Film| Hronika| Politika| Život

"La Guerra Infinita"

trener92 RSS / 22.02.2010. u 21:05

 

18+

ili o miru, humanosti i još mnogo čemu

 

"Mi smo na Kosovu jer želimo

etničko čišćenje

da zamenimo

tolerancijom i međusobnim poštovanjem

naša poruka je jasna:

Mir i humanost prevladaće Kosovom"

 

William Jefferson "Bill" Clinton

 

Upozorenje:

film, koji sledi , gledate na sopstvenu odgovornost.

Dvoumio sam se oko naslova :

"Crna rupa "

"  Istina iz drugog ugla "

"Zalažem se za...istinu" ,ali nisam hteo da parafraziram Zorana Radmilovića

" Beštije pod okriljem "Milosrdnih anđela"

ili

"Pod budnim (širom zatvorenim) okom "Milosrdnog anđela"

ili ...jednostavno kako je i naslovljen

"La Guerra Infinita"

Nameće se bezbroj mučnih pitanja, posle gledanja ovog filma.

Kao jedno od takvih je ;

Ovaj film je prikazan 2008.godine.

Zašto naša državna  Televizija, nije do sada našla za shodno da nam prikaže?

Zašto sada? 

 

Ako mislite da  ovo pitanje nema veze sa ovim što ćete(ako ćete pogledati)

pogledajte drugi deo filma, 

danas na RTS 1 u 21h i 25.` pod nazivom  "Beskonačni rat 2"

Nastavak dokumentarnog filma "Beskonačni rat" Rikarda Iakona, novinara RAI-a, o surovoj kosovskoj stvarnosti i putevima droge i oružja.

Kako na Kosovu i Metohiji funkcionišu tajne vojne strukture OVK, kojim putevima droga i oružje stižu na Kosovo, kakve su veze terorista na Balkanu sa Avganistanom, videćete u nastavku uzbudljivog dokumentarnog filma "Beskonačni rat" italijanske televizije RAI.

Biografija autora filma

Riccardo Iacona (wikipedia na italijanskom jeziku)

, italijanski novinar i televizijski voditelj. Nakon što je diplomirao na Univerzitetu u Bolonji, u periodu od 1980. do 1987. godine, radio je kao pomoćnik reditelja na televizijskim i filmskim projektima.
Godine 1987. Iakona je počeo da radi za televiziju "RAI Tre" na kojoj je prikazan veliki broj njegovih dokumentaraca.
Istraživački projekti Rikarda Iakona su uglavnom društveno angažovani sa naglašenom ličnom stranom.
U septembru 2008. godine premijerno je emitovan film Beskonačni rat o situaciji na Kosovu i Metohiji i povezanosti terorista na Balkanu sa Avganistanom.
Jedan od njegovih najuspešnijih projekata je film Hleb i politika, koji je emitovan u tri nastavka, a opisuje politiku novog milenijuma u tri različita konteksta - grad, region i parlament.

Iakona je 2007. godine dobio prestižnu nagradu za novinarstvo "Nino Culićija" koju dodeljuje grad Marsala. Kao obrazloženje nagrade navodi se da je "Iakona uspeo da, uz hrabrost i istrajnost, razvije slobodan duh i ostane podalje od pritisaka i suprotstavljenih interesa".

Početkom 2008. godine, Iakona je dobio i nagradu Itaka udruženja Univerziteta Ulikses, koju su osnovali studenti poreklom iz Italiji koji danas žive u inostranstvu. Iste godine Iakona je dobio nagradu "Premio Sulmona" za izuzetan doprinos u novinarstvu i kulturnom stvaralaštvu.
Godinu dana priprema, poseta sajtovima, snimanje i editovanje, prešao pet država - Kosovo, Makedonija, Srbija, Turska i Avganistan - i 3 sata od izveštaja koji će biti emitovan 19. i 26. septembra u ranim večernjim o Raitre.

Rai Tre je dobio nagradu u Italije 2008, prva epizoda je kasnije prikazana pod nazivom "Kosovskih devet godina."

Rikardo Iacona predstavio je o detalje užasnom etničkom čišćenju,o  Kosovarima koji su bili žrtve Srba. Od 1999, kada je NATO dobio rat protiv Srbije, i zajedno sa UN preuzeo kontrolu nad Kosovom, 250.000 Srba proterano sa Kosova, samo iz razloga etničke mržnje, samo zato što Srbi. Njihove kuće  su spaljene, njihove zemlje su devastirane, njihove crkve su uništene, čak i najstarije i vredne, one od 1300, njihova groblja su oskrnavljena i prekopana ,srušena cela naselja  samo da spreči Srbe koji su tamo živeli stotinama godina da se ne mogu vratiti.

Uprkos prisustvu NATO-a, veliki broj naoružanih grupa Albanaca Kosovara primenjuje  jedan od najsvirepijeg  i sistematskog etničkog čišćenja koje je  Evropa doživela posle Drugog svetskog rata, čime se uništava sama ideja multietničke države, koja je , potekla posle vojne kampanje NATO-a protiv  Srbije. Ali, postoji više: u ovih devet godina, Kosovo je postalo glavno mesto na putu ulaska droge u našu zemlju i dalje širom Evrope, i, opet, uprkos prisustvu NATO i UN , Kosovo se pretvorilo u malu Kolumbiju, narko kartel u srcu Evrope.

Brojevi su zapanjujući: 80 odsto svih droga proizvedenih u Avganistanu ,prolazi ,na putu ka Evropi iz doline i planina "oslobođenog" Kosova . Nagomilano ogromno bogatstvo od trgovine drogom učinili moćnim u inostranstvu i kod kuće članove kosovske albanske mafije, koji mogu potkupljivati  političke stranke, koje se sada nalaze na čelu Kosova, tako da se postavlja veliki znak pitanja ,na demokratskom ustrojstvu nove države rođene 17. februara ove godine , proglašene  jednostranim aktom.
Ali otvoreni putevi droge i oružja koje  NATO nije uspeo u ovih devet godina protektorata da  zatvori, su oni koji vode do  međunarodnog islamskog terorizma"

 "Beskonačni rat"

 

 

 




Komentari (79)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 22:13 22.02.2010

Горак укус

Знам овај Јаконин филм, никада нисам успела да га одгледам до краја. И поред извесних непрецизности у преношењу догађаја, потресан је и поставља мноштво тешких питања. Остаје и горак укус јер, бојим се да смо потпуно немоћни када је о косовској трагедији реч.

Ovaj film je prikazan 2008.godine.

Zašto naša državna Televizija, nije do sada našla za shodno da nam prikaže?

Zašto sada?


Поставио си права питања, али они који би требало сумњам да ће одговорити на њих.
cbronson cbronson 22:44 22.02.2010

Re: Горак укус

pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?
AlexDunja AlexDunja 22:48 22.02.2010

Re: Горак укус

pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?

zasto o tome ne bi brinuli oni
koji su ih ( iz poreza) placali da organizuju i iniciraju,
a to, verovatno, nisu znali.
sada znaju.(ako, tojest?)
mariopan mariopan 22:56 22.02.2010

Re: Горак укус

Teško je to gledati.

Ovo što je Kosovo danas, to je upravo ono što su i hteli od njega da naprave.
Priča o "namerama" je priča za malu decu.

Ne treba zaboraviti da su te teroriste obučavali i naoružavali upravo ovi koji su danas na Kosovu "garant mira i bezbednosti", zato im teroristi na volšeban način "beže" iz "zatvora" (baze koja je njihova "sigurna kuća", zato nema istarga za ubistva, otmice i sve drugo što tamo rade. To je istina i to je stvarnost. Teroristi su samo izvođači radova.

Nedostaje samo da se sve to isto uvede i na severu Kosova, ali radovi su u toku.
mariopan mariopan 23:02 22.02.2010

Re: Горак укус

cbronson
pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?

Pa bio je jedan u Hagu,(druge nisu mogli da pronađu, nemaju vremena , održavaju mir) ali i on samo da bi dobio sertifikat da je nevin, oni tamo idu samo po taj papir, formalnost, ništa drugo.
trener92 trener92 23:04 22.02.2010

Re: Горак укус

mirelarado
Знам овај Јаконин филм, никада нисам успела да га одгледам до краја. И поред извесних непрецизности у преношењу догађаја, потресан је и поставља мноштво тешких питања. Остаје и горак укус јер, бојим се да смо потпуно немоћни када је о косовској трагедији реч.

Ovaj film je prikazan 2008.godine.

Zašto naša državna Televizija, nije do sada našla za shodno da nam prikaže?

Zašto sada?


Поставио си права питања, али они који би требало сумњам да ће одговорити на њих.

Ne znam, još sam pod utiskom ovog drugog dela koji sam gledao.Ne znaš koje pitanje pre da postaviš.
Nekako mi se čini da se ovo poklapa sa onom inicijativom ili peticijom, kako to već zovu, onih 200 potpisanih "intelektualaca, protiv ulaska Srbije u NATO.
Ako je to namera. Ne vidim drugi razlog, pogotovo posle ovog drugog dela.
Kako je pitao novinar onu ženu iz UN "Šta oni ustvari rade tamo protiv čega se bore ?"
Proizvodnja droge je povećana ne znam koliko puta od kako su ovi iz Nato u Avganistanu.
Ništa tu nije jasno ( i mnogo toga je jasno), i kome prodaju šarenu lažu?
O ovom prvom delu , šta da se kaže, nema šta.
trener92 trener92 23:07 22.02.2010

Re: Горак укус

cbronson
pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?


Ne znam ni ja , oni koji su sve ovo napakovali i osmislili sada treba da dele pravdu. Sve je iščašeno totalno
trener92 trener92 23:38 22.02.2010

Re: Горак укус

AlexDunja
pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?

zasto o tome ne bi brinuli oni
koji su ih ( iz poreza) placali da organizuju i iniciraju,
a to, verovatno, nisu znali.
sada znaju.(ako, tojest?)


Izgleda da neće, evo i u Holandiji je pukla vlada jer se nisu složili oko slanja (povlačenja ) vojnika u(iz) Avganistan.
trener92 trener92 23:40 22.02.2010

Re: Горак укус

mariopan
Teško je to gledati.

Ovo što je Kosovo danas, to je upravo ono što su i hteli od njega da naprave.
Priča o "namerama" je priča za malu decu.

Ne treba zaboraviti da su te teroriste obučavali i naoružavali upravo ovi koji su danas na Kosovu "garant mira i bezbednosti", zato im teroristi na volšeban način "beže" iz "zatvora" (baze koja je njihova "sigurna kuća", zato nema istarga za ubistva, otmice i sve drugo što tamo rade. To je istina i to je stvarnost. Teroristi su samo izvođači radova.

Nedostaje samo da se sve to isto uvede i na severu Kosova, ali radovi su u toku.

Kakav to lik treba da bude pa da pobegne iz "Bond-stila" ,Vanzemaljac? a posle ga uhvate i leži 10 godina zbog ubistva policajaca.Neverovatno.
AlexDunja AlexDunja 23:46 22.02.2010

Re: Горак укус

Izgleda da neće, evo i u Holandiji je pukla vlada jer se nisu složili oko slanja (povlačenja ) vojnika u(iz) Avganistan.

tamo, bar padaju.
trener92 trener92 23:54 22.02.2010

Re: Горак укус

AlexDunja
Izgleda da neće, evo i u Holandiji je pukla vlada jer se nisu složili oko slanja (povlačenja ) vojnika u(iz) Avganistan.

tamo, bar padaju.


Gledajući ovaj drugi film , ne mogu da zamislim iole normalnog čoveka, koji će da ode za nekih 3 soma dolara u onu vukoyebinu u Avganistanu, da nekom donese "demokratiju".
AlexDunja AlexDunja 23:56 22.02.2010

Re: Горак укус

Gledajući ovaj drugi film , ne mogu da zamislim iole normalnog čoveka, koji će da ode za nekih 3 soma dolara u onu vukoyebinu u Avganistanu, da nekom donese "demokratiju".

idi?
znas sta nasi klinci rade za kintu?
manju.
mariopan mariopan 23:57 22.02.2010

Re: Горак укус


Kakav to lik treba da bude pa da pobegne iz "Bond-stila" ,Vanzemaljac? a posle ga uhvate i leži 10 godina zbog ubistva policajaca.Neverovatno.

Nije on nikakav poseban lik.
"Pobegao" je zato što je ubijao Srbe. Ostale puštaju iz Haga, njega su pustili iz baze.
Robija zato što je ubio njihovog policajca. To nije dozvoljeno. Sve ostalo je dozvoljeno.
trener92 trener92 23:59 22.02.2010

Re: Горак укус

AlexDunja
Gledajući ovaj drugi film , ne mogu da zamislim iole normalnog čoveka, koji će da ode za nekih 3 soma dolara u onu vukoyebinu u Avganistanu, da nekom donese "demokratiju".

idi?
znas sta nasi klinci rade za kintu?
manju.


I to što kažeš .
wukadin wukadin 09:25 23.02.2010

Re: Горак укус

AlexDunja
pred kojim sudom bi trebalo da se pojave organizatori i inicijatori svega sto smo u filmu videli?

zasto o tome ne bi brinuli oni
koji su ih ( iz poreza) placali da organizuju i iniciraju,
a to, verovatno, nisu znali.
sada znaju.(ako, tojest?)


Ala ste vi dunja naivni...
Pa ti poreski obveznici žive od imperijalne dividende.
Nije valjda da mislite kako su prevozili crnce iz afrike u ameriku obesti radi. Ne, i prosečan englez je bolje živeo zbog toga. Tako i sada. Američka privreda po svim realnim parametrima je već prešla ivicu kolapsa - spoljni dug, budžetski deficit, produktivnost i konkurentnost privrede (visoko obrazovanje jeste među najjačima, ali to nije ostrvo)... Jedino ih još drži valuta, a valutu drži sila. Ukinite imperiju Americi - imaćete haos na ulicama. A to će se svejedno dogoditi...
Do se ne dogodi La guerra infinita je odličan naziv onoga što ameri rade. A bez "boraca za slobodu" kao što su ućk ili talibani, to jednostavno ne ide. Takve igrice su po difoltu prljave. Veoma prljave.
AlexDunja AlexDunja 11:36 23.02.2010

Re: Горак укус

Ala ste vi dunja naivni...

beznadežno.

a ovde, kako je?
wukadin wukadin 11:59 23.02.2010

Re: Горак укус

Koliko sam shvatio prvi deo navedenog filma je o situaciji na Kosovu što je ovde, u granicama Srbije, prema Rezoluciji 1244 iza koje su stale i Sjedinjene Države. Drugi deo je o Avganistanu i legitimno je o tome pričati (koliko i čestitati Hrvatskoj na izboru predsednika, što je bilo na jednom blogu). Raznim ljudima su razne teme zanimljive, ja se obično ne javljam na one koje mi nisu zanimljive (uzgred, nečije zablude smatram najzanimljivijim).
Ergo, i ne znam šta je vama "ovde". Ako mislite na ekonomsku i društvenu situaciju u zemlji Srbiji, van Kosova i Metohije, imate drugih blogova pa tamo možete za to okriviti Vrzića, ili Tomu Nikolića koji je na vlasti već 10 godina.
A možda vam je "ovde" samo famozni "Krug Dvojke", u kojem slučaju se možete vezati za prvi platan
Ali ovo što rekoh za Ameriku (uzgred odgovarajući na vašu tezu o "poreskim obveznicima" ne možete sporiti. Meni, kao i većini stanovnika planete su interesi američkog poreskog obveznika dijametralno suprotni. Oni ugrožavaju moje interese, a ugrožavali su mi i život, ne tako davno.
AlexDunja AlexDunja 13:43 23.02.2010

Re: Горак укус

pored toga što sam naivna,
sada sam i glupa,
pa ceniš da mi treba uputstvo
za komentarisanje na blogovima.

da ne brzaš ti malo sa zaključcima?

Meni, kao i većini stanovnika planete su interesi američkog poreskog obveznika dijametralno suprotni. Oni ugrožavaju moje interese, a ugrožavali su mi i život, ne tako davno.

interesi onih koje su američki poreski obveznici izabrali, suprotni su i mojim.
ne nužno i interesi obveznika.

za nijansu više mi smeta to što mi se kose interesi
sa onima koji su ovde izabrani.( da štite moje interese)
silver bullet silver bullet 14:06 23.02.2010

Re: Горак укус

A možda vam je "ovde" samo famozni "Krug Dvojke", u kojem slučaju se možete vezati za prvi platan


Samo da primetim da se seku platani van kruga dvojke.
Plitko, plitko...
cbronson cbronson 23:33 22.02.2010

Dilema

pa,
to je to dame i gospodo,
ili cemo da dilujemo,
ili da konzumiramo,
ili i jedno i drugo.

Preporuketina treneru!
trener92 trener92 23:49 22.02.2010

Re: Dilema

cbronson
pa,
to je to dame i gospodo,
ili cemo da dilujemo,
ili da konzumiramo,
ili i jedno i drugo.

Preporuketina treneru!


Ja sam to davno nazvao ,"Uterivanje demokratije" mislim da je to najadekvatniji izraz, bez obzira koliko je ekipa koja je bila tada na čelu ove države bila idiotska.
Doctor Wu Doctor Wu 23:39 22.02.2010

Ono sto ipak najvise

doima je ta radost unistavanja, ubijanja. Pred tim covek stvarno zanemi.
trener92 trener92 23:46 22.02.2010

Re: Ono sto ipak najvise

Doctor Wu
doima je ta radost unistavanja, ubijanja. Pred tim covek stvarno zanemi.


U pravu si doktore. Mislio sam da postavim naslov "bez reči" .
Doctor Wu Doctor Wu 00:01 23.02.2010

Re: Ono sto ipak najvise

Da, meni se ovo cini kao antropoloska studija, mnogo vise nego pitanje o fiskalnim problemima.

Imamo veliko zlo, ljudi koji padaju kao njegove zrtve (da se razumemo, tu mislim i na ubice). Pitanje je, sta raditi? Mozemo li zaista demokratija tu doneti neki boljitak? Pravna drzava (sta je to uopste)?
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:49 22.02.2010

ovo je odvratno....

...

trener92 trener92 23:57 22.02.2010

Re: ovo je odvratno....

stefan.hauzer
...



Pazi ovu izjavu to je bilo 17.)

"Predsednik Kosova Fatmir Sejdiu večeras je na prijemu povodom dvogodišnjice proglašenja nezavisnosti Kosova ocenio da je "nezavisnost dovela do mira i stabilnosti u regionu".
stefan.hauzer stefan.hauzer 00:04 23.02.2010

Re: ovo je odvratno....

trener92
[

Pazi ovu izjavu to je bilo 17.)

"Predsednik Kosova Fatmir Sejdiu večeras je na prijemu povodom dvogodišnjice proglašenja nezavisnosti Kosova ocenio da je "nezavisnost dovela do mira i stabilnosti u regionu".


Uuuu,jbte nisam ga prepoznao...
49 41 49 41 00:02 23.02.2010

JAD!

Jad, Jad,...

Crna rupa Evrope, kako je nazvao jedan nemacki filozof.
trener92 trener92 00:09 23.02.2010

Re: JAD!

49 41
Jad, Jad,...

Crna rupa Evrope, kako je nazvao jedan nemacki filozof.


Još kada na sav taj užas , dodaš i vesti koje možemo da čujemo i ovih dana, o lovi koju mažnjavaju iz fondova namenjenih onima kojima zaista treba tamo, bez obzira da li su to likovi iz struktura vlasti , ili likovi iz crkve.Dođe ti da iskočiš iz kože.
houp houp 01:04 23.02.2010

Re: JAD!

trener92
bez obzira da li su to likovi iz struktura vlasti , ili likovi iz crkve.

Sve same "moralne vertikale"
trener92 trener92 01:17 23.02.2010

Re: JAD!

houp
trener92
bez obzira da li su to likovi iz struktura vlasti , ili likovi iz crkve.

Sve same "moralne vertikale"


Pazi, oni treba da budu nekom uzori ! Zar nije tako? Zašto se onda čudimo ovme što se dešava svakodnevno?
Oni tamo u Pljevljima pišu peticije i hvalospeve o narko dileru.Mafijašu! A taj tip radi već dobrih 15-tak godina.
A ovi naši svi neobavešteni. Do juče.
houp houp 01:29 23.02.2010

Re: JAD!


trener92
Zašto se onda čudimo ovme što se dešava svakodnevno?


Ne čudim se više ničemu.Veoma selektivno sve to primam u sebe zarad sopstvenog duševnog mira.Jer ako nisam idiot(a rekla bih da nisam)onda sve to što oni serviraju ja teško mogu da progutam a kamoli da svarim.
trener92 trener92 02:06 23.02.2010

Re: JAD!

houp

trener92
Zašto se onda čudimo ovme što se dešava svakodnevno?


Ne čudim se više ničemu.Veoma selektivno sve to primam u sebe zarad sopstvenog duševnog mira.Jer ako nisam idiot(a rekla bih da nisam)onda sve to što oni serviraju ja teško mogu da progutam a kamoli da svarim.


I ja pokušavam da budem izvan svega ovoga, ali ovo me baš pomerilo. Iako je skoro sve ovo poznato, . Katastrofa.

Samo se pitam koji stepen "vesele budućnosti" nas čeka?
Oljacat Oljacat 00:24 23.02.2010

Hrabrost

Je videti da neko ima m... da ovo snimi. Svaka čast i novinaru i ekipi, i ovim italijanskim vojnicima. Pljunula bih sve ove naše dosadašnje vlade pravo u lice i katapultiral bi ih pravo u Prištinu da se tamo bore za pravo na život.Kakva je bre ovo rupa u kojoj živimo? A naši jadni srpski kriminalci imaju jako veliku ulogu u svemu ovome.

I samo jedno držim u mislima, da opstanem i nastavim:

"NAŠ VEK ĆE PROĆI
OTVORIĆE SE ARHIVI
I SVE ŠTO JE BILO SKRIVENO OD NAS
SVE ŠTO U ISTORIJI OD LAŽI ŽIVI
POKAZAĆE SVETU I SLAVU I UŽAS"

Hvala, treneru.
trener92 trener92 01:05 23.02.2010

Re: Hrabrost

Oljacat
Je videti da neko ima m... da ovo snimi. Svaka čast i novinaru i ekipi, i ovim italijanskim vojnicima. Pljunula bih sve ove naše dosadašnje vlade pravo u lice i katapultiral bi ih pravo u Prištinu da se tamo bore za pravo na život.Kakva je bre ovo rupa u kojoj živimo? A naši jadni srpski kriminalci imaju jako veliku ulogu u svemu ovome.

I samo jedno držim u mislima, da opstanem i nastavim:

"NAŠ VEK ĆE PROĆI
OTVORIĆE SE ARHIVI
I SVE ŠTO JE BILO SKRIVENO OD NAS
SVE ŠTO U ISTORIJI OD LAŽI ŽIVI
POKAZAĆE SVETU I SLAVU I UŽAS"

Hvala, treneru.


Čitao sam komentare na rts-u posle ovog filma, i mnogo njih je tražilo da repriziraju, pošto ne mogu da pogledaju, uglavnom ljudi koji ne žive ovde,
ali nisu postavili (podcast) , neko je postavio na youtube , 9 delova.
Kada su već prikazali ovako nešto , onda treba omogućiti svima da vide pa neka svako donese neki svoj sud na osnovu onoga što je video.
Da je Drecun ovo napravio sigurno ne bih postavio, baš iz razloga što bi se posumnjalo u pristrasnost.
Mislim da ovaj novinar nije bio pristrasan,to se vidi posebno na početku filma, gde ne štedi ni Srbe u zaključcima, kako god oni nama zvučali.
Iako, posebno u drugom delu, koliko sam razumeo, osnovno pitanje koje čovek postavlja je koja je svrha intervencija i prisustvo Nato-a , ne samo na Kosovu,već i na drugim mestima, ako ne rade ništa da bi sprečili ono čime su opravdali svoje intervencije?.
A na osnovu saznanja koje dobijamo , opet se postavlja pitanje koja je svrha uopšte postojanja Alijanse kao takve.Ne znam , da plaše Kineze da ne ojačaju?
I još neko propagira naš ulazak u Nato, pod mus ili nas neće biti? Kome padaju takve ideje napamet? Jedino onima koji imaju koristi.
Dobro si pomenula i srpske kriminalce. Znalo se odvano da su srpski kriminalci sa Kosova uzimali drogu, (dobro se zna za Veliki Trnovac) , Pa i je najveći "srpski sin" Arkan je kontrolisao protok robe odande, a znamo pouzdano za koga je radio i u čije ime.

Mislim ko koga ovde radi, još uvek?
ana_radmilovic ana_radmilovic 01:29 23.02.2010

Re: Hrabrost

trener92

.Da je Drecun ovo napravio sigurno ne bih postavio, baš iz razloga što bi se posumnjalo u pristrasnost.Mislim da ovaj novinar nije bio pristrasan,to se vidi posebno na početku filma, gde ne štedi ni Srbe u zaključcima, kako god oni nama zvučali.


ovo je zanimljivo, vidiš mi uvek prvo gledamo KO je nešto rekao a tek posle ŠTA je rekao. ne kažem da i sama to ne radim.
na kraju te bude sramota da pričaš drugu stranu kosovske priče (ne samo onu o srpskim krimi političarima) jer se bojiš da te ne svrstaju u te "mračne duše" ko iz pesme "naši dani".

preporuka za blog , drago mi je što si ga ipak postavio.
trener92 trener92 01:54 23.02.2010

Re: Hrabrost

ana_radmilovic
trener92

.Da je Drecun ovo napravio sigurno ne bih postavio, baš iz razloga što bi se posumnjalo u pristrasnost.Mislim da ovaj novinar nije bio pristrasan,to se vidi posebno na početku filma, gde ne štedi ni Srbe u zaključcima, kako god oni nama zvučali.


ovo je zanimljivo, vidiš mi uvek prvo gledamo KO je nešto rekao a tek posle ŠTA je rekao. ne kažem da i sama to ne radim.
na kraju te bude sramota da pričaš drugu stranu kosovske priče (ne samo onu o srpskim krimi političarima) jer se bojiš da te ne svrstaju u te "mračne duše" ko iz pesme "naši dani".

preporuka za blog , drago mi je što si ga ipak postavio.


Postavio bi i ranije , ali

Upload je trajao tri sata, a i nisam mogao da smislim adekvatan naslov.

Nažalost,u pravu si , tako je Ko, a ne Šta. Valjda zato što smo se mnogo puta do sada opekli, pa gledamo ko govori.
Zato sam i napisao,kakva bi bila reakcija ( moja pretpostavka , moguće da grešim,i bez obzira šta mislim o tome šta Drecun priča i piše, ) na osnovu nekih ranijih diskusija i polemika , ( zato sam te i pitao, za tog novinara)

Ono što mi najviše smeta , kada se zastupa jedna strana, a ovde nemamo razmenu mišljenja, nego bukvalno - strana. I onda se svrstavaju u grupe i dolazi do opšteg rasula.
mirelarado mirelarado 02:05 23.02.2010

Re: Hrabrost

trener92
Ono što mi najviše smeta , kada se zastupa jedna strana, a ovde nemamo razmenu mišljenja, nego bukvalno - strana. I onda se svrstavaju u grupe i dolazi do opšteg rasula.



ana_radmilovic ana_radmilovic 03:25 23.02.2010

Re: Hrabrost

trener92

a ovde nemamo razmenu mišljenja, nego bukvalno - strana. I onda se svrstavaju u grupe i dolazi do opšteg rasula.

da, mi zaista nigde "ovde" nemamo razmenu mišljenja. imamo samo strane na tim stranama grupe ludaka, i one nepripadajuće koji izigravaju publiku koja je primoran ada gleda predstavu. a predstava je bre odavno dosadna.
trener92 trener92 03:46 23.02.2010

Re: Hrabrost

ana_radmilovic
trener92

a ovde nemamo razmenu mišljenja, nego bukvalno - strana. I onda se svrstavaju u grupe i dolazi do opšteg rasula.

da, mi zaista nigde "ovde" nemamo razmenu mišljenja. imamo samo strane na tim stranama grupe ludaka, i one nepripadajuće koji izigravaju publiku koja je primoran ada gleda predstavu. a predstava je bre odavno dosadna.


Baš tako. Gledam pre ne znam koliko , emisiju "Replika" .Mislim, sve političke emisije liče jedna na drugu, samo s menjaju likovi, muško ženski. . Ovi na vlasti pričaju , to im je sad najnoviji šlagvort, eto ovi iz opozicije nas samo napadaju, ništa ne valja a neće da nam kažu da li imaju rešenja?A znamo da nemaju!
A onda im ovi odgovaraju, naravno uz pregršt kritika "Videćete kada mi dođemo na vlast, koliko će biti bolje.".
Oni imaju rešenja , ali ih kriju ko zmija noge.I tako u nedogled.
blogovatelj blogovatelj 17:03 23.02.2010

Re: Hrabrost

KO je nešto rekao a tek posle ŠTA je rekao


Ja ipak u ovome ne vidim nesto preterano cudno. Razlog je prost. Ako sam cuo nekoga da lupeta gluposti vise puta u svom zivotu, zasto bih onda verovao necemu sto taj neko isprica kao nesto novo i neispricano. Drecun je lep primer.
ana_radmilovic ana_radmilovic 21:12 23.02.2010

Re: Hrabrost

blogovatelj
Ako sam cuo nekoga da lupeta gluposti vise puta u svom zivotu, zasto bih onda verovao necemu sto taj neko isprica kao nesto novo i neispricano. .

naravno, ali ja nisam mislila samo na pojedinca nego više na fijoku u koju je isti strpan - dakle, ako ne pripada "opciji" kojoj neko veruje, nije važno šta priča. a "opcije" su sve bolja od bolje. po tom principu svi lupetaju gluposti... kad bolje razmislim, možda je i tako.
blogovatelj blogovatelj 00:38 23.02.2010

Pitanje

Ajde ako neko nadje na netu link za drugi deo, neka postavi ovde.

Mada, u prvom delu nije prikazano nesto sto se u Srbiji vec ne zna.
trener92 trener92 01:12 23.02.2010

Re: Pitanje

blogovatelj
Ajde ako neko nadje na netu link za drugi deo, neka postavi ovde.

Mada, u prvom delu nije prikazano nesto sto se u Srbiji vec ne zna.


Kada bude bilo , postaviću ovde i drugi deo. Drugi deo je uglavnom o putevima droge iz Avganistana, veza sa terorizmom. Ima mnogo apsurdnih stvari.
Recimo,Tursku granicu, na jednom delu puta , pređe dnevno oko 2000 kamiona. Turska je za godinu dana na toj deonici ( ne znam koja godina 06 ili 07*- , prikazano je u filmu, ) zaplenila oko 65 tona droe, a u istom periodu, Grčka , Bugarska, Albanija Makedonija , oko 800 kilograma. To je sve roba iz Avganistana, gde je sve pod kontrolom Nato.
I šta reći na to?
ana_radmilovic ana_radmilovic 01:32 23.02.2010

kakva ironija, a :)

"Mi smo na Kosovu jer želimo

etničko čišćenje

da zamenimo

tolerancijom i međusobnim poštovanjem

naša poruka je jasna:

Mir i humanost prevladaće Kosovom"
trener92 trener92 02:18 23.02.2010

Re: kakva ironija, a :)

ana_radmilovic
"Mi smo na Kosovu jer želimo

etničko čišćenje

da zamenimo

tolerancijom i međusobnim poštovanjem

naša poruka je jasna:

Mir i humanost prevladaće Kosovom"


Toliko mi je bilo bljutavo kada sam pogledao tu izjavu, i nekako sam se setio ,, u vreme dok je bila afera sa Monikom levinski "jeste bio sex- nije sex"
kada je Jay Leno puštao nekoliko puta (umesto reklama) u emisiji snimak Klintona
"I did not have sexual relations with that woman, Miss Lewinsky."

I onda se smeje i kaže "I love that guy. I love him".
Doctor Wu Doctor Wu 23:03 23.02.2010

Re: kakva ironija, a :)

Toliko mi je bilo bljutavo kada sam pogledao tu izjavu,

Pa, dobro, njemu je placeno, kao kad u kafani plate pevaljku. On, da mu plate, bi dosao i u Beograd i slicnu pricu bi pricao. Ljudi kao sto su Clinton, Blair imaju svoj cenovnik i oni to ni ne kriju.
trener92 trener92 00:36 24.02.2010

Re: kakva ironija, a :)

Doctor Wu
Toliko mi je bilo bljutavo kada sam pogledao tu izjavu,

Pa, dobro, njemu je placeno, kao kad u kafani plate pevaljku. On, da mu plate, bi dosao i u Beograd i slicnu pricu bi pricao. Ljudi kao sto su Clinton, Blair imaju svoj cenovnik i oni to ni ne kriju.


Jeste tako, Vidiš ( dok čekam Godoa" da se uploduje još cirka 2 sata) setio sam se novinara Tim Maršal-a) reporter SKY - Ako se neko seća iz vremena kad su nas polivali odozgo , i jedno vreme pre toga.
kako su ga brzo sklonili odavde,posle nekoliko dana , nije čovek bio na liniji i nije pričao istu priču koju je trebalo predstaviti javnosti.A imao je i nekoliko reportaša sa Kosova, koje su bile žestoko cenzurisane.A mnogo toga nije ni emitovano.Mašina je radila bez greške!
Doctor Wu Doctor Wu 01:32 24.02.2010

Re: kakva ironija, a :)

Tim Marshall je, pre svega, profesionalac. Mozemo razmisljati sta ga je navodilo da izvestava tako kako je izvestavao. Evo sta pise na njegovoj Sky strani:
Tim spent the majority of the 1999 Kosovo crisis in Belgrade, where he was one of a handful of journalists who stayed on in Serbia/Kosovo after the media was expelled. He returned briefly to the UK to get married, before returning to the Balkans. For the day that the NATO troops advanced into Pristina, Tim was already in the Kosovo capital, and came out to greet them as they entered.


Slusao sam i citao i John Simpsona. On o tom dobu pise kao da je, otprilike, single handedly skinuo Slobodana. Naravno, i na njegovoj, doduse wiki, strani pise:
Simpson reported from Belgrade during the Kosovo War of 1999, where he was one of a handful of journalists to remain in the Serbian capital after the authorities, at the start of the conflict, expelled those from NATO countries.
trener92 trener92 02:23 24.02.2010

Re: kakva ironija, a :)

Doctor Wu
Tim Marshall je, pre svega, profesionalac. Mozemo razmisljati sta ga je navodilo da izvestava tako kako je izvestavao. Evo sta pise na njegovoj Sky strani:
Tim spent the majority of the 1999 Kosovo crisis in Belgrade, where he was one of a handful of journalists who stayed on in Serbia/Kosovo after the media was expelled. He returned briefly to the UK to get married, before returning to the Balkans. For the day that the NATO troops advanced into Pristina, Tim was already in the Kosovo capital, and came out to greet them as they entered.


Slusao sam i citao i John Simpsona. On o tom dobu pise kao da je, otprilike, single handedly skinuo Slobodana. Naravno, i na njegovoj, doduse wiki, strani pise:
Simpson reported from Belgrade during the Kosovo War of 1999, where he was one of a handful of journalists to remain in the Serbian capital after the authorities, at the start of the conflict, expelled those from NATO countries.


Da to je bila priča o Maršalu, sećam se da je u to vreme, krajem 98/ i 99 pre bombardovanja i kada je bila velika frka ,i išao sa našim policijskim snagama i izveštavao o svemu , što je video. Znam da je slao izveštaje koji se nisu pa da tako kažem, poklapali sa podacima koje su slali ovi iz ovk, ili ko je već to pisao, pretpostavljam neki ameri, zaduženi za tako nešto, a to je bilo pogotovo u ono vreme kada su na medijima ,( oni koje sam pratio na satelitu na engleskom ,znaš ono prebacuješ na vesti, hard talk itd,)a oni prikazuju
neću zaboraviti taj izraz " Kosovo fighters" pazi Fighters u najpozitivnijem smislu, čekaju u redovima da uđu u Bus i idu da se bore za oslobođenje Kosova, jer tamo je i onda se tu nafiluje sve i svašta i što jeste i što nije bilo,
a procena Maršalovih izveštaja sa terena, nije bila takva , bar nije tako zvučalo.
alex.gorki alex.gorki 01:41 23.02.2010

cia=narco deal

uh respekt za novinara. Jos samo BBC da ga uvrsti u neku shemu...
trener92 trener92 01:59 23.02.2010

Re: cia=narco deal

alex.gorki
uh respekt za novinara. Jos samo BBC da ga uvrsti u neku shemu...


Čitao sam negde da je novinar imao dosta problema zbog ovog filma.
trener92 trener92 03:16 23.02.2010

Re: cia=narco deal

Pročitao sam da je postojala grupa na Facebook:



Malopre čitam da grupa više ne postoji!

Šta ti je tehnika , čudo jedno!

Čekam samo kada će da mi ukinu nalog gde sam postavio video.
Kraja Kraja 15:20 23.02.2010

...kad videh temu...

...namah ukljucih download helper....brzina je ocajna, ali naviklo se i na gore torrente.....
trener92 trener92 16:28 23.02.2010

Re: ...kad videh temu...

Kraja
...namah ukljucih download helper....brzina je ocajna, ali naviklo se i na gore torrente.....


Upravo skidam drugi deo, to će potrajati dok upload, pa ću postaviti ovde , tako da nećeš morati da download.
blogovatelj blogovatelj 17:24 23.02.2010

Re: cia=narco deal

Jos samo BBC da ga uvrsti u neku shemu...


Tu ces morati da sacekas par vekova
Kraja Kraja 02:13 24.02.2010

Re: ..hvala...

...ali zelim da imam oba dela na masini, po definiciji vise ne verujem nikome...uostalom, sam si gore dao primer za FB, meni se to dogadjalo vise puta.....
trener92 trener92 02:30 24.02.2010

Re: ..hvala...

Kraja
...ali zelim da imam oba dela na masini, po definiciji vise ne verujem nikome...uostalom, sam si gore dao primer za FB, meni se to dogadjalo vise puta.....


Za desetak minuta će se uplodovati, pa ću postaviti u tekst ako bude uspelo ) ako ne, postaviću kao komentar + link!
wukadin wukadin 09:17 23.02.2010

B-E-N-Z-I-N

Bila je odlična i emisija o Avganistanu gledao juče. Baš me zanima koji genijalci misle da tamo reše stvari. O motivima je pisao još 2002. (i ranije) Gore Vidal, koji je takođe u jednom intervjuu predvideo da će Buš otići kao najnepopularniji predsednik (tada imao 75% podrške). Mada, da se ne lažemo, nama Srbima su demokrate uvek gori.

80 odsto svih droga proizvedenih u Avganistanu ,prolazi ,na putu ka Evropi iz doline i planina "oslobođenog" Kosova


Kako, majku mu, gde god su Ameri idu putevi droge. Baš se nešto čudim.

"Mir i humanost prevladaće Kosovom"

William Jefferson "Bill" Clinton


B-E-N-Z-I-N ... čudno nešto pišu VODA
mariopan mariopan 13:06 23.02.2010

Re: B-E-N-Z-I-N

B-E-N-Z-I-N ... čudno nešto pišu VODA

trener92 trener92 16:31 23.02.2010

Re: B-E-N-Z-I-N

wukadin

Kako, majku mu, gde god su Ameri idu putevi droge. Baš se nešto čudim.


Vidiš to je i meni bilo interesantno! Slučajnost šta li je u pitanju ? U drugom delu ima dosta interesantnih stvari,baš na tu temu.
topcat topcat 17:46 23.02.2010

Re: B-E-N-Z-I-N

Slučajnost šta li je u pitanju

pohlepa i zedj za vlascu.
(e bas mi naleti misao sa czs kad nemam kvacice... )
trener92 trener92 04:26 24.02.2010

Re: B-E-N-Z-I-N

topcat
Slučajnost šta li je u pitanju

pohlepa i zedj za vlascu.
(e bas mi naleti misao sa czs kad nemam kvacice... )

,
dirtyharry dirtyharry 09:24 23.02.2010

Kad već pomenuste Avganistan

Igrom slučaja imam zeta Amerikanca. Bio je vojnik u NATO. Kada je odbio da dođe na Kosovo zato što mu je žena iz Srbije, onda su mu velikodušno ponudili zamenu, da ide u Avganistan. Pa je i to odbio i sada je šef u nekoj trgovini u Germaniji.

Inače po njegovim rečima dobiješ neke velike pare (red par desetina hiljada dolara) kada potpišeš ugovor a onda ide plata na mesečnom nivou. E sad da li ići negde u vukojebinu za šaku dolara to je drugo pitanje.

Inače ako je ovaj film prikazan pre dve godine, zašto neko nije ovo preneo dalje, prikazao, pozvao nekog na odgovornost, šta bilo...
trener92 trener92 16:34 23.02.2010

Re: Kad već pomenuste Avganistan

dirtyharry
Igrom slučaja imam zeta Amerikanca. Bio je vojnik u NATO. Kada je odbio da dođe na Kosovo zato što mu je žena iz Srbije, onda su mu velikodušno ponudili zamenu, da ide u Avganistan. Pa je i to odbio i sada je šef u nekoj trgovini u Germaniji.

Inače po njegovim rečima dobiješ neke velike pare (red par desetina hiljada dolara) kada potpišeš ugovor a onda ide plata na mesečnom nivou. E sad da li ići negde u vukojebinu za šaku dolara to je drugo pitanje.

Inače ako je ovaj film prikazan pre dve godine, zašto neko nije ovo preneo dalje, prikazao, pozvao nekog na odgovornost, šta bilo...


Da odlično pitanje , kako za ove naše , tako i za ove preko. Kod nas ovo ima jednu priču( govorim o o tajmingu kada se ovo prikazuje )
a kod ovih nešto malo drugačiju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:12 23.02.2010

Re: Kad već pomenuste Avganistan

Da odlično pitanje

Sve mi se čini da na to pitanje ima samo jedan odgovor - prati trag novca. Isti se, na žalost, može kroz istoriju primenjivati širom planete. Ljudi, kanda, budu i prođu, ali novac ostaje i vrti svet.
blogovatelj blogovatelj 17:33 23.02.2010

Re: Kad već pomenuste Avganistan

Ljudi, kanda, budu i prođu, ali novac ostaje i vrti svet.


Genijalci odavno napravili ovo, ima tome 37 godina. Valjda ih i Maksa jednog dana bude ukapirao

trener92 trener92 20:17 23.02.2010

Re: Kad već pomenuste Avganistan

Jelica Greganović
Da odlično pitanje

Sve mi se čini da na to pitanje ima samo jedan odgovor - prati trag novca. Isti se, na žalost, može kroz istoriju primenjivati širom planete. Ljudi, kanda, budu i prođu, ali novac ostaje i vrti svet.


Jelice videćeš u drugom delu( muka sa upload piše trenutno 5:25:30 , iako se smanjuje , kako dune vetar izgleda ( telenor wireless ), tačno pratiš trag novca i dođeš do jednostanvog zaključka.

Re: Kad već pomenuste Avganistan

nas problem je upravo u tome sto drzavni marketing na medjunarodnom nivou ne radi. nasi vise smisla nalaze u trosenju para na domacu propagandu, da obmanu sopstveni narod u cilju odrzavanja na vlasti i to je njihov jednini kratkovidi cilj.

ovo sam vec pominjala na blogu, ali hajde da ponovim jer je tema adekvatna. secam se kada sam 1996 bila pozvana na workshop o kosovu u organizaciji IPPNW (International physicians preventing nuclear war - jos ironicnije kad se posmatra sa vremenske distance i poznavanja tipa oruzja koje je NATO koristio na kosovu). jedna od tema je bila i problem medija i edukacije na albanskom. ja sam kao svaki streber, trazila od ministarvstva inostranih poslova neku zvanicnu literaturu na temu. oni su mi dali masinom kucan, dosadni cirilicni tekst. onda su se pojavili predstavnici kosova, 2 tipa koji su, ustvari, ziveli i studirali u gracu i bili skolovani za to sto rade. takodje su imali i brosure na temu koje su izdale UN. treba li reci kakav je utisak sve to ostavilo? i jos da pomenem, da me po povratku sa sastanka niko nije pitao sta se tamo desavalo. mogla sam da pricam sta sam htela. sta nase ministarstvo inostranih poslova zanima sta tamo neka medjunarodna organizacija misli o svemu?
trener92 trener92 17:27 24.02.2010

Re: Kad već pomenuste Avganistan

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

nas problem je upravo u tome sto drzavni marketing na medjunarodnom nivou ne radi. nasi vise smisla nalaze u trosenju para na domacu propagandu, da obmanu sopstveni narod u cilju odrzavanja na vlasti i to je njihov jednini kratkovidi cilj.


Potpuno se slažem sa ovim što si napisala.Nemam šta da dodam, .
Biljana 77 Biljana 77 18:50 23.02.2010

Preporuka

za film i za temu. Kasno za sve, čini mi se..
hazar hazar 20:03 23.02.2010

Re: Preporuka

Nije kasno zbog drugih stvari. Ako su EU vrednosti da podržavaju ove varvare, onda mi je bolje da umrem siromašan, ali da se ne svrstam sa njima.
trener92 trener92 17:45 24.02.2010

Re: Preporuka

Biljana 77
za film i za temu. Kasno za sve, čini mi se..

Film sam postavio iz jednostavnog razloga.
Novinar koji je to radio dolazi iz zemlje koja je članica Nato, koja je priznala Kosovo, i članica EU.
Mislim da je to ( dobar razlog da , ljudi bar razmisle o tome šta čovek priča,
da je možda ipak bilo malo drugačije nego što se ranije predstavaljalo, i da se iza svega krije nešto sasvim drugo od onoga .
bindu bindu 19:54 23.02.2010

.

sto kaze jedna moja prijateljica "amerka" jos pre 10 godina - "ta stvar sa njima ce tek da se resava"-a znamo kako "oni" te stvari resavaju, na zalost. takve stari ne mogu da prodju nigde tj mogu da se provuku na neko vreme, ali ovakvi zlocini nikada ne zastarevaju.ja sam ubedjena da ce da padnu ti likovi, i to veoma brzo.
malo energicnosti u tom pravcu bi koristilo.inace film je dobar i zaista hvala italijanima sto su ovo napravili.ocigledno se smatra da je cela stvar veoma bitna-kao sto i jeste.ne razumem zasto film vec nije preveden na engleskom i zasto se ne ponudi naprimer pbs.i na kraju veoma bolno pitanje:gde su tu nasi ljudi da se ukljuce u celu pricu kao aktivisti u borbi za istinu i ljudska prava.(dam it)

*(pbs public broadcast service)oni prave slicne documentarne filmove.
trener92 trener92 20:31 23.02.2010

Re: .

gde su tu nasi ljudi da se ukljuce u celu pricu kao aktivisti u borbi za istinu i ljudska prava.(dam it)


Odličan komentar , a na ovo mogu da ti odgovorim ovako malo nepopularno ( pa da se odjavim da ne usporavam konekciju)
NVO ,koje deluju u ovoj zemlji, recimo, imaju preča(plaćena) posla , ili zadatke za odbranu ljudskih prava ili prava na život dostojan čoveka,
"svih" nacionalnosti koje žive u ovoj zemlji ,
Nacionalnosti,raznih grupa ili populacija , a ne svih ljudi ili kako je definisano ustavom svih građana
To je samo moj utisak, čast izuzecima (! udruženju pecaroša Srbije, udruženju igrača preferansa, bridž klubova, šahistima i njima sličnim )
Ko smatra da je ova izjava netačna ili delimično tačna , neka navede svetle primere.
49 41 49 41 10:29 24.02.2010

Pandorina kutija

iz koje duh jos uvek izlazi.

OSVETA PORAZENIH

Politièko preureðenje Balkana u 19. i 21. veku, slièni su planovima centralnih sila. Suoèeni smo sa revizijom rezultata svetskih i balkanskog rata, evropske istoriografije i èinjenica o narodima Balkana
Neki elementi savremenih projekata istorijskog revanšizma koji su na delu kada je reè o „nezavisnom Kosmetu“, imaju kontinuitet sa idejom Treæeg rajha. Za dr Slavenka Terziæa, istorièara sa prestižnog Istorijskog instituta SANU, današnje „zatvaranje oèiju pred etnièkim èišæenjima Srba sa Kosmeta u vremenu 1878-1912. i posle 1945. godine, je revanš politièkih snaga poraženih u oba svetska rata“.
Ovih dana pratimo posledice stvaranja lažne „države Kosovo“, a naroèito reagovanja evropskih èinilaca meðunarodnog života. Šta vi kao istorièar uoèavate?
- Mislim da je Evropa, a naroèito jugoistoèna Evropa suoèena sa revizijom rezultata Prvog balkanskog i oba svetska rata. Takoðe prisustvujemo reviziji evropske istoriografije, reviziji opšteprihvaæenih èinjenica i znanja o narodima ovog dela kontinenta“.
Šta je to što je podložno reviziji?
- Na primer, višegodišnja propaganda Zapada uporno ponavlja neistinu da su 1912. godine, Srbi vojnièki zauzeli i „okupirali“ Kosovo i Metohiju, kao da je to bila neka zasebna albanska politièko-teritorijalna celina. U svetskoj politièkoj javnosti najmanje èetiri pitanja su lažno predstavljena. Prvo, kosovski vilajet je 1912. godine bio samo jedan vilajet meðu nekoliko desetina ovakvih administrativno-upravnih oblasti Osmanskog carstva.
KONTINUITET ANTISLOVENSTVA
Od vremena Albanske lige (1878-1881), pa do danas, u nekim uticajnim krugovima Evrope i SAD izražava se jaka antislovenska orijentacija. S druge strane, Albanci se veoma vešto predstavljaju kao brana navodnom panslavizmu u jugoistoènoj Evropi. Albanski pisac Ismail Kadare tvrdi „Kosovo je zemlja gde je prekinuta slovenska najezda u ranom srednjem veku. Ono je preseklo panslavenski san: osvajanje i slavizaciju glavnog evropskog poluostrva“. Za razliku od Nemaèke, Turske, ili Austrije èiji stavovi otkrivaju revanšizam prema Srbiji i Srbima, SAD srpsko pitanje vide u širokom kontekstu svoje politike od Baltika do Mediterana. Glavna meta je Rusija, a u okviru te strategije Bliski i srednji istok i srednja Azija. U težnji ka novoj podeli sveta, Balkan je važan radi uspostavljanja potpune kontrole u pozadini velikog „prodora na Istok“. Zanimljivo je da Albanci nikada nisu pristajali da uðu u savez sa ostalim balkanskim narodima u borbi protiv Turske. Uvek su produžena ruka neke od velikih sila koja želi da dominira na Balkanu. Oni sada smatraju da je došao trenutak za stvaranje „velike Albanije“ i u tome imaju podršku Zapada. Naglašavaju navodni istorijski i etnièki „ilirsko-albanski identitet“ još od antièke Dardanije.
VEÆ VIÐENO
- Zapanjujuæa je podudarnost politike Austrougarske, fašistièke Italije i nacistièke Nemaèke iz prve polovine 20. veka sa politikom voðstva zapadnih sila okupljenih oko NATO na èelu sa SAD krajem prošlog i poèetkom ovog veka. Radi se o širim vojnostrategijskim i politièko-religioznim projektima prema jugoistoènoj Evropi, Bliskom istoku i srednjoj Aziji. Austrougarski ambasador u Berlinu poèetkom 20. veka Gotfrid Hoenloe je meðu „noseæe stubove“ spoljne politike monarhije smatrao podršku „razvijanju i jaèanju albanskog faktora kao protivteže Slovenima na Balkanskom poluostrvu“. U vreme Prvog balkanskog rata 1912. godine, kada su osloboðeni i Kosovo i Metohija, ministar spoljnih poslova Leopold Berthold smatrao je da je „životni interes“ Austrougarske da stvori jaku Albaniju kao „protivtežu dvema srpskim sestrinskim državama“, èije granice treba proširiti „što više prema istoku na raèun Srba“.
ŠTA SADA DA SE UÈINI?
- Ovo nije kraj veæ poèetak duge i duboke krize na Balkanu. Projekat „velike Albanije“ ruši meðunarodno priznate granice sa Srbijom, Crnom Gorom, BJR Makedonijom i Grèkom. Evropa i SAD su otvorili brojna pitanja, a nisu rešili nijedno. Srpsko pitanje je jedno od pitanja bez èijeg rešenja je nemoguæe uspostaviti mir na Balkanu. Srbija mora strpljivo i mudro graditi dugoroènu strategiju reintegracije Kosova i Metohije - politièku, diplomatsku, ekonomsku, nauènu, kulturnu, vojnu, stavljajuæi uvek interese države i naroda iznad partijskih i liènih interesa. Veliku prepreku može predstavljati malodušnost i prenebregavanje kosovskog pitanja koji su vidljivi u veæini medija, pa i državnih. Srbija mora u svakoj prilici i na svakom mestu insistirati da su Kosovo i Metohija neotuðivi deo Srbije.

Nije to bio „albanski vilajet“. On je obuhvatio celu Staru Srbiju, znaèi, Rašku oblast Kosovo i Metohiju i Skopsko-tetovsku oblast. Drugo, u tom vilajetu Albanci nisu èinili veæinu, veæ Srbi i ostali Sloveni. Treæe, Srbija 1912. godine, nije ratovala protiv Arbanasa, veæ zajedno sa balkanskim hrišæanima za osloboðenje od Osmanskog carstva. Èetvrto, Albanci su kao deo osmanskih trupa fanatièno ratovali protiv balkanskih hrišæana do kraja rata.
Hrišæanska Evropa zna da su Srbi uèestvovali u zaustavljanju Osmanlija u pohodu prema Evropi, a potom i u proterivanju iz Evrope od kraja 17. veka. Ta istina je svojevremeno motivisala i Henrija Kisindžera da temelje krize na KiM potraži u viševekovnoj interakciji islama i hrišæanstva.
Islamska Turska je manje-više uklonjena sa Balkana 1912. godine. A procesi koje pominjete su nastavljeni. Kakav je istorijski predtekst angažovanja regionalnih i velikih sila u ovom sluèaju?
- Turska je udruženim snagama balkanskih hrišæana potisnuta iz Evrope, ali ima se utisak da želi da se vrati na Balkan. Albanija i Turska imaju ugovor o odbrambenom savezu od 1992. godine. Turska je požurila da odmah prizna samoproklamovanu državicu na teritoriji Srbije. Bivši turski predsednik Ozal je isticao da su bivše granice Osmanskog carstva na Balkanu granice turske interesne svere. Neki istraživaèi ukazuju da su SAD Nemaèkoj i Turskoj poverile brigu o ureðenju odnosa na Balkanu.
Kada je reè o istorijskoj pozadini Austrougarska je na Berlinskom kongresu 1878. godine preuzela kljuènu ulogu u rešavanju Balkanskog i Istoènog pitanja. Glavni cilj Beèa bilo je potiskivanje uticaja Rusije i uspostavljanje kontrole ne samo nad zapadnim nego i nad istoènim delom Balkana. Austrougarska je i po cenu rata, radila na spreèavanju nastanka veæe, kompaktne, srpske i slovenske države, pre svega srpskog ujedinjenja. Jedan od vodeæih ideologa austrougarske balkanske strategije je bio Benjamin Kalaj, konzul u Beogradu (1868-1875) i okupacioni upravnik BiH (1882-1903). Težilo se stvaranju sistema malih satelitskih državica na Balkanu, meðusobno zavaðenih, sa što je moguæe manjom srpskom državom. Austrougarski ministar spoljnih poslova Ðula Andraši nazvao je ovu strategiju „programom za buduænost“. Veæ juna 1880. u Beèu je zakljuèeno da se Albanci mogu iskoristiti kao „razarajuæa sila“ u južnoslovenskom prostoru u kome treba da igraju ulogu „Rumuna jugozapada Balkana“.
Istorièar H. D. Šanderl smatra da je, u poèetku, vodeæu ulogu u organizovanju albanskog nacionalnog pokreta imala Velika Britanija. Lord Edmond Ficmoris je aprila 1880. izneo stav da je u interesu Evrope da se stvori „jaka Albanija“ koja bi ukljuèivala skadarski, janjinski, kosovski i bitoljski vilajet, pod sultanovim suverenitetom. Kasnije je tu ulogu preuzela Austrougarska. Šta je drugo danas politika Zapada i SAD nego politika stvaranja „jake Albanije“, zapravo, „velike Albanije“.
U jugoslovenskoj kraljevini, potom republici, na kartu albanske manjine je igralo nekoliko, sada to vidimo, nimalo dobronamernih država. Kakva to nit povezuje ideološki razlièite države u kontinuiranom destabilizovanju nekoliko Jugoslavija?
- Povezuje ih uporno nastojanje da se spreèi ujedinjenje Srba i stvori srpska nacionalna država. Za njih je to, u skladu sa starim predrasudama i klišeima, istovremeno i borba protiv Rusije.
Na prvom mestu uoèava se višestruka instrumentalizacija albanske manjine, radi razbijanja jugoslovenske i srpske države i širenja njihovog uticaja. Setite se da je NATO bombardovao Srbiju da navodno zaštiti albansku manjinu, a sada vidimo da je reè o otimanju temelja srpskog državnog i kulturnog identiteta. Takozvani slobodni i demokratski svet, apsolutno se ne obazire na to kakvim se sredstvima služi albanski separatistièki pokret na KiM - od pojedinaènih zloèina i etnièkog èišæenja do teroristièkih akcija kaèaka izmeðu dva svetska rata, ili OVK krajem dvadesetog veka.
Platforma za rešenje albanskog nacionalnog pitanja Akademije nauka Albanije u Tirani od 20. oktobra 1998. godine konstruiše, pored ostalog, nekakvo „istorijsko Kosovo“ koje pored sadašnjeg Kosova i Metohoje obuhvata i Vranjsku kotlinu, koju oni zovu „istoèno Kosovo“, zatim, Kumanovsko-skopsku oblast („južno Kosovo“), i delove severne Crne Gore koji se nazivaju „zapadnim Kosovom“. Sedište takvog Kosova, koje je jednostavno izmišljeno kao region, treba da bude u Skoplju jer je tu, kaže se, bilo i sedište antièke provincije Dardanije.
Kakva je to antika, kada se zna da su Albanci, narod sa obale Kaspijskog mora, tek oko 1050. godine, dovedeni na Balkan sa Sicilije? Ko im je napisao takvu istoriju?
- Postoje tri teorije o poreklu Albanaca: da su poreklom sa Kavkaza (zastupao je u 19. veku i francuski konzul u Janjini Anri Pukvilj), da su mešavina razlièitih starobalkanskih elemenata, i da su poreklom Iliri.
Na ovoj poslednjoj teoriji najviše je radila austrougarska diplomatija, iako izmeðu poslednjeg pomena Ilira i prvog pomena Albanaca traje period od osam vekova. Krajem 1896. u Beèu je državni vrh doneo odluku da se ide na stvaranje autonomne Albanije pod protektoratom Austrougarske. Veæ 1897. godine Lajoš Taloci (civilni komesar okupirane Srbije 1915-1916) piše Popularnu istoriju Albanaca, a zatim Bukvar raðen po uzoru na bukvare za osnovne škole BiH.
Taloci je 1906. godine pokrenuo zajedno sa poznatim istorièarem Jireèekom, Milanom Šuflajem i drugima objavljivanje izvora za srednjovekovnu istoriju Albanaca. Prvi tom Acta Albaniae pojavio se u Beèu 1913, a drugi 1918. Pod Talocijevim uredništvom objavljeno je u Minhenu i Lajpcigu 1916. dvotomno delo Ilirsko-albanska istraživanja. U Beèu od pre dvadesetak godina izlazi èasopis Dardanija, a 1990. godine poznati nam Volfgang Petriè objavio je sa Karlom Kazerom i Robertom Pihlerom tendencioznu knjigu Kosovo-Kosova. Ima, meðutim, u Austriji istraživaèa koji objektivno sagledavaju prilike na Balkanu. Pomenuo bih knjigu Hanesa Hofbauera „Balkanski rat: Razaranje Jugoslavije 1991-1999“, ili Maltea Olševskog „Novi boj Srbije za Kosovo“.
Projekcija albanske države na srpskom delu Balkana, poèela je dakle, krajem 19. veka. A ko su danas sledbenici austrougarske politike?
- Današnja politika vodeæih zemalja EU i SAD prema Srbima i jugoistoènoj Evropi u dobroj meri podseæa na koncept Velike srednje Evrope Fridriha Naumana iz 1915. godine (sistem „trabantskih država na Balkanu, s tim što Srbija nije „zaslužila“ da bude ni trabantska država), a jednim delom i na neke ideje Velikog nemaèkog rajha. Društvo za jugoistoènu Evropu osnovano u Beèu 1940. godine, izradilo je krajem 1941. godine opširan elaborat za „poredak mira na Balkanu“.
Poznato je kakav je bio taj „poredak mira“. Ne podseæa li ovo neodoljivo na to da se razbijanje Jugoslavije i rasparèavanje Srbije godinama uporno predstavlja kao napor za „uspostavljanje stabilnosti na Balkanu“.
Ahtisarijev zamenik Albert Roan, jedno vreme i izvršni direktor u kabinetu generalnog sekretara OUN Kurta Valhajma, ispoljio je neskriveni revanšizam prema Srbima i Srbiji. U intervjuu Politici (21. jun 2006) izmeðu ostalog je rekao: „Ne bih želeo da prièam o srpskim zloèinima, radije ne bih pominjao ulogu Srbije u Prvom svetskom ratu. Srbija sasvim sigurno nema nikakvo pravo da obnovi svoju nekadašnju vladavinu nad Kosovom, to se mora prihvatiti“.
Srbija je i 1914. i 1941. i 1991. satanizovana kao remetilaèki faktor koji se mora eliminisati. SAD su sada stale na èelo takve politike. Krajnji cilj je vraæanje Srbije u granice pre 1912. godine, a možda još uže. Radi instaliranja satelitske kvazidržavice na teritoriji Srbije NATO je bombardovao i surovo razarao Srbiju 1999. godine. Sada je valjda svima jasno da cilj nije bio „spreèavanje humanitarne katastrofe“ i „demokratizacija Srbije“, nego sakaæenje Srbije.
Zašto nam je prošlost iznedrila ovakav, zdravom razumu neprihvatljiv sled dogaðaja, odnosno proglašenje „nezavisnog Kosova“ uz podršku zapadnih sila?
- Ovo je slom meðunarodnog prava i sistema meðunarodnih odnosa stvaranih tokom dvadesetog veka. Kosovo i Metohija su meðunarodnopravno priznati kao deo Srbije, a zatim jugoslovenske države, odlukama Konferencije ambasadora u Londonu 1912/13, Bukureškim mirovnim ugovorom 1913. godine, Versajskim mirovnim ugovorom 1919. godine, odlukama Pariske mirovne konferencije 1946. godine i nizom drugim meðunarodnih ugovora.
Nasilje nad Srbijom se može porediti jedino sa Minhenskim sporazumom 1938. godine izmeðu Hitlera, Musolinija, Èemberlena i Daladjea. kojim je Èehoslovaèka morala da preda Sudetsku oblast Nemaèkoj, dok je Hitler izjavio da Nemaèka nema više teritorijalnih pretenzija u Evropi. Danas skoro svi vodeæi zapadni lideri govore da je Kosovo „jedinstven sluèaj“ i da neæe biti presedan. Ovim se obmanjuje svetska javnost.
trener92 trener92 18:06 24.02.2010

Re: Pandorina kutija

49 41


Pročitao sam ovo što si postavio i prvi utisak ,
kada bi čovek samo to pročitao i pogledao film, bio bi jako, jako ljut na sve .
Ne mogu da se sporim sa čovekom koji je istoričar,ipak ima mnogo više saznanja o ovome,
Iako liči na teoriju zavere.
Ima jedna poučna rečenica
"Nemojte potcenjivati tuđu pohlepu" , mislim da to nismo dobro proučili, a ni shvatili kroz istoriju , pa kada nas je sve to udarilo po glavi ,nismo znali šta se dešava( aludiram na sve one umove - Osim Obrenovića- koji su igrali ulogu vođa našeg naroda.
Kraja Kraja 20:54 24.02.2010

...49 41 ...

...ovo mi stoji vec dva dana na monitoru u redu za citanje i odradih konacno...hvala vam na prenetom intervjuu...

pozdrav
trener92 trener92 21:03 24.02.2010

Re: ...49 41 ...

Kraja
...ovo mi stoji vec dva dana na monitoru u redu za citanje i odradih konacno...hvala vam na prenetom intervjuu...

pozdrav


Samo da ti se izvinim za onu informaciju od 10tak minuta.
Naime film sam skoro upload , nekih 93% i onda se pojavi ovako
"troubleshoot"
Film je bio u
BSPlayerFile.MKV i tada me obaveste da moram da konvertujem u flv ili WMA ,AVi .ili šta već pa tek onda da uplodujem.Otkačio sam totalno.
Pa dok sam to odradio, sve to traje po par sati , ali postavio sam konačno.
Verujem da ćeš razumeti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana