Društvo| Ekonomija

Razmišljanje jednog običnog srpskog radnika Fijata

omega68 RSS / 05.04.2010. u 13:26

 

-'De si neradniče , pitam ga , kao uozbiljen, dok obojica otkopčavamo šliceve.

 

- E danas će neradnik da ti ga zavuče bar jednom   kroz noge dok budeš branio,odgovara u istom tonu shvativši zajebanciju.

 

-Greška sine, danas igram u špicu, prekomandovao me kapiten...Nego, stvarno, što nas brukate pred celim svetom praveći onaj cirkus sa '' oću piškim - neću piškim'' i odlaskom (vraćanjem) iz Fijata?

-Beži bre  Omega! Pre nego što nas osudiš pomisli samo koliko Vi radite u firmama koje su na budžetu i kolika Vam je plata za taj ''rad''.Da li znaš kolika nam je osnovica u talijanskom Gigantu?

-Nemam pojma, priča se da imate oko 260 evra.

-Pobratime moj, osnovica je 190 eur ili 19 000 dinara.Neko posle dobije i uvećanje ali to je brate malo za ono koliko radimo mi koji smo na traci 7.5 sati.

-PA brale, tražili ste - trpite, pokušavam i dalje da ga provociram , ali sve pazim da mu ne dođem na desnicu.

-Čekaj, ovi što su ostali na čekanju za radna mesta primaju preko državnog preduzeća 22 000 din. U kancelarijama ovi ''stručnjaci'' imaju 35 000 i više. A mi koji ne možemo da pišamo za vreme smene jedva dobacimo do 26, 27 000. I da ti kažem - nije problem alkohol , ni cigareta koji su zabranjeni, nego čoveče bukvalno ne možeš da odeš u WC.Traka ide, povećan broj operacija moramo da radimo i niko ne stiže da radi tvoj posao ako te priteralo. Jebo ti taj kapitalizam ako je svuda tako---

-E pa i nije.Vidiš da je došao Italijan i pohvalio Vas kako se dobro radi i kako nije greda što je određen procenat ljudi u nemogućnosti da se odazove obavezama rada na traci. Najavio i povećanje plate. A i Dinkić....

-A taj ...... Dinkić ( ne smem da napišem kako ga je častio ), on je  nas proglasio neradnicima i zabranjuje povratak u staru firmu na čekanje eventualnog drugog radnog mesta. Da li on shvata da je nama tačkom 6 ugovora to dozvoljeno? Skuplja političke poene i folira ljude po Srbiji  koji ne prate pomno, izazivajući mržnju prema ljudima. Da li shvata da malo stariji ne mogu da odrade sve operacije u proizvodnji , ali i to da postoje druga radna mesta gde se ne traži tolika snaga nego iskustvo, znanje? Ne, on sve stavlja u isti koš i radikalizuje ljude koji su ionako kivni na Zastavu koja je godinama, stvarno, dobijala subvencije. I da znaš, veći nam je problem mobing naših rukovodilaca koji se trude pred strancima nego ni toliko mala plata. Ma uostalom , sam znaš da je gori poturica od Turčina. E ti naši nas razvaljuju, pričaju kako će neka mesta da se ugase stvarajući napetost, a ne pričaju koji su kriterijumi za gačenja i otpuštanja. Verujem da takav pritisak na radnika Italijani nisu dozvolili.

-Pa sad, ... ne znam šta ti kažem , nemo' se ljutiš, mislim nisam ja hteo da ti stajem na muku nego da saznam šta je tu prava istina.

-Istina je da postoje problemi nenaviknutih radnika na težak rad. Nije lako da posle toliko godina čovek ,odjednom, počne da šljaka kao robot. Ali, mi se na sve naviknemo, uz malo veću platu još bi i pevali dok radimo...oni koji mogu. Čoveče ne viđamo decu, ne možemo ništa drugo da radimo , red je da bude malo veća plata, pa nismo mi ...

U oku mu je zablistala suza. Odjednom mi ga je bilo žao. Znam mu ženu i klince.I matore.Svi su dobri i pošteni.

Pustio sam mu gol kroz noge. Neka se i on obraduje, ponekad.

 

Beleške ispod teksta

 

 

Prijavi komentar

Dragan
Subota, 03. 04. 2010. 12:39h

neregistrovan korisnik

Poštovana redakcijo, nisu ti radnici sa 45 + godina krivi!!!!!!!! Kriv je samo menadžment, koji radnicima nije objasnijo kompletnu strukturu ugovora. NAŠI LJUDI SU LAKOVERNI I NE ČITAJU UGOVORE. Zašto zato što ne znaju šta je kapitalizam!!!!!! Oni vide GASTARBEITERE koji dodju u Srbiju i PRAVE SE VAŽNI a pre toga za to vreme rada u inostranstvu se zavlačili u mišiju rupu i štedeli na svakom koraku. TO JE TAKO. Morali su pre nego što odu u Fijat – Srbija da pitaju neke svoje rodjake koji rade u inostranstvu. Svi mi koji tamo radimo smo se barem jedanput prevarili, zato što nam niko nije rekao ili smo se pravili da sve razumemo. KAPITALISTA NIKOME NIŠTA NE POKLANJA AKO NE MORA. ON ĊE DA UKRADE OD RADNIKA I DA DA NEKOJ KARITATIVNOJ ORGANIZACIJI ALI NI ZBOG ČEGA DRUGOG NEGO DA BI REKLAMIRAO SEBE!!!!!!!. Napomena za mlade kada sklapaju ugovore: pročitajte štivo i ostavate da se “UKRTI” 36 sati pa pročitajte ponovo (ALI CELO I MALIM SLOVIMA) pa onda donesite odluku po LENJINU: “poverenje je jedno a kontrola je drugo” Dragan iz Nemačke

Preporuka:

5 3

Odgovori

Evo prica ove iz Svedske: Stokholmski GSP narucio nove autobuse koji vec mesecima stoje u garazi, vozaci nece da voze jer su neudobna sedista, kazu stradace im kicma. Dobili su podrsku i drzave i sindikata i javnosti. Oni ljudi posteno obavljaju posao, ljubazni su, uvek pruze informaciju, autobusi idu na vreme, pa ocekuju i da im se obezbede odgovarajuci uslovi za rad. Evo price iz Srbije: Miladinka nece da za 260 eur cuci 8 sati u kanalu u zimskoj jakni i montira delove. Zna da ce ako tako nastavi za par godina zavrsiti kao invalid a od penzije nece imati za podmazuje lekare i placa lekove. Sindikati ne postoje, nema kome da se zali. Menadzeri u firmi i javnost kazu da je lenstina, ne moze da se navikne na zapadne standarde. Drzava cuti, nece da dize galamu oko prava radnika, strani investitori to ne vole. Ako se Miladinki ne ne svida ima ko hoce, mladi su ocajni, bice srecni da dobiju i takav posao. A kad oni krenu da se bune, naci cemo druge, koji su jos ocajniji, pa ce da rade za 15000. Eto tako nastaje robovlasnicko drustvo. Afrikanizacija Srbije u organizaciji drzave investitora koji rade po "zapadnim standardima".
(Miladin, 16. mart 2010 16:21)

 

# Link komentara

У Самосталном синдикату тврде да им је сада, једностраном одлуком министра Динкића, то право ускраћено, а у Споразуму о престанку радног односа у „Застава аутомобили“ у члану 6 пише да се послодавац („Застава аутомобили“) обавезује да у случају отказа Уговора о раду за време трајања пробног рада код другог послодавца („Фијат аутомобили Србија“) са запосленим закључи уговор о раду на неодређено време.

 

ИСТРАЖИВАЊЕ УНИЈЕ ПОСЛОДАВАЦА

Од три до седам сати рада

Према подацима последњег истраживања Центра за продуктивност и Уније послодаваца, радници у Србији ефективно раде од три до скоро седам сати дневно. Запослени са примањима којима не могу да покрију ни основне потребе рећи ће - и превише. 
За газде, послодавце и менаџмент ово је једно од кључних оправдања што у пословању не бележе довољан „плус“. Стручњаци, међутим, одговарају да ефикасност радника у фирми зависи пре свега од способности њихових надређених да их добро организују. 
Унија послодаваца и Центар за продуктивност посматрали су по шест предузећа из приватног и јавног сектора. У сваком од њих мерен је учинак запослених у администрацији и радника на терену. 
Најмање су пружиле, по њиховим налазима, бирократе у државној служби. Они ефективно раде свега три и по сата. Истим задужењима запослени код приватника сваког дана посвети шест сати и 55 минута пуне пажње. Радници на терену, чији је послодавац држава, активно раде три сата и 50 минута дневно, док њихове колеге у приватном сектору без одмора проведу седам сати и 14 минута.

Ђузепе Закариа тврди да ова фирма никога није отпустила, јер није дошла да даје отказе, него да запошљава људе.
- Говоримо о 58 људи од 1.000 радника, а то је тек око пет одсто. Задовољни смо радом, ангажовањем и пожртвованошћу радника, каже Закариа и најављује повећање плата у фирми „Фијат аутомобили Србија“.

 

 

 omega

 

 

 



Komentari (127)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

milisav68 milisav68 21:21 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Niti je Tito donosio lovu (odakle?) u koferima, niti je SFRJ bila zaduzena koliko sada svaka pojedinacno exSFRJ republika!

Pa bilo je par finansijskih injekcija u vidu zelenih novčanica, naročito posle 48-e, ali nije se samo od toga živelo, ipak se radilo i proizvodilo.
Zaduženost je došla kasnije, kad je naišla recesija, al niko nije smeo da javi.
Hiljadu dolara 1980-te i 2010-te nije isto.
Glavni problem zemlje Srbije nisu radnici samoupravljači, nego bezakonje.
ivana23 ivana23 21:29 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Hiljadu dolara 1980-te i 2010-te nije isto.

Ni u USA.
Glavni problem zemlje Srbije nisu radnici samoupravljači, nego bezakonje.

Tacno.
milisav68 milisav68 21:37 07.04.2010

Re: Obaveštenje

kukusigameni
Heroj nacije... Rudar Alija Sirotanović, čiji je lik krasio petodinarku, od Tita tražio samo veću lopatu.


niccolo niccolo 22:13 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Zaduženost je došla kasnije, kad je naišla recesija, al niko nije smeo da javi

Koliko ja shvatam (a nisam se tada još bio rodio pa znam samo iz podataka) Jugoslavija je počela da se zadužuje od 70tih posle naftnog šoka koji ona (kao i sve ostale socijalističke zemlje) nije mogla da amortizuje jer njena nauka nije bila sposobna da to svoje orgomno "znanje" iskoristi praktično i izvrši neophodne reforme koje su izvršile kapitalističke zemlje. Negde u to vreme je i Tito pustio kašiku pa se zaista može reći da nisamo bili zaduženi dok je njega bilo. Međutim, to ne daje pravu sliku jer u stvari nismo bili zaduženi u vreme jedne cene veoma bitne sirovine (nafte). Kada se cena promenila mi smo pali, a malo kasnije smo i odlučili da se potučemo pošto nismo odavno...U međuvremenu novac koji smo i imali se potrošio, oprema je postala zastarela i sve države bivše Jugoslavije mogu da funkcionišu kako tako samo uz novac spolja. Mislim da nam Tito, i da je ostao živ, ne bi ništa pomogao u tom smislu...
kukusigameni kukusigameni 22:26 07.04.2010

Re: Obaveštenje

Heroj nacije! Uvek!

seceranac seceranac 22:32 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

niccolo
Zaduženost je došla kasnije, kad je naišla recesija, al niko nije smeo da javi

Koliko ja shvatam (a nisam se tada još bio rodio pa znam samo iz podataka) Jugoslavija je počela da se zadužuje od 70tih posle naftnog šoka koji ona (kao i sve ostale socijalističke zemlje) nije mogla da amortizuje jer njena nauka nije bila sposobna da to svoje orgomno "znanje" iskoristi praktično i izvrši neophodne reforme koje su izvršile kapitalističke zemlje. Negde u to vreme je i Tito pustio kašiku pa se zaista može reći da nisamo bili zaduženi dok je njega bilo. Međutim, to ne daje pravu sliku jer u stvari nismo bili zaduženi u vreme jedne cene veoma bitne sirovine (nafte). Kada se cena promenila mi smo pali, a malo kasnije smo i odlučili da se potučemo pošto nismo odavno...U međuvremenu novac koji smo i imali se potrošio, oprema je postala zastarela i sve države bivše Jugoslavije mogu da funkcionišu kako tako samo uz novac spolja. Mislim da nam Tito, i da je ostao živ, ne bi ništa pomogao u tom smislu...


ne razumes bas najbolje,
naime sve zemlje su bile udarene krizom i nijedna se iz te krize nije izvukla naukom a ni reformama, ni USA, ni evropa vec su se izvlacile praveci dilove sa arapima i buseci u severnom moru
SFRJ je svoj problem nafte ubrzo resila dilovima sa libijom i irakom tako da to nije bio razlog ekonomskog pada

u tom periodu kraj 70-tih i pocetak 80-tih su se skoro svi zaduzili i istok i zapad a ne samo SFRJ, dug SFRJ pocetkom 80-tih je bio negde od 20% do 25% GDP-a sto je drzavu stavljalo u red slabo zaduzenih
kasnije za vreme ante markovica u veoma kratkom roku dug sfrj je smanjen sa 21 na 11 milijardi
ekonomski pad u SFRJ je bio posledica politicke nestabilnosti, posle titove smrti vlast je popustila, korupcija je uzela maha, direktori u firmama su dobili i uzeli sve vise i vise vlasti, kontrola nad njima je popustila

ivana23 ivana23 22:56 07.04.2010

Re: Obaveštenje

kukusigameni
Heroj nacije! Uvek!

Je l` jestiva?
Ili je samo velika.


edit: 100!
milisav68 milisav68 22:56 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

niccolo
Jugoslavija je počela da se zadužuje od 70tih posle naftnog šoka koji ona (kao i sve ostale socijalističke zemlje) nije mogla da amortizuje jer njena nauka nije bila sposobna da to svoje orgomno "znanje" iskoristi praktično i izvrši neophodne reforme koje su izvršile kapitalističke zemlje.

Nema direktne veze sa naftom.
Šta se prvo radi kad krene recesija?
Otpuštaju se radnici i prelaze na socijalu.
Ovde niko nije smeo da javi da treba da se otpusti određen broj radnika.
Onda je krenulo zaduživanje, koje je išlo u potrošnju(zvuči poznato), pa se neko setio(više njih) da ako izbije rat, će da bude puj pike ne važi....i tako...

edit.kad izbije rat, neki ćete da poginete, a neki ćemo da se vratimo.....
kukusigameni kukusigameni 23:09 07.04.2010

Re: Obaveštenje



quote]Je l` jestiva?
Ili je samo velika.

Ne se znaje. Kraj mnogo kazuje!
masovna_keva masovna_keva 23:53 07.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Niti je Tito donosio lovu (odakle?) u koferima, niti je SFRJ bila zaduzena koliko sada svaka pojedinacno exSFRJ republika!

Dajte da ne mazemo oci sami sebi... ima nas koji smo bili dovoljno odrasli da pamtimo kako je bilo.


Ja bila dovoljno odrasla i zainteresovana da se secam kada je Milka Planinc kao Predsednica Saveznog Izvršnog Veća ,na dnevniku objavila da smo u dugovima do guše (Jugoslavija), inače prva koja je uopšte, ikada, iz komunističkog režima rekla šta se, zapravo, dogodilo u SVETU STVARNOSTI. I onda su bile restrikcije struje, vožnja automobilima parnim i neparnim danima, bonovi za benzin, ulje, šećer, kafu i deterdžent i redovi za gore navedene.
Tito je bio svetski putnik pa shodno tome donosio kofere pune love - što poklonjene, što u kreditima.
Srpsku proizvodnju i kvalitet proizvoda ne bih komentarisala osim čokolade koja je ako se dobro sećam '70-tih bila uz rame sa Švajcarskom čokoladom, (možda je bilo još nečega ali te informacije ne posedujem).
Izvoza je bilo te su tako Titu jednom prilikom Francuzi učinili i kupili od nas upaljače koji su bili takvog kvaliteta da su ih direktno sa carine isporučili resoru za reciklažu. Mogu samo da pretpostavim šta se događalo sa ostalim našim izvoznim proizvodima, osim poljoprivrednim a izvozili smo i oružje nekom, recimo, Bliskom Istoku...

seceranac seceranac 00:14 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Ja bila dovoljno odrasla i zainteresovana da se secam kada je Milka Planinc kao Predsednica Saveznog Izvršnog Veća ,na dnevniku objavila da smo u dugovima do guše (Jugoslavija), inače prva koja je uopšte, ikada, iz komunističkog režima rekla šta se, zapravo, dogodilo u SVETU STVARNOSTI.

Milka Planince je dosla posle tita, a tada kada je ona to izjavila dugovi sirom sveta su isli gor. Tako je velika britanija tada imala dug preko 50% GDP-a a Amerika oko 40% (SFRJ u najgorem momentu ne vise od 35%)

I onda su bile restrikcije struje, vožnja automobilima parnim i neparnim danima, bonovi za benzin, ulje, šećer, kafu i deterdžent i redovi za gore navedene.

to sa parnim i neparnim danima smo kopirali od amera koji su to izmislili, za struju smo kopirali od britanaca koji su to praktikovali sedamdesetih, kafe je bilo manjka u citavoj evropi
ivana23 ivana23 00:17 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

masovna_keva
Ja bila dovoljno odrasla i zainteresovana da se secam kada je Milka Planinc kao Predsednica Saveznog Izvršnog Veća ,na dnevniku objavila da smo u dugovima do guše (Jugoslavija), inače prva koja je uopšte, ikada, iz komunističkog režima rekla šta se, zapravo, dogodilo u SVETU STVARNOSTI. I onda su bile restrikcije struje, vožnja automobilima parnim i neparnim danima, bonovi za benzin, ulje, šećer, kafu i deterdžent i redovi za gore navedene.

M.P. - predsednik Saveznog izvršnog veća od 16. maja 1982. do 15. maja 1986.

To je period nakon Titove smrti.

Imala si 10 godina kada je Tito umro, ja sam imala ipak dovoljno vise da mogu
pouzdanije da svedocim o vremenu za njegovog zivota. Bez da su mi drugi pricali.
Licno iskustvo je ipak najpouzdanije.

Smatraj ovu prepisku zavrsenom.
masovna_keva masovna_keva 00:39 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

seceranac

Milka Planince je dosla posle tita, a tada kada je ona to izjavila dugovi sirom sveta su isli gor. Tako je velika britanija tada imala dug preko 50% GDP-a a Amerika oko 40% (SFRJ u najgorem momentu ne vise od 35%)


Ko spori da je Milka Planinc došla posle Tita ? Da nije Milka Planinc zadužila zemlju i napravila od nesposobnih radnika Svete Krave ? I kome znače ti procenti kad i xy godina kasnije u našoj avliji vlada kolektivna nesvest ?

to sa parnim i neparnim danima smo kopirali od amera koji su to izmislili, za struju smo kopirali od britanaca koji su to praktikovali sedamdesetih, kafe je bilo manjka u citavoj evropi


Ne vidim kakve veze ima od koga smo kopirali (a btw. što nismo kopirali rad i odgovornost !?) a kafe je bilo u izobilju i to bez ikakavih bonova u to isto vreme u sred Slovenije - lično i personalno sa majkom u mene, uredno nakupovala u već pomenutoj Sloveniji...
masovna_keva masovna_keva 00:57 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

ivana23
M.P. - predsednik Saveznog izvršnog veća od 16. maja 1982. do 15. maja 1986.


...kada sam imala 12-16 godina i neš mi vjerovat interesovala se za svet oko sebe

To je period nakon Titove smrti.


što nije teško izračunati

Imala si 10 godina kada je Tito umro, ja sam imala ipak dovoljno vise da mogu
pouzdanije da svedocim o vremenu za njegovog zivota. Bez da su mi drugi pricali.
Licno iskustvo je ipak najpouzdanije.


Da, a u vreme kada su Srbi naselili ove prostore nisam bila ni u najavi pa opet nešto znam. I,nekako, bez ljutnje , sa ove vremenske distance i saznanjima, više mi je verovatno svedočenje mojih roditelja, koji su živeli, radili i stvarali u isto to vreme.

Smatraj ovu prepisku zavrsenom.


E, sad je smatram završenom
niccolo niccolo 06:48 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Šta se prvo radi kad krene recesija?

A što je uopšte počela recesija?

posle titove smrti vlast je popustila, korupcija je uzela maha, direktori u firmama su dobili i uzeli sve vise i vise vlasti, kontrola nad njima je popustila

Da, da, znam već sve o tome, jadni radnici nisu ništa krivi i nisu ništa znali nego su ih prevarili gramzivi direktori...nego, kako su se ono beše birali ti isti direktori, na radničnim savetima? Ja sam tako čuo, mada moram da priznam da ne verujem u to jer bi onda ispalo da su radnici ipak bili u prilici da izaberu ali su izabrali pogrešno što je pak nemoguće jer je aksiom da radnici nisu krivi ni za šta...
milisav68 milisav68 08:21 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

niccolo
A što je uopšte počela recesija?

Zbog naftne krize.
Nije jednostavan odgovor na to, ali može da se svede na pun vojni magacin.

Da, da, znam već sve o tome, jadni radnici nisu ništa krivi i nisu ništa znali nego su ih prevarili gramzivi direktori...nego, kako su se ono beše birali ti isti direktori, na radničnim savetima?

Uz pomoć ćoravih kutija.

kukusigameni kukusigameni 08:29 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Zeznuo nas FIAT, a tako smo imali dobar biznis, tu pred nosom.

milisav68 milisav68 08:52 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

masovna_keva
Srpsku proizvodnju i kvalitet proizvoda ne bih komentarisala osim čokolade koja je ako se dobro sećam '70-tih bila uz rame sa Švajcarskom čokoladom, (možda je bilo još nečega ali te informacije ne posedujem).

Kad sakupiš više informacija, onda komentariši.
Dijapazon tvog interesovanja se sveo na čokoladu, koju je uzgred budi rečeno, pravila fabrika "Josip Kraš" Zagreb.
masovna_keva masovna_keva 09:40 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

milisav68
Kad sakupiš više informacija, onda komentariši.
Dijapazon tvog interesovanja se sveo na čokoladu, koju je uzgred budi rečeno, pravila fabrika "Josip Kraš" Zagreb


E, hvala na informaciji, ako bi mi dao još koju, ali ovog puta o kvalitetu srpskih proizvoda iz tog perioda, te odgovornom radu i zaslugama radničke klase na plasiranju srpskih proizvoda, bila bih ti bas zahvalna. Eto ni čokoladu nismo umeli da napravimo...a baš sam se trudila da pripišem neki poen nezaštićenim radnicima....Valjda me zbunilo to bratstvo - jedinstvo...
masovna_keva masovna_keva 09:42 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Zeznuo nas FIAT, a tako smo imali dobar biznis, tu pred nosom.


Zločesti, zločesti FIAT !!!
seceranac seceranac 13:22 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

niccolo
Šta se prvo radi kad krene recesija?

A što je uopšte počela recesija?

posle titove smrti vlast je popustila, korupcija je uzela maha, direktori u firmama su dobili i uzeli sve vise i vise vlasti, kontrola nad njima je popustila

Da, da, znam već sve o tome, jadni radnici nisu ništa krivi i nisu ništa znali nego su ih prevarili gramzivi direktori...nego, kako su se ono beše birali ti isti direktori, na radničnim savetima? Ja sam tako čuo, mada moram da priznam da ne verujem u to jer bi onda ispalo da su radnici ipak bili u prilici da izaberu ali su izabrali pogrešno što je pak nemoguće jer je aksiom da radnici nisu krivi ni za šta...


pocetkom osamdestih je opala moc radnickih saveta a ubrzo je cak i zvanicno smanjena. Porastom drzavne korupcije opao je svaki vid kontrole nad rukovodiocima preduzeca.

to je uzelo toliko maha da su poceli strajkovi u firmama na kojima su radnici trazili smena direktora. Da su radnici stvarno birali direktore ne bi morali da strajkuju zbog toga.
radnici nisu bili krivi za stanje kompanija bar ne u znacajnoj meri, to je isto kao kada bi za sadasnju recesiju i propast firmi na zapadu optuzio sitne akcionare koji poseduju zanemarljiv deo neke kompanije kroz svoj penzioni fond ili ustedjevinu.

formalno imanje prava glasa u odlucivanju i imanje stvarne mogucnosti upravljanja firmom su dva potpuno razlicita pojma
najveci problem ekonomije danas na zapadu i jedan od bitnih uzroka krize je samovolja rukovodstva kompanija i nemogucnost akcionara da efektivno odlucuju i kontrolisu jer su razbijeni i dezinformisani - u vecini velikih kompanije ne postoji akcionar sa vise od 1% vlasnistva. drugi veliki problem je lazno racunovodstvo i narazumljiva dokumentacija koji cvetaju u danasnjem biznisu. Menagement na svaku kritiku od strane (malih) vlasnika odgovara sa "prodaj akcije ako ti se ne dopada kako firma posluje". Da su se na primer vlasnici AIG-a nesto pitali i da su znali sta se desava sigurno ne bi pristali da njihova firma osigurava uzasne hipotekarne kredite i tako unisti firmu i ekonomiju.

najveci problem u svakoj kompaniji i ekonomiji je nemogucnost kontrole rada od strane onih koji imaju najveci interes za uspeh. masovnom trgovinom na berzi vlasnici su potpuno izgubili kontrolu bas kao sto su je samoupravljaci izgubili 80-tih. kada se dnevno na berzi obrne 10% vlasnistva firme trgovinom od strane trgovaca a ne investitora, direktori i upravni odbori tih firmi mogu da rade sta hoce. pohlepa je postojala uvek ali je u zadnjih desetak godina unistila svetsku ekonomiju jer je nestala kontrola nad pohlepom bas kao sto je pohlepa unistila i SFRJ

nije vazno od kog sistema se krene uvek se gubitkom kontrole zavrsi na istom - propast zbog samovolje pohlepnih pojedinaca
kukusigameni kukusigameni 15:14 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

nije vazno od kog sistema se krene uvek se gubitkom kontrole zavrsi na istom - propast zbog samovolje pohlepnih pojedinaca



Slazem se u potpunosti. Na primer u bivsoj SFRJ je najpohlepniji pojedinac bio Josip Broz Tito.
seceranac seceranac 16:28 08.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

kukusigameni
nije vazno od kog sistema se krene uvek se gubitkom kontrole zavrsi na istom - propast zbog samovolje pohlepnih pojedinaca



Slazem se u potpunosti. Na primer u bivsoj SFRJ je najpohlepniji pojedinac bio Josip Broz Tito.



e da je to bar istina

to sto je on pojeo, popio, posevio i proputovao (4P) neki drugi ljudi onda a skoro svi danas svake nedelje prebace na neki racun na nekom ostrvu
omega68 omega68 14:58 09.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice

Zločesti, zločesti FIAT !!!

da,da linak
hajkula1 hajkula1 23:02 11.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice


Direktori su se birali po partijskoj duznosti.

Moj tata bude neko vreme v.d. (vrsilac duznosti) direktora ali posto je odbijao da udje u savez komunista nije mogao da bude direktor. Niti da dobije stan. (Jeste bio u vise firmi na nekim rukovodecim mestima kao strucnjak. Kada mu dosadi pritisak, on ode u drugu firmu ili otvori svoju, tako da je nesto vise od polovine radnog veka privatnik, nekoliko godina radio u Nemackoj.) Slavili smo Slavu, Bozic, Uskrs. Isli u crkvu. Ziveli skromnije nego sto bi da je pristao da udje u partiju. Bio je i sportista, kasnije i trener. Ni jednom ga nisam cula da pljuje po radnicima da su upropastili firme, drzavu i sl. Na protiv. Nego kritikuje one na rukovodecim mestima i na pozicijama gladnih ociju, megalomane. Uporedo sa ulaskom u krizu, dok se radnicima preporucuje stezanje kaisa, funkcionerima rastu apetiti. Salju decu na skolovanje u inostranstvo kao stipendiste svoje ili od prijatelja - prijatelja firme, reprezentacija sve veca (ruckovi na racun firme, putovanja i sl.), ma ne mogu da pisem. Epidemija nepotizma, funkcioneri i funkcionercici, svi su hteli da zive kao Tito. Isti su kasnije usli u crkve, usli u razne ,,demokratske,, stranke, a njihova deca nasledjenim kapitalom poceli da se bave biznisom, ne placajuci ni poreze, ni doprinose, cesto ni plate radnicima, potkupljujuci, kasnije i mesetareci na berzi... Naravno, ne treba da zaboravimo ni dosta ljudi zaposlenih u inostranstvu koji su ovde ulagali uglavnom u kuce, stanove.

Ljudi na funkcijama, kao i sada ovi, nisu razmisljali da unaprede privredu nego samo kako da drmnu sto vise za sebe makar sve propalo. I oni su tada kao ovi sada, kukali na ne-radnike. A ti ne-radnici koji su imali mogucnosti (nekog u inostranstvu) ili kao turisti pa nadju posao, su odlazili u druge zemlje gde su ih cenili kao radnike. Posto je bila ekonomska kriza i u Evropi, sve se teze tamo odlazilo, dok su napokon zatvorili granice za nas, uveli nam vize.

Sto se proizvoda tice, bilo je i kvalitetnih i lepo dizajniranih ali i suprotno, kao sto su neki naveli. Odeca proizvedena u Kluzu i Beku je mogla da se kupi i u Nemackoj i u Italiji, nasi su se prosto iznenadjivali. Smoki, cips, grisine, eurokrem, vocni sokovi, decija hrana, ajvari, kiseli krastavci, paprike, i dr. sveze voce i povrce sa ukusom i mirisom. TV Ei Nis, namestaj, tepisi... Recimo, u nekim pogonima GOSA proizvodili su sitne kucne aparate, miksere, fenove, pegle, susace za ruke, inhalatore... a na to su stavljali oznake Gorenje. Bojkot Slovenije, ovi ovde nastave sa proizvodnjom, nalepe GOSA i fino krene, ali nam lupe sankcije... Ima vise primera. Direktori - funkcioneri trosili nemilice, tada su bili komunisti, sada su ,,demokrate,, i privrednici (ne treba da napominjem da su se mnogi omastili ne malim procentima u privatizaciji).

Hronicno korumpirano sudstvo, onda neke zemljacke, veze, sada isto, onda politicke, sada stranacke, pa i ako se zapocnu sporovi traju decenijama.
I ranije je bilo privilegovanih firmi kao i danas. I one su pile krv ostatku privrede kao i danas. A apetiti rastu.
Sta je sada, u kapitalizmu, kvalitetno proizvedeno u Srbiji? Kvalitetnije zgrade? Lepse? Fabrike proizvode sta? Kakvog kvaliteta, za koje trziste?

Mislim, stvarno. Radnici krivi sto firme i drzava propadaju. Deca kriva zbog losih roditelja. Djaci krivi zbog losih profesora. Pacijenti krivi losim lekarima.

Uverena sam a valjda i svi znaju da riba od glave smrdi.
hajkula1 hajkula1 23:02 11.04.2010

Re: Ipak se ne slazu cinjenice


Direktori su se birali po partijskoj duznosti.

Moj tata bude neko vreme v.d. (vrsilac duznosti) direktora ali posto je odbijao da udje u savez komunista nije mogao da bude direktor. Niti da dobije stan. (Jeste bio u vise firmi na nekim rukovodecim mestima kao strucnjak. Kada mu dosadi pritisak, on ode u drugu firmu ili otvori svoju, tako da je nesto vise od polovine radnog veka privatnik, nekoliko godina radio u Nemackoj.) Slavili smo Slavu, Bozic, Uskrs. Isli u crkvu. Ziveli skromnije nego sto bi da je pristao da udje u partiju. Bio je i sportista, kasnije i trener. Ni jednom ga nisam cula da pljuje po radnicima da su upropastili firme, drzavu i sl. Na protiv. Nego kritikuje one na rukovodecim mestima i na pozicijama gladnih ociju, megalomane. Uporedo sa ulaskom u krizu, dok se radnicima preporucuje stezanje kaisa, funkcionerima rastu apetiti. Salju decu na skolovanje u inostranstvo kao stipendiste svoje ili od prijatelja - prijatelja firme, reprezentacija sve veca (ruckovi na racun firme, putovanja i sl.), ma ne mogu da pisem. Epidemija nepotizma, funkcioneri i funkcionercici, svi su hteli da zive kao Tito. Isti su kasnije usli u crkve, usli u razne ,,demokratske,, stranke, a njihova deca nasledjenim kapitalom poceli da se bave biznisom, ne placajuci ni poreze, ni doprinose, cesto ni plate radnicima, potkupljujuci, kasnije i mesetareci na berzi... Naravno, ne treba da zaboravimo ni dosta ljudi zaposlenih u inostranstvu koji su ovde ulagali uglavnom u kuce, stanove.

Ljudi na funkcijama, kao i sada ovi, nisu razmisljali da unaprede privredu nego samo kako da drmnu sto vise za sebe makar sve propalo. I oni su tada kao ovi sada, kukali na ne-radnike. A ti ne-radnici koji su imali mogucnosti (nekog u inostranstvu) ili kao turisti pa nadju posao, su odlazili u druge zemlje gde su ih cenili kao radnike. Posto je bila ekonomska kriza i u Evropi, sve se teze tamo odlazilo, dok su napokon zatvorili granice za nas, uveli nam vize.

Sto se proizvoda tice, bilo je i kvalitetnih i lepo dizajniranih ali i suprotno, kao sto su neki naveli. Odeca proizvedena u Kluzu i Beku je mogla da se kupi i u Nemackoj i u Italiji, nasi su se prosto iznenadjivali. Smoki, cips, grisine, eurokrem, vocni sokovi, decija hrana, ajvari, kiseli krastavci, paprike, i dr. sveze voce i povrce sa ukusom i mirisom. TV Ei Nis, namestaj, tepisi... Recimo, u nekim pogonima GOSA proizvodili su sitne kucne aparate, miksere, fenove, pegle, susace za ruke, inhalatore... a na to su stavljali oznake Gorenje. Bojkot Slovenije, ovi ovde nastave sa proizvodnjom, nalepe GOSA i fino krene, ali nam lupe sankcije... Ima vise primera. Direktori - funkcioneri trosili nemilice, tada su bili komunisti, sada su ,,demokrate,, i privrednici (ne treba da napominjem da su se mnogi omastili ne malim procentima u privatizaciji).

Hronicno korumpirano sudstvo, onda neke zemljacke, veze, sada isto, onda politicke, sada stranacke, pa i ako se zapocnu sporovi traju decenijama.
I ranije je bilo privilegovanih firmi kao i danas. I one su pile krv ostatku privrede kao i danas. A apetiti rastu.
Sta je sada, u kapitalizmu, kvalitetno proizvedeno u Srbiji? Kvalitetnije zgrade? Lepse? Fabrike proizvode sta? Kakvog kvaliteta, za koje trziste?

Mislim, stvarno. Radnici krivi sto firme i drzava propadaju. Deca kriva zbog losih roditelja. Djaci krivi zbog losih profesora. Pacijenti krivi losim lekarima.

Uverena sam a valjda i svi znaju da riba od glave smrdi.
omega68 omega68 23:01 07.04.2010

kuća časti sve u kafani

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana