Kultura| Reč i slika| Umetnost

SLIKAR

mikele9 RSS / 04.05.2010. u 21:42

2010-04-30-1272613395.jpg

 

Sigurno se sećaju bar moji vršnjaci, biografija (mogu se naći u starim enciklopedijama) rukovodilaca iz Titovog vakta. Mnoge su počinjale:....“studirao je na beogradskom univerzitetu.“ Ne završio je, diplomirao, na fakultetu ovom ili onom. I šta to uopšte znači? Studirao je na.....Univerzitet je sastavljen i formiran od mnogo raznorodnih fakulteta. Pišem notorne stvari ali me još kao klinca zanimalo kako je to moguće? Šta je radio, završio je ceo celcati univerzitet sa sve prirodnim i drštvenim naukama! Idi, begaj, to mu dođe kao: Prošetao se nogu pred nogu londonskim Hajd Parkom, slušnuo šta govornik trenutni ima da kaže spram  poskupljenja hozn tregera, odlazio da ispod Pobednika posmatra neprekidno ulivanje Save u Dunav bludeći pogledom ka Kuli Sibinjanin Janka...

Bilo je i onih koji jesu diplomirali Filosofski, Pravni, Filološki...fakultet ali oni su

podvođeni pod odrednicu: poštena inteligencija i bili su u značajnoj manjini.

Ali sestro, brate, kevo, ćale, strina, striče, ujna, ujače, dalja i bliža rodbino i prijatelji, ili jesi ili nisi!

E ja jesam. Diplomirao sam SLIKAR-stvo na beogradskoj Akademiji likovnih umetnosti. To nešto znači a i ne znači ništa ili bar ne mora, mislim da znači. Januara 1972 godine u Dubrovniku u Gradskoj Kavani, pitao me gospodin koji je sedeo za susednim stolom: Oprostite, već deset dana sjedimo i u isto vrijeme pijemo kavu tik jedan do drugoga...da se predstavim, ja sam Pavao Bečić, umirovljeni ekonomist. Ustanem pružim mu ruku, predstavim se imenom i prezimenom. Još mi jednom oprostite Gošparu, koje je vaše cijenjeno zanimanje? SLIKAR, odgovorim. SLIKAR, onda sam nemalo iznenađen što do danas dne ne vidjeh fotoaparat uz vas! Akademski SLIKAR.... zinuh da mu objasnim, kad on: Pitur, tako vi meni kažite, e to je odista lijepo zanimanje.

Gošpar iz Dubrovnika nije bio jedini u mom životu koji je fotografije zvao slikama

a SLIKAR-e smatrao fotografima. „Slikao“ se za televiziju je u neku ruku u nas napredak za dotičnu osobu.Fufice pevaljke Grand-omanke, skinule bi i kožu s leđa i inih delova tela ne bi li se pojavile makar na tren na TV-eju! Doktor, Profesor, Ministar bolesti ovdašnji, samo li spazi TV ekipu, evo ga ispred kamere i veze li veze, bez veze! Odavno mi je dosadilo da ponavljam: slika je slika a fotografija fotografija. Odustao sam.

Vraćam se na ono: Diplomirao SLIKAR-stvo....i ne znači ništa. Znam mnoge koji su diplomirali ne samo na Akademiji nego i na drugim fakultetima i šta? Ništa.

Ovi moji ne slikaju, ne vajaju, ne čine grafike, ne čine ništa, nema ih, pojma nemam gde su i čime se bave, ne svi naravno ali ima ih. Mnogi sa Pravnog fakulteta čiji je zacrtani cilj bio da postanu u najmanju ruku sudije Ustavnog suda ili advokati kalibra Filote File, danas su u tami i kalu alkoholizma ili tavore kao pisači tužbi zbog petlovskog narušavanja privatnog poseda zvanog komšijsko dvorište.

Zanemarljiv broj njih se bavi poslom zbog kojeg su diplomirali. Znači, mož’ da bidne al’ ne mora da znači. U mom slučaju znači, jer sam SLIKAR od kada sam se rodio. SLIKAR-stvo mi čini život smislenim. Precrkao bih bez njega! U biblioteci moje majke mogu se pronaći knjige na čijim sam belim stranama napravio svoje prve crtačke i SLIKAR-ske „korake.“ Negde oko druge, treće godine i da znate to izgleda sasvim pristojno, čak uzimajući u obzir i dob u kojoj sam stvarao.

Znatiželjni a u principu slabo upućeni novinari štampanih i elektronskih medija, čast retkim izuzecima (Sava Ristović, Ljiljana Mandić...), postavljajući mi ordinarna papagajska pitanja, nikad nisu propustili priliku da me pitaju: A gde nalazite modele za toliko vaših Aktova? U svojoj glavi, odgovarao sam, odgovaram i sada. Da, SLIKAR sam ženskih aktova. Više od trideset godina bavim se ženskim telom na svojim slikama i grafikama. Bavim se s ljubavlju i poštovanjem, strašću i najerotskijim delom sebe. Moja duhovita drugarica Margita napisa: Napravi Bog gosn Adama, gleda ga, gleda... pa reče: ''Mogu ja i bolje!'' I napravi Evu. Moj sabrat Rože Vadim sočini film “I Bog stvori ženu.”

E to je to! Zato i slikam i volim žene. A ono u glavi, istina je nego šta! Uopće ne potrebujem tz živi model, po glavudži mi se vrzma brat bratu više od 45 milijardi žena svih dobi, rasa i stasa! Mogu, a to sam nekada i radio koleginicama, da im nacrtam akt, njihovo golo telo ma kako bile obučene. Dovoljno mi je da se kreću, ja po zatezanju tkanine suknje/haljine, pantalona, svile/pamuka bluze... precizno mogu da nacrtam telo. Naravno da ne mogu da znam, vidim sve detalje, veličinu koluta oko bradavica na primer, ili njegovu boju. Dešava se da prirodne plavuše imaju taj kolut tamno pigmentiran kao da su izrazite crnke. Odlično poznajem anatomiju ženskog tela, mada će me do kraja života uzbuđivati i zadivljavati neverovatan broj detalja svojstvenih svakoj ponaosob ženi i mentalno i fizički! Da se ne bih zagubio u šumi koju sam počeo da sadim, idemo na ono: u glavi. Slikam po nekoliko slika uporedo u glavi sopstvenoj, okrećem, torziram žensko telo, sagledavam iz tz svih uglova, usmeravam svetlost da bih dobio na voluminoznosti, bojom pratim igru mišića i kože, ritmički se igram pokretom, uglom, segmentiram deo koji mi odgovara, ostalo izlazi iz zamišljenog platna... I tek kada sam u glavi naslikao, postavio, komponovao oko 80% slike, prelazim na slikanje na platnu. Tako beše do skoro. Kao matorac koji nema strah od novih tehnologija, uz glavu već dugo koristim i Photo Shop. On mi omogućava da lakše dođem do, odnosno da lakše formiram nazovimo ga predložak, za sliku. Glavujem i Photoshopujem ponekad mesecima 10, 15, 20 slika i kada budem zadovoljan postignutim, formatizujem ih na veličinu 8 x 8cm, poređam na A-4 i odštampam. Onda se bavim seckanjem, odaberem jedan predložak (evo me kako otkrivam svoje slikarske tajne, tja, nikad nisam voleo mistifikacije), ponavljam dimenzija 8 x 8cm i udri po platnu. Predložak mi služi isključivo kao start, čim na platno prenesem osnovni crtež i meni važne podele, zgužvam ga i bacim. Onda počinje dešavanje! Evo kako to izgleda koncizno napisano na američkom sajtu:

 www.absolutearts.com/portfolios/m/misko/

More than 30 years, in his work he studies female nudes.
He explores woman's body, shapes, relation chiaro-scuro, putting geometric signs with spectral colours and in that way every Nude is getting her own life, her own autonomy.

 

Da! Isto tako nezaobilazno novinarsko pitanje je i: Ko vam je bio uzor u slikarstvu? Zini da ti kažem! Ko mi je bio i ostao uzor, pa svi bre! Od Altamire i Laskoa do Frensisa Bejkna! Malo li je, a? I šta je to uzor? Slikam kao što niko drugi osim mene ne može i ne ume. To svi činimo, mislim umetnici, SLIKAR-i. Samo što se ja ne takmičim ili bolje, takmičim se sa samim sobom. Svaka nova slika je korak napred, progres bato! “Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem.”

Toliko pišem o sebi da bi neupućeni mogli pomisliti da se svet vrti samo oko mene. To naravno nije tačno ali nije i neistinito. Umesto predgovora u katalogu moje druge samostalne izložbe (Dom omladine Beograda 1981 godine) citirao sam reči Erazma Roterdamskog iz POHVALE LUDOSTI: „Pravo da vam kažem ja prezirem mudrace koji proglašavaju najvećom budalom i bestidnikom onoga ko se sam hvali. Neka takvog čoveka smatraju koliko hoće ludim, moraju priznati da je pristojan. Jer šta je pristojnije nego da Ludost trubi sama o svojim zaslugama i da sama sebi peva slavopojke? Ko bi me mogao bolje naslikati od mene same? Da nisam slučajno nekome bolje poznata nego samoj sebi? I čini mi se da sam ja u tome čednija od većine velikih i mudrih ljudi ovoga sveta, koji obično iz neke lažne stidljivosti iznajmljuju kakva uližljiva govornika ili praznoslovna pesnika od kojih slušaju pohvale koje nisu ništa drugo do presna laž.“ Prihvatio sam ovaj stav i dalje ga se držim. Pišući o sebi, pišem o hiljadama stvari koje me okupiraju, o kojima razmišljam, koje pokušavam da razrešim i čak da s njima upoznam one koji me čitaju. Ja mu tu više dođem kao neko uvek spreman, uprkos svoje subjektivnosti, da se suočim sa drugačijim stavovima i mišljenjima, argumentovanim, o bilo kojoj temi koju sam načeo, počeo ili čak dokončao. U podnaslovu mog prvatnog Bloga koji se zove SUBJEKTIVNO sam napisao da mi tz objektivno zvuči kao lažnjak.

 

Imam, poznajem koleginice i kolege i starije od mene (oni pogotovo!) koji su davno na svet iznedrili neku svoju slikarsku caku i ostali na tome. Ukopali se, urovili, nos ne smeju da promole a kamo li da nešto menjaju. Na pomen istraživanja dobijaju ospe! Srećom ima SLIKAR-ki i SLIKAR-a, ne mnogo (kvantitet u našoj branši najčešće dovodi do pada kvaliteta), koji (kao i ja) idu putem radoznalosti. Kada su me pitali (a često se dešavalo) koji slikar iz Istorije ili današnji, mi je favorit, odgovarao sam: Mikelanđelo, Tintoreto, Ticijan, Mantenja, Velaskez, Vermer, Direr, El Greko, Zurbaran, Goja, Rembrant, Hals, Sezan, Matis, Pikaso, R.B. Kitaj, Tomas Veselman, Raušenberg... i opet bi došli na isto. Priznajem, kao mlađi i nadobudan, neke SLIKAR-e sam stavljao na niže prečage SLIKAR-ske lestvice ali kada sam 1982 godine u Firenci u Uffizzi-ju stao pred: SACRA FAMIGLIA CON I SANTI BARBARA E GIOVANNINO Maestra Veronezea, unezverio sam se! Znajući njegove ogromne zidne slike, a i one slikane neverovatnim umećem, pao sam na dupe, ova slika, platno je široko 122cm! To ne da je Remek Delo nego je Remek Delo na kvadrat!

Od Uffizzi-ja do Kapele Mediči nije daleko, pa žena moja i ja klaj, klaj i unutra.

Živ ne bih bio da sam to propustio! Mikele Anđeo je Auroru i la Notte slikao dletom u mermeru! Kakav već jesam, ne odolim porivu i krenem ka Aurori, čuvari se uzmuvaju i pruže korak ka meni. Izdignem se na prste i nežno poljubim Auroru u mermerno koleno. Čuvari stali, grudi im se napunile ponosom, smeškom odobriše moj čin. U Bazelu sam 1976 godine sa ženom (koja bejaše tada nalslađa trudnica na svetu!) u Muzeju koji su ispraznili, makli stalnu postavku, video Pikasove skice za Demoiselles d’Avignon iz privatnih zbirki sa svih strana sveta, od Pola Getija do Honghonških milijardera. Rekoh skice, ali ljudi moji (!) skica npr za glavu jedne od gospođica, ona rađena po afričkoj maski je dimenzija 200 x 150cm ? I sve tako, da poludiš! Pa onda u Parizu 1978 godine u Grand Pallais-u kompletan Sezan! Još ga doživljavam. Preko puta, što bi rekli francuzi vis-a-vis, u Petit Pallais-u Borobudur, čudovište od Hrama, monstrum lepote i uzbudljivosti. Kuća, zadužbina Pola Klea, od podruma do tavana krcata njegovim radovima. U Beču 1972 godine 15 dana proveo svakodnevno u Kunsthistorisches Museumu blejeći u Vermerovog Slikara u ateljeu i Velaskezove Princa Felipe Prospera i Infantkinju Margaritu od pet i osam godina! Velaskez naslikarskiji od svih slikara, želeo je više od svega da bude plemić, da ima titulu! Stanem na dva, tri metra razdaljine i vidim, osećam, čujem kako svilena Margaritina haljina plemenito šušti! Primaknem se na manje od metra, kad su čuvari u drugoj prostoriji, i bogte!, pa Veki je slikao najslobodnije i najširim potezima koji se mogu zamisliti! Preteča i praotac svih Impresionista i ostalih slobodara. A Van der Meer! Taj je stvorio i Pita, mislim Mondrijana. Prozori, svetlost sa leve strane, prebrojavao slike, skoro u 90% slučajeva, čista magija, likovi živi, voluminozni, njegovi, samo on!

And now something different.

 

Često me pitaju znani i neznani: Može li da se živi od SLIKAR-stva? Ne može, odgovaram a sećam se tz dobrih vremena kada bi me zvali telefonom iz Prodajne Galerije Beograd (tada jedine umetničke prodajne Galerije u Beogradu (znate, na Kosančićevom Vencu i danas postoji ali ništa se ne prodaje) i kažu mi: Prodali smo ti tri, one velike slike, aktove...kupio advokat nekog Švajcarca, sutra ti uplaćujemo na žiro račun. Od te love žena i ja na Venecijanski Bijenale, pa malo do Firence, uživaš u umetnosti staroj i novoj, jedeš, piješ, kupuješ, opušteno, lova do krova! Ili, slikam za štafelajem u kupaćim gaćama, bos, avgust mesec, temperatura moja, preko 35 stepeni u meteorološkoj hladovini, Erik Bardon Bo Didluje na gramofonu do daske, žena i sin na moru, kad zvono na vratima. Sa četkom u rukama otvaram, moj naklon, Dama amerikanka, kaže mi da je na mene uputio Mića Popović. Izvolite, razgleda slike: Znate ja u Sakramentu imam galeriju a po svetu biram slike koje mi se dopadaju. Odabere dve i pita me za akt na štafelaju: Ovu bih poklonila svom mužu za rođendan. Još radim na njoj, odgovaram (sada bih joj je o’ma utrapio onako „mokru“!)... A kada ćete je završiti ...Pa za mesec, mesec i po. Odlično ja ću se do tada vratiti iz Singapura. Da platim...hoćete li u dinarima ili dolarima? Posle dugog razmišljanja (manje od sekunde!) odlučujem se za dolare. Plaća unapred! I došla tačna kao sat po rođendanski poklon za muža. Nisam samo ja prodavao, ne, to je bilo takvo vreme. Moglo se živeti od SLIKAR-stva. Danas nemam ni ja uvek za hleb i mleko a gde su kupci slika, idi bre! I još samo:

 

BLAŽEN MEĐU ŽENAMA

„Ovako bi trebao da glasi naslov prikaza tvoje izložbe, kada bih ga ja pisala“, rekla je moja žena, dok smo jedno jutro pili kafu na terasi. Nasmejao sam se a ona je bez zastajkivanja, kad krene ne možeš je zaustaviti, izgovarala rečenicu po rečenicu, slažući lako lagano, suštinski, nepobitan, jezgrovit verbalni iskaz. „Napiši to molim te, izletelo mi je. Iako je Istoričarka umetnosti, dugo već ne piše i ne objavljuje tekstove.  Davno mi je rekla kroz smeh: „Ako bih nastavila da pišem prikaze izložbi, izgubila bih i ovo malo prijateljica i prijatelja.“ Suptilno sagledava stvari, dobro poznaje našu i svetsku likovnu scenu i što je najgore nikada ne laže, ne umotava niti zamotava stvari, ne stereotipiše. Bez nipodaštavanja ili dezavuisanja autora/ke, jasno i precizno kaže svoje viđenje i mišljenje. Kada je umetnost a posebno slikarstvo u pitanju, vrlo je stroga i konsekventna, nije spremna da odstupi ni korak. Osetio sam to i na svojoj koži. Uglavnom se to dešavalo kada sam bio mlađi i kada sam zbog zaboravljenog roka za neku izložbu, na brzinu sprčkavao sliku. Kada bih se spremao da je odnesem na izložbu, e tada bi progovorila: „Nemoj da se brukaš, kada potpišeš sliku ona mora da bude urađena do kraja, kako si je zamislio...pogledaj to što nosiš i kaži mi da li si zaista zadovoljan...ti si slikar, ne smeš da varaš u prvom redu sebe“. I uvek je bila u pravu.

Prezauzeta i umorna poslednjih godina, skoro da je prestala da mi govori išta o onome što slikam. Ipak! Sasvim slučajno, nije me videla, čuo sam je kako našem sinu kaže: „Ova slika na štafelaju mu je odlična!“ Pa što mu to ne kažeš odgovorio je M.“ I rekla mi je. Obrazložila je i zašto. U potpunosti sam se složio s njom da boju pozadine slike treba ublažiti za nijansu, posvetliti...“onda će biti skoro savršena“, rekla je. 

 

 „Slikaš samo ženski torzo i osnovne/glavne ženske atribute, grudi, stomak, polni organ, zadnjicu... žene su ti bez glava, obezglavljene, depersonalizovane, to može da znači i opsednutost seksom, da te ne znam pomislila bih da ti je važnije žensko telo od ličnosti žene, od njene individualnosti i posebnosti na zemljinom šaru, nastavila je prikaz moje izložbe, pod gornjim naslovom. Dva puta sam pokušao da je prekinem da bih joj objasnio svoj stav ali je to kao i obično bilo nemoguće kada se ona zahukta. Nešto kasnije sam došao do reči, i rekao joj:  Slikam samo i isključivo ženski torzo...navešću ti jedan za mene krucijalan razlog, pre svega priznajem da sam od malena opsednut seksom i ženom kao oličenjem svih mojih snova i maštanja ali kada govorimo o mojim slikama i ženama bez glave, nije samo seks u pitanju. Torzo mi uz kvadratni prostor mojih platana, na najbolji način omogućava da u njemu segmentiram deo tela, pokret koji me zanima, da se u njemu igram svetlošću i senkom, koji prate neprekidnu pokretljivost mišića ispod nežne, baršunaste, neponovljive ženske kože. Chiaro-Scuro uz odabir samo meni odgovarajućih boja, koje ne moraju niti prate realne, konstruktivnu dekonstrukciju, distorziju, pokret tela ili ugao posmatranja i sagledavanja, raščlanjivanje da bih došao do suštine... sve žene na mojim platnima su slobodne i oslobođene, rasterećene predrasuda koje im život svakodnevno nameće, same sa sobom, opuštene, snažne i podatne, uronjene u maštu...“

Uostalom zar nisi svedok da su žene moji najverniji gledaoci, posmatrači i da se nikada nije desilo da je ijedna našla na mojim slikama nešto što bi je porazilo, odbilo, izazvalo gnušanje, naprotiv! Složila se sa mnom, ipak ne odustajući od od svoje teze o mojoj, makar podsvesnoj nameri i želji, da u prvi plan istaknem ono što me kod žena najviše privlači. Nisam se usprotivio, to sigurno jeste jedan deo istine.

Naravno, nije pristala da napiše ni reč. „Bilo bi nepristojno“, rekla je.



Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dirtyharry dirtyharry 22:58 04.05.2010

Čestitke slikaru

beh malo do Italije ovih dana pa ne stigoh da pročitam sve ovde .

Da znaš da si mi pao napamet pre par dana u ovom mestu:



Zove se Riva del Garda. Prolazim starim gradom uličicama i vidim ogromnu radnju sa bojama, četkicama, platnima i svim propratnim materijalom. Rekoh, mogu da kupim par komada nekih uljanih boja prijatelju Mikeleu ali džaba kad se u boje razumem ko Marica... Tako da će to morati da ostane za sledeći put pa zajedno da obiđemo ovo lepo mesto... Eto, prvi komentar pa trol odma' .

Sutra ću da pročitam tekst do kraja.
mikele9 mikele9 23:02 04.05.2010

Re: Čestitke slikaru

Zove se Riva del Garda. Prolazim starim gradom uličicama i vidim ogromnu radnju sa bojama, četkicama, platnima i svim propratnim materijalom. Rekoh, mogu da kupim par komada nekih uljanih boja prijatelju Mikeleu ali džaba kad se u boje razumem ko Marica... Tako da će to morati da ostane za sledeći put pa zajedno da obiđemo ovo lepo mesto... Eto, prvi komentar pa trol odma'

Dragi moj prijatelju Harry, troluj kod mene do mile volje, mada mislim da to i nije trol. A moraćemo zajedno da procunjamo (kad-tad) pa ja tebi ono što znam i ti meni isto tako
mirelarado mirelarado 23:14 04.05.2010

Beato tra le donne

SLIKAR
BLAŽEN MEĐU ŽENAMA
Ovako bi trebao da glasi naslov prikaza tvoje izložbe, kada bih ga ja pisala“, rekla je moja žena, dok smo jedno jutro pili kafu na terasi.


Није лако бити сликарева жена. Зато, овај пут, честитке иду пре свега госпођи Петровић.

SLIKAR
U mom slučaju znači, jer sam SLIKAR od kada sam se rodio. SLIKAR-stvo mi čini život smislenim.


То је суштина. Подсећа на ону Радовићеву, отприлике: "Певачи не певају зато што воле него зато што су певачи."


mikele9 mikele9 23:30 04.05.2010

Re: Beato tra le donne

Није лако бити сликарева жена.

Pitao pre dvadesetak godina moju ženu brat od tetke: Kako se ti nosiš sa tim što Mikele slika samo gole žene? Ona mu je odgovorila: Dok ih samo slika, nemam nikakav problem s tim.
То је суштина. Подсећа на ону Радовићеву, отприлике: "Певачи не певају зато што воле него зато што су певачи."

Tačno i ja slikam zato što sam od rođenja slikar.
JJ Beba JJ Beba 00:41 07.05.2010

Re: Beato tra le donne

Није лако бити сликарева жена.

a tek ženama pesnika?
zamili šta ona mora sve da sluša
margos margos 23:40 04.05.2010

Mikele, dragi,

fala ti što me pomenu - nisam ja ono smislila, no samo zapamtila.

Kažu mudri Kinezi:
Ne možeš da budeš - ako nisi i ne možeš da ne budeš - ako jesi.

mikele9 mikele9 00:11 05.05.2010

Re: Mikele, dragi,

Mikele, dragi,
fala ti što me pomenu - nisam ja ono smislila, no samo zapamtila.

Ja rekoh napisa, ne smisli
Kažu mudri Kinezi:
Ne možeš da budeš - ako nisi i ne možeš da ne budeš - ako jesi.

Ne mogu da ne budem jer jesam. Mudri su zaista bili moji onomadašnji kinezi
selica_nena selica_nena 23:50 04.05.2010

Eh, Mikele!

sve žene na mojim platnima su slobodne i oslobođene, rasterećene predrasuda koje im život svakodnevno nameće, same sa sobom, opuštene, snažne i podatne, uronjene u maštu...


Koja žena ne bi poželela takav okvir?
Uživala sam u tekstu.
mikele9 mikele9 00:16 05.05.2010

Re: Eh, Mikele!

Koja žena ne bi poželela takav okvir?
Uživala sam u tekstu.

Hvala ti Lastavice_neno i evo ti mali poklončić
selica_nena selica_nena 00:20 05.05.2010

Re: Eh, Mikele!

Jooooj, kako su lepe! A čuj njega, poklončić!
Hvala, Mikele
mikele9 mikele9 00:28 05.05.2010

Re: Eh, Mikele!

Jooooj, kako su lepe! A čuj njega, poklončić!
Hvala, Mikele

Nema na čemu, bilo mi je zadovoljstvo
JJ Beba JJ Beba 00:50 07.05.2010

Re: Eh, Mikele!

evo ti mali poklončić

Eva br 1 - najbolje dupe u galaksiji!
razmisljam razmisljam 23:50 04.05.2010

Код мојих,

на северу Бачке, сликар не носи чак ни фотоапарат, већ прибор за молерај и троугласту капу од новинске хартије. Тако испада да дубровачка госпарска варијанта и није толико лоша .
mikele9 mikele9 00:25 05.05.2010

Re: Код мојих,

Код мојих,
на северу Бачке, сликар не носи чак ни фотоапарат, већ прибор за молерај и троугласту капу од новинске хартије. Тако испада да дубровачка госпарска варијанта и није толико лоша

Da nije možda blizu Stapara? Inače slikar se na nemačkom i kaže Maler (ne znam kako se tačno piše), pa smo mi to preudesili u Moler. A Hrvati i danas kažu Sloboslikar.
razmisljam razmisljam 00:44 05.05.2010

Re: Код мојих,

Баш тамо.Један усамљен салаш. Гаково, па још мало даље. Слепо црево које је добило асфалт у пакету са депонијом смећа. Што ти је цивилизација двосмислена ствар!
( Ни ђозлуци за читање ми не помажу - прочитах сЛобосликар. Ух. )
mikele9 mikele9 01:01 05.05.2010

Re: Код мојих,

Баш тамо.Један усамљен салаш. Гаково, па још мало даље. Слепо црево које је добило асфалт у пакету са депонијом смећа. Што ти је цивилизација двосмислена ствар!
( Ни ђозлуци за читање ми не помажу - прочитах сЛобосликар. Ух. )

Dodadoh slovo L, vidiš ti odlično
Tast mi je bio iz Stapara a ja sam prvi deo vojske služio u Somboru pa se pomalo snalazim na severu Bačke. Salaš, pa još usamljen, to je raj na zemlji!
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:05 05.05.2010

treba znat' slikati...

Nazalost,meni to nikad nije islo od ruke,a pokusavao...cak,isao u tehnicku skolu(zamalo arhitekta) ,al' manjak talenta(ogroman!).
Jbg-a!

lutka sa naslovne...
mikele9 mikele9 00:47 05.05.2010

Re: treba znat' slikati...

treba znat' slikati...
Nazalost,meni to nikad nije islo od ruke,a pokusavao...cak,isao u tehnicku skolu(zamalo arhitekta) ,al' manjak talenta(ogroman!).
Jbg-a!

Svako moj Stefane ima neki talenat, izrazitu sposobnost. U kraju imamo bar petnaest pekara ali ja samo u jednoj kupujem hleb i burek jer imaju talenat, sposobnonst da ga prave kao da je domaći. Ima toga u svim zanimanjima, ja svoje ne mistifikujem, jer tu nema laganja, to je moj život, uostalom i u drugim.
Hvala za lutku
miloradkakmar miloradkakmar 00:30 05.05.2010

Žene

po glavudži mi se vrzma brat bratu više od 45 milijardi žena svih dobi, rasa i stasa!

Najveće bogatstvo koje slikar / čovek može da ima.
Tvoja platna su pravi srećnici. Zato su boje tako vesele.
mikele9 mikele9 00:54 05.05.2010

Re: Žene

Žene
po glavudži mi se vrzma brat bratu više od 45 milijardi žena svih dobi, rasa i stasa!

Znaš me, ne lažem
Najveće bogatstvo koje slikar / čovek može da ima.
Tvoja platna su pravi srećnici. Zato su boje tako vesele.

Ja sam ti Milorade prijatelju čovek pozitivne energije ali i poklonik boga sunca Atona, kod mene je boja boja a ne nešto šućmurasto i prnprnđasto
razmisljam razmisljam 00:46 05.05.2010

Микеле,

извини за дупли коментар и један свакако, молим те, обриши. Лисица је данас сасвим побеснела па све измиче контроли .
Vera Johnson Vera Johnson 01:02 05.05.2010

ovo me dotaklo

A gde nalazite modele za toliko vaših Aktova? U svojoj glavi, odgovarao sam, odgovaram i sada. Da, SLIKAR sam ženskih aktova.

juce po podne moja princeza me stavila pred televiziju da gledam film napravljen po knjizi koja me dotakla. jako.

film je bio ok, ali sam zapazila nesto. lepa mlada dama (nema skoro nikakve veze sa filmom) na casu likovnog obrazovanja, naslikala je zenu. umesto maneken lutke. mikele, pogledaj film. nemoj zaliti vremena. film i knjiga se zove "lovely bones". volela bih da cujem tvoje misljenje.

nego, trolujem, a znam da nemas nista protiv. da ti ispricam kako moji vrabci smetaju komsijama.

ne pushim vise u kuci. pusim na zastakljenoj verandi ili u dvoristu. 'hebiga, mora se smanjiti. moje drage (bez navodnika) komsije, vide da ptice iz nadstresnica moje verande lete. vrabci. zasmetlo im dok sede na stepenicam ispred kuce, ne znam zasto, imaju i dvoriste... a bice da i vrabci brzo lete. pokusali su da me ubede da to treba utuci i eliminisati. ja sam obecala neka kastriranja, i tako to. hoce li mi neko cigarete u zatvor doneti ako eliminishem skotove?

odakle meni vrabci, dobro je pitanje. kad smo kupili kucu od bakice koja se selila u floridu, objasnila mi je da celicna zica u tjoskovima nadstresnica sluzi da spreci ptice da prave gnezda. prvi slobodan dan sam iskoristila da s jedne strane verande izvadim "celicne zice". danas imam cetiri gnezda dzivdzana (ptice moje mladosti). oni me bude umesto budilnika. prija mi to.
mikele9 mikele9 01:10 05.05.2010

Re: ovo me dotaklo

prvi slobodan dan sam iskoristila da s jedne strane verande izvadim "celicne zice". danas imam cetiri gnezda dzivdzana (ptice moje mladosti). oni me bude umesto budilnika. prija mi to.

Dugo posle bombardovanja nisi mogao da vidiš vrapca ni za lek! Mučilo to moju ženu i mene sve dok se nisu pojavile pre neku godinu te male živahne loptice od perja. Nihovo dživkanje i graja u jorgovanu ispred kuće uvek me raspolože i nasmeju. Ja im pričam, razgovaram s njima, ostavljam im mrvice i pšenicu i srećan sam što postoje
P.S. Pronaći ću i pogledati film i javljam ti se.
loader loader 01:27 05.05.2010

Zrikavci, montor i editovanje mraka

Evo. Pročitao. A vidite koliko je sati. Obnevideo od višesatnog mrdanja slova, ali sasvim svestan. Nema, znači, shalle ! :)

a to sam nekada i radio koleginicama, da im nacrtam akt, njihovo golo telo ma kako bile obučene. Dovoljno mi je da se kreću, ja po zatezanju tkanine suknje/haljine, pantalona, svile/pamuka bluze... precizno mogu da nacrtam telo.

Neponovljiv je taj osećaj prepoznavanja, i staložene naklonosti ka glatkoći i svetlini kože, volumenima, razlikama u toploti, specifičnostima...

Da, i ono, o "omiljenom slikaru"... Super. To retko imam zadovoljstvo da čujem. Ne samo kad su "uzori-slikari" u pitanju. Takav kriterijum jedini može da obezbedi potpuni hedonizam u estetici !
sonja.m sonja.m 04:14 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

a to sam nekada i radio koleginicama, da im nacrtam akt, njihovo golo telo ma kako bile obučene. Dovoljno mi je da se kreću, ja po zatezanju tkanine suknje/haljine, pantalona, svile/pamuka bluze... precizno mogu da nacrtam telo.


Savrseno, mikele, nemam vise sta da dodam.
mikele9 mikele9 08:07 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

Evo. Pročitao. A vidite koliko je sati. Obnevideo od višesatnog mrdanja slova, ali sasvim svestan. Nema, znači, shalle ! :)

Bravo!, ja sam u to doba već počeo da izostavljam slova iz reči
Neponovljiv je taj osećaj prepoznavanja, i staložene naklonosti ka glatkoći i svetlini kože, volumenima, razlikama u toploti, specifičnostima...

Potrebni su Eoni da bi se žena makar malo opisala.
mikele9 mikele9 08:54 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

sonja.m
Savrseno, mikele, nemam vise sta da dodam.

Hvala sonja i ne treba više
margos margos 09:17 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

i ne treba više

Sad ću da te ofiram šta si govorio na otvaranju (dokumentovano onom fotografijom gore, ali i kamerom):
''Komplimente izrecite na glas, kritike u sebi...'' :)

No, ovako, nakon nekoliko dana od otvaranja, mogu reći da je čitava atmosfera bila pozitivna, nije bilo ni kritičara ni kritizera, na sve prisutne su i slike i prostor i ljudi - delovali baš lepo. Ali baš.
loader loader 09:31 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

Potrebni su Eoni da bi se žena ..

Da, da...
Evo prvo žene :)








mikele9 mikele9 09:57 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

ad ću da te ofiram šta si govorio na otvaranju (dokumentovano onom fotografijom gore, ali i kamerom):
''Komplimente izrecite na glas, kritike u sebi...'' :)

Ala pamtiš...svaka čast! Ne volim konvencionalna otvaranja, priznaj da smo Željka i ja bili odlični
No, ovako, nakon nekoliko dana od otvaranja, mogu reći da je čitava atmosfera bila pozitivna, nije bilo ni kritičara ni kritizera, na sve prisutne su i slike i prostor i ljudi - delovali baš lepo. Ali baš.

Moja žena kaže da joj je to bilo najlepše otvaranje baš zbog pozitivnog naboja.
Za tebe mi je rekla, pazi sad javno, da si lepa, i prijatna osoba.
margos margos 10:08 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

priznaj da smo Željka i ja bili odlični

Jeste,kao puslice ste bili :)))
A meni je bilo zanimljivo kako sam kod Šes' kaplara videla troje ljudi kako ulaze u tramvaj i rekla 'Ovi idu kod Mikelea, to su njegovi prijatelji' - i bi tako. Ličili na tebe. :)

Nego, nemoj da me postiđavaš, moram onda da objašnjavam - pajz sad - da nisam fotogenična, jer neko mora da bude J. da bi naš'o lepotu u onoj fotografiji... pa i prijatnost.

loader loader 10:17 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

Potrebni su Eoni da bi se žena makar malo opisala.






mikele9 mikele9 10:21 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

Jeste,kao puslice ste bili :)))
A meni je bilo zanimljivo kako sam kod Šes' kaplara videla troje ljudi kako ulaze u tramvaj i rekla 'Ovi idu kod Mikelea, to su njegovi prijatelji' - i bi tako. Ličili na tebe. :)

Ličili k'o dva, tri jajeta, ovo mi se sviđa :)
Nego, nemoj da me postiđavaš, moram onda da objašnjavam - pajz sad - da nisam fotogenična, jer neko mora da bude J. da bi naš'o lepotu u onoj fotografiji... pa i prijatnost.

Slušaj vamo! Kad J. kaže nešto onda ja u to bezuslovno verujem. Ona govorila o tebi živoj i zdravoj i lepoj a ne o fotografiji
mikele9 mikele9 10:29 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

Gospodine loader, kolega, umetniče rafiniranog šestara, hvala, blagodarim i slažem se.
Evo vam na dar, slikane srcem
loader loader 17:40 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

... na dar, ...

Hej, Mikele, prijatelju stari,
(pošto je triptih)
- ali... nije taj dar za poređenje s onim mojim.

ps.
mislim, vaš je neuporedivo vredniji (naglašavam to tek da ne uleti ovde neko pakostan, pa da pita, na šta sam ciljao :)
mikele9 mikele9 21:03 05.05.2010

Re: Zrikavci, montor i editovanje mraka

ps.
mislim, vaš je neuporedivo vredniji (naglašavam to tek da ne uleti ovde neko pakostan, pa da pita, na šta sam ciljao :)

Ma ne verujem ja da ovde ima pakosnh ljudi, svi su ti oni na ranu da ih staviš.
nsarski nsarski 07:08 05.05.2010

Nude

Više od trideset godina bavim se ženskim telom na svojim slikama i grafikama.


U dobrom si drustvu mikele9. Koliko juce je Pikasova slika "Nude, green leaves, and a bust" prodata za rekordnu cenu od 106,5 miliona dolara.



Zao mi je sto sam propustio izlozbu (bio sam van grada).
mariopan mariopan 07:47 05.05.2010

Re: Nude

Blažen među ženama je pravi naslov

Žurim na posao pa kad se vratim još jednom da čitam

A žene su ti strasne i žive, izazovne i jake, stabilne da na njih možeš svet da osloniš ne bi se srušio, baš onakve kako sam zamišljala kada sam pročitala tvoj komentar o ženama, znaš onaj ...e taj, pa sam došla uživo da vidim. I jesu, obožavane, vidi se, a takve i treba da budu.
mikele9 mikele9 08:19 05.05.2010

Re: Nude

U dobrom si drustvu mikele9. Koliko juce je Pikasova slika "Nude, green leaves, and a bust" prodata za rekordnu cenu od 106,5 miliona dolara.

Pikaso je bio najslobodniji umetnik koji je bivstvovao na ovom svetu, slikao je, vajao, crtao, pravio grafike...radio sve što mu padne na pamet a sve to vrhunski dobro. Ne poredeći se s njim, to je oduvek bio i moj način, mentalni i slikarski, da radim onako kako ja hoću, da neprekidno istražujem i sebe i svoj rad, da nikad ne "tapkam u mestu."
Zao mi je sto sam propustio izlozbu (bio sam van grada).

Propustio si otvaranje a izložba traje do 12.maja. I meni je bilo žao što te ne videh.
mikele9 mikele9 08:32 05.05.2010

Re: Nude

Blažen među ženama je pravi naslov

Slažem se. Kada sam sa ženama osećam se prirodno, lagodno i ispunjeno
A žene su ti strasne i žive, izazovne i jake, stabilne da na njih možeš svet da osloniš ne bi se srušio, baš onakve kako sam zamišljala kada sam pročitala tvoj komentar o ženama, znaš onaj ...e taj, pa sam došla uživo da vidim. I jesu, obožavane, vidi se, a takve i treba da budu

2000-te godine imao sam izložbu aktova u Podgorici u Centru za savremenu umjetnost Crne Gore. Čovek bi opterećen predrasudama pomislio da je to bilo neprimereno za jednu "takvu" patrijarhalnu sredinu ali ne! Najveći broj posetilaca su bile žene i njihovi komentari su mi prijali. Čuvam sad prebačenu na disk, emisiju koju je snimila o meni i izložbi mlada samosvojna urednica tadašnje RTV Podgorica. Pored izvrsne analize slika, mog stava prema ženama koji iz njih "izvire", emisiju je završila rečima: Ovo je slikarstvo za XXI vek.
antioksidant antioksidant 08:06 05.05.2010

:)

lepo
hvala
mikele9 mikele9 08:34 05.05.2010

Re: :)

:)
lepo
hvala

Hvala takođe
angie01 angie01 08:14 05.05.2010

chestitam za egzibishn!

fino/lepo,...ponekad pomislim, da l josh uopshte neko slika ovde.


(al' da chitam onoliki blog,..halo bre Mikele,...da si podelio u nastavke, ovako se uplashih od same velichine shlajfne.)
mikele9 mikele9 08:50 05.05.2010

Re: chestitam za egzibishn!

chestitam za egzibishn!
fino/lepo,...ponekad pomislim, da l josh uopshte neko slika ovde.

Hvala angie01
Malo nas je ostalo, svi se bave tz proširenim medijima. Pre neku godinu na Simpozijumu u Grčkoj za okruglim stolom jedna od tema je bila: Smrt štafelajskog slikarstva. Suprotstavio sam se i rekao da od pećinskog slikarstva pa dok bude postojao ovaj svet, uvek će biti onih koji će se baviti tz klasičnim slikanjem. Nemam ništa protiv drugih i drugačijih načina izražavanja ako su umetnost. Moja draga drugarica i koleginica Anica Vučetić, dobitnica Politikine nagrade za 2009-tu godinu se umetnički izražava kroz razne savremene medije ali to je jako, snažno i umetnički opravdano. Kao i u svim zanimanjima i u umetnosti ima mnogo onih koji se "šlepuju" cakama i štosovima za jednokratnu upotrebu ali to je vidljivo na prvi pogled.
(al' da chitam onoliki blog,..halo bre Mikele,...da si podelio u nastavke, ovako se uplashih od same velichine shlajfne.)

Halo bre angie, ja krenuo stazom koju utabaše V.P. i Unf, što bi rekla JJbeba: Dokle bre ti čaršavi od blogova
JJ Beba JJ Beba 00:37 07.05.2010

Re: chestitam za egzibishn!

što bi rekla JJbeba: Dokle bre ti čaršavi od blogova

qq
evo ti jedan divan čaršaf da pokriješ dušu nessun dorma

i još jedan da te zagreje lilac wine

jasnaz jasnaz 09:13 05.05.2010

Slikar?


Uvek me je ljutilo što ide, otprilike, ovako:
- Moj otac je slikar.
- Slikar?
- Akademski slikar.
- Aaaaha.

__________________________


i jedna priča: o modelu.........





Jelica Greganović Jelica Greganović 09:53 05.05.2010

Majstore,

hvala što očima i srcem ceniš naš rod.

Jelica Greganović Jelica Greganović 09:56 05.05.2010

Prosto moram

da ti okačim ovu fotografiju. Iako bi, u skladu sa današnjicom, one trebalo da budu viđene holesterolskim očima, ja u njima vidim iskonsku radost postojanja. Zaboravljene i izgurane boginje, kao da su im noge još mokre od Lepenskog vira.

mikele9 mikele9 10:09 05.05.2010

Re: Slikar?

jasnaz

Uvek me je ljutilo što ide, otprilike, ovako:
- Moj otac je slikar.
- Slikar?
- Akademski slikar.
- Aaaaha.

Hvala ti delikatna dušo
i jedna priča: o modelu.........

Odlična priča! A Velaskez?!, najbolji od najboljih, uvek mu se vraćam.
mikele9 mikele9 10:11 05.05.2010

Re: Majstore,

Majstore,
hvala što očima i srcem ceniš naš rod.

To sam ja draga Jelice, što reče moja drugarica Anica: Mikele ti si redak zver
mikele9 mikele9 10:16 05.05.2010

Re: Prosto moram

Prosto moram
da ti okačim ovu fotografiju. Iako bi, u skladu sa današnjicom, one trebalo da budu viđene holesterolskim očima, ja u njima vidim iskonsku radost postojanja. Zaboravljene i izgurane boginje, kao da su im noge još mokre od Lepenskog vira.

Vesele Lepenske boginje, š'a im fali i š'a ih gabri. Na Akademiji sam najviše voleo takve modele, Rubensovske, pa se uhvatiš u koštac sa masama, crtaš/slikaš živu skulpturu.
margos margos 10:29 05.05.2010

Re: Slikar?

E, a jednoj mojoj školskoj drugarici - mama slikarka i sad, mi klinke, a jedna mamina slika, veselih i raskošnih boja poput Miškovih, nad njenim krevetom, a ona, da bi objasnila mami šta je videla u gradu i šta hoće da kupi, skoči na krevet, pa umesto da opisuje boje, sve prstićima po slici: ovakva bluza, a ovakva suknja i ovakve espadrile... :)))
mikele9 mikele9 10:35 05.05.2010

Re: Slikar?

E, a jednoj mojoj školskoj drugarici - mama slikarka i sad, mi klinke, a jedna mamina slika, veselih i raskošnih boja poput Miškovih, nad njenim krevetom, a ona, da bi objasnila mami šta je videla u gradu i šta hoće da kupi, skoči na krevet, pa umesto da opisuje boje, sve prtićima po slici: ovakva bluza, a ovakva suknja i ovakve espadrile... :)))

Slike, ako prođeš pored njih ravnodušno, nije trebalo ni izlagati ni kačiti a asocijacije su različite i ponekad ekstremno zanimljive.
margos margos 10:42 05.05.2010

Re: Slikar?

Meni je bilo zanimljivo jer je ona rasla okružena slikama - zapravo bojama - i nije o njima pričala i opisivala ih, već ih je tražila oko sebe, i upirala prstom. Kasnije je naučila i da priča o njima, naime, postala je istoričar umetnosti.
docsumann docsumann 12:00 05.05.2010

Re: Prosto moram




(hoću reći - VRH)
mikele9 mikele9 13:17 05.05.2010

Re: Prosto moram

(hoću reći - VRH)

Šta drugo da kažem osim da mi prija, hvala
mariopan mariopan 14:21 05.05.2010

Re: Slikar?

pa umesto da opisuje boje, sve prstićima po slici: ovakva bluza, a ovakva suknja i ovakve espadrile... :)))

....i da vidiš gde ti je lisica....
mikele9 mikele9 15:01 05.05.2010

Re: Slikar?

pa umesto da opisuje boje, sve prstićima po slici: ovakva bluza, a ovakva suknja i ovakve espadrile... :)))

....i da vidiš gde ti je lisica...

Mačak si ti mariopan Zapamtila si ono:Mikele odlično slika jelene, lije i dupeta! Aman, ja slikam gole žene a ovo je
docsumann docsumann 15:36 05.05.2010

Re: Prosto moram

Prosto moram
da ti okačim ovu fotografiju. Iako bi, u skladu sa današnjicom, one trebalo da budu viđene holesterolskim očima, ja u njima vidim iskonsku radost postojanja. Zaboravljene i izgurane boginje, kao da su im noge još mokre od Lepenskog vira.


RISPEKTČINA!
Biljana 77 Biljana 77 15:40 05.05.2010

Re: Prosto moram

Zaboravljene i izgurane boginje


margos margos 16:22 05.05.2010

Re: Slikar?

Zapamtila si ono:Mikele odlično slika jelene, lije i dupeta!

Originalna izjava glasi:
''Mikele odlično slika jelene, lije i ostala dupeta.'' (by JJ Beba)

Jes' primetio, mi kao da smo bili na ekskurziji, pa nikako da prepričamo i dopričamo doživljaj?

Stalno razmišljam o tvojim slikama i smeštam ih u neke ekskluzivne prostore... zamišljam nekog bogatuna kako otkupljuje celu postavku (osim one što mora da ostane, što si sinu obećao) i ukrašava vilu, na primer na nekom ostrvu... One traže more... ili se meni 'oće na more, pa tripujem ?!

mikele9 mikele9 21:11 05.05.2010

Re: Slikar?

Originalna izjava glasi:
''Mikele odlično slika jelene, lije i ostala dupeta.'' (by JJ Beba)

Tačno...ono ostala podvlači i podcrtava bebinu izjavu i čini je skroz jezgrovitom, formata jednog Junga, Adlera...
Stalno razmišljam o tvojim slikama i smeštam ih u neke ekskluzivne prostore... zamišljam nekog bogatuna kako otkupljuje celu postavku (osim one što mora da ostane, što si sinu obećao) i ukrašava vilu, na primer na nekom ostrvu... One traže more... ili se meni 'oće na more, pa tripujem ?!

More, more, more, more, more, more...more i meni se 'oće na more
margos margos 22:41 05.05.2010

Re: Slikar?

More, more, more, more, more, more...more i meni se 'oće na more

Podseti me (samo za Mirelu: poceti me :) ) na čuvenu pesmu Meri Cetinić - 'More more'... Koga god pitam je l zna reči te pesme, svi kažu 'aaa, pa znam...' a kad pitam kako glasi pesma, niko sem 'more, more, o more...' ne zna ni reč više. :)))

Al evo je: Ooo more...
mirelarado mirelarado 23:13 05.05.2010

Re: Slikar?

margos
More, more, more, more, more, more...more i meni se 'oće na more
Podseti me (samo za Mirelu: poceti me :) )


Лепо поЦећање. :))

И Тахићанке су на мору:


blogovatelj blogovatelj 00:04 06.05.2010

Re: Prosto moram

ja u njima vidim iskonsku radost postojanja


I radost odmaranja.



mikele9 mikele9 10:25 06.05.2010

Re: Prosto moram

To je to Biljana 77! Žena je žena i kad je mršava, vitka, buca....
mikele9 mikele9 10:29 06.05.2010

Re: Slikar?

Podseti me (samo za Mirelu: poceti me :) ) na čuvenu pesmu Meri Cetinić - 'More more'...

Hoću i ja da kažem nešto za Dnevnik...svojevremeno je brojano koliko puta Meri u pesmi izgovara reč more...to je za raspametiti se!
mikele9 mikele9 10:36 06.05.2010

Re: Slikar?

И Тахићанке су на мору:

Neverovatni Gogen! Često pomislim kako i ja koristim slične boje, jake, ponekad skoro sirove...sunce je upleteno u slike i kod njega i kod mene. Ne poredim se s njim, samo nalazim sličnu paletu.
mikele9 mikele9 10:40 06.05.2010

Re: Prosto moram

I radost odmaranja.

Odmaranje je neminovno bez obzira na kilažu
JJ Beba JJ Beba 00:46 07.05.2010

Re: Slikar?

Al evo je: Ooo more...

jojjj podseti me na neka leta na Braču...dal' beše Splitska il Supetar gde je pevala, ne mogu da se setim, ubij, al' sećam se bašte, Meri još ne poznata, sedi za klavirom i peva More....
ko vila je pevala
auuu
JJ Beba JJ Beba 00:48 07.05.2010

Re: Slikar?

Originalna izjava glasi:
''Mikele odlično slika jelene, lije i ostala dupeta.'' (by JJ Beba)


Tačno...ono ostala podvlači i podcrtava bebinu izjavu i čini je skroz jezgrovitom, formata jednog Junga, Adlera...

mikele9 mikele9 13:23 07.05.2010

Re: Slikar?

JJbebo, legendo, Filosofkinjo, aksiomičarko...svaka ti se pozlatila

cestitke

zao mi jesto nisam tu.
imam jednu smesnu pricu o slikarima aktova i tome kako ih pasivna okolina tumaci, ali majcinske duznosti zovu
mikele9 mikele9 21:19 05.05.2010

Re: cestitke

cestitke
zao mi jesto nisam tu.
imam jednu smesnu pricu o slikarima aktova i tome kako ih pasivna okolina tumaci, ali majcinske duznosti zovu

Hvala Ana na čestikama i meni je žao što nisi ovde. Ispričaj tu smešnu priču kad budeš imala vremena, mada su majčinske dužnosti i radosti na prvom i jedinom mestu.
Pozdrav
docsumann docsumann 16:09 05.05.2010

ženska tijela i muška

Kao student redovno sam išao u teretanu (redovnije nego na predavanja). Često je sa mnom išla i moja drugarica Duca, ona više na fitnes, aerobik, neke soft varijante.
Poslije jednog od treninga sačekala me je u holu, prelistavala nekakav bodibilding magazin i kad sam se pojavio, krenula je da mi pokazuje slike prelijepih svršeno izvajanih riba u minimalističkim kostimima.
- Zar žensko tijelo nije nešto najsavršenije na svijetu - kazala je
- Pa, meni je ovo bolje - uzeo sam joj časopis iz ruku i okrenuo na stranu sa slikom nekog opasno nabildovanog tipa.
- Hej, otkad si ti to prešao u homoseksualce?
- Nisam ja nikud prešeo, samo kažem da bih više volio da tako izgledam, a ono bih nekako više volio da posjedujem, ako može.
- Da, da posjeduješ, kakav izraz, pravi onaj muški šovinistički... I kakav ti je to ukus, on i ona nabildovani, nasmijani, plavi, preplanuli, visoki po 2m ko na nacističkoj paradi povodom stogodišnjice pobjede u II svjetskom ratu...
- Duco, ej ?
- Šta je ?!
- Kakav bi to tek seks bio
mikele9 mikele9 21:23 05.05.2010

Re: ženska tijela i muška

- Da, da posjeduješ, kakav izraz, pravi onaj muški šovinistički..

Izvini ali Duca ti je dobro rekla. Posedovanje je robovlasništvo i lišeno emocija, ljubavi, strasti...
docsumann docsumann 21:38 05.05.2010

Re: ženska tijela i muška

Izvini ali Duca ti je dobro rekla. Posedovanje je robovlasništvo i lišeno emocija, ljubavi, strasti


Ma znam, odavno sam ja prešao u feministe
mikele9 mikele9 22:06 05.05.2010

Re: ženska tijela i muška

Ma znam, odavno sam ja prešao u feministe

To ti je dobro, ali ja se ne svrstavam nigde, samo volim i poštujem žene.
trener92 trener92 22:15 05.05.2010

mikele9!



kada ti žena ovako kaže " BLAŽEN MEĐU ŽENAMA",onda ne treba više ništa da se dodaje.
Čitao i( gledao ) noćas , ali nisam znao šta da napišem , a da to bude onako kako bi trebalo,hteo sam da te hvalim ali ne znam kako
(srećom tu je profesor. nsarski - a čemu drugom i služe profe nego da pomognu kad treba ), možda je ovaj citat nekako najbolji ( ako se dobro sećam)
"Postoje slikari koji Sunce preobraćaju u žutu mrlju, ali postoje i oni ,koji zahvaljujući svojoj umetnosti i umu,žutu mrlju preobraćaju u Sunce"

Mislio sam i neku muziku uz ovo da ti ostavim , ali toliko je asocijacija, da je teško da se odlučim.
Možda ovako , nisam siguran , ali neka bude

mikele9 mikele9 22:28 05.05.2010

Re: mikele9!

Hvala treneru92 za James Brown & Luciano Pavarotti, baš mi leglo!
kada ti žena ovako kaže " BLAŽEN MEĐU ŽENAMA",onda ne treba više ništa da se dodaje.

Ni reč više! Samo da si bio na otvaranju video bi da je žena u odnosu na muškarce bilo 95 prema 5%! Ceo život sam okružen ženama, mnoge moja žena voli i druži se sa njima i od milošte ih zove: Tvoje devojčice. To je odnos, a?
trener92 trener92 22:42 05.05.2010

Re: mikele9!

mikele9
Hvala treneru92 za James Brown & Luciano Pavarotti, baš mi leglo!
kada ti žena ovako kaže " BLAŽEN MEĐU ŽENAMA",onda ne treba više ništa da se dodaje.Ni reč više! Samo da si bio na otvaranju video bi da je žena u odnosu na muškarce bilo 95 prema 5%! Ceo život sam okružen ženama, mnoge moja žena voli i druži se sa njima i od milošte ih zove: Tvoje devojčice. To je odnos, a?


Pa vidi ovako, već sam hteo da te priupitam za onih 45 milijardi koje ti se vrzmaju po glavi , pa nešto mislim tu su onda i ove koje se vrzmaju u mojoj glavi ili smo ih duplirali, ( što bi bilo poželjno, gledano iz moje perspektive) ili ...
A o ovom odnosu,šta reći nego da ne postoji ništa bolje što čovek može da poželi.Setio sam se onoga što je napisao Dostojevski:
"Sama činjenica da mi je žena pružila ruku, značila je čitavu epohu u mom životu".
Time je sve rečeno.
mikele9 mikele9 10:46 06.05.2010

Re: mikele9!

Pa vidi ovako, već sam hteo da te priupitam za onih 45 milijardi koje ti se vrzmaju po glavi , pa nešto mislim tu su onda i ove koje se vrzmaju u mojoj glavi ili smo ih duplirali, ( što bi bilo poželjno, gledano iz moje perspektive) ili ...

Verovatno su u ovih mojih 45 milijardi ali ja nisam ljubomoran niti ih posedujem.
A o ovom odnosu,šta reći nego da ne postoji ništa bolje što čovek može da poželi.Setio sam se onoga što je napisao Dostojevski:
"Sama činjenica da mi je žena pružila ruku, značila je čitavu epohu u mom životu".

Epohu u mom životu čini pružena ruka, osmeh, reč, pogled, pomisao...
ddsonik ddsonik 05:27 07.05.2010

kad rece slikar...

...podseti me na scenu sa mora (eh, more...). Danima se po plazi muvao fotograf sa majmuncicem i jednog dana se pojavi sam; stize komentar od 'komsija' sa plaze: Slikareee, dje ti je majmun?
izjava nam je bila hit leta

Slike treba videti i doziveti uzivo, i onda donositi bilo kakav sud. Ovako mogu samo da kazem da su me tvoje cak i sa monitora zainteresovale...bice prilike za susret u 4 oka


Slikam kao što niko drugi osim mene ne može i ne ume.

Ovde mozemo umesto slikam da stavimo pisem, sviram, konstruisem...zivim. Takav stav jedino i ima smisla, ostalo bi bio surogat, kopija. A kopija (bilo cega), ma kako savrsena bila (ako je takvo sto uopste moguce), je ipak samo kopija i kao takva bezidejna i besmislena. Ko jos time da se bavi

Srdacan suncani pozdrav iz vec letnjeg Shanghai-ja

p.s.
Bas me zanima sta oznacava 'digital art' pored onih tvojih aktova u app. A4 formatu (uradjeni u photoshopu pa odstampani ili nesto drugo?)
mikele9 mikele9 13:32 07.05.2010

Re: kad rece slikar...

Slike treba videti i doziveti uzivo, i onda donositi bilo kakav sud. Ovako mogu samo da kazem da su me tvoje cak i sa monitora zainteresovale...bice prilike za susret u 4 oka

U pravu si, koliko sam stavova i mišljenja promenio stavši pred original, pre toga gledan na reprodukcijama! Radujem se budućem susretu.
Bas me zanima sta oznacava 'digital art' pored onih tvojih aktova u app. A4 formatu (uradjeni u photoshopu pa odstampani ili nesto drugo?)

Baš to, crtam i slikam, eksperimentišem u Photoshopu a na sajtu postoje odrednice tipa: painting, drawing, digital art...i sl. pa sam neke smestio pod taj naziv. Pored njih si (verovatno) video i slike u ulju i litografije.
Pozdrav prijatelju iz Šangaja

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana