Literatura| Religija

Plovi crkva, široko je more...

Vojislav Stojković RSS / 16.04.2010. u 14:07

Beograd če uskoro dobiti crkvu u obliku broda. Gradiće se od sibirskog kedra, koštaće oko pola miliona evra. Sredstva će obezbedti  Arhiepiskopija beogradsko-karlovačka i ljudi dobre volje. Patrijarh je dao svoj blagoslov i čim crkva bude završena biće porinuta kod donjeg špica Ade Ciganlije.

 

Kada sam, svojevremeno, u jednoj svojoj knjizi, opisivao crkvu budućnosti plašio sam se da ću, ovako grešan, možda povrediti osećanja čitalaca vernika. Vest o pravoslavnim brodu - crkvi kod Ade Ciganlije uverila me je da možda i nisam baš toliko grešan.

Evo, tog mog sastava, pa vi procenite.      

                   Godinama nisam bio u crkvi, ali čim sam ušao vidim da to i ne liči na crkve kakve sam ja znao. Iznad oltara veliki monitor, a na mestu gde obično stoji sveštenik, postavljen je stol, a na njemu Sveti molitveni računar. Sa desne strane gde je bilo mesto za ispovest, sada je niz kabina sa računarima, isto je i sa leve strane. Prilazi mi mlad sveštenik i pita da li želim da se ispovedim, primim svetu pričest ili samo da se molim. Kad sam rekao da ne znam ni sam, mladi svešteni ekspert daje mi precizne instrukcije:

                    -Ekumenistički crkveni molitveni softver je urađen tako da možete birati bilo koju molitvu i na bilo kom jeziku. Tekst molitve koju odaberete biće vam prikazan u levom gornjem uglu monitora, reči molitve ukucavate na tastaturu, softver Vašu molitvu odmah prevodi na božji jezik, a reči Vaše molitve na Njegovom jeziku možete pratiti na sredini ekrana. Ukoliko želite da se ispovedite, uđite u program za ispovest, vaša ispovest će odmah biti prevedena i razumljiva našem Gospodu. Kao što vidite sve je jednostavno. Visina dobrovoljnog priloga za naš hram računa se na osnovu  broja znakova  izraženih u kilobajtima, a ne vremenom moljenja, ali o tome ćemo kad završite.

               Sedam za molitveni računar, pritisnem ENTER i na ekranu monitora istog trena se pojavljuje niz ikonica sa slikama hrišćanske crkve, džamije, sinagoge, budističkih i drugih bogomolja. Kliknem na ikonicu sa hrišćanskim hramom. Nudi mi se izbor svih poznatih hrišćanskih religija i denominacija po abecednom redu od Adventističke i Anglikanske, preko Katoličke i Pravoslavne do Unitarno univerzalističke crkve. Kliknem na Katoličku crkvu, otvara mi se mogućnost da biram Grkokatoličku, Rimokatoličku ili Starokatoličku. Biram Rimokatoličku, nudi mi se izbor jezika na kojem želim da se molim, od latinskog do većine poznatih živih jezika. Biram jezik i na ekranu se pojavljuje ogroman broj svih priznatih molitvi u katoličanstvu na izabranom jeziku. Probam sa Zdravo Marija, da vidim kako mi ide. Otvara mi se mogućnost da se molim u tišini ili uz zvuke crkvenih orgulja. Ukoliko želim orgulje i pojanje, obavezan sam da stavim slušalice. Odlučujem se za molitvu u miru i tišini.  U levom gornjem uglu pojavljuje se ceo tekst  molitve, ukucavam zdravomarijomilostipuna...., a sredinom ekrana promiču lepo oblikovani znakovi  u fontu Arial Black. Nemam strpljenja za celu molitvu i ukucam  amen. Program se vraća na početak.

Biram ikonicu sa sinagogom, sve je slično samo se umesto hrišćanskih molitvi nudi spisak svih psalama iz Tanaha. Kad sam odabrao ikonicu sa džamijom, pojavio se  spisak svih sura Kurana, sa poukama o  načinu klanjanja, prikazan savršenom grafikom.

U kabini preko puta moje su dvojica Rusa u svečanim rubeškama, a pored njihovog molitvenog kompjutera flaša votke i dve čaše. Toče votku u velike čaše do vrha, kucaju se, krste se i ispijaju na iskap, ponovo se krste  i sedaju za molitveni računar. Ne vidim izbor njihove molitve, ali sam siguran da daju pomen pokojnicima i da su odabrali ikonicu PARASTOS.

Pritisnem znak HELP i na moj poziv dolazi mladi sveštenik.

              - Oče, nisam se dugo ispovedio, a grešio sam mnogo. Svoju ispovest  bih narezao na CD ili snimio na USB. Postoji li mogućnost da se na taj način ispovedim, jer plašim se da ću zaboraviti neki od mojih grehova, pitam ga skrušenim bogobojažljivim glasom.

               - Svakako, odgovara predusretljivo. Naš crkveni softver prihvata i takvu  ispovest  i za manje od minut na monitoru  ispisuje  očinski blagoslov ili epitimiju o molitvama koje morate izmoliti da bi vam gresi bili oprošteni. Molitveni softver za Vaš kućni računar, sa svim molitvama koje su predviđene epitimijom, možete kupiti na izlazu iz našeg hrama, na mestu gde smo nekada prodavali sveće, ikonice i crkvene kalendare, i to  po vrlo povoljnoj ceni.

              Zahvalio sam se svešteniku, a kada sam pozdravljajući se, krenuo da mu poljubim svešteničku ruku, nasmijao se i dodao da se to tako više ne radi, već se na molitvenom računaru pritisne odgovarajući smajlić.

 



Komentari (101)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dragan7557 dragan7557 14:18 16.04.2010

Re: dakle,

Vojislave lepa ti je priča, a crkvea je savremenija od "Dianetics" Ron Hubbardov-e

mada su obadve pohvale gluposti.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:22 16.04.2010

Re: dakle,

Za tebe, dragane, pošto si prvi, jedan očinski blagoslov.
dragan7557 dragan7557 14:24 16.04.2010

Re: dakle,

Vojislav Stojković
Za tebe, dragane, pošto si prvi, jedan očinski blagoslov.

Bio bi na mestu da ja nisam po uverenju maternalista.

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:26 16.04.2010

Re: dakle,

Ok, evo onda .
dragan7557 dragan7557 14:29 16.04.2010

Re: dakle,

Vojislav Stojković
Ok, evo onda .

Fala, mnogo je nežnije.

cerski
samodakazemnesto samodakazemnesto 14:31 16.04.2010

Re: dakle,

da ovo nije noeva barka za neke?
samodakazemnesto samodakazemnesto 14:30 16.04.2010

izvin'te,ali

samo u siromasnim zemljama bogomolje nicu kao pecurke posle kise. masala nam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:52 16.04.2010

Re: izvin'te,ali

Ovoj bogomolji kiša ne treba, niče iz vode.
duchesse duchesse 14:31 16.04.2010

Groteskno

Beograd če uskoro dobiti crkvu u obliku broda.

A porodilište u obliku bundeve, ili, recimo, sirotište u obliku cipele? What about sigurna kuća u obliku aviona? Ili pak nekoliko pokretnih mamografa u obliku Audija A3? Honestly.
(a sad da pročitam ostatak posta)
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:45 16.04.2010

Ima se, može se


Trebalo bi da naprave i jednu u obliku helikoptera,ili možda balona, pa onda avion -crkva, a perspektivno ce biti i svemirski brod.
Bili Piton Bili Piton 14:54 16.04.2010

Re: Groteskno

duchesse

A porodilište u obliku bundeve




Joj umrecu.....

edit - donji spic Ade Ciganlije, jel to tamo gde je nudisticka plaza i sportovi na vodi? qq
duchesse duchesse 14:56 16.04.2010

Re: Ima se, može se

a perspektivno ce biti i svemirski brod.



Mr Stojković, dopada mi se pričica, samo mi nedostatak jednog elementa kvari doživljaj. Naime, kako se daju prilozi za khm sirotinju? Pay Pal? Ili prihvataju i Visa & MasterCard?
duchesse duchesse 15:01 16.04.2010

Re: Groteskno

donji spic Ade Ciganlije, jel to tamo gde je nudisticka plaza i sportovi na vodi?


Znaš šta je jako zanimljivo? Crkva više ne čeka da mušterije dodju kod nje, nego ide tamo gde je klijentela. Dakle, prilagodili su se uslovima modernog poslovanja. Ada, prepuno ljudi, polugolih i golih, svakakve grešne misli padaju na pamet, oseća se čovek, nekako, prljavo, ali tu je brod crkva koja će doploviti do tebe da ti očisti i spasi dušu. I posle kažu da SPrC ne ide u korak s vremenom, hah!
blogovatelj blogovatelj 16:25 16.04.2010

Re: Ima se, može se

kako se daju prilozi za khm sirotinju? Pay Pal? Ili prihvataju i Visa & MasterCard?


"Easy pay" sto kazu Ameri. Moze kartice, moze debit, moze kes. Kad dajes pare moze kako hoces, a kad ti daju kintu onda uvek postoje neki uslovi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:41 16.04.2010

Re: Ima se, može se

Milan Karagaća

pa onda avion -crkva,


Izraelska avio-kompanija El Al u zadnjem delu svojih aviona uredila je posebno mesto za molitve. U avionima El Ala služe se obični i košer obroci, a putnici se opredeljuju prolikom kupovine karte.
Koliko znam, ni oni, kao najstarija starozavetna religija, još nemaju spec. avion-sinagogu.
A ni brod-sinagogu, ne računajući, naravno, Nojevu barku.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:56 16.04.2010

Re: Ima se, može se

duchesse

Mr Stojković, dopada mi se pričica, samo mi nedostatak jednog elementa kvari doživljaj. Naime, kako se daju prilozi za khm sirotinju? Pay Pal? Ili prihvataju i Visa & MasterCard?



Narečeni gl. junaka u crkvi imao je 935 kilobajta što molitvenih, što ispovednih znakova, preračunato: 1.267 dolara i 23 centa. Platio je, naravno, kartiicom.

Međutim to nije sve, da bi mu gresi, koje je ispovedio, bili oprošteni morao je da izmoli 67.398 puta Oče naš, 13.723 Zdrave Marije i još desetine drugih manje poznatih molitvi. Čudo da crkveni softver nije zahtevao egzorcizam.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:22 16.04.2010

Re: Groteskno

Bili Piton

edit - donji spic Ade Ciganlije, jel to tamo gde je nudisticka plaza i sportovi na vodi? qq


Mislim da je to tamo. Također, mislim da to našoj crkvi-brodu i sveštenim licima neće smetati. Naprotiv. Nudisti nose iste kostime kao Adam i Eva.


kaldorei kaldorei 18:28 16.04.2010

Re: Ima se, može se

ja se iskreno nadam da primaju priloge u vidu usoljene haringe.
marija.mt marija.mt 20:05 16.04.2010

Re: Groteskno

jel to tamo gde je nudisticka plaza


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:25 16.04.2010

Re: Groteskno

Blagoslovena bila marija.mt zbog priloga i preporuka ko kragujevački krst.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:25 17.04.2010

Re: Ima se, može se

kaldorei
ja se iskreno nadam da primaju priloge u vidu usoljene haringe.


U poslednje vreme draži su im prilozi putem SMS poruka.
duchesse duchesse 13:47 17.04.2010

Re: Groteskno

ko kragujevački krst

Vidi, novo poredjenje!
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:18 17.04.2010

Re: Groteskno

Ada, prepuno ljudi, polugolih i golih, svakakve grešne misli padaju na pamet,


...ma ljudi, nešto se da nas ne uteraju na mala vrata Jopet pod pusto tursko?....pa svi usvojimo novi modni stil ........
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:34 16.04.2010

Toliko su se osilili...

Toliko se SPC osilila da je poečal izvoditi egzibicije.
Gde je briga o starima, bolesnima,napuštenoj deci...Sad će i splavove da otvaraju...od sibirske kederovine..budi bog sa nama...
Vojislave, preporuka...
Ivan Marović Ivan Marović 18:33 16.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

Drago Kovacevic
Toliko se SPC osilila da je počela izvoditi egzibicije.

Da da, a u vreme Nemanjića ništa nisu zidali, samo su delili starima, bolesnima i napuštenoj deci.
samodakazemnesto samodakazemnesto 22:21 16.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

ajme, sad si ubio u pojam. evo sam skapirala da od nemanjica do tadica nismo nista napredovali.
ma,jesmo,vish da sad pravimo crkve ko spejshatlove. pratimo trendove.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:38 17.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

Drago Kovacevic
Toliko se SPC osilila da je poečal izvoditi egzibicije.


Sv. Sava verovatno crveni od stida i prevrće se od muke u grobu.
dragan7557 dragan7557 16:25 17.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

Ivan Marović
Drago Kovacevic
Toliko se SPC osilila da je počela izvoditi egzibicije.

Da da, a u vreme Nemanjića ništa nisu zidali, samo su delili starima, bolesnima i napuštenoj deci.

Ne bi škodilo da se primeti da su manastiri u tom vremenu bili i skladišta sa zitnicama iz kojih je narodu deljeno žito u gladnim periodima.

Uzgred u faraonskom Egiptu za vreme svih dinastija su se dešavle iste stvari kao i u ostalim zajednicama crkva je pored duhovne imala i svetovnu ulogu koja se poštovala:

Pierre Montet
"La vie quotidienne en Egypte au temps des Ramses"
Libraire Hachette


Katplička crkva i danas ima nebrojene karitativne i socijalne ustanove, dok Ortodoksna osim uzimanja u ime i za račun Boga vernike skoro i ne ferma.

Građenje spomenutog plovnog objekta je glupost.

cerski
Ivan Marović Ivan Marović 16:30 17.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

dragan7557
Ne bi škodilo da se primeti da su manastiri u tom vremenu bili i skladišta sa zitnicama iz kojih je narodu deljeno žito u gladnim periodima.

Takođe ne bi bilo zgoreg primetiti da je te žitnice taj isti narod punio žitom, mada neki tvrde da je palo s neba.
dragan7557 dragan7557 21:32 17.04.2010

Re: Toliko su se osilili...

Ivan Marović
dragan7557
Ne bi škodilo da se primeti da su manastiri u tom vremenu bili i skladišta sa zitnicama iz kojih je narodu deljeno žito u gladnim periodima.

Takođe ne bi bilo zgoreg primetiti da je te žitnice taj isti narod punio žitom, mada neki tvrde da je palo s neba.

"Građani sa Statusom" naravno nisu ni u to vreme pridavali veliki značaj, niti pokazivali veliko oduševljenje seljačkom zanimanju ali su izgleda bolje čobanisali sa stokom koja im je bila na raspoloženju.
Ako treba dodavati da žito nije palo s'neba onda je na mestu gradnja lađe bar za takvu kategoriju graždanije.

Naravno u slučaju da žito nije pobrkačeno sa vilkanskom lavom koja nas je "iznenadila" sa nebesa.

Vojislave nešto se ne sećam dal' ti dado' preporuku?

cerski
dirtyharry dirtyharry 15:05 16.04.2010

Ovo mi već nije jasno

Na stranu sve to što će to da košta koliko će da košta. Nego je i lokacija po meni totalno suluda. U crkvu ne može da se uđe razgolićen i gologuzast, a na Adi ima ljudi najviše preko leta a zna se zašto su došli. Ko će da ide u tu crkvu? Meni se više čini da pravimo neko novo svetsko čudo.
Inače crkva može te pare koje je namenila za to da isplati narodnim kuhinjama kao odštetu što su oni popovi pokrali pare koje su trebale da nahrane gladne. To mi je mnogo logičnije nego da pravimo još crkava, još krstova, još koječega. Iako sam vernik ne vidim nekog smisla u ovome.
Bili Piton Bili Piton 15:16 16.04.2010

Re: Ovo mi već nije jasno

dirtyharry
Iako sam vernik ne vidim nekog smisla u ovome.



Ja nisam vernik (izjasnjavam se najcesce kao agnostik) ali sam upravo razgovarao sa svojim rodjenim bratom koji jeste vernik, prilicno dosledan - i on misli da je u pitanju totalna budalastina.
samodakazemnesto samodakazemnesto 23:19 16.04.2010

Re: Ovo mi već nije jasno

ne,ja mislim da ce stajati pop na vratima i deliti mantije gologuzanima,ahahahahaahaah
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:30 17.04.2010

Re: Ovo mi već nije jasno

dirtyharry
U crkvu ne može da se uđe razgolićen i gologuzast


Svi govore o potrebi da SPC svoju ortpdoksnu tradiciju uskladi sa potrebama savremenog čoveka, možda je o tome reč. Uostalom, razgolićene vernice uvek mogu povezati kakavu maramu, makar i providnu.
DH, ne budi konzerva.
draft.dodger draft.dodger 15:09 16.04.2010

CRKVENA FLOTILA...


Imaju li u planu mornarske mantije ili će se držati klasike?

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:21 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

draft.dodger

Imaju li u planu mornarske mantije ili će se držati klasike?


Zamisli šta bi bilo da imaju Kopakabanu...
Dođe nudistkinja na ispoved...a pop u klasičnoj mantiji....ne ide..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:45 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

Mislim da će na prvencu crkveno-brodske flotile pravila odevanja sveštenih lica biti izmenjena. Umesto kamilavke, mornarska marama, mantija bez rukava, skraćena do iznad kolena:


marco_de.manccini marco_de.manccini 20:41 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

Zamisli šta bi bilo da imaju Kopakabanu...
Dođe nudistkinja na ispoved...a pop u klasičnoj mantiji....ne ide.

moram da te razočaram, nema nudizma na kopakabani.
krkar krkar 21:38 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

Imaju li u planu mornarske mantije ili će se držati klasike?


Zavisi šta prodaje Hugo Boss.



(BTW na slici je monah Vasilije Kačavenda, stanar skromnog dvorca u Bijeljini)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:43 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

Mislim da je ovaj, ipak, skloniji Versace stilu.



A ovaj army stilu:

samodakazemnesto samodakazemnesto 23:21 16.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

draft.dodger

Imaju li u planu mornarske mantije ili će se držati klasike?




mislim da ce iznajmiti stilistu granda da kreira nesto.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:28 17.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...


moram da te razočaram, nema nudizma na kopakabani.


tako je...a samo zbog bikinija Isus se ispeo onoliko visoooookooo!

dragan7557 dragan7557 21:34 17.04.2010

Re: CRKVENA FLOTILA...

krkar
Imaju li u planu mornarske mantije ili će se držati klasike?


Zavisi šta prodaje Hugo Boss.



(BTW na slici je monah Vasilije Kačavenda, stanar skromnog dvorca u Bijeljini)

Taj je monah isto koliko i mi na ovom blogu.

cerski
ssvetlana92 ssvetlana92 16:11 16.04.2010

Jes vala

Samo nam je to nedostajalo!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:47 16.04.2010

Re: Jes vala

Srbija nema more, mada to mnogi ne priznaju, ali će zato uskoro imati crkveno-brodsku flotilu.
Ivan Marović Ivan Marović 16:21 16.04.2010

Pomolimo se Gospodu od kuće

011000111001010001101

Amin
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:06 16.04.2010

Re: Pomolimo se Gospodu od kuće

Moliti kod kuće sa osveštanim molitvenim softverom je dozvoljeno.

Međutim, hakeri iz satanističkih sekti napadaju molitvene softvere ubacujući viruse u mrežu, tako da se u kućnim molitvenim računarima, hrišćanski krstovi izokreću naopačke, a na ekranima reči molitvi promiču u obrnutom smeru, sa desna u levo.

Pa, ti sad biraj gde šeš da se moliš.
Ivan Marović Ivan Marović 17:18 16.04.2010

Re: Pomolimo se Gospodu od kuće

Vojislav Stojković
...a na ekranima reči molitvi promiču u obrnutom smeru, sa desna u levo.

Dobro je da si me upozorio, da ne slušam Stairway to Heaven na ajpodu.
Filip2412 Filip2412 17:34 16.04.2010

Re: Pomolimo se Gospodu od kuće

Pomolimo se Gospodu od kuće
011000111001010001101

Amin



srdjan.pajic srdjan.pajic 16:30 16.04.2010

Sjajna ideja.

Crkva-splav, kako se toga niko nije ranije setio!? Konobarice odevene po crkvenim kanonima, služe žito i česnicu, umesto pice i hamburgera. Noću se umesto turbofolka pušta crkveno pojanje. Kršteni mogu da apliciraju za člansku kartu, kao za yacht club. A popovi na posao dolaze skuterima. Usput mogu da na grešnim prizorima rolerki u tangama jačaju karakter i posvećenost veri.





Filip2412 Filip2412 17:44 16.04.2010

Re: Sjajna ideja.

Crkva-splav, kako se toga niko nije ranije setio!?

Moze sa toboganima sa strane, obavezno shank u vodi...

Uh, taman sam mislio da smo originalni kad ono... Church-Water-Park!!!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 18:06 16.04.2010

Re: Sjajna ideja.

Eno zagrebacki kardinal Bozanic hoce izgleda da izbaci Zlatka Sudca (aka Jesus Depp) iz Katolicke crkve pa ovo izgleda kao savrsena prilika da ga SPC tako friskog angazuje za glavnog kormilara barke. Mlad, pametan, harizmatican, solidan muzicar a uz to i ronilac, sta ih kosta.







Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:57 16.04.2010

Re: Sjajna ideja.

Izvini, ali velečasni Zlatko bi na našem pravoslavnom crkvenom brodu mogao da bude samo mali od palube.
samodakazemnesto samodakazemnesto 23:23 16.04.2010

Re: Sjajna ideja.

Filip2412
Crkva-splav, kako se toga niko nije ranije setio!?

Moze sa toboganima sa strane, obavezno shank u vodi...

Uh, taman sam mislio da smo originalni kad ono... Church-Water-Park!!!



aaaaahahahahaahhaa,kralju! vidim casne sestre kako se spuataju niz tobogan.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:34 17.04.2010

Re: Sjajna ideja.

Uh, taman sam mislio da smo originalni kad ono... Church-Water-Park!!!


e, neda nam se, pa to ti je! i tu je svevišnji sigurno umešao svoje prste!
ma svi nas mrzU! .........
zeks92 zeks92 18:34 16.04.2010

zamišljam hram u avionu ili helikopteru ..

... ispovedaonicu na motorciklu ... ili psovanje Boga po automobilima ...
... po tome su šoferi, kao neki - crkvenjaci.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:00 16.04.2010

Re: zamišljam hram u avionu ili helikopteru ..

E, moj zeks, šta god ti zamisliš SPC je već uradila:



Ispovedaonica na motociklu (bez lopate):

mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:37 17.04.2010

Re: zamišljam hram u avionu ili helikopteru ..

.. ispovedaonicu na motorciklu ...


ulažem oštar protest - S KOJOM SI NAMEROM IZOSTAVIO BICIKLu!?
gently5210 gently5210 19:14 16.04.2010

Amfilohijeva Barka

duchesse duchesse 19:18 16.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

Amfilohijeva Barka

dolybell92 dolybell92 19:37 16.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

gently5210


Malo je van pameti praviti je na suvom ...
a i gde će naći tolike životinje i gde ih misle držati...
Ako misle samo na "ovce" - onda je arka besmislena...

(Glupost nam ne nedostaje, imamo je za izvoz
u beskonačnoj količini... brod na brodu...?!)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:48 16.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

dolybell92


Malo je van pameti praviti je na suvom ...


Pa, čim je završe, biće porinuta u vodu. Umesto šampanjca, pretpostavljam da će brod-crkva, biti osveštana brendiranim vinom njegovovog preosveštenstva vladike Grigorija.



gently5210 gently5210 19:53 16.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

Tek sada primetih ikonu na jedru.Samo cu reci o boze...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:02 16.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

To je ikona sv.Nikolaja Miriklijskog Čudotvorca kome je crkva-brod i posvećena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:28 17.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

dolybell92
brod na brodu...?!)

Mislila si na onaj brod?
dolybell92 dolybell92 00:59 19.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

Vojislav Stojković
dolybell92
brod na brodu...?!)

Mislila si na onaj brod?


...da, taman tako...
nego se mislim, kakve veze ima Nojeva arka
sa crkvom pa još hrišćanskom ?
Nešto tu ne štima...
dolybell92 dolybell92 01:08 19.04.2010

Re: Amfilohijeva Barka

Vojislav Stojković
dolybell92


Malo je van pameti praviti je na suvom ...


Pa, čim je završe, biće porinuta u vodu. Umesto šampanjca, pretpostavljam da će brod-crkva, biti osveštana brendiranim vinom njegovovog preosveštenstva vladike Grigorija.


Nismo mi te sreće da to otplovi...
Черевићан Черевићан 20:40 16.04.2010

чудности данашњице

у Црквене деликатне Теме
неупућен ја се мешо неби
много нас је Небу обраћено
одмажући Богу помажемо себи
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:21 16.04.2010

Re: чудности данашњице

G. Čer, imali nAmalTi broda-crkve?
Koliko znam vi ste tamo okruženi morem, a kopna je malo.
Черевићан Черевићан 16:35 17.04.2010

малолиихје

г. Војо уистину телесно немиран, око Малте (316 км2), за више од деценије боравка не уочих ни једну водену богомољу. додуше пише по бедекерима . . .
Za oko će vam zapasti i veliki broj crkava (više od 360) među kojima su jedna pravoslavna crkva i jedna džamija, dok su ostale katoličke. Maltežani su veoma religiozni, pa je skoro svaki dan u godini posvećen određenom svecu, a bučna slavlja - fešte sa vatrometom su učestale pojave tokom cele godine.

е сад независно од предњег ми малтежани се уопште нећемо религиозно дасађивати ових дана



AXA.
mogul_sad_ja_kasti mogul_sad_ja_kasti 21:44 17.04.2010

Re: малолиихје

gazda Čer, baš su vam ti sunarodnici neKake stipse! toliki jEbulejum oni nameravaju da isprate s vatrometom!? ne časite časa već predlažite štogođ za gradnju, eto i vama hasne...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:09 18.04.2010

Re: малолиихје

Черевићан

е сад независно од предњег ми малтежани се уопште нећемо религиозно дасађивати ових дана
AXA.


Tek sad mi je jasno zašto Vas nema na blogu: krpite malteške drumove da Benediktov papamobil ne naiđe na "udarnu rupu".


miloradkakmar miloradkakmar 22:54 16.04.2010

Mislim

da je ovo početak.
Ima da niču crkve u svim simbolikama.
Ovde kod mene pripremaju teren za izgradnju novog hrama , na mestu gde je nekad bila poznata kafana.
Niko se ne izjašnjava u kom obliku!?

P.S. Preporuka za sastav.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:05 17.04.2010

Re: Mislim

Mislim da će ta crkva uvek biti puba, ljudi će dolaziti po navici.
Uostalom, mnogi kad idu u kafanu kažu da idu u "ckvu".

P.S. Hvala, milorade.

Exitus Letalis Exitus Letalis 23:19 16.04.2010

e, super ...

samo nam je to falilo!
ja sam direktno oduševljena!
samodakazemnesto samodakazemnesto 23:26 16.04.2010

Re: e, super ...

odakle ti snage da reagujes
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:29 17.04.2010

Re: e, super...

Još ako je i brodski rum dobar.
Exitus Letalis Exitus Letalis 09:00 17.04.2010

Re: e, super ...

samodakazemnesto
odakle ti snage da reagujes

pa, nisam mogla da se pomirim sa činjenicom da u crnoj gori ima ona mala gvozdena (koju je baj d vej vojska prenela na vrh brda)a da mi nemamo nešto posebno.
imala sam noćne more.
oni imaju a mi... takva neinventivnost ...
kad ono, crkva na lađi...
krenulo je ...
koje će biti sledeće iznenađenje?!?!?!
inco inco 07:30 17.04.2010

Rekvijem...

Dok po Savi popa tera sajku,
Crkva nama j... milu majku...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:40 17.04.2010

Re: Rekvijem...

Šorom šajke,
A po Savi crkve..
giger62 giger62 08:12 17.04.2010

Neka naprave i jednu letecu, pa nek odlete

Neka naprave i jednu letecu, pa nek odlete u pizdu lepu materinu sa njom.
Doctor Wu Doctor Wu 09:12 17.04.2010

:)

Gradiće se od sibirskog kedra, koštaće oko pola miliona evra. Sredstva će obezbedti Arhiepiskopija beogradsko-karlovačka i ljudi dobre volje.

Kako im se bas nikad ne desi da nadju ljude dobre volje za neku decju bolnicu ili neku skolu nego samo za crkve? Od crkava, mahom nezavrsenih, poluizmalterisanih (valjda da bi se mobilisalo sto vise ljudi dobre volje) uskoro nece moci da se zivi i to bukvalno.

Na Novom Beogradu na potezu od 3-4km, skoro u jednoj ulici, od Bezanijske Kose do 6 kaplara postoje ni manje ni vise nego 3 crkve- i sve 3 su nezavrsene. Vreme je da se tom ludilu stane na put.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:24 17.04.2010

Re: :)

Doctor Wu
Vreme je da se tom ludilu stane na put.

Možda je vreme da ateisti masovno krenu u te crkve, da zamole boga da opameti svoje službenike u SPC.

Mada bi bilo efikasnije da ministarstvo finansija crkvama uvede PDV, porez na imovinu i zemljišne takse, te da poreska uprava i tužilaštvo za organizovani kriminal redovno kontroliše crkvene fondove i poslovanje.

Pitam se koliki bi porez bio za Kačavendine dvore?
Doctor Wu Doctor Wu 09:48 17.04.2010

Re: :)

Mada bi bilo efikasnije da ministarstvo finansija crkvama uvede PDV, porez na imovinu i zemljišne takse, te da poreska uprava i tužilaštvo za organizovani kriminal redovno kontroliše crkvene fondove i poslovanje.

Da, sa cisto formalne strane nije jasno po kom osnovu drzava pravi razliku izmedju popova s jedne strane i profesora, politicara ili lekara s druge. Crkva ima svoju imovinu, ima prihode i stvarno nije jasno zbog cega se oslobadja poreza. Zaista nista nisam imao protiv patrijarha Pavla (naprotiv, mislio sam da je retko moralna licnost, pogotovu imajuci u vidu organizaciju koju je vodio i predstavljao) ali mi nikad nije islo u glavu zasto se lecio na racun poreskih obveznika Srbije.

Mislim da je to jedna od najgorih tekovina Djindjiceve vlade koja se zestokim ustupcima crkvi (uglavnom bezuspesno) uvlacila i podilazila radikalsko-nacionalistickom delu glasackog korpusa: uvodjenje veronauke, poreske olaksice, gradjevinske dozvole... Kostunica je to, kao neki nominalni demohriscanin, tu tekovinu prihvatio i samo dodatno razvio, ali cini mi se da je glavni pokretac ove bezumne pomame ipak bio Djindjic.
krkar krkar 09:52 17.04.2010

Re: :)

Na Novom Beogradu na potezu od 3-4km, skoro u jednoj ulici, od Bezanijske Kose do 6 kaplara postoje ni manje ni vise nego 3 crkve- i sve 3 su nezavrsene. Vreme je da se tom ludilu stane na put.


Nisi korektan. Nikad dovoljno crkava. Recimo, u 6 kaplara nema nijedna. Toliki penzioneri i oficirske udovice koje je država ostavila bez ideologije. CK im je pretvoren u poslovni prostor za mrske kapitaliste, za Shopping Centar Ušće nemaju para a država ni crkvu da im sagradi.

Možda bi mogla između solitera jednu malu kapelicu na tenku da postavi. Paraklis M-84A
Bili Piton Bili Piton 13:57 17.04.2010

Re: :)

Doctor Wu

Mislim da je to jedna od najgorih tekovina Djindjiceve vlade koja se zestokim ustupcima crkvi (uglavnom bezuspesno) uvlacila i podilazila radikalsko-nacionalistickom delu glasackog korpusa: uvodjenje veronauke, poreske olaksice, gradjevinske dozvole...


Apsolutno tacno, tu se ozbiljno zeznuo u racunici.

Ivan Marović Ivan Marović 14:21 17.04.2010

Re: :)

Doctor Wu
Da, sa cisto formalne strane nije jasno po kom osnovu drzava pravi razliku izmedju popova s jedne strane i profesora, politicara ili lekara s druge. Crkva ima svoju imovinu, ima prihode i stvarno nije jasno zbog cega se oslobadja poreza.

Doktore, osnov je sledeći: pošto se u Srbiji plaća porez na dodatu vrednost, država je zaključila da Crkva ne dodaje nikakvu vrednost, te je oslobođena poreza.
Doctor Wu
Mislim da je to jedna od najgorih tekovina Djindjiceve vlade

Ma dobro smo mi i prošli, zamisli da je uveden crkveni desetak.
draft.dodger draft.dodger 09:45 17.04.2010

KEŠERAJ...


Idem u crkvu, nosim pare na pranje.
loader loader 10:08 17.04.2010

Povraćanje veri

Kako koja vest o novopečenim sakralnim objektima i spomenicima stigne,
sve više se nameće zaključak:
mi se izgleda stvarno povraćamo veri !

duchesse duchesse 13:54 17.04.2010

Re: Povraćanje veri

povraćamo

loader loader 01:09 18.04.2010

Re: Povraćanje veri

Mislite? :
duchesse duchesse 09:23 18.04.2010

Re: Povraćanje veri

loader
Mislite?

Ne mislim. Verujem.
loader loader 09:47 18.04.2010

Re: Povraćanje veri

Aaa..

Onda za vas ide
ova molidba :)
noboole noboole 10:57 17.04.2010

1+1

edit:haha pogresan blog
dragonKa dragonKa 13:27 17.04.2010

Re: 1+1

genijalan post.
alexlambros alexlambros 14:07 17.04.2010

cool

meni je super ova ideja ...

pravoslavni Diznilend ... makar nije nemastovita i dosadna ko vecina ovih podignutih za poslednje dve decenije ...

sem toga, crkva je tamo gde su gresnici ... znate li sta se sve desava po Adi vrelih letnjih noci? ... taman mozes odma po oprost u crkvu pa na ladno pivo ...

odlicna ideja, podrzavam

mogla bi i Amfilohijeva lutka kao u pravom orthodox Diznilendu da plasi decu ko Gargamel

na suprotnom kraju Ade mogla bi crkva u obliku dzipa
duchesse duchesse 14:48 17.04.2010

Re: cool

mogla bi i Amfilohijeva lutka kao u pravom orthodox Diznilendu da plasi decu ko Gargamel

Eh. Ne želimo da Pahomije bude out of business.
Bili Piton Bili Piton 15:10 17.04.2010

Re: cool

alexlambros
znate li sta se sve desava po Adi vrelih letnjih noci?



dolybell92 dolybell92 01:20 19.04.2010

Novo ime..

reke Save koja postaje
Svetosavska reka i krštavanje k'o u Jordanu...
Koji će to da bude spettacolo !

A tek koliko li će to da košta ?

Pa kad nagrne svet da se ponovo krštava...
pa turisti iz brackih nam zemalja...
Lova ima samo da leti...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 07:37 22.04.2010

Re: Novo ime..

A da ne govorimo o onima sa splavova, koji posle noćne lumperajke, onako mamurni, krenu na jutranje i pričest.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana