Budućnost| Društvo| In memoriam| Zdravlje| Život| Životni stil

Zemlja u kojoj zivite odredjuje koliko cete dugo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 02.01.2010. u 08:16

Deda Mraz je nekima koje poznajem doneo novi zivot, a neke "oslobodio"od istog.

Ja sam novogodisnju noc provela kao sto dolikuje mojoj situaciji - smerno i mirno. Jedino sam zalila za koktelom od nara i tekile i odlaskom na spavanje pre 1 sat posle ponoci.

S obzirom na sastav ekipe i situaciju, igrali smo se kontemplacije i predvidjanja buducnosti. Ja sam na osnovu licnih podataka (uz pristanak pojedinaca :-)) predvidjala ko ce koliko da zivi i sta ce ga zivota lisiti. Ako volite da znate, i dosade vam sarme i ruska salata, evo materijala da se i sami poigrate:

healthscatter.png 



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

bolji grafikon

za majku i dete

dragan7557 dragan7557 14:58 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Koliko ce neko dugo ziveti odlucuje iskljucivo jedinka koja je u pitanju i po svojoj volji.

cerski
dragoljub92 dragoljub92 15:30 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

dragan7557
Koliko ce neko dugo ziveti odlucuje iskljucivo jedinka koja je u pitanju i po svojoj volji.

cerski

ovo je skroz netačno i pogrešno jer da je tačno moj prijatelj ,koji je umro sa tačno 40 od pucanja aneurizme bi danas bio živ jer je imao volju da živi večno a ja bi već 7godina bio mrtav jer kad samimao infarkt uopšte se nisam borio da ostanem a ostao sam i pored toga što sam 4x gubio svest,preživeo sam operaciju (dupli bajpas)a nisam verovao da ću da preživim,preživeo sam i bajpas arterije na butini koji je od početnih desetak santimetr poraso na više od 30 pa sam preživeo i kasniju infekciju te rane i ,skoro sam pregurao preko glave neku upalu prostate,svi koji su me videli su se isprepadali lekar iz hitne pomoći je reko mo prijatelju koji ih je i zvao da sam u mnogo lošem stanju.i?eveme.čukam u kaskaturu i raspravljamse svas ko da ič nije bilo.
što se manje borim za život ja duže živim
to kolko će čovek da živi nema veze svolju ima skoznaštaiščim al svolju jok.
a kad bi znao sčim ima veze dobio bi nobelovu nagradu za štatijaznam zašta al kad su mogli da je daju obami za ništa mogli bi i meni za izdržljivost.
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:39 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Žuti žutuju a crveni putuju
dragoljub92 dragoljub92 17:17 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Milutin Milošević
Žuti žutuju a crveni putuju

baštako

Re: ovo je netacan naslov

tako nekakao. a po vaillantu, postoji 7 kljucnih faktora za zdravo fizicko i psiholosko starenje:
1 koriscenje zrelih adaptacionih mehanizama (altruizam, humor, anticipacija, supresija i sublimacija)
2 edukacija
3 stabilna veza
4 biti nepusac
5 ne zloupotrebljavati alkohol
6 fizicka aktivnost
7 zdrava telesna tezina
dragoljub92 dragoljub92 19:42 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

ja ne ispunjavam ni jedan uslov ,el to znači da sam mrtav od kad sam se rodio..mislim na koju foru sam još živ,osim što se kod mene u familiji ne umire pre 70 osim ako je u pitanju metaki,ili samoubistvo ili hronični alkoholizam,tu imam u svakoj opciji po jednog predstavnika

Re: ovo je netacan naslov

mozda nisi zdrav
dragoljub92 dragoljub92 19:59 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
mozda nisi zdrav

nisam zdrav al sam živ.a kolko je zdravih pomrlo oko mene samo za ovih godinu dana bolje da ne pričam.počeli su zdravi da me gledaju poprekooni zdravuju i umiru ko snoplje ja bolujem i živim uprkos svim teorijama.
angie01 angie01 20:15 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov


nisam zdrav al sam živ.


halo bre, dragoljupche- ziveo ti nama josh toliko, srecna Nova i josh mnogo sledecih!



Re: ovo je netacan naslov

dragoljub92
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
mozda nisi zdrav

nisam zdrav al sam živ.a kolko je zdravih pomrlo oko mene samo za ovih godinu dana bolje da ne pričam.počeli su zdravi da me gledaju poprekooni zdravuju i umiru ko snoplje ja bolujem i živim uprkos svim teorijama.

nadam se da se ne ljutis, malo sam se nasalilila, ali je je svakako vazno i pitanje kvaliteta zivota.
evo sakozy je jedan od prvih politicara koji je zatrazio statistike koje ukljucuju ne GDP (gross domestic product) nego GNH (gross national happiness)
dragoljub92 dragoljub92 20:20 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

fala,takoџe
ja sam do sad pobio sve zakone fizike i metafizike,hemije i alhemije medecine i veštičarenja
što se manje otimam za život sve duže živim izgleda i smrt digla ruke od mene
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 21:01 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

a ja bi već 7godina bio mrtav jer kad samimao infarkt uopšte se nisam borio da ostanem a ostao sam i pored toga što sam 4x gubio svest,preživeo sam operaciju (dupli bajpas)a nisam verovao da ću da preživim,preživeo sam i bajpas arterije na butini koji je od početnih desetak santimetr poraso na više od 30 pa sam preživeo i kasniju infekciju te rane i ,skoro sam pregurao preko glave neku upalu prostate,svi koji su me videli su se isprepadali lekar iz hitne pomoći je reko mo prijatelju koji ih je i zvao da sam u mnogo lošem stanju.i

idi bre dragoljube, od sad s tobom pricam samo o karanfilima i lepom suncanom danu.
dragoljub92 dragoljub92 21:13 02.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

nadam se da se ne ljutis, malo sam se nasalilila, ali je je svakako vazno i pitanje kvaliteta zivota.

/ne radi se ovde o ljutnji ili ne,pitanje je šta vi doktori nudite ljudima i po koju cenu.šta znači dužina života ako ceo život gledaš hranu koju voliš al je ne jedeš,odričeš se svih zadovoljstava koje mogu da ti štete i i šta sediš i vrtiš prstima od dosade.koliko ljudi je mentalno sposobno da živi duže od 70 godinastarački domovi su puni mumija koje se ubijaju od dosade a ne mogu više ni da umru jer ih lekovi i osoblje održavaju u tom mumificiranom stanju.uostalom ja kad sam otišo na bajpas operaciju samo 30% nas je priznavalo da smo pušači,neki bivši neki idalje,a šta je sa onih 70%zdravoživućih ja bar znam zašto sam imao infark i operaciju a oni?
ja kažem ljudi ne otimajte se za život izmigoljiće vam se što ga više stežete,živećete onoliko kolko vam je zapisano u genima i tu ne možete ništaumerenost u svemu je recept za zdrv život pa sad ko može izvolvešta je kvalitet života,priča o ukusima?
većini ljudi je materijalno jedina vrednost u životu,znači hrana sexpare malograđanske vrednosti a posle 65 ništa od toga više nije ukusno intelektualne vrednosti ?koliki procenat ljudi ima osećaj za to-2-3% cele populacije nema više sve ostalo su foliranti koji tu upadaju iz raznoraznih sumljivih potrebaja sad imam 52 godine još deset dobrih godinsa mi je sqasvim dovoljno možda mogu i više al me stra da će mi biti dosadno.
jednatanja jednatanja 14:27 03.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

ne radi se ovde o ljutnji ili ne,pitanje je šta vi doktori nudite ljudima i po koju cenu.šta znači dužina života ako ceo život gledaš hranu koju voliš al je ne jedeš,odričeš se svih zadovoljstava koje mogu da ti štete i i šta sediš i vrtiš prstima od dosade.



Dragoljube, na sve se covek moze prilagoditi. Danas ti kolenica i cigara super, sutra bljutava. Ko trudnoj zeni. Sve je to biohemija.

Re: ovo je netacan naslov

zavisi sta je za tebe uzivanje u zivotu. ja znam dosta onih od preko 60 sto ne puse ne piju, ali uzivaju, intenzivno, da ne zalazimo u intimne detalje
mariopan mariopan 17:19 03.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
tako nekakao. a po vaillantu, postoji 7 kljucnih faktora za zdravo fizicko i psiholosko starenje:
1 koriscenje zrelih adaptacionih mehanizama (altruizam, humor, anticipacija, supresija i sublimacija)
2 edukacija
3 stabilna veza
4 biti nepusac
5 ne zloupotrebljavati alkohol
6 fizicka aktivnost
7 zdrava telesna tezina

Rekla bih da je sve ovo tacno, ali da ljudi deo toga iz ovog spiska nemaju u svom zivotu, pa ipak zive dugo. Recimo, moj deda je ziveo 96 godina, pio je meku rakiju redovno, svoju domacu sljivovicu, pusio, jeo sve redom kao covek sa sela koji sve to i proizvodi, imao prekomernu tezinu..itd.Imao je vise faktora da ne dozivi tako duboku starost.

Dodala bih jos da je razog za rano umiranje i nedostatak nekog razloga za zivot, koji cesto ubija ljude iako su naoko zdravi, ako izgube volju da zive, oni mogu da odu pre vremena i obratno, da zive duze ako to zaista zele, ako imaju neki cilj, volju i snagu da ga dosegnu.

Ne znam da li je ikada neko analizirao koliko ljudi je pre vremena umrlo u Srbiji od posledica ( ili za vreme) one nesrecne inflacije, ponizenja,depresije,opsteg razocarenja u sve sto nam se dogadjalo i nemogucnosti da se sa tim u sebi izbori, surovosti rata i svesti o tome,( iako nisu ucestvovali licno niti neko njihov),od tuge za rodnim krajem koji su morali da napuste( izbeglice) i slicno ...od nekih stvari koje su dolazile iznutra, iz coveka. Ne od bolesti i starosti. I za to je zasluzna drzava u kojoj smo ziveli, da je bila bolja ti ljudi bi ziveli i danas.
Krugolina Borup Krugolina Borup 17:55 03.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

tako nekakao. a po vaillantu, postoji 7 kljucnih faktora za zdravo fizicko i psiholosko starenje:
1 koriscenje zrelih adaptacionih mehanizama (altruizam, humor, anticipacija, supresija i sublimacija)
2 edukacija
3 stabilna veza
4 biti nepusac
5 ne zloupotrebljavati alkohol
6 fizicka aktivnost
7 zdrava telesna tezina


Ništa ti ova lista ne valja.
Nigde na njojzi nema redovnog seksa.
Tvrdila ranije, i tvrdim ponovo i iznova: seks je vrhunska alhemija i čuda čini za organizam i zdravlje i zdravo starenje. Prvi na ovoj listi treba da bude redovan, zadovoljavajući seks.

Takođe, nije mi jasno zašto na toj listi za alkohol stoji "ne zloupotrebljavati", a za pušenje izričito da ne treba pušiti uopšte?
Jel to sad odjednom alkohol bolji od cigara?

Re: ovo je netacan naslov

Za alkohol I cigare - alkohol u malim kolicinama poboljsava prohodnost krvnih sudova, cigarete ne.

Nego, jesi procitala CEO clanak? On ima teoriju da kad se ljudi navodno propiju zbog neke tragedije koja ih je zadesila, cesto se ispostavi da je ustvari obrnuto-da je problem sa alkoholom izazvao tragediju.

A sto se seksa tice, mnogi od ovih faktora su neophodni za dobar I redovan sex.

Jos da napomenem da je studija radjena iskljucivo na muskarcima. Cik probaj da se sexas redovno u 60tim a da budes debeo I pusis.
mariopan mariopan 18:28 03.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Cik probaj da se sexas redovno u 60tim a da budes debeo I pusis.


Kru
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:37 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Cik probaj da se sexas redovno u 60tim a da budes debeo I pusis


A jesi sigurna da nije obrnuto: da zbog neredovnog seksa čovek nije počeo da jede ko lud, pa se ugojio i propio i koješta, tj. ostareo pre vremena?

Re: ovo je netacan naslov

Krugolina Borup
Cik probaj da se sexas redovno u 60tim a da budes debeo I pusis
A jesi sigurna da nije obrnuto: da zbog neredovnog seksa čovek nije počeo da jede ko lud, pa se ugojio i propio i koješta, tj. ostareo pre vremena?

Iskljucivo na osnovu ( profesionalnog) iskustva, mogu da ti kazem da ukoliko su drugi faktori u redu, a sex neredovan, ljudi lako rese taj problem
angie01 angie01 11:30 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

da zbog neredovnog seksa čovek nije počeo da jede ko lud, pa se ugojio i propio i koješta, tj. ostareo pre vremena?


ma neee, samo zenama rastu brkovi-hormoni dozive neki zbun!:)))

(kod mushkih valjda raste stomak-a na rachun pishe!:)
sanja_idf sanja_idf 14:21 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
tako nekakao. a po vaillantu, postoji 7 kljucnih faktora za zdravo fizicko i psiholosko starenje:
1 koriscenje zrelih adaptacionih mehanizama (altruizam, humor, anticipacija, supresija i sublimacija)
2 edukacija
3 stabilna veza
4 biti nepusac
5 ne zloupotrebljavati alkohol
6 fizicka aktivnost
7 zdrava telesna tezina


1. crni humor, anticipacija katastrofe, sublimacija samo ponekad, altruizam?!
2. :| I'm an educated fool with money on my mind.
3. Imam vise stabilnih veza! (salim se, ali... treba precizirati, cini mi se - veza koja usrecuje i ujedno daje rutinu koja sprecava ljude da se samoobmanjuju da je sloboda tu, na dohvat ruke...)
4. Got me there... nepusac sam samo u restoranima, kod prijatelja nepusaca, na poslu i... that's about it. Sreca pa previse radim... nemam vremena da spremam pa cesto idem i u restorane, a volim ponekad i da izadjem... i pijem koktele (alkoholne)
5. Mi se medjusobno zloupotrebljavamo, ja nisam sadista i eksploatator.
6. 4 sata dnevno cucanja po metroima, hodanje cirka 30min dnevno, plus posao i...
7. odlicno izgledam u suknji.

Re: ovo je netacan naslov

Kriticna brojak je 3-4 uslova. Ako ispunjavas toliko, bice dobro. Ali, ne zaboravi da je ovo potvrdjeno Sam na muskarcima. Zene su cudna bica koja iz za sada neobjasnjivih razloga zive duze od muskaraca. Sad mogu ja da spekulisem: redovno emotivno praznjenje, estrogeni, generalno manja sklonost ka rizicnom ponasanju... Ali ko zna...
dragoljub92 dragoljub92 15:40 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

ja samo ne razumem kakve veze ima dužina života dobrim životommislim kako je to kvantitet naprasno postao kvalitet.
dragoljub92 dragoljub92 16:03 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

jednatanja
ne radi se ovde o ljutnji ili ne,pitanje je šta vi doktori nudite ljudima i po koju cenu.šta znači dužina života ako ceo život gledaš hranu koju voliš al je ne jedeš,odričeš se svih zadovoljstava koje mogu da ti štete i i šta sediš i vrtiš prstima od dosade.



Dragoljube, na sve se covek moze prilagoditi. Danas ti kolenica i cigara super, sutra bljutava. Ko trudnoj zeni. Sve je to biohemija.

nisam hteo al sad pogleda i da te pita a gde sam ja to reko da sam gurman,ja sam bre celog života bio pothranjen,deset kila ispod minimalne težine,kad sam dobio infark bio sam na idealnu težinu za 23godišnjska a imao sam 45,drugo ja se ne prilagođavam ja kao čovek prillagođavam navike i ukuse sebi.trće el može ana ili bilo koji doktor da ti garantuje da ako živiš po njihovom da neće da dobiješ alchajmera i ostale staračke bolesti
niko od ovih zagovornika dugovečnost neće da prizna da gomile mumija žive po staračkim domovima i da ih jedino antidepresivi održavaju u kolko tolko normalnom stanju,to se misli da ih antidepresivima sprečavaju da totalno polude i naprave neko čudo.

Re: ovo je netacan naslov

Dragoljube u zivotu nema garancija. Najbolje sto nauka moze je da donekle objasni uzrocno- posledicne veze, u slucaju statistike I drstvenih nauka, na populacionom nivou. Na individualnom ona moze reci samo za sta su ti vece sanse Ako radis ili ne radis ovo ili Ono. Saksija na glavu uvek moze da ti padne I da te iznenadi, ipak ne mislimo na to kad god izadjemo na ulicu. Koliko je u ostalom ljudi kojima je pala?
dragoljub92 dragoljub92 17:12 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

onekle objasni uzrocno- posledicne veze, u slucaju statistike I drstvenih nauka, na populacionom nivou.

pa što onda krugolini i ange ne kažeš da će im posle ulaska u menopauzu biti drastično smanjena proizvodnja estrogena i da će biti vrlo srećne ako ako u 60im budu imala 20% od trenutne napaljenosti i želje za seksomšto im ne kažeš da su one sad u dobu kad žene postižu vrhunac seksualne želje ida će nadalje to samo da pada neće čak ni da ide ravnom linijom,kao što mi muški taj vrhunac postižemo sa 18 godina i od tad ta želja samo opada ida ja sad sa 52 godine ko svaki normalan muškarac imam samouz svu sreće daje tako verovatnoću da mi je ostalo bar 50% te napaljenosti a da već sa 60inešt biću srećan ako budem imao i 20%jer i muškarcima sa vremenom opada proizvodnja teststerona kako god ga okreneš priroda radi protiv nas.
a što meni pričaš tu priču o saksiji pa zar ja svojim načinom života nisam pokazao da me baš briga za saksiju i druge rizike života,skoro je na nekom susednom blogu neko spomenu koncert belog dugmeta na 79 na partizanov stadion,e ja sam uveče izašo na pivo u galiju i završio na taj fuckin koncert ni kriv ni dužan,kad sam pošo na pivo nemajući pojma o bilo kakvom koncertu u beogradu,ti nevini izlasci na pivo u galiju ili na prepodnevnu kafu su me dovodili u situacije da se u ponoć na nekoj žel.stanici u nekoj vukojebini objašanjavam sa službenikom kako to nema nijedan voz za niš celu noć nego moram da čekam 5sati da krene lokal za negde pa da tamo vatam brzi za niš.ja prepodnevne kafe su bile vrlo opasna aktivnost u mom životi i ti meni sad pričaš o saksijama idibegaj
angie01 angie01 17:21 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

pa što onda

i ange ne kažeš


a shto meni?

ja lepo obNjasnila da ce bidnu brkovi & stomaci!

(dodushe, brci ce se vide s normalnim gledanjem u ogledalo, a pisha bogami, iz neke joga poze!)

Re: ovo je netacan naslov

dragoljub92
onekle objasni uzrocno- posledicne veze, u slucaju statistike I drstvenih nauka, na populacionom nivou.pa što onda krugolini i ange ne kažeš da će im posle ulaska u menopauzu biti drastično smanjena proizvodnja estrogena i da će biti vrlo srećne ako ako u 60im budu imala 20% od trenutne napaljenosti i želje za seksomšto im ne kažeš da su one sad u dobu kad žene postižu vrhunac seksualne želje ida će nadalje to samo da pada neće čak ni da ide ravnom linijom,kao što mi muški taj vrhunac postižemo sa 18 godina i od tad ta želja samo opada ida ja sad sa 52 godine ko svaki normalan muškarac imam samouz svu sreće daje tako verovatnoću da mi je ostalo bar 50% te napaljenosti a da već sa 60inešt biću srećan ako budem imao i 20%jer i muškarcima sa vremenom opada proizvodnja teststerona kako god ga okreneš priroda radi protiv nas.a što meni pričaš tu priču o saksiji pa zar ja svojim načinom života nisam pokazao da me baš briga za saksiju i druge rizike života,skoro je na nekom susednom blogu neko spomenu koncert belog dugmeta na 79 na partizanov stadion,e ja sam uveče izašo na pivo u galiju i završio na taj fuckin koncert ni kriv ni dužan,kad sam pošo na pivo nemajući pojma o bilo kakvom koncertu u beogradu,ti nevini izlasci na pivo u galiju ili na prepodnevnu kafu su me dovodili u situacije da se u ponoć na nekoj žel.stanici u nekoj vukojebini objašanjavam sa službenikom kako to nema nijedan voz za niš celu noć nego moram da čekam 5sati da krene lokal za negde pa da tamo vatam brzi za niš.ja prepodnevne kafe su bile vrlo opasna aktivnost u mom životi i ti meni sad pričaš o saksijama idibegaj

stalno me teras da ti se izvinjavam, cak i kad ne mislim nista licno. evo, 'oces opet? IZVINI
dragoljub92 dragoljub92 17:44 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

što reče jedan sposla ,oko 60 je imao tad,abe kad sam imao 20 otvorim vrataod vc i močam pravo u suprotan zid sad sve umočam cipele i ruke,godine.
dragoljub92 dragoljub92 18:36 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

stalno me teras da ti se izvinjavam, cak i kad ne mislim nista licno. evo, 'oces opet? IZVINI

ma ne teram ja tebe da se izvinjavaš,jednostavno pokušavam da ti objasnim da si još mlada da bi mogla da postavlljaš takve zakone o životu.ne što ću ja da te dematuje nego će život to da ti uradi.kolko sam te ja shvati ti si sad u najjjačem periodu skoro si se porodila,puna si obaveza i ispunjavaš ih puna si snage ,što bi se po naški reklo imaš osećaj da možeš boga za muda da uvatiš,ali, od danas dvaes godina kad deca odu svojim putem kad stan postane prevelik i prazn kad nema više obaveza koje sad sa uživanjem i blagim roptanjem ispunjavaškad praznina zbog odlaska dece bude počela da pritiska e onda počinju problemi i ako ja nedaj bože poživim još tih dvaestinu godina i bude postojao ovaj blog e onda će pričamo.
moja i jedina poruka je ne grebite se noktima za život ,pobeći će vam.živit pa sad dal 60 dal 80 nije važno svako živi kolko mu je u genima zapisano i tu nema promeneštono starci kažu ko sima vek taj si ima i lek.

Re: ovo je netacan naslov

Dragoljube, pa ne pricam ja ovde iz iskustva, nego iz nauke
dragoljub92 dragoljub92 21:53 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Dragoljube, pa ne pricam ja ovde iz iskustva, nego iz nauke

e kad smo kod nauke eto malopre objavljeto da famouzna tačka G ne postoji i da je to laž koju su poduprli i grdne pare zaradili razni terapeuti a za mene još čudnije jer sam za tu famouznu tačku G čuo unazad ne voše od desetak godina je podata da je to neki nemecki doktor smisli još pedesetih godina.svako malo a naročito medecinska nauka izađe pa demantuje sama sebe,do juče jaja nisi nikako smeo da jedeš danas nisu tolko lo nije to baš tako kako su pričali pre deset godina,,nauka je za ovi mojih polupismenih 45 godina 3-4 puta menjala pravopis,koj su moj imali da menjaju ,kamilica ima isto period od deset godina kad je poželjna/nepoželjna za decu pa samo da pročitaš knjige o podizanju dece od pre 30-20 -10 godine tu ima toliko suprotnosti ko da smo bre dinosaurusi pa se menjamno na svakiu deceniju.pa bre medecinska nauka ne moš da se ujedini oko toga treba li bebcima da se dava voda ili ne,svako malo se neka pametna budala pojavi sa receptom kako treba da se živi a taj recepat izvuko iz malog prsta leve noge ,zgrne lovu na predavanja i knjige i izgubi se a štetu koju je napravio svojim pametovanjem samo konstantuju nikom ne padne na pamet da kaže ej be .šta je nauka napravila sa ovim novim gripom.isterala ljude iz pameti države uvalila da kupe nepotrebne vakcine koje se sad prodaju onolka panika da bi se ispostavilo da ovaj novi grip ima manju smrtnost od klasičnog gripa koji bolujemo ceo moj život.tehnokratija nikad nije bila dobar izbor a medecinska tehnokratija je tek najgori izbor
ja tako vidim nauku kad se meša de joj nije mesto

Re: ovo je netacan naslov

Ti si bas neki pobornik teorije relativiteta.
Nego jesi ljut zbog g tacke?
dragoljub92 dragoljub92 23:45 04.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ti si bas neki pobornik teorije relativiteta.
Nego jesi ljut zbog g tacke?

ne ljut sam zbog obmane od strane nauke,koliko je upropaštenih brakova zbog te laži

Re: ovo je netacan naslov

dragoljub92
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ti si bas neki pobornik teorije relativiteta.
Nego jesi ljut zbog g tacke?

ne ljut sam zbog obmane od strane nauke,koliko je upropaštenih brakova zbog te laži

dragoljub92 dragoljub92 07:35 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
dragoljub92
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Ti si bas neki pobornik teorije relativiteta.
Nego jesi ljut zbog g tacke?

ne ljut sam zbog obmane od strane nauke,koliko je upropaštenih brakova zbog te laži


a šta je smešno,to što doktori naučnici lažu ili šta?

Re: ovo je netacan naslov

a be, dragoljube, smiri se.
neki uvek izvlace iz konteksta u cilju zloupotrebe. lepo smo vam uvek govorile da gledate "siru sliku"
dragoljub92 dragoljub92 08:07 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
a be, dragoljube, smiri se.
neki uvek izvlace iz konteksta u cilju zloupotrebe. lepo smo vam uvek govorile da gledate "siru sliku"

ne razumem šta je ovde šira slika,jedan majmun jepre pedeset godina obmanu ceo svet,gomila tkzv terapeuta je uzela gomilu love učeći ljude tehnikama g tačke,milioni muškaraca su ispali dunsteri ko zna koliko se žena razvelo jer njihov muž ne može dađe nepostojeću g tačku šta je tu šira slika?
na pianje šta sa onim hiljadama nunija koje žive na antidepresivima po staračkim domovima timi odgovara da znaš par 60godišnjaka koji se fino zabavljaju ,nemaš odgovbor jer ne želiš da priznaš dato što doktori ričaju o dužini života nema blage veze smozgom jer hiljade tih mumija pobijaju tu nauku
vičko ti navodi primer predgrađa gde žene umiru sa 54 godine od srca ti pričaš o nakakvim specijalitetima
na svako pitanje koje podriva tu nauku izbegavaš odgovor ili prelaziš na zezanje.
el to nauka
šta je šira slika da d 100 80godišnjaka njih pet šes su super a ostali koji neznaju šta će sa sobom i po celi dan bulje u zid ili tv to nema veze jer eto njih pet šes su super to je šira slika
neozbiljno
sanja_idf sanja_idf 09:23 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Kriticna brojak je 3-4 uslova. Ako ispunjavas toliko, bice dobro. Ali, ne zaboravi da je ovo potvrdjeno Sam na muskarcima. Zene su cudna bica koja iz za sada neobjasnjivih razloga zive duze od muskaraca. Sad mogu ja da spekulisem: redovno emotivno praznjenje, estrogeni, generalno manja sklonost ka rizicnom ponasanju... Ali ko zna...


Menstruacija?

Re: ovo je netacan naslov

Evo ozbiljnog odgovora
postojanje g tacke nikad ranije nije bilo pouzdano dokazano, tako da je ovo istrazivanje koje dokazuje da ona ne postoji prvo. Posto je ovo istrazivanje zasnovano na upitniku (subjektivnoj oceni), a broj ispitanika-ca je relativno Mali, striktno gledano, ni jedan naucnik ti ne bi to nazvao neoborivim dokazom.

Ja pokusavam da ti kazem da cak ni u nauci ne postoji crno- beli svet. Zap mi je sto ne mogu da ti dam konkretniji odgovor, Ali ove tvrdnje I istazivanja nikad nisu uzimana previse ozbiljno u medicini. To sto su se neki zbog g tacke razvodili je sto se mene tice samo izgovor. Da precizno to nazovemo - zena (zbog bilo kog raloga) nije dozivljavala vaginalni orgazam sa tim muskarcem. Tacka.

Inace, vuckov komentar Nije ni u kakvoj kontradiktornosti sa mojim. Ako pogledas link u njemu videces I zasto. Ljudi iz tog dela glazgova najvise piju I puse I imaju losu ishranu. Pitanje razloga za ovakvu socijalnu deprivaciju je posebna prica.
Goran Vučković Goran Vučković 15:24 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ja pokusavam da ti kazem da cak ni u nauci ne postoji crno- beli svet. Zap mi je sto ne mogu da ti dam konkretniji odgovor,

Da probam ja: nauka je nauka upravo zato što su takve stvari moguće i čak uobičajene. Da nije tako, zemlja bi i dalje bila centar svemira, ravna ploča nošena od strane 4 slona
gordanac gordanac 18:23 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Goran Vučković
Ja pokusavam da ti kazem da cak ni u nauci ne postoji crno- beli svet. Zap mi je sto ne mogu da ti dam konkretniji odgovor,

Da probam ja: nauka je nauka upravo zato što su takve stvari moguće i čak uobičajene. Da nije tako, zemlja bi i dalje bila centar svemira, ravna ploča nošena od strane 4 slona

:))))
Čekaj, Čubaka, zar nije - kornjača?
Ili neki gari Atlas?
Otkud sad - slonovi, ha?


Goran Vučković Goran Vučković 18:40 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Čekaj, Čubaka, zar nije - kornjača?


Kornjača je sprat ispod

Re: ovo je netacan naslov

Goran Vučković
Čekaj, Čubaka, zar nije - kornjača?


Kornjača je sprat ispod


Vucko, jesi I ti zavejan?
Danas su do izrzaja dosle beneficije prezivljavanja u srbiji. Bila Sam od retkih koji su dosli na posao. Sef, koji mi je inace I komsija nikako Nije mogao da se pomiri sa cinjenicom da Sam ja dosla na vreme a on kasnio sat vremena. Onda je resio da se samokaznjava pa me ostavio da radim, a on uzeo lopatu da ocisti prilaz diabetes centru. Neki su ga slikali sa lopatom na radnom mestu
Goran Vučković Goran Vučković 18:59 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov


Vucko, jesi I ti zavejan?
Danas su do izrzaja dosle beneficije prezivljavanja u srbiji. Bila Sam od retkih koji su dosli na posao. Sef, koji mi je inace I komsija nikako Nije mogao da se pomiri sa cinjenicom da Sam ja dosla na vreme a on kasnio sat vremena. Onda je resio da se samokaznjava pa me ostavio da radim, a on uzeo lopatu da ocisti prilaz diabetes centru. Neki su ga slikali sa lopatom na radnom mestu

Padalo je malkice noćas, pa sam danas malo počistio ispred zgrade (velikom četkom za čišćenje podova) - na žalost ispod je par santimetara leda/tvrdog snega koji se skupio dok nismo bili tu, koji sam juče u stilu paje patka pokušavao da razbijem baštenskim alatom uz pomoć par kila kuhinjske soli i metući ga na ulicu pomenutom četkom - ne baš dramatično uspešno.

Inače je ta velika četka ispala kao izmišljena za čišćenje kola - očetkao sam sneg sa kola za minut-dva, posle je samo malkice trebalo odmrzivača i grejanja da se sredi vetrobran i zadnje staklo.

Re: ovo je netacan naslov

Kod mene 35 cm snega. 'oce muz da mi napravi sneska, da lici na mene
Goran Vučković Goran Vučković 19:19 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Kod mene 35 cm snega. 'oce muz da mi napravi sneska, da lici na mene

Po crtama lica, naravi, ili...?
gordanac gordanac 19:26 05.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Kod mene 35 cm snega. 'oce muz da mi napravi sneska, da lici na mene


Čubaka:

Po crtama lica, naravi, ili...?


:))))))))))))))))))))))

Re: ovo je netacan naslov

Lol
po crtama lica, naravno

komsijski dzin

neki sto lice na nas

moje selo pod snegom - prvi put u 23 g!

Re: ovo je netacan naslov

niko od ovih zagovornika dugovečnost neće da prizna da gomile mumija žive po staračkim domovima i da ih jedino antidepresivi održavaju u kolko tolko normalnom stanju,to se misli da ih antidepresivima sprečavaju da totalno polude i naprave neko čudo.


dragoljube ovo sto stalno ponavljas mi smeta. zato cu da kopiram jedan komentar koji sam napisala na sledecoj strani :

suocavajuci se svakodnevno sa vrlo bolesnim ljudima koji svoju bolest prihvataju ili ne prihvataju na razne nacine, ne znam kako neko moze da tvrdi kako zna da li je neciji zivot vredan zivljenja, a da pri tom to nije on sam.

ima onih koji su sasvim zadovoljni bez nogu, retko napustaju krevet, al vole da pricaju, citaju i td. takodje ima i onih "srecno dementnih" sa blazenim osmesima, koji ponekad kazu neku mudroliju da se svi zamisle odakle to dolazi. zato me ljuti kad ljudi misle - starost i nemoc = nedostatak razloga za zivot.
dragoljub92 dragoljub92 22:33 06.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

"srecno dementnih"

da be svaki čas saznaju nešto novo
zato me ljuti kad ljudi misle - starost i nemoc = nedostatak razloga za zivot.
kad sam ja to tvrdio ja sam te samo upozoravao da ima mnogo više ljudi kojima u tim godinama život jednostavno nije više ukusan jer ne mogu da se prilagode novim uslovima
ima onih koji su sasvim zadovoljni bez nogu, retko napustaju krevet, al vole da pricaju, citaju i td.

ovo samo pokazuje koliko ti duboko ne razumeš život.pa šta će daradi čovek koji izgubi obe noge ima tri opcije da se pomiri sa sudbinom i da nastavi normalno da živi koliko je to moguće,može svoju deprimiranost da sakrije iz euforije ka ništa mi nije,ništra mi nije ili da padne u depresiju.
ti vidiš samo onu stranu života koja tebi odgovara,što je tvoja stvarsamo kad počneš daubeđuješ ljude da je to i jedini tačan pogled na svet onda deluješ besmisleno jer te sam život demantuje.
i što ti ovo pričam pa zato što ste mi se vi doktori popeli naglavu mešanjem u nešto što nije vaš poso i što nemate pravo da radite a to jenemate pravo da propisujete ljudima kako će da žive.vaše je da radite ono zašta postojite a to je da budete majstori koji popravljaju ono što je život oštetio.a ljudi treba da si žive kakogije volja nije vašo da se mešate.
svaka tehnokratija je loš oblik vlasti pa i vađša doktorska nije ništa bolja.

Re: ovo je netacan naslov

Doktori ne primoravaju ljude da I'm se obracaju. Takodje I ne ubedjuju ljude da znaju sta ih cini srecnim ili nesrecnim, a da ih pri tom ne poznaju. Ne znam zasto ti mislis da imas pravo da odlucujes o tome ciji je zivot vredan zivljenja ako mislis da neko drugi nema.
Cinjenica je da covekov stav prema svojoj bolesti ima veliki uticaj na tok bolesti. Oko 40% pozitivnog ishoda terapije se moze pripisati placebu- covekovoj veri u izllecenje.
Ja ovde ne promovisem veselost po svaku cenu, ako si tako moj post shvatio. Pretostavljam da o doktorima pricas na osnovu licnog iskustva. Zao mi je ako je Ono bilo lose, Ali nemoj to da projektujes kao pravilo na ostatak sveta.

Ja ti sve vreme objasnjavam da su ljudi razliciti I da je arogantno o tudjem zivotu suditi, bez obzira da li to radi lekar ili pacijent ili neko ko nema nikakve veze sa medicinom. Ti izgleda ne vidis razliku izmedju toga I nauke.

Re: ovo je netacan naslov

Da ti dam jedan vrlo licni primer da bolje shvatis?

Ti polazis od pretpostavke da me poznajes, da Sam mlada I jaka, da mogu "konju rep da iscupam". Pre nekog vremena Sam saznala na uz da moje dete nema jedan bubreg. To moze da bude udruzeno sa drugim anomalijama, medjutim, za sad deluje da ih on nema. Neki bliski prijatelji su me pitali zasto ne radim neke dalje testove, Ali ja Sam odlucila da bez obzira sta bi ti testovi mogli da mi kazu, ONI nece uticati na to da ga manje volim I zelim kad je vec toliko dugo ziveo u meni, gledala Sam ga kako sisa prst, osecala kako se se mrda, raste...

Nadam se da ne misis da bi sve one koji su hendikepirani narocito mentalno trebalo eliminisati ili pustiti da umru.
dragoljub92 dragoljub92 08:52 07.01.2010

Re: ovo je netacan naslov

lupaš,objedinjeni odgovor.
uopšte se ne radi o doktorima i meni i nemam neko loše iskustvo,ništa lošije od drugih u ovoj zemlji.govorim o pritisku koji vrše doktori kroz medije.vi doktori ste kao institucija postali opasnost po ljude.vi kao institucija pod ruku sa političarima postajete najgori neprijatelji ljudi.vi kao profesija svojon propagandom pokušavate da ubedite ljude da ste treba da pristanu na monstruoznu ideju koju opet tvoja profesija je smislila da ne zaslužuju svi ljudi da budu lečeni .samo pravoverni .postali ste bre sekta.vi ste samo mehaničari za popravak ljudskog tela .to je jedina svrha vašeg postojanja a to sve manje radite a sve više se bavite pokušajima da preuzmete kontrolu nad ljudima kroz kobajagi savete,

Re: ovo je netacan naslov

Znas sta, dragoljube, u tvojim komentarima ne postoji ni jedan cvrst argument ni licno iskustvo, a generalizujes I izrices optuzbe. To nije nikakva diskusija vec iskljucivo pljuvanje po jednoj profesiji, u ovom slucaju mojoj. Svaka dalja rasprava je u tim okolnostima besmislena
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:43 02.01.2010

znači,

mi se ne ubrajamo a, na kraju, zašto bismo - ovde ionako ne važe ti dosadni zakoni koji "kače" vas koji ste vanka... nema te statistike koja bi ovo po'vatala

ili ja možda nisam uspela da pravilno rastumačim ovaj horoskop

dobro jutro ti, imenjakinjo sa porodičnimimenompreteškimza.. već nešto

Re: znači,

istina.
kako ono bese:
"...srbija je velika tajna
ne zna.....
ni....sta se desava izmedju granja"
zaboravila sam delove, ko zna neka slobodno intervenise

Re: znači,

za one koji vole citate, evo jednog sa socijalno-zdravstvenim elementima:
Svakome će se Nova godina smučiti prema radu i rezultatima rada.
Neko će povraćati viršle, a neko fazane.

dusko radovic
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:33 02.01.2010

Re: znači,

ana_radmilovic
mi se ne ubrajamo...

Убрајамо се, него шта. Барем у CIA The World Factbook, која за Србију каже следеће:




CIA овакве податке обично преузима од Републичког завода за статистику Србије, па претпостављам да би се на њиховом сајту и ово могло пронаћи.
gordanac gordanac 15:01 02.01.2010

linkovi



(klik na slik)

i



(klik na slikbr.2.)

Re: znači,

Hvala na cuvanju straze u mom odsustvu, Predraze.
Podaci o smrtnosti su prilicno pouzdani, Ali u srbiji je problem sa podacima o oboljevanju jer se bolesti fakultativno prijavljuju.
zlizlaja zlizlaja 16:54 02.01.2010

Re: znači,

Podaci o smrtnosti su prilicno pouzdani

Problem i jeste u tom što nisu pouzdani.
Lekaru je najjednostavnioje da u umrlicu unese kao uzrok smrti neko kardiovaskularno oboljenje,jer ga zbog tog niko neće proveravati.
Ukoliko napišete da je neko umro od zarazne bolesti,sigurno vas zovu da pitaju -da li ste sigurni u to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:38 02.01.2010

Re: znači,

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
Hvala na cuvanju straze u mom odsustvu, Predraze.

Нема на чему.

Иначе, то стражарско време сам корисно утрошио прелиставајући неке књижице са статистикама. Тако сам и открио како би, у случају да сам био рођен у Авганистану, Зимабабвеу, Лесотоу, Сијера Леонеу, Замбији, Мозамбику или Свазиленду, до сада вероватно већ био мртав, јер у поменутим земљама очекивани животни век становништва једва досеже четрдесет година или их мршаво надмашује, како су ме овде подучили. Закључак је суморан: највећа светска неравноправност није, рецимо, у сфери образовања или богатства, већ управо у томе колико ћеш дуго живети.

Брррррр... (Најежих се.)

Re: znači,

jedno je sigurno i univerzalno, bolje bi ti bilo da si zena
edit: ispade da situacija na kubi i nije tako sjajna sto se zivotnog veka tice - 75 godina prosek

Re: znači,

ko ne voli CIA, nek ode na site WHO
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:47 02.01.2010

na kraju krajeva...

šta ima veze

Re: na kraju krajeva...

ti si od onih sto ne vole da znaju?
treba uzivati (odgovorno) slazem se u svakom slucaju. hence, mama i deda mraz
ana_radmilovic ana_radmilovic 08:59 02.01.2010

Re: na kraju krajeva...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ti si od onih sto ne vole da znaju? treba uzivati (odgovorno) slazem se u svakom slucaju. hence, mama i deda mraz


ma ne, nije da ne volim - nego kažem "štaimaveze" kad ionako ne važi za mene.
a volim da mi gataju, kako ne volim

Re: na kraju krajeva...

ako ovako nastavimo, SPC ce da nas se obe odrekne. cuvaj se
ana_radmilovic ana_radmilovic 09:18 02.01.2010

Re: na kraju krajeva...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ako ovako nastavimo, SPC ce da nas se obe odrekne. cuvaj se

ju, ju, daleko bilo

evo, nek sad nastave oni koji znaju nešto o temi, postavljenoj
gordanac gordanac 09:09 02.01.2010

srbija - par crtica

Novac, zdravlje i socijalizam

------------------

"Građani Srbije izdvajaju šest odsto od svog bruto nacionalnog prihoda za obavezno zdravstveno osiguranje, što je nešto niže nego u zemljama u okruženju i znatno niže nego u bogatim evropskim zemljama, koje troše od devet do dvanaest odsto, i u Americi koja troši čak 16 odsto svog BDP-a. Ali, Srbija ima i najniži BDP u Evropi, pa šest odsto od srpskog BDP-a iznosi 270 evra, a šest odsto od nemačkog BDP-a 5000 evra po glavi stanovnika. Stoga se procenat izdvajanja od BDP-a ne može uzeti kao realan parametar potrošnje, a tvrdnja da za zdravstvo izdvajamo mnogo, zasnovana samo na ovom parametru, bila bi krajnje površna. Ispravan zaključak bio bi da za zdravstvo izdvajamo nedovoljno da bismo finansirali sva naša očekivanja, ali da ekonomska moć zemlje i njenih građana u ovom trenutku ne dozvoljava veće izdvajanje. Međutim, potrebe građana za zdravstvenom zaštitom ne dozvoljavaju da to izdvajanje bude manje, jer manje izdvajanje neminovno znači manje plate zdravstvenih radnika, manju listu lekova, prazne apoteke, duže liste čekanja i donošenje gaze i konca u bolnicu, što je ne tako davno bila naša realnost.

--------------------

"Promena načina finansiranja zdravstvenih ustanova koji će se zasnivati na obimu i kvalitetu njihovog rada, koje predlaže MMF, a težnja je i Fonda zdravstvenog osiguranja, zahteva i konačno raskid sa reliktima socijalizma u Zakonu o radu i Zakonu o platama u javnim službama po kojima svi zaposleni u zdravstvu treba da imaju istu platu bez obzira na obim i kvalitet rada, a neradnika ne možete otpustiti. Ovo je i osnovni razlog što se u zdravstvu (kao i u celom javnom sektoru) u proseku nedovoljno radi, ali tako što jedan deo zaposlenih prekomerno radi, vođen isključivo sopstvenim osećanjem odgovornosti i entuzijazmom, a drugi deo malo ili nimalo jer takvo ponašanje teško može biti sankcionisano. Štaviše, nedavno se jedan direktor "drznuo" da otpusti vozača kola hitne pomoći koji je vozio u alkoholisanom stanju, ali mu je inspekcija rada po hitnom postupku naložila da ga vrati na posao. Stomatolozi koji nisu uspeli da pruženim uslugama zarade svoju platu na tržištu takođe su zaštićeni od strane suda koji je naložio zdravstvenim ustanovama da im isplate pun iznos plate. U uslovima ovakvih zakonskih rešenja, potvrđenih više puta stavovima suda, promena načina finansiranja mogla bi dovesti do kolapsa zdravstvenih ustanova i stvaranja dugova, jer bi RZZO ustanovi prenosio sredstva samo onoliko koliko su ustanove uradile. Ali, ustanova bi morala da obezbedi plate zaposlenima u skladu sa važećim propisima, bez obzira na to što isti nisu ostvarili rezultate rada i ne bi imala mehanizme da to promeni, te bi neminovno novac sa pozicije za lekove i grejanje morala da dâ na plate, ali onda ne bi u bolnici bilo lekova i grejanja, i šta smo dobili?!"

------------------------

"Uzmimo samo primer Hrvatske. Hrvatska, koja je u reforme ušla bez zadrške i, rekla bih, bez mnogo razmišljanja, a težeći da zadrži sva demagoški proklamovana prava, danas ima ogromne deficite.

(HZZO je najveći dužnik u Hrvatskoj i duguje 700 miliona evra), rast potrošnje i rast izdvajanja iz džepa (participacija za pregled kod lekara je 200 dinara, participacija za jedan bolnički dan je 1400 dinara, a ima sve one iste probleme od ranije (liste čekanja, neefikasnost …). "

------------------------

"To ne znači da sistem ne može i ne treba da bude znatno efikasniji i da reforme u sistemu zdravstvene zaštite i njenom finansiranju ne treba sprovesti, već da reforma koja će obezbediti da se za isto izdvajanje dobije više, uz zadržavanje finansijske održivosti sistema, podrazumeva temeljne reforme i u drugim segmentima javnog sistema."

--------------------------

Država - to smo mi sami

"Prosečna zarada u Srbiji iznosi oko 30.000 dinara, što znači da je prosečno izdvajanje za zdravstveno osiguranje po zaposlenom 6000 din. mesečno, čime on pokriva zdravstveno osiguranje za sebe i članove svoje porodice. Prosečan zaposleni za ceo svoj radni vek izdvoji oko 2,5 miliona din. Ovaj iznos jedva pokriva troškove lečenja dijabeta, može da pokrije troškove za godinu dana dijalize ili pola godine lečenja od leukemije i drugih onkoloških oboljenja, a oboleli od hemofilije troškove svog lečenja ne bi mogao da pokrije za deset života. Ipak u Srbiji, za razliku od Amerike, niko nije ostao bez insulina, dijalize ili lekova za hemofiliju, a hitna pomoć nema pravo da ikoga odbije zato što nema zdravstveno osiguranje."

----------------------------

Izdvajanja za zdravstvo - polemike

-----------------------------

Reforma zdravstvenog (a onda i penzijskog) osiguranja je ubedljivo najkomplikovaniji sektor za svaku državu (bez obzira na iznos BDP, na stepen razvijenosti, na tradiciju, na prethodna iskustva, ....fizičari bi rekli "too many parameteres",,,,ali se - menjati mora).
Možda nije toliko u pitanju "prosečna dužina života" (a jeste, primarno naravno i - to) koliko ukupan način organizacije sektora, konflikti s drugim propisima, stanje "stečenih prava", očekivanja, navike, stav struke "o sebi samima", svašta još...)
Biće o tome puno reči u Srbiji u godini koja dolazi, puno.


Re: srbija - par crtica

hvala, gordanac.

duzina zivota je jedan od surogata kojim se meri kvalitet zdravstvene zastite. jedan od. na zivotni vek uticu znacajno i navike, posebno ishrana i pusenje, faktori sredine, genetsko nasledje...koji se mogu smatrati confounding-om.

tako u uk, gde je kvalitet zdravstvene zastite barem nominalno isti za sve, prosecan zivotni vek stanovnika glazgova je 73 godine, za razliku od nacionalnog proseka od 79 godina.(gorane, nadam se da izbegavas deep fried mars bars, i slicne lokalne specijalitete)

interesantno je zapaziti na grafikonu da vece ulaganje ne znaci srazmerno duzi zivotni vek - bolji kvalitet zdravstvene zastite.

Re: srbija - par crtica

ako govorimo o srbiji, ja mislim da je najalarmantniji problem nedostatka mehanizama koji ce uziniti da ljudi snose odgovornost za svoje postupke. izgleda da ne postoji nacin da se garantuje sankcionisanje nepozeljnog ponasanja, ali to nije problem samo zdravstva, vec celokupnog srpskog drustva.
gordanac gordanac 09:35 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ako govorimo o srbiji, ja mislim da je najalarmantniji problem nedostatka mehanizama koji ce uziniti da ljudi snose odgovornost za svoje postupke. izgleda da ne postoji nacin da se garantuje sankcionisanje nepozeljnog ponasanja, ali to nije problem samo zdravstva, vec celokupnog srpskog drustva.

Dixi
To i - pojmaroši. I - neznanje, na mestima gde ne bi smelo da ga bude, nikako.

Re: srbija - par crtica

sta tacno mislis pod "pojmarosi"? cisto da znam da sam dobro razumela
gordanac gordanac 09:55 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
sta tacno mislis pod "pojmarosi"? cisto da znam da sam dobro razumela

Ljude ponosne na sopstveno neznanje, na sopstvene predrasude, često formalno vrlo obrazovane ljude koji poseduju isključivo i sasvim "nekorisno" znanje, ljude koji smatraju da ne treba da uče celog života, ljude koji o sebi misle mnogo bolje nego što oni to ustvari jesu, ljude koji sami sebe smatraju "veoma važnim", ljude koji - pojma nemaju, ustvari, skoro pa ni o čemu, ali - imaju vrlo čvrst stav o - svačemu. Strašno zanimljiva fela i na žalost - prilično česta.
Pojmaroš - pojma nema i misli da se to ne vidi, naprotiv.
angie01 angie01 10:00 02.01.2010

Re: srbija - par crtica


Ljude ponosne na sopstveno neznanje, na sopstvene predrasude, često formalno vrlo obrazovane ljude koji poseduju isključivo i sasvim "nekorisno" znanje, ljude koji smatraju da ne treba da uče celog života, ljude koji o sebi misle mnogo bolje nego što oni to ustvari jesu, ljude koji sami sebe smatraju "veoma važnim", ljude koji - pojma nemaju, ustvari, skoro pa ni o čemu, ali - imaju vrlo čvrst stav o - svačemu. Strašno zanimljiva fela i na žalost - prilično česta.
Pojmaroš - pojma nema i misli da se to ne vidi, naprotiv.


pa ovo k'o sken vlade & poslanika!:)))

Re: srbija - par crtica

gordanac
Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
sta tacno mislis pod "pojmarosi"? cisto da znam da sam dobro razumela

Ljude ponosne na sopstveno neznanje, na sopstvene predrasude, često formalno vrlo obrazovane ljude koji poseduju isključivo i sasvim "nekorisno" znanje, ljude koji smatraju da ne treba da uče celog života, ljude koji o sebi misle mnogo bolje nego što oni to ustvari jesu, ljude koji sami sebe smatraju "veoma važnim", ljude koji - pojma nemaju, ustvari, skoro pa ni o čemu, ali - imaju vrlo čvrst stav o - svačemu. Strašno zanimljiva fela i na žalost - prilično česta.
Pojmaroš - pojma nema i misli da se to ne vidi, naprotiv.

a, to! :-D
angie01 angie01 10:08 02.01.2010

Re: srbija - par crtica


"Prosečna zarada u Srbiji iznosi oko 30.000 dinara, što znači da je prosečno izdvajanje za zdravstveno osiguranje po zaposlenom 6000 din. mesečno, čime on pokriva zdravstveno osiguranje za sebe i članove svoje porodice. Prosečan zaposleni za ceo svoj radni vek izdvoji oko 2,5 miliona din.



to otprilike znachi- da je vecina ljudi u Srbiji siromashna i da po postojecem zdrastvenom sistemu nije sposobna, (dostojna), da se kavlitetno lechi-za razliku od one manjine, koja sve to jeste!
angie01 angie01 10:34 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

duzina zivota je jedan od surogata kojim se meri kvalitet zdravstvene zastite. jedan od. na zivotni vek uticu znacajno i navike, posebno ishrana i pusenje, faktori sredine, genetsko nasledje...koji se mogu smatrati confounding-om.


meni deluje da je chovek krenuo nekim prilichno nehimanim-neprirodnim putem, s jedne strane razvio je tehniku & tehnologiju, a sa druge strane potpuno sebe ubacio na fabrichku traku-uopshte ne vidim da je vodio rachuna da isposhtuje neke svoje bioloshke potrebe-potrebnu kolichinu odmora, neotpornost na stres, izbalansiranu ishranu, dovoljno technosti, manje zagadjenja,.....pa onda u svom veku, chovek svakoga dana destruktivno prelazi granice svojih prirodnih parametara,(nema sklada i balansa),..medicina samo sanira neke posledice- a farmaceutske industrije pune dzepove:)))-prosto neki drugi koncept od ovog postojeceg- neki "humanizam & renesansa" bi uz postojeca znanja lechenja, verovatno doneli bolje rezultate- al to ne odgovara onima koji vrte ovu kuglu.
filantrop filantrop 11:01 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Ipak u Srbiji, za razliku od Amerike, niko nije ostao bez insulina, dijalize ili lekova za hemofiliju, a hitna pomoć nema pravo da ikoga odbije zato što nema zdravstveno osiguranje."


Ovo jednostavno nije tacno, pre ce biti da u Srbiji ima onih koji su insulin morali da placaju iz dzepa, licno znam neke ljude koji su lekove morali da doneose iz BUdimpeste.
U Sad postoji zakon po kome ni jedna bolnica ne moze da odbije bolesne ljude, za najsiromasnije je obezbedjen Medicaid i Medicare, koji koristi i oko 60% penzionera. Hitna pomoc dolazi po pozivu , nigde se prilikom poziva ne utvrdjuje da li je neko osiguran ili ne i da li moze da plati ili ne. Hitna te donese u bolnicu i za uslugu ti posalje racun a a ko nema novca da ga plati, uglavnom nista, racuni stizu . SVE bolnice u SAD na kraju godine otpisuju milione dolara koje ne mogu da naplate. Prema mojim saznanjima, u Teksasu, gde ima mnogo nelegalnih imigranata, mnogi od njih su bili leceni iako se znalo da nikad nece moci da plate. Mnogi neosigurani ili nedovoljno osigurani dolaze u hitnu za lecenje najbanalnijih bolesti , znajuci da hitna pomoc po zakonu ne sme da ih odbije, cime opterecuju hitnu.
Ja ne kazem da je sve ovo dobro, samo kako to izgleda u praksi. Po mom skromnom misljenju, nema goreg sistema zdravstva nego sto je srpski- na papiru imas sve a prakticno...?
Srpski sistem je totalno zavisan od privrede pa posto je privreda losa , budzet je tanak pa je i lecenje takvo.
I u Srbiji se mnogo toga placa van obaveznog osiguranja koje neke usluge ne moze da obezbedi, pa ne znam po cemu je americki sistem suroviji od srpskog.

Budite sigurni, da je neko bolestan u SAD umro na vratima bolnice koja nije htela da ga primi, te slike bi obisle svet kao ekskluziva.
Americki sistem nije dobar ali nije ni najgori, opstao je ovako dugo jer je za najveci broj Amerikanaca zapravo sasvim dobar. Ovakve bombasticne izjave - daj eneko ostao bez lekova za hemofiliju - su jadan izgovor jer ih opovrgava cinjenica koju stalno pominje npr Drug clan koji stalno potencira 18 000 koji su umrli bez lecenja, (da su u tolikom broju ostali bez lekova za hemofiliju i insulina broj pomrlih bi bio znatno veci, ne?) skandal bez sumnje, ali me zanima koliko je njih pomrlo u Srbiji zbog ovakvog sistema zdravstva, gde se donose lekovi u bolnicu koja ih nema, gde su visemesecni redovi za snimanja i u kome nikad ni jedan lekar nije odgovarao zbog lekarske greske koje su , kao i u svakom poslu u jednom % neminovne. Nikad necemo saznati jer nikakva statistika ne postoji. Korupciju ne bih ni da pominjem koja u SAD prakticno ne postoji.
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:30 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Ljude ponosne na sopstveno neznanje, na sopstvene predrasude, često formalno vrlo obrazovane ljude koji poseduju isključivo i sasvim "nekorisno" znanje, ljude koji smatraju da ne treba da uče celog života, ljude koji o sebi misle mnogo bolje nego što oni to ustvari jesu, ljude koji sami sebe smatraju "veoma važnim", ljude koji - pojma nemaju, ustvari, skoro pa ni o čemu, ali - imaju vrlo čvrst stav o - svačemu. Strašno zanimljiva fela i na žalost - prilično česta.
Pojmaroš - pojma nema i misli da se to ne vidi, naprotiv.


E, ala si ga definisala - alal ti ćufte!
Or'ginal!
Krugolina Borup Krugolina Borup 12:32 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Biće o tome puno reči u Srbiji u godini koja dolazi, puno.


Krajnje je vreme.
dunja73 dunja73 12:33 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

na sopstvene predrasude, često formalno vrlo obrazovane ljude koji poseduju isključivo i sasvim "nekorisno" znanje, ljude koji smatraju da ne treba da uče celog života, ljude koji o sebi misle mnogo bolje nego što oni to ustvari jesu, ljude koji sami sebe smatraju "veoma važnim", ljude koji - pojma nemaju, ustvari, skoro pa ni o čemu, ali - imaju vrlo čvrst stav o - svačemu.




Mnogi budu skolski obrazovani samo , sto ne znaci da su obrazovani ..
Nekorisno znanje - ako nema "direkt konzumacije " nazalost , kod nas
se tako odvijalo poslednjih decenija , sto je opet faktor drzave, a i navika .

I ako nema Celozivotnog ucenja ( u svim segmentima , ali bas svim ) ispada se iz sina , i zato imamo to sto imamo ..
angie01 angie01 12:55 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

E, ala si ga definisala - alal ti ćufte!
Or'ginal!


a najsladje je, shto svako misli da su to svi drugi, samo ne on!
mariopan mariopan 16:39 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

na papiru imas sve a prakticno...?

Prakticno :

Hitna pomoc dolazi samo ako imas uput, inace placas prevoz 1300 dinara na svaki zapoceti sat. Bilo prosle godine kada su mi zatrebali a sada ne znam tacno koliko je to.

Ne dolazi za ljude starije od nekih godina, starce i hronicne bolesnike, dolazi samo ako je zivotno ugrozen.

Lekari odbijaju da prime u bolnicu stare ljude cak i ako su u komi - ja dozivela kada sam tetku odvezla u bolnicu, ona u komi a doktorka hoce da je vrati kuci - srecom, secer joj je bio tako visok da je morala da ostane.

Odbili da je prime na VMA iako je njihov osiguranik i zivotno ugrozena, umrla je posle dan i po a proveli smo celo popodne na klinici ubedjujuci se sa doktorima koji su je vracali kuci - razlog - stara je.

Nedovoljan je kapacitet nekih ustanova u kojima bi tako teski bolesnici, i stari ljudi, ziveli do poslednjeg dana, (dok su u bolnicama mahom prazni kreveti) a da imaju lekarsku negu koju im ukucani vise ne mogu pruzati jer su nestrucni i nekompetentni.Takvih pacijenata ima mnogo, bolnice ih ne primaju a sobe zvrje prazne, sestre sede po sobama i piju kafu a bolesnike vracaju kuci jer su stari ili tako tesko bolesni da bi oko njih morali mnogo da rade.


Na drugoj strani, perfektno funkcionise kucna nega i pomoc nepokretnim bolesnicima,lekari dolaze kuci, svaka pomoc se pruza na licu mesta isplata "tudje pomoci i nege" u novcu, jer tim bolesnicima treba mnogo toga sto prosecna porodica sa svojim primanjima ne bi mogla da priusti bolesniku i oni bi dodatno trpeli, sto je itekako ublazeno ovim dodatkom. Nije veliki, ali je znacajan svima koji su imali takvog bolesnika.
stasava stasava 17:43 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ako govorimo o srbiji, ja mislim da je najalarmantniji problem nedostatka mehanizama koji ce uziniti da ljudi snose odgovornost za svoje postupke. izgleda da ne postoji nacin da se garantuje sankcionisanje nepozeljnog ponasanja, ali to nije problem samo zdravstva, vec celokupnog srpskog drustva.

Upravo tako! Sta uraditi kada ne postoji volja za uspostavljanjem tih mehanizama, da li to znaci da situacija u kojoj niko ne snosi odgovornost za svoje postupke treba da se oduzi u nedogled? Mi cemo morati da prihvatimo preporuke MMF-a o finansiranju zdravstvenih ustanova proporcionalno obimu i kvalitetu posla. Lepo nam je gordanac sve objasnila, ali ako je Hrvatska ishitreno usla u reforme, gde smo mi i cemu mozemo da se nadamo? Pa jos Zakon o radu koji stiti bahate i neodgovorne, pa sudstvo...Ako znamo da se kod nas neodgovornim ponasanjem zdravstvenih radnika , bilo kada su u pitanju lekarske greske ili nesto drugo, bavi iskljucivo Zdravstvena inspekcija kao deo Ministarstva zdravlja, bez postojanja ijednog nezavisnog tela, ne cudi sto sankcije zapravo i ne postoje. Profesor medicinskog prava, dr Jakov Radisic, preneo je presek stanja u nemackoj, sa statistickim podacima o broju lekarskih gresaka u toj zemlji, okoncanih sudskih procesa, o svemu bitnom. Kod nas cak ne postoji ni volja za razgovorom. Odmah se sve okarakterise kao besomucna prozivka i hajka bele mantile. Naravno, kada je prisutan osecaj krivice, prisutan je strah i otpor, kada je prisutan strah i otpor i vriska je zestoka. Dok bude otpor u toj meri prisutan u Ministarstvu zdravlja, izvestaji komisija i sudskih vestaka ce da budu zamagljeni i stittice krive. MH zna mnoge istinite horor price, sa konkretnim imenima i akterima, sve je to i objavljivala, pa da li se iko iz Ministarstva zdravlja ozbiljno, bas OZBILJNO pozabavio time, proverio, saslusao, popricao? O sankcionisanju da ne pricam. Mislim da visina plate nije u direktnoj srazmeri sa kvalitetom obavljanja posla, mada ne zelim da negiram znacaj visine plate. Javna je tajna da kod nas ginekolozi van plate imaju znacajan priliv novca. I ?Znaci, poenta je u uspostavljanju mehanizama, odavno smo se svi slozili sa tim, ali kada, ko i kako?

Re: srbija - par crtica

angie01
duzina zivota je jedan od surogata kojim se meri kvalitet zdravstvene zastite. jedan od. na zivotni vek uticu znacajno i navike, posebno ishrana i pusenje, faktori sredine, genetsko nasledje...koji se mogu smatrati confounding-om.


meni deluje da je chovek krenuo nekim prilichno nehimanim-neprirodnim putem, s jedne strane razvio je tehniku & tehnologiju, a sa druge strane potpuno sebe ubacio na fabrichku traku-uopshte ne vidim da je vodio rachuna da isposhtuje neke svoje bioloshke potrebe-potrebnu kolichinu odmora, neotpornost na stres, izbalansiranu ishranu, dovoljno technosti, manje zagadjenja,.....pa onda u svom veku, chovek svakoga dana destruktivno prelazi granice svojih prirodnih parametara,(nema sklada i balansa),..medicina samo sanira neke posledice- a farmaceutske industrije pune dzepove:)))-prosto neki drugi koncept od ovog postojeceg- neki "humanizam & renesansa" bi uz postojeca znanja lechenja, verovatno doneli bolje rezultate- al to ne odgovara onima koji vrte ovu kuglu.


danas sam procital odlican clanak: "the secret to living a good life". radi se o longitudinalnoj studiji srece na 218 ljudi tokom 72 godine. zakljucak dr Vaillant-a je da ono sto igra najznacajniju ulogu u sreci su odnosi sa drugim ljudima, preciznije -socijalna prilagodljivost. ma, to zasluzuje jedan poseban blog, ali koga zanima moze da pogleda ovde
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:39 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

U Sad postoji zakon po kome ni jedna bolnica ne moze da odbije bolesne ljude, za najsiromasnije je obezbedjen Medicaid i Medicare, koji koristi i oko 60% penzionera. Hitna pomoc dolazi po pozivu , nigde se prilikom poziva ne utvrdjuje da li je neko osiguran ili ne i da li moze da plati ili ne. Hitna te donese u bolnicu i za uslugu ti posalje racun a a ko nema novca da ga plati, uglavnom nista, racuni stizu . SVE bolnice u SAD na kraju godine otpisuju milione dolara koje ne mogu da naplate. Prema mojim saznanjima, u Teksasu, gde ima mnogo nelegalnih imigranata, mnogi od njih su bili leceni iako se znalo da nikad nece moci da plate. Mnogi neosigurani ili nedovoljno osigurani dolaze u hitnu za lecenje najbanalnijih bolesti , znajuci da hitna pomoc po zakonu ne sme da ih odbije, cime opterecuju hitnu.

istina. znam iz priča ljudi koje sam ovde u texasu srela. nažalost ima onih koji misle da ti ljudi ne zaslužuju da ih bolnica primi i sad se naravno bune i protiv novih primena u zdravstvu koje sprema obamina administracija. kazu svakako oni najsiromašniji i bez niakvog osiguranja imaju resenje jer kad dođe ono najgore oni su zbrinuti, jer ne moze nitijedna bolnica da ih vrati onako bolesne. kod nas u gradu se zna da ako ti treba hitna pomoc bolje je ici u juznom delu grada gde nema toliko imigranata pa time nema ni onih koji dolaze tu iz sasvim banalnih razloga.

Re: srbija - par crtica

najznacajniji uticaj na zivotni vek nema pruzanje hitne medicinske pomoci kad zagusti, vec redovne, najcesce na nivou prevencije koja tim gradjanima nije dostupna. onaj koji nema zdravstveno osiguranje, a ima dijabetes npr nece jednom u 6 meseci otici na pregled, screening za retinopatiju, podesavanje terapije, redovno kupovati gomilu lekova etc. tu je razlika
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 19:55 02.01.2010

Re: srbija - par crtica

sad će i to obama da sredi i sve 5!
chicadacha chicadacha 19:30 03.01.2010

Re: srbija - par crtica

malo je offtopic....izvinjavam se zbog toga, ALI....moram!

Ne razumem zašto se ne bi usvojio neki od već postojećih, kroz praksu proverenih sistema. Da li je zaista toliko komplikovano uvesti tržišni princip funkcionisanja zdravstvenog osiguranja? Je li moguće da u Nemačkoj postoji preko 150 zdravstvenih osiguranja, a u Srbiji jedno. Kako je moguće da postoji 30-40 osiguravajućih društava koje obezbedjuju različite vidove osiguranja (kola, životno i štatijaznam), a samo jedno i to državno, kada je zdravstvo u pitanju. I još na čelu tog osiguranja žena iz Delte, partijski kadrovčik, u tesnoj saradnji s ministarstvom. Kako se to odredjuju paušalne cene operacija u kojima čak ni materijal po tržišnim cenama nije sadržan, a gde je rad i interes kuće?

Istina je da zapravo nikada nikakve reforme nije bilo, osim eventualno reforme računa pojedinaca iz sistema. Drugo su kvaziprojekti i inicijative...

Onaj ko bi trebalo da na to utiče, pre svega, jeste struka. Ali kako struku reprezentuju ljudi koji su, uglavnom, zadovoljni svojim životima (ako ne i platom, ono primanjima), a strahuju da bi po političkom osnovu (kako su delom i postavljani) mogli biti smenjeni, ništa se ne dešava i neće.
Istovremeno, ljudi s funkcijama u sistemu imaju najbolju moguću negu i zbrinjavanje. Redovno nisu smešteni s običnim smrtnicima, uz sve postojeće pogodnosti i lagodnosti kojim jedna ustanova raspolaže.

Sve dok UBPOK ne bude istražio ministrovanje (i račune i slamarice) pojedinaca i tužilaštvo na to bude adekvatno reagovalo, nastaviće se kao i do sada.


Goran Vučković Goran Vučković 01:07 05.01.2010

Razglednica iz Glazgova


tako u uk, gde je kvalitet zdravstvene zastite barem nominalno isti za sve, prosecan zivotni vek stanovnika glazgova je 73 godine, za razliku od nacionalnog proseka od 79 godina.(gorane, nadam se da izbegavas deep fried mars bars, i slicne lokalne specijalitete)

Nisam još to probao - ko zna, možda mi se svidi

A jesi li čula za predgrađe Glazgova zvano Calton (prosečni vek 54 godine)? Glazgov je, inače, svetska "prestonica srčanog udara" (za žene).

Pa ko ga ne bi vol'o?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana