Politika| Region

Čestitke Hrvatskoj!

Jelena Gall RSS / 10.01.2010. u 20:20

"PREMA rezultatima izlaznih anketa Ivo Josipović je osvojio 64,6 posto glasova, a Milan Bandić 35,4 posto glasova. Podsjetimo u prošlom izbornim krugu pogreška izlaznih anketa bila je 0,3 posto." (Index.hr)

Konačan rezultat: Josipović 60.26%, Bandić 39.74%. Glasalo 50.12% birača.

postotak_final_004.jpg

Recimo to ovako: Josipović je političar, dakle, nema načina da zasluži moje puno poverenje. Takav mu je posao. :)

Sem toga, znamo koje su ingerencije predsednika i da dobar deo posla koji obavljaju dotiče simboličke ravni. Ali, upravo o tome je ovde reč.

Pogledajmo širu sliku - bar za početak to može da nam bude dovoljno - i nećemo moći prevideti činjenicu da bi izbor Milana Bandića (koji je za mene kandidat za titulu balkanskog Buša) bio veoma nepovoljan, kako po Hrvatsku, tako i po ceo region. Josipović nije harizmatičan iako je obrazovan i kulturan, međutim, Bandić je bahat, neznalica, nepouzdan. Josipović ovde neke podseća na Koštunicu, a ja ću podsetiti da je Koštuničin "pandan" bio Đinđić, čime nestaje svaki realan osnov za bilo kakvo poređenje.

Da ne dužim, rezultati nisu konačni, ali procene ovaj put očigledno već dopuštaju slavlje. Čestitke Hrvatskoj!

Potpuni službeni rezultati izbora (hvala, mayo1!)

 

 



Komentari (125)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Obren Markov Obren Markov 20:22 10.01.2010

...

Pridružujem se. Čestitam.
Vlasta92 Vlasta92 12:40 11.01.2010

Re: ...

mirakulus mirakulus 20:43 10.01.2010

Koga zanima nek gleda

http://www.24sata.hr/josipovic/
http://www.24sata.hr/bandic/
mayo1 mayo1 20:47 10.01.2010

Dobro

topcat topcat 21:03 10.01.2010

Pa nije iznenađenje...

Btw, koliko vas je izašlo na izbore?

Čestitam Josipovićevom stožeru, mozgovima iz sjene i propagandnoj mašineriji.

Profesore, nadam se da ćete nam državu voditi bolje (i s malo više entuzijazma) nego institucije kojima ste ranije bili na čelu. Nadam se i da ćemo Vas zapamtiti kao predsjednika koji je zaista nešto dobro napravio.
Više od svega se nadam da ste svjesni u šta su Vas uvalili tj. odgovornosti koju nosite.

Želim puno uspjeha u radu.

Sretno nam svima.

Bili Piton Bili Piton 21:10 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...



Prikljucujem se iskrenim cestitkama, osobito mi je drago sto je u pitanju kolega muzicar (iako, i pravnik, koliko shvatam). Bandicevu pobedu ne znam kako bih podneo posle onog klipa sa tjuba (ke).

Mada i dalje tvrdo smatram da je generalno bolje da drzave vode zene nego muskarci.
Doctor Wu Doctor Wu 21:30 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Prikljucujem se iskrenim cestitkama, osobito mi je drago sto je u pitanju kolega muzicar (iako, i pravnik, koliko shvatam). Bandicevu pobedu ne znam kako bih podneo posle onog klipa sa tjuba (ke).

super je rezultat, mada je izlaznost neki % manji od 40%. ono cega se bojim je da vecina koja nije izasla na izbore zapravo i nije imala svog predstavnika, sto znaci da vlast ne predstavlja zelju vecine, odakle sledi da ce se i stavovi vecine nad kojom se (a ne u ime koje se) vlada radikalizovati. josipovicu ima veliku priliku, da li ce je iskoristiti, ili ce se, kao i Kostunica, ugusiti u nekom (pseudo)legalizmu ostaje da se vidi.
Jelena Gall Jelena Gall 21:55 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Btw, koliko vas je izašlo na izbore?

do 16h nešto manje od 40%.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:09 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

topcat
Btw, koliko vas je izašlo na izbore?

Čestitam Josipovićevom stožeru, mozgovima iz sjene i propagandnoj mašineriji.

Profesore, nadam se da ćete nam državu voditi bolje (i s malo više entuzijazma) nego institucije kojima ste ranije bili na čelu. Nadam se i da ćemo Vas zapamtiti kao predsjednika koji je zaista nešto dobro napravio.
Više od svega se nadam da ste svjesni u šta su Vas uvalili tj. odgovornosti koju nosite.

Želim puno uspjeha u radu.

Sretno nam svima.


ti baš ne voliš josipovića. mora da te oborio na ispitu:)))
niko sem tebe ne kaže da je loš profesor a ti evo već drugi put ne možeš da se uzdržiš.
bar se zna da nije tajkun kao bandić.

a vidimo kako je divan ovaj šef izbornog štaba, ljuština.
tako bi bili tolerantni i da su osvojili vlast.
osim toga, koga on ovde zeza - prvi nezavisni kandidat.
ma, daj!
a hercegovci ... 130 posto.
ko u albaniji onomad!
Doctor Wu Doctor Wu 22:12 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

ti baš ne voliš josipovića. mora da te oborio na ispitu:)))
niko sem tebe ne kaže da je loš profesor a ti evo već drugi put ne možeš da se uzdržiš.

o, pa ti si izgleda postala marka i za to ko je kakav profesor!
topcat topcat 22:35 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Exitus Letalis

a ti evo već drugi put ne možeš da se uzdržiš.

za razliku od tebe koja se i dalje uspješno uzdržavaš od - čitanja.
vishnja92 vishnja92 22:56 10.01.2010

Re: Dobro

mayo1



cestitam i ja
mayo1 mayo1 23:08 10.01.2010

Re: Dobro

vishnja92

jesen92 jesen92 23:34 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

super je rezultat, mada je izlaznost neki % manji od 40%. ono cega se bojim je da vecina koja nije izasla na izbore zapravo i nije imala svog predstavnika, sto znaci da vlast ne predstavlja zelju vecine,

..ja sam gledala neku emisiju u kojoj su pitali ljude na granicnim prelazima(koji su putovali na skijanje uglavnom) kako to putuju a cekaju ih vazni izbori...svi su rekli da ih ne zanima ko ce biti predsednik tj da im je svejedno...
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:40 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

za razliku od tebe koja se i dalje uspješno uzdržavaš od - čitanja.


uzdržavam se od čitanja uopšte il od čitanja tvojih postova?
On the other hand, Herzegovinians cut vein, fans of independent candidates ...
Exitus Letalis Exitus Letalis 23:41 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

o, pa ti si izgleda postala marka i za to ko je kakav profesor!

pa, eto, malo čitam, iako mi to spočitava draga top cat ...
a takođe znam i neke njegove studente... i kolege ...
Bili Piton Bili Piton 23:43 10.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Doctor Wu
. josipovicu ima veliku priliku, da li ce je iskoristiti, ili ce se, kao i Kostunica, ugusiti u nekom (pseudo)legalizmu ostaje da se vidi.


To je realna opasnost. Paralele izmedju njih dvojice (po mom utisku - ne bogznakako osnovanom ali ipak utisku, dosta nategnute paralele) vec su povlacene. They'll have to cross that bridge when they get to it, I suppose.

Ocekujem interesantnu (i svakako, vec nacetu ali vrlo uskoro i sasvim umesnu) raspravu o tome kako ce se i da li ce se izbor Josipovica reflektovati na hrvatsku politiku prema Srbiji i obrnuto, unapred me zanima da cujem razna i verovatno razlicita misljenja.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:14 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Prikljucujem se iskrenim cestitkama, osobito mi je drago sto je u pitanju kolega muzicar

ako se ne varam, kompozitor je, right?
zapamtila sam ga jer nam se nasao oko prvog posleratnog odlaska srpskih kompozitora i izvodjaca na sada vec tribinu u Puli(?)...nisam pratila izbore, ali kapiram po komentarima da je pobedio za hrvatsku bolji kandidat. posto je koleza, mislim da je to samo bonus

kakogod, sve cestitke hrvatskoj

Mada i dalje tvrdo smatram da je generalno bolje da drzave vode zene nego muskarci.

yep!
Bili Piton Bili Piton 00:27 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

BebaOdLonchara

ako se ne varam, kompozitor je, right?


Daaaaa dada. I ja ga znam sa tribine (opatijske), kao i sa zagrebackog Biennala.
Exitus Letalis Exitus Letalis 00:33 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

ako se ne varam, kompozitor je, right?

i kompozitor i bio je profa na muzičkoj akademiji.
i vanredni profesor prava.

edit: izlaznost 50 koma nešto.
nije tako malo.
bandić dobio 90 posto dobio u dijaspori.
hehehehe...
nek se tamo kandiduje ...
mirelarado mirelarado 01:10 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Bili Piton
Prikljucujem se iskrenim cestitkama.


Такође. Искрене честитке.
topcat topcat 03:34 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Exitus Letalis
uzdržavam se od čitanja uopšte il od čitanja tvojih postova?


Ok, ponovit ću:
nigdje nisam napisala da je Josipović loš profesor, loš kompozitor, još manje da nema pojma o pravu.
Kod antioksidanta sam konstatirala da je jedini profesor u mom poprilično dugom školovanju s čijeg predavanja se NIČEG NE SJEĆAM (obavezan predmet, jednom tjedno, dva semestra). To možda govori o mojoj nezainteresiranosti i pospanosti (tvoja interpretacija: bježala s nastave i pala ispit), a možda o nečem što se spominje i u uvodnom tekstu.

Komentar ovdje se ne odnosi na predavanja, već institucije kojima je bio na čelu, a koje su danas u stagnaciji ili u poprilično komatoznom stanju. Ti naravno ne znaš o čemu se radi, ali za svaki slučaj da opalimo malo po 'ercegovcima.
wukadin wukadin 08:36 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

ti baš ne voliš josipovića. mora da te oborio na ispitu


Ili mozda vrednuje profesionalni rad na osnovu politike, bas kao i vi liberalisti.
Ko od vas misli da je Kusturica dobar reziser? Ili dobar upravnik Mokre Gore?
Makar on bio svetska figura i imao rezultate...
wukadin wukadin 08:41 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

ali za svaki slučaj da opalimo malo po 'ercegovcima.


Vole da opale po dinarskom mentalitetu, pa to ti je... Izgleda da nacija nije bitna. Onako, kosmopolitENski
adam weisphaut adam weisphaut 09:23 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...


bas kao i vi liberalisti.

Antonićity je opasno ako se ne sanira.

Ko od vas misli da je Kusturica dobar reziser?

Glupetaš kao i uobičajno, imaš gomilu rayličitih stavova mežu "liberalistima" (wtf?), npr. Biljana S. je govorila o tome kako je uživala u Black Cat, White Cat, neki pak vole samo sarajevski opus, neki ne vole iz kinematografskih razloga )nisu nam ukusi svima isti i, znam d ati je neshvatljivo, ali nije neophodno da svi po komandi volimo filmove našeg proslavljenog reditelja), neki stvarno iz političkih...

Ili dobar upravnik Mokre Gore?

Pravda za Emirat.
I privatnu inicijativu...
P.S. Kad se to Emir...izvini, Nemanja kandidovao za predsednika Hrvatske pa da je tema topica?
Mora da je u ime neke domoljubne udruge, ipak je on autor umotvorine ko ne voli Gotovinu, uvalim mu osovinu...
wukadin wukadin 10:10 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Samo nastavi da sanjaš Antonića, ja sam i bez njega ukačio da je liberalizam samo još jedan -izam, sa svim ograničenjima ideološkog pogleda na svet. Lično mi je bolja literatura Adam Curtis i njegov The Trap. Ali ne razumeš ti to...
Kusturica je ovde samo primer, nemam nameru da trolujem odgovarajući ti. Neka ti on nije dobar, a ti navedi nekog desničara ili antiglobalistu koga smatraš profesionalno uspešnim (na tvom vokabularu - fašista, srbenda, nacoš...)
Biljana S. ipak odskače iz te družine, ona kao i Bandić voli kuce. To je bar neki kvalitet.
adam weisphaut adam weisphaut 10:17 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Ali ne razumeš ti to...

Svaki put kad dobiješ po nosu, padne ta bajalica...
wukadin wukadin 10:20 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Ja dobio po nosu, a ti ne reče kog desničara smatraš profesionalno uspešnim. Da se ograničimo na umetnost...
Je l' ti treba pomoć?
yu1bcd yu1bcd 10:22 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Doctor Wu
Prikljucujem se iskrenim cestitkama, osobito mi je drago sto je u pitanju kolega muzicar (iako, i pravnik, koliko shvatam). Bandicevu pobedu ne znam kako bih podneo posle onog klipa sa tjuba (ke). super je rezultat, mada je izlaznost neki % manji od 40%. ono cega se bojim je da vecina koja nije izasla na izbore zapravo i nije imala svog predstavnika, sto znaci da vlast ne predstavlja zelju vecine, odakle sledi da ce se i stavovi vecine nad kojom se (a ne u ime koje se) vlada radikalizovati. josipovicu ima veliku priliku, da li ce je iskoristiti, ili ce se, kao i Kostunica, ugusiti u nekom (pseudo)legalizmu ostaje da se vidi.


Izlaznost je respektibilnih 50%+, puno veca nego u prvom krugu. Verovatno je bilo puno glasanja protiv Bandicevog populizma. Dobar komentar na Indexu ovaj rezultat tumaci kao civilizacijsku pobedu! BBC pokaze Ivu kako svira klavir. Ipak je to napredak od uniformisanog Tudjmana i bradatog Mesica sa znanjem ruskog.

Lako se moze dogoditi, da Josipovic postane kruti legalista kao Kostunica. To nas brine u dezeli jer je u Saboru glasao protiv svoje stranke i arbitraznog sporazuma oko granice. Nazalost je nas Predsednik medjunarodni pravnik sa Beogradskog Univerziteta pokazao retrogradna leva skretanja. Ali Srbiju volimo i dalje hrlimo u Beograd na burne doceke Nove Godine
adam weisphaut adam weisphaut 10:27 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

nemam nameru da trolujem

Evo sam si rekao, postavi temu pa dobijaš odgovor.
wukadin wukadin 11:33 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Kad se založiš da dobijem autorsku opciju...
Na ovoj temi mi je zanimljiva ta crno-bela vizura po kojoj levičar mora biti u svemu dobar, a desničar u svemu loš.
Jelena Gall Jelena Gall 11:50 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Na ovoj temi mi je zanimljiva ta crno-bela vizura po kojoj levičar mora biti u svemu dobar, a desničar u svemu loš.

a ko na ovoj temi pokazuje sklonosti ka takvoj vizuri? bojim se da bi te i topcat i exitus letalis odbacile kao pouzdanog arbitra. :)
sem toga, možda da se kod bandićevog kučeta malo obavestiš o izborima u hrvatskoj, pa se vratiš temi? ili ti, recimo, stigne ugalj, pa više ne stigneš na blog - ni to ne bi bila loša opcija.
wukadin wukadin 12:46 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

Uf, uf, uf...
Vidim da smetam i to dozivljavam kao kompliment.
Cinicno preporucujem tvoj post.
Sad stvarno pozdrav.
Mali savet: Ako hoces da mi vidis ledja najbolje me ne komnenarisi. Ili jos bolje da se slozis samnom. Mozda mi bidne neprijatno...
dunjica dunjica 14:25 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

bandić dobio 90 posto dobio u dijaspori.


strahota! nije ni čudo da "dijaspora" zvuči kao spolna bolest.
mayo1 mayo1 14:52 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

dunjica
strahota! nije ni čudo da "dijaspora" zvuči kao spolna bolest.

Ima i uvrijeđenih
I bolesnih.
dunjica dunjica 16:11 11.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

misliš, bolesti?
bellakafa bellakafa 10:40 12.01.2010

Re: Pa nije iznenađenje...

wukadin
ti baš ne voliš josipovića. mora da te oborio na ispitu


Ili mozda vrednuje profesionalni rad na osnovu politike, bas kao i vi liberalisti.
Ko od vas misli da je Kusturica dobar reziser? Ili dobar upravnik Mokre Gore?
Makar on bio svetska figura i imao rezultate...

ja mislim.

svakako vredi kao umetnik čim je podobijao nagrade.
što ne menja činjenicu da je kao čovek bagra a u političkom smislu fašist.


talenat i karakter su dve potpuno različite stvari.
nurudin nurudin 21:02 10.01.2010

Честитам!!!

Искрено се надам да неће бити по старом "српском" рецепту - више среће у наредном извлачењу!

Честитке, и свако дооооообро!
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 21:09 10.01.2010

Statistika

Tuđman (1992) 56,73%;

Tuđman (1997) 61,61%;

Mesić (2000) 56,01%;

Mesić (2005) 65,93%;

Josipović (2010) 64,6%

--
via: @mbajkusa



Jelena Gall Jelena Gall 21:57 10.01.2010

Re: Statistika

korekcije sada idu naniže - u trenutku kada je objavljeno 64,6% još nije bila obrađena hercegovina, a tamo je izlaznost bila velika. poslednje što vidim je 61.2% - znači, realno oko 60%.
Exitus Letalis Exitus Letalis 22:11 10.01.2010

Re: Statistika

Jelena Gall
korekcije sada idu naniže - u trenutku kada je objavljeno 64,6% još nije bila obrađena hercegovina, a tamo je izlaznost bila velika. poslednje što vidim je 61.2% - znači, realno oko 60%.

pa, malo li je, 20 posto razlike ...
drug.clan drug.clan 22:17 10.01.2010

Re: Statistika

Exitus Letalis
Jelena Gall
korekcije sada idu naniže - u trenutku kada je objavljeno 64,6% još nije bila obrađena hercegovina, a tamo je izlaznost bila velika. poslednje što vidim je 61.2% - znači, realno oko 60%.

pa, malo li je, 20 posto razlike ...


ili 8% upisanih biraca
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 22:21 10.01.2010

Re: Statistika

Da... Opet, Josipović ostaje predsednik sa najvećom podrškom glasača u svom prvom mandatu. I to zahvaljujući fenomenu koji je nama ovde bio dobro poznat svih ovih godina: referendumskom karakteru izbora :)

Jedna kratka ocena koja se retwittuje hrvatskom twitter zajednicom: nije važno ko je pobedio, važno je ko je izgubio!

Komentare i ažurne informacije možete naći ovde: #izbori
jesen92 jesen92 23:29 10.01.2010

Re: Statistika

Srecko Sekeljic
Tuđman (1992) 56,73%; Tuđman (1997) 61,61%; Mesić (2000) 56,01%; Mesić (2005) 65,93%; Josipović (2010) 64,6%--via: @mbajkusa

..za poredjenje nisu vazni procenti nego broj glasova s obzirom da ne znamo izlaznost u svim pomenutim slucajevima....
jesen92 jesen92 23:41 10.01.2010

Re: Statistika

još nije bila obrađena hercegovina, a tamo je izlaznost bila velika.

hercegovina BiH?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 23:43 10.01.2010

Re: Statistika

..za poredjenje nisu vazni procenti nego broj glasova s obzirom da ne znamo izlaznost u svim pomenutim slucajevima....

Slažem se da je broj glasova najvažniji, ali i procenti nešto govore...
Jelena Gall Jelena Gall 23:50 10.01.2010

Re: Statistika

jesen92
još nije bila obrađena hercegovina, a tamo je izlaznost bila velika.

hercegovina BiH?

naravno, koja druga?
jesen92 jesen92 00:16 11.01.2010

Re: Statistika

naravno, koja druga?
...pa ne znam...malo mi nelogicno da oni imaju pravo glasa..ipak je to druga drzava....zamiisli kada bi republika srpska ucestvovala na izborima u srbiji....
jesen92 jesen92 00:30 11.01.2010

Re: Statistika

Slažem se da je broj glasova najvažniji, ali i procenti nešto govore...

govore svakako ali je ipak najvaznija izlaznost...ako je izlaznost ispod 50%(na bilo kojim izborima) onda se ne moze govoriti o tome da je vecina nesto odlucila...vecina je ostala kod kuce
Jelena Gall Jelena Gall 10:19 11.01.2010

Re: Statistika

jesen92
naravno, koja druga?
...pa ne znam...malo mi nelogicno da oni imaju pravo glasa..ipak je to druga drzava....zamiisli kada bi republika srpska ucestvovala na izborima u srbiji....

jeseni, pa nemoj da me zezas, rec je o hrvatima u hercegovini, koji imaju pravo glasa. kod njih je izlaznost bila velika u odnosu na prvi krug (famoznih 130%), a vecina je - kao i u celoj dijaspori - glasala za bandica (dobio je 92% glasova u inostranstvu). njihovi glasovi nisu jos bili prebrojani sinoc kad smo pisali o procentima.

ako je izlaznost ispod 50%(na bilo kojim izborima) onda se ne moze govoriti o tome da je vecina nesto odlucila...vecina je ostala kod kuce

ovo je, naravno, potpuno tacno, s tim sto ne utice na cinjenicu koja je meni trenutno najvaznija - josipovic, kao jedini protivkandidat bandicu u drugom krugu, pobedio je ubedljivo, 20% razlike nije sala, a to je u zadatom kontekstu dobra vest.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 15:09 11.01.2010

Re: Statistika

jeseni, pa nemoj da me zezas, rec je o hrvatima u hercegovini, koji imaju pravo glasa.

A pravo glasa ima ogromna većina punoletnih Hrvata u Hercegovini, jer je bilo dovoljno izjasniti se kao Hrvat i ispuniti minimalne uslove kako bi jedan građanin iz tog dela BiH postao istovremeno i građanin Hrvatske... Ili grešim?

Srbija je građanima BiH iz Republike Srpske omogućila neke povlastice, kao što su školovanje o trošku budžeta i sl, ali im nije izdavala državljanstvo "na veliko". Pa zato, kada nakon naših izbora čekamo rezultate, mi ne moramo da strepimo od impacta glasova dijaspore iz BiH
dunjica dunjica 15:16 11.01.2010

Re: Statistika

A pravo glasa ima ogromna većina punoletnih Hrvata u Hercegovini, jer je bilo dovoljno izjasniti se kao Hrvat i ispuniti minimalne uslove kako bi jedan građanin iz tog dela BiH postao istovremeno i građanin Hrvatske... Ili grešim?


Na žalost, ne griješiš.
jesen92 jesen92 00:01 12.01.2010

Re: Statistika

ovo je, naravno, potpuno tacno, s tim sto ne utice na cinjenicu koja je meni trenutno najvaznija - josipovic, kao jedini protivkandidat bandicu u drugom krugu, pobedio je ubedljivo, 20% razlike nije sala, a to je u zadatom kontekstu dobra vest.

...20% razlike svakako pokazuje da su gradjani hrvatske "uznapredovali" u odnosu na Nas...Kod nas je na poslednjim izborima bila mrtva trka tj nas Predsednik je pobedio sa minimalnom razlikom...ja se iskreno plasim sta ce biti na sledecim izborima...
jeseni, pa nemoj da me zezas, rec je o hrvatima u hercegovini, koji imaju pravo glasa

...ma ne zezam nego me stvarno nervira to njihovo pravo glasa...oni nisu dijaspora vec hrvati iz bosne tj hercegovine tj druge drzave...to im je tudjman "neprimeceno" omogucio a nije ok i verujem da vecini gradjana hrvatske to smeta....
mayo1 mayo1 00:18 12.01.2010

Re: Statistika

jesen92
...ma ne zezam nego me stvarno nervira to njihovo pravo glasa...oni nisu dijaspora vec hrvati iz bosne tj hercegovine tj druge drzave...to im je tudjman "neprimeceno" omogucio a nije ok i verujem da vecini gradjana hrvatske to smeta....


I ne znaš koliko.
Jelena Gall Jelena Gall 23:26 12.01.2010

Re: Statistika

mayo1
jesen92
...ma ne zezam nego me stvarno nervira to njihovo pravo glasa...oni nisu dijaspora vec hrvati iz bosne tj hercegovine tj druge drzave...to im je tudjman "neprimeceno" omogucio a nije ok i verujem da vecini gradjana hrvatske to smeta....


I ne znaš koliko.

evo, ako neko propusti medije a svrati na blog, sasvim sveža vest: ukida se dvojno prebivalište (u bih i hrvatskoj)
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 00:01 13.01.2010

Re: Statistika

Oho! Pa da se to desilo pre ovih izbora, značilo bi još veću razliku
mayo1 mayo1 00:36 13.01.2010

Re: Statistika

Jelena Gall
evo, ako neko propusti medije a svrati na blog, sasvim sveža vest: ukida se dvojno prebivalište (u bih i hrvatskoj)

Srecko Sekeljic
Oho! Pa da se to desilo pre ovih izbora, značilo bi još veću razliku


To nema veze sa državljanstvom i glasanjem na predsjedničkim i parlamentarnim izborima. To znači da onaj tko ima prijavljeno prebivalište izvan zemlje neće moći glasati na lokalnim izborima.
Do sada je bilo situacija da je na jednu adresu prijavljeno stotinjak ljudi samo u svrhu glasanja, premda žive u drugoj državi.
U malim mjestima pedesetak ljudi vrlo lako mogu prevagnuti na jednu političku opciju ili pojedinca i tako odrediti sudbinu pravih građana u konkretnom mjestu.
Zapravo i po dosadašnjim zakonima to nije smjelo biti, ali po dobrom običaju nitko nije provodio niti kontrolirao.
adam weisphaut adam weisphaut 21:24 10.01.2010

Mislim da

Josipoviceva politika neće bitno da se razlikuje od Mesićeve a ne bi ni Bandićeva (osim primesa lumpenproletrijatskog populiyma), jednostavno hrvatska politika je u takvim vodama da je svaka razlika u nijansama...
P.S. Bandićevi gafovi su
Kazezoze Kazezoze 21:30 10.01.2010

Re: Mislim da

i ko je sad pobedio - partizan ili ustasha?
mislim nije bitno kako se zove nego za koga navija - partizane ili ustashe, zar ne?
Jelena Gall Jelena Gall 22:07 10.01.2010

Re: Mislim da

adam weisphaut
Josipoviceva politika neće bitno da se razlikuje od Mesićeve a ne bi ni Bandićeva (osim primesa lumpenproletrijatskog populiyma), jednostavno hrvatska politika je u takvim vodama da je svaka razlika u nijansama...
P.S. Bandićevi gafovi su

nećemo imati prilike da poredimo
ne slažem se da je sve stvar nijansi. u startu nije, to mislim. bandićevi gafovi nisu tek gafovi, iako znaš da me užasno zabavljaju, oni su bili indicija ogromnog problema: zamisli predsednika za kojim stalno trčiš i vičeš "stooooj! ne smeš to! prešao si granice, prešao si ovlašćenja!" bandić, sasvim u stilu onog svog bežanja od policije kad je pijan vozio po zagrebu, jednostavno nije birao sredstva u kampanji. a da ne pričamo o prethodnim aferama. mislim da bi hrvatska trošila mnogo energije na upristojavanje razuzdanog čoveka, tu ni pritisak funkcije i okruženja ne može previše da pomogne.
a bandićevo igranje na kartu populizma (dakle, pre svega nacionalizma) bolje da ne pominjem. uostalom, tu je teren klizav, naravno.
mayo1 mayo1 22:17 10.01.2010

Re: Mislim da

Jelena Gall
bandićevi gafovi nisu tek gafovi

Bandić bi mjesto predsjednika pretvorio u cjelodnevnu zabavu tipa "Farma", na veselje žute štampe i zabavu komšiluka.
Sada je ključno kako će funkcionirati odnos Josipović - Kosor, jer vlast je u rukama Jadranke Kosor.
Predsjednik može uglavnom samo predlagati i važno je da na strani vlade ima partnera i suradnika.
Jelena Gall Jelena Gall 22:33 10.01.2010

Re: Mislim da

mayo1
Jelena Gall
bandićevi gafovi nisu tek gafovi

Bandić bi mjesto predsjednika pretvorio u cjelodnevnu zabavu tipa "Farma", na veselje žute štampe i zabavu komšiluka.
Sada je ključno kako će funkcionirati odnos Josipović - Kosor, jer vlast je u rukama Jadranke Kosor.
Predsjednik može uglavnom samo predlagati i važno je da na strani vlade ima partnera i suradnika.

mayo, sećaš se onog internet podsjetnika?
a da ne govorimo o svemu što se događalo poslednjih dana.
josipović-kosor, naravno. kosor je bila puna iznenađenja (za one koji su očekivali kontinuitet s njenim "minulim radom", možda nas i njihova saradnja iznenadi :)
mayo1 mayo1 23:01 10.01.2010

Re: Mislim da

Jelena Gall
mayo, sećaš se onog internet podsjetnika?
a da ne govorimo o svemu što se događalo poslednjih dana.
josipović-kosor, naravno. kosor je bila puna iznenađenja (za one koji su očekivali kontinuitet s njenim "minulim radom", možda nas i njihova saradnja iznenadi :)


Složio bih se sa Adamom da je Hrvatska na tračnicama i da tu nema puno lijevo-desno, nego samo naprijed, samo je pitanje brže ili sporije. Naravno i način kako se putuje - kulturno i pristojno ili drugačije.
Što je država bliže EU, to je manevarski prostor više smanjen.
I ne mislim da je to loše, naprotiv. Jednostavno sve je manje prostora za balkanska muljanja, tipa potpišeš, obećaš, a provedba...
Primjer je sada i Srbija koja je napravila prve korake prema EU, a bila je prisiljena odreći se recimo bezviznog režima za Kosovo (koje smatra svojim), sada će prihvatiti rezoluciju o Srebrenici, koju je do sada odbijala itd.
Jadranka Kosor je pokazala da je pragmatična osoba i ne sumnjam da će naći zajednički jezik sa Ivom Josipovićem. Problem mogu biti stari HDZ-ovi kadrovi, ali će pritisak i pomoć EU biti ključna.
drug.clan drug.clan 21:47 10.01.2010

bilo kako bilo

ne znam kako bih ovo rekao, mislim da bi zivot ljudi bio isti i da je bilo ko drugi pobedio iako mi se cini da je josipovic bolji covek od onog tajkuna bandica (ime sve kaze) koji je nekako djilasovog kalibra u srpskim okvirima.

sve u svemu nema mesta ni za kakav optimizam, jer izbor predsednika mozda malo odredjuje stil onoga sto ce se desiti - ishod sigurno ne...

nikada ne cestitam narodu u ovakvim situacijama jer je narod u svakom ovakvom slucaju jedini gubitnik

Jelena Gall Jelena Gall 22:18 10.01.2010

Re: bilo kako bilo

tajkuna bandica (ime sve kaze) koji je nekako djilasovog kalibra u srpskim okvirima.

ma gde, bre! izuzev što su obojica gradonačelnici i što su puni para (mada nemam pouzdane informacije ni o poreklu ni o količini novca koju poseduje jedan ili drugi), nema nikakve sličnosti među njima.
nikada ne cestitam narodu u ovakvim situacijama jer je narod u svakom ovakvom slucaju jedini gubitnik

nisam čestitala hrvatima nego hrvatskoj, dakle, nisam čestitala narodu nego građanima hrvatske. :)
boljeg izbora nije bilo, a na osnovu ponude u drugom krugu - josipović je daleko pametnija odluka. bandićeva kampanja poslednjih dana je bila toliko agresivna da je mnogo kog građanina hrvatske uspela da zabrine. pa da im pustimo trenutak olakšanja i priznamo pravo na slavlje, ipak.
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:35 10.01.2010

Cestitke Hrvatskoj...

Od dva losa,pobedi manje los...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:38 10.01.2010

Pravi put

Srbima u Hrvatskoj, Srbiji i čitavom regionu odgovara samo stabilna i demokratska Hrvatska.
Ukoliko će Josipović ići tim putem, čestitam i njemu i građanima koji su ga birali.
loader loader 23:54 10.01.2010

51% : 49%

U ovakvim situacijama uvek ima pomalo euforije. Ali, treba biti hladnih misli. Ko god da pobedi, ima pre svega obaveze prema interesima sopstvene države, a ne obaveze prema našim željama (željama da se stvari u nekoj meri okrenu nama u korist). Sa tog aspekta, kad je reč o razlikama između dva kandidata, maltene su nijanse u pitanju. Ne bi trebalo pridavati posebnu pažnju stilu ponašanja (gafovi, ili politička uglađenost), već kakvi su oni suštinski potezi jednog predsednika države, koji je, pre svega, sastavni deo veoma komplikovanog mehanizma političkih uslovljenosti.

Sa druge strane, pak, mora se naglasiti i to da je izuzetno važno u kojoj meri će predsednik jedne države javno isticati važnost nekih (već poodavno usvojenih) pozitivnih vrednosti savremenog društva. Čak i kada su to samo verbalni akti. Jer, radi se o porukama sa najvišeg nivoa koje neizostavno vrše uticaj na društvo. Ako gledamo iz srpske pozicije, onda sve što liči na toleranciju ili odmerenost predstavlja veliku šansu za poboljšanje odnosa između Hrvatske i Srbije, kao i bolju atmosferu za Srbe u Hrvatskoj. A naravno i za ceo region.
Kazezoze Kazezoze 00:15 11.01.2010

Re: 51% : 49%

Ko god da pobedi, ima pre svega obaveze prema interesima sopstvene države,

a ne, greshish.
onaj ko pobedi u tom trenutku je zavrshio sve svoje obaveze prema narodu i drzhavi i tada pochinje iskljuchivo da gleda svoje interese.
tako rade svi pobednici u demokratskim zemljama (odkad je sveta i...), zashto bi hrvatski predsednik bio izuzetak. jel' tako top cat?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:17 11.01.2010

Re: 51% : 49%

onaj ko pobedi u tom trenutku je zavrshio sve svoje obaveze prema narodu i drzhavi i tada pochinje iskljuchivo da gleda svoje interese.
tako rade svi pobednici u demokratskim zemljama (odkad je sveta i...), zashto bi hrvatski predsednik bio izuzetak.

loader loader 00:31 11.01.2010

Re: 51% : 49%

a ne, greshish.
onaj ko pobedi u tom trenutku je zavrshio sve svoje obaveze prema narodu i drzhavi i tada pochinje iskljuchivo da gleda svoje interese.

To je baš onako, savršeno određena generalizacija iz koje nema ni milimetra istupanja? :)
topcat topcat 03:55 11.01.2010

Re: 51% : 49%

Kazezoze
zashto bi hrvatski predsednik bio izuzetak. jel' tako top cat?

Ne vidim zašto bi naš Predsjednik zaostajao za europskim i svjetskim demokratskim standardima.
Doctor Wu Doctor Wu 05:15 11.01.2010

Re: 51% : 49%

onaj ko pobedi u tom trenutku je zavrshio sve svoje obaveze prema narodu i drzhavi i tada pochinje iskljuchivo da gleda svoje interese.

mala ispravka: ne svoje interese, nego interese svojih sponzora.
Jelena Gall Jelena Gall 10:29 11.01.2010

Re: 51% : 49%

gosn loader, odakle vam ovi procenti?
loader loader 19:21 11.01.2010

Re: 51% : 49%

Jelena Gall:
" gosn loader, odakle vam ovi procenti? "
Iz verovanja da je pozitivni princip sveta ipak iznad negatvnog principa ... Jer, da nije tako, svet bi nestao pre više hiljada godina. Da sad ne širim temu, jer ćemo skoro...pa... ući u politiku, a onda bi se neki ovdašnji inače poznati blog-populisti našli beskrajno uvređeni i pozvali bi ekipu da lupa preporuke na komentare,,, :) .. !!! .. :)) ... i smešno, i tužno... :).. :( ... :)) ...

ivana23 ivana23 00:32 11.01.2010

***

Jelena Gall Jelena Gall 10:40 11.01.2010

Re: ***

hvala, ivana. ponovo taj slogan "nova pravednost", uverena sam da je doprineo gubitku glasova, odnosno apstinenciji na izborima. niko jos nije provalio o kakvoj je stvarno pravednosti rec
ali, neka to bude najgore u svemu.

a zarad pravednosti, evo i neovisnog gubitnika



sentinel26 sentinel26 00:33 11.01.2010

Čestitam

Ivu Josipoviću na pobjedi - 60,29 % : 39,71%.

Čestitam Hrvatskoj na demokratski organizovanim izborima.

Očekujem da će Josipović naći pravu mjeru suradnje sa vladom Jadranke Kosor na dobrobit Hrvatske.

Nadam se da će Josipović iznaći neku soluciju za popravku imidža kod dijaspore (u Hercegovini je izgubio sa 6 : 92 % ).

Ne treba ipak imati prevelika očekivanja od njega obzirom na ograničene ovlasti i da je vlast skoncentrisana u vladi.

S druge strane ne treba očekivati da će Josipović samovoljno preduzimati neke ovlasti vlade, niti je Josipoović čovjek kova ala Tadić niti je Hrvatska nalik Srbiji po tom pitanju, a osim toga on to ne bi smio raditi ni zbog pregovora o ulasku Hravstske u EU.

Ali od momenta ulaska Hravstske u EU, II polovina njegovog mandata, njegova funkcija će dobiti na značaju jer suradnja u EU funkcioniše malo drugačije i on će tada moći da podigne značaj predsjedničke funkcije i ja mu u tome želim uspjeha, a Hrvatskoj brzi ulazak.

Sretno svima.

wukadin wukadin 08:32 11.01.2010

Sta tu ima da se cestita?

Kao u vreme Racana je bilo bolje, odnosi sa Srbijom i prava Srba tamo (u sustini prava nomenklature, boranija je ionako izbacena)... A ovaj je, kako cujem, pisao i tuzbu protiv Srbije. Onaj Bandic bar vodi kuce na konferenciju za stampu, sto je veoma simpaticno. Ideja treceg entiteta bi mozda bila dobra da se zatalasa sa druge strane. Ovako necemo znati, ionako nije bitno. Niti je to mesto znacajno, niti je SDP nesto sustinski bolji za saradnju, niti je Hrvatska mnogo bitna...
Over and Out
Jelena Gall Jelena Gall 10:42 11.01.2010

Re: Sta tu ima da se cestita?

Onaj Bandic bar vodi kuce na konferenciju za stampu, sto je veoma simpaticno.

Over and Out


Zen Master Zen Master 09:42 11.01.2010

Druže Tito ljubičice bela

Iskren da budem ne kapiram zaista jel vama ljudi niko nije javio da je drug Tito mrtav, da SFRJ više ne postoji i da je Hrvatska već skoro dve decenije nezavisna susedna nam država i ništa drugo ?! Kakve bi bilo kakve veze sa nama ovde imalo da je na primer:
a. Izabran Bandić
b. Ostao Stjepan Mesić i to kao doživotni predsednik
c. Posmrtno Dr Franjo Tudjman proglašen predsednikom

Nešto se ne sećam da je ovoliko interesovanje vladalo za izbore u susednoj Madjarskoj ili Bugarskoj ali Bogo moj mi smo ovde mislima i dalje u staroj dobroj SFRJ, mi se i dalje bratstveno i jedinstveno obožavamo do imbecilnosti i tako će biti dok je sveta i veka i naše gluposti koja je očigledno večni pojam.
Ajde da mi bude jasno za ovu penzos ekipu ispranog mozga što su decu vodili da mašu zastavicama sa petokrakom kada je dolazio Haile Selasije Car Afrike i Azije ali od Jakše i Jelene zaista nisam očekivao posvećivanje ovoliko pažnje nečemu za nas potpuno nebitnom jer komšijino dvorište je samo njegova briga a ne naša ovde !?
Naša briga treba da budemo mi sami i naši sopstveni interesi a sve drugo je čisto gubljenje vremena i življenje u prošlim vremenima ali mi i onako jedino umemo da gledamo unazad a unapred i u svoje dvorište to nikada...
wukadin wukadin 10:02 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Iskren da budem ne kapiram zaista jel vama ljudi niko nije javio da je drug Tito mrtav


Živ je đavo, umro nije
Dok je Peščanika i kompanije

Bili Piton Bili Piton 10:08 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Zen Master


Nešto se ne sećam da je ovoliko interesovanje vladalo za izbore u susednoj Madjarskoj ili Bugarskoj ali Bogo moj


Oooo bogo moj, sad nista ne sme da nas zanima sto je u vezi s Hrvatskom

S Madjarima i Bugarima nismo ziveli tolike godine u istoj zemlji (mada bi mnogi, pa i ja sam ponekad, voleli da nije bilo tako) niti govorimo u osnovi isti jezik. Potpuno je prirodno da ljude zanimaju izbori u Hrvatskoj, a ako je to nekom tesko da shvati, nek razume stvar tako da su Jaksa i Jelena ljudi renesansnog tipa, eto.

Sto rece Wu jednom prilikom (vrlo pametno) svako ovde pre i posle svega pise o sebi samom

wukadin wukadin 10:17 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

S Madjarima i Bugarima nismo ziveli tolike godine u istoj zemlji


So what?!
Inače, po istraživanjima švajcarskog instituta (u nedostatku date metodologije smatram ih samo zanimljivim, ne i relevantnim) pre su nam braća Rumuni i Mađari kod kojih je dominantan slovenski element, kao i kod građana Srbije. U Bosni i Hrvatskoj dominira ilirski element.

Još par komentara
Posmrtno Dr Franjo Tudjman proglašen predsednikom


To bi ipak bio zanimljiv fenomen.

Ajde da mi bude jasno za ovu penzos ekipu ispranog mozga što su decu vodili da mašu zastavicama sa petokrakom kada je dolazio Haile Selasije Car Afrike i Azije


Nemoj tako, to je bio najbolji element tih vremena. Ne zezam se ...

Inače, ilčno mi više smeta što je posvećeno onomad više pažnje predsedničkim izborima u Americi nego izborima u Srbiji (i to na "javnom servisu" ). A ovi jugonostalgičari, neka ih... Njih bar ne plaćam, ali što i njih ne bih komentarisao u dokonosti.
adam weisphaut adam weisphaut 10:18 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Nešto se ne sećam da je ovoliko interesovanje vladalo za izbore u susednoj Madjarskoj ili Bugarskoj

Srbija do ostrva Dijego Garsija...
Bili Piton Bili Piton 10:21 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

wukadin
S Madjarima i Bugarima nismo ziveli tolike godine u istoj zemlji


So what?!



So there.
wukadin wukadin 10:24 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Koja je svrha ovog pokušaja duhovitosti, Auspuše?
Da ti se možda ne pričinjavaju neki državni entiteti koji bi bili između Srbije i navedenih zemalja, pa da nam one ne budu susedi...
adam weisphaut adam weisphaut 10:30 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Koja je svrha ovog pokušaja duhovitosti, Auspuše?

Auuu, vidim da sam te toliko iznervirao da padaju greške u kucanju
lilit66 lilit66 10:39 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Naša briga treba da budemo mi sami i naši sopstveni interesi a sve drugo je čisto gubljenje vremena i življenje u prošlim vremenima ali mi i onako jedino umemo da gledamo unazad a unapred i u svoje dvorište to nikada...


Izvini Zen, a to naše dvorište je kanda neki Enterprise što luta svemirom?
Exitus Letalis Exitus Letalis 10:54 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

ali mi i onako jedino umemo da gledamo unazad a unapred i u svoje dvorište to nikada...

i pomalo u cg avliju a poviše u rs kod dodika.
Jelena Gall Jelena Gall 10:59 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Kakve bi bilo kakve veze sa nama ovde imalo da je na primer:
a. Izabran Bandić
b. Ostao Stjepan Mesić i to kao doživotni predsednik
c. Posmrtno Dr Franjo Tudjman proglašen predsednikom

pa ne bi, i to sto kazes. gde je uopste ta hrvatska, i otkud nam granica s njom, i cemu diplomatija, ambasadori, sudovi, putovanja tamo-amo...

jos malo o nebitnima:



Tadić: Pomilovanje ratnog zločinca

Mesić: Ne razumijem zašto se Tadić ljuti

svi kod zen mastera, na cas dvorisne politike. a zamisli kako bi to dvoriste izgledalo da je tamo kod komsija dosao ovaj:

wukadin wukadin 11:30 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Izvini Zen, a to naše dvorište je kanda neki Enterprise što luta svemirom?



Ja bih rekao da je pre svega Republika Srbija, i srpski narod (prema ustavnoj definiciji).
Naravno, događaji širom sveta mogu biti značajni, a ja ne vidim ni jedan razlog velike bitnosti u izboru čoveka u jednoj susednoj državi, na funkciju koja i nema neka ovlašćenja.
Bitni su izbori u Ukrajini, onda Mađarskoj i Bugarskoj (pomenuti), recimo zbog Južnog toka...
wukadin wukadin 11:31 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

adam weisphaut
Koja je svrha ovog pokušaja duhovitosti, Auspuše?Auuu, vidim da sam te toliko iznervirao da padaju greške u kucanju


Ko se bre iznervirao...
Samo koristim protiv tebe foru koja je već upalila. Nego jesi mi rekao koji desničar umetnik ti je OK?!?
Jelena Gall Jelena Gall 11:54 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

wukadine, ajde lepo da te zamolim da ovde više ne kometarišeš. ok? hrvatska te ne zanima - pa idi na blog koji te zanima. bye.
Bili Piton Bili Piton 12:01 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela



Da, neverovatno, dosli ovde da gundjaju sto nekog nesto zanima....

A sve u fazonu "sacu ja vama da objasnim koliki ste pacenici"
wukadin wukadin 12:42 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Da, neverovatno, dosli ovde da gundjaju sto nekog nesto zanima....


Stvarno neverovatno, to se inace nigde i nikad ne desava...
I nema frke odlazim. Cuo sam za jedan zanimljivi sajt sa blog portalom. Juce su reklamirali na B92 televiziji, ja ipak ovde necu
Nastavite sa svojim interesovanjima, dzaba vam objasnjavati
yu1bcd yu1bcd 13:14 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

http://www.tportal.hr/vijesti/hrvatska/50383/Mesic-pomilovao-ubojicu-12-godisnje-djevojcice.html malo obsirnija info o pomilovanjima odlazeceg Predsednika Mesica.

http://www.novossti.com/2010/01/devet-teza-o-srbima-u-hrvatskoj/
Ako su Srbi u Hrvatskoj (i u Vojvodini, ponavljam) nešto, onda su po svojoj istoriji i tradiciji pre svega građanski element.
Ovo "pojmasi" cesto zaboravljaju u Srbiji.

Lep nastup LDP Koraca juce u HTV1 "Nedeljom u 2". Jos jedan fini, urbanizovani Srbin.
Jelena Gall Jelena Gall 13:17 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Bili Piton


Da, neverovatno, dosli ovde da gundjaju sto nekog nesto zanima....

A sve u fazonu "sacu ja vama da objasnim koliki ste pacenici"

a zamisli da sam u blog ubacila i sanadera i mesića...

evo pregleda stranih medija u izboru HRT-a (ne prihvata mi link na reč, koga zanima, nek kopira ovo: http://www.hrt.hr/index.php?id=48&tx_ttnews[tt_news]=59108&tx_ttnews[backPid]=23&cHash=d743805a5b)

Drugačiji od drugih

Sve svjetske novinske agencije i televizijske kuće prenijele su vijest o novoizabranom hrvatskom predsjedniku. Socijaldemokrat Ivo Josipović mogao bi unijeti dašak vjetra u ispuhana jedra Hrvatske i pomoći joj na teškom putu prema članstvu u Europskoj uniji, ocijenila je njemačka agencija DPA.

Talijanska ANSA predstavila ga je kao intelektualca koji pripada umjerenoj i naprednjačkoj ljevici. Josipović predstavlja srednji stalež u Hrvatskoj, mlade, urbana i gospodarski razvijenija područja zemlje, navode. CNN je izvijestio kako je u Hrvatskoj pobijedio profesor prava i skladatelj klasične glazbe, čija je kampanja bila usmjerena borbi protiv korupcije.

Američka agencija Bloomberg News među ostalim citira Josipovića koji je rekao kako će Hrvatska biti jedna od zvijezda koje sjaje na europskome nebu, navodeći da je novi hrvatski predsjednik profesor prava i glazbe. Agencija također dodaje kako je Bandić najavio u emisiji HRT-a da će se nakon poraza vratiti na mjesto zagrebačkog gradonačelnika.

New York Times piše kako je Josipović nova osoba u visokoj politici, neokaljanog ugleda te da su Hrvati pokazali da su umorni od političara uvučenih u raznorazne afere. Njegovo racionalno i pomirljivo ponašanje - rijetkost je kod vođa u zemljama na Balkanu. Njegovi protivnici sugeriraju da je njegova smirenost znak slabosti, tvrdeći da nema karizme potrebne za vođu. Njegovi pristaše kažu njegova blagost je njegova snaga, donosi New York Times.

TV-mreža CNN je izvijestila da je profesor prava i skladatelj klasične glazbe Josipović (52), čija je kampanja bila usredotočena na borbu s korupcijom, osvojio 60,3 posto ili oko 1.3 milijuna glasova.

Američka agencija Associated Press ističe kako je Josipović osvojio potporu obećavajući pravednost i iskorjenjivanje korupcije među državnim dužnosnicima, što je rezoniralo s Hrvatima koji su razočarani spoticanjem Vlade u naporima da oživi gospodarstvo od 1991. i bori se s mitom. AP ističe kako su i Josipović i Bandić jamčili nastavak dobrih odnosa s Washingtonom.

Reuters, prenoseći rezultate izbora u Hrvatskoj, navodi kako je Josipovićeva kampanja bila usmjerena na čišćenje korupcije u Vladi, te kako je izbore izgubio neovisni kandidat Bandić koji je imao potporu crkve i konzervativnih birača.

---

šta je upadljivo: naglašava se najava borbe protiv korupcije. ja ovo vidim kao obavezujući, a i ohrabrujući deo priče - ništa slično josipović nije započeo, naravno, ali kosor jeste. pod pritiskom okolnosti (mislim na EU, naravno), kao što je mayo gore već napisao, ali takav pritisak je dobar, a nadajmo se i da će se josipović i kosor i dalje uzajamno pritiskati u tom pravcu. :)

drugo, povodom onih upornih poređenja s koštunicom (sad sam preletela komentare kod jakše koje juče i prekjuče nisam bila videla). odlično se sećam šta su strani mediji naglasili 2000. godine - činjenicu da je koštunica umereni nacionalista. nijedna vest nije prošla bez reči nacionalista. šta više reći. ako je sva sličnost u "tunjavosti", onda je ova josipovićeva bar prijatnija i bezopasnija kako za hrvatsku tako i za okruženje.
mayo1 mayo1 13:50 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Lep nastup LDP Koraca juce u HTV1 "Nedeljom u 2"

Pametan čovjek pametno zbori.
I dobar članak Miloša Vasića.
mayo1 mayo1 13:54 11.01.2010

Re: Druže Tito ljubičice bela

Potpuni službeni rezultati izbora za predsjednika Republike Hrvatske po županijama i naseljima.

(klik na županiju, u kućici su naseljena mjesta)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana