliona dece, a Mrs Olbrajt rekla da je cena OK), koje je nazvao genocidnim (posle njega je to isto uradio Hans fon Šponek, koji je došao na njegovo mesto).

Britanka Aleksandra Hon Filips se ukrcala na turski brod u Antaliji, iz Boltona je svojeručno do Mersina dovezla kamion sa dve i po tone lekova i medicinskog materijala.

MaviMarmara.10791.jpgMeđutim, nisu svi putnici na brodovima aktivisti. Abu Mohamed i njegova žena se nadaju da će se porodica okupiti ponovo. Pre više godina radi lečenja njenog raka doputovali su u Tursku. Posle uspešne terapije su preko Egipta pokušali da se vrate kući. Egipatske vlasti su ih deportovale nazad u Tursku.

Arhiepiskop grčko-katoličke crkve za Cezareju, Hilarion Kapuči, proteran iz Izraela pre trideset godina, se nalazi na brodu Mavi Marmara. Njemu je ovo drugi pokušaj, bio je prošle godine u grupi koju su izraelske snage kidnapovale. Nada se da će se u Gazi sresti sa prijateljima.

Na kraju ću citirati Fiska iz jučerašnjeg bloga: Ja ne mislim da su oni grupa anti-izraelaca. Mislim da je međunarodni konvoj na ovom putu zato što ljudi, iz celog sveta, na tim brodovima pokušavaju da urade ono što naši navodno humani lideri nisu uspeli. Oni nose hranu, gorivo i bolničku opremu onima koji pate.

--------------------------------

i Baš su mu napravili štetu. Umesto da ga na univerzitetu u Ramali slušaju stotine palestinskih studenata, on je održao predavanje video linkom, koje je Al Džazira direktno prenela svom višemilionskom auditorijumu.

ii U rezoluciji se u kontekstu Bliskog istoka "izdvaja" poziv Izraelu da potpiše taj sporazum i pusti ispekcije Međunarodne agencije za atomsku energiju u svoja nuklearna postrojenja. SAD, iako su se ošto suprotstavile ovom "singling out" Izraela, da ne bi kvarile [nepostojeću idilu] na tom samitu su se priklonile "ostatku sveta" te je rezolucija usvojena koncenzusom.

iii Današnje odlaganje poslednje etape puta je, između ostalog, posledica čekanja 15 poslanika parlamenta EU. Kiparske vlasti im nisu dozvolile ukrcavanje na brodove sa kiparskog tla, pa su se prebacili na Severni Kipar odakle će valjda sa manje problema biti prebačeni na brodove koji su ukotvljeni južno od Kipra.

****************************************************

Beleške na margini

Nešto od dešavanja u vezi Freedom Flotilla se može pratiti ovde.

Ili ovde

***

Prema poslednjim vestima očekuje se da će konvoj krenuti sa mesta na kome se trenutno nalazi (30 nautičkih milja južno od Kipra) u toku sutrašnjeg dana ili večeri.

Organizatori ne žele da otkrivaju svoje planove. Dva broda su se pokvarila. Postoje glasine o sabotaži. S obzirom na to da se konvoju jedan brod pridružio u poslednjem trenutku to znači da će biti 7 brodova u konvoju. Rachel Corrie još uvek putuje da se pridruži grupi od pet brodova kod Kipra.

Ovog momenta pogledah online intervju sa Bulent Jildirimom, evropski parlamentarci imaju iste probleme sa vlastima Severnog Kipra. Još uvek se čeka na njih.

 

Atačmenti



Komentari (284)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Filip2412 Filip2412 16:44 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Šta je motiv Izraela da učini ovako nešto? Da navuče na sebe gnev USA, EU, UN?
Motiv je da odrze medijsku & fizicku blokadu nad gazom a da navuku gnev EU, USA ne mogu sve i da hoce. UN je neozbiljna firma. Tako mi se čini...

Pogledaj CNN.com ne vidim da su se nesto potresli zbog incidenta, imas izjavu Izraelskog vojnika gde on objasnjava kako su bili napadnuti od putnika
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:46 31.05.2010

Re: UPDATE II reakcije u Turskoj

Motiv je da odrze medijsku & fizicku blokadu nad gazom a da navuku gnev EU, USA ne mogu sve i da hoce. UN je neozbiljna firma. Tako mi se čini...

Bingo, Filipe, bingo :)
jaksa scekic jaksa scekic 13:39 31.05.2010

Spominje se

da je medju putnicimo bilo ljudi iz Srbije

JS
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:52 31.05.2010

Re: Spominje se

jaksa scekic
da je medju putnicimo bilo ljudi iz Srbije

JS

Da, tamo gore sam to već pomenuo, ja čuo na Al Džaziri. Da li neko zna nešto bliže o tome?
jaksa scekic jaksa scekic 13:59 31.05.2010

Re: Spominje se

Bojan Budimac

jaksa scekicda je medju putnicimo bilo ljudi iz SrbijeJSDa, tamo gore sam to već pomenuo, ja čuo na Al Džaziri. Da li neko zna nešto bliže o tome?


Bilo je Srba, ali Izraelci ne daju spisak povredjenih i ubijenih, sad smo zvali , ali je covek-veza obecao da ce nam javiti
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:14 31.05.2010

Re: Spominje se

Bilo je Srba, ali Izraelci ne daju spisak povredjenih i ubijenih, sad smo zvali , ali je covek-veza obecao da ce nam javiti

Ovde se operiše sa devet mrtvih Turaka [nepotvrđeno].
Inner Party Inner Party 20:37 31.05.2010

Re: Spominje se

jaksa scekic
da je medju putnicimo bilo ljudi iz Srbije

JS


Valjda neko sa Kosova.
pchelica pchelica 18:42 01.06.2010

Re: Spominje se

jaksa scekic

Bojan Budimacjaksa scekicda je medju putnicimo bilo ljudi iz SrbijeJSDa, tamo gore sam to već pomenuo, ja čuo na Al Džaziri. Da li neko zna nešto bliže o tome? Bilo je Srba, ali Izraelci ne daju spisak povredjenih i ubijenih, sad smo zvali , ali je covek-veza obecao da ce nam javiti



http://www.alo.rs/vesti/27736/Napadnut_i_srpski_novinar
jaksa scekic jaksa scekic 14:32 31.05.2010

Za sad nema

Srba medju poginulim kaze nas MIP

J
ranoranilica ranoranilica 18:47 01.06.2010

Re: Za sad nema

jaksa scekic
Srba medju poginulim kaze nas MIP

J


Srba ili građana Srbije?
freehand freehand 14:40 31.05.2010

Zanemeo

Moram priznati da o situaciji na Bliskom istoku imam samo informacije sa domaćih medija. Ergo - ne znam ništa.
Ali, potpuno sam zabezeknut mogućnošću da Izrael kao ozbiljna (makar ne i najmilosrdnija i ljudskim pravima najsklonija) država preduzme ovakvu akciju a da za to ne postoji neki opravdan razlog?!
Dakle, ne tvrdim ništa, ali mi je potpuno van pameti da iko u ovakvom momentu, na takvom mestu otvori vatru na nenaoružane civile. Uz toliku pažnju svetskih medija!
Mada, juče beše ona godišnjica varvarinskog događaja...
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:25 31.05.2010

Koliko

zemalja, pored Izraela, ima u svetu, kojima bi svetski dežurni policajac i "sejač" demokratije, SAD, progledao kroz prste za sve ono ranije i sada za ovaj otvoreni napad na humanitarni brod i ovoliko mrtvih i ranjenih?! Da ne pominjem medjunarodnu zajednicu.
Koliko ovde vidim u vestima, na brodu je bilo i dete, jednogodišnji Turker Kaan. Ovo je njegova fotografija, juče napravljena na brodu, u naručju ga drži otac, Ekrem Cetin.

freehand freehand 17:01 31.05.2010

Re: Koliko

Taman onoliko koliko ih ima dovoljno nafte, zlata, energije ili ćega god uključujući i geostratešku poziciju a spremni su da time trguju.
Tu prestaje priča o ljudskim pravima, humanosti, ženevskim konvencijama i ostalim smarajućim budalaštinama, i kreću Ameri sa svojim PR genijalnostima. Ako zakaže kvalitet - kvantitet će izvaditi stvar!
tyson tyson 17:09 31.05.2010

Re: Zanemeo


Ali, potpuno sam zabezeknut mogućnošću da Izrael kao ozbiljna (makar ne i najmilosrdnija i ljudskim pravima najsklonija) država preduzme ovakvu akciju a da za to ne postoji neki opravdan razlog?!

Pa, "opravdani" razlog je da poruče svima: Don't fuck with us.

A politička procena je da će šteta biti manja od koristi.

Jednostavno.

Kakvu kaznu ili štetu Izrael može da očekuje? Takoreći ništa. Osudu međunarodne zajednice. Za imidž ih je baš briga još od samog osnivanja te države, reklo bi se po širokom spektru akata nasilja od strane države Izrael.

Korist je, gledano iz perpektive izraelskih jastrebova - vojnika ili političara (koji su pak skoro svi od reda bivši vojnici, mislim na političku vrhušku) - očigledna: demonstrirala se bezobzirna sila i poslala poruka da niko ne treba da očekuje poštedu ili milost.



talicni talicni 19:00 31.05.2010

Re: Zanemeo

tyson


Pa, "opravdani" razlog je da poruče svima: Don't fuck with us.

A politička procena je da će šteta biti manja od koristi.

Jednostavno.

Kakvu kaznu ili štetu Izrael može da očekuje? Takoreći ništa. Osudu međunarodne zajednice. Za imidž ih je baš briga još od samog osnivanja te države, reklo bi se po širokom spektru akata nasilja od strane države Izrael.


Tako nekako.

Njihova poruka je jasna: Niko se nece zajebavati s nama.

Posledice ih ocigledno pretjerano ne brinu, jer su svjesni da im niko nista ne moze.

Bojan Budimac Bojan Budimac 16:02 31.05.2010

Sintija Mekinli

je napisala dosta strastan tekst.

Setila se nekih stvari o kojima se malo zna.
dragan7557 dragan7557 16:38 31.05.2010

Re: Sintija Mekinli


Setila se nekih stvari o kojima se malo zna.

Nije baš da se malo zna (bilo je poznato) ali kao i obično se brzo zaboravlja u brzini kojom živimo.

Zahvaljujem ti se na praćenju ovog događaja i izveštavanju. Reći preporuka je svakako malo.

cerski
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:44 31.05.2010

Re: Sintija Mekinli

Nije baš da se malo zna (bilo je poznato) ali kao i obično se brzo zaboravlja u brzini kojom živimo.

Nisam siguran da na ovom blogu više od 10 ljudi zna šta je bilo u međunarodnim vodama Mediterana 8. juna 1967. Mea kulpa ako grešim.
mladen.mladen mladen.mladen 16:53 31.05.2010

Re: Sintija Mekinli

ja sad znamiki,)
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:30 31.05.2010

Hedy Epstein

Holocaust survivor [85] je bila na brodu.



Izvor fotke i izvrstan izvrstan blog.

Naslovna bloga.
predatortz predatortz 17:12 31.05.2010

Samoodbrana?

Bojan Budimac Bojan Budimac 17:20 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

Uh ne znam šta si okačio, vidim samo gomile koda.

Naravno, samoodbrana ovaj način.
predatortz predatortz 17:26 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

blic je kacio snimak

boldovao sam link...
Filip2412 Filip2412 17:30 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

predatortz
Blic objavio zanimljiv video

www.blic.rs/Vesti/Svet/191829/Izraelski-komandosi-pucali-u-samoodbrani


Pravilan naslov bi bio:

Komandosi upali na brod (u medjunarodnim vodama) da bi izveli pokaznu vežbu samoodbrane

a podnaslov,

Kako se samoodbraniti automatskom puškom ako vas protivnik u čiju ste kucu provalili napadne praćkom
nsarski nsarski 17:34 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

boldovao sam link..

Samo ti bolduj i link ce se otvoriti... (JFC!)
predatortz predatortz 17:36 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

nsarski
boldovao sam link..

Samo ti bolduj i link ce se otvoriti...



Ama čoveče, mrzi me da se igram sa ovim sličicama... Eno gore sam ispravio za one koje mrzi da kopiraju link u svoj pretraživač. Nije neka nauka...

Ali pošto vidim da sitnim dušama daje povoda za grickanje moje guze ispravih.
nsarski nsarski 17:41 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

Nije neka nauka...

Nije uopste, ali eto tebe mrzi. Inace bi ti to cas posla zavrsio. Znam, covece, znam. Nepravde na svetu onoliko, niko ne razume genija u povoju.
predatortz predatortz 17:45 31.05.2010

Re: Samoodbrana?

nsarski
Nije neka nauka...

Nije uopste, ali eto tebe mrzi. Inace bi ti to cas posla zavrsio. Znam, covece, znam. Nepravde na svetu onoliko, niko ne razume genija u povoju.


Tako je brate. Vidi se da si neki duševan čovek...
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:31 31.05.2010

NATO

Ajd sad da vidim koliko vredi NATO. Napad, koji se u Turskoj, za razliku od drugih zemalja, karakteriše kao državni terorizam, u međunarodnim vodama, može 'ladno biti protumačen kao napad na zemlju. Da li će se famozni član 5 primeniti? Turska namerava da sazove sastanak NATO-a.

Article 5
The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.
freehand freehand 17:40 31.05.2010

Re: NATO

Bojan Budimac
Ajd sad da vidim koliko vredi NATO. Napad, koji se u Turskoj, za razliku od drugih zemalja, karakteriše kao državni terorizam, u međunarodnim vodama, može 'ladno biti protumačen kao napad na zemlju. Da li će se famozni član 5 primeniti? Turska namerava da sazove sastanak NATO-a.

Article 5
The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognised by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

A delovao si mi kao ozbiljan čovek?!
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:54 31.05.2010

Re: NATO

A delovao si mi kao ozbiljan čovek?!

Nisi video smajli?
freehand freehand 18:10 31.05.2010

Re: NATO

Bojan Budimac
A delovao si mi kao ozbiljan čovek?!
Nisi video smajli?

Mali je smajli kol'ka ti je šala!
Nego evo sad izraelski ambasador u Beogradou blagoizvoleo izjaviti za FOX - parafraziram - da je konvoj brodova bio sve samo ne humanitarni, da mu je bio cilj da probije blokadu Gaze, da Izrael svakodnevno propušta stotinu brodova sa humanitarnom pomoći, a da su ovaj konvoj kontolisale države koje su "u ratu sa Izraelom"?!
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:24 31.05.2010

Re: NATO

parafraziram - da je konvoj brodova bio sve samo ne humanitarni, da mu je bio cilj da probije blokadu Gaze,

Drugi deo rečenice je istinit, samo nedostaje reč "ILEGALNU", a to ne isključuje i isporuku huanitarne pomoći.
freehand freehand 18:39 31.05.2010

Re: NATO

ma meni je interesantan ovaj deo o zemljama koje su u ratu sa izraelom? Koje su to?
Ok za latentni i propagandni, tu ih ima onoliko, ali rečenica je ipak zvučala drugačije.
Jal je čovek vidovit, brzoplet ili loše interpretiran?!
Domazet Domazet 17:37 31.05.2010

Interesantan video...


...no to ne opravdava Izrael kao drzhavu. To da humanitarne organizacije okupljaju, pored bakica i jednogodishnje dece, i tipove koji vole da se rashladjuju dizanjem stolica iznad glave me odavno ne iznenadjuje. Ono shto me josh uvek iznenadjuje je neodgovornost Izraelske drzhave. Josh od poslednje invazije na Liban...

PS Sva jezichka ublazhavanja i nepominjanja Hitlera i koncentracionih logora su bila namerna...
Filip2412 Filip2412 18:37 31.05.2010

Re: Interesantan video...

Interesantan video...
Normalno je da su tako docekani kada su upali na brod, sta drugo kad ti neko upadne u kucu naoruzan do zuba?

Ja bih voleo da cujem sta zakon kaze ali ocekujem da ako brod ide internacionalnim vodama i neko izvrsi invaziju na ovakav nacin zar ne bi trebalo da je legitimno braniti se svim sredstvima i cak pucati u napadaca?

Nego koga je briga, sad ce mediji da izostavljaju mrtve a da zale za ogrebanim vojnicima koje je rulja sa broda napala...
Domazet Domazet 18:45 31.05.2010

Vidi...

Filip2412
Interesantan video...
Normalno je da su tako docekani kada su upali na brod, sta drugo kad ti neko upadne u kucu naoruzan do zuba?

Ja bih voleo da cujem sta zakon kaze ali ocekujem da ako brod ide internacionalnim vodama i neko izvrsi invaziju na ovakav nacin zar ne bi trebalo da je legitimno braniti se svim sredstvima i cak pucati u napadaca?

Nego koga je briga, sad ce mediji da izostavljaju mrtve a da zale za ogrebanim vojnicima koje je rulja sa broda napala...

...dole. Dobar deo ove muke dolazi od toga shto nam 'nash' cinizam nikada ne smrdi...

Usput, da je brod ushao u izraelske vode ti bi mislio drugachije?
nsarski nsarski 18:50 31.05.2010

Re: Interesantan video...

zar ne bi trebalo da je legitimno braniti se svim sredstvima i cak pucati u napadaca?

Interesantan detalj: to pucanje je izvrseno iz dva pistolja koje su humanitarci oteli izraelskim vojnicima posle upada i ubistava nekolicine nenaoruzanog sveta na brodu. Izrael ovu okolnost navodi da su humanitarci bili "naoruzani", te je oruzje moralo da bude primenjeno u samoodbrani. To se zove chutzpah na Hebrejskom.
Filip2412 Filip2412 18:56 31.05.2010

Re: Vidi...

Usput, da je brod ushao u izraelske vode ti bi mislio drugachije?
Isto bih mislio. Naoruzani ljudi napali nenaoruzane, sta ima tu vise da se prica... bilans mrtvih dovoljno govori ko je ubica a ko zrtva.

Interesantan detalj: to pucanje je izvrseno iz dva pistolja koje su humanitarci oteli izraelskim vojnicima posle upada...
Nsam ni cuo da je posada pucala. Onako se samo pitam, zar nije legitimno pucati u onoga ko ti provaljuje u kucu?
nsarski nsarski 19:00 31.05.2010

Re: Vidi...

Nsam ni cuo da je posada pucala.

Dva izraelska vojnika su lakse ranjena. Detalje ne znam. Dal' nozevima (mislim, taj brod mora da ima kuhinju), dal' necim drugim, ne znam.

EDIT: Prema pisanju NYT
A military statement said two activists were later found with pistols they had taken from Israeli commandos. The activists, the military said, had apparently opened fire “as evident by the empty pistol magazines.”


(Izjava [izraelske] vojske kaze da su dvoje aktivista kasnije pronadjeni sa pistoljima koje su oteli izraelskim komandosima. Aktivisti su, kaze vojna izjava, ocevidno pucali sto je "evidentno po tome da su sarzeri pistolja bili prazni" ).
Jasnije ne moze da bude - aktivisti su bili naoruzani, dakle teroristi.
Domazet Domazet 19:05 31.05.2010

Ovi koji su dochekali izraelske...

Filip2412
Usput, da je brod ushao u izraelske vode ti bi mislio drugachije?
Isto bih mislio. Naoruzani ljudi napali nenaoruzane, sta ima tu vise da se prica...

Interesantan detalj: to pucanje je izvrseno iz dva pistolja koje su humanitarci oteli izraelskim vojnicima posle upada...
Nsam ni cuo da je posada pucala. Onako se samo pitam, zar nije legitimno pucati u onoga ko ti provaljuje u kucu?

...komandose i on koji su ih ubacili na brod(ove?) su morali znati (shta morali, znali su) kako ce se stvari odvijati. Izrael je napravio nedopustivu i tragichnu greshku. I za nju ce biti kazhnjen na ovaj ili onaj nachin. Sasvim mmoguce potpuno neadekvatno i ne sumnjam da cesh reagovati na cinizam te neadekvatnosti. Organizatore docheka medjutim teshko da ce neko kazniti. Shta mislish o cinizmu te situacije?

Da dodam, vidim da insistirash na odbrani kuce. Pretpostavljam da onda odobravash i pucanje na provalnika koga zateknesh kako ti se shunja oko dvorishta. To mu sve nekako dodje legalno i chisto. Jedino na shta verovano imash primjedbi je to shta ko proglashava za svoju kucu ili dvorishte...
Filip2412 Filip2412 19:57 31.05.2010

Re: Ovi koji su dochekali izraelske...

Jedino na shta verovano imash primjedbi je to shta ko proglashava za svoju kucu ili dvorishte...
Cije je Gaza dvoriste to je tesko reci zbog medijske blokade. Eto neki su probali da se licno uvere u stanje stvari pa su ubijeni u samoodbrani.
dragan7557 dragan7557 21:12 31.05.2010

Re: Vidi...

Dva izraelska vojnika su lakse ranjena.

Pokazani na TV: perorez, praćka, štap i flaša, koje ubojito oružje je preplašilo specijalce sveckog glasa.

cerski
jaksa scekic jaksa scekic 18:04 31.05.2010

kako pisu makedonski mediji

Tri makedonca su bila na brodu, ali se ne zna sta im je sudbina.

Inace sad sam gledao na Sky-News live izraelskog ambasadora u Dabilnu,jer ga je zvao Irski ministar spoljnih poslova.
takav cinizam odavno nisam video..otprilike:"Oni-tj Izraelski vojnici su prilikom desanta bili napadnuti, pa su morali da se brane"

tipicno Quod licet Iovi, non licet bovi...

E sad strasno me zanima sta ce nas SMIP da uradi odnosno drzava, pazi sad, sa Turcima smo u dobrim odnosima, sto se tice nesvrstanih tu im zahvaljujemo do bola jer nisu priznali Kosovo, Amerimo smemo nista, a Izraelcima dugujemo nesto oko 40 miliona evara , i u ljubavi smo.
Sta ce biti-znam-odcutacemo ko....
gently5210 gently5210 18:11 31.05.2010

Re: kako pisu makedonski mediji

Najbolje je da cutimo jer je ova situacija kao tamni vilajet,sta god uradimo kajacemo se.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:22 31.05.2010

Re: kako pisu makedonski mediji

Tri makedonca su bila na brodu, ali se ne zna sta im je sudbina.

Da, ja sam posle žulja na prstu i upale uveta od slušalice najzad uspeo da se čujem sa IHH, na Mavi Marmara nije bilo aktivista iz Srbije.
Domazet Domazet 18:41 31.05.2010

Da te pitam Jaksha...

jaksa scekic
...Inace sad sam gledao na Sky-News live izraelskog ambasadora u Dabilnu,jer ga je zvao Irski ministar spoljnih poslova.
takav cinizam odavno nisam video..otprilike:"Oni-tj Izraelski vojnici su prilikom desanta bili napadnuti, pa su morali da se brane"

tipicno Quod licet Iovi, non licet bovi...

...shta mislish da su ochekivali ovi korisnici priruchnih sredstava za rashladjivanje da ce se desiti nakon njihovog pomalo neortodoksnog rashladjivanja? Shta mislish o cinizmu prisustva takvih tipova u humanitarnoj akciji?
Filip2412 Filip2412 19:00 31.05.2010

Re: Da te pitam Jaksha...

Shta mislish o cinizmu prisustva takvih tipova u humanitarnoj akciji?
Kill'em all!

?
Domazet Domazet 19:10 31.05.2010

Kill 'em all...

Filip2412
Shta mislish o cinizmu prisustva takvih tipova u humanitarnoj akciji?
Kill'em all!

?
...mislih ove shto provaljuju na brodove?
Filip2412 Filip2412 20:00 31.05.2010

Re: Kill 'em all...

...mislih ove shto provaljuju na brodove?
Ako provaljuju sa ciljem da se samoodbranjuju onda uredu, treba ih posluziti kafom a akoslucajno nekoga streljaju treba im oprostiti
Domazet Domazet 20:20 31.05.2010

A shta raditi...

Filip2412
...mislih ove shto provaljuju na brodove?
Ako provaljuju sa ciljem da se samoodbranjuju onda uredu, treba ih posluziti kafom a akoslucajno nekoga streljaju treba im oprostiti

...u sluchaju da su ovi shto provaljuju krenuli da lichno provere chije su dvorishte brodovi. Pored ochiglednog nudjenja stolicama?

Slushaj Filipe, nemam nameru da uchestvujem u sedenju ispred televizora (rachunara) sa zastavicom omiljenog mi tima i da navijam. Ljudi su izginuli i to je tragichno. Ono shto je josh tragichnije je to shto ce oni koji su ih gurnuli u smrt ili biti neadekvatno kazhnjeni ili nece biti kazhnjeni uopshte. Josh tragichnije je to shto su poginuli gurnuti u smrt zarad politichkog cirkusa koji, da se nije ovako tragichno zavrshio, ne bi mnogo pomogao onima kojima je pomoc bila namenjena. Josh je tragichnije to shto nije daleko od pameti misliti da je medijska hoopla a ne pomoc getoiziranim stanovnicima Gaze bila glavni cilj organizatora pomenute akcije. A najtragichnije je to shto se sve ovo shto smo gledali deshavalo i zbog ljudske potrebe da se svrsta i da mashe zastavicama a da bi sebe i druge ubedili u sopstvenu Pravednost. Ja za tim nemam potrebe, ja znam da sam nepravedan i mogu da zhivim sa tim...

Josh samo da se oslobodim navike da reagujem na nedoslednosti i licemerje (narochito kada dolaze iz sredine i od ljudi koje na neki nachin smatram bliskim).
Filip2412 Filip2412 21:01 31.05.2010

Re: A shta raditi...

Slazem se sa tobom generalno ali:
Ljudi su izginuli i to je tragichno...
Nisu izginuli nego su pobijeni. I to da li su izmanipulisani tesko je reci. Neki mozda misle da smo ja i ti izmanipulisani zato sto sedimo i kuckamo i nikada ne riyikujemo svoje dupe radi vishih ciljeva...

Iskreno, ne verujem da je akcija brodova bila nasilna niti da je imala cilj nasilje. Spisak ljudi na brodovima ipak uliva neko postovanje, nisu tu bili samo neki polupismeni diletanti koje svako moze da izmanipuliše.
Domazet Domazet 23:47 31.05.2010

Eyes wide shut...

perorez, praćka, štap i flaša

...nikakve veze sa stvarnoshcu niti imaju niti zhele da imaju. Za njih video koji sam okachio ne postoji. Ili je propaganda. Ili je i propaganda i ne postoji. I mozda su pri tome u pravu. Otkuda ja znam da li je porpaganda ili nije. Oni medjutim uvek Znaju.

Filip
Nisu izginuli nego su pobijeni. I to da li su izmanipulisani tesko je reci. Neki mozda misle da smo ja i ti izmanipulisani zato sto sedimo i kuckamo i nikada ne riyikujemo svoje dupe radi vishih ciljeva...

Iskreno, ne verujem da je akcija brodova bila nasilna niti da je imala cilj nasilje. Spisak ljudi na brodovima ipak uliva neko postovanje, nisu tu bili samo neki polupismeni diletanti koje svako moze da izmanipuliše.

Dobro, kazhesh nisu izginuli nego su pobijeni. Prihvatam, nisam se bunio ni kada si prichao o ogrebotinama. Konachno, ljudi su mrtvi. I kazhesh, akcija nije bila nasilna i nije imala za cilj nasilje. A ja ti kazhem da je akcija bila provokativna i da je imala za cilj provokaciju. Sasvim moguce za nekog opravdanu. I ono shto ti kazhem, a ti nekako izbegavash da komentarishesh, je to da je onima koji su organizovali provokaciju bilo sasvim jasno kako ce se ta provokacija najverovatnije zavrshiti. Ako ti imash pravo da budesh naivan oni nemaju, oni se igraju supoerozbiljnim stvarima. Oni su znali da postoji dobra shansa da ljudi izginu. I oni i Izraelska vlada su u ovoj naopakoj i krvavoj igri napravili prorachun i zakljuchili da im takav ishod najvishe odgovara. Mnogo pre nego shto se odigralo to shto se odiugralo. I da ce bash na osnovu ishoda koji se desio prikupiti propagandne poene. I shto je najperverznije i jedni i drugi propagandu zasnivaju na jednoj te istoj stvari - na nepopustljivosti Izraela. S tim shto jedni tu nepopustljivost vide kao brutralnu, krvavu, nacistichku a drugi kao nepopustljivu, neophodnu i vitalnu za prezhivljavanje. Razliku u pridevima platilo je desetak (ili vec koliko) ljudi shto dobronamernih naivchina shto pregrejanih glava. Smooth operaters su ostali na sigurnom...

I josh da se razumemo. Ja ni na koji nachin ne sporim pravo na samoodbranu. Ali ova akcija nije bila samoodbrana (mislim na akciju od samog pochetka) niti joj je prvenstveno na pameti bila zashtita palestinskog zhivlja u Gazi. Ko god da ju je zaista organizovao ochigledno da se vishe brinuo o medijskoj pazhnji i propagandnim poenima. Da im je glavni cilj bila dobrobit stanovnika Gaze iskoristili bi paznju koju su pridobili i naterali Izraelsku vladu da sama iznese uslove pod kojima ce ta pomoc biti uruchena. Mislim, ako je pomoc vec najvaznija i ako je bez iste katastrofa populacije u Gazi neizbezhna onda uslovi u kojima se isporuchuje i nisu tako bitni, zar ne?

Ovako, glavni akteri su postigli shta su hteli ili shta su mogli, desetak ljudi je vec izgubilo zhivote a koliko ce josh to cemo tek videti. Situacija u Gazi ce biti josh napetija a izraelski odgovor josh kruci i krvaviji. Bar u nekoliko narednih iteracija...

Sa ovim zavrshavam moje ucheshce u komentarisanju. Ne zhelim da gradim svoju Pravednost preko ledja drugih niti da krechim svoje Diogenovo bure krvlju poginulih (duzhno ili neduzhno, menipotpuno nebitno u ovom trenutku)...

gently5210 gently5210 18:09 31.05.2010

Gaza

Malo backgrounda:Moj otac je 1960 bio 6 meseci u Gazi kao UN vojnik u kontingentu Jugoslovenskih vojnika.

Tada su ljudi u gazi bili toliko nemocni da su na granici sa Izraelom pomerali burad(koja je obelezavala granicu) svake noci da bi napakostili Izraelcima pa su UN vojnici svako jutro vracali burad na mesto.Cisto da ukazem koliko su jos tada bi bili nemocni u gazi.

Sto se ovoga tice,mislim da je Izrael prekrsio medjunarodne zakone sto je u medjunarodnim vodama napao brodove.

Jedino Proglasenjem Palestinske drzave i vracanjem golanske visoravni moze doci do mira na bliskom istoku(naravno to US of A nema u interesu kao ni Izraelci).
talicni talicni 19:51 31.05.2010

Re: Gaza

gently5210


Sto se ovoga tice,mislim da je Izrael prekrsio medjunarodne zakone sto je u medjunarodnim vodama napao brodove.

Ko je odgovoran za enforcement madjunarodnih zakona i kakve su kazne za ovakav prekrsaj?
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:35 31.05.2010

Istanbul

Demonstracije u Istanbulu na više mesta. Taksim, ogromne, ali mirne.

Kod izraelskog konzulata je policija odmakla demonstrante i napravila ograde na 150 m od zgrade, tenzija nije kao ona od jutros.

U Ankari je delegacija demontranata pripuštena u ulicu u kojoj se nalazi ambasada, gde je poližila crni venac.

Generalni utisak o demonstracijama je da su pod kontrolom, odnosno da tenzija ne dostiže opasne nivoe.
dragan7557 dragan7557 21:14 31.05.2010

Re: Istanbul

Taksim, ogromne, ali mirne.

Na krovovima pale izraelske zastave.

cerski
Kraja Kraja 18:58 31.05.2010

...posto vidim...

...da je najveci problem lokacija broda u trenutku napada, a siguran sam da su americki sateliti to zabelezili uz gresku od jedne sekunde, americko cutanje jedino mogu da shvatim kao priznanje da su brodovi bili u medjunarodnim vodama...
...izvinjavam se ako je neko vec ovo elaborirao, jer stalno skacem po linkovima i glava je malo naduvana....
freehand freehand 19:04 31.05.2010

Re: ...posto vidim...

Kraja
...da je najveci problem lokacija broda u trenutku napada, a siguran sam da su americki sateliti to zabelezili uz gresku od jedne sekunde, americko cutanje jedino mogu da shvatim kao priznanje da su brodovi bili u medjunarodnim vodama...
...izvinjavam se ako je neko vec ovo elaborirao, jer stalno skacem po linkovima i glava je malo naduvana....

Sudeći po "Liberty-ju" Ameri ne znaju ni gde su njihovi brodovi, kamoli ovi humanitarni konvoji..
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:08 31.05.2010

Re: ...posto vidim...


Sudeći po "Liberty-ju" Ameri ne znaju ni gde su njihovi brodovi, kamoli ovi humanitarni konvoji..

Eh Freehand, to je bilo pre 43 godine [gle slučajnosti isto toliko traje okupacija]. Tehnologija je odmakla od tada.
freehand freehand 19:32 31.05.2010

Re: ...posto vidim...

Bojan Budimac

Sudeći po "Liberty-ju" Ameri ne znaju ni gde su njihovi brodovi, kamoli ovi humanitarni konvoji..
Eh Freehand, to je bilo pre 43 godine [gle slučajnosti isto toliko traje okupacija]. Tehnologija je odmakla od tada.

Mislim, Bojane, da je tehnologija pre 43 godine bila sasvim dovoljno dobra da najveća sila sveta, vojno, ekonomski i tehnološki, može da prati svoj "intelidžens šip" od skoro milijardu dolara u svakom trenutku i na svakom deliću okeana. Ako su već pratili Apolo...

Nego je pitanje šta hoće da vidi a šta neće. I šta će da radi sa tim što je videla.
Pazi kad bih smeo veliku opkladu da ponudim da Ameri imaju mnoooogooo bolje snimke ove Rambo/Sigel pucačine u painintheass humanitarce!
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:36 31.05.2010

Re: ...posto vidim...

Mislim, Bojane,

Zaboravio da stavim smajli , naravno, da se slažem.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:12 31.05.2010

UN

Davutolu upravo govori u Savetu bezbednosti.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:27 31.05.2010

Re: UN

Dosta oštar govor [što smo i očekivali], evo nekih rečenica koje sam pokupio.

Na optužbe da je na brodu bilo terorista je rekao: "Tužan sam da zvaničnici jedne zemlje idu tako nisko da lažu."

"Sistem mora biti postavljen pravilno." [kliše]

"Niko ne može biti iznad zakona." [kliše]

"Ovo je crn dan za ljudsku istoriju, kada su razlike između terorista i država zamagljene."

Pozvao je Savet bezbednosti na najoštriju osudu, na prestanak blokade Gaze i pozvao narod Izraela da se ogradi od akcija izraelskih vlasti.
docsumann docsumann 22:09 31.05.2010

Re: UN

"Sistem mora biti postavljen pravilno." [kliše]

"Niko ne može biti iznad zakona." [kliše]


Jesu klišei i to kapitalni primjerci, ali kad ovako opšta mjesta, nešto toliko elermentarno, što bi moralo biti bazični principi na kojem se zasniva međunarodno pravo, zvuče skroz apsurdno u svom kategoričnom tonu, kao molitva za kišu upućena bogu rata, nije li to prava slika šizofrenosti jednog svjeta u kome živimo.
Međunarodno pravo je stvarno koliko i hologramski 3D akvarijum sa likovima iz Sunđer Boba. A svi kao uredno čiste filtere i mjenjaju vodu...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:38 31.05.2010

Egipat

Budimac, ili neko drugi ako znate jel može da mi objasnite zašto Egipat drži blokadu Gaze? da li je nekako plaćen/ucenjen ili hoće da situacija namerno bude gora da bi posle lovili u mutnom?
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:49 31.05.2010

Re: Egipat

Klijent država. SAD plaća onog satrapa Mubareka, da u svakom pogledu ide na ruku izraelskim interesima, a percepcija Izraela je da Gazu treba držati pod blokadom.
talicni talicni 19:52 31.05.2010

Re: Egipat

njanja_de.manccini
Budimac, ili neko drugi ako znate jel može da mi objasnite zašto Egipat drži blokadu Gaze? da li je nekako plaćen/ucenjen ili hoće da situacija namerno bude gora da bi posle lovili u mutnom?


Egipat podrzava drugu palestinsku frakciju. That is all.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:38 31.05.2010

Re: Egipat

hvala vam obojici. odo da čitam dalje.
Inner Party Inner Party 20:35 31.05.2010

Šaka riže

Oni nose hranu, gorivo i bolničku opremu onima koji pate.


U ratu protiv terorista Izrael moze da radi sta mu je volja. Teroristima odgovara da imaju gladan narod iz kojeg ce regrutovati dobrovoljce. Politicarima odgovara da se promovisu kroz akcije dostavljanja pomoci.

Nobelove nagrade za mir cekaju da budu dodeljene!

ours ours 21:04 31.05.2010

Još snimaka

Izraelska strana priče (s nekoliko video zapisa) i tezom da bi omogućili isporuku pomoći kopnenim putem nakon pregleda:

http://www.mfa.gov.il/MFA/Government/Communiques/2010/Israel_Navy_warns_flotilla_31-May-2010.htm
kukusigameni kukusigameni 21:09 31.05.2010

Razmisljam,

kako ovo nikome nije trebalo, niti je ikome donelo bilo sta dobro.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:23 31.05.2010

Re: Razmisljam,

niti je ikome donelo bilo sta dobro.

Klasičan primer zafarbavanja u ćoškove, obe strane, s tim što ovakva brutalnost nema opravdanja. As simple as that.
jaksa scekic jaksa scekic 21:54 31.05.2010

Re: Razmisljam,

Bojan Budimac
niti je ikome donelo bilo sta dobro.

Klasičan primer zafarbavanja u ćoškove, obe strane, s tim što ovakva brutalnost nema opravdanja. As simple as that.


Ukratko-to je to i tacka

J
Kraja Kraja 21:55 31.05.2010

...ilustracija....

...napada na izraelske vojnike...



...ne zelim da budem subjektivan, razgledajte malo fotku...obratite paznju na secivo noza i na nezainteresovane novinare iza....
predatortz predatortz 21:58 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

sve go humanitarac!
nsarski nsarski 22:07 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

sve go humanitarac!

Brattte, ti ne samo da ne baratas elementarnim radnjama na kompjuteru (linkovanje), jer te navodno mrzi, nego nisi u stanju ni Photoshop da prepoznas kad bi te ujeo za guzu koju si gore pomenuo.
Why don't you go fly a kite or, like, do something useful somewhere else?
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:10 31.05.2010

Re: ...ilustracija....


...ne zelim da budem subjektivan, razgledajte malo fotku...obratite paznju na secivo noza i na nezainteresovane novinare iza

Možeš li dati izvor za ovu fotku? Ovo nimalo ne liči na događaje koji su se desili po mrklom mraku. [obratiti pažnju na očigledno dnevno svetlo u pozadini].
predatortz predatortz 22:20 31.05.2010

Re: ...ilustracija....


Brattte, ti ne samo da ne baratas elementarnim radnjama na kompjuteru (linkovanje), jer te navodno mrzi, nego nisi u stanju ni Photoshop da prepoznas kad bi te ujeo za guzu koju si gore pomenuo.



Ti tebra odgovorno tvrdiš da je ovo fotošop? Svaka čast, oko sokolovo. Možda ja baš ovako vidim one koje Izrael decenijama drži na kratkom lancu, pa moje oko nema tu oštrinu.

Why don't you go fly a kite or, like, do something useful somewhere else?


Pitanje je na engleskom :

a) da bi impresionirao svoje u zavičaju ?
b) da bi testirao moj engleski
c) jer prosto voliš da s...š?
freehand freehand 22:22 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

predatortz
sve go humanitarac!


A gde je rodna ravnopravnost?
Gde su gole humanitarke?
Filip2412 Filip2412 22:25 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

predatortz
Pitanje je na engleskom :


ja mislim da je

d) zato sto slabo razumes srpski, pa covek probao na engleskom

zaista, ako se zakaci slika to treba da bude sa linkom na neku od informativnih agencija
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:31 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

Kraja
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-navy-commandos-gaza-flotilla-activists-tried-to-lynch-us-1.293089

Ne vidim tu fotku na tom linku. Pitao sam za izvor fotografije.
yugaya yugaya 22:33 31.05.2010

Re: Why don't you go fly a kite ...

Pitanje je na engleskom :

a) da bi impresionirao svoje u zavičaju ?
b) da bi testirao moj engleski
c) jer prosto voliš da s...š?

None of the above.

Inace, u toj recenici je na tri razlicita nacina direktno ponovljena ista poruka, plus zivopisan stav.

a)
b)
c)

Kraja Kraja 22:37 31.05.2010

...vidi dopunu...

...video sam, pa imas dopunu linka na samu fotku.....
...predpostavljam da im se javilo puno "ljubaznih" citalaca sa "drugarskim" osvrtom na montazu......
nsarski nsarski 22:38 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

predatortz, ti si kul bloger i nema smisla da se preganjamo. Ali, ybg., ponekad i lupis, priznaj. Lupim i ja, priznajem.
Ono za boldovanje ti nije bas svetla tacka u blogerskoj karijeri (link se pravi stavljanjem veb-adrese izmedju dva url taga, prosto k'o pasulj.) Onaj sa bodezom je upakovan u neku drugu fotku - osmotri malo bodez i njegovu providnost, dnevno svetlo iza, i ravnodusne reportere u pozadini. Mislim, potrebna je elementarna kriticnost da se covek zapita nad tom slikom. Ili zaslepljenost da je uzme zdravo za gotovo.
Najzad, ako ti vidis sve Palestince tako kao ovoga sa bodezom, ti imas ozbiljan problem. On se zove rasizam, ili nesto slicno.
Putuj s mirom.
Sto se mog engleskog tice, ne brini. Meni je srpski jezik veci problem. Time bih radije da impresioniram.
jaksa scekic jaksa scekic 22:38 31.05.2010

Re: ...ilustracija....

Kraja
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-navy-commandos-gaza-flotilla-activists-tried-to-lynch-us-1.293089

...posto je u pitanju "lutajuca" fotka, evo i direktnog linka na nju od popodne........

http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.293313.1275312330!/image/577873088.jpg_gen/derivatives/landscape_295/577873088.jpg


Izvini a il moze text i web strana gde je slika, da je vidimo u kom kontextu je tamo
Kraja Kraja 22:53 31.05.2010

....jaksa...

...prvi link je OK i na njemu je bila fotka....znaci pod naslovom

Israel Navy commandos: Gaza flotilla activists tried to lynch us


...fotka se nalazila i desno pod Haaretz Headlines, na cetvrtom mestu....
...bila je u plavom okviru sa komentarom, kao sto je i ona koja sada stoji ( A man wounded aboard a Gaza-bound aid convoy arrives at an Israeli hospital, May 31, 2010 )
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:55 31.05.2010

Re: ...vidi dopunu...

Kraja
...video sam, pa imas dopunu linka na samu fotku.....
...predpostavljam da im se javilo puno "ljubaznih" citalaca sa "drugarskim" osvrtom na montazu......

Pa možda i nije montaža per se nego ko zna gde i kada snimljena fotka. Povezivanje te fotke sa sinoćnim događajima je jaaaako problematično, pre svega zbog tog dnevnog svetla u pozadini i generalno atmosfere koja nimalo ne liči na nijedan footage od sinoć. Nije čudo što ju je Haarec odvojio o tog teksta.

Nije friško, ali je primenjljivo, rekoh tamo gore da kolumna Rattling the Cage, u opozitu Haareca -- Jerusalem Post-u ume da bude zabavna.

Some victims we are

Kill ratio u ovom slučaju je 19:0

freehand freehand 23:05 31.05.2010

Re: ...vidi dopunu...

Ma dajte ljudi... Ovaj je negde neko jare žrtvovap, ili se samo hašiša nauživao, glumio u nekom "Karađozu", šta li...
Situacija u kojoj u 4 ujutro komandosi na brod skaču iz helikoptera i iz vode, adrenalin na vrhuncu, a ovaj Burduš handžarom pred fotoreporterima nasrće na... Koga?

'Ajte molim vas!
Goran Vučković Goran Vučković 23:11 31.05.2010

Re: ....jaksa...

...fotka se nalazila i desno pod Haaretz Headlines, na cetvrtom mestu....

Kad ubaciš ono brojčano ime slike izađe mali broj linkova, npr. ovo.
draft.dodger draft.dodger 22:00 31.05.2010

LIMBURG...

Biće sve u redu, kad mir bude donosio lovu...
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:12 31.05.2010

Re: LIMBURG...

draft.dodger
Biće sve u redu, kad mir bude donosio lovu...

svaka ko u Njegoša :)
jaksa scekic jaksa scekic 22:14 31.05.2010

Odbrana Izraela u |UN

Under pressure from even its allies over the incident that killed at least nine people, Israel’s Deputy U.N. Ambassador Daniel Carmon took to the floor of the international body to fire back against the idea that the ships were peaceful, unarmed and humanitarian.

“What kind of peace activists use knives, clubs and fire from weapons stolen from soldiers...to attack soldiers to attack soldiers who board a ship in accordance with international law?,” he asked.

"They are not peace activists; They are not messengers of good will. They cynically use a humanitarian platform to send a message of hate and to implement violence," he added.
Kraja Kraja 22:59 31.05.2010

...da ne bude...

...da sam sanjao....

[url=http://dailyradar.com/beltwayblips/story/israel-navy-commandos-gaza-flotilla-activists-tried-to/]

....ad 4 i 6 imas "moje" slicice prenete iz haaretza.......net je cudo, nema sakrivanja.....
Domazet Domazet 23:58 31.05.2010

Krajo link ti ima trojanca...

Kraja
...da sam sanjao....

[url=http://dailyradar.com/beltwayblips/story/israel-navy-commandos-gaza-flotilla-activists-tried-to/]

....ad 4 i 6 imas "moje" slicice prenete iz haaretza.......net je cudo, nema sakrivanja.....

...moj kasperski ga je zaustavio, kako su drugi proshli ne znam.
Goran Vučković Goran Vučković 00:02 01.06.2010

Re: Krajo link ti ima trojanca...

...moj kasperski ga je zaustavio, kako su drugi proshli ne znam.

Ja ne držim te kasperske i ostale - šta radi konkretni učesnik Homerovih epova?
Domazet Domazet 00:19 01.06.2010

Nemam pojma...

Goran Vučković
...moj kasperski ga je zaustavio, kako su drugi proshli ne znam.

Ja ne držim te kasperske i ostale - šta radi konkretni učesnik Homerovih epova?

...Kasperski ga je konstatovao i odbio. Nije mi dao da otvorim stranicu do kraja. A pravo da ti kazhem nemam nameru opet da chachkam i chitam sitna slovca u poruci
Goran Vučković Goran Vučković 00:22 01.06.2010

Ok...

...Kasperski ga je konstatovao i odbio. Nije mi dao da otvorim stranicu do kraja. A pravo da ti kazhem nemam nameru opet da chachkam i chitam sitna slovca u poruci

... javim ti ako saznam
nsarski nsarski 22:57 31.05.2010

Cestitam!

Boyan, mozda je to ranije islo, ali ja sam tek pre par minuta prvi put na TV cuo tvoje ukljucenje u B92 vesti. Neka si im reko!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana