Društvo| Ljubav| Nostalgija| Život

Samo jednom se ljubi?!

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron RSS / 14.12.2009. u 19:05

Ma nemojte! Mislim, mozda moze Uspavana Lepotica (koja dobar deo zivota provede uspavana), Snezana (sto je u zivotu videla samo zlu macehu i 7 patuljka) i njima slicne sto zive samo dok cekaju princeve na belom konju, pa posle nestanu " do kraja zivota". A sta da radimo mi, sto manje spavamo, upoznajemo razne ljude, prvi put se zaljubljujemo u skoli, gde su beli konji u deficitu, o princevima i da ne govorimo, pa posle treba da prodje bar jos 50 godina pre kraja zivota?

Trebalo bi opomenuti one sto pevaju i pisu ovaj naslov. Devojcice bi mogle da dodju na ideju da je sve propalo ako ne upali sa nekim dripcem u pubertetu. Pouzdano znam da neke cak nastave da veruju u bajke i kasnije, i tako, umesto lepote otvorenosti za nova iskustva, u zivotu ostanu sa nekim verujuci da je on jedini koji im je namenjen, cak i onda kada sve ukazuije da treba malo pogledati okolo.

Zato pogledjte dobro. Ko zna sta se krije u zbunu.

*******************************************
Zahvaljujuci carima FB, primim pre neki dan poruku od moje prve ljubavi. Jos uvek mogu jasno da se setim prvog poljupca, linije njegove kose na vratu, prstiju...intenziteta iskustva uprkos tome sto ga nisam ni cula ni videla od 1986. Javio mi se iz zatvora. Malo sam istrazivala i saznala da se tamo nasao zato sto je dilovao gudru. Odgovorila sam da mi je zao, da ne poznajem nikog ko je u zatvoru, a on meni da ne treba da zalim za onim kog ne poznajem i da mu je bilo lepo da bar za trenutak veruje da sam ja ta koju je trazio. Cica Mica i Gotova Prica.



Komentari (182)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

ne lazi massimo

nsarski nsarski 20:51 14.12.2009

Re: ne lazi massimo

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron

Ovo je mnogo preciznija interpretacija ideje:

Re: ne lazi massimo

uh, to je to protiv cega se treba boriti!
jasnaz jasnaz 22:42 14.12.2009

Grlić

nsarski

Ovo je mnogo preciznija interpretacija ideje:



ovo je film od preciznih interpretacija : naše mladosti : koju smo......... i koju su nam........



bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 14:14 15.12.2009

Ne laži, Masimo, ne laži

ne lazi massimo


Ana, hvala na sjajnom blogu
A ova "zatvorska" crtica - savršena



Evo da ju i podvučemo
medjutim92 medjutim92 19:34 14.12.2009

Kad se setim ko mi se nekad svidjao..

.. i ko su mi prve ljubavi, ostvarene i neostvarene, taman bi mi doslo da se samoubijem da sam zavrsio s nekom od njih

Prva ljubav i ljubav na prvi pogled su uzasno precenjene i nerealne stvari..
iris.davidovich iris.davidovich 20:37 14.12.2009

Re: Kad se setim ko mi se nekad svidjao..

medjutim92
.. i ko su mi prve ljubavi, ostvarene i neostvarene, taman bi mi doslo da se samoubijem da sam zavrsio s nekom od njih Prva ljubav i ljubav na prvi pogled su uzasno precenjene i nerealne stvari..

mozda nisi pazljivo birao
moram priznati da sam bas imala srece,
doduse, to je kod mene podeljeno nekako u kategorije, pa imam: najveci crush tinejdzerskog doba, prva "ozbiljna" ljubav, i najveca ljubav.
visnja92 visnja92 19:53 14.12.2009

Samo jednom se ljubi?!

mozda se samo prvi put toliko zablesavis da posle dve i kusur decenije...Jos uvek mogu jasno da se setim prvog poljupca, linije njegove kose na vratu, prstiju...intenziteta iskustva
...opet, poucan tekst da treba dati sansu i drugom i trecem (itd) ljubljenju(s ozirom na kraj price)
Ma vazno je samo da se ljubi, i da se uziva pri tom
Filip2412 Filip2412 20:04 14.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi?!

Ma vazno je samo da se ljubi, i da se uziva pri tom
ma naravno, a mož se i zablesavis više puta, zavisno od toga koliko si na tržištu i koliko si po prirodi blesav-a.

Re: Samo jednom se ljubi?!

Filip2412
Ma vazno je samo da se ljubi, i da se uziva pri tomma naravno, a mož se i zablesavis više puta, zavisno od toga koliko si na tržištu i koliko si po prirodi blesav-a.

visnja92 visnja92 23:22 14.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi?!

ma naravno, a mož se i zablesavis više puta, zavisno od toga koliko si na tržištu i koliko si po prirodi blesav-a.

biti na trzistu je bas ruzan izraz, ipak je rec o ljubavi (ili sam nesto propustila)
ostalo je savrseno
Filip2412 Filip2412 00:14 16.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi?!

biti na trzistu je bas ruzan izraz, ipak je rec o ljubavi (ili sam nesto propustila)
ostalo je savrseno
mi nepopravljivo romanticni volimo tako grubo da se salimo.... da zavaramo trag
nsarski nsarski 20:07 14.12.2009

Ih, Anavolimilovana,

skroz si pogresno protumacila poentu pesme (i legende)!
Ona ne kaze samo prvi put se ljubi (mada je to iskustvo cesto najjace), vec samo jednom se ljubi. Seti se Umberta Eka i "Ime Ruze", ili bilo cega drugog. Taj jedini put moze da se desi na pocetku, a moze bilo kad drugi put. Tek kad izljubis gomilu zaba, shvatices koja je od njih postala princ, da tako kazem.
Pa, kad se posle preslisas, onda uvidis da je to bila ta jedna ljubav (da li si s njom ili nisi stvar je raznih orkestracija u kosmosu) - ali "voles jednom u zivotu, sad bogatu il' sirotu, to ne bira pamet nego srce".
Kad sve to podje, neki se od nas kaju, a neki joj se "ni imena setiti ne mogu vise". (Isto vazi za zene, samo prebaci ove recenice u muski rod).


sesili sesili 20:11 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

Svaka ljubav, dok traje, najveća je. Nisam želela da ispadne stih, omaklo se.
Filip2412 Filip2412 20:13 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

samo jednom se ljubi
valjda iz straha da je ovo istina uvek sam tragao za sledećom.... jer sto kažu, klin se klinom izbija... i mogu vam reci, deluje...

tako da.... ipak, ne ne ne i ne, nije jednom u životu.
nsarski nsarski 20:20 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

klin se klinom izbija.

Klinka se klinkom izbija...
Ali, to nije bitno. Poenta je da na kraju uvek uvidis da je nekad bio taj jedan put - bio ti spreman na to ili ne u tom trnutku. To je mudrost koja do nas suvise kasno dopre, ali, kaze Jejts, "mudrost je u vlasnistvu mrtvih". Mi zivi smo samo neuroticne budale.

Edit: Uostalom, ja cekam velemajstora sa Malte da se oglasi. Mi mozemo samo da (se) pipkamo u mraku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:24 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
skroz si pogresno protumacila poentu pesme (i legende)!
Ona ne kaze samo prvi put se ljubi (mada je to iskustvo cesto najjace), vec samo jednom se ljubi. Seti se Umberta Eka i "Ime Ruze", ili bilo cega drugog. Taj jedini put moze da se desi na pocetku, a moze bilo kad drugi put. Tek kad izljubis gomilu zaba, shvatices koja je od njih postala princ, da tako kazem.
Pa, kad se posle preslisas, onda uvidis da je to bila ta jedna ljubav (da li si s njom ili nisi stvar je raznih orkestracija u kosmosu)...

Да, професоре, него има ту један проблем: у ком трену треба правити ту рекапитулацију живота с фокусом на једину праву љубав? И колико то жаба морамо да избалавимо да бисмо били сигурни како нам она права ипак није промакла? Све оне из Скадарског језера или Обедске баре или просто ону једину из нечијег тераријума? Потом, и да ли се, застајући предуго у некој вези, излажемо ризику да пропустимо ону праву?

Тешка питања потегла докторка. Њој је лако: чувари реда и закона побринули су се за њену могућну недоумицу. Шта ћемо ми остали, без такве помоћи?

Хммм, да отворимо на ФБ групу: Ухапсите моју драгу/мог драгог...?
nsarski nsarski 20:32 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

у ком трену треба правити ту рекапитулацију живота с фокусом на једину праву љубав?

Kaze ti se samo. Za Gradjanina Kejna je to bila "Rosebud". I desila se njemu (ta rekapitulacija), na kraju. Nekome se desi mozda usput.
Hocu da kazem, and listen to me carefully, for I shall say this only once: Mi smo rodjeni s mogucnoscu da prozivimo hiljadu razlicitih zivota, a zavrsimo prozivevsi samo jedan. That is the tragedy of commons koji se zove zivot.
Filip2412 Filip2412 20:34 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

Klinka se klinkom izbija...
Ali, to nije bitno. Poenta je da na kraju uvek uvidis da je nekad bio taj jedan put - bio ti spreman na to ili ne u tom trnutku.
ma ne zezaj profesore mora da ima bar dve prave

И колико то жаба морамо да избалавимо да бисмо били сигурни како нам она права ипак није промакла?
da one oće same da stanu u red to i ne bi bio problem, međutim, te žabe se uopšte ne vataju lako...
scabies scabies 20:38 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

ali "voles jednom u zivotu, sad bogatu il' sirotu, to ne bira pamet nego srce".
"Samo je jedna Šarlota, sve ostale su samo žene."
(Isto vazi za zene, samo prebaci ove recenice u muski rod).
Mada je nezgodno sa Šarlotan
nsarski nsarski 20:44 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,


Тешка питања потегла докторка.

Da, sto se toga tice ovo je, po mom misljenju, najbolji blog koji je doktorka ikad postavila. Nekako, sto se vise trudi to je trudnija....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:17 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski

Тешка питања потегла докторка.

Da, sto se toga tice ovo je, po mom misljenju, najbolji blog koji je doktorka ikad postavila. Nekako, sto se vise trudi to je trudnija....

Ма лако је њој: њене су недоумице у затвору, а наше још увек шетају на слободи.
nsarski nsarski 21:21 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

Mada je nezgodno sa Šarlotan

Ybg, with that state of mind, sada kad bi u ovaj blog ujahao Dzon Vejn na belom konju, ti ni konja ne bi primetila:)
pnbb pnbb 21:46 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

sada kad bi u ovaj blog ujahao

peko dapcevic na belom konju, ti ne bi znala ni kako se konj zove

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
skroz si pogresno protumacila poentu pesme (i legende)!Ona ne kaze samo prvi put se ljubi (mada je to iskustvo cesto najjace), vec samo jednom se ljubi. Seti se Umberta Eka i "Ime Ruze", ili bilo cega drugog. Taj jedini put moze da se desi na pocetku, a moze bilo kad drugi put. Tek kad izljubis gomilu zaba, shvatices koja je od njih postala princ, da tako kazem.Pa, kad se posle preslisas, onda uvidis da je to bila ta jedna ljubav (da li si s njom ili nisi stvar je raznih orkestracija u kosmosu) - ali "voles jednom u zivotu, sad bogatu il' sirotu, to ne bira pamet nego srce". Kad sve to podje, neki se od nas kaju, a neki joj se "ni imena setiti ne mogu vise". (Isto vazi za zene, samo prebaci ove recenice u muski rod).

pa taj moj prvi put je delovalo kao zauvek. ustvari, zauvek je ostala samo uspomena na to sto je bilo lepo, a mi smo otisli svojim putevima. to ne znaci da je naredni put bilo manje ili vise. vec samo da je to JEDNOM potencijalno stetna mistifikacija i fiksacija

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
klin se klinom izbija.Klinka se klinkom izbija...Ali, to nije bitno. Poenta je da na kraju uvek uvidis da je nekad bio taj jedan put - bio ti spreman na to ili ne u tom trnutku. To je mudrost koja do nas suvise kasno dopre, ali, kaze Jejts, "mudrost je u vlasnistvu mrtvih". Mi zivi smo samo neuroticne budale.Edit: Uostalom, ja cekam velemajstora sa Malte da se oglasi. Mi mozemo samo da (se) pipkamo u mraku.

sto si ti neki romantican tip
nsarski nsarski 22:43 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

sto si ti neki romantican tip

Let's not even go there...
nsarski nsarski 23:19 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

ma ne zezaj profesore mora da ima bar dve prave

Da, ako si kengur (oni imaju dva penisa). Racvast, zapravo.
Filip2412 Filip2412 23:22 14.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

Da, ako si kengur (oni imaju dva penisa).

Sad si me zamislio, ja pomenuh cetiri vec.... 2x2=4 tako da...
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:40 15.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
skroz si pogresno protumacila poentu pesme (i legende)!Ona ne kaze samo prvi put se ljubi (mada je to iskustvo cesto najjace), vec samo jednom se ljubi. Seti se Umberta Eka i "Ime Ruze", ili bilo cega drugog. Taj jedini put moze da se desi na pocetku, a moze bilo kad drugi put. Tek kad izljubis gomilu zaba, shvatices koja je od njih postala princ, da tako kazem.Pa, kad se posle preslisas, onda uvidis da je to bila ta jedna ljubav (da li si s njom ili nisi stvar je raznih orkestracija u kosmosu) - ali "voles jednom u zivotu, sad bogatu il' sirotu, to ne bira pamet nego srce". Kad sve to podje, neki se od nas kaju, a neki joj se "ni imena setiti ne mogu vise". (Isto vazi za zene, samo prebaci ove recenice u muski rod).

"KAKO DA NADJEM ŽENU SVOG ŽIVOTA KAD IMAM VIŠE ŽIVOTA!?" (Žan Bodrijar)
ecce-florian ecce-florian 20:04 15.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
ma ne zezaj profesore mora da ima bar dve prave
Da, ako si kengur (oni imaju dva penisa). Racvast, zapravo.

E zato volim blog. Čim se iključe doktori i profesori ovo mi dodje ko naučni ili više školski program. Stalno objašnjavam žwni da je osnov mog bitisanja na blogu prvenstveno saznajne prirode, a ona samo odmahuje ruke uz nešto kroz zube procedjeno nalik: Budalo, E sad ću da joj pokažem

PS
još nisam ni poverovao iz prve nsarskom pa sam tražio potvrdu guglujući,
I nsarski , pa što ne reče da je to zato što ženke imaju tri vagine.

priroda je čudo
Filip2412 Filip2412 20:09 15.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,


Da, ako si kengur (oni imaju dva penisa). Racvast, zapravo.

I nsarski , pa što ne reče da je to zato što ženke imaju tri vagine.


Kengurska ljubav:
Tri drugara nadju dve devojke i to je onda 5 srodnih duša...
dirtyharry dirtyharry 15:00 18.12.2009

Re: Ih, Anavolimilovana,

nsarski
Let's not even go there...

Ovo me potseti na ovo:
scabies scabies 20:31 14.12.2009

Samo jednom se ljubi

Trebalo bi opomenuti one sto pevaju i pisu ovaj naslov. Devojcice bi mogle da dodju na ideju da je sve propalo ako ne upali sa nekim dripcem u pubertetu.
A mogu doći i na ideju da ne ljube nikog do princa, a znamo kako je sa prinčevima u današnje vreme
A o naslovu? Pa ne znam... Ja ipak verujem da se ne može dva puta ući u istu vodu... Jedno je ljubiti telom, drugo je ljubiti dušom. I nikad nije isto, ni kvalitativno, ni kvantitativno.

Re: Samo jednom se ljubi

bilo bi bas bezveze da je svaki put isto.

nego niko da se nadoveze i prokomentarise vezu izmedju ljubavi i smrti. da li je element samounistenja pokazatelj da je prava?
neki ljudi gledajuci filmove kao ovaj gore i citajuci nalaze potvrdu da tako treba.
scabies scabies 16:51 15.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi

nego niko da se nadoveze i prokomentarise vezu izmedju ljubavi i smrti. da li je element samounistenja pokazatelj da je prava?
Ne verujem da je samouništenje pokazatelj da je prava. Mada ima neke čarolije u toj spremnosti i na samouništenje (samo ako ne traje dugo, ne javlja se često i ne preti mnogo realna opasnost da se realizuje ) Čudan je i zavodljiv taj osećaj u tim fatalnim ljubavima kad se dese. Na neki čudan način čovek ima doživljaj intenzivnosti života pred osećajem mogućeg samouništenja. I možda je još bolji osećaj ta spremnost da se neko samouništi zbog nas. Ali, i za to verujem, da se ne može mnogo puta ponoviti u životu.
Moj jedini zaključak je da smo toliko različiti da bi se napravile neke univerzalne formule u koje bi se mogli smestiti. I još opasnije je kad druge pokušamo smestiti u naše formule i po našim merama meriti istinitost i intenzitet njihove ljubavi.
yu1bcd yu1bcd 17:13 15.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi

Pa valjda je nauka otkrila dovolj hemijskih elemenata "ljubavi" za objasnjenje jos iracionalnijeg nagona samounistenja? Srecom se hormoni umire kroz dve godine. Onda valja zapoceti novi ciklus zasvojenosti

Jako lep prilog ste napisali. Prodjose me zmarci od tragicne sudbine vase prve ljubavi. Moja "ljubav" od 39 godina upravo mi donese vocnu salatu. Moze li prezime za Facebook search bar za clanove BGD Uni. grupe?
nsarski nsarski 17:25 15.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi

vezu izmedju ljubavi i smrti

Mislis Eros/Tanatos bulshit?
Goran Vučković Goran Vučković 17:30 15.12.2009

Re: Samo jednom se ljubi

Mislis Eros/Tanatos bulshit?

Ili lažov Hajnrih Hajne i njegove Azre

Re: Samo jednom se ljubi

nsarski
vezu izmedju ljubavi i smrti

Mislis Eros/Tanatos bulshit?

aha. kao u "matador"
pnbb pnbb 20:39 14.12.2009

cekaj

momenat
uz realnu mogucnost da ispadnem glup u drustvu

zaista ti se javio prva ljubav i ti si ga iskulirala? da ga ne poznajes?
Filip2412 Filip2412 20:57 14.12.2009

Re: cekaj

zaista ti se javio prva ljubav i ti si ga iskulirala? da ga ne poznajes?
da, žene... romantična i krhka bića
iris.davidovich iris.davidovich 21:14 14.12.2009

Re: cekaj

zaista ti se javio prva ljubav i ti si ga iskulirala? da ga ne poznajes?

eto ti sta zatvor ucini zeni
Filip2412 Filip2412 21:24 14.12.2009

Re: cekaj

iris.davidovich
zaista ti se javio prva ljubav i ti si ga iskulirala? da ga ne poznajes?

eto ti sta zatvor ucini zeni


da bre Ana, mogla si barem da mu predložiš neki čaj protiv zatvora, stvarno nemaš dušu

iris.davidovich iris.davidovich 21:27 14.12.2009

Re: cekaj

da bre Ana, mogla si barem da mu predložiš neki čaj protiv zatvora, stvarno nemaš dušu

fico, pitanje je koga vise muci zatvor, njega ili (trudnu) anu
Filip2412 Filip2412 21:34 14.12.2009

Re: cekaj


fico, pitanje je koga vise muci zatvor, njega ili (trudnu) anu
eto ti, dakle i pored toga Anchi nije nasla zajednicku temu sa covekom, pa sta reci... bice da ipak nije bio onaj pravi
nsarski nsarski 21:56 14.12.2009

Re: cekaj

da, žene... romantična i krhka bića

Jedna je mom poznaniku iz St. Louisa rekla "trpaj u me, zelim dijete s tobom".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:00 14.12.2009

Re: cekaj

nsarski
da, žene... romantična i krhka bića

Jedna je mom poznaniku iz St. Louisa rekla "trpaj u me, zelim dijete s tobom".

Па трпање је одувек на репертоару свих романтичара.

Re: cekaj

ja sam vrlo tolerantna i radoznala osoba. od kako sam otvorila nalog na FB javili su mi se svi ljudi koji su mi ikad nesto znacili. sa nekima se samo gledam: kako su postali tece, kako su im slatka deca, sta rade... sa nekima se slatko nasmejem na racun starih vremena, sa nekima se i dalje volim na drugi ili isti nacin. da ne bude zabune, ovde mislim i na muskarce i na zene.

sa ovim iz zatvora, koji je svojevremno delovao kao "pravi" iz pesama, posle godinu dana nisam vise imala sta da pricam, sumnjam da bi sad imali vise tema za razgovor. pri tom mi se javio sa tudjeg naloga iz nepoznatog razloga.

osnovni uslov za bliskost bilo koje vrste je iskrenost. ovde je nije previse bilo.
Filip2412 Filip2412 22:51 14.12.2009

Re: cekaj

osnovni uslov za bliskost bilo koje vrste je iskrenost


da, i da dopunim, sto rece moj kum na casu srpskog jednom: Ljubav brise nelagodnosti

.... za sta je momentalno dobio peticu u dnevnik, jer smo imali jednu super kul profesorku
visnja92 visnja92 23:28 14.12.2009

Re: cekaj

ne,ne, ne, nikako
ovo je trebalo da ide ovako:
-on ne poveruje da je pogresio
-zove te i sapuce poznate reci
-ti popustas
-pomazes mu da dokaze svoju nevinost(kakv droga,grozi se i duhana)
-odlazite zagrljeni u noc...
ps. ko mi ukrade ideju za spansku seriju tuzicu ga
Filip2412 Filip2412 23:32 14.12.2009

Re: cekaj

ps. ko mi ukrade ideju za spansku seriju tuzicu ga
vishnja mogu ti reci samo sto suzu nisam pustio...
visnja92 visnja92 23:41 14.12.2009

Re: cekaj

Re: cekaj

gordanac gordanac 21:09 14.12.2009

anima gemella...

..ili - mali prilog kao dokaz tvrdnji da Massimo nikako ne laže (znam čoveka), a o Ivi Robiću i da se ne govori.. :))
Može biti samo jedan / jedna, tako ja mislim. Samo jedan / jedna sa kojim / kojom si - dva.

Elem:

"Anima gemella" na italijanskom, "almas gemelas" na španskom, "soulmate" na engleskom, "seelenverwandtschaft" na nemačkom, a na srpskom "srodne duše".

Koliko često upotrebimo taj izraz, na bilo kom jeziku, a da mu ustvari ne znamo poreklo ni početak, sve što znamo je da nam kraja nema sve dok na takvo šta (takvo biće) u stvarnosti, srećnom slučajnošću, ne naiđemo - pa mu damo ime jer vidimo da postoji?

"Soulmate" je, kako kaže priča:

"...a term sometimes used to designate someone with whom one has a feeling of deep and natural affinity, love, intimacy, sexuality, spirituality, and/or compatibility. A related concept is that of the twin flame or twin soul – which is thought to be the ultimate soulmate, the one and only other half of one's soul, for which all souls are driven to find and join. However, not everyone who uses these terms intends them to carry such mysticalconnotations. "

Bliskost, neverovatna bliskost i prisnost (nekada objašnjiva a nekada ne), je osećanje koje se javlja samo po sebi kad se takve "duše" pronađu (i to ponavljaju i u legendama i narativu pominju i istočnjačka učenja, religije i misticizmi).

Šta je neporecivo divan i neobjašnjiv paradoks u narativu o "srodnim dušama"?
Jedno od svojih najsnažnijih traganja za najvažnijim doživljajem u sopstvenom životu, ljudi su sveli na nalaženje samo jednog istog takvog bića kakvi su i sami, s kojim mogu da se razumeju - ćutke, bez jedne jedine reči, da se pojma i upiju bez ikakvog govora, razgovora i objašnjavanja, razjašnjavanja, pojašnjavanja, prepričavanja i opisivanja. A najveći dar koji ljudi imaju, dar koji ih najjače razlikuje od svih drugih živih bića je - govor, narativ. "Soulmate" su bića koja se odriču tog dara, bića potpune, bezzvučne tišine.

A ako nijedna reč neće biti izgovorena, kako se onda zna da je taj s kojim se ćuti baš onaj/ona "srodna duša" za kojom se traga? Nepogrešivo se oseti? Imamo negde "prijemnike, čula" koji reaguju samo jednom, samo tada i nikada više?

Ne.

Ima jedan merljiv pokazatelj - vreme "proleti". Ili - kao da stoji. U stvarnosti drugi ljudi mere da je proteklo 2 ili 3 sata, a među srodnim dušama ima se doživljaj prekratkog trenutka koji je samo - bljesnuo i nestao.

Osnov i poreklo izraza je u najpoznatijoj teoriji o "srodnim dušama":

One theory of soulmates, presented by Aristophanes in Plato's Symposium, is that humans originally consisted of four arms, four legs, and a single head made of two faces, but Zeus feared their power and split them all in half, condemning them to spend their lives searching for the other half to complete them:

"[Primeval man] could walk upright as men now do, backwards or forwards as he pleased, and he could also roll over and over at a great pace, turning on his four hands and four feet, eight in all, like tumblers going over and over with their legs in the air; this was when he wanted to run fast …Terrible was their might and strength, and the thoughts of their hearts were great, and they made an attack upon the gods ... Doubt reigned in the celestial councils. Should they kill them and annihilate the race with thunderbolts, as they had done the giants, then there would be an end of the sacrifices and worship which men offered to them; but, on the other hand, the gods could not suffer their insolence to be unrestrained. At last, after a good deal of reflection, Zeus discovered a way. He said: 'Methinks I have a plan which will humble their pride and improve their manners; men shall continue to exist, but I will cut them in two and then they will be diminished in strength and increased in numbers; this will have the advantage of making them more profitable to us. They shall walk upright on two legs, and if they continue insolent and will not be quiet, I will split them again and they shall hop about on a single leg."

—Aristophanes, Plato’s Symposium,

Some people believe that souls are literally made and/or fated to be the mates of each other, or to play certain other important roles in each other's lives.

Par hiljada godina je prošlo od ovog narativa iz "Sypmosium-a" (i ko zna koliko hiljada godina od svih onih narativa koji nisu sačuvani i nestali su u pisanoj istoriji ljudskog vremena, ali nekako postoje u našem kolektivnom pamćenju), a ljudi nekako uvek iznova otkrivaju da je nalaženje "soulmate" najvažnije traganje u njihovim životima.

pnbb pnbb 21:19 14.12.2009

Re: anima gemella...

"Anima gemella" na italijanskom, "almas gemelas" na španskom, "soulmate" na engleskom, "seelenverwandtschaft" na nemačkom, a na srpskom "srodne duše".

kakva bre dusa .. si videla sta pise doktorica dole u futeru?
habeas mulinem anima?
Filip2412 Filip2412 21:19 14.12.2009

Re: anima gemella...

"Anima gemella" na italijanskom, "almas gemelas" na španskom, "soulmate" na engleskom, "seelenverwandtschaft" na nemačkom, a na srpskom "srodne duše".
Zeus je bio eksplicitan, ali ovi ostali termini ne govore jednoznačno da su u pitanju 2 duše
.... ja sam u zivotu imao bar 4 srodne duše a nadam se tek da naiđe peta.... mada je ova četvrta kao još uvek u igri na neki način...
nsarski nsarski 21:29 14.12.2009

Re: anima gemella...

Može biti samo jedan / jedna, tako ja mislim. Samo jedan / jedna sa kojim / kojom si - dva.

Me know what you say, Jane.
To je nemost, ili vrsta posedovanja reci, za koju Vitgenstajn kaze "in such an act of possession there are no more words, only the silence that marks the possession of words".
Nadam se da mogu da dobacim znacenje kroz taj beskrajni sneg odavlen dotlen.
gordanac gordanac 21:29 14.12.2009

Re: anima gemella...

Filip2412
"Anima gemella" na italijanskom, "almas gemelas" na španskom, "soulmate" na engleskom, "seelenverwandtschaft" na nemačkom, a na srpskom "srodne duše".
Zeus je bio eksplicitan, ali ovi ostali termini ne govore jednoznačno da su u pitanju 2 duše
.... ja sam u zivotu imao bar 4 srodne duše a nadam se tek da naiđe peta.... mada je ova četvrta kao još uvek u igri na neki način...

Nisi, trust me.
Ili ima samo jedna / jedan, ili - nema uopšte, kako ti se zalomi, usud je to, šta da se radi...
To ti je kao foton - ili postoji i kreće se brzinom c, ili - ne postoji.
Nema laži, nema prevare, ili jeste ili nije :))))

Samo jednom.
Filip2412 Filip2412 21:32 14.12.2009

Re: anima gemella...

Nisi, trust me.
Ali Goco, ja sam se sa ove 4 tako sudario da samo sto nije doslo do anihilacije. Mislim.... ne znam sta da mislim
nsarski nsarski 21:35 14.12.2009

Re: anima gemella...

mada je ova četvrta kao još uvek u igri na neki način...

Nadam se da ona ne cita ovaj blog:))))))))))))))))))))

Imao je Kapor cuvenu prvu prvu ljubav, pa drugu prvu ljubav, pa...kad je dosao do "e", e, onda je rekao kao Radovan III kad je ucio da cita...
iris.davidovich iris.davidovich 21:36 14.12.2009

Re: anima gemella...

Me know what you say, Jane.
To je nemost, ili vrsta posedovanja reci, za koju Vitgenstajn kaze "in such an act of possession there are no more words, only the silence that marks the possession of words".
Nadam se da mogu da dobacim znacenje kroz taj beskrajni sneg odavlen dotlen.

nsarski, ala prozimas
Filip2412 Filip2412 21:37 14.12.2009

Re: anima gemella...

Nadam se da ona ne cita ovaj blog:))))))))))))))))))))
ma ne cita, ne zna srpski.... uh, salimo se ovde ali nije lako... nego kako sam stariji tako manje verujem u komplikovane relacije, zato i prizivam petu...
gordanac gordanac 21:39 14.12.2009

Re: anima gemella...

Filip2412
Nisi, trust me.
Ali Goco, ja sam se sa ove 4 tako sudario da samo sto nije doslo do anihilacije. Mislim.... ne znam sta da mislim

ne misli dok odlučuješ
anihiliraj, gari, anihiliraj
a onda će naići anima gemella, pa - uvidiš razliku
i ne pitaš se ništa o - anihilaciji
nsarski nsarski 21:45 14.12.2009

Re: anima gemella...

nsarski, ala prozimas

Haaaaahaaaaa.
OK, to ti dajem za sada. A evo i druge price.
Imala moje chedo nekog momka - najezio sam se kad sam ga prvo video. Nije u pitanju izgled (mada bi se mnogi zgranuli), nego dileja, overena od strane ministarstva za ishranu, plavi pecat, razumes, kao oni sto vise na mesarskim kukama na Kalenicu. Chedo moje zaljubljeno - kazhe "fajter", ja ga volim. Trpeo sam ga i on posle otisao. Chedo odraslo, opametilo se, lekarka u Njujorku vise godina (kao nasa Anavolimilovana pribogu), i javlja se nedavno. Javio se, kaze, "fajter". Rekao joj "sine, pa ja te vooolim, posalji mi farmerke original iz Njujorka".
Tada shvatis da se prvi put (mozda) ne ljubi, ali samo jednom da.
scabies scabies 21:55 14.12.2009

Re: anima gemella...

a onda će naići anima gemella, pa - uvidiš razliku
Ne bih da plašim Filipa, ali šta ako ne naiđe? Ili šta ako su se mimoišli? Možda i za par vekova?
A ako koncept tvrdi da se mora naći u životu, onda je veliko pitanje da li to nešto nađemo u drugom biću ili nađemo u sebi?
(Danas sam provela mnogo sati (i mnogo kilometara) u autu. Baš shvatih da će poštovanje novog zakona o saobraćaju uticati na stopu samoubistava i razvoda brakova u Srbiji. Ja sam pola svog života pretresla za ta 3sata lagane vožnje (50km/h) i ova tema mi dođe kao kec na deset...)
Filip2412 Filip2412 22:01 14.12.2009

Re: anima gemella...

ali šta ako ne naiđe
e u tom slucaju...

If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
General Melchett; Blackadder
gordanac gordanac 22:04 14.12.2009

Re: anima gemella...

scabies
a onda će naići anima gemella, pa - uvidiš razliku
Ne bih da plašim Filipa, ali šta ako ne naiđe? Ili šta ako su se mimoišli? Možda i za par vekova?
A ako koncept tvrdi da se mora naći u životu, onda je veliko pitanje da li to nešto nađemo u drugom biću ili nađemo u sebi?
(Danas sam provela mnogo sati (i mnogo kilometara) u autu. Baš shvatih da će poštovanje novog zakona o saobraćaju uticati na stopu samoubistava i razvoda brakova u Srbiji. Ja sam pola svog života pretresla za ta 3sata lagane vožnje (50km/h) i ova tema mi dođe kao kec na deset...)

Ih, pa ja sam samo prepisala od pametnijih...:))))
Šta ako ne nađe?
Hm
Otprilike ovako:
1. ne nalazi je i - tačka, biva to, i ondaK - odustaje od toga da je uopšte nađe (biva i to), So ? Pa - živi, kako najbolje zna i ume i bez anima gemella ili make peace sa najboljom mogućom "zamenom" (i povremeno pada u dert, ili već tako nešto slično)
2. ne odustaje i - nađe je (posle može sve isto kao u slučaju 1., a može i drugačije)
3. nemam pojma
nsarski nsarski 22:08 14.12.2009

Re: anima gemella...

3. nemam pojma

A ima i da odes u Budimpestu...
nsarski nsarski 22:11 14.12.2009

Re: anima gemella...

nego kako sam stariji tako manje verujem u komplikovane relacije, zato i prizivam petu...

Pa, ako vozis normalan auto, iz pete nema dalje, samo da downshiftujes....
Filip2412 Filip2412 22:17 14.12.2009

Re: anima gemella...

Pa, ako vozis normalan auto, iz pete nema dalje, samo da downshiftujes....
i meni se cini da sam doterao cara do duvara...
mirelarado mirelarado 22:19 14.12.2009

Re: anima gemella...

gordanac
Ili ima samo jedna / jedan, ili - nema uopšte, kako ti se zalomi, usud je to, šta da se radi...
To ti je kao foton - ili postoji i kreće se brzinom c, ili - ne postoji.
Nema laži, nema prevare, ili jeste ili nije :))))Samo jednom.


То је нешто што, ако имаш среће да на њега налетиш, напросто знаш да је право, без промишљања, вагања, без обзира на све, знаш да је то то.
nsarski nsarski 22:33 14.12.2009

Re: anima gemella...

(i povremeno pada u dert, ili već tako nešto slično)

I, naravno, ne mogu da odolim lepotici sa kamickom u kosi koja je plakala i govorila kako se zaljubila u coveka koji joj je pricao da je student medicine, a u stvari nije bio student medicine, vec je bio lopov. Lopov zvani Stenjka Moment, "Moment, ridala je lepotica, a ja sam je zabezeknut gledao i rekao `Ne placite, desava se` ". Maestro zna sve tajne.
scabies scabies 22:44 14.12.2009

Re: anima gemella...

Ih, pa ja sam samo prepisala od pametnijih
Kad je duša u pitanju, ne verujem da tu ima pametnijih i manje pametnih
gordanac gordanac 22:49 14.12.2009

Re: anima gemella...

nsarski
(i povremeno pada u dert, ili već tako nešto slično)

I, naravno, ne mogu da odolim lepotici sa kamickom u kosi koja je plakala i govorila kako se zaljubila u coveka koji joj je pricao da je student medicine, a u stvari nije bio student medicine, vec je bio lopov. Lopov zvani Stenjka Moment, "Moment, ridala je lepotica, a ja sam je zabezeknut gledao i rekao `Ne placite, desava se` ". Maestro zna sve tajne.

:)))))
Михаил Афанасиевич bi još rekao:
"Vraćam se! U Jelabugu!"


I čini mi se (ne smem da tvrdim, naravno), da je on o temi posta - sve rekao, samo ako pažljivo čitamo sve te nesagorive, a zapaljive rukopise...

Re: anima gemella...

ja mislim da osoba koja ume da voli (pri tom ne govorimo striktno o erotskoj ljubavi koja je mnogo bliza tanatosu) lakse voli vise ljudi.
gordanac gordanac 23:02 14.12.2009

Re: anima gemella...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
ja mislim da osoba koja ume da voli (pri tom ne govorimo striktno o erotskoj ljubavi koja je mnogo bliza tanatosu) lakse voli vise ljudi.

:))
Duško Radović bi ti odgovorio (otprilike):
"Ko ume da voli - ne bi trebalo da radi ništa drugo."
ili
"Kad god pomislimo kako bismo voleli da nas neko voli i da budemo srećni, treba da pogledamo unaokolo - možda nas neko već voli, pa smo već i srećni, samo što to ne znamo. Ili nam se čini da smo dostojni neke veće sreće, a ne naše, nekako male i neugledne sreće"
nsarski nsarski 23:04 14.12.2009

Re: anima gemella...

I čini mi se (ne smem da tvrdim, naravno), da je on o temi posta - sve rekao

On je o svemu sve rekao.

Re: anima gemella...

gordanac

Filip2412
"Anima gemella" na italijanskom, "almas gemelas" na španskom, "soulmate" na engleskom, "seelenverwandtschaft" na nemačkom, a na srpskom "srodne duše".Zeus je bio eksplicitan, ali ovi ostali termini ne govore jednoznačno da su u pitanju 2 duše .... ja sam u zivotu imao bar 4 srodne duše a nadam se tek da naiđe peta.... mada je ova četvrta kao još uvek u igri na neki način...Nisi, trust me.Ili ima samo jedna / jedan, ili - nema uopšte, kako ti se zalomi, usud je to, šta da se radi...To ti je kao foton - ili postoji i kreće se brzinom c, ili - ne postoji.Nema laži, nema prevare, ili jeste ili nije :))))Samo jednom.


mislim da je to stvar i ubedjenja. ako verujes da postoji samo jedna prava, u skladu sa tim ces se i ponasati.

'ajd sad da pitam vas verujuce (gordanac, nsarski, scabies, mirela...) da li ste nasli pravu?
Filip2412 Filip2412 23:13 14.12.2009

Re: anima gemella...

'ajd sad da pitam vas verujuce (gordanac, nsarski, scabies...) da li ste nasli pravu?
eh prava...

meni se pa sve svidjaju one nakrivo nasadjene, za cas me ubede da su prave

a i mislim se nesto.... sve i da naidje prava, da li bi imala taj sharm bivshih pogresnih...

ma na kraju krajeva, vazno je da ima...
mirelarado mirelarado 23:22 14.12.2009

Re: anima gemella...

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
'ajd sad da pitam vas verujuce (gordanac, nsarski, scabies, mirela...) da li ste nasli pravu?


Праву сродну душу? Као и сви верујући верујем да јесам. :)
Иначе, то нема никакве везе с првим пубертетским заносом. И не мора да заглави затвор, довољно је да особу видиш после пар деценија, па да ти буде јасно да си оно онда више била заљубљена (зателебетана, заблентављена) у љубав као такву, него у тог првог који је наишао.

ЕДИТ: Ујбт. изгледа да сам се само ја упецала и одговорила на питање личне природе.
Ништа, Ана, рачунај да је одговор теоријски.

Еко о својој неоствареној и стога (донекле) непрежаљеној првој љубави:

Сада, као и онога дана у улазу, коначно ћу видети Лилу, сићи ће, исто онако чедна и враголаста у својој црној школској кецељи, лепа као сунце, бела као месец, безбрижна и несвесна да је само средиште, да је пупак света. Видећу њено мило лице, лепо обликован нос, усне које тек незнатно откривају два горња секутића, видећу њу, ангорског кунића, мачку Мату што мјауче и благо отреса своје меко крзно, голубицу, ласицу, веверицу. Спустиће се као јутарња роса и угледаће ме, полако ће испружити руку, не да би ме позвала, већ да ме спречи да поново побегнем.
Најзад ћу знати како да бесконачно понављам последњу сцену из мог Сирана, знаћу за чим сам целог живота трагао, од Паоле до Сибиле, и поново ћу пронаћи себе. Бићу спокојан.



nsarski nsarski 23:35 14.12.2009

Re: anima gemella...

'ajd sad da pitam vas verujuce (gordanac, nsarski, scabies, mirela...) da li ste nasli pravu?

How the hell would I know? Gimme a call when I die...

S druge strane, maybe, just maybe, this time I'll be lucky

scabies scabies 23:36 14.12.2009

Re: anima gemella...

'ajd sad da pitam vas verujuce (gordanac, nsarski, scabies, mirela...) da li ste nasli pravu?
Ček, ček, ček... pa ja se nisam svrstala.
Ja verujem u srodne duše, ali ne verujem da mora biti samo jedna. Verujem da može biti samo jedna, da ih može biti i više, ali da može i da ne postoji. Svako nađe ono što traži. I sačuva ono do čega mu je stalo.
jasnaz jasnaz 23:48 14.12.2009

Non Je Ne Regrette Rien

Re: anima gemella...

E, a sad da pitam koliko znate onog koji su verujuci da je samo jedna prava upropastili svoje I tudje zivote poput mikija manojlovica u "samo jednom se ljubi"

ne dopada mi se taj akcenat na pasivnosti iskustva u kom ti se to desi ili ne, kao visa sila, a od tebe nista ne zavisi I ti tu nista ne mozes. To je odlicna podloga za samozavaravanje, izgovaranje, opravdavanje...
scabies scabies 00:09 15.12.2009

Re: anima gemella...

ne dopada mi se taj akcenat na pasivnosti iskustva u kom ti se to desi ili ne, kao visa sila, a od tebe nista ne zavisi I ti tu nista ne mozes. To je odlicna podloga za samozavaravanje, izgovaranje, opravdavanje...
Slažem se.
E, a sad da pitam koliko znate onog koji su verujuci da je samo jedna prava upropastili svoje I tudje zivote
Ako misliš na ovakve primere:
u zivotu ostanu sa nekim verujuci da je on jedini koji im je namenjen, cak i onda kada sve ukazuije da treba malo pogledati okolo.
Ja mislim da takve osobe uopšte ne veruju u prave. Nije svima potrebna srodna duša, nekima je dovoljno da imaju nekoga sa kim će da provedu vreme/život, nekoga ko će da zarađuje za njihove potrebe, nekoga da kuva/pere/pegla... Sve je stvar prioriteta.
nsarski nsarski 00:09 15.12.2009

Re: anima gemella...

E, a sad da pitam koliko znate onog koji su verujuci da je samo jedna prava upropastili svoje I tudje zivote poput mikija manojlovica u "samo jednom se ljubi"

Like, he had some other life in that movie?

Ne radi se o tome, Anavolimilovana. Eno, bio je blog o Lazi Kosticu i Lenki Dundjerski - jel su oni bili jedno za drugo? Na hiljade prica o najzad ostvarenoj pravoj ljubavi postoji u celoj nasoj prici koju pricamo jedni drugima milenijumima. Pocela si pricu o tvom (neromanticnom) drugu i tvom romanticnom flashbacku na celu stvar (Prust sve zna o tome), i sada si razocarana da te ljudi pogresno razumeju. Ispravi me ako nisam u pravu, molim te.
Nije u pitanju tvoj prvi poljubac, ili sta se dalje desilo, u pitanju je znacenje tvojih reci koje poprimaju svoj zivot. I o tom novom zivotu tvojih reci se ovde komentarise - to nema nikakve veza sa banalnom stvarnoscu koja se tebi desila. Dakle, pitanje je: "Kako znati da li je neko Pravi, i da li takav postoji?". Ili, da li bi ga prepoznali ako se sudarimo s njim (njom) na ulici. Tvoj zatvorski ljubavnik - obozavam da preterujem u finisu - nema vise nikakve veza s tobom i tvojom pricom. Such is the nature of discourse.

Love for ever,
nsarski

nsarski nsarski 00:31 15.12.2009

Re: anima gemella...

Ili šta ako su se mimoišli?

Pa, i to se moze desiti. Ili, kaze Longfellow:

Ships that pass in the night,
and speak each other in passing,
only a signal shown, and a distant voice in the darkness;
So on the ocean of life, we pass and speak one another,
only a look and a voice, then darkness again and a silence.


To je to.
Posle, pa, posle treba upaliti svece i pripremiti se za noc.
scabies scabies 00:44 15.12.2009

Re: anima gemella...

Ne znam...
Mislim da je koncept jedinstvene druge polovine ipak malo precenjen.
Svi su jedinstveni. A naročito ne možemo prihvatiti da možda postoji još jedna takva osoba sa kojom bi nam bilo podjednako (nedajBože više) lepo, dobro, ko bi nas isto tako vleo i koga bi podjednako veleli. Možda najviše zbog toga što bi moglo biti dvosmerno, pa bi naša savršena, voljena druga polovina mogla nekog drugog isto tako voleti i sa nekim isto tako uživati. Treba mnogo hrabrosti da se ta istina pogleda u lice.
I verujem da nije srodna duša onaj ko nas najbolje razume, već onaj ko nas najbolje oseća. Te situacije kad ne može da razume zašto vas je nešto povredilo, ali ga boli vaš bol i celu noć vas sluša i drži za ruku... i znate da ima mnogo onih koji bi možda bolje razumeli i možda nešto bolje umeli da kažu, ali ne bi mogli tako da osete i tako da ćute.
Ali ne znam koliko to ima veze sa srodnom dušom, a koliko sa ljubavlju koja se gradi i čuva...
(Rekoh ja da ovaj novi zakon uopšte nije zdrav )
gordanac gordanac 00:44 15.12.2009

Re: anima gemella...

To je to.
Posle, pa, posle treba upaliti svece i pripremiti se za noc.


Sveća ?
Dobra ideja!
:))
Voila


gordanac gordanac 00:50 15.12.2009

Re: anima gemella...

scabies:
(Rekoh ja da ovaj novi zakon uopšte nije zdrav

Evo ti fotka da je se setiš dok stojiš u saobraćaju i poštuješ novi zakon, a "misli ti vrludaju" :))



Dobra i za monologe i za dijaloge!
nsarski nsarski 00:53 15.12.2009

Re: anima gemella...

Sveća ?
Dobra ideja!
:))
Voila

Savrseno, odoh. Jedva cekam da sanjam. Prosle noci sam sanjao da sam pricao sa nekim ludim cvecem u saksiji - nemaju oci ili drugo, samo nesto kao lale sa siskama i tu se nadvikujemo i smejemo "ma, ti si balerina!!!" i tako stalno.

A onomad sam sanjao da je moj pas (veliki crni snaucer) se preobukao (preokrenuo mozda, ne znam) u nekakvog blesavog majmuna i vozi me na vespi kroz Karadjordjev park. A taj park nije normalan, nego ima neke urvine i vodopade, i ja se vozim i mislim kako je to jedna glupa situacija, a pored parka, Nebojsinom ulicom, prolazi laganim korakom Peggia Brajovic, gleda me strogim pogledom kroz naocare i neopravdava ceo dogadjaj...

Vracam se u Jelabugu!
scabies scabies 00:53 15.12.2009

Re: anima gemella...

Evo ti fotka da je se setiš dok stojiš u saobraćaju i poštuješ novi zakon, a "misli ti vrludaju" :))
Hvala

Re: anima gemella...

nsarski
Sveća ?
Dobra ideja!
:))
Voila

Savrseno, odoh. Jedva cekam da sanjam. Prosle noci sam sanjao da sam pricao sa nekim ludim cvecem u saksiji - nemaju oci ili drugo, samo nesto kao lale sa siskama i tu se nadvikujemo i smejemo "ma, ti si balerina!!!" i tako stalno.

A onomad sam sanjao da je moj pas (veliki crni snaucer) se preobukao (preokrenuo mozda, ne znam) u nekakvog blesavog majmuna i vozi me na vespi kroz Karadjordjev park. A taj park nije normalan, nego ima neke urvine i vodopade, i ja se vozim i mislim kako je to jedna glupa situacija, a pored parka, Nebojsinom ulicom, prolazi laganim korakom Peggia Brajovic, gleda me strogim pogledom kroz naocare i neopravdava ceo dogadjaj...

Vracam se u Jelabugu!

ti si baudolino
nsarski nsarski 01:02 15.12.2009

Re: anima gemella...

ti si baudolino

Ma jok, bre, samo zivahno sanjam ponekad.

Re: anima gemella...

nsarski
E, a sad da pitam koliko znate onog koji su verujuci da je samo jedna prava upropastili svoje I tudje zivote poput mikija manojlovica u "samo jednom se ljubi"

Like, he had some other life in that movie?

Ne radi se o tome, Anavolimilovana. Eno, bio je blog o Lazi Kosticu i Lenki Dundjerski - jel su oni bili jedno za drugo? Na hiljade prica o najzad ostvarenoj pravoj ljubavi postoji u celoj nasoj prici koju pricamo jedni drugima milenijumima. Pocela si pricu o tvom (neromanticnom) drugu i tvom romanticnom flashbacku na celu stvar (Prust sve zna o tome), i sada si razocarana da te ljudi pogresno razumeju. Ispravi me ako nisam u pravu, molim te.
Nije u pitanju tvoj prvi poljubac, ili sta se dalje desilo, u pitanju je znacenje tvojih reci koje poprimaju svoj zivot. I o tom novom zivotu tvojih reci se ovde komentarise - to nema nikakve veza sa banalnom stvarnoscu koja se tebi desila. Dakle, pitanje je: "Kako znati da li je neko Pravi, i da li takav postoji?". Ili, da li bi ga prepoznali ako se sudarimo s njim (njom) na ulici. Tvoj zatvorski ljubavnik - obozavam da preterujem u finisu - nema vise nikakve veza s tobom i tvojom pricom. Such is the nature of discourse.

Love for ever,
nsarski


ne mislim da su me ljudi pogresno shvatili. i vrlo zam zadovoljna razvojem diskusije.

ja volim kad su tekstovi naizgled banalni, smesni, a ustvari vrlo ozbiljni i provokativni. kao kod almodovara, ako smem da se usudim da napravim takvo poredjenje. i volim kad posticu na razmisljanje.
ana
angie01 angie01 08:22 15.12.2009

Re: anima gemella...

Imao je Kapor cuvenu prvu prvu ljubav, pa drugu prvu ljubav


pa zar nije u tome trik-kao i u svim vaznim stvarima-u nekom trenutku, sa svime shto taj trenutak ima, a i ti u njemu-ti pravish neke odabire, jer su oni u toj tachki TI NEKI-posle kada, (ako) "evoluirash", prodju neke mene i tebi deluje sve drugachije- a nije, nego ni ti ni okolnosti niste vishe isti,...a TO NESHTO te mozda nije "ispratilo" u razvoju.

,..pa josh malo da se opetujem,...kad sretnesh nekog s kim se" preavilno" dodirujesh u glavi, srcu i u gacama- onda je to TO!

nekome se desi jednom, nekom vishe puta- a neko jednostavno promashi to delenje-iz raznih razloga,..nije prepoznao, nije hteo, nije smeo-ma razne su pataologije u pitanju, jer niko ne "obuchava" ljude za tu problematiku, jer valjda se smatra da ne treba-pa oni i u toj varjanti deluju, kao i u svim drugima-neko'vako,'neko nako-ko sa chim ima & moze!

Re: anima gemella...

jednatanja jednatanja 09:59 15.12.2009

Re: anima gemella...

pa zar nije u tome trik-kao i u svim vaznim stvarima-u nekom trenutku, sa svime shto taj trenutak ima, a i ti u njemu-ti pravish neke odabire, jer su oni u toj tachki TI NEKI-posle kada, (ako) "evoluirash", prodju neke mene i tebi deluje sve drugachije- a nije, nego ni ti ni okolnosti niste vishe isti,...a TO NESHTO te mozda nije "ispratilo" u razvoju.


Mislim da sve ISTINSKE ljubavi, bilo prema roditeljima, sestrama, braći, drugaricama, drugovima, momcima ostaju zauvek u nekom delu čovekovog bića, pa čak i kao minimalističko ali vredno delo. Uvek možeš da ih iskopaš i pronađeš nešto lepo u tom čoveku, ali ovde ne pričam samo o sopstvenoj emociji, nego o onome što u tom čoveku vredi, zbog čega ste ga voleli.

Upravo po tome prepoznajete da li su, i koje vaše ljubavi bile prave, jer one uspešno odolevaju vremenu, čak iako sa tom osobom više nemate mnogo zajedničkog, niti biste mogli da zamislite zajednički život.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:35 15.12.2009

Re: anima gemella...

nsarski
... A onomad sam sanjao da je moj pas (veliki crni snaucer) se preobukao (preokrenuo mozda, ne znam) u nekakvog blesavog majmuna i vozi me na vespi kroz Karadjordjev park. A taj park nije normalan, nego ima neke urvine i vodopade, i ja se vozim i mislim kako je to jedna glupa situacija, a pored parka, Nebojsinom ulicom, prolazi laganim korakom Peggia Brajovic, gleda me strogim pogledom kroz naocare i neopravdava ceo dogadjaj...

Naravno da ne opravdavam tu vašu vratolomnu vožnju. Priznaj da ni ti ni pas nemate vozačku dozvolu A kategorije, za upravljanje motociklom motora zapremine iznad 49cc. Još kad sve ovo posmatramo u svetlu novog Zakona o saobraćaju, ispada da ste, obojica, zaslužili po najmanje 15 kaznenih poena.

'Ajde da cuku nekako i progledam kroz prste (šape?), ali tebi, profesore, odlučno ne. (K'o Tito drugu Kobeu svojevremeno.)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana