IT| Nauka| Tehnologija

Hi-tech, kome to treba?

dirtyharry RSS / 24.01.2010. u 19:43

Evo, prošlo je neko vreme pa mene ugovor o tajnosti podataka u Sony-ju više ne obavezuje da ćutim, tj. sad mogu da razvežem jezik šta sam to tamo radio. Nisam radio u NASA-i ali to je ipak neki razvoj nečega. Sada ću u kratkim crtama da opišem o kakvim se svemirskim tehnologijama radi. Razlog je prost. Ja ne vidim njihovu svrhu ali Sony to veoma gura jer je to jedan od njegovih ključnih proizvoda u toj oblasti.

blu_ray_logo_4003.jpgDeo Sony-ja u kome sam radio se bavi proizvodnjom diskova svih vrsta, sorta, veličina, dimenzija, kapaciteta. Ja sam kao programer radio na razvoju novih aplikacija za Blu-ray diskove. To je nova generacija diskova koji su na prvi pogled sasvim isti kao i DVD diskovi ali im je kapacitet mnogo veći. Postoje od 25GB i 50GB. Ono što je interesantno je da može da se napravi aplikacija koja će da se pokrene kada se takav film ubaci u Blu-ray player. Najpoznatiji Blu-ray player je PlayStation 3 i to je referentna konzola za razvoj. Tu sve mora da radi.

Kvalitet slike filma sa Blu-ray diska na velikom HD ekranu je neuporediv u odnosu na DVD. Isto kao kada poredite DVD i DivX. Slika je kristalno jasna i čista. Aplikacija ima raznih. Jedan deo im je zajednički a to je da moraju da imaju meni na samom početku kada se pokrene disk i po ovom se disk uopšte ne razlikuje od DVD diska sa nekim filmom s tom razlikom što meni može da bude mnogo interaktivniji sa nekim animacijama i fancy stvarima koje DVD filmovi nemaju.

BDLive_1.jpgE sada posle uvoda da pređemo na prave stvari a to je šta sve može da uradi Blu-ray player sa adekvatnim diskom (aplikacijom) u sebi. Neki Blu-ray playeri imaju mogućnost da se prikače na Internet (PlayStation 3) i onda se kaže da je opcija BD-Live aktivna.

Aplikacije koje se prave su veoma ograničene pre svega zbog mnogih ograničenja samog hardvera, recimo jedno od od bitnijih ograničenja je da aplikacija mora da bude manja od 4MB, verzija programskog jezika koji se koristi (Java) je od pre nekoliko godina itd.

Slede primeri nekih aplikacija koje smo pravili u Sony-ju. Ono što meni nije jasno je ko bi to koristio jer ja kao prvi kad ubacim disk direktno odem da gledam film a ne mlatim se sa svim dodatnim sadržajima koje disk ima.

Primer 1: Chat aplikacija.

Isto kao i svaki chat. Chatujete dok gledate film, s tom razlikom da je ulazni interfejs samo daljinski za Blu-ray player. Znači veoma slično kao tastatura od mobilnog telefona. Ubaci se film, onda iz popup menija pokrenete chat aplikaciju i krenete da chatujete sa nekim preko pola sveta, koji naravno mora u istom trenutku da gleda film koji ima tu aplikaciju. Isto imate na chatu prijatelje itd. Ne vidim poentu ovoga jer ako hoću da chatujem sa nekim otići ću na kompjuter a ako hoću da gledam film gledaću film. Ono što je meni iritantno je daljinski kao UI interfejs što je veliko ograničenje. Za par meseci razvoja je plaćena šestocifrena suma.

Primer 2: Zamena glasa glumaca

Ovo je malo komplikovanije pa ću malo da ga uprostim bez tehničkih detalja. Ideja je da se mobilnim telefonom pozove servis kome se izdiktira nešto. Taj izdiktirani tekst se snimi u audio fajl. Kada se ubaci Blu-ray disk u player on se zakači na server odakle dovuče isti na lokalni hard disk na playeru i kada gledate film taj audio fajl se ubaci na neko određeno mesto umesto originalnog. Efekat je da možete da ubacite svoj glas De Niru, Al Paćinu, odnosno kome god hoćete, samo ako film koji gledate ima tu aplikaciju u sebi.

Primer 3: Slanje ring tonova i screen shot-ova na mobilni telefon

Ovo je još i najbolje. Moguće je da pošaljete sa Blu-ray diska bilo koji screen shot iz filma preko MMS poruke. Dodatno, moguće je da ubacite dodatni sadržaj, pre svega slike u sam film. Ovaj efekat se zove “Product placement” i namenjen je pre svega reklamiranju. Recimo u nekim scenama je moguće zalepiti neki plakat na zid odnosno bliko koju sliku (čak i svoju). Devojke tako recimo mogu da ubace svoju sliku na zid u sobi Breda Pita, Džordža Klunija ili koga god hoće. Mogućnosti su velike. Meni je ovo dobro za neku foru, zajebanciju ali ne mogu da zamislim svoje roditelje koji i sa mobilnim imaju problema da rade nešto tako.

Primer 4: Daljinska kontrola playera preko mobilnog telefona

Ono što je Sony krenuo da patentira i što je moja malenkost napravila je mogućnost povezivanja mobilnog uređaja i Blu-ray playera preko Wi-Fi konekcije. Ne vidim neku preveliku svrhu ni ove mogućnosti. Imam daljinski pa šta će mi onda nešto ovako, ali postoji mogućnost razmene informacija između ova dva uređaja tako da tek onda to postaje interesantno. Mobilni telefon mora da ima instaliran poseban softver za ovo ili će morati da se konektuje na player preko browsera i Interneta. Koliko ljudi je instaliralo nešto novo na svoj telefon sa Interneta ili možda svoje? Broj ljudi koje ja znam da ovo rade mogu da stavim na prste jedne ruke.

 

Wal-Mart_blu-ray.jpgČisto da potsetim, da TV-i nekada nisu imali ni daljinske ljudima nije smetalo. Pitanje je da li nam sve to uopšte treba? Koliko vas je pogledalo neki dodatni sadržaj na DVD filmu? Ja moram da priznam da nisam nijedan, osim nečeg iz Gospodara prstenova, čisto da uporedim sa knjigom.

Tehnologija ide napred, tako i treba da bude, ali da li nam treba nešto tako tipa, sve radi sa svim? Šta je sledeće, možda da uključite rernu preko fena za kosu?

Zadnjih godina ne viđam nešto previše dece po parkovima koja jure za loptom ali zato kompjuterske igraonice su doživele procvat. Kao klinac sam jedva čekao pola dvanaest pre nego što odem u školu da gledam Mikijevu radionicu dok danas gledam svoje bratance kako imaju stotine crtaća na DVD-jevima i kako ih gledaju po ceo dan po n-ti put. Na svu sreću samo kada je loše vreme. Pa kada se završi sa crtaćima onda se prelazi na igrice na kompjuteru. Da li je ovo pravi put? Da li postajemo zavisni od tehnologije, odnosno njeni robovi? Da li nas ovakve stvari još više zaglupljuju ili nam pomažu u svakodnevnom životu? Ja sam ovde naveo primere iz jednog vrlo specifičnog segmenta video i IT industrije. Ovakvih primera ima u svakoj oblasti. Pitanje je koliko toga od svega što se pojavi nam u stvari stvarno treba?

PS: Opet se mole svi ljudi dobre volje da pomognu ako mogu onima kojima je pomoć preko potrebna. Ima o tome nešto i ovde. Hvala.

 

 



Komentari (38)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Mitrović Srđan Mitrović 19:57 24.01.2010

kako je krenulo

ključna reč će biti USB.
Pitanje je koliko toga od svega što se pojavi nam u stvari stvarno treba?

jako malo. ja doduše voli dokumentarce i komentare nekih autora. sve ostalo je smaranje.
inačei dalje je gledanje filma u bioskopu neprevaziđeno iskustvo.
dirtyharry dirtyharry 20:03 24.01.2010

Re: kako je krenulo

Slažem se sa tobom u potpunosti. Nažalost iz ekonomskih razloga radi samo jedan bioskop u Nišu. Inače Blu-ray radi i sa USB-om ali slabije je to korišćeno u razvoju jer je smatrano kao nepopularno. Mada pojma nemam zašto su onda ove gore pomenute stvari viđene kao aktualne.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:08 24.01.2010

Re: kako je krenulo

niš ima bar jedan. mnogi gradovi po srbiji (uključujući i novi sad) nijedan! a novi sad još kao ima nacionallni filmski festival. doduše izgleda da više služi za pranje para.
no, tehnologija... obrni okreni ipak se sve svodi da li je film dobar ili ne. džaba ti sve moguće aplikacije na disku ako ga ne kupiš jer je film loš.
žao mi je što na tim diskovima nema više filmskih stvari, dokumentaraca, vezija, izbačenih scena...
što se čata za vreme filma tiče, ja bih ubio nekog ko me prekine dok gledam film. ja sam od onih što po bioskopu se bune kad neko priča ili šalje sms
dirtyharry dirtyharry 20:17 24.01.2010

Re: kako je krenulo

Srđan Mitrović
što se čata za vreme filma tiče, ja bih ubio nekog ko me prekine dok gledam film. ja sam od onih što po bioskopu se bune kad neko priča ili šalje sms

To ti pričam. Ako gledam film onda gledam film a ako ću da chatujem onda idem za računar. Obe akcije u isto vreme su mi ne pojmljive naročito kad mi je tastatura na daljinskom upravljaču.
giger62 giger62 20:24 24.01.2010

Re: kako je krenulo

U pravu si sto se tice tehnologije i bezglavog jurcanja za istom.

I sam se cesto pitam sta ce nam sve to... A, zanimljivo je da sam primetio da ovakva pitanja u principu najvise more ljude koji su za nju najvise i vezani i koji prakticno zive od iste, tj. ljude nase profesije, koji se bave samim razvojem svih tih dzidza bidza. Uhvatio sam Dzonija Rackovica pre neki dan na Tv-u i ma koliko lud bio, za jedno je u pravu... Danas je sve djubre. Ne kazem da je tehnologija 100% sranje, ima tu mnogo _veoma korisnih_ i dobrih stvari, ali jednostavno kad pogledas sta se sve prodaje, sa koliko beskorisnih stvari smo zatrpani i (najbitnije) koliko se ljudi menjaju u losem pravcu (ja prvi!), mozda je najbolje iskulirati to sve, u meri u kojoj se moze.

A sto se tice Sony-ja njih potpuno razumem i njihov stav je 100% ispravan. Mislim, kad ljudi kupuju neki uredjaj zele da ima sto vie feature-a spakovanih u isti. Nema veze sto ih nece koristiti, u trenutku kupovine je bitno da se ima tih stvari sto vise. I tako je eto vec 20 godina. Nista se promenilo nije. "Od viska glava ne boli".
Unfuckable Unfuckable 20:11 24.01.2010

jbt hari

oduvek si mi bio sumnjiv da si neki opasan haker maskiran u finog, miroljubivog momka.

Ni meni, koji recimo, mobilac koristi samo za osnovne stvari, nije jasno čemu sve te gluposti i izmišljotine i živo me zanima koja budala odobri teešku kintu da se priča razvija u tom pravcu, mada kapiram da je imperativ "pratiti konkurenciju" pa ma kako besmisleno ili skupo to bilo, i da je u svim tim delatnostima bitno postojanje određene vrste "blesave znatiželje" koja će verovatno devet puta odvesti celu priču u neku slepu ulicu ali će deseti put iznedriti pravi bingo.
dirtyharry dirtyharry 20:16 24.01.2010

Re: jbt hari

Unfuckable
oduvek si mi bio sumnjiv da si neki opasan haker maskiran u finog, miroljubivog momka.

i ovima kući sam još uvek sumnjiv.
Unfuckable

živo me zanima koja budala odobri teešku kintu da se priča razvija u tom pravcu, mada kapiram da je imperativ "pratiti konkurenciju"

Za Sony je ovo imperativ u pravom smislu reči. Nikada se ne gleda smisao i komercijalna strana u prvom planu. Uvek se gleda šta je neko drugi naprvio, da li mi to možemo da napravimo i ako možemo koliko će to da košte. Nikad se ne pita a ko će sva ta sranja da koristi bre?

Ovo što sam nveo su samo neki primeri koje ja vidim kao najsmislenije. Inače ima tavkih gluposti koje će da koristi jedan u hiljadu ljudi koji kupe disk/film.

Inače i ja mobilni koristim samo da me zovu i da zovem. Čak ni SMS ne volim da koristim. Lakše mi je da okrenem tog direktno i da kažem šta imam.
antioksidant antioksidant 20:36 24.01.2010

Re: jbt hari

nače i ja mobilni koristim samo da me zovu i da zovem. Čak ni SMS ne volim da koristim. Lakše mi je da okrenem tog direktno i da kažem šta imam.

sanjam jedan uredjaj na kome cu gledati filmove, slusati muziku, koji ce biti telefon, konzola za igre, platforma za izlazak na internet, koji ce biti novcanik (umesto platnih kartica) i koji ce koristiti kao licni identifikacioni dokument, vozacka dozvola i pasos, naravno i kao poreska aplikacija jer inace bi bio besmislen.
i pod obavezno da ga ugrade negde u mene da ga nikad ne izgubim a struju da mu moje srce opskrbljuje

ps> treci deo "gospodara prstenova" jos uvek nisam gledao
a cini mi se i da necu

s knjigom nisam pravio tolike pauze

dirtyharry dirtyharry 20:41 24.01.2010

Re: jbt hari

razumem te. Pa šta da kažem svako po svom nahođenju traži nešto za sebe. Meni je možda sve to dosadilo jer sam bio preko glave u svemu tome.

Inače kad kažeš
antioksidant
da ga ugrade negde u mene
mislim da ni ovo neće biti nemoguće. Recimo u nekim holandskim diskotekama možeš da ideš bez novčanika. Jednom se identifikuješ. Posle toga ti oni ubace mikročip ispod kože i kad dođeš do bara onda te sa čitačem identifikuju i stave ti turu piće na tvoj account. Čip je veličine zrna pirinča.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 20:49 24.01.2010

Re: jbt hari

i da kuva kafu!
dirtyharry dirtyharry 20:55 24.01.2010

Re: jbt hari

Srđan Mitrović
i da kuva kafu!

Jedna moja prijateljica mi je ovo rekla za ovaj tekst:
Vesna
jos kad bi mogao da smislis neki uredjaj koji ce dok gledam film da mi spremi rucak i sredi stan i naravno namaze nokte...:))))

na šta sam joj ja rekao:"pa bre Vesna to je već izmišljeno. Zove se kućna pomoćnica "
4krofnica 4krofnica 21:36 24.01.2010

Re: jbt hari

sanjam jedan uredjaj

i da stane u pismo tasnu, samo ne znam gde da nabavim i ovo. Hari, jel imas neki info.?
dirtyharry dirtyharry 21:55 24.01.2010

Re: jbt hari

4krofnica
sanjam jedan uredjaj

i da stane u pismo tasnu, samo ne znam gde da nabavim i ovo. Hari, jel imas neki info.?

pa sad nemam baš. Imali smo mi neku skalameriju u Sony-ju koja isto pušta sve i svašta od video sadržaja ali nije all inclusive.
the the 22:59 24.01.2010

Re: jbt hari

lično sam na identičnom problemu - smorilo me žestoko. u pojam.
ali sam se branio tako što bih menjao zanimanja na neko vreme pa varao sebe novom ulogom i novim smislom.

srećna varijanta je što sam odavno odustao od kolektiviteta pa u solo outsource varijanti poslednjih nekoliko projekata uglavnom lažiram aktivnost na collabu tokom celog roka a onda poslednjeg dana, ili više njih, pred deadline, naduvam sebe do neprepoznavanja (eto kako se dolazi do smisla) i u furioznom sprintu završavam stvari samo do granice u kojoj prolazi kompajler. detalji, virtuoznost, optimizacija - boli me patka više... besmisleno.

elem, ono što sam hteo da kažem a komparacija je sa sony-jem...
kako sam poslednje vreme uglavnom u hd web video industriji, tj. radim za takvu klijentelu - prinuđen sam da pored svih gluposti imam i obavezni update znanja (tj. trenutnih tehnoloških mogućnosti) svaki jbn dan. adobe je poput sony-ja dovoljno velika kompanija da ima nekoliko hiljada duša koje i nemaju šta da rade sem da svakodnevno iz dosade osmišljavaju sve besmislenije i besmislenije standarde.
tako poslednji osmf (open source media framework) ili po narodski web video razvojno okruženje, tvrdi da je video samo 1% funcionalnosti od onog što će video biti uskoro. ne moram ni da navodim šta je onih 99%. i sam si nabrojao dovoljno tipskih idiotarija.

idem sad da gledam kako pada sneg... ili raste trava... em je animirano, em je i interakcija življa. :)

[edit: repliciram ovde jer nova affrikacija naravno ne šljaka na sva dugmeta...]
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:07 25.01.2010

Od viška glava ne boli

Ja, koji se često posipam pepelom kako nisam "scientifically minded" (valjda ne može čovek da bude obdaren u svemu, zar ne?), ne volim da dajem svoje mišljenje kada se govori o Hi-tech stvarima, ali sam instinktivno spreman da podržim naučnike-pronalazače, ma koliko to što oni pronalaze može biti nekorisno većini ljudi. Polazim od onoga, što sam stavio u naslovu, da od viška glava ne boli.
Jer, ja ni na mom ličnom kompjuteru ne koristim mnoge, zaista mnoge mogućnosti koje on pruža. A dobro je da on ima te mogućnosti.
Naravno, kao što je već rečeno, konkurencija tera ljude da stalno izmišljaju nešto novo, da se razlikuju od drugih. To je dobro, pa te razlike nekima mogu koristiti i kao osnova za nova pronalazaštva, itd. itd.
Prema tome, neka živi Hi-tech!
A ovo
Dirtyharry
... Da li je ovo pravi put? Da li postajemo zavisni od tehnologije, odnosno njeni robovi? Da li nas ovakve stvari još više zaglupljuju ili nam pomažu u svakodnevnom životu?

jeste dobro pitanje i mislim da pravog odgovora nema. Pokušavajmo da idemo "srednjim putem" - da ne budemo baš "Hi-tech addicted", a da maksimalno koristimo ono što nam treba - iz tih novih pronalazaka.
dirtyharry dirtyharry 10:29 25.01.2010

Re: Od viška glava ne boli

vladimir petrovic
Ja, koji se često posipam pepelom kako nisam "scientifically minded" (valjda ne može čovek da bude obdaren u svemu, zar ne?), ne volim da dajem svoje mišljenje kada se govori o Hi-tech stvarima, ali sam instinktivno spreman da podržim naučnike-pronalazače, ma koliko to što oni pronalaze može biti nekorisno većini ljudi. Polazim od onoga, što sam stavio u naslovu, da od viška glava ne boli.

Slažem se sa ovim do nekle. Od viška glava ne boli ali neke stvari postaju teške za održavanje i dalji razvoj zbog svih ovakvih gluposti. To se ne tiče običnih korisnika. Mada bilo koji uređaj postaje sve više i više komplikovan zbog svih tih džidža-bidža. Više razmišljam o tome koliki procenat korisnika to realno koristi.

vladimir petrovic
jeste dobro pitanje i mislim da pravog odgovora nema. Pokušavajmo da idemo "srednjim putem" - da ne budemo baš "Hi-tech addicted", a da maksimalno koristimo ono što nam treba - iz tih novih pronalazaka.
Ovde se slažemo i ja mislim da je uvek da se držiš zlatne sredine

the
tako poslednji osmf (open source media framework) ili po narodski web video razvojno okruženje, tvrdi da je video samo 1% funcionalnosti od onog što će video biti uskoro. ne moram ni da navodim šta je onih 99%. i sam si nabrojao dovoljno tipskih idiotarija.

Naravno. Ja radim i Adobe Flex već duže godina pa se mlatim poprilično i sa video delom na Webu. Tada u Sony-ju sam im preporučivao da neko uradi HD video streaming jer to još uvek nije postojalo. Sada Adobe ima nešto za to, preko nekog Flash Media Servera itd. Gledao sam primere, super radi ali moraš da imaš bandwidth u qrc. Čim je internet malo sporiji (ispod par MB) počinje da secka.
the the 13:26 25.01.2010

Re: Od viška glava ne boli

Sada Adobe ima nešto za to, preko nekog Flash Media Servera itd. Gledao sam primere, super radi ali moraš da imaš bandwidth u qrc. Čim je internet malo sporiji (ispod par MB) počinje da secka.

beše tako u ranijim verzijama dok je mogući bandwidth meren pre play-a pa bi stvar pucala na svakoj varijaciji propusne moći...
sada je sve dinamično, QoS algoritam konstantno meri sve parametre, i veze, i mogućnosti renderovanja na lokalnoj mašini i daje na srkanje samo onoliko i onog kvaliteta koji zaista možeš da primiš.
i kako god da kvalitet konekcije varira, krajnji user nikada nema prekid, i nema šanši da primeti kada je server prešao na stream fajla višeg ili nižeg kvaliteta.

vrhunac idiotizma sam imao letos kada je klijent zahtevao da istestira live hd conference aplikaciju iz aviona, streamujući mega kvalitetne oblake. (šta to beše televizija?)

naravno, kompletna stvar je apsolutna preskupa i nepotrebna ali koga to zanima? bitno je da se svi savijamo prema potrebama tržišta - jer ono zna najbolje. (šta to beše dogma?)

tako da je moja generalna prognoza da ćemo se iz dana u dan baviti sve većim idiotizmima, i od krajnjih korisnika kreirati sve žešće i žešće majmune sa sve neverovatnijim potrebama.
teško nama - teško njima...
dexter92 dexter92 20:44 24.01.2010

Znas kako..

Mislim da je stvar u tome da kad se ljudi opredeljuju za neki proizvod (u odnosu na konkurentski) vole da izaberu ono sto ima vise feature-a.
To se posle lepo marketinski upakuje : "Gledajte omiljeni film i komentarisite (ga) sa prijateljem". To sto ces da slomis prste na daljinskom nema veze.
Ja sam imao donekle suprotan problem, odnosno trebalo mi je nesto sto nisam mogao da pronadjem :)
Dobar weather gadget za desktop!
Google, weather bug i ostali daju nekad tacne, a nekad netacne podatke, nemaju podatke za sva mesta u Srbiji itd...
Tako da sam zasukao rukave i napravio weather gadget koji vuce podatke sa sajta rhmz-a koji su u principu najtacniji. Cekam drugara entuzijastu da mi napravi neki napredniji dizajn pa cu da ga pustim na net kao shareware, pa ko hoce nek koristi...:)

p.s. al je bagovit ovaj blog...muku mucim da postujem komentar..tek iz firefoxa moze..
dirtyharry dirtyharry 21:00 24.01.2010

Re: Znas kako..

Ma neverovatna stvar je kako velike kompanije predstave neki proizvod koji izbace na tržište. Za taj chat je moguće da se prikači USB tastatura od računara pa da chatuješ kao na računaru, ali ni to ne mogu da zamislim dok gledam TV. Ne mora da bude ona obična zbog dužine kabla, može i Wireless. Ali opet mi se svodi na isto što gore pomenu Srđan. ako gledam film onda ću da gledam film i to je to
maksa83 maksa83 21:36 24.01.2010

Marketoidi

Ja bih rekao da se neki visoki Sony marketoid našmrkao i u najboljem maniru Tajvanske Kanaste ("donesite mi 200m najlona i šper ploču" ) tako urađen rekao: "... "naš blueray player će da ima ... CHAT! ... i da se kontroliše preko MOBILNOG!!!". Svi su se verovatno zgledali ali niko nije imao cojones da mu kaže da je to glupa ideja pošto je između ostalog bio i nečiji netjak.

Inače, nije to ništa novo, ja ću ovde po ko zna koji put da preporučim knjigu:

In Search of Stupidity: Over Twenty Years of High Tech Marketing Disasters

Mnogo, mnogo zabavno i zanimljivo, ako ovo pročitaš domatjine manje ćeš da se čudiš oko svega toga, niko nije imun na to, pa ni najveći. Pogotovo oni jako veliki koji postanu moćne multinacionalne kompanije i imaju puno para da razbacuju na takve gluposti.

(Skoro kao) trol + neplaćena reklama:
Kad već pričamo o tim video spravama - ne vidim trenutno potrebu za Blueray spravom, pošto sam (da se malo 'falim :) od ekipe na poslu za rođendan dobio jedno ovo: XStreamer media player.

Mala crna kutija koja pušta ama baš sve (svi formati podržani uključujući i .mkv, pa i ISO image dvda), odakle god hoćeš (USB priključci, folderi po mreži, itd.), pa čak i pušta YouTubeove direktno sa Neta, svira Internet radioe, strimuje preko varerlesa pa svuda po kući možeš da gledaš bilo šta što na njoj stoji ili je na nju zakačeno odakle god hoćeš, a ima i mesto za jedan 2.5" HD do 500 Gb. Otpr. je veličine reka za 2.5" HD (mala & crna, dakle seksi po definiciji), i unutra sve to pogoni neki embedovani Linux. Totalno ludilo za 100 EUR. Ok, mene nije koštalo ni toliko. ; )

Možda se Linux na desktopu nije nešto snašao, ali u kojoj god sam ga spravi imao embedovanog bio sam prezadovoljan - od Linksys WRT cable modema i wireles rutera, preko Kindla i android telefona pa sad do ovog čudanca.
giger62 giger62 21:52 24.01.2010

Re: Marketoidi

Evo isto to, samo za igranje.

Sve sto ti treba je mala crna kutijica. Nakacis se, izaberes bilo koju igru i igras.

http://www.onlive.com
dirtyharry dirtyharry 21:54 24.01.2010

Re: Marketoidi

maksa83
Ja bih rekao da se neki visoki Sony marketoid našmrkao i u najboljem maniru Tajvanske Kanaste ("donesite mi 200m najlona i šper ploču" ) tako urađen rekao: "... "naš blueray player će da ima ... CHAT! ... i da se kontroliše preko MOBILNOG!!!". Svi su se verovatno zgledali ali niko nije imao cojones da mu kaže da je to glupa ideja pošto je između ostalog bio i nečiji netjak.

Ma slažem se bre sa tobom Makso u potpunosti. Ja sam za to da se sve uprosti a ne da ga komplikujemo dokle može. Inače ja sam baš pre nego što sam otišao pravio igricu potapanje brodova koja se igra preko mreže. To je još veća glupost, prvo igrica je smešna a drugo moraš da igraš sa nekim (ok ja sam pravio neku veštačku inteligenciju da igraš protiv nje) ali opet neviđena glupost. ali opet to neko traži i ti to radiš. To smo radili za film Master & Commander (Rasel Krou). Imam još toliko smešnijih primera da bi tek onda imao da se krstiš.

Inače znam za ovo čudance što pušta sve ali ga nemam, jerbo i ne gledam nešto filmove, jbga nema se vremena.

Ja radim na Mac-u a windows koristim samo kad mora. Inače je Linux isto (za mene) ispred Windows-a.
Milan Novković Milan Novković 22:13 24.01.2010

Re: Marketoidi

"naš blueray player će da ima ... CHAT! ... i da se kontroliše preko MOBILNOG!!!".

Smešno je, naravno

Harry piči dve generacije ispred/iza moje generacije (tj svežiji i sofisticiraniji je).

Ne sećam se kako su se onomad neki X10 komadi (home automation) našli u posedu mene i par ortaka (ubodu se, tj premoste 220V utičnicu i utilkač, i preko struje se kontrolišu, prenose info.

Prva primena, odlična - stavili smo ortaku u napajanje za monitor pa mu ga sa susednog kompjutera isključivali i uključivali - on proveravao konekciju, bacao se pod sto dok nismo odlučili da je bilo dosta. Odlična praktična šala (iako second best u poređenju sa menjanjem identiteta na MS Masažeru pa divljim izjavama ljubavi, tj uparivanju office kolega


Druga primena, futuristička slično Harrijevima - podešavanja osvetlenja stone lampe preko mobilnog :)

SAMO, drugovi, nije sve baš toliko besmisleno - za ovo ja koristim pozajmljeni, ali ipak značajni termin "komešanje na rubu mreže".

Naime, stvari co-evoluiraju, mobilni nije statički divajs u vremenu, nego sve pametniji, sad već ima ne toliko loš speech interface (tj nisam probao odavno, ali ima dovoljno procesorske snage).

Tako, daljinski je jeftina igračka koja će brzo biti zaboravljena kad mobilnom tu negde oko nas samo kažemo - "premotaj tamo gde Brad cepa odeću na Angelini"
dirtyharry dirtyharry 22:42 24.01.2010

Re: Marketoidi

Ma svestan sam ja svega toga. Ima tu nekog smisla samo ga ja sada ne vidim, jer ne znam koliki je deo tržišta tehnički pismen da sve to upotrebi. Ipak i moja mama nije ništa znala oko mobilnog telefona a sada mi šalje SMS-ove iume da se zakači na Skype.

dunja73 dunja73 23:13 24.01.2010

Re: Marketoidi

Isto kao i svaki chat. Chatujete dok gledate film, s tom razlikom da je ulazni interfejs samo daljinski za Blu-ray player. Znači veoma slično kao tastatura od mobilnog telefona. Ubaci se film, onda iz popup menija pokrenete chat aplikaciju i krenete da chatujete sa nekim preko pola sveta, koji naravno mora u istom trenutku da gleda film koji ima tu aplikaciju.


Bas fino .. "dokon pop i goveda krstava " Mislim , nisam gruba , fino je to , naprimer momak i devojka , u dva grada , udaljeni , i ono gledamo film zajedno ..(dok se boje ne ...

Ja sam pre neki dan bila u Media Markt - ich bin doch nicht blöd) i stvarno
sam se osecala blöd koliko kojecega i kakvih cuda , valjda ..opet umotvorina...svaka roba ima svoju musteriju...
niccolo niccolo 23:20 24.01.2010

Re: Marketoidi

Svi su se verovatno zgledali ali niko nije imao cojones da mu kaže da je to glupa ideja pošto je između ostalog bio i nečiji netjak.

Markentiški i ne mora da bude toliko glupa ideja. Bitno je da ponudiš neku opciju koju konkurencija ne nudi, i dobar deo njih koji će da kupuju će rado da daju dodatnih 50 evra da uzmu tvoj proizvod jer "ima dodatnu funkciju", iako im ta dodatna funkcija u stvarnosti nikada neće ni zatrebati...bitno je da dobro zvuči, mislim, vau, ima plejer koji može dok gledaš film da čatuješ, ekstra
Milan Novković Milan Novković 23:32 24.01.2010

Re: Marketoidi

Ma svestan sam ja svega toga. Ima tu nekog smisla samo ga ja sada ne vidim

Interesantan problem nastaje kad se smisli koncept, i pouzdano je kvalitetan gde:
- Tehnički može da se uradi sad, a teško kasnije
- Aplikativno je poranio, tj nema se ideja za dobre aplikacije

Ovo je tipičan primer - embeded aplikacije, kompozicija uopšte, aplikacije kao servis (nisu instalirane u playeru) su moćni obrasci.

BlueRay dolazi tehnološki sad, a nema dovoljno prostora za pametne aplikacije.

A player i TV se umrežavaju. Šta je prva, paralelna hot tehnologija koju treba pratiti - mobilni, naravno.

Kroz (polu)besmislene aplikacije, ako nema smislenih, se izanalizira koncept, dopuni ili skrene pažnju na teme za dalju diskusiju.

Tako, mobilni koji imaju Bluetooth, Wifi i GSM su najmoćniji hub ka lokalnom i širem svetu.

Nisu user friendly kao radne stanice, ali nas zato svuda prate.

Ovu manu im na dramatičan način uklanja speech interface - ono sa Angelinom je "interesantan" scenario, iako zezanje, ali pretraživanje uopšte je značajno do mere gde ne treba objašnjavati.

Zamisli sledeći scenario - prepoznaš glumca u filmu ali ne znaš mnogo o njemu, a interesuje te, glasom možeš da zaustaviš film i zatražiš da ti neki online service (to je sad moguće), prepozna glumce u sceni, pa po tom ključu sa IMDB-ja dovuče profil i prikaže na ekranu. Pročitaš šta te interesuje i nastaviš da gledaš film, svo vreme ne kuckaš po nikakvim tasterima. Jako korisno i za prosečne ljubitelje filma.

Sky is the limit, a ti si, u stvari, dotakao sve osnovne tehnologije, tj infrastrukturalno najvažnije.

Naravno, cena, kao što kažeš, je možda bila takva da onome ko je doneo odluku o projektu možda pre treba dati otkaz, nego pohvalu za vizionarstvo.

Evo primera iz mog rada koliko to znači pustiti pojedince da praktično "prčkaju" po konceptu, umesto se samo zadržati na analizi i infrastrukturalnoj podršci: ja često novim ljudima, iako uglavnom pripravnicima, dam prvih par meseci zadatak u tehnologiji koju će koristiti.

Ali takav zadatak da:
- Je vrlo interesantan i izazovan
- Ni ja ne znam koliko je izvodljiv

Tu se svašta nauči i o pripravniku i o problemu, a ima dodatnu prednost da ne puštam pripravnika u framework koji potencijalno ima nekoliko hiljada klasa.

Potencijalno, ok, pripravnik će da krene sa desetinom dve, ali konceptualni pipci mogu da se pružaju mnogo dalje, a i re-usability u jednom trenutku postaje inverzija samog sebe.

Šta se ponekad desi - u potpuno neobaveznom i bez rokova igranju, a nema tajni pred zaposlenim, pripravnik ume svašta da nauči, ne samo samog sebe nego i sve nas ostale, svašta da smisli i da posle u konkretnom problemu, u sličnom domenu, na potpuno originalan i često način kreativniji od iskusnog programera uradi posao.

I nikako ne treba zaboraviti da je Far East Inc svet za sebe kad je tehnologija u pitanju. Kad je već Sony u pitanju ne znam da li se sećate poređenja pristupa životu Japanaca sa onim robotom i Amerikanaca sa usisivačem :) (ne mogu da nađem, ne sećam se ni da li je Sony, Toyota ili neki drugi japanac, priča je o 15,000 dolara robotu, koje niko neće da kupuje, a R&D cena asdtronomska, vs robot usisivač kojih su ameri prodali na desetine hiljada).

Ovde BBC poređenje, negativno po Japance, nije bilo potpuno korektno, pošto se porede applied R&D proizvod, tj market driven R&D i blue-sky R&D, tj naučno-tehnološki evanđelizam.

Taktično poređenje daje jasnu prednost istraživanju koje donosi profit u kratkom roku, strategijsko poređenje je nešto drugo.
dirtyharry dirtyharry 23:33 24.01.2010

Re: Marketoidi

dunja73
Bas fino .. "dokon pop i goveda krstava "

Pa i ja tako mislim Dunja ali eto neko je u tome nečemu video neku mogućnost zarade.

niccolo
Bitno je da ponudiš neku opciju koju konkurencija ne nudi, i dobar deo njih koji će da kupuju će rado da daju dodatnih 50 evra da uzmu tvoj proizvod jer "ima dodatnu funkciju"

To jeste, ali za ovo tržište se još uvek ne zna šta je standardna a šta dodatna opcija. Ima mnogo mogućnosti pa sada šta god da neko napravi on to gura i forsira kao nešto fancy i must to have.
niccolo niccolo 23:34 24.01.2010

Re: Marketoidi

To jeste, ali za ovo tržište se još uvek ne zna šta je standardna a šta dodatna opcija

Nije bitno šta je standardna a šta dodatna opcija. Bitno je da kupci veruju da je naša opcija dodatna opcija, koju drugi nemaju
dirtyharry dirtyharry 23:42 24.01.2010

Re: Marketoidi

niccolo
Nije bitno šta je standardna a šta dodatna opcija. Bitno je da kupci veruju da je naša opcija dodatna opcija, koju drugi nemaju

Sa ovim se donekle slažem, za obične korisnike je marketing presudan.

Milan Novković
Zamisli sledeći scenario - prepoznaš glumca u filmu ali ne znaš mnogo o njemu, a interesuje te, glasom možeš da zaustaviš film i zatražiš da ti neki online service (to je sad moguće), prepozna glumce u sceni, pa po tom ključu sa IMDB-ja dovuče profil i prikaže na ekranu. Pročitaš šta te interesuje i nastaviš da gledaš film, svo vreme ne kuckaš po nikakvim tasterima. Jako korisno i za prosečne ljubitelje filma.

Ovako nešto već postoji u Blu-ray tehnologiji. Radili smo neke filmove kojima se u toku gledanja filma pojavljuje dodatni sadržaj koji možeš da čitaš, o glumcima o mestima snimanja, onda PIP (picture in picture) dodatni video itd. Naravno film može da se gleda i bez svega ovoga.

Inače jedna lepa ideja je bila da se napravi e-commerce aplikacija koja bi radila na sličnom nivou i gde bi se prodavali predmeti iz filma. Tu bi recimo mogao da kažeš e hoću da kupim haljinu za ženu baš kao u onoj sceni gde Brad cepa odeću na Angelini.


stefan.hauzer stefan.hauzer 23:27 24.01.2010

pre i posle daljinskog...

Čisto da potsetim, da TV-i nekada nisu imali ni daljinske ljudima nije smetalo. Pitanje je da li nam sve to uopšte treba?


Vrhunac tehnologije...zamisli lenjom coveku,dati najlenju napravu,moderne tehnologije!Eh,zamisli jedan dan u zivotu,a da se nisi zavalio u kauc i uzeo daljinski u ruke,ne moguce,ma....ne zelim ni da zamisljam!

Tehnologija ide napred, tako i treba da bude, ali da li nam treba nešto tako tipa, sve radi sa svim? Šta je sledeće, možda da uključite rernu preko fena za kosu?


Sve si objasnio ovom recenicom....
miloradkakmar miloradkakmar 23:33 24.01.2010

Nekako

kapiram da čovek uskoro neće ništa da radi sem da pritiska dugmiće. U isto vreme neko će negde znati šta ko radi.
dirtyharry dirtyharry 23:48 24.01.2010

Re: Nekako

miloradkakmar
kapiram da čovek uskoro neće ništa da radi sem da pritiska dugmiće. U isto vreme neko će negde znati šta ko radi.

Pa ima istine u ovome. Lični podaci su sve više dostupni na razne načine a čovek je sve više i više lenj.
trener92 trener92 14:34 25.01.2010

Re: Nekako


Šta je sledeće, možda da uključite rernu preko fena za kosu?

Ovo mi se dopada, a o tome koliko nam je sve to potrebno, ima jedan poučan film

mirelarado mirelarado 16:48 25.01.2010

Re: Nekako

Потражила сам на Гуглу бескорисне компјутерске справице и опрему и пажњу ми је привукао овај ретро all in one:



Више о томе овде.
dirtyharry dirtyharry 09:38 27.01.2010

Re: Nekako

E super je ova skalmerija Mirela. Doduše ne uklapa mi se uz enterijer ali dobro sad
mashha mashha 01:37 27.01.2010

Predlog

Šta je sledeće, možda da uključite rernu preko fena za kosu?

Možda da isključimo rernu preko mobilnog telefona? Izađeš napolje i nema da l' sam isključila, da l' nisam...
Elem, sve je to ok ali kad mi prestanemo da posedujemo stvari i one počnu da poseduju nas, onda je vreme za uzbunu
dirtyharry dirtyharry 09:37 27.01.2010

Re: Predlog

mashha
Elem, sve je to ok ali kad mi prestanemo da posedujemo stvari i one počnu da poseduju nas, onda je vreme za uzbunu

Ma meni je vreme za uzbunu već sada. Neću da budem kao Amiš pa da izbacim svu tehniku iz stana i da živim na fenjer ali opet ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana