Društvo

Srbija je umorna...

arianna RSS / 19.02.2010. u 09:50

BESEDA DEKANA DIPLOMCIMA

Dekan Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu prof. dr Mirko Vasiljević održao je 27. januara, na Svetog Savu, besedu diplomcima tog fakulteta, čiji smisao je daleko nadvisio prigodu otvorivši neka od najbolnijih pitanja današnje Srbije
Poštovane koleginice i kolege, dragi prijatelji, dragi gosti, poštovani diplomci,

Dan Svetog Save je najsvetiji dan u istoriji i državnosti Srbije. Simbolika dodele diploma našim studentima upravo ovog dana trajna je i time neizbrisiva. Diplomirali ste, uvaženi diplomci, na Fakultetu koji baštini tradiciju od 202 godine, s osloncem na pravni studij Dositejeve Velike škole (1808), Fakultetu koji je temelj srpske pravne kulture, temelj i vekovni nosilac slobodarstva, hram pravne nauke, hram prava i večni simbol tragač pravde kao stoletne vrline. Diplomirali ste u pomalo isrpljenoj i umornoj Srbiji, koja od vas očekuje da je izvedete iz stanja dugotrajne letargije i večnih razmeđa.

Srbija je umorna od dugotrajnog predizbornog stanja koje sudeći po fenomenu obećanja traje od uvođenja višestranačja!

Srbija je umorna od propovedanja siromaštva kao modela-uzora, posebno "siromaštva" srpskih "roleks" ministara i političkih funkcionera!

Srbija je umorna od izlizanosti i ispraznosti reformi i reformatora!

Srbija je umorna od vidljivih manifestacija pretvaranja visokoplanetarne ideje slobode u njenu karikaturu!

Srbija je umorna od zaštite pogrešnih "vrednosti", poput sindikalnog i stranačkog članstva i nezaštite pravih vrednosti, poput svojine i privatnosti!

Srbija je umorna od dugotrajnog traženja odgovora na pitanje kuda ide, zašto ide i kako ide - naslućujem ispašće u stilu onog aforizma "ludo smo se tamo proveli - niti znamo gde smo bili, niti šta smo tamo radili"!

Srbija je umorna od jednostranosti svog jelovnika: doručak - politika, ručak - politika, večera - politika, spavanje - politika, ustajanje - politika!

Srbija je umorna od vremena nepromišljenih privatizacija koje unesrećuje ljude, a državu, privredu i pravo čini privatnim posedima!

Srbija je umorna od univerziteta i fakulteta koji fabrikuju prekonoćne doktorate polupismenih doktora nauka koji treba da uče struci od njih daleko pametnije studente!

Srbija je umorna od dugotrajnog iščekivanja do dođe vreme u kome pravo neće biti nevreme!

Srbija je umorna...

Vi, uvaženi diplomci, danas nudite Srbiji, tako umornoj, svoje najveće vrednosti: mladost i znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu koji svoju utemeljenost broje istim brojem vekova kao što novi univerziteti i fakulteti, nastali na talasu nesrećnog doba promocije forme bez sadržaja, promocije nekulture znanja i agresije filozofije obrazovanja kao biznisa, broje dane. Srbiji ostaje da to samo prepozna i zarad svoje budućnosti pravoj, a ne lažnoj vrednosti da šansu!

Čestitam i srećno!

 

 

 



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

wukadin wukadin 10:26 19.02.2010

Генијално

Шта додати, шта одузети...
Само једну ствар, што се тиче сталне предизборне кампање.
Ту се најбоље види сва болест партократије, тзв. елите. Србија је у стању где избори мало тога мењају. Што постоји политичка стабилност у смислу да не би било ломова то и није лоше. Лоше је што се подразумева тал, па ни промена власти не би много значила. Исплати се бити и у опозицији. Зашто се онда јагме? За који проценат више збринутих? Које јавно предузеће у феуду?! А то је стварно жалосно.
Промена власти, сама чињеница промене, би много значила. Али не све, не одмах, не ни за три циклуса... Треба бити много стрпљив. А које стрпљење може имати неко ко нема посао, нема везу, не жели бити веран партијски војник?!?
Било би идеално да постоји фамозна симфонија не само "цркве" и "државе" (ваљда изабраних тела и бирокатског апарата) него и много чега другог што чини нацију. Ја сам секуларан... Али такво јединство (у различитости?) је ипак далек сан. Ово још скоро неће бити озбиљна држава као што је Турска, Израел или Сингапур. Ах да, намерно не помињем државе-узоре "модерне" омладине...
За сада имамо само појединце који мисле својом главом (рецимо Лазански) и широке масе које хоће опипљиве резултате а не продавање магле. Можда и није лоше за почетак.
arianna arianna 11:31 19.02.2010

Re: Генијално

wukadin
Шта додати, шта одузети...


Sve je lepo rečeno
antioksidant antioksidant 10:40 19.02.2010

ovde sem umora srbije...

...vidim i zabrinutost zbog "univerziteta i fakulteta koji fabrikuju prekonoćne doktorate polupismenih doktora nauka" uz zanemarivanje cinjenice da su predavaci na tim fakultetima istovremeno i predavaci na "drzavnim" univerzitetima i fakultetima... naravno, primecuje se i odsustvo bilo kakve zapitanosti o sopstvenoj odgovornosti za stvaranje stanja koje toliko umara srbiju...
ipak je dekan pravnog fakulteta univerziteta u beogradu deo neke "drustvene elite" koja itekako ucestvuje u stvaranju opste drustvene klime...

i naravno - cestitam i srecno
Dragan Pavlicevic Dragan Pavlicevic 10:55 19.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

bas tako... lep govor, retko ko se ne bi slozio....medjutim najbolje bi bilo kada bi dekan krenuo od svog fakulteta. Koliko sam ja obavesten, pravni fakultet nikako ne bi mogao da bude neka paradigma za novu, cilu Srbiju ni u organizacionom ni u profesionalnom smislu.
arianna arianna 11:09 19.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

Dragan Pavlicevic
bas tako... lep govor, retko ko se ne bi slozio....




Iskrena da budem text besede dobila sam na mail i u konsultaciji sa uredništvom bloga, podelila sa vama, jer smatram da je primerena trenutnom stanju u Srbiji, interesantna i na specifičan način potresna.


Nemam komentare vezano za sam fakultet.
arianna arianna 11:36 19.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

antioksidant
naravno, primecuje se i odsustvo bilo kakve zapitanosti o sopstvenoj odgovornosti za stvaranje stanja koje toliko umara srbiju...
ipak je dekan pravnog fakulteta univerziteta u beogradu deo neke "drustvene elite" koja itekako ucestvuje u stvaranju opste drustvene klime...

i naravno - cestitam i srecno



čestitam svršenim diplomcima i nadam se da će neka nova Srbija, zarad budućnosti ipak prepoznati prave vrednosti
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:10 19.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

AO
... naravno, primecuje se i odsustvo bilo kakve zapitanosti o sopstvenoj odgovornosti za stvaranje stanja koje toliko umara srbiju...
ipak je dekan pravnog fakulteta univerziteta u beogradu deo neke "drustvene elite" koja itekako ucestvuje u stvaranju opste drustvene klime...

Dobra opaska.
margos margos 17:06 19.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

antioksidant
...vidim i zabrinutost zbog "univerziteta i fakulteta koji fabrikuju prekonoćne doktorate polupismenih doktora nauka" uz zanemarivanje cinjenice da su predavaci na tim fakultetima istovremeno i predavaci na "drzavnim" univerzitetima i fakultetima... naravno, primecuje se i odsustvo bilo kakve zapitanosti o sopstvenoj odgovornosti za stvaranje stanja koje toliko umara srbiju...
ipak je dekan pravnog fakulteta univerziteta u beogradu deo neke "drustvene elite" koja itekako ucestvuje u stvaranju opste drustvene klime...

i naravno - cestitam i srecno


Da, AO :)
Odlična je beseda, samo mi se nije dopalo to na kraju o godinama i danima - jer na mnogim novoosnovanim fakultetima predaju profesori sa BU i kriterijumi im se nimalo ne razlikuju. Čak se dešava da su ti novi fakulteti toliko rigidni i oštri, zahtevni, baš da im se ne bi prebacila 'loša produkcija'.

Pritom, Pravni je dugi niz godina imao svoju gotovo javnu tarifu za pojedine predmete. Ili ja svašta čujem, pa mislim da i nije neka tajna.

Ipak, i pored toga, beseda je jaka i da je meni namenjena, bila bi mi opominjuća i nadahnjajuća.
Nek je i nama sa srećom, sa njima. :)))
arianna arianna 09:57 20.02.2010

Re: ovde sem umora srbije...

margos

Pritom, Pravni je dugi niz godina imao svoju gotovo javnu tarifu za pojedine predmete. Ili ja svašta čujem, pa mislim da i nije neka tajna.



Odlično zapažanje :)
niccolo niccolo 10:46 19.02.2010

Znanje

znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu

Iskreno se nadam da se diplomci ne uzdaju samo u znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu, pošto kao bivši student nemam poverenje u kvalitet onoga što su ih naučili...
arianna arianna 11:18 19.02.2010

Re: Znanje

niccolo
znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu
Iskreno se nadam da se diplomci ne uzdaju samo u znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu, pošto kao bivši student nemam poverenje u kvalitet onoga što su ih naučili...


Nisam pravnik tako da ne mogu da zalazim u kvalitet naučenog.
Ako nemaš poverenje u kvalitet, imaš li predlog : šta činiti?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:39 19.02.2010

Re: Znanje

niccolo
znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu

Iskreno se nadam da se diplomci ne uzdaju samo u znanje stečeno na Univerzitetu i Fakultetu, pošto kao bivši student nemam poverenje u kvalitet onoga što su ih naučili...


Nemoj da te čuju, niccolo, oduzeće ti diplomu.
niccolo niccolo 13:07 19.02.2010

Re: Znanje

Ako nemaš poverenje u kvalitet, imaš li predlog : šta činiti?

Konkurencija, konkurencija...jer ti profesori tamo (kao pretpostavljam i na većini drugih fakulteta) neće sami od sebe da se osavremenjavaju nego jedino ako im opadne količina novca koji budu dobijali...Recimo da država ne finansira određeni broj studenata samo na državnom Univerzitetu nego da se to podeli po kriterijumima, pa najbolji faks dobije toliko budžetskih studenata, drugi toliko, treći toliko...nešto u tom smislu.
marija.mt marija.mt 10:51 19.02.2010

Bas lepa beseda...

Srbiji ostaje da to samo prepozna i zarad svoje budućnosti pravoj, a ne lažnoj vrednosti da šansu!
Čestitam i srećno!


Nadam se da ce uspeti


miloradkakmar miloradkakmar 11:07 19.02.2010

Politika


Srbija je umorna od jednostranosti svog jelovnika: doručak - politika, ručak - politika, večera - politika, spavanje - politika, ustajanje - politika!

Oženjen politikom, udata za politiku, politika pravi decu, spavamo sa politikom ... Čovek nije svestan da ga uvlače u politiku da bi imali opravdanje za svoju sebičnost.
arianna arianna 09:55 20.02.2010

Re: Politika

miloradkakmar

Srbija je umorna od jednostranosti svog jelovnika: doručak - politika, ručak - politika, večera - politika, spavanje - politika, ustajanje - politika!
Oženjen politikom, udata za politiku, politika pravi decu, spavamo sa politikom ... Čovek nije svestan da ga uvlače u politiku da bi imali opravdanje za svoju sebičnost.



Kod nas je, na žalost, sve politika
mikele9 mikele9 11:22 19.02.2010

Odlomak

ili što bi rekao moj kum, Iščupak iz sopstvenog mi teksta:
Ovdašnjem puku unezverenom od gladi i nemaštine, neizvesne sutrašnjice, čak današnjice, gospoda Magistri i Doktori serviraju već godinama iz svekolike Istorije
srpskog naroda jedino i samo(!?) zlatne viljuške sa Milutinovog dvora, dok je Evropa jela.....truć....puć....truć. Puk/narod, „stoka jedna grdna“ nikako da poveže, da pronađe vezu između svojih usukanih stomaka, gladnih očiju i usta i zlatnih viljušaka od pre više od 600 godina Čoveku koji je U GOVNIMA DO GUŠE nudi se,
u krajnjoj liniji problematičan podatak o zlatnim viljuškama a i koja je korist od toga, osim neprekidnog zaluđivanja ionako beslovesnog naroda. Nisam grub ili nepravedan prema sopstvenom narodu ali podatatak da na izborima republičkim, pokrajinskim, gradskim sve do opštinskih, taj moj narod rano raneći, uredno glasa za one koji su ga ojadili, ojađuju ga i ojađivaće ga dok god budu na vlasti.
To svakao ne spada u Oftalmologiju, kao ono beše...otvorite četvore oči, ne budite slepi kod očiju i slično. Rekao bih pre da je na delu psihopatologija koja nije odskora stečena već je genetski inkorporirana, vekovima unatrag, uz poseban naglasak na amneziju, usađenu u svakog Srbina i Srpkinju ponaosob.
arianna arianna 11:27 19.02.2010

Re: Odlomak

mikele9
ili što bi rekao moj kum, Iščupak iz sopstvenog mi teksta:
Ovdašnjem puku unezverenom od gladi i nemaštine, neizvesne sutrašnjice, čak današnjice, gospoda Magistri i Doktori serviraju već godinama iz svekolike Istorije
srpskog naroda jedino i samo(!?) zlatne viljuške sa Milutinovog dvora, dok je Evropa jela.....truć....puć....truć. Puk/narod, „stoka jedna grdna“ nikako da poveže, da pronađe vezu između svojih usukanih stomaka, gladnih očiju i usta i zlatnih viljušaka od pre više od 600 godina Čoveku koji je U GOVNIMA DO GUŠE nudi se,
u krajnjoj liniji problematičan podatak o zlatnim viljuškama a i koja je korist od toga, osim neprekidnog zaluđivanja ionako beslovesnog naroda. Nisam grub ili nepravedan prema sopstvenom narodu ali podatatak da na izborima republičkim, pokrajinskim, gradskim sve do opštinskih, taj moj narod rano raneći, uredno glasa za one koji su ga ojadili, ojađuju ga i ojađivaće ga dok god budu na vlasti.
To svakao ne spada u Oftalmologiju, kao ono beše...otvorite četvore oči, ne budite slepi kod očiju i slično. Rekao bih pre da je na delu psihopatologija koja nije odskora stečena već je genetski inkorporirana, vekovima unatrag, uz poseban naglasak na amneziju, usađenu u svakog Srbina i Srpkinju ponaosob.


Lep odlomak, hvala mikele9
hajkula1 hajkula1 19:55 21.02.2010

Re: Odlomak

To svakao ne spada u Oftalmologiju, kao ono beše...otvorite četvore oči, ne budite slepi kod očiju i slično.



Ne znam gde spada moj slucaj, gde god se okrenem, vidim neko sra*e. A panjevi od posecenih platana na Bulevaru - deluju zdravo...



nikvet pn nikvet pn 12:26 19.02.2010

kako beše

Srbija je umorna od lidera. Čkrebić ?
Pa je umornu zaskočio Milošević.


Sjajna beseda, zaista.
loader loader 12:42 19.02.2010

Bravo..!


. . . B R A V O . . !!!
hazar hazar 19:58 19.02.2010

Beseda

koja na neki način odslikava psihičko stanje sve većeg broja ljudi koji nešto znaju da rade u svom životu. Pitam se samo do koje mere može da se sprovede negativna selekcija, a da se društvo potpuno ne uruši.

Dekan bi osim lepe besede mogao i da zabrani rad svojim profesorima na više fakulteta, pa bi tada bilo manje polupismenih doktora i diplomaca.
zilikaka zilikaka 20:06 19.02.2010

Re: Beseda

hazar
koja na neki način odslikava psihičko stanje sve većeg broja ljudi koji nešto znaju da rade u svom životu. Pitam se samo do koje mere može da se sprovede negativna selekcija, a da se društvo potpuno ne uruši.Dekan bi osim lepe besede mogao i da zabrani rad svojim profesorima na više fakulteta, pa bi tada bilo manje polupismenih doktora i diplomaca.

Šta više reći. Potpisujem
mariopan mariopan 22:26 19.02.2010

Re: Beseda

Svaka čast ! ! !
eugensavojski eugensavojski 23:23 19.02.2010

Re: Beseda

zilikaka
hazar
koja na neki način odslikava psihičko stanje sve većeg broja ljudi koji nešto znaju da rade u svom životu. Pitam se samo do koje mere može da se sprovede negativna selekcija, a da se društvo potpuno ne uruši.Dekan bi osim lepe besede mogao i da zabrani rad svojim profesorima na više fakulteta, pa bi tada bilo manje polupismenih doktora i diplomaca.

Šta više reći. Potpisujem


ma šta mislili o privatnim studijama oni ipak stvaraju konkurenciju
zilikaka zilikaka 00:17 20.02.2010

Re: Beseda

ma šta mislili o privatnim studijama oni ipak stvaraju konkurenciju

Kada stečeno znanje bude merilo za dobijanje posla, neka se organizuju studije i po pijačnim tezgama, pa ko hoće da daje pare i gubi vreme, neka ga.
Do tada, ogroman broj fakulteta koji uglavnom samo štancuju šarene papire na kojima piše "diploma", ne doprinosi ničemu, osim sopstvenom budžetu.
arianna arianna 09:09 20.02.2010

Re: Beseda

zilikaka

Kada stečeno znanje bude merilo za dobijanje posla, neka se organizuju studije i po pijačnim tezgama, pa ko hoće da daje pare i gubi vreme, neka ga.
Do tada, ogroman broj fakulteta koji uglavnom samo štancuju šarene papire na kojima piše "diploma", ne doprinosi ničemu, osim sopstvenom budžetu.


U transparentnoj Srbiji, sticanje znanja uglavnom je gubljenje vremena, a ne merilo za posao.

Kod nas se ljudi, prvo stranački angažuju i preko stranke, obezbede siguran posao za koji pitanje da li su stručni, znači dobiju avansno zaposlenje, "obrazuju" se o državnom trošku, uz put načine i po koji prekršaj, pa budu "kažnjeni" nenapredovanjem u službi na neki vremenski period, da bi nakon toga bivali unapredjeni ili pak promovisani u mlade i perspektivne lidere

I eto vam pravi transparentni put kao napredovati u zemlji Srbiji


p.s. Gospodo političari, kakve nam to poruke šaljete!?

arianna arianna 09:13 20.02.2010

Re: Beseda

hazar

Dekan bi osim lepe besede mogao i da zabrani rad svojim profesorima na više fakulteta, pa bi tada bilo manje polupismenih doktora i diplomaca.

Zabrana rada profesorima na više fakulteta, nije u nadležnosti rada dekana
arianna arianna 09:19 20.02.2010

Re: Beseda

eugensavojski

ma šta mislili o privatnim studijama oni ipak stvaraju konkurenciju


e, kad bi imali i konkurentne prizvodne firme, gde bi nam bio kraj?

Ovako znanje stečeno bilo na državnom ili privatnom fakultetu, kao što reče
zilikaka
... samo štancuju šarene papire na kojima piše "diploma", ne doprinosi ničemu, osim sopstvenom budžetu
.
pointofview_gun pointofview_gun 16:40 21.02.2010

Re: Beseda

U transparentnoj Srbiji, sticanje znanja uglavnom je gubljenje vremena, a ne merilo za posao.

Kod nas se ljudi, prvo stranački angažuju i preko stranke, obezbede siguran posao za koji pitanje da li su stručni, znači dobiju avansno zaposlenje, "obrazuju" se o državnom trošku, uz put načine i po koji prekršaj, pa budu "kažnjeni" nenapredovanjem u službi na neki vremenski period, da bi nakon toga bivali unapredjeni ili pak promovisani u mlade i perspektivne lidere


Ovo je opis prvog kruga. A onda je postalo jos gore. Mladi lideri, direktori i ostali zaposleni bez znanja i kvaliteta ne podnose pametne, obrazovane i vredne, mrze ih jer oni to nikada nece bit. I zato tim pametnim i obrazovanim nikad nece dati posao. Mi smo jedina zemlja u kojoj ako ste clan Mense CV vam odmah zafrljace u kantu, sanse da dobijete posao s drzavnim fakultetom su manje nego sa nekim dopisnim, i ako imate vise od 30 znaci da ste uzasno stari, a iskustvo vam se uzima kao minus.

Kako sad oterati te ustolicene neznalice, kad su se okruzili gorima od sebe..zazidali se skoro..?
arianna arianna 22:56 21.02.2010

Re: Beseda

pointofview_gun


Kako sad oterati te ustolicene neznalice, kad su se okruzili gorima od sebe..zazidali se skoro..?


Na ovo pitanje i ja bih volela da saznam odgovor
scabies scabies 00:36 20.02.2010

Umorna

A ja sam umorna od demagogije.
Umorna sam od loših izgovora.
Umorna sam od nesposobnosti.
Od licemerja.
Od zbunjenih dekana, direktora, ministara... koji ni za šta nisu krivi, i ništa ne mogu da urade sem da konstatuju ono što svi znamo. I ono od čega oni jako dobro žive.
arianna arianna 09:02 20.02.2010

Re: Umorna

scabies
A ja sam umorna od demagogije.
Umorna sam od loših izgovora.
Umorna sam od nesposobnosti.
Od licemerja.
Od zbunjenih dekana, direktora, ministara... koji ni za šta nisu krivi, i ništa ne mogu da urade sem da konstatuju ono što svi znamo. I ono od čega oni jako dobro žive.

slažem se i mogu samo da konstatujem da smo rodjeni u nevremenu kao što je i rečeno u besedi
Srbija je umorna od dugotrajnog iščekivanja do dođe vreme u kome pravo neće biti nevreme!


i pitam se još koliko će vremena proteći i koliko će generacija biti izgubljeno u sistemu izgovora, nesposobnosti, licemerja, izostanka odgovornosti, prebacivanje krivice na druge i lažnog patriotizma zarad vlastitih ciljeva

Šta činiti?
marija.mt marija.mt 09:45 20.02.2010

Re: Umorna

Srbija je umorna od dugotrajnog iščekivanja do dođe vreme u kome pravo neće biti nevreme!


Vreme nece da dodje samo od sebe, vec mi treba da ga stvorimo, a ko ce to da uradi ako svi budemo umorni?

Ja sam juce isto pocela da kukam, ali onda sam pomislila, pa ako sam ja umorna sa 30 godina, ko ce onda da se bori. Onda sam odlucila da samo cestitam diplomcima, a ja da uradim koliko je do mene.
arianna arianna 09:49 20.02.2010

Re: Umorna

marija.mt

Ja sam juce isto pocela da kukam, ali onda sam pomislila, pa ako sam ja umorna sa 30 godina, ko ce onda da se bori. Onda sam odlucila da samo cestitam diplomcima, a ja da uradim koliko je do mene.


Ja sam prestala da kukam odavno, pokušavam sve da uradim koliko je u mojoj moći, ali treba probuditi i ostale....




marija.mt marija.mt 12:18 20.02.2010

Re: Umorna

arianna arianna 12:21 20.02.2010

Re: Umorna

.... onda je ON "otišao" a ostali su spavači i umorni, i izgubili smo jos deset godina



hvala za video
marija.mt marija.mt 13:26 20.02.2010

Re: Umorna

hvala za video


Nema na cemu
Svima nam ponekad treba nesto da nas pokrene
scabies scabies 14:20 20.02.2010

Re: Umorna

Šta činiti?
Krenuti od onoga što jeste u našoj moći. Za početak, da radimo ono što najbolje znamo, najbolje što možemo. Da mi budemo odgovorni prema sebi, prema svom okruženju, prema društvu i prema državi. Da ne precenimo, ali ni da omalovažimo svoj značaj i mogući doprinos. Da ne dozvolimo da nas povuče loš prosek i pogrešna pravila koja vladaju. Da ne zabušavuckavamo zato što drugi zabušavaju, ne lažuckamo zato što drugi lažu, ne kraduckamo zato što drugi kradu.
A šta treba da čini država i njeni predstavnici? Sasvim je dovoljno, ako mene pitaš, da se i oni pridržavaju gornjeg pasusa.
Ako treba konkretno, nek' za početak dekan Pravnog fakulteta objasni zašto upisuju 1000 studenata godišnje. Da objasni zašto dozvoljavaju da im studenti sa fakulteta izlaze bez dovoljno znanja. Zašto ne zna za korupciju na svom fakultetu. Zašto ništa ne uradi da nešto promeni. I zašto je još uvek tu ako ništa ne može da promeni.
arianna arianna 14:45 20.02.2010

Re: Umorna

Sve se slažem

scabies
A šta treba da čini država i njeni predstavnici? Sasvim je dovoljno, ako mene pitaš, da se i oni pridržavaju gornjeg pasusa.


Kako ih privoleti/naterati na ODGOVORNOST, kad se svi sklanjaju iza "nisam nadležan" ili "nije u mom resoru" ?

scabies
I kako da Da ne zabušavuckavamo zato što drugi zabušavaju, ne lažuckamo zato što drugi lažu, ne kraduckamo zato što drugi kradu.


I kako da ne zabušavaju, lažu i kradu obični gradjani, kad su nam udarne vesti pune o svim ovim pojavama kod ljudi na najvišim državnim funkcijama?


scabies
...zašto je još uvek tu ako ništa ne može da promeni



ovo je pitanje za SVE, na bilo kojim funkcijama



scabies scabies 15:11 20.02.2010

Re: Umorna

Kako ih privoleti/naterati na ODGOVORNOST, kad se svi sklanjaju iza "nisam nadležan" ili "nije u mom resoru" ?
Bojim se da to stvarno nije u našoj moći. Pravila su takva da mi na to jedino možemo uticati putem izbora, a onda nastupa glavni problem: izbor nam se sveo na ona dva lika iz poslovice od kojih jedan sjaše da drugi uzjaše.
Srbija pati od hronične insuficijencije odgovornosti. Hajde samo da pogledamo sa kakvom su se lakoćom i kakvi ljudi prihvatali upravljanja Ministarstvom prosvete u poslednjih 6-7 godina. Mene ne bi iznenadilo kad bi recimo Saša Dragin u sledećoj vladi osvanuo kao ministar pravde, a Zoran Lončar kao ministar zdravlja. Ovde niko kad postavlja ljude na funkcije ne pita da li oni to umeju da rade, a oni se nikad sami ne zapitaju da li će to moći. Samo da su u nekoj fotelji i blizu kasice.
arianna arianna 15:42 20.02.2010

Re: Umorna

scabies
Srbija pati od hronične insuficijencije odgovornosti. Hajde samo da pogledamo sa kakvom su se lakoćom i kakvi ljudi prihvatali upravljanja Ministarstvom prosvete u poslednjih 6-7 godina. Mene ne bi iznenadilo kad bi recimo Saša Dragin u sledećoj vladi osvanuo kao ministar pravde, a Zoran Lončar kao ministar zdravlja. Ovde niko kad postavlja ljude na funkcije ne pita da li oni to umeju da rade, a oni se nikad sami ne zapitaju da li će to moći. Samo da su u nekoj fotelji i blizu kasice.

Zaista je za rubriku "verovali ili ne" sa kakvom lakoćom se izabrani narodni predstavnici lako prihvataju fotelja menjujući mesta po Ministarstvima, računajući pritom da ih niko ne može pomaći i da NIKO ne postavlja pitanje njihove kompetentnosti, a samim tim i odgovrnosti.

scabies
Pravila su takva da mi na to jedino možemo uticati putem izbora, a onda nastupa glavni problem: izbor nam se sveo na ona dva lika iz poslovice od kojih jedan sjaše da drugi uzjaše.

... izbor nam je ...



Kako proširiti izbor?

zilikaka zilikaka 18:14 20.02.2010

Re: Umorna

Kako proširiti izbor?

I kako onda da ne bude:
Srbija je umorna od jednostranosti svog jelovnika: doručak - politika, ručak - politika, večera - politika, spavanje - politika, ustajanje - politika!

Ne politišem ja jer to volim! Pu, pu , daleko bilo, čak mi se malo i gade, nego mi direktno opstanak od toga zavisi
arianna arianna 18:29 20.02.2010

Re: Umorna

zilikaka

Ne politišem ja jer to volim! Pu, pu , daleko bilo, čak mi se malo i gade, nego mi direktno opstanak od toga zavisi


Svima u Srbiji opstanak od politike zavisi, zato je i postavljeno pitanje izbora.

Ako imamo nepromenjiva pravila, izbor je promenjiva kategorija
zilikaka zilikaka 19:07 20.02.2010

Re: Umorna

Pravila jesu nepromenljiva, i to je upravo porazno. Na mislimo naravno na isto, ali mene brinu ona druga, koja su se obmotala oko nas kao paučina, i guše, dave, ubiše.
Čini mi se da je jedan od načina za delovanje upravo spontana građanka inicijativa. Mi ovde imamo donekle uslova da se tako organizujemo, i počnemo da radimo. Jedno po jedno.
arianna arianna 19:26 20.02.2010

Re: Umorna

zilikaka
...ali mene brinu ona druga, koja su se obmotala oko nas kao paučina, i guše, dave, ubiše.


...brinu i mene ta druga pravila koja dave i guše, verujem i većinu ovde na blogu. O njima treba pisati, mada kako stvari stoje teško da bi bilo sagovornika na tu temu.


zilikaka
Čini mi se da je jedan od načina za delovanje upravo spontana građanka inicijativa. Mi ovde imamo donekle uslova da se tako organizujemo, i počnemo da radimo. Jedno po jedno.


Spontana gradjanska inicijativa? Uslovi ? NVO ili...?
zilikaka zilikaka 20:11 20.02.2010

Re: Umorna

Ma zovi ih kako hoćeš, bitno da rade. Ja nekako nisam za klasične NVO, jer mi se čini da su mnoge od njih sinonim za prodavanje magle.
Evo, trenutno se na blogu priča o nasilju mladih, o deci...
Da bi jedno društvo imalo perspektivu, prvo mora da ima dobro obrazovanje. Naše ni ne liči.
Dugogodišnji loš materijalni položaj prosvetara (i mnoogo toga još)je učinio da se za to zanimanje regrutuju uglavnom oni koji nisu mogli drugo. Nisam imala nameru nikog da vređam, nego pravim mini analizu na uzorku koji me okružuje.
Eto, hajde da o tim stvarima pričamo, vidimo konkretno gde i šta nas boli i šta se i KAKO može promeniti. Naravno, to je ozbiljan i odgovoran posao, ali koliko mi se čini, ima dosta ljudi koji znaju da rade, i neće se prihvatati onog čemu nisu dorasli.
...a onda inicijativa. Nakuca se par strana uključe se mediji, i damo im do znanja da smo uporni i da nećemo odustati. Počinje da se pravi red. Od negde se mora početi. Izgubili smo tolke godine, koliko još da ih gubimo?
...pa kad ministar preko od sebe bude imao organizovanog i upućenog "protivnika" koji prati svaki korak, ne znam da li će se te dužnosti baš svako prihvatati.
arianna arianna 21:02 20.02.2010

Re: Umorna

Evo, trenutno se na blogu priča o nasilju mladih, o deci...
Da bi jedno društvo imalo perspektivu, prvo mora da ima dobro obrazovanje. Naše ni ne liči.
Dugogodišnji loš materijalni položaj prosvetara (i mnoogo toga još)je učinio da se za to zanimanje regrutuju uglavnom oni koji nisu mogli drugo. Nisam imala nameru nikog da vređam, nego pravim mini analizu na uzorku koji me okružuje.
Eto, hajde da o tim stvarima pričamo, vidimo konkretno gde i šta nas boli i šta se i KAKO može promeniti. Naravno, to je ozbiljan i odgovoran posao, ali koliko mi se čini, ima dosta ljudi koji znaju da rade, i neće se prihvatati onog čemu nisu dorasli...



Od početka svog blogoživota upravo govorim o nasilju, uzrocima, prevenciji i načinima za njegovo suzbijanje, namerno na pomalo sirov i grub način, ali dopreti do ljudi ponekad zahteva upravo to, bez uvijanja, stilskih figura i metafora.
Jasno je da se veliki i ozbiljan društveni problem, poput nasilja u društvu, ne rešava preko bloga, već jednom sveobuhvatnom društvenom kampanjom za koju nadležni, po mom ličnom mišljenju, nisu angažovali dovoljan broj stručnih ljudi.
A gori i boli nam svuda. U samoj porodici, na ulici, u školi, u medijima, u čitavom društvu, Deca, a zašto ne reći, i odrasli izloženi su konstantnom stresu, osećaju nemoći, nesigurnosti, ne pravednosti, bezperspektivnosti, i to je ono što provocira agresivno ponašanje.

Naročito sistem, bez sistema,gde pravila igre nisu ista za sve, gde ne postoje identične šanse za uspeh i napredovanje, društvo u kome se ne osudjuje, već na izvestan način promoviše negativno društveno ponašanje, kao u slučaju koji sam linkovala u jednoj od poruka, na ovom mom blogu, ne dovoljne stručnosti i bahatost izloženih nosioca javnih funkcija, ne pravednosti,dvostrukih standara i nedoslednost u primeni zakona,i izricanje simboličnih kazni koje ne daju željene efekate u suzbijanju, već doprinose razvoju i razbuktavanju negativnih dr. pojava

E,sad kako sve to rešiti? Govorila sam i o tome -prevencija, prevencija i prevencija,sve ostalo je gašenje požara benzinom.



zilikaka zilikaka 21:15 20.02.2010

Re: Umorna

Ne možeš sve, ali i nešto je bolje od ništa.
Pričali smo kod Snežane o pružanju alternative deci, o organizovanju pozitivnih aktivnosti koje bi ih sklonile sa ulice. Hajde da pokušamo da jednu takvu aktivnost negde uvedemo. Ako uspe, idemo dalje, još jedna, pa neka nova akcija...
Bitno je da postoje rezultati i da se mogu videti.
Pazi, preduslov je da taj ko se hvata posla, to radi isključivo za opšte dobro. Pojavi li se i za jednog zrnce sumnje da se nekako okoristio, nataći će nam još jedne magareće uši. Ja ih već imam dovoljno.
arianna arianna 21:28 20.02.2010

Re: Umorna

zilikaka

Pričali smo kod Snežane o pružanju alternative deci, o organizovanju pozitivnih aktivnosti koje bi ih sklonile sa ulice. Hajde da pokušamo da jednu takvu aktivnost negde uvedemo. Ako uspe, idemo dalje, još jedna, pa neka nova akcija...
Bitno je da postoje rezultati i da se mogu videti.


Hajde! Evo za početak predlog: uvrstiti u redovan školski program obavezno nekoliko časova rekreativne nastave nedeljno. Ti časovi su nekad postojali u rasporedima časova, i držali su ih nastavnici fizičkog vaspitanja, u školskom dvorištu ili prirodi, sad su ti časovi iz rasporeda netragom nestali. Uvodjenje rekreativnih časova ne košta puno, a znači mnogo.

Setite se samo svog odrastanja. Većina od nas je bila "žrtva" rekreativnoh časova i školskih sekcija,i nismo sedili po ulicama ili za kompjuterom , već se organizovano i svrsishosno družili sa vršnjacima, pod nadzorom nastavnika.
zilikaka zilikaka 21:35 20.02.2010

Re: Umorna

Ja još jedino mogu da dodam da stojim na raspolaganju. Dalje može na PP
arianna arianna 21:40 20.02.2010

Re: Umorna

zilikaka
Ja još jedino mogu da dodam da stojim na raspolaganju. Dalje može na PP


Takodje postojanje sekcija(hor, folkolr,likovna, muzička, sportska, foto,biološka, saobrćajna i mnoge druge) u školama su samo na papiru uredno zapisane u nastavnim planovima i programima i pribeležene u učeničkim dnevnicima kao održane. Retki su nastavnici koji ih savesno izvode.


pointofview_gun pointofview_gun 16:31 21.02.2010

Re: Umorna

Takodje postojanje sekcija(hor, folkolr,likovna, muzička, sportska, foto,biološka, saobrćajna i mnoge druge) u školama su samo na papiru uredno zapisane u nastavnim planovima i programima i pribeležene u učeničkim dnevnicima kao održane. Retki su nastavnici koji ih savesno izvode.


Meni je posebno bilo zanimljivo kad sam shvatila da ucitelji i nastavnici cak i u djacke knjizice upisuju da su deca isla na sekcije koje nikad nisu postojale. Verovatno da bi imali dokaze ako ih neko prozove.

zilikaka zilikaka 18:57 21.02.2010

Re: Umorna

Verovatno je tako, ali mislim da u ovom opštem haosuoko nas nije svrsishodno prebacivati odgovornost samo na prosvetare. I njima su ruke često potpuno vezane.
Sticajem okolnosti, bila sam im u koži neko vreme.
Kada ti nametnu gomilu obaveza, a pri tome ti ukinu mnoge mehanizme delovanja, ostaje nemoć. Prosvetar ne sme da udalji sa časa onog ko se neprimereno ponaša, ne sme da neprimereno ponašanje vezuje za način rada na času (prozove ga da odgovara), ne sme da viče, a o nekim sredstvima prinude da i ne govorim. Najstrašnije je što često nema podršku institucije u kojoj radi. Da bi se išta promenilo, treba delovati na obe strane.
Možda ne bi bilo loše pokrenuti velike sisteme poput EDB, NISa, Pošte i sl. Oni svi imaju svoje hotele, pa bi mogli kao društveno odgovorne kompanije da omoguće recimo pobednicima republičkih takmičenja, i njihovim mentorima, po nedelju dana nagradnih u tim objektima. Tako bi se dodatno motivisali svi, a i promovisale bi se neke prave vrednosti. Šta mislite o tome?
BTW Ja bih da dodjem i do onih para o kojima smo pričali kod Snežane. Volem pare, pa to ti je.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:40 21.02.2010

Re: Umorna

Od početka svog blogoživota upravo govorim o nasilju, uzrocima, prevenciji i načinima za njegovo suzbijanje,

Lepo ste pogodili sustinu. Srbija je u miloševićevsko-šešeljevsko vreme bila promoter nasilja. na svim nivoima i u svim delovima društva. I sada, kao što svedočimo, od svih nevolja najteže se oslobađa te zaostavštine - nasilja. Danas imate nasilje u vidu kriminala, u sportu, u medijima, na desnici, na levici...u svakodnevnom životu...evo i ovde na blogu vam je nasilje latentna pojava (pogledajte komentare na mom blogu ). Hronične bolesti se duže leče nego one druge. Ali se leče.
libela libela 22:21 21.02.2010

Re: Umorna

Nebojsa Krstic

Lepo ste pogodili sustinu. Srbija je u miloševićevsko-šešeljevsko vreme bila promoter nasilja. na svim nivoima i u svim delovima društva. I sada, kao što svedočimo, od svih nevolja najteže se oslobađa te zaostavštine - nasilja. Danas imate nasilje u vidu kriminala, u sportu, u medijima, na desnici, na levici...u svakodnevnom životu...evo i ovde na blogu vam je nasilje latentna pojava (pogledajte komentare na mom blogu ). Hronične bolesti se duže leče nego one druge. Ali se leče.

S obzirom na oporavak pacijenta, bojim se da ce ishod biti fatalan!
Ponekad je osim terapije bitna i dijagnoza!
arianna arianna 22:47 21.02.2010

Re: Umorna

Nebojsa Krstic

Lepo ste pogodili sustinu. Srbija je u miloševićevsko-šešeljevsko vreme bila promoter nasilja. na svim nivoima i u svim delovima društva. I sada, kao što svedočimo, od svih nevolja najteže se oslobađa te zaostavštine - nasilja. Danas imate nasilje u vidu kriminala, u sportu, u medijima, na desnici, na levici...u svakodnevnom životu...evo i ovde na blogu vam je nasilje latentna pojava (pogledajte komentare na mom blogu ). Hronične bolesti se duže leče nego one druge. Ali se leče.




Nasilje na blogu se može sprečiti banovanjem korisnika i brisanjem nepoželjnih poruka, dok je nasilje u sportu, medijima, na desnici i levici, svakodnevnom životu daleko teže sprečiti i suzbiti. Ponekad nije dovoljno konstatovati njegovo postojanje, već je potrebno aktivno preduzeti i neke mere, promovisanjem pozitivnih društvenih vrednosti, ličnim primerom i akcijom .

hvala za komentar

arianna arianna 23:05 21.02.2010

Re: Umorna

libela
S obzirom na oporavak pacijenta, bojim se da ce ishod biti fatalan!
Ponekad je osim terapije bitna i dijagnoza!


ili bar primena adekvatne terapije....


scabies scabies 00:24 22.02.2010

Re: Umorna

Ponekad je osim terapije bitna i dijagnoza!
Idi, bre, Libela, nešla ti gospodinu Savetniku (radiologu) da pričaš o dijagnostici
Ne manjka Srbiji dijagnostičara, Srbiji su neophodni ljudi vični radikalnim terapijskim procedurama. Ako dijagnostičari nastave da objašnjavaju, sledeći korak će biti posao za patologa-obducenta. A to je tek najbezbedniji posao! Pruža toliko mogućnosti da se pokaže znanje i veština... samo malo prekasno za pacijenta.
libela libela 00:56 22.02.2010

Re: Umorna

scabies
...

samo za Scabies:
scabies scabies 01:19 22.02.2010

Re: Umorna

Hvala
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:33 22.02.2010

Re: Umorna

Nasilje na blogu se može sprečiti banovanjem korisnika

Pa i banovanje je oblik nasilja, zar ne?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:35 22.02.2010

Re: Umorna

di, bre, Libela, nešla ti gospodinu Savetniku (radiologu) da pričaš o dijagnostici

Za scabies bi pre dermatolog...mada, ja sam opste prakse pa bi moglo da prodje...
arianna arianna 21:33 22.02.2010

Re: Umorna

Nebojsa Krstic
Pa i banovanje je oblik nasilja, zar ne?



Naravno , mada je banovanje u stvari mera, koju na raspolaganju ima moderacija ili bloger i svrstala bih je u sekundarnu prevenciju (mera prema pojedincu), u virtuelnom prostoru. Ovom merom možemo sprečiti blogonasilnike da nas svojim porukama maltretiraju, ili da nam troluju temu. Banovanjem, kao merom protiv blogonasilja, postižemo da blogere sa neadekvatnim i nepoželjnim sadržajem udaljimo sa bloga i pošaljemo na apstinenciju, a meru možemo prilagoditi,pa gospodu nasilnike, banovati na više dana, nekad i trajno.

Nasilje prestaje, kad žrtva (bloger) preduzme raspoložive mere (u ovom slučaju banovanje), i prekine krug nasilja.


Cessante causa, cessat effectus







Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana