Tarzan, Roki Balboa, Brus Li, Samanta Fox...A ja cekam Kisa!

Tibor Jóna RSS / 15.11.2007. u 11:47

... svi ovi likovi popularne kulture imaju ili ce u najskorije vreme dobiti svoje spomenike u nekom od delova exSFRJ. Fenomen je toliko zanimljiv da se cak i New York Times njime bavio. List je objavio pozamasan tekst o novim balkanskim spomenicima.

Ja cu da stranu da metnem cinjenicu da je izasao tekst o necemu sto smo ovde na exYU prostorima uradili a sto nije "etno" , "izvorno" i da smo (konacno) napravili nesto sto jasno i bez problema, jezikom univerzalno prihvacenih simbola, komunicira sa ostatkom sveta, te da je neko napisao nesto o tome. Komunikoloshki ekscesu par excellance!

E sad - vizuelna umetnica Milica Tomic je fenomen kao "opasnu igru koja preti da zameni nasu kulturu miki mausom".

Cudno kako ni NYT ni profesorica Tomic nisu dosli na ideju da se ovkavim spomenicima ispoljava upravo otpor kulturnom mejnstrimu na exYU prostorima? Kako su spomenici (mozda ne od samog pocetka ideoloski definisani i profilisani kao ideja) stav protiv svega onog sto se na prostorima exYU nudi upravo pod kovanicom izuzetno sumnjivoga sadrzaja kao sto je to slucaj sa kovanicom - "nasa kultura"!

Cudno mi je kao isto niko nije pomislio da u drustvima u kojima caruju drzavni kriminal, korupcija, nepotizam, mafije, monopoli, mrznja, prevara, licemerje, poniznost, laz i td. postavljanje spomenika ljudima koji su samo radili svoj posao, pritom obavljajuci ga posteno, fer i casno, bez muvanja, mufljarenja, ushljarenja, falshiranja - fudbalskim recnikom - stavljali srce na teren - pritom, cisto srce, sto bi rekao Jozsef Attila - predstavlja tihi bunt protiv postojeceg sistema vrednosti i vapaj za jednim novim boljim svetom u kojem ce fer play i postenje, borba protiv zla, najopstije shvacenog, biti pocetna pozicija drustvenih akcija.

Brus (da, znam da je on lik iz maste, hvala lepo) izadje, nashopa 200 zlikovaca, spasi devojku, zaljubi se u nju tokom procesa, odvede je do mame Li i tate Li, predstavi curu, prstenuje, ozeni, rode se bebe Li, krenu u skolu, balet i engleski... Idila! Slazem se i da je u ovome suvise stereotipa, rodnih najpre, ali tako je kako je.

U svakom slucaju, pre sam za Rokija nego za Jashu. Jer, kada mi vec nemamo ljude koje mozemo da metnemo na pijedestal, a da tamo predstavljaju fer, posteno, slobodoljublje od kojeg niko ne gine, itd. i sl. sto da ne onda Brus. A voleo bi da dignu i jedan spomenik Kishu. Ispred SANU, a ledjima im okrenut!

A voleo bi i da ispred Fakulteta politickih nauka vidim spomenik Hansu i Sophie Scholl. 

Do tada, udri Brus Li, cepaj Brus Li... Od necega se moralo poci (a ovo uopste nije lose) ...

 -------

Najiskrenije se izvinjavam prof. dr Zorici Tomic sto sam greskom njoj pripisao recenicu koja je zapravo intelektualno vlasnistvo Milice Tomic, vizuelne umetnice. Molim profesorku dr Tomic da primi ovo izvinjenje i moje najiskrenije kajanje sto sam previdom doveo deo citalaca i citateljki bloga u zabludu da se radi o njenoj ideji i formulaciji. Nikakve zle namere nije bilo, te molim da mi se i u to poveruje.

 Takodje, dugujem izvinjenje i svima onima koji su procitali ovaj tekst i pomislili da se i zaista radi o prof. dr Zorici Tomic.

Hvala! 



Komentari (40)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 12:04 15.11.2007

Spomenik

"A voleo bi da dignu i jedan spomenik Kishu."
To je dobar predlog. Za mesto će vidimo).
"komunikoloshkinja i profesorica Filoloskog fakulteta u Beogradu prof. dr Zorica Tomic"
Učinilo mi se da smo sa ovakvim rogobatnim nazivima zanimanja završili.
nemanjag nemanjag 12:27 15.11.2007

PETICIJA!

Ajmo neku peticiju, ovo za Kisa je stvarno dobra ideja...

A i hocu spomenik Yodi... Ispred Vlade?
"The dark side I sense in you!"
...nesto kao ono "samo vas gledamo"...?
Tibor Jóna Tibor Jóna 12:38 15.11.2007

Re: PETICIJA!

nemanjag
Ajmo neku peticiju, ovo za Kisa je stvarno dobra ideja...

A i hocu spomenik Yodi... Ispred Vlade?
"The dark side I sense in you!"
...nesto kao ono "samo vas gledamo"...?


moze, potom, lignjoslav lignja ispred DSS-a....

gusztav ispred ds-a
jinks jinks 12:52 15.11.2007

Samonikli spomenici

Mozda je interesantno i to sto su ovi spomenici samonikli ... grade se od dobre volje i priloga gradjana. Pitanje i kome bi bili posveceni samonikli spomenici u vreme prethodne drzave ... da ih je bilo.
Dax Dax 13:02 15.11.2007

Preozbiljnost srpskih kriticara drustva

komunikoloshkinja i profesorica Filoloskog fakulteta u Beogradu prof. dr Zorica Tomic prokomentarisala je fenomen kao "opasnu igru koja preti da zameni nasu kulturu miki mausom".Nisam bas siguran ni da je Mickey Mouse los momak.Eno u prvom crtanom ga napadao Daba i terao ga da ljusti krompir a on jadan jos pregurao i WWII pa Vijetnam pa ko zna sta sve a i dalje nas zabavlja.I tako vec 80 godina.
A sta smo mi radili?E to je pitanje doktorko Tomic!Nije sve bas tako crno-belo kao u ponekim knjigama,na kraju krajeva ne obavezuje li vase znanje i zvanje malo opreznije poglede spram "spomenika".Ili svi moramo biti smrtno ozbiljni sa svojim "naprednim" pogledima kao braca rusi od 45' na ovamo.Te truli zapad,te antihrist vlada,te pornografija-sacuvaj boze,no coca-cola ,no sex & drugs & rock 'n' roll....Samo su oni i MI znali sta je kultura bog' te vido,valjda smo zato ovako duhovno dogurali i mi i Oni..
A koliko ja vidim Mickey je i dalje isti.
asterix asterix 00:02 19.11.2007

Re: Preozbiljnost srpskih kriticara drustv

Sve je to predvideo i isprovocirao stari dobri Dzef Kuns.

Kazezoze Kazezoze 13:26 15.11.2007

a mogli bi

napraviti spomenike po uzoru na glumce iz ovog filma



Dejan Stanković Dejan Stanković 14:32 15.11.2007

Trazan je

zasluzio!
jinks jinks 15:52 15.11.2007

Re: Trazan je

Zasluzio je i Bob Rok
Dejan Stanković Dejan Stanković 19:14 15.11.2007

Re: Trazan je

slazem se. I bob je zasluzio.
Radojicic Radojicic 09:27 16.11.2007

Re: Trazan je

i ja se slazem da je Bob zasluzio


mada vise odgovara Jeremija i to negde ispred Skupstine i odmah do njega Nosonja



a u Skupstini moze Sir Oliver, onaj halo Bing kako brat, cena prava sitnica

I predlazem Milicu Tomic za rukovodioca projekta

asterix asterix 23:48 18.11.2007

Re: Trazan je

Skupshtina da dobije veliku troshnu drvenu tablu, iznad glavnih vratnica, ispisanu starom troshnom chetkom- cvijecarnica.

Ispod nje a pred ulazom sendvich tabla kao kod restorana: Danas 4-7pm raspodijela plijena po sistemu jedan tebi, dva meni.

Na vrhu stepenishta triptih statua jednog te istog kalupa, tri djebela vjecnika.

Simbolizuju bezlichnost gramzivost i reinkarnaciju istih..., kao fantomi.

Stepenishte obloziti debelim staklom ispod kojeg bi kamen i plochnik ispred vijecnice bio oblozen krvavim novcem. Otirache zameniti onim u obliku bijednika tj obicha jebena biracha koji bi cvilio kad mu se stane na liedja.
tom tom 14:45 15.11.2007

odlično gledište

Nisam do sada ovaj fenomen gledao, iz ovog ugla. Preporuka.
Igor Mihaljevic Igor Mihaljevic 14:46 15.11.2007

Bravo Tibore majstore

"moze, potom, lignjoslav lignja ispred DSS-a....

gusztav ispred ds-a"


Pritom, Gustav obavezno da ima neki zvuccni uredjaj u postamentu koji svira uvodnu sspicu iz crtanog...:)))))

BTW, kada sam letos bio u Mostaru odem ti ja prvo kod Brusa Lija, heroja rane i pozne mladosti te nezrele zrelosti, kad nechess majci, odnesen na remont. Prvo su mu ukrali nunccake (?!?!?!), zatim odvalili ruke, issarali ga... Pitam lika iz "zelenila", alo, ccovecce, pa zar je dosslo vreme da se kradu nunccake sa spomenika, a tip mi ’ladno kazze "pa ssta hochess, kradu ljudi ssahtove i cele skulpture, koga boli za nunccake....
Igor Mihaljevic Igor Mihaljevic 14:52 15.11.2007

Dok ne zaboravim...

...razglabam o ccudnoj smrti Brusa Lija s dokolim mostarskim prodavcem drangulija. Kazze meni gari:

"Chuj ba, kakva crna bolest ?! Pa jes vidio to tijelo, ssta se tu mozz’ razboljet, eeh jarane.....
oldtajmer oldtajmer 15:54 15.11.2007

NYT

Fenomen je toliko zanimljiv da se cak i New York Times njime bavio. List je objavio pozamasan tekst o novim balkanskim spomenicima.


moze citat?
nsarski nsarski 16:36 15.11.2007

Re: NYT

moze citat?

Pre 4 dana NYT
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:30 15.11.2007

spomenik junaku naseg doba

Time Bandit Time Bandit 19:49 15.11.2007

Jadna je ova zemlja

gde stranci treba da otkriju nehumano postupanje sa bolesnicima i ocajne uslove u tim ustanovama.
Ne razmislja se o novcanoj pomoci i volontiranju da bi se stanje koliko toliko popravilo.
Ovde se razmislja / razmatra kome podici spomenik Paji Patku ili Samanti Fox...
ceda_urosevic ceda_urosevic 02:09 16.11.2007

Re: Jadna je ova zemlja

Koliko ste Vi novcano pomogli i u kom udruzenju volontirate?
Mogao sam i da ne napisem nista, ali mi je od ovih lekcija malo dosadno - slazem se, situacija je uzasna, ali nisu BAS za sve bloggeri krivi...
Time Bandit Time Bandit 06:06 16.11.2007

Re: Jadna je ova zemlja

Predjite za trenutak u Lidiino dvoriste - blog "Mucenje kao lecenje" i pogledajte komentare tamo.
Ima i nekih predloga koji bi mogli da "rade". U svakom slucaju Vas "input" kao i drugih blogera bi mogao biti od koristi.

Jednostavno, protestvovati protiv tarabe u Izraelu, a iscudjavati se ocajnom situacijom u sopstvenoj kuci je blago receno neodgovorno...

Uzgred, pomazem raznoj deci u svetu (nerazvijenom), drustvima za zastitu zivotinja i prirode, a mogao bih i deci u Srbiji ( samo ako sam uveren da ta pomoc ide u punom iznosu na pravu adresu).
Time Bandit Time Bandit 13:50 16.11.2007

Re: Jadna je ova zemlja

Izvinjavam se na nepreciznosti, u recenici gore bi trebalo da stoji:

" Ovde, [b][/b]u Srbiji, ...

Nije mi bila namera da spocitavam bilo sta blogerima (smatram ih obavestenijim i svesnijim delom drustva).

Uzgred, potpuno se slazem sa komentarom Radojcica nize dole...
vucko vucko 22:30 15.11.2007

Još jedan junak naše mladosti



Tj. dva
Dax Dax 01:00 16.11.2007

Re: Još jedan junak naše mladosti

vucko
Tj. dva

Boga mi ja sam Koko Bil-a voleo procitati.Jedno vreme u osnovnoj skoli sam isao u gradsku biblioteku samo zbog njega.
Radojicic Radojicic 07:59 16.11.2007

...

Cudno kako ni NYT ni profesorica Tomic nisu dosli na ideju da se ovkavim spomenicima ispoljava upravo otpor kulturnom mejnstrimu na exYU prostorima? Kako su spomenici (mozda ne od samog pocetka ideoloski definisani i profilisani kao ideja) stav protiv svega onog sto se na prostorima exYU nudi upravo pod kovanicom izuzetno sumnjivoga sadrzaja kao sto je to slucaj sa kovanicom - "nasa kultura"!

Cudno mi je kao isto niko nije pomislio da u drustvima u kojima caruju drzavni kriminal, korupcija, nepotizam, mafije, monopoli, mrznja, prevara, licemerje, poniznost, laz i td. postavljanje spomenika ljudima koji su samo radili svoj posao, pritom obavljajuci ga posteno, fer i casno, bez muvanja, mufljarenja, ushljarenja, falshiranja - fudbalskim recnikom - stavljali srce na teren - pritom, cisto srce, sto bi rekao Jozsef Attila - predstavlja tihi bunt protiv postojeceg sistema vrednosti i vapaj za jednim novim boljim svetom u kojem ce fer play i postenje, borba protiv zla, najopstije shvacenog, biti pocetna pozicija drustvenih akcija.


Pa rekao je to Mileta Prodanovic dole sasvim pri kraju teksta u NYT, link gore kod Nsarskog

Tibor Jóna Tibor Jóna 08:25 16.11.2007

Re: ...

Radojicic
Cudno kako ni NYT ni profesorica Tomic nisu dosli na ideju da se ovkavim spomenicima ispoljava upravo otpor kulturnom mejnstrimu na exYU prostorima? Kako su spomenici (mozda ne od samog pocetka ideoloski definisani i profilisani kao ideja) stav protiv svega onog sto se na prostorima exYU nudi upravo pod kovanicom izuzetno sumnjivoga sadrzaja kao sto je to slucaj sa kovanicom - "nasa kultura"!

Cudno mi je kao isto niko nije pomislio da u drustvima u kojima caruju drzavni kriminal, korupcija, nepotizam, mafije, monopoli, mrznja, prevara, licemerje, poniznost, laz i td. postavljanje spomenika ljudima koji su samo radili svoj posao, pritom obavljajuci ga posteno, fer i casno, bez muvanja, mufljarenja, ushljarenja, falshiranja - fudbalskim recnikom - stavljali srce na teren - pritom, cisto srce, sto bi rekao Jozsef Attila - predstavlja tihi bunt protiv postojeceg sistema vrednosti i vapaj za jednim novim boljim svetom u kojem ce fer play i postenje, borba protiv zla, najopstije shvacenog, biti pocetna pozicija drustvenih akcija.

Pa rekao je to Mileta Prodanovic dole sasvim pri kraju teksta u NYT, link gore kod Nsarskog



strava ako jeste. . tim bolje za sve nas.
sentinel26 sentinel26 11:00 16.11.2007

8. mart br. 2

Dan tolerancije je danas. Čestitam svima!

Po izveštaju medjunarodnih organizacija koje se bave ovim problemom, Srbija je na začelju u Evropi. Čestitam i njezi!

Medju novinarima i medijima u Srbiji ovaj dan nije baš izazvao neku dostojnu pažnju. Pogledajte i poslušajte pa ćete se uvjeriti lično.

Ministri i Vlada se nijesu ni zainteresirali za ovu temu a nijesu nikome danas prijetili.
Istina juče su pokazali svoju teorijsku naobrazbu o ovoj temi.

Srbija i tolerancija – može li statistika što da pomogne? Ako rečemo da 364 dana imamo vidnu netoleranciju i onda jedan dan javnu manifestaciju privrženosti toj civilizacijskoj vrijednosti, je li to nešto znači?
To gospodo ne liči čak ni na 8.mart, kada smo proslavljali što su žene bile 364 dana „ravnopravne“ a toga dana smo ih s jednim karanfilom oslobadjali svega.

Jesmo li stvarno i zašto smo na začelju?
- Netolerancija u Skupštini – prisutna i jako vidljiva;
- Netolerancija na poslu - prisutna i vidljiva;
- Netolerancija na sportskim terenima i stadionima – prisutna i vidljiva;
- Netolerancija u školama (i fakultetima) - prisutna i vidljiva;
- Netolerancija prema nacionalnim manjinama – prisutna i vidljiva;
- Netolerancija (extra) prema Romima – prisutna i vidljiva;
- Netolerancija prema gej-populaciji i inim grupama – svakodnevna (zverska);
- Netolerancija prema manjim vjerskim zajednicama – svakodnevna;
- Netolerancija prema drugačijem mišljenju – svakodnevna.

Šta mi možemo da učinimo?
Najprije da raščistimo da li treba nešto da činimo ili da čekamo da to nestane samo od sebe ili da dodje neko sa strane da nam to sredi.

Da dignemo glas protiv netolerancije tako što ćemo stalno ukazivati na oblike njene manifestacije i prozivamo odgovorne po imenu i prezimenu i (ili) funkciji.

Da se oblici (ne)tolerancije po modelu vojvode od zahrdjale kašike odbace i počnu primjenjivati evropski modeli i evropski standardi.
Ako krenemo ovim putem treba odmah da znamo da ćemo se zamjeriti poklonicima i svetom Nikolaju lično zbog pokušaja evropeizacije.
Jesmo li stvarno spremni da se zamjerimo njemu i onom drugom starijem svecu koji nas odozgore posmatraju. Tvorcima vjerske i nacionalne tolerancije se nije bezazleno zamjeriti. Pa nije ovaj mladji starijeg usporedjivao sa Hitlerom zbog ljepote (od njega je 101 puta bio ljepši) no zbog onoga što je on praktično radio.

Pa hoćemo li i možemo li gospodo?
Ne bih volio da se ugledamo na Skupštinu, jer ona je prvo postala nacionalni insttitut za „mentalitet“ a sada je u nju useljen i Buvljak.
b. stojanovic b. stojanovic 18:04 16.11.2007

"Nasa kultura " citanja i interpretiranja

The noted Serbian visual artist Milica
Tomic, for one, is concerned. She calls the statues "a dangerous joke
in which history is being erased and replaced by Mickey Mouse."

Ovo je citat iz NYT koji je komentator najpre pripisao Zorici Tomic. Kada je primetio da nije u pitanju Zorica napravio je preterano snishodljivo , zapravo vrlo agresivno izvinjenje Zorici Tomic. Naravno autor se nije setio da se izvini Milici Tomic. Stavise, uspeo je da kroz izvinjenje Zorici Tomiic uvredi Milicu Tomic nazivajuci njen iskaz ironicno "intelektualnom svojinom", posto je njen iskaz zapravo predmet njegove bespostedne kritike. Medjutim ono sto najvise zabrinjava , ono sto je najnasilnije i najuvredljivije, je autorova interpretacija iskaza vizuelne umetnice Milice Tomic . Bilo bi zanimljivo da autor samom sebi objasni kako je u ovom citatu nasao sintagmu "nasa kultura" koja ne da nigde ne postoji nego je potpuno suprotna onom sto je Milica Tomic rekla. Ona je zapravo rekla da je ova vrsta spomenika opasna sala koja brise istoriju , istorijsko secanje i zamenjuje ga Miki Mausom. Posto je autor citavu svoju tezu zasnovao na nepostojecem autoru i nepostojecoj sintagmi smatram da je red da najpre sebi a zatim i citaocima razjasni ovu seriju omaski i blago receno proizvoljnih interpretacija koje su nista drugo do tekstualni mizoginicni vandalizam.
Tibor Jóna Tibor Jóna 21:28 16.11.2007

Re: "Nasa kultura " citanja i interpretiranja

b. stojanovic
The noted Serbian visual artist Milica
Tomic, for one, is concerned. She calls the statues "a dangerous joke
in which history is being erased and replaced by Mickey Mouse."

Ovo je citat iz NYT koji je komentator najpre pripisao Zorici Tomic. Kada je primetio da nije u pitanju Zorica napravio je preterano snishodljivo , zapravo vrlo agresivno izvinjenje Zorici Tomic. Naravno autor se nije setio da se izvini Milici Tomic. Stavise, uspeo je da kroz izvinjenje Zorici Tomiic uvredi Milicu Tomic nazivajuci njen iskaz ironicno "intelektualnom svojinom", posto je njen iskaz zapravo predmet njegove bespostedne kritike. Medjutim ono sto najvise zabrinjava , ono sto je najnasilnije i najuvredljivije, je autorova interpretacija iskaza vizuelne umetnice Milice Tomic . Bilo bi zanimljivo da autor samom sebi objasni kako je u ovom citatu nasao sintagmu "nasa kultura" koja ne da nigde ne postoji nego je potpuno suprotna onom sto je Milica Tomic rekla. Ona je zapravo rekla da je ova vrsta spomenika opasna sala koja brise istoriju , istorijsko secanje i zamenjuje ga Miki Mausom. Posto je autor citavu svoju tezu zasnovao na nepostojecem autoru i nepostojecoj sintagmi smatram da je red da najpre sebi a zatim i citaocima razjasni ovu seriju omaski i blago receno proizvoljnih interpretacija koje su nista drugo do tekstualni mizoginicni vandalizam.


mizoginicni vandalizam. hit.
preterano snishodljivo. hit.
predmet teksta je milica tomic. hit.

vi ste ili marina tucakovic ili zdravko colic. od ovoliko hitnova tertius non datur.

elem, zao mi je sto ne mogu da pronadjem nase novine u kojima sam procitao vest o svemu ovome. NYT ne citam , niti se lozim da ga citam, niti iz teksta ispada da sam ga citao u originalu. Sve moje interpretacije poticu iz kratke vesti u nasim novinama koju sam procitao i koja me je inspirisala.

Pa sad - kultura / istorija - sin uppon my head. Mada covek ovde mora da vam oda prizanje za terminolosku rafiniranost i istancanost. Kultura ili istorija - ok - ali ja i dalje ne vidim kako to menja cinjenicu da gospodji Tomic, Milici ovog puta, promice bitna rezonabilija iza podizanja ovakvih spomenika ili kako razlika istorija/kultura u ovom slucaju utice na sustinsku kakvocu njene izjave u kojoj bi da stiti istoriju (kulturu) od istorije (kulture) same, pretpstavljajuci joj kvalitet koju ta istorija(kultura) nikako nema.

Iz Milice u Zoricu sam stigao lapsusom, bez zadnjih namera.

I tako....

Mizoginicni vandalizam, ovo moram da zapamtim.
b. stojanovic b. stojanovic 12:32 17.11.2007

Kultura zaborava

Ovo postaje zanimljivo!!! Autor i dalje ne oseca potrebu da se izvini Milici Tomic koju je on zamenio sa Zoricom Tomic i ciji je iskaz sa kojim polemise izmislio. Sada se ispostavlja ne da nije citao iskaz u originalu , nego iz nasih novina kojih se ne seca i nista ne zna i ne zeli da zna o izvoru u NYT . Pa upravo je Milicin iskaz ciljao na ovu vrstu brisanja istorije , nase neposredne aktualne istorije. Dakle autor se ne seca odakle je citao to sto je citao , ne zna u kakvoj je to vezi sa tekstom koji je citiran u nasoj stampi niti ga zanima ,ali sigurno zna da pise " nasa kultura" i sa tim polemise. Dakle sigurno je da u Milicinom iskazu ne postoji " nasa kultura" . Dobro , slozicu se da kultura i istorija za autorovu polemicnu tezu mogu da se koriste sinoninmno , ali gde je pronasao "nasa" , dakle nigde ne stoji ni "nasa" istorija ni " nasa " kultura. Medjutim, zanimljivo je da autor i dalje misli da kvalitet nase istorije, odnosno nase kulture ne zasluzuje nikakvu paznju. Pa sad pokusajte da razumete autora: on sam se ponasa kao neko ko je ignorant prema istoriji slucaja u koji se upetljao kao pile u kucinu, pobrkao imena, izmislio tudji iskaz , ne zna gde je to citao i kakve to veze ima sa onim odakle je to preneseno i ocekuje da istorija ima nekakav kvalitet. Osim toga u Milicinom iskazu se ne stiti ni istorija ni kultura ni nasa ni tudja nego se jednostavno konstatuje da se ovakvim spomenicima nastavlja sa vandalizmom brisanja istorijskog secanja. Kada je to rekla , a ona je neko ko se vec pet godina bavi projektom Spomenik, ona je mislila na brisanje istorije genocida, beskonacnog ubijanja i mucenja civila, bratoubilackih ratova, terora etnicke drzave, dakle brisanja neposredne i aktualne istorije koja ima kvaliteta i previse kvaliteta , genocidnog, bratoubilackog, drzavno teroristickog kvaliteta. Ako autor i dalje ne vidi da od tih "kvaliteta" ne treba skloniti pogled na miran skrin zaborava Miki Mausa , bice osudjen da se i dalje koprca u istoriji svog vlastitog zaborava brkajuci imena ljudi , onog sto su oni rekli , dakle zivece u svojoj Miki Maus blog kolumni u kojoj moze sve sam da izmisli ali da i dalje arogantno ocekuje da se kvalitetna istorija i kultura pojave mimo senilnog zaborava njegove vlastite aktualnosti.
Tibor Jóna Tibor Jóna 20:54 17.11.2007

Re: Kultura zaborava

b. stojanovic
Medjutim, zanimljivo je da autor i dalje misli da kvalitet nase istorije, odnosno nase kulture ne zasluzuje nikakvu paznju.


ala je vama lepo!

b. stojanovic

Pa sad pokusajte da razumete autora: on sam se ponasa kao neko ko je ignorant prema istoriji slucaja u koji se upetljao kao pile u kucinu, pobrkao imena, izmislio tudji iskaz , ne zna gde je to citao i kakve to veze ima sa onim odakle je to preneseno i ocekuje da istorija ima nekakav kvalitet.


a. licite mi na dokonog coveka kojemu je posto poto potrebna (cyber) kavga. Ako, to je super vid zabave, koji sam i sam upraznjavao, te razumem narajcanost na koncept. Samo napred, drago mi da sam od pomoci.

b. laskate mi prilicno pridajuci mom blogu znacaj koji mu cak ni ja ne pridajem. zasto?

c. sve da je rekla i "njihova bicikla" namesto "nasa kultura" Tomic Milica ipak ulazi u dijalog sa pozicije sumnje u potrebu da se dizu ovakvi spomenici, bas kao sto i ja ulazim u dijalog sa (njenom) skolom misljenja sa pozicijom da jeste potrebno dizati ovakve spomenike, kad je vec do dizanja doslo!


b. stojanovic

Osim toga u Milicinom iskazu se ne stiti ni istorija ni kultura ni nasa ni tudja nego se jednostavno konstatuje da se ovakvim spomenicima nastavlja sa vandalizmom brisanja istorijskog secanja.


Pa nece bas biti ni da koristi izraz historical memory.

b. stojanovic

Kada je to rekla , a ona je neko ko se vec pet godina bavi projektom Spomenik, ona je mislila na brisanje istorije genocida, beskonacnog ubijanja i mucenja civila, bratoubilackih ratova, terora etnicke drzave, dakle brisanja neposredne i aktualne istorije koja ima kvaliteta i previse kvaliteta , genocidnog, bratoubilackog, drzavno teroristickog kvaliteta.


Nakon ovakve analize misli Milice Tomic ja mogu da zakljucim da ste vi ili Milica Tomic, ili misli i misaone tokove Milice Tomic poznajete gotovo kao i ona sama. Koje je od ta dva?

b. stojanovic

Ako autor i dalje ne vidi da od tih "kvaliteta" ne treba skloniti pogled na miran skrin zaborava Miki Mausa , bice osudjen da se i dalje koprca u istoriji svog vlastitog zaborava brkajuci imena ljudi , onog sto su oni rekli , dakle zivece u svojoj Miki Maus blog kolumni u kojoj moze sve sam da izmisli ali da i dalje arogantno ocekuje da se kvalitetna istorija i kultura pojave mimo senilnog zaborava njegove vlastite aktualnosti.


Ali , od svega je bitnije da imamo ljudi poput Vas koji nece trpeti da budu samo "pasivni recipijenti verbalne perforacije karaktera Milice Tomic".

Inace, bilo da ste Milica Tomic, kakav intimus Milice Tomic, ispovednik Milice Tomic, savest Milice Tomic, misao Milice Tomic ili sta god vec, interesuje me gde ste vi iz mog bloga nasli da ja ulazim u raspravu sa Milicom Tomic te da me se ona kao umetnik, a jos manje kao zena tice?

E da, jos nesto - zasto ste pomesali moj blog sa optuznicom Specijalnog suda za ratne zlocine? Ovo drugo mora da bude apsolutno tacno i besprekorno. Blog na srecu ne mora.

I jos nesto ne kapiram... Zasto sami sebi prijavljujete komentare moderatorima?

Imate problem sa nedostatkom paznje? Zelite da vas se po svaku cenu chita? Zivo me zanima!
b. stojanovic b. stojanovic 23:13 17.11.2007

Re: Kultura zaborava

I dalje autor ne odgovara zasto misli da je trebao da si izvini Zorici Tomic a ne i Milici Tomic. Citavu svoju tezu je kreirao prema Zorici Tomic , cak je u tekstu koji je menjao ostalo " profesorka" sto je ostatak od teksta koji je autor pisao verujuci da se obraca Zorici. Osim toga nije jasno zasto mi se autor obraca direktno kao da sam zainteresovan za njega licno a ne za mehanizam brisanja istorije koji demonstrira kroz svoj nacin misljenja i pisanja. Ako nije zantiresovan da se bavi tudjim misljenjem zasto ga onda citira, pogresno i potpuno neodgovorno. Ako autor napise recenicu :

" E sad - vizuelna umetnica Milica Tomic je fenomen kao "opasnu igru koja preti da zameni nasu kulturu miki mausom" on je pocinio nasilje prema:

1. gramatickom smislu recenice -recenica je potpuno besmislena
2. onom ko je tekst pisao i onom ciju izjavu citira- potpuno falsifikovan citat
3. smislu i znacenju iskaza

Autorova teza o tome da su spoemnici nacin da se ljudi spontano bore protiv besmisla sveta u kome zive je naivna, posto su ti isti ljudi ucetvovali u kreiranju sveta u kome zive. To sto prave besmislene spomenike je nacin da taj svet i dalje produkuju kao besmislen i u tome imaju autorovu podrsku.
Tibor Jóna Tibor Jóna 01:32 18.11.2007

Re: Kultura zaborava

b. stojanovic
...


i ako ste , sto je skroz pohvalno, prestali da sami sebi prijavljujete postove kod moderatora, niste mi odgovorili zasto ste to 2 za redom puta ucinili? attention defficit ? dostavljate li i policiji svoje snimljene telefonske razgovore ?

takodje, niste mi objasnili, mada iskreno, to zapravo i niste duzni, na koji nacin ste u stanju da toliko tanano tumacite i artikulisete osecanja posve druge osobe, koja niste vi? izuzetna sposobnost...

a sto se tice izvinjenja milici tomic niti ga cekaj, niti mu se nadaj... iskreno ne postoji jedan razlog pod kapom nebeskom zbog kojeg bi se izvinjavao toj zeni....

sto se mene tice, blog bi nastao sve i da je pomenutu recenicu izgovorio rimski papa, kraj svahilija ili meri popins. Milica ili Zorica, sve mi je jedno, izuzev sto mi je laknulo, u Zorichinu sluchaju , jer sam pomislio da sedenje sa Ljiljanom Smajlovic u istoj emisiji ostavlja dublje posledice po mentalni sklop nego sto se isprva dalo pretpostaviti.
b. stojanovic b. stojanovic 13:04 18.11.2007

Moj svet caroban i lep

Autor u svom Miki Maus svetu pored Tarzana, Rokija , poceo je da upoznaje i druge , za njega vazne junake kao sto su Zorica Tomic i Ljiljana Smaijlovic. Dakle on iz sveta fikcijskih junaka , polako pocinje da upozmaje i neki drugi svet svet lokalnih medijskih junaka o kome on ima svoje misljenje. To je vrlo pohvalno ali polako ce tokom razvoja shvatiti da su njegove projektivne fantazije dobrodosle u razvoju ali bi shodno njegovim godinama ipak trebao da ih drzi u svojoj privatnosti . To je dobro za razvoj da polako, ako moze izadje iz svog decijeg sveta, ali ne pred ocima citalaca, nego da to proba sa nekom pravom tetom u zivotu, posto ovo zanimanje za starije tete u njegovom slucaju susi kicmu a citaoce gnjavi.
Tibor Jóna Tibor Jóna 18:01 18.11.2007

Re: Moj svet caroban i lep

b. stojanovic
Autor u svom Miki Maus svetu pored Tarzana, Rokija , poceo je da upoznaje i druge , za njega vazne junake kao sto su Zorica Tomic i Ljiljana Smaijlovic. Dakle on iz sveta fikcijskih junaka , polako pocinje da upozmaje i neki drugi svet svet lokalnih medijskih junaka o kome on ima svoje misljenje. To je vrlo pohvalno ali polako ce tokom razvoja shvatiti da su njegove projektivne fantazije dobrodosle u razvoju ali bi shodno njegovim godinama ipak trebao da ih drzi u svojoj privatnosti . To je dobro za razvoj da polako, ako moze izadje iz svog decijeg sveta, ali ne pred ocima citalaca, nego da to proba sa nekom pravom tetom u zivotu, posto ovo zanimanje za starije tete u njegovom slucaju susi kicmu a citaoce gnjavi.


terate me da postanem SePeO....
a. zasto ste se samoprijavljivali moderatorima?
b. kojim procesima ste dosli do mogucnosti da tako tanano definisete htenja i misli druge osobe koja niste vi?
b. stojanovic b. stojanovic 00:25 19.11.2007

Paranoja je majka srpske mudrosti

Autor i dalje ne odustaje da se bavi policijskim poslom i potpuno je paranoican. I ja bih bio da zivim u njegovom svetu u kome su ljudi , ono sto oni kazu i misle samo svet proizvoljno sklepanih kreautura.

Odgovori cu mu na njegova dva pitanja

a) Prvi put ucestvujem u blog raspravi pa sam mislio da je opcija Obavesti moderatora nuzan tehnicki deo komunikacije. Aktivirao sam i opciju Preporucujem ali je ona bila nedostupna. Dakle , stvar je jasna: ja sam apsolutni blog pocetnik.

b) Rad vizuelne umetnice Milice Tomic je jedan od najznacajnijih na umetnickoj sceni i opste je mesto za svakog ko i malo prati savremenu umetnost

b1) Prisustvovao sam intervjuu koji je Milica Tomic dala novinaru NYT
asterix asterix 00:43 19.11.2007

Re: Paranoja je majka srpske mudrosti

Famozna Milica je cerka glumachkog doajena Mice Tomica i veoma je kul faca, svetski priznata umetnica. Ne verujem da je Tibor hteo da dovede u pitanje njen umetnichki doprinos.
Tibor Jóna Tibor Jóna 00:56 19.11.2007

Re: Paranoja je majka srpske mudrosti

asterix
Dakle , stvar je jasna: ja sam apsolutni blog pocetnik.



dakle vi to meni dajete savete - jedan pocetnik drugom.... sad mi je jasnije i lakse.
asterix asterix 01:25 19.11.2007

Re: Paranoja je majka srpske mudrosti

Autor je pocheo da gubi svest o tome ko ga shtiti a ko ga masakrira. Paranoja prelazi delirijum opshte opasnosti.

Mogao sam da kazem i ovako: Milica Tomic je toliko mocna umetnica da Tibor nije vredan da pominje njeno ime u bilo kom drugom kontekstu sem rechi divljenja.

ali nisam.... :)

To snto je Tibor pocheo da koristi medij bloga ranije, on postavlja kao svoju intelektualnu prednost i daje sebi za pravo da vrshi selektivnu degradaciju postavljajuci sebe u poziciju "cyber dzombe".
Tibor Jóna Tibor Jóna 10:08 19.11.2007

Re: Paranoja je majka srpske mudrosti

asterix
Autor je pocheo da gubi svest o tome ko ga shtiti a ko ga masakrira. Paranoja prelazi delirijum opshte opasnosti.

Mogao sam da kazem i ovako: Milica Tomic je toliko mocna umetnica da Tibor nije vredan da pominje njeno ime u bilo kom drugom kontekstu sem rechi divljenja.

ali nisam.... :)

To snto je Tibor pocheo da koristi medij bloga ranije, on postavlja kao svoju intelektualnu prednost i daje sebi za pravo da vrshi selektivnu degradaciju postavljajuci sebe u poziciju "cyber dzombe".


eto ti ga sad.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana