Budućnost| Društvo| Kultura| Ljudska prava| Politika

IZBOR GENERALNOG DIREKTORA RTS!

Filip Mladenović RSS / 29.04.2010. u 00:55

VAŠE PRAVO DA ZNATE SVE!
VAŠE PRAVO DA ZNATE SVE!
Aktuelne špekulacije povodom predstojećeg konkursa za generalnog direktora RTS opet dokazuju da je Medijski javni servis Srbije, umesto da bude vlasništvo svih gradjanki i gradjana - pretplatnika, zapravo još jedna od stranačkih prćija.

Pre 4 godine, kada je raspisan prvi konkurs za generalnog direktora našeg novoosnovanog Javnog servisa, prijavio sam se, jer sam ispunjavao sve uslove, a ujedno sam i dugogodišnji novinar - saradnik RTS. Na moju žalost, izabran je drugi kandidat, Aleksandar Tijanić. Kao regularni učesnik na konkursu proverio sam u kabinetu generalnog sekretara RTS konkursne materijale i ustanovio da Aleksandar Tijanić nije ispunio sve uslove konkursa, jer nije priložio dokaze o poznavanju jednog svetskog jezika.  A što se tiče školske spreme, Tijanić je priložio kopiju o završenom četvrtom razredu gimnazije u Prištini, sa uspehom "dovoljan" i ocenom iz vladanja "nezadovoljavajuće".

Još više sam bio razočaran odbijanjem Upravnog odbora RTS i Saveta RRA da uvaže moj predlog, dat uoči raspisivanja  konkursa u formi OTVORENOG PISMA, da radne biografije i programi rada kanidata, koji ispunjavaju inače zahtevne uslove konkursa, budu javno predstavljeni na Prvom programu Televizije i Radio Beograda.  Na taj način bi pretplatnici mogli neposredno da se upoznaju sa kandidatima i sa njihovim vizijama rada i razvoja Javnog medijskog servisa Srbije.

Naravno, prijaviću se ponovo na konkurs, kada bude raspisan uskoro, valjda u maju ili u junu. I opet ću zahtevati od Upravnog odbora RTS i Saveta RRA da se kandidatima, koji zadovoljavaju uslove konkursa, omogući da JAVNO predstave svoje radne biografije i programe rada tokom mandata od 4 godine.

Neverovatno je da se generalni direktor jedne važne društvene, medijske institucije, koju putem pretplate finansiraju gradjanke i gradjani Srbije, ponovo bira na nameštenom JAVNOM konkursu, na osnovu zakulisnih političkih kuhinja i politikantskih nagodbi!

Atačmenti



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

danko011 danko011 01:10 29.04.2010

Kvalifikacije

A što se tiče školske spreme, Tijanić je priložio kopiju o završenom četvrtom razredu gimnazije u Prištini, sa uspehom "dovoljan" i ocenom iz vladanja "nezadovoljavajuće".


Bravurozno! Onda se postavi pitanje zasto deca biraju izmedju obrazovanja i prevare. Evo jos jednog lepog dokaza da ti treba samo diploma politickog kameleona i sve moze.
maca22 maca22 01:12 29.04.2010

Re: Kvalifikacije

A zato je ukinut skolski, obrazovni i naucni program.
danko011 danko011 01:18 29.04.2010

Re: Kvalifikacije

maca22
A zato je ukinut skolski, obrazovni i naucni program.

Program prema svom liku, valjda?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:50 29.04.2010

Re: Kvalifikacije

Program prema svom liku, valjda?


Ostao je samo naučno-fantastični program


krkar krkar 01:14 29.04.2010

Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee


Kad se pogledaš u ogledalo, jesi li u stanju da sam sebi kažeš da nešto znaš o televiziji? Bez obzira na gimnazijski uspeh i ocenu iz vladanja?

Tijanić je fukara ali nije budala.
Filip Mladenović Filip Mladenović 01:31 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Poštovani, moja radna biografija se može naći i na googlu, i na facebooku i ovde, na B92fm! Program rada i razvoja RTS predao sam, u skladu sa konkursnim uslovima, zajedno sa ostalim neophodnim dokumentima na prvom konkursu, 2006. godine! Zar nije bolje da se svi kandidati, koji ispunjavaju uslove konkursa, JAVNO prestave gledaocima RTS i slušaocima Radio Beograda, da pretplatnici neposredno ocene njihove radne biografije i programe rada i razvoja RTS!?
krkar krkar 06:10 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Filip Mladenović
Poštovani, moja radna biografija se može naći i na googlu, i na facebooku i ovde, na B92fm! Program rada i razvoja RTS predao sam, u skladu sa konkursnim uslovima, zajedno sa ostalim neophodnim dokumentima na prvom konkursu, 2006. godine! Zar nije bolje da se svi kandidati, koji ispunjavaju uslove konkursa, JAVNO prestave gledaocima RTS i slušaocima Radio Beograda, da pretplatnici neposredno ocene njihove radne biografije i programe rada i razvoja RTS!?


Ne biraju pretplatnici. Pa ti ne znaš ni kako sistem funkcioniše a bi da te neko bira da ga vodiš!

Inače, poštovani je pridev i kao takav mora se nečemu pridenuti.

Može biti poštovani gospodine, poštovani druže, poštovani zete, poštovani kolega, poštovani blogeru, poštovani kretenu... ali mora nešto uz to poštovani. Mora i kvit. To je osnovna pismenost.

Poštovani PRAZAN SKUP uveli su svojevremeno oko 1986-87. Slovenci kad su slali razna marketinška pisma građanima. Uvideli da se komunizam klima pa ukinuli poštovani druže a bili dovoljno mudri da sebi ne navode bedu na vrat sa poštovani gospodine i tako je zaživelo poštovani ništa.

Poštovani Prazni Skupe jedan je od osnovnih markera pismenosti, tačnije nepismenosti. Nepogrešiv dokaz.
dragan7557 dragan7557 07:38 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Mora i kvit.

Može da napiše i L.,S., ako mu se ne poštuje pridev a mrzi ga da piše, elegantnija forma:

Lectori Salutem,

Slovenci kao moderno društvo naravno nisu hteli da zbunjuju Prazan Skup ovom nerazumljivom i "preživelom" formom obraćanja.


cerski
dragan7557 dragan7557 07:41 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Tijanić je fukara ali nije budala.

Za ovo bi te i Mandarin tužio a kamo li spomenta fukara koja nije budala.

U dosadašnjoj srpskoj praksi 2 godine prdekane i kvit.

cerski
Filip Mladenović Filip Mladenović 07:42 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

krkar

Filip MladenovićPoštovani, moja radna biografija se može naći i na googlu, i na facebooku i ovde, na B92fm! Program rada i razvoja RTS predao sam, u skladu sa konkursnim uslovima, zajedno sa ostalim neophodnim dokumentima na prvom konkursu, 2006. godine! Zar nije bolje da se svi kandidati, koji ispunjavaju uslove konkursa, JAVNO prestave gledaocima RTS i slušaocima Radio Beograda, da pretplatnici neposredno ocene njihove radne biografije i programe rada i razvoja RTS!?Ne biraju pretplatnici. Pa ti ne znaš ni kako sistem funkcioniše a bi da te neko bira da ga vodiš!Inače, poštovani je pridev i kao takav mora se nečemu pridenuti.Može biti poštovani gospodine, poštovani druže, poštovani zete, poštovani kolega, poštovani blogeru, poštovani kretenu... ali mora nešto uz to poštovani. Mora i kvit. To je osnovna pismenost.Poštovani PRAZAN SKUP uveli su svojevremeno oko 1986-87. Slovenci kad su slali razna marketinška pisma građanima. Uvideli da se komunizam klima pa ukinuli poštovani druže a bili dovoljno mudri da sebi ne navode bedu na vrat sa poštovani gospodine i tako je zaživelo poštovani ništa.Poštovani Prazni Skupe jedan je od osnovnih markera pismenosti, tačnije nepismenosti. Nepogrešiv dokaz.


Poštovani, kada biste na ovom blogu pisali i komentarisali sa imenom i prezimenom, kao moja malenkost, onda bih, naravno, napisao POŠTOVANI TAJ I TAJ!
Ovako, mislim da sam pokazao i gradjansko vaspitanje i osnovnu pismenost kada sam Vam se obratio sa POŠTOVANI!
A što se sistema izbora tiče, mislim da pretplatnici imaju pravo da znaju sve, a ne da znaju svašta! Dakle, javnim predstavljanjem kandidata pretplatnici bi mogli da SAZNAJU ko se bira, kako se bira i zašto se bira za generalnog direktora Medijskog javnog servisa Srbije!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:48 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Poštovani Prazni Skupe jedan je od osnovnih markera pismenosti, tačnije nepismenosti. Nepogrešiv dokaz.

Drugi nepogrešiv dokaz je kada neko ničim izazvan umesto izraza građani koristi građani i građanke
I samo fali da veseli izraz vlasništvo svih gradjanki i gradjana - pretplatnika
promeni u vlasništvo svih gradjanki i gradjana - pretplatnica i pretplatnika
krkar krkar 07:57 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Ovako, mislim da sam pokazao i gradjansko vaspitanje i osnovnu pismenost kada sam Vam se obratio sa POŠTOVANI!


Pokazao si vakuum.

I dalje ti ponavljam osnovnoškolsku činjenicu da uz pridev poštovani mora nešto da stoji.


A što se sistema izbora tiče, mislim da pretplatnici imaju pravo da znaju sve, a ne da znaju svašta! Dakle, javnim predstavljanjem kandidata pretplatnici bi mogli da SAZNAJU ko se bira, kako se bira i zašto se bira za generalnog direktora Medijskog javnog servisa Srbije!


Postoje procedura i propisi za izbor generalnog direktora.

To što ti misliš da direktor RTS treba da se bira kao u Apencelu, javnim dizanjem ruku punoletnih muškaraca na trgu, sasvim je legitimna opcija. Predloži svom poslaniku da je iznese u Skupštini pa ako se usvoji onda neka se izabere onaj koji najlepše zbori.

Možeš da predložiš da neophodan uslov budu i Zasluge Za Narod. Možeš i da definišeš koje.

Ja ti, i pored svega toga, ne bih dao u ruke sistem od 3000 zaposlenih sa godišnjim prometom od 50 miliona € jer mislim da nisi kvalifikovan za taj posao.
krkar krkar 07:59 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Za ovo bi te i Mandarin tužio a kamo li spomenta fukara koja nije budala.


Za ovakve stvari Mandarin ne tuži. On ili bije nogom od stolice ili otpisuje još žešće.
dragan7557 dragan7557 08:13 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

kao moja malenkost,

Jedno sigurno znam, Tijanić sebe nikada i ni po koju cenu sebe ne bi označio kao malenkost.

Grdosija, Titan i slično više odgovaraju njegovoj samopercepciji i deskripciji koju bi o sebi dao, ali malenkost i to njegova, isključeno kao struja za vreme restrikcija.

Na drugoj strani stoji da je ZNANJE pismeno i usmeno (poznavanje nije dovoljno) samo jednog svetskog jezika u naše vreme nedovoljno a da se znanje minimalno dva strana jezika kvalifikuje u ostaku sveta kao nasušna potreba. Lično smatram da ni ovo ne zadovoljava potrebe ljudi koji aktivno žive i putuju po Evropi.

Polazeći od stava:"govori srpski, bošnjački, hrvatski i crnogorski - da te CEO SVET RAZUME" novinarska Gromada, Titan i Slično zadovoljava kriterijum koji njegovi pretplatnici zahtevaju.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:21 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Predloži svom poslaniku da je iznese u Skupštini pa ako se usvoji onda neka se izabere onaj koji najlepše zbori


Slušaj bre, nemamo mi svoje poslanike već njihove.

Njihove interesne sfere su daleko od građanskih potreba a građani su
PRAZAN SKUP

Naravno bez potrebe za bilo kakvim poštovanjem.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:32 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

krkar
Za ovo bi te i Mandarin tužio a kamo li spomenta fukara koja nije budala.


Za ovakve stvari Mandarin ne tuži. On ili bije nogom od stolice ili otpisuje još žešće.

Čini mi se da grešiš.
Za izgovorenu reč se slažem, ali za pisanu reč Mandarin se obraća Višoj Instanci koja udovoljava zahtevima g-đa Justicije i od noge i ruke pristojno udaljeni sagovornici monologe i dijaloge nastavljaju u rečenom Institutu za korekciju ponašanja nepristojnih i nevaspitanih građana, koji u ovoj skupoći tim rešavaju i svoja egzistencijalna pitanja na račun zajednice.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:35 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Drugi nepogrešiv dokaz je kada neko ničim izazvan umesto izraza građani koristi građani i građanke

Ti baš voliš Francusku revoluciju.

cerski
dragan7557 dragan7557 08:59 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeee- ako su cifre tačne

Ja ti, i pored svega toga, ne bih dao u ruke sistem od 3000 zaposlenih sa godišnjim prometom od 50 miliona € jer mislim da nisi kvalifikovan za taj posao.

Ako su navedene cifre tačne onda:

- promet po zaposlenom iznosi € 16.667

Poređenja radi:

Acorn International ATV (kineska TV kuća-jedna od)

- promet 196.000.000 $
- broj zaposlenih 1768
- broj kanala 6 (šest)
- profit 4.000.000 $

Promet po zaposlenom 110.859 $
cerski
subwire subwire 09:36 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

To što ti misliš da direktor RTS treba da se bira kao u Apencelu, javnim dizanjem ruku punoletnih muškaraca na trgu, sasvim je legitimna opcija. Predloži svom poslaniku da je iznese u Skupštini pa ako se usvoji onda neka se izabere onaj koji najlepše zbori.

Koliko sam ja razumeo trazi se da strucne biografije kandidata, kao i njihove vizije razvoja Javnog servisa budu javno objavljene kako bi se povecala transparentnost izbora direktora javnog servisa i isto tako pojacalo poverenje u ovu instituciju od javnog znacaja.
I tu je sasvim upravu! Znaci, trazi se veca transparentnost izbornog postupka, a ne njegova izmena.
Ja ti, i pored svega toga, ne bih dao u ruke sistem od 3000 zaposlenih sa godišnjim prometom od 50 miliona € jer mislim da nisi kvalifikovan za taj posao.

Da, ali u tome i jeste poenta. RRA bira generalnog direktora, a ne ti. Netransparentnost postupka upravo dovodi do toga da na celu "sistema" moze doci bilo ko. Sto je u slucaju Tijanica, neko sa nedovoljnim kvalifikacijama (samo srednja strucna sprema, naspram Zakonom propisane visoke strucne spreme). Sto samo potvrdjuje predlog g. Mladenovica za uvodjenjem vece transparentnosti izbornog postupka.
ivana23 ivana23 09:48 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Mislim da je vaznije da organi RTS rade svoj posao, jer u tom slucaju nebi bilo bitno ko je generalni direktor.

- Upravnu funkciju Radiodifuzne ustanove Srbije obavlja Upravni odbor koji imenuje Savet Republičke radiodifuzne agencije.

- Savetodavni organ RTS je Programski odbor. Programski odbor zastupa interese gledalaca i slušalaca u celini.


Cini mi se, tu je problem...
dragan7557 dragan7557 09:54 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veee- JOK

Da, ali u tome i jeste poenta. RRA bira generalnog direktora, a ne ti. Netransparentnost postupka upravo dovodi do toga da na celu "sistema" moze doci bilo ko.

Ovo je netačno, jer ako RRA bira (a bira) generalnog onda, a krkar nije član RRA onda to nema nikakve veze sa transparentnošću.

Netransparentnost postupka nije u uzročno posledičnoj vezi sa izborom i ne uslovljava da na čelo sistema može doći bilo ko.

Na čelo sistema "putem izbora" mogu doći isključivo predloženi (pod uslovom da prihvate da budu izabranici RRA) a ne bilo ko.

cerski
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 12:00 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

krkar
Inače, poštovani je pridev i kao takav mora se nečemu pridenuti.

Može biti poštovani gospodine, poštovani druže, poštovani zete, poštovani kolega, poštovani blogeru, poštovani kretenu... ali mora nešto uz to poštovani. Mora i kvit. To je osnovna pismenost.

"Ne samo u službi označavanja osobine nekoga pojma nego se pridevi ponekad upotrebljavaju i imenski, kao samostalne reči ... Bilo da znače ono što su značili zajedno s imenicom uz koju su prvobitno stajali i koja se danas uz njih podrazumeva ... bilo da su se značenjem izjednačili s drugim imenicama."

M. Stevanović, Gramatika srpskohrvatskog jezika za škole srednjeg obrazovanja
seceranac seceranac 13:07 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

o što ti misliš da direktor RTS treba da se bira kao u Apencelu, javnim dizanjem ruku punoletnih muškaraca na trgu, sasvim je legitimna opcija. Predloži svom poslaniku da je iznese u Skupštini pa ako se usvoji onda neka se izabere onaj koji najlepše zbori.


Kakav jeftin populisticki trik iz holivudskih filmova. Na ovaj nacin (birokratskim kvazidemokratskim procedurama sa imaginarnim sansama za uspeh) u SAD politicari (i ostale interesdzije) pokusvaju da sakriju cinjenicu da demokratija (na drzavnom nivou) uopste ne postoji. Ovaj postupak ostvarivanja demokratskih prava je manje uspesan od molitve ali je uz to uzasno licemeran.

Ukoliko nekome nije poznato u Srbiji je na snazi proporcionalni sistem sa jednom izbornom jedinicom sto znaci da ne postoji niska slicno "svom poslaniku". Svi poslanici su jednako nasi tj. nisu nasi.
dolybell92 dolybell92 14:39 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Ja ti, i pored svega toga, ne bih dao u ruke sistem od 3000 zaposlenih sa godišnjim prometom od 50 miliona € jer mislim da nisi kvalifikovan za taj posao.


Imaš pravo, ali samo pod uslovom da
pročitamo i tvoju radnu biografiju i
tako procenimo validnost tvog mišljenja.

krkar krkar 15:01 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeee- ako su cifre tačne

Ako su navedene cifre tačne onda:

- promet po zaposlenom iznosi € 16.667

Poređenja radi:

Acorn International ATV (kineska TV kuća-jedna od)

- promet 196.000.000 $
- broj zaposlenih 1768
- broj kanala 6 (šest)
- profit 4.000.000 $

Promet po zaposlenom 110.859 $


Ovo je poređenje baba i žaba. Ne možeš porediti jednu državnu TV stanicu nasleđenu iz socijalizma i privatnu TV stanicu pokrenutu od nule. Jednostavno - sistemski nije moguće.

Daleko od toga da branim RTS ali bar da budemo pošteni.
krkar krkar 15:04 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Koliko sam ja razumeo trazi se da strucne biografije kandidata, kao i njihove vizije razvoja Javnog servisa budu javno objavljene kako bi se povecala transparentnost izbora direktora javnog servisa i isto tako pojacalo poverenje u ovu instituciju od javnog znacaja.
I tu je sasvim upravu! Znaci, trazi se veca transparentnost izbornog postupka, a ne njegova izmena.


Podržavam transparentnost kao princip a posebno i ovu inicijativu: da se objave biografije i programi kandidata.



Da, ali u tome i jeste poenta. RRA bira generalnog direktora, a ne ti. Netransparentnost postupka upravo dovodi do toga da na celu "sistema" moze doci bilo ko. Sto je u slucaju Tijanica, neko sa nedovoljnim kvalifikacijama (samo srednja strucna sprema, naspram Zakonom propisane visoke strucne spreme). Sto samo potvrdjuje predlog g. Mladenovica za uvodjenjem vece transparentnosti izbornog postupka.


Generalnog direktora NE BIRA RRA.
krkar krkar 15:14 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

"Ne samo u službi označavanja osobine nekoga pojma nego se pridevi ponekad upotrebljavaju i imenski, kao samostalne reči ... Bilo da znače ono što su značili zajedno s imenicom uz koju su prvobitno stajali i koja se danas uz njih podrazumeva ... bilo da su se značenjem izjednačili s drugim imenicama."


Treba citirano i razumeti:

Npr: žuta je opisni pridev ženskog roda u jednini. Pa može biti žuta kuća, žuta jabuka, žuta žena, žuta knjiga.

Žuta žena (bez obzira je li plavokosa ili užutela) može dobiti nadimak Žuta.
Žuta rakija može dobiti ime žuta ili Žuta.

Na poštovani prazan skup ovo se ne može primeniti.

Da se srpska parlamentarna tradicija ugledala na, recimo englesku ili italijansku, gde je titula zastupnika The Honourable (ili The Right Honourable) odnosno Onorevole i uvela zvanje Poštovani - onda bi se moglo započeti obraćanje sa Poštovani. Ovako ne može pa ne može.

Kad napišeš Dragi Petre, Petar može da ti bude i kolega, i prijatelj, i podređeni, i brat od strica. Samo Dragi možeš napisati jedino The Dragom - mužu, ljubavniku, momku...
dant.gwyrdd dant.gwyrdd 15:22 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Na poštovani prazan skup ovo se ne može primeniti.

Za šta niste dali nijedan argument već treba da vam verujemo na reč.

Dodatak: Parlamentarna tradicija nije relevantna jer niko ne tvrdi da je poštovani zvanje već poimenačen pridev iz sintagme "poštovani gospodine" koji i samostalno znači isto što i cela sintagma ("Bilo da znače ono što su značili zajedno s imenicom uz koju su prvobitno stajali i koja se danas uz njih podrazumeva".
krkar krkar 15:29 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Imaš pravo, ali samo pod uslovom da
pročitamo i tvoju radnu biografiju i
tako procenimo validnost tvog mišljenja.


Moj dosadašnji domet je 26 miliona € godišnje. Što me, ako išta znaš o bilo kakvoj vrsti biznisa, kvalifikuje i za 50 mil.
subwire subwire 15:46 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

"krkar"
Generalnog direktora NE BIRA RRA.

Pardon, Upravni odbor. Napravio sam lapsus.
Netransparentnost postupka nije u uzročno posledičnoj vezi sa izborom i ne uslovljava da na čelo sistema može doći bilo ko.

Na čelo sistema "putem izbora" mogu doći isključivo predloženi (pod uslovom da prihvate da budu izabranici RRA) a ne bilo ko.

cerski

Netransparentnost postupka i te kako moze da utice. Recimo da za direktora RTS-a postave nekog poput Sarancica. A znamo koliko je Sarancic "usrecio" Zeleznice Srbije.
Da se kojim slucajem pri izboru gen. direktora Zeleznica vodilo racuna o javnosti postupka, ne bi imali slucaj "svedjanki".
Jos gore je kada se to radi sa Javnim servisom, jer isti direktno uzima novac od pretplata, plus ima sopstvene prihode od prodaje reklamnog sadrzaja. Sto ostavlja dosta mesta za zloupotrebu.
Iz tog razloga je bitna transparentnost postupka, jer ne ostavlja mnogo prostora za tzv. moral hazard.
Tesko da ce neko sa spornom biografijom da se kandiduje za to mesto, ukolilo zna da moze isplivati neka prljavstina. A i sam Upravni odbor ce gledati da izvrsi izbor u korist onog kandidata koji ima najsiru podrsku javnosti, jer samim tim jaca i poverenje u javni servis. I osigurava sebi reizbor.
Transparentnoscu svi dobijaju, sem oni koji imaju sta da kriju.
dolybell92 dolybell92 18:15 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

krkar
Imaš pravo, ali samo pod uslovom da
pročitamo i tvoju radnu biografiju i
tako procenimo validnost tvog mišljenja.


Moj dosadašnji domet je 26 miliona € godišnje. Što me, ako išta znaš o bilo kakvoj vrsti biznisa, kvalifikuje i za 50 mil.


O mnogima koji su mogli mnogo više
povremeno se čuje... a bili bizmismeni
samo da sanjaš...
kamenkoza kamenkoza 20:18 29.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Dragi Mladene,

očigledno je da je "Postovani" kojem odgovarate na postove produkt Javne kuce građana Srbije. Ne bi me čudilo i da se njegovo veličanstvo Alibaba (Tijanić), pod pseudonimom , uključio u ovu priču lično iz svoje pećine (RTSa). Gospodin "Poštovani" je tipičan primer ljudi koji menjaju teze. Naime, niste u svom postu pisali o tome da li Vi treba da budete direktor RTSa, ali kako na programu RTSa interpretiraju vesti tako i ovde menjaju teze. Moram da priznam da su godinama to zaista usavršili.
Sve to što ste napisali o načinu izbora direktora RTSa je potpuno tačno i salžem se sa svim. Takve stvari, postavljanje biografija, bi trebalo da budu normalne stvari. Oni koji su u takvim stvarima "pametniji" zakačili bi biografije (makar i lažne) da bi ispunili formu. Međutim, čak ni to ne pada na pamet ljudima koji bi to trebalo da urade, a to govori o količini arogancije i bahatosti sa kojom žive na naš račun. O tome kakvi su to ljudi koji u životu uspeju da razviju u toj meri aroganciju i bahatost nema potrebe da objašnjavam.
Gospodin "poštovani" vam zamera da niste dovoljno pismeni (neosnovano, novinari nisu lektori). Vama ćemo to oprostiti sve dok se gospodin Alibaba narodu obraća koristeći svoj skromni vokabular obogaćen raznovrsnim psovkama i prostotama!!!
Filip2412 Filip2412 19:04 30.04.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

I dalje ti ponavljam osnovnoškolsku činjenicu da uz pridev poštovani mora nešto da stoji.

Ne mora: lepi, dragi, coravi, budjavi ...

na primer: draga ne budi peder... moglo bi i postovana ne budi...

lektor lektor 23:41 01.05.2010

Re: Teeeeeeeeeee Veeeeeeeeeeeeee

Sva sreća da Tijanić, ovakav kakav je ima samo osnovnu. A tek da ima srednju, šta li bi tek tada bilo, kakve bi bile njegove sposobnosti tada a? Zamislite samo to ....
draft.dodger draft.dodger 01:18 29.04.2010

...

Kad popije, sve muve pobije...
blogovatelj blogovatelj 02:17 29.04.2010

Gradjani - Gradjanke, Pretplatnici - ?

umesto da bude vlasništvo svih gradjanki i gradjana - pretplatnika


A pretplatnica?
miloradkakmar miloradkakmar 07:42 29.04.2010

Niko

neće umesto Tijanića i šta će čovek, mora i narednog mandata da greje generalnodirektorsku fotelju RTS-a.
Pre izvesnog vremena video sam na TV-u njegovu kancelariju, prepuna papira, dokumenata , fasickli , knjiga... pa on ne diže glavu od posla. Ipak, me nervira taj nered.
Ko bi uspeo da sredi njegovu kancelariju, postavio bih ga za generalnog direktora.
libkonz libkonz 08:25 29.04.2010

Tijanić

je napravio dve dobre televizije, Politiku i BK. Zna kada treba da pokaže mišiće kao direktor javnog servisa, zna koga treba da dovede na RTS, zna da organizuje televiziju.
Jedno pitanje za domaćina:
Zašto učestvujete na konkursu koji je po vašem mišljenju namešten?
pedja1008 pedja1008 09:22 29.04.2010

Re: Tijanić

Politika i BK dobre televizije...kakava glupost.
ivana23 ivana23 09:34 29.04.2010

Re: Tijanić

pedja1008
Politika i BK dobre televizije...kakava glupost.

Koje su, u to vreme, bile bolje?
dolybell92 dolybell92 04:31 30.04.2010

Re: Tijanić

Tijanić
je napravio dve dobre televizije, Politiku i BK.


Mada nije baš tako, ali to ipak nije razlog
da se od jednog RTS-a napravi TV kuća kao što su
samo bile "TV Politika" I "BK TV" ....
nemojte samo o njima da govorite... o televizijama
sa po pedesetak zaposlenih, koje ništa ne proizvode.
To svako može u svom stanu da napravi.

Inače, kako su bile dobro napravljene tako i postoje...
ciracirafm ciracirafm 06:33 01.05.2010

Re: Tijanić

dolybell92
Tijanić
je napravio dve dobre televizije, Politiku i BK.


Mada nije baš tako, ali to ipak nije razlog
da se od jednog RTS-a napravi TV kuća kao što su
samo bile "TV Politika" I "BK TV" ....
nemojte samo o njima da govorite... o televizijama
sa po pedesetak zaposlenih, koje ništa ne proizvode.
To svako može u svom stanu da napravi.

Inače, kako su bile dobro napravljene tako i postoje...

Bravo!
dolybell92,pretekli ste me i rekli sve ono sto sam hteo da kazem o "dobrim" televizijama zvanim BK i TV Politika,i o Tijanicevim "otkricima" zvanim Natasa Miljkovic,Natasa Jeremic,Zoran Baranac,Anja Rankovic,Olivera Kovacevic,Olivera Jovicevic,Borislav Miljanovic,Jovana Jankovic itd,itd.Jedini koji su tamo imali pojma o novinarstvu su bili urednik Zoran Trifunovic , ljudi koji su dosli sa Studija B i par novinara koji se mogu identifikovati samo po glasovima.Zalosno je da poimenicno pobrojani danas predstavljaju uzore koji uce decu novinarstvu,srozavajuci zanimanje na dekolte,noge ,usne...
Gospodin Jaksa je radio za Sky TV i sigurno zna ko je Peni Smit.Eto, dobismo njene klonove koji nas,uglavnom pogresno,obavestavaju o krizi,nemastini,vladi,svetu,kulturi...
Branislav J. Ciric


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:49 29.04.2010

Kad je bal, nek je bal

Kao redovni platiša TV pretplate, slobodan sam da predložim da se promeni način izbora direktora Javnog servisa.

Budući da je reč o javnom servisu i izbor direktora mora biti javan i u njemu treba da učestvuju sve građanke i građani koji redovno plaćaju TV pretplatu.

Kandidati bi se pretstavili pretplatnicima u okviru posebnog rialiti šoua koji bi se organizovao na najboljim tradicijama Velikog brata, Farme i Survivora.

Kandidati bi se nadmetali u uređivanju drugog dnevnika i emisija zabavnog, muzičkog, naučnog, obrazovnog i filmskog programa i, naravno, u specijalima o rukovođenju medijskim kućama.

Uloga velikog brata, odnosno zadruge, pripala bi Upravnom odboru Javnog servisa.

Direktor bi se birao SMS porukama tako što bi se prvo ukucao pretplatnički broj, a zatim ime kandidata.

Svake subote ispadao bi po jedan kandidat i tako do finala.
Lično bih voleo da se u finalu nađu dosadašnji direktor i domaćin ovog bloga.

Novac od SMS poruka bi bio iskorišten za izgradnju još jednog Avalskog tornja.
ivana23 ivana23 08:52 29.04.2010

Re: Kad je bal, nek je bal

Jeremiji, pored preporuke i...



... za predlog izbora novog celnika RTS.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:57 29.04.2010

Re: Kad je bal, nek je bal

Kandidati bi imali pravo da organizuju svako svoj SMS lobi. U tu svrhu Bećirić i njegova ekipa bi bili pušteni na privremenu slobodu sve dok se izbor ne završi.
mikimedic mikimedic 12:27 29.04.2010

Re: Kad je bal, nek je bal

Kandidati


a kandidatkinje?

Uloga velikog brata


a velike sestre?

behemot123 behemot123 09:03 29.04.2010

Lepo...

...što ste sa javnošću podelili vašu ambiciju da budete direktor RTS-a. Taj program ne gledam, iz prostog razloga što se informišem isključivo sa Interneta i iz štampanih medija. Mene pak, kao građanina vazda pokornog, zanima samo jedna jedina stvar: da li vaš program za razvoj Javnog servisa (uh, kako me nervira ova licemerna formulacija) podrazumeva ukidanje obavezne, a prtoviustavne i protivzakonite TV pretplate. Unapred hvala na iskrenom i poštenom odgovoru. U svakom slučaju, puno sreće na novom konkursu.

P. S. Opaska: to što ispunjavate sve uslove konkursa, uopšte ne znači da biste od Javnog servisa napravili dobru televiziju. Školovani kadrovi su u Srbiji od slične sorte kao i polupismeni seljaci, kad se domognu vlasti. Očas posla ispadnu zadnji ološ. Vaš odgovor na moje pitanje očekujem sa nestrpljenjem, a ukoliko bude negativan (ako mi odgovorite), želim vam, u tom slučaju, puno nesreće na novom konkursu za direktora. Jasno, želim vam mnogo sreće u životu i radosti i lepih trenutaka vama i vašoj porodici.
krkar krkar 15:16 29.04.2010

Re: Lepo...

Mene pak, kao građanina vazda pokornog, zanima samo jedna jedina stvar: da li vaš program za razvoj Javnog servisa (uh, kako me nervira ova licemerna formulacija) podrazumeva ukidanje obavezne, a prtoviustavne i protivzakonite TV pretplate.


Generalni direktor RTS nema nikakve nadležnosti da odlučuje o načinu plaćanja pretplate.

A drugi deo je u sridu.
behemot123 behemot123 07:56 30.04.2010

Re: Lepo...

Generalni direktor RTS nema nikakve nadležnosti da odlučuje o načinu plaćanja pretplate.


Dobro, OK. Ali verujem da kandidat za direktora može da ima komentar na to. A nisam udostojen odgovora, evo prošao čitav dan. Znam da sam potpuno nebitan u širem smislu, ali sam zamolio vrlo ljubazno, dva puta. Zanimalo me je mišljenje. Ćutanje shvatam kao znak potvrdnog odgovora, to jest, da će pretplate biti i sa ovim, a i sa svim drugim kandidatima. To je svetla tekovina koja Tijaniću, ah tom zlikovcu, neće biti zamerena. Dakle, ovaj kandidat ćutolog ne valja. A ne valja ni Tijanić. Neka bude neko treći. I ni taj neće valjati. I tačka .

A sad malo mjuze

krkar krkar 09:56 30.04.2010

Re: Lepo...

Ćutanje shvatam kao znak potvrdnog odgovora, to jest, da će pretplate biti i sa ovim, a i sa svim drugim kandidatima. To je svetla tekovina koja Tijaniću, ah tom zlikovcu, neće biti zamerena.


Pretplate će biti i mora da je bude. A nije je uveo Tijanić nego još rahmetli FNRJ.

Pretplata je "civilizacijska tekovina" ideje javne televizije. Način naplate (račun na kuću, uz brojilo za struju, kao taksa na polubeli hleb...) je stvar političkih tela i njihovih odluka.

U uređenoj državi pretplata javnoj televiziji omogućava funkcionisanje na način da projekti od važnosti za pojam javne televizije imaju garantovano finansiranje nezavisno od komercijalne vrednosti tih programa. Kvalitetan informativni program nigde u svetu ne može da zaradi pare, naučni i školski još manje. East Endersi odnosno Selo gori donose pare. Fino balansiranje između komercijalnih i nekomercijalnih zahteva jedan je od osnovnih postulata javne televizije.

Druga je stvar što kod nas sistem funkcioniše ni u jednom svom segmentu. Što država pre svega nije napravila kompetentna nezavisna regulatorna tela u oblasti medija koja bi umela da ograniče Tijanićevo samoljublje i njegovu želju i (uspešnu) nameru da od RTS-a napravi televiziju koja je vodeća po svim parametrima gledanosti, da se javni interes podredi privatnim interesima političke klike na vlasti itd. Generalno Tijanić, kakva god baraba bio, nije nigde flagrantno prekršio mandat koji mu je dat. Dakle, stvar je u mandatu i kontroli.

Samo, za to su nam potrebni mnogo sposobniji, pošteniji i odgovorniji političari. Kakvi vi Englezi - takav ja Gledston
subwire subwire 13:03 30.04.2010

Re: Lepo...

Pretplata je "civilizacijska tekovina" ideje javne televizije. Način naplate (račun na kuću, uz brojilo za struju, kao taksa na polubeli hleb...) je stvar političkih tela i njihovih odluka.

Pretplata je jedan od nacina ostvarenja ideje javne televizije. Postoje i drugi nacini kao sto je Public Access Televison sistem, gde se od naplate taksi komerciajlih televizija i kablovskih operatera finansira Public Educational Governmental program. Ovaj sistem se uglavnom primenjuje u SAD-u.
Tako da sam sistem ne mora biti nuzno finansiran od strane gradjana, vec moze biti finansiran i od strane komercijalnih medija.
U slucaju u kome je narod toliko osiromasen i nespreman da placa pretplatu, ne znam zasto se toliko insistiralo na pretplati kao nacinu finansiranja.
Verovatno da bi se sacuvao "sistem" i oni koji rade u njemu.
Istina je da RTS ima vrlo slab edukativni program, da uglavnom koristi svoj povlasceni polozaj na trzistu kako bi nanosio stetu komercijalnim televizijama. I generalno gledano vrlo malo ima Public Educational Governmental programa na njemu.
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 20:45 30.04.2010

Re: Lepo...

krkar
Pretplate će biti i mora da je bude. A nije je uveo Tijanić nego još rahmetli FNRJ.Pretplata je "civilizacijska tekovina" ideje javne televizije. Način naplate (račun na kuću, uz brojilo za struju, kao taksa na polubeli hleb...) je stvar političkih tela i njihovih odluka.U uređenoj državi pretplata javnoj televiziji omogućava funkcionisanje na način da projekti od važnosti za pojam javne televizije imaju garantovano finansiranje nezavisno od komercijalne vrednosti tih programa.


Svasta ja ovde procitah. Neverovatno. Pretplata prvo nije pretplata, jer ista podrazumeva dobrovoljan ugovorni odnos dve strane. Ovo sto placamo za RTS je POREZ za finansiranje javnog servisa (ma sta to znacilo???). Isti ima i reklame.

Postoje jos nekoliko nacina finansiranja. Meni se svidja kako se PBS finansira u USA. Delom budzet, a delom kampanja gde javnosti objasnjavaju zbog cega je znacajno da postoje, prikazuju emisije koje su producirali i emitovali, napominju da njihov program nema reklama, pa gledaoci iz ciste gradjanske odgovornosti salju dobrovoljne priloge. Sta cete bolji nacin da vam gledaoci kazu sta misle o vasem programu.

Gde ste u svetu videli vrhunske SPORTSKE dogadjaje na javnom servisu? To je jako SKUPO i to rade komercijalne televizije. Skolski, obrazovni, naucni programi su ono zbog cega ovo treba da placamo. A to ne dobijamo. Dobijamo serije gde prvo sto pise na odjavnoj spici je "generalni direktor RTS ... Aleksandar Tijanic". Ne vidjah to na brojnim BBC serijalima "BBC CEO ..."? Valjda ljudi zaboravili, a narcisoidnost samo vristi iz ekrana.

Tijanic jeste unapredio deo programa, informativnog, kada je dosao. Problem je sto program NI MALO nije napredovao u proteklih tri-cetiri godine. Uradio je sto je mogao, dao sta je mogao, sada je vreme da ode...
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:38 03.05.2010

Re: Lepo...

Plaćanje TV pretplate je zakonska obaveza!
pedja1008 pedja1008 09:24 29.04.2010

Ako

bi najurio Ziku seljaka i ukino selo gori a baba se ceslja to bi bilo dovoljno...
libkonz libkonz 09:39 29.04.2010

Re: Ako

Selo gori, a baba se češlja je najgledanija emisija na našim televizijama ikada! Gledanost za neverovati, a uz to RTS-u donosi i dobru zaradu.
Žika seljak, kako ga ti zoveš, ima veoma gledanu emisiju u kojoj promoviše pre svega srpski turizam, ali i druge vrednosti naše zemlje.
Politika je bila odlična televizija kada je Tijanić otišao iz nje, BK postala vrlo ozbiljna, dobro organizovana, uticajna i gledana televizija. Tijanić zna posao.
behemot123 behemot123 09:44 29.04.2010

Re: Ako

bi najurio Ziku seljaka i ukino selo gori a baba se ceslja to bi bilo dovoljno...


Ne mora. I mislim da nema potrebe da ih tera. Svi su majstori u ukidanju, al kad treba nešto stvoriti, prc. Nemam ništa protiv Žike seljaka, jer ga ne gledam. Čujem da je prilično zabavan i veseo, pa nek mu je prosto. Ni tu seriju ne gledam, mada čujem da je ljudi masovno gledaju, pa nek im je prosto. Mene samo zanima da li će biti ukinuta protivzakonita pretplata, kao zapanjujući primer kršenja mojih ljudskih prava. O rušenju jadnog kućnog budžeta da ne govorimo. Unapred hvala.
pedja1008 pedja1008 10:07 29.04.2010

Re: Ako

Žika seljak, kako ga ti zoveš, ima veoma gledanu emisiju u kojoj promoviše pre svega srpski turizam, ali i druge vrednosti naše zemlje.


To mu je umetnicko ime... A kakve su to vrednosti? Mozda ovo:

dolybell92 dolybell92 14:51 29.04.2010

Re: Ako

Selo gori, a baba se češlja je najgledanija emisija na našim televizijama ikada!


"Selo gori a baba se češlja" je serija,
koja je najgledanija ... u današnje vreme(!),
nažalost, (meni to ne bi bio kompliment),
ali kad nema šta drugo da se gleda, dobro je ovo...
RTS odavno ništa ni ne proizvodi,
i onda je sve što emituje gledano...
a sve je (kao) tuđa proizvodnja...






saliven saliven 09:36 29.04.2010

ruku na srce

Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge. Pokazao je odlicne menadzerske sposobnosti, pa vidite samo kakvu je ekipu novinara okupio, ali, sto je mozda i vaznije, uspeo je da program RTS sacuva od, pre svih, Z.Mitrovica.
Istina, RTS nije savrsen, ali je od javnih servisa u regionu najbolji. Uz duzno postovanje g.Mladenovicu ne bih rekao da ste dorasli mestu direktora RTS-a.
dragan7557 dragan7557 09:57 29.04.2010

Re: ruku na srce greška

Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge.

Pre bi se reklo IZOBLIČIO.

cerski
ivana23 ivana23 10:59 29.04.2010

Re: ruku na srce greška

dragan7557
Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge.

Pre bi se reklo IZOBLIČIO.
cerski

Na koju mislite? TV Politika ili BK?
buba_truba buba_truba 11:05 29.04.2010

Re: ruku na srce greška

dragan7557
Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge.

Pre bi se reklo IZOBLIČIO.

cerski

Jesi li ti, cerski, gledao te televizije (BK i Politiku)? Ili samo 'nako, iz daleka "znaš" - vazda antiprotivan?
saliven saliven 11:20 29.04.2010

Re: ruku na srce greška

dragan7557
Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge.

Pre bi se reklo IZOBLIČIO.

cerski


Seda brada a slabo pamcenje.
alselone alselone 12:33 29.04.2010

Re: ruku na srce greška

nikad se nije zaboravio potpisati na kraju komentara, nemojte tako
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:02 29.04.2010

Re: ruku na srce

Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije


Da, evo vec imamo mit o tome kako je Tijanic mozda malo osion ali je stvorio eto dve dobre televizije i dobro radi svoj posao. Da, u poredjenju sa Palmom i Pinkom te dve televizije su mozda bile dobre, ali je pitanje sa cim nesto poredimo. A sve da je ovo i istina ne znaci da ne postoji niko bolji od njega, a u javnosti se zeli stvoriti utisak da je on nezamenljiv. Pa zasto onda imamo te kao izbore, zasto mu ne dati dozivotnu funkciju RTSa, mozda ga produzi za jos koji metar. Inace, i Z. Mitrovic ima ocigledno vrlo dobre menadzerske sposobnosti pa ga mnogi ne bi videli kao direktora RTSa.
seceranac seceranac 14:02 29.04.2010

Re: ruku na srce

Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge.


Ovde je problem sto ljudi ne razumeju da je (bi trebao biti) RTS javni servis i kao takav ne moze se porediti sa Palmom, Pinkom, Fox-om ili , vec sa BBC-ijem, DR-om, NRK-om ili PBS-om. Svrha javnog servisa nije da zaradjuje pare vec da za gledaoce na dugorocno gledano najkorisniji i najpametniji nacin trosi pare koje je dobio.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:07 29.04.2010

Re: ruku na srce

i kao takav ne moze se porediti sa Palmom, Pinkom, Fox-om ili , vec sa BBC-ijem, DR-om, NRK-om ili PBS-om.


Bas tako. A uporediti RTS televizijski i radijski programe recimo sa programima BBC-a je kao uporeidti neku osnovnu skolu iz Crne Trave sa UCL.
krkar krkar 15:18 29.04.2010

Re: ruku na srce

Mozemo misliti o Tijanicu i ovo i ono, ali je fakat da je u proslosti ozbiljno uoblicio dve televizije kao i da je RTS, koji je bio negledljiv, postavio na cvrste noge. Pokazao je odlicne menadzerske sposobnosti, pa vidite samo kakvu je ekipu novinara okupio, ali, sto je mozda i vaznije, uspeo je da program RTS sacuva od, pre svih, Z.Mitrovica.


Uglavnom tačno i precizno.


Istina, RTS nije savrsen, ali je od javnih servisa u regionu najbolji. Uz duzno postovanje g.Mladenovicu ne bih rekao da ste dorasli mestu direktora RTS-a.


Sasvim netačno. HTV je za više kopalja ispred RTS u svakom pogledu.
saliven saliven 19:09 29.04.2010

Re: ruku na srce

Sasvim netačno. HTV je za više kopalja ispred RTS u svakom pogledu.


Do pre koju godinu HRT je zaista bio nekoliko kopalja ispred RTS-a, ali sada je nesto sasvim drugacije.
Ono sto gledam na HRT-u preko satelita je prilicno tanko. Ok oprema, ali njihove vesti, zabavne emisije, scenografija, voditelji-prezenteri. Odnosi unutar kuce i uticaj politike na rad HRT-a su posebna prica. Pritom imaju znatno vise para od RTS-a.
pedja1008 pedja1008 10:12 29.04.2010

A

Selo gori a baba se ceslja je vece djubre od svega sto se ikada pojavilo ili ce se pojaviti na pinku a zapravo sluzi za izvlacenje para iz RTS-a preko privatnih produkcija... Obrazovni program naravno vise ne postoji
mostarac mostarac 10:23 29.04.2010

Re: A

pedja1008
Selo gori a baba se ceslja je vece djubre od svega sto se ikada pojavilo ili ce se pojaviti na pinku a zapravo sluzi za izvlacenje para iz RTS-a preko privatnih produkcija... Obrazovni program naravno vise ne postoji

Na tvoju veliku zalost, ogroman broj ljudi se ne slaze sa tvojom tvrdnjom.
Tako da ces morati da biras neki drugi kanal.
Ili mozda zemlju.
Posto vidim da ti ne leze vrednosti zemlje u kojoj si sad.
libkonz libkonz 10:23 29.04.2010

Re: A

Selo gori a baba se ceslja je vece djubre od svega sto se ikada pojavilo ili ce se pojaviti na pinku

na osnovu čega to kažeš???
zapravo sluzi za izvlacenje para iz RTS-a preko privatnih produkcija...

auuuu, e sad si baš lupio.
saliven saliven 11:25 29.04.2010

Re: A

pedja1008
Selo gori a baba se ceslja je vece djubre od svega sto se ikada pojavilo ili ce se pojaviti na pinku a zapravo sluzi za izvlacenje para iz RTS-a preko privatnih produkcija... Obrazovni program naravno vise ne postoji


Serija koju pominjes promovise vrednosti koje ti ocigledno ne razumes. Reko bih da ti sve sto ima veze sa selom mrzis jer te malo zuljaju kompleksi porekla.
pedja1008 pedja1008 13:37 29.04.2010

Re: A

A koje su to vrednosti?...Vi patrijote i pravi Srbi stalno serete o nekim vrednostima? Nabroj te vrednosti. Sve sto sam mogao da zakljucim gledajuci nekoliko epizoda te sprdnje je da su svi koji zive na selu naivni i glupi na granici mentalne retardacije.

Mene nista ne zulja, Seljackog sam porekla i volim da odem na selo s vremena na vreme. Tamo sam provodio svako leto kao klinac i umem da radim skoro sve. Ako je za tebe merilo vrednosti ovo Bajicevo karikiranje i djubre koje snima onda lepo skini sa neta sve epizode pa mozes do mile volje da ga siljis na te vrednosti...a i na sina Dragana.
pedja1008 pedja1008 13:38 29.04.2010

Re: A

Nisam lupio, posto poznajem nekoliko ljudi koji rade an snimanju tog kica...
libkonz libkonz 16:00 29.04.2010

Re: A

posto poznajem nekoliko ljudi koji rade an snimanju tog kica...

neke statiste?
poznajem i ja ponekog i što se tiče "Sela", tu je sve čisto i pošteno. Novac poreskih obveznika Srbije se ne troši na snimanje ove serije.

"Selo gori, a baba se češlja" je serija, ali i NAJGLEDANIJA EMISIJA od kad se rade merenja, na bilo kojoj našoj televiziji. Trenutno joj ni jedna emisija nije ni približno po gledanosti
saliven saliven 18:52 29.04.2010

Re: A

A koje su to vrednosti?...Vi patrijote i pravi Srbi stalno serete o nekim vrednostima? Nabroj te vrednosti.


Isticanje zdravih odnosa unutar porodice, postovanje tradicije i predaka, rodoljublje, podizanje svesti o raku dojke, promovisanje bogatstva naseg jezika tako sto se u seriji govori kosovsko-resavskim dijalektom, podsecanje da se novcem ne kupuje bas sve...Pedja, razmisli o tome.
kamenkoza kamenkoza 20:47 29.04.2010

Re: A

Selo gori a bab se češlja je: jeftino, za pranje para i ispiranje mozga stvoreno televizijsko GOVNO!!!!
Čega bi se pametan stidio, time se RTS diči!!

p.s. da li si ikada pogledao neku emisiju na BBC, RAI, HRTu...... ???
AlexDunja AlexDunja 23:33 29.04.2010

Re: A

promovisanje bogatstva naseg jezika tako sto se u seriji govori kosovsko-resavskim dijalektom

ajde, bre!
( cist zapadno - moravski:)))

Isticanje zdravih odnosa unutar porodice, postovanje tradicije i predaka, rodoljublje, podizanje svesti o raku dojke


na odavno proveren nacin.iz 19. veka, mislim.
to bi u 21. moralo da se radi drugacije.
dolybell92 dolybell92 04:39 30.04.2010

Re: A

a zapravo sluzi za izvlacenje para iz RTS-a preko privatnih produkcij


... to mu dođe kao uobičajena pojava i nije je
izmislila sadašnja garnitura... to je staro koliko i RTS
angie01 angie01 13:14 29.04.2010

izvini ,Filipe,

je l ti to najozbiljnije?

prvo-ja bih volela da vidim te uslove konkursa,

ako je dovoljno da budesh novinar i to bash tog medija i da govorish jedan svetski jezik-pa takvih, koji taj uslov ispunjavaju ima kol'ko 'ocesh, a ne verujem da je to dovoljno da bi se rukovodilo jednom televizijom.

za rukovodeca mesta-skoro svuda, a narochito ako su aktivnosti upucene na javnost- traze da je porebno najmanje 5 godina rukovodeceg staza, shto podrazumeva i neke konkretne rezultate, (znachi-ne kao na Palmi:) a to opet podrazumeva shiroki spektar potrebnih skilsa.

tijanica veoma ne volim-al' mu se ne moze osporiti da skilse za orkestriranjem teveja ima-pokazao vishe koncepata-po potrebi=shto ne znachi da se ja zalazem da on treba da je taj tata-verujem da ima i drugih, koji bi to kvalitetno mogli, a bili manje negativno konotirani u mnogim pravcima u kojima dotichni jeste- ali mi se chini da to nisi ti- bez neke uvrede, prosto mi po ovome kako se ovde pretstavljash deluje da tvoja konstrukcija nije ta.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:38 29.04.2010

Re: izvini ,Filipe,

Ja ne znam kakva je bila Filipova namera kad je pisao ovaj blog, ali mi se cini da su se komentari pogresno koncentrisali na Filipovu kandidaturu pa je skroz sa strane ostala prica o transparentnosti izbora i nezamenljivosti Tijanica. Od toga sta mi mislimo o Filipovim sposobnostima mislim da je mnogo vaznije pitanje kako to da ce Tijanic jos jednom proci. Da li je stvarno toliko sposoban pa mu se oprastaju lose ocene i nepotpune kvalifikacije ili je covek postao previse mocan? I jos vaznije, ako formalni uslovi nisu presudni neka se onda izmene ili ukinu, jer ako se u jednoj takvoj instituciji ne postuju pravila konkursa sta onda neki svrseni student moze ocekivati kad se prijavi za neki posao. Ako Tijanic ima stelu, sto bi rekli Bosanci, pa dajte onda da se to javno kaze.
angie01 angie01 14:09 29.04.2010

,

pa imaju shtelu svi dErEktori koji su postavljeni i u raznim drugim firmama, koje su od posebnog znachaja za drzavu, a da pri tome, niti su kvalifikovani za taj posao, niti je to ikome bitno-sem shto su neki prvi, drugi, dodavachi u nekim partijama na vlasti, shta je sad tu novo?

mislim, chime su to zasluzili da budu direktori teveja, mitevic, vuchelic, milanovic i slichni,..shta su oni, medijski moguli, ili samo politichke kreature-koje su oni imali kvalifikacije za rukovodjenjem navece medijske kuce?

svrsheni stundent nek na vreme trazi vezu, il nek se dobro uchlani u neku stranku!



to za Filipa, ako nije bitno, ne znam zashto onda spominje svoj sluchaj, i napomenu da ce pokushati ponovo-da ne veruje da je on pravi kandidat, ili je to samo mazohistichka aktivnost-sa sve davanjem predloga da se javno objave profili-to nije bilo ni u samoupravljanju.


meni bi bilo zanimljivo da znam- ko bi bili drugi ozbiljni kandidati?
dolybell92 dolybell92 15:12 29.04.2010

Re: ,

mitevic


Dušan Mitević je bio jedini direktor RTS-a
koji je znao šta je televizija i kako
treba da funkcioniše.
Sa tim ne mešam politiku, već mislim samo na
njegovo poznavanje posla koji je znao da radi,
a što niko ni pre ni posle njega ne ume,
čak ih ni ne interesuje.

Nije isto voditi kuće sa 50 do 100 ljudi,
koje emituju vesti, reklame, i strane serije
tzv. male kuće kao što su bile "Politika"
i "BK TV"... i RTS - prosto je neuporedivo.

RTS koji treba i da proizvodi program,
svih žanrova a ne da po prilici, "sporazumno" kupuje
gotove proizvode od "nepoznatog prodavca"...
ili kao sufinansira proizvodnju ... kao
ko-producent ....hic

Ko je taj koji je napravio TV seriju u privatnom
aranžmanu a da nije znao kome će biti prodata ?
To je tek tema za sebe, sa sve tenderima...

RTS nije samo slika na ekranu koju vidite.
krkar krkar 15:22 29.04.2010

Re: ,

Dušan Mitević je bio jedini direktor RTS-a
koji je znao šta je televizija i kako
treba da funkcioniše.
Sa tim ne mešam politiku, već mislim samo na
njegovo poznavanje posla koji je znao da radi,
a što niko ni pre ni posle njega ne ume,
čak ih ni ne interesuje.


Ne interesuje ni one koji odlučuju o postavljenju gendira. Već odavno. Zato se RTS pretvorio u šta se pretvorio.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 15:37 29.04.2010

Re: ,

pa imaju shtelu svi dErEktori koji su postavljeni i u raznim drugim firmama, koje su od posebnog znachaja za drzavu, a da pri tome, niti su kvalifikovani za taj posao, niti je to ikome bitno-sem shto su neki prvi, drugi, dodavachi u nekim partijama na vlasti, shta je sad tu novo?


Na zalost to nije nista novo, ali zato treba iskoristiti sansu kada se barem jednom u javnosti razgovara o nekoj poziciji da se ona problematizuje i ne pristati na to da ako su drugi primljeni preko veze sto ne bi i on. Ja ne shvatam ljude koji se zale kako nista ne funkcionise u Srbiji a onda se mire sa ovakvim stvarima.

svrsheni stundent nek na vreme trazi vezu, il nek se dobro uchlani u neku stranku!

Ako je to zvanican stav drzave ja bih voleo da to javno cujemo od njenih sluzbenika, pa da se ljudi ne nadaju dzabe da ce nekada ziveti u pristojnoj drzavi.

to za Filipa,

Meni to nije bitno, njemu valjda jeste, ali mislim da je pogresno fokusirati se samo na njegovu kandidaturu u ovom kontekstu.

meni bi bilo zanimljivo da znam- ko bi bili drugi ozbiljni kandidati?

To bi bilo lepo saznati. Mali je problem da se konkurs kao otvara na koji ce eto svi imati prava da se pripreme a vec se unapred spekulise da li Tijanic ostaje ili ne, i da zapravo nije pitanje ko su drugi kandidati nego samo to da li ce on prihvatiti da ostane ili ce otici. Time je svako fer nadmetanje vec unapred iskljuceno.
pedja1008 pedja1008 14:34 29.04.2010

Covek

je samo uporan. A kada se prijavljujes na neki konkurs cv je prvi korak na osnovu koga se ulazi u sledeci krug kandidata. Cinjenica je da Tijanic ne ispunjava minimum uslova. Mada on postuje ovde pominjan misteriozne ''vrednosti'' pa je to valjda dovoljno.
angie01 angie01 14:48 29.04.2010

Re: Covek

pedja1008
je samo uporan. A kada se prijavljujes na neki konkurs cv je prvi korak na osnovu koga se ulazi u sledeci krug kandidata. Cinjenica je da Tijanic ne ispunjava minimum uslova. Mada on postuje ovde pominjan misteriozne ''vrednosti'' pa je to valjda dovoljno.


ako je minimum uslova faks,bavljenje novinarstvom i strani jezik, vec rekoh-takvih ima k'o pleve-al da li je to dovoljno.

pa omrazeni mi tijanic je dokazano elokventniji i bolji novinar od vecine koji sada haraju po raznim medijima, ne vezano za to, da l se nekom svidja ili ne kako on opservira materiju-skilse za teve, je vec doazao, pravljenjem kompletno dve nove, koje uopshte nisu bile hrdjave.

da vidimo minimum ostalih kandiidata!.
pedja1008 pedja1008 14:51 29.04.2010

Re: Covek

Mada ja mislim da ga je preporucila recenica - Ako Djindjic prezivi, Srbija nece. Danas nema bolje preporuke od te. Narocito ako grobar zajase.
seceranac seceranac 14:56 29.04.2010

Re: Covek

pa omrazeni mi tijanic je dokazano elokventniji i bolji novinar od vecine koji sada haraju po raznim medijima


Sada mi nije jasno da li je u pitanju konkurs za direktora ili za novinara
angie01 angie01 14:57 29.04.2010

,

svako vreme ima svoje preporuke!

u jednom je bila- da ostavish svoje radnike u zgradi-dok ti je zemlja pod bombama.

koliko se secam-grobarev prvi dodavach je tada bio ministar informisanja.


al' chini mi se-da to nije tema!
angie01 angie01 15:01 29.04.2010

,

seceranac
pa omrazeni mi tijanic je dokazano elokventniji i bolji novinar od vecine koji sada haraju po raznim medijimaSada mi nije jasno da li je u pitanju konkurs za direktora ili za novinara


to je bila opsaka na pitanje- ako je uslov da imash faks, budsh novinar i govorish jezik,..koliko sam sabrala-direktori medija se obichno biraju iz tog profila-novinar,..dodushe sa impozantnom i uspeshnom radnom biografijom.
jaksa scekic jaksa scekic 16:30 29.04.2010

Uslovi konkursa

Prema Statutu RTS-a, Upravni odbor imenuje i
razressava generalnog direktora dvotrechinskom vechinom od
ukupnog broja cclanova, pri ccemu odluku o imenovanju donosi
nakon sprovedenog javnog konkursa.
Mandat generalnog direktora je ccetiri godine i jedna
osoba mozze biti imenovana za generalnog direktora najvisse dva
puta uzastopno.
Za generalnog direktora mozze biti imenovano lice koje
ispunjava sledeche uslove: da je drzzavljanin Srbije, da ima
visoku struccnu spremu ili da je istaknuti novinar, medijski
struccnjak i menadzzer koji se dokazao izuzetnim rezultatima
rada u radiotelevizijskim kuchama od nacionalnog znaccaja, da
ima najmanje 10 godina radnog iskustva, da zna jedan svetski
jezik i da imam organizacione i novinarske sposobnosti,
dokazane u medijskom poslovanju i vodjenju velikih medijskih
sistema.
Prilikom konkurisanja za izbor za generalnog direktora
svaki kandidat je duzzan da uz prijavu prilozzi program rada i
razvoja RTS-a za period imenovanja, s razradom po godinama.
(Kraj) ded/jzz
angie01 angie01 16:42 29.04.2010

Re: Uslovi konkursa

sad vec mozemo da prichamo!:)
dolybell92 dolybell92 18:28 29.04.2010

Re: Uslovi konkursa

aneks

Radio Difuzna Ustanova Srbije (RDUS) Televizija Beograd,
za svog osnivača ima Vladu Srbije, te što se tiče izbora
Generalnog direktora o tome donosi odluku osnivač.
Sve ostalo je papirologija kojom se da pokriti svaka odluka.

Upravni odbor je imenovan a ne biran....što mu dođe na isto.

A da li je RTS Javni ili Tajni Servis potpuno je nebitno...
mogu ga do daljeg zvati kako hoće, ali dokle god mu sudbinu
određuje neko drugi, ime ne znači ništa.
jaksa scekic jaksa scekic 16:47 29.04.2010

E sad kad ste procitali

uslove konkursa da dodam...

Sta bih ja menjao:

Upravljanje javnim preduzecem RTS je komplikovan proces, jer tu ima mnogo neracionalnog a opet treba zadrzati neke celine koje javni servis mora da ima (npr Hor i orkestar)..Treba znati ekonomiju do bola jer je prihod od EPP 32 miliona evra-citat AT.
Javnom servisu je potreban Direktor-menadzer, koji ce to javno preduzece voditi kao preduzece, jer se tu slivaju-odlivaju ogromne pare.
Da ne govorim o tome da ih ceka digitalizacija, nova oprema, krediti, i ko zna sta jos.
Elem, kad bi takav direktor-menadzer bio postavljen-koji zna da vodi preduzece, onda takav pametan direktor -menadzer se okruzi kreativnim ljudima koji prave program za onoliko para koliko im direktor-menadzer odredi.
BBC, ako me secanje jos sluzi, ima tkz kontrolore programa prvog i drugog, a menadzeri vode racuna o parama-a BTW BBC pod ogromnom kritikom jer se ustanovilo da su trosili pare pretplatnika kapom i sakom.
Elem, moj predlog je razdvojiti funkciju Gen Direktora i Glavnog urednika RTS-a.

I, na kraju kad vidim uslove konkursa, ja ne vidim sem AT i jos jednog coveka, ali nije korektno da mu spominjem ime (da ga AT ne uzme na zub-NN lice nije nijedno od spominjanih u Press-u )druge kandidate.
Jer sem AT, Z. Mitrovica, i NN lica, nema u zemlji Srbiji ljudi koji imaju iskustvo uspesnog vodjenja TV sa nacionalnom freq.
V. Matic vodi ekonomski posrnuli B92, a o ostalim neci ni da govorim, mislim TV sa nac freq.
Posto Mitrovic ne moze, jer bi to bio sukob interesa,V Matic takodje, po sadasnjim konkursnim uslovima ja ne vidim da postoji neko iz sveta TV koji ima bas sve sto UO trazi sem ove gore navedene dvojce.
Ako promene Statut, sistematizaciju, onda moze i bizmismen da bude, sto bi rekao Bogoljub Karic, jer posao je posao, a biznis je biznis-sto rece on.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:38 29.04.2010

Re: Treći čovek

jaksa scekic

Jer sem AT, Z. Mitrovica, i NN lica, nema u zemlji Srbiji ljudi koji imaju iskustvo uspesnog vodjenja TV sa nacionalnom freq.



dolybell92 dolybell92 18:52 29.04.2010

Re: E sad kad ste procitali

Upravljanje javnim preduzecem RTS je komplikovan proces


Svaki posao je komplikovan, još ako ne znaš da ga radiš...
međutim, htedoh nešto drugo da kažem,
RTS postoji samo zbog Informativnog programa,
(slogan "Vaše pravo da znate sve" )
svi ostali programi su "pod moranje" mada, sada,
skoro da i ne postoje ... ali se vode kao da ih ima,
jer, kako bi inače, pravdali pretplatu...
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:45 29.04.2010

Re: E sad kad ste procitali

Jaksa
I, na kraju kad vidim uslove konkursa, ja ne vidim sem AT i jos jednog coveka, ali nije korektno da mu spominjem ime (da ga AT ne uzme na zub-NN lice nije nijedno od spominjanih u Press-u )druge kandidate.


Jaksa,

izvini, ali ipak moram da ti protivurecim u oblasti u kojoj si neuporedivo kompetentniji od mene. I za razliku od tebe, ja svog licnog kandidata nemam razloga ni da krijem posto se, inidirektno, i sam vec preporucio gore negde ispred: naseg blogodrugara Krkisu ...

Evo covek sam rece gore da je kvalifikovan i da se razume u rukovanje milionima. A mislim da bi, mogao mnogo vise od Tijanica, da doprinese kulturno-prosvetnoj (pa cak i prosvetiteljskoj) ulozi Javnog servisa ...

Eto naprimer u njegovom slucaju ne bi niko vise na RTS rekao Mesa, nego iskljucivo onanko kako je Alah hteo: Mehmed Selimovic. Pa bi onda zaglupoljeni gradjani Srbije saznali da se ne kaze "srpski" nego "srbijanski predsednik". Pa da je opravadano da se u skorijoj buducnosti stvori Vojvodjanska nacija (sve sa gramatikom i jezikom za cije stvaranje je on jedan od najkompetentijih strucnjaka na nasim prostorima), pa Bosanska (i Hrvatska) pravoslavna crkva... I uopste kad je bolje "preslatovati" se iz jedne zastrele i nazadne nacije u jednu bolju, noviju i isplativiju ...

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 19:48 29.04.2010

PS

A sto se tice naseg blogodomacina evo moje procene: imali bismo novu TV Bastilju - lepsu i bolju nego sto je ona Slobina ikad bila. Svi politicki neistomisljenici (i misljenja) bi bilo lustrirani ... samo sto sada to vise ne bi bili SPS-kriterijumi politicke podobnosti, nego neki drugi, takodje bolji i napredniji (a i isplativiji)...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana