Život

Dama sa petlje

miloradkakmar RSS / 09.04.2010. u 00:30

 Poslednjih desetak martovskih dana stalno sam putovao do Novog Sada. Za tridesetak minuta putovanja upoznavao sam se sa novinama koje sam uočavao, prepoznavao mesta za koja me vežu lepe uspomene, a na kojima su izgrađene nove poslovne i stambene zgrade u betonu i staklu. Pomalo bezdušno za mene naviknutog na jednostavnost življenja, nenaviknutog na pompeznost, naglo menjanje stvari iako nemam ništa protiv novina ako imaju svrhu, upotrebnu vrednost u trgovačkom i etstskom smislu. Pa, čak i onda ako nemaju to, a drugima se sviđa, vide nešto što ja ne mogu.

   Naročito me se dojmila Temerinska petlja, još uvek nedovršena, tera se samo pravo preko auto-puta, prilazni putevi još ne funkcionišu, sade zelenilo, ispod, auto-put u jadnom stanju, od krpljenja, iako se godinama obnavlja, dopunjava...

 

  Od prvog dana mog putešestvija na početku uspona na petlju, pored trake koja izlazi iz grada, primetio sam mladu devojku, vitku, utegnutu, sa kratkom kožnom jaknom, cibzar otkopčan do pola da grudi dođu do izražaja, a kratkoća jakne i pantalone pripijene uz telo ističu obline, usečene tamo gde treba. Zanosna, podignute glave - pomislio sam da stopira, obično to radi studentarija kako bi uštedela - šetkala je na prostoru od pet-šest metara  (pokret se lakše primećuje), ne gledajući prema vozilima koja kao dve reke izlaze i ulaze u grad. Sa rukama u džepovima jakne vidno je da nema nameru da stopira, želja joj je da je uoče, stanu, pozovu u auto i nestanu do najbliže zabiti. Zbog čega to radi? Zašto izaziva sudbinu? Može neki manijak da je povredi? Možda je već toliko povređena, pa joj je svejedno? Postavljao sam sebi mnoštvo pitanja, prolazeći tuda svakodneno. Mora da joj dobro ide i da radi ono što želi, kada se iz dana u dan pojavljuje na istom mestu u isto vreme – u špicu, između 14 i 15.

 Prisetih se Šuhre i Đilde u Sarajevu. Kod prve su mnogi regruti izgubili nevinost, ona ih je naučila kako se to radi, plaćalo se, kako sam čuo, koliko daš ili koliko imaš i ako si već došao kod nje posao mora da se obavi. Znala je da se načeči blizu kapije kasarne i da proziva nevinu vojsku, kako će ratovati  bez tog životnog iskustva.  Đilda je bila mlada, tek napupela, rumenih obraza, povučena, sa iskrenim, dečjim osmehom na licu. Rekla mi je da voli uniformu, vojsku, a to što radi nema veze sa novcem. Bira one koji joj se sviđaju. Volela je baklave i šapmite. Nije vredelo ubeđivanje.

 Ruža je bila isto mlada i zanosna. Taman smo bili na korak da prohodamo, jednostavno je nestala. Nakon pet-šest meseci pojavila se u bundi sa krznom oko vrata. Našminkana  sedamnaestogodišnjakinja. Bila je na moru, turističke ture, znaš da sam upoznala Nemce, Italijane, Francuze… Postala je dama perona.

 Danas imam nameru da idem u grad. Autobusom između 14 i 15. Prelaziću preko Temerinske petlje. Sve me nešto prožima. Možda je dovoljno zaradila? Možda je našla neki drugi posao? Možda joj je policija zabranila da se tu pojavljuje, jer ometa saobraćaj? Možda sam se ja grdno prevario? Izvini Damo sa petlje!

 



Komentari (53)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 00:43 09.04.2010

Moderna vremena




Najnoviji italijanski saobraćajni znak
miloradkakmar miloradkakmar 01:09 09.04.2010

Re: Moderna vremena

krkar



Najnoviji italijanski saobraćajni znak

Znači, još se nismo na tom planu usaglasili sa standradima EU.
loader loader 01:20 09.04.2010

One i one

Lepa priča. Vidi se topao odnos prema toj osobi :)
Dama sa petlje svakako ima neki svoj razlog, lični, što je tu (ili sutra na nekom drugom mestu) i prodaje ljubav. Kao što neki neuhvatljiv lični razlog imaju alkosi koji po čitav dan kunjaju u nekoj birtiji.

Nakon ovakvih priča, obično pomislim kako zapravo i nema neke bitne razlike između devojaka koje prodaju svoje telo na taj način - i onih koje se polugole uvijaju na estradi. Najvažniji motiv je u oba slučaja novac. Lepota čina je samo imitacija. Čak je to možda iskrenije kod ovih prvih.
miloradkakmar miloradkakmar 08:04 09.04.2010

Re: One i one

loader
Nakon ovakvih priča, obično pomislim kako zapravo i nema neke bitne razlike između devojaka koje prodaju svoje telo na taj način - i onih koje se polugole uvijaju na estradi. Najvažniji motiv je u oba slučaja novac. Lepota čina je samo imitacija. Čak je to možda iskrenije kod ovih prvih.

Jedan moj prijatelj imao je običaj da kaže prilikom organizovanja takmičenja / amatera/ pevača/ pevačica da je položila audiciju na drugom salašu s' leva prema Gospođinicima.
loader loader 09:43 09.04.2010

Re: One i one

Jedan prijatelj..?! .. Hops - ta dešavanja sa salaša su već veoma direktna saznanja. Mislim, nije teoretičar, kao mi, ovde, fini blogeri :) , nego je čovek tamo na salašu možda bio i insajder, glavom i bradom ?!

mostarac mostarac 01:51 09.04.2010

jbt!

Dje se sjeti Šuhre
I kafane Drine
miloradkakmar miloradkakmar 08:06 09.04.2010

Re: jbt!

mostarac
Dje se sjeti Šuhre
I kafane Drine

Ko je bio u Sarajvu u vojsci, a ne zna za nju , taj nije bio u vojsci i nije bio u Sarajevu.
Eto, ja je se sećam, a prošlo je 37-8 godina.
Milutin Milošević Milutin Milošević 07:22 11.04.2010

Re: jbt!

Ko je bio u Sarajvu u vojsci, a ne zna za nju , taj nije bio u vojsci i nije bio u Sarajevu

Kurafte, ja sam bio u Bileći, a tamo toga nije bilo, na daleko
miloradkakmar miloradkakmar 17:45 11.04.2010

Re: jbt!

Milutin Milošević
Ko je bio u Sarajvu u vojsci, a ne zna za nju , taj nije bio u vojsci i nije bio u Sarajevu

Kurafte, ja sam bio u Bileći, a tamo toga nije bilo, na daleko

Verovatno zbog kršnog područja.
dr.wagner dr.wagner 07:16 09.04.2010

.... , a zašto ne ????

.....jutro

-A da možda stanete ..... , par riječi ...onako protokolarnih ...

-Nikada se ne zna .... , možda bude edukativno ...

...što bi se kazalo :

"Čist račun - kratka ljubav "


Wagner
miloradkakmar miloradkakmar 08:18 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

dr.wagner
"Čist račun - kratka ljubav "

Danas se , uglavnom , sve svodi na računicu, interes, novac.. i ljubav prema tome.
Da je prostitucija unosan posao pokazuje i ovo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 08:23 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Zato što je tako žalosno, ponižavajuće i opasno.
Izgleda da ona nije usamljena pojava, moja drugarica koja živi u Slo, a iz Zranjanina je, nedavno je bila kod roditelja u Zrenjaninu i skoro svaki dan se poslom vozila u Bgd. Kada se vratila mi je ispričala kako joj je trebalo nekoliko dana da shvati da su žene koje je redovno viđala uz put zapravo prostitutke, a ne autostoperke ili osobe neobaveštene o tome da se autobus ne čeka tamo gde nema stanice.
Danas se , uglavnom , sve svodi na računicu, interes, novac.. i ljubav prema tome.

Ne bih rekla da je to žalosna činjenica današnjice, jer se ta vrsta "ljubavi" upražnjavala duž istorije. I brak bez ljubavi i seks za novac...ništa novo, ali i dalje žalosno.
miloradkakmar miloradkakmar 09:02 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Jelica Greganović
Zato što je tako žalosno, ponižavajuće i opasno.

.. što rastužuje, pokazuje ljudsku nemoć, stvara se višestruko biće.

Kažu da je na Kaćkoj petlji mnogo prometnije.
Biljana 77 Biljana 77 09:15 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Zato što je tako žalosno, ponižavajuće i opasno.

I zato što je gotovo uvek posledica prisile i manipulacije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:18 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Kažu da je na Kaćkoj petlji mnogo prometnije.


Sad bas i nije,rade autoput kod petlje,pa sve vrvi od policije i ljudi,tako da ovih dana slabije,al' nece dugo trajati ˝obnova˝...

jer se ta vrsta "ljubavi" upražnjavala duž istorije. I brak bez ljubavi i seks za novac...ništa novo, ali i dalje žalosno.


Moze se reci,da je prvi ˝zenski zanat˝,cak i u Vizantiji su postojale posebne gospodje,koje su pomagale purpurnoj gospodi...no,zalosno jeste!
miloradkakmar miloradkakmar 09:20 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Biljana 77
Zato što je tako žalosno, ponižavajuće i opasno.

I zato što je gotovo uvek posledica prisile i manipulacije.

I nije bitno da li je direktna ili indirektna.
Jelica Greganović Jelica Greganović 09:53 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Moze se reci,da je prvi ˝zenski zanat˝

E sad, to sigurno nije prvi ženski zanat, ni sa ni bez navodnika, ali je na žalost mnogo stariji od vizantijskog doba.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:17 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

E sad, to sigurno nije prvi ženski zanat, ni sa ni bez navodnika, ali je na žalost mnogo stariji od vizantijskog doba.


Da li je ili ne...cinjenica je da se samo za prodavanje svoga tela u starom veku mogla dobiti neka nadoknada,ako si zena,posto zene tad,bas i nisu imale neka prava,tj. nisu ih imale uopste!
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:28 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Za prodavanje svog bilo čega, pa i tela, se dobijala naknada, to i jeste suština trgovine, a u starom veku, o kom ti pričaš su se prodavali i muškarci, a ne samo žene. Muškarci se i danas prodaju, jedino što to manje primećujemo, jer taj "zanat" vezujemo za žene. A i to je verovatno vezano za patrijarhat, ali i za činjenicu da su žene podložnije prisili bilo koje vrste da se time bave.
Pre vremena kad su izgubile prava, žena su ta prava imale, i to ne mala prava, jer patrijarhatu je prethodio matrijarhat.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:39 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

o kom ti pričaš su se prodavali i muškarci, a ne samo žene.

Istina...i jedno i drugo ide,nazalost,uvek zajedno,samo sto tada zene nisu imale prava,a muskarci jesu!
Eto,naprimer u Rimu se gledao rod po zenskoj liniji,jer ime oca je tesko bilo ustanoviti.
Jeste,prethodio je matrijarhat...ali eto vremenom se preokrenulo,a i mi odosmo daleko...
Biljana 77 Biljana 77 10:58 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

cinjenica je da se samo za prodavanje svoga tela u starom veku mogla dobiti neka nadoknada,ako si zena

U starom veku žene, koje su se bavile trgovinom, poezijom, zanatima, nadničile na poljima,ukoliko društveno uređenje to dozvoljava (tj. nije robovlasničko, koje nije davalo nikakvu nadoknadu ni muškarcima za rad), bile su za taj rad i plaćene.

Moze se reci,da je prvi ˝zenski zanat˝
Verujem da nisi želeo da ovo zvuči diskvalifikujuće koliko zvuči. Prostitucija je sve samo ne zanat. Prostitucija je posledica manipulacije nečijim neizgrađenim karakterom, nesrećnim okolnostima, lošom životnim ili ekonomskim okolnostima. Prostitucija je posledica prisile, fizičkog i psihičkog nasilja, stavranja zavisnosti, zastašivanja, otmice, trgovine ljudima. Prostitucijom se "ne bavi", ona se trpi. I najveći krivci su fini ljudi, ugledni članovi društva, poštovani očevi i dobre komšije koji svojim novcem čine da se taj pakleni krug i dalje okreće.
dr.wagner dr.wagner 11:00 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Biljana 77
Zato što je tako žalosno, ponižavajuće i opasno.I zato što je gotovo uvek posledica prisile i manipulacije.


Pozdrav !!!

-Ima žena , tako kažu ... koje putuju do posla 2 sata .., stoje za strojem
8 sati ... , pa dva sata nazad ...malo BUS , malo hodanje ....

-Istina , odlaze u 5 ujutro , ali su zato već u 5 popdne kod kuće ...

-Nije im žao , svaki mjesec dobiju i do 200 E.

....Srećom , eto .... , ovo nije ni žalosno , ni ponižavajuće ....


Wagner

P.S.
-Nemojmo život uzimati preozbiljno .... , moglo bi nam pozliti ...
Biljana 77 Biljana 77 11:18 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

-Ima žena , tako kažu ... koje putuju do posla 2 sata .., stoje za strojem
8 sati ... , pa dva sata nazad ...malo BUS , malo hodanje ....

-Istina , odlaze u 5 ujutro , ali su zato već u 5 popdne kod kuće ...

-Nije im žao , svaki mjesec dobiju i do 200 E.

....Srećom , eto .... , ovo nije ni žalosno , ni ponižavajuće ....


Nisam razumela šta se htelo ovim neumesnim poređenjem. Ponižavajuće je raditi bilo kakav posao od kojeg nije moguće sebi obezbediti pristojnu egzistenciju. Moja majka ga radi. Jer nema drugog.

Kakve to veze ima sa tim što će neko da da heroin devojčici od 14 godina i da je onda šalje na ulicu da se prodaje? Ili sa tim što će "pobegulju" tući tri odrasla čoveka dok se ne onesvesti?

Nemojte se šaliti sa strašnim stvarima. Pozliće nekom drugom.
dr.wagner dr.wagner 14:01 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Biljana 77
Kakve to veze ima sa tim što će neko da da heroin devojčici od 14 godina i da je onda šalje na ulicu da se prodaje? Ili sa tim što će "pobegulju" tući tri odrasla čoveka dok se ne onesvesti?Nemojte se šaliti sa strašnim stvarima. Pozliće nekom drugom.


Hm ...

Ne bih polemizirao , ali ....

Kriv sam što nisam pojasnio , ali mislio sam kako se podrazumjeva .....

-Naime , naslov je "Dama sa petlje" .... , a ne "Maloljetnica , djevojčica od
14 ili 15 , "pobegulja" (ma što to bilo) sa (te iste) petlje" ...

-Jasno ...., svakako se ispričavam !


M. Wagner

stefan.hauzer stefan.hauzer 14:41 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

Verujem da nisi želeo da ovo zvuči diskvalifikujuće koliko zvuči

Nazalost,nekad su mi prsti brzi od pameti...
miloradkakmar miloradkakmar 20:45 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

-Naime , naslov je "Dama sa petlje" .

U pravu si , to je naslov.
miloradkakmar miloradkakmar 20:48 09.04.2010

Re: .... , a zašto ne ????

I najveći krivci su fini ljudi, ugledni članovi društva, poštovani očevi i dobre komšije koji svojim novcem čine da se taj pakleni krug i dalje okreće.

dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 10:53 09.04.2010

omega

probudi u meni uvek neka lepa secanja, iako mala, odlazak sa ujakom na koncert po prvi put u zivotu, njemu u narucju zaspala negde pred kraj... Uf milorade!
za Ruzu - Lena
miloradkakmar miloradkakmar 20:58 09.04.2010

Re: omega

dusanovaiivanovamama
probudi u meni uvek neka lepa secanja, iako mala, odlazak sa ujakom na koncert po prvi put u zivotu, njemu u narucju zaspala negde pred kraj... Uf milorade!
za Ruzu - Lena

Omega mi prija u svakom trenutku.
Ruža je dobro govorila mađarski.
tompinchns tompinchns 11:44 09.04.2010

Tišma

Ne znam zašto, ali ova tvoja priča me je podsetila na Tišmu i duh Novog Sada iz njegovih pripovedaka i romana, pogotovo na "Krivice" i "Nasilje", i "Za crnom devojkom".
miloradkakmar miloradkakmar 20:59 09.04.2010

Re: Tišma

tompinchns
Ne znam zašto, ali ova tvoja priča me je podsetila na Tišmu i duh Novog Sada iz njegovih pripovedaka i romana, pogotovo na "Krivice" i "Nasilje", i "Za crnom devojkom".

Nisam prepisao ni slova.
Hvala što te je priča podsetila na Tišmu.
tompinchns tompinchns 22:07 09.04.2010

Re: Tišma

Hvala što te je priča podsetila na Tišmu.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:43 09.04.2010

Silikonska dolina

primetio sam mladu devojku, vitku, utegnutu, sa kratkom kožnom jaknom, cibzar otkopčan do pola da grudi dođu do izražaja, a kratkoća jakne i pantalone pripijene uz telo ističu obline, usečene tamo gde treba. Zanosna, podignute glave

Ne prolazim često Temerinskom petljom, ali gornji opis potpuno odgovara mnogima koje svakodnevno viđam u baštama Silikonske doline u Strahinjića bana, a i u drugim dolinama u i oko centra Beograda.
Mislim da deo njih imaju iste ciljeve kao i ova sa petlje, samo su im drugačije metode, a imaju i novo, savremeno, ime.
miloradkakmar miloradkakmar 21:02 09.04.2010

Re: Silikonska dolina

Vojislav Stojković
Ne prolazim često Temerinskom petljom, ali gornji opis potpuno odgovara mnogima koje svakodnevno viđam u baštama Silikonske doline u Strahinjića bana, a i u drugim dolinama u i oko centra Beograda.
Mislim da deo njih imaju iste ciljeve kao i ova sa petlje, samo su im drugačije metode, a imaju i novo, savremeno, ime.

Danas sam bio u gradu. Nije je bilo na petlji između 14 i 15. Možda menja lokaciju ? Možda je imala sreće ?Možda se povukla?
stasava stasava 13:31 09.04.2010

matrijarhat, patrijarhat, matrijarhat

Mnogi sociolozi pa i psihijatri smatraju da se matrijarhat vec polako vraca. Ako pazljivije posmatramo ponasanje decaka i devojcica u skoli, moramo da se slozimo sa ovom tvrdnjom. Da li ce za par godina na petljama biti vise muskaraca nego zena, videcemo.
miloradkakmar miloradkakmar 21:16 09.04.2010

Re: matrijarhat, patrijarhat, matrijarhat

stasava
Mnogi sociolozi pa i psihijatri smatraju da se matrijarhat vec polako vraca. Ako pazljivije posmatramo ponasanje decaka i devojcica u skoli, moramo da se slozimo sa ovom tvrdnjom. Da li ce za par godina na petljama biti vise muskaraca nego zena, videcemo.

Da li tako misliš zbog ovoga ?
cassiopeia cassiopeia 13:32 10.04.2010

Tužno je...

Mora da joj dobro ide i da radi ono što želi, kada se iz dana u dan pojavljuje na istom mestu u isto vreme – u špicu, između 14 i 15.


Još sinoć sam pročitala i neka mi knedla u grlu stala i ne mrda od sinoć a želim da viknem ne želi ona to da radi, nije ni birala da je maltretiraju, splet suludih životnih okolnosti je doveo do toga da postane žrtva. Često osobe koje su u teškoj životnoj situaciji ne vide izlaz i ostaju u onom što im je poznato i gde se kako tako snalaze.

A teško je.
miloradkakmar miloradkakmar 14:57 10.04.2010

Re: Tužno je...

cassiopeia
Mora da joj dobro ide i da radi ono što želi, kada se iz dana u dan pojavljuje na istom mestu u isto vreme – u špicu, između 14 i 15.


Još sinoć sam pročitala i neka mi knedla u grlu stala i ne mrda od sinoć a želim da viknem ne želi ona to da radi, nije ni birala da je maltretiraju, splet suludih životnih okolnosti je doveo do toga da postane žrtva. Često osobe koje su u teškoj životnoj situaciji ne vide izlaz i ostaju u onom što im je poznato i gde se kako tako snalaze.

A teško je.

Dok sam je viđao pomenutih dana na petlji u meni se sve preokrenulo. Čovek je takav , bar ja, da odmah pomisli na svoje najbliže. Stalno sam se pitao zašto jedno takvo mlado, lepo, zgodno ljudsko biće ne može da pronađe neki drugi posao, zar ne postoji neka unutrašnja moć kojom se to može prevladati .Nisam dolazio do pravog, zadovoljavajućeg odgovora, sem onog ''bemti život.
cassiopeia cassiopeia 15:22 10.04.2010

Re: Tužno je...

Nisam dolazio do pravog, zadovoljavajućeg odgovora, sem onog ''bemti život


Meni svašta prolazi kroz glavu kako bi moglo biti drugačije. Za početak dati im šansu da biraju, ne dozvoliti da ih život satera u ćošak i prepusti ih nekim mračnim tipovima koji nude samo Temerinsku petlju.

Znam da se sve u tebi pokrenulo i preokrenulo. Ne bi pisao da nije.

Hvala ti što podsećaš da problem postoji. Olako zaboravljamo.
Ivana Knežević Ivana Knežević 18:13 10.04.2010

Stanje stvari - lose, kao i uvek

Sve te price su verovatno slicne po genezi, ali svaka je jedinstveno i neoprostivo tragicna.

Ponuda i potraznja nisu nikada izneverile kao agenti prisile. Ima egomanijacnih vojskovodja, proroka i osvajaca raznih vrsta, ali ono sto je ekonomija uradila ljudima od samog zaceca, sa time se nista ne da uporediti.

A svet se i dalje okrece, na drugu stranu ili u krug, i nikom nista.
mariopan mariopan 19:16 10.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

 Danas imam nameru da idem u grad. Autobusom između 14 i 15. Prelaziću preko Temerinske petlje. Sve me nešto prožima. Možda je dovoljno zaradila? Možda je našla neki drugi posao? Možda joj je policija zabranila da se tu pojavljuje, jer ometa saobraćaj? Možda sam se ja grdno prevario? Izvini Damo sa petlje!

Primetila sam veoma mlade devojke, ma devojčice..kako se šetaju Pančevačkim mostom ...ne stopiraju...i pomislila isto. Ništa nisam rekla. Da li sam saučesnik ako ćutim a znam i vidim? To se stalno pitam, da li smo mi svi saučesnici njihove nesreće?

Preporuka za temu, o ovome inače svi ćute i prave se da to ne postoji.
miloradkakmar miloradkakmar 20:01 10.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

Ivana Knežević
Sve te price su verovatno slicne po genezi, ali svaka je jedinstveno i neoprostivo tragicna.

Ponuda i potraznja nisu nikada izneverile kao agenti prisile. Ima egomanijacnih vojskovodja, proroka i osvajaca raznih vrsta, ali ono sto je ekonomija uradila ljudima od samog zaceca, sa time se nista ne da uporediti.

A svet se i dalje okrece, na drugu stranu ili u krug, i nikom nista.

Borba za goli opstanak primorava nas da prihvatamo sve što nam se nudi ne razmišljajući o posledicama, važno je da preguramo aktuelni trenutak. Počesto od silnog nuđenja i prihvatanja budemo zavisni i onda se teško iskobeljati sa puta ka ponoro.
Sve se u suštini čini normalnim, niko ne primećuje teške pojedinačne sudbine, a pojedinci neće da se hvale onim što ih opterećuje i boli.
miloradkakmar miloradkakmar 20:14 10.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

mariopan
Primetila sam veoma mlade devojke, ma devojčice..kako se šetaju Pančevačkim mostom ...ne stopiraju...i pomislila isto. Ništa nisam rekla. Da li sam saučesnik ako ćutim a znam i vidim? To se stalno pitam, da li smo mi svi saučesnici njihove nesreće?

Zato što ne možemo zajednički, jedinstveno da rešavamo probleme(egzistencijalne) koji nam zagorčavaju život - jesmo.I ja sam osetio krivicu kada sam video devojku na petlji, ali bio sam zaokupljen svojim problemima i ona mi je izmakla iz glave čim je autobus ušao u grad. Takvih desetak dana prouzrkovalo je ovaj blog. Moj problem je rešen , na žalost ona je i dalje, bojim se, na petlji.
Razmišljao sam da prijavim nadležnima. Odustao sam jer znam da oni znaju za to. Prolaze tuda, više puta, svaki dan.
mariopan mariopan 20:39 10.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

miloradkakmar
mariopan
Primetila sam veoma mlade devojke, ma devojčice..kako se šetaju Pančevačkim mostom ...ne stopiraju...i pomislila isto. Ništa nisam rekla. Da li sam saučesnik ako ćutim a znam i vidim? To se stalno pitam, da li smo mi svi saučesnici njihove nesreće?

Zato što ne možemo zajednički, jedinstveno da rešavamo probleme(egzistencijalne) koji nam zagorčavaju život - jesmo.I ja sam osetio krivicu kada sam video devojku na petlji, ali bio sam zaokupljen svojim problemima i ona mi je izmakla iz glave čim je autobus ušao u grad. Takvih desetak dana prouzrkovalo je ovaj blog. Moj problem je rešen , na žalost ona je i dalje, bojim se, na petlji.
Razmišljao sam da prijavim nadležnima. Odustao sam jer znam da oni znaju za to. Prolaze tuda, više puta, svaki dan.

I ja osećam krivicu, mogu do detalja da ti opišem kako su izgledale i da su previše mlade..sve sam videla i to me muči.

Znam da vlasti znaju ali ne haju i ne znam kako to da se reši..do tada mogu samo da žalim, beskrajno, što one ne žive uopšte, za njih je sve stalo dok ne dosegnu neku svoju sanjanu sigurnost, materijalnu pre svega.

Pre toga mnoge će stradati ali ne mare, za njih sam život kao takav nema nikakvu vrednost, verovatno zato što je zaista tako strašan da se ne može ni smatrati životom - to je poslednji stepen siromaštva. Za to su mi krivi svi drugi, svi mi, svi osim njih samih, one su samo žrtve.
miloradkakmar miloradkakmar 00:37 11.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

Pre toga mnoge će stradati ali ne mare, za njih sam život kao takav nema nikakvu vrednost, verovatno zato što je zaista tako strašan da se ne može ni smatrati životom - to je poslednji stepen siromaštva. Za to su mi krivi svi drugi, svi mi, svi osim njih samih, one su samo žrtve.

Ovo bi valjalo razraditi.
mariopan mariopan 09:19 11.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

miloradkakmar
Pre toga mnoge će stradati ali ne mare, za njih sam život kao takav nema nikakvu vrednost, verovatno zato što je zaista tako strašan da se ne može ni smatrati životom - to je poslednji stepen siromaštva. Za to su mi krivi svi drugi, svi mi, svi osim njih samih, one su samo žrtve.

Ovo bi valjalo razraditi.

Na pamet mi padaju mnogo strašniji uslovi u kojima one žive i da one iz toga žele da se otrgnu ali ne znamju kako, pa im je neko rekao da je ovaj način najbrži. Ne verujem da su same smislile da to rade, one su premlade, bar dve nemaju ni 14-15 godina. Videla sam ih pre dva dana, prekratkih suknjica i golih stomaka na onom ledenom vetru, ne stopiraju, u grupicama sa obe strane mosta (početak mosta)...i pogledima blude negde van stvarnosti - tako se meni učinilo.

Verujem da samo užasna stvarnost u kojoj žive može tako mladu devojke da natera na taj most. I verujem da im je neko rekao sve šta treba da rade, ni to nisu same smislile..zato su mi krivi odrasli, svi, iz njihove okoline i mi što ne prijavljujemo. A zašto ne prijavljujemo?

Računam ako prijavim da će one samo promeniti lokaciju. Problem treba sistemski da se rešava a ne rešava ga niko. Državu nije briga jer ne rešava problem siromaštva, policiju nije briga, nisu one nevidljive pa ih niko ne pita šta tu rade i zašto nisu u školi ili kod kuće? Svi znaju ali samo okrenu glavu...i ja sam okrenula glavu i nije mi svejedno, zato pišem ovde kod tebe da (valjda) okajem greh?

Da su kod kuće živele životom dostojnim čoveka verujem da to ne bi radile, bile bi u školi i imale bi neku šansu za budućnost - ovako je nemaju a nisu još ni počele da žive.Verujem da je ekstremno siromaštvo uzrok i da je taj problem trebalo rešavati mnogo pre nego što je postao problem.
miloradkakmar miloradkakmar 11:21 11.04.2010

Re: Stanje stvari - lose, kao i uvek

mariopan
Da su kod kuće živele životom dostojnim čoveka verujem da to ne bi radile, bile bi u školi i imale bi neku šansu za budućnost - ovako je nemaju a nisu još ni počele da žive.Verujem da je ekstremno siromaštvo uzrok i da je taj problem trebalo rešavati mnogo pre nego što je postao problem.

Sredinom 90-ih gazda kafane svakom iz moga društva namenio po jednu Ruskinju, pa i meni (o čemu sam pisao) i one su morale da odrade svoje jer u suprotnom, pasoši su kod gazde , biće vraćene kući. Pitam moju Ruskinju zašto to radi tako lepa i zgodna, odgovorila mi je šta će mi lepota ako nemam šta da jedem. Sličan odgovor sam dobio i od naše devojke koja je kod gazde konobarisala. Pitao sam i gazdu zašto ih primorava da se prodaju, rekao mi je žensko je rođeno za to, skočio sam , a on mi je pokazao šta ima za pojasom. Nikad više nisam išao u tu kafanu.
Mislio sam da su 90-e daleko ,za nama, čini mi se da sam se prevario.
dirtyharry dirtyharry 09:18 11.04.2010

Šta da ti kažem Milorade

kad sve vidiš i sam. Za vlasti nikad nešto ovako neće biti alarmantno sve dok ceo narod ne izađe pored puta i na put pa krene ka BG-u.
Nažalost nijedan od tih dama nije tu zato što to hoće. Dobar deo njih mora jer ih je neko naterao na to a kod nas se o trgovini ljudima ne priča, jer vidiš i sam da se trenutno trguje svim i svačim pa nikako da stignu i do tog problema a neke od njih rešavaju svoje egzistencijalno pitanje. E, sada je vrlo diskutabilno da li je to pravi način, svi će se složiti da nije, ali u ovakvoj banana republici najveći problem je to što nema načina.
Kada sam otišao iz Srbije, igrom slučaja sam bio na birou za zapošljavanje u Nišu. Da li znaš da je tada, pre par godina, na istom bilo oko 300 lekara, i isto toliko pravnika, onda ekonomista nešto manje pa tako redom. To je skupa preko hiljadu visoko kvalifikovanih ljudi (možda i više, ko zna) koji i posle fakulteta nemaju posao.
Izgleda da ona parola "snađi se" sve više uzima maha i to u pravom smislu reči.

Preporuka za tekst.
miloradkakmar miloradkakmar 11:38 11.04.2010

Re: Šta da ti kažem Milorade

dirtyharry
Kada sam otišao iz Srbije, igrom slučaja sam bio na birou za zapošljavanje u Nišu. Da li znaš da je tada, pre par godina, na istom bilo oko 300 lekara, i isto toliko pravnika, onda ekonomista nešto manje pa tako redom. To je skupa preko hiljadu visoko kvalifikovanih ljudi (možda i više, ko zna) koji i posle fakulteta nemaju posao.

Spomenuo sam da poznajem dve-tri žene, majke ,supruge,obrazovane, primeri po ponašanju i opohođenju , koje imaju odabranu klijantelu , rade samostalno i za velike pare. Kada ljudi saznaju za taj njihov dopusnki posao , jednostavno ne mogu da veruju.Uglavnom su iz dobrostojećih porodica, pa se to u običnom svetu tumači da takvima nikad nije dosta para. Ja bih bio sklon da idem malo dalje , želja za dokazivanjem, samostalnošću ,avanturom,pa i dotle da ih , ipak, neko(nešto) primorava da se bave time.
dirtyharry dirtyharry 11:58 11.04.2010

Re: Šta da ti kažem Milorade

miloradkakmar

Spomenuo sam da poznajem dve-tri žene, majke ,supruge,obrazovane, primeri po ponašanju i opohođenju , koje imaju odabranu klijantelu , rade samostalno i za velike pare. Kada ljudi saznaju za taj njihov dopusnki posao , jednostavno ne mogu da veruju.Uglavnom su iz dobrostojećih porodica, pa se to u običnom svetu tumači da takvima nikad nije dosta para. Ja bih bio sklon da idem malo dalje , želja za dokazivanjem, samostalnošću ,avanturom,pa i dotle da ih , ipak, neko(nešto) primorava da se bave time.

Ovo bi već trebao neki psiholog da razradi. Da se samo radi o parama pobija činjenica da potiču iz dobrostojećih porodica. Možda je i to razlog ali opet sam malo skeptičan.
Opet sa druge strane možda je to i zadovoljstvo na kraju krajeva čim imaju odabranu klijentelu, baš diskutabilna stvar, ali slažem se sa tobom da ih neko/nešto tera na sve to.
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:14 11.04.2010

Re: Šta da ti kažem Milorade

Mozda bi u drugacijim drustvenim okolnostima prostitucija bila jedan od izbora i za zene i za muskarce. Zasto bi neko kao odrasla obrazovana osoba i sa materijalnom sigurnoscu izabrao tako nesto - ko zna. Ljudi su komplikovani.

Pokusaji sa legalizacijom i nekom vrstom kontrole u nekim evropskim zemljama, polaze od pogresnog kraja - smanjiti stetu, ponuditi kakvu takvu zastitu zenama, kontrola i obrazovanje u vezi bolesti i sl.

U osnovi je vrednosni sistem koji ne postuje zene. Ne postuje ni muskarce samo se oni u njemu bolje snalaze. Taj kafandzija koga pominjete, milorade, je rekao ono sto dobar deo sveta zastupa. Pa kakav svet, takva i kultura.
Odvajkada.
miloradkakmar miloradkakmar 18:48 11.04.2010

Re: Šta da ti kažem Milorade

Ivana Knežević
U osnovi je vrednosni sistem koji ne postuje zene. Ne postuje ni muskarce samo se oni u njemu bolje snalaze. Taj kafandzija koga pominjete, milorade, je rekao ono sto dobar deo sveta zastupa. Pa kakav svet, takva i kultura

Sve polazi od čoveka, pa čak i ono za čega nije direktan krivac jer sebe smatra jedinim tumačem i korisnikom svega što ga okružuje. Najlakše je nešto okarakterisati, dati mu svojstvo ili ime, a ne pogledati u dubinu toga i ne razmisliti da li mu odgovara.
Ivana Knežević Ivana Knežević 04:41 12.04.2010

Re: Šta da ti kažem Milorade

Svako razmislja, do dubina manjih ili vecih, ali nema sumnje da svako razmislja.
Vecim delom ce to razmisljanje biti pod uticajem kulture u kojoj je pojedinac odrastao. Dodati licna iskustva - i to je otprilike to.

Mozda jeste najlakse okarakterisati nesto, ali nisu sve karakterizacije iste. Neke su tacne.

Ne verujem da je moglo da se shvati tako, ali za svaki slucaj: u mom pominjanju kafandzije i kulture nisam mislila na Srbiju. Nikako. Stvari koje se ovde desavaju su jednaki uzasi. Ne verujem da bi u nadmetanju po ovakvim gadostima ijedna drzava ispala iz trke - sve sami finalisti, od naprednih do zaostalih.

Mislim da je dobro da ste otvorili temu. Ne mislim da je nemoguce promeniti stvari, ali veci deo promena zavrsi na pogresnim mestima. I to je velika steta.

Pozdrav,

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana