Budućnost| Gradjanske inicijative

Kud si navro, drvosečo!

Dejan Tiago Stanković RSS / 17.02.2010. u 21:16

 

Đilasu se žuri, oseća da neće da dobije na sledećim izborima, pa hoće da dok još može strpa još neku kintu džep. Naime, reč je o velikom i skupom poduhvatu u koji se ulaže velik novac i gde su u igri krupni izvođači, tradicionalno spremni da se onome ko donosi odluke u ime investitora lično revanširaju u kešu. A keša nikad dosta. Da nije tako, gradonačelnik bi već odavno prestao da se inati sa javnošću i za platane našao kompromisno, jeftinije i lakše rešenje, a svoje napore i opštinske resurse usmerio na neke manje kontroverzne a jednako značajne projekte. A ima ih. No neće jer je odlično motivisan.

Na gore opisan način beogradska čaršija objašnjava autističko i despotsko ponašanje gradskih vlasti. Zvuči logično. Logičnije od objašnjenja grada.

No čaršija nekad jeste a nekad,opet, nije u pravu.

Pročitao sam svašta po ovom pitanju i sada imam svoj stav. Verujem da je Đilas u krivu i da platane treba lečiti a ne seći. Znam da se to ne radi onako kako je gradonačelnik zamislio. Što se motiva tiče, ako je odluka pogrešna, opet bilo bi mi draže da ne ispadne da čaršija ima pravo, da u pitanju nije prevara, da  reč tek o nekompetenciji. Ili, još bolje,o zastarelom i pogrešnom pristupu. A najdraže bi mi ipak bilo kada bi gradske vlasti promislile i sačekale malo. Promenile plan.

Videćemo koliko su platani bolesni kad počne da pada drveće. Samo se nadam da u Beogradu postoji neko ko će da slika srušena debla ili nekava nezavisna grupa stručnjaka, otporna na pritiske, sposobna da da kompetentno mišnjenje. Najbolje neki stranci. A ako je drveće bilo izlečivo i ako se utvrdi da je gradonačelnik uprkos  svim upozorenjima pogrešio, da će postojati neko ko je spreman da se angažuje da pomogne da svako odgovara za svoja dela.

To ne treba očekivati od države i političara - vrana vrani oči ne vadi. Ako se crne slutnje obistine trebalo bi da se oformi grupa građana koja bi i gradonačelnika i sve one koji su ga (ako su ga) pogrešno savetovali izvede pred sud časti i sud pravde. Građani sami moraju da grade ozbiljno društvo gde svako, pre no što i započne neki posao odmah računa na posledice i u skladu sa njima se ponaša, a ne da bude kao uvek - bunimo se dok ne prođe pa posle pojeo vuk magarca i nikom ništa. Potpuno bazično, ali očigledno nije baš svima jasno.

Inače, ja bih se pokretu koji sam zamislio, ukoliko okolnosti budu tako naložile, rado pridružio rado priključio i moralno i materijalno ga pomogao.

P.S. - Ima ovde u Lisabonu jedan advokat koji svako malo tuži vlast za ovakve stvari. Sve iz idealizma, pošto voli svoj grad. Puno puta je presuđeno u njegovu korist i dosta novaca je isplaceno kao nadoknada.

Razmišljam da ako tako nalože okolnosti, porazgovaram s njime, da mu se obratim za savetodavnu pomoć, pa da osnujem malu NGO i da sebi sredim sladak hobi zbog koga će mi se deca ocem ponositi. Opet se s druge strane nadam da neće biti potrebno.

Atačmenti



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hazar hazar 21:38 17.02.2010

Jedino ispravno

Videćemo koliko su platani bolesni kad počne da pada drveće.

Objašnjenja smo se naslušali i od stručnih i od nestručnih. Odluka o seči se može dati, za početak samo za nekakav reprezentativni uzorak. Neka ubace i stabla, koja su po njima skroz trula i ona sa manjim oštećenjima. Na osnovu preseka će se videti tačno stanje i doneti ispravna odluka. Pri odluci treba imati u vidu i koliko se recimo isplati da, ako je to na kraju krajeva neminovno, seča obavi po potrebi u toku narednih 5 godina, a koliko da se to obavi odmah.
Aleksandar Vasović Aleksandar Vasović 21:58 17.02.2010

Re: Jedino ispravno

e vidite 'vako:

moj ćale, magistar šumarstva u penziji veli da drvo hoće da prozukne (istruli iznutra) da se razboli, da ga napadnu paraziti itd i da se onda mora seći... ali veli i to da je sasvim nemoguće da svi platani do jednog budu bolesni i za seču. i još kaže da se odredjena drveta mogu lečiti, te dodaje da "tu nisu čista posla"... on je svojevremeno vodio rat da se iseku neke topole pored morave u čačku, ali je topola drvo koje (za razliku od platana) kratko živi i koje posle nekog vremena zaista postane sklono padu. i naravno, nisu isekli sve topole, već samo one koje su zaista morale da odu.

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:07 17.02.2010

Re: Jedino ispravno

ali veli i to da je sasvim nemoguće da svi platani do jednog budu bolesni i za seču.

Pa jes', to proglašavanje epidemija, pandemija je vrlo trendi u zadnje vreme.
hazar hazar 22:10 17.02.2010

Re: Jedino ispravno

ali veli i to da je sasvim nemoguće da svi platani do jednog budu bolesni i za seču

Još jedno od gomile mišljenja koje su u opticaju poslednjih dana (bez uvrede). Meni deluje logično objašnjenje da je većina stabala bolesna jer ih je neko ranije nestručno orezao (iskasapio), ali ko će ga znati.
Lionsgate Lionsgate 22:17 17.02.2010

Re: Jedino ispravno

Pa jes', to proglašavanje epidemija, pandemija je vrlo trendi u zadnje vreme.

Pre nedelju-dve bila pandemija i ovde, na Blogu, ban do bana. . . pazi kad se posle poplave blogova na temu gradonacelnik Drvoubica povrati ta pandemija.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:22 17.02.2010

Re: Jedino ispravno

Pre nedelju-dve bila pandemija i ovde, na Blogu, ban do bana. . .

Znam, i mene pogodila
srdjan.pajic srdjan.pajic 09:00 18.02.2010

Re: Jedino ispravno

dobrosavljevic_m
Pre nedelju-dve bila pandemija i ovde, na Blogu, ban do bana. . .

Znam, i mene pogodila


Ma ko je bre tebe, Dobrosavljevićka dušo, imao srca da banuje!??
Meni to isto ko da neko, nedajbože, banuje Višnju...Ili Bauera. A za gospodju Klaru bih se već i pobio.
Lionsgate Lionsgate 21:43 17.02.2010

A zasto ne bi moglo. . .

Najbolje neki stranci.

Najbolje oni stranci iz one ogromne zgrade na Kneza Milosa, dok se jos nisu preselili na Dedinje. Oni saopste preTsedniku, preTsednik zivne gradonacelnika a on opozove svoje drvosece sa izgovorom. . . ma zabole nas za izgovor.

A ideja sa tuzbom je sjajna, samo sto bi to trebala da bude krivicna tuzba a ne neka cast&pravda. Znas ono, novcana i zatvorska kazna ako se dokaze da je grad ostecen. . .
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 21:48 17.02.2010

Re: A zasto ne bi moglo. . .

kad kazem pravda, mislim na novcanu nadoknadu stete i krivicnu odgovornost ukoliko ima osnove. ima ovde u lisabonu jedan advokat koji svako malo tuyi dryavu i opstinu za ovakve stvari. i puno puta je presudjeno u njegovu korist i dosta novca je isplaceno kao nadoknada. nisam ja to sam smislio.
raymisljao sam da odem kod njega, covek je idealista, pa da pokupim ideje, osnujem malu NGO i da sebi sredim maleni hobi zbog koga ce mi se deca ponositi.
Lionsgate Lionsgate 22:08 17.02.2010

Re: A zasto ne bi moglo. . .

pa da pokupim ideje, osnujem malu NGO i da sebi sredim maleni hobi zbog koga ce mi se deca ponositi.

Tek onda ces da budes VIP bloger, zasticen k'o lichki medjed

Ozbiljno, izgleda da je jedina sansa da se gradska vlast odgovori od ovog urbicida neki takav pritisak, javnost, NVO-i, gradjanske aktivnosti, tuzbe. . .
GajaR GajaR 21:44 17.02.2010

moj mali park

pored kalenić pijace prepun je platana...ali od njih niko nije stradao. Posle jače oluje, može se naći i neka otkinuta grančica, a tako je u celom svetu. Da li svet treba da izgleda čelavo, kao nepregledna prostranstva u Mongoliji ili vetrovitoj Irskoj, samo zato da potencijalno neko nebi stradao od grančice sa platana. A kako se osigurati od stradanja od groma...kako od automobila, koji bezglavo jurišaju...???

Dejane, ima li što sličnog u Lisabonu, da se grad devastira da bi se političari dobro vestirali?
preporuka
bindu bindu 21:53 17.02.2010

.

Građani sami moraju da grade ozbiljno društvo gde svako, pre no što i započne neki posao odmah računa na posledice i u skladu sa njima se ponaša, a ne da bude kao uvek - bunimo se dok ne prođe pa posle pojeo vuk magarca
drug.clan drug.clan 22:00 17.02.2010

Re: .

bindu
Građani sami moraju da grade ozbiljno društvo gde svako, pre no što i započne neki posao odmah računa na posledice i u skladu sa njima se ponaša, a ne da bude kao uvek - bunimo se dok ne prođe pa posle pojeo vuk magarca



ma dopizdi u nekom momentu gradjanima i onda izadju i naprave rusvaj i izginu da bi sagradili ozbiljno i pravedno drustvo ali nakon nekog vremena nakoti se razne stoke koja sve to opet unisti gledajuci samo sopstveni mizerni interes
bindu bindu 22:41 17.02.2010

Re: .

drug.clan
bindu
Građani sami moraju da grade ozbiljno društvo gde svako, pre no što i započne neki posao odmah računa na posledice i u skladu sa njima se ponaša, a ne da bude kao uvek - bunimo se dok ne prođe pa posle pojeo vuk magarca



ma dopizdi u nekom momentu gradjanima i onda izadju i naprave rusvaj i izginu da bi sagradili ozbiljno i pravedno drustvo ali nakon nekog vremena nakoti se razne stoke koja sve to opet unisti gledajuci samo sopstveni mizerni interes


ne. ljudi vec jednom moraju da shvate da se moderna i produktivna drustva stvaraju na miran i strpljiv nacin. uporno se radi i usavrsava u zeljenom pravcu.

nisam primetila da ljudi u vecini kod nas imaju vrline, kao sto su nesebicna odricanja, rad i razmisljanje kako pomoci "onom drugom" ukljucujuci pse, macke i prirodu.kad to kazem mislim da kad se nesto radi uvek treba razmisljati kako taj rad moze da bude od koristi nekom drugom a ne samo sebi.

svaki pojedinac medju nama mora da zna da je to "jedini put" vecina je zaista potrebna da bi se nesto stvarno promenilo.ali ne vecina koja ce da lomi i unistava vec vecina koja ce da ima moc da donosi pravedne i inteligentne odluke.

ja sam optimista. mislim da se kod nas donekle opravdano stvari krecu sporo i da neki mozda zloupotrbljavaju nesvesnost ili nespremnost gradjana ali to moze da se promeni.

sto se platana tice moje misljenje je da treba sacekati sa tom secom dok sve i u detalje ne bude transparentno.i kad vec pominjem to moram da kazem da znam za slucaj gde je zimus u kraju kod kaleniceve pijace pao ogroman platan i unistio nekoliko automobia, a jedan bogami poprilicno.
milisav68 milisav68 00:13 18.02.2010

Re: .

bindu
sto se platana tice moje misljenje je da treba sacekati sa tom secom dok sve i u detalje ne bude transparentno.i kad vec pominjem to moram da kazem da znam za slucaj gde je zimus u kraju kod kaleniceve pijace pao ogroman platan i unistio nekoliko automobia, a jedan bogami poprilicno.

Ima u celoj priči i za i protiv.
Mene interesuje, ako bi ostali neposečeni, pa na leto bude neka oluja i nastrada ne samo neki auto već i neki čovek, ko bi tu bio kriv?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 22:22 17.02.2010

Djilas the carpenter

mariopan mariopan 22:50 17.02.2010

Re: Djilas the carpenter


P.S. - Ima ovde u Lisabonu jedan advokat koji svako malo tuži vlast za ovakve stvari. Sve iz idealizma, pošto voli svoj grad. I puno puta je presuđeno u njegovu korist i dosta novaca je isplaceno kao nadoknada.

Da li bi došao u Beograd?
Skupićemo neku kintu.
Ako neće nas da slušaju ovde u Srbiji i Beogradu, možda bi voleli da se za njihov "podvig" čuje u celom svetu? Da postanu zvezde međunarodnog žutog tiska?
JJ Beba JJ Beba 23:00 17.02.2010

dušmanin duša

ne možemo im ništa.
to su bahati, nadmeni, osorni punoglavci.




Đilas će ostati upamćen kao terminator romskog naselja i beogradskog drvoreća.
Dušmanin u svakom slučaju
Olga Medenica Olga Medenica 23:48 17.02.2010

gradonacelnikova uvredljiva izjava


se moze cuti na BBC svet u dva, B92 sajt.

17 February 2010, 14:51:13 | Radio B92
BBC-Svet-u-2-2010-02-17-13-55.mp3 BBC-Svet-u-2-2010-02-17-13-55.mp3
mariopan mariopan 00:47 18.02.2010

Re: gradonacelnikova uvredljiva izjava

Olga Medenica

se moze cuti na BBC svet u dva, B92 sajt.

17 February 2010, 14:51:13 | Radio B92
BBC-Svet-u-2-2010-02-17-13-55.mp3 BBC-Svet-u-2-2010-02-17-13-55.mp3

A kod Nuneta na temi o platanima kaže Margos da su javili DA SEČA POČINJE SUTRA UJUTRU.
POŽURILI SU .
Olga Medenica Olga Medenica 00:50 18.02.2010

Re: gradonacelnikova uvredljiva izjava

Da, to su rekli.
mariopan mariopan 01:22 18.02.2010

Re: gradonacelnikova uvredljiva izjava

Olga Medenica
Da, to su rekli.

Znači da oni neku raspravu sa javnošću i ne planiraju.Poseći će drveće pre toga!

Protest na Zvezdara platou planiran za Petak u 16 h.....biće kasno!
Olga Medenica Olga Medenica 01:31 18.02.2010

Re: gradonacelnikova uvredljiva izjava

Pa da. Tako rekose u emisiji Svet u 2.
Mozda je protest trebalo zakazati kod Vuka.
Posto da se ne lazemo, taj ce potez od Vuka ka centru biti sledeci.
Ili ispred arhitektnskog fakulteta, odakle su se ispilili urbaniste koji su smislili plan na prvom mestu.
mariopan mariopan 03:23 18.02.2010

Re: gradonacelnikova uvredljiva izjava

Posto da se ne lazemo, taj ce potez od Vuka ka centru biti sledeci.

To je MOJ DEO BEOGRADA
Biće još protest ispred same skupštine sutra, Ako ne lažu, kažu da sutra neće seći sva stabla nego samo nekoliko zaista bolesnih koje bi i inače sekli a da se radnici neće sukobljavati sa građanima nego će prekinuti seču ako ih neko u tome bude ometao. Kladim se da hoće! Bar neko od onih što su ostavljali one plakate na drveće pa da sačekamo tu sednicu da vidimo šta će da se zaključi do kraja?Izvor b92.


Kraja


Kraja Kraja 03:48 18.02.2010

...nije prijatno...

...kad ugledate na drvetu napisano NE ZELIM DA UMREM....ja sam se pre neko vece isplakao k'o budala gledajuci avatara, a vec sutradan gledam iste takve spodobe kako se spremaju na odstrel u mom gradu...

...brine me njihova briga za nase zivote...pad grane na glavu je sudbina, pad kuce, pogibija pod tockovima sluzbenog automobila, ubistvo na strazi, to je njihova briga...
Kraja Kraja 02:54 18.02.2010

...kako je...

...seca bila najavljena za juce, ja sam prosetao od vuka do cvetka sve sa aparatom u ruci, ali nigde ne videh egzekutore...
...ali, zato sam primetio mnogo snimatelja, opremljenih prilicno dobrom opremon, kako snimaju drvece, krosnje i sl...kasnije, pojavljuje se crveni kec gradskog zelenila, iza njega kamion istog jkp-a i snimatelji sa opremom ulaze unutra....sve se ponavlja cosak nize, uz ucesce nekih tipova koji daju komentare u kameru...ah, da bio i jhedan rts-ov kec...
...mene je to veoma asociralo na pripremu javnosti za proglasenje "platanemije"...
...stoga, nocas ne spavam, posto je seca najavljena (b92) za 07.30...pa, videcemo tu trulez ili ne...hm, ukoliko ne organizuju expresno odvozenje odsecenih stabala...
...gradjani, ko ne radi, 07.00 negde na bulevaru........
Filip2412 Filip2412 03:27 18.02.2010

...

ne vezano za temu, inace slabo poznajem Beograd...

ti platani, jel to ovo: Platano

mislim... tropska biljka, otkud to u BG.... mora da je nesto drugo?

srdjan.pajic srdjan.pajic 09:17 18.02.2010

Re: ...

Filip2412
ne vezano za temu, inace slabo poznajem Beograd...

ti platani, jel to ovo: Platano

mislim... tropska biljka, otkud to u BG.... mora da je nesto drugo?




Nije bre to platan, Filipe , ali evo kako se sprema mofongo. A ako se nekad zadesis na Portoriku, obavezno skokni do Majageza, pa zadji tamo malo u uličice naspram glavne kapije Univerziteta, a odma pored fabrike Bacardi ruma. Pa se najpre nauzivaj pogleda na takvu žensku lepotu, kakve nigde na svetu nema, jedno pola dana. A onda kad ti se duša i telo zamore, svrni u bilo koji obližnji restorančić, pa naruči mofongo. Samo pazi da ti ne uvale meni za strance, nego onaj, od ispod šanka. I nikako iz tanjira, nego iz onih duguljastih drvenih bokala. Mmmmm, nirvana! E to su ti plantains.
vishnja92 vishnja92 18:37 18.02.2010

Re: ...

e, ja cu ispod ova dva zevzeka.

sadasnji Gradski arhitekta bio je, koliko se secam, predsednik Suda casti Inzenjerske komore Srbije (sta je velikih slova, potrosila sam ih za celu godinu). veoma bih volela da cujem njega, a to se nekako uopste ne desava. i sto vise vremena prolazi, i sto on vise cuti, ja sam u sve vecem zabezeku.
(ali se i dalje nadam da ce se pojaviti)




ps - dejs pajicu, zar se tebi dusa i telo zamaraju ikad?
Filip2412 Filip2412 23:10 18.02.2010

Re: ...

Pajicu ubedio si me, sledece letovanje ima da bude Portoriko

inace, jedem ja te platane ponekad, stavim u chorbu umesto krompira, super ispada

i od pocetka mi cudno kaki su to platani (spanski naziv je platano znaci isto ko sto vi zovete to drvece tamo u bg, a engleski plantain) na beogradksim ulicama.... al ajd nisam teo da pitam podrzavo sam akciju onako, na poverenje
vishnja92 vishnja92 21:59 19.02.2010

Re: ...

Filip2412 Filip2412 17:27 20.02.2010

Re: ...

vishnja92
crni Filipe ...
vishnja beliv me turi u paprikash platane umesto krompira prste da polizesh

recepti na Internetu uglavnom za pohovanje ali ja sam to po srpski prepravio
Kraja Kraja 03:44 18.02.2010

..za filipa....

Filip2412 Filip2412 04:37 18.02.2010

Re: ..za filipa....

aha... fala Krajo...

preporucujem

NGO koja ce da stiti grad od pseumenadzera.
za pocetak, kao sto napisah kod olge i nuneta, treba traziti:

1 od poverenika za informacije uvid u studiju na koju se gradonacelnik poziva
2 ako do secenja dodje, onda uvid u racune, ko je koliko zaradio
3 dokumentovati stanje posecenih stabala ako do toga dodje

(i ako se zaista te uloge prihvatis, potazi sebi telohranitelje )
Kraja Kraja 08:24 18.02.2010

...do 08.00...

...se nisu pojavili na relaciji vuk-djeram...
...bice ovo treniranje zivaca kao u petom parkicu, a moguce je da traze bar jedno POUZDANO TRULO DRVO za pocetak...
...posledice nespavanja i razocaranja nepojavljivanjem neprijatelja ispoljile su se na "neduznom" gradjaninu koji je u prolazu maznuo jedno 20-30 novina na tramvajskoj stanici - dzaba je...
mariopan mariopan 09:54 18.02.2010

Re: ...do 08.00...

Kraja

Hvala Krajo što dežuraš
Rejlem Rejlem 12:12 18.02.2010

Djilasovi motivi

Sto se Djilasa tice, ovo je samo jos jedna prilika da se potvrdi ono sto sto vec znamo. Gradska vlast (prosirio bih ovo i na lokalna vlast svuda po Srbiji) je u principu jedna velika perionica novca. Seljenje tramvajskih sina koje su skoro renovirane u sredinu ulice, da bi se to onda za par godina nadovezalo na tzv. laki-pretezno-nadzemni-metro koji Djilas i ekipa forsiraju iz samo njima znanih razloga (shpanske shushke)? Koliko poplocavanja ulica po svim gradovima gde je na vlasti DS identicnim plocama? Seca stabala u Kralja Milana ex Srpskih vladara, gde je pre vise godina izvrsena ista rekonstrukcija ulice kao sto se planira na Bulevaru, pracena poplocavanjem i masakrom nad drvecem? I u Nemanjinoj? Uvek moraju da se namire svi ortaci, Zelenilo, sve da izgleda kao da se nesto krucijalno radi, a zapravo je sve presipanje fondova iz mog u tvoj dzep i Jovo nanovo, samo da svi budu namireni.
Olga Medenica Olga Medenica 22:36 18.02.2010

I ja bi se pridruzila

Inače, ja bih se pokretu koji sam zamislio, ukoliko okolnosti budu tako naložile, rado pridružio rado priključio i moralno i materijalno ga pomogao.


pa da osnujem malu NGO


Zaboravila sam ranije da spomenem: i ja isto. 'ajmo.
Out of Beirut Out of Beirut 16:25 20.02.2010

advokat u Lisabonu

Ima ovde u Lisabonu jedan advokat koji svako malo tuži vlast za ovakve stvari. Sve iz idealizma, pošto voli svoj grad. Puno puta je presuđeno u njegovu korist i dosta novaca je isplaceno kao nadoknada.


Meni je ovo u stvari depresivna informacija. Jer, to znaci da se gradske vlasti u sustini ne popravljaju. Inace bi bilo dovoljno da izgube nekoliko sporova pa da se dobro paze da im se to ponovo ne dogodi.

Ali, priznajem da to nije jedini zakljucak koji se moze izvesti. Mozda ovaj advokat uvek pronalazi neku novu manu i proganja ih iz sporta, a ne samo iz idealizma.

Na stranu to. I ja sam ovih dana pomisljao o podizanju takve vrste tuzbe. Sklon sam zakljuciti da ih je najbolje tuziti za netransparentnost u odlucivanju. To je, na neki nacin, osnova.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana