Budućnost| Društvo| Mediji| Politika| Život

”Knjige, braćo, knjige...”

Nebojsa Krstic RSS / 20.03.2010. u 18:58

Tekst Ivana Medenice u današnjem kulturnom dodatku Politike (http://www.politika.rs/rubrike/Kulturni-dodatak/Hladna-trajna.sr.html) bavi se duhom palanke i njegovim uticajima, iz ugla pozorišnog kritičara. Pominjem ga, ne samo zato što se temom bavi na intrigantan način, već pre svega zato što mi se čini da nam je, ovakvim opalančenim i destruktivnim neznalicama, potrebna značajna revitalizacija i reafirmacija kritičkog poimanja stvarnosti i rekritičnost u odnosu na sve ”što sanjamo i štо nam se dešava”. Medeničino razmišljanje uplelo se u dileme koje moja malenkost ima u poslednje vreme (tačnije: u poslednjih dvadesetak godina). A dileme su brojne. Kako ostati pametan i normalan u okružju tolike količine ludosti i budalaština, svuda i na svakom koraku? Kako znati šta je dobro ako se svi, uživajući kao prasići u blatu, toliko dugo valjamo u užasu i banalnostima? Kako sačuvati osećaj za filing kada su nijanse u pitanju, ako zaboravimo da raspoznajemo čak i osnovne boje? Kako sačuvati plemenitu i zaštitnu samoironiju ako hor vulgarnih ego tripera urla svoju pesmu tako da ne možete da čujete ni sopstvene misli? Kako zaustaviti mediokretenizaciju naraštaja koji su odrasli umesto na knjigama i stripovima, na medijima koji su ih učili da je sve isto i da je sve ok, i da je sve ravno, prihvatljivo i nevažno?

Žargon, kao najživlji deo jezičkog tkiva uredno je ispratio (ispoštovao!) funkcionalnu atrofiju kritičke svesti. Pa je pojam krikovati zamenjen sa pljuvati, iseći, pocepati, posrati, pokidati, šutirati ispod pojasa, razbiti, ispovraćati, naguziti, zgaziti...Ovi paketi destrukcije automatski su pretvorili kritičara u neprijatelja, lošeg čoveka i još lošijeg druga. Kritikovati nečije ostvarenje, znači mrzeti tog nekog i želeti njegovu propast. Ne postoji bilo kakva mogućnost da je kritika posledica estetskih, etičkih, idejnih, ideoloških, ili nekih drugih kriterijuma kroz čiju prizmu se posmatra određeno ostvarenje, već se to vazda i po svaku cenu tumači posledicom partijske ili lične mržnje kroz koju isijava ogoljeni interes.

U takvim okolnostima preostali kritičar nema druge nego da postane cinik tj. ”hulja koja zbog nesavršenog vida stvari vidi onakvim kakve jesu, a ne kakve bi trebalo da budu” (definicija Embrouza Birsa). Jer jedino cinizam proizvodi dovoljno kiseline da se svari sva splačina kojom je čovek  na dnevnoj bazi zasut.

Svakom korisniku bloga, jednoj od digitalnih igračaka koja omogućava pojedincu da se svetu obraća bilo kada, da govori  šta god  poželi, na način koji mu najviše odgovara - ne može da ne upadne u oči kako se ova nepregledna i zastrašujuća sloboda uglavnom svodi na unisono i papagajsko ponavljanje opštih mesta, najčešće bez ikakve želje i potrebe da se uključi mozak. Kao da se zbog ugasle kritičke (i svake druge) svesti ova novonastala  (digitalna) sloboda svela isključivo na ono kad neko zakrvavljenih očiju, zaštićen svojim pseudonimom, palaca otrovnim jezikom iz mraka svoje anonimnosti.

P.S. Eto, to sam imao da kažem, sada idem da pišem svoj lični ”Program za budućnost”, jer kad bih pisao program za prošlost s pravom bi moglo da mi se prišije da sam diletant. Ako od tog Programa nešto ispadne, uzeću slobodu da te, cenjeni čitaoče, podrobnije sa njim upoznam. 



Komentari (257)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:08 20.03.2010

osećaj za filing

"A dileme su brojne. Kako ostati pametan i normalan u okružju tolike količine ludosti i budalaština, svuda i na svakom koraku? Kako znati šta je dobro ako se svi, uživajući kao prasići u blatu, toliko dugo valjamo u užasu i banalnostima? Kako sačuvati osećaj za filing kada su nijanse u pitanju, ako zaboravimo da raspoznajemo čak i osnovne boje? Kako sačuvati plemenitu i zaštitnu samoironiju ako hor vulgarnih ego tripera urla svoju pesmu tako da ne možete da čujete ni sopstvene misli? Kako zaustaviti mediokretenizaciju naraštaja koji su odrasli umesto na knjigama i stripovima, na medijima koji su ih učili da je sve isto i da je sve ok, i da je sve ravno, prihvatljivo i nevažno?"

baš baš tako.

a gosn medenica jeste baš takav. pričalo mi dete, predavao joj na drugoj il trećoj godini, kaže, sadržajna predavanja, analize, digresije, bogat rečnik, uživanje ga bilo slušati.

oću da kažem, vole i deca kad neko sadržajno zbori i umeju da se prime na to:)
milisav68 milisav68 20:10 20.03.2010

Re: osećaj za filing

Svakom korisniku bloga, jednoj od digitalnih igračaka koja omogućava pojedincu da se svetu obraća bilo kada, da govori šta god poželi, na način koji mu najviše odgovara

Isto može da se ponaša i autor bloga, stim što ima i opcije da briše i banuje.
Kao da se zbog ugasle kritičke (i svake druge) svesti ova novonastala (digitalna) sloboda svela isključivo na ono kad neko zakrvavljenih očiju, zaštićen svojim pseudonimom, palaca otrovnim jezikom iz mraka svoje anonimnosti.

Pa evo, ako je problem anonimnost, šta nekome znači Milosavljević Milisav iz Topole, rođen 68-e, završio srednju elektrotehničku(upisao višu, pa nije završio), promenio nekoliko zanimanja(poslova) i krvavo se bori za svoje mesto pod suncem, jer nije član ni jedne partije, zbog toga što voli da uključi mozak.
Jel treba da upišem JMBG?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:56 20.03.2010

Re: osećaj za filing

šta nekome znači Milosavljević Milisav iz Topole

Zdravo živo Milisave!
milisav68 milisav68 22:25 20.03.2010

Re: osećaj za filing

Nebojsa Krstic
šta nekome znači Milosavljević Milisav iz Topole

Zdravo živo Milisave!

Zdravo-živo i ti bio!
tripraseta92 tripraseta92 14:52 21.03.2010

Re: pred-rasude

uživajući kao prasići u blatu


STOP PREDRASUDAMA I DISKRIMANACIJI





milosss92 milosss92 19:17 20.03.2010

...

Svakom korisniku bloga, jednoj od digitalnih igračaka koja omogućava pojedincu da se svetu obraća bilo kada, da govori šta god poželi, na način koji mu najviše odgovara - ne može da ne upadne u oči kako se ova nepregledna i zastrašujuća sloboda uglavnom svodi na unisono i papagajsko ponavljanje opštih mesta


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:18 20.03.2010

Kako?

Kako ostati pametan i normalan u okružju tolike količine ludosti i budalaština, svuda i na svakom koraku?
Dugo sam sebi postavljao isto pitanje.
Ali, ne, ne i ne.... moj odgovor nije bio: "Ako ne možeš da ih pobediš, pridruži im se".
Moja malenkost je shvatila ono što su umni ljudi daleko pre mene znali: Samo su ljudska glupost i vasiona beskonačni, rekao bih, i nedokučivi.

Pa, sad, G. Krstiću ako Vam moje iskustvo pomogne, Vi me se setite, ako ne, onda ništa.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:25 20.03.2010

Re: Kako?

Pa, sad, G. Krstiću ako Vam moje iskustvo pomogne, Vi me se setite, ako ne, onda ništa.

Setio sam se. Vi ste pisali na sličnu temu, samo iz drugog ugla...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:32 20.03.2010

Re: Kako?

Baš, lepo. Hvala Vam što ste se setili.
Ja sam, iz tog mog ugla, hteo da ukažem i podsetim da među različitim kriričarima, ne samo književnim, ne samo umetničkim, već i u običnom svakodnevnom životu, ima jebenih seronja koji samo kritikuju druge, a ništa ne umeju sami da urade i koje zato treba tući govnavim motkama da ućute.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:38 20.03.2010

Re: Kako?

samo kritikuju druge, a ništa ne umeju sami da urade i koje zato treba tući govnavim motkama da ućute.

Pa da. Takvi u stvari samo podcrtavaju nedostatak kritičke misli. One prave, produhovljene i obrazovane.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:46 20.03.2010

Re: Kako?

Da prostite, g. Krstiću, ja ipak mislim da je naše društvo deficitarno u kreativnoj, a ne u kritičikoj misli.
Šintera, kritičara i analitičara imamo i više nego što nam je potrebno.
slozenjicin02 slozenjicin02 01:07 21.03.2010

Re: Kako?

Vojislav Stojković
Da prostite, g. Krstiću, ja ipak mislim da je naše društvo deficitarno u kreativnoj, a ne u kritičikoj misli.
Šintera, kritičara i analitičara imamo i više nego što nam je potrebno.


Kolega, koliko ste u pravu, toliko i niste, evo zašto:
u Srbiji, Beogradu, isto prolaze kod vlasti, institucija i najgenijalniji i najgluplji predlozi, kritike, analize i projekti.
Zato se ovi sa dobrim predlzima sele na zapad, a ovi sa glupim predlozima se nadaju da će im kad-tad proći predlozi, i da vidite i prodje ponekad.
thebee269 thebee269 10:12 21.03.2010

Re: Kako?

samo kritikuju druge, a ništa ne umeju sami da urade i koje zato treba tući govnavim motkama da ućute.


Pa da. Takvi u stvari samo podcrtavaju nedostatak kritičke misli. One prave, produhovljene i obrazovane.

pa da, ona tvoja kritika Divljanovog koncerta bila je na visokom intelektualnom nivou i puno je doprinela sveopštem kulturnom okruženju.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:46 21.03.2010

Re: Kako?

pa da, ona tvoja kritika Divljanovog koncerta bila je na visokom intelektualnom nivou i puno je doprinela sveopštem kulturnom okruženju.

Tačno, to ti je dobar primer.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:52 21.03.2010

Re: Kako?

dobro je da drug savetnik ima smisla za humor.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:18 20.03.2010

Пријатно сам изненађен ;-)

Једна од теорија друштва каже да су масе миметичне; хоће се помало рећи да друштво опонаша своју елиту.

Ти, отприлике, кажеш: претворили смо се у царство медиокритета.
Онда се враћамо на прву реченицу.
JJ Beba JJ Beba 19:24 20.03.2010

ćela

sve što je Medenica rekao za novu Kosu je tačno.
antiglobalostička predstava čiju produkciu finansira multinacionalna kompanija!
palanačka subverzija

si bio na premijeri?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:26 20.03.2010

Re: ćela

Nisam.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:30 20.03.2010

Re: ćela

Nisam nikad bio ljubitelj tog hipijevskog prenemaganja.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:41 20.03.2010

Re: ćela

palanačka subverzija


mis'is ,Sergej Trifunovic?
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:44 20.03.2010

Re: ćela

Nisam nikad bio ljubitelj tog hipijevskog prenemaganja.

Eh, Krle - pa nikad nisi bio ljubitelj ni..... pa si bio na jednom mestu, a bez namere da ugasiš požar :)

Uzgred, Medeničin tekst je odličan.
Lepo je što si ga preneo.

Pozz.
ivana23 ivana23 19:44 20.03.2010

Re: ćela

Nebojsa Krstic
Nisam nikad bio ljubitelj tog hipijevskog prenemaganja.

Ovo nije cak ni hipijevsko, vec 'antiglobalisticko'.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:47 20.03.2010

Re: ćela

Eh, Krle - pa nikad nisi bio ljubitelj ni..... pa si bio na jednom mestu, a bez namere da ugasiš požar :)

Ne razumem, daj pojasni!
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:49 20.03.2010

Re: ćela

Ovo nije cak ni hipijevsko, vec 'antiglobalisticko'

Vidim, to je da se aktuelizira komad. Šteta što Kusta nije režirao.
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:50 20.03.2010

Re: ćela

Ne razumem, daj pojasni!

Mislim na snimanje serije "Selo gori..." koje si posetio...
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:53 20.03.2010

Re: ćela

Mislim na snimanje serije "Selo gori..." koje si posetio...

A to. Pa to je odličan postmodernistički sitkom sa povremenim i suvišnim elementima patetike. Ali to je bolje od kvazihipijevštine u 21.veku.
JJ Beba JJ Beba 19:55 20.03.2010

Re: ćela

stefan.hauzer
palanačka subverzija


mis'is ,Sergej Trifunovic?

subverzija doq....
predstava treba da kritikuje one koji su finansirali njenu produkciju


JJ Beba JJ Beba 19:55 20.03.2010

Re: ćela

'antiglobalisticko'.

Bojana Maljević Bojana Maljević 19:56 20.03.2010

Re: ćela

A to. Pa to je odličan postmodernistički sitkom sa povremenim i suvišnim elementima patetike. Ali to je bolje od hipijevštine u 21.veku.

Nemoj da se ljutiš, ali tvoj odgovor je ravan Tijanićevoj izjavi da je "24h svadba" (ili kako se već zove) - najbolji dokumentarni program u Srbiji.
:)
jaksa scekic jaksa scekic 19:59 20.03.2010

Re: ćela

Bojana Maljević
A to. Pa to je odličan postmodernistički sitkom sa povremenim i suvišnim elementima patetike. Ali to je bolje od hipijevštine u 21.veku.

Nemoj da se ljutiš, ali tvoj odgovor je ravan Tijanićevoj izjavi da je "24h svadba" (ili kako se već zove) - najbolji dokumentarni program u Srbiji.
:)


A za sutrasnju posetu objasnjenje ce biti mozda ovako:

Najvažniji deo projekta je film kojim se podseća na podvig mladih srpskih fudbalera, svedoči o vremenu u kome je mala Srbija bila velika zahvaljujući idolima narodnih masa Aleksandru Tirnaniću Tirketu, Blagoju Moši Marjanoviću, Milutinu Ivkoviću...
JJ Beba JJ Beba 20:00 20.03.2010

Re: ćela

kvazihipijevštine

kakva te bre kvazihipijevština spopala.
predstava je šatro antiglobalističk udar na multinacionalne kompanije.
udar na Filip Moris koji stoji iza koproducenta
hahahahha
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:00 20.03.2010

Re: ćela

Nemoj da se ljutiš, ali tvoj odgovor je ravan Tijanićevoj izjavi da je "24h svadba" (ili kako se već zove) - najbolji dokumentarni program u Srbiji.
:
)
Ne ljutim se. Ja inače više volim "seljačke" serije (Građani sela Luga, Muzikanti, Ljubav na seoski način, Selo gori...) od mnogih tzv. urbanih.
blogovatelj blogovatelj 20:09 20.03.2010

Re: ćela

Nisam nikad bio ljubitelj tog hipijevskog prenemaganja.


Hipiji su nosili istu pobunu kao i muzika koju si ti svirao savetnice. Samo smo mi iz sezdeset i neke zakasnili da vidimo to u pravom svetlu, pa smo videli nesto sto je vec bilo na samrti kada smo mi poceli da shvatamo svet i sto u tom momentu jeste delovalo bljutavo i bljuzgavo.

Primer broj jedan - tretiranje nacionalne himne na ovaj ili onaj nacin





Primer broj dva - vidjenje moguceg nuklarnog rata na ovaj ili onaj nacin.





Ako treba jos primera, ti reci, a ja cu da kacim.
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:15 20.03.2010

Re: ćela

)
Ne ljutim se. Ja inače više volim seljačke serije (Građani sela Luga, Muzikanti, Ljubav na seoski način, Selo gori...) nego mnoge tzv. urbane.

Hm... mislim da se ovde ne radi o podeli na "selo" i "urbanu sredinu".... :)
U svom tekstu kažeš:
)A dileme su brojne. Kako ostati pametan i normalan u okružju tolike količine ludosti i budalaština, svuda i na svakom koraku? Kako znati šta je dobro ako se svi, uživajući kao prasići u blatu, toliko dugo valjamo u užasu i banalnostima? Kako sačuvati osećaj za filing kada su nijanse u pitanju, ako zaboravimo da raspoznajemo čak i osnovne boje?

Nešto se tu ne slaže... ako tebi program čije si snimanje posetio, sa sve predsednikom i fotoaparatom - pruža "osećaj za filing", onda ja sa velikim nestrpljenjem očekujem taj "program za budućnost" koji pišeš.

Ili ja nešto ozbiljno ne razumem :)

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:22 20.03.2010

Re: ćela

mislim da se ovde ne radi o podeli na "selo" i "urbanu sredinu"

Ovu sam podelu napravio zato što je palanački duh tema...Ono što je glavni kvalitet Sela jeste to što ima vrednosnu poruku, što pokušava da uspostavi nekakav vrednosni sistem...to radi svaka američka serija, čak i latino...to je kvalitativni pomak u odnosu na one koje to nemaju ni u naznaci. Ili u odnosu na one koje pokvarenjaštvo i prostaštvo pretstavljaju simpatičnim tj socijalno prihvatljivim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:23 20.03.2010

Re: ćela

Bojana Maljević

Ili ja nešto ozbiljno ne razumem :)


I ja mislim da ne razumeš. Naime, o politici, a ne o umetnosti, je reč.
Bojana Maljević Bojana Maljević 20:27 20.03.2010

Re: ćela

I ja mislim da ne razumeš. Naime, o politici, a ne o umetnosti, je reč

Vojislave, da je o reč o umetnosti - ne bih se oglasila na blogu :)

Bojana Maljević Bojana Maljević 20:38 20.03.2010

Re: ćela

Ovu sam podelu napravio zato što je palanački duh tema...

To mi je jasno. Htedoh reći, a povodom pitanja "kvaliteta" da je nebitno da li je tema iz seoskog miljea ili urbanog.

Mislim da bi i sam Medenica bio zbunjen što, na primer ti i ja imamo vrlo različite stavove po pitanju kvaliteta - a oboma nam se dopao njegov tekst :)

Sve u svemu, dobro je kada neko jasno izrazi šta smatra kvalitetom.

Pozz
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:43 20.03.2010

Re: ćela

Mislim da bi i sam Medenica bio zbunjen što, na primer ti i ja imamo vrlo različite stavove po pitanju kvaliteta - a oboma nam se dopao njegov tekst :)

Ako je Medenica zbunjen onda je naša misija uspela!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:17 20.03.2010

Re: ćela

Ne ljutim se. Ja inače više volim "seljačke" serije (Građani sela Luga, Muzikanti, Ljubav na seoski način, Selo gori...) od mnogih tzv. urbanih.

u srbiji se ne postoje urbane serije. sve su manje ili više, seljačke.
mostarac mostarac 21:30 20.03.2010

Re: ćela

u srbiji se ne postoje urbane serije. sve su manje ili više, seljačke.

E ova recenica je tipicna za palanacko razmisljanje.
blogovatelj blogovatelj 23:09 20.03.2010

Re: ćela

u srbiji se ne postoje urbane serije. sve su manje ili više, seljačke.

E ova recenica je tipicna za palanacko razmisljanje.


Tipicna generalizacija autorke izjave. Neprepoznavanje nijansi, sto rece autor bloga. Po misljenju autorke izjave do sada je u istoriji svih Jugoslavija i plus jos kratkoj istoriji Sbije snimljeno nekoliko stotina serija i... Nijedna nije valjala.
Gospode ubrani.
To je u stvari ta fiozofija palanke.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:30 20.03.2010

Re: ćela

super je što se ne dupliraju kometari...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:13 21.03.2010

Re: ćela

Ono što je glavni kvalitet Sela jeste to što ima vrednosnu poruku, što pokušava da uspostavi nekakav vrednosni sistem


zato ja na teve biram fox crime
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:14 21.03.2010

Re: ćela

u srbiji se ne postoje urbane serije


joj, ne znam sad, ne pratim, al bilo bre bebo, si gledala metlu bez drške?:)
slozenjicin02 slozenjicin02 01:15 21.03.2010

Re: ćela

Bojana Maljević
Ne razumem, daj pojasni!

Mislim na snimanje serije "Selo gori..." koje si posetio...


Ta serija je fenomenalna, gnušaju se je koliko vidim urbani silikonsko-strahinjićko-banovske dokondzije.
margos margos 01:24 21.03.2010

Re: ćela

Ta serija je fenomenalna,

Nisam gledala i ne znam kakva je, ali po ovom što sam čitala, podseća me na ''Kiku Bibić'' od pre mnogo godina, koje se najviše sećam po sjajnoj Miri Stupici. A pisao je i Omega68 o uticaju serije ''Selo gori...'' na obrazovanje žena u seoskim sredinama.
Bojana Maljević Bojana Maljević 01:45 21.03.2010

Re: ćela

Ta serija je fenomenalna, gnušaju se je koliko vidim urbani silikonsko-strahinjićko-banovske dokondzije.

Stavi naočare, loše vidiš.
slozenjicin02 slozenjicin02 01:48 21.03.2010

Re: ćela

Bojana Maljević
Ta serija je fenomenalna, gnušaju se je koliko vidim urbani silikonsko-strahinjićko-banovske dokondzije.

Stavi naočare, loše vidiš.


Pa sa naočalima sam to i gledao, a šta to nisam dobro video ?
Sudim, da je moj komentar istinitiji no tvrdnja, da je zemlja okrugla.
slozenjicin02 slozenjicin02 01:59 21.03.2010

Re: ćela

margos
Ta serija je fenomenalna,

Nisam gledala i ne znam kakva je, ali po ovom što sam čitala, podseća me na ''Kiku Bibić'' od pre mnogo godina, koje se najviše sećam po sjajnoj Miri Stupici. A pisao je i Omega68 o uticaju serije ''Selo gori...'' na obrazovanje žena u seoskim sredinama.


Mis Margos, ma ne, serija odlično pokazuje i spaja gradjansko i perifersiko poimanje života i mentaliteta ljudi u Srbiji.
Ista je životno delo pisca, secenariste i autora.
Urbane ljude najviše nervira u toj seriji to, što oni tu nisu prikazani kao vanzemaljci, no kao ljudi koji su se odrodili od prirode, od porekla.
Tako je to kod nas i crnogoraca, mi najviše mrzimo ISTINU o nama, no ijedan narod na svetu.
Kada je pokojni fenomenalni i genijalni režiser Živko Nikolić ismejavao, potkazivao kako je to nekad bilo u Crnoj Gori, ljudi su ga mrzeli, samo zato što je to javno pokazao i smimio.
U prevodu na naški-pola Srbije i Crne Gore su genetski BATRIĆI JOVANOVIĆI, koji je imao običaj da kritikuje svoje neistomišljenike sa čuvenom rečenicom: ma jeste do što pričate tačno, ali nije drušveno prihvatljivo.
Bojana Maljević Bojana Maljević 02:12 21.03.2010

Re: ćela

Pa sa naočalima sam to i gledao, a šta to nisam dobro video ?
Sudim, da je moj komentar istinitiji no tvrdnja, da je zemlja okrugla.

Pošto si mene citirao uz tvoj komentar, pretpostavljam da si na mene i mislio (inače bi citat bio suvišan). Moram da te razočaram: silikone nemam, u silikonsku dolinu ne zalazim ni bez njih, a serije se ne gnušam - ima toliko drugih razloga za gnušanje, na primer odlazak predsednika i Krleta na snimanje iste, što ima mnogo više veze sa "filosofijom palanke" od same serije.

Tako da... ipak stavi naočare. Jer ovako tvrdiš da je zemlja ravna ploča, što je odavno dokazano kao neistinito.
mikele9 mikele9 10:17 21.03.2010

Re: ćela

joj, ne znam sad, ne pratim, al bilo bre bebo, si gledala metlu bez drške?:)

Ma znaš, gledala si makar jednu epizodu ONO KAO LJUBAV Gorčina Stojanovića.
mikimedic mikimedic 20:21 22.03.2010

Re: ćela

Pošto si mene citirao uz tvoj komentar, pretpostavljam da si na mene i mislio


mozda je pomislio na tebe jer i kada si mu rekla

Stavi naočare, loše vidiš.

MarkoPustolov MarkoPustolov 15:14 23.03.2010

Re: ćela

Hippies. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad. Eric Cartman
jaksa scekic jaksa scekic 19:26 20.03.2010

Pre nego

pocnete da pisete LICNI program za buducnost, pogledajte ovo



http://www.time.com/time/specials/packages/completelist/0,29569,1971133,00.html
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:45 20.03.2010

Re: Pre nego

Pocnete da pisete LICNI program za buducnost, pogledajte ovo

Super. Ex radikali takođe pišu Program (za prošlost). Nemoj da im kažeš za ovaj link, prepisaće!!
mikele9 mikele9 19:36 20.03.2010

Dileme

"A dileme su brojne. Kako ostati pametan i normalan u okružju tolike količine ludosti i budalaština, svuda i na svakom koraku? Kako znati šta je dobro ako se svi, uživajući kao prasići u blatu, toliko dugo valjamo u užasu i banalnostima? Kako sačuvati osećaj za filing kada su nijanse u pitanju, ako zaboravimo da raspoznajemo čak i osnovne boje? Kako sačuvati plemenitu i zaštitnu samoironiju ako hor vulgarnih ego tripera urla svoju pesmu tako da ne možete da čujete ni sopstvene misli?

Lako, budite i ostanite svoj. Ako se u životu držite bar pet etičkih/moralnih načela, nijedno govno vas neće umazati ni zagaditi. Za mene ne postoje dileme a kamo li da su brojne. Verovatno zato i živim kako živim, na bridu zvanom ivica, siromaštva. Nepristajanje, takođe.
Eh da, ako ste imali plemenitu nameru, ne govoreći o sebi lično, da budete zabrinuti za tz opće narodno mentalno zdravlje, pa tu imate odgovora ihahaj, znate ih dobro.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:41 20.03.2010

Re: Dileme

Verovatno zato i živim kako živim

Čime se, ako nije tajna, vi bavite? Nekom umetnošću? Slikarstvom?
mikele9 mikele9 19:59 20.03.2010

Re: Dileme

Čime se, ako nije tajna, vi bavite? Nekom umetnošću? Slikarstvom?

Pogodak iz prve. Tajanstvenost i mistifikacije izbegavam kao kugu. Moje ime je Miško Petrović ali to piše na mom profilu. Da, piše i čime se bavim ali vas je verovatno mrzelo da klikćete. Mada ne vidim vezu sa onim što sam vam pisao osim ako ne mislite na "ivicu siromaštva?"
mariopan mariopan 20:00 20.03.2010

Re: Dileme

Kako ostati normalan?

Ne dozvoliti da se normalnost primeti?
Otići u ilegalu?
Nemam više predloga, čekam onaj "plan za budućnost" da vidim šta pametni ljudi planiraju, možda i meni nešto od toga pomogne?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:02 20.03.2010

Re: Dileme

Pogodak iz prve

Što ne napravite blog izložbu svojih slika?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:03 20.03.2010

Re: Dileme

šta pametni ljudi planiraju, možda i meni nešto od toga pomogne?

Pravo da ti kažem i ja sam radoznao. Mada mi se sve više ćini da mi nema pomoći.
mikele9 mikele9 20:08 20.03.2010

Re: Dileme

Što ne napravite blog izložbu svoji slika?

U prvi mah mi se ideja učinila razumnom ali sekundu kasnije sam pomislio da je većina blogera u situaciji sličnoj mojoj. Ipak, možda to i učinim. Hvala na predlogu.
P.S. Ne znam samo kako stoji stvar sa vlasnicima bloga, odnosno, da li smem to da uradim? Raspitaću se.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:12 20.03.2010

Re: Dileme

U prvi mah mi se ideja učinila razumnom

I to prodajnu izložbu!
mikele9 mikele9 20:36 20.03.2010

Re: Dileme

I to prodajnu izložbu!

Ako ste vi potencijalni kupac, prihvatiću se posla da to ostvarim.
Evo prve slike, VIRGIN 06, ulje na platnu, 97 x 97cm, 2008 godina. Ponude na PP.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:41 20.03.2010

Re: Dileme

Evo prve slike,

Super! Nije mi loš savet, zar ne?
mariopan mariopan 20:49 20.03.2010

Re: Dileme

Nebojsa Krstic
U prvi mah mi se ideja učinila razumnom

I to prodajnu izložbu!

Slažem se za izložbu, bila ja pa videla na googletu šta ima Ah, što nisam bogata?
Preksinoć sam bila na otvaranju izložbe Radiše Lucića (akvareli) i otkačila za jednom slikom, ne smem ni da ga pitam pošto mada smo juče tamanili kolače sve u 16..častio za izložbu. Tako isto mi i neki akvareli Mandića izazivaju jaku želju da budem bogata i da mogu da ih kupim... eh pusta sirotinja može samo da sanja.
Hajde u tom "planu za budučnost" bar jedan deo da bude o tome kako se postaje bogata? Obećavam za sve pare ću da kupujem samo knjige i slike!
Dobro Mikele ajd da ti poželim sreću
gasan gasan 21:06 20.03.2010

Re: Dileme

Nebojsa Krstic

Što ne napravite blog izložbu svojih slika?


Ako mogu da predložim izložbu u galeriji O3ONE.

Pošto često putujem po Srbiji, primetio sam bilborde koji reklamiraju ovu galeriju u svakom većem gradu. Čak i na auto-putu.
Verovatno su svi videli te simpatične bilborde koji reklamiraju srpske poslovice i zagonetke prevedene na engleski.

A pošto ste Vi, gospodine Krstiću, u tom advertajzing biznisu verovatno ste upoznati sa pozadinom te kampanje.
Pa me zanima sledeće:

Ko tu šta reklamira?
Odakle jednoj maloj galeriji novac za najam nekoliko stotina bilborda?
Da li je možda u pitanju ona McLuhan-ova : "advertising advertises advertising" ?
Pranje novca, nedajbože?
mikele9 mikele9 21:09 20.03.2010

Re: Dileme

Dobro Mikele ajd da ti poželim sreću

Hvala ti draga moja, da znaš da mi je potrebna a siguran sam i tebi. Hajde da zajedno radimo na tome da budemo srećni, kao ono oko ostavljanja...ma znaš onoga!
Smejmo se i radujmo se po principu koji je ostavio Duško Radović: "Ko se jutros probudio (živ) već je dovoljno uradio za danas."
mariopan mariopan 21:12 20.03.2010

Re: Dileme

mikele9
Dobro Mikele ajd da ti poželim sreću

Hvala ti draga moja, da znaš da mi je potrebna a siguran sam i tebi. Hajde da zajedno radimo na tome da budemo srećni, kao ono oko ostavljanja...ma znaš onoga!
Smejmo se i radujmo se po principu koji je ostavio Duško Radović: "Ko se jutros probudio (živ) već je dovoljno uradio za danas."

Pssst, ako nas čuju svi će da ostave khm..
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:23 20.03.2010

Re: Dileme

Ko tu šta reklamira?
Odakle jednoj maloj galeriji novac za najam nekoliko stotina bilborda?
Da li je možda u pitanju ona McLuhan-ova : "advertising advertises advertising" ?
Pranje novca, nedajbože?

Pojma nemam.
mikele9 mikele9 22:59 20.03.2010

Re: Dileme

Litografija. Nije trol.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 23:21 20.03.2010

Re: Dileme

Litografija. Nije trol.

Blog-izložba! Pa nek bira ko šta hoće!
margos margos 00:50 21.03.2010

Re: Dileme

mikele9
Litografija. Nije trol.

E:)))) Ova je moja! Da s' pohvalim i javno zahvalim! :)

Mikele
mariopan mariopan 02:20 21.03.2010

Re: Dileme

margos
mikele9
Litografija. Nije trol.

E:)))) Ova je moja! Da s' pohvalim i javno zahvalim! :)

Mikele

Čestitam
gasan gasan 02:57 21.03.2010

Re: Dileme

Nebojsa Krstic

Pojma nemam.


Onda verovatno ne poznajete ni vašeg imenjaka Babića, vlasnika te galerije?
Pa ajd' da vas upoznam.
On je i vlasnik agencije "orange studio", a čuo sam da je pored ove kampanje zajedno sa vašom, Đilasovom i agencijom gospodina Šapera (verovatno ni njega ne poznajete:) radila brendiranje Telekoma.
Brendiranje, to je po srpski: presipanje javnog novca u privatne džepove.
Telekom pritisla konkurencija pa stigli spasioci da ga izbrendiraju na brzaka...
Radili su još i za ministarstvo prostornog planiranja (pare ili bager), gradski sekretarijat za saobraćaj...
Trebalo bi da se upoznate. Radite isti posao, klijenti vam iste firme, a ne znate se međusobno...





Što se ove teme tiče, meni se ne sviđa kako Kokan režira. Kosu nisam gledao, nit imam tih para a niti želju da gledam. To je više za onu elitu što rasprodaje ono što su otuđili od naroda. Ali zato uživam da "iz mraka anonimnosti palacam otrovnim jezikom"...
A knjigu koju bih preporučio je Peljevinova "Generation P". O ruskim advertajzerima u vreme prvobitne akumulacije kapitala. Čujem da su i film snimili.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 08:52 21.03.2010

Re: Dileme

Trebalo bi da se upoznate. Radite isti posao, klijenti vam iste firme, a ne znate se međusobno...

Ne radim taj posao već jedno 5- 6 godina.
mikele9 mikele9 10:19 21.03.2010

Re: Dileme

E:)))) Ova je moja! Da s' pohvalim i javno zahvalim! :)

Nema na čemu, zadovoljstvo je bilo moje.
JJ Beba JJ Beba 13:50 21.03.2010

Re: Dileme

Što se ove teme tiče, meni se ne sviđa kako Kokan režira. Kosu nisam gledao, nit imam tih para a niti želju da gledam. To je više za onu elitu što rasprodaje ono što su otuđili od naroda.

da to je piš živi. tajkuni i korporacije u publicu na predstavi koja kao treba da bude kritika njih.


a svi zajedno, i pleme i publika, pokazali su se na primeru seče platana.

antiglobalizam u srbiji? da se upišaš od smeja
gasan gasan 02:58 22.03.2010

Re: Dileme


Za platane bi bili bolji neki antilokalisti...


Najsmešnije mi je bilo kada je neki novinar pitao Kokana: - da li je i ulaznica od 10000 dinara neki vid bunta?!
Čegevarizam najbolje uspeva kad se zalije šampanjcem na gala premijeri:


antonacci antonacci 19:55 20.03.2010

Jedna rečenica iz Palanke

Jednu rečenicu iz te knjige izgleda da je malo ko pročitao ili primio k znanju, u slučaju da ju je pročitao -iskustvo nam je palanačko. I tu ne piše "njihovo iskustvo" ili "nečije", već - naše iskustvo. Jako je teško uzdići se iznad palanke, kada smo svi inficirani njenim duhom do te mere da valjda više i ne znamo kako da živimo i mislimo van njega.

Kada sam prvi put čitao Filozofiju palanke, mene je ovo saznanje bukvalno zgadilo, budući da se palanke, onako opisane i prikazane, grozim. A to je, valjda, samo još jedan dokaz koliko palanka isključuje samokritičnost. Trudim se da se setim tog osećaja s vremena na vreme. Ne valja verovati da se palanka može kritikovati spolja, sa distance. Ne valja verovati da su stanovnici palanke oni drugi, a nikako mi sami.
JJ Beba JJ Beba 20:04 20.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

-iskustvo nam je palanačko. I

je najubitačnija rečenica napisana na srpskom jeziku. ikad
antonacci antonacci 20:36 20.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

JJ Beba
-iskustvo nam je palanačko. I

je najubitačnija rečenica napisana na srpskom jeziku. ikad


I možda najneshvaćenija.
Doctor Wu Doctor Wu 22:13 20.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

Ne valja verovati da su stanovnici palanke oni drugi, a nikako mi sami.

Da, dosta bitna spoznaja. Pada pomisao na pocetke Bloga 92 i histericne reakcije jedne politicke grupacije na bilo kakav i pomisao njene kritike. Iako je galama povremeno zaista bila nesnosna (mada smo se nekako izborili, :)), ponekad je bilo dirljivo smesnih trenutaka.

Moguce je da gresim, ali moralisticko-propovednicki, prividno apstraktni, a zapravo potpuno neopravdano arogantni ton teksta navodi na pomisao da je i sam gos'n Savetnik pomalo (?) zrtva tog, palanka-to-su-svi-drugi, stanja svesti.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 22:22 20.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

Moguce je da gresim, ali moralisticko-propovednicki, prividno apstraktni, a zapravo potpuno neopravdano arogantni ton teksta navodi na pomisao da je i sam gos'n Savetnik pomalo (?) zrtva tog, palanka-to-su-svi-drugi, stanja svesti.

Moguće, mada ja kao mislim da sam neviđeno kritičan prema sebi...pre će biti da si ti u pravu.
Doctor Wu Doctor Wu 22:31 20.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

mada ja kao mislim da sam neviđeno kritičan prema sebi..

Ovo mu dodje kao neka mala kontradikcija? Ili ne, :)?
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 00:33 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

je najubitačnija rečenica napisana na srpskom jeziku. ikad


c

trt mrt život ili smrt
JJ Beba JJ Beba 01:36 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

Vesna Knežević Ćosić
je najubitačnija rečenica napisana na srpskom jeziku. ikad


c

trt mrt život ili smrt

neee to je samo prevod hamleta
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 01:43 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

trt mrt život ili smrt


neee to je samo prevod hamleta


hihiihih:) ma bre, bebo, mnogo je više od prevoda biti il ne biti:)p
blogovatelj blogovatelj 02:11 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

Da, dosta bitna spoznaja. Pada pomisao na pocetke Bloga 92 i histericne reakcije jedne politicke grupacije na bilo kakav i pomisao njene kritike. Iako je galama povremeno zaista bila nesnosna (mada smo se nekako izborili, :)), ponekad je bilo dirljivo smesnih trenutaka.


U to doba bejah samo neregistrovani citalac bloga B92, ali se vrlo dobro secam hajki na pojedine blogere ciji glasovi su pokusavali da prave nijanse.
Ima jos uvek toga, mada ne kao pre.
slozenjicin02 slozenjicin02 02:19 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

slozenjicin02
blogovatelj
Da, dosta bitna spoznaja. Pada pomisao na pocetke Bloga 92 i histericne reakcije jedne politicke grupacije na bilo kakav i pomisao njene kritike. Iako je galama povremeno zaista bila nesnosna (mada smo se nekako izborili, :)), ponekad je bilo dirljivo smesnih trenutaka.


U to doba bejah samo neregistrovani citalac bloga B92, ali se vrlo dobro secam hajki na pojedine blogere ciji glasovi su pokusavali da prave nijanse.
Ima jos uvek toga, mada ne kao pre.


Ih kolega moj dobri, Rusija je imala jednog STALJINA, a neki Blogovi ih imaju kao jedan Bataljon dresiranih vojnika.Kad se pojavi samo jedan Bloger koji ne misli kao oni, u stanju su oČi da mu kopaju danima, a obično ih iskopaju za sat-dva.Blog Vukovi su ti burazeru isti ko i čopori Vukova u prirodi.

JJ Beba JJ Beba 13:44 21.03.2010

Re: Jedna rečenica iz Palanke

Vesna Knežević Ćosić
trt mrt život ili smrt


neee to je samo prevod hamleta


hihiihih:) ma bre, bebo, mnogo je više od prevoda biti il ne biti:)p

pa dobro, prepev je, u duhu jezika


mada se meni u tom smislu više sviđa ona filozofska - život je kratak, drž se za batak
maksa83 maksa83 20:02 20.03.2010

vizura

Svakom korisniku bloga, jednoj od digitalnih igračaka koja omogućava pojedincu da se svetu obraća bilo kada, da govori šta god poželi, na način koji mu najviše odgovara - ne može da ne upadne u oči kako se ova nepregledna i zastrašujuća sloboda uglavnom svodi na unisono i papagajsko ponavljanje opštih mesta, najčešće bez ikakve želje i potrebe da se uključi mozak. Kao da se zbog ugasle kritičke (i svake druge) svesti ova novonastala (digitalna) sloboda svela isključivo na ono kad neko zakrvavljenih očiju, zaštićen svojim pseudonimom, palaca otrovnim jezikom iz mraka svoje anonimnosti.

Rekao bih da sužavaš svoju vizuru sopstvenim iskustvom na ovom blogu i da koristiš jednu lepu i zdravu ideju (da treba čitati knjige) da paušalno malo zašiškiriškiš sve one koji su se ovde malo igrali na temu tvoje funkcije. (Moja profesorka fizike u VIII beogradskoj (Bilja, o-pa-sna po svim parametrima) je imala običaj da kaže: "Miki, što se gnjuraš kad ti du*e viri?". ) Naopako da su svi blogovi na svetu blogovi savetnika predsednika korumpiranih država, to bi stvarno bila jedna tužna i turobna blogosfera.

Šta još čitaš od blogova?

Moj blogroll je poveći, i ništa u njemu se ne uklapa u ovaj tvoj opis.


P.S. Kod zaposlenih u Microsoftu kvalitet bloga ulazi u njihov godišnji performance review. Po tim blogovima nema gluposti ni jeftine propagande već puno korisnih tehničkih informacija do kojih drugačije ne bi mogao da dođeš. To je samo mali mali mali deo korisne blogosfere koju si paušalno potkačio.

P.P.S. Kao i većinu stvari, to je najbolj sročio Hank Moody:

Radio show host: What's your latest obsession?
Hank Moody: Just the fact that people seem to be getting dumber and dumber. You know, I mean we have all this amazing technology and yet computers have turned into basically four figure wank machines. The internet was supposed to set us free, democratize us, but all it's really given us is Howard Dean's aborted candidacy and 24 hour a day access to kiddie porn. People... they don't write anymore, they blog. Instead of talking, they text, no punctuation, no grammar: LOL this and LMFAO that. You know, it just seems to me it's just a bunch of stupid people pseudo-communicating with a bunch of other stupid people at a proto-language that resembles more what cavemen used to speak than the King's English.
Radio show host: Yet you're part of the problem, I mean you're out there blogging with the best of them.
Hank Moody: Hence my self-loathing.

(underline moj)

P.P.P.S. Ne bih se javljao da u onom citiranom pasusu ne postoji reč "isključivo". Sa tim uvek treba biti oprezan. (Gerald M Weinberg reči "uvek" i "nikad" svrstava u tzv. alarm-bell phrases koje kada se pojave ukazuju na (mahom emotivnu) ličnu vizuru onog ko govori tj. drastično smanjuju verovatnoću objektivnosti iskaza).

P.P.P.P.S. Ništa nije uvek, i sve je ponekad.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:08 20.03.2010

Re: vizura

"Miki, što se gnjuraš kad ti du*e viri?".

U pravu si. Govorim iz svoje lične vizure i prilično oskudnog iskustva.
noboole noboole 20:15 20.03.2010

Re: vizura

maksa83


P.S. Kod zaposlenih u Microsoftu kvalitet bloga ulazi u njihov godišnji performance review. Po tim blogovima nema gluposti ni jeftine propagande već puno korisnih tehničkih informacija do kojih drugačije ne bi mogao da dođeš. To je samo mali mali mali deo korisne blogosfere koju si paušalno potkačio.



Ili sto bi rekao Teodor Jesetra....
maksa83 maksa83 20:31 20.03.2010

Re: vizura

Ili sto bi rekao Teodor Jesetra....

Da, večita istina - 90% of everyithing is crap.

shumska shumska 22:44 20.03.2010

Re: vizura

volim Maksu i dr. Wu -a kao kevu
svoju
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:06 20.03.2010

Re: vizura

kako se ova nepregledna i zastrašujuća sloboda uglavnom svodi na unisono i papagajsko ponavljanje opštih mesta

ја овде видим коришћење слободе блога да се понови опште место да су блогови понављање општих места.

ctrl-alt-del, ctrl-alt-del

не вреди, заглавило се, максо, како се излази из ове рекурзије?
blogovatelj blogovatelj 02:18 21.03.2010

Re: vizura

P.P.P.P.S. Ništa nije uvek, i sve je ponekad.


Nisam citirao sve nego samo kraj. Ovaj komentar je usao u sam vrh moje top liste blog komentara koje sam ikad procitao ovde.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:04 20.03.2010

TAKING SIDES

Kada sam na jednom pozorišnom okruglom stolu u BITEF teatru 1999. godine kritički govorio o angažmanu intelektualaca u totalitarnim režimima i intelektualnoj prostituciji, rekao sam JAVNO Ivanu Medenici da će se kad-tad stideti što je objavljivao svoje tekstove u Miloševićevoj ratnohuškačkoj "POLITICI". Pominjao sam poučan i opominjući pozorišni komad Ronalda Harvuda "TAKING SIDES", koji upravo govori o odgovornosti intelektualca za svoj angažman u nacional-socijalističkom poretku, gde se masovno krše ljudska prava i čine ratni zločini!
Najveći moralni i intelektualni problem postmiloševićevske Srbije jeste to što nije uradjena LUSTRACIJA, inače i zakonski obavezna od maja 2003, kada je usvojen odgovarajući zakon sa rokom važenja od 10 godina, do maja 2013. godine.
Nama je potrebna revitalizacija i reafirmacija MORALA, profesionalnog KODEKSA, ODGOVORNOSTI, kao najčovečnijeg i najlegitimnijeg otklona od palanačkog duha!
Na žalost, na našoj javnoj sceni preovladjuju intelektualne prostitutke i prostituti, ideološki konvertiti, besramni plaćenici, prema kojima su anonimni blogeri mala deca, tj. mačji kašalj!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana