Biz| Ekonomija| Život

Dužan ko Grčka

Jelica Greganović RSS / 05.05.2010. u 12:53

17578.jpgAko je u Srbiji postojalo tačnije, u budućnost zagledano, poređenje, onda je to Dužan ko Grčka. Neizgovorivih i još teže prebrojivih 300 milijardi evra + 30 milijardi istovalutne budžetske rupe. Toliko je težak grčki problem, koji se zahvaljujući njenom članstvu u EU i evrozoni, već danima budi među prvim vestima svih evropskih medija.

 

Grci su na barikadama, EU u problemu, para nema, a i da ih ima odakle joj. Grčka Komunistička partija, Rojtersovom dobro jutro Evropo fotografijom, poziva narod Evrope da ustane. Sudeći prema revoltu koji se širi Evropom, to baš i nije dobra ideja, jer ako ustane taj narod bi mogao da kaže nešto što ni Grčka, ni njeni komunisti ne bi baš voleli da čuju. Države evrozone su se dogovorile da Grčkoj pomognu sa 110 milijardi evra tokom naredne tri godine. Samo još samo da ubede svoje parlamente i da te pare nađu. Posebno nemačka kancelarka će imati pakleni posao u svom parlamentu, jer Nemačka treba Grčkoj da pozajmi lavovskih 22,4 milijarde evra.

Preciznije, pomoć evrozone bi trebalo da izgleda ovako:

 

Nemačka 22,4 milijarde €

Francuska 16,8

Italija 14,7

Španija 9,8

Holandija 4,7

Belgija 2,3

Portugal malo više od 2, naravno milijarde €

Finska 1,5

Irska 1,3

Slovačka 0,8

Slovenija 0,384

Luksemburg

0,2

Malta malo manje od 0,1

 

Slovenija će dakle, po glavi stanovnika, pozajmiti Grčkoj 189 evrija, đuture 384 miliona evara. Koje treba negde da izgrebe. Na ovu krizu i skupoću. Prema do sada rečenom, to će biti pomoću izdavanja obveznica ili zaduživanjem. A, slovenački državni dug je ove godine porastao za 59% (grčki za samo 16%). Sindikalisti su daleko od solidarnog oduševljenja, pozivaju vladu da se zaduži za slovenačkog radnika onoliko koliko će za grčkog, žaleći što i taj novac pozajmljen Grčkoj neće otići njenim radnicima. »Kad bi bar mogli taj novac da stavimo pravo u džep grčkog radnika«. Ministar privrede kaže da Grčka rešenje za svoje probleme treba da traži i nađe kod svoje kuće. Ekonomisti misle da je to bačen novac, jer ga Grčka vratiti neće.

Narod ovo mišljenje, sudeći prema komentarima na vesti, prati u stopu, verujući da Grci sami treba da jedu šta su skuvali, Što im nismo pomagali kad su te pare trošili, Zlatna Jugo gde si, Ko će nama da pozajmi ni mi nemamo, Grci počistite odgovorne pa se javite, Nek im pozajme njihovi bogataši imaju više nego cela naša država, U zgradi živi trideset ljudi jedan od njih na diže kredite i uživa a kad pukne svi priskaču u pomoć?, Moja penzija je 485€ moja žena ima 189€ odakle da im pozajmim?

Naravno da je, od prvog dana, jedna od ključnih korišćenih reči u grčkom problemu – solidarnost. Jer, to je jedan od temelja EU. Pitanje je, naravno, šta obuhvata solidarnost, koju vrstu razumevanja za koju vrstu problema? Biti solidaran sa nekim ko je radio najbolje što je mogao, ali pripojavila se vis maior...ili se to odnosi i na one koji svesno nisu poštovali pravila kluba, u koji su se svojom voljom učlanili? Falsifikovali bilanse i neplaćali poreze? (Samo neplaćanjem poreza su Grci svoju državu oštećivali za oko 20 milijardi evara godišnje, kažu analitičari) Da li je možda takva vrsta solidarnosti pre nemoralna i nedozvoljena? Ako se, recimo, uzme u obzir jedno od glavnih pravila EU – zabranjena je državna pomoć preduzećima (naravno, državnim pre svega)? Šta je država nego veliko državno preduzeće i preko nje sva ostala, kome sad cela evrozona, uprkos, svom zlatnom pravilu, treba da pomogne?

A, na ulicama Grčke su radnici. I suzavac. Protive se reformama koje bi državu trebalo da spasu proglašavanja bankrota. I zovu u pomoć.

Evro je ponovo pao, najniže do sada. Na evropskim berzama se plete strah od širenja krize. I šaputanja da Grčka nije jedina pred bankrotom.

Pomoći ili ne?



Komentari (177)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:41 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Da...istorija je učiteljica života, samo kad naplati časove...
dolybell92 dolybell92 20:00 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

Jelica Greganović
Da...istorija je učiteljica života, samo kad naplati časove...


Istorija nas uči da nas istorija ničemu ne uči...
mlekac mlekac 20:03 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

dolybell92
Jelica Greganović
Da...istorija je učiteljica života, samo kad naplati časove...


Istorija nas uči da nas istorija ničemu ne uči...


Pa nije kriva istorija sto je covecanstvo los djak!
seceranac seceranac 20:14 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

mlekac
dolybell92
Jelica Greganović
Da...istorija je učiteljica života, samo kad naplati časove...


Istorija nas uči da nas istorija ničemu ne uči...


Pa nije kriva istorija sto je covecanstvo los djak!


losa uciteljica snosi dobar deo odgovornosti za lose znanje
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:24 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

u to ime, moj skromni doprisnos jedna dobra pesma

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:41 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili


Pa nije kriva istorija sto je covecanstvo los djak!


arheolog1981 arheolog1981 23:59 05.05.2010

Re: a jel smo mi izmislili

seceranac
mlekac
dolybell92
Jelica Greganović
Da...istorija je učiteljica života, samo kad naplati časove...


Istorija nas uči da nas istorija ničemu ne uči...


Pa nije kriva istorija sto je covecanstvo los djak!


losa uciteljica snosi dobar deo odgovornosti za lose znanje


Ali ne snosi ni malo odgovornosti za potpuno neznanje!
mlekac mlekac 18:10 05.05.2010

Zasto mi sve ovo lici...

... na najgoru vrstu samoupravljanja?

Znate ono, kad direktor uvali firmu u minus, a onda Mica cistacica i Pera lozac dobiju smanjenu platu da se firma vadi iz...

seceranac seceranac 18:45 05.05.2010

Re: Zasto mi sve ovo lici...

mlekac
... na najgoru vrstu samoupravljanja?

Znate ono, kad direktor uvali firmu u minus, a onda Mica cistacica i Pera lozac dobiju smanjenu platu da se firma vadi iz...



nije to samo u samoupravljanju to je svuda tako.
u nekim drugim krajevima kada neki preplaceni CEO uvali firmu u dugove onda Mica i Pera dobiju direktan otkaz bez otpremnine
mlekac mlekac 18:50 05.05.2010

Re: Zasto mi sve ovo lici...

Jeste, al' u tim zemljama niko ne ubedjuje Micu i Peru da i oni upravljaju kompanijom i da je i njihovo misljenje vazno.

Mica i Pera znaju da su placeni SAMO za to sto ciste hodnike i loze kotlove, a ako firma pukne, onda ce da jure da upucaju CEO.

A kod nas su bili ubedjeni da je jako vazno sta misle o donjem slivu Nila i slicnim stvarima, pa ako bi firma pukla, to je bila i njihova krivica.

Secas se - KOLEKTIVNA ODGOVORNOST
seceranac seceranac 18:56 05.05.2010

Re: Zasto mi sve ovo lici...

mlekac
Jeste, al' u tim zemljama niko ne ubedjuje Micu i Peru da i oni upravljaju kompanijom i da je i njihovo misljenje vazno.

Mica i Pera znaju da su placeni SAMO za to sto ciste hodnike i loze kotlove, a ako firma pukne, onda ce da jure da upucaju CEO.

A kod nas su bili ubedjeni da je jako vazno sta misle o donjem slivu Nila i slicnim stvarima, pa ako bi firma pukla, to je bila i njihova krivica.

Secas se - KOLEKTIVNA ODGOVORNOST



secam se secam, sve kolektivno, samo opet da ti kazem da je drugde isto ...

kada taj preplaceni CEO uvali firmu u dugove onda stradaju Mica i Pera kao i shareholder-i cije akcije izgube svaku vrednost - znaci i sada je krivica kolektivna: i radnici i vlasnici ispastaju a CEO dobije svoj golden parachute koji mu omoguci da ugodno sleti.

svaki sistem se pretvori u isto kada ga ljudi zloupotrebe zbog licne pohlepe
mlekac mlekac 19:03 05.05.2010

Re: Zasto mi sve ovo lici...

seceranac
svaki sistem se pretvori u isto kada ga ljudi zloupotrebe zbog licne pohlepe


E tu se slazemo.

Kod zloupotrebe uvek svi na...

Znas sta sam htela da kazem.
ana_radmilovic ana_radmilovic 18:12 05.05.2010

a jel smo mi izmislili

izreku "dužan ko grčka"?

ako jesmo, onda smo mi ubajali braću grke

p.s.

izvin'te za upadicu, ovo spada u nadnaravne pojave i moglo bi da udje u studiju "o uticaju vradžbina na ekonomiju"



dr.wagner dr.wagner 19:27 05.05.2010

Po redu ....

.....dan

-Krivo postavljate problem .....

-Sada su krivi neki koji su naplatili 5 kava , a poreznicima prikazali jednu ...
.... , a što da su prijavili svih 5 ...???
-Ovi bi uzeli tu lovu i opet kupili oružje ... , a onda bi da si malo dignu
rejting organizirali npr. olimpijadu .... i povećali dug ..

-Danas već ima i mrtvih , a nažalost možda će ih biti još ... , a ništa se ne
događa ..... , nisu na galgama oni koji su kupovali oružje , a ni oni koji
su organizirali olimpijadu .....

.... sada je jedino kriv konobar ili učitelj koji je dobio regres ..... jer je
to stvorilo dug ....

.....kako da ne ....

- El viva comunismo e la liberta .....


Wagner

P.S.
-Crne su vam ove teme gospođo .... ,još mi je onaj suicidalni pop u glavi
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:43 05.05.2010

Re: Po redu ....

Pa, dobro bre dottore, ja kad obrćem na šalu i komiku, neki se bune kao neozbiljna sam i dokona, kad se uozbiljim, opet ne valja...
dr.wagner dr.wagner 20:46 05.05.2010

Re: Po redu ....

...večer

-Navodno se ljudi uozbilje sa godinama ....

......šala , šala ....


Wagner
dr.wagner dr.wagner 21:17 05.05.2010

Re: Po redu ....


Još uvjek mi nije jasno ono dijete od popa ...

....je li genetska pogreška ......, ili je ipak poštar ....?

A čitao sam pet puta ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:51 05.05.2010

Re: Po redu ....

Slagali te dottore, to zavisi od rođenja, neki se rode ozbiljni, a nekima ni godine ne pomažu

E, sad...da ti otkrivam...a šta ako ja od toga napravim špansko-mehičku seriju, pa se ispostavi da nije problem što je on plav, jer ga je i tako rodila tetka, nego što je ta tetka bila stric od komšikinog švalera koji je bio popov brat blizanac.
G r o f G r o f 20:26 05.05.2010

Ne pomažite, to odmaže...

Prvi nauk u Srbiji, koji sam platio lepom paricom,glasio je "Srbima ne veruj na reč...a ne veruj im ni kad ćute"
Daklem, sad kad sam to naučio ne verujem nikome pa ni sebi,a kamo li Grcima.
Dogadjanje naroda nikad nije spontano...nikad. Mislim da Grci igraju neku igru sa namerom da zeznu EU i zato mislim da je najveća moguća glupost trošiti pare na njih.
Zapravo ja bih im pomogao pod uslovom da krivci za stanje odu sa vlasti, mislim odu u zatvore, i da pre dobijanja para promene način njihovog trošenja.
Svi socijalisti sveta razmišljaju na isti način. Arčimo pare jer svi treba da budu sretni, siti i raspevani, naravno bez rada, jer rad kvari idilu, a sve će platiti neko drugi, ili deca, ili EU, ili marsovci.
I...
I naravno da će GRčka doći ovde. Ko zna zbrojiti dva i dva nije slep.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:52 05.05.2010

Re: Ne pomažite, to odmaže...

Zapravo ja bih im pomogao pod uslovom da krivci za stanje odu sa vlasti, mislim odu u zatvore, i da pre dobijanja para promene način njihovog trošenja.

Pravo da ti kažem grofe i ja sve čekam oće li se pojaviti vest da je neko dao ostavku, da su nekog u'apsili, podigli neku bar krivičnu prijavicu, malo pozvali na odgovornost...makar telefonom...još ništa...
G r o f G r o f 22:12 05.05.2010

Re: Ne pomažite, to odmaže...


Pravo da ti kažem grofe i ja sve čekam oće li se pojaviti vest da je neko dao ostavku, da su nekog u'apsili, podigli neku bar krivičnu prijavicu, malo pozvali na odgovornost...makar telefonom...još ništa...



E, Jelice, Jelice. Ne budi naivna. Man se apsenja, već ti turi u pismo 189 Eura i brzovozno šalji Spiros Lacisu da mu deca ne cvile.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:25 05.05.2010

Re: Ne pomažite, to odmaže...

Sa povratnicom ili bez? Mislim, ima li veze da l će uopšte to da dobije?
G r o f G r o f 22:34 05.05.2010

Re: Ne pomažite, to odmaže...

nema veze...hahaha..
humanitarna pomoć se šalje da bi obezbedio mesto u raju, a ne da pomogne onome kome šalješ.
šteta što se nećemo videti tamo. ti ćeš u raju imati ložu, a ja ću viriti iz pakla kroz rupu na zidu.
arheolog1981 arheolog1981 00:04 06.05.2010

Re: Ne pomažite, to odmaže...

G r o f
nema veze...hahaha..
humanitarna pomoć se šalje da bi obezbedio mesto u raju, a ne da pomogne onome kome šalješ.
šteta što se nećemo videti tamo. ti ćeš u raju imati ložu, a ja ću viriti iz pakla kroz rupu na zidu.


I smejati se ovima sto su placali mesto u raju, a sva kul raja u paklu :)
freehand freehand 20:47 05.05.2010

A ona: "Buni se k'o Grk u apsu!"

Je'l sad to na redu?
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:02 05.05.2010

Re: A ona: "Buni se k'o Grk u apsu!"

A ona: "Buni se k'o Grk u apsu!"
Je'l sad to na redu?

G r o f G r o f 20:52 05.05.2010

Naše svetlo na kraju tunela...

..u rukama je eksperta.

Dinkić: I rast plata i manji porezi

niccolo niccolo 12:19 06.05.2010

Re: Naše svetlo na kraju tunela...

G r o f
..u rukama je eksperta.

Dinkić: I rast plata i manji porezi


Eh, šta je sve taj uspeo da proda ovom narodu poslednjih 10 godina, pa to je strašno...
dunja73 dunja73 21:21 05.05.2010

--

Pre dve godine ...naj super piljarnica u jednom mestu u Gr...paradajz 4 € u septembru , a takav sto bi u Sumadiji rekli "sav prozuko " ..Gledam ja onaj jad od paradajza...pitam da mi kazu odakle je to smece , vele iz Poljske.....
Uvoze iz Poljske paradajz ?! ..e , sve mi bilo jasno ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:04 05.05.2010

Re: --

Nazdravlje...a imali su paradajz kad ja beh tamo ko jabuka...u kombinaciji sa lubenicom...crveniji od partijske knjižice, sladak ko poreska utaja...i sad uvoze iz Poljske paradajz?!
freehand freehand 22:42 05.05.2010

Re: --

Nije to iz Poljske, ne širite dezinformacije.
To samo Poljaci preprodaju robu sa sunčanog Islanda.
Takozvani paradajz-trafiking.

Ozbiljno govoreći - ja ne mogu da ukapiram gde su slupali tolike novce?! Treba to potrošiti, ej. Čak i uz neplaćanje poreza kao nacionalnu disciplinu teško je razumeti da im je budžet sastavljen iz bankarskih kredita, da im se vlade smenjuju relativno uredno a da imaju omertu glede istog tog budžeta, što međusobno, što sa međunarodnim finansijskim institucijama. I tako već... Kol'ko im je u stvari trebalo da ovoliko nakarikaju?

Sad se čeka da im Angela Merkel pošalje Vuka Draškovića da im kaže, otpilike, ovako:
"Skini taj sako, to nije tvoj sako! I cipele skini, ni one nisu tvoje. Ajde pantalone, što se stidiš." Sreća pa imaju smokvi, kad dođe do gaća i gole guzice.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:17 05.05.2010

Re: --

Pitanje je da li bi se to i sada provalilo i dokud bi dogurali, do kojih cifara, da se ne pojavi ova finansijska kriza, pa usfalilo para, te i oni izađoše na videlo.
A, onda je logično što je patlidžan prozuko...raste na niskim temperaturama, pa se odledi kad stigne na grčke pijace.
seceranac seceranac 00:03 06.05.2010

Re: --

Ozbiljno govoreći - ja ne mogu da ukapiram gde su slupali tolike novce?! Treba to potrošiti, ej. Čak i uz neplaćanje poreza kao nacionalnu disciplinu teško je razumeti da im je budžet sastavljen iz bankarskih kredita, da im se vlade smenjuju relativno uredno a da imaju omertu glede istog tog budžeta, što međusobno, što sa međunarodnim finansijskim institucijama. I tako već... Kol'ko im je u stvari trebalo da ovoliko nakarikaju?



te vlade sto se smenjuju su dve dinastije koje dele profit a ovi "komunisti" sto strajkuju malo potpale kako bi im dali deo kolaca a onda sve zataskaju i nista promene vlasti vec decenijama
libkonz libkonz 22:19 05.05.2010

Pomoći ili ne?

Mislim da mi moramo da se uključimo. Za početak da pošaljemo Dinkića da sredi ekonomiju.
Onda Jevrosimovića da napravi par fabrika kompjutera.
i na kraju Milosavljevića za borbu protiv monopola.
freehand freehand 01:01 06.05.2010

Re: Pomoći ili ne?

Pa ako ne urade ništa da šaljemo prvu postavu na čelu sa magistrom Ilićem!
libkonz libkonz 08:17 06.05.2010

Re: Pomoći ili ne?

mnoooogo je
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 22:28 05.05.2010

Nisu stvari tako jednostavne...

Ovo sa Grckom je kao kada bi prisli narkomanima i rekli, "a ko vas je terao da se drogirate, sada se snalazite sami...". No, kod narkomana jurimo dilere, a Grke krivimo i dajemo im kredite da "dileri" ne bi pukli. Nije ni ovde samo jedna strana kriva. Pa i Srbi se lepe za jeftine kredite, a nemaju odakle da vrate....

Euro su pametni ljudi davno nazvali eksperimentom, a ne valutom. Pitanje: Kako moze valuta opstati ako imate 16 fiskalnih politika, a jednu monetarnu? Spanija je jos pre par godina videla da ce biti problema, uvela mere, ali su krediti u Spaniju stizali spolja i naduvali joj trziste nekretnina. Spanija ce sledeca puci, a da njenu vladu ne mozete da krivite... Jednostavno nema monetarne instrumente da regulise problem...

Sledece pitanje: Ko se najvise buni protiv pomoci Grckoj, a ko je imao najvece koristi od eura? Nemacka. Hajde da uvedemo politiku sa Nemackom na bazi euro uvoza, euro izvoza? Doslo bi do treceg svetskog rata.... Znaci, Nemci vole kada ljudi uzimaju kredite i kupuju Nemacke proizvode koji imaju jako velike margine zarade, privreda veliku produktivnost, pa to utice i da cena kredita u eurima ponajvise prati potrebe Nemacke. Grcka koja to ne moze da izdrzi, a i Mediteranske zemlje ce da slede, je sama sebi namesitla problem???

Nisu ovde stvari tako jednostavne. Grcka je siromasna zemlja za evropske pojmove, mnogo mladih je nezaposleno, emigracija je velika. Nama bi bilo bolje da gledamo sebe - koji u bescenje dajemo nacionalne resurse da bi deca nekih bivsih drugova i dalje bila na vlasti.... Uskoro ni mi necemo znati kako da vracamo kredite.... A nama nece imati ko da pomogne...
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:35 05.05.2010

Re: Nisu stvari tako jednostavne...

Neće, kaže Oli Ren da je u Španiji sve super i fenomenalno i da Španija nije sledeća u redu za pomoć...kaže da je Grčka jedinstven slučaj, a to tvrdi i Van Rompuj koji dodaje da je slučaj Španije "potpuno, potpuno drugačiji"...
Doctor Wu Doctor Wu 05:53 06.05.2010

Re: Nisu stvari tako jednostavne...

domazetovic.andrej
Ovo sa Grckom je kao kada bi prisli narkomanima i rekli, "a ko vas je terao da se drogirate, sada se snalazite sami...". No, kod narkomana jurimo dilere, a Grke krivimo i dajemo im kredite da "dileri" ne bi pukli. Nije ni ovde samo jedna strana kriva. Pa i Srbi se lepe za jeftine kredite, a nemaju odakle da vrate....

Euro su pametni ljudi davno nazvali eksperimentom, a ne valutom. Pitanje: Kako moze valuta opstati ako imate 16 fiskalnih politika, a jednu monetarnu? Spanija je jos pre par godina videla da ce biti problema, uvela mere, ali su krediti u Spaniju stizali spolja i naduvali joj trziste nekretnina. Spanija ce sledeca puci, a da njenu vladu ne mozete da krivite... Jednostavno nema monetarne instrumente da regulise problem...

Sledece pitanje: Ko se najvise buni protiv pomoci Grckoj, a ko je imao najvece koristi od eura? Nemacka. Hajde da uvedemo politiku sa Nemackom na bazi euro uvoza, euro izvoza? Doslo bi do treceg svetskog rata.... Znaci, Nemci vole kada ljudi uzimaju kredite i kupuju Nemacke proizvode koji imaju jako velike margine zarade, privreda veliku produktivnost, pa to utice i da cena kredita u eurima ponajvise prati potrebe Nemacke. Grcka koja to ne moze da izdrzi, a i Mediteranske zemlje ce da slede, je sama sebi namesitla problem???

Nisu ovde stvari tako jednostavne. Grcka je siromasna zemlja za evropske pojmove, mnogo mladih je nezaposleno, emigracija je velika. Nama bi bilo bolje da gledamo sebe - koji u bescenje dajemo nacionalne resurse da bi deca nekih bivsih drugova i dalje bila na vlasti.... Uskoro ni mi necemo znati kako da vracamo kredite.... A nama nece imati ko da pomogne...

Po meni, jedan od osnovnih problema evra je u tome sto Nemci uporno odbijaju da stimulisu privatnu potrosnju i ocajnicki pokusavaju da uposle nagomilane kapacitete. U Nemackoj je sve u funkciji povecanja izvoza (nekad mi se cini da se namerno igraju s Grcima sa ciljem obaranja vrednosti evra i, posledicno, povecanja konkurentnosti svojih proizvoda) i kakvog-takvog odrzavanja, za Nemacku, niske nezaposlenosti.

Ovo sto se desava u Grckoj i sto ce se za koji mesec prosiriti i kroz ostale zemlje Piigs/Club Med je prirodna posledica isforsiranog politickog procesa koji je predugo trajao i doveo do jedne od najvecih misalokacije resursa (izvinjenje za anglicizme) u istoriji Evrope: ogromnog gradjevinskog buma u Irskoj, Spaniji, Portugaliji (a koji se mogao finansirati iskljucivo iz investicionih kredita) i koncentrisanja proizvodnih kapaciteta u Nemackoj i njenim ekonomskim satelitima (Ceska, Poljska). Kad su krediti postali preskupi i kada je jeftina kineska roba preplavila svetska trzista, EU model je doziveo totalni kolaps jer je proizveo nekretnine i puteve koji nikome ne trebaju i preskupu robu. Sada korekcija ide u pravcu koji odgovara iskljucivo Nemcima dok se jug Evrope ostavlja da grca u dugovima koje nece moci da vrati.
ivana23 ivana23 23:19 05.05.2010

Stiglic ne isključuje kraj evra

Dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju, Amerikanac Džozef Stiglic, predviđa mogući kraj evra ukoliko Evropa ne bude uspela da reši "osnovne institucionalne probleme".

U razgovoru za britanski radio BBC, Stiglic je, povodom plana pomoći Evropske unije i MMF-a Grčkoj, rekao da takvo rešenje može da traje neko vreme, ali da dugoročno, neće "umanjiti žestinu sa kojom će špekulanti računati na slabljenje evrozone".

Na pitanje da li će to značiti i kraj evra, Stiglic je odgovorio da "nije isključen kraj evra i da su mnogi stručnjaci zabrinuti za budućnost evra".

Ukoliko Evropa "ne reši svoje fundamentalne institucionalne probleme, budućnost evra biće vrlo kratka", smatra američki nobelovac, koji ne veruje da će pomoć Grčkoj biti dovoljna da zaustavi širenje problema i na druge članice evrozone.




Blic
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:43 05.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

Videla sam to danas, ima i drugih koji kažu da je ovo početak kraja evra...


A, ja se pitam da li je ova pukotina pravilno okrenuta?
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 23:54 05.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra


jel sve ovo neka agitacija kontra Jevrope? e omak zajtra idem da s upišem u radikale!.ili tako neke fine...i pretplaćujem se na kurir i palim pinkoviziju...da ne bude posle kasno
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:20 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

More jok, nego onih mojih 189€ je pitanje...
freehand freehand 00:43 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

Jelica Greganović
More jok, nego onih mojih 189€ je pitanje...

A odakle tebi 189 evra?!
thug_b thug_b 01:12 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra


A odakle tebi 189 evra?!

pa, to ti prica zena sve vreme - NEMA ih!
tj, i da ima - odakle joj!?!
isn't it so, dzelice?
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:50 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

Jelica Greganović
Videla sam to danas, ima i drugih koji kažu da je ovo početak kraja evra...


A, ja se pitam da li je ova pukotina pravilno okrenuta?


Ne znam za smer, ali znam da ta pukotina prvo mora da prodje kroz jedno par stotina milja naftne mrlje...Hem, znači sa'će Miške da okrene Drakulčeta, da zajmi tanker, ili dva, iz luke Beograd i da podje u susret mrlji. Pa kad si digne tamo jednu plovecu pu(n)pu! Prvi domaći ekološki naftni izvor!. Ko strano, a naše.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:43 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

tj, i da ima - odakle joj!?

Tako je, of hors.
Em je kod mene x5, jerbo je po glavi stanovnika, a u našoj kući zajmodavaca kol'ko voliš, pa ti vidi...
freehand freehand 10:28 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

Jelica Greganović
tj, i da ima - odakle joj!?
Tako je, of hors.
Em je kod mene x5, jerbo je po glavi stanovnika, a u našoj kući zajmodavaca kol'ko voliš, pa ti vidi...

Ih, kad će u Srbijicu taj bankrot, pa i nama da šaljete...
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 11:08 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra


Em je kod mene x5, jerbo je po glavi stanovnika, a u našoj kući zajmodavaca kol'ko voliš, pa ti vidi..


e ispade ti meni nesnalažljiva ODJEDARED!...evo ti prodajem ideju,tek da pomognem malo i SLO

smotaj ti grcima za pola svote sarme i šilji leeeepo spakovano sve s veeeelikim unicef mašnama, (ja će da nosim ako nemaš za podvoz, sredila sam biliklU, ko bombon)
i još ćemo da napravimo reportažu kako smo humani da vidu anđa i bred kako se ide s punim rukama kod sirotinje...
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:25 06.05.2010

Re: Stiglic ne isključuje kraj evra

Poslaću im, najbolje faksom...
stari92 stari92 11:34 06.05.2010

Stiglic ne isključuje kraj evra

Jelica Greganović
Poslaću im, najbolje faksom...

dodaj i Bzezinski,N.Comski,.. zatim linkuj new serijal u Slo :
Naj ti krava crkne iliti Ves gori a grof bezzi,i tako,to.

Д
49 41 49 41 03:49 06.05.2010

Zedna grcka

sada krcka.

49 41 49 41 03:54 06.05.2010

Lebac nasusni

...

adam weisphaut adam weisphaut 08:08 06.05.2010

Hmmm

Ovo je samo posledica nebulozne politike da jedna slaba ekonomija moze da ima jaku valutu, Grcima je preko eura naduvana kupovna moc, bas kao sto se nama preko precnjenog dinara naduvava godinama, to naravno nije odrzivo i vodi zaduzivanju da bi se pokrio platni debalans a sustinski ne poboljsava standard domicilnog stanovnistva, pokusaj da zivis u Atini (jednom od najskupljih gradova na svetu) sa platom od 700 evra pa ces videti da to nije nimalo lak zadatak, samo ih navodi da kupuju stranu robu. I tu se vracamo mojoj staroj teoriji da dinar lagano treba depresirati, makar i po cenu malo povisene inflacije ( a i ovo je upitno ako imamo u vidu koliko se srpski uvoznici ugradjuju), inflacija dokle god ne postane hiper, jeste bolja od totalnog bakrota..
medjutim92 medjutim92 09:46 06.05.2010

Re: Hmmm

adam weisphaut
I tu se vracamo mojoj staroj teoriji da dinar lagano treba depresirati, makar i po cenu malo povisene inflacije ( a i ovo je upitno ako imamo u vidu koliko se srpski uvoznici ugradjuju), inflacija dokle god ne postane hiper, jeste bolja od totalnog bakrota..


Zanimljivo da se do pre neki dan svako malo pojavljivao neki tekst ljudi koji kukaju za uvođenjem evra u Srbiji..

Pitam se kad će sledeći, posle ovoga..
miloradkakmar miloradkakmar 08:15 06.05.2010

Propala

je i Stara Grčka , pa se podigla ova što propada.
Verovatno ( da li) neko razmišlja kako ponovo početi.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:45 06.05.2010

Re: Propala

Misliš, ako Diogenu uspe da nađe čoveka kad izađe iz bureta?
miloradkakmar miloradkakmar 13:10 06.05.2010

Re: Propala

miloradkakmar
je i Stara Grčka , pa se podigla ova što propada.
Verovatno ( da li) neko razmišlja kako ponovo početi.


miloradkakmar miloradkakmar 13:14 06.05.2010

Re: Propala

miloradkakmar
miloradkakmar
je i Stara Grčka , pa se podigla ova što propada.
Verovatno ( da li) neko razmišlja kako ponovo početi.



Hteo sam da izmenim, a ne da sebe citiram. Šta se dogodilo pojma nemam.

Obriši, molim te.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:27 06.05.2010

Ma, nema veze...

Premijer nam je ovdašnji saopštio da ćemo da pomognemo Grčkoj sa 386 miliona €, al ministar finansija kaže da je to 387 miliona...kako god, Slovenija će, prema rečima premijera usloviti svoju pomoć, jer će u Briselu da predloži da se pooštri nadzor nad ispunjavanjem zahteva pakta stabilnosti, naročito u Grčkoj i državama kojima preti slična kriza.
Slovenija će od Grčke tražiti i da sprovodi program stabilizacije, jer ako ga ne bude sprovodila, Slovenija će zaustaviti tu pomoć. Kako ćemo to saznati, nije rekao.
49 41 49 41 13:39 06.05.2010

Re: Propala

Jelica Greganović
Misliš, ako Diogenu uspe da nađe čoveka kad izađe iz bureta?

Jel' mu ovo bure bilo 1.2 kubna metra - nikako da procenim ?!?

Imam pretstavu 2 m x o.6 m x 1 m.
Ali, kad je okruglo; pa jos unutra coskasto - nikako.
docsumann docsumann 13:42 06.05.2010

Re: Propala

Čuo sam jednu anegdotu o Diogenu , ne znam da li je istinita, ali je više nego aktuelna...

Izašao, tako, Diogen na sred Atinskog trga i počeo javno da masturbira.
Kad je svršio, reče - E, kad bi čovjek još mogao da se počeše po stomaku i da bude sit.
ivana23 ivana23 10:20 06.05.2010

Beograd, Brankova ulica



Ne verujem da ima veze sa Grckom, al` se uklapa u trend.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:32 06.05.2010

Re: Beograd, Brankova ulica

Tačno tako, a ovaj bi mogli na zastavu da stave, svi đuture

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:44 06.05.2010

Premijer Slovačke

I još ovo, EUobserver piše da je Robert Fico, premijer Slovačke rekao:

"Odobrenje grčke vlade nije dovoljno. Hoćemo da vidimo zakone, koje će parlament potvrditi, koji će voditi snižavanju plata, penzija i socijalnih primanja. Dok toga ne bude, kabinet slovačke vlade neće odobriti pozajmicu."

Btw, Slovačka je, uzevši u obzir BDP po glavi stanovnika, za četvrtinu siromašnija od Slovenije, a nje BDP je dve trećine grčkog BDP. Ali, zato Slovačka ima 5,5 miliona stanovnika, zbog čega bi njena pozajmica Grčkoj morala da bude bar duplo veća od slovenačke, a prema sadašnjem razrezu je - 816 miliona €.
Naravno, pred slovačkim premijerom su izbori i njemu se ne gube glasači zbog davanja para Grčkoj.



aleksandarz92 aleksandarz92 19:49 06.05.2010

Re:

macicd macicd 20:11 06.05.2010

Trol

Pročitah tekst. I sve komentare.
Moram da pitam.
Gde sad otići na godišnji odmor sa malim detetom?
Turska - daleko.
Crna Gora ne dolazi u obzir. Plivamo mi, plivaju fekalije. Pola godišnjeg odmora provedemo kod lekara. Tamo. Drugu polovinu kući.
Bugarska? Niko od mojih sa posla nije bio tamo. Druge izvore informacija nemam.
Ako se ovo nastavi biće loše. I njima i nama.
Grcima - zato što na ovo nisu računali. Bar ne ovako brzo.
Nama - zato što na ovo sve računamo, ali odlažemo. Još malo. Još neki minus u banci i neki novi naravno - dinarski kredi. Potrošački. A sutra ćemo misliti o tome. Ko Skarlet O' Hara. U ''Prohujalo sa vihorom''

Slobodno me briši.

seceranac seceranac 20:16 06.05.2010

Re: Trol

Bugarska? Niko od mojih sa posla nije bio tamo. Druge izvore informacija nemam.


bio sam ja u Bugarskoj jos 2004. (posle toga mozu sam da sanjam o odmoru na moru) i bilo je super iako su tada bugari jos bili balkanska a ne EU drzava. Ne znam kako je sada ali si tada sa 40 leva (20 evra) u dzepu mogao biti kulak i celo vece cascavati.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:50 06.05.2010

Re: Trol

Nazdravlje, ovde su sad bupnuli kao vest iz Brisela, nisam ni trepnula već promače...i sad nigde ne mogu da je nađem, el se neko šalio ili za zbiljski, da se u Briselu već razgovara o pravljenju nove zajedničke valute ali da bi članovi tog kluba bile samo bogate zemlje kojima ne preti propas', Nemačka, Francuska, zemlje Beneluksa, skandinavske, jerbo im ne pada na pamet da plaćaju ovim Grčkama, Španijama, Portugalima...i da se Slovenija već trudi da uđe u tu "prvu grupu"... Ispada da neće izbaciti Grčku iz evrozone, nego će izbaciti sebe, a grčke ostaviti unutra... Da je 1. april verovala bih da se neko jako neukusno šali, a ovako ne znam ko je prolupao...ovdašnja tv ili oni u Briselu...
seceranac seceranac 21:56 06.05.2010

Re: Trol

da se u Briselu već razgovara o pravljenju nove zajedničke valute ali da bi članovi tog kluba bile samo bogate zemlje kojima ne preti propas', Nemačka, Francuska, zemlje Beneluksa, skandinavske,



skandinavci nisu prihvatili ni evro u vreme kada je zajednicka valuta izgledala kao dobra ideja, siguran sam da nece ni sada, znaci ostaju nemacka, francuska i uzani prostor izmedju njih
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:17 06.05.2010

Re: Trol

Predivno nešto. Šta ćemo imati - evro a i evro beeeee?
krkar krkar 22:24 06.05.2010

Re: Trol

Jelica Greganović
Predivno nešto. Šta ćemo imati - evro a i evro beeeee?


Sirotinjska verzija zvaće se konvertibilni evro
seceranac seceranac 22:31 06.05.2010

Re: Trol

krkar
Jelica Greganović
Predivno nešto. Šta ćemo imati - evro a i evro beeeee?


Sirotinjska verzija zvaće se konvertibilni evro



novi evro

sve mi se cini da se broj potencijalno uspesnih resenja za ovu krizu (world financial crisis) sve brze smanjuje i da ce na kraju ostati samo dva - globalni rat (ne preferiram) ili kovanje novca od srebra i zlata (bogati ne preferiraju)
seceranac seceranac 22:31 06.05.2010

Re: Trol

krkar
Jelica Greganović
Predivno nešto. Šta ćemo imati - evro a i evro beeeee?


Sirotinjska verzija zvaće se konvertibilni evro

%
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:03 06.05.2010

Re: Trol

freehand freehand 00:23 07.05.2010

Re: Trol

Al' opet... Uz ovakav razvoj situacije nama rapidno rastu šanse da uđemo u Uniju!
Da uđemo i kažemo "Dobar dan" u praznoj kući.
Bar će jeka da nam odgovori na naše "Dobro mi vama došli!", kad već Jeca neće.

A Grci ko prava braća i prijatelji drže reč i sve čine da nam u tome pomognu!
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:27 07.05.2010

Re: Trol

De smem da vam kažem dobrodošli, posle da ispadne da sam vas navlačila da ne bih ispala evroskeptik...nego, vi sačekajte da vas pozovu, taman da ovo mine i dok mi vidimo čije su naše pare.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana