Društvo| In memoriam| Ljudska prava| Politika| Život

In memoriam: Biljana Kovačević Vučo

Branislav Kovačević Cole RSS / 20.04.2010. u 10:13

Biljana Kovačević Vučo
Biljana Kovačević Vučo
Preminula Biljana Kovačević Vučo



U Beogradu je danas preminula Biljana Kovačević – Vučo, advokat i aktivista za zaštitu ljudskih prava u Srbiji. U svojoj dugoj karijeri aktivistkinje mirovnih pokreta i aktivistkinje za zaštitu ljudskih prava bila je, između ostalog, osnivač Saveta za ljudska prava Centra za antiratnu akciju u Beogradu i šef SOS linije za pravnu pomoć žrtvama političe, etničke i dikriminacije na radu (1992-95), osnivač, generalni sekretar i šef kancelarije za pravnu pomoć Helsinškog odbora za ljudska prava u Srbiji (1994-1997), predsednica izvršnog odbora Centra za tranziciju ka demokratiji (1997) i osnivač i predsednica Komiteta pravnika za ljudska prava – YUCOM (od 1997) - nekadašnji Jugoslovenski komitet pravnika za ljudska prava. Biljana Kovačević – Vučo jedan je od osnivača Jugoslovenske akcije NVO i nezavisnog sindikata “Nezavisnost” (mart, 1999.), članica Radne grupe za budućnost bivše Republike Jugoslavije (osnovana jula 1999. na Konferenciji u Bratislavi organizovanoj od strane East West Instituta iz Njujorka).Bila je i inicijator  najvećeg broja koalicija I mreža nevladinih organizacija koje se bave zaštitom ljudskih prava na teritoriji Srbije I u regionu.
Autor je mnogih publikacija I članaka. O problemu ljudskih prava dala je mnoge intervjue kao i izjave za medije. U svojoj karijeri kao pravnika radila je kao pravni savetnik u Privrednom sudu u Beogradu (1978 – 1988.), i kao viši saradnik u krivičnom i građanskom odeljenju Vrhovnog suda Srbije (1988-1996.). Od 1996. godine bavila se advokaturom u Beogradu, u advokatskoj kancelariji specijalizovanoj za krivično pravo i slučajeve kršenja ljudskih prava. Zastupala je žrtve kršenja ljudskih prava pred nacionalnim i međunarodnim telima (Komitet UN za ljudska prava i Evropski sud za ljudska prava). Bila je zastupnik novinara Bodrožića u jedinom slučaju koji je protiv Srbije dobijen pred Komitetom UN za ljudska prava. Bila je član je tima eksperata i advokata YUCOM-a koji su dobili 2 slučaja pred Evropskim sudom za ljudska prava.

 

 

Atačmenti



Komentari (111)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milutin Milošević Milutin Milošević 10:17 20.04.2010

Poštovanje

Bila je hrabra i odlučna žena. Zaslužila je svako poštovanje, slagali se ili ne sa njenim stavovima.
Spiridon Spiridon 10:28 20.04.2010

pitam se


koliko ljudi u Srbiji moze da ukapira koliko su ljudi kao sto je bila Biljana potrebni nasoj zemlji???

Da li su osobe kao sto je Biljana dragocenije od vecine ministara i propratne gomile dupelizaca koje idu uz njih?

Da li su nam potrebni poltroni ili oni koji hrabro opominju na greske i obaveze koje definitino postoje?




Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 10:36 20.04.2010

Re: pitam se

a koliko bi se sve jos sporije kretalo putem kakvih-takvih promena da nema RETKIH osoba, kao što je bila Biljana. Onih 90-tih podrzavala je dr Ivana Đurića, koga takodje nema...Ali Srbija brzo zaboravlja i ne prasta onima koji ne zaboravljaju.
Spiridon Spiridon 10:38 20.04.2010

Re: pitam se

Branislav Kovačević Cole
a koliko bi se sve jos sporije kretalo putem kakvih-takvih promena da nema RETKIH osoba, kao što je bila Biljana. Onih 90-tih podrzavala je dr Ivana Đurića, koga takodje nema...Ali Srbija brzo zaboravlja i ne prasta onima koji ne zaboravljaju.


Nije lako biti jedini trezan među pijanima.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:49 20.04.2010

Re: pitam se

koliko ljudi u Srbiji moze da ukapira koliko su ljudi kao sto je bila Biljana potrebni nasoj zemlji???

pa mozemo da se prosetamo do nekih novinskih sajtova pa da procitamo komentare, pa za dva sata da ponovo analiziramo koliko su je voleli. najlakse je bilo etiketirati je i pljucnuti, tako se postaje frajer na splavu.
edit:
na pressu nema nijednog komentara (verovatno je vest zatvorena za komentarisanje), dok je na blicu veoma zanimljiva situacija, naime izgleda da moderator tamo dobro cisti komentare tako da nema ni jednog uvredljivog i slicno, ali na komentar u kojem se isticu njene vrline za borbu civilnog drustva i slicno dobije na desetine negativnih preporuka i uvek manje pozitivnih. patologija!
buba_truba buba_truba 11:22 20.04.2010

Re: pitam se

Aleksandar Stosic
pa mozemo da se prosetamo do nekih novinskih sajtova...

A možemo li da se uzdržimo od tog "šetanja do nekih" - bar u ovoj prilici, i na ovom blogu?

Mir Biljaninoj duši. Iskreno saučešće porodici.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:31 20.04.2010

Re: pitam se

A možemo li da se uzdržimo od tog "šetanja do nekih" - bar u ovoj prilici, i na ovom blogu?

pa vi se suzdrzite, ko vam brani. razgovaram sa spiridonom, hvala lepo.
alselone alselone 11:32 20.04.2010

Re: pitam se

Spiridon

koliko ljudi u Srbiji moze da ukapira koliko su ljudi kao sto je bila Biljana potrebni nasoj zemlji???

Da li su osobe kao sto je Biljana dragocenije od vecine ministara i propratne gomile dupelizaca koje idu uz njih?

Da li su nam potrebni poltroni ili oni koji hrabro opominju na greske i obaveze koje definitino postoje?



Nisam je voleo, verovao sam i verujem da je radila pogresno, ali sa ovim moram da se saglasim.
buba_truba buba_truba 11:35 20.04.2010

Re: pitam se

Aleksandar Stosic
pa vi se suzdrzite, ko vam brani. razgovaram sa spiridonom, hvala lepo.

Ma u redu je. Budi "frajer na splavu", molim lepo.
dj dj 11:48 20.04.2010

Re: pitam se

obratiti paznju i na broj klikova na "nepreporucujem" na b92 komentarima
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:50 20.04.2010

Re: pitam se

obratiti paznju i na broj klikova na "nepreporucujem" na b92 komentarima

nisam tu gledao, ali mogu da zamislim...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:54 20.04.2010

Re: pitam se

Ma u redu je. Budi "frajer na splavu", molim lepo.

gospodjice, sve je u redu, vi ne morate da analizirate komentare, meni se analiziraju jer mislim da je to bitno.
prica o komentarima je u kontekstu spiridonovog komentara-pitanja koliko smo svesni njenog gubitka, hajde sad spiridona zamolite da izbirse komentar i da neka samo linkuuje cvet i reci saucesca...
ElectricDreams ElectricDreams 13:27 20.04.2010

Re: pitam se

dj
obratiti paznju i na broj klikova na "nepreporucujem" na b92 komentarima


Ja razumem da neko ko je ne voli da negativan glas komentaru u kome piše nešto pozitivno na račun njenog rada...
Ali da gomila ljudi da negativan glas komentaru u kome piše "Saučešće" ili "Žao mi je"... wtf?!

WWJD?!
masovna_keva masovna_keva 13:56 20.04.2010

Re: Poštovanje

Slatka, pristojna, razborita, racionalna ženica koja je stvari nazivala pravim imenima i bila definitivno mlada za umiranje. Baš mi je žao...
Freedom of Information Freedom of Information 15:16 20.04.2010

Re: Poštovanje

Bila je hrabra i odlučna žena

Bila je i borac koji do kraja veruje u pobedu.Pre dvadesetak dana sam ucestvovao na jednom dobrom skupu, o primeni tranzicionih zakona, u organizaciji njenog YUCOM- a.Iako je vec bila veoma lose ipak se javila sms-om i zahvalila. Zavrsila je pozdravom i recima - "vidimo se".Na zalost,ovaj put nije bila u prvu.Neka pociva u miru.
bogumilaf bogumilaf 20:57 20.04.2010

Re: pitam se

nisam tu gledao, ali mogu da zamislim...

Ja maločas pogledala, blagi užas !!!
tripraseta92 tripraseta92 21:31 20.04.2010

Re: pitam se

ElectricDreams

Ali da gomila ljudi da negativan glas komentaru u kome piše "Saučešće" ili "Žao mi je"... wtf?!

WWJD?!

Ne daje gomila ljudi negativan glas, već jedna mala organizovana grupa, koja čitav dan sedi i klikće na " ne preporučujem" da bi napravila utisak u javnosti da su je svi mrzeli. I da će mrzeti sve koji govore protiv režima ( raznih). Jer se na komentarima može glasati bezbroj puta sa istog kompjutera.

Ne razumem zašto se dozvoljava vrednovanje komentara na vest o smrti? Ipak je ovo Srbija. Ovde se hrabri ne vrednuju pozitivno ni u smrti, a kamoli za života.

Biljana, neka ti večna slava!
NNN NNN 21:38 20.04.2010

Re: pitam se

trezan među pijanima
i ne samo to, nego još i pokušava da ih otrezni.
AlexDunja AlexDunja 10:32 20.04.2010

mir joj duši

Exitus Letalis Exitus Letalis 10:36 20.04.2010

Re: mir joj duši

umrla je moja drugarica.
hrabra, nesalomljiva, dosledna,
divan čovek i prijatelj ...
srce mi se slama ...
plačem ...

jasna bogojević
antioksidant antioksidant 10:37 20.04.2010

Re: mir joj duši

spokoj joj dusi
ivana23 ivana23 10:40 20.04.2010

Re: mir joj duši

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:42 20.04.2010

Re: mir joj duši

Jedna od onih hrabrih osoba kojoj imamo da zahvalimo da Srbija nije potonula u potpuni mrak devedesetih. Tuzan dan.
JJ Beba JJ Beba 12:57 20.04.2010

Re: mir joj duši

nemam reči.
besna sam.
zapanjenja, tužna
nek nađe mir
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:45 20.04.2010

nekolebljiva

Jedna vrlo hrabra zena, britkog jezika, svesna trentuka u kojem je zivela, ukazivala na sve trulezi ovog drustva i bez rezerve kritikovala. Mnogo ce nam nedostajati njena kriticka rec, jer sve je manje onih nepotkupljivih koji smeju i dalje da kazu sta misle samo na osnovu snage svog autoriteta. Plasim se da nismo ni svesni koga smo i sta smo izgubili. Biljani hvala sto je svojom nepokolebljivscu i nas ucila toj vestini.
dolybell92 dolybell92 10:54 20.04.2010

Biljana Kovačević Vučo



Veliki gubitak za sve nas.
Mnogo mi je žao....zauvek će nedostajati.
Nestade još jedna plemenita Biljka iz
naše prašume... i Biljanu je korov savladao.
Ništa nije slučajno.
yngwie92 yngwie92 10:59 20.04.2010

respect

sentinel26 sentinel26 10:59 20.04.2010

Otišla je

Biljana
istinski i neustrašivi borac za ljudska prava.
Neka joj je slava i hvala za sve što je uradila za ovo društvo.

Živjeće njeno djelo.
marouk marouk 11:10 20.04.2010

:((

prosto mi je za nevericu...
Nije je bilo neko vreme i onda ovako loše vesti!

Saučešće porodici i svima koji su je poznavali i cenili njen rad.

Premalo je takvih ljudi a sada nema ni nje. Preveliki gubitak za Srbiju a najviše za one za koje se zalagala i kojima je bila jedina nada.

:'(
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 11:15 20.04.2010

UH

pokoj joj duši.

kakva šteta... kakva velika šteta...
ssvetlana92 ssvetlana92 11:33 20.04.2010

Hrabra žena

Veoma mi je žao, bila je neustrašiva u ovom našem okrutnom društvu, koji ne prašta istinu.
rapunzel rapunzel 11:53 20.04.2010

Re: Hrabra žena

neverovatno hrabra i pametna žena.
mnogo mi je žao.
Jelena Gall Jelena Gall 11:53 20.04.2010

RIP

strašna vest i ogroman gubitak.
umrla je "posle teške bolesti" kao što možemo čitati po vestima. da, ali nije umrla od raka, što će svako u prvi mah pomisliti kad to pročita, nego od sepse nakon "uspele operacije".
ubila je srbija. izvinjavam se, gorka sam, ne mogu drugo da napišem.
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 11:55 20.04.2010

Re: RIP

umrla je "posle teške bolesti" kao što možemo čitati po vestima. da, ali nije umrla od raka, što će svako u prvi mah pomisliti kad to pročita, nego od sepse nakon "uspele operacije".
ubila je srbija. izvinjavam se, gorka sam, ne mogu drugo da napišem.

uf, pa onda bi ovo moglo da bude i slucaj za pravosudje!
Jelena Gall Jelena Gall 11:59 20.04.2010

Re: RIP

ne znam, saša, nikakve detalje, samo ovoliko koliko sam napisala. i nisam sposobna za bilo kakvu racionalizaciju trenutno, još me ne napušta šok...
intrepid intrepid 12:06 20.04.2010

Re: RIP

Jelena Gall
ubila je srbija.



mislim stvarno, samo zbog pijeteta prema pokojnici, necu ti odgovoriti onako kako zasluzujes.
r_a_f r_a_f 12:12 20.04.2010

Re: RIP

ubila je srbija


овако нешто написано је крајње злонамерно
користити овакву ситуацију да овако нешто напишете не може никако другачије да се окарактерише

саучешће породици.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:21 20.04.2010

Re: RIP

Jelena Gall

ubila je srbija.

Jelena, bez obzira na svu gorčinu, predlažem ti da ovu rečenicu izbrišeš.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 12:25 20.04.2010

Re: RIP


umrla je "posle teške bolesti" kao što možemo čitati po vestima. da, ali nije umrla od raka, što će svako u prvi mah pomisliti kad to pročita, nego od sepse nakon "uspele operacije".
ubila je srbija.

ako je ovo istina.........
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:16 20.04.2010

Re: RIP

da, dobila je sepsu, upalu pluća, infekciju.
da, organizam nije odbacio bubreg.
da, po sobi su šetale bubašvabe ... u sterilnoj sobi...
nije je ubila srbija, ali jeste nemar, zapuštenost, nebriga ...

milionima ljudi je presađen bubreg pa su živi, zdravi, plivaju, skijaju, rade ....

zar je moguće da se u bolnici na intenzivnoj nezi šetaju bubašvabe?!?!?!
pa tu ne treba nikava viša matematika, samo higijena...
a tu se lečimo...

p.s. potpuno kapiram lektorku.
plačem od tuge, besa i nemoći...
sybil sybil 13:17 20.04.2010

Re: RIP

ja sam pomislila da je umrla od raka, sta drugo moze da bude duga i teska bolest. ne mogu da verujem da su sepsu nazvali ' duga i teska bolest', sto ne kazu pravi uzrok.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:25 20.04.2010

Re: RIP

Exitus Letalis

p.s. potpuno kapiram lektorku.
plačem od tuge, besa i nemoći...

Ukapirao sam i ja, ali ne bi bilo dobro da ovaj In memoriam pođe putem uobičajenih prepucavanja poštovalaca i protivnika onoga što je radila pokojna Biljana Kovačević Vučo. Otud moj predlog.
ElectricDreams ElectricDreams 13:30 20.04.2010

Re: RIP

Exitus Letalis
nije je ubila srbija, ali jeste nemar, zapuštenost, nebriga ...


Nemar, zapuštenost, nebriga... to su sve, već odavno, sinonimi za srbiju...
Tako da... jeste, ubila je srbija!
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:32 20.04.2010

Re: RIP

sybil
ja sam pomislila da je umrla od raka, sta drugo moze da bude duga i teska bolest. ne mogu da verujem da su sepsu nazvali ' duga i teska bolest', sto ne kazu pravi uzrok.

pa, nisu sepsu nazvali "duga i teška bolest".
dijaliza, pa presađivanje, pa onda sve ovo što nije bilo uobičajeno i normalno ...
teško da će da napišu da su šetale bubašvabe po sobi.
u to valjda ni ti ne veruješ.

al biće dana.

sybil sybil 13:44 20.04.2010

Re: RIP

Exitus Letalis

sybilja sam pomislila da je umrla od raka, sta drugo moze da bude duga i teska bolest. ne mogu da verujem da su sepsu nazvali ' duga i teska bolest', sto ne kazu pravi uzrok. pa, nisu sepsu nazvali "duga i teška bolest".dijaliza, pa presađivanje, pa onda sve ovo što nije bilo uobičajeno i normalno ...teško da će da napišu da su šetale bubašvabe po sobi.u to valjda ni ti ne veruješ.al biće dana.

mogli su da kazu - usled komplikacija nakon transplantacije.
Biljana 77 Biljana 77 13:56 20.04.2010

Re: RIP

zar je moguće da se u bolnici na intenzivnoj nezi šetaju bubašvabe?!?!?!

Eno kod Snežane Mihajlović na blogu ste mogli pročitati da šetaju i po porodilištu. Ne opravdavam, samo podvlačim katastrofalno stanje.
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:56 20.04.2010

Re: RIP

Razumem vasu ogorcenost i bol, ali imajte na umu da je sepsa vrlo rasirena po bolnicama sirom sveta...

ne znam čemu ova edukacija kako je u svetu...
da se malo relativizuje il šta?
ne znam dal u svetu šetaju bubašvabe po intenzivnoj nezi, al ovde šetaju.

sybil sybil 13:57 20.04.2010

Re: RIP

Morbidity and mortality rates. Survival rates for patients undergoing kidney transplants are 95–96% one year post-transplant, and 91% three years after surgery.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:38 20.04.2010

Re: RIP

sybil
Morbidity and mortality rates. Survival rates for patients undergoing kidney transplants are 95–96% one year post-transplant, and 91% three years after surgery.

dakle, koje baksuz moraš da budeš pa da se nađeš u ovih 4 do 5 posto.
o tome pričam.
i još; u ovom procentu su osobe kojima je organizam odbacio bubreg.
ovde nije to, nije organizima odbacio.
morali su zbog koplikacija koje su nastale da spasavaju goli život.
JJ Beba JJ Beba 14:43 20.04.2010

Re: RIP

nije je ubila srbija, ali jeste nemar, zapuštenost, nebriga ...

milionima ljudi je presađen bubreg pa su živi, zdravi, plivaju, skijaju, rade ...

baš me zanima da li Tomica i dalje misli da je u njegovom resoru sve ok?
Jelena Gall Jelena Gall 14:44 20.04.2010

Re: RIP

ko ne razume gorčinu zbog ovakve vesti, ko se zakači za "uvredu srbije" u ovakvom trenutku (pri čemu se gorčina, užasnutost, tiče upravo pominjanih bubašvaba i ostalih pratećih pojava u srbiji) - ja mu ne mogu pomoći, niti imam nameru da doprinesem razradi ovog rukavca.

nego, na primer, ovo:

Ponekada nas smrt jedne osobe suoči sa svim istinama vremena u kome živimo. Natera nas da se ozbiljno zapitamo koliko smo ljudskosti sačuvali u vremenima ratova, zločina i neopisivih laži, koje su postale zvaničan govor velikog dela Srbije. I tek onda da shvatimo, koliko malo ljudi na javnoj sceni Srbije su poslednjih dvadeset godina, ostali dosledni sebi i svojim ljudskim načelima onda, kada su ona bila podvrgnuta najtežim proverama.

Žarko Korać
sybil sybil 14:45 20.04.2010

Re: RIP

sepsa je sirok pojam, tu spadaju i povredjeni posle saobracajnih nesreca, od raznih rana, svih operacija, ukljucujuci vestacke kukove i transplantacije. kada se saberu svi procenti umrlih od sepsi generalno, sigurno se dobija ogromna smrtnost. sepsa posle transplantacije bubrega je ovde relevantna i tu je procenat znatno manji.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:34 20.04.2010

Re: RIP

Exitus Letalis
da, dobila je sepsu, upalu pluća, infekciju.
da, organizam nije odbacio bubreg.
da, po sobi su šetale bubašvabe ... u sterilnoj sobi...
nije je ubila srbija, ali jeste nemar, zapuštenost, nebriga ...

milionima ljudi je presađen bubreg pa su živi, zdravi, plivaju, skijaju, rade ....

zar je moguće da se u bolnici na intenzivnoj nezi šetaju bubašvabe?!?!?!
pa tu ne treba nikava viša matematika, samo higijena...
a tu se lečimo...

p.s. potpuno kapiram lektorku.
plačem od tuge, besa i nemoći...


Moja mama je umrla, pre sedamnaest godina, od iste stvari: operacija uspela, a pacijent umro. Strasno! Nista se ne menja, sve stoji: bubasvabe, nemar, nerad, iste face vladaju, vratile se, korov..... Ljudi umiru, kao snoplje padaju....Zena je bila mlada za smrt, definitivno. Uzas!
samodakazemnesto samodakazemnesto 20:54 20.04.2010

Re: RIP

da. "u svetu" ima toliko i dobrih strana. sto ne stremimo nekoj od njih? jer je teze. i ja se slazem da ju je srbija ubila. ne kao biljanu kovacevic vuco s kojom se slazemo ,ili ne slazemo,nego kao pacijenta. pacijenta koji ceo zivot placa zdravstveno osiguranje koje mu na kraju dodje glave. da ne pricamo o osnovnim higijenskim uslovima. srbija jede svoju decu. to je cinjenica. da li ih pojede time sto ih ubije,ili sto ih otera odavde,postalo je svejedno.
jesen92 jesen92 21:30 20.04.2010

Re: RIP

Jelena, bez obzira na svu gorčinu, predlažem ti da ovu rečenicu izbrišeš.
...Zasto da izbrise? Ja sam danas bila sokirana kada sam cula vest a sada sam jos vise...izmedju ostalog zato sto sam proslog meseca bila na sahrani dvadesetcetvorogodisnje devojke koja je takodje u beogradu operisala nesto "bez veze" i takodje je operacuja bila posle nove god....namucila se par meseci a u medjuvremnu je operisali jos dva puta.....pre nove godine bila zdrava....roditelji sumnjaju na sepsu i spremaju se da podnesu tuzbu...Drugi slucaj iz mog neposrednog okruzenja je moj rodjak/lekar koji je jos uvek na terapiji od "zagadjenja rane" u jednoj beogradskoj bolnici....da nije to sto jeste verovatno bi vec bio "sa one strane"....Da, Srbija ubija...ubija neznanjem, nehigujenom, nekompetencijom na vaznim mestima.....i na jos mnogo nacina...

Za Biljanu
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:13 20.04.2010

Re: RIP

jesen92
Jelena, bez obzira na svu gorčinu, predlažem ti da ovu rečenicu izbrišeš.
...Zasto da izbrise?

Jedan razlog sam već naveo:
Vojislav Stojković
ne bi bilo dobro da ovaj In memoriam pođe putem uobičajenih prepucavanja poštovalaca i protivnika onoga što je radila pokojna Biljana Kovačević Vučo. Otud moj predlog.


Drugi bi bio, da se ne može reći da je bilo ko odgovoran, sem ukoliko za to ne postoje relevantne informacije na osnovu kojih se može osnovano sumnjati da je uzok smrti nemar, nečija greška, pogrešna terapija i sl.
Biljana je bila poznatna javna ličnost, imala je saradnike, ugledne prijatelje.. ne mogu da verujem da nije bila okružena adekvatnom lekarskom i drugom stručnom pažnjom.

U svakom slučaju mišljenja sam da je prerano kriviti bilo koga za njenu smrt, pa i Srbiju.
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:04 20.04.2010

Re: RIP

Drugi bi bio, da se ne može reći da je bilo ko odgovoran

sasvim je pouzdano da su se u jedinici za intenzivnu negu muvale bubašvabe.
možda je odgovorna tetkica koja čisti!

jesen92 jesen92 23:17 20.04.2010

Re: RIP

ne bi bilo dobro da ovaj In memoriam pođe putem uobičajenih prepucavanja poštovalaca i protivnika onoga što je radila pokojna Biljana Kovačević Vučo. Otud moj predlog.
..mislim da ovo nije argument posto nisam primetila prepucavanja o njenom radu ...Jelena je napisala
umrla je "posle teške bolesti" kao što možemo čitati po vestima. da, ali nije umrla od raka, što će svako u prvi mah pomisliti kad to pročita, nego od sepse nakon "uspele operacije".
ubila je srbija. izvinjavam se, gorka sam, ne mogu drugo da napišem.
..i ja tu ne vidim nikakvu politiku...i sama sam dala neke primere iz licnog okruzenja od kojih je jedan pod osnovanom sumnjom a drugi je sigurno istina posto je covek samo zahvaljujuci sopstvenom znanju preziveo sepsu....Sepsa u 21 veku? da li je to normalno?...ima sigurno i objektivnih razloga za sepsu ali ako je uzrok nehigijena onda je za to ipak neko odgovoran...

Inace, slazem se da ne treba optuzivati napament...medjutim, ovde ima nekih koji poznaju "slucaj" i ne verujem da bi u ovoj situaciji lagali zbog politickih poena..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:27 20.04.2010

Re: RIP

Exitus Letalis

sasvim je pouzdano da su se u jedinici za intenzivnu negu muvale bubašvabe.
možda je odgovorna tetkica koja čisti!


Pronađen je adekvatan donator, urađena komplikovana operacija i transpaltacija bubrega od strane visokostručnog lekarskog tima, sve to uspešno, a zatim je pacijent ostavlljen da zbog krajnje nepažnje i nehigijene umre od sepse.
Izvini, ali ne deluje mi nimalo logično.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:30 20.04.2010

Re: RIP

jesen92


Inace, slazem se da ne treba optuzivati napament...medjutim, ovde ima nekih koji poznaju "slucaj" i ne verujem da bi u ovoj situaciji lagali zbog politickih poena..


Ako im je bilo poznato da pokojnica nema adekvatnu negu u postoperativnom periodu, onda se pitam zašto nisu blagovremeno reagovali.
jesen92 jesen92 23:51 20.04.2010

Re: RIP

Ako im je bilo poznato da pokojnica nema adekvatnu negu u postoperativnom periodu, onda se pitam zašto nisu blagovremeno reagovali.
...ne radi se o neadekvatnoj negi nego o nehigijeni tokom lecenja...Ja nisam lekar i ne verujem da bubasvabe mogu da budu uzrok ali postoje drugi razlozi koje ni pacijenti ni njihovi posetioci ne vide...to je ,predpostavljam, neadekvatno i nehogijensko sprovodjenje raznih "intervencija" na bolesniku....
btw...moj otac je pocetkom devedesetih bio u situaciji da su mu prilikom razbijanja kamena u bubregu u Nisu "uneli neku bakteriju" od koje je dosao u vrlo kriticno stanje sa temperaturom preko 40 i jedva se izvukao...koristili su istu iglu za vise bolesnika a mi to nismo znali ...ali to su bile devedesete...
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:04 21.04.2010

Re: RIP

Tvoj otac se izvukao, moja baka nije. Baka Margita je jedna od 26 umrlih u Subotickoj bolnici od infuzije iz humanitarne pomoci 1996. Jedini koji je tada istrazivao o tome bio je Curuvijin Telegraf. Da li je ovo post o tome?
Saucesce porodici.
jesen92 jesen92 00:21 21.04.2010

Re: RIP

..i jos nesto...nevazno je sto je Biljana bila javna licnost , sto joj je sestra lekar i sto ima poznate prijatelje...rodjak koga sam pomenula, koji je trenutno na terapiji koju je sam sebi prepisao, nije "obican lekar" vec neko vrlo poznat u lekarskim krugovima i u medicinskoj nauci i to ne samo na lokalnom nivou vec mnogo sire... ako su njega "zagadili" to znaci da sistem ne funkcionise...sta mi obicni smrtnici mozemo da ocekujemo to treba da se priupitamo...Prvo sto treba da uradimo to je DA NE CUTIMO...
jesen92 jesen92 00:30 21.04.2010

Re: RIP

Da li je ovo post o tome?
..Nije post o tome...Ja se izvinjavam i Coletu i blogerima sto sam skrenula temu u neprimerenom trenutku...ali bas osecam bes na pomisao da je neko mozda otisao sa ovog sveta zbog nemara..
Rejlem Rejlem 11:59 20.04.2010

Postovanje Biljani

Ljudi kao sto je bila Biljana su potrebni svakom drustvu, i njen angazman je bio za postovanje. Mozda je svojim nastupom iritirala neistomisljenike, ali to je ovakvom drustvu neophodno, razdrmavanje misli i stavova, a ne da sa svih ekrana, novina, politicarskih usta dobijamo potpuno istu, unisonu zvaku. Pratite malo telope koji idu u podnozju ekrana na svim nacionalnim televizijama. Sve isto maltene od pocetka do kraja, kao da je sinopsis stigao sa jednog mesta.
Duboko postovanje Biljani.

Iz njenog intervjua Ilustrovanoj Politici:

– Baš me briga šta je bilo posle Vijetnamskog rata i šta su to tamo Amerikanci radili. Mi kao građani treba da otkrijemo, ili bar da utičemo, da se zločinci obeleže i kazne. To je za naše dobro. Nalik je onom kad kažu da ima mnogo loših đaka. Ali mene to ne interesuje, mene brine ako je moj sin loš đak. Ima bolesnih ljudi, ali mene najviše pogađa kad je neko moj bolestan. Dakle, mene pogađa kad su se zločini događali u moje ime, u mom okruženju i kada se za to nalaze opravdanja. Za mene je nepodnošljivo vređanje žrtava, ma koje nacionalnosti one bile. Posle toga prestajem da budem tolerantna.


– Postoji – kaže – na određenom prostoru, u određeno vreme, skup ljudi sa određenim političkim interesima. Ovde, u Srbiji, ljudi koji su se podelili na jednu manjinsku grupu koja je bila protiv rata i protiv rešavanja nacionalnog pitanja putem identifikovanja sa teritorijama i na drugu, većinsku grupu, koja je mislila da se to može rešiti ratom. Prevladala je politika rata. Mi koji smo bili protiv toga, optuženi smo da smo protiv srpskog naroda. A to Srbin i nesrbin u političkom smislu ama baš ništa ne znači. Postoje samo građani određene države, recimo Srbije, koji se bore za bolji život. I to je suština svega.


– Ako mi neko udari šamar, ja mu zasigurno neću okrenuti drugi obraz, niti ću mu reći hvala što je to uradio, ma koliko to zvučalo nehrišćanski. Uostalom, ja sam overeni ateista i kao takva smatram da je tolerancija borba ne samo za svoja, nego i za tuđa prava. Ako nekog drugog udare na ulici, ja ću mu pomoći po cenu da ispadnem agresivna.


Jelena Gall Jelena Gall 12:04 20.04.2010

Re: Postovanje Biljani

Biljana Kovačević-Vučo, antiratna aktivistkinja, borac za ljudska prava i modernu Srbiju, umrla je noćas u Beogradu. Tokom devedesetih Biljana je, uz Natašu Kandić, Sonju Biserko, Borku Pavićević i Vesnu Pešić, kao jedna od beogradskih veštica bila pod neprekidnom medijskom harangom, koja se nastavila i posle 2000.

1997. osnovala je Komitet pravnika za ljudska prava – YUCOM, Jugoslovenski komitet pravnika za ljudska prava, koji je u javnosti poznat po odbrani Parade ponosa, prava Roma, progonjenih novinara i javnih ličnosti (Željko Bodrožić, Vladimir Beba Popović), inicijativi da se 11. juli proglasi Danom sećanja na Srebrenicu...

YUCOM je pokrenuo nekoliko zakonodavnih inicijativa, uključujući inicijativu (1998) za ocenu ustavnosti tzv. Šešeljevog Zakona o javnom informisanju. U leto 1999. YUCOM je inicirao kampanju za amnestiju vojnih dezertera i političkih osuđenika, 2001. kampanju protiv seksualnog uznemiravanja (Ljiljana Nestorović/Vuk Obradović), a 2002. građansku zakonodavnu inicijativu za prava manjina i za donošenje Zakona o slobodnom pristupu informacijama.

U svojoj ediciji Javni dosijei, YUCOM je objavio knjige: Vojislav Koštunica, jedna karijera, Željko Cvijanović, novinar u civilu i Slučaj službenika Aleksandra Tijanića, koja je po neobičnoj presudi Vrhovnog suda Srbije zabranjena.

Komitet pravnika i Helsinški odbor su 1. aprila 2009. podneli krivičnu prijavu Okružnom javnom tužiocu u Beogradu protiv Dobrice Ćosića zbog krivičnih dela izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti.

Biljana Kovačević-Vučo je svih ovih godina bila redovna sagovornica Peščanika. Poslednji put smo razgovarale za emisiju 27. novembra 2009.

Podforum Peščanika na sajtu B92: gostovanje Biljane Kovačević-Vučo.

Peščanik.net, 20.04.2010.
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:15 20.04.2010

Re: Postovanje Biljani

Užasno mi je teško. Porodici i prijateljima najiskrenije saučešće.
sentinel26 sentinel26 13:18 20.04.2010

Re: Postovanje Biljani

Jelena Gall
Biljana Kovačević-Vučo, antiratna aktivistkinja, borac za ljudska prava i modernu Srbiju, umrla je noćas u Beogradu. Tokom devedesetih Biljana je, uz Natašu Kandić, Sonju Biserko, Borku Pavićević i Vesnu Pešić, kao jedna od beogradskih veštica bila pod neprekidnom medijskom harangom, koja se nastavila i posle 2000.

1997. osnovala je Komitet pravnika za ljudska prava – YUCOM, Jugoslovenski komitet pravnika za ljudska prava, koji je u javnosti poznat po odbrani Parade ponosa, prava Roma, progonjenih novinara i javnih ličnosti (Željko Bodrožić, Vladimir Beba Popović), inicijativi da se 11. juli proglasi Danom sećanja na Srebrenicu...

YUCOM je pokrenuo nekoliko zakonodavnih inicijativa, uključujući inicijativu (1998) za ocenu ustavnosti tzv. Šešeljevog Zakona o javnom informisanju. U leto 1999. YUCOM je inicirao kampanju za amnestiju vojnih dezertera i političkih osuđenika, 2001. kampanju protiv seksualnog uznemiravanja (Ljiljana Nestorović/Vuk Obradović), a 2002. građansku zakonodavnu inicijativu za prava manjina i za donošenje Zakona o slobodnom pristupu informacijama.

U svojoj ediciji Javni dosijei, YUCOM je objavio knjige: Vojislav Koštunica, jedna karijera, Željko Cvijanović, novinar u civilu i Slučaj službenika Aleksandra Tijanića, koja je po neobičnoj presudi Vrhovnog suda Srbije zabranjena.

Komitet pravnika i Helsinški odbor su 1. aprila 2009. podneli krivičnu prijavu Okružnom javnom tužiocu u Beogradu protiv Dobrice Ćosića zbog krivičnih dela izazivanje nacionalne, rasne i verske mržnje i netrpeljivosti.

Biljana Kovačević-Vučo je svih ovih godina bila redovna sagovornica Peščanika. Poslednji put smo razgovarale za emisiju 27. novembra 2009.
Podforum Peščanika na sajtu B92: gostovanje Biljane Kovačević-Vučo.
Peščanik.net, 20.04.2010.


Biljana Kovačević-Vučo je pomjerila granice ljudskih prava u Srbiji na viši stepen.

Biljana je uticala da mnogi hrabri borci za ljudska prava postanu još hrabriji.

Biljana je onim manje hrabrim i nemoćnim ulivala nadu i vjerovanje u pravo i pravdu.

Živjeće njena djela.
Slava joj !
Biljana 77 Biljana 77 12:27 20.04.2010

Važni su rezultati

onoga što je radila, a ne koliko se i kome dopadao način na koji je radila ili govorila.

A rezultata ima.

Saučešće njenoj porodici i prijateljima.
sesili sesili 12:37 20.04.2010

Re: Važni su rezultati

Bila je hrabra u teškim vremenima. Oštra, a odmerena. Dama. Iskreno saučešće porodici.
samodakazemnesto samodakazemnesto 12:39 20.04.2010

RIP

besna sam!!!
Biljana je bila jedna od retkih koja je govorila istinu,koja se svim silama trudila da nam otvori oci,da progledamo. s njom se nije slagao samo neko ko nije zeleo da prihvati istinu. ne,nisam subjektivna,samo spadam u onu manjinu koja ima "privilegiju" gledati stvari svojim ocima.

RIP BILJANA
ElectricDreams ElectricDreams 13:24 20.04.2010

:(

Odlaze najbolji, prerano :(

Iskreno saučešće porodici...
Exitus Letalis Exitus Letalis 13:42 20.04.2010

Re: :(

Danas, izmedju 17:30 i 18:00h, predstavnici nevladinih organizacija odaće poštu preminuloj Biljani Kovačević Vučo, predsednici Komiteta pravnika za ljudska prava, donošenjem cveća u Centar za kulturnu dekontaminaciju (CZKD - Birčaninova 21).
Inner Party Inner Party 13:41 20.04.2010

Neka joj je laka crna zemlja

Saucesce porodici, kolegama i prijateljima Biljane Kovacevic Vuco.
mrdax mrdax 13:58 20.04.2010

/

danube danube 14:11 20.04.2010

Tuzno,tuzno

Saucesce porodici.Bila je divna i hrabra zena.
angie01 angie01 14:36 20.04.2010

RIP!

Umrla je jedna hrabra zena, a da nije morala-zbog nemara i javashluka!

Jedinstvena i odluchna u svojoj borbi, toliko potrebna Srbiji, da se katastrofalno stanje pomeri na bolje-narochito onima koji je u svojoj nesvesti nisu voleli.

bes i tuga!
baroniknez baroniknez 14:43 20.04.2010

Biljana Kovacevic - Vuco i komentari

Smrt Biljane Kovacevic-Vuco mnoge nije ostavila ravnodusnim. Razloge za tako nesto cemo u narednim, rekao bih mesecima i godinama raspravljati, ali razloge za komentare koji su neodmereni treba traziti ovde i sada.

Jasno je da neciji komentari mogu da izozovu razlicite reakcije, ali je zanimljivo da njenu smrt neki dozivaljavaju kao jos jedan politicki istup prema kojem je dozvoljeno sve ono sto se inace dogadja na politickoj sceni. Njena smrt je tragedija pre svega porodice i prijatelja, a ostali bi trebali da se drze po strani i da prestanu sa svojim neodmerenim komentarima.

Skoro je Mirko Djordjevic napisao tekst o Mihajlu Markovicu u kojem ga kritikuje. Taj tekst je objavljen nakon vise od mesec dana od smrti Mihajla Markovica. To se zove odmerenost i pristojnost.

Dakle, budite odmereni i pristojni i nema ali... Znamo i za "ali", samo sto sada nije ni vreme ni mesto za to "ali".

Neka pociva u miru.

Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:59 20.04.2010

Re: Biljana Kovacevic - Vuco i komentari

Dakle, budite odmereni i pristojni i nema ali...
mariopan mariopan 15:06 20.04.2010

Re: Biljana Kovacevic - Vuco i komentari


Dakle, budite odmereni i pristojni i nema ali... Znamo i za "ali", samo sto sada nije ni vreme ni mesto za to "ali".

Neka pociva u miru.

Slažem se.
Neka počiva u miru.
Saučešće porodici i prijateljima.

Za sve ostalo postoji jedno pristojno vreme, vreme žalosti koje mora da prođe, pa da se to "ostalo" kaže. Bilo bi pristojno sačekati i ne kvariti ovaj blog raspravama kojima ovde nije mesto.
libkonz libkonz 15:13 20.04.2010

Re: Biljana Kovacevic - Vuco i komentari

iskreno saučešće svim njenim prijateljima blogerima, kojih, koliko vidim, nije malo.
nsarski nsarski 19:52 20.04.2010

Re: Biljana Kovacevic - Vuco i komentari

Branislav Kovačević Cole
Dakle, budite odmereni i pristojni i nema ali...

Ybg, rastuzih se. Ja sam sa Biljom bio porodicni prijatelj, godinama smo letovali zajedno, posecivali se. Bila mi je bas kao sestra - drugarcina i pajtas. Juce sam saznao da joj je jako lose, danas sam bio, opet, na nekoj drugoj komemoraciji dragom kolegi, i kad sam se vratio, zatekne me vest.
Kad prodje ovaj prvi sok, napisacu jedan mali kolaz zajednickih dogodovstina koje ce svakom zagrejati srce.

A sada samo - rest in peace B.





draft.dodger draft.dodger 15:15 20.04.2010

Poštovanje...


Hrabro se držala istine.
Odgovarajuće ljude i pojave uvek je nazivala odgovarajućim imenima.
Prerano...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:37 20.04.2010

biljana

evo teksta koji je napisao moj prijatelj Bojan Toncic:

Nije više među nama Biljana Kovačević - Vučo, predsednica Komiteta pravnika za ljudska prava, utihnuo je jedan od najsnažnijih glasova srbijanske društvene i političke scene koji je, koliko je mogao, remetio sve namere establišmenta da autoritarno odlučuje o ljudskim sudbinama. A videla ih je i razotkrila još u prvim pojavnim oblicima.

Biljana se pobunila i podsticala je sve koji su je poznavali na pobunu; tu je pobunu u privatnom životu, u društvu prijatelja, ispoljavala kao bes, na momente kao naivnu nevericu („Pa, zaboga, da li su oni normalni!", a u angažmanu Jugoslovenskog komiteta za ljudska prava, docnije Komiteta, u borbi protiv režima Slobodana Miloševića, kao stručnu odbranu temeljnih ljudskih prava do poslednjeg zareza u Ustavu i zakonima, do poslednjeg pravnog leka, krivičnih prijava protiv sudija koje krše zakone, do Evropskog suda za ljudska prava u Strazburu.

Bila je neuspešni advokat u državi bezakonja. Časni i odvažni zastupnik onih koji nisu imali nikakvu šansu. Tužbe, protivtužbe, žalbe, podnesci, vanredni pravni lekovi: kakvo naizgled besmisleno suprotstavljanje besmislu. Mnoge je ohrabrilo.

Njen život obeležili su represija i nasilje kojima se suprotstavila, a neki od prvih „klijenata“ Jukoma bile su žrtve policijske torture i šešelj - vučićevih zakona o informisanju i univerzitetu. Branila je ljude tamo gde takozvani advokati nisu smeli da priđu ni sudskoj pisarnici.

U sumrak vladavine Slobodana Miloševića, neobuzdanog državnog terora, kada je režim afektivno zlostavljao na hiljade ljudi koji su mu pružali otpor, stvorila je, sa kolegama iz Jukoma, mrežu pravnika koji su zastupali žrtve torture i pokrenula kampanju za amnestiju dezertera iz poslednjeg rata i oslobađanje političkih zatvorenika, uglavnom Albanaca, koji su bili osuđeni bez osnovnih uslova da se brane. Jukom i Biljana vadili su ljude iz policijskog pritvora, gubili su presude, baštine stotine presuđenih godina robije, ali nisu odustajali, dokumentovali su sva flagrantna kršenja prava na pošteno suđenje.

Nije bilo lako nijednom režimskom sudiji da se suprotstavi Jukomu. Režim je pao, dezerteri su amnestirani, Albanci iz srbijanskih zatvora oslobođeni.

To Biljani nikad nije zaboravljeno.

Nisu joj ništa zaboravili ni oprostili državni službenici čije je biografije Jukom obznanio, rasvetljavajući pozadinu ubistva Zorana Đinđića. Bilo je mučno tih dana napada na nju, stekli smo utisak, više nama koji smo je poznavali.

Gotovo da nema bitange iz ovdašnje politike i javnog života koja Biljani nije pretila, ili pokušala da je uvredi. Bila je jedna od veštica Srbije koja je konstantno izazivala mizoginiju primitivaca. Privatno, bilo je zadovoljstvo videti je kako se nosi sa svojim mestom u srbijanskom društvu, njen karakteristični osmeh i sve o čemu je posle najžešćih uvreda, napada i pretnji bio je pobedonosan, značio je - „Koliko li je tek njima teško kad mogu to da izgovore“.

Želela je da uradi mnogo više. Biće teško bez Biljane.
baroniknez baroniknez 14:25 21.04.2010

sramo!!!!

Tekst Bojana Toncica je sraman. Moram to da kazem jer cu puci. Sraman je ne zbog onoga sto je napisao o Biljani Kovacevic-Vuco. Sraman je zato sto su mnogi ljudi zastupali, stitili, branili zrtve krsenja ljudskih prava i komentar Bojana Toncica u kojem kaze da nisu smeli da se bune, da pridju sudnici i ostale gluposti nemaju smisla!!!

Ne sastoji se gospodine Toncicu Srbija samo od vaseg okruzenja u kojem mozda i nije bilo nikog ko je smeo da se suprostavi Milosevicevom rezimu (osim kako kazete Biljane Kovacevic Vuco za koju se slazem da se suprostavljala)

Exitus Letalis Exitus Letalis 15:00 21.04.2010

Re: sramo!!!!

Tekst Bojana Toncica je sraman.

evo, bar trinaest nas se ne slažemo s tobom da je tekst sraman.
samo "dezerteri" kad bi lupali preporuke (ne uključujući njihove roditelje) bilo bi nekoliko stotina preporuka.

al srbija je to, bato moj.
kada je trifunović vratio 200 vojnika, nijedan, apsolutno, nijedan se nije pojavio na suđenju.

a zahvaljujući njemu, živi su!
nema ni roditelja.
zato što ćute, gledaju svoja posla.

bojan piše o tome šta je biljan uradila.
jer je o biljani reč.

ne piše o drugima a vrlo dobro se znaju stavovi i bojanovi i biljanini i niza naših zajedničkih prijatelja.

p.s. dal si ti služio vojsku u vreme ratova?
moj komšija je bio na redovnom služenju vojnog roka. imao je 18.
kad se zaratilo prebacili ga na ratište.

baba ga pronašla zatrpanog zemljom do pola, njega i još nekoliko golobradih mladića.
može slobodno da se kaže da ga je baba spasila a ne vojska.
baroniknez baroniknez 15:20 21.04.2010

Re: sramo!!!!

ti ne govoris ocigledno u ime tih vojnika
toncic ne govori u ime onih drugih koji su u vreme Milosevicevog rezima bili protiv tog rezima. Ili onih jos hrabrijih - koji su bili i protiv Milosevicevog i protiv alternativnog rezima porazenog na osmoj sednici.

toncic je pomenuo da niko drugi nije smeo da se suprostavi
ako u njegovom okruzenju i nije bilo nekog, ne znaci da ih uopste nije bilo
a bilo ih je i ne pominje ih niko
bas vas je briga za njih

Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 15:26 21.04.2010

Re: sramo!!!!

toncic je pomenuo da niko drugi nije smeo da se suprostavi
ako u njegovom okruzenju i nije bilo nekog, ne znaci da ih uopste nije bilo
a bilo ih je i ne pominje ih niko
bas vas je briga za njih

pa recimo da je toncic bio na onoj strani koja se vazda bunila, pa i i pise o tome ko je sve stajao na toj strani. Ostale nije video, da ih video - pomenuo bi ih. Ili si ti misljenja da je sedenje u kuci i davanje pune podrske onima koji se bune dovoljno da se stekne oreol koji je od Bojana dobila Biljana.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:57 21.04.2010

Re: sramo!!!!

baroniknez
ti ne govoris ocigledno u ime tih vojnika
toncic ne govori u ime onih drugih koji su u vreme Milosevicevog rezima
bili protiv tog rezima. Ili onih jos hrabrijih - koji su bili i protiv
Milosevicevog i protiv alternativnog rezima porazenog na osmoj sednici.

toncic je pomenuo da niko drugi nije smeo da se suprostavi
ako u njegovom okruzenju i nije bilo nekog, ne znaci da ih uopste nije bilo
a bilo ih je i ne pominje ih niko
bas vas je briga za njih


Zamisli kad nas ima koji smo apsolutno bili i protiv tvrdog duceovskog nacional-socijalizma pobednika i protiv mekanog staljinistickog titoizma porazenih na osmoj sednici, ali koji opet najdublje postujemo sve sto je radila BKV i koji se slazemo sa osnovnom poentom Toncicevog teksta. Ako ti mislis da je liberalne antikomunisticke opozicije (ljudi poput Pekica ili Mihajlova, nazalost svi pokojni) bilo pobednicima, bilo porazenima bilo mnogo, onda ocigledno zivis u paralelnom univerzumu.

A mogu da dodam da mi je, kad sam (obrati paznju) zbog antikomunistickih i proliberalnih istupanja dobijao pozive za informativne razgovore (od strane policije pod kontrolom pobednika osme sednice, da se razumemo), jukom vrlo realno pomogao. Sto je logicno. Jer je, kao sto Toncic lepo implicira, totalitarizam i autoritarizam jedno, a liberalizam i prosvetiteljstvo nesto drugo; ono prvo je uvek i u svakoj varijanti zlo, bez obzira na ideologiju.

Nego mi se sve cini da je to "suprotstavljanje" koje ti vidis negde (a ja vidim ogromnu, plebiscitarnu podrsku narodnih masa ludilu jako, jako dugo vremena) jednako onom sramnom suprotstavljanju dss-a i jos par fashistickih organizacija pregovorima o miru u Bosni -- na principu milosevic je sad "izdao" sopstvenu ratnozlocinacku politiku... To sa ideologijom nema veze -- ima veze sa odumiranjem logike i zdravog razuma u ovim krajevima.

A sto je opet za ocekivati, posto nas po ko zna koji put javni zastupnici tih jednostavnih stvari - logike i zdravog razuma - napustaju ovako prerano, kao g-dja Kovacevic Vuco.
baroniknez baroniknez 23:30 23.04.2010

Re: sramo!!!!

Nego mi se sve cini da je to "suprotstavljanje" koje ti vidis negde (a ja vidim ogromnu, plebiscitarnu podrsku narodnih masa ludilu jako, jako dugo vremena) jednako onom sramnom suprotstavljanju dss-a i jos par fashistickih organizacija pregovorima o miru u Bosni -- na principu milosevic je sad "izdao" sopstvenu ratnozlocinacku politiku... To sa ideologijom nema veze -- ima veze sa odumiranjem logike i zdravog razuma u ovim krajevima.


Podseticu Vas da je u to vreme Vladeta J. iz DSS-a jasno pruzio podrsku Milosevicu u pogledu mirovnih pregovora, a da je sa druge strane prepustanje ljudi, da Milane - ljudi - drugoj vojsci da ih proteraju tezak zlocin Slobodana Milosevica.


Ako ti mislis da je liberalne antikomunisticke opozicije (ljudi poput Pekica ili Mihajlova, nazalost svi pokojni) bilo pobednicima, bilo porazenima bilo mnogo, onda ocigledno zivis u paralelnom univerzumu.


Ne radi se samo o liberalanoj opoziciji, radi se o mnogim ljudima koji su se suprostavili, ali ih Toncic izostavlja i iskljucivo govori o zaslugama samo njegovog okruzenja. Pa to nije u redu prema mnogim drugim ljudima.

Milosevic je imao podrsku ljudi koji su ziveli decenijama u totalitarnom rezimu za nesto sto ni sami ljudi ne znaju sta je. Ni sami ne znaju za sta su glasali, kao sto mi se cini da i sada ne znaju
baroniknez baroniknez 23:32 23.04.2010

Re: sramo!!!!

Aleksandar Stosic
toncic je pomenuo da niko drugi nije smeo da se suprostavi
ako u njegovom okruzenju i nije bilo nekog, ne znaci da ih uopste nije bilo
a bilo ih je i ne pominje ih niko
bas vas je briga za njih

pa recimo da je toncic bio na onoj strani koja se vazda bunila, pa i i pise o tome ko je sve stajao na toj strani. Ostale nije video, da ih video - pomenuo bi ih. Ili si ti misljenja da je sedenje u kuci i davanje pune podrske onima koji se bune dovoljno da se stekne oreol koji je od Bojana dobila Biljana.


Ne govorim ja o Toncicevom angazmanu, nego o njegovom tekstu. Nemam nista protiv toga sto se angazovao - kako i na koji nacin, njegova je stvar - vec o tome sto je napisao.
Bili Piton Bili Piton 16:26 20.04.2010

...

advokat i aktivista

aktivistkinje

bila je, između ostalog, osnivač

i šef

generalni sekretar i šef kancelarije

predsednica

osnivač i predsednica

jedan je od osnivača

članica

Bila je i inicijator

Autor je

radila je kao pravni savetnik

Bila je zastupnik

Bila je član


Ovakve tekstove volim, u kojima je odnos prema rodnoj ravnopravnosti nemaran i nedosledan, ali se vidi da se o njemu vodi racuna.

Vrlo mi je zao zbog smrti Biljane Kovacevic Vuco, moje iskreno saucesce, ovo je veliki gubitak.


Doctor Wu Doctor Wu 20:12 20.04.2010

Nepodnosljiva lakoca umiranja.

59 godina, mlada zena. Prosto je stravicno kako lako i prevremeno ljudi umiru u Srbiji. To bolje od bilo cega govori o kvalitetu zivota, zdravstvene zastite, svega. U Svajcarskoj gotovo trecina stanovnistva prezivi 90-tu, u Australiji takodje, u UK/USA cetvrtina; u Srbiji i na Balkanu uopste, verovatno, ni 1%. Prekasno pocinjemo da zivimo i stvaramo, a prerano umiremo- nije ni cudo sto smo tu gde smo.
Krugolina Borup Krugolina Borup 20:28 20.04.2010

Slava joj

Bila je borac, nije odustajala pred preprekama, takvih je u ovoj zemlji malo. Slava joj.

Biljana Kovačević Vučo podržala je GI "Majka Hrabrost" na samom njenom početku, kako potpisivanjem peticije, tako i slanjem priče o sopstvenom iskustvu iz porodilišta.

Zapanjena sam ovde pročitanim informacijama da se iza floskule "umrla posle duže i teške bolesti" krije smrt of sepse posle transplantacije bubrega koga organizam nije odbacio. A bubašvabe da ne spominjem...
jasnaz jasnaz 21:04 20.04.2010

tuga i



opomena
________________

slava joj





mirelarado mirelarado 21:33 20.04.2010

Re: tuga



Слава јој.
vludvig vludvig 01:57 21.04.2010

Tužno..

Requiescat in pace
angie01 angie01 10:00 21.04.2010

,

Biljana Kovačević-Vučo

Biljana Kovačević-Vučo je otišla greškom. Njen odlazak je paradigma današnje Srbije: njenog rasula i nehata. A, Biljana je bila među onima koji su se borili za drugačiju, odgovornu Srbiju. Na tom frontu sa Biljanom sam bila zajedno poslednjih dvadeset godina. Biljana je pripadala tom malobrojnom krugu koji je od početka osuđivao Miloševićevu ratnu politiku, krugu koji je tačno dijagnosticirao karakter tog rata. Zajedno smo u Helsinškom odboru pokrenuli izbegličko pitanje, u nastojanju da Srbe izbegle iz Hrvatske vratimo njihovim domovima. Uspeli smo da pravo na povratak svih izbeglica ugradimo i u Dejtonski sporazum. Bilo je to vreme - l995. godine kada je na hiljade unesrećenih ljudi, izbeglica, opsedalo našu kancelariju. Tada smo mi radili posao države koja je izbeglice tretirala kao broj i kao materijal za ostvarivanje svojih etničkih ciljeva. Kasnije, Biljana je nastavila da deluje u YUCOM, kao rukovodilac i osnivač te organizacije.

U trenutku smene Miloševićevog režima 2000. godine, Biljana je ponovo bila na ulici, naivno verujući da će se Srbija izboriti sa zločinačkim nasledjem. Nakon šoka izazvanog ubistvom premijera Zorana Đinđića, svi smo se ponovo našli na samom početku. Tada je počela Biljanina velika bitka za uspostavljanje evropskih standarda, za odbranu Đinđića i njegovog nasleđa zastpanjem pred sudom Vladimira Bebe Popovića. Zbog toga je u medijima bila izložena nevidjenom linču i uvredama koji nisu prestajale godinama.

Poslednja stvar koje smo zajedno uradile je tužba protiv idejnog arhitekte nacionalnog projekta Dobrice Ćosića za govor mržnje protiv Albanaca. To je bio samo pokušaj da se skrene pažnja na suštinu problema, jer u Srbiji je na delo revizija nedavne prošlosti i u tom smislu zataškavanje uloge dela elite oko Dobrice Ćosića.

Biljana je u tom uskom krugu aktivista ljudsakih prava bila omiljeni saborac, drug i prijatelj. Zračila je svojim šarmom, vedrinom i entuzijazmom za svaki posao koga se prihvatala. Motivisala je svoje saradnike i sve nas koji smo joj bili bliski. Lakoća sa kojom je podnosila napade i šikaniranje odslikavalo je čvrstinu njene vere i integritet njene ličnosti. Sa istom vedrinom i hrabrošću nosila se i sa svojom bolešću. Njeni odlsaci na dijalizu pune tri godine iscrpljivali su je, ali nikada nije pokazala da je to opterećenje niti se to odražavalo na njen rad i način života. Putovala je svugde gde je dijaliza bila moguća. Najviše se radovala Lošinju, jer tamo je mogla da bude na moru i da deli radost sa svojim bliskim prijateljima Stašom, Linom...

Njen odlazak najviše će pogoditi njena dva sina Novaka i Srdju, ali i sve nas koji smo je voleli. Nedostajaće nam njen duh, njen smeh, njena veselost - njeno društvo. Bila je mila i draga osoba. Bilo je nemoguće ne voleti je.

Biserko Sonja
Nune Popović Nune Popović 10:01 21.04.2010

Žao mi je

Biljana je bila veliki borac i jako mi je žao što je umrla.
nurudin nurudin 10:06 21.04.2010

Саучешће породици и пријатељима...




На дан моје смрти, кад буде ношен мој табут,
не мислим да ћу осјећати бол за овим свијетом.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana