Politika| Sport

Dotični i slični

Marko Jevtic RSS / 21.04.2010. u 16:32

Ovo je možda i nastavak na temu koju je Saša Radulović započeo "Gde su nestali pristojni ljudi?", sa jednim konkretnim primerom. Povodom ranjavanja na stadionu FK Crvene zvezde, Vensen Dežer, šef delegacije Evropske unije u našoj zemlji, dao je sledeću izjavu:

"Za sprečavanje nasilja ključna je edukacija navijača, ali ponekad se mora pristupiti represivnim merama. To podrazumeva zatvaranje stadiona za vreme utakmice, što jeste nesrećno rešenje, jer ono znači da mnogi ljudi neće moći da uživaju u utakmici, ali mislim da s vremena na vreme morate naučiti lekciju kako biste prevazišli takve teškoće. Problemi sa navijačima ne postoje samo u Srbiji, već i u svakoj evropskoj zemlji. U pitanju je posao koji se neprekidno mora obavljati i u koji moraju biti uključeni klubovi, navijačke grupe, ali i vlast." 

Neki mediji to onda prenesu sa naslovom: EU predlaže: Zbog huligana zatvoriti sve stadione u Srbiji! 

Možda jedini ja nisam shvatio da se iz ove izjave može zaključiti ovo što je u naslovu? Možda sam ja jedini kojem ja ovakva izjava (da kao krajnja mera moramo koristiti i zatvaranje stadiona) logična posle svega što se desilo ili dešava? Ili sam neko ko ne veruje da EU hoće da uništi naš fudbal (ako je uopšte moguće srozati više fudbal kakav se trenutno igra u Srbiji)?

Komentar na tu izjavu daje veoma pristojni i uglađeni Dule Savić, valjda kao direktor svih mlađih selekcija u kući fudbala FSS-a (ili na kojoj god funkciji da je):

"Zahvaljujući njihovom „Milosrdnom anđelu" i sličnim akcijama iz okupatorskog repertoara, u Srbiji je i došlo do porasta agresivnosti, i to se jasno oslikava na našim stadionima. Zato su dotični gospodin i slični zlikovci poslednji koji mogu sebi dati za pravo da nam dele lekcije."

Zanimljivo je da je UEFA dala donaciju od 2 miliona evra za izgradnju Kuće fudbala u Staroj Pazovi. Kući fudbala gde je, prema saopštenju FSS-a iz februara, Dule Savić jedan od direktora mlađih selekcija? Da li prima tamo neku platu? Čudo ti zlikovci nam dadoše tolike pare. Ili UEFA nije zlikovačka (iako je Francuz na čelu), već je to samo EU. Dule ne štedi Francuze:  "Negativna energija i zlo koje se u proteklih 20 godina nataložilo u našoj zemlji direktna je posledica politike koju evropske velesile, među kojima je i Francuska, vode prema Srbiji".  

Jel on u Francuskoj bio sa porodicom za vreme bombardovanja? Jel njegova porodica i on imaju i državljanstva te zemlje? I otkud mu uopšte da je gospodin Dežer, za koga sam doduše prvi put čuo, zločinac?

Rođen sam u Beogradu... početak osnovnog obrazovanja obeležili su ratovi u Hrvatskoj i Bosni - izbeglice u Beogradu, inflacije, sankcije... Prvu godinu gimnazije ("od kolevke pa do grobra najlepše je đačko doba") prekinulo je bombardanje ali ja nisam išao nigde, kasnije su usledili štrajkovi, skraćeni časovi ... sve do 5. oktobra, kada je konačno krenulo da se normalizuje malo. Studirao i radim ovde... Prvi put sam iz zemlje bez vize (cimanja i stresa oko nje) mogao da otputujem tek u decembru 2009. Bio je to napokon lep osečaj! Iz te moje perspektive i mog vaspitanja, izjave bivšeg fudbalera i funkcionera FSS-a deluju mi: licemerne, nepristojne, ... da ne nabrajam sada. Takođe, parafraziraću i samog Savića, ja mislim da je dotični gospodin (i slični) poslednji koji može sebi dati za pravo da nam dele lekcije.

Znam da ima dosta ljudi koji će biti u fazonu "Bravo Dule", znam da ima dosta njih koji će ga voleti više jer eto rekao je on sad tim zločincima: neće nama Evropa da uništava naš srpski fudbal, poznat po posećenim, atraktivnim utakmicama, po lepim i prepunim stadionima i sl. Dule Savić - poslednji bastiljon srpskog fudbala! Ali dobro, ima i onih koji misle da je neko smestio Rebrači samo zato što je najleša srpkinja. 

Dokle više? Dokle će Dule Savić da priča nekome nešto?!? Dokle njegove izjave i koga više briga za njegovo mišljenje....Gde su nestali pristojni ljudi?

U stvari možda je problem u meni? Možda sam ja ipak skromnih mogućnosti pa ne mogu da skapiram sve te zavere protiv naše zemlje, fudbala, sporta, čojstva i junaštva, boćanja i sl. Verovatno ima i tu istine jer mene mnoge stvari čude pa ne mogu da ih skapiram.

Možda najbanalnije je rampa za izlaz na parkiralištu Aerodroma Beograd koja stoji na uzbrdici. Od toliko prostora i tolikog parkinga, rampa je napravljena na jednom jedinom mestu koje ima uzvišenje, pa vozač mora da drži kočnicu ili povlači ručnu, da bi mogao da ubaci karticu i da se rampa podigne. Mislim da je ovo jedini Aerodrom na svetu ili možda čak i jedino parkiralište na svetu koje ima tako nešto apsurdno. 

I dok sam pisao blog naletala je još jedna izjava poslanika DSS-a oko Avalskog tornja:

"to govori o duhu našeg naroda da u inat možemo mnogo stvari da uradimo"

Možda nam trebaju :

 

 

 



Komentari (25)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Strongman Strongman 16:47 21.04.2010

Reče jedan političar

jednom mom prijatelju da ga današnja atmosfera, sa prostaklukom i nasiljem u parlamentu, nasiljem i nekulturom u narodu mnogo podseća na atmosferu pred atentat.. Znate već koji.

A umesto Zemunskog tu je Šrićev klan....

To be continued
pedja1008 pedja1008 16:47 21.04.2010

Ima

taj jos interesantnih izjava, kao ona o crnim fudbalerima...
sesili sesili 16:58 21.04.2010

Re: Ima

I meni je već puna korpa "finoće" u izjavama Duleta Savića!
PeckoPivo PeckoPivo 16:59 21.04.2010

ma daj bre...

... ko jos Duleta Savica uzima za ozbiljno?

iliti, ako hoces i ovako:
apsolutno treba zatvoriti stadione dok ne nestane stoka huliganska sa istih...
Marko Jevtic Marko Jevtic 21:16 21.04.2010

Re: ma daj bre...

. ko jos Duleta Savica uzima za ozbiljno?


ima ih
nsarski nsarski 17:02 21.04.2010

Ne bih da relativizujem

i ove cinjenice koje si naveo se ne mogu relativizovati nicim. Steta i zlo od diletanata su apsolutni. Bilo gde. Bilo kada.
Seca li se neko ministra Suvara koji se pobunio protiv "elitizma" kod skolovanja, pa je uveo "suvarice" - skole u kojima se ne nauci nista, i onda su svi ponavljaci jednaki?
Da li je neko citao Memoare gospodina Micunovica koga je Tito poslao da bude nas ambasador u USA (za vreme Kenedijeve administracije), a covek nije znao ni rec engleskog. Zapravo, on nije znao ni jedan strani jezik, a i svoj je koristio kao da muce. Jedina kvalifikacija - dobar partijski kadar. I tako dalje do beskraja.

U medjuvremenu, na drugoj strani Atlantika...

Kad je udario uragan Katrina, na celu FEMA (Federal Emergency Management Agency) agencije za odgovor na hitne situacije - ratovi, teroristicki napad, zemljotresi, uragani - nalazio se Majkl Braun, postavljen od strane Busa, i jedina kvalifikacija doticnog gospodina za tako odgovoran posao je bila - sudija na medjunarodnim izlozbama arapskih konja. (nije sala, nije Monti Pajton). Taj covek se pojavio na CNN i izjavio da pojma nije imao da se na stadionu u Nju Orleansu nalazi toliko ljudi, i da nemaju vodu, hranu, uslove, i sve. Evo intervjua:



Ubrzo zatim je Bus pohitao da spase stvar i potapsao ga po ramenu. You did heck of a job, Brownie!:



I tako dalje do beskraja.

Ovo sto sam rekao nicim ne opravdava diletantizam nasih idiota. Ali, such is the world we live in.
angie01 angie01 17:25 21.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

Ali, such is the world we live in.


a shta je ovo nego relativizacija i to shkolski primer!!!!
nsarski nsarski 17:29 21.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

a shta je ovo nego relativizacija i to shkolski primer!!!!

Not really. U pitanju je citat iz filma Mission.
Uostalom, suocen sa ludilom kakvo se ovde pominje, covek nema mnogo izbora.

Ili da slegne ramenima i vajka se. Ili da se pridruzi sistemu. Ili da uzme pusku na rame, bombu u ruku, i krene da menja sistem.
Well, kad budes sakupila 500 milijardi dolara za naoruzanje, ja cu ti se pridruziti. Za sada se samo nerviram. (Tacnije, ne neviram se. I just watch in amazement.)
angie01 angie01 17:33 21.04.2010

,

nsarski
a shta je ovo nego relativizacija i to shkolski primer!!!!Not really. U pitanju je citat iz filma Mission.Uostalom, suocen sa ludilom kakvo se ovde pominje, covek nema mnogo izbora.Ili da slegne ramenima i vajka se. Ili da se pridruzi sistemu. Ili da uzme pusku na rame, bombu u ruku, i krene da menja sistem. Well, kad budes sakupila 500 milijardi dolara za naoruzanje, ja cu ti se pridruziti. Za sada se samo nerviram.


sharski slatka, nemoj da se nervirash, nego se ukljuchi u politiku-odlichno ti ide demagogija!

vajkanje i sleganje ramenima razumnih ljudi-je najveca krivica, shto oni kakani odrade shta su 'teli!
Marko Jevtic Marko Jevtic 21:17 21.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

such is the world we live in.


bar možemo da kažemo gde god možemo da to nama nije normalno....
nsarski nsarski 01:49 22.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

bar možemo da kažemo gde god možemo da to nama nije normalno....

S ovim se potpuno slazem.
banem92 banem92 07:22 22.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

Kad je udario uragan Katrina, na celu FEMA (Federal Emergency Management Agency) agencije za odgovor na hitne situacije - ratovi, teroristicki napad, zemljotresi, uragani - nalazio se Majkl Braun, postavljen od strane Busa, i jedina kvalifikacija doticnog gospodina za tako odgovoran posao je bila - sudija na medjunarodnim izlozbama arapskih konja.


Valja gledati našu Skupštinu - svašta se čuje, upoznamo se zakonima koji slede i često bude zabavno do apsurda. Tako je juče ministar kulture bio poslat od Vlade da brani predlog zakona o zaštiti stanovništva od duvanskog dima.

Na primedbu da nije kvalifikovan za ovaj zadatak, ministar je uzeo reč i odgovorio (parafraziram što bolje): "Ja već 20 godina živim sa suprugom koja je doktor (lekar prim. ja), tako da je meni ova materija dobro poznata!". Dakle kvalifikacija našeg izaslanika Vlade da brani ovaj zakon je to što mu je supruga doktor.

Ako hoćete da budete nastavnik matematike, a diplomirali ste građevinu ili mašinstvo ili elektrotehniku - vi niste stručan kadar. Vi znate matematiku, ali niste naučili da predajete, niste savladali metodiku i didaktiku. Kod nas nisam siguran da je ijedan ministar "stručan" za posao koji obavlja, ili je takvih manjina. Da ne nabrajamo. Narod kaže: stavi inženjera mašinstva da bude menadžer i gledaj propast. Dokazano u praksi više puta.

Inače, Tomica je u bolnici, tako da su morali da ga zamene nekim (da ne budem na kraj srca).

Šteta što niko ne prenosi zanimljivosti iz skupštinskog života. Tako smo juče čuli da se u predlogu ovog zakona sobom naziva prostorija koja ima četiri zida, pod i plafon (gde ste videli sobu bez plafona ili poda?), da se koncentracija duvanskog dima meri po površini, a ne po zapremini (nagradno pitanje: koliko molekula bilo čega ima u metru kvadratnom?), da prostorija osim vrata i prozora može da ima druge otvore (koji su to?), da je moguće obezbediti da se vazduh iz prostorije u kojoj se ne puši i one u kojoj se puši, kada su odvojene jednim vratima, ne meša, da takva vrata moraju da se zatvaraju mehanički (kako inače?) itd. To sve apropo stručnosti, a mi se smejemo ovog gospodinu - sudiji arapskih konja.
dragan7557 dragan7557 08:24 22.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem

Na primedbu da nije kvalifikovan za ovaj zadatak, ministar je uzeo reč i odgovorio (parafraziram što bolje): "Ja već 20 godina živim sa suprugom koja je doktor (lekar prim. ja), tako da je meni ova materija dobro poznata!". Dakle kvalifikacija našeg izaslanika Vlade da brani ovaj zakon je to što mu je supruga doktor.

Elem, čul' ti za našu:

"S' kim si onaki si" ????

cerski
mariopan mariopan 08:57 22.04.2010

Re: Ne bih da relativizujem


Na primedbu da nije kvalifikovan za ovaj zadatak, ministar je uzeo reč i odgovorio (parafraziram što bolje): "Ja već 20 godina živim sa suprugom koja je doktor (lekar prim. ja), tako da je meni ova materija dobro poznata!". Dakle kvalifikacija našeg izaslanika Vlade da brani ovaj zakon je to što mu je supruga doktor.

Pala sam od smeha...
angie01 angie01 17:28 21.04.2010

slazem se sa tim,

da ljudima kao shto je dulenezatvarmochisavic, ne treba davati nikakav medijski prostor da prosipa svoje gluposti-dovoljno ima vec unezverenih i izgublejnih u prevodu, da bi se na indoktrinacije ovakve vrste gledalo sa tolerancijom.
Marko Jevtic Marko Jevtic 21:18 21.04.2010

Re: slazem se sa tim,

unezverenih i izgublejnih u prevodu


upravo to
danko011 danko011 18:55 21.04.2010

Zlikovci vs. Patriote !!!

Danas sam cuo na radiju izjavu bivseg tuzioca koji je rekao parafraziram da navijaci organizuju stranku SIGURNO bi presli cenzus. A duhovnih ideologa(patriota) kao Dule Savic ima svuda od "oca" nacije Dobrice Cosica do Savica. Vecina u drustvu inklinira ka tim idejama. Onda se svi iznenade kada se desi linc na ulici. Moje pitanje gospodinu Savicu zar je taj francuz (Bris Taton) isto zlocinac?
Bili Piton Bili Piton 19:41 21.04.2010

Re: Zlikovci vs. Patriote !!!

danko011
A duhovnih ideologa(patriota)


Nasmejao sam se sam sebi jer sam u brzini procitao "duhovnih patologa"
danko011 danko011 20:47 21.04.2010

Re: Zlikovci vs. Patriote !!!

Bili Piton
danko011
A duhovnih ideologa(patriota)


Nasmejao sam se sam sebi jer sam u brzini procitao "duhovnih patologa"

Slobodna interpretacija je pozeljna.
mariopan mariopan 21:55 21.04.2010

Re: Zlikovci vs. Patriote !!!

Bili Piton
danko011
A duhovnih ideologa(patriota)


Nasmejao sam se sam sebi jer sam u brzini procitao "duhovnih patologa"

hahahahaa ...pa neka patologija jeste
Sepulturero Sepulturero 20:43 21.04.2010

Дуле Савић

А зашто да нас не интересују изјаве Дулета Савића? Зар зато што не мисли исто као ви? И зар није близу памети да га баш тај дужи боравак у иностранству квалификује да о њему има више знања него ви?
Marko Jevtic Marko Jevtic 21:31 21.04.2010

Re: Дуле Савић

А зашто да нас не интересују изјаве Дулета Савића?


Zato što imamo valjda i to pravo da nas ne interesuju izjave bez argumenata, kvalifikacije bez pokrića i licemerstvo.

Зар зато што не мисли исто као ви?


To nema veze sa mišljenjem. Ne verujem da ima mnogo osoba na celom svetu koji misle kao ja oko svega.

Ako radite u Kući fudbala koju je finansirala UEFA (Evropa) a non stop ste protiv te Evrope; ako porodica i vi imate pasoše Francuske i tamo ste i kada nas bombarduju, a u isto vreme širite nacionalizam i žao vam je što smo se predali i što nas nisu bombardovali dok ne istroše bombe pa da pobedimo; ako možeete da putujete gde i kad hoćete dok ostali moraju da čekaju vize, a vi se zalažete da ne uđemo na belu šengen listu; ako ljude karakterišete kao zločince samo zato što su Francuzi ili Evropljani, ako stvarno verujete da Evropa ima cilj da uništi naš fudbal, .... to onda nije mišljenje, jer ja ne vidim da on radi ono što priča. Ako ima mišljenje neka bude dosledan delima u tome.

И зар није близу памети да га баш тај дужи боравак у иностранству квалификује да о њему има више знања него ви?


Ne
mariopan mariopan 22:06 21.04.2010

Re: Дуле Савић

Nemam pojma o Duletu Saviću osim da je bio fudbaler?
Jedino što znam to je da mase ljudi ne možeš drugačije opomenuti ni vaspitati osim , ponekad, takvim merama koje će da ih stvarno zabole. A mase su na stadionima, i tu u čoporu, pojedinci postaju vukovi i zločinci, dok su nasamo manji od makovog zrna.

Ako vole sport i fudbal zašto ga ne gledaju, navijaju, pevaju, mašu rekvizitima, šalovima, kapama,, zastavicama, zaaaastavama od kilometra ako baš hoće - nego se tuku i ubijaju ne samo po stadionima nego i u gradu.

Zato TREBA zatvarati stadione kao kaznu, koliko dugo to neka bude prema prekršaju ocenjeno ..ali ja sam za to da se mladi divljaci uteraju u neki red, ovo je prevršilo meru.

Ubistvo mladog Tatona nije jedino, ubijaju se deca međusobno zbog sporta? To im je sport da se ubijaju ili nekoga ubiju? Onda zakon mora da bude preventivan i represivan gde god to može.
die hard die hard 23:06 21.04.2010

Re: Дуле Савић

Zato TREBA zatvarati stadione kao kaznu,


Ovde ne bi trebalo zatvoriti stadione nego zabraniti fudbal kao takav, a i basket se ozbiljno kvalifikovao.Kolikogod da me to boli jer volim te sportove, basket posebno.Al ovo u Srbiji bas ode u tri lepe ...
Ne zabranjivati, naravno,klincima da pikaju besiku po livadicama...
jack_napier jack_napier 22:43 22.04.2010

Dule Savic, gradjevine iz inata....

Marko,

pre svega - odlicna tema.

Neko je gore lepo postavio pitanje u stilu "Koga boli uvo sta ima da kaze Dule Savic?"

Ja bih malo preformulisao pitanje i otprilike bi izgledalo ovako:

Ko i zbog cega daje Duletu Savicu medijski prostor da nas deranzira dok u dokolici cesemo mosnice i pijemo pivo?

Mozda deluje kao da se sprdam, ali zapravo nije tako. Sta prosecan srbin voli da uradi kada dodje kuci posle skole, posla, faksa...? Pa naravno da zeli da se opusti i pogleda nesto na tv-u, nekih sat-dva.

I onda uz svo to bombardovanje aktuelnostima, lupetanja pojedinih govedjih lobanja i ostalih stvari nas televizor pocne da popusta pod pritiskom i sam se pretvori u odredjenu neman koja dobija oblik DULETA SAVICA. A Dusan, na nasu veliku zalost uvek voli nesto pametno da kaze.

Dusan je veliko ime srpskog fudbala, ali ne i toliko veliko ime da bi morali da trpimo njegove kvazi-patriotske ode razmisljanjima iz devedesetih.

Odnosno, nije to razmisljanje iz devedesetih, to je razmisljanje iz kamenog doba, koje je devedesete ucinilo nesrecnim.

Avaj, dopada mi se tvoja paralela izmedju Dusanovog vredjanja doticnog gospodina i cinjenice da se Kuca Fudbala finansira iz evropske kase.

Medjutim, postoji jos paradoksalnija cinjenica koja totalno zakopava gospodina Dusana.

Naime Dusanov sin, inace fudbaler, poseduje francuski pasos :)))

To bi otprilike moglo da stavi tacku na temu svake rasprave o ovom "patrioti".

Sto se tice TORNJA....Procitao sam u "Novostima", ja mislim najavu otvaranja ovog sibola Bg-a. Tacnije jednog od simbola. Ne treba izuzeti najbolje devojke na svetu, Kalemegdan , Usce (ne mislim na TC) ...
Naslov clanka je bio: SIMBOL DOBRE VOLJE I PRKOSA

Pomislio sam isto sto i ti, sa dodatkom da sam na glas prokomentarisao:

"Kakav prkos bre zemjace, nemoj da ti posalju krstarecu jednu, pa opet sve da moramo iz prkosa da gradimo. Cuti tu i divi se Tornju, bez lucidnih doskocica, koje nikome nisu zanimljive."

Toliko :)

Pozdrav

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana