Zabava| Život

Vidovitost, sudbina - čemu?

vladimir petrovic RSS / 21.01.2010. u 17:37

                                                                                                                        Najbolji  je onaj blog za koji svaki  čitalac  misli da bi ga on mogao napisati

 

 

Kaže se da su ljudska bića u velikoj meri spremna da veruju u ono što je neverovatno. Ili što bar tako izgleda.

Miroslav Krleža, velikan pisane reči na prostorima bivše Jugoslavije, enciklopedijski obrazovan čovek, jednom je ovako govorio:

"Dr Berislav Borčić dugo je boravio u Kini, a inače je u Zagrebu bio upravitelj Higijenskog zavoda. Bolnica na Rebru je sestra jedne takve bolnice koju je dr Borčić podigao u dalekoj Kini. Imao je lijepu i mladu ženu Maru. Nije imala djece, iako je prošlo već nekoliko godina braka. Za vrijeme boravka u Kantonu ona iz čistog vica ode jednoj vračari. Vračara je pogleda pa veli: ‘Vi nemate djece i zbog toga ste nesretni. Ništa ne brinite. Za godinu dana, rodit ćete sina. Ubrzo zatim dobit ćete i drugo dijete. Rekla bih vam još nešto, ali je bolje da to ostavimo'. ‘Recite'! ‘Vi niste žena duga vijeka. Nenadno ćete se razboljeti. Umrijet ćete u kući na osami. Bit će zima, a ispod Vašeg prozora jabuka pritisnuta snježnim pokrivačem'. Mara nam je to pričala kao - vic. Ali, zaista je dobila dvoje djece, bili su sretni. Oko kuće u Zagrebu su zasadili neko kinesko rastinje u znak sjećanja na boravak u dalekoj zemlji, ali voća nije bilo. Sasvim naglo, Mara Borčić se razboli. Potkraj novembra smjeste je u sanatorij na Srebrnjaku. U jedno predvečerje dogovorimo se s njezinim mužem da je posjetimo. Kad smo došli do sanatorija, Borčić mi pokaže prozor sobe u kojoj leži njegova žena. Padao je snijeg. Prozor je bacao svjetlo na drvo široke krošnje koja se uvijala u snijegu. Pogledam pobliže, vidim - jabuka. Čekam pola sata, čekam sat, napokon se pomoli dr Borčić. ‘Krleža, Mara je ovaj trenutak umrla', kaže on. Ništa ne vjerujem, ništa ne znam, ali sve što sam ispričao živa je istina".

Da li verujete u ove reči Krležine? Izgovorio ih je, pri čistoj svesti, u svojoj ispovesti Enesu Čengiću, koje su sakupljene i objavljene u četvorotomnom delu «S Krležom iz dana u dan». Te knjige su objavljene za vreme Krležinog života; on lično autorizovao je tekst pre nego što je otišao u štampu.

Ovo pominjanje kineske vračare me je podsetilo da sam pisao blog o taoizmu, ovde, pre pola godine. Tom prilikom sam, pored ostalog, bio pomenuo i ovo: «Taoizam u širem smislu pokazuje težnju ka mistici i panteizmu. Verovanje u magiju je veoma rasprostranjeno. Uostalom, kaže se da ceo Istok vrvi od vračeva. Ljudi u Kini pre nego što preduzmu bilo koju akciju konsultuju one koji se bave čitanjem položaja zvezda (ne znam da li će ovo videti Krugolina, he, he, he!), ali i šara na dlanu, šara na kornjačinom oklopu i slično. Medju taoistima je od uvek bilo mnogo takvih vračeva koji su ljudima govorili šta će im se dogoditi, ili im se neće dogoditi. Čak i oni  koji su odbacivali sujeverje, kao konfučijanci, nisu prenebregavali konsultacije taoističkih vračeva za savet i saradnju. Kažu da je tako i danas".

Ujedno, podsećam na nešto što izgleda veoma bezazleno: mnogi medju nama danas rado čitaju razne horoskope. (Sve novine, koje iole drže do sebe, štampaju horoskope, a ako samo na Srpskom Guglu potražite «Horoskop 2010», naći ćete, believe-it-or-not, čak 3,6 miliona rezultata). Naravno, neki od onih koji čitaju horoskope ne veruju baš previše u to što im se predvidja u izuzetno važnim oblastima življenja kao što su posao, ljubav i zdravlje, ali im bude nekako milo ako saznaju da im predstoji nekakav dobitak, ili da će stvar srca uzeti povoljnije tokove, ili da će im migrena oslabiti. I slično. Nije važno i ako kasnije uvide da im se to što je trebalo da se dogodi i nije baš dogodilo, ali njima je bilo prijatno da se nadaju prijatnim stvarima. Uostalom, svako verovanje prvenstveno označava nadu da će nam se nešto lepo dogoditi, zar ne? Jer, ljudi su krhka bića, kako telesno tako i mentalno.

S druge strane, najlakše je - ne verovati. I sve odbaciti kao obično sujeverje (i ne obazirati se, recimo, na to da li vam crna mačka prelazi put baš tamo gde vi prolazite), uz podsećanje da mi živimo u trećem milenijumu, da predvidjanja pomoću rasporeda zvezda, ili bacanja karata, pa i zrnevlja pasulja, ili na neki drugi od mnogih načina - pripadaju dalekoj prošlosti. Da li je tako?

Medjutim, ne budimo neozbiljni i previše optimistički raspoloženi. Ima predvidjanja koja bivaju neprijatna, vrlo neprijatna, kao iz slučaja koji je Krleža naveo. Kako se ponašamo u takvim situacijama? Kada, recimo, neki astrolog, na izgled trezvena osoba, kaže za one koji su se rodili «pod zlokobnim znakom Saturna, da će do kraja života biti tužni i ćudljivi, ćutljivi i usamljeni, da će često biti očajni i bolesni, rastrzani izmedju straha i tihih strasti»? Ili nam gatara (nalik na pokojnu Milju Vujanović), kojoj smo pružili šaku iz puke šale i zezanja, kaže da linija života sa našeg dlana govori da ćemo - umreti mladi? Pa ako tako nešto još potvrdi i Ciganka koja gleda u kristalnu kuglu? Ustezaće se ona da odmah direktno to kaže, kao što se kineska vračara u Krležinom slučaju ustezala, ali će staviti da znanja «da vidi nešto» što je neprijatno, pa ćete vi insistirati da slobodno kaže šta vidi. Ili nećete insistirati?

Neka se ne čude mnogo oni koji su naklonjeni naučnim razmišljanjima što sam uopšte imao petlju da pokrenem ovu temu. Temu o kojoj se može mnogo govoriti, ozbiljno i neozbiljno, smisleno i površno. Svako od nas može ponešto da dopisuje, ili briše. Jer, nekima tema jeste ozbiljna, dok je drugima - neozbiljna. Dobro je što je tako, jer bi bilo loše ako bismo svi verovali, ili ako, ne daj Bože,  niko od nas ne bi verovao, zar ne?

Isidora Sekulić, koja je po vokaciji bila matematičarka ali je doktorirala iz filozofije, i koja se držala principa da «nema jednog i konačnog odgovora», govorila je da je oko nas «sve puno božanskih tajni». Možemo mi, naravno, ovu reč «božanski» zameniti nekom drugom, ako nam to više odgovara, ali da tajni oko nas ima - ima ih.

Takodje, nije moja namera ni da propagiram značaj onoga što se na engleskom zove ESP (Extrasensory perception), prijem informacija koje nisu dobijene putem priznatih čula, niti iz iskustva? Niti drugih paranormalnih i ne znam više kakvih teorija.  

Jer, ja o svemu ovome ne bih pisao da nisam ponovno naišao na Krležin slučaj. A nisam nikako mogao da ostanem indiferentan prema njegovim poslednjim rečima iz navedene izjave: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam, ali sve što sam ispričao živa je istina?  Ono što je on ispričao - ispričao je u čudjenju, ali je to mirne duše mogao i prećutati. Da je samo hteo. A nije.

Šta vi mislite?

Vladimir The Rak

Atačmenti



Komentari (166)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 17:55 21.01.2010

Jednostavno je,

reče neko, da se čuda dešavaju stalno, i ako se ne dešavaju - nešto nije u redu.:)



vladimir petrovic vladimir petrovic 18:44 21.01.2010

Re: Jednostavno je,

Margos
...da se čuda dešavaju stalno, i ako se ne dešavaju - nešto nije u redu.:)

Tačno, samo moramo biti spremni da se prema čudima na pravi način odnosimo.

A onaj ko ne vidi i ne oseća čuda, morao bi da se trgne...

Hvala ti što si prva. Za prvu jedan Hoan Miro


margos margos 18:57 21.01.2010

Re: Jednostavno je,

Hvala, hvala... volim ga + moje boje, mislim kombinejš boja.:)

Inače, moram ti reći, ako mi prođe dan bez neke 'slučajnosti' - kao da nisam živela. :)

Edit:
Potpis:
niccolo niccolo 22:09 21.01.2010

Re: Jednostavno je,

Za prvu jedan Hoan Miro

Dobar tekst. Ali mi je onda ovo postalo dosta interesantnije od samog teksta. Znam da ti dosta držiš do pravilnog izgovaranja imena na blogu, a pošto znam da znaš španski pretpostavljam da si ipak koristio španski izgovor njegovog imena. Međutim Miro je Katalonac pa mu je ime u stvari bilo Žoan.
uz podsećanje da mi živimo u trećem milenijumu, da predvidjanja pomoću rasporeda zvezda, ili bacanja karata, pa i zrnevlja pasulja, ili na neki drugi od mnogih načina - pripadaju dalekoj prošlosti. Da li je tako?

Naravno da ne pripadaju dalekoj prošlosti. Toga je uvek bilo i uvek će ga i biti, samo je pitanje koliko ljudi veruje ili ne veruje.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:34 22.01.2010

Re: Jednostavno je,

Niccolo
Znam da ti dosta držiš do pravilnog izgovaranja imena na blogu, a pošto znam da znaš španski pretpostavljam da si ipak koristio španski izgovor njegovog imena. Međutim Miro je Katalonac pa mu je ime u stvari bilo Žoan.

Izvini, promaklo mi je ovo, nisam ranije video.

U pravu si. Drago mi je da si to primetio.
Znam da je Katalonac, znam da Joan nije španska verzija (Juan), a opet, po inerciji, napisao sam da je on Hoan, jer pravi Španci ne vole slovo "ž", mada su pritisnuti sa susedima (Francuzima i Portugalcima) kod kojih je to slovo veoma jako. Stoga Žoan smatram lokalizmom, he, he, he...
a pošto znam da znaš španski

Hoćeš da kažeš da na blogu delujem kao neko ko gleda sve španske (zapravo latinoameričke) sapunice?



Barcelona: La verdad es que no pasa desapercibida para nadie. Con sus más de 20 metros de altura y llamativos colores, la última gran obra de Joan Miró, Mujer y Pájaro, es una fiel representación del surrealismo, movimiento que genialmente encabezara este reconocido artista.
niccolo niccolo 22:55 22.01.2010

Re: Jednostavno je,

Hoćeš da kažeš da na blogu delujem kao neko ko gleda sve španske (zapravo latinoameričke) sapunice?

Pa ne, mislim da smo tvoje znanje španskog pominjali na onom jednom Njanjinom blogu kad je pričala koje je prve reči na španskom naučila
jer pravi Španci ne vole slovo "ž", mada su pritisnuti sa susedima (Francuzima i Portugalcima) kod kojih je to slovo veoma jako.

A meni se to ž baš sviđa, naročito u portugalskom...
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:05 23.01.2010

Re: Jednostavno je,

Niccolo
...A meni se to ž baš sviđa, naročito u portugalskom...


Evo, da malo trolujem na sopstvenom blogu. Ne mogu da ostanem ravnodušan prema "neobičnostima" nekih jezika.

Tačno je da u španskom nema slova "ž", koje je veoma jako u (guturalnom)portugalskom, kao i u francuskom. Opet, u govornom španskom naglašeno je slovo "h" (to slovo postoji u pisanom jeziku, ali se ne izgovara), koga nema u francuskom. Francuzi imaju pisano slovo "h", ali ga, takodje, ne izgovaraju, a imaju teškoća da ga izgovore u tudjim rečima, pa to često biva "k" (kada izgovaraju arapska imena Hamid i Ahmed to skoro biva "Kamid" i "Akmed". Uostalom, ta teškoća je vidna kod Francuza kada hoće da bespogovorno govore tako važne strane jezike kao što su engleski, nemački, španski i arapski, u kojima je "h" veoma prisutno u izgovoru.
Da pomenem da Španci imaju jedan grad koji se piše GIJON, a čita se Hihon. Francuzi bi ga pročitali Žižon, a da ne pominjem kako li bi ga tek Englezi izgovorili...
Dalje, Španci sve više slovo "v" izgovaraju kao "b", tako da "la vida" i "la vaca" sve više postaju "la bida" i "la baca"... Premda je ta tendencija mnogo manje izražena kod onih koji govore španski u Latinskoj Americi.
A ove razlike, koje sam pomenuo, su u krugu romanskih jezika. Čini mi se da u familiji slovenskih jezika ima manje razlika u izgovorima pojedinih slova (tu prvenstveno mislim na srpski, bugarski i ruski, jer sam manje upoznat sa poljskim i češkim, pa i ostalim slovenskim jezicima).

A sada da skoknem još do japanskog. Tamo ne postoji slovo - "l".
Zašto baš to slovo manjka, ne znam. A kada u stranim rečima sretnu "l", oni ga izgovaraju kao "r". Znam da je jedan Amer, koji se zove "Loyd", pričao da su njegovo ime Japanci uvek uzgovarali kao "Rojd" ...
Filolozi sigurno imaju suvisla objašnjenja za ove jezičke neobičnosti, a ja to pominjem iz svoje puke radoznalosti i pomalo dečačke začudjenosti...
miloradkakmar miloradkakmar 17:56 21.01.2010

Horoskop

ako samo na Srpskom Guglu potražite «Horoskop 2010», naći ćete, believe-it-or-not, čak 3,6 miliona rezultata).

Svaki drugi ima svoj horoskop !?
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:01 21.01.2010

Re: Horoskop

Miloradkakmar
Svaki drugi ima svoj horoskop !?

Ili je narod poludeo, ili ga muke teraju da beži u svet horoskopa!
A narod je, najčešće, u pravu.
Ne bagatelišimo horoskope, he, he, he...
aleksanadar aleksanadar 18:05 21.01.2010

По Декарту

Šta vi mislite?


Мислим да мислим, дакле мислим да постојим.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:14 21.01.2010

Re: По Декарту

eh...Rene

skontao je da konta i da to njegovo kontanje dovodi do njegovog konta
mashha mashha 18:38 21.01.2010

Re: По Декарту


Мислим да мислим, дакле мислим да постојим.

ima i nastavak- a postojim zato što drugi nisu razmišljali o tome na vreme...
Kazezoze Kazezoze 19:03 21.01.2010

Re: По Декарту

mashha

Мислим да мислим, дакле мислим да постојим.

ima i nastavak- a postojim zato što drugi nisu razmišljali o tome na vreme...

a ima i ona pizhonova: "shto da ja mislim kad drugi misle za mene. dovoljno je da ih citiram."



nego, gde su ove veshtice sa bloga, neshto su zatajile...?

vladimir petrovic vladimir petrovic 19:21 21.01.2010

Re: По Декарту

a ima i ona pizhonova: "shto da ja mislim kad drugi misle za mene. dovoljno je da ih citiram."

Opet, opet ti zezaš...
Priznaješ mi da imam na raspolaganju mnogo (tudjih) velikih misli, a onda mi zameraš da ih ne koristim na ispravam način, ili tako nešto....

Čoveče, da bi neko znao za mnoge tudje visoke misli i mudrosti potrebno je - imati kefalo.

Drugim rečima, svestan sam ja i dobrih i loših strana velikih misli.
I znam dobro onu Zaratustrinu:
Ah, tako je mnogo velikih misli, koje ne čine ništa drugo do ono što čine mehurovi: one nadahnjuju i stvaraju veću prazninu.Ja bivam naizmenično u obema fazama: i NADAHNUT i SA PRAZNINOM U DUŠI.
Pritom, nastojim da me i praznina nadahnjuje, da se prema njoj koliko-toliko odnosim na istočnjački način... Nisi li to već primetio?
nego, gde su ove veshtice sa bloga, neshto su zatajile...?

Ovo ne razumem, he, he, he...

P. S. Nego ti, mudrače Kazezoze, izjasni se direktno šta misliš o ovoj Krležinoj priči? Ti koji mnogo znaš o taoizmu i taoističkom mentalitetu...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:22 21.01.2010

Re: По Декарту

stefan.hauzer
... eh...Rene
skontao je da konta i da to njegovo kontanje dovodi do njegovog konta

Bio je mudar Rene...
Samo, ponekad mi se čini da se moramo podsećati da čovek prvo nauči da postoji (zato dolazi na svet), pa tek onda da misli... Ovo drugo i nije baš obavezno, he, he, he...
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:36 21.01.2010

dekart,matematicar:))

Ovo drugo i nije baš obavezno, he, he, he.


marco_de.manccini marco_de.manccini 21:07 21.01.2010

Re: По Декарту

Мислим да мислим, дакле мислим да постојим.

хмм, а ја се сећам овако

Mislim, dakle postojim. Tako bar mislim.
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:09 21.01.2010

Re: По Декарту

Mislim, dakle postojim. Tako bar mislim.


dobro mislis,ali necemo sitnicariti,misao je ista
mashha mashha 18:06 21.01.2010

Kad samo pomislim...

koliko procenata mozga (ne) koristimo, otvorena sam prema tome da neki ljudi imaju različite sposobnosti koje su ostalim smrtnicima neobjašnjive. Tu sam negde oko filibilizma (spoznajna forma koje se odriče apsolutnih vrednosti, ne priznaje nikakve istine već samo dokazane neistine i traži otvoreni, ne konačni, proces spoznaje) i volim ponekad da se opustim uz Credo quia absurdum est
Masha The Račica
mikele9 mikele9 18:43 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

Credo quia absurdum est

I meni je draga ta izreka Quintus Septimus Florens Tertullianus-ova. Kako bih bez nje mogao/znao/umeo voleti Monty Payton-ovce. Sam život je općenito uzev jedan veliki apsurd, iako se generacije "ubiše" da ga okuju i prizemlje.
Pozdrav Mashi The Račicii
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:52 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

Mashha
... koliko procenata mozga (ne) koristimo

Ovo je tačno. Što više koristimo sve u nama i na nama, to je bolje.
Ja stalno pričam (neću da kažem kome to govorim) da apstinencija nije dobra.
Dole apstiniranje. Delajmo, svuda, na svim poljima,

Ovo mi je drago da vidim, sestro moja
Masha The Račica

Ja sve verujem da je nas Rakova malo...
Evo i za tebe jednog Miroa
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:57 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

Mashha
Credo quia absurdum est


Da, ovaj Tertulijan je odličan, on objašnjava mnogo onima koji hoće sve da shvate.
Ja sam već bezazleno govorio kako nisam preveliki logičar, što mi je uzimano za zlo, ali ja ostajem pri tome da logika ne pomaže svuda, ne objašnjava sve, te da postoje stvari koje ne možemo objasniti...
Da živi Tertulijan!
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:01 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

мало ми нелогично, зар он није већ умро?
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:24 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

Marco de.manccini
мало ми нелогично, зар он није већ умро?

Ne ignoriši besmrtnost.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:27 21.01.2010

Re: Kad samo pomislim...

немам велики избор. она мене већ игнорише.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:12 21.01.2010

vracara

ih,a samo koliko je ljudi nekad otislo kod astrologa da im uradi horoskop?


jesen92 jesen92 18:14 21.01.2010

verovali ili ne...

...za mnoge pojave covek nema objasnjenje pri cemu ne mislim na pojave koje treba da objasni nauka ...vecina od nas ne poznaje sebe pa se za mnoge sopstvene odluke preispitujemo i cudimo zasto smo postupili ovako ili onako i sta bi bilo kad bi bilo...ako se vec sami sebi cudimo za neko iracionalno ponasanje u datom trenutku/vremenu onda mozemo i da se cudimo kako neka vracara moze nesto da pogodi...logicno je da tako nesto tumacimo kao slucajnost...a da li je ili ne..ko to zna...
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:09 21.01.2010

Re: verovali ili ne...

Jesen92
za mnoge pojave covek nema objasnjenje

a da li je ili ne..ko to zna...

Nema, makoliko se trudio.
S druge strane, pametni ljudi kažu i da bi bilo glupo kada bismo za sve imali - objašnjenja. Pa čak i detetu zasmeta kada roditelj ima objašnjenje za sve pod kapom nebeskom. Umori se, he, he, he...

Dakle, tajni ima oko nas, u kosmosu... A da li su božanske ili neke druge prirode, nije važno (bar za sada), ali tajni ima...


Doduše, ima onih koji to neće da shvate... pa neka im je.
margos margos 19:13 21.01.2010

Re: verovali ili ne...

Meni je značajnije da praktično iskoristim neku informaciju (anticipaciju, predikciju - zovi kako hoćeš) nego da objašnjavam i mudrujem kako to funkcioniše - kad već znam da funkcioniše.
jesen92 jesen92 00:34 22.01.2010

Re: verovali ili ne...

Dakle, tajni ima oko nas, u kosmosu... A da li su božanske ili neke druge prirode, nije važno (bar za sada), ali tajni ima...

..ima ima..zato zivot nije dosadan...
mikele9 mikele9 18:24 21.01.2010

Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

ali sve što sam ispričao živa je istina?

Ratio est Ratio, ali verovali mi ili ne, znali ili ne znali, toliko je stvari kojima možemo umarati mozak a ne doći do pravog rezultata koji bi zadovoljio makar našu Logiku.
A već sam pominjao Pjer Mabij-a: "Logika odana sluškinja, nudi lažna rešenja."
Sumnjičav i skeptik po ubeđenju, nisam nikada bio prijemčiv za gatanja, predviđanja budućnosti, čitanja iz dlana, pasulja pa čak i sa šara kornjačinog oklopa. Ali! U svačijem životu (verujem) postoji makar jedno ali.
Primer iz ličnog mi iskustva: 19.avgusta 1992 godine, spavao sam i sanjao stvarno grozomoran san. Iz sna me trgao neverovatno glasan urlik, vapaj umirućeg, glas iz Pakla, treštao je kao grmljavina, imao sam utisak da se prozorska stakla tresu od njega! Moja žena je upalila svetlo, tresla se od straha, i prošaputala: "Šta je to?" Ustao sam iz kreveta, glas, urlik, grmljavina je još odzvanjala, noge su mi se tresle, stegnutim grlom sam prošištao: "Ko je to...?" Posrćući sam obišao stan, srce mi je bilo u grlu...ništa! Urlik je netragom nestao, sve je u stanu bilo na svom mestu, ah da, naša kuca se zavukla ispod ćebeta na našem krevetu i drhtala.
Šta je to bilo, možda materijalizacija grozomornog sna? Ništa ne verujem, ništa ne znam, ali sve što sam ispričao živa je istina!
margos margos 18:33 21.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

Psi su čudo... čitači misli. :) Kad pomislim da treba da krenemo, on me već spreman gleda u oči i osluškuje dalje misli. A najveći mi je problem kad pomislim 'a sad malo igre...' pa krenem na komp s omiljenom igrom, a on doneo lopticu... I sve to bez reči.... veći deo naše komunikacije je bez reči. (i ovo dok sam pisala, on je poskočio i nije mu jasno šta se dešava :))) )
mikele9 mikele9 18:47 21.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

Da se smrzneš koliko su pametni! Pa onda neverovatan osećaj kome je (od nas) loše, odmah uvaljivanje u krilo, lizanje, maženje...
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:34 21.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

Mikele9
... Ratio est Ratio, ali verovali mi ili ne, znali ili ne znali, toliko je stvari kojima možemo umarati mozak a ne doći do pravog rezultata koji bi zadovoljio makar našu Logiku.

U nastojanju da ovaj blog sročim što jednostavnije, upravo mi je bilo namera da kažem ovo što si ti gore rekao. Zapravo, to mi je okosnica, oko koje možemo da pričamo.

Hvala ti za izreku Pjera Mabija o logici, nisam je znao. Zabeležiću je u svoj notes, da bih je kasnije neki put koristio, pa makar se Kazezozeu smučilo moje korišćenje tudjih velikih misli.

Drago mi je što si nam ispričao ovo što ti se dogodilo 19.8.2002. godine.
Ima tajni...
mikele9 mikele9 19:59 21.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

smučilo moje korišćenje tudjih velikih misli

Ni brige te dragi Vladimire, J.D. SALINGER (Џ.Д. СЕЛИНЏЕР по нашки/вашки...) ne mogu da se tačno setim da li u FRENI I ZUI ili u PODIGNITE VISOKO KROVNU GREDU TESARI, na jednom mestu piše: "Vrlo je prijatno i korisno uvijek imati pri ruci po koji citat..." Ja volim i često citiram one ljude, što bi rekao Montenj: "koji bolje i preciznije iskazuju moju misao."
Ali ko šta voli neka izvoli.
Pozdrav
mariopan mariopan 13:17 22.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

mikele9
Da se smrzneš koliko su pametni! Pa onda neverovatan osećaj kome je (od nas) loše, odmah uvaljivanje u krilo, lizanje, maženje...

Bas to.
Gospodja Klara Gospodja Klara 16:36 22.01.2010

Re: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam....

PODIGNITE VISOKO KROVNU GREDU TESARI na jednom mestu piše: "Vrlo je prijatno i korisno uvijek imati pri ruci po koji citat..."


Visoko podignite krovnu gredu, tesari
jer, kao Ares dolazi mladoženja,
mnogo viši od visokog čoveka!

Sapfo, Svadbene himne

Zar nije svečano?

Ovaj citat mi je bio u glavi pre 25 godina, posle bio zaboravljen, i sada je odjednom sinuo u svom punom sjaju. Čučao je negde u maglovitim nedodjijama onog devičanski netaknutog dela mozga u kojem su verovatno zakopani i centri za ESP.

Hvala mikele9 na podsećanju!
mikele9 mikele9 16:47 22.01.2010

Gospođi Klari

Hvala mikele9 na podsećanju!

Na usluzi Vam Gospođo!
Drago mi je da vam je iz
devičanski netaknutog dela mozga
sinuo i u punom sjaju zasjao ovaj divan stih. I meni se desi ponekad slično, mada moram priznati da već dugo intenzivno delam na tom delu mozga pa mi isijavaju malo, malo, neke ovakve stvari.
Rukoljub Gospođi Klari
Filip2412 Filip2412 18:35 21.01.2010

...

joj mnogo sam zauzet danas proicitah na preskok... ali koriscenjem CRTL-F vec primjetih da nisi espeomenuo najveceg maga danasnjice u ovom domenu - Milan Tarot
margos margos 18:51 21.01.2010

Re: ...

Oh, pa on je nesagledljiv i neprepričljiv :))) Car!
drug.clan drug.clan 19:57 21.01.2010

predvidjanje=spekulacija?

Ljudi u Kini pre nego što preduzmu bilo koju akciju konsultuju one koji se bave čitanjem položaja zvezda



Pa ako uzmemo u obzir da je najveci deo svetske ekonomije u danasnje vreme baziran na predvidjanju (da ne kazem spekulisanju) onda je mozda ovo razlog zasto kinezima ide tako dobro u poslednje vreme
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:12 21.01.2010

Re: predvidjanje=spekulacija?

drug.član
...Pa ako uzmemo u obzir da je najveci deo svetske ekonomije u danasnje vreme baziran na predvidjanju (da ne kazem spekulisanju) onda je mozda ovo razlog zasto kinezima ide tako dobro u poslednje vreme

Dobra ti je ova reakcija.
Tačno je da se ekonomija mora bazirati na planovima, odnosno predvidjanjima, bez obzira što se često ta planiranja/predvidjanja ne obistine ili, naprosto, omanu. To se zna u ekonomskoj nauci da treba planirati, uz računanje na neizbežna odstupanja...

Naravno, predvidjanja podrazumevaju, u odredjenoj meri, i spekulisanja.
Kinezi su - čudo!
nsarski nsarski 19:59 21.01.2010

Znao sam!

Juce mi se javilo da cu danas citati tvoj blog, Horatio, i, eto, obistinilo se! Tek sam pogledom na kalendar uvideo zasto. Magic.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:14 21.01.2010

Re: Znao sam!

Nsarski
...Magic.

Ah, veseli četvrtak dodje dok lupim dlanom o dlan...
Evo tebi, takodje, jednog Miroa (Crveno sunce)

jer ja danas sebe dopunjujem sa - Miroom.
Skoro da bi se moglo reći: Uvrnutost na uvrnutost! (Neka mi ne zamere pravi poklonici Miroa, nisam loše mislio, jer mom mentalitetu on mnogo paše... ).
margos margos 20:50 21.01.2010

Spiritualna sesija:))

Zainteresovali se Fata i Mujo za spiritualizam i reinkarnaciju. Dogovore
se oni da ako neko od njih dvoje prvi umre, onaj drugi pokuša da stupi u
kontakt trideseti dan nakon smrti. Igrom slučaja Mujo pogine na magistrali.
Prema obećanju koje mu je dala još dok je bio živ, Fata tridesetog dana
pokuša da ostvari kontakt. Na seansi, u transu, Fata doziva:

- Mujooo..., Mujooooo.... Fata je, ćuješ li me? Ooooo...što mi nedostaješ!
Kako je tamo gdje si sada?

Nakon više sličnih pokušaja, konačno se Mujo javi...

- Evo me Fato... ovde je prekrasno, plavo nebo, vetar blag povija visoku travu, sve se zeleni, gotovo stalno sija sunce.

- I sta radis većinu vremena?

- Pa eto Fato, ustajemo prije nego izadje sunce i posljee obilnog dorućka
ne radimo ništa ... uglavnom se jebavamo. Poslje ručka imamo dvosatni odmor, pa onda nastavljamo sa seksom do šest sati. Zatim većeramo i, ako još možemo, nastavimo se seksom sve do mraka. No, ovo zadnje malo zavisi od spremnosti partnerke. Oko deset sati zaspimo. I tako svaki dan.

Fata, delimično usokirana....

- Au Mujo, pa toga u Raju ne bi smjelo bit'!?

- U Raju? E Fato moja, nisam ti ja u raju!

- Pa gdje si onda, crni Mujo?

- Ma, ja sam ti sada zec na Trebeviću......
dunja73 dunja73 21:22 21.01.2010

flat

S druge strane, najlakše je - ne verovati. I sve odbaciti kao obično sujeverje (i ne obazirati se, recimo, na to da li vam crna mačka prelazi put baš tamo gde vi prolazite), uz podsećanje da mi živimo u trećem milenijumu, da predvidjanja pomoću rasporeda zvezda, ili bacanja karata, pa i zrnevlja pasulja, ili na neki drugi od mnogih načina - pripadaju dalekoj prošlosti. Da li je tako?



U Turskoj , a vala i po Grckoj , po hotelima , autima , radnjama .. kace ono plavo oko Nazar sto zovu ..Sujeverje , i te kako ..

E , pazi , ovde u mestu gde sam ja pri Katolickoj Crkvi , svestenik oraganizuje "harizmaticne sluzbe" gde jednostavno dolaze ljudi i pricaju , svoja iskustva , uglavnom po pitanju neizlecivih bolesti , neverovatnih i bezizlaznih situacija koje su se "cudom" pozitivno ishodile ..

Odluka je na nama samima , ili cemo biti verni ili sujeverni ..Negativan trip , pa tako ti "znalci" sto narodu serviraju negativnosti
bas kroz Extrasensory perception mogu tim putem da prenesu ..
Zasto uopste nekoga i interesuje buducnost ?
Bog da je hteo da mi to znamo , stvorio bi nas odmah sa nekim "navigacionim monitorom " naprimer na trbuhu ili plecki ..
iris.davidovich iris.davidovich 21:32 21.01.2010

Re: flat

ili cemo biti verni ili sujeverni

veruj mi, ja sretoh vise vernika nego nevernika koji su sujeverni

stefan.hauzer stefan.hauzer 21:35 21.01.2010

Pardon za trol :))

U Turskoj , a vala i po Grckoj , po hotelima , autima , radnjama .. kace ono plavo oko Nazar sto zovu ..Sujeverje , i te kako ..


Zanimljivo je to da zahvaljujuci tom Grckom sujeverju je i otkrivena Kritska i Mikenska kultura i desifrovano je Mikensko pismo(linear B)!

Grkinje,koje su bile nosece, su nosile oko vrata plocice s' Krita,smatrjuci njih kao amjliju za plodnost...ser Artur Evans je zahvaljujuci grckom sujeverju dosao da otkrica kritskog pisma(linear A...nije desifrovan),a kasnije je Majkl Ventris desifrovao linear B(mikensko pismo)...nastavivsi Evansov put.Takodje zahvaljujuci tim tablicama(amajlijama)je razotkrivena i cela ta kultura!Inace linear A i linear B su potpuno indenticna pisma,isti znaci...s' najvecom razlikom linear B je indo-evropski jezik,dok se za linear A ne zna kog je porekla!Od njih(spajanjem s' fenicanskim) je kasnije nastao grcki alfabet!
dunja73 dunja73 21:41 21.01.2010

Re: Pardon za trol :))

Zanimljivo je to da zahvaljujuci tom Grckom sujeverju je i otkrivena Kritska i Mikenska kultura i desifrovano je Mikensko pismo(linear B)!


Posveticu se ovome ,jako privlacno i interesantno..



Ne znam koliko u gorenavedenom slucaju , iko pojam ima
o istome ..Mislim da je to ipak , nesto drugo...
margos margos 21:43 21.01.2010

Re: flat

bas kroz Extrasensory perception mogu tim putem da prenesu ..
Zasto uopste nekoga i interesuje buducnost ?

Misliš da ih na taj način isključivo programiraju, a da nije moguća anticipacija događaja?
dunja73 dunja73 21:47 21.01.2010

Re: flat

veruj mi, ja sretoh vise vernika nego nevernika koji su sujeverni


Povrsinski svet , prihvata , nasledjuje ... bez mnogo razmisljanja ,
i znanja servirano ..
stefan.hauzer stefan.hauzer 21:48 21.01.2010

Re: Pardon za trol :))

Posveticu se ovome ,jako privlacno i interesantno..


Postoji knjiga John Chadwick ˝The Mycenaen world˝(Mikenski svet),ona se koristi kao strucna literatura za studente istorije,pa ako volite istoriju vi probajte(al' teska je za citanije)!

Inace tema je jako interesantna....i deli se na dva tabora za Homera ili protiv Homera!
dunja73 dunja73 21:54 21.01.2010

Re: flat

Misliš da ih na taj način isključivo programiraju, a da nije moguća anticipacija događaja?


Kako gore Isidoru mu voljenu , citira nam Vladimir Rak..da nema
jednog i konacnog odgovora , meni ostaje da verujem da je
to ipak , kako si bas napisala "programiranje " ..
dunja73 dunja73 22:01 21.01.2010

Re: Pardon za trol :))

Inace tema je jako interesantna....i deli se na dva tabora za Homera ili protiv Homera!


Hvala najlepse
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:19 21.01.2010

Re: flat

Dunja73
Zasto uopste nekoga i interesuje buducnost?

Dobro pitanje.
Odgovora ima dosta, svakako.
Ja mislim da neko ko je zdrav i prav - on se ne interesuje previše za budućnost. Uzima nekako "zdravo za gotovo", da će u budućnosti sve da legne na svoje mesto, što nije pogrešan pristup.
Medjutim, ima osoba koje se stalno nečega plaše, stalno predvidjaju da će im se desiti nesreća... a takvim ponašanjem kao da prizivaju nesreću.
Drugi to čine iz prevelike radoznalosti... Neko to čini iz zezanja.

A ima i onih koji se plaše interesovanja za ono što je pred njima, iz bojazni da mogu saznati nešto što će im unapred upropastiti život...
Ima i drugih odgovora, pozitivno intoniranih. Treba se interesovati za nešto što će se dogadjati u budućnosti, kako bi se uticalo na to (da se prave planovi, što se radi u ekonomiji, npr).
Ne znam, odgovora ima mnogo.

Moja inicijalna ideja je bila da postoje neke tajne oko nas, da neki ljudi vide bolje od drugih, te da nije loše ponekad se zainteresovati za ono što nam predstoji, ali samo pod uslovom da smo dovoljno jaki da se nosimo s tim. Kinezi kažu da je pogrešno da čovek insistira previše na saznavanju neke istine, ukoliko nije dovoljno jaka ličnost, jer ponekad saznavanje istine može da uništi čoveka; naime, niko nije poludeo zato što nije saznao istinu, a ima onih koji jesu poludeli kada su saznali neku istinu...
iris.davidovich iris.davidovich 22:27 21.01.2010

Re: flat

Misliš da ih na taj način isključivo programiraju, a da nije moguća anticipacija događaja?

magi, mislim da se obe stvari desavaju. nekad su ljudi (zbog svega sto ih je snaslo) prosto prijemcivi za "programiranje".
s druge strane, evo mog primera (cega god): kad je moja majka imala saobracajku, ja sam to "videla" u svojoj glavi - vrlo jasno sam je videla kako slece s puta, na kom putu se desilo, tj gde je krenula. to se meni dogodilo jednog cetvrtka u 3-4 popodne, dakle u ono vreme kad se njoj desilo (ja sam 6 h iza vas), ona je tad vec bila uveliko u bolnici, sto sam naknadno saznala, naravno, kada su mi sve ispricali.
nsarski nsarski 22:38 21.01.2010

Re: flat

Moja inicijalna ideja je bila da postoje neke tajne oko nas, da neki ljudi vide bolje od drugih, te da nije loše ponekad se zainteresovati za ono što nam predstoji, ali samo pod uslovom da smo dovoljno jaki da se nosimo s tim.


OK, listen to me carefully, for I shall say this only once.
Legenda kaze (a i bilo je u nekom filmu) da se neko interesovao za philtrum. To je ona mala rupica ispod nosa, evo kakvu je imao Keri Grant:



Dakle, interesovao se odakle nam taj feature, i kako se to anatomski zove (philtral dimple, naravno).
Odgovor je: pre nego sto smo se rodili, mi smo se sreli sa andjelom koga smo pitali (nesto kao Adam Rafaela u Danteovoj Bozanstvenoj Kom. , ili Rafaila ko vise voli) kakav ce nam zivot biti kada se rodimo. Sta nas ceka u buducnosti. A andjeo nam je odgovorio i onda stavio svoj prst ispod naseg nosa i rekao "pssssssst!",

i tako smo dobili philtral dimple i izgubili znanje o buducnosti.
Hvala.
margos margos 00:04 22.01.2010

Re: flat

iris
magi, mislim da se obe stvari desavaju.

I ja mislim da se obe stvari dešavaju. :)
Slučaj s tvojom mamom mi nije čudan. Meni nije. Ja sam 'znala' da će moj otac umreti tu noć kad je umro i na silu se naterala da spavam, da kad me probude, budem makar malo naspavana. Bila sam ljuta, donekle, al sam 'znala' da tako 'mora'.

Pre nekoliko noći sanjala sam dragu osobu s kojom nekoliko godina nisam u kontaktu a živi u Americi. Pošaljem mejl s pitanjem je l' ok - odgovara da on jeste, ali mama nije i da je prethodno veče došao u Beograd. Kako sam ga 'nahvatala' kad ni u kakvom kontaktu nismo bili?

Slučajnost? Možda. Meni se one svakodnevno dešavaju. I kad mi neko počne priču 'e nećeš verovati šta mi se desilo...' ja unapred kažem 'hoću... pričaj...'

nsarski
OK, listen to me carefully, for I shall say this only once.

Legenda je prelepa... hvala na priči. :)
gordanac gordanac 00:09 22.01.2010

:))

nsarski
Moja inicijalna ideja je bila da postoje neke tajne oko nas, da neki ljudi vide bolje od drugih, te da nije loše ponekad se zainteresovati za ono što nam predstoji, ali samo pod uslovom da smo dovoljno jaki da se nosimo s tim.


OK, listen to me carefully, for I shall say this only once.
Legenda kaze (a i bilo je u nekom filmu) da se neko interesovao za philtrum. To je ona mala rupica ispod nosa, evo kakvu je imao Keri Grant:



Dakle, interesovao se odakle nam taj feature, i kako se to anatomski zove (philtral dimple, naravno).
Odgovor je: pre nego sto smo se rodili, mi smo se sreli sa andjelom koga smo pitali (nesto kao Adam Rafaela u Danteovoj Bozanstvenoj Kom. , ili Rafaila ko vise voli) kakav ce nam zivot biti kada se rodimo. Sta nas ceka u buducnosti. A andjeo nam je odgovorio i onda stavio svoj prst ispod naseg nosa i rekao "pssssssst!",

i tako smo dobili philtral dimple i izgubili znanje o buducnosti.
Hvala.

:))))))))))))
Hvala, ovo nisam znala

Samo jedna stara pesmica se nameće:

vladimir petrovic vladimir petrovic 00:34 22.01.2010

Re: flat

Iris
... mislim da se obe stvari desavaju. nekad su ljudi (zbog svega sto ih je snaslo) prosto prijemcivi za "programiranje".

Margos
...I ja mislim da se obe stvari dešavaju. :)

Priključujem se, jer se slažem da se ovakve stvari dešavaju.
Ne znam im ime, ali osećam da je to moguće.
Možda nije primereno, ali da pomenem da imamo i posebne slučajeve sa istojajčanim blizancima. I onda kada su udaljeni, jedan može da "oseti" strašan bol ukoliko onaj drugi prolazi kroz bolove, mada je na drugom kraju sveta.

Kao neka baba, ja samo govorim: ima tu nešto!
Neka naučnici rade na tome da dokazuju šta je to nešto, ali nekakvih tajni koje mi još ne znamo - ima.

By the way, u naslovu sam stavio reč "vidovitost", i ne volim kada neki to čitaju kao "sujeverje". Nisam imao sujeverje (u klasičnom smislu) u vidu.
A dodao sam u naslovu i reč "sudbina", jer smatram da postoje stvari koje utiču na tok naše sudbine (premda znam da će se mnogi naježiti i reći da je i sama sudbina izmišljotina, te da ne postoji, he, he, he...).

Voleo bih da sam pametniji nego što jesam.
vladimir petrovic vladimir petrovic 00:44 22.01.2010

Re: flat


VP
Moja inicijalna ideja je bila da postoje neke tajne oko nas, da neki ljudi vide bolje od drugih, te da nije loše ponekad se zainteresovati za ono što nam predstoji, ali samo pod uslovom da smo dovoljno jaki da se nosimo s tim.

nsarski
OK, listen to me carefully, for I shall say this only once.
Legenda kaze (a i bilo je u nekom filmu) da se neko interesovao za philtrum. To je ona mala rupica ispod nosa, evo kakvu je imao Keri Grant:

Dakle, interesovao se odakle nam taj feature, i kako se to anatomski zove (philtral dimple, naravno).
Odgovor je: pre nego sto smo se rodili, mi smo se sreli sa andjelom koga smo pitali (nesto kao Adam Rafaela u Danteovoj Bozanstvenoj Kom. , ili Rafaila ko vise voli) kakav ce nam zivot biti kada se rodimo. Sta nas ceka u buducnosti. A andjeo nam je odgovorio i onda stavio svoj prst ispod naseg nosa i rekao "pssssssst!",

i tako smo dobili philtral dimple i izgubili znanje o buducnosti.
Hvala.

Odlična intervencija. Chapeau bas !
Hvala.
margos margos 01:05 22.01.2010

Re: flat

By the way, u naslovu sam stavio reč "vidovitost",

Podseti me kako sam jednom 'videla' dvoje - trebalo je da rade jedno, a radili su drugo. Malo sam sačekala i dobila potpunu potvrdu. Sećam se da sam peglala a da mi se film odmotavao pred očima.

To se često dešava kada smo narihtani na neku osobu, pojavu... kad uhvatimo frekvenciju.:) Pročitah davno u nekoj knjizi preporuku: odaberite neki pojam, vama potpuno nepoznat u ovom trenutku, i samo razmišljajte o njemu i obratite pažnju kako će se narednih dana informacije o tom pojmu (pojavi, ličnosti)same pojavljivati oko vas. I ja to koristim često, vrlo svesno.
maksa83 maksa83 02:24 22.01.2010

Re: Pardon za trol :))

Inace tema je jako interesantna....i deli se na dva tabora za Homera ili protiv Homera!

Kako iko može biti protiv tog divnog čoveka:

stefan.hauzer stefan.hauzer 02:30 22.01.2010

Re: Pardon za trol :))

mora da je pookus'o misliti
nurudin nurudin 05:05 22.01.2010

Re: flat

Е, Нсарски, свака Вам част, то је право "негроманство", у два потеза...Браво, браво...!
skener92 skener92 10:10 22.01.2010

Re: flat

margos, sad sam se setila neceg iz detinjstva, znas ono kad nesto ne mozes da nadjes, a znas da je u kuci i svi traze, ali toga nema, pa nema.

e, onda bi moja baka samo rekla 'idem da prekrstim' i odlazila u svoju sobu da ukrsti makar dve sibice ili bilo sta, i stvarno, posle je nalazila to sto je trazila. to 'prekrstim' je ocigledno bila maksimalna koncentracija.
dunja73 dunja73 11:13 22.01.2010

Re: flat

nsarski
OK, listen to me carefully, for I shall say this only once.
Legenda kaze (a i bilo je u nekom filmu) da se neko interesovao za philtrum. To je ona mala rupica ispod nosa, evo kakvu je imao Keri Grant:

Dakle, interesovao se odakle nam taj feature, i kako se to anatomski zove (philtral dimple, naravno).
Odgovor je: pre nego sto smo se rodili, mi smo se sreli sa andjelom koga smo pitali (nesto kao Adam Rafaela u Danteovoj Bozanstvenoj Kom. , ili Rafaila ko vise voli) kakav ce nam zivot biti kada se rodimo. Sta nas ceka u buducnosti. A andjeo nam je odgovorio i onda stavio svoj prst ispod naseg nosa i rekao "pssssssst!",

i tako smo dobili philtral dimple i izgubili znanje o buducnosti.
Hvala.

Odlična intervencija. Chapeau bas !
Hvala.



Mnoga deca kad se rode , imaju pozadi na glavici ispod kose , crvenilo ( kao fleka) , to se naziva Hämangiom, zamolila bih ako neko zna na nasem kako se kaze da napise ...Nemci to zovu jos Storhbiss ( Storh - Roda )
also , i objasnjavaju da je to od kljuna , kad bebu spusti ispred vrata , nezna glavica i takoto...
mariopan mariopan 13:26 22.01.2010

Re: flat


U Turskoj , a vala i po Grckoj , po hotelima , autima , radnjama .. kace ono plavo oko Nazar sto zovu ..Sujeverje , i te kako ..

Nikad ne nosim nesto od nakita, smeta mi da radim , ali sada nosim narukvicu, tanak lancic od belog zlata, na njoj "oko" od nekog plavog kamena da me stiti od urokljivih ociju i kao nastavak mali tanki krstic "da me Bog cuva"...dobila moja cerka od jedne dame sa najboljim zeljama za zastitom od uroka pre x godina (Grcka) i sada ne moze da je nosi, spada joj pa da je ne izgubi, dala je meni sa istim zeljama i tako me pogledala.."mama sada tebe neka cuva"... da sam morala da je uzmem i nosim.Smeta mi, previse je tanka, iskidacu je...ma opet nosim.

Rekla bih da ima neka tajna veza za sve nas.
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:56 22.01.2010

Re: flat

Mariopan
...Rekla bih da ima neka tajna veza za sve nas.

Za tebe pesma IMA NEKA TAJNA VEZA
mariopan mariopan 14:57 22.01.2010

Re: flat

vladimir petrovic
Mariopan
...Rekla bih da ima neka tajna veza za sve nas.

Za tebe pesma IMA NEKA TAJNA VEZA

HVALA
iris.davidovich iris.davidovich 21:27 21.01.2010

Ja mislim

Vladimire, The Race, da je vasa rakovska intuicija precenjena. Recimo, u poredjenju sa mojom, intuicija moga muza, Vladimira The Raka, je mali deca (iako on u nju cvrsto veruje).
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:26 21.01.2010

Re: Ja mislim

Iris
Vladimire, The Race, da je vasa rakovska intuicija precenjena. Recimo, u poredjenju sa mojom, intuicija moga muza, Vladimira The Raka, je mali deca (iako on u nju cvrsto veruje).

Naravno, ni svi rakovi nisu isti, mada bi trebalo da imaju dosta sličnih osobina.
Ja imam predosećaj da su rakovi dobri muževi (he, he, he) te bih voleo da saznam za neki izuzetak, ako takvih ima...

Mi, rakovi, volimo jake, pa i šarene boje, što voli i Hoan Miro:
mariopan mariopan 16:55 22.01.2010

Re: Ja mislim

Ja imam predosećaj da su rakovi dobri muževi (he, he, he) te bih voleo da saznam za neki izuzetak, ako takvih ima...

Jako dobri.
Sa jednim sam bila u braku 36 godina i deset dana.
Veoma su emotivni,nezni, dosta toga drze u sebi pa treba takta da im se prodre ispod ljusture, ali nezno, da ne osete da se za njih neko brine, jer oni zele da se oni brinu o svima. Vole i postuju roditelje,nesebicni su prema svima, braci, sestrama, pametni, prema deci su jako nezni i popustljivi i tu oko dece treba cvrsta ruka jednog Bika Lako ih je povrediti, pa preporucujem pazljivo rukovanje.


dirtyharry dirtyharry 21:36 21.01.2010

Ima i ovakvih




Ne znam samo ko je gori. Ovakvi na televiziji ili oni što ih zovu. Jeste da nije horoskop ali opet vuče malo na tu stranu a često se i neke zvezde i planete pominju.
sesili sesili 22:23 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

... ali to je običan manipulant. Niko ne pomenu Tarabiće! Meni je već dugo u glavi emisija koju sam gledala na YU INFO (ugašenom) kanalu. Tema su bila proroci, u studiju jedan inženjer, koji se bavi i astrologijom, jedan novinar - mislim Skandala - sa bradicom, bucmast i jedna žena, proročica. Nju novinar konstantno izaziva, da mu kaže ovo-ono, šta je pogodila. Žena kaže da ima kući dokumentaciju. Na to se on smeje i komentariše da to svi kažu. Da ne dužim, žena na kraju (on postaje baš dosadan) kaže: Evo, da vam kažem - Slobodan Milošević neće živ da se vrati iz Haga. Umreće od srca! (Tada pokojnom S.M. još nije počelo suđenje). Sve sam to slušala svojim ušima. Možda negde imaju tu emisiju, ali sam se toga setila kad se saznalo za smrt Slobodana Miloševića. E sad, verovati ili ne...
dirtyharry dirtyharry 22:26 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

sesili
... ali to je običan manipulant.

Ma znam bre Ovo je meni ona logika da svako može da radi svašta, pa i da bude prorok po potrebi. Malo je van teme, pošto vidim da se krenulo gore ozbiljno, ali nisam mogao da zaobiđem i ove ovak'e.
drug.clan drug.clan 22:29 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

Slobodan Milošević neće živ da se vrati iz Haga. Umreće od srca!


da je osudjen na minimalnu kaznu, verovatno se ziv ne bi vratio jer je vec imao skoro 65 godina i bio bolestan. Znaci verovatnoca da ce umreti u zatvoru je bila velika, da ce umreti od srca je bilo lako za pretpostaviti jer je vec bolovao od hipertenzije - educated guess
sesili sesili 22:33 21.01.2010

Re:Druže

Čega si ti član? Ubi me, čoveče! Neću da kažem koliko imam godina, lečim hipertenziju i mislim da živim još...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:35 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

DirtyHarry
Ne znam samo ko je gori. Ovakvi na televiziji ili oni što ih zovu. Jeste da nije horoskop ali opet vuče malo na tu stranu a često se i neke zvezde i planete pominju.

Naravno da se slažem da ima svakakvih, uključujući velike prevarante i lažove.
S obzirom da postoji veliko interesovanje za "predvidjanje budućnosti", onda mnogi u tome vide priliku da love u mutnom.
Stoga, treba biti pametan, pa i srećan, da izmedju kukolja pronadješ nekog pouzdanog, na čije stavove možeš da se osloniš, odnosno da u njih poveruješ.

Izgleda da postoje ljudi koji olako postaju žrtve. Vide da ih neko vara i obmanjuje, a opet mu odlaze i traže savet...
No, bolje o tome da ne pričamo.
Da li ti veruješ u ono što je ispričao Krleža? Da li se takve stvari dogadjaju, ili je to puka slučajnost? (mislim da ne možemo poći od toga da je to izmišljotina).
I još nešto. Da li je "opasno" tražiti sagledavanje budućnosti, što gore pomenu Dunja?
Da li bi, u pomenutom slučaju sa Krležom, ta mlada lekareva žena bila srećnija da uopšte nije znala da će joj se dogoditi to što se dogodilo? Ima tu mnogo pitanja.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:50 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

sesili
Niko ne pomenu Tarabiće!

U istoriji je bilo dosta ljudi sa natprirodnim moćima, počev od Nostradamusa.. Iako, ruku na srce, njih je bilo relativno malo, a ima mnogo više šarlatana.
Ali mi izgleda prilično logično da danas, medju nama, ima ljudi koji poseduju veću vidovitost od drugih.

Zanimljivo je da biblijske religije odbacuju takve. Sama Biblija na više mesta govori da se treba kloniti vračara, proroka, magova i drugih, te da ih čak treba ubijati (naročito toga ima u Starom zavetu).
Tako Mojsije govori: "A čovjek ili žena, u kojima bi bio duh vračarski ili gatarski, da se pogube, kamenjem da se zaspu, krv njihova na njih" (III Mojs. 20,27).
A u Novom zavetu (Jevandjelje po Mateju) se kaže: "I izići će mnogi lažni proroci i prevariće mnoge" (Mt. 24,11).
A razlozi zašto se hrišćanstvo tako nosi s tim problemom su razni, pa da ne širimo ovom prilikom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:56 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

U istoriji je bilo dosta ljudi sa natprirodnim moćima, počev od Nostradamusa

Sad je l' imao natprirodne moci je diskutabilno,ali da je bio velik covek sigurno!?
Mozda zbog toga sto je bio lekar(otkrio lek protiv kuge)...?
dunja73 dunja73 23:09 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

Da li je "opasno" tražiti sagledavanje budućnosti, što gore pomenu Dunja?

Mislim da buducnost cak uopste ne postoji , vec se ona stvara ..Kroz "ideju " ..O buducnosti mora da se misli samo i samo pozitivno i naravno da se bude u pripravi i za najgore ..



vladimir petrovic vladimir petrovic 23:29 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

stefan.hauzer
.. Sad je l' imao natprirodne moci je diskutabilno

Zanimljivo je kako je stvoren mit o Nostradamusu i kako se proširio izvan Francuske.
Naprosto, ljudi vole da prave mitove...
Njegova predvidjanja danas, posle pet vekova, čita svako onako kako mu odgovara, pa ima čak i mišljenja da je on predvideo napade od 11. septembra u Njujorku

Did Nostradamus Predict the 9/11 Attacks?
Internet rumors claim French seer Nostradamus predicted the September 11 attacks
NOSTRADAMUS, THE MOST famous astrologer who ever lived, was born in France in 1503 and published his barely scrutable collection of prophecies, The Centuries, in 1555. Each four-line verse (or "quatrain" purported to foretell world events far into the future, and ever since Nostradamus' time devotees have claimed his work accurately predicted wars, natural disasters and the rise and fall of empires.

Blaženi su oni koji veruju! (Ja lično nisam vernik, pre sam agnostik).

stefan.hauzer stefan.hauzer 23:58 21.01.2010

Re: Ima i ovakvih

Zanimljivo je kako je stvoren mit o Nostradamusu i kako se proširio izvan Francuske.
Naprosto, ljudi vole da prave mitove...

eh,a tek prica o tome kako je sahranjen,u zidu da ljudi ne bi gazili po njemu!

Uvek kad neko spomene prorocanstva,setim se mog dede.
Dolazile uvek neke bake udovice,kod nas u dvoriste da popiju kafu s' mojima,dedom i babom.Deda,ko deda da se pokaze pred damama govorio im da zna da gleda u solju!I tako gleda on,gleda te na kraju uvek ista prica...problemi u kuci,pare,deca imaju nekakve poteskoce na radu,unuce... itd.Bakute,udovice, se prime...a deda uvek imao razlog se hvali kod mene i mog brata. Tako i svi horoskopi,proroci,atrolozi,vracare...kazu pare,ljubav,problemi,deca...ih deda,deda
dirtyharry dirtyharry 15:06 23.01.2010

Re: Ima i ovakvih


vladimir petrovic

Naravno da se slažem da ima svakakvih, uključujući velike prevarante i lažove.
S obzirom da postoji veliko interesovanje za "predvidjanje budućnosti", onda mnogi u tome vide priliku da love u mutnom.
Stoga, treba biti pametan, pa i srećan, da izmedju kukolja pronadješ nekog pouzdanog, na čije stavove možeš da se osloniš, odnosno da u njih poveruješ.

Izgleda da postoje ljudi koji olako postaju žrtve. Vide da ih neko vara i obmanjuje, a opet mu odlaze i traže savet...
No, bolje o tome da ne pričamo.
Da li ti veruješ u ono što je ispričao Krleža? Da li se takve stvari dogadjaju, ili je to puka slučajnost? (mislim da ne možemo poći od toga da je to izmišljotina).
I još nešto. Da li je "opasno" tražiti sagledavanje budućnosti, što gore pomenu Dunja?
Da li bi, u pomenutom slučaju sa Krležom, ta mlada lekareva žena bila srećnija da uopšte nije znala da će joj se dogoditi to što se dogodilo? Ima tu mnogo pitanja.

Pa sad me prepade sa ovoliko pitanja bre. Ajde ovako. Ne verujem da je veliki pisac lažov tako da verujem da se to tako dogodilo. Lično u svoj toj opštoj pometnji "vidovnjaka" i "proroka" verujem da ima i "onih" koji vide više i dalje. Naravno da sada nauka to ne može da podrži ni jedan jedini procenat jer nema objašnjenja ali očigledno je da nešto ima. Sa druge strane je apsolutno sigurno i da su neki ljudi pametniji od drugih pa je recimo Žil Vern mnogo toga prorekao u svojim delima mnogo pre njihove realizacije.
Neke stvari je lakše objasniti ako kažemo da su slučajnost ali neke pogotke sa velikom količinom sitnih detalja ne mogu baš lako da se objasne.
Ja recimo nekada ne bih voleo da znam šta će mi se desiti i kako. Razlog je prost. Volim da sam gospodar svoje sudbine i da pravim svoju budućnost onako kako meni odgovara. Ne volim da mi neko kroji sudbinu na bilo koji način.
margos margos 15:52 23.01.2010

Re: Ima i ovakvih

Nedavno sam na jutjubu glerdala emisiju 'Ključ' u kojoj je gostovao Milan Tarot. Ako imaš vremena, pogledaj. Poslednje što bih za njega rekla je da je prevarant. U svakom slučaju, draže mi je njega da pogledam i da se nasmejem, nego zloslutne politekonomske analitičare.
topcat topcat 21:36 23.01.2010

Re: Ima i ovakvih

vladimir petrovic

Zanimljivo je da biblijske religije odbacuju takve. Sama Biblija na više mesta govori da se treba kloniti vračara, proroka, magova i drugih, te da ih čak treba ubijati (naročito toga ima u Starom zavetu).
Tako Mojsije govori: "A čovjek ili žena, u kojima bi bio duh vračarski ili gatarski, da se pogube, kamenjem da se zaspu, krv njihova na njih" (III Mojs. 20,27).
A u Novom zavetu (Jevandjelje po Mateju) se kaže: "I izići će mnogi lažni proroci i prevariće mnoge" (Mt. 24,11).
A razlozi zašto se hrišćanstvo tako nosi s tim problemom su razni, pa da ne širimo ovom prilikom.


Razlog je jedan, a taj je da je zabranjeno klanjanje drugim bogovima.
I ne piše da se treba kloniti proroka kao takvih, već lažnih proroka. (kad već citiramo, budimo "precizni"
Biblijski prorok potvrđuje svoje riječi Pismom, ovaj drugi manje ili više uspješno nagađa.

p.s. Ima poučna priča o Mojsiju kad njegov štap-zmija, pojede ostale. ; )
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:42 25.01.2010

Re: Ima i ovakvih

Topcat
... I ne piše da se treba kloniti proroka kao takvih, već lažnih proroka. (kad već citiramo, budimo "precizni"

Pa ja sam naveo citat po Mateju u kome nisam ništa izostavio, već rekao:
A u Novom zavetu (Jevandjelje po Mateju) se kaže: "I izići će mnogi lažni proroci i prevariće mnoge" (Mt. 24,11).

Prema tome nastojim da citate prenosim precizno.

Medjutim, kada smo već ovde, meni je zasmetalo mnogo više - nešto drugo.
Ono što stoji u Starom zavetu - poziv da vračare i ine treba ubijati.
Znam, Biblija je pisana pre više od dva milenijuma, te se ne mogu na nju primenjivati današnji standardi, ali nisam mogao a da se ne setim našeg blogokolege Alekslambrosa, koji samovoljno radi na svom renomeu klasičnog mrzitelja Biblije - pa koristi svaku priliku da ukaže kako je Biblija puna kletvi i poziva na ubistvo. Naravno, mnogo više ima dobrih stvari u Bibliji!

Ali da ima i poziva na ubistva (i to i tamo gde nije ugrožena religioznost) - ima.
To dobro znaju, recimo, gej-aktivisti, jer sam nedavno jednog slušao kako kuka ko suro pile, ljuteći se na Bibliju. Jer, na jednom mestu u Starom zavetu stoji: "Ko bi muškarca obležao kao ženu, učiniše gadnu stvar obojica; da se pogube, krv njihova na njih" (Treća knjiga Mojsijeva, 20/13).

U Novom zavetu je manje takvih stvari. Stoga je mnogo prihvatljivija ona poznata poslanica Apostola Pavla:

"Nepravednici ne će naslijediti carstva Božjega; ne varajte se, ni kurvari, ni idolopoklonici, ni preljubnici, ni adžuvani ni muželožnici, ni lupeži, ni lakomci, ni pijanice, ni kavgadžije, ni hajduci, carstva Božjega ne će naslijediti" (Korinćanima, Poslanica prva, 6,9-10)
(prema nekima, shodno novoj terminologiji, ovo "adžuvani" bi se moglo prevesti kao "ženskasti", a "muželožnici" kao gejevi).

A evo kako to izgleda na engleskom:
"Know ye not that the unrighteous shall not inherit the kingdom of God? Be not deceived: neither fornicators, nor idolaters, nor adulterers, nor effeminate, nor abusers of themselves with mankind, nor thieves, nor covetous, nor drunkards, nor revilers, nor extortioners, hall inherit the kingdom of God".
aleksanadar aleksanadar 23:21 21.01.2010

Техника и астрологија

Живимо у време технократије. Дакле, владавине технике. Подређени смо техници, зависни од ње. Техника нам помаже, али нас некада и превари, изда (када аутомобил стане).

Ова свеприсутност и доминација технике требало би да иде заједно са победоносним походом рационалности и нестанком сујеверја. То је, ваљда, био и велики задатак просветитељства. Међутим, није тако. Мада је рационалност - и техника као њена видљива манифестација - доминантна, упоредо са њом живи и "сујеверје", ирационално, нешто што нам измиче и не да се објаснити. Не онако како то захтева егзактна наука.

У ствари, ирационално често доживљавамо као царство слободе. Царство у којем не важе сурова, строга и непроменљива правила, која нас држе заробљене у свакодневном животу.

Да завршим једном анегдотом. Десило се,једном, да су компјутери отказали, мрежа је "пукла", а било је нешто важно и хитно (данас су сви послови важни и хитни)... Хаварија. Сви се за главу хватају. И нађе се ту неки весељак, зналац, који нам стручно објасни: "Знате, Меркур је ушао у Девету кућу... Дакле, техника отказује." Ето, дакле, има и лоших дана за технику.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:55 21.01.2010

Re: Техника и астрологија

Aleksanadar
..Ова свеприсутност и доминација технике требало би да иде заједно са победоносним походом рационалности и нестанком сујеверја. То је, ваљда, био и велики задатак просветитељства. Међутим, није тако.

Slažem se.
Naravno, treba iskoreniti sujeverje.
Ali ne mogu a da ne dodam da mnogi trpaju sujeverje i religije u isti koš, pa veruju da treba iskoreniti i religije.
A sujeverje i religije opstaju...
Čak se, formalno, religija bori protiv sujeverje, jer u njemu vidi rivala.

Ali, i ako ostavimo biblijske religije po strani (kažem biblijske jer religije Istoka imaju nešto drukčiji pristup), stalno danas slušamo o nekim ljudima, naučnicima i amaterima (ima medju njima obrazovanih) koji nam pričaju o "šestom čulu", tzv. ekstrasensorskoj percepciji - telepatiji, vidovitosti, prekogniciji, psihokinesiji (telepathy, clairvoyance or remote viewing, precognition, clairaudience, psychokinesis etc. etc.).
Uvek će biti ljudi koji će se time baviti, jer - ja pričam ono što sam naučio od drugoga - jednog i konačnog odgovora nema.

A dogadjaju se stvari, doduše ne često, koje nas iznenade, kao što je u navedenom primeru Miroslav Krleža bio iznenadjen...

Ali da se ne sekiramo mnogo. Divimo se lepim bojama Miroa




ana_radmilovic ana_radmilovic 08:25 22.01.2010

Re: Техника и астрологија

vladimir petrovic
... Ali da se ne sekiramo mnogo. Divimo se lepim bojama Miroa

hvala za ovog miroa, ulepša mi jutro. a i blog, prava stvar za uz kafu jutarnju.
ja u sve verujem. evo sad sam se setila i junga sa njegovim zanimanjem za i ching, horoskop itd... mada nije potreban takav autoritet da bi se reklo da su čuda jedna ozbiljna stvar, ili najozbiljnja stvar. neozbiljno je misliti da sve funkcioniše na nivou uzrok - posledica, prosto život to pobija. u stvari, kad bolje razmislim - samo u čuda i verujem. ostalo razumem ili ne :) što nas dovodi do značenja glagola "verovati". a na njemu ipak počiva sav život, sve ostalo je naknadni pokušaj da racionalno objasnimo ono u šta verujemo.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:31 22.01.2010

Re: Техника и астрологија

Ana Radmilović
...ja u sve verujem. evo sad sam se setila i junga sa njegovim zanimanjem za i ching, horoskop itd...

Hvala ti za ovo podsećanje na Junga. Kada sam pisao post ja sam njega imao u vidu, ali nisam smeo da idem u širinu (kada sam se svojevremeno interesovao za istočnjačke religije, ja sam koliko-toliko proučavao i Jungov stav prema njima, uključujući i prema vračarama/gatarama, kojih je pun Daleki istok).
kad bolje razmislim - samo u čuda i verujem. ostalo razumem ili ne :) što nas dovodi do značenja glagola "verovati". a na njemu ipak počiva sav život, sve ostalo je naknadni pokušaj da racionalno objasnimo ono u šta verujemo.

Lepo rečeno.

Podsećam te da je Lorka voleo ZELENO (Verde, que te quiero verde... ), a ja jutros volim plavo kako ga je u jednom trenu nadahnuća prikazao Miro:

Nadam se da i ti voliš plavo, bar ovog jutra...
ana_radmilovic ana_radmilovic 10:43 22.01.2010

Re: Техника и астрологија

vladimir petrovic
:Nadam se da i ti voliš plavo, bar ovog jutra...

da i ja jutros volim plavo, tvoj blog i miroa.
hvala tebi za podsećanje na lorku.... da, lorka :)
sneskaa sneskaa 23:45 21.01.2010

......

Ako nam nesto i preti to je nasa slucajnost. Slucajnoti to i jesu zato sto od njih ne mozes da se sacuvas. Prognozirao ili ne prognozirao, slucajnost ne mozes da predvidis.
nurudin nurudin 04:55 22.01.2010

Негромантски...

Ако мало уозбиљимо Декартову мисао, смисленије би било (и филозофски оправданије) рећи: Мислим, дакле јесам, а не - постојим. Човек јесте, а постоји камен, нпр. С обзиром да ми јесмо, и да мислимо, чини ми се да је овај "проблем" о коме Владимир пише "негромантска работа"...Елем, што човек више отвара "врата" којекаквим натприродним и "природним" силама, то оне више обузимају његов простор... коте се, размножавају, постају нада или опасност, а с обзиром да су ирационалне, неопипљиве, човеку су тим пре и лакше пријемчиве. Наиме, лакше је човеку да верује у метафизичке представе, него у конкретно, јер то опипљиво, у данашње време, поготову код нас, постаје све мање опипљиво и дојмљиво, што је и разумљиво када се сви баве негроменством и опсенарством, почев од наших политичара..., па до првог комшије - лажу, мажу на све стране. Даље, човеку је лакше да се мачује са ветрењачама, него да засуче рукаве и крене да решава реалне проблеме... Али, подсећам што се више дамо то смо више "њихови", а тада постајемо пасивни, не предузимамо ништа за сопствено "спасење", јер зашто би кад разне Зорке, Дорке и Миланчићи то чине место нас...(Да подсетим на анегдоту: давио се неки човек и при том звао св. Николу у помоћ, на шта му светац одговори: "Махни, човече, рукама, запливај...". Е па, махнимо, људи... пасивност је терен деловања Сатане (говорио је још мудри Гете), запливајмо и не дозволимо да разне "баба Ванге" машу место нас...Не мислим ја да ништа "не постоји", постоји, али оно није оно "јесам". Јесам је увек изнад постојања...
Што се Крлеже тиче, уз дужно поштовање његовг књижевног опуса, дружио се он са таквим "пророцима" који су многим људма, и без читања у длан, скројили судбину. Нисам сигуран да је Крлежино мишљење по овом питању пресудно, јер мање више сви ми имамо по који пример... можда још упечатљивији...
Владимире, Вама хвала на овој теми, јер ме је, нисам баш сигуран зашто, у полупразном аутобусу, асоцирала на Држићевог Негроманта из пролога "Дунду Мароју"... то негроманство ми, искрено, више прија, јер оно јесте, а све остало само постоји.... Поздрав!
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:18 22.01.2010

Re: Негромантски...

Nurudin
...Што се Крлеже тиче, уз дужно поштовање његовг књижевног опуса, дружио се он са таквим "пророцима" који су многим људма, и без читања у длан, скројили судбину. Нисам сигуран да је Крлежино мишљење по овом питању пресудно, јер мање више сви ми имамо по који пример... можда још упечатљивији...

Stoji ovo što kažeš, ali nije ovde mesto da mu sada prebacaš što je svojim delovanjem "krojio sudbinu drugim ljudima".
Kada sam naveo primer Krleže ja sam pošao od jednog, a to sam već više puta kazao: Takav kakav je bio (pod pretpostavkom da mnogi znaju dosta o njegovom sveukupnom liku i delu), on je našao za shodno da, pri kraju života, ispriča TAKVU jednu priču. A nije morao. Mogao je da je prećuti. E to me zanima, zašto je našao za shodno da ispriča tu priču. Dakle, nemojmo prići Krleži u stilu "Znam te puško kad si pištolj bila", već činjenici da je on umro - zbunjen. A to je tipična odlika velikih intelektualaca, zar ne?
Krleža: Ništa ne vjerujem, ništa ne znam, ali sve što sam ispričao živa je istina?


Ana Radmilović je gore pomenula Junga, ukazujući na njegov odnos prema verovanjima čoveka u natprirodno. On je, takodje, dobro poznavao istočnjačke religije. Mislim da bi se trebalo time malo pozabaviti...
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:59 22.01.2010

Re: Негромантски...

Nurudin
..Елем, што човек више отвара "врата" којекаквим натприродним и "природним" силама, то оне више обузимају његов простор... коте се, размножавају, постају нада или опасност, а с обзиром да су ирационалне, неопипљиве, човеку су тим пре и лакше пријемчиве. Наиме, лакше је човеку да верује у метафизичке представе, него у конкретно, јер то опипљиво, у данашње време

Da nema iracionalnog ne bi bilo ni racionalnog. Svako preveliko naginjanje na jednu stranu može da bude pogrešno, jer i racionalnost može da guši čoveka, i da mu ne dozvoli da bude integralan čovek.
Али, подсећам што се више дамо то смо више "њихови", а тада постајемо пасивни, не предузимамо ништа за сопствено "спасење",

Sopstveno spasenje? Prosto je neverovatno kako različiti ljudi na različite načine shvataju spasenje. Jer ono što jedan čovek smatra svojim spasenjem za drugoga može biti - budalaština. Zar nije evidentno da i dan danas neki ljudi na Bliskom istoku daju svoje živote (idu svesno u smrt) radi nekakvih ciljeva, u čemu vide svoje spasenje, a drugima, sa strane, ti njihovi razlozi naprosto izgledaju - glupi.
лакше је човеку да верује у метафизичке представе, него у конкретно, јер то опипљиво,

Ovo me natera da se setim Žida (Gide): "Nije mi dovoljno da pročitam da je pesak na obali mek; ja hoću svojim stopalima da ga osetim". To je bio njegov svojevrsni poziv na život.
anatol anatol 11:57 22.01.2010

Re: Негромантски...

Uh, ti "realni problemi"... Verovatno smatrate da naučnici poput Keplera koji se bavio i astrologijom nisu bili "ozbiljni". A šta tek reći za silne filozofe koji su uvek samo nešto petljali oko neopipljivog gubeći iz vida "realne probleme". Ja ipak smatram da bi se razumela realnost mora da postoji otvorenost prema onom "neopipljivom". Verovatno smo danas i došli u situaciju da filozofija i mnoge druge oblasti polako nestaju upravo zbog shvatanja da čovek jedino mora da se uhvati u koštac sa realnim stvarima, šta god one bile.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:14 22.01.2010

Re: Негромантски...

Anatol
...Ja ipak smatram da bi se razumela realnost mora da postoji otvorenost prema onom "neopipljivom". Verovatno smo danas i došli u situaciju da filozofija i mnoge druge oblasti polako nestaju upravo zbog shvatanja da čovek jedino mora da se uhvati u koštac sa realnim stvarima, šta god one bile.

nurudin nurudin 16:56 23.01.2010

Re: Негромантски...

Владимире, нисам ја рекао да је Крлежа кројио туђе судбине, иако јесте, већ да се дружио са "пророцима" који су немилосрдно штитећи своје интересе, уништавали туђе животе и каријере. Не мислим да ово није добра прилика да се то помене, напротив, злу не требало, да се не заборави. Поред тога, идеја "идеолошких пророка" само чини сложенијом тему којом сте се бавили, а истовремено указује и на комплексност проблема. Некако се наместило, као "кец на десетку", што би рекли картароши...

Владимире, ни на који начин не сматрам да појам ирационалног и метафизичког треба занемарити, напротив, ти појмови морају бити противтежа "рационалном", али, нпр. Јунгово ирационално, или Фројдово...дијаметрално су супротни ирационалношћу и враџбинама разних баба Ванги. Таквој врсти "натприродности" човеков дух не треба дати простор. Не мислим да их треба забранити, само сам мишљења да човек, као појединац, мора затворити свој дух за такве "сумњиве рабаоте", јер оне умртвљују човеков дух, доводе га у стање пасивности. Човек се предаје њима, престаје делање... и ту враг односи шалу. Такве работе су омамљиве, као и људи који се њима баве, како би мудри Ниче рекао, "надрилекарство" је најопасније, јер има велике претензије, а не доноси излечење, већ само наркозу.Пробудимо се из "наркозе"... МАХНИМО!

Не треба човек да затвори своја "духовна врата" пред Јунговим или Фројдовим теоријама, далеко били, нисам ја на њих ни мислио, већ на разне "баба Ванге", али нажалост дешава се супротно - разне "баба Ванге" толико омаме човеков дух, да се на Фројда или Јунга заборави, јер они нису примамљиви за човек из разлога што у себи садрже "клицу реалности"... нпр. колико људи ће пристати да размишља о Фројдовој идеји "родоскрвнућа"? А колико људи ће отићи код разних врачара или пророчица да им реше проблем? Велики број људи, клијената неке пророчице дискредитоваће њено знање оног тренутка када им саопшти какву поруку са "клицом реалног", јер човек не воли реалност...више воли митове, бајке, опијеност, једном речју наркозу. Нисам ја никакав проповедник материјализма, већ селективности коју дух мора да прави при избору ирационалног...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana