Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava

OSUDA PRIVOĐENJA BRANITELJA LJUDSKIH PRAVA

Goran Miletic RSS / 01.04.2010. u 23:23
da, genocid !
da, genocid !
Koalicija protiv diskriminacije najoštrije osuđuje noćašnje protivpravno privođenje aktivista Incijative mladih za ljudska prava od strane policije u Beogradu. Patrola policije je privela aktiviste nevladine organizacije, iako ih nije upoznala sa time za šta ih tereti, niti sa svojim ovlašćenjima da ih povodom konkretnog slučaja privede i više sati zadrži u policijskoj stanici.

Po opštim pravilima Ustava Srbije, policija ne sme građane lišavati slobode ako to u konkretnom slučaju nije neophodno potrebno i ako sam zakon to ne dopušta. Ako se u sinoćnom događaju smatralo da su aktivisti Inicijative mladih učinili nešto protivpravno, bilo je dovoljno uzeti od njih izjave i sačiniti službeni zapisnik na licu mesta, bez njihovog privođenja i zadržavanja u stanici policije.

Nezadovoljni tekstom usvojene Deklaracije o Srebrenici, aktivisti Inicijative mladih za ljudska prava su na troatoaru ispred doma Narodne skupštine sprejom ispisali sledeću političku poruku narodnim poslanicima: „Ta teška strana reč genocid". Na ovaj način, oni su ustali protiv jednog od najtežih oblika diskriminacije po osnovu etničke pripadnosti i verskog opredeljenja, ali su i osudili nespremnost većine poslanika Narodne skupštine da u potpunosti prihvati pravnu realnost činjenice da se u Srebrenici desio genocid.

Kao i drugi građani zemlje, i aktivisti nevladinog sektora imaju pravo na izražavanje svog političkog stava. Način na koji su oni odlučili da svoj stav o skupštinskoj Deklaraciji javno iskažu, takođe spada u njihovu slobodu izražavanja. Ako izražavanjem političkog stava oni nisu prekršili zakon, a sama policija im nije saopštila da jesu, nisu smeli ni da budu privedeni. Ako je policija ipak smatrala da su oni pisanjem poruke po trotoaru učinili nešto protivpravno, bilo je dovoljno sačiniti o tome zapisnik i uzeti njihove izjave radi daljeg vođenja postupka, a zatim oprati protivzakonitu poruku.

Poruka je oprana pre svitanja, ali su nažalost i aktivisti nevladine organizacije privedeni. Koalicija protiv diskriminacije smatra da je time braniteljima ljudskih prava na diskriminatorski način povređeno osnovno, Ustavom zajamčeno pravo na ličnu slobodu i to zbog njihovog izraženog političkog stava. Zbog toga zahtevamo od nadležnih organa, a pre svega Ministarstva unutršanjih poslova i Zaštitnika građana, da bez odlaganja utvrde sve okolnosti privođenja aktivista Inicijative mladih za ljudska prava i o tome obaveste javnost. Takođe, zahtevamo od Ministarstva unutrašnjih poslova da u potpunosti obezbedi neselektivnu primenu ustavnih garancija prava na ličnu slobodu svakom građaninu ove zemlje.

Članice Koalicije protiv diskriminacije su Centar za unapređivanje pravnih studija, Civil Rights Defenders, Gej-Strejt Alijansa, Labris - organizacija za lezbejska ljudska prava, Anti-trafiking centar, Mreža odbora za ljudska prava (CHRIS network), Udruženje studenata sa hendikepom, Inicijativa za inkluziju „VelikiMali" i Gayten LGBT

Atačmenti



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Exitus Letalis Exitus Letalis 23:31 01.04.2010

da ne pričamo ...

... da se to samo ovde zove deklaracija.
u celoj evropskoj uniji i zemljama bivše yu (sem srbije i bosne i hercegovine) to je dan sećanja.
dakle, 11. juli proglašen je danom sećanja na genocid u srebrenici!
nikava deklaracija, idimidođimi ...

a naročito nema deklaracije o zločinima nad poljacima u ww2 il francuzima ...
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 23:39 01.04.2010

Zene u crnom



Saopštenje
Kontinuitet srpskog poricanja genocida u Srebrenici!

Danas, 31. marta 2010. godine, Skupština Republike Srbije, usvojila je Deklaraciju o osudi zločina u Srebrenici.
Posle duge rasprave, u kojoj su se mogle čuti fašističke izjave poslanika Srpske radikalne stranke, Srpske napredne stranke i Demokratske stranke Srbije, poslanici narodnog parlamenta izglasali su Deklaraciju o osudi zločina u Srebrenici.
Ovom i ovakvom Deklaracijom nastavlja se kontinuitet poricanja činjenice da je u cilju realizovanja državno organizovanog projekta stvaranja etnički čiste velike Srbije, država Srbija izvršila agresiju na Republiku Bosnu i Hercegovinu, čineći pri tom brojne ratne zločine i zločine protiv čovečnosti, koji su kulminirali genocidom u Srebrenici! Ovom Deklaracijom Skupština Srbije, odbijajući da genocid u Srebrenici nazove tim imenom, relativizuje učešće Republike Srbije u ovom strašnom zločinu falsifikovanjem činjenica i relativizovanjem konteksta vođenog rata. Na ovaj način Skupština Srbije svesno je ignorisala presudu Međunarodnog suda pravde (od 26. februar 2007. godine) kao i presude Haškog tribunala (slučajevi: Krstić, Jokić, Blagojević), u kojima su sudski utvrđene činjenice da se na prostoru Srebrenice dogodio genocid! U presudi Međunarodnog suda pravde kaže se da je Srbija odgovorna što genocid nije sprečila, a u presudi generalu vojske Republike Srpske, Radislavu Krstiću, stoji da je van razumne sumnje utvrđeno postojanje genocidne namere.
Skupština Republike Srbije se i ovoga puta narugala žrtvama genocida u Srebrenici i njihovim porodicama, kao i ostalim preživelim, još jednom izbegavajući da pokaže solidarnost sa žrtvama zločina počinjenog u naše ime, da osudi i kazni sve one koji su učestvovali u genocidu.
Najoštrije protestvujemo protiv ove odluke Skupštine Srbije i zahtevamo da država Srbija isporuči Haškom tribunalu ratnog zločinca Ratka Mladića.
Žene u crnom će i dalje svakog 11. dana u mesecu protestvovati sa zahtevom da Skupština Republike Srbije 11. jul proglasi danom sećanja, ne na zločin, nego na genocid u Srebrenici!


U Beogradu, Žene u crnom
31. mart 2010.

miloseng miloseng 10:53 02.04.2010

Re: Zene u crnom


država Srbija izvršila agresiju na Republiku Bosnu i Hercegovinu, čineći pri tom brojne ratne zločine i zločine protiv čovečnosti, koji su kulminirali genocidom u Srebrenici


U presudi Međunarodnog suda pravde kaže se da je Srbija odgovorna što genocid nije sprečila


ovo je kontradiktorno! ili je izvršila genocid ili ga nije sprečila! ne može i jedno i drugo! a u presudi se zna šta piše! mada sam za to da u deklaraciji piše genocid.

zbog ovakvog rada i saopštenja ovde spomenutih nevladinih organizacija nemam nikakvo poverenje u njih. treba da postoje i da se bave svojim poslom ali za mene nemaju nikakav značaj!

kamichak92 kamichak92 17:01 02.04.2010

Re: Zene u crnom

miloseng

država Srbija izvršila agresiju na Republiku Bosnu i Hercegovinu, čineći pri tom brojne ratne zločine i zločine protiv čovečnosti, koji su kulminirali genocidom u Srebrenici


U presudi Međunarodnog suda pravde kaže se da je Srbija odgovorna što genocid nije sprečila


ovo je kontradiktorno! ili je izvršila genocid ili ga nije sprečila! ne može i jedno i drugo! a u presudi se zna šta piše! mada sam za to da u deklaraciji piše genocid.


cekaj malo, grickaj cipi cips!
pise da je 1. pocinila agresiju, 2. a pritom i brojne ratne zlocine i zlocine protiv covecnosti.
a onda sasvim odvojeno pise da je odgovorna za genocid koji nije sprecila.
tu nema kontradikcije. rec je o tri razlicita krivicna dela.
miloseng miloseng 22:15 02.04.2010

Re: Zene u crnom

kamichak92
miloseng

država Srbija izvršila agresiju na Republiku Bosnu i Hercegovinu, čineći pri tom brojne ratne zločine i zločine protiv čovečnosti, koji su kulminirali genocidom u Srebrenici

U presudi Međunarodnog suda pravde kaže se da je Srbija odgovorna što genocid nije sprečila

ovo je kontradiktorno! ili je izvršila genocid ili ga nije sprečila! ne može i jedno i drugo! a u presudi se zna šta piše! mada sam za to da u deklaraciji piše genocid.


cekaj malo, grickaj cipi cips!
pise da je 1. pocinila agresiju, 2. a pritom i brojne ratne zlocine i zlocine protiv covecnosti.
a onda sasvim odvojeno pise da je odgovorna za genocid koji nije sprecila.
tu nema kontradikcije. rec je o tri razlicita krivicna dela.



pise i pod 3. da su zlocini kulminirali genocidom. to jeste razlicito krivicno delo ali za to nije srbija osudjena. zbog toga je kontradiktorno. ili je srbija sprovela genocid ili nije. msp kaze da nije.
kamichak92 kamichak92 06:40 03.04.2010

Re: Zene u crnom

mozes da budes odgovoran za delo koje nisi izvrsio stricto sensu, nego si propustio da ga sprecis iako si bio duzan, ili si pomagao u njegovom izvrsenju, ili si skrivao ucinioca nakon izvrsenja, ili si delo planirao pa poslao druge da ga izvrse ...
karakas karakas 23:44 01.04.2010

Nemoj da se pravimo naivni...

A šta je policija, vlast trebalo da urade sinoć ?
Da im donesu čaj, neke kolače, ili kilo crvene farbe ako zafali za slova ?
Budimo realni, policija je to uradila po službenoj dužnosti, ne po volji bilo koga ?
Eto, to je moje mišljenje za ovu Blog temu ?[b][/b]
schweppes92 schweppes92 23:58 01.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

karakas
A šta je policija, vlast trebalo da urade sinoć ?Da im donesu čaj, neke kolače, ili kilo crvene farbe ako zafali za slova ?Budimo realni, policija je to uradila po službenoj dužnosti, ne po volji bilo koga ?Eto, to je moje mišljenje za ovu Blog temu ?[b][/b]


Da Miletić ima sposobnost to da vidi, da njegova "pravda" nije izjednačena sa političkim interesom, da mu je ikada zasmetala činjenica da Hrvati slave dan kada su izvršili veliko etničko čišćenje, da na blogu nije proglašavao nezavisnost Kosova (pozivajući se na kanadsku turističku organizaciju) pre nego što je to učinilo samo Kosovo... možda bi danas bio poverenik, državni službenik...
malaramona malaramona 00:19 02.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

schweppes92
karakas
A šta je policija, vlast trebalo da urade sinoć ?Da im donesu čaj, neke kolače, ili kilo crvene farbe ako zafali za slova ?Budimo realni, policija je to uradila po službenoj dužnosti, ne po volji bilo koga ?Eto, to je moje mišljenje za ovu Blog temu ?[b][/b]


Da Miletić ima sposobnost to da vidi, da njegova "pravda" nije izjednačena sa političkim interesom, da mu je ikada zasmetala činjenica da Hrvati slave dan kada su izvršili veliko etničko čišćenje, da na blogu nije proglašavao nezavisnost Kosova (pozivajući se na kanadsku turističku organizaciju) pre nego što je to učinilo samo Kosovo... možda bi danas bio poverenik, državni službenik...


To sto neko misli ovako ili onako o Kosovu je razlog da može ili ne može postati državni službenik? Ja se nadah da odlučuje kompetentnost, al to je moja greška.

I bilo mi je potpuno nepoznato da se nezavisnost može proglasiti na blogu, to je veliki korak za medjunarodno pravo:))
moderatokantabile moderatokantabile 09:44 02.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

To sto neko misli ovako ili onako o Kosovu je razlog da može ili ne može postati državni službenik? Ja se nadah da odlučuje kompetentnost, al to je moja greška.

U pravu ste,, sigurno je greška, pogotovo ako pogledamo ko nam vodi državu i gde to u Srbiji, danas, odlučuje kompetentnost?
mada slažem se, treba živeti u nadi,
makar
umire poslednja
dragan7557 dragan7557 13:09 03.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

A šta je policija, vlast trebalo da urade sinoć ?

NIŠTA! I druge policije EU ne jurcaju niti privode "pisce" grafitija.

cerski
mostarac mostarac 15:20 03.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

NIŠTA! I druge policije EU ne jurcaju niti privode "pisce" grafitija.

Jesi siguran?
Ili lupas?
Dodji u Bec pa recimo nesto napisi u metrou ili na fasadi neke zgrade.
dragan7557 dragan7557 15:28 03.04.2010

Re: Nemoj da se pravimo naivni...

mostarac
NIŠTA! I druge policije EU ne jurcaju niti privode "pisce" grafitija.Jesi siguran?Ili lupas?Dodji u Bec pa recimo nesto napisi u metrou ili na fasadi neke zgrade.

Neznam ni koliko sam puta bio u Beču ali naravno ne idem tamo da bih žvrljao poruke po zidovima.Što se lupanja tiče izgleda da su ti maniri nešto poremećeni.
Kod mene ljudi govore a čekići i ostale stvari lupaju.
cerski
asparagus asparagus 23:54 01.04.2010

Ajde da se ne lazemo

protivpravno privođenje


Da sam ja sa par drugara otisao da napisem grafit ispred parlamenta i da je naisla interventna sad ne bih imao dovoljno prstiju da ovo iskucam.
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:58 01.04.2010

Re: Ajde da se ne lazemo

asparagus
protivpravno privođenje


Da sam ja sa par drugara otisao da napisem grafit ispred parlamenta i da je naisla interventna sad ne bih imao dovoljno prstiju da ovo iskucam.

super je brzina kojom su obrisali grafit.
da su tako brzi, ne bi po čitavom gradu po fasadama (ovo je na trotoaru) pisalo
"srbija srbima, cigani napolje", "čuvajte se pederi, čekaju vas grobari", "mladić hero" i slično ...
asparagus asparagus 00:13 02.04.2010

Re: Ajde da se ne lazemo

E pa to je super sto ste pomenuli... Da je neko ispred parlamenta uhapsen kako pise grafit npr. "Pravda za Urosa" navijali biste ovde da tog pisaca osude na 5 godina teske robije.

Slazem se da je policija u Srbiji generalno divlja i ponasa se idiotski, ali dajte malo objektivnosti. Jel ta organizacija za zastitu ljudskih prava zasniva svoje ideale na pravu ili na politikanstvu? Po ovome sto vidim (mi smemo da pisemo grafite po gradu, mi kad prekrsimo zakon ne smete da nas privodite jer su nasi stavovi ispravniji od drugih) rekao bih da je politikanstvo...
karakas karakas 00:18 02.04.2010

Re: Ajde da se ne lazemo

asparagus
E pa to je super sto ste pomenuli... Da je neko ispred parlamenta uhapsen kako pise grafit npr. "Pravda za Urosa" navijali biste ovde da tog pisaca osude na 5 godina teske robije.

Slazem se da je policija u Srbiji generalno divlja i ponasa se idiotski, ali dajte malo objektivnosti. Jel ta organizacija za zastitu ljudskih prava zasniva svoje ideale na pravu ili na politikanstvu? Po ovome sto vidim (mi smemo da pisemo grafite po gradu, mi kad prekrsimo zakon ne smete da nas privodite jer su nasi stavovi ispravniji od drugih) rekao bih da je politikanstvo...


Da, to je to, dupli standardi su u svetu i kod nas postali sveto pismo, u koje niko ne sme da dira. Što ste medijski jači, podržavaniji, dupli standard vam je više na ceni, no što je izložen kritici.
baroniknez baroniknez 19:12 02.04.2010

Re: Ajde da se ne lazemo

ljudi ne budite naivni!!!!!!!! pa akcija je i uradjena tako da bi ih priveli!

procitajte pesmu i videcete:

o srbijo nainva si li,
hapse li one za koje ne bi znala
sada znas srbijo i neces znati ni za sta drugo
o srbijo grafit ti je urezan na celu
ni krec ti nece pomoci
ako ne pomognes sama sebi


moderatokantabile moderatokantabile 23:58 01.04.2010

Prekoračenje ovlašćenja

Po opštim pravilima Ustava Srbije, policija ne sme građane lišavati slobode ako to u konkretnom slučaju nije neophodno potrebno i ako sam zakon to ne dopušta.

I ako to ne zatraži lično gdin Djilas!
Inner Party Inner Party 10:47 02.04.2010

Grafit

Koliko ja znam, ovi omladinci su privedeni zbog pisanja grafita. Nije vazan sadrzaj grafita - mozes da napises i JA VOLIM POLICIJU - ako te policajac vidi on mora da te privede jer pises grafit ...

Za pisanje grafita mora da sledi bar naplata kazne i troskova krecenja.
Za sadrzaj moze da sledi moralna osuda i mnogo zgadjenih i osudjujucih pogleda.
miloseng miloseng 11:07 02.04.2010

Re: Grafit

ne mogu da verujem koji su zločinci ovi iz nspm-a!!!

ovo ni srs ni dss ne bi radio!
Sepulturero Sepulturero 11:58 02.04.2010

Re: Grafit

Хвала на линку - одличан и добро написан чланак. Извињавам се унапред ако некоме смета али морам да поновим последњи параграф:

Јер, ако нам деценија за нама, а нарочито недеља за нама, ишта говоре, то је да се овде увелико ради о биолошком, културном и моралном опстанку српског народа.
Inner Party Inner Party 14:11 02.04.2010

Re: Grafit

miloseng
ne mogu da verujem koji su zločinci ovi iz nspm-a!!!

ovo ni srs ni dss ne bi radio!


Sta to?!

miloseng miloseng 15:23 02.04.2010

Re: Grafit

Inner Party
miloseng
ne mogu da verujem koji su zločinci ovi iz nspm-a!!!

ovo ni srs ni dss ne bi radio!


Sta to?!



je li ovo šala ili stvarno treba da objašnjavam?!
mada mi je mrsko da objašnjavam nspm!
baroniknez baroniknez 19:10 02.04.2010

Re: Grafit

Za pisanje grafita mora da sledi bar naplata kazne i troskova krecenja.


ne slazem se sa vama, neka se okreci grafit od poreza koji placa organizacija!
sentinel26 sentinel26 13:58 02.04.2010

Prema gazdama - ponašanje policije

Kakav divan onih unutra takvo ponašanje policije izvan Skupštine..

Ništa tu nije čudno niti neočekivano.

Cijela Evropa i MSP rekli da je to bio genocid i da Srbija nije odgovorna za činjenje ali je odgovorna za nesprečavanje i neprivodjenje polinilaca pravdi..
Od Srbije je MSP zatražio aktivno delovanje...

I Omladinci i policija su u pravu - "genocid" je strana riječ pa je većina Serba i srpska policija ne razumiju, a pripadnici raznih vojnih, paravojnih i parapolicijskih formacija ne umiju ni da pročitaju, te su morali tako da reaguju, tj. da izvše privodjenje omladinaca dok nadležni ne izbrišu sve stranjske riječi..

Kada ljubitelji zločina i slavljenici R.Mladića" kao heroja cijele nići lijepe bulevar Z.Djindjića plakatima "Ulica generala Ratka Mladića" policija ne reaguje i ne hapsi nokoga, jer tu nije do šlo do upotrebe stranih - tj. nerazumljivih riječi..
baroniknez baroniknez 19:08 02.04.2010

Re: Prema gazdama - ponašanje policije

I Omladinci i policija su u pravu - "genocid" je strana riječ pa je većina Serba i srpska policija ne razumiju, a pripadnici raznih vojnih, paravojnih i parapolicijskih formacija ne umiju ni da pročitaju, te su morali tako da reaguju, tj. da izvše privodjenje omladinaca dok nadležni ne izbrišu sve stranjske riječi..

Kada ljubitelji zločina i slavljenici R.Mladića" kao heroja cijele nići lijepe bulevar Z.Djindjića plakatima "Ulica generala Ratka Mladića" policija ne reaguje i ne hapsi nokoga, jer tu nije do šlo do upotrebe stranih - tj. nerazumljivih riječi..


ja sam znao onda - kada su mogli dubrovnik da bombarduju sve se nakon toga moglo ocekivati
baroniknez baroniknez 19:06 02.04.2010

,,,

Nezadovoljni tekstom usvojene Deklaracije o Srebrenici,


a zadovoljni honorarima salim se, naravno da ih nisu oni uzeli, ubedili su ih :)


OSUDA PRIVOĐENJA BRANITELJA LJUDSKIH PRAVA


wow kako fensi naziv, doduse ni ja nisam bolji - baroniknez, ali neka cveta hiljadu cvetova moj ipak uvenuti nece, sledeci put aktivisti, ponesite licne karte i zelim vam vise srece

vas pesnik s'ljubavlju
12345_6 12345_6 20:05 02.04.2010

Genocid

Ne zaboravimo Jasenovac, sta se tamo desilo od 1941-45 tamo ko je došao, samo mrtav je mogao da izađe. Ovde pričamo o ljudskim pravima. Na ovom "velikom" a tako "malom" svetu dešavaju se razne stvari među ljudima. Svi mi znamo du protekle godine, i godine koje nam slede kada će se ceo svet vrteti oko jedne teme a to su ljudska prava. Od pamtiveka pa sve do danas svima nama su poznati ljudi koji su izmenili svet. Neki na lep a neki na ružan način. E mi koji smo dočekali ovaj 21. vek smo tu da se malo pozabavimo o ljudskim pravima.
dragannalovic dragannalovic 00:15 03.04.2010

Ja sam za kompromis

ovo je kontradiktorno! ili je izvršila genocid ili ga nije sprečila! ne može i jedno i drugo! a u presudi se zna šta piše! mada sam za to da u deklaraciji piše genocid.


Mišljenja oko toga da li u deklaraciji treba da piše genocid su podeljena, zato predlažem da Skupština usvoji jednu sasvim drugu deklaraciju u kojoj će biti osudjen nedavno izvršen ekocid, pošto se oko toga uglavnom svi slažemo i uostalom sasvim je vidljiv i tačno se zna ko ga je naredio i zašto

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana