Društvo| Sport

Ivan Ergić - fudbaler koji misli...

Drago Kovacevic RSS / 12.03.2010. u 10:21

Mafija ima uticaj u većini klubova

big-921.jpgU svojim kolumnama u "Politici" vrhunski fudbaler i marksista Ivan Ergić piše da je sport surovi biznis čije su najveće žrtve igrači i navijači. Odbio je ponudu Crvene zvezde zbog kriminala i korupcije. Ponosi se što je jedini u reprezentaciji Srbije i Crne Gore u Nemačkoj pevao himnu "Hej Sloveni".

Ivan Ergić je profesionalni nogometaš turskog prvoligaša Bursaspora. U taj je klub došao iz Bazela, gdje je osvojio velik broj titula, postigao mnoge značajne golove i stekao zavidnu profesionalnu reputaciju. U Bazel je pak stigao iz velikog Juventusa, u kojem se obreo još kao osamnaestogodišnjak. Za reprezentaciju Srbije je odigrao 11 utakmica i bio učesnik Svjetskog prvenstva u Njemačkoj 2006.

Rođen je 1981. godine u Šibeniku i do rata u Hrvatskoj, do svoje desete godine, živio je u tom gradu. Ergići su iz dalmatinskog sela Gaćeleza u šibenskom zaleđu, nedaleko Vodica. Kada je rat počeo, sele se u Srbiju, kod rodbine u Šabac, a odatle 1997. sa iseljeničkom vizom odlaze u Australiju.

Ergić je po mnogo čemu neobičan sportista. Bez dlake na jeziku, otvoren i spreman da kompetentno raspravlja o temama koje ga interesuju. Tako je bez ikakvog ustručavanja poslao poruku da ne želi u Crvenu zvezdu, što je obrazložio kriminalom i korupcijom u srpskom nogometu. I nekim italijanskim menadžerima sasuo je u lice da iz sličnih razloga ne želi sa njima imati nikakvoga posla. Među rijetkim je profesionalcima koji nemaju menadžera i koji sami brinu o svojim poslovima.

Naročito je, za naše prilike, neobičan Ergićev intelektualni angažman. On nije samo mladalački, ljevičarski buntovan, nego u kolumnama, koje objavljuje u beogradskom dnevnom listu "Politika", oslikava tamnu stranu sporta i razobličava stereotipe koji su izgrađeni u tom i o tom svijetu u kojem se vrti velik novac. Kada ih čovjek čita, prije bi pomislio da je njihov autor profesor na katedri socijalne psihologije, nego profesionalni nogometaš koji nije navršio tridesetu.

Rado je prihvatio razgovarati za "Novosti", koje redovno prati na internetu.

Šibenik-Šabac-Australija

Kao dijete ste sa porodicom otišli u izbjeglištvo, iz Šibenika u Šabac. Kako pamtite to vrijeme?

- Pamtim to kao vreme prekinutog detinjstva, kad su prave puške odjedanput zamenile one drvene, i u kom jedan desetogodišnjak, koji je samo znao da jurca za loptom, nije imao pojma šta se dešava. Srećom, umešnošću svojih roditelja, koji su me sklonili od ratnih događanja, bio sam pošteđen nekih stravičnijih slika, iako ni život u izbeglištvu nije bio nimalo lak. Odrastajući u marksističkom duhu svoga oca, naravno onog autentično marksističkog, a ne revizionističkog kakav je gotovo svuda vladao, ostao sam poražen spoznajom da se čitava ideja bratstva, zajedništva i negledanja ljudi po tome šta su i kom se bogu mole, ruši tu pred našim očima. Odlazak u Australiju je, pored ekonomskog razloga, bio i plod odluke proistekle iz razočaranosti svime što se desilo.

Imate li danas rodbine u Šibeniku i jeste li u rodbinskim odnosima sa Ivanom Ergić, mis Hrvatske za 2006. godinu?

- Naravno da imam još rodbine u Šibeniku i okolini. Sa Ivanom jesam u rodbinskoj vezi. Svi Ergići su poreklom iz Gaćeleza, sela nadomak Šibenika, samo što nas je život odveo na mnogo različitih strana. Ivana i ja smo bili klinci kad je sve to počelo, tako da se ustvari nismo ni poznavali. Nedavno smo imali priliku da se upoznamo i pomalo zbližimo. Sećam se da su me drugovi iz reprezentacije, svi redom, zadirkivali i tražili njen broj telefona, pošto je baš 2006. godine kad je ona postala mis bilo Svetsko prvenstvo u Nemačkoj. Ivan Rakitić i Mladen Petrić iz hrvatske reprezentacije, koji su sa mnom igrali u to vreme u Bazelu, nisu nimalo zaostajali u zadirkivanjima. Naravno, sve u polušali.
Rat je služio pretvaranju ovdašnjih zemalja u protektorate

Utisak je da ste u svojim promišljanjima ljevičarski orijentirani. Možemo li u budućnosti očekivati od vas još značajnije doprinose na intelektualnom planu?

- Važno je da levičarska ideja ne zamre i da se ne rasipa, kao što su se nekad razdvajali marksisti od anarhista. Naravno da svet treba aktivno menjati, ali to ne znači da ga treba prestati teoretski ispitivati. Moraju nastajati uvek nove teoretske konfiguracije da bi se ušlo u kompleksnost odnosa i to je ono što pokušavam da uradim sa svoje pozicije koliko mogu. A što se tiče našeg dela sveta, čini mi se da su tek sad ljudi počeli da shvataju da je rat bio samo jedna velika podvala, i samo je na površini izgledao kao krvav pir nacionalizma i šovinizma. Izgubili smo dignitet i suverenost, praktično smo protektorati kojima upravljaju zapadni prokonzuli. U "civilizovanu Evropu" nismo još ušli zato što nas oni smatraju varvarskim plemenima koja su do juče jedna druge raznosila bagerima. Tek sad, kad su u naš kulturni prostor ušli zapadni kapital, politika i mediji, vidi se kome je rat najviše odgovarao i zašto se ništa nije radilo na tome da se on spreči.

Vaša fudbalska karijera počinje ozbiljno u Australiji kamo ste sa porodicom otišli 1998. godine. Kako je to izgledalo?

- Po dolasku u Australiju bio sam tinejdžer koji je bio razočaran što smo stigli u zemlju gde fudbal nije toliko vrednovan. Sećam se da je to bilo jako stresno vreme, naročito posle dobivanja stipendije Australijskog sportskog instituta, kada sam se sa 16 godina prvi put odvojio od roditelja. Srećom, sa 18 godina sam već dobio prvi profesionalni ugovor i posle samo jedne sezone privukao pažnju Juventusovih skauta, a to je značilo povratak u Evropu.

Juventus polumafijaški klub

Iz Australije ste kao mlad i talentovan igrač otišli u Juventus, iz Juventusa u Bazel, pa onda u Tursku, gdje i danas igrate. Igrali ste u reprezentaciji Srbije i Crne Gore. Očekujete li ponovo poziv u reprezentaciju?

- Juventus me kao mladog igrača pozajmio Bazelu u kom sam, eto, ostao devet godina. Zavolio sam klub i grad. U Juventus mi se nije vraćalo i zato što sam od samog početka shvatio da je to polumafijaški klub, kakvih je 90 posto fudbalskih klubova danas, samo što se to zataškava. Igrao sam za reprezentaciju Jugoslavije, Srbije i Crne Gore i na kraju Srbije, i to uvek sa srcem. Mada, najveća uspomena iz reprezentacije i ono na što sam posebno ponosan jeste detalj da sam imao priliku igrati utakmicu protiv Obale Slonovače u Nemačkoj, na kojoj se poslednji put u istoriji izvodila himna "Hej Sloveni". Bio sam jedini koji je pevao himnu, i to mi je bila posebna čast.

Osim po fudbalskim kvalitetama, javnost u Srbiji upoznala vas je i preko kolumni koje povremeno objavljujete u "Politici".

- Članke u "Politici" sam počeo da objavljujem tek pošto sam ih počeo pisati u švajcarskim novinama "Tages Ancajger", da bi se kasnije došlo do ideje da ih objavljujem kod nas. Cilj mi je da pokažem da u sportu nije sve tako ružičasto i blještavo kakvim ga ogromna reklamno-marketinška mašinerija predstavlja. Pokušavam da uparim teoretsku kritiku sa ličnim iskustvima u sportu da bih dao njegovu pravu sliku, da bi se videlo da se tu uopšte ne radi o humanoj aktivnosti, kakvom ga sportska birokratija predstavlja, već pre svega o surovom biznisu gde su najveće žrtve navijači i igrači.

Kako nađete vrijeme za čitanje filozofske literature? Kada stignete proučavati Adorna, recimo?

- To je još jedan mit, da fudbaleri nemaju vremena za druge stvari i da su sto posto fokusirani na profesionalne obaveze. Mi imamo mnogo više vremena nego bilo koji drugi radnik koji se bavi nekim konvencionalnijim poslom, a druga je stvar to što ga većina fudbalera troši na plejstejšn, igranje pokera i ostalo kulturalno smeće. Osećam se posebno privilegovanim što imam vreme u kom se stvara prostor za kultivaciju danas sve više zapostavljene ličnosti. Vreme je najskuplji artikl u turbokapitalističkoj dinamici življenja. Vremena ima, samo ga treba koristiti na pravilan način, da se ljudima razvijaju kulturne, a ne isključivo vegetativne potrebe, gde čovek kao biljka sedi pred ekranom.

Na fizičkom i mentalnom rubu

U Srbiji se pamti vaše učešće u jednoj emisiji na RTS-u gdje ste otvoreno govorili o iskustvu sa depresijom koju ste pobijedili. Koliko se uopšte pitanjima zdravlja posvećuje pažnje u profesionalnom sportu?

- Zbog depresije sam bio dve godine van fudbala. Životna dinamika događaja, rat, odvajanje od familije u tinejdžerskim godinama, veliki ugovor i pritisak, sve je to doprinelo patologiji, a najviše od svega razočaranost u stepen neljudskosti onoga šta se dešava u nedostupnim kuloarima sporta. Posle terapije i ponovne integracije nije me uopšte bilo sramota o tome otvoreno pričati, pošto je cela Švajcarska bila zainteresovana da čuje kako je moguće da jedan sportista može da oboli od depresije. Svojim primerom sam hteo da dam do znanja kako u današnjoj dinamici života i njegovom vrednosnom ustrojstvu niko nije pošteđen, i da smo svi na fizičkom i mentalnom rubu. Znam da sam svojom spontanošću i otvorenošću doprineo da mnogi ljudi koje muče slični problemi počnu da pričaju o tome i potraže profesionalnu pomoć. Dobivao sam na stotine pisama u kojima su mi se ljudi zahvaljivali ili tražili savete.

Drago Kovačević

 

(objavljeno u zagrebačom političkom tjedniku "Novosti", 12. 03. 2010)



Komentari (43)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milutin Milošević Milutin Milošević 10:31 12.03.2010

Ergić

Da, ima u Politici, poslednji tekst Atina i Sparta

A bilo je i kod mene. Sjajan lik.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:34 12.03.2010

Re: Ergić

Milutin Milošević
Da, ima u Politici, poslednji tekst Atina i Sparta

A bilo je i kod mene. Sjajan lik.

E, hvala Milutine..Zaista sjajan lik...
Verovatno ga znaš iz Švajcarske..
dragonKa dragonKa 10:36 12.03.2010

Re: Ergić

Genijalan lik!
Iako ne pratim sport, redovno čitam njegove kolumne.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:16 12.03.2010

Re: Ergić

Verovatno ga znaš iz Švajcarske..

Nažalost, kroz Bazel sam samo prolazio, a bio samo onda kada smo pobedili Švajcarce u kvalifikacionoj utakmici za Svetsko prvenstvo, tako da nisam upoznao Ivana. A voleo bih. Medjutim, njegove tekstove sam koristio kao izvor ideja za neke svoje članke i materijale
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:30 12.03.2010

Re: Ergić

Milutin Milošević
Verovatno ga znaš iz Švajcarske..

Nažalost, kroz Bazel sam samo prolazio, a bio samo onda kada smo pobedili Švajcarce u kvalifikacionoj utakmici za Svetsko prvenstvo, tako da nisam upoznao Ivana. A voleo bih. Medjutim, njegove tekstove sam koristio kao izvor ideja za neke svoje članke i materijale

Kad sam prvi put naišao na njegovu kolumnu u "Politici", u sporskoj rubrici, počeo sam je čitati samo iz "zemljačkih razloga", računajući da je to neka fudbalska rastezaljka...Nakon pete rečenice sam zanemeo od iznenađenja, a na kraju teksta bio zbunjeno oduševljen. Kasnije sam redovno čitao ono što napiše. Jedno vreme je sin imao obavezu da mi skrene pažnju kad se kolumna pojavi jer nije piosao u nekim pravilnim razmacima. Zaista neobičan mladić..
batou batou 11:50 12.03.2010

Levica

Drago Kovacevic
Važno je da levičarska ideja ne zamre i da se ne rasipa, kao što su se nekad razdvajali marksisti od anarhista. Naravno da svet treba aktivno menjati, ali to ne znači da ga treba prestati teoretski ispitivati. Moraju nastajati uvek nove teoretske konfiguracije da bi se ušlo u kompleksnost odnosa i to je ono što pokušavam da uradim sa svoje pozicije koliko mogu. A što se tiče našeg dela sveta, čini mi se da su tek sad ljudi počeli da shvataju da je rat bio samo jedna velika podvala, i samo je na površini izgledao kao krvav pir nacionalizma i šovinizma. Izgubili smo dignitet i suverenost, praktično smo protektorati kojima upravljaju zapadni prokonzuli. U "civilizovanu Evropu" nismo još ušli zato što nas oni smatraju varvarskim plemenima koja su do juče jedna druge raznosila bagerima. Tek sad, kad su u naš kulturni prostor ušli zapadni kapital, politika i mediji, vidi se kome je rat najviše odgovarao i zašto se ništa nije radilo na tome da se on spreči.
...
Osećam se posebno privilegovanim što imam vreme u kom se stvara prostor za kultivaciju danas sve više zapostavljene ličnosti. Vreme je najskuplji artikl u turbokapitalističkoj dinamici življenja. Vremena ima, samo ga treba koristiti na pravilan način, da se ljudima razvijaju kulturne, a ne isključivo vegetativne potrebe, gde čovek kao biljka sedi pred ekranom.


Gospodine Kovačeviću izvinjavam se ali nešto mi nije jasno u ovoj priči. Naime pitao bih vas kao čovek koji tolike godine svim srcem podržava sve ovo što Ivan Ergić priča kako se ovaj tekst uklapa u vašu stranačku pripadnost, pošto ste vi ako se ne varam član LDP-a ? Ispravite me ako grešim ali sve ovo je u totalnoj suprotnosti sa svim onim što propagira Liberalno Demokratska Partija ako zanemarimo onaj sitni deo o krvavom piru šovinizmna i nacionalizma. Da li se vi to vraćate svojim političkim korenima kada ste 1990 bili na listi Socijalističke partije Željka Mažara u Hrvatskoj ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:58 12.03.2010

Re: Levica

Gospodine Kovačeviću izvinjavam se ali nešto mi nije jasno u ovoj priči. Naime pitao bih vas kao čovek koji tolike godine svim srcem podržava sve ovo što Ivan Ergić priča kako se ovaj tekst uklapa u vašu stranačku pripadnost, pošto ste vi ako se ne varam član LDP-a ? Ispravite me ako grešim ali sve ovo je u totalnoj suprotnosti sa svim onim što propagira Liberalno Demokratska Partija ako zanemarimo onaj sitni deo o krvavom piru šovinizmna i nacionalizma. Da li se vi to vraćate svojim političkim korenima kada ste 1990 bili na listi Socijalističke partije Željka Mažara u Hrvatskoj ?

Ja sam podržavao LDP kao alternativu, kao što je to radio veliki broj ljudi iz NVO sektora...ne učestvujem već dugo u bilo kakvoj stranačkoj aktivnosti,nisam čak izlazio glasati na lokalne izbore na Voždovcu, mada bih na nekim parlamentarnim izborima opet za njih glasao.
Ja jesam levičar i to nikad nisam negirao...
A čak i da nisam, valjda to ne bi bila prepreka da prepoznam čoveka koji misli svojom glavom..
batou batou 12:39 12.03.2010

Re: Levica

Drago Kovacevic

Ja jesam levičar i to nikad nisam negirao...
A čak i da nisam, valjda to ne bi bila prepreka da prepoznam čoveka koji misli svojom glavom..


Onda smo na istoj strani a LDP nam kao levičarima ne može biti nikad, ni u kom slučaju baš nikakva alternativa osim što imaju ispravan stav prema nacionalnom pitanju. Jedino što se meni čini da je njihov nacionalni stav samo posledica želje za kako Ivan Ergić kaže protektoratom kojim upravljaju zapadni prokonzuli a gde bi oni bili desna i leva prokonzulova ruka.
I na kraju mala napomena, levica i NATO ne idu u isti koš jer za mene je NATO produžena ruka korporativno kapitalističkih interesa pa se kao posledica toga ubija sirotinja da bi se oteli prirodni resursi date zemlje koja je na meti uvodjenja demokratije i ljudskih prava.
grol grol 16:22 12.03.2010

Re: Levica

Drago Kovacevic
mada bih na nekim parlamentarnim izborima opet za njih glasao.Ja jesam levičar i to nikad nisam negirao... A čak i da nisam, valjda to ne bi bila prepreka da prepoznam čoveka koji misli svojom glavom..

Da li vi znate da LDP ima najdesniji ekonomski program u Srbiji? Kako moze levicar da glasa za NAJDESNIJU stranku?


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 10:37 12.03.2010

ergic

uvek mi je bio simpatican decko, pratim njegove kolumne od pocetka.
blogovatelj blogovatelj 14:28 12.03.2010

Re: ergic

uvek mi je bio simpatican decko, pratim njegove kolumne od pocetka.


Zar ti citas antiglobalisticku Politiku?
man ray loves me man ray loves me 10:48 12.03.2010

eh

fudbaler koji misli

marksista

neverovatnimiki neverovatnimiki 10:51 12.03.2010

Ivan Ergic

Super je Ivan!!!
djole63 djole63 11:34 12.03.2010

Nisam znao ...

... da je covek toliko svestran. Kapa dole.
Odlican sagovornik i jos bolji razgovor.

Ako se ja pitam, biram ovaj deo:
Kako nađete vrijeme za čitanje filozofske literature? Kada stignete proučavati Adorna, recimo?

- To je još jedan mit, da fudbaleri nemaju vremena za druge stvari i da su sto posto fokusirani na profesionalne obaveze. Mi imamo mnogo više vremena nego bilo koji drugi radnik koji se bavi nekim konvencionalnijim poslom, a druga je stvar to što ga većina fudbalera troši na plejstejšn, igranje pokera i ostalo kulturalno smeće. Osećam se posebno privilegovanim što imam vreme u kom se stvara prostor za kultivaciju danas sve više zapostavljene ličnosti. Vreme je najskuplji artikl u turbokapitalističkoj dinamici življenja. Vremena ima, samo ga treba koristiti na pravilan način, da se ljudima razvijaju kulturne, a ne isključivo vegetativne potrebe, gde čovek kao biljka sedi pred ekranom.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:38 12.03.2010

Re: Nisam znao ...

Odlican sagovornik i jos bolji razgovor.

Zanimala me je ta njegova neobična crta..neobična za jednog fudbalera...
Mada sam znao da su mu deda i otac misleći ljudi...
djole63 djole63 11:58 12.03.2010

Re: Nisam znao ...

Zanimala me je ta njegova neobična crta..neobična za jednog fudbalera...

Eto vidis ... i meni je to najjaci utisak.

Sto bi rekla blogerka AnaWith...
u potrazi za lepotom na neocekivanim mestima
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:00 12.03.2010

Re: Nisam znao ...

djole63
Zanimala me je ta njegova neobična crta..neobična za jednog fudbalera...

Eto vidis ... i meni je to najjaci utisak.

Sto bi rekla blogerka AnaWith...
u potrazi za lepotom na neocekivanim mestima

Da...taman kako reče AnaVith...
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:51 12.03.2010

Ivan Ergić

Kakav lik,jedan od razloga sto uopste i citam Politiku,jos uvek.
Kolumne su mu čudo,sećam se da sam posle prve ostao zabezeknut()...

(svidja mi se i njegova ˝orijentacija˝)
libkonz libkonz 12:07 12.03.2010

Re: Ivan Ergić

Kakav lik

a zna i da igra fudbal
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:20 12.03.2010

Re: Ivan Ergić

Svaka čast zemljače....Ovo je dobrodošla dopuna...
mikele9 mikele9 14:51 12.03.2010

Re: Ivan Ergić

Kakav lik
a zna i da igra fudbal

Ivan je čudo neviđeno! Odgledao sam You Tube i nisam mogao a da ne ostanem bez daha gledajući kako taj momak levičarsko-marksistički-Adornovski daje fantastične golove! Idealan spoj uma i umeća.
nivano nivano 15:04 12.03.2010

odlican tekst

od sada cu citati i njegove kolumne, stvarno nisam znao za njega!!!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 15:06 12.03.2010

Gej ikona :)

Zbog tekstova u Politici našao se i na GayEcho listi muških gej ikona za 2009. godinu

Ja ga obožavam - eh, što nema više takvih muškaraca!
sentinel26 sentinel26 15:11 12.03.2010

Momak

je sazdan od dobrog materijala, bio bi takav i da nije fudbaler.
Takvi na svakom poslu izgaraju..

Pobjedio je sebe, pobjedio sumnju u sebi i samo objektivne okolnosti (viša sila ) mogu da ga spriječe da postiže željene rezultate..
Zaslužuje da se o njemu češće čuje i piše..

Da li se Drago sjećaš golmana Sarajeva Planinića, koji je otkrio aferu nameštanja utakmica i koji je bio poslije toga dogadjaja praktično uništen, karijera je odmah vrtoglavo krenula naniže..
Ni klub, ni FSJ, ni društvo nijesu bili zainteresovani da ga zaštite i pomognu mu jer im je pokvario zabavu..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:57 12.03.2010

Re: Momak

Da li se Drago sjećaš golmana Sarajeva Planinića, koji je otkrio aferu nameštanja utakmica i koji je bio poslije toga dogadjaja praktično uništen, karijera je odmah vrtoglavo krenula naniže..
Ni klub, ni FSJ, ni društvo nijesu bili zainteresovani da ga zaštite i pomognu mu jer im je pokvario zabavu..

Da..Ranko Planinić..Bio je odličan golman. To je bilo šezdesetih godina i cela stvar je završena tako što je Aco Obradović iz Olimpije otišao u SAD-e. Mislim da je bilo nekog selenja u drugu ligu, ne sećam se ko je izbačen...Da li Vardar, Novi Sad ili pak Železničar, zaboravio sam...
Svaka čast kad si se ovog setio..
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:04 13.03.2010

Re: Momak

Isto je bilo i sa Bingulcem, kasnijim doktorom nauka, ministrom i ambasadorom (šta li sad radi, jebem li ga). On se pobunio zbog neznamtijačega, i više nikada nije zaigrao u Zvezdi.
nivano nivano 15:23 12.03.2010

novosti

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:59 12.03.2010

Re: novosti

nivano
http://www.novossti.com/2010/03/policija-na-tragu-ubojici-jovana-ergica/

gospon Drago jel ovo Ivanova rodbina mozda??

Moguće, iako ne znam pouzdano. Ali svi su Ergići iz Gaćeleza i nema ih mnogo...
malisremacc malisremacc 15:25 12.03.2010

Pristojan fudbaler...

...ali ni slučajno neka ekstra klasa.

Ok, marksista, pevač himne.......sve je to njegov izbor i njegova stvar sa kojom se možemo slagati ili neslagati, ali definitivno nije osoba koju treba oglašavati na sva zvona.
Kažeš "fudbaler koji misli".....tačno, misli ali misli i Dule Savić samo na način koji se nama ne dopada i sa kojim se ne slažemo. A bio je i neuporedivo bolji fudbaler a takođe mu niko ne može pripisati neinteligenciju.
I ko od nas ima nekakve kvalifikacije da presuđuju da je Ivan dobar a Dule loš?
Ili nas kvalifikuje političko opredeljenje?
I jedan i drugi podržavaju ono u šta (evidentno) iskreno veruju i pozdravljam ih obojicu kao fudbalere (više Duleta) dok se ideološki obojice pomalo gnušam.
seceranac seceranac 15:32 12.03.2010

Re: Pristojan fudbaler...

I jedan i drugi podržavaju ono u šta (evidentno) iskreno veruju i pozdravljam ih obojicu kao fudbalere (više Duleta) dok se ideološki obojice pomalo gnušam.


Mislim da nije u pitanju da li podrzavaju ono u sta veruju vec kako to rade.
malisremacc malisremacc 15:41 12.03.2010

Re: Pristojan fudbaler...

seceranac
I jedan i drugi podržavaju ono u šta (evidentno) iskreno veruju i pozdravljam ih obojicu kao fudbalere (više Duleta) dok se ideološki obojice pomalo gnušam.

Mislim da nije u pitanju da li podrzavaju ono u sta veruju vec kako to rade.

Javno.
Jedan iz Turske a drugi iz Krunske...s' tim što je drugi zvanično politički angažovan i više medijski eksponiran pa i njegovi gafovi više bodu oči.



JJ Beba JJ Beba 18:02 12.03.2010

Re: Pristojan fudbaler...

..tačno, misli ali misli i Dule Savić samo na način koji se nama ne dopada i sa kojim se ne slažemo. A bio je i neuporedivo bolji fudbaler a takođe mu niko ne može pripisati neinteligenciju.

Duuuuleeee Savić jeste imao fudbalsku inteligenciju - pričalo se da je nosio iglu zadenutu za dres kojom je bockao protivničeke saigrače u šesnaestercu.

i možda je slavniji fudbaler od Ivana al sumnjam da zna za Adorna, sem ako mu žena ne dajdžestira
Ivan O šonjama i muškaračama
geragera geragera 18:42 12.03.2010

Re: Pristojan fudbaler...

malisremacc


I Ergic i ti imate nesto slicno - i jednom i drugom je lako odrediti IQ posle citanja onog sto ste napisali...
intrepid intrepid 22:36 12.03.2010

Re: Pristojan fudbaler...

Duuuuleeee Savić




todor_vasic todor_vasic 16:23 12.03.2010

Sjajan momak

Za vreme priprema i na samom Svetskom prvenstvu,pomalo razocaravajuce rekao kako mu je krivo sto u reprezentaciji nema sa kim da razgovara o knjizevnosti.Mislim da tad jedno vreme cak nije imao ni cimera iz reprezentacije,vec je sa njim u sobi bio neko iz strucnog staba.Inace,na kraju poslednje utakmice protiv Obale Slonovace ( koju smo kao i dve prethodne izgubili ) jedini je od nasih fudbalera otisao da pozdravi nase navijace i bacio dres u publiku.
dali76 dali76 18:45 12.03.2010

kapa dolje

Citao sam tekst Atina I Sparta. Odista je lijepo znati da medju sportistima postoje I ovakvi ljudi.

Kao neko koga zanimaju politicke teorije, imao bi dosta toga odgovoriti Ivanu, al to nije tema.
trninicpetar trninicpetar 22:01 12.03.2010

Bravo zemljače

Neverovatno!Pa zar je ovaj dečko fudbaler.Toliko sam sretan što mi je zemljak.
Gospodine Kovačeviću hvala Vam što ste mi skrenuli pažnju na njega.Posebno me dirnulo,da je to posljednji sportaš koji je pjevao himnu "Hej Sloveni".Bez obzira kako to sada gledali, ali uz tu himnu sam imao osjećaj da pripadam jednoj slavnoj zemlji.Film mi se vraća u Manilu 1978. i pobedničko postolje naših košarkaša.Kako vrijeme prolazi sve mi se čini da će nas biti sve više levičara.Ovaj turbo-kapitalizam je satanska tvorevina,koja će nas samljeti prije nego i shvatimo što nam se sprema.
Što se tiče LDP to nije nikakva alternativa.Čak mislim da su oni pravi predstavnici nekih ajkula koji nakon istrošenog zapadno-liberalnog kapitalizma,traže žrtve na posrnulom Balkanu.
Primite moje pozdrave iz Holandije.
intrepid intrepid 22:21 12.03.2010

Re: Bravo zemljače

.Bez obzira kako to sada gledali, ali uz tu himnu sam imao osjećaj da pripadam jednoj slavnoj zemlji.



imao si los osecaj. zasto zivis u holandiji kad toliko mrzis tu satansku tvorevinu? kupis lepo avionsku kartu i za par sati si u severnoj koreji ili na kubi, pa uzivas u blagostanju komunisticke drzave.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:40 12.03.2010

Re: Bravo zemljače

Gospodine Kovačeviću hvala Vam što ste mi skrenuli pažnju na njega.

Ivan je stvarno momak vredan pažnje..
Primite moje pozdrave iz Holandije.

I Vama svako dobro...
trninicpetar trninicpetar 00:00 13.03.2010

Re: Bravo zemljače

intrepid
Otkud vama ta glupost da je Juga bila ravna Kubi i S.Koreji.Ne znam kada ste vi rođeni,ali mi smo u mojoj generaciji navijali za Jugu.Također mi je čudno da vi tvrdite kako ja mrzim Holandiju.Otkud vama to.Ja samo kažem,a iznenadili bi se koliko to isto misle holanđani da je ovaj neoliberalizam nemilosrdan.Da vam objašnjavam zašto živim u Holandiji nema smisla.Neki prije vas su me otjerali iz Zagreba,jer se nisam uklapao u koncept stvaranja neke nove države,ali sad me vi selite iz Holandije,a to neće baš moći tako,jer ovo je država duge demokratske tradicije,za razliku od Hrvatske.Ja i gospodin Drago Kovačević nismo samo tako,ostavili svoju djedovinu i zato vas molim da to shvatite.
geragera geragera 02:05 13.03.2010

Re: Bravo zemljače

trninicpetar
intrepid
Otkud vama ta glupost da je Juga bila ravna Kubi i S.Koreji.Ne znam kada ste vi rođeni,ali mi smo u mojoj generaciji navijali za Jugu.Također mi je čudno da vi tvrdite kako ja mrzim Holandiju.Otkud vama to.Ja samo kažem,a iznenadili bi se koliko to isto misle holanđani da je ovaj neoliberalizam nemilosrdan.Da vam objašnjavam zašto živim u Holandiji nema smisla.Neki prije vas su me otjerali iz Zagreba,jer se nisam uklapao u koncept stvaranja neke nove države,ali sad me vi selite iz Holandije,a to neće baš moći tako,jer ovo je država duge demokratske tradicije,za razliku od Hrvatske.Ja i gospodin Drago Kovačević nismo samo tako,ostavili svoju djedovinu i zato vas molim da to shvatite.


Intrepid, priznaj da se sad osecas glupo.
intrepid intrepid 04:49 13.03.2010

Re: Bravo zemljače

Intrepid, priznaj da se sad osecas glupo.


u londonu, muk j..o te. sta covek nalupa pa ostade ziv. strasno.
seoski.zmaj seoski.zmaj 23:29 14.03.2010

Ko(l)umne

Prvi put kada sam čitao Ergićevu kolumnu u Politici, pitao sam se da li slika autora stoji ispod ili iznad teksta... Bilo mi je nepojmljivo da je tekst napisao fudbalski profesionalac. Posle nekoliko rečenica dovedeš u pitanje onu našu "Ko nema u glavi ima u nogama". Hvala mu veliko na tekstovima koje sam pročitao.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana