Istorija| Ljudska prava| Reč i slika| Region| Religija

Genocid bez kazne

alexlambros RSS / 04.12.2009. u 23:30

Alexandar Lambros

 

Đenovljanin Marko Aurelio Rivelli je, iz neobjašnjivih razloga, slabo poznat ovdašnjoj javnosti. Doktorirao je na političkim naukama sa tezom „Rasna i vjerska politika Nezavisne države Hrvatske 1941-1945". U Milanu 1999. godine objavljuje knjigu „L'arcivescovo del genocidio" (Nadbiskup genocida), posvećenu Alojzu Stepincu koga je papa Jovan Pavle II 1998. godine u Hrvatskoj beatifikovao (stepenica na putu ka proglašenju za svetitelja). Knjigu je kod nas iste godine kad je izdata u Italiji, objavila izdavačka kuća „Jasen" iz Nikšića, u prevodu Lazara Macure.
Marko Aurelio Riveli 2002. godine u Milanu objavljuje i drugu knjigu, „Dio e con noi! La Chiesa di Pio XII complice del nazifascismo", u kojoj se bavi vezama Vatikana za vreme Drugog svetskog rata sa nacistima i fašistima.
Za knjigu „Nadbiskup genocida" (koja je izazvala i veliku pažnju javnosti u Grčkoj), Riveli konsultuje službene hrvatske, vatikanske, nemačke, britanske, američke i jugoslovenske izvore, među kojima su posebno zanimljivi „Dnevnik" zagrebačkog nadbiskupa Alojzija Stepinca, hrvatski dnevni listovi i periodični časopisi iz zvanične katoličke oblasti iz perioda 1941-1945, župni bilteni (časopisi sa stotinjak različitih zaglavlja), dokumenti ministarstva spoljnih poslova Nemačke koji se odnose na izveštaje barona Dijega fon Bergena, ambasadora pri Vatikanu tokom Drugog svetskog rata, dokumenta Glavnog štaba Italijanske kraljevske vosjke, dokumenta ministarstva spoljnih poslova Britanije od 1922. do 1945. itd ....
„Nadbiskup genocida", iz koje izdvajam neke delove, autor započinje Senekinom rečenicom iz „Trojanki" - „Onaj ko ne prijavi zločin koji mu je poznat, podržava ga"

klikni na sliku
klikni na sliku
Prve logore za istrebljenje u Hrvatskoj ustaše pripremaju već od aprila i maja 1941. „Ozakonjeni" su 23. novembra 1941, pod nazivom „Logori za interniranje i rad", jednim posebnim dekretom-zakonom koji su potpisali poglavnik i ministar untrašnjih poslova Andrija Artuković. Poznati kao logori rasuti su po cijeloj teritoriji Nezavisne države Hrvatske.

Internaciju u logore nisu određivali sudovi nego Ustaška nadzorna služba, čije odluke su bile konačne: to utvrđuje zakon koji ih osniva. U stvarnosti, svako odjeljenje poglavnikovog oružništva ima ovlašćenje da uhapsi i internira bilo koga u logor. Na teritoriji hrvatske države aktivna su 22 logora, ali najveći dio njih ostaće aktivan kratko vrijeme - onoliko koliko je potrebno da se izvrši etničko-vjerski genocid. Samo dva logora - u Jasenovcu i u Staroj Gradišci - ostaće u funkciji do 1945. Biće nemoguće utvrditi tačan broj žrtava koje su ubijene ili stradale od mučenja ili bolesti u logorima: sve spiskove i dokumentarni materijal (u nekim logorima nije čak ni vođena nikakva dokumentacija o internircima) uništiće ustaški dželati u bekstvu.

U početku je zapovjednik svih logora Mijo Babić, ali njegova vladavina traje vrlo kratko: juna 1941. Babića ubijaju srpski partizani. Naslijedio ga je Vjeroslav Luburić, koji će se 9. oktobra 1942, za vrijeme jedne svečanosti, hvaliti da je „smakao (u logoru Jasenovac) više lica nego otomansko carstvo u dugoj okupaciji evropskih zemalja" (1). Njegova sestra, Nada Luburić, ističe se efikasnošću koju pokazuje prema logorašicama u Staroj Gradišci (2). Čuvanje logora istrebljenja povjereno je specijalnom korpusu pod nazivom Ustaška nadzorna služba.
Čuće se mnoga svedočenja o grozotama koje su vršene u ovim logorima koji su blago nazivani logorima za internaciju i rad: a u poglavnikovim logorima smrt je zagarantovana, a zadaje se na najokrutniji način.
Način hapšenja, priprema za put i internacija u logore opisani su u izvještaju koji Jevrejska zajednica iz Mostara podnosi komandantu italijanske divizije „Cacciatori delle Alpi" (Alpski lovci).

Pavelić i blaženi Stepinac
Pavelić i blaženi Stepinac
„Noću su ustaše i policijski organi ulazili pod oružjem u jevrejske stanove, naređujući svima da se obuku i da odmah pođu s njima, noseći sa sobom samo najnužniji pribor. Tako su internirane cijele porodice, starci i starice, bolesnici, invalidi, dojenčad i hendikepirani. Trajalo bi to od ponoći do zore, od ulice do ulice, sve dok broj tih nesrećnika ne bi bio dovoljan za formiranje jednog transporta ili dok dnevna svjetlost ne bi prekinula ovo sramotno djelo. Dovedeni na periferiju grada u blizinu željezničke stanice, ostajali su satima na otvorenom, po kiši i hladnoći, gladni i žedni, da bi kasnije bili utovareni u teretne vagone, 60-70 na svaki vagon, u kojima bi bili zatvoreni bez grijanja , bez svjetla i bez klozeta. Tokom čitavog puta ovaj svijet nije dobijao ni hrane ni vode, iako su putovali nekoliko dana. Prvi takav transport za takozvani koncentracioni logor bio je uvod u stalni i sistematski progon Jevreja. Sastojao se od oko 1.000 osoba oba pola koje su sprovedene u koncentracioni logor Krušica kod Travnika.
U Krušici su smješteni u stare drvene barake s rupama na krovu i zidovima, koje nisu imale ni podova ni peći ni prostorija za higijenu. U tim barakama su bdjeli i spavali danonoćno na vlažnoj zemlji, kako starci tako i majke s dječicom, tako da su se poslije samo nedjelju dana javile zarazne bolesti od kojih je nekolicina umrla i više stotina oboljelo.
Poslije ovog prvog transporta uslijedili su novi u razmaku od jedne ili dvije nedjelje, praćeni istim neljudskim postupcima i istim nemoralnim aktima u hrvatskim koncentracionim logorima. Ponavljalo se to svakodnevno i trajalo do kraja prošle godine (1941.). Tako se dogodilo da je grad Sarajevo - da se ne pominju drugi gradovi u Bosni - koji je prije ovih progona imao oko 8.500 jevrejskog stanovništva, bio gotovo sasvim „očišćen" od Jevreja.
Kada su doprli prvi krici ovih nesrećnika u koncentracionim logorima, kompletno jevrejsko stanovništvo u Sarajevu zahvatila je panika. Takva panika uzrokovana je monstruoznošću nasilja, mučenja i terora koji su se odvijali u koncentracionim logorima, a koje su ustaški stražari vršili nezamislivom pedantnošću i okrutnošću. Biti deportovan u neki hrvatski koncentracioni logor značilo je, i još uvijek znači, biti osuđen na smrt, ali na smrt dugu i postepenu zbog ogromnih bolova i patnji; smrt koja se očekuje danima i besanim noćima kao oslobođenje i kao milost Božija."

preostale pokatoličiti
preostale pokatoličiti
Prvi logor istrebljenja ustaše su smjestile u Danicu kod Koprivnice, a otvoren je posljednjih dana aprila 1941, kada su zatvori u hrvatskoj državi gotovo prepuni. Prvi konvoj od oko 300 interniraca stiže u ovaj logor 29. aprila; polovinom maja u Danici ima već 3.000 logoraša. Dovoze ih zatvorene u teretnim vagonima na kojima piše „pokvareno voće". Ovaj logor služi bilo kao centar za razvrstavanje za druge logore bilo kao mjesto za likvidaciju. U julu mjesecu broj logoraša u Danici dostiže 9.000; dobijaju pola kilograma hljeba po grupi od 14 logoraša. Krajem tog istog jula logor je zatvoren: mnogi logoraši su prebačeni u druge logore, a ostali su likvidirani.

Logor Jadovno, smješten na padinama planine Velebit, prvi je ustaški logor koji je isključivo formiran za istrebljenje. Aktivan je od 22. maja 1941. kada su došli prvi logoraši koji su učestvovali u njegovom podizanju: to je otvoren prostor ograđen ogradom od bodljikave žice u visini od četiri metra. Dvije barake, jedna za zapovjedništvo a druga za stražu, smještene su van ograđenog prostora. Unutra nema ničega: logoraši spavaju na goloj zemlji. Krajem juna u Jadovno stižu u talasima drugi hapšenici koji bivaju odmah likvidirani: u ritmu od 3 do 4 hiljade dnevno internirce, uglavnom Srbe i Jevreje, odvode u jednu urvinu udaljenu pet kilometara od logora, Šaranovu jamu; tu ih kolju ili ubijaju maljem, a zatim bacaju u ponor. Krajem jula Šaranova jama je zajednička grobnica za preko 10.000 leševa. Tokom avgusta broj onih koji svakodnevno pristižu u Jadovno varira u hiljadama. Na taj način se povećava i ritam smaknuća koja se sada obavljaju i kod jame Grgin brijeg. Krajem mjeseca logor je srušen; posljednjih 1.500 logoraša streljano je na rubu ove dvije jame. Međutim, ostalo ih je još 150 koji su dobili zadatak da dovrše rušenje logora i da unište sve tragove; kada su završili taj posao i oni su pobijeni na dnu provalije. Prema izvorima procjenjuje se da broj poklanih i poubijanih u Jadnovu varira između 35 i 75 hiljada.

ustaša ponosan na svoje delo
ustaša ponosan na svoje delo
Godine 1941, 18. maja u jednom dvorcu 25km od Zgreba završava se logor Kerestinec u koji se interniraju intelektualci i lica uhapšena u glavnom gradu Hrvatske. Streljanja počinju 8. jula, ali u noći između 13. i 14. jedna grupa jugoslovenskih partizana prodire u logor i pokušava da oslobodi zarobljenike. Ova akcija propada: samo 14 interniraca uspijeva da se spasi, svi drugi su pobijeni. Logor je raspušten 16. jula.

Drugi logor kratkog trajanja je onaj u Slanom na ostrvu Pagu. Prva grupa zarobljenika tu stiže 25. juna 1941. Za manje od dva mjeseca broj poklanih penje se na oko 10.000. Kada italijanske trupe zauzimaju ovo ostrvo 20. avgusta, nalaze čitave gomile leševa naslagane u jednoj dubokoj jami u predjelu Fornace. Dana 22. septembra 1941. komandir I sanitetskog voda V korpusa italijanske vojske, Santo Straci (koji je poslan u Slano s jednim vodom vojnika da izvrši kremaciju leševa da ne bi došlo do epidemije) podnosi šefu Saniteta pri komandi Korpusa, sljedeći izveštaj:

ustaše sa žrtvom
ustaše sa žrtvom
„Kada smo uklonili kamenje, na nekoliko centimetara ispod zemlje na svjetlo dana izašle su brojne ruke, često vezane kablovima, noge bose ili sa čarapama, glave ... Po položaju leševa može se zaključiti da su zarobljenici, vezani po dvoje ili troje, najprije iskopali jame i da su zatim streljani nad istim tim jamama ili dokrajčeni hladnim oružjem. Jame su zakopane na brzinu dok sve žrtve još nisu bile mrtve, a to pokazuje tragičan izraz lica većine leševa. Na nekim mjestima, leševi, nabacani bez reda jedan na drugi, formirali su pet ili šest slojeva.
Gotovo svi muški leševi imali su vezane i noge i ruke. U blizini jama nađene su mitraljeske čaure, ali kod većine leševa bilo je moguće konstatovati smrtne rane zadate nožem u grudi, leđa ili vrat. Jednoj mladoj ženi sasvim su odrezane dojke. U dvije jame našli smo samo leševe žena i djece, a u drugima su bili pomešani muškarci, žene i djeca. Uspeli smo da izvadimo i kremiramo 791 leš: 407 muškaraca, 293 žene i 91 dijete između 5 i 15 godina, te jedno novorođenče od pet mjeseci. Osoba koja nam je bila vodič rekla mi je da su u velikoj većini deportovani bacani u more tako što su bili vezani za veliko kamenje, a da su mnogi izvršili samoubistvo tako što su se sami bacali u more."

u Vatikanu ništa novo - Nazinger
u Vatikanu ništa novo - Nazinger
Oko 1.000 srpskih i jevrejskih žena i djece, koji su evakuisani sa Paga prije dolaska italijanske vojske, deportovani su u logor Krušica u Bosni, koji je upravo pripremljen. Barake nemaju krov, unutra nema ležaja tako da zarobljenici spavaju u blatu. Osim starica, sve druge žene, uključujući i djevojčice, seksualno napastvuju ustaški tamničari. Krajem septembra broj logoraša penje se na 3.000; zatim bivaju premješteni u logore Loborgrad i Jasenovac, a Krušica biva raspuštena.
U logoru Loborgrad koji je pripremljen u jednom starom dvorcu, zatvoreno je 1.500 žena i stotinjak dece, svi u žalosnom stanju posle mučnog boravka u Krušici. Internirane žene strpane su u velike prostorije tvrđave koje su bile u jezivom higijenskom stanju; epidemija tifusa kosi mnoge žrtve. Logor je zatvoren oktobra 1942, a preživjele logorašice prebačene su u nacistički logor Aušvic, iz kojeg se nijedna neće vratiti.

Logor Đalovo završen je u decembru 1941, a zapovjednik mu je Jozo Matijević. U početku je tu zatočeno 1.830 jevrejskih žena i djece, te pedesetak srpskih devojčica. Dana 24. februara 1942. jedan željeznički konvoj dovozi u ovaj logor još 1.200 žena i nekoliko stotina djece. U prostorijama bivšeg mlina, koji se nalazi u sredini logora, nema mjesta za sve, tako da mnoge trpaju u jedno skladište bez prozora i vrata u kojem zimska temperatura stiže do 25 stepeni ispod nule. Epidemija pjegavca odnosi svakodnevno 5-6 žrtava; svakoj od žrtava vade se zlatni zubi prije pokopa. Obroci su minimalni; mnoge žene bivaju ubijane i mlaćene, druge bivaju obeščašćene. Svjedok Antun Miler, koji je tada imao 10 godina, ispričaće o jednom svom vršnjaku koji je bio zatočen u skladište i kojega je raskomadao pas nahuškan od strane ustaških stražara. Jedan drugi preživjeli, Juraj Kezić, pričaće o mučenju kojem je podvrgnuta jedna žena koja nije htjela da iščupa zlatne zube svoje stare tetke koja je umrla od gladi. U julu 1942. logor Đalovo je raspušten a oko 2.400 žena i djece prebačeno je u logor Jasenovac.

Stara Gradiška je stara tvrđava smještena na obali Save. Logor istrebljenja - uglavnom namenjen ženama i djeci - pripremljen je u jesen 1941. To je naročit logor: raspolaže grupom tamničarki, časnih sestara, koje pomažu ustaškim mučiteljima (3). Dana 25. aprila 1945. trupe Narodnooslobodilačke vojske Jugoslavije stići će u ovaj logor koji je raspušten samo nekoliko sati ranije: osim leševa žrtava naćiće samo šest preživjelih koji su bili skriveni u bunaru, tri muškarca i tri žene: Antu Beničkog, Branka Jeličića, Zijada Midžića, Emicu Vagner, Ljubicu Džajić i Rajku Pivčević. Biće procenjeno da je u Staroj Gradišci za četiri godine poklano oko 75.000 lica.
Drugi logori aktivni su u Lepoglavi, Virovitici, Vinkovcima, Kostajnici, Hrvatskoj Dubici, Donjem Miholjcu, Procidama, Zemunu, Gornjoj Rijeci, Jastrebarskom, Slavonskoj Požegi, Sisku. Sve su to logori u kojima se odvijaju najsvirepija ustaška nasilja. Ali nijedan od njih ne može da se mjeri s Jasenovcem, balkanskim Aušvicem.

(1) Luburićem se bavi jedan izvještaj koji je potpisao policijski namjesnik njemačke ambasade u Zagrebu: „Luburić je ustaški pukovnik iz Zagreba. Od 1928. do 1941. je u izgnanstvu. Osnivač je i prvi komandant koncentracionih logora u Hrvatskoj. Po njegovoj naredbi je do sada likvidirano 80.000 u Staroj Gradiški, 120.000 u Jasenovcu i 20.000 u drugim logorima. Luburić je lično učestvovao u pokoljima: veliki je sadista, nervni bolesnik, patološki tip. Veoma je poslušan poglavniku i njegovo pouzdano oružje, spreman na sve. Politički je aktivan, motorna snaga za krvavo svođenje računa u Hrvatskoj".
Poslije rata, sklonivši se u frankističku Španiju, Luburić se starao o objavljivanju ustaškog časopisa „Drina".

(2) „U Staroj Gradiški bio je svakodnevni prizor vidjeti gomile zaklanog i unakaženog svijeta. Među najkrvoločnijim koljačima sjećam se Nade Luburić. Noću se zabavljala bodući nožem zatočenice ili ih daveći vlastitim rukama. Danonoćno su birali nove žrtve. Dolazili su satnik Stjepan Bošak, ustaškinje Nada Luburić, Maja Bužon i Božica Obradović, vršili su izbor i one koje su odabrali klali su u jednoj ćeliji". (Iz svjedočenja Pauline Vajs i Rožike Šinko, koje su preživele internaciju u logoru.)
(3) O tome svjedoči, na primjer, Paulina Vajs, engleska Jevrejka koja je živjela u Hrvatskoj i bila internirana u Staroj Gradiški od 22. decembra 1942. do 15. jula 1943.

2 . Holokaust o kom se ćuti

3. Kama i križ

4. 1/3, 1/3, 1/3 ... Genocide Over

5. Zločin odobren od boga

6. Nek ponese arhivu i pokradeno srpsko zlato

pogledati i

Match Made in Heaven

Znaju se imena 20.000 ubijene dece

Zašto ćutimo?

Atačmenti



Komentari (63)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 23:34 04.12.2009

Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Ono što se već više od pola veka skriva, ili se bitno umanjuje, ipak izlazi na videlo, malo po malo. Inače, zločini koji su nad srpskim stanovništvom vršeni tokom vlasti ndh predstavljaju nezamislivu grozotu. Pre par meseci sam opet nešto čitao o tome i iznova sam bio šokiran. Teško da neko i pakao može da zamisli takvim.

Uzgred, sećam se kad su nas, davno, na ekskurziji, vodili da gledamo film o Jasenovcu. Iz sale sam, jedva, izašao na pola projekcije, obliven hladnim znojem i na ivici nesvestice. To moje iskustvo nije jedino.

U proleće 1941. papa je srdačno primio delegaciju od stotinak ustaša, iako je bez ikakve dileme morao da zna za pokolje nad srpskim življem koji su tada već uveliko trajali. Katoličkoj crkvi je ipak bio važniji crni riziko, tj. uspostavljanje trajne zone uticaja na području tadašnje ndh i šire.

Treba naglasiti da u rano proleće 1941. praktično još i nije bilo nekih značajnijih logora. Ili su bili privremeni. Stanovništvo sa određenog područja se prikupljalo nadomak neke dovoljno duboke jame, gde su se vršila masovna zverstva, ali to nisu bila samo jednostavna ubijanja maljem kraj ivice jame, već, prethodno, i razna iživljavanja, višestruka silovanja itd. Stoga je jama u stvari predstavljala spas. Ti privremeni logori su postojali dok se srpsko stanovništvo sa te teritorije ne istrebil.

alexlambros alexlambros 23:54 04.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Uzgred, sećam se kad su nas, davno, na ekskurziji, vodili da gledamo film o Jasenovcu. Iz sale sam, jedva, izašao na pola projekcije, obliven hladnim znojem i na ivici nesvestice. To moje iskustvo nije jedino.


Nije jedino. Nas je skola vodila na neku izlozbu fotografija o zlocinima ustasa u Narodni muzej u Kragujevcu ... secam se ko danas, da sam bio do te mere zaprepascen da sam odbijao (doslovno) da poverujem da se tako nesto zaista i dogodilo ... izleteo sam napolje posle trece il cetvrte fotografije koju sam pogledao, zgadjen do ivice povracanja
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 23:58 04.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Uzgred, sećam se kad su nas, davno, na ekskurziji, vodili da gledamo film o Jasenovcu.

to je dokumentarni film hrabrog Lordana Zafranovića.
loader loader 00:03 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

to je dokumentarni film hrabrog Lordana Zafranovića.
Da, tom čoveku svaka čast !
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 00:04 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Da, tom čoveku svaka čast !

loader loader 00:12 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

loader: " Uzgred, sećam se kad su nas, davno, na ekskurziji, vodili da gledamo film o Jasenovcu. Iz sale sam, jedva, izašao na pola projekcije, obliven hladnim znojem i na ivici nesvestice. To moje iskustvo nije jedino "

alexlambros:
" Nije jedino. Nas je skola vodila na neku izlozbu fotografija o zlocinima ustasa u Narodni muzej u Kragujevcu ... secam se ko danas, da sam bio do te mere zaprepascen da sam odbijao (doslovno) da poverujem da se tako nesto zaista i dogodilo ... izleteo sam napolje posle trece il cetvrte fotografije koju sam pogledao, zgadjen do ivice povracanja "
A pre 3-4 godine ja seo da nešto večeram, uz uključen tv. Kad, emisija o Jasenovcu. Jedan od učesnika je preživeli logoraš. Počinje da govori o tome kako je stigao u logor. Između ostalog, naišao na čoveka koga je po nekim indirektnim naznakama prepoznao kao strica - koji je, iako nekih mesec-dva u logoru, toliko omršaveo, da se skoro nije mogao prepoznati. Narator, bivši logoraš, kaže da je strica nešto pitao, valjda za nekog drugog rođaka koji je takođe bio tu, u logoru, ali stric je delovao sasvim odsutno: piljio je u njega nekim nepoznatim izrazom i samo ga pitao, da nije možda u džepu poneo neki komadić hleba ! A u meni se, slušajući to, nešto zablokiralo. Jedva sam dovršio prethodno započet zalogaj...
Željka Buturović Željka Buturović 00:40 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Ono što se već više od pola veka skriva, ili se bitno umanjuje, ipak izlazi na videlo, malo po malo.


rec 'jasenovac' ima oko 290,000 google linkova. orjentacije radi, 'srebrenica' ima 335,000, 'auschwitz' oko milion i po.
libkonz libkonz 01:22 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

to je dokumentarni film hrabrog Lordana Zafranovića.

Da, tom čoveku svaka čast !

Malo je ljudi kao što je on, u svakom pogledu.
kekazzovoi kekazzovoi 07:36 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

libkonz
to je dokumentarni film hrabrog Lordana Zafranovića.

Da, tom čoveku svaka čast !

Malo je ljudi kao što je on, u svakom pogledu.


eto , Zadar je otet italijanima pa je postao najveće fašističko mesto u hrvatskoj


malaramona malaramona 14:17 05.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

Željka Buturović
Ono što se već više od pola veka skriva, ili se bitno umanjuje, ipak izlazi na videlo, malo po malo.


rec 'jasenovac' ima oko 290,000 google linkova. orjentacije radi, 'srebrenica' ima 335,000, 'auschwitz' oko milion i po.



Google zavera?
alselone alselone 16:12 06.12.2009

Re: Isplivavaju i dalje leševi i svedoče..

malaramona
Željka Buturović
Ono što se već više od pola veka skriva, ili se bitno umanjuje, ipak izlazi na videlo, malo po malo.


rec 'jasenovac' ima oko 290,000 google linkova. orjentacije radi, 'srebrenica' ima 335,000, 'auschwitz' oko milion i po.



Google zavera?


Google zavera, jebote?
kekazzovoi kekazzovoi 23:52 04.12.2009

koncelebrator

Moj deda je odveden na veliki petak 41 , valjda jadovno ,
celi Benediktinski red je danas u hrvatskoj izrazito fašistički.
No Rajcingera nemojte osuđivat , radi se o OK liku,i moralno i ekleziološki a i dogmatski je najbliži pravoslavlju .
Na hr.wikipediji imate da je religija u NDH bila i hrvatska pravoslavna crkva .
alexlambros alexlambros 23:57 04.12.2009

Re: koncelebrator

No Rajcingera nemojte osuđivat


sve dok jasno i nedvosmisleno ne osudi zlocine katolickog klera iz Drugog svetskog .... i izvini se u ime organizacije na cijem je celu i ode na kolenima u Jasenovac
mariopan mariopan 00:24 05.12.2009

Re: koncelebrator

i izvini se u ime organizacije na cijem je celu i ode na kolenima u Jasenovac

Ovo nećemo doživeti .
Šta znači kada se neki čovek predlaže za sveca? To je pohvala njegovih dela.
Znači da je za života uradio neka dobra dela, velika dela, kojima je zaslužio obožavanje naroda - jer sveci su za obožavanje a ne za stid. Tim predlogom preporučeno je narodu da tog čoveka treba da slede i da se njme ponose.

Koji će narod da se stidi tih koljača ako ih hvale i veličaju verske starešine? Izviniće se? Pobuniće se? Postideće se? Ko?

alexlambros alexlambros 00:30 05.12.2009

Re: koncelebrator

Ovo nećemo doživeti .


znam da necemo.
i stoga imam puno pravo da ih pljujem u svakoj mogucoj prilici za sva nedela i necovestva i zlocine u svojoj dugoj krvavoj istoriji

loader loader 00:34 05.12.2009

Re: koncelebrator

" ... Koji će narod da se stidi tih koljača ako ih hvale i veličaju verske starešine? ... "
To je crni riziko katoličke crkve (već sam spomenuo taj termin u prvom komentaru). Jedini kriterijum je bio osvajački poriv i nametanje uticaja. Isključivo je to u pitanju, inače bi krvavi Alojzije i čitava, mnogobrojna ekipa crnokošuljaša morali da budu sažeženi najgorim gađenjem.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:18 06.12.2009

Re: koncelebrator

Šta znači kada se neki čovek predlaže za sveca? To je pohvala njegovih dela.


I, na žalost i da bude još gore, ne samo to, takav čovek bi trebalo da posvećenjem postane i uzor drugima u njihovim životima i delima.

Već jednom sam ovde na blogu pisala o tome, ali ponoviću, pročitajte knjigu "Točka na U" koju je napisao Viktor Ivančić (koja se povodom slučaja Dinka Šakića, komandanta logora Jasenovac, bavi problemomo ustaštva i nove hrvatske države).

"Režimski projekt reafirmacije ustaštva i relativiziranje fašističkih zlodjela mogao je biti masovno usvojen samo kao rezultat snažnog ideološkog poticanja jednog krivog srastanja: činjenice, naime, da je učinjeno sve kako bi se u kolektivno svjesti spriječilo razdvajanje pitanja države od pitanja savjesti."

"Slučaj Šakić pokazuje kako ponekad treba proći i više od pola stoljeća da se jedna lekcija pokaže nenaučenom. On nam predočava razmjere histerične ljubavne drame izmedju pastve i domovine, ljudi i utvare, u kojoj je - i nakon pola stoljeća - priličnije djeliti emotivni prostor sa zločinom nego sa njegovim preživelim žrtvama. On ukazuje na količinu noćnih mora koje za sobom vuče hrvatstvo u ekstazi.
Odgovarajući na pitanje novinara zašto svjedoci u procesu protiv Dinka Šakića ne žele da im snimaju lice, glasnogovornik Županijskob suda Damir Kos objasnio je kako "sud poštuje želju svjedoka da ih se ne snima", a - uostalom - "njihova lica nisu osobito važna za javnost".
Upravo suprotno, njihova lica jedino su što je bilo važno za hrvatsku javnost.
Bilo je jedino važno da se možemo pogledati u očo - oni u naše bez straha, a mi u njihove bez stida.
Taj susret se nije dogodio. Zato jer se domovina voli zatvorenih očiju."

Ova knjiga je objavljena 2000. godine, ali sam se ovih Ivančićevih reči setila kada se proslavljalo 60 godina od kraja WW2, tada sam na HRT videla emisiju u kojoj je bio i preživeli logoraš iz jednog od hrvatskih logora. Priču o strahotama koje je preživeo je pričao leđa okrenutih kameri. Lice mu nisu pokazali ni jednom.
mariopan mariopan 23:17 07.12.2009

Re: koncelebrator

Bilo je jedino važno da se možemo pogledati u očo - oni u naše bez straha, a mi u njihove bez stida.
Taj susret se nije dogodio. Zato jer se domovina voli zatvorenih očiju."

Hvala Jelice, što si ovo opet stavila ovde, da se podsetimo kako je to važno.
drug.clan drug.clan 00:43 05.12.2009

presuda

zasto polemisati o necemu o cemu postoji presuda Vrhovnog suda Narodne Republike Hrvatske.

PS. Nikome se nije tako posteno sudilo Evropi tih godina kao njemu
rayzippo rayzippo 00:48 05.12.2009

Re: presuda

postojala do 91',od tada doticni ima malo drugaciji status..
deset_slukom deset_slukom 11:39 05.12.2009

Re: presuda

rayzippo
postojala do 91',od tada doticni ima malo drugaciji status..


Izgleda da se menja i status nekih ovdašnih...
Exitus Letalis Exitus Letalis 11:59 05.12.2009

svedok...

meni su o zločinima ustaša govorili roditelji u najranjiem detinjstvu. kasnije sam i sama saznavala.
primera radi, jedan divni gospodin, dugogodišnji direktor opere u rijeci i beogradu, sa svojom mlađom braćom i sestrama bio je (i preživeo) u jasenovcu.
strahote, bolesti, dizanterije i glad koje su deca doživela, ne može koža da podnese.
ja sam plakala sve vreme dok je pričao.
a već sam bila odrasla i reklo bi se zrela žena.
tata mi je pokazivao slike, čini mi se, iz dedijerovog dnevnika.
u mostaru, mom rodnom mestu, ustaše su obesile na musali nekoliko mostaraca.
među njima i mog rođaka koji je imao 16 godina.
danima su visili tamo. nisu dali rodbini da priđe.
mislim, znali smo, ne toliko koliko je činjeno, to nikada, ali znali smo.
uloga crkve je bila, naravno, ogromna.
ne sećam se da se bilo koja crkva ogradila od zločina i zločinaca.
hvala za blog.
potreban odavno.
pavinho pavinho 12:20 05.12.2009

dvostruki standardi???

...ne vidim u tvojim blogovima da pises o zlocinima cetnika u drugom svjetskom ratu.recimo o zlocinu kad su u selu Gata pored Splita pobili cijelo selu,ukljucujuci 80-tak djece koje su zatvorili u skolu i zive ih spalili,a sve zato jer su se mjestani drznuli pobuniti protiv talijana.pa nisu samo hrvati radi zlocine u tom ratu.

edit:ispricavan se za ovaj kretenski komentar,ali ostaljam ga u najboljoj tradiciji komentiranja blogova na B92,kada niti jedan blog o Srebrenici,Vukovaru itd, ne prode bez komentara analognih ovome mome.
Exitus Letalis Exitus Letalis 12:44 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

...ne vidim u tvojim blogovima da pises o zlocinima cetnika u drugom svjetskom ratu.recimo o zlocinu kad su u selu Gata pored Splita pobili cijelo selu,ukljucujuci 80-tak djece koje su zatvorili u skolu i zive ih spalili,a sve zato jer su se mjestani drznuli pobuniti protiv talijana.pa nisu samo hrvati radi zlocine u tom ratu.


da, komentar je u stilu "a šta su oni nama radili".
vrlo prepoznatljiv način trolovanja...

ovde, pre svega, nije reč o hrvatima, nego o ustašama.
nisu hrvati bili ustaše ali su sve ustaše bili hrvati.
pavinho pavinho 14:16 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

Exitus Letalis
...ovde, pre svega, nije reč o hrvatima, nego o ustašama..


Čekaj, ko će koga da tuži? -naslov clanka.ako ovo ne implicira na tuzbu hrvatske protiv srbije,onda ne znam sta je.dakle ocito da se proziva hrvate,a ne ustase.poznavajuci autorove (fasisticke) stavove,iskreno, ni ne cudi me da on ne pravi razliku izmedu pojmova hrvat i ustasa.raduje me da ti jesi.s ostatkom tvog komentara se uglavnom slazem,ali da ne sirimo temu.
mayo1 mayo1 14:43 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

nisu hrvati bili ustaše ali su sve ustaše bili hrvati.


Srbi u ustašama i političkom vrhu NDH
Inner Party Inner Party 14:50 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

pavinho
...ne vidim u tvojim blogovima da pises o zlocinima cetnika u drugom svjetskom ratu.recimo o zlocinu kad su u selu Gata pored Splita pobili cijelo selu,ukljucujuci 80-tak djece koje su zatvorili u skolu i zive ih spalili,a sve zato jer su se mjestani drznuli pobuniti protiv talijana.pa nisu samo hrvati radi zlocine u tom ratu.
edit:ispricavan se za ovaj kretenski komentar,ali ostaljam ga u najboljoj tradiciji komentiranja blogova na B92,kada niti jedan blog o Srebrenici,Vukovaru itd, ne prode bez komentara analognih ovome mome.


Pa mislim da treba biti potpuno prost i reci da se ovde radi o cistom kvantitetu.

Jeste da je svaki zivot dragocen, ali nije isto kada neko pobije 200, 7000 ili 600 000 ljudi.

Narocito kada onih 200 i onih 7000 podare nekome drzavu (u ovom slucaju Hrvatima i Bosnjacima) a onih 600 000 (nekim slucajerm bas Srba) ostanu zaboravljeni i u svetskim (Jasenovac jeste potpuno nepoznat pojam kako za udzbenike tako i za Holivud) a bogami i domacim okvirima (od Srba).

pavinho pavinho 15:09 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

Inner Party

.Pa mislim da treba biti potpuno prost i reci da se ovde radi o cistom kvantitetu. Jeste da je svaki zivot dragocen, ali nije isto kada neko pobije 200, 7000 ili 600 000 ljudi. Narocito kada onih 200 i onih 7000 podare nekome drzavu (u ovom slucaju Hrvatima i Bosnjacima) a onih 600 000 (nekim slucajerm bas Srba) ostanu zaboravljeni i u svetskim (Jasenovac jeste potpuno nepoznat pojam kako za udzbenike tako i za Holivud) a bogami i domacim okvirima (od Srba).


Po tvojoj logici,srbe kao zrtve konc logora u 2.svjetskom ratu uopce ne treba spominjati.jer sta je 600000(sic!!!) srpskih zrtava(ne znam odakle ti ova brojka,my guess od seselja ili save strbca) u usporedbi sa zrtvama zidova od 6 milijuna.mislim,i tu se radi prosto o kvantitetu,sta ce se neko(holivud ili udzbenici,svejedno) zaje.avat sa sacicom mrtvih srba uz toliko mrtvih zidova

u sustini nikave razlike izmedu jasenovca,srebrenice i veeeelikim djelom vukovara nema.radilo se o genocidu(u slucaju vukovara vise o etnickom ciscenju,to je soft verzija genocida),tj.o pokusaju "istrebljenja" jednog naroda sa odredenog prostora.
samo je modus operandi bio razlicit.
Inner Party Inner Party 17:47 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

pavinho

u sustini nikave razlike izmedu jasenovca,srebrenice i veeeelikim djelom vukovara nema.radilo se o genocidu(u slucaju vukovara vise o etnickom ciscenju,to je soft verzija genocida),tj.o pokusaju "istrebljenja" jednog naroda sa odredenog prostora.
samo je modus operandi bio razlicit.


Sto mi nedostaje Jelena Milic...



alexlambros alexlambros 19:49 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

Čekaj, ko će koga da tuži? -naslov clanka.ako ovo ne implicira na tuzbu hrvatske protiv srbije


Implicira.
Misljenja sam da Srbija treba i mora da pokrene agresivnu diplomatsku kampanju slicnu onoj koju su sproveli Jermeni u Francuskoj gde im je zvanicno priznato da su zrtve turskog genocida .... nesto slicno ostvarili su i u SAD.

Srbija bi morala da uradi to isto ....
pavinho pavinho 20:59 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

alexlambros
Čekaj, ko će koga da tuži? -naslov clanka.ako ovo ne implicira na tuzbu hrvatske protiv srbijeImplicira. Misljenja sam da Srbija treba i mora da pokrene agresivnu diplomatsku kampanju slicnu onoj koju su sproveli Jermeni u Francuskoj gde im je zvanicno priznato da su zrtve turskog genocida .... nesto slicno ostvarili su i u SAD.Srbija bi morala da uradi to isto ....


Vec sam gore napisao,tvoj problem je sto ne razlikujes pojmove ustasa i hrvat.ne razlikujes NDH od RH.
alexlambros alexlambros 21:15 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

Vec sam gore napisao,tvoj problem je sto ne razlikujes pojmove ustasa i hrvat.ne razlikujes NDH od RH.


vrlo razlikujem ....

genocid je zlocin koji ne zastareva ... stvar treba ganjati do kraja

nije izvrsena denacifikacija Hrvatske posle Drugog svetskog (kao sa Nemackom) i to je glavni problem ....

HR je trebalo staviti pod medjunarodni protektorat, kako se to predlagalo posle rata, a ne jos je i nagraditi za genocid pod firmom politike puj pike vise ne vazi (bratsvo jedinstvo)
alexlambros alexlambros 21:18 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

samo je modus operandi bio razlicit.


uh, uh .....

1/3 ubiti, 1/3 pokatoliciti a 1/3 raseliti?

bogme se modus vrlo razlikuje, ovo je exluzivno hrvatski recept koji se, na zalost, pokazao delotvornim
pavinho pavinho 21:25 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

alexlambros
Vec sam gore napisao,tvoj problem je sto ne razlikujes pojmove ustasa i hrvat.ne razlikujes NDH od RH.vrlo razlikujem .... genocid je zlocin koji ne zastareva ... stvar treba ganjati do krajanije izvrsena denacifikacija Hrvatske posle Drugog svetskog (kao sa Nemackom) i to je glavni problem .... HR je trebalo staviti pod medjunarodni protektorat, kako se to predlagalo posle rata, a ne jos je i nagraditi za genocid pod firmom politike puj pike vise ne vazi (bratsvo jedinstvo)


halo bre,jesi ti svjestan da na vlasti poslje rata vise nisu bile ustase,nego oni koji su se borili protiv njih????
jesi svjestan da je ustasama sudeno????(sta po kratkom postupku,sta na sudovima)
jesi svjestan da su krvnici tih logora ili osudeni ili mrtvi(neki nisu ni docekali kraj rata?????
u medunarodnom protektoratu je mogla bit NDH a ne socijalisticka republika hrvatska.
a to sta ti iz beograda vidis "povampirene ustase" ili sta vec,to je problem tvoje ideologijom iskrivljene percepcije.
(doduse,mogu se sloziti da i dalje postoje neonacisticki(neoustaski) elementi u RH ali oni nisu nista vise dio mainstreama od njihovih pandana u srbiji! a nadam se da ce ubrzo bit potpuno marginalizirani ako ih je vec nemoguce potpuno iskorjeniti(sta nazalost pokazuje primjer denacificirane njemacke)
pavinho pavinho 21:28 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

alexlambros
samo je modus operandi bio razlicit.uh, uh ..... 1/3 ubiti, 1/3 pokatoliciti a 1/3 raseliti?bogme se modus vrlo razlikuje, ovo je exluzivno hrvatski recept koji se, na zalost, pokazao delotvornim


koji je bio modus operandi u srebrenici???
pobij sve muskarce!!!!zene nek umru prirodnom smrcu,i onako se nemogu reproducirat bez muskaraca.i tako nestade muslimana u srebrenici.nazalost i taj modus operandi se pokazao djelotvornim.
alexlambros alexlambros 21:39 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

koji je bio modus operandi u srebrenici???



a sta mislite da se prebrojimo?

aj lepo da se prebroje sve srpske zrtve i sve ustasko/muslimanske.

cista matematika.

srebrenicu ne opravdavam i mislim svi da moraju biti kaznjeni za zlocine. al srpski holokaust ne moze se ponistiti srebrenicom.

pavelic i luburic i artukovic, i mnogi ini, svi lepo pobegose zahvaljujuci Vatikanu .... tako da ne pricajte mi molim vas o sudjenju i kaznjavanju .... bio je to genocid bez kazne ...

kad vec pominjete socijalisticku HR ... iz knjige Marka Aurelija, cije delove sam preneo:

"Grozote ustaskih logora istrebljenja izgleda da nisu mnogo pogodile kolektivnu savest Hrvata. 31. jula 1966, prilikom otvaranja Mauzoleja u spomen zrtvama u Jasenovcu, medju prisutnim predstavnicima vlasti nalazi se i predsednik Sabora Republike Hrvatske, Stevo Krajacic. Kad se svecanost zavrsila, racunajuci da je mikrofon iskljucen, Krajacic je promrmljao, obracajuci se srpskim borcima - "Ovdje smo vas premalo pobili", ali mikrofoni su bili ukljuceni i nastao je skandal tako da je Krajacic bio prisiljen da posle nekoliko dana podnese ostavku."

denacifikacija? a Vatikan od nadbiskupa genocida pravi mucenika i sveca na odusevljenje sirokih narodnih masa u HR? ma vazi ....
shoolaya shoolaya 22:09 05.12.2009

Re: dvostruki standardi???

Exitus Letalis

nisu hrvati bili ustaše ali su sve ustaše bili hrvati.

Нетачно.

Добар био су били и Муслимани.
benevolent benevolent 08:01 08.12.2009

nisu hrvati bili ustaše ali su sve ustaše

...Добар био су били и Муслимани...

плус Секула Дрљевић, његове присталице и наследници који промовишу дукљански језик (latinicom)
sepeo sepeo 13:05 05.12.2009

Da malo ispravimo Rivelija...

U početku je zapovjednik svih logora Mijo Babić, ali njegova vladavina traje vrlo kratko: juna 1941. Babića ubijaju srpski partizani.


Postoji nekoliko verzija price kako je Mijo Babic ubijen, ali se sve slazu u tome da je poginuo tokom bitke na Trusini, koja se odigrala tokom tzv. Junskog ustanka u istocnoj Hercegovini '41. godine. Ono sto valja naglasiti je da tokom tog ustanka nisu postojali partizani, jer se partizanski odredi aktiviraju tek krajem narednog meseca, jula. Junski ustanak pocetkom tog meseca nakon masovnih ustaskih pokolja dize ideoloski jos neizdiferenciran narod, tako da bi pravilan termin bio srpski ustanici, a ne partizani.

Inace, medju Hercegovcima je pogibija Mije Babica odjeknula kao veliki uspeh buduci da se radilo o Pavelicevom doglavniku, tako da su skovani i stihovi:

Mijo Babic, vodja od ustasha
na Trusini pade od bombasha!
mayo1 mayo1 13:36 05.12.2009

Spomen područje Jasenovac

deberzerak deberzerak 18:35 05.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

75.000, toliko je neko popisao , je l? Voleo bih da su "popisivaci" u pravu. U Jadovnu je ubijeno preko 30.000 ljudi za par meseci pa ti razmisli o cifri od 75.000 u Jasenovcu. Isto tako razmisli o tome kako je zacudjujuca slicnost medju brojkama koje je izneo pokojni F.T, jednom davno, i onih koje je podnela komisija (posle mukotrpnog rada). Ako jednom budes dokon uzmi pa provedi par sati uporedjujuci demografske statisticke podatke za teritoriju hrvatske i bosne za period 1930-2000. Zapisuj brojke na jedno parce papira pa posle toga sve lepo prouci.

Eh, da , mozes da skoknes i do ovog sajta da vidis ponesto:
http://www.ushmm.org/museum/exhibit/online/jasenovac/

uzmi ono isto ono prace papira, zapisuj utiske.kada zavrsis zapitaj se da li razumes zasto neki tamo deberzerak misli da je sramota linkovati ono sto si ti linkovao.

mayo1 mayo1 19:35 05.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

uzmi ono isto ono prace papira, zapisuj utiske.kada zavrsis zapitaj se da li razumes zasto neki tamo deberzerak misli da je sramota linkovati ono sto si ti linkovao.


Uopće ne želim polemizirati i licitirati sa brojem žrtava.

To ostavljam nekom tamo deberžeraku.

Muzej je zamišljen tako da se prema svakoj žrtvi postavi kao prema ljudskom biću, a ne bezličnom broju.
NOVOSTI samostalni srpski tjednik

Bulajića, Krestića, Smilju Avramov i slične "istoričare" i njihove "naučne" metode ostavljam tebi na diku i ponos.

deberzerak deberzerak 20:39 05.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

Uopće ne želim polemizirati i licitirati sa brojem žrtava.


upravo to radis.

Muzej je zamišljen tako da se prema svakoj žrtvi postavi kao prema ljudskom biću, a ne bezličnom broju.


vidis, problem i jeste u tome sto su ti "bezlicni brojevi" bili zivi ljudi. Ti demograski statisticki podaci..o kojima pricam, ti brojevi na papiru, sve su to bili , ili jesu zivi ljudi. Da vidimo sta kaze vajni sajt o Jasenovcu koji ima tri stranice i tri pasusa teksta.

-Koliko je u logoru ukupno bilo zatocenika/ca? (FAQ odeljak)

Prema izjavi bivšeg komandanta logora Ljube Miloša pred sudom (Zapisnik o saslušanju Ljube Miloša, citiran u: Poruke, god. II., br. 1., Jasenovac 1971.), broj zatočenika/ca u logoru Jasenovac bio je oko tri tisuće. Broj se održavao stalnim tako da su zatočenici/ce koji su dovedeni bez odluke o upućivanju u logor a takvih je bilo najviše, kao i većina onih osuđenih na tri godine boravka u logoru odmah odvođeni na likvidacije.
Budući da logorska evidencija o zatočenicima/cama nije sačuvana, a velik dio zatočenika/ca nikad nije niti bio evidentiran, točan broj svih zatočenika/ca koji su prošli kroz jasenovački logor ne može se utvrditi.



Bulajića, Krestića, Smilju Avramov i slične "istoričare" i njihove "naučne" metode ostavljam tebi na diku i ponos.


Uzivaj u n-tom citanju "Bespuca povijesne zbiljnosti".
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 20:40 05.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

g.Mayo
Bulajića, Krestića, Smilju Avramov i slične "istoričare" i njihove "naučne" metode ostavljam tebi na diku i ponos.


Tako je g. Mayo ne treba verovati ni ovima navedenima ... ni muzeju holokausta a ni izvestajima mnogih nacista na najvisim pozicijama. Tamo gde su pobijene cele porodice (i naselja), sto je inace i bila ustaska praksa, pa nema prezivele rodbine da ih prijavi - te ne treba ni racunati. Samo se vi drzite vrhovnog istoricara dr. Franje. Kao nastavljac dela Ante Pavelica, odnosno onaj koji je ispunio sve njegove namere i planove u vezi "konacnog resenja" srpskog pitanja sigurno da je covek i najmerodavniji za tu problematiku ...
mayo1 mayo1 23:52 05.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

Tako je g. Mayo ne treba verovati ni ovima navedenima ... ni muzeju holokausta a ni izvestajima mnogih nacista na najvisim pozicijama. Tamo gde su pobijene cele porodice (i naselja), sto je inace i bila ustaska praksa, pa nema prezivele rodbine da ih prijavi - te ne treba ni racunati. Samo se vi drzite vrhovnog istoricara dr. Franje. Kao nastavljac dela Ante Pavelica, odnosno onaj koji je ispunio sve njegove namere i planove u vezi "konacnog resenja" srpskog pitanja sigurno da je covek i najmerodavniji za tu problematiku
...

Ovom problematikom se danas bave ozbiljni ljudi (recimo u Jasenovcu) koji ne obraćaju pažnju na krvna zrnca, nego to rade na osnovu znanstvenih činjenica - malo bolje objašnjeno na stranici "Novosti" - u suradnji sa svima koji mogu tu nešto pomoći.
Navedeni "istoričari" (Bulajić,Krestić,Avramov) su otprilike na istom "naučnom" nivou kao i Tuđman "znanstvenom".
Niti jedne niti druge ne uzimam ozbiljno, jer im je u prvom planu diskvalifikacija druge nacije, a povijesne/istorijske činjenice peta rupa na svirali.
Preuveličavanje "svojih" žrtava je "stil" koji je uvelike korišten i u posljednjem ratu.
Tako se razbacivalo sa brojkama do čak milijun Srba izbjeglica iz Hrvatske, iako je po popisu 1991. u Hrvatskoj živjelo oko 580.000 Srba.
I u Hrvatskoj i u Srbiji je bilo i ima danas ljudi koji su iznosili i iznose relevantne podatke, ali u galami "domoljuba" i "patriota" njihov glas se ne može čuti.
Lakše je ponavljati mantre o 1.700.000 stradalih za vrijeme rata 1941-45 i 700.000 (i više) ubijenih Srba u Jasenovcu iako su ljudi kojima je to struka dokazali da to jednostavno, matematički i statistički, nije moguće.

Ali šta zna dete što je statistika.
Sudden Twist Sudden Twist 16:52 07.12.2009

Re: Spomen područje Jasenovac

Dučić je imao pravo.

1. trenutno najrasprostranjenija manipulacija je redukcija NDH genocida na Jasenovac. Prema podacima muzeja o holokaustu najrealnija procena je da je u NDH ubijeno između 320 000 i 390 000 Srba od toga u Jasenovcu preko 50 000. Jevreja preko 30 000 od čega oko pola u Jasenovcu.
2. Jad Vašem govori o 500 000 žrtava genocida što je približno kada se saberu Srbi, Jevreji i Romi. Dakle pored pokolja u Jasenovcu imamo Liku, Baniju, Kordun, Slavoniju, celu Bosnu i Srem. Naši podaci govore o 700 000. Prema tome 700 000 je bliže 500 000 nego 70 000 napapirčenih žrtava sa imenom i prezimenom u duhu individualizma.
3. NDH se nije prostirala samo na teritoriji današnje Hrvatske. Obuhvatala je celu BiH i delove Srbije. Štaviše i logor na Beogradskom sajmištu bio je u NDH iako za njega nisu odgovorne ustaše već SSovci.
lutherblisset lutherblisset 15:47 05.12.2009

...

No Rajcingera nemojte osuđivat , radi se o OK liku,i moralno i ekleziološki a i dogmatski je najbliži pravoslavlju .


“Ratzinger was only briefly a member of the Hitler Youth and not an enthusiastic one,” concluded John Allen, his biographer.




kobac79 kobac79 18:34 05.12.2009

taboo

Taboo tema, ali ko sto rece pokojni patrijarh Pavle: Zaboraviti nesmemo, oprostiti moramo...
alexlambros alexlambros 19:38 05.12.2009

Re: taboo

Taboo tema


ne sme da bude
Inner Party Inner Party 20:54 05.12.2009

Bratstvo-jedinstvo

„Дуче! Моја безгранична оданост према Вама ми, надам се, даје за право да, у нечему, одступим од строгог војничког протокола. Зато и журим да Вам опишем један догађај којему сам, уназад три седмице, лично присуствовао.

Обилазећи среска места Столац, Чапљину и Љубиње (између 60 и 130 km северно од Дубровника) – сазнам од наших обавештајних официра да су Павелићеве усташе, претходног дана, починиле неки злочин у једном селу (Пребиловци), и да ће, кад се то прочује, околни Срби поново да се узнемире.

Недостају ми речи да опишем оно што сам тамо затекао. У великој школској учионици, затекао сам заклану учитељицу и 120 њених ученика! Ниједно дете није било старије од 12 година! Злочин је неумесна и невина реч – то је превазилазило свако лудило! Многима су одсекли главе и поређали их по ђачким клупама. Из распорених утроба усташе су извукле црева и, као новогодишње врпце, растегли их испод плафона и ексерима укуцали у зидове! Рој мува и несношљив смрад нису дозвољавали да се ту дуже задржимо. Приметио сам начети џак соли у ћошку и згрануто установио да су их клали полако, солећи им вратове! И, таман кад смо одлазили, у задњој клупи се зачуло дечје кркљање. Пошаљем двојицу војника да виде шта је. Изнели су једног ђака, још је био у животу, дисао је са напола пресеченим гркљаном! Својим колима одвезем то јадно дете у нашу војну болницу, повратимо га свести и од њега сазнамо пуну истину о трагедији.

Злочинци су најпре, на смену, силовали учитељицу Српкињу (име јој је Стана Арнаутовић) и онда је, пред децом, убили. Силовали су и девојчице од осам година. За све то време, певао је силом доведени оркестар Цигана и ударао у тамбуре!

На вечну срамоту наше, римске цркве – и један божји човек, један жупник, у свему томе је учествовао! Дечак кога смо спасили, брзо се опоравио. И чим је рана зарасла, нашом непажњом побегао је из болнице и отишао у своје село, да тражи родбину. Послали смо патролу за њим, али узалуд: нашли су га на прагу куће закланог! Од хиљаду и нешто душа, у селу више нема никога! Истога дана (то смо открили касније) кад је извршен злочин у школи, усташе су похватале још 700 становника села Пребиловци и све их бацили у јаму или на животињски начин на путу до јаме побили. Спасило се само око 300 мушкараца: једино је њима успело да пробију усташки обруч око села и да побегну у планину! Тих 300 преживелих јаче је од најелитније Павелићеве дивизије. Све што су имали да изгубе, они су изгубили! Децу, жене, мајке, сестре, куће, имовину. Чак су и страха од смрти ослобођени. Смисао њиховог живота је једино у освети, у страшној освети њих је, у неку руку, и стид што су преживели! А таквих села, као што су Пребиловци, пуна је Херцеговина, Босна, Лика, Далмација.

Покољи Срба су достигли такве размере да су, у тим крајевима, загађени и многи водени извори. Из једног врела у Поповом Пољу, недалеко од јаме у коју је бачено 4.000 Срба, избијала је црвенкаста вода, лично сам се у то уверио! На савест Италије и наше културе пашће неизбрисива мрља, ако се, док је време, не дистанцирамо од усташа и не спречимо да се нама припише да подржавамо безумље!“


http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/prebilovci-prebijanje-hrvatsko-srpskih-povesnih-racuna-i-eu.html
dali76 dali76 23:07 05.12.2009

zlocin je i sutjeti

Meni je ovo bas tuzno. Cim se neko “drzne” pricati o Jasenovcu pa maker koristio izvore iz pera jednog Italijana odma se jave ljudi koji sve ovo lijepo oboje u velikosrpsku propagandu.
Cak sto vise zahtjev za tuzbu smatra se ni manje ni vise nego fasistickom idejom.
Razumijem daa je Miloseviceva politika zloupotrebljavala nesrecu Jasenovca da bi podigla strah a poslije I mrznju prema Hrvatima.
Ali,nazalost hrvatska vrhuska je cinila sve da Miloseviceva propaganda u potpunosti postigne svoj cilj.
Usklopu toga posmatram proglasavanje Kardinala Stepinca za sveca.
U tome vidim nezainteranost drzave da makne spomenik “ustaskom sinu” iz centra Zadra.
Sveopce prihvacanje da istorija Hrvatske pocinje od 1991 a sve sto se desilo ranije je samo srpska verzija svedskog stola odakle Srbi uzimaju samo jelte sto im pase,pa ajde da mi taj period NDH prekrizimo.
Na sajtu www.pakrac.hr na djelu “povijest” ovog kraja ista se zavrsava 1932da bi opet pocela 1991.
Ovo su sluzbene stranice jednog grada a ne tamo neke.com desnicarske organizacije.
Pakrac je na 20Km od Jasenovca,ali za gradske vlasti se tamo ,za povijest tog kraja, ocigledno nista bitno nije dogodilo.
Jeli to fasizam?
alexlambros alexlambros 14:52 06.12.2009

Re: zlocin je i sutjeti

zlocin je i sutjeti


Apsolutno jeste. Mene zaprepascuje cinjenica da je govoriti o genocidu koji su Hrvati sproveli nad Srbima u Drugom svetsku uzasna jeres .... zamisljam situaciju u kojoj je Izraelcu nelagodno, da ne bi povredio necija osecanja, da govori slobodno o Holokaustu ....

Takodje zaprepascuje, da se o srpskom holokaustu u svetskim (pa i u domacim razmerama) tako malo zna. A cak su i hrvatski saveznici (postoje brojna italijanska svedocanstva na primer), pisali o tome da je to uzas kakav covecanstvo jos nije videlo ....

srpska istorijska pamet je kratka, to mi je jasno, al mi nije jasno kako nesto ovakvih razmera jednostavno moze da se gotovo potpuno prenebegne ...
hajkula1 hajkula1 20:40 07.12.2009

Re: zlocin je i sutjeti

alexlambros
zlocin je i sutjeti

srpska istorijska pamet je kratka, to mi je jasno, al mi nije jasno kako nesto ovakvih razmera jednostavno moze da se gotovo potpuno prenebegne ...


Na zalost je tako. Sve ono sto se potiskuje, ne zna se kada ce i gde prokuljati. Kod nekoga, da ne bude ,,ponovo ubijen,, a kod nekoga jer potiskuje krivicu, pa iz straha da ne bude kaznjen, da mu se ne vrati. To su one price o kolektivnom nesvesnom i o pojedincima koji su bili mirni, blagi ljudi a onda je dosao rat i u njima se nesto desilo.


stefan.hauzer stefan.hauzer 00:37 06.12.2009

sramota...


Mene,samo interesuje...koja tri cuda je napravio Aloizije Stepinac,pa da bude izabran za sve(t)ca?
˝And all sinners saints˝ kako glasi stih pesme ,Simpathy for the devil by Rolling Stones.


Inace, ova odluka ukoliko bude donesena je,prvoshodno,sramota katolicke crkve!
alexlambros alexlambros 14:48 06.12.2009

Re: sramota...

Mene,samo interesuje...koja tri cuda je napravio Aloizije Stepinac,pa da bude izabran za sve(t)ca?


nije proglasen za svetitelja vec blazenoga sto je stepenica ka proglasenju za svetitelja nekad u buducnosti.

pa ucinio je mnogo za katolicku crkvu, nije da nije
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:07 06.12.2009

Re: sramota...


alexlambros
Mene,samo interesuje...koja tri cuda je napravio Aloizije Stepinac,pa da bude izabran za sve(t)ca?


nije proglasen za svetitelja vec blazenoga sto je stepenica ka proglasenju za svetitelja nekad u buducnosti.

pa ucinio je mnogo za katolicku crkvu, nije da nije


....pa i nisam rekao da je proglasen za svetitelja,vec cime je zasluzio tu cast,da uopste bude u razmatranju!

jest' vala zaduzio je katolicku crkvu, u Hrvatskoj je katolicanstvo na najvisem stupnju u Evropi!
Ako moze biskup grada Rima(tzv. papa) da bude clan Hitlerove omladine,isto tako i Aloizije Stepinac moze da bude blazeni !
albicilla albicilla 09:48 06.12.2009

gradiska stara

bio sam pre godinu-dve na jednom regionalnom muzeoloskom skupu. ucesnik iz muzeja stara gradiska (koja lezi u republici srpskoj) je predstavio sta se tamo desavalo i prezentaciju zavrsio pojasnjenjem kako se na stratistu sada pravi autoput i granicni prelaz iz hrvatske u republiku srpsku. na samim humkama / masovnim grobnicama.

kaze, nije vlada u sarajevu donela tu odluku ili dala dozvolu, vec vlasti u banja luci. a hrvatska je ponudila da se prelaz i bosanska carinarnica u tom izuzetnom slucaju, gradi na levoj, hrvatskoj obali save.

nastavak price ne znam, nisam ga video niti u jednom mediju
shoolaya shoolaya 23:42 06.12.2009

Re: gradiska stara

Маса неистина.

Стара Градишка је у Хрватској (лијева обала Саве), не у РС.

Аутопут Градишка - Бања Лука не прелази преко логора Стара Градишка, сам логор је грађевина која је у СФРЈ била затвор. Сад мислим да нема функцију.

Царинарница ће и бити на хрватској страни моста који се тек треба градити неколико километара од постојећег моста.

У РС је Спомен комплекс Градина, отприлике преко пута Јасеновца (Јасеновац је на лијевој обали Саве, Градина на десној). Највећи дио посмртних остатака логораша из Јасеновца се налази у рејону Градине.

Мало паралела између Сребренице и Јасеновцa (без икакве намјере да се било који злочин било како оправда или умањи):

Након убиства преко 8 000 Бошњака у Сребреници, врло брзо су почеле ексхумације. Добар дио костију тих несрећника је нађен и сахрањен у Меморијалном центру у Поточарима. У Градини гдје се налазе десетине хиљада посмртних остатака нико никад за 50 година комунизма није лопату забио. Није постојала жеља да се истражи ко је све ту убијен.

Људи који су побијени у Сребреници су сахрањени како то њихова вјера налаже. Људи који су побијени у Јасеновцу нису
shoolaya shoolaya 00:22 07.12.2009

Re: gradiska stara

Користан линк на ову тему је : http://www.jerusalim.org/cd/biblioteka/djeca_kozare/index_l.html

Књига се зове "Рат и дјеца Козаре", написао ју је Драгоје Лукић који је и сам дијете са Козаре. Пуно слика (јако потресних), докумената, малих људских прича... Прича о дјеци, сељачићима са Козаре који су завршили у усташким логорима, а они сналажљивији постали курири и борци у партизанима.


И око Спомен подручја Јасеновац...

Моја бака је са троје дјеце провела рат на Козари. Дјед је имао срећу у несрећи да заврши у логору у Њемачкој, сви остали, родбина, комшије, завршили су у Јасеновцу.

Кад се рат завршио, општи хаос. Нити се знало ко је преживио, нити се знало гдје су побијени они који су побијени. Попаљено све. Народ је почео да долази на згаришта, да поправља куће.

Како се знало да је већина људи побијено негдје у Јасеновцу, почели су да долазе у Јасеновац, обично на неке свеце или задушнице. Да негдје запале свијеће за побијене. И тако годинама.

Онда су комунисти забранили окупљања. Касније је на ред дошао Спомен комплекс и Камени цвет,а никад црква. Тамо су убијани људи јер су били Срби (и Јевреји и Роми), а не јер су били антифашисти.
albicilla albicilla 19:20 07.12.2009

Re: gradiska stara

izvinjavam se, o gradini se i radilo, nego sam ja, nakon par godina, pomesao imena stratista
Tibor Jóna Tibor Jóna 13:33 07.12.2009

plus jedan plus dva puta tri minus petnaes

jako lep tekst. dodje mi sad da odem i koljem sve hrvate i katolike. odma onako zubima, neopranim ! sta su nam radili mamu im ...


elem lepa je i knjiga vjekoslava perice "balkanski idoli" (XX vek) ali ko ce to da cita. daj lesheve, daj mrtve daj iskopane.

a i posledni elem - katolicka crkva u Hrvatskoj je i nadbiskup msngr. (Fran) Franic kao sto je i nadbiskup Stepinac. Insistirati samo na jednom kao jedinom zajednickom imenitelju svih.... je kalkulantski.

na isti nacin na koji se kod nas javno secanje a u poslednjih 25 godina i zvanicna istoriografija kreira tim rinfuznim metodom daj 750 grama ovog, 200 gr onog, ovo necemo masno je, ono necemo kiselo je....
alexlambros alexlambros 10:23 09.12.2009

Re: plus jedan plus dva puta tri minus petnaes

jako lep tekst. dodje mi sad da odem i koljem sve hrvate i katolike. odma onako zubima, neopranim ! sta su nam radili mamu im ...


jel da ti dodje?
Tibor Jóna Tibor Jóna 21:30 09.12.2009

Re: plus jedan plus dva puta tri minus pet

alexlambros
jako lep tekst. dodje mi sad da odem i koljem sve hrvate i katolike. odma onako zubima, neopranim ! sta su nam radili mamu im ...


jel da ti dodje?


veruj mi da ne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana