Budućnost| Ljubav| Reč i slika| Roditeljstvo| Život

Virtualna Agresija*

margos RSS / 18.02.2010. u 19:47

 P6160232.jpgMesecima se spremam da napišem tekst o mladima, o adolescentima i onima koji tek to treba da postanu, pa sve odlažem. Kako krenem na temu emosa, nasilja, agresivnosti, želudac mi se pobuni, a glava kaže ovo je ogromna tema i ogroman problem, odakle početi?

U vreme bombardovanja, kada bi me neki od roditelja pitali za savet šta da urade sa sopstvenom decom koja se plaše, uvek bih odgovarala 'hej, deca su okej, poradite na sebi, svom strahu i svom smirenju, a deca će to lako prepoznati, primiti i usvojiti.' I dalje mislim da su deca sasvim okej, i da svim svojim postupcima saopštavaju nešto, no mi, zablenuti u nešto drugo, ne vidimo. Ili ne vidimo na vreme.

 

Pre dvadesetak dana se susretnem s jednom, naizgled skladnom porodicom, koju muči problem njihovog sedamnaestogodišnjeg sina. Momak ima neki problem na koji medicina već mesecima ne daje odgovor, a otac, takođe lekar, traži rešenje gde god. Nakon par kulerskih rečenica sa momkom, pitam ga da li je na fejsu i da li mogu da ga edujem za frenda - kapirate, da bi me čuo i prihvatio, moram da pričam na njegov način, a potom ga upitam koju dobit ima od bolesti, jesu li sada malo pažljiviji prema njemu, u školi, porodici... Na tren mu se zacaklilo okce - provalila sam ga - pa reče 'pa jeste, malo...'  Dalje ga nisam čačkala - ostavila sam to za priču jedan na jedan. Posle nekoliko dana, kroz naizgled neobaveznu priču na netu, reče 'možda sam ja to nesvesno uradio, da dobijem pažnju, a da nisam svestan...'  Naravno, rekoh mu, da nije svestan, kad je nešto uradio nesvesno, no, ipak, na pitanje o zdravstvenom stanju - reče da je bolje.

Nastavljamo... korak po korak. Znam da će biti dobro

Zatim, par dana potom, prijateljica mi uzbuđeno ispriča kako se ubila devojčica od 13 godina, ćerka njene koleginice, i kako su svi u šoku, jer su oni bili tako skladna porodica i kako je devojčica imala blizak odnos i sa ocem i sa majkom. Uz svo poštovanje svih, rekoh da ne verujem u to. Ne verujem u blizak odnos u kom devojčica koju je tata dovezao iz škole i otišao da nešto završi - izvrši samoubistvo.

Rekoh još da su klinci u užasnom problemu jer pod uticajem filmova i video igrica, doživljavaju život i smrt na iščašen način. Izgubiš život, ili izgubiš tri života u igri, restartuješ i kreneš ispočetka. Ubiju Bred Pita u jednom filmu, a onda se u drugom pojavi još življi.

Baš tih dana je Srđan Mitrović postavio blog i trejler ''Srpskog filma'. Napisala sam da bih ga odgledala bez tona i u delovima. Intrigira me, ali ne gledam ružne, strašne, katastrofične scene - posebno ako su u filmovima, ako nisu stvarne. U stvarnom životu ne trčim da gledam tragedije, ali, ako se nađem na licu mesta, bez gađenja i trena razmišljanja, pružam pomoć.

Godinama sam, kao dete, sanjala onu scenu iz filma ''Kozara'' ili imala noćnu moru u kojoj se kao krijem iza neke drvene tarabe (retko postavljene, tako da me mogu lako videti), dok prolazi kolona nemačkih vojnika ponavljajući ''Halt, halt''. Kada sam postala svesna da sve što vidim ostaje u mojoj glavi i pojavljuje se bez obzira da li je to realan doživljaj ili nešto viđeno u filmu ili jednostavno stvoreno u mojoj glavi - počela sam vrlo obazrivo da u svoj biokompjuter primam sadržaje.

Pre neki dan, opet mi se obratiše zbog jednog trinaestogodišnjaka - loš uspeh u školi, beži, smara ga škola, smaraju ga roditelji iako imaju drugarski odnos s njim i sve u tom stilu. Naravno da smo se edovali na fejsu i nastavljamo priču na netu. Ispostavilo se da je dete potpuni kompjuterski genije - a roditelji, sem da kupe najmoćniju mašinu i najluđi telefon i iPod - iste ne umeju ni da uključe.

I tako, priča o klincima, njihovim problemima, problemima roditelja sa njima, svesno/nesvesno, realno/virtuelno,  život/smrt... sve mi se izmešalo.

U vreme dok sam ja bila dete, neki najgori i najproblematičniji dečaci, često deca bez roditelja i njihovog staranja i ljubavi, svoju hrabrost, snagu, kontrolu emocija i bola, dokazivali su tetoviranjem, paljenjem pikavcem ili zasecanjem žiletom po koži. Danas to rade potpuno neki drugi klinci. Klinci iz finih porodica koji imaju blizak odnos sa roditeljima, koji imaju najskuplje mobilne, najskuplje patike, letuju po egzotičnim mestima, obilaze Keniju, imaju personalnog trenera, svoj stan i beskrajno im je sve dosadno i smorno.

Mene ta slika rastužuje. Da li smo im svojom željom da im se približimo, uputimo ih u realnost življenja, pustimo ih u svet odraslih - svet smrti, ubistava, politike, katastrofa, dedlajnova - uskratili detinjstvo. Da li smo napravili put u pakao popločan dobrim namerama? Da li smo radili ispravno? Da li je kasno?

Danas me pronašao i ovaj film. 

 Pogledajte ga, molim vas. Neka vas propagandni tekst ne spreči da ogledate decu i njihov doživljaj sveta.

Ne slažem se sa tezom da nam to rade neki drugi, ne vidim u tome političku i antiotadžbinsku nameru. Vidim samo sveukupnu glupost odraslih i ogromnu grešku - koju plaćamo svi, imali ili nemali decu, bili u selu ili u gradu, bili obrazovani ili ne, bili na poziciji ili ne, u naprednoj ili nazadnoj zemlji. Ma gde da smo na ovoj Planeti, potencijalna smo žrtva ove greške... Po mom mišljenju, niko, ama baš niko, nije izuzet od nje  i njenih posledica. Setite se samo gospođe Urban koja je stradala zbog 'igre' dvojice maloletnika.

 *Ovo je prvi deo filma, a postoje još dva dela, drugi i treći.

 

I da, tražeći ilustraciju uz tekst, tražeći dečije slike i vodene bojice, setih se jedne rečenice Nikosa Kazancakisa:

''Uzmite četkicu i boje, nacrtajte raj i uđite u njega.''

Hajmo da nekako vratimo boje u dečije, ali i u svoje crteže, slike, glave...  Da pokušamo, bar.

 



Komentari (236)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ssvetlana92 ssvetlana92 23:19 18.02.2010

Re: Ukusi su različiti

Ja se samo nadovezala na tvoj primer kupovanja koječega...

Moje kupovanje koječega je tema za neki drugi blog..na primer "kupoholičarka". Možeš me zloupotrebiti kao primer, nemam ništa protiv
margos margos 00:09 19.02.2010

Re: Ukusi su različiti

Родитељски посао је драгсторског типа,

:) Baš tako.

Već smo imali priliku da se raspravljamo na temu agresije i nasilja - da razumeti ne znači i opravdati. U korenu svake agresije je strah - racionalan ili ne, ali svakako strah. To treba razumeti, pa shodno tome, prepoznati i nezadovoljenu potrebu koja leži ispod agresivnosti.

Hvala, Mirela,
margos margos 00:28 19.02.2010

Re: Ukusi su različiti

Moje kupovanje koječega je tema za neki drugi blog..na primer "kupoholičarka". Možeš me zloupotrebiti kao primer, nemam ništa protiv

Ne bih ja tebe zloupotrebila, para nema...
ssvetlana92 ssvetlana92 00:45 19.02.2010

Re: Ukusi su različiti

Ne bih ja tebe zloupotrebila, para nema...

Lepši je zagrljaj od svih kupovina!
mikele9 mikele9 01:08 19.02.2010

Re: Ukusi su različiti

U korenu svake agresije je strah

I nemoć, nesposobnost da se pronađe pravi/odgovarajući način.
Aplauzi Margita!
margos margos 15:02 19.02.2010

Re: Ukusi su različiti

E, Mikele... sve obilazim tvoje komentar, ne znam šta bih rekla ili pridodala. A da, i usput malo crvenim, pa mislim kako treba da budem pametna, da potvrdim pohvale i - zablokiram...
mikele9 mikele9 19:44 19.02.2010

Eh Margita...

da se ne javljam više? Povući ću se u sebe i blogove drugih. Ne crveni, pametna si ti ne treba ti potvrda i ne, nećeš ti zablokirati.
Čujemo se za deset godina ako te prođe rumenilo.
margos margos 20:25 19.02.2010

Re: Eh Margita...

da se ne javljam više?

Ma da ti nije palo na pamet takvo što...
miloradkakmar miloradkakmar 00:41 19.02.2010

Brzina življenja !?!

Ja sam se igrao lukom i strelom, drvenom puškom , imao sam i "indijanski" nož / za bratimljenje i da se zna koje poglavica/. Moja deca su imala brdo igračaka , ali i TV, video plejer , igrice - tetrise, sege.. Moja unuka već sada kidiše na kompjuter odakle joj puštamo dečje pesme . Verujem da će joj knjiga biti omiljena zabava jer sam je prvo sa njom upoznao.
Deca moraju da se upoznaju sa svim što ih okružuje i dotiče. Ona će to upijati u onoj meri koliko to stariji upražnjavaju. Primer starijih/ roditelja/ još uvek ima značajan uticaj na mlade. Znam iz iskustva. Sve ono što moja deca sada rade , a meni se ne sviđa , moja je greška.Nema (o)pravdanja, roditelj mora biti brži od brzine življenja.

P.S. Sumoran je prvi deo filma.
margos margos 00:52 19.02.2010

Re: Brzina življenja !?!

Sad mi priča prijateljica, njena sestričina se naljutila na nju kad je pitala šta će njenoj ćerkici, od 5 i po godina, mobilni telefon? Pravi, ne igračka. Valjda da pozove mamu da se požali na sutlijaš u vrtiću...
ssvetlana92 ssvetlana92 01:32 19.02.2010

Re: Brzina življenja !?!

A moja prijateljica mi priča da je u velikom problemu jer je njen sin asocijalan. Ima 17 godina, nema devojku, drugara...beži iz škole da se igra igricama. Ima tikove, grize gornjim zubima bradu, ne primećuje kad krasta prokrvari. Pada u depresije za koje sad pije jake lekove. Redovno mora kod psihijatra i stanje je sve gore.
Početak je nastao prilikom razvoda roditelja, kada je svako brinuo svoju brigu i dete ostalo emotivno zanemareno. Možeš mu sad kupiti svo blago ovog sveta, njega samo igrice zanimaju.
pointofview_gun pointofview_gun 17:37 21.02.2010

Re: Brzina življenja !?!

Početak je nastao prilikom razvoda roditelja, kada je svako brinuo svoju brigu i dete ostalo emotivno zanemareno.


Ovde se izgleda ljudi odmah razvedu s detetom a s partnerom u toku sudskog postupka.
margos margos 19:35 21.02.2010

Re: Brzina življenja !?!

Ovde se izgleda ljudi odmah razvedu s detetom a s partnerom u toku sudskog postupka.

Mene zabezeknjuje kad čujem kako neki ljudi komentarišu druge ljude i njihova ponašanja pri razvodu, sa sve onim 'ja to mom detetu ne bih nikad radio/la...', a onda posle par godina - urade još grđe. :(
amika amika 01:28 19.02.2010

Biti kul

Odlican tekst.

Tema ce biti jos aktuelnija kada sadasnji klinci dodju u zrelije doba.

Biti jaci i suroviji je kul, sta ovi matori hoce, da ja ne budem kul?
margos margos 01:50 19.02.2010

Re: Biti kul

Misliš nema nam spasa... :) Nekako, sve verujem da ima. :)
Ja sam iz inata, svojevremeno, pojela jednu meksičku papričicu ne trepnuvši, a posle par minuta sam htela da se onesvestim, kad je sva krv jurnula da sanira štetu koju sam nanela ustima, jednjaku, želucu.

Onda sam jednom mogla da mrem, kada je intenzitet bola bio reper da odrede dijagnozu, a ja na pitanje 'je l boli?' kul, sa pokeraškim izrazom lica rekla 'boli.' 'Jel jako boli?' - 'Jako boli'. Tek kad sam se probudila iz narkoze posle hitne operacije, skapirala sam da sam tako kul mogla do umrem.

E da, i jednom u nekoj terapeutskoj grupi - a ja mislila da sam došla na predavanje ne kapirajući da su tu pacijenti dotičnog profesora - na pitanje profesora upućeno jednoj dami ''Kako se ti samomotivišeš?'', a ona sa istim poker fejsom, ispranog pogleda i jedva otvarajući usta, ravnim glasom rekla: 'Ja nemam problem sa motivacijom... verovatno je to zbog moje vesele prirode' - samo što se nisam prevrnula.

Otada itekako obraćam pažnju i na vilice i na oči, i na izraz lica. Obrati pažnju, mnogi uopšte ne otvaraju usta kada govore, pa i šatro nasmejani voditelji - kao da im je vilica blokirana, u strahu da im sav progutani bes, bol i strah, sva kulerska ponašanja, slučajno ne izlete i ne budu otkriveni. A šta da se ne otkrije? Da smo ljudska bića. Eto.

Al se raspričah... :)

Nego, naše je da vratimo boje, gde god možemo! :)))
sonja.m sonja.m 02:37 19.02.2010

odlicno5



Odlican tekst Margos.Doslo je vreme da se i o ovome prica, a tu ima svasta.
Da li je neko pomenuo egoizam roditelja?
Zna se da od glave riba smrdi.
margos margos 04:57 19.02.2010

Re: odlicno5

Da li je neko pomenuo egoizam roditelja?

Uh, u kakvim se on sve formama prikazuje. Od roditelja diktatora, do jadnih malih nezaštićenih roditelja kojima deca treba da reše sve životne probleme.

Fakat je, što reče Mirela, da je roditeljstvo posao dragstorskog tipa, otežan za trajanje plus izazovnu neizvesnost. Fakat je i da je svako stvorenje jedinstveno - i dete i roditelj, i da tu pravila, ma kako haotično zvučalo, naprosto - ne važe. Jednostavno, svaki odnos je zaseban i nekada ono što izgleda ispravno (ili pogrešno) nakon nekog vremena se pokaže obrnuto.

Ono što je, po mom sudu osnovno, je - kad vidiš da si pogrešio/la - ispravljaj. Ništa gore nego tvrdoglavo istrajavanje na pogrešci ili uletanje u jaukanje ''ja sam mislio/la da radim ispravno''. Deca kapiraju iskrenost, ali ne trpe kuknjavu i samosažaljevanje roditelja.


PS. Hvala
sonja.m sonja.m 11:49 19.02.2010

Re: odlicno5

Hvala tebi ,Margos, na edukaciji.
Pozzzzzdrav.
bauer. bauer. 06:16 19.02.2010

...

U vreme dok sam ja bila dete, neki najgori i najproblematičniji dečaci...


Iz vizure jednoga od gore pomenutih, ne znam šta bih rekao. Vremena se menjaju. Ovi današnji klinci imaju svoje šeme. Ne možemo uvek da budemo bliski sa njima, ali možemo da budemo prisutni. A svi su različiti (ne mislim da su svi specijalni, nego jednostavno, različiti), kao i mi što smo bili uostalom. It is all about gut feeling, if you ask me.
antioksidant antioksidant 08:38 19.02.2010

uf...

Hajmo da nekako vratimo boje u dečije, ali i u svoje crteže, slike, glave... Da pokušamo, bar.

dečija realnost je ono kako odrasli prihvataju svet
igrice, filmovi... to sve dođe kao dopuna ako odraslih nema dovoljno i kao zamena ako odraslih nema dovoljno...
s druge strane....deca bi trebalo da provode vreme sa svojom generacijom da bi se tu ucila socijalnim interakcijama... ako provode previse vremena sa odraslima mogu postati starmali...
blau.punkt blau.punkt 09:39 19.02.2010

ponavljam i ponavljacu

children see - children do

bauer. bauer. 09:46 19.02.2010

Re: ponavljam i ponavljacu

children see - children do

svakako.
margos margos 14:57 19.02.2010

Re: ponavljam i ponavljacu

blau.punkt
children see - children do


Tačno je 1/1.
Kad bismo još mi stariji toga zaista bili svesni, zaista, u svakom trenutku. Ili kad bismo kad pogrešimo i budemo uhvaćeni u grešci, bili dovoljno pošteni da grešku priznamo i ispravimo.
Velik' pos'o, časna reč. :)

A hvala ti na klipu. Treba ponavljati, ponavljati...
reanimator reanimator 10:51 19.02.2010

...

100???
antioksidant antioksidant 10:55 19.02.2010

Re: ...

100 ja
reanimator reanimator 11:15 19.02.2010

Re: ...

reanimator
100???

Ovo je značilo "hajde, ko će?"
antioksidant
100 ja

Jel da da sam drug? :)
antioksidant antioksidant 11:17 19.02.2010

Re: ...

Jel da da sam drug? :)

:)


arianna arianna 11:57 19.02.2010

Re: ...

105
margos margos 14:06 19.02.2010

Re: ...

antioksidant
Jel da da sam drug? :)

:)


Već vas vidim za koju deceniju...


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:14 19.02.2010

Vrlo nadahnut post, margos..

... samo ne treba upasti u zamku i za sve kriviti roditelje, nisu ni oni svemoćni.

Surovo je vreme u kome živimo, a kapitalizam je opak sistem. I majka i otac moraju da rade, deca su prepuštena sama sebi veći deo dana, sedmice... detinjstva.

Moja žena nije radila dok naše mlađe dete nije napunilo osam godina i u tom periodu gotovo da i nije bilo problema, kasnije, kada je i ona počela da radi, jeste, boguhvala ne velikih.
margos margos 14:00 19.02.2010

Re: Vrlo nadahnut post, margos..

Džeremaja, jasno je da tate i mame nisu Supermeni, iako dete u to veruje. Potrebno mu je da veruje da bi se osećalo sigurnim i zaštićenim. :)

U ovom surovom vremenu, kako i sam kažeš, po mom mišljenju je luksuz gubiti vreme na okrivljavanja bilo koga, već samo težiti popravci, poboljšanju, osvešćivanju pogrešaka.

zilikaka zilikaka 18:24 19.02.2010

Re: Vrlo nadahnut post, margos..

Surovo je vreme u kome živimo, a kapitalizam je opak sistem. I majka i otac moraju da rade, deca su prepuštena sama sebi veći deo dana, sedmice... detinjstva.

Da ako ga upoređujemo sa onim od pre 30-40 god, kada je gortovo svako mogao da dobije stalno radno mesto, a time i zagarovantovan put do penzije. A od plate je moglo da se živi.
Ali ako se vratimo još tridesetak godina unazad, mnoga deca su odrastala prepuštena ulici, starijoj braći i u najboljem slučaju dedi i babi. Roditelji su radili po ceo dan, jer je to mnogima bio jedini način da se preživi. I nikome nije padalo na pamet da uhvati drvenu motku i mlati koga stigne, ili da udara nekog dok ga ne ubije.
Ja verujem da je uticaj TV-a presudan.
Mi stariji se sećamo kako je nekada izgledao jedan prosečan voditelj (spiker), kako je i šta govorio. Vodilo se računa da je TV način vaspitavanja ljudi. Mnogi su korigovali loše akcentovanje zahvaljujući baš tome. Dalje, pogledajte snimak jednog domaćeg festivala od pre trideset godina i uporedite. Scenografiju, voditelje, orkestar, muziku, tekst..
Bilo je i onda šunda, ali ne samo njega.
Danas klinci gledaju crtane filmove "lopata" produkcije, koji se štancuju u neverovatnim količinama, i verovatno koštaju kolko tepsija ribe. Pravljeni su da na najlakši način zarže pažnju, a to je prejakim scenama.
Ja recimo, u vaspitne svrhe, pokušavam klincu da nabavim serijal filmova o Lesi, sa titlom, i svi me gledaju kao lepu ludu.
No, iskopaće njega Bili, a onda krećemo da gledamo i šmrcamo zajedno...

nstamara nstamara 12:49 19.02.2010

uz malo fizicke razonode...

Opste je poznato da su narkotici u raznoraznim oblicima postali lako dostupni svoj, ali bas svoj deci. I to je grozno.
Nezgodno je sto mnogi roditelji pojavu resavaju ne pominjanjem.
I onda se desi predavanje u skoli o narkomaniji i razredna nas obavesti kako su nam deca obavestena. Da li to sad treba da nas zgrozi?
One koji sa decom o tome pricaju ne, ali one koji temu preskacu iz mesta treba.
Jer naravno da smo presli sve nazive i pojavne oblike doticnih hemija googlajuci pa da zna sta mu poturaju pod nos.
Ali presli smo i nazive i za one smesne radnje koje rade veliki i za delove tela i za raznorazne drustvene pojave i desavanja koja sad em su fensi, em se vise ne skrivaju em to nekog drustveno odredjuje - tj drugaciji je od ostalih em je to nekom prirodna poteba.
Svesti na njihov nivo (poceli u V osnovne) je jako tesko ali ako se posmatra kao biologija i nesto prirodno sve je lako objasniti.
Isto tako i sa igricama i agresijom.
Kod nas u komsiluku je sigurna zenska kuca. I tu temu smo obradili.
Pa smo u komsiluku imali hraniteljsku porodicu. Bioloski roditelji su na "sluzbenom" putu.
Pa prezivite vi to...
Zato kad je TV ukljucen crtaci BRE!
ili geografija i diskaveri
verovali ili ne deca to vole da gledaju
dunja73 dunja73 13:18 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

E ovde to malo kod Svaba drugacije ..dete se urikta da ide u 8h (mada je tako i kod nas bilo koliko se secam ranije ) u krevet i tv se gleda najvise pola sata ..ali , najvise dnevno ..naravno decji neki kanal ...
I onda na TV -u su diskusije Margos cesto ...TV u decjoj sobi , cemu ?

..Pa su se strucni bavili malo time ..i znas sta je se doslo do zakljucka ..da asocijalan sloj ima u svakoj sobi tv ili komp , da ljudi koji najmanje rade (znaci imaju najvise slobodnog vremena ) deci kupe tako tih "gledalica" i rese problem zabave .. ..i da je to ustvari najjeftinija zabava ..I da lezi problem u odgajivacu (roditelju ) od samog starta , a ne u detetu ...
U mojoj generaciji ..su nas vodili tako u bioskope u par meseci jednom sa skolim ....Secam se ...Gandija , Igmanski mars..onda preko raspusta budu o Jevrejima i logorima doktor Mengele i ostalo ..Za mene je to groznije od neka dva dinosauria sto bljuju vatru i gutaju kompletne gradove za dorucak...

mada je za mene i ovo agresija ..ne zelim o muzickim ukusima ..ali meni ovo nije jasno ..



margos margos 13:54 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Uh uh uh, i vi ste se raspričale, moje dame, pa sad treba da postignem da sve odgovorim. :))) Hvala vam, &

Ovo poslednje, Dunja što reče, ne znam šta bih rekla... gadni su i Mengele, i Kozara i dinosaurusi koji gutaju gradove. Za neke stvari je tajming sve. U nekom trenutku dete ima jasno saznanje da je film izmišljen i kobajagi, a u nekom drugom se presloži i doživljava to kao stvarnost. Pomenu Ssvetlana da je realno lakše spakovati i odrediti se prema dobrom i lošem, nego u izmišljenom. Ali i da nema nepogrešivih.

Puno tu ima subjektivnih doživljaja. Mene je pogodila priča iz filma o zeki kome niko neće pomoći... neko je neće ni primetiti.

Ima i ovde studija, emisija, diskusija, samo je pitanje da li će ih ko pogledati, promisliti i nešto promeniti. Kaže mi pre neki dan žena koju je muž zlostavljao, kako bi on odmah menjao kanal kad bi naleteo na emisiju o zlostavljanju, jedino jednom, dan pošto ju je pretukao, na tv-u je išla emisija u kojoj se žena žali da njen zlostavljač nije dobio nikakvu kaznu i da je ona i dalje nemoćna i zaplašena. To je gledao s naslađivanjem.

A, Nstamara, često se ljudi misle da je za decu još rano ovo i još rano ono - da im se objasni. Nekako mislim, da je onda kad pomislimo da je rano - pravo vreme. A da je posle kasno.

Hvala, dame, još jednom.:)))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:19 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Zato kad je TV ukljucen crtaci BRE!

crtaći?! ti izgleda skoro nisi okrenula neki od dečijih kanala samo je bitno da imaju IZVANDERNU MOĆ da unište protivnika, magičnu rukavicu ili sat koji ih pretvara u čudovišta kakva god požele da budu, da bi, takođe, mogli da unište protivnika...počnimo od Pokemona, preko Ben Tena i najgrubljeg (ali i najelegantnijeg) fudbala u istoriji crtaća Galaktičkog fudbala, pa sve do Team Galaxy, Fantastic 4, Naruto, Code Lyoko...sve sami milodušni crtaći

još malo slika iz (crtanih) filmova za decu.





a ovo su Senke, najopasniji protivnici Snežnih klinaca u Galaktičkom fudbalu većina ih izgleda kao kostur sa dugom kosom



margos margos 15:42 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Bebo, trebalo je da staviš upozorenje kao i MNRS, da nije za osetljivije.

Da li je moguće da smo kreativnost do te mere upregli u destruktivnost? Pa kako onda da ne budemo makar polublesavi, ako ne i totalno prsli...?

arianna arianna 15:49 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

BebaOdLonchara
Zato kad je TV ukljucen crtaci BRE!
crtaći?! ti izgleda skoro nisi okrenula neki od dečijih kanala samo je bitno da imaju IZVANDERNU MOĆ da unište protivnika...



Upravo zbog izbora ovakvih crtanih filmova i emisija sa nasilnim elementima, pozovite na odgovornost ponekad urednike dečijeg i školskog programa.
Imamo li mi uopšte televizijsku produkciju programa za decu i omladinu? Ako postoji, čime se ti ljudi bave i koje su to emisije sa nenasilnim sadržajem proizveli, u recimo zadnjih godinu dana ?

rapunzel rapunzel 16:07 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

deco, ja sam kao dete posle filma "vrhovi zelengore" mesecima imala noćne more.

margita, tenkjuverimač za blog

a da setim da ima i ovakavih crtića:


obe princeze ga vole (da, da i ona od 10 god.) a i mama:))))))
arianna arianna 16:17 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Pre izvesnog vremena bio je crtani film teletubbis. Dete predskolskog uzrasta, upalo je u otvorenu šahtu, pod izgovorom da samo želi da se igra, i zadobilo povrede opasne po život, jer se poistovetilo sa likom iz crtanog filma
antioksidant antioksidant 16:19 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

a da setim da ima i ovakavih crtića:

ja razmaženu pepu ne podnosim

margos margos 16:22 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

E, i ja bih ovo mogla da nacrtam !!! Ura! Inače sam totalni duduk, al volim.

Čuj, možda nećemo promeniti svet - a možda i 'oćemo. Nikad se ne zna.:)))

ivana23 ivana23 16:31 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

arianna
Pre izvesnog vremena bio je crtani film teletubbis. Dete predskolskog uzrasta je upalo u otvorenu šahtu i zadobilo povrede opasne po život, jer se poistovetilo sa likom iz crtanog filma

U tom slucaju tek bi mu trebalo zabraniti gledanje Petra Pana.

nstamara nstamara 16:44 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Izes ga,
kod nas je to
Marta, pas koji govori
Pingvini sa Madagaskara
Hannah Montana
Blizanci Zek i Kodi (nemrem napisat tacno)
Geronimo Stilton
Bisera
Pat & Stan
Yakari
Madjarske narodne price
Winx
Artur
Bindi devojcica iz dzungle

ove gore transformerse i ninje ne gotive
kad su malko porasli pokusali su da opet pogledaju ali tu majka tvrda srca bila i rece NE!
likove sa dve donje slike prvi put vidim
tv nemaju u sobi
najstariji ima PC ali pita da li sme da ukljuci kad prikaze uradjen domaci i preslisan je gradivo


sto se tice obrazovnog programa tu smo nazalost prepusteni satelitskim kanalima u smislu nasih lepih nema, ja odrasla uz Devida Belamija i Opstanak.
Zato Discovery i Nat.Geo, History naravno shodno uzrasu i temi. Konsultujemo tv program
Nije uvek lako bude i suza
i budemo jedini majmuni u razredu koji ne prate taj i taj crtac
pa sad mora nekad i tako
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:00 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

U tom slucaju tek bi mu trebalo zabraniti gledanje Petra Pana.

let-let pa kroz prozor, a?
a tek loša poruka iz Snežane i 7 patuljaka? ni-ka-ko ne jesti jabuke



ps. nego, nekoć pogledah većinu starih dugometražnih diznijevih crtaća (Bambi, Dambo, Snežana, Trnova ružica, Pinokio, Pepeljuga...) i jedino mi Pepeljuga nije bila dosadna. ok, Pepeljuga je sasvim hičkokovski rađena sa duplim planom (ili kako se već to zove?) i stvarno je loodilooooo! (ko nije gledao skoro nek skine remasterovanu verziju, ima i kako je snimana/crtana/nahovana!). ostalo? booooriiiing. (a galaktički fudbal mi je super ovako matoroj... )
mislim, kome će još Bambi biti zanimljiv, pa čak ni mala sirena, posle inkredibalsa, bolta, ledenih doba, Nema...?? neštA smo opasno skrivili nekome...
zilikaka zilikaka 18:28 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Nekako mislim, da je onda kad pomislimo da je rano - pravo vreme. A da je posle kasno
ivana23 ivana23 18:28 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

BebaOdLonchara
U tom slucaju tek bi mu trebalo zabraniti gledanje Petra Pana.let-let pa kroz prozor, a? a tek loša poruka iz Snežane i 7 patuljaka? ni-ka-ko ne jesti jabuke

A tek Ivica i Marica, ostave ih roditelji u sumi...
Na kraju bace vesticu u pec...

Jel' nam fali nesto? Mislim na psiholoskom planu.
Pa sve bajke su, ako iz ove perspektive gledamo, vrlo surove.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:00 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

A tek Ivica i Marica, ostave ih roditelji u sumi...

i to zato što nemaju da ih prehrane
rapunzel rapunzel 19:34 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

da li i vama neko jede komentare ko meni il sam ja od papa praseta i jagodice bobice skroz prolupala?

lm, ono oko teletabisa je urbana legenda i cula sam minimum 5 takvih verzija (shaht, bunar, rupa...)

ivana, a crvenkapa?! vuk jede baku i neduzno dete, ali vuku posle
lovac raspori stomak.
meni je crvenkapa koju je radio pixar fenomenalna. baka se bavi exstremnim sportovima i vuk je neduzan:)))))))))
ivana23 ivana23 19:43 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Ne jede mi niko komentare, ali kad' sam isla na izmeni pojavio se taj editovani komentar kao nov (ovde), a edit tamo gde je trebalo nije ucitan!?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:55 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

ivana23


Jel' nam fali nesto? Mislim na psiholoskom planu.
Pa sve bajke su, ako iz ove perspektive gledamo, vrlo surove.


Nadam se da vi devojčice niste maštale da poljubite žabca i tako nađete svog princa iz bajke.


njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:02 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

a da setim da ima i ovakavih crtića:

da ima mnogo dobrih crtaca koji uopste ne potenciraju nikakvo nasilje. kod nas ovde u US of A postoji channel PBS gde se mogu videti samo edukativni crtaci i emisije za decu. na njihovom sajtu postoje igrice, takodje edukativne prirode.
cartoon network i jos neki, neznam sadimena, se ne ukljucuju u nasoj kuci na primer i u kucama mnogih nasih prijatelja. mora jednostavno da postoji cenzura, jer sve sto je na TV i na Internetu nije za normalnu i vaspitanu decu.
ivana23 ivana23 20:05 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Nadam se da vi devojčice niste maštale da poljubite žabca i tako nađete svog princa iz bajke

Jedan poljubac menja sve...

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:36 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Da, ali kako potrefiti baš onog pravog žabca?
mikele9 mikele9 20:43 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Da, ali kako potrefiti baš onog pravog žabca?

Pa po priči princeza treba da šetajući vrtovima dvorskim, pored studenca (bunara, vodoskoka, šedrvana...) naiđe na krastavca/žapca, alijas princa.
niccolo niccolo 20:49 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Beba

Samo da naglasim da sam ja uvek navijao za Kranga...
Ivana
Jel' nam fali nesto? Mislim na psiholoskom planu.
Pa sve bajke su, ako iz ove perspektive gledamo, vrlo surove.

To jeste...mada, bajke po pravilu sadrže neku poučnu poruku, dok novokomponovani crtani filmovi sadrže nasilje radi nasilja, iz epizode u epizodu se neki likovi bore, a cilj te konstantne borbe suštinski i ne postoji...

P.S. M, odličan tekst
margos margos 20:55 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Da, ali kako potrefiti baš onog pravog žabca?

Ma ljubiš redom, dok se neki ne pretvori u princa. Naravno, ako želudac izdrži...

ssvetlana92 ssvetlana92 21:17 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Nadam se da vi devojčice niste maštale da poljubite žabca i tako nađete svog princa iz bajke

Reče mi drugarica, koju dugo nisam videla, na pitanje kako je: Naljubila sam se žaba, i ni jedna se nije pretvorila u princa!
mikele9 mikele9 21:22 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Naljubila sam se žaba, i ni jedna se nije pretvorila u princa!

Trebala je da ljubi žapce.
ssvetlana92 ssvetlana92 21:37 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

mikele9
Naljubila sam se žaba, i ni jedna se nije pretvorila u princa!

Trebala je da ljubi žapce.

To su one koje veruju u bajke, ostale poljube princa a on se pretvori u žapca! Evo da ti ugodim.
mikele9 mikele9 22:25 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Evo da ti ugodim.

Nekako mi žao princa! Da završi u nekoj baruštini zvanoj rit kao žabac! Surovo!
Unfuckable Unfuckable 22:32 19.02.2010

Re: ljubljenje, čemu?

jbg mikele, ukopala nas sslatka iz lakta, bolje da ćutimo, đaba vađenje
mirelarado mirelarado 22:33 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

ssvetlana92
mikele9
Naljubila sam se žaba, i ni jedna se nije pretvorila u princa!

Trebala je da ljubi žapce.

To su one koje veruju u bajke, ostale poljube princa a on se pretvori u žapca! Evo da ti ugodim.


Може и горе: лепотице пољубе принца а он се претвори у звер.
Unfuckable Unfuckable 22:39 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

mislim, ja sad moram da istupim u ime muškog roda i da kažem da su takva iskustva skroz obostrana, da ne prepričavam autentičnim rečima bolni iskaz jednog mog drugara 20 godina pre...
mirelarado mirelarado 22:48 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Unfuckable
mislim, ja sad moram da istupim u ime muškog roda i da kažem da su takva iskustva skroz obostrana, da ne prepričavam autentičnim rečima bolni iskaz jednog mog drugara 20 godina pre...


Разуме се да важи и обрнуто. Жабâ, вештицâ и бештијâ међу тобожњим принцезама има тушта и тма.
Unfuckable Unfuckable 23:04 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Drugar se daleko slikovitije izrazio (mora da je deo toga naletelo ĐB kao inspiracija za onu pesmu o utorku, mada cenim da se svako ko je odmakao bar malo u tim akcijama susretao sa sindromom)
dakle, njegove reči su, doslovno:
"Družžžžže, i - zam'si: probudim ti se ja tako u podne, a pored mene - šimpanZa!"


(koja je sinoć, naravno, bila cura i po)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:11 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Reče mi drugarica, koju dugo nisam videla, na pitanje kako je: Naljubila sam se žaba, i ni jedna se nije pretvorila u princa!

kako god okreneš, na kraju ljubiš žabca
margos margos 23:12 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Jel' nam fali nesto? Mislim na psiholoskom planu.
Pa sve bajke su, ako iz ove perspektive gledamo, vrlo surove.

Jesu, bajke su često surove, gotovo sve. I pitanje kome su se kako urezale u glavicama. Nekima fali, bez daljnjeg.

Npr. čekaju prinčeve, bivaju dame u nevolji sa sve 'ah' i nadlanicom na čelu, zabačene glave, bivaju Pepeljuge dok ih neki princ ne otkrije i spasi, a dečaci glume vitezove, spasavaju ono što se spasti ne može i bivaju osujećeni jer današnje princeze nisu zadovoljne trajno, već iznova i iznova očekuju spasioca.

To su roditelji današnje dece kojima ne stižu da se bave jer ponavljaju svoje crtane filmove u glavama. Lik koji mi se požalio da mu dete postaje kreten i njegova supruga upravo žive neku od bajki, a dete, što bi rekao naš narod - nošeno pa upušteno.
ssvetlana92 ssvetlana92 23:37 19.02.2010

Re: ljubljenje, čemu?

jbg mikele, ukopala nas sslatka iz lakta, bolje da ćutimo, đaba vađenje

Nisam 'tela, majke mi!
ssvetlana92 ssvetlana92 23:39 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Jesu, bajke su često surove, gotovo sve. I pitanje kome su se kako urezale u glavicama.

Mene su urnisale!
ssvetlana92 ssvetlana92 23:44 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Може и горе: лепотице пољубе принца а он се претвори у звер.

Nešto mi poznato!
milisav68 milisav68 23:47 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Unfuckable
mislim, ja sad moram da istupim u ime muškog roda i da kažem da su takva iskustva skroz obostrana, da ne prepričavam autentičnim rečima bolni iskaz jednog mog drugara 20 godina pre...

Ja mislio da nema ni jednu rupu na sebi, a ona....
ssvetlana92 ssvetlana92 23:47 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

"Družžžžže, i - zam'si: probudim ti se ja tako u podne, a pored mene - šimpanZa!"


(koja je sinoć, naravno, bila cura i po)

Vi ste opet u boljoj poziciji, makar na kratko uživate. Dok neke cure dobro vide i uveče i ujutru
Unfuckable Unfuckable 23:53 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Dok neke cure dobro vide i uveče i ujutru

nemoj da se kladiš u to
Unfuckable The Sasvim Siguran

edit: da pojasnim - da dobro vide, ja bih bio nevin i dalje
ssvetlana92 ssvetlana92 23:56 19.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

nemoj da se kladiš u to

Pričale mi drugarice...ako im je verovati. Ništa ja nemam sa tim
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:02 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

edit: da pojasnim - da dobro vide, ja bih bio nevin i dalje

vidi se da nisi iz južnih krajeva. znaš kako se kaže u leskovcu (npr): ne yebe lep, već uporan.
(masterpis!)
ssvetlana92 ssvetlana92 00:11 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

znaš kako se kaže u leskovcu (npr): ne yebe lep, već uporan.

Ma to pričaju i u našim krajevima!
Ps. dali smo i dalje u domenu bajki ili trolujemo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:12 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

BebaOdLonchara
edit: da pojasnim - da dobro vide, ja bih bio nevin i dalje

vidi se da nisi iz južnih krajeva. znaš kako se kaže u leskovcu (npr): ne yebe lep, već uporan.
(masterpis!)

ssvetlana92
znaš kako se kaže u leskovcu (npr): ne yebe lep, već uporan.

Ma to pričaju i u našim krajevima!
Ps. dali smo i dalje u domenu bajki ili trolujemo?


trač ili istina?
ssvetlana92 ssvetlana92 00:14 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

trač ili istina?

Istina!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:16 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

trač ili istina?

ne znam. kakva su vaša iskustva povodom teme/trolla?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:18 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Ja sam lep.
ssvetlana92 ssvetlana92 00:19 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

kakva su vaša iskustva povodom teme/trolla?

Ja se izjasnila povodom...toga
Unfuckable Unfuckable 00:19 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

iskustva su da osnovano zaključujem da je Džeremaja jedan od većih ložača na blogu: samo se pojavi, potpali pitanjem i - zapali.
Tzarski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:22 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Unfuckable
iskustva su da osnovano zaključujem da je Džeremaja jedan od većih ložača na blogu: samo se pojavi, potpali pitanjem i - zapali.
Tzarski


Nisam uporan.
ssvetlana92 ssvetlana92 00:24 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Unfuckable
iskustva su da osnovano zaključujem da je Džeremaja jedan od većih ložača na blogu: samo se pojavi, potpali pitanjem i - zapali.
Tzarski

Teško nas naložiti
ssvetlana92 ssvetlana92 00:25 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Nisam uporan.

Prošlo te..znači
Unfuckable Unfuckable 00:28 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Prošlo te..znači

Džeremaja, ovo je čist čelendž!!!
ssvetlana92 ssvetlana92 00:31 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Džeremaja, ovo je čist čelendž!!!

Za margos, sve će nas ubriše

Ps. Mislim Džeremaja je mnogo neozbiljan
margos margos 00:32 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Ps. dali smo i dalje u domenu bajki ili trolujemo?

To su ti sinonimi.

margos margos 00:34 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

ssvetlana92
Džeremaja, ovo je čist čelendž!!!

Za margos, sve će nas ubriše

Heheheh, našla mnome da ih plašiš....
Pa oni se ne plaše ni veće vlasti, a kamoli mene :))))
ssvetlana92 ssvetlana92 00:35 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

To su ti sinonimi.

Umalo pa pleonazam
ssvetlana92 ssvetlana92 00:38 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Heheheh, našla mnome da ih plašiš....
Pa oni se ne plaše ni veće vlasti, a kamoli mene :))))

Kad je tako onda opušteno momci, ispričajte nam još neku bajku!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 01:30 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

tztztz. pa da li može jedan troll na blogu da prođe bez sexa? nemogućiste!

margos margos 01:32 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

El se ova slika zove ''Trol troluje, nikom ne kazuje'' ?
ssvetlana92 ssvetlana92 01:35 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...


Ko je reko seks?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:02 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

Ko je reko seks?

pa...ko je rekao Žaba+princ?

mislim ipak da je mirela. pa pogledaj ovo! čista in-si-nu-a-ci-ja. živanisam!
Може и горе: лепотице пољубе принца а он се претвори у звер

topcat topcat 02:11 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

a tek loša poruka iz Snežane i 7 patuljaka? ni-ka-ko ne jesti jabuke


Bio jednom jedan crtani na talijanima: "Lo scoiattolo Banner". Genijalan crtić: osim što je petogodišnje dijete učilo strani jezik, u zadnjoj epizodi serije zgoda i nezgoda nestašnih vjeverica i njihovih prijatelja, dođe zločesti čovjek i krene u sječu šume! Sjećam se scene kad prestrašena šojka urla "terrremoto, terrremoto", misleći da je potres, a životinje bježe pred bagerima i padajućim drvećem...
Bambi (i Pirgo sve sa "ne zaboravi me nahraniti" ) je bio čist amaterizam kako sam tada tulila.
ssvetlana92 ssvetlana92 02:18 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

dođe zločesti čovjek i krene u sječu šume!

Ova bajka neodoljivo asocira na seču platana!
ssvetlana92 ssvetlana92 02:19 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

mislim ipak da je mirela. pa pogledaj ovo! čista in-si-nu-a-ci-ja. živanisam

Jeste malo preterala, priznajem
topcat topcat 02:23 20.02.2010

Re: uz malo fizicke razonode...

ssvetlana92
Ova bajka neodoljivo asocira na seču platana!

Baš se nekako složilo i na svu tu realnost iz uvodnog teksta.

Btw, slično sam se osjećala jedno 20 godina kasnije kad su "rušili" Cinema Paradiso...Uh

No dobro...gdje smo stali? Žaba? Princ? Ovo-ono?


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana