Društvo| Gradjanske inicijative| Ljudska prava| Politika

Gradonačelnikov alibi ili spremnost za razgovor?

Nune Popović RSS / 23.02.2010. u 19:10

167rodl.jpg

(Utorak, 23.02.2010. u 19:10) Nakon mukotrpne borbe da se ispoštuje osnovni red i pravo građana da se projekat rekonstrukcije Bulevara u celosti učini dostupnim javnosti, u poslednjih nekoliko sati (u kasnim popopdnevnim satima) na sajtu Grada Beograda objavljena je sledeća informacija: »Prema nalogu Gradonačelnika Beograda, Javno komunalno preduzeće „Zelenilo Beograd" na svoj sajt www.zelenilo.rs postavilo je dva elaborata iz 2006. i 2008. o stanju drvoreda na Bulevaru kralja Aleksandra. Elaborate možete preuzeti ovde."

Na ponuđenom linku u uvodu je napisano: "O svim detaljima vezanim za zamenu drvoreda u ulici Bulevar kralja Aleksandra, zainteresovani građani mogu se raspitati u prostorijama JKP Zelenilo Beograd, Mali Kalemegdan br. 8, dana 24.02.2010. od 10-14 časova, gde će se pored stručnjaka JKP Zelenilo Beograd, nalaziti i autori studija."

To znači da građani (s obzirom na iskazano zanimanje i revolt) imaju nedopustivo malo vremena da dobiju tražene informacije, naravno pod preduslovom da za tu mogućnost uopšte i saznaju.

Smatram da je to nova nekorektnost i pravljenje alibija u poslednjem trenutku za gradonačelnika, jer:

1. Odavno je trebalo predstaviti celokupan projekat javnosti, što ni ovom prilikom nije urađeno.

2. Trebalo je organizovati javnu stručnu raspravu i omogućiti javno iznošenje mišljenja o elaboratima, što ni ovog puta nije predviđeno da se učini (za šta bi mogao da se iskoristi potencijal gradskog medija RTV  Studija B).

3. U ovom trenutku nije bitno koliko građani imaju vremena da vide tražene elaborate, već koliko će imati vremena da na iste reaguju. Po tome će se meriti, da li je ovaj potez gradonačelnika pravljenje alibija u poslednjem trenutku ili je zaista spremnost da se komunicira sa građanima Beograda koji su protiv seče platana.

4. U čemu je smisao pozivanja građana da diskutuju sa stručnjacima i autorima elaborata, ako će ta diskusija ostati u četiri zida neke kancelarije "Zelenila Beograd", jer ni autori, ni stručnjaci "Zeleninila" nemaju ingerencije za menjanje već donete odluke  o seči platana?

U svakom slučaju, sada su elaborati o stanju drvoreda barem dostupni javnosti, pa su na redu stručnjaci da suoče svoja mišljenja, pod uslovom da im je za to ostavljeno dovoljno vremena od strane gradskih vlasti.

 

UPDATE (24.2.2010. / 9.30h): U vezi elaborata „Sanacija zdravstvenog stanja drvoreda i pojedinačnih stabala u Bulevaru Kralja Aleksandra od Trga Nikole Pašića do Ustaničke ulice", koji je najzad objavljen, na uporno insistiranje javnosti, građanska inicijativa „Sačuvajmo beogradske platane" ukazuje na 11 manipulacija i nesaglasnosti onoga što piše u elaboratu sa onim što su govorili čelnici Gradskog Zelenila i službenici Grada, uključujući gradonačelnika. VIŠE POGLEDAJTE OVDE.  

 



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Gonzo92 Gonzo92 23:11 23.02.2010

Re: Zašto

zašto se izbegava stručna javna rasprava o seči platana?


Bojim se da ces opet moj post da propratis smajlijem... Ali mislim da je to zato sto ogromna vecina gradjana jednostavno ima preca posla, ili sto mozda smatraju da je odluka ispravna, i sto zeli da se to sto pre obavi.
Nune Popović Nune Popović 23:16 23.02.2010

Re: Zašto

Onda nije bilo potrebno ni da objavljujete ove Elaborate.

Šta će demokratskoj vlasti demokratska procedura kada narod ima preča posla.

Ovi "ludaci" iz EU, što to praktikuju, oni pojma nemaju, tu je "Zelenilo", treba samo par fotki da iskoristi kako je to urađeno u Antverpenu i eto ga.

Ko je još video da javna stručna rasprava nečemu služi.
Gonzo92 Gonzo92 23:23 23.02.2010

Re: Zašto

Iskreno, mislim da nije. Jednostavno, toliko ima drveca u BG, pbnavljanje drvoreda je nesto sto se non stop dogadja, valjda zato i postoje sluzbe (izmedju ostalih i "gradsko zelenilo" ako se jos tako zove) i ljudi koji su dovoljno strucni i koji o tome brinu. Javne rasprave oko svake ulice bi bile preskupe i kocile bi proces, i verujem da bi posle dve-tri gradjani izgubili interesovanje. Sa tim treba ici samo u izuzetnim slucajevima, (hipoteticki - da li srusiti Skadarliju, uzorati park preko puta skupstine i nesto drasticno kao to).

P.S. Sad videh napisao si:

Onda nije bilo potrebno ni da objavljujete ove Elaborate.

Ja nisam nista tu objavljivao.
Nune Popović Nune Popović 23:30 23.02.2010

Re: Zašto

Javne rasprave oko svake ulice bi bile preskupe i kocile bi proces, i verujem da bi posle dve-tri gradjani izgubili interesovanje. Sa tim treba ici samo u izuzetnim slucajevima, (hipoteticki - da li srusiti Skadarliju, uzorati park preko puta skupstine i nesto drasticno kao to).


Zanimljive ideje! Da li je to ono što možemo da očekujemo u okviru projekta OBNOVIMO BEOGRAD: rušenje Skadarlije, preoravanje Pionirskog parka...?

Daj još neku insajdersku informaciju, da se ljudi pripreme na sledeće poteze, mislim za stručne javne rasprave na te "teme".

A odlično je sto rekonstrukcija Bulevara nije tako veliki projekat, koji zaslužuje javnu raspravu, jer je to samo "obična ulica".
Gonzo92 Gonzo92 23:36 23.02.2010

Re: Zašto

Daj još neku insajdersku informaciju, da se ljudi pripreme na sledeće poteze, mislim za stručne javne rasprave na te "teme".


Nemam ja nikakvu insajdersku informaciju, ja i nisam u Srbiji. Da, bulevar je samo jedna obicna ulica. Bila je jako ruzna od ETF-a pa na gore, nadam se da ce izgledati mnogo bolje kad se sledeci put prosetam njomezi.
Nune Popović Nune Popović 23:41 23.02.2010

Re: Zašto

Taman kad se vratiš, biće jako lepo, ovako:



Biće kao na propagandnoj vizualizaciji: zima, a krošnje zimzelenih stabala pune lišća.
Gonzo92 Gonzo92 23:43 23.02.2010

Re: Zašto

Sneg ili lisce, nema veze, meni ovo izgleda fino. Ah, kad se setim ETF-a, to su bili dani. KST, domovina, Lola...
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:33 24.02.2010

Re: Zašto

Zanimljive ideje! Da li je to ono što možemo da očekujemo u okviru projekta OBNOVIMO BEOGRAD: rušenje Skadarlije, preoravanje Pionirskog parka...?

Pa seku oni stalno, samo što niko ne obraća pažnju. Recimo na Kalemegdanu svake godine seku li seku. Tako su recimo posekli prošle-pretpošle godine nekoliko ogromnih stabala da bi napravili veći prostor za "slušanje" muzike, a jedno baš ogromno (i potpuno zdravo, video sam skoro sve trupce poslagane) stablo su posekli - jer je kao bilo blizu dečjeg igrališta (u stvari smetalo tadašnjem vlasniku kafane Mali Kalemegdan) - a onaj pijani magarac pao sa bedema kod medveda tokom Beer Festa, i eto odmah izgovora. Pa posekli nekoliko potpuno zdravih borova, jer je "pejsažni urbanista" imao probleme što ih je previše, pa...
mivlad mivlad 23:33 23.02.2010

Brojke iz elaborata

Upravo gledam Elaborat iz 2008.

U njemu je na potezu od Gosvortijeve do Gvozdiceve, dakle, desna strana Bulevara sa najvecim stablima, predvidjeno za secu samo 12 od 142 stabla. Isekli bi ili ce iseci ako ih ne sprecimo, sa te strane 130 izlecivih ili zdravih stabala. Za secu je 8,4 % a oni seku 100%.

Na desnoj strani Bulevara od Ruzveltove do Batutove od 188 stabala 36 je predvijdeno za secu ili 19.1 %. Pri tom je 12 od ovih 36 stabla u nizu, tako da je u ostalom drvoredu samo 24 trulla stabla.Na primer poseceno stablo 362, oznaceno kao da ima centralnu trulez i potpuno trulo (sto nije bilo), jedino je predvijdeno za secu u nizu od 15 stabala.

Ukupno od 330 stabala, za secu je odredjeno 48,

ostalih 292 platana, 85,5% drvoreda sece se zbog odluke Zelenila.
Nune Popović Nune Popović 23:37 23.02.2010

Re: Brojke iz elaborata

I onda kažu da stručna javna rasprava nije potrebna.
Gonzo92 Gonzo92 23:49 23.02.2010

Re: Brojke iz elaborata

A sta ako narod na javnoj strucnoj raspravipodrzi secu stabala?
Nune Popović Nune Popović 23:52 23.02.2010

Re: Brojke iz elaborata

Na glupo pitanje ne može da se da pametan odgovor.
Gonzo92 Gonzo92 23:53 23.02.2010

Re: Brojke iz elaborata

Nune Popović
Na glupo pitanje ne može da se da pametan odgovor.


Moze.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:16 24.02.2010

Mali doprinos



Slikao danas na Novom groblju, spomenik braniocima Beograda u Prvom svetskom ratu. Dobro, nije Bulevar, ali iza ledja ovog ratnika se vide krosnje. I on ih svojom figurom stiti.
Nune Popović Nune Popović 00:19 24.02.2010

Re: Mali doprinos

Gonzo92 Gonzo92 00:20 24.02.2010

Re: Mali doprinos

ali iza ledja ovog ratnika se vide krosnje.


Odmah da se to posece.
smokvica92 smokvica92 00:25 24.02.2010

Zelenilo

uklonilo sa sajta Rešenje. Ne znam da li kapiraju koliko nas ga je već skinulo i snimilo?
Da nije tužno bilo bi smešno.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:30 24.02.2010

Re: Zelenilo

možda se zajebali pa stavili pogrešnu verziju. trebali su onu što su je za vikend pisali.
dexter92 dexter92 00:31 24.02.2010

Re: Zelenilo

Zavera bato!
:)
Nune Popović Nune Popović 00:35 24.02.2010

Re: Zelenilo

dexter92 dexter92 00:38 24.02.2010

Re: Zelenilo

Moj 'feeling' je da se u tu rekonstrukciju Bulevara izugradjivalo i kuso i repato.
Svaka medijska buka oko toga je nepozeljna. Nedaj Boze da neko zatrazi da se pokazu troskovi. Otuda teznja da se spusti lopta.
Ali to je samo moj osecaj...
maksa83 maksa83 00:38 24.02.2010

Re: Zelenilo

dexter92
Zavera bato!
:)

Tebi je to skoroz normalno i ono, kao - okej?

Fijufić, sadgavidišsadganevidiš. Hehe, samo da nešto popravimo.

Samo pokazuju da su kosmički pajaci koji ne znaju šta rade.

Ne bih im dao bosiljak na terasi da mi zalivaju, a kamoli da brinu o gradskom zelenilu.
Nune Popović Nune Popović 00:40 24.02.2010

Re: Zelenilo

Ne bih im dao bosiljak na terasi da mi zalivaju, a kamoli da brinu o gradskom zelenilu.


Nemoj tako, to su stručnjaci. Jesi video kako su copy/paste fotke iz Antverpena preuzeli kao svoj Predlog i Elaborat?
maksa83 maksa83 00:50 24.02.2010

Re: Zelenilo

Nemoj tako, to su stručnjaci. Jesi video kako su copy/paste fotke iz Antverpena preuzeli kao svoj Predlog i Elaborat?

Jbg, moj bosiljak nije iz Antverpena, nego odavde negde, tako da ostajem pri tome da bih ih držao podalje od njega. Ali ga od skora držim na oku da ne postane agresivan i krene da napadne gazdu (mene), jbg., vidiš šta se sa Platanima desilo.
Nune Popović Nune Popović 00:52 24.02.2010

Re: Zelenilo

U pravu si. Što je sigurno - sigurno.

smokvica92 smokvica92 01:50 24.02.2010

Re: Zelenilo

Moj 'feeling' je da se u tu rekonstrukciju Bulevara izugradjivalo i kuso i repato.


Upravo to! Ne mogu da se setim afere (a bilo ih je) u kojoj su sve političke opcije bile ovako složne, uz podršku i ćutanje medija. I pitam se koliko stanova, automobila, miliona je dosta za jednog čoveka? Sve su nam pokrali, pa mogu makar drveće da nam ostave.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 03:52 24.02.2010

Re: Zelenilo


uklonilo sa sajta Rešenje. Ne znam da li kapiraju koliko nas ga je već skinulo i snimilo?
Da nije tužno bilo bi smešno.


jaooj...stavili pa povukli...hahahahaha..pa oni su potresni u svom amaterizmu...

a ceo dil ne da smrdi nego....
mivlad mivlad 02:12 24.02.2010

11 manipulacija o platanima

11 manipulacija sa platanima

U vezi elaborata „Sanacija zdravstvenog stanja drvoreda i pojedinačnih stabala u Bulevaru Kralja Aleksandra od Trga Nikole Pašića do Ustaničke ulice”, koji je najzad objavljen, na uporno insistiranje javnosti, u ime Facebook grupe „Sačuvajmo beogradske platane” želim da ukažem na očigledne manipulacije i nesaglasnost onoga što piše u elaboratu sa onim što su govorili čelnici Gradskog Zelenila i službenici Grada, uključujući gradonačelnika:

1. U elaboratu se nigde ne preporučuje zamena celog drvoreda, već samo pojedinačnih stabala. To, dakle, nije odluka stručnjaka nego političara i direktora.

2. U elaboratu se preporučuje da se poseče samo 48 od 330 stabala koja su zahvaćena sadašnjom rekonstrukcijom Bulevara. To znači da je 85,5% zdravog ili izlečivog drvoreda ili 282 pojedinačna stabla predviđeno za seču bez stručnih razloga.

3. Podatak da je 70% drvoreda trulo, koji je navođen kao argument za seču, manipulativan je, jer se odnosi na ceo Bulevar od Trga Nikole Pašića do Ustaničke ulice i odnosi se na svaki oblik truleži, pa i onaj koji lako može biti uklonjen. U stvari, centralnu trulež debla ima manje od 48 stabala, pošto se mnoga seku iz drugih razloga (nekroze kore itd.)

4. Platan broj 562, koji je jedini za sada posečen, bio je jedini predviđen za seču u nizu od 15 stabala. U studiji je označen sa „centralna trulež, za seču”. Takva stabla su u studiji opisana kao stabla kod kojih je „centralni deo debla obično u potpunosti istruleo”. To pokazuje da su ocene u studiji barem delom preoštre, jer je pomenuto deblo imalo trulež samo na određenoj visini i u procentu od oko 20-30% ukupnog obima debla. Panj koji je ostao zbog intervencije građana, potpuno je zdrav.

5. Ovih dana se govorilo o prisutnoj nekrozi kore kao o još jednom argumentu za seču. U studiji se kaže da se na najvećem broju stabala ova nekroza može lako sanirati.

6. U studiji se kaže da je uzrok truleži na presecima grana to što su grane horizontalno orezane. Međutim, pri orezivanju koje je vršeno posle ove studije, sve grane su orezane horizontalno. Takođe, navodi se da ne treba seći grane deblje od 15 cm. Posle ove studije sečene su i takve grane. Ko je za to odgovoran?

7. U studiji se nigde ne navodi broj stabala na kojima se se pojavila dublja (do 50 cm) trulež na orezanim debljim granama. U javnosti je objašnjavano da su te grane zdrave samo po obodu debljine 3-5 cm i da bi grane koje su iznikle na tim granama zbog toga mogle da se polome. Međutim, nigde nije naveden broj takvih stabala. Može ih biti samo onoliko koliko je slika takve truleži u elaboratu.

8. Deo drvoreda koji sada nije predviđen za vađenje, od Trga Nikole Pašića do Ruzveltove, označen je kao „najviše ugrožen od centralne truleži.”. Od 119 stabala predloženih za seču ne celom Bulevaru do Ustaničke ulice, 71 je u tom delu drvoreda, a samo 48 u sada predviđenom za vađenje.

9. Navodilo se kao razlog za sečenje to što je platan alergeno drvo. Autori studije, međutim, predlažu za sadnju vrste koje su takođe alergene.

10. U štampi su kao trule grane prikazivane i grane koje su u studiji uzete samo kao primer orezanog drveća. U stvari, ove grane su sasvim zdrave i njihov tamni deo u sredini ne ukazuje na trulež. Direktor Gradskog zelenila je izjavio da je na orezanim stablima trulež vidljiva golim okom i da zato seku drvo koje spolja izgleda zdravo. Međutim, ako su stabla orezana prošle godine u skladu sa studijom onda to znači da je trulež sa većine njih skinuta, pa se ona ne može videti golim okom.

11. U studiji se nigde ne navodi da je ceo drvored opasan po građane. Stabla sklona padu su označena za hitnu seču još 2008 godine. Zašto tada nisu isečena ako je briga za bezbednost bila toliki prioritet Gradskog zelenila?

Ovde sam naveo samo manipulacije koje su navodile građane da veruju da je stanje drvoreda mnogo lošije od onog prikazanog u elaboratu iz 2008 godine. Ostavio sam po strani sve manipulacije čiji je cilj bio izazivanje straha od padanja drveća i grana.


Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 03:59 24.02.2010

Re: 11 manipulacija o platanima

hvala za update. e sada ako ovo nije dovoljno da se otvori strucna rasprava i traze druga ekspertska misljenja, kao i da se pogleda u pozadinu i razloge za predvidjenu secu, onda ne znam sta jeste...
Tamara Ćetković Tamara Ćetković 09:00 24.02.2010

Re: 11 manipulacija o platanima

Nune Popović Nune Popović 09:59 24.02.2010

Re: 11 manipulacija o platanima

hvala za update. e sada ako ovo nije dovoljno da se otvori strucna rasprava i traze druga ekspertska misljenja, kao i da se pogleda u pozadinu i razloge za predvidjenu secu, onda ne znam sta jeste...


Dužnost gradskih vlasti je da omogući javnu stručnu raspravu. I to je trebalo da učini odavno. Ako je za svega nekoliko sati nakon objavljivanja Elaborata izašlo ovoliko pitanja, očigledno je da bi ih bilo još više da je ispoštovana procedura i da je stručnoj javnosti ostavljeno više vremena da iznese svoje mišljenje, predloge, kritike. A najpogrešnije od svega je što se misli i ponaša, kao da javna stručna rasprava nije put do najboljeg rešenja i odluke, pa time i rezultata projekata od javnog značaja.
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 10:46 24.02.2010

Re: 11 manipulacija o platanima

I to je trebalo da učini odavno.


slazem se , nije bilo ni r od redovnog i ispravnog procesa... i ova dva dana sto su dali posto je odluka vec donesena su cista smejurija i vredjanje zdravog razuma. treba krenuti od pocetka, ovog puta kako treba - uz ucesce javnosti i eksperata. a na sta sve ovo vuce, trebalo bi lepo obraditi i temu metro vs. LTR i projekat rekonstrukcije. Ko zna kakve su se nepravilnosti tu potkrale ....

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:57 24.02.2010

Re: 11 manipulacija o platanima

Konacno! Svaka cast na svim ovim podacima na jednom mestu. Ovo je osnova za ravnopravnu raspravu a ne neke brosurice sklepane za dva sata u kojima nas sve obmanjuju (opet sa parama gradjana). A onda da vidimo kakve su jos price u pitanju jer sada je opravdano sumnjati da ovo nije sve. A onda da cujemo kako ce Djilas i njegove kolege da odgovore.
Kraja Kraja 18:44 24.02.2010

...da li ce...

...o novom drvoredu da se brine ista firma koja to nije ni dosada radila kako treba...
...da li ce neko odgovarati (znam dosadan sam) za nebrigu i zloupotrebu ovlascenja u "odrzavanju" bulevarskog drvoreda..?

...posto vidim da pojedinci (iz struktura) posle neuspelog plana A i plana B, vec razradjuju strategiju povlacenja, treba insistirati da sve "izvrsne odluke" imaju potpis POJEDINCA a ne INSTITUCIJE, kako se sutra ne bi sakrivali iza "gradskih odluka"....
Olga Medenica Olga Medenica 17:51 24.02.2010

elaborat

2 na 1
Kraja Kraja 18:49 24.02.2010

...za gonzoa...

....neka sam finansira sve ludosti i terapije domacih vlastodrzaca i neka se zabavlja do mile volje...ja mu se necu mesati u nacin trosenja novca...a dotle, mozemo mi malo da presecemo priliv sredstava u gradsku kasu pa ce nekome da postane vruce ispod dupeta...
Gonzo92 Gonzo92 20:03 24.02.2010

Re: ...za gonzoa...

...za gonzoa...
....neka sam finansira sve ludosti i terapije domacih vlastodrzaca i neka se zabavlja do mile volje...ja mu se necu mesati u nacin trosenja novca...a dotle, mozemo mi malo da presecemo priliv sredstava u gradsku kasu pa ce nekome da postane vruce ispod dupeta...


Presecite.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana