Politika

Jope se pokazuju mišići spram Crne Gore....

Drago Kovacevic RSS / 15.01.2010. u 16:23

Evo, pošto su Podgorica i Priština na nivou ministara spoljnih poslova razmenile pisma kojima uspostavljaju diplomatske odnose, reagovao je srpski miniostar, Vuk Jeremić.

I šta je uradio?

Dao oštar demarš i povukao ambasadora iz Podgorice..

Šezdeset pet zemalja svijeta je priznalo Kosovo. U skladu sa tim su te zemlje sa Kosovom uspostavile diplomatske odnose. Jeremić ne pokazuje mišiće prema nikome od tih zemalja nego prema Crnoj Gori i Makedoniji. Evo i danas. Pa nije Crna Gora statistički region Srbije, nego nezavisna država koja samo definiše i vodi svoju spoljnu politiku. Hoće li to konačno postati jasno i čemu ovo potpuno neproduktivno kvarenje odnosa. Danas hoću da kupim luku Bar, sutra povlačim ambasadora, prekosutra ga vraćam, i tako od zida do zida...I sve zbog toga što se želi zbog unutrašnjo - političke potrebe kazati kako vodimo principijelnu politiku. Pa valjda je i ova naša javnost do sada skapirala taj recept... 



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

lubitel lubitel 16:38 15.01.2010

Oprosti mu

mali od Harvarda se razume u administraciju.Diplomatija mu je slaba tacka.
Na jednom blogu sam hteo i da ga pohvalim,jer je u vreme njegove posete Japanu,jedan ogranak gejsi(ojavljeno u tamosnjoj stampi) iskoristio njegovu popularnost na nacin sto su svoje stidne dlake oblikovali po frizuri Vuka Jeremica.Posle dva dana nestali su bez traga i
tekst i prigodna fotogafija.A ja ga samo pohvalio,isto kao sto ga sada kudim,recima da mu oprostis jer nezna sta radi.(Kao sto ti rece nije mu prvi put da pokazuje svoje misice).
hazar hazar 22:03 15.01.2010

Ko se ovde pravi lud?

mali od Harvarda se razume u administraciju.Diplomatija mu je slaba tacka.


Pozivanje ambasadora u Beograd je najblaži oblik reagovanja, koji pokazuje da se državni vrh Srbije koleba u pogledu reakcije. Sa jedne strane, ne treba unosti zlu krv među braću, zbog jednog patetičnog režima koji će samo prohujati u vremenu, a sa druge bi možda trebalo ubrzati njegov odlazak nekom energičnijom akcijom, tipa kampanjom da se ovog leta ne letuje u Crnoj Gori.

P.S. Da li je za vas g.Kovačeviću priznanje nezavisnosti Kosova i uspostavljanje diplomatskih odnosa od strane Crne Gore prijateljski čin u cilju unapređenja dobrosusedskih odnosa sa Srbijom?
libela libela 23:37 15.01.2010

Re: Oprosti mu

lubitel


Na jednom blogu sam hteo i da ga pohvalim,jer je u vreme njegove posete Japanu,jedan ogranak gejsi(ojavljeno u tamosnjoj stampi) iskoristio njegovu popularnost na nacin sto su svoje stidne dlake oblikovali po frizuri Vuka Jeremica.


There remains some confusion, even within Japan, about the nature of the geisha profession. Geisha are regarded as prostitutes by many non-Japanese. However, legitimate geisha do not engage in paid sex with clients. Their purpose is to entertain their customer, be it by dancing, reciting verse, playing musical instruments, or engaging in light conversation. Geisha engagements may include flirting with men and playful innuendos; however, clients know that nothing more can be expected. In a social style that is common in Japan, men are amused by the illusion of that which is never to be.
drug.clan drug.clan 16:40 15.01.2010

ko kvari srecu


Gadi mi se nacin na koji VJ vodi (nazovimo to tako) spoljnu politiku ali moram da primetim:
Hoće li to konačno postati jasno i čemu ovo potpuno neproduktivno kvarenje odnosa.

Ko sve ovde kvari odnose i kojim postupcima? Da li samo Srbija?

Ima Crna Gora pravo da vodi svoju spoljnu politiku kako god hoce i tu Srbija ne sme da se mesa sve dok se ta politika ne tice bas Srbije a u ovom slucaju mi se cini da je bas tako.
drug.clan drug.clan 16:41 15.01.2010

Re: ko kvari srecu

.
mayo1 mayo1 16:53 15.01.2010

Politika...

Josipovićeva inauguracija bez srbijanskoga predsjednika?

BEOGRAD - "Srbijanski predsjednik Boris Tadić izjavio je danas za Tanjug, a prenosi portal S media, da neće doći u Zagreb na inauguraciju novoizabranoga hrvatskog predsjednika Ive Josipovića ako toj svečanosti bude nazočio i predsjednik Kosova Fatmir Sejdiju."

Odluka Srbije da ne želi priznati neovisno Kosovo je naravno legitimna. To je politička odluka oko koje vlada, bar se tako čini, priličan konsenzus između vlasti (predsjednik,vlada,skupština) i većine naroda.
Pitanje je samo koliko je takva odluka doista iskrena i principijelna.
Inauguracija hrvatskog predsjednika je protokolarni čin i nije važna za interese Srbije.
Kako će se ponašati srbijanski politički vrh kada se nađe u situaciji da je prisustvo na nekom sastanku važno za Srbiju, a tamo je i kosovski predstavnik? Hoće li "preskočiti" i time sebi (državi) nanijeti štetu ili će se u tom slučaju praviti ludi- kao prilikom primjene bezviznog režima.
mariopan mariopan 17:01 15.01.2010

Re: Politika...

Pozvan je na konsultacije, nije povucen, netacno nas informises. Sta tu nije u redu?
Da li je ambasador samostalan u vodejnju spoljne politike ili mora da slusa nekoga u maticnoj drzavi?
Konsultacije su nekakav dogovor, valjda?
Rade li to i ostale drzave na planeti ako je neki njihov interes ugrozen?
A da sacekamo da vidimo sta su se to dogovorili i sta ce da URADE posle konsultacija pa da onda o tome diskutujemo?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:03 15.01.2010

Re: Politika...

mayo1

Josipovićeva inauguracija bez srbijanskoga predsjednika?

BEOGRAD - "Srbijanski predsjednik Boris Tadić izjavio je danas za Tanjug, a prenosi portal S media, da neće doći u Zagreb na inauguraciju novoizabranoga hrvatskog predsjednika Ive Josipovića ako toj svečanosti bude nazočio i predsjednik Kosova Fatmir Sejdiju."

Odluka Srbije da ne želi priznati neovisno Kosovo je naravno legitimna. To je politička odluka oko koje vlada, bar se tako čini, priličan konsenzus između vlasti (predsjednik,vlada,skupština) i većine naroda.
Pitanje je samo koliko je takva odluka doista iskrena i principijelna.
Inauguracija hrvatskog predsjednika je protokolarni čin i nije važna za interese Srbije.
Kako će se ponašati srbijanski politički vrh kada se nađe u situaciji da je prisustvo na nekom sastanku važno za Srbiju, a tamo je i kosovski predstavnik? Hoće li "preskočiti" i time sebi (državi) nanijeti štetu ili će se u tom slučaju praviti ludi- kao prilikom primjene bezviznog režima.


U goste se dolazi onome ko zove....Čin inauguracije države rade tako što pozivaju predstavnike svih država sa kojim imaju diplomatske odnose. Svima šalju isti dopis...
Tadićeva izjava je loš izgovor....šteta...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:05 15.01.2010

Re: Politika...

Pozvan je na konsultacije, nije povucen, netacno nas informises. Sta tu nije u redu?

Daj, ne pričaj o onome što ne znaš..
Kad se ambasador povlači, onda se uvek kaže da je pozvan na konsultacije.

mariopan mariopan 17:17 15.01.2010

Re: Politika...

Drago Kovacevic

Pozvan je na konsultacije, nije povucen, netacno nas informises. Sta tu nije u redu?

Daj, ne pričaj o onome što ne znaš..
Kad se ambasador povlači, onda se uvek kaže da je pozvan na konsultacije.


Sto ne sacekamo da vidimo da li je povucen ili su mu samo dali neka uputstva?
Mozda vec sutra cujemo da se vratio?
thebee269 thebee269 17:22 15.01.2010

Re: Politika...

Daj, ne pričaj o onome što ne znaš..

blago tebi Drago kad sve znas, a narocito se razumes u spoljnu politiku.
nego nije mi jasno zasto ti bas toliko smeta taj VK da lezes i ustajes sa njim u svojoj glavi.
voleo bih da si ti minis. spoljnih poslova pa da vidimo kako ti lako i pametno resavas sve ovakve situacije.
jaksa scekic jaksa scekic 17:23 15.01.2010

Re: Politika...

Elem:
1.Nigde ne postoji principijelna politika
2. Dokle god ZVANICNo-ma sta to znacilo-Srbija ne priznaje nezavisnost Kosova-to vuce odredjene poteze,bili oni mali, veliki, racionanli,neracionalni
3. Kupovina Luke bar moze da ima dva razloga-kolonijalni ili ekonomski- ne znam, ali vidam da je ulazak Telekoma Srbije u CG i Bosnu potez koji donosi neki profit
4. Tretman Kosova ce doci na dnevni red, i to vrlo brzo posle odluke Medjunarodnog suda pravde, ne prejudiciram uopste sta ce sud odluciji.
ja licno nemam pojma sta ce biti.
5. Ono sto znam, da je neobavesteni premijer na sednici vlade dan pre proglasenja nezavisnost Kosova govorio da ce 150 zemalaja priznati Kosovo u prvih nekoliko meseci i da se tu nista ne moze uciniti.(danas je broj mnogo manji)
6. Sto se CG tice, ocigledno stvari ne fukcionisu, jer da funkcionisu odavno bi deal oko drzavljanstva bio potpisan.Ko zateze?
Licno mislim da su odnosi SR-Hrvatska MNOGO bitniji nego odnosi Srbija CG, i ja bih tako i stavljao na tas, a najvazniji u regionu bar za mene je Srbija-Slovenija.
I normalno, gledao bih ko koliko ulaze i politiku takodje.
Zato cemo se i voziti spanskim a ne hrvatskim tramvajima.

I last but not the least, mislim da CG establishment mnogo vise vodi racuna o Srbiji nego vice versa.

A BTW sta fali makedoniji, koja cak ima ogroman procenat Albanskog stanovnistva, pa im je Srbija vaznija od Kosova ili CG

CG je nezavisna drzava, i svako neka tera po svom,pa ko kako prodje,ali me zanima sad kad nema viza koliko ce Srba otici tamo. Em su evri, em je skuplje nego u Grckoj na primer.

Sve je to vrlo prosto i jednostavno i nije komplikovano k'o nebeska mehanika,il operacija na otvorenom mozgu.
mene vise nervira sto su danas policajci na munte hvatali ljude koji nemaju potpisane vozacke dozvole i naplacivali 5.000 dinara i -4 boda, e to je problem i manjak pravne drzave.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:24 15.01.2010

Re: Politika...

mariopan

Drago Kovacevic

Pozvan je na konsultacije, nije povucen, netacno nas informises. Sta tu nije u redu?

Daj, ne pričaj o onome što ne znaš..
Kad se ambasador povlači, onda se uvek kaže da je pozvan na konsultacije.


Sto ne sacekamo da vidimo da li je povucen ili su mu samo dali neka uputstva?
Mozda vec sutra cujemo da se vratio?

Šta ćemo čekati....Lepo ti piše da je pozvan na konsultacije....to znači da je na neko vreme povučen. To je Jeremić već radio kad je bio prvi talas priznavanja, pa je kasnije sve ambasadore vraćao. Nije proterivao ničije osim ambasadorke Crne Gore i makedonskoga ambasadora. Sad je uznapredovao...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:28 15.01.2010

Re: Politika...

Licno mislim da su odnosi SR-Hrvatska MNOGO bitniji nego odnosi Srbija CG, i ja bih tako i stavljao na tas, a najvazniji u regionu bar za mene je Srbija-Slovenija.

I ja mislim da su odnosi SRB-HR važniji, ali ne znači da ovo treba raditi prema Crnoj Gori...Evo pomenuo si Sloveniju. Bio je predsednik Slovenije na Kosovu pa u Beogradu niko nije pisnuo...
mariopan mariopan 17:50 15.01.2010

Re: Politika...

Drago Kovacevic

mariopan

Drago Kovacevic

Pozvan je na konsultacije, nije povucen, netacno nas informises. Sta tu nije u redu?

Daj, ne pričaj o onome što ne znaš..
Kad se ambasador povlači, onda se uvek kaže da je pozvan na konsultacije.


Sto ne sacekamo da vidimo da li je povucen ili su mu samo dali neka uputstva?
Mozda vec sutra cujemo da se vratio?

Šta ćemo čekati....Lepo ti piše da je pozvan na konsultacije....to znači da je na neko vreme povučen. To je Jeremić već radio kad je bio prvi talas priznavanja, pa je kasnije sve ambasadore vraćao. Nije proterivao ničije osim ambasadorke Crne Gore i makedonskoga ambasadora. Sad je uznapredovao...

Znam , cimao pa vracao, pa zato i kazem da sacekamo, sad ce ga i vratiti.

Ne mozes da poreknes da on ipak radi svoj posao. Onako kako moze u datim okolnostima, koje su takve kakve jesu. Sto se tebi ne svidja sto Jeremic nije jos priznao Kosovo to je druga stvar.
Mozda bi bilo bolje da svoj posao radi kao sto to radi MIlo? On nema sta da brine, tacno zna sta mora da uradi a kada se mora onda nije tesko?
die hard die hard 17:57 15.01.2010

Re: Politika...

em je skuplje nego u Grckoj na primer.


Jes da mozda nije mnogo bitno, al ovo niposto nije tacno-jednostavno, nije skuplje.
jaksa scekic jaksa scekic 18:08 15.01.2010

Re: Politika...

die hard

em je skuplje nego u Grckoj na primer.


Jes da mozda nije mnogo bitno, al ovo niposto nije tacno-jednostavno, nije skuplje.


Nominalno mozda i nije-ali kad se uzme odnos cena-usluga-kvalitet-e onda debelo jeste

J
mariopan mariopan 18:18 15.01.2010

Re: Politika...

die hard

em je skuplje nego u Grckoj na primer.


Jes da mozda nije mnogo bitno, al ovo niposto nije tacno-jednostavno, nije skuplje.

U pravu si.Nije skuplje, bila sam letos u Crnoj Gori ali i u Grckoj.
Odnos cena ne moze da pokaze sta je tu bolje ili losije, treba da se dodje i vidi.
Prednost dajem Grckoj, ima tako mnogo razloga da cena necega tu ne igra nikakvu ulogu.
sentinel26 sentinel26 18:52 15.01.2010

Re: Politika...

mayo1
Josipovićeva inauguracija bez srbijanskoga predsjednika?
BEOGRAD - "Srbijanski predsjednik Boris Tadić izjavio je danas za Tanjug, a prenosi portal S media, da neće doći u Zagreb na inauguraciju novoizabranoga hrvatskog predsjednika Ive Josipovića ako toj svečanosti bude nazočio i predsjednik Kosova Fatmir Sejdiju."
Odluka Srbije da ne želi priznati neovisno Kosovo je naravno legitimna. To je politička odluka oko koje vlada, bar se tako čini, priličan konsenzus između vlasti (predsjednik,vlada,skupština) i većine naroda.
Pitanje je samo koliko je takva odluka doista iskrena i principijelna.
Inauguracija hrvatskog predsjednika je protokolarni čin i nije važna za interese Srbije.
Kako će se ponašati srbijanski politički vrh kada se nađe u situaciji da je prisustvo na nekom sastanku važno za Srbiju, a tamo je i kosovski predstavnik? Hoće li "preskočiti" i time sebi (državi) nanijeti štetu ili će se u tom slučaju praviti ludi- kao prilikom primjene bezviznog režima.

Josipović: Voleo bi da Tadić dođe

"Jako bih voleo da Boris Tadić dođe"




"Meni je jasno da imamo drugačiji odnos prema Kosovu i prema činjenici da Kosovo postoji. Razumem traume koje Srbija ima oko toga, ali i realitet Kosova sa kojim imamo diplomatske odnose. Državu smo priznali, prema tome moramo je tretirati kao svaku drugu državu", rekao je Josipović.



intrepid intrepid 19:02 15.01.2010

Re: Politika...

I last but not the least, mislim da CG establishment mnogo vise vodi racuna o Srbiji nego vice versa


da, kao da im mesic vodi politiku. previse je toga kordinisano izmedju ta dva "poslednja mohihanca" iz devedesetih da bi bilo slucajno. mozda su nervozni sto stvar sa priznanjem kosova ide traljavo, mozda ih nervira sto su izneverena njihova ocekivanja da ce srbija nakon odlaska CG iz zajednice ostati slaba i izolovana.... obojca vole da drze lekcije srbiji...nesto ih muci?
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 01:21 16.01.2010

Re: Politika...

Nominalno mozda i nije-ali kad se uzme odnos cena-usluga-kvalitet-e onda debelo jeste

bio ja nekoliko puta, svakih desetak godina prihvatim da sam mozda u krivu pa odem, i zakunem se da vise necu.
libela libela 06:45 16.01.2010

Re: Politika...

interpid
jaksa

I last but not the least, mislim da CG establishment mnogo vise vodi racuna o Srbiji nego vice versa



da, kao da im mesic vodi politiku. previse je toga kordinisano izmedju ta dva "poslednja mohihanca" iz devedesetih da bi bilo slucajno. mozda su nervozni sto stvar sa priznanjem kosova ide traljavo, mozda ih nervira sto su izneverena njihova ocekivanja da ce srbija nakon odlaska CG iz zajednice ostati slaba i izolovana.... obojca vole da drze lekcije srbiji...nesto ih muci?

Posao me je naveo da provedem dole u CG godinu i po dana. Otprilike par meseci pred referendum pa nadalje. Majko moja, koja je to propaganda isla na TV-u. Meni je bilo muka da gledam. Mislim da je po njima Milosevic bio jos uvek ziv i vodio Srbiju. Ne znam danas kakvo je stanje. Verujem da nije mnogo bolje!
green_thumb green_thumb 17:11 15.01.2010

:)

Ma, biće 'tresle se gore, rodio se miš'. Ovo je čisto da ima se s čime popuniti prilog u Drugom Dnevniku i da sutra populistički neko može da kaže 'eto, ipak smo mi nešto uradili povodom toga'.

Ako je bilo ko iz vlasti hteo stvarnu reakciju Podgorice, bilo je sasvim dovoljno ukinuti mogućnost državljanima Crne Gore da studiraju ovde pod istim uslovima kao građani Srbije, i druge povlastice koje sasvim neopravdano imaju. Cenim da bi to izazvalo ne samo ekspresno nepriznavanje Kosova, nego i objavljivanje rata USA i EU i izjavu da je zemlja ravna ploča.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:20 15.01.2010

Re: :)

Ma, biće 'tresle se gore, rodio se miš'.

Ma zato sam i napisao - pokazivanje mišića, i znam da je za unutrašnju upotrebu..
Ali, bogami, ima tu još nešto....Teško, jako teško se politička klasa u Srbiji miri činjenicom da je Crna Gora nezavisjna država....i u ovim postupcima ima nešto od toga nemirenja.
intrepid intrepid 22:18 15.01.2010

Re: :)

Teško, jako teško se politička klasa u Srbiji miri činjenicom da je Crna Gora nezavisjna država..


drago, osim "akademika" i kostunice, vecina je jedva docekala da odu. pa i medojevic koji se pre mila zalagao za nezavisnost CG je protiv razmene ambasadora.
da ne govorimo o tihom nezadovoljstvu vujanovica i marovica. mozda je diktator nezadovoljan sto se nisu povukle neke interpolove poternice? sto ga se ne uvazava u beogradu? pa pokusava da cini male podlosti? nakon carske vladavine koja traje vec 21 godinu, kraj se polako ali sigurno priblizava. a onda ce car kao i uvek ostati go.
nevolja nevolja 09:12 17.01.2010

Re: :)

green_thumb

Ako je bilo ko iz vlasti hteo stvarnu reakciju Podgorice, bilo je sasvim dovoljno ukinuti mogućnost državljanima Crne Gore da studiraju ovde pod istim uslovima kao građani Srbije, i druge povlastice koje sasvim neopravdano imaju. Cenim da bi to izazvalo ne samo ekspresno nepriznavanje Kosova, nego i objavljivanje rata USA i EU i izjavu da je zemlja ravna ploča.

Apsolutno!I zaista,da li je moguce uopste naci suvislo objasnjenje zbog cega strani drzavljani (iz CG) studiraju pod istim uslovima kao i drzavljani Srbije,dok,recimo,studenti iz Grcke placaju vecu skolarinu?
nevolja nevolja 09:16 17.01.2010

Re: :)

Drago Kovacevic

Ma, biće 'tresle se gore, rodio se miš'.

Ma zato sam i napisao - pokazivanje mišića, i znam da je za unutrašnju upotrebu..
Ali, bogami, ima tu još nešto....Teško, jako teško se politička klasa u Srbiji miri činjenicom da je Crna Gora nezavisjna država....i u ovim postupcima ima nešto od toga nemirenja.

A tek mi,obican puk-mnoooogooo smo izgubili!Pa tolika crnogorska razvijena industrija,pa poljoprivreda,pa reka ljudi iz Srbije koji su isli u CG da studiraju na nekom od mnogobrojnih CG fakulteta,pa silni artikli koje smo uvozili iz CG,uvoz struje,odlazili smo tamo na besplatno lecenje koje je pokrivalo nase osiguranje,itd...doduse, ,,uvezli" smo mnoge individue koje nas i dan danas ,,usrecuju" uz pomoc svojih visokih politickih polozaja,na primer.Pa tolike direktore,sefove,itd...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:55 15.01.2010

Komentari sa Vesti B92

Evo nekih od komentara sa Vesti B92.Uzeto onako od reda.Kao da je ove godine čitalaštvo zrelije...

# Jos jedna diplomatska pobeda ministra Jeremica!
(soulfood, 15. januar 2010 16:58)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Vreme je jasno pokazalo da samo drzave koje se ne osvrcu ili jednostavno IGNORISU "politicke igre" iz BG. imaju sansu da PROSPERIRAJU u 21. Veku ! Sve ostalo je samo nepotrebno gubljenje vremena kojeg ocigledno samo Srbija ima na pretek ! "Ima se moze se" !
(Bucko razmisljam, 15. januar 2010 16:57)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Zrno po zrno pogaca, sikter po sikter samoca! Jeremicu, ne casi casa, uzmi pero i mastilo i pisi demarse svim drzavama koje su stupile u diplomatske odnose sa takozvanom drzavom Kosovo - nece mnogo da pomogne, ali ces bar bolje da se osecas.
Svasta!
(Djoka, 15. januar 2010 16:54)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Rodjen na Kosovu, gde sam ziveo, pa u Srbiji. Studirao u Makedoniji, radio u Srbiji, Hrvatskoj( Istra, Dalmacija )...
Bilo bi divno da ovo prepucavanje prestane zbog sadasnjih i buducih generacija, i da se pomogne medjusobno...Ovo je totalno ludilo, i gde vodi???
Ne ocekujem (zbog cega i ne pisem) podrsku citalaca, nego da stvarno razmisljajuci o "starim" vremenima, pocne da me hvata nostalgija...
(Nebojsa DK, 15. januar 2010 16:53)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Mozda bi mogli zbog ovog finog poteza da castimo crnogorsku vlast iznajmljivanjem luke koja nam uopste ne treba!!! Generalno, ovo je sve uzasno smesno, ne znam koja je od ove dve nazovi zemlje smesnija, oni koji uspostavljaju odnose sa Kosovom, ili "mi" koji se kao ljutimo.
Banana Republic
(Aleksandar, 15. januar 2010 16:53)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Nego, koliko milijardi dolara pomoci je Srbija dobila od zapadnih zemalja samo prosle godine. Istih onih zemalja koje su priznale Kosovo i vec uspostavile diplomatske odnose? Gde ste ljudi onda bili da kazete NE tim parama? Gde je "povucen" ambasador iz SAD na primer? Znate gde je Vladimir Petrovic ... u SAD-u.

Ovo je cirkus diplomatija. Koristi se iskljucivo u lokalne partijske svrhe. Srbima koji zive u CG ovo sigurno ne ide u prilog. Oni ce imati manje mogucnosti da ostvaruju svoja prava.

I na kraju, bice sve vise i vise situacija gde ce Srbija i Kosovo naci u istoj ravni. Ako ce svaki put drzavnici Srbije zabiti glavu u pesak i povlaciti se umesto da aktivno resavaju probleme onda nam takva vlast nije potrebna.

PS. Promptno molim predsednika Tadica da onog trenutka kada se na nekom prvenstvu u fudbalu ili kosarci pojavi ekipa Kosova, Srbija odmah povuce sa istog...
(Milan, 15. januar 2010 16:50)

# Link komentara
Preporučujem (0)
Ne preporučujem (0)
Šta je ovo
# Nadam se da ce nasa vlada
frostibule frostibule 04:25 16.01.2010

Re: Komentari sa Vesti B92

Evo nekih od komentara sa Vesti B92.Uzeto onako od reda.Kao da je ove godine čitalaštvo zrelije...

uhh relevantni komentari,dezurnih komentatora...
mada,cinjenica je da su postali liberaniji sa objavom istih.od kad su se odredjene strukture namirile...
sentinel26 sentinel26 18:40 15.01.2010

Igra riječi

Drago,
Prvo, postoji ovdje igra riječi kada su ambasadori u pitanju.
Ne postoji "povlačenje ambasadora na konsultacije" već "poziv na konsultacije",a to nije isto što i povlačenje, gde se ne zna datum kada će se on vratiti, niti se zemlja domaćin obaveštava o tome.
On nije "povučen" već "pozvan", terminologija koja se ovdje u sredstvima informisanja koristi još od 2008. služi za domaću upotrebu.
Ovo "pokazivanje mišića" nije upereno protiv Crne Gore nego za podizanje rejtinga DS-a kod nacionalista u Srbiji. Ni ono prvo, pravo pokazivanje mišića nije nanijelo štetu Crnoj Gori no Srbiji.

Gde će, kada će i sa kime će Crna Gora uspostavljati diplomatske odnose i na kojem nivou to je njena stvar i to je i Srbiji i svima jasno..

Prvo su tražili odlaganje slanja ambasadora do okončanja rasprave pred sudom, pa onda produžili do objavljivanja mišljenja Suda, a sada im smeta razmjena pisama..

Brojka zemalja (65 ) koje su priznale kosovo ti nije tačna. Do otvaranja rasprave pred MSP bilo ih je 63 + 4 koje su ga priznale poslije rasprave.. Nedostaje im još 25 do učlanjenja u UN. Već su primljeni u MMF i Svetsku banku..

Što se tiče Luke Bar koja nije na prodaji već "Kontejnerski terminali" i Vlada Srbije je skorašnjih dana formirala specijalno preduzeće za učešće na tenderu, iako zna da svi koji učestvuju na tom tenderu moraju imati dokaze da su u prošloj godini ostvarili odredjenu brojku u prometa tereta..
Srbija ne kupuje tamo ništa radi Crne Gore nego radi svojih potreba, pa ako joj to ne treba - ko je prisiljava da nešto kupuje.

Igre oko dvojnog državljanstva takodje nijesu naštetile Crnoj Gori..

Na kraju u Srbiji počinje jedna izborna kampanja a ti razmisli čije akcije sada padaju a čije su porasle ... gdje se jedan nervira a dvojica ili čak trojica trljaju ruke...

jaksa scekic jaksa scekic 18:48 15.01.2010

Re: Igra riječi



U UN se ovako ulazi, a ne po broju priznanja:

Any country can become a member of the United Nations. However, the country has to follow certain procedures. First the state needs to submit an application to the Secretary General and a formal declaration which states that it accepts the obligations under the UN Charter.
The Security Council first considers the application. This application needs affirmative votes of nine of its15 members of the Council. However, the application can be rejected if it's voted out by its 5 permanent members-

The recommendation is presented to the General Assembly, once it is passed on by the Council. Two third majorities is necessary for admission of a new state and membership is successful only from the date when the admission is adopted.


A mora da ispuni jos jedan uslov tkz Montevideo konvencija za suverenost koju su uglavnom potpisale drzave na americkom kontinentu, zemlje EU priznaju ovo, ali i zakljucke Badenterove komisije.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 22:02 15.01.2010

Re: Igra riječi

Senta
Gde će, kada će i sa kime će Crna Gora uspostavljati diplomatske odnose i na kojem nivou to je njena stvar i to je i Srbiji i svima jasno..


Hahaha ... svima je jasno pa i tebi u dubini duse (samo ne smes da priznas) da to uopste nije njena stvar - stiglo naredjenje i gotova stvar. Aj' cik nek proba i nek odustane ako sme ... onda bi bilo samo pitanje u koji ce zatvor glavni bos da zaglavi: u Hagu (kao njegov nekadasnji saborac Slobica) ili u neki italijanski kao neki od njegovih sicilijanskih poslovnih partnera. A to bi bilo bas steta, tek je 20 godina na vlasti - nije stigao ni do pola svog (dozivotnog) mandata ...
dusavu dusavu 11:30 16.01.2010

Re: Igra riječi (Bijelo Polje- Prijepolje)

..."Prema mojim informacijama ambasador Srbije u Crnoj Gori Zoran Lutovac je povučen iz Podgorice ali mu je naređeno da se zaustavi u Prijepolju. Ministarstvo inostranih poslova Srbije mu je naložilo da popije kafu u tom mestu, naravno na železničkoj stanici i da sačeka instrukcije ministra Jeremića iz Beograda. Očekuje se da će se gospodin Lutovac već prvim vozom Beograd - Bar vratiti u Bjelo Polje na teritoriju države Crne gore i tako nastaviti živu diplomatsku aktivnost sa susednom zemljom. Druga kafa ili kisela neće biti potrebne!..."
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:41 16.01.2010

Re: Igra riječi (Bijelo Polje- Prijepolje)

.."Prema mojim informacijama ambasador Srbije u Crnoj Gori Zoran Lutovac je povučen iz Podgorice ali mu je naređeno da se zaustavi u Prijepolju. Ministarstvo inostranih poslova Srbije mu je naložilo da popije kafu u tom mestu, naravno na železničkoj stanici i da sačeka instrukcije ministra Jeremića iz Beograda. Očekuje se da će se gospodin Lutovac već prvim vozom Beograd - Bar vratiti u Bjelo Polje na teritoriju države Crne gore i tako nastaviti živu diplomatsku aktivnost sa susednom zemljom. Druga kafa ili kisela neće biti potrebne!..."

E, ovo je satira...
No govori i o nedostatku smišljene politike. Govori zapravo o politikanstvu..
libela libela 12:20 16.01.2010

Re: Igra riječi (Bijelo Polje- Prijepolje)

Drago Kovacevic

.."Prema mojim informacijama ambasador Srbije u Crnoj Gori Zoran Lutovac je povučen iz Podgorice ali mu je naređeno da se zaustavi u Prijepolju. Ministarstvo inostranih poslova Srbije mu je naložilo da popije kafu u tom mestu, naravno na železničkoj stanici i da sačeka instrukcije ministra Jeremića iz Beograda. Očekuje se da će se gospodin Lutovac već prvim vozom Beograd - Bar vratiti u Bjelo Polje na teritoriju države Crne gore i tako nastaviti živu diplomatsku aktivnost sa susednom zemljom. Druga kafa ili kisela neće biti potrebne!..."
E, ovo je satira...
No govori i o nedostatku smišljene politike. Govori zapravo o politikanstvu..


Ne putuje avionom?!?!?!?
nevolja nevolja 09:24 17.01.2010

Re: Igra riječi (Bijelo Polje- Prijepolje)

dusavu

..."Prema mojim informacijama ambasador Srbije u Crnoj Gori Zoran Lutovac je povučen iz Podgorice ali mu je naređeno da se zaustavi u Prijepolju. Ministarstvo inostranih poslova Srbije mu je naložilo da popije kafu u tom mestu, naravno na železničkoj stanici i da sačeka instrukcije ministra Jeremića iz Beograda. Očekuje se da će se gospodin Lutovac već prvim vozom Beograd - Bar vratiti u Bjelo Polje na teritoriju države Crne gore i tako nastaviti živu diplomatsku aktivnost sa susednom zemljom. Druga kafa ili kisela neće biti potrebne!..."

Ma jok,nije mu naredjeno da se zaustavi u Prijepolju,vec ceka na granici,u predugoj koloni,dok proveravaju unosi li neko 1,5 keksa ili 4 konzerve sardine viska(zna se sta se i u kolikoj kolicini sme uneti u tu zemlju tako prijateljski nastrojenu prema nama).Dodatno cekanje uzrokuje i procedura naplata ekoloske takse,i masa naroda koja se tiska da udje u CG.
miloseng miloseng 20:15 15.01.2010

Ne razumem

sto Srbija nema prava da se ljuti?. Svi pricate kako su dobri odnosi sa susedima najbitniji. Ali samo u jednom pravcu, kad smo mi dobri. Mi nemamo prava da se ljutimo, da se zalimo, da priznajemo tudje teritorije ili tudje nazive drzava. Sve zbog dobrosusedskih odnosa. A nama svi pa i susedi, "braca" i sl. sve to mogu. Znaci treba cutati dok te j'bu (izvinite na izrazu ali najbolje lezi u ovoj situaciji). Diplomatija je stvar jaceg u bilo kom smislu, ekonomski, kulturno i sl. Makar mozemo nasim predobrim, prepostenim i principijelnim susedima kazemo da su preterali. Ko nema problem sa nezavisnoscu Kosova taj ima problem sa VJ i spoljnom politikom.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:44 16.01.2010

Re: Ne razumem

sto Srbija nema prava da se ljuti?.

Ma ima Srbija pravo da se ljuti, ali ako je ljutnja čitav sadržaj politike, onda mi stvarno treba da se zabrinemo...
milisav68 milisav68 20:18 15.01.2010

pokazivanje mišića

Nešto nisam video da Amerikanci pokazuju mišiće prema Kinezima i Rusima...
Iako se ne slažu sa njima oko mnogih pitanja....
A opet posluju sa njima....
Politika je čudo....
adam weisphaut adam weisphaut 20:47 15.01.2010

Ma iskreno,

postalo je toliko predvidljivo i dosadno da ne želim da trošim reči na iste gluposti..
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 21:42 15.01.2010

a sto da ne?

covek radi svoj posao, takva je politika zemlje. mozda nije ispravna, ali takva je.
i mora da je isteruje. da nece da se nateze s amerima? s cg im se moze pa sto da ne.

s druge strane, naravno da je za unutrasnju upotrebu. i to je uobicajena praksa svuda. koga jos pametnog zabole uvo za cg? ko je od njih video vajde?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:47 16.01.2010

Re: a sto da ne?

s cg im se moze pa sto da ne.

Ma,može...Ali zar tebi to nije ni malo smešno...
znik znik 22:04 15.01.2010

Emotivnost

Nije problem u pozivanju ambasadora na konsultacije, pa ni u činjenici da Srbija ima pravo da reaguje, a da ta reakcija uključuje i pravo da reaguje selektivno, prema svome interesu.

Međutim, Srbija mora da se oslobodi emotivnosti u odnosu sa Crnom Gorom, jer se trenutno ponaša kao ljubavnik u svađi.

Prema Crnoj Gori se treba ponašati kao prema svakoj drugoj državi, polazeći od zaštite sopstvenih interesa. Za početak, treba postaviti pitanje: šta su interesi Srbije u odnosu na Crnu Goru?
Inner Party Inner Party 22:46 15.01.2010

Koliko ja znam najbolje bi bilo...

... da se zabrani skolovanje i lecenje crnogorskih drzavljana u Srbiji. Mislim da bi to bilo mnogo efektivnije po nase vise-ne-bratske odnose. Cist racun duga ljubav.

A ambasadora nije ni trebalo vracati, posle priznanja. Sada ispada kao da su nam ponovo zabili noz u ledja, a to vise ne pali.
sentinel26 sentinel26 23:56 15.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...

Inner Party
.. da se zabrani skolovanje i lecenje crnogorskih drzavljana u Srbiji. Mislim da bi to bilo mnogo efektivnije po nase vise-ne-bratske odnose. Cist racun duga ljubav.
A ambasadora nije ni trebalo vracati, posle priznanja. Sada ispada kao da su nam ponovo zabili noz u ledja, a to vise ne pali.

Ni te vaše radikalske fore više ne pale, plašite mečku rešetom.
U Srbiji nema crnogorskih državljana koji se školuju o trošku Srbije..
Studenti koji su dali izjave da su Srbi i koji su primili srpsko državljanstvo mogli su se upisivati na teret budžeta.
Zašto Srbija misli da će ih školovati i slati natrag u Crnu Goru kao "janičare" to je njena stvar i njena politika koja će joj se na koncu obiti o džep.

Broj gradjana i državljana Crne Gore koji potrebuje zdravstvene usluge u Srbiji je znatno manji od broja gradjana Srbije koji koriste zdravstvene usluge u Crnoj Gori.
Takvim mjerama ćete kazniti gradjane Srbije.

U Srbiji nema nijednog državljanina Crne Gore u radnom odnosu, svi koji se nijesu odrekli crnogorskog i primili srpsko državljanstvo dobili bi otkaz momentalno.
Lično sam prisustvovao jednoj takvoj ucjeni.

U Crnoj Gori je 2008. godine u vrijeme turističke sezone radilo 46.000 radnika iz Srbije (ogromna većina ) i iz BiH, a 2009. godine bilo ih je nešto malo manje.

20.000 gradjana i državljana Srbije ima u Crnoj Gori vikendice ili druge nekretnine koje izdaju pod zakup za vrijeme turističke sezone i zaradjuju novac koji naravno ne prijavljuju poreskim organima Srbije.

Srbija ima trgovinski suficit jedino sa Crnom Gorom, BiH i Makedonijom..

2008.godina:
- Izvoz Srbije u Crnu Goru ...... = 1,28 milijardi dolara,
- Uvor Srbije iz Crne Gore ...... = 196,5 miliona dolara.

Pa izvolite gospodo radikali kad dodjete na vlast uvedite vi slobodno embargo, samo se bojim da ćete ga uvesti sebi samima..

hazar hazar 00:06 16.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...

Zašto Srbija misli da će ih školpovati i slati natrag u Crnu Goru kao "janičare" to je njena stvar i njena politika koja će joj se na koncu obiti o džep.

Čoveče, ala ti mrziš ovu Srbiju!

Broj gradjana i državljana Crne Gore koji potrebuje zdravstvene usluge u Srbiji je znatno manji od broja gradjana Srbije koji koriste zdravstvene usluge u crnoj Gori.Takvim mjerama ćete kazniti gradjane Srbije.

A poznato je da su klinički centri u Crnoj Gori etalon kvaliteta, pa za svaku iole ozbiljniju operaciju svako ko ima imalo para dođe iz Crne Gore u Beograd.

Kako ne mogu da verujem da neko može da izjavi ovako nešto, pretpostavljam da ovaj podatak znači da gomila turista iz Srbije vodi decu za vreme odmora kod lekara zbog posekotina, problema sa probavom ili prehladom i sl. Baš me interesuje kako bi izgledao crnogorski budžet da nema turista iz Srbije i ko bi pretrpeo kakvu štetu.
sentinel26 sentinel26 00:29 16.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...

hazar
Zašto Srbija misli da će ih školovati i slati natrag u Crnu Goru kao "janičare" to je njena stvar i njena politika koja će joj se na koncu obiti o džep.
Čoveče, ala ti mrziš ovu Srbiju!
Kurve o poštenju, vojnici o skraćenju i ti o nekakvoj mržnji bulazniš.

Ti kritiku ucjenjivanja studenata nazivaš mržnjom..

Istovremeno studenti iz Srbije studiraju u Crnoj Gori pod potpuno jednakim uslovima kao i ovi iz Crne Gore.

Lično sam bio prisutan kada su dvije žene morale da se odreknu državljanstva Crne Gore da bi dobile nova dokumenta i da ne bi dobile otkaz na poslu..

Ta politika o dodjeljicvanju državljanstva gradjanima Crne Gore je već identifikovana u EU i vrlo brzo doći na tapet, kao i srpski zakon o državljanstvu..

Približava se trenutak kada će Crna Gora pokrenuti pitanje reciprociteta svih prava, radnih, socijalnih, nacionalnih, manjinskih, vjerskih i drugih..i to ne samo sa Srbijom, nego sa svim susjedima..

Srpsku politiku prema Crnoj Gori nijesam dužan da volim, jer ona se od 1844. godine do danas nije poromijenila ni za jotu..
hazar hazar 00:48 16.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...

sentinel26

Zašto Srbija misli da će ih školovati i slati natrag u Crnu Goru kao "janičare" to je njena stvar i njena politika koja će joj se na koncu obiti o džep.Čoveče, ala ti mrziš ovu Srbiju!Kurve o poštenju, vojnici o skraćenju i ti o nekakvoj mržnji bulazniš.Ti kritiku ucjenjivanja studenata nazivaš mržnjom..Istovremeno studenti iz Srbije studiraju u Crnoj Gori pod potpuno jednakim uslovima kao i ovi iz Crne Gore.Lično sam bio prisutan kada su dvije žene morale da se odreknu državljanstva Crne Gore da bi dobile nova dokumenta i da ne bi dobile otkaz na poslu..Ta politika o dodjeljicvanju državljanstva gradjanima Crne Gore je već identifikovana u EU i vrlo brzo doći na tapet, kao i srpski zakon o državljanstvu..Približava se trenutak kada će Crna Gora pokrenuti pitanje reciprociteta svih prava, radnih, socijalnih, nacionalnih, manjinskih, vjerskih i drugih..i to ne samo sa Srbijom, nego sa svim susjedima..Srpsku politiku prema Crnoj Gori nijesam dužan da volim, jer ona se od 1844. godine do danas nije poromijenila ni za jotu..

Mrzeti toliko državu u kojoj živite je patologija i ja vas žalim. Nadam se da nisam pogrešio u vezi vašeg prebivališta, jer rekoste da ste lično prisustvovali primoravanju žena da se odreknu crnogorskog državljanstva iako je to čudno spojivo sa terminom dodeljivanja koji kasnije koristite.
Pa vi niste u stanju da se uzdržite od komentara u kome sve vrvi od vaše netrpeljivosti prema Srbiji, čak ni kada demantujete takvu tvrdnju.
Inner Party Inner Party 01:56 16.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...

sentinel26
Inner Party
.. da se zabrani skolovanje i lecenje crnogorskih drzavljana u Srbiji. Mislim da bi to bilo mnogo efektivnije po nase vise-ne-bratske odnose. Cist racun duga ljubav.
A ambasadora nije ni trebalo vracati, posle priznanja. Sada ispada kao da su nam ponovo zabili noz u ledja, a to vise ne pali.

Ni te vaše radikalske fore više ne pale, plašite mečku rešetom....


'ajde ne podmeci. Blog B92 je odavno prerastao taj nivo obracanja.

Mozda to tvoj crnogorski ponos tebi ne dozvoljava, ali moras priznati da je Srbija mnogo bitnija Crnoj Gori nego sto je Crna Gora bitna Srbiji. Srbija nece propasti bez Crne Gore, a ne bi se kladio da Crna Gora moze da opstane i napreduje bez Srbije.
znik znik 08:48 16.01.2010

Re: Koliko ja znam najbolje bi bilo...


sentinel26

Ta politika o dodjeljicvanju državljanstva gradjanima Crne Gore je već identifikovana u EU i vrlo brzo doći na tapet, kao i srpski zakon o državljanstvu..

Približava se trenutak kada će Crna Gora pokrenuti pitanje reciprociteta svih prava, radnih, socijalnih, nacionalnih, manjinskih, vjerskih i drugih..i to ne samo sa Srbijom, nego sa svim susjedima..



Ma nemoj? Koliko evropskih država primenjuje princip etničke pripadnosti (Jus sanguinis) pri dodeljivanju državljanstva. Od Nemačke pa na dalje. Mađari npr. dele lične karte svim etničkim Mađarima (koji ih zatraže) sa područja bivše Austro-ugarske.

Sa druge strane, ako je Crna Gora druga država, onda nije njeno da se meša u unutrašnje stvari Srbije, a način na koji se u Srbiji stiče državljanstvo je isključivo unutrašnja stvar Srbije. Pri tome Srbija ne mora od svojih novih državljana da zahteva odricanje od drugih državljanstava (obrati pažnju na množinu!) koja imaju. Ne mora ni da ima ugovore o dvojnom državljanstvu sa drugim državama.

Problem je nešto drugo. Jako je teško definisati šta su to etnički Srbi, a šta etnički Crnogorci. Da nije tako, broj Srba i Crnogoraca u Crnoj Gori bi bio ujednačen, a ne bi oscilirao od jednog do drugog popisa.

Čak i ako bi Srbija uvela restrikcije uobičajene u nekim drugim evropskim državama (poznavanje jezika, kulturne veze, poreklo sa područja države Srbije - kojoj je Crna Gora bila pripojena 1918. godine) - 3/4 Crne Gore bi se kvalifikovalo za državljanstvo Srbije.
miloradkakmar miloradkakmar 23:34 15.01.2010

Da to

ima nekog efekta , pa OK, ali se pokazalo da NEMA. Politika je , politika, ima svoje običaje, red povlačenja poteza, povuci-potegni.. i opet će protogonisti ostati u dobrim odnosima.
Inner Party Inner Party 01:59 16.01.2010

Re: Da to

miloradkakmar

ima nekog i opet će protogonisti ostati u dobrim odnosima.


To je ono sto najvise boli.
jerry92 jerry92 00:51 16.01.2010

spoljna politika

I dalje ovu zemlju vodi Milošević i to iz groba!Tako je i on radio pa se videlo do čega je došla ta politika!Manite se ljudi Kosova i gledajte budućnost,progutajte već jednom tu žabu.Jeremić je bio član SPS-a dok je zemljom upravljao tiranin iz Požarevca,a sada je u DS-u koji i dalje vodi politiku SM samo malo ulepšano.I sa kim ova zemlja ima normalne odnose iz ex-Yu?Ni sa jednom zemljom,raspravljaju da li je bilo zločina u Srebrenici ili nije-loš odnos prema BiH,loš odnos sa Hrvatskom je će možda inauguraciji prisustvovati predsednik Kosova,a zbog istog razloga ne priča ni sa Makedonijom,sad problem sa CG i uvek će se izmišljati razlog za loše odnose.A podsetimo se kuda to vodi,pravo u rat!
intrepid intrepid 01:22 16.01.2010

Re: spoljna politika


e, neka si nam rek'o. jeremic je rodjen 1975g. i u vreme slobodana milosevica je bio djak u gimnaziji a jedan od profesora mu je bio boris tadic. posle se sve zna: london, harvard, rad kod zorana djindjica.....savetnik tadicu, ministar.

u poslednjih sest meseci srbiju su posetili: predsednik latvije, potpredsednik sad, predsednik rusije, predsednik turske, predsednik ceske, predsednik slovacke, predsednik slovenije, clan predsednistva bih..o's jos.

toliko o usporedbi sadasnje srbije i one o kojoj ti pricas.

a ti nastavi da lupetas

stefan.hauzer stefan.hauzer 02:59 16.01.2010

Re: spoljna politika

Jeremić je bio član SPS-a dok je zemljom upravljao tiranin iz Požarevca,a sada je u DS-u koji i dalje vodi politiku SM samo malo ulepšano



a ti i dalje trabunjaj

frostibule frostibule 04:39 16.01.2010

Re: spoljna politika

realno
dali76 dali76 05:13 16.01.2010

ko muti vodu

Susjedi Srbije bas su azurni da uvijek otvore to pitanje Kosova. Posto nema bas nesto priznanja Kosovske neovisnosti ,pardon izvinjavam se Mauritaniji (wrong spelling) to su uvijek susjedi kojima je ,inace, stalo do dobrosusjedske suradnje.
Tako eto gospodin,inace liberalan, odlazeciHrvatski predsednik, ode na Kosovo te se tamo posteno isprosipa ,izmedju ostalog, I o najstarijem balkanskom narodu.
Crnogorci razmjenise note,doduse sa malo zakasnjenja.
Sve u svrhu zagrijavanja hladnih susjedskih odnosa.
Pa onda Srbija eto kvari te dobre odnose.
Gospodine Kovacevic nisu li ti dobrosusjedski odnosi koje taj zlocesti Jeremic tako zustro kvari ipak dvosmjerna cesta?
dirtyharry dirtyharry 08:38 16.01.2010

Re: ko muti vodu

Skroz si u pravu. Slažem se u potpunosti. Mislim da gazda bloga treba i da shvati da Srbija ima posebne odnose za Crnom Gorom pre svega jer su narodi toliko izmešani. Šta bi se desilo kada bi se sve te veze pokidale? Kada bi se drzavljani Crne Gore tretirali kao i svi ostali stranci. Koliko ljudi bi onda ostalo bez posla, koliko studenata bi se vratilo u Crnu Goru itd. Naravno ima i mnogo Srba u Crnoj Gori ali bi ovakav korak mnogo više pogodio Crnu Goru nego Srbiju. Srbija nema takav odnos ni sa jednom bivšom republikom i onda je ovo još dodatno nepoštovanje odnosa koji postoje.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:06 16.01.2010

Re: ko muti vodu

Mislim da gazda bloga treba i da shvati da Srbija ima posebne odnose za Crnom Gorom pre svega jer su narodi toliko izmešani

Pa vidim te "posebne odnose"...
Šta bi se desilo kada bi se sve te veze pokidale?

Zaista ne treba kidati veze, treba ih unapređivati. Ali ne tako da se osporavaju Crnoj Gori njena suverena prava - da samostalno vodi politiku u skladu sa svojim interesima. U ovom slučaju veze ne kida Crna Gora..
Koliko ljudi bi onda ostalo bez posla, koliko studenata bi se vratilo u Crnu Goru itd

Ovo sa studentima i onima koje bi zbog državljanstva trebalo "vratiti" kako ti kažeš, naročito nije u interesu Srbije, a liči na postupke koji su davno civilizacijski prevaziđeni, da ne kažem kakvu težu reč. Svaka pametna zemlja teži tome da ima što više mladih ljudi koji od nekuda dođu. Dobar deo tih mladih ljudi ostaje tamo gde je studiralo, tu radi i postaje građanin te države. Srbija je po stanovništvu jedna od najstarijih zemalja sveta. Zamisli šta bi bilo danas da nije tog ogromnog mehaničkog priliva u Srbiju iz Crne Gore, BIH,Hrvatske...Danas su nestali ti rezevoari. Evo ti samo jedan podatak. Srbija danas ima manje stanovnika nego što je imala 1991. godine, i to za skoro sto hiljada. A u nju je kroz taj period došlo više od 700.000 ljudi iz Hrvatske, BIH i sa KOsova.Kao izbeglice.Gde su ljudi...Gde su nestali.

Naravno ima i mnogo Srba u Crnoj Gori ali bi ovakav korak mnogo više pogodio Crnu Goru nego Srbiju.

Ma ne...Srbija se mora rešiti paternalističkog odnosa prema Crnoj Gori. Onog odnosa u kome traži da u Crnoj Gori zemlji koja ima oko 14.000 kvadratnih kilometara otvaranje tri konzulata...Pa zar to nije suludo....Toliko konzulata ima u SAD-e...
Razmisli malo o ovome. Dobri odnosi svakako. No, to su dve države koje usklađuju svoje interese..a ne dirigovani odnos gde bi Crna Gora vodila politiku koju joj propiše Jeremić...
sentinel26 sentinel26 12:45 16.01.2010

Re: ko muti vodu

dirtyharry
Kada bi se drzavljani Crne Gore tretirali kao i svi ostali stranci. Koliko ljudi bi onda ostalo bez posla, koliko studenata bi se vratilo u Crnu Goru itd. Naravno ima i mnogo Srba u Crnoj Gori ali bi ovakav korak mnogo više pogodio Crnu Goru nego Srbiju. Srbija nema takav odnos ni sa jednom bivšom republikom i onda je ovo još dodatno nepoštovanje odnosa koji postoje.

Vi ili ne živite na Balkanu od 2006.godine ili namjerno podmećete.

2006.godine uoči referenduma u Crnoj Gori, Vojislav Koštunica je nosio u Brisel policijske spiskove o nekih navodnih 264.000 "državljana" Crne Gore koji žive u Srbiji da bi izborio pravo glasa za njih na istom referendumu.
Samo u Peći (na Kosovu ) je Koštunica "pronašao" 11.000 "državljana" Crne Gore..

Kako je prošao sa tim spiskom u Briselu znaju dobro svi izvan Srbije a u njoj po neko..

Poslije referenduma nijedan državljanin Crne Gore koji je kao gradjanin Srbije (bio zaposlen ) imao lična dokumenta Srbije nije mogao dobiti novu LK niti ostati na radnom mjestu dok prvo ne primi srpsko državljanstvo a isto nije mogao da dobije (zakon ) dok se prvo ne odrekne državljanstva Crne Gore.
U protivnom je morao da ide u Crnu Goru da tamo vadi novu LK i da od MUP-a Srbije traži (privremenu ) dozvolu za boravak (u svom stanu, kući ) i zaposlenje u Srbiji.

Tako su obrisani državljani Crne Gore u Srbiji ( brojka je mnogo daleko od Koštuničine ).
Pozivi Vlade Crne Gore da se sa takvim "akcijama" sačeka do sklapanja sporazuma nijesu ni razmatrani.

Onda je vlada Koštunica - B.Djelić (DS ) krenula u akciju dodjeljivanja srpskog državljanstva gradjanima i državljanima Crne Gore koji se izjašnjavaju kao Srbi. Spisak od 76.000 imena je Boža Djelić "odnio" u Srbiju, a jedna manja brojka tih "zahteva" je razmatrana i udovoljeno im.

Ponovo je iz CG upućen apel da se sa tim sačeka eventualni sporazum o dvojnom državljanstvu i ponovo isti nije ni razmatran..
Vlada Srbije je taj potez povukla isključivo iz svojih unutrašnje političkih razloga koje neću detaljno da opisujem, ali misli da će na taj način moći da ucjenjuje Crnu Goru i njenu Vladu..

Vlada Koštunica - B.Djelić (DS ) dozvoljava upis studenata iz Crne Gore pod jednakim uslovima samo ako se izjasne kao Srbi i prihvate srpsko državljanstvo u protivnom studiraju kao svi drugi stranci.

U svim ovim slučajevima Srbija je vodila "svoju" ( bespotrebnu ) politiku protivno interesima Crne Gore, pa čak i interesima Srbije.
Nijednom nije htjela da sačeka !

Zašto bi sada Crna Gora brinula o interesima Srbije na uštrb svojih.

Poslije priznanja Kosova od strane Crne Gore 09.10.2008. ovdje je organizovana nevidjena hajka i tužbalice na svakom koraku. Izjave kako 80% gradjana Crne Gore ne podržava Vladu CG su se čule svakih 5 minuta na TV stanicama.

Organizovan je uz poveliku logistiku iz Srbije i protest u Podgorici (13.10.2008. ) sa željom da se ako je moguće poostigne neki crnogorski "05.oktobar". Na protest došlo 6.000 gradjana Crne Gore i 2.000 gradjana Srbije i skoro 100 popova..

Tražili su čak i ostavku Vlade i izbore. Kada su poslije par mjeseci izbori stvarno raspisani Vlada CG dobila još veće povjerenje gradjana, što znači da im je sopstvena sudbina na prvome mjestu..

Kosovski kamen oko vrata objesila je Srbija sama sebi bez učešća i pomoći Crne Gore, pa neka ga i nosi..

Još nešto, u Crnoj Gori trenutno boravi još oko 10 hiljada izbjeglica sa Kosova, raznih nacionalnosti od kojih mnogi žele da se vrate na svoja imanja.
To su sve bivši (valjda i sadašnji ) gradjani i državljani države Srbije (ako još važi Ustav Srbije )..

Koliko puta su ovi srpski ministri za KiM (Samardžić i Bogdanović ) obišli te ljude i ponudili im bilo kakvu pomoć jer ih valjda Ustav Srbije na to obavezuje jer "Kosovo je srce Srbije" ?

nesha92 nesha92 08:31 16.01.2010

ne cujem ne vidim

Danas hoću da kupim luku Bar, sutra povlačim ambasadora, prekosutra ga vraćam, i tako od zida do zida...


Sapnuli nemi gluvima da pokazu sliku slepima na kojoj trce invalidi na 100 metara.

Mali od Harvarda ne donosi odluke - on ih samo predstavlja na iritantan nacin.
A sto se odluke tice nasa drzava je mogla da cuti ( sto nikad nije dobro) ili da reaguje. Kako Drago ne poznaje sredstva dostupna drzavi da reaguje onda kritikuje i najblaze upotrebljeno sredstvo.
Sto se tice insistiranja na doslednosti u reakciji ex. Crna Gora vs USA ili Makedonija vs UK to su ili price za ljude koje ne razumeju politiku ( stari Grci su im se podsmevali i nadenuli im ne bas prijatan izraz) ili vec vidjena uranilovka iz perioda razumevanja filozofije Karla Marxa na nemust nacin.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:18 16.01.2010

Re: ne cujem ne vidim

Sto se tice insistiranja na doslednosti u reakciji ex. Crna Gora vs USA ili Makedonija vs UK to su ili price za ljude koje ne razumeju politiku ( stari Grci su im se podsmevali i nadenuli im ne bas prijatan izraz) ili vec vidjena uranilovka iz perioda razumevanja filozofije Karla Marxa na nemust nacin.

Evo, ti razumeš...i politiku i Marksa...i nisi onaj kome bi stari Grci dali podrugljivo ime...Pa mi onda odgovori..Da li su za proglašenu nezavisnost Kosova zaslužnije SAD-e i druge najmoćnije sile sveta ili Crna Gora i Makedonija...
I odgovori mi, koju to praktičnu korist Srbija ima od ove cirkusantske politike...
A ja sam za to da se mišići ne pokazuju nikome, čak i da su mnogo, mnogo nabildaniji...
I da...Jeli ovaj gest ( a vidim da ga smatraš veoma potrebnim) zaista zaštita državnog dostopjanstva ili je izraz nemoći jedne potpuno neproduktivne politike..
mariopan mariopan 13:03 16.01.2010

Re: ne cujem ne vidim

A ja sam za to da se mišići ne pokazuju nikome, čak i da su mnogo, mnogo nabildaniji...
I da...Jeli ovaj gest ( a vidim da ga smatraš veoma potrebnim) zaista zaštita državnog dostopjanstva ili je izraz nemoći jedne potpuno neproduktivne politike..

Onaj ko ima najvece misice taj je gazda i vodi spoljnu i unutrasnju politiku polovine sveta, pa i Crne Gore i Kosova a i Srbije samo jos nece da nam kazu. Dakle - na misice. Njaveca batina deli pravdu - to je fakat. Ti samo ne volis da mi imamo u rukama makar cackalicu da je neko ne bi proglasio za nuklearno oruzje

O dostojanstvu bolje da ne pricamo, niko ga na Balkanu nije zadrzao ni mrvicu, svi su crvenih obraza od stida za sve sto se zbivalo ovde - svi su dobili gazdu, svako mora neku ruku da ljubi i da slusa uputstva ( naredjenja) kako da vodi "svoju" spoljnu a i unutrasnju politiku, ili ce da stigne onaj sa velikim misicima ili batinom.

O moci ili nemoci mogu samo ovo da kazem : Sto god vise savijas kicmu dupe ti zauzima sve istaknutiji polozaj.

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:12 16.01.2010

Re: ne cujem ne vidim

O moci ili nemoci mogu samo ovo da kazem : Sto god vise savijas kicmu dupe ti zauzima sve istaknutiji polozaj.

Ostavi pošalice...Misliš li da je ovaj gest u funkciji "čuvanja dupeta", kako ti kažeš. I zaista, nisam znao da se dostojanstvo sastoji u čuvanju dupeta...ali, eto, ti misliš da je upravo to puni sadržaj...
mariopan mariopan 19:11 16.01.2010

Re: ne cujem ne vidim

Drago Kovacevic

O moci ili nemoci mogu samo ovo da kazem : Sto god vise savijas kicmu dupe ti zauzima sve istaknutiji polozaj.

Ostavi pošalice...Misliš li da je ovaj gest u funkciji "čuvanja dupeta", kako ti kažeš. I zaista, nisam znao da se dostojanstvo sastoji u čuvanju dupeta...ali, eto, ti misliš da je upravo to puni sadržaj...

Ne, nisi razumeo, nije poenta u cuvanju dupeta nego u savijanju kicme, tu dostojanstva nema - dupe je samo posledica toga, i kada stigne u dovoljno visok polozaj moze za svasta da posluzi, khm, - nekome i umesto glave.

To nije posalica - to je grafit sa jednog zida i meni se dopao za ovu priliku.

Gest sam vec komantarisala kao obavljanje svog posla, u datim prilikama i prema izazovima koji nam se namecu. Obicno su izazvani necim sa druge strane, nije ovo iz cista mira.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:28 16.01.2010

A evo šta misli MIP Crne Gore

Politički direktor Ministarstva inostranih poslova Crne Gore Vesko Garčević ocenio je u petak uveče, nakon povlačenja ambasadora Srbije iz te zemlje, da će Crna Gora nastojati da pitanja o kojima Crna Gora i Srbija nemaju isti stav ne ugroze njihove međudržavne odnose

Povodom odluke Ministarstva spoljnih poslova Srbije da povuče ambasadora iz Podgorice Zorana Lutovca na konsultacije, Garčević je izrazio očekivanje da te konsultacije neće dugo trajati i da će Beograd, nakon prve reakcije, shvatiti da razvoj dobrosusedskih odnosa i regionalne saradnje nemaju alternativu.

Odnosi sa Srbijom, prema rečima Garčevića, imaju posebno mesto u crnogorskoj spoljnoj politici. Garčević je ocenio da je odluka Podgorice o uspostavljanju diplomatskih odnosa sa Kosovom „u suštini, tehnički čin” i da nema razloga da se prenaglašava.
libela libela 12:48 16.01.2010

Re: A evo šta misli MIP Crne Gore

Drago Kovacevic

Politički direktor Ministarstva inostranih poslova Crne Gore Vesko Garčević ocenio je u petak uveče, nakon povlačenja ambasadora Srbije iz te zemlje, da će Crna Gora nastojati da pitanja o kojima Crna Gora i Srbija nemaju isti stav ne ugroze njihove međudržavne odnose...

Odnosi sa Srbijom, prema rečima Garčevića, imaju posebno mesto u crnogorskoj spoljnoj politici. Garčević je ocenio da je odluka Podgorice o uspostavljanju diplomatskih odnosa sa Kosovom „u suštini, tehnički čin” i da nema razloga da se prenaglašava.


Pa vec duze oni rade na tim dobrosusedskim opdnosima. Oni se polomise, a ovi nasi ko mrcine!
ivanbgd001 ivanbgd001 21:56 16.01.2010

Re: A evo šta misli MIP Crne Gore

Licemerno je što čelnici C.Gore govore o dobrosusedskim odnosima sa Srbijom a istovremeno priznaju secesiju KiM i uspostavljaju diplomatske odnose sa tom tvorevinom.

sneskaa sneskaa 01:28 18.01.2010

......

Zar ne bi bilo pametnije da umesto smanjivanja plata jadnim gradjanima, povecanjem poreza i opstim poskupljenjem u ovoj zemlji gospodin diplomata ustedi na njegovim putovanjma leteci ekonomskom klasom,jeftinijom kartom.....

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana