Ekonomija| Hronika

Banka ili banda?

trener92 RSS / 12.03.2010. u 19:05

novi slogan:

"Vaše pare su sigurno u našim rukama, a ako još nisu biće" 

Slučaj (nemoćnog?) Građanina X ili način za otimanje novaca od građana.

Sa šibicarima znaš na čemu si i u šta se upuštaš, a sa inetektualcima u bankama, belim okovratnicima, školovanim lopovima, modernim menadžerima, hohšatplerima i  PR-ovima, ne znaš.

Ustvari znaš tek kada osetiš.


Istina o Banci (više bi odgovarao izraz Mafija!)

"Obični ljudi. Velika dela."


"Banka je počela da radi u Srbiji 2001. i do sada je investirala preko 1,6 milijardi evra u razvoj srpske privrede. Banka u Srbiji je deo međunarodne grupe koju čine 22 finansijske institucije koje posluju na tri kontinenta (Evropa, Afrika i Južna Amerika).
Sve banke u svetu imaju zajedničku misiju da budu razvojne finansijske institucije koje svojim klijentima nude zaokruženu i kvalitetnu uslugu. Kao razvojno orijentisana Banka, pružamo kompletan paket usluga klijentima, ali nam je prioritet kreditiranje male privrede i poljoprivrede, budući da ovi sektori imaju najveći razvojni potencijal i doprinose razvoju privrede. To, uz razvoj kulture štednje i konstantan rad na edukaciji sugrađana čine osnovu odgovornog bankarstva i predstavljaju najveću vrednost koju u svom radu pokušavamo da prenesemo"


Neinformisani Građanine Republike Srbije!

Ako si mazohista, otići ćeš u Banku, I otvoriti račun iz jednog jedinog razloga:

Ako želiš da budeš :

1.Opljačkan!
2.Prevaren!
3.Ponižen!


I da se osećaš, a uz sve gore nabrojano i kao:
budala, ovca za šišanje, magarac.

I posle nemoj da se žališ ili ljutiš,  na vreme sam te upozorio!

Slučaj počinje ovako:
Zamislite ovako: Građanin X zaposlen u nekom preduzeću ili firmi, dobija obaveštenje od firme u kojoj je zaposlen,  2002 godine, da ima na raspolaganju tu mogućnost ( ako neće, ne mora, naravno) da obavi kupovinu
proizvoda bele tehnike u jednoj prodavnici.


Aranžman je napravljen ovako:
Firma u kojoj je Građanin X zaposlen, napravila je ugovor sa nekom firmom, koja vrši uslugu prodaje proizvoda
o mogućnosti kupovine širokog asortimana tih prozvoda, a od strane svojih zaposlenih. Isplata kupljenih proizvoda će se obaviti na način :
Kredita sa (sa odgovarajućim uslovima i kamatama) i rokom isplate na 2 (dve) godine.

Svakom zaposlenom, ko je zaiteresovan za kupovinu i nakon obaljene kupovine proizvoda, obračuna se kamata, troškovi kredita, i još neke sitne stavke, sve se to ukalkuliše, podeli ukupna suma (tada u DM - nemačkim markama), podeli na 24 meseca, odredi iznos mesečne rate za otplatu i pošalje u Finansijsku službu firme u kojoj je kupac zaposlen. Kako iza tog aranžmana stoji firma u kojoj je kupac zaposlen (obavezuje se da obezbedi isplatu kredita:
finansijska služba, računovodstvo, vrši isplatu mesečnih rata skidanjem (umanjenjem) zarade zaposlenog za taj iznos, po ugovoru koji je napravljen između dve pomenute firme do potpune isplate pomenutog zaduženja.
I to ništa nije sporno, GrađaninX ( u daljem tekstu izyebena stranka)  ode u prodavnicu, pazari, uzme robu, dobije overen račun, odnese u firmu u kojoj je zaposlen, preda sve u računovodstvo i oni dalje sprovode proceduru isplate kredita.
Isplata kredita se obavlja ovako: Građaninu X Zarada se isplaćuje preko jedne banke, a otplata kredita se vrši tako što se mesečna rata kredita isplaćuje drugoj banci, u kojoj se na ime Građanina X, u tu svrhu otvara račun, ali samo u svrhu isplate pomenutog kredita (provereno!).


U ovom slučaju
Banka, iz razloga što u toj pomenutoj Banci svoj račun ima firma koja vrši prodaju i koja je napravila aranžman - ugovor sa firmom u kojoj građaninX je zaposlen.
Posle 24 meseca, kada je kredit potpuno isplaćen  - 2004.godina. - nema više administrativne zabrane na zaradu zaposlenog i prestaju sva zaduženja koja je Građanin X imao po tom pitanju.


Nakon toga Građanin X, posle nekih mesec dana, dobija obaveštenje da se na (još uvek tada) njegovom računu u Banci nalaze izvesna sredstva, višak, koja su "pretekla" usled kolebanja kursa DM u toku isplaćivanja kredita.
Građanin X odlazi, kako nema karticu za tekuću račun, sve se vrši putem LK Građanina X i raspituje se o osobinama (karakteristikama) tog računa i dobija obaveštenje, (potvrđeno) da je račun otvoren samo u svrhu otplate pomenutog kredita, i u drugu svrhu se ne može koristiti i ne kao tekući račun (potvrđeno), za čije održavanje je potrebno plaćati mesečni iznos ili vršiti bilo kakvu, oni to nazivaju trgovinu proizvoda (uplata isplata) i da račun je u stanju mirovanja sve dok stranka (Građanin X) ne odluči da li će račun da aktivira ili ugasi.
Građanin X ostavlja sredstva na računu, koji miruje, sa namerom da u nekoj budućnosti, iz nekih izvora, nije bitno kakvih, odluči da vrši novčane transakcije.

U međuvremenu, 2005. godine dobija jedno (1) obaveštenje o stanju na računu i podsećanje da račun može da aktivira u svako doba. I tu se završava komunikacija na relaciji Banka - Građanin X.

U međuvremenu, početkom marta .2010.godine Građanin X odlazi u matičnu banku i raspituje se o mogućnosti uzimanja kredita, nije bitno, deviznog, stabenog, dinarskog ili kao žirant i banka daje zahtev ( birokratija naravno) koji treba da se popuni, overi u Firmi, kojoj je Građanin X zaposlen, proverava podatke i daje informaciju da li je Građanin X kreditno sposoban .

Građanin X , naravno pribavi sva potrebna dokumenta, priloži i dobija obaveštenje da nije kreditno sposoban!


Građanin X je naravno u čudu, zatečen, jer zna da je poslednje zaduženje izmirio 2004., godine a u međuvremenu nije vršio nikakve finansijske akrobacije tipa, krediti, minusi, zaduženja itd.

Odlazi i dobija informaciju:

Postoji sporno zaduženje, u iznosu xxxx, kod neke druge banke, i dok to zaduženje ne bude izmireno, status Građanina X ostaje da nije kreditno sposoban!.

Naravno pretpostavljate da je u pitanju Banka.

GrađaninX , odlazi u Banku, objašnjava razlog svog dolaska i dobija sledeću informaciju od menadžera (dve ekspoziture koje je posetio):

Od marta meseca 2009.godine, promenjena je politika Banke a po pitanju računa i svi računi koji se nalaze u Banci su aktivirani, oni koji su mirovali postali su tekući računi, a sporno zaduženje je nastalo na osnovu naplate održavanja tekućeg računa u periodu od kada se primenjuje nova politika Banke."

Na pitanje Građanina X , zbog čega nije obavešten o tome, odgovor menadžera je:

„Ne znam! To je bila obaveza centrale u Beogradu da obavesti klijente!"

Na pitanje Građanina X, u drugoj Ekpozituri, dobija odgovor od nadležnog lica:

„Čula sam za taj problem, u pitanju je sistem koji ne prepoznaje račun sa koga nema informacija o trgovini (uplata isplata) pa samim tim se ne javlja obaveza, od strane sistema, da kao vlasnik računa budete obavešteni o tome."

Na pitanje Građanina X:

"Kako onda taj isti sistem prepoznaje račun i vrši naplatu za održavanje ( sada) tekućeg računa i samim tim je račun zadužen u minusu za taj period?"

Odgovor je :

„Na žalost, ne znam šta da vam kažem potpuno vas razumem i jedno što mogu da uradim je da pošaljem zahtev za povraćaj sredstava, ukoliko Centrala odluči da je vaš zahtev opravdan, sredstva će vam možda biti vraćena, procedura traje najmanje dve nedelje u najboljem slučaju, a u međuvremenu treba da uplatite sredstva koja dugujete na račun, a na to ide i kamata!
Ukoliko želite da ugasite račun (pošto je GrađaninX izyebeni odlučio to da uradi, jer  mu je hitno potrebano da nema zaduženja na drugom mestu a da bi njegov kreditni status bio promenjen, a u međuvremenu da vidi šta i kako će da dalje), nećE imati na osnovu čega da traži povraćaj sredstava, kada mu je račun ugašen. šta da vam kažem
Izvinite!"


Da li treba da napišem kakvo je bilo stanje (razjarenosti)  Građanina X ili koliko puta je pomenuo užu  dalju familiju Mlađanom i ostalima, glede reforme bankarkog sistema, kamata, računa i svega ostalog.

 

Ne znam kako je u drugim bankama, ali ovo je  lopovluk, čist kao suza i rekao bih "organizovan kriminal" po svemu što sam čuo, jer pitanje koliko je lica oštećeno na ovaj način, a očigledno da je smišljeno perfidno s namerom da se otmu novci od ljudi.

 

 



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 19:19 12.03.2010

,

trener92 trener92 19:25 12.03.2010

Re: ,

angie01
dukati su prokleti:)


Jesu , u pravu si
libela libela 19:37 12.03.2010

Svugde je manje-vise ista prica...

Sve banke imaju objedinjeni sistem u kome proveravaju kreditnu sposobnost.
Ja imam prilicno solidnu platu pa me je interesovalo kakav je moj kreditni rejting. Za to sam iskoristio poznanstvo s ljudima iz VIP-a. Dakle, dam podatke i oni mi izvuku rejting iz te zajednicke baze banaka (Kreditni biro?)... i dobiju, kako bi rekli u zargonu, za moju kreditnu sposobnost: 'NAKO! Osrednje! sta da kazem: kredit nisam nikad koristio, jer mi je plata takva da bez kredita mogu da zivim super... iliti, plata je daleko od osrednje. Dugove prema banci nikad nisam imao... koji su to kriterijumi, ni sam ne znam...A imam vise od 10 godina staza...
Anyway, banka je austrijska na slovo R i bas je losa!
trener92 trener92 19:51 12.03.2010

Re: Svugde je ista manje-vise ista prica...

Sve banke imaju objedinjeni sistem u kome proveravaju kreditnu sposobnost.

Dakle, dam podatke i oni mi izvuku rejting iz te zajednicke baze banaka (Kreditni biro?)... i dobiju, kako bi rekli u zargonu, za moju kreditnu sposobnost: 'NAKO! Osrednje!

libela


Naravno , ovo je poznato, , zbog toga se i traži informacije o kreditnoj sposobnosti bez obzira koliku zaradu neko ima u Firmi ili je privatnik ,
dobija informaciju da li je i koliko kreditno sposoban.
Problem je ovde još jedan , koliko vremena bi prošlo dok čovek ne bi dobio informaciju o stanju na računu koji je aktiviran, jer nema pojma da se tako nešto desilo. A to stvara problem oko dobijanja kreditne sposobnosti građana.Da ne pričam o gomilanju iznosa na računu , na koji na kraju zelenaši uzimaju svoje.
libela libela 19:59 12.03.2010

Re: Svugde je manje-vise ista prica...

trener92
...
Problem je ovde još jedan , koliko vremena bi prošlo dok čovek ne bi dobio informaciju o stanju na računu koji je aktiviran, jer nema pojma da se tako nešto desilo...

Puzdano, moze da potraje mesecima...
U duhu je tvog pitanja: Kolegu je banka obavestila o povecanju rate za kredit (i samim tim kamate) nakon nekoliko meseci od samog povecanja.
Malo je neregulisano bankarsko trziste u tom odnosu klijent-banka!
trener92 trener92 20:17 12.03.2010

Re: Svugde je manje-vise ista prica...

libela
trener92
...
Problem je ovde još jedan , koliko vremena bi prošlo dok čovek ne bi dobio informaciju o stanju na računu koji je aktiviran, jer nema pojma da se tako nešto desilo...

Puzdano, moze da potraje mesecima...
U duhu je tvog pitanja: Kolegu je banka obavestila o povecanju rate za kredit (i samim tim kamate) nakon nekoliko meseci od samog povecanja.
Malo je neregulisano bankarsko trziste u tom odnosu klijent-banka!


Ovo gore što nsam naveo traje od 03.2009 , znači godinu dana! i još par meseci, otmu lepu paru , za ništa.
p.s. obrisao dupli post
libela libela 20:21 12.03.2010

Re: Svugde je manje-vise ista prica...

trener92

Ovo gore što nsam naveo traje od 03.2009 , znači godinu dana! i još par meseci, otmu lepu paru , za ništa.

Prijateljsko ubedjivanje zna da urodi plodom. Veruj... samo da ne popustas u razgovoru s sefom ekspoziture i da budes cvrst.


trener92

p.s. obrisao dupli post

Hvala.
trener92 trener92 20:32 12.03.2010

Re: Svugde je manje-vise ista prica...

libela

Prijateljsko ubedjivanje zna da urodi plodom. Veruj... samo da ne popustas u razgovoru s sefom ekspoziture i da budes cvrst.


Takođe verujem u prijateljsko ubeđivanje, lep razgovor, ali kako reaguješ kada osetiš tuđu ruku u svom džepu , a da je to iz razloga da...
koje sam gore opisao.
Teško čovek može da ostane imun i da savlada gnev čak i na "Izvinite".Previše je licemerno .
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 22:47 12.03.2010

Re: Svugde je manje-vise ista prica...

Anyway, banka je austrijska na slovo R i bas je losa!

ta je najgora! pobegao sam iz nje kao djavo od krsta!
sentinel26 sentinel26 20:00 12.03.2010

To je bivša

Micro Finance banka.

Kasnije je promijenila ime..
Ta banka je poznata po kršenju zakona kada su u pitanju tzv. prolazni računi.
Istakla se i u pljačkanju stranih predstavništava onemogućavanjem da sa deviznih računa vrše transakcije u skladu sa propisima NBS.

Namučio sam se da jednoj Njemačkoj kompaniji "objasnim" zašto ta banka primjenjuje različite kurseve prilikom transakcije sa računa i obustave svoje provizije.
Poslao sam bančino objašnjenje (koje je uzgred bilo veoma bezobrazno ).
Na kraju sam se naljutio i napisao "Pa to je vaša banka" a ovi zaposleni su "naši" ali bi se teško zaposlili na Bajlonijevoj pijaci..

U vrijeme kada se zvala MFB imala je softver koji je često izbacivao matematički netačne izvode - što je veoma strašno..
Isti taj softver koristile su i Delta banka i Nacionalna (Dinkićeva ) štedionica i one su takodje izbacivale takve izvode ali ne masovno kao ova prva.

NBS je odgovorna za ovu vrstu kradje koju ste opisali.

Gradjanin X nije "trebao" da prihvati "pretvaranje" tzv. prolaznog računa u poslovni "aktivni". Trebao je da piše prigovor banci pa tek kada bi bio odbijen stekao bi pravo da se žali NBS !!!
Naravno on to nije mogao da čeka toliko, a osim toga ni NBS mu ne bi ni pomogla jer nju to ne zanima.

Upravo danas sam spriječio jednu banku da jednom privredniku vrati uplaćenu skromnu deviznu uplatu iz inostranstva nazad zbog njene greške..

PS. O svim gore navedenim (i još mnogim drugim ) zloupotrebama banaka ovaj potpisnik posjeduje (ili zna gdje se nalaze ) pisane dokaze.

12.marta, Ljeta Gospodnjeg 2010-og po Gregorijanskom
Na Bulevaru ŠaKTaDjilskom bb
S.26.
trener92 trener92 20:14 12.03.2010

Re: To je bivša

sentinel26

NBS je odgovorna za ovu vrstu kradje koju ste opisali.

Gradjanin X nije "trebao" da prihvati "pretvaranje" tzv. prolaznog računa u poslovni "aktivni". Trebao je da piše prigovor banci pa tek kada bi bio odbijen stekao bi pravo da se žali NBS !!!
Naravno on to nije mogao da čeka toliko, a osim toga ni NBS mu ne bi ni pomogla jer nju to ne zanima.


Problem je što je čovek u "vremenskom tesnacu" , jer mu je hitno potrebno ( čak danas ) ali najkasnije u ponedeljak, da odnese potvrdu ( o kreditnoj sposobnosti ) , a u međuvremenu nije proveravao isto. Tako da je ovo došlo kao šok,kada ga neko udari poglavi a nema pojma zašto.
Naravno , kosultovan je advokat i videće kako će se dalje odvijati situacija, da može da se reaguje, inače poseduje sve potvrde o svemu ovom što sam napisao.
Nisam znao da je NBS odgovorna za ovu vrstu krađe ili mahinacija koju sam opisao, ali mislim ( nisam siguran)da se može reagovati , tužiti, tražiti povraćaj sredstava , bez obzira ako je ugašen račun, pa makar moralo da ide i sudskim putem.
niccolo niccolo 23:43 12.03.2010

Re: To je bivša

To je bivša
Micro Finance banka.

Ako se dobro sećam ta banka i ona odozgore na R su prve došle u Srbiju i u tom trenutku su imale monopolski sporazum da ne konkurišu jedna drugoj, samo ne mogu da se setim koja je bila za koje bankarske usluge specijalizovana...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 23:16 13.03.2010

PEXIM

U vrijeme kada se zvala MFB imala je softver koji je često izbacivao matematički netačne izvode - što je veoma strašno..
Isti taj softver koristile su i Delta banka i Nacionalna (Dinkićeva ) štedionica i one su takodje izbacivale takve izvode ali ne masovno kao ova prva.


PEXIM, omiljena softverska kuća Narodne Banke. Jedna od malo poznatih korupcionaških afera u bankarskom sistemu.
A da mnoge banke tako otimaju pare (održavanje računa, otvaranje računa, gašenje računa, ulazak u banku, izlazak iz banke-sve se naplaćuje) JE ŽIVA ISTINA.
I da je ono što je izgledalo kao uređivanje bankarskog sistema imalo pozadinu... uh, muka mi je od ponavljana.
loader loader 20:12 12.03.2010

Novčić na kolenu

Ilustrativan post.
Kao da sam takav ili sličan slučaj već imao prilike da čujem..!

Znate... - banke su kao bliske rođake, sa istim, dominantnim pretkom u svojim genima. Njegovo ime je, naravno, Gramzivost :)
trener92 trener92 20:21 12.03.2010

Re: Novčić na kolenu

loader
Ilustrativan post.
Kao da sam takav ili sličan slučaj već imao prilike da čujem..!

Znate... - banke su kao bliske rođake, sa istim, dominantnim pretkom u svojim genima. Njegovo ime je, naravno, Gramzivost :)


Pa menadžer jedne od ekspozitura je rekao da to nije prvi slučaj, ja sam čuo tek danas.
Dobar opis gramzivost, samo bih dodao i bezobrazluk.Jer ovo je bestidna krađa u pitanju.
loader loader 23:55 12.03.2010

Re: Novčić na kolenu

I bezobrazluk. Svakako. I još neki "epiteti" bi se mogli dodati... No, pogađamo suštinu.
blogovatelj blogovatelj 20:13 12.03.2010

Moj komentar

Je u stvari njihov komentar

trener92 trener92 20:25 12.03.2010

Re: Moj komentar

blogovatelj
Je u stvari njihov komentar



Razmišljao sam koju pesmu da postavim , Floyd sam postavio , pa promenio, suviše je dobra
da bi je ostavio u tekstu, bilo je u opticaju
"Džukele,
"Kurvini sinovi"
Čak i Dylan
ili ovo
I'll Piss on Your Grave
milisav68 milisav68 21:16 12.03.2010

Svuda je isto.....

Pre godinu i nešto dana sam promenio firmu i u novoj firmi su mi rekli da otvorim račun u banci sa kojom oni posluju, a imao sam račun u Komercijalnoj.Odem u Komercijalnu da zatvorim račun, kažu mi da nema potrebe jer ako račun miruje nenaplaćuje se održavanje računa i ja tupson verujući na reč, ne zatvorim račun.
Pre dva meseca mi stigne opomena da dugujem neke pare Komercijalnoj banci, odem tamo da vidim šta je, kažu mi održavanje računa.Na moje pitanje zašto, kad je rečeno drugačije, rekli su mi da su to nova pravila.Na moje pitanje zašto nisam obavešten o promenama, samo su promrljali da je verovatno greška administracije u centrali.Nemajući živaca da se raspravljam dalje, platio sam dug i zatvorio račun.
marija.mt marija.mt 21:24 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

Isti slucaj samo druga banka, ali je iznos bio mali 200-300 dinara pa nisam htela da se smaram, platila i hvalalepodovidjenja

trener92 trener92 21:25 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

milisav68
Pre godinu i nešto dana sam promenio firmu i u novoj firmi su mi rekli da otvorim račun u banci sa kojom oni posluju, a imao sam račun u Komercijalnoj.Odem u Komercijalnu da zatvorim račun, kažu mi da nema potrebe jer ako račun miruje nenaplaćuje se održavanje računa i ja tupson verujući na reč, ne zatvorim račun.
Pre dva meseca mi stigne opomena da dugujem neke pare Komercijalnoj banci, odem tamo da vidim šta je, kažu mi održavanje računa.Na moje pitanje zašto, kad je rečeno drugačije, rekli su mi da su to nova pravila.Na moje pitanje zašto nisam obavešten o promenama, samo su promrljali da je verovatno greška administracije u centrali.Nemajući živaca da se raspravljam dalje, platio sam dug i zatvorio račun.


To je slična priča ovoj koju sam napisao.
Dakle Hobotnica ( mislim na onu Italijansku seriju) je u pitanju , sa bezbroj pipaka
ivana23 ivana23 21:34 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

trener92
To je slična priča ovoj koju sam napisao.Dakle Hobotnica ( mislim na onu Italijansku seriju) je u pitanju , sa bezbroj pipaka

Jos jedan, indentican slucaj (Milisav) - Privredna banka Beograd.

marija.mt marija.mt 21:38 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

Jos jedan, indentican slucaj (Milisav) - Privredna banka Beograd.


ne smem da kazem koja banka, stavila sam datum rodjenja u profilu pa ce da me nadju po maticnom i da mi natovare jos nesto

nego, jel vama normalno funkcionise ovaj blog?
ivana23 ivana23 21:52 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

marija.mt
nego, jel vama normalno funkcionise ovaj blog?

Meni da (u smislu, kao i obicno), al' sam videla da ima problema - ovde
trener92 trener92 21:55 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

marija.mt
Isti slucaj samo druga banka, ali je iznos bio mali 200-300 dinara pa nisam htela da se smaram, platila i hvalalepodovidjenja



Pa u tome je poenta, na malim ciframa se zarađuje, od onih koji nemaju dovoljno , a 200,300 dinara je pa hajde dobro neću da se mlatim
Zamisli recimo 100000 klijenata x neka bude 300 dinara -

30.000.000 , pretvori u Evre i , Zašto im dozvoliti?
I ovako nas pljačkaju bezočno, Ceo sistem i finansijski sistem i sve što zamišljeno u zemlji zasnovano je na otimačini na svakom koraku , i to onih koji jedva imaju ili jedva sastavljaju kraj sa krajem.zašto im dozvoliti da to rade i bukvalno kao džeparoši?
To je metod!
marija.mt marija.mt 22:02 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

Zašto im dozvoliti?


Slazem se, apsolutno, nisam ni mislila da je to so sam ja platila i nista nisam ni pitala ispravno, nego ja uvek tako, kao necu da se raspravljam, a treba!
trener92 trener92 22:45 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

ivana23
marija.mt
nego, jel vama normalno funkcionise ovaj blog?

Meni da (u smislu, kao i obicno), al' sam videla da ima problema - ovde


Ja nisam mogao da otvorim blogove Nebojše Milikića , a ni jednog neVip blogera
od nekih 19 h, ne znam šta je u pitanju.
trener92 trener92 22:48 12.03.2010

Re: Svuda je isto.....

marija.mt
Zašto im dozvoliti?


Slazem se, apsolutno, nisam ni mislila da je to so sam ja platila i nista nisam ni pitala ispravno, nego ja uvek tako, kao necu da se raspravljam, a treba!


Razumem tvoju reakciju, mislim, nećeš da se maltretiraš , a misli da baš tu grešimo iako da budemo precizni, nu pravu si ali
treba da postoji neko sistemsko rešenje po kome će građanin biti zaštićen od ovakvih i sličnih mahinacija.
Samo tako il ćemo pravdu da isterujemo "prangijama" a to ne bi bilo preporučljivo.
Nikome.
antap antap 18:13 14.03.2010

Re: Svuda je isto.....

I ja sam imao situaciju pre nekoliko dana, isto u Komercijalnoj banci. Imao sam tamo neki stari neaktivni racun i razmisljao sam da ga zatvorim. Pre par meseci odem do banke da pitam kakvi su uslovi odrzavanja racuna, i tu mi kazu da je mesecno 80 dinara i da se racuna samo za mesec u kojem ima prometa po racunu. Ok, tako je bilo i ranije, dakle nema potrebe da zatvaram racun. Tu podignem pare koje su bile na racunu i ostavim jos 90 dinara, kol'ko da bude za odrzavanje racuna za taj mesec, jer tu naknadu zaracunavaju krajem meseca. Pre neki dan otkrijem da mi neka neocekivana uplata legla na taj racun. Odem da podignem pare, kad nesto se ne slaze - ima manje para nego sto bi trebalo da bude. Uzmem izvod, kad ispostavi se da sam bio prethodnih meseci u minusu. Kako zasto - dobijem objasnjenje da je u medjuvremenu promenjena poslovna politika banke, povecali su iznos mesecnog odrzavanja na 130 din + sto sada naplacuju odrzavanje racuna, osim za mesec u kojem je bilo prometa, i za tri sledeca meseca bez prometa. Ja ne mogu da verujem. Pitam zasto me o tome niste obavestili i kada ste uopste nameravali da mi javite - dal' mozda kad dodjem do nekih 10ak hiljada minusa? Tu dobijem odgovor - da ste bili prijavljeni na nas SMS servis (koji naravno nije besplatan), dobili biste poruku o tome. Nisam mogao da poverujem o cemu oni tu pricaju. Odmah resim da ugasim racun, ali ni to nije proslo bas glatko. Prvo kazu moramo pogasiti kartice. Koje crne kartice, kad ove sto imam sve istekle jos prosle godine. Ne, gospodine, Vase kartice su AKTIVNE. Kako bre aktivne, kad lepo na njoj pise rok trajanja 9. mesec 2009. godine. Tu se malo izvicem, i lepo ugasim racun. Sad mi je bar mirna glava
trener92 trener92 20:56 15.03.2010

Re: Svuda je isto.....

antap


Po tvom opisu , u svakoj bez razlike je ista situacija. Da li si imao i ovo: Kada zatvoriš račun, ukoliko treba da dobiješ potvrdu iz kreditnog biroa, treba da dostaviši potvrdu da si izmirio dugovanja.
Nema veze što si ugasio račun , a to naravno ne bi mogao ako nisi izmirio dugovanja.I naravno i ta potvrda , se plaća i košta tričavih 300 dinara.

Posle svega ovoga što je ovde napisano u komentarima , zaista mi nije jasno da se niko od medija nije pozabavio ovim m iako moje mišljenje je da je ovo posao za finansijsku policiju ili koga već.
Moje razmišljanje ide u pravcu da je ovo sve urađeno svesno s namerom da izvuku pare od ljudi. 300, ovde 200, tamo,
"što kaže jedan advokat, gde deš da se ganjaš za sitnu kintu , ko zna koliko",
pa još malo, naoko sitna kinta , pomnožiš sa brojem ljudi koji imaju tekuće račune i dođeš do zastrašujućih podataka.
To je čitav sistem , pravi primer organizovanog kriminala. Voleo bih ako bi mi neko objasnio da nije tako.
WIMBLEDON WIMBLEDON 21:08 12.03.2010

Sve su iste, i malo gore!

Па све (углавном) послуjу по принципу превари и отми. Кад отварате текући рачун или узимате кредитну картицу - све може. Не кажу вам ни десети део од онога што бисте ОБАВЕЗНО морали знати, иначе упадате у замку сталног дужничког ропства.
Такво jе моjе искуство са Интезом. За некакав ситан минус на текућем рачуну позвали су ме тек 10 месеци касниjе, кад jе дуг, наравно са њиховим зеленашким каматама (j..о их Динкић) већ дебело премашио почетни износ. На питање зашто нису одмах реаговали и обавестили ме после три-четири дана, причали су ми неке небулозне приче о обавези нас корисника да све знамо о начину пословања са њима. Наравно, уз обавезне претње како ће поднети тужбу па ће износ да буде неупоредиво већи. Ниjе вредело ни што сам им обjаснио да имам депонован девизни износ коjи jе у тренутку настанка дуга био троструко већи и да од њега намире моjу обавезу. Само претња за претњом.
Тако сам jа сада са њима дотерао до суда. Они мене туже за таj дуг, jа ћу њих зато што су ме неблаговременим обавештавањем довели у заблуду о износу дуга. Такође и за превару jер ми jе службеник приликом полагања девизног депозита рекао да он управо служи за случаj да направим дуг већи од дозвољеног, па да одмах реагуjу.
Да, нисам рекао наjважниjе: дуг jе био око 4.300 динара а они сада траже да им платим нешто мало више од 90.000 динара! Тераћу су се с њима ако треба и до Стразбура!
trener92 trener92 21:22 12.03.2010

Re: Sve su iste, i malo gore!

WIMBLEDON


Strašno iskustvo. Zaista.Ja sam odlučio da ovo postavim baš iz razloga što sumnjam da i drugi rade na sličan način, ( znači i ovde je u pitanju ne blagovremeno obaveštenje klijenta, što je mislim obaveza svake banke.
Mislim da će u slučaju koji pominješ, biti problem jedino vreme trajanja postupka, pa donošenje presude, žalbe i kako to već ide, verovatno su i tu izverzirani i ako čovek nije u stanju finansijski da pokrije troškove do konačne presude, onda je to veliki problem. iako, po svemu , trebalo da banka pokrije sve troškove postupka .
Ne znam šta da kažem osim da smo u velikom problemu, a banke niču na svakom ćošku, ima ih više nego kioska za prodaju novina.
mirelarado mirelarado 21:47 12.03.2010

Re: Sve su iste, i malo gore!

trener92
Ja sam odlučio da ovo postavim baš iz razloga što sumnjam da i drugi rade na sličan način...


И добро је што си поставио, Тренеру. Банке нас стварно пљачкају, и то на ситно. Сећам се да ме је коштало живаца и стрпљења само да откажем бесмислене и нетражене извештаје о промету на текућем рачуну, који је у ствари некадашњи жиро рачун, тј. служи за уплату хонорара. Добијала сам поштом, о властитом трошку, папир о томе када сам и колико новца добила и подигла прошлог месеца. Ценовник те "услуге" уопште није био занемарљив! Мислим да све банке крше и изврдавају законе и прописе, нарочито када је реч о (дез)информисању клијената.
WIMBLEDON WIMBLEDON 21:53 12.03.2010

Re: Sve su iste, i malo gore!

Jесте страшно искуство, али не дам лоповима да ме одреру! А, поштено говорећи, има и добрих примера. Супруга у две банке има неке ситне кредите коjе углавном jа плаћам. Jедна од њих, за износ од 1.750 динара, зове дан-два после рока, ако не стигнем да уплатим. Слично jе и са другом. Значи, може, кад се хоће и кад се поштуjе клиjент, ма какав био.
Нажалост, већина ниjе таква и зато ћу, ма колико било непристоjно, да поновим: j..о их Динкић и сви остали коjи су их довели да сишу крв и деру кожу овом оjађеном народу.
trener92 trener92 22:37 12.03.2010

Re: Sve su iste, i malo gore!

mirelarado
trener92
Ja sam odlučio da ovo postavim baš iz razloga što sumnjam da i drugi rade na sličan način...


И добро је што си поставио, Тренеру. Банке нас стварно пљачкају, и то на ситно. Сећам се да ме је коштало живаца и стрпљења само да откажем бесмислене и нетражене извештаје о промету на текућем рачуну, који је у ствари некадашњи жиро рачун, тј. служи за уплату хонорара. Добијала сам поштом, о властитом трошку, папир о томе када сам и колико новца добила и подигла прошлог месеца. Ценовник те "услуге" уопште није био занемарљив! Мислим да све банке крше и изврдавају законе и прописе, нарочито када је реч о (дез)информисању клијената.


Hvala ti Mirela , isti takav slučaj je imao jedan poznanik.
Već nekoliko godina sve transakcije, i(dinarske i devizne ) radim preko neta i stalno imam uvid u stanje, promet i sve što se dešavana računu, a takođe sam i u stalnom kontaktu sa bankom.To mi jeste olakšalo život , u smislu gubljenja vremena,raznih neprijatnih situacija ali
Ipak mislim da je najbolje bilo kada se lova dobijala na ruke, pa koliko imaš toliko potrošiš i gotovo ( jedino ako te neko ne opljačka).
Ovako oni osim što vrte naše pare ulažu ,ostvarauju neke transakcije , dovoljno je recimo preko vikenda ,kako se ranije radilo sa devizama iz vremena inflacije i
ulože kupe devize u petak i prodaju u ponedeljak, jer na to mi liči njihovo poslovanje , odnosno poslovanje banaka u ovoj zemlji, kao jajare sa pijace, a usput te na sitnio potkrsadaju na ovaj način.
Jer da nije tako da se ne isplati kupovati prodavati recimo devize,
postavlja se pitanje
Zbog čega i dalje na ulici postoje dileri deviza, ( odnosno nikada se nisu ni sklanjali sa ulica).
Čestitke Mlađanom na sistemu , nisu se džabe školovali.
pointofview_gun pointofview_gun 17:45 13.03.2010

Re: Sve su iste, i malo gore!

, поштено говорећи, има и добрих примера. Супруга у две банке има неке ситне кредите


Reci koje banke, da pohvalimo nekog. A i da prebacim racun tamo .
libela libela 21:15 12.03.2010

Finansijski sektor?


EXPLICIT LYRICS!!!!!
disident79 disident79 22:23 12.03.2010

Ista prica..

Apsolutno potvrdjujem sve receno, supruga je na taj nacin ostala bez svog novca od akcija...Doduse racun nije bio aktivan svega godinu-godinu ipo...

Ako treba neka peticija da se podrzi ili udruzena tuzba tu smo, zainteresovani mogu poslati privatnu poruku...

trener92 trener92 22:42 12.03.2010

Re: Ista prica..

disident79
Apsolutno potvrdjujem sve receno, supruga je na taj nacin ostala bez svog novca od akcija...Doduse racun nije bio aktivan svega godinu-godinu ipo...

Ako treba neka peticija da se podrzi ili udruzena tuzba tu smo, zainteresovani mogu poslati privatnu poruku...



Sunce ti poljubim ,ovo poprima oblike pandemije.
Zaista bi trebalo ovi iz vesti b92 da to malo istraže , to bio bio zanimljiv prilog, ako slučajno Urednik b92 pročita, ne bi bilo loše razmisliti o tome.
Na sceni je klasična otimačina,
U pogledu ovoga što si napisao , videćemo šta će se odijati ovih dana ( od ponedeljka,) jer sutra im je neradni dan ,iako rade, ( kako je to lepo )
houp houp 23:57 12.03.2010

narodna mudrost...

trener92 trener92 18:41 15.03.2010

Re: narodna mudrost...

houp


Da , tako i ja mislim, nije se uzalud tako razmišljalo. Međutim danas su tako napravili sistem da jednostavno moraš da budeš u njemu a ne deo sistema.
Baš tako da teubace u sistem ili šemu i samo te čerupaju.
trener92 trener92 18:38 15.03.2010

Re: Toliko...

Tica44
http://www.southparkstudios.com/clips/222624


Gledao sam, surovo i istinito !Hvala ti!
011-495 011-495 01:16 13.03.2010

Tako je...

u svim bankama pa i zapadnim. Na zapadu imaju simpatican izraz za banke da su kao kisobran, kada nema kise nisu vam potrebne a kada krene velika kisa ne stite vas.
trener92 trener92 18:37 15.03.2010

Re: Tako je...

011-495
u svim bankama pa i zapadnim. Na zapadu imaju simpatican izraz za banke da su kao kisobran, kada nema kise nisu vam potrebne a kada krene velika kisa ne stite vas.


Najbolji opis tačno tako !
Unfuckable Unfuckable 01:28 13.03.2010

Coach, ja bih to bacačem plamena -

sve te kapiram: sećam se da sam početkom ovog stoljeća dobijao neke pare od nekih likova s kojima sam nešto kao radio, preko banke (VB, Lalinska) i da mi je klapna pala kad sam video koliko mi kinte otmu ni za šta.
Osim toga, mada stručan nisam ali umem da brojim sasma dobro, bankarske provizije se razlikuju zavisno od doba dana kad se transkacija vrši, meni je to - laiku - skroz vrh.
Mislim, ili sam ja nepopravljivi mentol ili neko nekog malo ladi ovde.
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:44 13.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

AKO JE TRGOVINA ZAKONOM DOZVOLJENA PLJAČKA, ONDA JE BANKARSTVO ZAKONOM DOZVOLJENA OTIMAČINA!

Predlažem da samoinicijativno i spontano organizujemo Asocijaciju, udruženje, DRUŠTVO bankarskih klijenata! Samo tako se možemo aktivno i uspešno boriti protiv bankarske mafije, koja već godinama hara ovim prostorima. Pogledajte samo visinu kamata na dozvoljene minuse, na kredite i na pozajmice po kreditnim karticama! To je legalizovana pljačka gradjanki i gradjana Srbije! Bankarske marže su nekoliko puta VEĆE nego u drugim evropskim zemljama! Kamate koje nam računaju su duplo veće od kamata privredi!!!!

Možemo se organizovati i sastati u Medija centru, Terazije 3, da pokrenemo inicijativu za osnivanje Društva bankarskih klijenata Srbije!
Unfuckable Unfuckable 04:00 13.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

Filipe, za početak predlažem da se to "Klijent" u nazivu bolduje i napiše velikim slovom.
Čisto da se shvati ko je tu zbog koga, ako do sada nije.
WIMBLEDON WIMBLEDON 10:58 13.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

Предлог одличан! Прихватам.
topcat topcat 15:47 13.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

DRUŠTVO bankarskih klijenata!

Ajme, još jedno društvo za umlaćivanje slame i prodavanje magle, koje bi kao mislilo da nešto korisno radi.

Mačak, čemu ono ILI u naslovu? ; )
jarovid jarovid 09:24 15.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

Predlažem da samoinicijativno i spontano organizujemo Asocijaciju, udruženje, DRUŠTVO bankarskih klijenata!


опет си недоследан, изоставио си клијенткиње

и дај сјаши више са тим смарањем око грађанки и грађана, мајке ти (и оца, да буде родна равноправност), видиш да и сам себе силујеш тиме
trener92 trener92 17:53 15.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

topcat
DRUŠTVO bankarskih klijenata!

Ajme, još jedno društvo za umlaćivanje slame i prodavanje magle, koje bi kao mislilo da nešto korisno radi.

Mačak, čemu ono ILI u naslovu? ; )


trener92 trener92 18:15 15.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

Čisto da se shvati ko je tu zbog koga, ako do sada nije.

Unfuckable


Odlično zapažanje kao i uvek Unf. Samo oni ( bankarska mafija) to shvataju drugačije
trener92 trener92 18:21 15.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

jarovid
Predlažem da samoinicijativno i spontano organizujemo Asocijaciju, udruženje, DRUŠTVO bankarskih klijenata!


опет си недоследан, изоставио си клијенткиње

и дај сјаши више са тим смарањем око грађанки и грађана, мајке ти (и оца, да буде родна равноправност), видиш да и сам себе силујеш тиме


Slažem se s tvojom opaskom .
trener92 trener92 18:44 15.03.2010

Re: Coach, ja bih to bacačem plamena -

AKO JE TRGOVINA ZAKONOM DOZVOLJENA PLJAČKA, ONDA JE BANKARSTVO ZAKONOM DOZVOLJENA OTIMAČINA!


Samo mala digresija :legitimno onako je nekako , izražajnije!
cevrlja cevrlja 07:52 13.03.2010

Banka ili banda?

Promena naslova pod pritiskom ili sta?
trener92 trener92 18:12 15.03.2010

Re: Banka ili banda?

cevrlja
Promena naslova pod pritiskom ili sta?


stefan.hauzer stefan.hauzer 13:21 13.03.2010

Uvek sam zeleo da osetim dodir...

Sad sam besan,tu stvar sam hteo da postavim cim sam vid'o naslov!
Ali u duhu Fair Play-a...
˝Izvini treneru nisam bio budan...˝ i legendarni Džoni.

A za temu...Paartibrejkersi.
trener92 trener92 17:55 15.03.2010

Re: Uvek sam zeleo da osetim dodir...

stefan.hauzer
Sad sam besan,tu stvar sam hteo da postavim cim sam vid'o naslov!
Ali u duhu Fair Play-a...
˝Izvini treneru nisam bio budan...˝ i legendarni Džoni.

A za temu...Paartibrejkersi.


Muzika odlična, uz temu , baš dobro opisuje.
vladaxy vladaxy 13:59 13.03.2010

And now something completely different...

Ovde je tokom godina usađeno u mentalitet ljudi da ne moraju ništa da brinu, da je tu svemoćna država koja je sve regulisala i koja ih štiti... E pa nije... Pre nego što se zadužiš (dozvoljeni minus, kreditne kartice, kredit) dobro razmisliš kako ćeš vratiti, a ne da moliš boga da će da padne neki asteroid na zemlju ili da počne šesti svetski rat, evro propadne i zaduženja nestanu... Nisam čuo da bankarski službenici puškama uteruju ljude u filijale i prisiljavaju ih da potpisuju svašta i da im guraju pare u ruke... Druga stvar je svojevoljno menjanje uslova, to nije dobra praksa i to treba da se sankcioniše ako klijent nije pristao na to (tj. ako nije prihvatio u ugovoru)..

Što se tiče banaka, stanje bi bilo bolje kad bi postojala konkurencija. Znam da će neko reći kud ćeš veću konkurenciju, ima 34 banke ali izgleda da to nije dovoljno čim se ovakve stvari dešavaju. NBS je prestala da izdaje dozvole za nove banke, Moskovska je bila deo političkog dogovorai nijedna nova banka ne može da dođe sem da kupi neku raspalu državnu (koje naravno niko ne želi)... Tako da kad bi postojalo pravo, slobodno, tržište verovatno bi se banke borile za svakog klijenta i ne bi pravile takve gluposti..

A ako mislite da vas strane banke deru, prebacite koliko sutra svoje račune u banke u vlasništvu Republike Srbije, koje imaju mnogo više obzira prema svojim klijentima, ipak država brine o svojim građanima (Srpska banka, Poštanska štedionica, Čačanska banka, AIK banka, Agrobanka....). Verovatno ćete biti zadovoljniji obimom i kvalitetom njihovih usluga. Meni je još u sećanju vreme kad sam išao sa dedom po penziju i kad smo čekali da neko dođe da uplati nešto da bi njemu imali da isplate bar nešto. Ko je razmišljao o kreditima bio je lud, a onaj ko bi stavio pare na štednju je slobodno mogao da izvrši ritualno samoubistvo...

A da je ovo normalna zemlja sa dobrim pravosudnim sistemom trener92 ne da ne bi platio nego nego bi dobio i dobru odštetu (za npr. duševnu bol).
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:22 13.03.2010

Re: And now something completely different...

Sadašnje bankarske kamate na kredite i pozajmice su preko 20 odsto na godišnjem nivou!!!
Ministar Dinkić upravo najavljuje nove kredite gradjanima sa kamatnom stopom od 8 odsto na godišnjem nivou! Zašto gradjanke i gradjani moraju i dalje da plaćaju visoke kamatne stope, kada je kreditni rizik Srbije u medjuvremenu opao, kada je NBS smanjila obavezne rezerve, kada je stopa inflacije ispod 10 procenata!?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:30 13.03.2010

Re: And now something completely different...

Pojedine banke na dnevnom nivou špekulišu kursom i NBS treba to da sankcioniše, rekao je Goran Pitić, predsednik UO Sosijete ženeral banke.
Pitićeva izjava podgrejala je sumnje u to da pojedine banke utiču na kurs špekulativnim transakcijama na međubankarskom deviznom tržištu. U bankama nisu bili spremni da govore o ovoj temi.

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 15:44 13.03.2010

Re: And now something completely different...

Filip Mladenović Zašto gradjanke i gradjani

Stvarno si naporan sa ovim besmislenim insistiranjem: da uvek kažeđ građani i građanke.
Valjda građanke imaju drugačiju kamatnu stopu od građana?! Kome šalješ poruku?
trener92 trener92 18:00 15.03.2010

Re: And now something completely different...

A da je ovo normalna zemlja sa dobrim pravosudnim sistemom trener92 ne da ne bi platio nego nego bi dobio i dobru odštetu (za npr. duševnu bol).


U pravu si, ovo što nam rade može da se podvede pod duševni bol ili poremećaj koji nastaje njihovom pohlepom.

Ne znam koliko bi se stanje popravilo dolaskom nekih novih banaka. Možda .
trener92 trener92 19:00 15.03.2010

Re: And now something completely different...

KRALJMAJMUNA

Valjda građanke imaju drugačiju kamatnu stopu od građana


Ako je tako da se i mi prešaltamo na vreme u taj drugi tabor. ionako nam još ne zaviruju u gaće dok potpisujemo ugovore sa bankama, tako da možemo i da se provučemo.
sonja.m sonja.m 17:14 13.03.2010

sta je postenije

Procitala sam da je neki ekonomista rekao, kad je pocela ova SEKA, da je " postenije opljackati banku , nego otvoriti banku "
mirelarado mirelarado 17:18 13.03.2010

Re: sta je postenije

sonja.m
Procitala sam da je neki ekonomista rekao, kad je pocela ova SEKA, da je " postenije opljackati banku , nego otvoriti banku "


Ма, ја бих је лако отворила, само кад би ми неко прибавио одговарајући калауз...
trener92 trener92 18:02 15.03.2010

Re: sta je postenije

sonja.m
Procitala sam da je neki ekonomista rekao, kad je pocela ova SEKA, da je " postenije opljackati banku , nego otvoriti banku "


Čarapu na glavu , tako nešto ? Kada malo bolje razmislim tako je sve počelo .
trener92 trener92 19:02 15.03.2010

Re: sta je postenije

mirelarado
sonja.m
Procitala sam da je neki ekonomista rekao, kad je pocela ova SEKA, da je " postenije opljackati banku , nego otvoriti banku "


Ма, ја бих је лако отворила, само кад би ми неко прибавио одговарајући калауз...


Ili neki "češalj"
dule79 dule79 20:50 13.03.2010

Dinar da udjes, dva da izadjes...

Kod te iste, Procredit banke, uzeo sam e-banking pre godinu-dve, samo karticu, posto citac vec imam. Naplatili su mi to desetak evra, Ok nije strasno. Medjutim primetim da za razliku od prve banke, Procredit naplacuje i mesecno odrzavanje ebankinga, ili tako nesto. I to paf ~700 dinara, za nista. Odlucim da uopste ne koristim njihov ebanking, nisam imao nikakve transakcije 2-3 meseca, ali Banka je naravno redovno naplacivala usluge ebankinga (oko 700 dinara mesecno)+ troskove odrzavanja racuna ~300 dinara.
Resim ja da zaustavim ovaj lopovluk, odem kod banke i trazim da zatvorim i ebanking i racun. Kazu moze, zatvaranje racuna 10 evra, + zatvaranje ebankinga 30 evra.
I sta sad raditi, postoji li bar neki mehanizam u ovoj drzavi koji je nadlezan za ovakva bahacenja banaka?
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:18 13.03.2010

Re: Dinar da udjes, dva da izadjes...

PRIMER IZ AMERIKE, za plakati:

Banka, koja je pokrenula globalnu finansijsku krizu, objavila je stečaj u septembru 2008, a knjigovodstvenim mahinacijama do tada je prikrivana njena nesolventnost. Banka je, kako se tvrdi, vodila poslovne knjige na način kojim je druge dovodila u zabludu i ostavljala utisak da je finansijski jača nego što jeste.

Izveštaj pokazuje da su za tako nešto odgovorni revizori i direktori te banke, koji su odobravali netačna finansijska saopštenja.

Bivši izvršni direktor Ričard Fald i britanska revizorska kuća "Ernst i Jang" mogli bi da se suoče za optužbama za nesavesno poslovanje.


PAZITE FORMULACIJU: ...mogli bi da se suoče sa optužbama ZA ŠTA!? Ne za lopovluk, ne za kradju, ne za organizovani kriminal, ne za zločinačko udruživanje, nego za.... nesavesno poslovanje!!!!
sentinel26 sentinel26 00:37 14.03.2010

Re: Dinar da udjes, dva da izadjes...

Filip Mladenović
PRIMER IZ AMERIKE, za plakati:
Banka, koja je pokrenula globalnu finansijsku krizu, objavila je stečaj u septembru 2008, a knjigovodstvenim mahinacijama do tada je prikrivana njena nesolventnost. Banka je, kako se tvrdi, vodila poslovne knjige na način kojim je druge dovodila u zabludu i ostavljala utisak da je finansijski jača nego što jeste.
Izveštaj pokazuje da su za tako nešto odgovorni revizori i direktori te banke, koji su odobravali netačna finansijska saopštenja.
Bivši izvršni direktor Ričard Fald i britanska revizorska kuća "Ernst i Jang" mogli bi da se suoče za optužbama za nesavesno poslovanje.
PAZITE FORMULACIJU: ...mogli bi da se suoče sa optužbama ZA ŠTA!? Ne za lopovluk, ne za kradju, ne za organizovani kriminal, ne za zločinačko udruživanje, nego za.... nesavesno poslovanje!!!!

To jeste nesavesno poslovanje.

Knjigovodstvo se u SAD vodi po GAAP (Generally Accepted Accounting Principles )
Opšte prihvaćeni računovodstveni principi

A revizija po GAAS (Generally Accepted Auditing Stabndards )
Opšteprihvaćena načela revizije

Moguće je, teoretski, da su ispoštovali GAAP.
trener92 trener92 18:46 15.03.2010

Re: Dinar da udjes, dva da izadjes...

Filip Mladenović


Pročitao sam tu vest i iznenadio se isto kao i ti, ali vidim da je sentinel dao objašnjenje.
trener92 trener92 18:53 15.03.2010

Re: Dinar da udjes, dva da izadjes...

sentinel26

Moguće je, teoretski, da su ispoštovali GAAP.


Nemam reči , strašno. Hvala ti na objašnjenju sentinel.
trener92 trener92 18:58 15.03.2010

Re: Dinar da udjes, dva da izadjes...

dule79


Ako imaš snage, strpljenja , živaca i novaca možeš jedino da tužiš , pa kada ( a po svemu sudeći i ako ) dođe na red tvoj predmet , sigurno ćeš dobiti.
Samo treba izdržati, ja ne znam za drugačije rešenje.
To je sistem napravljen da tako funkcioniše. Ljudi će ukapirati šta znači biti u mašini , tek kada dospeju u dužničku krizu ( to je komentar na konto pominjanja kamata na kredite , što je pomenuo Filip.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana