Pravo na izbor - izabracu kako ce da me vezu

USH RSS / 15.11.2007. u 11:07

Juče je u medijima jedna od najudarnijih vesti bila posvećena izveštaju o položaju osoba sa mentalnim oblicima hendikepa u ustanovama za trajni smeštaj u Srbiji. Izveštaj „Mučenje kao Lečenje: Segregacija i zloupotreba nad decom i odraslima sa posebnim potrebama u Srbiji“ uradila je organizacija Mental Disability Rights International – MDRI.

Oni koji su ranije posecivali takve ustanove u izvestaju nisu mogli da nadju nista novo. Ono sto se prvi put desilo je da je takav jedan izvestaj postao javan.

Press konferencija koja je juce odrzana na ovu temu podigla je mnogo „prasine“. Za mene je fascinantno to sto su predstavnici Vlade Srbije brze bolje krenuli da se brane. Opet smo dosli do toga da su to radile tamo neke nevladine neprijateljske organizacije. Brze bolje su ukljucili argumentaciju da fotografije mozda nisu iz ove godine i da su mozda stare i 15 godina. Neki direktori su cak otisli i korak dalje i rekli da slike nisu iz ustanova u Srbiji. Sve to govori koliko u stvari u Srbiji mnogi nemaju pojma sta znace sve konvencije koje Srbija potpisuje, sta znace zakoni, propisi... Nemaju pojma i sta znace izvestaji. A posebno nemaju pojma sta znace reci: diskriminacija, mucenje, tortura, nasilje, ljudska prava... Da nije tako, verovatno nikada i nebi dozvolili nekim strucnim timovima, posebno ne stranim, da udju u te ustanove, razgovarju sa zaposlenim, fotografisu osobe koje tamo zive... Islo se do toga da su se neke osobe koje su zaposlene u tim ustanovama prakticno hvalile „individualizovanim“ pristupom i pravom na izbor, jer neki od njih prakticno sami izaberu na koji nacin ce biti vezani.

 

Tinejdzer u ustanovi
Tinejdzer u ustanovi

Ali to vezivanje nije nista strasno, to ih oni vezu samo malo, da se nebi samopovredjivali. I to vezivanje traje samo oko 15 minuta, dok terapija ne pocne da deluje. Strasno!

Neke od tih osoba godinama nisu napustile krevet! Valjda i to nije nista strasno... Uz sve to, osoblje tih ustanova to sve potvrdjuje i prica o tome kao da je to najnormanije. To sve govori o nivou znanja o pomenutim temama.

Predstavnici Vlade su juce cak i obisli neke od tih ustanova. Zakljucak je da uslovi nisu onakvi kakvi bi zeleli da budu, ali daleko od toga da postoje oblici mucenja. Oni se slazi sa nekim navodima iz izvetsaja, ali naslov samog izvestaja nije u redu!

 

Goran Pavlovic

 

Sva ljudska bića rođena su slobodna i ravnopravna u dostojanstvu i pravima…

                                  

Opšta deklaracija o ljudskim pravima, član 1

  

Zemlje potpisnice ove Konvencije priznaju da sve osobe sa posebnim potrebama imaju jednaka prava da žive u zajednici, sa jednakim izborima… i punim uključenjem i učešćem u životu zajednice…

                                   Konvencija o pravima osoba sa posebnim potrebama,

                                   otvorena za potpisivanje od 30. marta, 2007, član 19

  

Niko neće biti izložen mučenju ili drugim nečovečnim i ponižavajućim postupcima i kazni.

 

                                   Evropska Konvencija o ljudskim pravima, član 3

 

 

U svrhu ove Konvencije, termin mučenje predstavlja svaki akt kojim se nanosi jak bol ili patnja, bilo fizička ili mentalna…iz razloga zasnovanih na diskriminaciji bilo koje vrste, i to u slučajevima kada je takav bol ili patnja naneta od strane, odn. uz podstrek, saglasnost ili pristanak odgovornih lica ili drugih ovlašćenih predstavnika.                                     

 

Konvencija UN protiv mučenja i drugih okrutnih, nečovečnih i ponižavajućih postupaka ili kazni, član 1(1)

  

Zemlje potpisnice priznaju da dete sa mentalnim ili fizičkim poteškoćama treba da uživa ispunjen i pristojan život, u uslovima koji obezbeđuju dostojanstvo, potpomažu samopouzdanje i olakšavaju njegovo aktivno učešće u društvu.

 

                                   Konvencija o pravima deteta, član 23(1).

  

Atačmenti



Komentari (36)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Miletic Goran Miletic 11:28 15.11.2007

NOW!



Opsti zakon protiv diskriminacije + sprovodjenje postojeceg koji se odnosi na osobe sa invaliditetom/hendikepom ODMAH !

BTW, reakcije ministara zasluzuju poseban blog, to sto oni govore je jos veca sramota.
AlexDunja AlexDunja 11:44 15.11.2007

Re: NOW!

BTW, reakcije ministara zasluzuju poseban blog, to sto oni govore je jos veca sramota.


u pravu si, ja videh dvojicu jutros.skandalozno!
USH USH 11:49 15.11.2007

Re: NOW!

Plus potpisivanje konvencije UN o izjednacavanju prava i dostojanstva osoba sa hendikepom. To je trebalo odavno da uradimo, posebno ako uzmemo u obzir ulogu koju je imao Mr Damnjan Tatic u procesu donosenja same konvencije, ali to je bilo krajem prosle godine, a tada je Srbija bila nevladna organizacija, tj. nije imala Vladu, pa nismo mogli bez odluke Vlade...
Sto se tice ministara, nije problem samo to sto govore vec i to sto rade, odnosno ne rade...
ruza26 ruza26 12:01 15.11.2007

Re: NOW!

reakcije ministara zasluzuju poseban blog, to sto oni govore je jos veca sramota



U tome i jeste najveci problem. On(i) zaista misle to sto govore. Jer da nije tako ne bi se zaposleni u drzavnim i javnim institucijama ponasali tako... Kad sam jednom mladoj devojci, med. sestri u Domu zdravlja u Zemunu, koja se derala iz sve snage na jednu staricu rekla - dete, promeni posao, zaposli se u nekoj turistickoj agenciji u koju dolaze bogati, zdravi, veseli ljudi... zinula je od cuda i rekla - sta se vi mesate, sto puta moram ponavljati istu stvar... Ona ne shvaca, niko joj nije rekao da joj je bas to posao, da strpljivo i detaljno objasnjava pacijentima sta da rade - ona je izabrala taj posao i ne bi joj to trebalo da bude tesko. Ali, nisu je tome ucili u skoli, ne vidi takvo ponasanje od starijih kolega na poslu, sefovi od njih to ne traze.. izgovor za sve su im male plate. Hocu reci, sto je covek bolesniji, ranjiviji, nespremniji na na bezobrazluk odgovori istom merom to mu je teze... Kad se na to doda i bedna materijalna situacija tu smo gde jesmo i potpuno ste u pravu kad kazete da oni nemaju pojma sta znace reci: diskriminacija, mucenje, tortura, nasilje, ljudska prava... Nadala sam se da ce se taj odnos drzavnih, javnih sluzbenika prema strankama, pacijentima... menjati na bolje, puna su nam usta Evrope, demokratije, ljudskih prava... ali nista od toga... do daljnjega...
nestorijanac nestorijanac 12:18 15.11.2007

Interesantno

je da je ovaj izvestaj sada vise povod demokratskoj eliti u Srbiji da kao "kritikuje" Vladu Srbije, bez obzira sto o ovom problemu ta elita, inace, uglavnom cuti i ne zna mnogo....
Dax Dax 12:34 15.11.2007

Nismo znali+strani faktor

I opet je na delu karakteristicni srpski mentalitet.
1.Nismo znali...da se to desava inace bi reagovali.
Posao drzave je da zna inace se ne prihvataj posla.
2.Strani faktor...U pitanju je kampanja-Rasim Ljajic.Da naravno kampanja protiv Srbije.I to orkestrirana iz inostranstva a dokaz za to je da se prvo vest nasla u medijima a onda je ministar saznao za to.Sramota i bruka da jedan ministar izgovori nesto tako.
Mental Disability Rights International – MDRI organizacija ne mora nikome da se najavljuje a jos manje da frizira rezultate kao sto se u Srbiji radi pa smo onda svi umiveni nasmejana lica...ma nebeski narod.
Stupanj civilizacije Srba najbolje opisuje njihovo ponasanje prema ugrozenima.
AlexDunja AlexDunja 12:38 15.11.2007

Re: Interesantno

nestorijanac
je da je ovaj izvestaj sada vise povod demokratskoj eliti u Srbiji da kao "kritikuje" Vladu Srbije, bez obzira sto o ovom problemu ta elita, inace, uglavnom cuti i ne zna mnogo....


ministar zdravlja je pred novinarima osporio autenticnost izvestaja, doveo u pitanje dobre namere komisije, i posumnjao u verodostojnost fotografija????(uz put se zapitao ko je odobrio? snimanje)
reci, zar to ne treba kritikovati? bilo ko?
ciji je posao da o problemu "zna mnogo" ?
nestorijanac nestorijanac 12:44 15.11.2007

Re: Nismo znali+strani faktor

Stupanj civilizacije Srba najbolje opisuje njihovo ponasanje prema ugrozenima.

I ne samo Srba..., zar ne ?
Ipak, problem je sto u Srbiji nije samo drzavni aparat taj koji ne funkcionise. Ni tzv. " intelektualna elita" ne funkcionise.
nestorijanac nestorijanac 12:49 15.11.2007

Re: Interesantno

ciji je posao da o problemu "zna mnogo" ?

To je "posao" onih zaposlenih u institucijama drustva.
Osim posla, to je mozda i "obaveza" onih koji se drustvom "bave" van-institucionalno.
Nismo ih bas mnogo culi da o ovom problemu nesto detaljnije govore. Ili znaju.
AlexDunja AlexDunja 12:59 15.11.2007

Re: Interesantno

To je "posao" onih zaposlenih u institucijama drustva.
Osim posla, to je mozda i "obaveza" onih koji se drustvom "bave" van-institucionalno.
Nismo ih bas mnogo culi da o ovom problemu nesto detaljnije govore. Ili znaju.

ok. ovi "van institucija " bi trebalo da o problemu znaju vise,i glasnije govore.
ali, ovi "u institucijama" bi morali da o problemu znaju sve, i da ga na human nacin resavaju.
ne da ga prikrivaju, previdjaju, precutkuju, i jos napadaju one koji sa pravom skrecu paznju na njega.
nestorijanac nestorijanac 13:04 15.11.2007

Re: Interesantno

ok. ovi "van institucija " bi trebalo da o problemu znaju vise,i glasnije govore.

Slazem se. I da ne koriste tu muku i bedu ljudi da bi "dokazivali" svoju pamet, hrabrost ili sta vec...
ali, ovi "u institucijama" bi morali da o problemu znaju sve, i da ga na human nacin resavaju.

Tako je. Ali, te "u institucijama" biramo mi, gradjani. Mi bi valjda trebalo i da ih iz institucija i udaljimo, ukoliko smatramo da svoj posao ne rade na nase dobro ?
AlexDunja AlexDunja 13:13 15.11.2007

Re: Interesantno

Tako je. Ali, te "u institucijama" biramo mi, gradjani. Mi bi valjda trebalo i da ih iz institucija i udaljimo, ukoliko smatramo da svoj posao ne rade na nase dobro ?

tako je.a kako cemo znati da svoj posao ne rade dobro, ako ih niko ne kritikuje?

USH USH 13:20 15.11.2007

Re: Interesantno

Mnoge smo mi trebali da udaljimo mnogo brze nego sto jesmo ili sto cemo ih udaljiti. Po nekad mi se cini da smo previse strpljivi.
Sa druge strane, slusajuci razne vesti i komenatre raznih, prosto i sam pozelim da odem u neku od tih ustanova, kada je tamo sve kako treba... Jesete da nemam mentalni vec fizicki hendikep, ali me mozda i prime, ako ih lepo zamolim da me vezu na nacin na koji ja bas volim da budem vezan.
Sajt organizacije koja je radila izvestaj je http://www.mdri.org/
Tu mozete naci i skracenu i punu verziju izvestaja. Ima i na stranom i domacem jeziku. Sve je na pocetnoj strani, uz fotografije...
nestorijanac nestorijanac 13:21 15.11.2007

Re: Interesantno

tako je.a kako cemo znati da svoj posao ne rade dobro, ako ih niko ne kritikuje?

Znacemo po tome sta vidimo oko sebe, tu gde zivimo - u skolama, bolnicama, fabrikama....
Osim toga, nije rec o tome da kritika nije vazna. Rec je o tome da "intelektualna elita" u Srbiji sa kritikom reaguje kasno i to tek onda kada su tu kritiku izlozili neki drugi, koji u Srbiji ne zive.... Kao sto je slucaj i sa ovim problemom o kome TEK danas govorimo nesto opsirnije.
Da ne bese MDRI izvestaja, koliko bi ova tema DANAS bila prisutna na blogu ili u nasoj javnosti ?
AlexDunja AlexDunja 13:48 15.11.2007

Re: Interesantno

Da ne bese MDRI izvestaja, koliko bi ova tema DANAS bila prisutna na blogu ili u nasoj javnosti ?

meni vise smeta to sto sam sigurna da ce ova tema SAMO danas biti prisutna i na ovom blogu,i u nasoj javnosti.
zato treba govoriti o tome sto vise,i kritikovati sve odgovorne.bar danas.
angie angie 17:23 15.11.2007

Re: Interesantno

Slazem se. I da ne koriste tu muku i bedu ljudi da bi "dokazivali" svoju pamet, hrabrost ili sta vec...





Shta ima bilo ko da dokazuje na nechemu shto je normalno da se reshi i shto je vezano za ljudski faktor- ako nisu monstrumi u pitanju!?
Jelena Milić Jelena Milić 13:20 15.11.2007

mucnina

viseslojana. danima razmisljam i o toj epidemiji zutice, cekam da vidim da li ce se neko slucajno setiti da mora da ima odgovornost i za to, pa onda ovaj izvestaj i skandalozna ocena rasima ljajica da mora da je kampanja!

meni vrlo dragi prijatelji ali i strucnjaci koji se temom bave mi kazu da su navodi sasvim tacni.

kako ne poverovati, moja deca idu u OS u centru beograda, bez slavina, bez sapuna....

opsti yakon protiv diskriminacije ASAP i sve sto ste rekli i vi, plus stalno, stalno podizanje nivoa svesta javnosti.....
USH USH 13:23 15.11.2007

Re: mucnina

Navodi su savim tacni.
Pogledajte detalje na http://www.mdri.org/
Ima dosta zanimljivih citata zaposlenih u tim ustanovama...
Jelena Milić Jelena Milić 13:32 15.11.2007

Re: mucnina

hocu. gledala sam i juce i slusala jutros. mucnina je tolikaaaa...ideja drustvene solidarnosti kod nas je na opako niskom nivou.

mene muci i to sto tkz druga srbija, koja me sve vise neprijatno iznenadjuje, nama sistemski pristup u resavanju nekih od gorucih problema, niti je sama dosledna u davanju primera. na godisnjici pomena pobijenim u topcideru nije bilo nikog osim mene i jos jednog roditelja vojnika pobijenog u leskovcu. prosle godine, u vreme izborne kampanje, mnogo vise.

ldp je potpuno ispod zita malte ne objavila predlog zakona sto je sjajna vest, a anti delta kampanju na sva zvona!



cujem da je slicno prosao i zeka ns , da mu niko nije dosao na sudjenje da ga podrzi.

zgorzena sam logikom njihovo nekorektno oruzije u nasim rukama je OK, koje se i ovde na blogu koristi.

JJ Beba JJ Beba 16:15 15.11.2007

Re: mucnina

naravno da je istina. A šta na to kaže tzv premijer - da je to zlonamerno i tendenciozno, i da je to sitematska propaganda!!!! . Verovatno i to ima veze sa 15% teritorije koje oće da nam otmu. A šta ćemo sa ovom decom? Ko nam otima ovu decu?
KafaJeGotova KafaJeGotova 20:04 15.11.2007

Re: mucnina

imam utisak da je potreban ceo jedan zivotni vek (vremenski) da bi se prisustvom pruzila podrska/protest svemu sto ne valja u zemlji srbiji.
jelena milic
zgorzena sam logikom njihovo nekorektno oruzije u nasim rukama je OK, koje se i ovde na blogu koristi

interesantno je kako je ova tema kod vas skrenula sa kritike odgovornih na njihovo/nase 'nekorektno oruzije' ovde na blogu...
AlexDunja AlexDunja 20:11 15.11.2007

Re: mucnina

KafaJeGotova
imam utisak da je potreban ceo jedan zivotni vek (vremenski) da bi se prisustvom pruzila podrska/protest svemu sto ne valja u zemlji srbiji.
jelena milic
zgorzena sam logikom njihovo nekorektno oruzije u nasim rukama je OK, koje se i ovde na blogu koristi

interesantno je kako je ova tema kod vas skrenula sa kritike odgovornih na njihovo/nase 'nekorektno oruzije' ovde na blogu...

pa to je vaznije, kafo.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 14:34 15.11.2007

...

ja bih samo da pitam nadležne
ako je ovo dete vezano radi svoje sigurnosti, tj. jer bi se u suprotnom ispovredjivalo, da li mora da bude ovako mršavo, ili ti - da li je u nekom specijalnom dijetalnom programu zdrave hrane za koji, opet ne znamo?

jedan moj prijatelj je prijavio komšinicu koja zlostavlja svoje dete ometeno u razvoju - još uvek se niko nije pojavio na njenim vratima?! verovatno je prijava (iako je bila usmenog tipa) zaglavljena ispod hrpe papira i fascikli.
htela sam da postavim blog o ovome, kao i da objedinim sa još nekim temama koje se tiču ljudskih elementarnih prava, kao i njihovog ugrožavanja, i uvek se zaglavim na cifri od 70 i nešto % dece koju zlostavljaju roditelji.
kad odatle posmatrate stvari, onda je slika ovog jadnog deteta upravo normalan sled dogadjaja - e, to je više nego strašno...
KafaJeGotova KafaJeGotova 14:39 15.11.2007

resava

Sve to govori koliko u stvari u Srbiji mnogi nemaju pojma sta znace sve konvencije koje Srbija potpisuje, sta znace zakoni, propisi... Nemaju pojma i sta znace izvestaji. A posebno nemaju pojma sta znace reci: diskriminacija, mucenje, tortura, nasilje, ljudska prava...

da, sve se svodi na ovo. da li mi uopste znamo sa je ta demokratija koju hocemo i zasto zelimo (sad vec i da li zelimo?!) u eu. sve se svodi na prepisivanje zakona i regulativa da bi mi pokazali eu da smo napredovali, ali kad dodje do primene - nista...
evo sad sam cuo da direktorka 'kolevke' podnosi tuzbu protiv ove organizacije. kaze da su ih oni koji su ih pre posecivali i roditelji cija su deca u 'kolevci' navodo prezadovoljni svetskim standardom koji tamo postoji. sjajno...
USH USH 14:55 15.11.2007

Re: resava

Stvari oko ovoga se prilicno zahuktavaju.
Danas se oglasio se i Premijer i to iz Ljubljane. Nakon brojnih komentara i razgovora danas, zakljucio sam da mnogi, koji rade u institucijama iznose neke stavove o pomenutom izvestaju a nisu ga procitali.
Bice ovo zanimljivo... Ali svakako se borimo do kraja.
JEDNAKE MOGUCNOSTI ZA SVE
KafaJeGotova KafaJeGotova 15:05 15.11.2007

Re: resava

bice zanimljivo, ali sta cemo ako/kad se sve zavrsi kao i sa svim 'aferama' do sada? malo se prepucavali, malo grajdni/ke 'burno' reagovali/e i nikom nista. tresla se gora, rodio se mis. cenim da ce i kod ove price prvo da se smanji volume i da se na kraju predje na mute.
vlada je ovo okarakterisala kao 'mracan napad na srbiju'...
nestorijanac nestorijanac 15:27 15.11.2007

Re: resava

cenim da ce i kod ove price prvo da se smanji volume i da se na kraju predje na mute.
vlada je ovo okarakterisala kao 'mracan napad na srbiju'...

A, "intelektualna elita" je ovo okarakterisala kao dobar povod da se napadne Vlada Srbije.
Ko li ce na kraju, resiti problem nasih nesrecnika u institucijama o kojima je rec u izvestaju ?
JJ Beba JJ Beba 15:52 15.11.2007

Re: resava

ko o čemu baba o uštipcima a nestorijanac o intelektualnoj eliti.

Ovi problemi nisu od juče. Ne znam zašto ne postavljaju bilborde - Kad vidim ovu decu ja ne zatvaram oči
Goran Pavlović Goran Pavlović 15:55 15.11.2007

Re: resava

Problem svakako treba da resavamo i Vlada i mi, koji mozda malo detaljnije bavimo ovim i slicnim problemima. Ovo je vazno za sve nas. Nije ovo pitanje ni samo Vlade, ni samo nas koji nismo Vlada a koje nas ova tema zanima. Ovo je vazno za dalji razvoj Srbije jednakost svih njenih gradjana i gradjanki.
AlexDunja AlexDunja 15:57 15.11.2007

Re: resava

vlada je ovo okarakterisala kao 'mracan napad na srbiju'...


"Resorni ministri su me obavestili da su mnoge ocene iznete u izveštaju Organizacije za zaštitu prava ometenih u razvoju lažne. Posebno su tendenciozne i zlonamerne optužbe da se mučenje koristi pod vidom lečenja dece i da je reč o logorima za decu, a ne o socijalnim ustanovama", navodi Koštunica.

Direktor Doma za decu i omladinu ometenu u mentalnom razvoju Sremčica Milenko Čurović izjavio je danas da je odnos prema deci i omladini ometenoj u mentalnom razvoju u Srbiji mnogo humaniji nego u velikom broju evropskih zemalja. Radi se na visoko stručnom nivou, multidisciplinarni pristup apsolutno ispunjava standarde, a odnos prema toj kategoriji izuzetno je profesionalan, po čemu se naše institucije već nalaze u Evropi, rekao je Čurović.
Goran Pavlović Goran Pavlović 17:00 15.11.2007

Re: resava

Ili ja ne kapiram dobro ili ima vise Evropa...
KafaJeGotova KafaJeGotova 19:32 15.11.2007

Re: resava

nestorijanac
A, "intelektualna elita" je ovo okarakterisala kao dobar povod da se napadne Vlada Srbije.Ko li ce na kraju, resiti problem nasih nesrecnika u institucijama o kojima je rec u izvestaju ?

a koga bi ti, keve ti, optuzio za ovo? jeste li ova institucija, koja se navodi u izvestaju, drzavna? da li je za nju nadlezno odredjeno ministarstvo? da li je ministar tog ministarstva deo vladajuce koalicije? na kraju, sto se kostunica hitro (njemu skroz nesvojstveno) oglasio sa svim onim budalastinama? nije ti malo glupo da lizes vladu i u ovakvim slucajevima?
dunjica dunjica 17:43 15.11.2007

Pisati, govoriti, pritiskati!

Nakon što sam kod LidieZ pročitala o ovom problemu i ostavila komentar, naiđoh i na USHov post. Jako dobro da se o problemu što više piše, govori, da se održava pažnja građanstva i pritisak na nadležne!

Nadam se da nije problem ako ovdje copy/paste vlastiti comm. s Lidiinog bloga:
Dokle god ovaj problem bude prisutan u javnosti, dokle god javnost (mediji, građani) ne popušta, nego pojačava pritisak, postoje dobre šanse da se situacija popravi. Onog trenutka kada nestane "sa scene": iz vijesti, kolumni, blogova, peticija, ... velika je vjerojatnost da će ostati po starom (daleko od oka, daleko od srca).

Isti problem je postojao po zapadnoj Evropi do kasnih 70tih godina (npr. Njemačku su tresle afere i skandali, uključujući i izvještaje o seksualnom zlostavljanju štićenika/ica domova), ali su mediji i građani digli toliku poviku, kampanje na sve strane i pritisci, da bi se dostigao današnji nivo poštovanja ljudskih prava pomenutih građana (naravno, još uvijek ima devijacija, ali danas postoje kako državne, tako i nezavisne kontrole da brinu o raskrinkavanju istih).
Modesty Blaise Modesty Blaise 22:13 15.11.2007

Podrska

Gorane, svoj komentar na temu tvog i jos nekih postova ostavila sam kod Jelene Krajsic.
Htela sam samo da dodam nekoliko stvari vezanih za USH.
Nisam na vasem profilu ovde na blogu nasla link za vasu internet prezentaciju. Nalsa sam je preko google. Mislim da bi mogao da stavis ovaj link
http://www.adsyu.org/
na vas profil.
Pogledala sam vasu stranicu, pogledala vase projekte i htela sam da vam kazem da sjajno radite, da sam odusevljena vasim entuzijazmom, vasom ekspeditivnoscu i rezultatima i da vam dam svoju punu podrsku.
Pogledala sam i vas Bonton. Sjajno je napisan. Tim povodom sam htela da vam kazem da je Udruzenje studenata sa specijalnim potrebama na Univerzitetu na kojem radim ovde u Nemackoj, uvelo praksu da na pocetku svakog semestra preko rektorata univerziteta podeli svom nastavnom osoblju na univerzitetu prospekt "Uputstvo za rad sa studentima sa specijalnim potrebama". Vrlo je slican vasem Bontonu.
Nisam na vasem sajtu videla informacije o saradnji sa slicnim udruzenjima u inostranstvu. Ako imate interesovanja za kontakt i razmenu iskustava sa jednim takvim udruzenjem u Nemackoj, mogu da se raspitam kod njih narednih dana za mogucnosti komunikacije i saradnje.
Moje pitanje za urednistvo bloga je zbog cega Udruzenje studenata sa hendikepom nema VIP status na blogu.
JJ Beba JJ Beba 23:49 15.11.2007

Re: Podrska

snezana mihajlovic
Moje pitanje za urednistvo bloga je zbog cega Udruzenje studenata sa hendikepom nema VIP status na blogu.evo, još jednom, da se bolje vidi

Evo još jednom da se bolje vidi.
USH USH 10:11 16.11.2007

Re: Podrska

Hvala puno svima na podrsci. Dodacu web adresu u profil, nemam pojma kako mi je to vec ranije promaklo.
Sto se tice rada USH-a i saradnje, ovaj blog nije na tu temu i o USH cemo vec pricati. No samo kratko. USH sardjuje sa dosta oragnizacija iz Evrope i Amerike, ali ta saradnja i broj organizacija moze i da se siri. Bio bi nam znacajan kontakt sa tom organizacijom iz Nemacke. Mozete mi poslati na goranp@adsyu.org
Mi trenutno vodimo i Mrezu mladih i studenata sa hendikepom Jugoistocne Evrope i neke domace mreze (odnosno sada i nisu domace jer je Crna Gora nezavisna), a u junu smo u saradnji sa Univerzitetom u beogradu osnovali i Univerzitetski centar za studente sa hendikepom.
Nego da se vratimo temi.
Rodila se ideja za slogan nove kampanje. Inace ideja nije moja vec moje drugarice Vanje.

JA SE JOS UVEK ZOVEM ANDjELA...!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana