Planeta| Život

Haiti

njanja_de.manccini RSS / 13.01.2010. u 20:08

Gost autor: drug.clan

Najpre da se zahvalim njanji na samoinicijativnoj ponudi da bude domacin ovom tekstu.

Nemam puno vremena pa ne bih da ponavljam osnovne podatke koji se mogu naci na svim vestima a i koristicu delove koji sam vec objavio na blogu. Informacije koje imam nisu najnovije i najbolje jer ne radim u medijima pa ako neko ima nesto neka objavi.

Stanje posle zemljotresa je uzasno i svakim trenutkom jasnije da je mnogo gore nego sto se ocekivalo. U dvomilionskom Port Princu vise ne postoji cela zgrada. Mrtvih ima jako jako mnogo i za sada mrtve haicane jos uvek niko ne broji, broje se samo poginuli ambasadori, "mirotvorci" i stranci kojih ima na stotine mrtvih. Povredjenih ima nebrojeno mnogo a zemljotres je unistio i ono malo bolnica koje su imali. Hrane nije bilo ni pre zemljotresa a sada je stanje uzasno.
Haiti je mala zemlja i vise nego trecina stanovnistva je pogodjena zemljotresom. Stanje je veoma lose jer ne postoji deo zemlje koji bi mogao priteci u pomoc. Humanitarne organizacije pokusavaju da iz komsijske Dominikanske Republike dopreme pomoc.

Crveni krst je procenio da je vise od 3 miliona ljudi pogodjeno zemljotresom, vesti sa terena koje su veoma retke i sture zbog prekida komunikacija kazu da je stanje potpuno beznadezno. G. Sekretar UNa kaze da ima na stonine i hiljade mrtvih a predsednik haitija je izjavio da je moguce i 100 000 poginulih i milion povredjenih.

Pomoc svi obecavaju ali jos uvek ona veoma tesko i sporo dolazi.

EU je napre objavila da ce poslati celih 3 miliona evra dok kasnije izjave kazu da ce mobilisati svoj emergency response sistem - sta god to znacilo. Francuska ce poslati dva aviona od toga jedan za spasavanje svojih drzavljana. UK je poslala saucesce i izvidjace da izvide posledice i obecava . Hilari je juce deklarativno ponudila "humanitarnu i vojnu pomoc Haitiju i okolnim zemljama" "vojnu" - WTF? blink.gifKanada ciji je guverner sa Haitija obecava 5 miliona pomoci. Za sada su poslali jedan avion pomoci. Obama je najavio ozbiljnu pomoc a US vojsci je naredjeno da bude spremna da pomogne u dostavi ako i kada im se naredi. LA fire deparment planira da posalje ekipu da pomogne u izvlacenju povredjenih. Kuba ima svoju poljsku bolnicu na Haitiju, a Venecuela je jutros poslala prvi avion sa masinerijom za ciscenje rusevina i spasilackom opremom. Kina je poslala avion pomoci i spasilacku ekipu.

Obicni ljudi su sa druge strane mnogo saosecajniji, mnoge humanitarne i relief organizacije su obasute sa pitanjima kako pomoci i donacijama. Dvadesetak humanitarnih organizacija ima svoje ljude na terenu ali su neke izgubile kontak sa njima. Mnogi intenzivno rade na pomoci a sredstva koja su skupile i obezbedile razne organizacije daleko prevazilazi ono sto su najavile najbogatije drzave. Najveci problem koji imaju svi oni koji zele da pomognu je prevoz.

Haitiju je sada najpotrebnina medicinaska pomoc jer je ogroman broj ljudi, po nekim procenama i milion povredjeno. Najpotrebnije su lekovi, medicinska oprema i lekari. Kuba vec ima postavljenu poljsku bolnicu na haitiju i trenutno ta bolnica moze da pokrije beznacajan broj pacijenata u odnosu na broj povredjenih. Partners in Health pokusava da oformi svoju poljsku bolnicu. Tu su i druge humanitarne organizacije koje pokusavaju da urade najvise sto mogu. AmeriCares pokusava da uputi pomoc u medicinskom materijalu, ukupna sredstva koja su obezbedili za sada su 5 miliona dolara. Hope for Haiti ije poslao pomoc iz svoje baze u Dom rep. Lekari bez granica pokusavaju da posalju ekipe, Direct Relief salje pomoc u lekovima i medicinskoj pomoci, UNICEF je obezbedio pare ali ne znam koliko od toga i kada ce stici Crveni krst , medjunarodni i iz raznih zemalja pokusava da obezbedi volontere i pomoc ali ce bez pomoci neke ozbiljne vlade pre svega u prevozu sve ici jako tesko i sporo.
Za sada strane vlade sporo reaguju i uglavnom fokusirajuci se na svoje drzavljane.

Stanje je po svim informacijama uzasno. Cuju se uzasne price o povredjenim ljudima na ulicama, postoje i snimci koji to potvrdjuju.

Nasa srpska vlast se samo oglasila da su svi nasi zdravo a ministar spoljnih poslova Srbije Vuka Jeremića, izjavio da je u područje pogođeno zemljotresom, danas hitno poslat konzul Republike Srbije sa Kube, kako bi pružio svu neophodnu pomoć građanima Srbije, kao i članovima Misije. " Ima ih ukupno 5 na Haitiju, moze Jeremic bolje od toga mad.gif

Posledice zemljotresa su stravicne ne samo zato sto je zemljotres bio jak i razarajuci vec i zato sto je pogodio veoma siromasnu i malu zemlju koja ne moze sama sebi da pomogne jer je skoro trecina pogodjena zemljotresom.

4269736835_7ce3ac0bdc.jpg



Komentari (176)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 20:13 13.01.2010

.

ministar spoljnih poslova Srbije Vuka Jeremića, izjavio da je u područje pogođeno zemljotresom, danas hitno poslat konzul Republike Srbije sa Kube, kako bi pružio svu neophodnu pomoć građanima Srbije, kao i članovima Misije. " Ima ih ukupno 5 na Haitiju, moze Jeremic bolje od toga


moze jeremic bolje od toga a siguran sam i da hoce
verujem da hoce
nadam se da hoce


Posledice zemljotresa su stravicne ne samo zato sto je zemljotres bio jak i razarajuci vec i zato sto je pogodio veoma siromasnu i malu zemlju koja ne moze sama sebi da pomogne jer je skoro trecina pogodjena zemljotresom.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:28 13.01.2010

Re: .

nisam bila rodjena kad je bio zemjotres u Skoplju al znam da i dan danas skole, bolnice, stambene zgrade itd nose imena koja jasno ukazuju ko je pruzio pomoc gradu koji je bio skoro sav razrusen. postoji Rumunska Bolnica, osnovna skola Pestaloci (po Johann Heinrich Pestalozzi), ruske zgrade i tako dalje. dati pomoc je stvarno nesto sto bi svi mi trebali uraditi, ljudski je.
Biljana 77 Biljana 77 20:19 13.01.2010

Da li postoji mogućnost

da se organizuje prikupljanje pomoći od strane građana, tipa da se otvori par punktova u gradu gde bi ljudi mogli da donose konzerviranu hranu, garderobu, hranu za bebe i sl. ?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:30 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

ne znam Biljo dali postoji tamo, ovde kod nas u gradu pocela je akcija prikupljanja pomoci od sinoc.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 20:34 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

da se organizuje prikupljanje pomoći od strane građana, tipa da se otvori par punktova u gradu gde bi ljudi mogli da donose konzerviranu hranu, garderobu, hranu za bebe i sl. ?

Siguran sam da to može, ali je najveći problem transport te robe na Haiti... Verujem da bi im svaka pomoć dobro došla, ali možda bi najbolje bilo kada bismo umesto 1 tone robe i hrane poslali nekoliko hirurga sa medicinskom opremom. Tamo im je sada najpotrebnije dobro uigrano i iskusno ljudstvo: pionirska inženjerija, spasilačke službe i sanitet.

Ali to ne možemo da obezbedimo ti i ja. To mora da obezbedi država, odnosno odgovarajuće ministarstvo ili služba. Mi kao građani, pored skupljanja hrane i odeće (koje ne znamo kako da transportujemo), možemo samo da vršimo pritisak na donosioce odluka da postupe ispravno. A to je upravo ono što drug.clan i njanja_de.manccini sada rade ovim postom!

Bravo za inicijativu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:41 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

tacno, drzava treba da obezbedi i da organizuje sta god treba da se pomoc uputi pravovremeno. sigurna sam da ima nacina za transport hrane i odece, ali mislim da bi i organizaciju toga trebala da preuzme drzava.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 20:42 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Osim ako mi ne skupimo i novac za kerozin...
antioksidant antioksidant 20:50 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

ali je najveći problem transport te robe na Haiti...

zato ako se i salje ista odavde (evropa) to mogu biti lekovi ili tako nesto
spasilacke sluzbe, lekari, inzinjerija...
to da
mi kao gradjani mozemo da participiramo u troskovima (preko budzeta)
sve ostalo je iluzorno
i drzava najvise moze da uradi na mobilizaciji (da ljudima bude prezentovano sta i kako mogu pomoci)
angie01 angie01 21:54 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Siguran sam da to može, ali je najveći problem transport te robe na Haiti... Verujem da bi im svaka pomoć dobro došla, ali možda bi najbolje bilo kada bismo umesto 1 tone robe i hrane poslali nekoliko hirurga sa medicinskom opremom. Tamo im je sada najpotrebnije dobro uigrano i iskusno ljudstvo: pionirska inženjerija, spasilačke službe i sanitet.

Ali to ne možemo da obezbedimo ti i ja. To mora da obezbedi država, odnosno odgovarajuće ministarstvo ili služba. Mi kao građani, pored skupljanja hrane i odeće (koje ne znamo kako da transportujemo), možemo samo da vršimo pritisak na donosioce odluka da postupe ispravno. A to je upravo ono što drug.clan i njanja_de.manccini sada rade ovim postom!

Bravo za inicijativu.


Podrzavam!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:16 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost


Srecko Sekeljic Osim ako mi ne skupimo i novac za kerozin...

pa i to ako treba. tek sam sad videla opasku, super je!
angie Podrzavam!

e kad bi mi bili vlada...
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 23:14 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

e kad bi mi bili vlada...

Zato je dobro posetiti komšiju sa sprata: blog Nebojše Krstića...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:32 13.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Zato je dobro posetiti komšiju sa sprata: blog Nebojše Krstića...

išla delegacija: drug.clan, bili, ja itd.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:37 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Osim ako mi ne skupimo i novac za kerozin...

onomad kad je bio cunami, srbija se mislila danima i onda je poslala neku vodu, ako se dobro sećam.
a tada je samo jedna osoba, koja se zove rodžer federer, poslao celu godišnju zaradu, koja se meri milionima dolara.

ako smo mogli da se porežemo (nevoljno) za onog kovačevića, mislim da bi svaka pomoć države ispod milion dolara bila bedna.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:47 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

a tada je samo jedna osoba, koja se zove rodžer federer, poslao celu godišnju zaradu, koja se meri milionima dolara.

eh taj rožer

ako smo mogli da se porežemo (nevoljno) za onog kovačevića, mislim da bi svaka pomoć države ispod milion dolara bila bedna.

ma nek nešto urade više, koliko vremena treba da se organizuje nešto? eno Hrvatska već ima elegantan način kako da omogući zainteresovanim građanima da doniraju (linkovao Jaksa). čitam vesti i dole iz Makedonije, isto stanje ko i u Srbiji - mudro ćute
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:57 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

eh taj rožer

Iako je još 2004. dao višemilionski iznos za žrtve cunamija, samo dve godine kasnije dodatno se sažalio na decu iz Tamil Nadua koja su zbog „velikog talasa“ ostala bez roditelja, pa im je poklonio celokupnu godišnju zaradu sa Masters turnira. Aktivno je uključen i u kampanju UN protiv AIDS-a, a takođe je redovan donator fondacija koje se bore protiv ove opake bolesti.

izvor: Danas, 8. juni 2009.
ma nek nešto urade više, koliko vremena treba da se organizuje nešto?

kako kome, njanja.
neki su se odmah organizovali.
kao što smo već pročitali i čuli.
ja se sećam zemljotresa u banjaluci.
i onda je priskočio u pomoć svet.
kao i za skoplje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:07 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

na linku koji sam dole dala International Federation of Red Cross postoji lista svih podružnica širom sveta. na toj listi još uvek stoji Serbia and Montenegro Red Cross i naravno link vodi nikud. a na web strani Crvenog Krsta Srbije zadnje vesti su od 19.11.2009 godine.

pa dobro bre jel ima neko tamo da nauči te ljude u vladi i po tim organizacijama kako se radi relief management???
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:39 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

pa dobro bre jel ima neko tamo da nauči te ljude u vladi i po tim organizacijama kako se radi relief management???

ja uplatila preko mobilnog (ćerkinog) u ny. tamo već preko mobilnog skupili milion i 200 hiljada dolara.
ne može više od 30 dolara mesecno preko mobilnog.
ne bih da cekam ove nase dok se smisle a i ne verujem im ič...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:45 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

odlično!
ja sam preko posla uplatila na račun crvenog krsta, a sad me kopka ovaj link što je vučko dole postavio - google disaster relief.
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:52 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

njanja_de.manccini
odlično!
ja sam preko posla uplatila na račun crvenog krsta, a sad me kopka ovaj link što je vučko dole postavio - google disaster relief.

ja iz ove rupe ne mogu nista.
sve idem ili preko prijatelja ili kćeri, kad god šta treba da se plati.
i preko amazona kad pazaris ovde deru...
a pravo da ti kazem, nesto im ni ne verujem, kao što sam već napisala.
znam da su za vreme rata prvo snabdevali frenkija i arkana, pa sta ostane izbeglicama...
a isti ljudi i sada tamo rade, sem dubajica.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:50 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

znam da su za vreme rata prvo snabdevali frenkija i arkana, pa sta ostane izbeglicama...
a isti ljudi i sada tamo rade, sem dubajica.

sad sam se smrzla.
ne znam šta da kažem koja je najbolja opcija za doniranje tamo iz Srbije.
e baš mi muka pala od ovog podsećanja na f. i a.
mariopan mariopan 12:25 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost


Ali to ne možemo da obezbedimo ti i ja. To mora da obezbedi država, odnosno odgovarajuće ministarstvo ili služba. Mi kao građani, pored skupljanja hrane i odeće (koje ne znamo kako da transportujemo), možemo samo da vršimo pritisak na donosioce odluka da postupe ispravno. A to je upravo ono što drug.clan i njanja_de.manccini sada rade ovim postom!

Bravo za inicijativu.

I to sto pre!
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 12:50 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

I to sto pre!


Ako ste u prilici da ponudite pomoć, možete se javiti ovoj organizaciji, koja se već godinama bavi humanitarnim radom na Haitiju:

Partners in Health

mariopan mariopan 14:16 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Srecko Sekeljic
I to sto pre!


Ako ste u prilici da ponudite pomoć, možete se javiti ovoj organizaciji, koja se već godinama bavi humanitarnim radom na Haitiju:

Partners in Health


Deca imaju kartice koje se ovde sigurno prihvataju pa ce pomoc biti uplacena (nisam kod kuce), hvala za linkove svima koji su ih stavili. Svako po malo pa ce se skupiti, ne sumnjam u narod , oni su uvek brzi od drzave, svake, ne samo nase.
Ps.

Svako je u prilici da makar nesto odvoji, treba samo dobra volja i nacin, sada vec ima linkova za organizacije koje tu pomoc skupljaju, znaci to je nacin i tako treba da se uradi. Odreci se neke sitnice koja bas nije nuzna u ovaj cas moze svako, a ta sitnica se sabira i cini jednu znacajnu pomoc, cesto vecu nego sto drzave pruzaju. dakle, pomozimo i zahvalimo se sudbini sto ne mora nama neko tako da pomaze.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:21 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

ne sumnjam u narod , oni su uvek brzi od drzave, svake, ne samo nase.

mariopan

mariopan mariopan 15:22 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

njanja_de.manccini
ne sumnjam u narod , oni su uvek brzi od drzave, svake, ne samo nase.

mariopan


Njanja, svi vi koji o ovome pisete ste veliko srce, pratim od juce ali nisam znala kako da se pomogne, sada znam a znaju i drugi.
Hvala.
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:41 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

EL
... Rodžer Federer, poslao celu godišnju zaradu, koja se meri milionima dolara.

Jel ti ovim prozivaš Novaka Djokovića?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:44 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Jel ti ovim prozivaš Novaka Djokovića?

ja mislim da proziva sve ljude ovoga sveta koji imaju nesto ljudsko u sebi.
uostalom vidi se da i ovde na blogu ima dovoljno Ljudina koji razumeju sta treba da se uradi u datom trenutku!
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:04 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

vladimir petrovic
EL
... Rodžer Federer, poslao celu godišnju zaradu, koja se meri milionima dolara.

Jel ti ovim prozivaš Novaka Djokovića?

bože sačuvaj.
čak verujem da će on i da se seti.
govorim o čoveku koji uvek pomaže.
pomaže i rodik.
a videli smo da je bračni par, bred pit i supruga, dao milion dolara.
i razni drugi.
solidarnost građana je uvek ispred države.
obični ljudi su se organizovali i prikupljaju ko po 10 ko po 20 dolara od prvog dana.
za vreme cunamija, to sam pročitala, englezi su skupili više para nego što je država dala.
gorran2 gorran2 19:28 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Srecko Sekeljic
ali je najveći problem transport te robe na Haiti...
To pokazuje u kakvom je jadnom stanju naša civilizacija. Ogromne pare troše se na oružje, u stanju smo da dopremimi milion tona bombi, tenkova i drugih budalaština za jedan dan na bilo koje mesto na planeti
- a Crveni krst nema čime da dopremi pomoć u slučaju katastrofe!
Pa onda kažu - učlanimo se u NATO.
Formirajno pravi, ozbiljan, CRVENI KRST / POLUMESEC / ŠTA VEĆ umesto NATO!
gorran2 gorran2 19:32 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

njanja_de.manccini
na linku koji sam dole dala International Federation of Red Cross postoji lista svih podružnica širom sveta. na toj listi još uvek stoji Serbia and Montenegro Red Cross i naravno link vodi nikud. a na web strani Crvenog Krsta Srbije zadnje vesti su od 19.11.2009 godine.

pa dobro bre jel ima neko tamo da nauči te ljude u vladi i po tim organizacijama kako se radi relief management???
Ovo je problem sa kojim sam se mnogo puta sudarao, kad sam želeo da pružim pomoć onima koji su u nevolj.
Javašluk, neorganizovanost...
Nemojte me pogrešno shvatiti, odajem svako priznanje ljudima koji se tamo trude i izgaraju da nešto postignu i nekome pomognu.
Ali, molim vas, KRAJNJE JE VREME DA SE TO PODIGNE NA VIŠI I OZBILJNIJI NIVO!
Ovim putem pozivam državu da daleko više pomogne i pomaže CRVENI KRST, a javnost da se maksimalno uključi u njegove aktivnosti, organizovanje i funkcionisanje...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:08 14.01.2010

Re: Da li postoji mogućnost

Ali, molim vas, KRAJNJE JE VREME DA SE TO PODIGNE NA VIŠI I OZBILJNIJI NIVO!

slazem se potpuno, stvarno je potrebno da se organizacija podigne na visi nivo jer taj isti Crveni Krst treba da bude sposoban da pomaze i gradjanima svoje zemlje.
4krofnica 4krofnica 20:50 13.01.2010

*

vojnu" - WTF

ko je izdrzljiviji i disciplinovaniji od vojske? ako u tom smislu salju vojsku, podrzavam.
poslali nekoliko hirurga sa medicinskom opremom

apsolutno. mislim da je medicinska nega trenutno najurgentnija.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 20:53 13.01.2010

Re: *


apsolutno. mislim da je medicinska nega trenutno najurgentnija.

I timovi koji će da vade nesrećnike iz ruševina, da bi sanitet posle dobio priliku da ih zbrine...
trener92 trener92 20:54 13.01.2010

Re: *

Nisam video da si postavio tekst, kod antioksidanta sam linkovao tvoje ranije teksove o Haitiju.
( ko hoće da pročita )

broje se samo poginuli ambasadori, "mirotvorci" i stranci kojih ima na stotine mrtvih.


Možda nije trenutak ali ja sam ogorčen i moram da pitam : da li je nekada bilo drugačije u toj zemlji?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:58 13.01.2010

Re: *


apsolutno. mislim da je medicinska nega trenutno najurgentnija.

slazem se i ja.
ko je izdrzljiviji i disciplinovaniji od vojske? ako u tom smislu salju vojsku, podrzavam.

more nek dodje neka druga vojska ako treba, jer ova nesto slabo zna da nadje put nazad
4krofnica 4krofnica 20:59 13.01.2010

Re: *

timovi koji će da vade nesrećnike iz ruševina

dobro organizovana vojska of America
(neka jednom nekom i pomognu)
njanjo, vraticemo ih mi sa dc10kama..-
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:08 13.01.2010

Re: *

njanjo, vraticemo ih mi sa dc10kama..-

ako imas plan onda dobro nek ti bude
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:12 13.01.2010

Re: *

dobro organizovana vojska of America

...i onda se setim new orleans-a ...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:13 13.01.2010

Re: *

..i onda se setim new orleans-a ...

ma tamo su Bush i moroni oko njega upropastili stvar, neki kazu namerno
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:19 13.01.2010

Re: *

Možda nije trenutak ali ja sam ogorčen i moram da pitam : da li je nekada bilo drugačije u toj zemlji?

druze trener nadam se da ce drug.clan da ti odgovori jer znam da je ekspert po tom pitanju.
trener92 trener92 21:31 13.01.2010

Re: *

njanja_de.manccini
Možda nije trenutak ali ja sam ogorčen i moram da pitam : da li je nekada bilo drugačije u toj zemlji?

druze trener nadam se da ce drug.clan da ti odgovori jer znam da je ekspert po tom pitanju.


Nema potrebe , on zna da sam odavno upoznat sa ovim., samo konstatujem.
4krofnica 4krofnica 21:40 13.01.2010

Re: *

ma tamo su Bush i moroni oko njega upropastili stvar, neki kazu namerno

bio je ovaj rad
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:54 13.01.2010

Re: *

bio je ovaj rad

to je bilo cini mi se kad su srusene bliznakinje.
za katrinu je bio pravovremeno opomenut, al dzaba
4krofnica 4krofnica 22:27 13.01.2010

Re: *

to je bilo cini mi se kad su srusene bliznakinje

znam.
htedoh reci, okrenes, obrnes- Kreten (jel se na makedonskom kaze penis?)
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:30 13.01.2010

Re: *

(jel se na makedonskom kaze penis?)

kreten je kreten a penis je penis na raznim jezicima
maca22 maca22 03:36 14.01.2010

Re: *

BebaOdLonchara
dobro organizovana vojska of America

...i onda se setim new orleans-a ...

Nisam ja sigurna da oni tamo idu da bi pomagali ljudima u rusevinama. :S
Doctor Wu Doctor Wu 20:54 13.01.2010

Evo, upravo javljaju na Sky newsu

da je neki senior haicanski senator izjavio da je broj zrtava moguce cak i 500000. Strasno. Jos strasnije je sto ljudi sada nalaze vremena da pricaju o korupciji, Aristidu, Divalijeu umesto da pruze pomoc unesrecenima.
Bili Piton Bili Piton 20:59 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

Hilari je juce deklarativno ponudila "humanitarnu i vojnu pomoc Haitiju i okolnim zemljama" "vojnu" - WTF?


Verovatno u smislu fizicke ispomoci u ljudstvu i materijalu - ako treba.

Ovo je zbilja uzasno - ja sam u self-imposed medijskoj izolaciji i cesto na blogu prvo i saznam sta se desava, tako da mi nemojte zameriti na nocasnjem comic-relief momentu, bio je sasvim spontan, da sam mogao da predskazujem ostavio bih ga za bolji trenutak, sori.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:01 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

Jos strasnije je sto ljudi sada nalaze vremena da pricaju o korupciji, Aristidu, Divalijeu umesto da pruze pomoc unesrecenima.

to, to, treba umeti sa prioritetima. da vam kazem ovde u USA na svim stranama je ovo glavna vest, kod nas na poslu odma poslali mail kako i preko kog racuna da uplatimo donacije. sigurna sam da je u vecini slucajeva skoro po svim velikim institucijama tako organizovano.
antioksidant antioksidant 21:02 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

enior haicanski senator izjavio da je broj zrtava moguce cak i 500000


2:11 p.m. -- "More than 100,000 are dead," Felix Augustin, the Haitian consul general to U.N., tells reporters in New York. The hospitals are gone, he says, and medical supplies and heavy equipment are desperately needed.

.........................................
stotine hiljada zrtava su u ovom trenutku na zalost jako verovatne
ali sta ce biti sa haitijem sa unistenom infrastrukturom? zemlja kojoj je i ranije trebala pomoc jer je unistavana...(o cemu je drug.clan vec pisao)...
uzas
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:05 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

tako da mi nemojte zameriti na nocasnjem comic-relief momentu, bio je sasvim spontan, da sam mogao da predskazujem ostavio bih ga za bolji trenutak, sori.

Bili lek za sve je smeh, tako da nemoj se brigas meni si bar ulepsao dan
mirelarado mirelarado 21:14 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

njanja_de.manccini
treba umeti sa prioritetima. da vam kazem ovde u USA na svim stranama je ovo glavna vest, kod nas na poslu odma poslali mail kako i preko kog racuna da uplatimo donacije. sigurna sam da je u vecini slucajeva skoro po svim velikim institucijama tako organizovano.


Тако је, то је кључно. Помоћ унесрећенима. И одавде, из Србије, мислим да су најкориснији новчани прилози и медицинска помоћ.

Препорука за иницијативу.

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:23 13.01.2010

Re: Evo, upravo javljaju na Sky newsu

И одавде, из Србије, мислим да су најукориснији новчани прилози и медицинска помоћ.

da Mirela sigurna sam da moze i iz Srbije da se posalje bilo kakva pomoc. ajde odgovorni, mislite, radite!
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:59 13.01.2010

zemljotres

Uzas!

Odlican blog, Druze.Njanjo. Kod mene na poslu me docekao mejl CEO-a, skuplja se vec lova za pomoc po principu "koliko ti toliko ja", ko i u svim prethodnim neprilikama (ako je i samo zbog tax break-a, nema veze, pomoc je pomoc). Znas i sam da od vlade nikad i nema neke vajde, vecinu pomoci naravno uvek salju firme i gradjani.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:03 13.01.2010

Re: zemljotres

eto sad sam bas pisala da je i kod nas odma poslat e-mail kako da doniramo.
jasnaz jasnaz 20:59 13.01.2010

MORA se naći način!


= nadati se da će organizacija biti pametna i u pravim rukama.



blogeri svih blogova: barem novac...... & ideje & veze!



njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:07 13.01.2010

Re: MORA se naći način!

nadati se da će organizacija biti pametna i u pravim rukama.

mora!
ameri imaju izreku Pay it Forward i ja duboko verujem u to. pomognes nekome a posle taj pomogne nekom drugom i tako samo napred...
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:58 14.01.2010

Re: MORA se naći način!

njanja_de.manccini
nadati se da će organizacija biti pametna i u pravim rukama.

mora!
ameri imaju izreku Pay it Forward i ja duboko verujem u to. pomognes nekome a posle taj pomogne nekom drugom i tako samo napred...

tako je.
mada ja to radim ni ne pomišljajući da se meni lično nešto vrati.
duša me boli što ljudi nemaju ni najosnovnije.
i žalim što ne mogu više.

ja sam ono - hrana za sve preko mobilnog uplaćivala nekoliko puta mesečno. i sad uplaćujem jer ta akcija i dalje traje.
a i preko uplatnice koja je išla uz info stan, prvi put ... jer mi se to čini važno i da neće da maznu....
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 02:11 14.01.2010

Re: MORA se naći način!

mada ja to radim ni ne pomišljajući da se meni lično nešto vrati.

tačno je to ideja, da ti nekome učiniš i da ne očekuješ ništa za uzvrat.
ovo sam čula od jedne devojke koja nam je užasno puno pomogla dok smo bili studenti a dobili smo bebu. svašta nešto je organizovala i prikupila da imamo za bebu. kad sam joj rekla da neznam kako ću joj se odužiti ona je rekla: just pay it forward! i tako je bilo, kad god imam prilike pomažem naročito stranim studentima kojima na početku treba puno pomoći.
drug.clan drug.clan 21:13 13.01.2010

hvala za podrsku

Sada je najpotrebnije obezbediti spasilacku i medicinsku pomoc. Prvih 48 sati posle zemljotresa je kljucno za spasavanje zatrpanih u rusevinama i za povredjene. Mnoge lekarske humanitarne organizacije rade sve sto mogu kako bi sto pre obezbedile potrebnu pomoc tu im se pridruzuje i nekoliko drzava.

Na ovom polju pojedinci mogu da urade veoma malo, njihova pomoc ce biti mnogo potrebnija kasnije kada se smiri stanje i krene sa obnovom.
Zbog potrebe za velikom transprotnom infrastrukturom jedino su u stvari drzave u mogucnosti da ozbiljno pomognu u ovom trenutku i na osnovu onoga sto dolazi sa terena mogu da kazem da osim osim par izuzetaka, veoma sam licno kao i mnogi drugi razocaran sporoscu i nespremnoscu vecine vlada (pogotovo evropskih) da poslaju pomoc u sto kracem roku. Jedan avion pomoci sada je vredniji u spasavanju zivota nego citav brod za nedelju dana.

Iako je na svu srecu aerodrom na haitiju ostao funkcionalan veoma mali broj aviona je sletelo od juce (avion americke obalske straze, avion iz venecuele, kanade ... ). Brodovi americke obalske straze sa helikopterima bi trebali da stignu tokom noci, brod bolnica i drugi brodovi americke mornrice su na putu za haiti ali njihovo putovanje ce da potraje. Nekoliko organizacija je organizovalo letove za Dom. Rep. i odatle pokusavaju da prebace ljude i sredstva na Haiti.

Nasa vlada bi mogla obezbediti sredstva i u saradnji sa nekom lokalnom drzavom uputiti pomoc saa kada je najpotrebnije. Milion dolara cak ni za siromasnu srbiju nije mnogo a na haitiju u ovom trenutku mnogima znaci zivot.
Bili Piton Bili Piton 21:16 13.01.2010

Re: hvala za podrsku



Pamtim reakciju britanske javnosti na cunami u Aziji - za par dana bukvalno u svakoj radnjici je bio collection box i ljudi su davali i davali - na kraju se ispostavilo da je tako prikupljeno vise novca nego sto je sama vlada odvojila kao zvanicnu finansijsku pomoc...
drug.clan drug.clan 21:24 13.01.2010

Re: hvala za podrsku

Bili Piton


Pamtim reakciju britanske javnosti na cunami u Aziji - za par dana bukvalno u svakoj radnjici je bio collection box i ljudi su davali i davali - na kraju se ispostavilo da je tako prikupljeno vise novca nego sto je sama vlada odvojila kao zvanicnu finansijsku pomoc...



Ovde je spisak organizacija koje vec imaju logistiku na haitiju

link
na njihovim sajtovima primaju donacije (CC, paypal ...)
osim njih tu su organizacije crvenog krsta sirom sveta koji skupljaju pomoc i regrutuju dobrovoljce

ono sto je sada najpotrebnije to je pritisak na vlade da brze reaguju. mnoge vlade ce poslati pomoc ali kada to vise ne bude tako presudno kao sada. sada je najbitnije da pomoc pre svega medicinska i spasilacka stignu sto pre.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:15 13.01.2010

oxfam


za one koji su rasuti sirom sveta moze da se donira putem OXFAM-a

na New York Times-u postoji lista gde moze da se donira al ne znam dal je moguce iz inostranstva
drug.clan drug.clan 21:26 13.01.2010

Re: oxfam

njanja_de.manccini

za one koji su rasuti sirom sveta moze da se donira putem OXFAM-a

na New York Times-u postoji lista gde moze da se donira al ne znam dal je moguce iz inostranstva


Bilo koja organizacija koja ima ljude na terenu je dobra za slanje pomoci u ovom trenutku, cak i OXFAM koja bas i nije po dobru poznata na Haitiju.

Sada nije potrebna odeca vec pre svega zdrastvena oprema i lekovi.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:31 13.01.2010

Re: oxfam

cak i OXFAM koja bas i nije po dobru poznata na Haitiju.

ajde sad necemo da gledamo u proslost. oprosti im
background noise background noise 21:35 13.01.2010

Pare negde da donesemo,

Uplatimo na neki racun?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:44 13.01.2010

Re: Pare negde da donesemo,

pa to gledamo da izbistrimo. zavisi gde si, ako si van Srbije ima nacina kako da doniras. pogledaj linkove ovde
ivana23 ivana23 21:41 13.01.2010

Spasilacke ekipe...


Tajvanski vatrogasci




Vojnici iz Kine
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:44 13.01.2010

Re: Spasilacke ekipe...

eto ljudi na dalekom Istoku su ekpeditivni
drug.clan drug.clan 21:47 13.01.2010

Re: Spasilacke ekipe...

njanja_de.manccini
eto ljudi na dalekom Istoku su ekpeditivni


Kina je poslala pomoc jutros ali treba 24 sata da avion stigne do Haitija
ivana23 ivana23 21:49 13.01.2010

Re: Spasilacke ekipe...

drug.clan drug.clan 21:46 13.01.2010

posle oluja i uragana

Ovaj zemljotres se desio posle decembra u kome je nekoliko tropskih oluja i uragana opustosilo ostrvo (zetvu) u ubili preko 300 ljudi

UN traže 108 miliona dolara pomoći za Haiti
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 21:52 13.01.2010

Re: posle oluja i uragana

“Parliament has collapsed. The tax office has collapsed.
Schools have collapsed. Hospitals have collapsed.”
— President René Préval of Haiti
ivana23 ivana23 21:54 13.01.2010

Re: posle oluja i uragana

I na zalost, predvidjanje koje se obistinilo:





Earthquake - Oct 11, 2008


ivana23 ivana23 22:00 13.01.2010

Posle oluja i uragana, zemljotres

drug.clan drug.clan 22:13 13.01.2010

Re: posle oluja i uragana

ivana23

ove zgrade nikome nije zao na haitiju
zao im je ljudi, bolnica, skola ...
ninasimone ninasimone 22:26 13.01.2010

Re: posle oluja i uragana

evo sad dala na Yele Haiti, oni 100% donacija daju direktno ugrozenima. Primaju i kartice iz celog sveta pa i Srbije. Isto moze da im se da preko text mssg po $5.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:28 13.01.2010

Re: posle oluja i uragana

odlicno Nina!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:37 13.01.2010

Re: ...

charity navigator
Wyclef Jean

hvala radojcicu
ljudi kliknite obavezno na ove linkove. ima duza lista organizacija preko koje moze da se donira. a Yele.org sto je Nina pomenula je super i eno je u drugom linku kod radojcica.
jaksa scekic jaksa scekic 23:12 13.01.2010

jako komplikovana logisticka operacija

samo da skrenem paznju, posto sam bio svedok nekoliko takvih akcija, to je jako komplikovana logisticka operacija, koja ne sme da se pretvori u haos. Jer ako sad krenu avioni nekontrolisano da slecu na aerdom, pitanje je da li je infrastruktura OK, znaci treba sacekati da neka ozbiljno organizovana armija preuzme kontrolu, pa zatim Crveni krst uzme da koordinira akciju, jer ako je stihijska, pojavice se sto jedinica necega, a nesto drugo sto je takodje vazno fali.
Posto ce i nasa drzava da ucestvuje, a ja koliko pamtim uvek je do sada to bio slucaj, cela operacija pomoci ide u koordinaciji sa ili Crvenim krstom ili UN, jer oni tacno kazu sta treba svaka drzava da posalje-pomogne pored vec spomenutih organizacija kao OXAM i druge.

J

njanja_de.manccini njanja_de.manccini 23:28 13.01.2010

Re: jako komplikovana logisticka operacija

ja se nadam da se već nešto dela po tom pitanju u vladi. u ovakvim situacijama je ipak najbolje da sve ide preko UN-a i Crvenog Krsta a svi drugi koji imaju želju da pomognu donacijama mogu da koriste i druge dobrotvorne organizacije. većina tih organizacija rade u koordinaciji sa UN-om svakako.

hvala vam na pozitivnoj energiji
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:47 14.01.2010

Re: jako komplikovana logisticka operacija

Posto ce i nasa drzava da ucestvuje, a ja koliko pamtim uvek je do sada to bio slucaj

nema šta da sleću.
samo da uplati milion dolara ko za kovačevića.
prosto ko pasulj.
a ako se dogovore da odu i lekari i ostalo potrebno osoblje, ima i to ko da organizuje.
inače, nisu bili naročito brzi kad je onomad bio cunami.
jaksa scekic jaksa scekic 23:53 13.01.2010

U Hrvatskoj vec otvoren saj za donacije

Ima zvanjem T-com ili na sajt Crvenog kriza

[/url][url=https://secure.webteh.hr/donate/79]
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 00:28 14.01.2010

Re: U Hrvatskoj vec otvoren saj za donacije



na ovom linku moze se naći formular za donacije - International Federation of Red Cross

Exitus Letalis Exitus Letalis 21:22 14.01.2010

Re: U Hrvatskoj vec otvoren saj za donacije

jaksa scekic
Ima zvanjem T-com ili na sajt Crvenog kriza

[/url][url=https://secure.webteh.hr/donate/79]

zašto nema kod nas????????? dođavola.........
mogu da poturaju uz kiriju uplatnice za hram...
i hot telefone za vesele devojke...
Goran Vučković Goran Vučković 01:20 14.01.2010

Radi i Google relief

Ovo provereno (UNICEF grana) prolazi (do duše samo platne kartice su opcija).
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:24 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

hvala Vučko, super info. nisam videla da su i na google već organizovali disaster relief (ne znam što se čudim uopšte, to je ipak google)

nego gde je drug.clan?
Goran Vučković Goran Vučković 01:26 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

nego gde je drug.clan?

Na partijskom?
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 01:35 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

drug.clan drug.clan 01:59 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

njanja_de.manccini
hvala Vučko, super info. nisam videla da su i na google već organizovali disaster relief (ne znam što se čudim uopšte, to je ipak google)

nego gde je drug.clan?



evo druga, imao je neke obaveze na ovu temu

Ja sam gore okacio link organizacija koje vec rade na terenu u haitiju i koje mogu najlakse da pomognu - evo opet link
na njihovim WEB sajtovima se moze uplatiti donacija platnim karticama i/ili paypal-om
tu su naravno Crveni krst, unicef i karitas koji uvek mogu i hoce da pomognu.
ne znam kako moze iz srbije ako se nema kartica tu stvarno ne mogu pomoci

kao sto sam vec sto puta ponovio, i dosadio i bogu u narodu, trenutno (danas i sutra - mozda jos koji dan) su najvazniji spasilacki i medicinski kontigenti i volonteri lekari i spasioci. Za ovo najvaznije je vrsiti pritisak na drzavu i drzavne organe da ucestvuju jer oni imaju infrastrukturu i logistiku, kao i dobre veze za koordinaciju sa ostalim pomagacima. Njanja i ostali ameri pisite svom senatoru i representativu. Kada se zavrsi spasavanje prezivelih onda pocinje ozbiljno prikupljanje sredstava za pomoc prezivelim i obnovu. To ce trajati dugo, dugo i moguce je da se nikada nece potpuno oporaviti ali mi treba da radimo sve kako ovo ne bi proslo kao "tri dana cuda" i onda svi zaborave i ostave ljude same u muci.

Goran Vučković Goran Vučković 02:05 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

Ja sam gore okacio link organizacija koje vec rade na terenu u haitiju i koje mogu najlakse da pomognu - evo opet link

Obe ove opcije na Google relief su i na tom linku - Unicef i Care - ali je npr. ovaj Google checkout nešto jednostavniji, a obećavaju da će preneti 100% uplate, tako ta bi efekat trebalo da je isti.
mikimedic mikimedic 02:08 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

UN ce objaviti zvanican, koordinirani plan i apel za finansijsku podrsku (takozvani 'Flash Appeal') tom planu u petak, do ponoci (po srednjeevropskom vremenu). Tada ce biti i jasnije kojim organizacijama i na koje nacine se moze uplatiti pomoc.

Plan nije moguce objaviti pre petka, i prva verzija ce sadrzati samo opstu skicu jer jednostavno sa terena nije moguce dobiti precizne podatke dok ne dodje do prve konsolidacije UN organizacija na terenu. To se ocekuje tokom petka i vikenda.
drug.clan drug.clan 02:15 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

mikimedic
UN ce objaviti zvanican, koordinirani plan i apel za finansijsku podrsku (takozvani 'Flash Appeal') tom planu u petak, do ponoci. Tada ce biti i jasnije kojim organizacijama i na koje nacine se moze uplatiti pomoc.

Plan nije moguce objaviti pre petka, i prva verzija ce sadrzati samo opstu skicu jer jednostavno sa terena nije moguce dobiti precizne podatke dok ne dodje do prve konsolidacije UN organizacija na terenu. To se ocekuje tokom petka i vikenda.



to moze biti plan za obnovu i pomoc prezivelima,
do tada spasavanje mora biti zavrseno
mikimedic mikimedic 10:34 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

US Red Cross Raises $1,000,000+ for Haiti Through Text Message Campaign
1: It’s now confirmed that over $1 million has been raised through text message donations.

We’ve just confirmed that the Red Cross has already raised more than $800,000 for Haiti through their $10 text message donation initiative (text “Haiti” to 90999), which is backed by the United States State Department.

Susan Watson, director of marketing and visibility for the Red Cross, tells that they’re getting reports every half hour with the latest donation numbers, and the current total - as of 4:30 p.m. EST - is greater than $800,000 for text message donations alone. Watson says, “The needs are so tremendous in Haiti, and we are honored that people continue to give to the American Red Cross. Raising this amount of money, $10 at time, is a true testament to the American spirit.”

The Red Cross’s involvement in the relief effort is to be commended. Not only did it immediately set up the simplest donation method possible, but its social media presence and outreach, when combined with the State Department’s involvement, has turned this into a viral funding initiative, topping Twitter() trends and inspiring action. The Red Cross is also contributing an initial $1 million from the International Response Fund.

If you want to help the cause you can text “Haiti” to 90999 to send a $10 donation to the Red Cross. There’s also this collection of organizations that are accepting donations online.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 14:17 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

eto primera kako se radi ekpeditivno. ne češkaju glavu 10 dana i tek onda odlučuju kako će i šta će.
meni jako drago što se skupio toliki novac tako brzo i to samo putem sms poruka, a tek oni drugi računi koje je otvorio Crveni Krst.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:11 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

Ovo provereno (UNICEF grana) prolazi (do duše samo platne kartice su opcija).

Vucko ja uplatila i preko UNICEF-a.
pare idu njima:
U.S. Fund for UNICEF
125 Maiden Lane
New York NY 10038
UNITED STATES
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 17:17 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

A evo i načina da dođete do prvih satelitskih slika Haitija nakon nesreće: dodatna komponenta za Google Earth
Goran Vučković Goran Vučković 17:30 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

Vucko ja uplatila i preko UNICEF-a.

To bi trebalo da bude isto - google checkout je samo uslužna funkcija Google-a - servis za uplatu preko web koji može da se ugradi u proste e-commerce aplikacije.

UNICEF i CARE su verovatno već bili registrovani za Google Checkoout servis, pa su ih onda zbog toga ponudili i napravili prostu "trgovačku" stranicu za uplatu koja nudi unos "cene proizvoda" - ono što bi trgovački web sajt prosledio...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:33 14.01.2010

Re: Radi i Google relief

ma znam nego ono moje I preko Unicefa odnosilo se na to da sam pored Crvenog Krsta uplatila i preko ovog tvog linka.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana