Region| Život| Životni stil

Srpska radna etika

Strongman RSS / 18.03.2010. u 20:06

3-lazy-polar-bears.jpg

Mnogo me nervira pasivnost i samosažaljenje nekih ljudi koje znam a i ljudi koje ni ne poznajem a koji nemaju posao. Traženje posla im se svodi na kukumavčenje uz kaficu i povremeno raspitivanje kod najbližih drugara "ima li negde neki posao... ali da je dobro plaćen". A na stolu skupe cigarete, najskuplji mobilni bez kredita i tabloidne novine. Gospodo ne traži se tako posao.

Traženje posla je isto posao. Ustaneš u 7 pa pravac na autobus i od firme do firme, od lokala do lokala...
 Energičan nastup sa pristojnim osmehom na licu. Niko ne voli namrštene i očajne ljude. Dobar dan ja tražim posao, ne biram. Pa danas 8 sati tražiš posao, pa sutra, pa u subotu prepodne... Pa dođeš opet u istu firmu, tražiš sastanak sa direktorom, vlasnikom, menadžerom... Šalješ emailove, zoveš, nudiš se, ... Pa kad se osvrneš, za 20 dana si  ostvario 250 kontakata. Pa tako sledećeg meseca, pa sledećeg, ... Ipak je tako značajno veća verovatnoća da se nađe bilo kakav posao nego oprobanom metodom negativnih očekivanja da se nađe super posao. Pa kad se zaposliš kreneš od najniže plate pa se kroz rad dokazuješ i kvalifikuješ za bolji posao i veću platu. Čista glupost je da poslodavci samo eksploatišu. Naravno da eksploatišu ali su dovoljno racionalni da plate više nekog ko im više zaradi.

U Srbiji, kad neko nema posao on kuka kako nema posao. Na zapadu kad nemaš posao, posao ti je da tražiš posao 8 sati dnevno.


Ako je nekog sramota da radi bilo kakav posao a nema šta da jede onda i ne zaslužuje da nađe posao. Uvek je bolje da imaš nekakav posao nego nikakav.

Samoupravni socijalizam je odstranio radnu naviku čak i iz sećanja ljudi koji imaju iluziju da rade a u stvarnosti su samo zapošljeni i teče im socijalno i zdravstveno. Produkt rada takvog zapošljavanja je nula u najboljem slučaju a u realnosti čist minus. Ti isti "radnici" kada se dočepaju nekog posla u inozemstvu postaju radnici sa odličnim radnim navikama. Tačno je da ne zarađuju isto kao u Srbiji. Zarađuju više.  Ali ne zaboravimo da statistike pokazuju da plate nikad ne traju mesec dana nego po pravilu kraće, svuda pa i u tim zapadnim zemljama koje se idealizuju kao zemlje blagostanja za sve. U stvarnosti je drugačija. Retki su oni koji od plate žive lagodno i imaju vremna (i šta) da troše, a oni koji su se obogatili, radeći za platu, su odavno ovekovečeni u tekstovima "mitovi i legende kapitalizma".
 
Sada ide deo koji ne razumem. Ti isti potencijalno pravi radnici, koji dokazano umeju da rade po zapadnim standardima, dižu se protiv zapadnih  poslodavaca u Srbiji koji traže, ni manje ni više, civilizacijski prihvaćeno angažovanje na poslu u toku celog radnog vremena.


Mediji su nedavno objavili da naši radnici u italijanskoj fabrici na srpskom tlu ili srpskoj fabrici sa italijanskim menadžmentom su počeli da se bune i daju otkaze... 

„Ima mnogo nesnalaženja. Fijat forsira posao i radnici, u odnosu na prethodni period, sada moraju da obavljaju mnogo više operacija na traci. Neki od njih ne mogu da izdrže taj tempo. S druge strane, neki poslovi još nisu normirani i ne zna se koliko se dobija za prekovremeni rad. Mali je razmak između smena, a radnicima je, očigledno potrebno više odmora. Mnogi više vremena provode u fabrici, nego kod kuće, budući da se ponekad ostaje i posle isteka radnog vremena“, kaže Zoran Mihajlović, predsednik Samostalnog sindikata Zastave. 

Čudo neviđeno. Poslodavac forsira posao. Pa normalno da se forsira posao. Od radnika se traži da rade i prvog, i trećeg i osmog sata radnog vremena na isti način. Da RADE. Ništa manje od toga. Zna se pauza je pola sata za ručak. Nema kafice, cigareta, fejsbuk, da odvedem dete kod majke, uplatim kladionicu, pročitam novine, ... Na poslu se RADI. Ali nekima je to neobično:


Kolega sa montažne linije Marko Despotović navodi da će po povratku u Zastavu najverovatnije konkurisati za socijalnu otpremninu. „Posle 30 godina rada više nisam u stanju da se bakćem na poslu. Mislio sam da mogu, ali ne ide i sada ću da se prijavim za odlazak po socijalnom programu“, navodi ovaj, sada već bivši radnik FAS-a.

Ne mogu da verujem. Mrzi ga da se BAKĆE na poslu. Verovatno je bolje da mu šalju platu na kućnu adresu da se ne bakće da dolazi na posao. Kako li nije hladno tim polarnim medvedima?


Evo šta piše da je stanovište poslodavca:



Portparol FAS-a Đuzepe Zakarija smatra da je odluka „malog broja radnika” da napuste fabriku njihov „lični čin”, te da u Fijatovom kodeksu ponašanja koji se primenjuje u svim fabrikama Fijata u svetu, i koji nije objavljen samo u Kragujevcu nego na pet kontinenata, nema ničeg neuobičajenog, Izuzev ako neko ’neuobičajenim smatra obavezu da se na poslu nađe u dogovoreno vreme i da ga napusti kada istekne radno vreme

Koliko se ja razumem radni odnos podrazumeva prava i obaveze.  Meni se čini da rasprostranjena ideja o poslu gubi iz vida jednu sitnicu. Obaveze.

 I još jedne stvari da se podsetimo. Znam da boli ali Tito je mrtav. 

10dinara.jpg 

 



Komentari (247)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mrdax mrdax 20:32 18.03.2010

Pozdrav

Prvi!!!

Mnogi više vremena provode u fabrici, nego kod kuće

Moj racun za struju i telefon su mizerni a za mobilni i internet ogromni. Nikada nisam kuci

Nema vise posao>kafana>kuca x 365
Strongman Strongman 20:34 18.03.2010

Re: Pozdrav

Posao - pidžama - posao - ... To je definicijakapitalizma.

Kafica - novine - kafica - ... Dedinicija našeg sistema
mariopan mariopan 20:56 18.03.2010

Re: Pozdrav

Mnogi više vremena provode u fabrici, nego kod kuće

Ovo me podseća na naš rad u socijalizmu, nekako ne mogu da ga prepoznam iz Strongmanovog opisa
Izvoz mora da ode...pa subote, nedelje, praznike, noću, danju....mi kuću nismo videli. Kakva kafica, dete kod lekara, roditeljski, cigaret pauza kada je norma onolika koliko mašina može da ištancuje a ti padni u nesvest, malo te poliju vodom i nazad na posao. To je bila redovna slika leti kada su temperature visoke, padaju žene, malo ih poliju, umiju i nazad za mašinu.

Nije se radilo?
Ćek da ovo pokažem sutra drugarici iz bivše firme ako je šlag ne strefi nikad neće
Strongman Strongman 20:57 18.03.2010

Re: Pozdrav

Ovo je pre televizora u boji?
mariopan mariopan 21:14 18.03.2010

Re: Pozdrav

Strongman
Ovo je pre televizora u boji?

Ne, ovo je radilo ko nenormalno dok nije postavljen podoban direktor,pa izvršena "privatizacija". Proizvodnja, izvoz, lon poslovi za celu Evropu, a onda odjednom ne može više da radi.
Onda pročitam kako su nam lenji radnici pa je valjda zato sve propalo?

Ti i ja pričamo o dve stvari.
Ti opisuješ neku kancelariju - verujem da je sve to moguće što pišeš i verovatno je tako.

Ja ti opisujem fabriku u kojoj se nešto proizvodilo, na mašinama koje su Švabe davno rashodovale ali se za tog istog Švabu radilo istim kvalitetom i normom jer da nismo našao bi nekog drugog. Padalo se u nesvest zbog loših uslova rada, radnik je bio najjeftiniji i njegovo zdravlje takođe, temperature budu i do 50 stepeni i više, a nema stajanja, nema predaha, ideš kući ko pijano ćure i ne znaš šta te više boli a sutra ponovo.
Kada bi ta firma sada radila ja bih te rado odvela da tamo samo sediš osam sati, ništa da ne radiš, bar jedan dan. Sve bi iz cuga razumeo, ovako se ne razumemo najbolje..
Pozdrav
duchesse duchesse 10:16 19.03.2010

Re: Pozdrav

Ti opisuješ neku kancelariju - verujem da je sve to moguće što pišeš i verovatno je tako.

Samo ja da dopunim. Pre 2 godine sam radila u jednom Ministarstvu. Projekat je bio partnerski sa strancima. Radilo se full 8 sati dnevno, a bogami se neretko dolazilo pre početka radnog vremena i ostajalo posle kraja. Kad sam tamo završila svoj angažman, prešla u privatnu firmu-strano predstavništvo i sad, eto, imam vremena da blogujem do mile volje.
Preporuke za sve što si gore napisala, mariopan, nije suštinski problem u radniku, već u sistemu od vrha do dna lestvice.
Inner Party Inner Party 20:50 18.03.2010

Imam drugara u Londonu

Odrastali smo zajedno i slusali istu muziku devedesetih. Uvek smo mastali da gledamo sve te bendove uzivo... I onda on ode u London. Radi u banci, zaradjuje ogromne pare..

I pitam ga, malo kasnije kad se vec bio snasao tamo, je li jesi li is'o na neki koncert? I on meni kaze da koncerata ima svaki dan po nekoliko, sve sjajni bendovi, vrh vrhova - sve to svira u Londonu, i sve na dvaes' minuta mu od stana,karte rezervises i kupis preko neta, ... Ali dzabe mu to - nema vremena za koncerte... Dodje kuci i legne da spava. Popije pivo u pabu eventualno...

I onda mu ja kazem - jbs ti taj London.



Hocu da kazem, nece taj neki "zapadnjacki" kapitalizam u Srbiju nikad. Ali kazem bas: ni-ka-da! Ja bih se recimo najverovatnije ubio u roku od par meseci da zivim ko ovaj moj drugar u Londonu ... Tak'i smo ljudi, sta ces...
Strongman Strongman 20:55 18.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

Kapitalizam koji se meni zalomio je od prilike ovkav bio:

imao sam osećaj kao da se penjem uz pokretne stepenice na pogrešnu stranu. Ja na gore, one na dole. Ako zastanem samo malo odoh skroz dole. Vremenom kako sam povećavao zaradu radio sam sve više što ima paralelu kao da sam ja brži ali stepenice idu brže. Povremeno imam osećaj kao da klima radi pa se ne znojim dok trčim uzbrdo. Pred kraj mi se činilo da je gornji izlaz sa stepenica zazidan. Nema izlaa.
dexter92 dexter92 21:01 18.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

Ok, cemu onad ovo prosipanje vrednosti u koje ni sam ne verujes?
Goran Vučković Goran Vučković 21:02 18.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

imao sam osećaj kao da se penjem uz pokretne stepenice na pogrešnu stranu. Ja na gore, one na dole.

Ima onaj izraz "trka pacova" (rat race) - odnosi se na onu vrtešku u kavezu za miševe/hrčke, ovako nešto:

Strongman Strongman 21:12 18.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

dexter92
Ok, cemu onad ovo prosipanje vrednosti u koje ni sam ne verujes?


Po meni ima smisla rmbati u inostranstvu samo ako si u situaciji da stičeš bez nadčovečanskog napora. Ali da radiš dve smene svakog dana samo da bi preživeo i imao za frožider i račune ne vidim smisao.
dexter92 dexter92 21:21 18.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

Ok, razumem.Iz tvojih ranijih blogova mi je poznata situacija.
Svugde je tesko gde covek nema nista, a mora da zivi samo od plate.
U hipotetickom scenariju vlasnistva stana i dvoje zaposlenih bi se lakse disalo.
Medjutim, hteo bih da kazem nesto drugo.
U Srbiji se moc akumulacije ne uzima dovoljno ozbiljno mislim.
Mnogi su potrcali uzeli kredite, lizinge...
Kod Nemca je 'svaka druga' rec spar (stednja).
Kad se neki resursi ili novac vremenom akumuliraju, onda je sve drugacije, otvara se znatno veci broj mogucnosti.
blogovatelj blogovatelj 06:41 19.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

Ima onaj izraz "trka pacova" (rat race)


Kad sam tek stigao u Kanadu u prici sa jednim nasim covekom, pitao sam ga:
- Kako je ovde?
Odgovor je bio:
- Kao kad vozis biciklu. Dok okreces pedale sve je OK.
srdjan.pajic srdjan.pajic 07:56 19.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

I onda mu ja kazem - jbs ti taj London.


Dobro, to me ne cudi od tebe, ali sta ti na to kaze taj prijatelj iz Londona, ako smem da pitam?


Hocu da kazem, nece taj neki "zapadnjacki" kapitalizam u Srbiju nikad. Ali kazem bas: ni-ka-da! Ja bih se recimo najverovatnije ubio u roku od par meseci da zivim ko ovaj moj drugar u Londonu ...


Hoce, hoce, samo polako, prvo robovlasnistvno, pa feudalizam, mada je koliko vidim to tu kod vas efikasno spojeno, pa ce mozda i krace da potraje.
Inner Party Inner Party 13:07 19.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

srdjan.pajic
I onda mu ja kazem - jbs ti taj London.

Dobro, to me ne cudi od tebe, ali sta ti na to kaze taj prijatelj iz Londona, ako smem da pitam?


Nista. Zaradjuje prevelike pare da bi se zalio...

seceranac seceranac 14:20 19.03.2010

Re: Imam drugara u Londonu

Inner Party
srdjan.pajic
I onda mu ja kazem - jbs ti taj London.

Dobro, to me ne cudi od tebe, ali sta ti na to kaze taj prijatelj iz Londona, ako smem da pitam?


Nista. Zaradjuje prevelike pare da bi se zalio...



jedini problem je sto nema kada da ih potrosi pa mu i ne trebaju.
dexter92 dexter92 20:58 18.03.2010

Vidi

Posao na traci u fabrici je jedan od najtezih poslova.
Tu predaha nema, sve je normirano, ako ti stanes staje ceo proces.
Plata je 260 evra. To je hiljadu dinara dnevno, 1 crvena.
Razmisli da li hipoteticki bracni sa dvoje dece par moze da prezivi sa 520 evra mesecno. Ja mislim da tu nema ni za hranu.
Strongman Strongman 21:05 18.03.2010

Re: Vidi

Dekstere pričam o razlici 0 dinara i 52 hiljade dinara.

Dakle bez posla ili nekakav posao. Mnogi biraju, po meni pogrešno.
dexter92 dexter92 21:08 18.03.2010

Re: Vidi

Mozda je civilizacijski korak unazad ali na selu se (uz takodje dosta rada) moze (pre)ziveti i sasvim solidno jesti, ako nista drugo.
Strongman Strongman 21:18 18.03.2010

Re: Vidi

Mozda je civilizacijski korak unazad ali na selu se (uz takodje dosta rada) moze (pre)ziveti i sasvim solidno jesti, ako nista drugo.


Uz subvencije naravno
mariopan mariopan 21:37 18.03.2010

Re: Vidi

dexter92
Posao na traci u fabrici je jedan od najtezih poslova.
Tu predaha nema, sve je normirano, ako ti stanes staje ceo proces.
Plata je 260 evra. To je hiljadu dinara dnevno, 1 crvena.
Razmisli da li hipoteticki bracni sa dvoje dece par moze da prezivi sa 520 evra mesecno. Ja mislim da tu nema ni za hranu.

U tekstilnoj i kožarskoj industriji te plate su upola manje. O tome ja pričam gore ali se ne razumem najbolje sa gazdom bloga, hvala što si to pomenuo.
blazha2000 blazha2000 23:27 18.03.2010

Re: Vidi

Razmisli da li hipoteticki bracni sa dvoje dece par moze da prezivi sa 520 evra mesecno. Ja mislim da tu nema ni za hranu.




Moja plata je 22000.Zenina plata je 16000.Stan placamo ,sa racunima , 18000, i to nas nece spreciti da imamo decu...ja sam odrastao u mnogo gorim uslovima nego sto deca sada odrastaju.Kupao sam se do 20-te godine u lavoru,prosao sam dosta toga,nisam nikad ni mogao da biram posao,a kamoli da necu nesto da radim.Ipak nisam covek koji ne moze da se snadje i definitivno to nece biti razlog da ne postanem roditelj...ovaj komentar je cisto da kazem da ima i gore od 520 eura,nikakav hate ili kontriranje
pointofview_gun pointofview_gun 21:02 18.03.2010

nije fer gospodaru

Traženje posla je isto posao. Ustaneš u 7 pa pravac na autobus i od firme do firme, od lokala do lokala...
Energičan nastup sa pristojnim osmehom na licu. Niko ne voli namrštene i očajne ljude. Dobar dan ja tražim posao, ne biram. Pa danas 8 sati tražiš posao, pa sutra, pa u subotu prepodne... Pa dođeš opet u istu firmu, tražiš sastanak sa direktorom, vlasnikom, menadžerom... Šalješ emailove, zoveš, nudiš se, ... Pa kad se osvrneš, za 20 dana si ostvario 250 kontakata. Pa tako sledećeg meseca, pa sledećeg, ...

Pa kad se zaposliš kreneš od najniže plate pa se kroz rad dokazuješ i kvalifikuješ za bolji posao i veću platu.


Izvinite, jel mi zivimo u istoj zemlji? Vi ste na osnovu nekih iz Fiat-a dosli do zakljucka da su ovde svi neradnici? Ti sto su napustili posao u fabrici ocigledno imaju druge izvore prihoda. Necu ulaziti u to koje. Ko nema, taj radi i ne zali se. Da li znate koliko je ljudi konkurisalo za posao u toj istoj fabrici i prizeljkuje posao? Na sajtu infostuda za jednu poziciju konkurisalo je preko 1000 ljudi.
Ovde je i dalje najveci problem zaposljavanje iskljucivo preko veze. Ti imucniji, sa vezama, menjaju poslove, zabusavaju i kukaju. Al su uvek zaposleni. Okruzena sam nezaposlenima i znam kako je tesko naci bilo kakav posao. Moje kolege sa fakulteta ili ne rade ili rade kao magacioneri, fizicki radnici i prodavci osiguranja. Devojke ne mogu da nadju posao ni u butiku jer gazdama smeta sto one imaju zavrsene fakultete. Ni u fabrikama ih nece iz istih razloga. Dve su konkurisale za mesto na fabrickoj traci i odbijene s objasnjenjem da ce zbog nivoa obrazovanja biti drske i nadmene prema sefu, koji ima osnovnu skolu.

Vrlo je mali broj ljudi koji su u mogucnosti da napreduju zbog svojih kvaliteta, kriterijumi su drugaciji.

I verujem da vi nemate ovo iskustvo. Ovde ste dosli kao osoba od ugleda i premalo ste vremena ovde. Sa vrha dno izgleda potpuno drugacije.
baroniknez baroniknez 21:14 18.03.2010

Re: nije fer gospodaru

Dve su konkurisale za mesto na fabrickoj traci i odbijene s objasnjenjem da ce zbog nivoa obrazovanja biti drske i nadmene prema sefu, koji ima osnovnu skolu.


i vi stvarno mislite da je to razlog? sef ima svoj posao, one svoj i kraj price, kakva nadmenost

ne slazem se sa onim sto ste napisali, prosto ima ljudi koji rade u buticima sa fakultetskom diplomom, ali i kada se zaposle na radno mesto koje odgovara njihovom obrazovanju ne pocinju odmah da upravljaju nego da uce najjednostavnije stvari i primaju manju platu.

nije tacno da se ne vrednuje znanje. meni je skoro vodoinstalater pogresno povezao vodu i imao sam haos. naravno ako saznam za nekog ko je bolji platicu i malo vise ali da nemam problem

posla kod nas i te kako ima. njive su neobradjene. nedostaju finansijski strucnjaci. nedostaju dobre zanatlije. ko zna da radi jedan od ova tri posla nema sanse da propadne
beti_bup beti_bup 22:23 18.03.2010

Re: nije fer gospodaru

Slazem se pointofview_gun !

Ima posla kod kineza na Novom Beogradu. Ne zele da prijave radnika al boze moj mora se ziveti (do sledeceg "boljeg" posla).Mozda cu da napredujem Ko zna?
pointofview_gun pointofview_gun 22:33 18.03.2010

Re: nije fer gospodaru



njive su neobradjene


Izvinjavam se, nemam njivu.

nedostaju finansijski strucnjaci


To se slazem. Ali za to nije dovoljno zavrsiti fakultet. Treba vam neko ko ce vam dati posao na kome cete nesto da naucite. Ako poticete iz siromasne porodice sigurno necete dobiti takav posao.

nedostaju dobre zanatlije.


A zbog ovoga usmeravam dete na zanat. Tu se kvalitet stvarno ceni.
baroniknez baroniknez 01:24 19.03.2010

Re: nije fer gospodaru

pointofview_gun

njive su neobradjene

Izvinjavam se, nemam njivu.
nedostaju finansijski strucnjaci

To se slazem. Ali za to nije dovoljno zavrsiti fakultet. Treba vam neko ko ce vam dati posao na kome cete nesto da naucite. Ako poticete iz siromasne porodice sigurno necete dobiti takav posao.
nedostaju dobre zanatlije.

A zbog ovoga usmeravam dete na zanat. Tu se kvalitet stvarno ceni.


Zakup njive nije skup, inovacije se isplate, a sezonski rad koji je karakteristican za recimo vocarstvo obezbedjuje i dovoljno slobodnog vremena i prostora za jos neki posao preko zime. Ako se uz to jos doda i znanje, uspeh je zagarantovan. Ali dobro delimicno se slazem sa vama u smislu da ako neko nema njivu, pa samim tim i iskustva u tom poslu moze da mu bude problematican pocetak

Ako ste strucnjak dobicete posao i ako poticete i iz najsiromasnije porodice. Znam da poslodavci imaju svakakve uslove, da se krse propisi, da u drzavi ima korupcije i sve to je jasno, ali ne znam kakve veze ima siromastvo sa tim. Strucnost moze da se stekne na razlicite nacine, kroz volontiranje (ko jos ne bi hteo volontere?) ili kroz dodatno ucenje.

Ja nemam formulu kako uspeti, prosto pokusavam da manje gledam u kriminalce koji imaju firme od novca koji su uzeli na ko zna koji nacin, a da vise gledam neke druge primere.

ali eto slozili smo se oko zanata i to je zaista dobar izbor
duchesse duchesse 10:23 19.03.2010

Re: nije fer gospodaru

beti_bup
Slazem se pointofview_gun !
Ima posla kod kineza na Novom Beogradu. Ne zele da prijave radnika al boze moj mora se ziveti (do sledeceg "boljeg" posla).Mozda cu da napredujem Ko zna?

ma dajte ljudi, čovek koji je napisao ovaj post nema pojma o realnom stanju na terenu, iako ono što je napisano ima smisla za odredjenu vrstu neradnika u Srbiji, ne može se tako lako generalizovati. A, poredjenje vrlog Zapada i raspale Srbije mi je uvek išlo na živce. Apples and frogs, oranges and grannies!
blazha2000 blazha2000 11:38 19.03.2010

Re: nije fer gospodaru

A zbog ovoga usmeravam dete na zanat. Tu se kvalitet stvarno ceni.



Ne bih se slozio.
Ja sam zavrsio srednju elektrotehnicku skolu pre 14 godina.Obrazovanje u toj skoli mi je bilo lose,praksa mi je bila losa.Posle skole niko nije hteo da me zaposli dok ne steknem iskustvo u poslu.Pa ko ce da me zaposli da steknem iskustvo kad niko nece da me zaposli dok ga ne steknem? Dzaba skola i sve...proslo je 14 godina,dana u struci nemam,a mogu da se pohvalim da od svog zanata umem samostalno sijalicu da zamenim.Toliko od mog zanata,za koji svi kazu da je odlican i da mogu lepe pare da se zaradjuju.Radio sam kao trgovac,perac tepiha,konobar,prodavao posteljinu,parfeme i kozmetiku,kladionici...ruke sam digao od mog zanata,i sad kad konkurisem za neki posao ,konkurisem kao trgovac...
marija.mt marija.mt 12:34 19.03.2010

Re: nije fer gospodaru

iako ono što je napisano ima smisla za odredjenu vrstu neradnika u Srbiji, ne može se tako lako generalizovati


Nije fer generalizovati, prema onima koji stvarno zele i trude se da nadju posao. Kod nas u firmu svakodnevno dolaze ljudi bez posla i na sasvim kulturan i fin nacin pitaju i nude se. Na zalost posla nema, ali to je vec druga tema, ali neki ljudi se stvarno trude.

U gradu u kom ja zivim je mnogo ljudi ostalo bez posla posle privatizacije, tako da ljudi stvarno rade sve i svasta, da ne navodim mnogobrojne primere, bivsi inzenjeri orezuju voce, bivsi tehnicari ciste po kucama...

A za neradnike se slazem.
pointofview_gun pointofview_gun 19:17 19.03.2010

Re: nije fer gospodaru

Ako ste strucnjak dobicete posao i ako poticete i iz najsiromasnije porodice. Znam da poslodavci imaju svakakve uslove, da se krse propisi, da u drzavi ima korupcije i sve to je jasno, ali ne znam kakve veze ima siromastvo sa tim. Strucnost moze da se stekne na razlicite nacine, kroz volontiranje (ko jos ne bi hteo volontere?) ili kroz dodatno ucenje.


Znate, po zakonu i ne mozete imati volontera u firmi a da ga ne prijavite. Makar je meni tako receno. A drugo, osim sto neko treba da vas uzme za volontera, treba i da vam da priliku da nesto naucite. A ne da volontirate kuvajuci kafe i noseci dokumenta u poresku i sl. Dodatno ucenje nece vam doneti nista ako ste nezaposleni, a ni ako ste zaposleni kod nekoga koga to ne zanima. Dodatno ucenje vam donosi nesto samo ako radite na mestu a nemate kvalifikacije (cesto kod nas) ili ako ste nekome ljubimac pa vam namesta unapredjenje.

Naravno da postoje izuzeci. Sreca da je tako.
zeks92 zeks92 21:05 18.03.2010

i lopovluk ...

... na svim nivoima je deo naših "radnih navika" : ćata koji mažnjava po ris papira, radnik koji drpa alat iz magacina, čistačica koja lapa deterdžent iz WC-a ... i na vrhu i na dnu, direktor koji - sve po zakonu - popali lovu sa računa!
baroniknez baroniknez 21:07 18.03.2010

dve stvari

strongmane

1. ne bih rekao da se za vreme Tita manje radilo, bilo je firmi u kojima se i te kako radilo, samo sto je vecina tih firmi opljackana


Ti isti "radnici" kada se dočepaju nekog posla u inozemstvu postaju radnici sa odličnim radnim navikama. Tačno je da ne zarađuju isto kao u Srbiji. Zarađuju više.


pa ti isti radnici kazu - dajte nam i ovde bolje plate pe cemo raditi kao sto radimo u inozemstvu.
Strongman Strongman 21:16 18.03.2010

Re: dve stvari

pa ti isti radnici kazu - dajte nam i ovde bolje plate pe cemo raditi kao sto radimo u inozemstvu


Plata jeste veža ali standard je neznatno veći. Manje viđaju decu, viže se plaća stan, ... plata ne potraje 30 dana.
baroniknez baroniknez 21:17 18.03.2010

Re: dve stvari

Strongman
pa ti isti radnici kazu - dajte nam i ovde bolje plate pe cemo raditi kao sto radimo u inozemstvu


Plata jeste veža ali standard je neznatno veći. Manje viđaju decu, viže se plaća stan, ... plata ne potraje 30 dana.


pa ako potraje recimo 25 dana, od cega zivis ostalih 5?
Strongman Strongman 21:23 18.03.2010

Re: dve stvari

pa ako potraje recimo 25 dana, od cega zivis ostalih 5?


Tanje se maže pašteta.
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:10 18.03.2010

Srpska radna etika

Gledam svaki dan kako radnici rade na bulevaru po 24 časa, prodavačice rade po dve smene u ovim 24h radnjicama, ovaj moj šuster u zgradi radi svaki dan, vozači autobusa, tramvaja, i taksija rade, ljudi svi zuje po gradu, ja non stop radim, svi prijatelji koje znam rade.

ALI trebao je da se pojavi jedan strongman iz samoupravnih dana da shvatim "srpsku radnu etiku".
Strongman Strongman 21:14 18.03.2010

Re: Srpska radna etika

Ne znam nikog ko radi dva posla ili dve smene. Ako ti znaš to je onda lep primer.
Strongman Strongman 21:21 18.03.2010

Re: Srpska radna etika

Gledam svaki dan kako radnici rade na bulevaru po 24 časa


Tu si se nešto zahebao. To su tri smene i ne verujem da neko radi duplu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:41 18.03.2010

Re: Srpska radna etika

Znam one koje vode više biznisa i one koji imaju više poslova tokom dana. Naravno nisam mislio da neko radi 24h. Zaboravio sam da spomenem tezgaroše na bulevaru i seljake na selima.

Retko ko ponavlja tu floskulu o Srbima kao neradnicima (oops, ti verovatno misliš na "građane Srbije" a ne na neku etničku grupu). Ali da se zadržimo samo na srpskom etnikumu... šta se desi sa tom srpskom etikom kada se preselu u Ameriku? Jer ako je to neka trajna etika, onda bi trebala da se ispoljava i u Americi.

Jeste to bila jedna stalna floskula u samoupravnom dobu tipa "niko ništa ne radi" ali retko se to više čuju ovde. Ali u principu ne cenim kao racionalne rečenice one koje tako blatantno uopštavaju. Logički su uglavnom netačne. Kao recimo "plavuše su glupe".
mrdax mrdax 01:32 19.03.2010

Re: Srpska radna etika

Ja otvoreno i bez uvijanja mislim da je na ovom prostorima vecina lenja i da ne zna da radi. Da bi se radilo nije dovoljno samo ici na posao.Zato i jesmo gde jesmo . Vrlo je jednostavno, samo treba priznati . Tek kada se priznaju svoje mane ,moze se napred.
wintermute wintermute 10:30 19.03.2010

Re: Srpska radna etika

U Srbiji po zakonu ne smeš da budeš zaposlen na dva mesta u isto vreme. Eventualno ugovorom o delu.
pointofview_gun pointofview_gun 19:23 19.03.2010

Re: Srpska radna etika

Ja otvoreno i bez uvijanja mislim da je na ovom prostorima vecina lenja i da ne zna da radi.


Ako mislis na ljude zaposlene u javnim preduzecima, drzavnoj upravi, institucijama na budzetu i sl. slazem se. Oni pojma nemaju sta je posao.

Reci tako nesto za ljude zaposlene kod privatnika, koji rade prekovremeno svaki dan a nikad im se to ne placa, ljude zaposlene na crno, vlasnike malih preduzeca koja se bore za opstanak, stvarno nije u redu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:18 19.03.2010

Re: Srpska radna etika

pointofview_gun
Ja otvoreno i bez uvijanja mislim da je na ovom prostorima vecina lenja i da ne zna da radi.


Ako mislis na ljude zaposlene u javnim preduzecima, drzavnoj upravi, institucijama na budzetu i sl. slazem se. Oni pojma nemaju sta je posao.

Reci tako nesto za ljude zaposlene kod privatnika, koji rade prekovremeno svaki dan a nikad im se to ne placa, ljude zaposlene na crno, vlasnike malih preduzeca koja se bore za opstanak, stvarno nije u redu.


Ne. Mislim na ljude koji rade u nevladinim organizacijama. Jedino oni znaju sta je posao.
Saša Radulović Saša Radulović 21:21 18.03.2010

Srpska radna etika

U Srbiji oksimoron.

U svetu, veoma cenjena.
Strongman Strongman 21:23 18.03.2010

Re: Srpska radna etika

upoznat sam sa time
blondie72 blondie72 21:23 18.03.2010

Re

Vidim da ovde ima i ovakvih i onakvih misljenja ali jedno stoji-da covek mora da uzme stvar u svoje ruke a ne da kuka na ocajnu drzavu, ocajno drustvo, protekcionastvo, nepotizam i slicno...Pa ko shvati ranije-ko kasnije-ko nikad! Imam drugarice koje su studirale po 10 godina, a nakon toga trazile posao iskljucivo "u struci" i nisu ga nasle ni dan danas! Ja od pocetka ne radim "u struci" ali radim "u zivotu", imam dobra primanja u stranoj firmi. Puno i radim, nekad i za vikend, nekad i tokom odmora odradim nesto...A u tim stranim firmama rade-nasi ljudi:) Vredni, ambiciozni, propusti se tolerisu ali ne u nedogled...lenstine i povrsni brzo izgube posao, bez pardona. Iako uglavnom svi tamo imaju visoko obrazovanje nikom "ne sme" da bude tesko i da "donese, prinese, razveze..." Uglavnom su svi-Supermeni i Superwomen! Mogu popodne da sednu u auto i odvezu se na drugi kraj zemlje, vrate se i dodju sutra normalno na posao, kako muskarci, tako i zene! Covek sam sebi stavlja limit, ja sam svoje 100x preskocila i vidim da sve moze. Plata se zaradi muski. Za 8 godina nisam primetila da je neko "preko kreveta" napredovao uglavnom pamecu i radom. Tu i tamo poneki dupeuvlakac bolje prodje, ali vestine su te koje te guraju... Znam da ima i drugacijih iskustava, da se ljudi zlopate...Treba imati svega pomalo, i pameti i obrazovanje i srece ali upornosti najvise!
Strongman Strongman 21:27 18.03.2010

Re: Re

Treba imati svega pomalo, i pameti i obrazovanje i srece ali upornosti najvise!


Slažem se.

Ako treba da se naže veza, traži je svaki dan, non stop. Odeš pa sediš kod nekog u kancelariji dok ne pristane da ti da neki posao na primer.
dexter92 dexter92 21:29 18.03.2010

Re: Re

Uh, zivo me zanima koji je red velicina plata i ako ne koja je firma, barem iz koje je branse.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:32 18.03.2010

Re: Re

dexter92
Uh, zivo me zanima koji je red velicina plata i ako ne koja je firma, barem iz koje je branse.

Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.
Strongman Strongman 21:34 18.03.2010

Re: Re

A neke ne primaju bez referenci, a reference se prave kako? Radom.
dexter92 dexter92 21:39 18.03.2010

Re: Re

Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

U tom top menadzmentu nema nasih gradjana ili su jako jako retki.
To su stranci koji dolaze na top pozicije ekspozitura velikih korporacija i dobijaju plate u skladu sa politikom firme predvidjenom za tu poziciju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:46 18.03.2010

Re: Re

dexter92
Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

U tom top menadzmentu nema nasih gradjana ili su jako jako retki.
To su stranci koji dolaze na top pozicije ekspozitura velikih korporacija i dobijaju plate u skladu sa politikom firme predvidjenom za tu poziciju.

Не, заиста није тако. Постоји, истина је, корпорацијска политика запошљавања, где страни власник довлачи странца за врхунску позицију, али ја овде говорим о Србима на највишим положајима. Једноставно, постоје моћне компаније, агенције, предузећа, бирои, адвокатске канцеларије где плате у распонима које сам ја споменуо нису изузетак.

ЕДИТ: Ви који сте препоручили dexter-ов коментар просто имајте на уму да ја барем двадесетак Срба на вискоим менаџерским позцијама познајем. Чему се у његовом коментару радујете? Изговору што нисте успешни?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:19 18.03.2010

'Ало, програмер...

Овај коментар-дупликат је проузрокован мањкавостима блог-платформе, која већ месецима ствара муку и учесницима блога и њиховим читаоцима. У било којој од оних фирми које ја горе спомињем одговорни програмер би због оваквих неспособности добио одавно отказ, а тим пре што се његовим непрофесионалним радом већ месецима смањује посећеност блога и његова корпоративна вредност. Ено доле Стронгмен, као да је идиот-почетник блогер, има трипут поновљен коментар, биће да се још није увежбао! А да не спомињем број оних који су ми се пријавили да одустаје од посете овом месту јер више не могу нормално да му приступе преко интернета.

Ово није трол ни вређање, већ сасвим у оквиру теме: колико Срби не воле и не умеју да раде...
milisav68 milisav68 23:21 18.03.2010

Re: Re

Predrag Brajovic
dexter92
Uh, zivo me zanima koji je red velicina plata i ako ne koja je firma, barem iz koje je branse.

Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

Како се зове место?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:31 18.03.2010

Re: Re

milisav68
Како се зове место?

Србија у којој се ради на прави начин, уз савремену технологију, знање и преданост послу.
dexter92 dexter92 23:36 18.03.2010

Re: Re

ЕДИТ: Ви који сте препоручили dexter-ов коментар просто имајте на уму да ја барем двадесетак Срба на вискоим менаџерским позцијама познајем. чему се у његовом коментару радујете? Изговору што нисте успешни?

Koji procenat od tih 20 menadzera radi u preduzecima koje imaju neku 'realnu' novostvorenu vrednost tj. nisu banke , osiguravajuca drustva i slicno?
Da li su njihove plate naknada za civilizovano pljackanje svojih sunarodnika i 'nemanje obraza'?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:49 18.03.2010

Re: Re

dexter92
Koji procenat od tih 20 menadzera radi u preduzecima koje imaju neku 'realnu' novostvorenu vrednost tj. nisu banke , osiguravajuca drustva i slicno? Da li su njihove plate naknada za civilizovano pljackanje svojih sunarodnika i 'nemanje obraza'?

Морам да те разочарам: готово сви. Ниједан није из транге-франге економије, сви су у производним предузећима и њиховим пратећим службама.

Она твоја друга реченица добар је пример како се код Срба још увек гледа на идеју озбиљног рада и озбиљне зараде. Увек се подразумева да нека пљачка стоји из свега тога. То неко можда види као једини начин да дође до успеха, барем онако како он тај пут сагледава, јер другачије не уме и, што је још већи проблем, не жели да уме.
dexter92 dexter92 23:56 18.03.2010

Re: Re

Морам да те разочарам: готово сви. Ниједан није из транге-франге економије, сви су у производним предузећима и њиховим пратећим службама.

Она твоја друга реченица добар је пример како се код Срба још увек гледа на идеју озбиљног рада и озбиљне зараде. Увек се подразумева да нека пљачка стоји из свега тога. То неко можда види као једини начин да дође до успеха, барем онако како он тај пут сагледава, јер другачије не уме и, што је још већи проблем, не жели да уме.

Nisam razocaran.
Zelim da verujem da je to tacno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:00 19.03.2010

Re: Re

dexter92
Zelim da verujem da je to tacno.

Заиста јесте, dexter-е. Глупо ми је да наводим фирме, али су ти момци распоређени по нашим, сусједним и иностраним компанијама. И не знам да је неко од њих до свог посла дошао преко везе; оне у тзв. бизнису, ако немаш шта да понудиш, готово ништа не значе. Само дарежљиву прилику више, али то је то...
milisav68 milisav68 00:26 19.03.2010

Re: Re

Predrag Brajovic
milisav68
Како се зове место?

Србија у којој се ради на прави начин, уз савремену технологију, знање и преданост послу.

Ма да има се може се, мало општа места, мало неке мудрости и ето решења.У мом малом месту, те паре има само предсеник општине, неки директор, и понеки приватник, а налази се између Београда и Крагујевца.
Могућа радна места: трафике, пиљарнице, понека продавнца са просечном платом од 8 до 10 хиљада динара.Оно даље неразумем, изгледа ми као државна служба.
Има и пољоприврада ал они живе од субвенција.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:44 19.03.2010

Re: Re

milisav68
Има и пољоприврада ал они живе од субвенција.

Ни ово није тачно, Милисаве. Тачно је да се неки сектори пољопривреде субвенционирају због општег интереса, али, рецимо, са хектара јабучњака може се добити 50 (педесет) тона урода, што је продуктивност која трпи готово и најнеповољнију цену. (Недавно сам гледао прилог о једном сељаку који има 11 /једанаест/ хектара под јабуком, и не жали се. Чак је, како би по што бољој цени продао свој производ, изградио властиту хладњачу, и тиме постиже још веће финансијске ефекте.) Хоћу рећи, не би се озбиљни људи озбиљно бавили пољопривредом (Миодраг Костић, Милорад Мишковић...) да она није уносна. Само, обрати пажњу на подвучену реч: озбиљно, и немој да ти сметају непопуларна имена, гледај их као калкуланте (у оном бољем смислу) и размисли зашто улажу у пољопривреду.

Има други проблем овде: треба се осмелити, ризиковати, сатрти се од рада, а чак и у том случају постоји могућност да пропаднеш. Треба одговорност за властити живот сасвим преузети на себе, и то није лако. Много је лакше, наравно, запомагати како ништа и нико не ваља и сви су, они с парама, до њих дошли крађом, и све су то мамини и татини синови, и препустити се да неко други све за тебе уради итд. итсл.

Наши животи у великој мери зависе од нас самих. Наше су и победе и порази. Али тим би нам требало да су дражи.
shumska shumska 01:21 19.03.2010

Re: Re

Ako treba da se naže veza, traži je svaki dan, non stop. Odeš pa sediš kod nekog u kancelariji dok ne pristane da ti da neki posao na primer.


zamišljam sebe kako ulazim u kancelariju Nova comunications u Dečanskoj ulici i ne izlazim dok mi gospodin Krstić ne da posao.
pretpostavljam da bi zvali policiju...
elem, bez uvrede Strongmane - ali ne verujem da si ti na ovaj način koji si ovde u svom blogu opisao - našao posao po povratku u Srbiju.
možda je u Nišu situacija pogodnija (ako se ljudi medjusobno bolje poznaju), ne znam - ali sam sigurna da nisi slao gomilu mejlova, nisi išao do lokala do lokala i nudio se sam....
budimo realni.
nou ofens pliz
p.s. po tvojim blogovima se dalo zaključiti da te je posao čekao po povratku ovde...(kada si to sam ubacio u profil i objasnio, itd)
duchesse duchesse 10:38 19.03.2010

Re: Re

blondie72
A u tim stranim firmama rade-nasi ljudi:) Vredni, ambiciozni, propusti se tolerisu ali ne u nedogled...lenstine i povrsni brzo izgube posao, bez pardona. Iako uglavnom svi tamo imaju visoko obrazovanje nikom "ne sme" da bude tesko i da "donese, prinese, razveze..." Uglavnom su svi-Supermeni i Superwomen!

Joj kako generalizuješ. Evo ja radim u stranoj firmi, i moj muž radi u stranoj firmi, i jako sam dobro upoznata sa time koliko je programer "spreman" da opere čaše i počisti kuhinju, i kako su svi hiper-ambiciozni i radni supermen & women, i kako lenštine gube posao. Verovatno ima i toga, možda u prodaji i marketingu, ili kad neko nekoga baš onako uzme na zub, ali nije to kao što mali Djokica zamišlja: predješ prag neke strane firme i odmah jbt - Zapad!!!
Predrag Brajovic
dexter92
Uh, zivo me zanima koji je red velicina plata i ako ne koja je firma, barem iz koje je branse.

Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

Evo sad ću pozdraviti svog muža koji radi u Telenoru i pitaću ga zašto me laže da magacioner, ili vozac, ili radnik kod njega u call centru nema 750 evra platu. Seriously.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:15 19.03.2010

Re: Re

duchesse
ја
Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

Evo sad ću pozdraviti svog muža koji radi u Telenoru i pitaću ga zašto me laže da magacioner, ili vozac, ili radnik kod njega u call centru nema 750 evra platu. Seriously.

Ма сад ћу да кажем Аци и Душку, који раде једној од оних фирми, да су ме слагали. Ех, какви су људи...
milisav68 milisav68 11:16 19.03.2010

Re: Re

Тачно је да се неки сектори пољопривреде субвенционирају због општег интереса, али, рецимо, са хектара јабучњака може се добити 50 (педесет) тона урода, што је продуктивност која трпи готово и најнеповољнију цену

Мени се чини да се више субвенционишу личности а не сектори, иначе, кило јабука на нашој пијаци је 10 динара.(Литар горива је 110)
Наши животи у великој мери зависе од нас самих. Наше су и победе и порази. Али тим би нам требало да су дражи.

Слажем се, и то би важило да је Србија иоле нормална земља, али није, почевши од школовања и фалсификованих диплома до рођачко-пријатељско-партијског
запошљавања, намештања тендера, добијања субвенција и земљишта на коришћење, корумпираних судија, инспектора.....
Створен је систем где све може и неможе, зависи ко пита, зато су људи толико безвољни.
draft.dodger draft.dodger 17:53 19.03.2010

Re: Re

Strongman
Treba imati svega pomalo, i pameti i obrazovanje i srece ali upornosti najvise!


Slažem se.

Ako treba da se naže veza, traži je svaki dan, non stop. Odeš pa sediš kod nekog u kancelariji dok ne pristane da ti da neki posao na primer.


Ovo bi trajalo do prvog poziva obezbeđenju ili policiji...
011-495 011-495 00:09 21.03.2010

Re: Re

dexter92
Плата обичнијег развозача робе у најбољим фирмама иде до 700-750 евра. Топ менаџери од 3-10.000. Евра, наравно.

U tom top menadzmentu nema nasih gradjana ili su jako jako retki.
To su stranci koji dolaze na top pozicije ekspozitura velikih korporacija i dobijaju plate u skladu sa politikom firme predvidjenom za tu poziciju.


U pocetku svakako, posle nekoliko godina 10-15 verovatno, stranci ce otici a ostace nasi, tako je u skoro svim firmama u ino vlasnistvu u svim Ex soc.zemljama.
sekastar sekastar 21:38 18.03.2010

Posao-pidžama-posao!!!


Posao, pa ručak, pa malo posvetiti vremena deci, pa eto i neki blog napisati, pa u
krevet da pravimo još dece!!! Naravno ne zaboraviti Boga koji me nije stvorio da pravim
novac ni sebi ni drugima! Već da živim u ljubavi, veri i nadi, da budem zadovoljan onim
što imam i što je u suvišku da podelim sa potrebitima!!! Umerenost je vrlina!!!
Kapitalizam je gramzivost i pohlepa!!! Money is the power? Pa kreneš lift stepenicama na
čijem kraju nema izlaz! Stigo do vrha, a tamo
Jbš život ako ću u njemu samo novac da pravim!!!
Ko voli novac živi za njega, ko voli čoveka živi za njega, ko voli Boga živi za njega!!!
dexter92 dexter92 21:50 18.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

Znas kad procitam ovakvo razmisljanje stvarno se zapitam...
Napravices jos dece kojima ces preneti svoje vrednosti da budu dobri i skromno hriscani i rade za 200 evra?
I posle se neko pita zasto brutalni, surovi kapitalizam opstaje..
Uvek se nadje neko da se povinuje, bez obzira kako ponuda bila losa!
Strongman Strongman 22:00 18.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

Malo me čudi ovoliko nerazuevanje između nas dvojice.

Nikad neću podržati nekog da sedi kući i kuka što nema posao. Počni od bilo kakvog posla pa traži sledeći.

A i čuvena zabluda da kad sletiš na inostrani aerodrom odmah ti uruče 500 evra za trošak, radnu knjižicu i ključeve od stana...

Poenta je da se sa istim naporom kao u inozemstvu živi ne mnogo slabije, ali si tu, sa svojima. Imaš socijalni život.

Nagledao sam se puno ljdi koji u Americi žive kao kerovi, nespremni da to barem sebi priznaju.
seceranac seceranac 22:00 18.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

dexter92
Znas kad procitam ovakvo razmisljanje stvarno se zapitam...
Napravices jos dece kojima ces preneti svoje vrednosti da budu dobri i skromno hriscani i rade za 200 evra?
I posle se neko pita zasto brutalni, surovi kapitalizam opstaje..
Uvek se nadje neko da se povinuje, bez obzira kako ponuda bila losa!



cudan je taj ljudski nagon i vera u nadu (nisu dzaba grci nadu stavljali u istu kutiju sa svim ostalim zlima ovog sveta)

robovi nisu imali nista da izgube osim bednog zivota ali su i dalje radili i radjali nove robove
sekastar sekastar 22:12 18.03.2010

Uvek se nađe neko da se povinuje...


Ako žaba skače u bunar, ne moram i ja sa njom!!!
Dođe zemljotres i izgubim svoj jednoiposoban stan, a žaba svoju petospratnicu!!!
Izgubim ja i pet deteta, al ostalo mi još pet... Ma izgubim i svih deset, ali
brate radost mi u srcu, jer sve prolazi i sve nestaje, a ostaje ljubav da mi ne
pomrači um! Novac treba, ali umerenost...Onda su svi siti! Pa zar zaista novac donosi radost? Pa kad nestane? Zašto? Pa nemaš ljubav, da se raduješ Bogu i onome što ti on daje!!! A daje ti mir i kad si na dnu, golotinja, niko i ništa!!!
dexter92 dexter92 22:35 18.03.2010

Re: Uvek se nađe neko da se povinuje...

Ako žaba skače u bunar, ne moram i ja sa njom!!!
Dođe zemljotres i izgubim svoj jednoiposoban stan, a žaba svoju petospratnicu!!!
Izgubim ja i pet deteta, al ostalo mi još pet... Ma izgubim i svih deset, ali
brate radost mi u srcu, jer sve prolazi i sve nestaje, a ostaje ljubav da mi ne
pomrači um! Novac treba, ali umerenost...Onda su svi siti! Pa zar zaista novac donosi radost? Pa kad nestane? Zašto? Pa nemaš ljubav, da se raduješ Bogu i onome što ti on daje!!! A daje ti mir i kad si na dnu, golotinja, niko i ništa!!!

Uh..ovde po meni ima elemenata fanatizma tesko je racionalno diskutovati, ali je zanimljivo videti tvoju tacku gledista.
dexter92 dexter92 23:11 18.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

Malo me čudi ovoliko nerazuevanje između nas dvojice.

Nikad neću podržati nekog da sedi kući i kuka što nema posao. Počni od bilo kakvog posla pa traži sledeći.

A i čuvena zabluda da kad sletiš na inostrani aerodrom odmah ti uruče 500 evra za trošak, radnu knjižicu i ključeve od stana...

Poenta je da se sa istim naporom kao u inozemstvu živi ne mnogo slabije, ali si tu, sa svojima. Imaš socijalni život.

Nagledao sam se puno ljdi koji u Americi žive kao kerovi, nespremni da to barem sebi priznaju.

Ok, ovo bi zahtevalo posebnu raspravu o prirodi kapitalizma.
Sa jedne strane je vidjenje da je bilo kakav posao bolji nego nikakav, a sa druge da zivot u krajnjoj instanci i nije vredan zivljenja bas po svaku cenu.
Mislim da ces se sloziti da su u ambijentu gde su radna mesta i novac deficitarni, a zelja za zivotom i opstankom izrazeni prilicno lako uspostaviti poredak dominacije onih koji novac poseduju.
Onda odes korak dalje i zapitas se zasto bi (vlasnici sistema) takav poredak ikad menjali?
sekastar sekastar 23:14 18.03.2010

Ovde po meni ima elemenata fanatizma...


Fanatik je svako ko veruje u Boga!!!
dexter92 dexter92 23:45 18.03.2010

Re: Ovde po meni ima elemenata fanatizma...


Fanatik je svako ko veruje u Boga!!!

Ne, ali kao ces u svaku diskusiju ubaciti Boga kao kontraargument onda stvarno ne vidim smisao..
Neko ti ucini bilo kakvu nepradvu, ti kazes to je Bozja volja, ja imam svoj unutrasnji mir..
btw. i anticki stojici su bili 'srecni' iako nisu verovali u koncept Boga, npr. filozof Diogen (koji je navodno ziveo u buretu) kada ga je Aleksandar Makedonski upitao sta zeli odgovorio je da se skloni sa Sunca jer mu pravi senku..
Hocu da kazem ima neke 'srece' u vrlo jednostavnom i skromnom zivotu, nisam siguran da to ima neke veze sa Bogom.
U Indiji mozete sresti mnogo 'srecnih' ljudi iako nemaju nista..
sekastar sekastar 00:19 19.03.2010

"srećni"


Možda su srećni jer su spoznali prolaznost ovoga sveta! Diogen je u sred bela dana
išao sa lampom tražeći čoveka! Nije tražio ni posao ni novac, a Aleksandar Veliki
je za njega bio mali! Otprilike "Beži smrtniče zaklanjaš mi Sunce!" Nije video
nikakvu veličinu u njemu! Pazi samo ovo: dok mi jurimo za novcem da bi prehranili
jedno dvoje dece, borimo se jer ustvari ne možemo da nahranimo naše gladne guzice
svega i svačega, trčimo za vrednostima koje nam servira kapitalizam ili ko zna ko,
uspešni biznismeni, sa druge strane, muslimani se tiho množe i nemam pojma odkud
im novca!!! Pa dok mi radimo i radimo i brinemo, oni se množe i množe i množe...
Dok mi trčimo za novcem i uspehom, oni trče za životom koji im je dao...
dexter92 dexter92 00:33 19.03.2010

Re: "srećni"

...muslimani se tiho množe i nemam pojma odkud
im novca!!! Pa dok mi radimo i radimo i brinemo, oni se množe i množe i množe...
Dok mi trčimo za novcem i uspehom, oni trče za životom koji im je dao...

Dada, muslimani nam dahcu za vratom, vrlo zajebano!
sekastar sekastar 00:39 19.03.2010

Posao-pidžama-posao!!!

Strongman Strongman 00:40 19.03.2010

Re: "srećni"

Dada, muslimani nam dahcu za vratom, vrlo zajebano!



Mošmisliti
schweppes92 schweppes92 01:38 19.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

Strongman
Malo me čudi ovoliko nerazuevanje između nas dvojice.
Nikad neću podržati nekog da sedi kući i kuka što nema posao.


Strong, naravno da nećeš podržati. Kada bi podržavao ne bi sam postao magistar elektrotehnike, profi sportista ...
Pokušaj bar da razumeš da svi ljudi nisu isti. Većina je inertna, nepreduzimljiva i u doslovnom smislu zavisna od konteksta koji joj drugi nametnu.

Često prijateljima govorim o veoma neprijatnim iskustvima koje nosim iz Niša. Reč je o tome da sam, igrom slučaja, bio u situaciji da za jednu relativno dobru kompaniju vržim izbor kandidata za poziciju običnog prodavca. Ogromna većina prijavljenih je imala završen neki od tehničkih fakulteta (Elektronski, Mašinski...). a posao za koji su konkurisali nije im bio ni do kolena. A ja moram da odaberem trojicu. Kao ja sad nešto biram, gledam ko bi bio najbolji. A oni, gotovo svi zive sa roditeljima (penzionerima ili na nekoj pomoći bira), niko oženjen, ne izlaze nigde... Tuga božja. Takve scene mi gotovo uvek nateraju suze na oči. Onda psujem Državu, život... Radili bi ljudi ali nemaju priliku. Mnogi u međuvremenu klonu, postanu malodušni, dodirnu tačku bede... a znaš da beda najdrastičnije menja karakter.
babela babela 11:32 19.03.2010

Re: Posao-pidžama-posao!!!

Nema tu zblude,meni su urucili stan,platu doduse bez knjizice ali sa papirima.A onda sletoh ovde i sad posle silnih maltretiranja pripadam bas toj grupaciji koju si tako verno opisao u svom blogu.Vidis ne znam dali da radim sad u kaficu,pijaci ili da budem vise stong i obrijem tu glavi nabacim gomilu misica,mozda mi uspe.A za sad sam jedna nezna plavusa u muskim pantalonama.
Koja je ovo zabluda sto si ti izblogovo al dobro ima tu nekih ok postova.
seceranac seceranac 21:45 18.03.2010

bliski zapad ili daleki zapad

U Srbiji, kad neko nema posao on kuka kako nema posao. Na zapadu kad nemaš posao, posao ti je da tražiš posao 8 sati dnevno.


Verovatno pod ovim "na zapadu" mislis na Ameriku gde si bio. Na zapadu u Evropi nije bas tako. Nije ni kao u Srbiji ali je jos manje kao u Americi.

U Americi je to kao i sve drugo (bilo dobro ili lose) dovedeno do krajnosti. Stil zivota izmedju evrope i amerike se razlikuje u tome sto evropljani rade da bi ziveli a amerikanci zive da bi radili.
Strongman Strongman 21:48 18.03.2010

Re: bliski zapad ili daleki zapad

U Americi je to kao i sve drugo (bilo dobro ili lose) dovedeno do krajnosti. Stil zivota izmedju evrope i amerike se razlikuje u tome sto evropljani rade da bi ziveli a amerikanci zive da bi radili.


Ovo je predmet jedne šire diskusije.
markonio92 markonio92 21:45 18.03.2010

Patos

Traženje posla je isto posao. Ustaneš u 7 pa pravac na autobus i od firme do firme, od lokala do lokala...
Energičan nastup sa pristojnim osmehom na licu. Niko ne voli namrštene i očajne ljude. Dobar dan ja tražim posao, ne biram. Pa danas 8 sati tražiš posao, pa sutra, pa u subotu prepodne...

A jesi ti tako radio pre nego što si odlučio da spavaš po patosima Majamija?
Strongman Strongman 21:46 18.03.2010

Re: Patos

A jesi ti tako radio pre nego što si odlučio da spavaš po patosima Majamija?


Ne. Sedeo sam po kafićima i kukao kako nemam posao i bio ljut na sve.
markonio92 markonio92 21:51 18.03.2010

Re: Patos

Strongman
A jesi ti tako radio pre nego što si odlučio da spavaš po patosima Majamija?


Ne. Sedeo sam po kafićima i kukao kako nemam posao i bio ljut na sve.

Ozbiljno te pitam. Bar za inženjere elektrotehnike posla ima.
Strongman Strongman 22:00 18.03.2010

Re: Patos

Sasvim ozbiljno sam odgovorio. Zbog toga sam otišao u majami.
markonio92 markonio92 22:10 18.03.2010

Re: Patos

Pa čemu onda ovakav tekst?
G r o f G r o f 22:01 18.03.2010

...u vetar

Znam da boli ali Tito je mrtav.


Ne bih da branim njegov lik i delo ali pomalo mi ide na živce kad mu se spočitavaju i grehovi sa kojima nema veza.
Živeo sam u njegovo vreme i znam da je u to vreme postojao kult rada.
Tek samoupravljanje, koje moramo priznati nije uvedeno iz loših namera, počinje proizvoditi neradnike.
Bilo je jasno da taj sistem vodi u propast i na žalost on nije iskorenjen nego je metamorfirao u pravu rak ranu današnje ekonomije.
Pola, nazovi radnika, i danas su debelo u tom sistemu. Svi državni službenici nasladjuju se i danas njegovim dostignućima, izvlačeći, poput parazita, sve životne sokove iz zdrave ekonomije.
Zato naš radnik ne može imati platu od 2000 eura. Kapital se uglavnom vrti u krugu,budžetski korisnici, država. Iz tog kruga samo tajkuni uspevaju izvući masan zalogaj.
Radnici ostaju zarobljeni u nekom balonu ranog kapitalzma u kojem nema ni s od samoupravljanja, bez mogućnosti da izadju iz njega.
Zato, kad sagledaju sve oko sebe, rad za 200 eura izgleda ponižavajući pakao.
Zato biraju nerad.
Strongman Strongman 22:05 18.03.2010

Re: ...u vetar

Daleko od toga da da smatram da je naš "sistem" iole dobar. Ali ni ljudi nisu spremni da se sa njime bace u koštac.

Ako nemaš od čega da živiš, ali baš nemaš, zašto ne prihvatiti 200 e do daljeg? Ne vidim ni jedan razlog.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:06 18.03.2010

Re: ...u vetar

G r o f
Znam da boli ali Tito je mrtav.


Ne bih da branim njegov lik i delo ali pomalo mi ide na živce kad mu se spočitavaju i grehovi sa kojima nema veza.
Živeo sam u njegovo vreme i znam da je u to vreme postojao kult rada.
Tek samoupravljanje, koje moramo priznati nije uvedeno iz loših namera, počinje proizvoditi neradnike.
Bilo je jasno da taj sistem vodi u propast i na žalost on nije iskorenjen nego je metamorfirao u pravu rak ranu današnje ekonomije.
Pola, nazovi radnika, i danas su debelo u tom sistemu. Svi državni službenici nasladjuju se i danas njegovim dostignućima, izvlačeći, poput parazita, sve životne sokove iz zdrave ekonomije.
Zato naš radnik ne može imati platu od 2000 eura. Kapital se uglavnom vrti u krugu,budžetski korisnici, država. Iz tog kruga samo tajkuni uspevaju izvući masan zalogaj.
Radnici ostaju zarobljeni u nekom balonu ranog kapitalzma u kojem nema ni s od samoupravljanja, bez mogućnosti da izadju iz njega.
Zato, kad sagledaju sve oko sebe, rad za 200 eura izgleda ponižavajući pakao.
Zato biraju nerad.

Прилично мршаво објашњење, са пуно нетачности.
seceranac seceranac 22:08 18.03.2010

Re: ...u vetar

Tek samoupravljanje, koje moramo priznati nije uvedeno iz loših namera, počinje proizvoditi neradnike.
Bilo je jasno da taj sistem vodi u propast i na žalost on nije iskorenjen nego je metamorfirao u pravu rak ranu današnje ekonomije.



svaki sistem se ljudskom zloupotrebom moze pretvoriti u propast

Meni je zanimljivo da su u Argentini samoupravljaci najmotivisaniji radnici koji najvise rade i dobro posluju iako ih kapitalisticke i drzavne firme izoluju
G r o f G r o f 23:18 18.03.2010

Re: ...u vetar

Прилично мршаво објашњење, са пуно нетачности.


Pa elaboriraj malo te natačnosti.
Objašnjenje ne pretenira na status dubokoumnog, ali ipak me zanima...
G r o f G r o f 23:22 18.03.2010

Re: ...u vetar

Ako nemaš od čega da živiš, ali baš nemaš, zašto ne prihvatiti 200 e do daljeg? Ne vidim ni jedan razlog.


Da se razumemo. Ja se u potpunosti slažem sa tvojim tekstom.
baroniknez baroniknez 01:34 19.03.2010

Re: ...u vetar

Meni je zanimljivo da su u Argentini samoupravljaci najmotivisaniji radnici koji najvise rade i dobro posluju iako ih kapitalisticke i drzavne firme izoluju


mislim da ipak postoji razlika izmedju samoupravljackih firmi u jednom sistemu i u sistemu kada je samoupravljanje jedina opcija koja je nametnuta. izgleda da su u argentini samupravljaci ljudi koji imaju inicijativu i veliku volju kada i pored drzave koja ih izoluje uspevaju u poslu
beti_bup beti_bup 16:50 19.03.2010

Re: ...u vetar

Ako nemaš od čega da živiš, ali baš nemaš, zašto ne prihvatiti 200 e do daljeg? Ne vidim ni jedan razlog.

Nije problem raditi za 200e mnogi rade za taj novac, pitanje je DOKADA.
looping looping 22:06 18.03.2010

Glavna tema

Nesto mi ova teorija ne pije vodu. Da li to znaci da je nas narod poseban u odnosu na druge ? Svi su svesni da treba da rade osim Srba ? Ili narod koci razvoj drzave jer nece da radi ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:09 18.03.2010

Re: Glavna tema

looping
Da li to znaci da je nas narod poseban u odnosu na druge?

Не, није. Као што се мењају навике и личност појединца, тако се мењају навике и карактер народа. Садашњи српски народ нема апсолутно исту физиономију као онај српски народ од пре Другог светског рата. Ствари нису непроменљиве, као што нам историјско искуство говори.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana