Da vas dete sutra pita čemu služi Internet, šta biste odgovorili? Recimo... da se informišemo, komuniciramo sa ljudima, saznamo novestvari, upoznamo se sa drugačijim pogledima na svet, iskoristimo ogromnu bazu znanja, vidimo kako se živi u drugim zemljama, osetimo duh kulture, gradova i predela u kojima nismo bili, prošetamo virtuelnim muzejima...? Tako nešto?
E pa - nemate pojma. A ni mi sa vama.
Internet služi, pre svega, za pronalaženje partnera za Redovan Seks i Romantične Susrete! I to je primarna i suštinska funkcija ovog medija, ili bar funkcija koju treba promovisati, sudeći po Registru Nacionalnog Domena Srbije.
Red ispod online datinga i cybersexa (dakle od drugorazrednog značaja u okviru dizajna stranice) idu i drugi primeri građana koji žele da "postave sajt" u sklopu aktivnosti koje se mogu ukratko opisati kao "Radim Seminar" (postavljanje sajta škole je najbolji seminarski? Ili su mislili na domaće sajtove na kojima se otvoreno prodaju i kupuju plagijati radova i uz iste završavaju škole i fakulteti) ili Radni Staž (sa sve Internet prodavnicom u zemlji u kojoj ne funkcioniše online plaćanje)...
Ne znate o čemu se radi? U pitanju je kampanja koju je prošle godine pokrenuo RNIDS (Registar Nacionalnog Domena Srbije) a ciljem, kako rekoše, da popularizuje domen .rs.
Citiram:
Akcija povodom in.rs domena, kao i sve buduće akcije na popularizaciji korišćenja .rs domena će se voditi preko sajta wwwzelimrs. RNIDS vas poziva da pogledate sajt wwwzelimrs i da preko jednog od naših Ovlašćenih registara kupite svoj in . rs domen po promotivnoj ceni.
Dakle, posetite www.zelim.rs. Tamo ćete, na naslovnoj stranici shvatiti da vaš put do Redovnog Seksa ili Romantičnog Susreta vodi preko domena .rs
Još niste kupili .rs domen? Požurite, još malo pa nestalo! :)
U domaćoj stručnoj javnosti kampanja je (a kako drugačije) dočekana rafalom trulih paradajza I otvorenim podsmehom. Nadležni i odgovorni za kampanju onda rekoše:
"A šta se vi tu bunite, nije ta kampanja namenjena vama profesionalcima nego širokoj javnosti".
Sjajno! A kojoj to javnosti? Sudeći po izgledu kampanje očigledno je kome - pre svega mladima. Tu dođosmo i do onoga što me u toj kampanji toliko žulja.
Nije to njena očigledna neprikladnost. Nije čak ni seksistička stereotipizacija koja vrišti iz svake rečenice ove kampanje, kojom se još jednom mladima ponavlja dobro ”znana” činjenica da su pravi muškarci samo macho muškarci kojima ne odgovaraju “ ti fejsovi za devojčice“, i kojima je smisao veze redovan seks (koje emocije, i to je za "devojčice"), dok sa druge strane imamo nežnu devojku željnu romantičnog susreta (ah!) koja pasivno čeka da joj se javi neki virtuelni princ... Skoro pa kao američke reklame za veš mašine iz pedesetih godina prošlog veka.
Citiram dalje:
Osnovni cilj RNIDS jе da organizujе upravljanjе nacionalnim Intеrnеt domеnom najvišеg nivoa (Country Code Top-Level Domain, skraćeno ccTLD), tako da sе ostvarujе opšti intеrеs svih građana Srbijе, uz poštovanjе principa kvalitеta, еfikasnosti, nеzavisnosti i transparеntnosti.
Opšti interes svih građana Srbije, uz poštovanje principa kvaliteta i efikasnosti, možda i jeste redovan seks, ali ček malo: kome je kampanja namenjena?
Dok se druge države polomiše od programa edukacije mladih kako da se ponašaju na Internetu (ulažu novac, ljude, resurse u programe koji se sistemski i organizovano kroz niz institucija bave mladima i novim tehnologijama, izučavaju njihovo ponašanje i interakcije online, uče ih bukvalno od prvih razreda škole šta je Internet i kako se na njemu odgovorno i sigurno ponašati), Srbija ne samo što živi u srednjem veku kada su ovakve inicijative u pitanju (postoji cela jedna a i ona prilično dezorganizovana) već kroz zvanične institucije na ovaj način šalje poruku mladima kako Internet zapravo i ne služi ni za šta drugo osim za najrizičniju aktivnost - pronalaženje partnera online.
Da li može da se dozvoli da javna institucija koja kroz domen .rs reprezentuje celu državu, sprovede ovakvu kampanju, ignoriše komentare (očigledno) upućenijih od njih jer božemoj nije njima upućena kampanja, i cela stvar prodje tako neprimećeno i gurnuto pod ne znam ni ja koji (čiji?) tepih dok želim.rs i dalje promoviše virtuelni hipi pokret na domenima rs.
A neki tinejdžer i dalje švrljajući netom naleti na taj sajt... ili zasta POŽELI domen .rs i naleti na taj sajt...i dobije poruku, koju? Pa da li je od svih sjajnih i fascinantnih stvari koje je Internet doneo, od svih načina da obogate svoj život i obrazovanje, glavna poruka koju RNIDS ima da pošalje mladima ta da Internet služi za pronalaženje seksualnih partnera? I to generaciji koja već od svoje desete godine počinje da provodi mnogo vremena online, koji su od svojih roditelja i nastavnika uglavnom informatički pismeniji i stoga nema ko ni da ih vodi ni da ih uputi u neke stvari koje ipak ne znaju toliko dobro koliko misle da znaju. Umesto da se bavimo prevencijom rizičnog ponašanja, mi rizično ponašanje promovišemo na institucionalnom nivou.
Šta reći? Ako želite redovan seks kupite domen RS. Ili: ako želite da postavite svoj sajt za prezentaciju ličnih seksualnih usluga ili za povezivanje sa drugima koji bi da onlajn reše svoje problem neredovnosti seksa – najbolje ćete to uraditi preko sajta koji ima domen RS.