Društvo

Republika Srbija i njena skupa monarhija, itd

Milan Karagaća RSS / 04.12.2009. u 12:35

(a može i “Kustos koji živi kao car”)

Po Ustavu Srbija je republika, njen predsednik je izabran na neposrednim izborima i ima precizno definisane ustavne obaveze i nadležnosti.

Nigde u Ustavu ne piše da pored predsednika Republike imamo i monarha kako bi se zadovoljili zahtevi onih koji ponavljaju “da bez kralja ne valja”, pa za svaki slučaj čuvamo pričuvnog kralja.

Prema objavljenim podacima ispada da kralj i njegov Krunski savet smatraju da  u svemu budu isto ili iznad onoga što je prreddsenik Republike i njegov kabinet.

osnovna33.jpg 

Ne krivim princa jer svako bi na njegovom mestu hteo da bude na njegovom mestu i bilo bi neodgovorno da odvija tolike benefite koje mu država daje.

Najnoviji podaci DRI to potvrđuju

-         za kupovinu novina i časopisa princu Aleksandru Karađorđeviću Ministarstvo kulture prošle godine platilo 57.000 dinara

-         466.000 dinara za održavanje voznog parka njegovog kraljevskog visočanstva,

-         341.000 za nabavku kancelarijskog materijala,

-         136.000 za poštanske usluge,

-         424.000 za kupovinu i održavanje kompjutera i

-          519.000 za nabavku baštenske opreme i održavanje parka u Belom dvoru.

Dvorski kompleks je ukupno dobio 30 miliona dinara, od čega je 20 miliona otišlo na troškove reprezentacije, posluge i druge radne snage, a da pritom porodica prestolonaslednika Aleksandra nije izveštavala Ministarstvo o tome na koji način troši dobijeni novac, dok je samo Ministarstvo sredstva prebacivalo bez programa i projektne dokumentacije nadležnih ustanova za zaštitu kulture, navodi se u izveštaju DRI.

O svemu tome sam pisao prošle godine i ponavljam jer se ništan nije promenilo i sve ponavlja.

Eto tako čuvamo i tako plaćamo čuvanje naših svetlih tradicija.

Pravo je pitanje kako se niko ne zapita zašto se tolika sredstva daju i koliko se njih još grebe od toga što se daje na ime “NJKV”.Možda je Krunski savet i krunski dokaz.

Ako je izgovor da tzv. NJKV čuva i održava kompleks Beli dvor, onda neštio nije u redu jer koji bi predstolinaslednik pristao na poniženje da bude kustos u sopstvenoj kraljevini, ili koja je država toliko bogata da tako skupo plaća kustosa.

Kažu da se kraljevska porodica bavi humanitarnim radom, OK , da li je to onda humanitarna organizacija, kako je registrovana, da li je NGO. Ako je NGO, koja to još NGO dobija tolike pare.?

 

Ima verovatno još mnogo, a navešću samo  dva apsurdna primera, koji nemaju veze sa monarhijom ali sa trošenjem novca poreskih obveznika svakako imaju.

Primeri da sve može biti izgovor za one koji znaju da uzmu pare govori i niz primera koliko se zloupotrebljava Kosovo da bi se neki lično okoristili.

Prvi primer: U novinama je objavljeno da je  Ministarstvo za Kosovo i Metohiju prošle godine angažovalo neimenovanu osobu da izradi „Projekat unapređenja upravljanja i organizacije u Ministarstvu za KiM“, kojoj je za taj posao plaćeno 2,45 miliona dinara, pri čemu projekat nikad nije završen, a ministarstvo nikad nije tražilo svoj novac nazad.

Pitanje koje bi se postavilo u svakoj ozbiljnoj državi je zar to ministarstvo ne zna kako da se organizuje, da li vlada nema pojma kako joj ministarstvo funkcioniše.

Drugi primer:kako novine pišu”Srbiju su prošle godine iznenadili i

ambrozija_113.jpg&h=94&w=125&usg=__p13C2cPBWuYJDTaowY8GzbA62Vw= KRPELJ1.JPG&h=94&w=100&usg=__PQcvQfYbSk78IKRHBPutShundXU=komm.bmp&h=78&w=76&usg=__52zEERohujjXCCwVDW8tDcNgBCQ=

ambrozija,                      krpelji   i              komarci.

Draginov kabinet je iznenadila ambrozija, koja se pojavila kao i svake godine u isto vreme, pa je 29. aprila 2008. godine potpisan ugovor sa preduzećem "Ciklonizacija" d.o.o. vredan 168 miliona dinara za uništavanje ove opasne biljke. Ugovor je sačinjen po hitnoj proceduri i to principom pogađanja.
Dragin je "žurio" i da uništi krpelje na teritoriji Beograda, pa je sa istom firmom, po istom sistemu, sklopio ugovor vredan 38,9 miliona dinara.
Pogodba je bila u pitanju i kada je na red došlo suzbijanje korova i insekata. O tome svedoči i ugovor sa firmom "Miva" d.o.o. potpisan 14. aprila 2008. godine. Reč je o "dilu" za uništavanje komaraca koji su se pojavili "kad im vreme nije - usred proleća" Ugovor je vredan 132 miliona dinara. Za pomenute ugovore revizori kažu da se nisu uverili da su se stekli uslovi za hitne javne nabavke, nego da je bio potreban regularan proces.
Uz to, Ministarstvo je sa jednom firmom zaključilo ugovor vredan 6,4 miliona dinara za projekat pod nazivom „Podrška institucijalnom jačanju u oblasti životne sredine".

Očito da postoje mnogobrojne nepravilnosti a da li će neko odgovarati videćemo.

Eto u Nemačkoj ministar rada podnese ostavku zbog propusta potčinjenih u vreme dok je u predhodnom mandatu bio ministar odbrane.

Mi smo izgleda još daleko od takvog stepena samoodgovornosti i odgovornosti onih koji su dužni da smene neodgovorne.



Komentari (137)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadni su oni koji u srbiji zive

kad se pogleda koliko ih razni jasu... i oni to bez pogovora trpe
bunite se, aman ljudi! to su vase pare, od vasih usta
Doctor Wu Doctor Wu 08:37 05.12.2009

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

kad se pogleda koliko ih razni jasu... i oni to bez pogovora trpe
bunite se, aman ljudi! to su vase pare, od vasih usta

Ti ovo o Engleskoj, jel tako? Dužna si £40K (u stvari, ti i više, jer si iznad proseka) za dugove banaka iako ti niko nikad ništa nije pitao.

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

pa bunim se, kao i mnogi drugi. i trazimo objasnjenja i garancije. sta ti mislis da je trebalo vlada da uradi kad je vec do s... doslo (da im oprostimo sto nisu ranije reagovali)?

a sto se uredjenja tice, razlika je u tome sto sam ja od pocetka znala da je engleska monarhija, pa sam mogla da odlucim da li hocu ili necu u njoj da zivim, sto trenutno i radim, dosta udobno, od svog rada.

srbija je republika koja izdrzava kraljevsku porodicu, ministarstvo za kosovo i metohiju, "ciklonizaciju" i slicna preduzeca koja racune ne snose nikome, a ko tamo moze da se pohvali da zivi dobro od svog rada, a da pri tom nije direktno umesan u potkradanje naivnih?

u svom komentaru nisam samo na karadjordjevice mislila vec na sve druge koji jasu.

a ti? volis sto zivis u monarhiji ili...?
Doctor Wu Doctor Wu 09:39 05.12.2009

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

To da li volim život u monarhiji ili ne, kao i samo pitanje državnog uređenja je potpuno nebitno. Poenta je da u svim društvima neko donosi odluke o trošenju tvojih para bez tvog pitanja, pa čak i bez pitanja većine. Drugim rečima, to znači da neko bez tvog pitanja odlučuje o tvojoj sadašnjosti i budućnosti tebe i tvoje dece. To smatram za veliku anomaliju "demokratskih" društava 21. veka.

Ili, ako si
od pocetka znala da je engleska monarhija, pa sam mogla da odlucim da li hocu ili necu u njoj da zivim, sto trenutno i radim, dosta udobno, od svog rada.

svakako nisi znala da će neko značajan deo rezultata tvog rada koristiti na vađenje iz govana i isplaćivanje bonusa nekim bankarima.

Hoću da kažem, razloga za pobunu ima na mnogim stranama, kad je već o bunjenju reč.

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

slazem se.
i jos samo da se zahvalim sto me smatras iznad prosecnom.
Doctor Wu Doctor Wu 12:09 05.12.2009

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

i jos samo da se zahvalim sto me smatras iznad prosecnom.

O Bože, uvek, :).

Ali prosek na koji sam ovde mislio je £25K.

Re: jadni su oni koji u srbiji zive

ti bas volis da kvaris romantiku?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:49 04.12.2009

Ne valja, bez kustosa

Bez kralja ne valja, a ni bez kustosa.
Nek košta, šta košta. Ima se, može se.
Koliko bi tek komšije Hrvati platili da imaju kralja.
Prema, tome: Za Kralja i Otadžbinu do poslednje pare iz džepa njenih podanika.

Zahebavam se, naravno.
Jer, kad ne mogu ništa da promenim, ostaje mi ili da se nerviram ili zahebavam. Kad god mogu biram ovo drugo.

Kralj, kao tradicija, i ne košta nas mnogo.
Naša prva i najveća svetla tradicija, SPC, košta mnogo više.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:03 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Za Kralja i Otadžbinu do poslednje pare iz džepa njenih podanika.

i stalno do poslednjeg nečeg tuđeg i nekog drugog.
Jer, kad ne mogu ništa da promenim, ostaje mi ili da se nerviram ili zahebavam. Kad god mogu biram ovo drugo.

dobar savet para vredi.
Kralj, kao tradicija, i ne košta nas mnogo.

nije baš da ne košta.
Naša prva i najveća svetla tradicija, SPC, košta mnogo više.

i to je tačno.
wukadin wukadin 13:33 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Jer, kad ne mogu ništa da promenim, ostaje mi ili da se nerviram ili zahebavam.


Napisao sam dole nesto.
Zanimljivo kako su ljudi zaboravili na osnovnu vrednost parlamentarne demokratije - a to je smenjivost vlasti.
Valjda ne stize na dnevni red od "otvorenog drustva", "decentralizacije", "prava manjina" i ostalih derivata ...
dr.blues dr.blues 13:50 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Kralj, kao tradicija, i ne košta nas mnogo.
Naša prva i najveća svetla tradicija, SPC, košta mnogo više.


U ovome se slazemo u potpunosti.
Imati kralja daje na ozbiljnosti ovoj neozboljnoj zemlji!
wukadin wukadin 14:37 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Kakva zemlja takav i KRLJ (sto rece poslanik Grkovic svojevremeno).
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 19:58 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Koliko bi tek komšije Hrvati platili da imaju kralja.


objektivno, za takvo zadovoljstvo i nisu neke pare.
mayo1 mayo1 20:22 04.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Koliko bi tek komšije Hrvati platili da imaju kralja.


Možda može neki čejndž?
Jes' da nemamo okrunjenih glava, ali ih ima dosta koji se tako ponašaju.
K'o da im je 'rvacka djedovina.
Lako bi se snašli.
A i bolje znaju jezik od prestolonaslednika.
nurudin nurudin 00:15 05.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Пре свега, није реч ни о краљу, већ о претенденту за престолонаследника; друго, ко их је звао нека им и плаћа, СРАМОТА!!! Колико доктораната је могло да се финансира тим новцем!?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:43 05.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

mayo1
Koliko bi tek komšije Hrvati platili da imaju kralja.

Jes' da nemamo okrunjenih glava,


Karađorđevići su bili i hrvatski kraljevi od 1918. do 1943.godine.
Mislim da bi Hrvatska morala snositi deo troškova za prestolonaslednika Aleksandra II.
mayo1 mayo1 13:49 05.12.2009

Re: Ne valja, bez kustosa

Vojislav Stojković
Karađorđevići su bili i hrvatski kraljevi od 1918. do 1943.godine.
Mislim da bi Hrvatska morala snositi deo troškova za prestolonaslednika Aleksandra II.


Ma nije beg cicija.

Što je za Hrvatsku 300.000€...
Ima se, može se.
sveti_gral sveti_gral 12:22 06.12.2009

Ne valja, bez Kena

wukadin
Zanimljivo kako su ljudi zaboravili na osnovnu vrednost parlamentarne demokratije - a to je smenjivost vlasti. Valjda ne stize na dnevni red od "otvorenog drustva", "decentralizacije", "prava manjina" i ostalih derivata ...

Vala neka, ne žalim ni jednu jedinu sekundu tapkanja u mestu ili nazadovanja dok su tražili najbolje rešenje. Ko je sumnjao da će naći izlaz. Toliko čekanje se konačno isplatilo - Ken je otkrio kako do bolje sutrašnjice:

"Само централизован ДС може да спроведе децентрализацију"

To je dobitna kombinacija! Nije važno što ministarstva kradu budžetske pare, nije važno što sve pršti od svačije samovolje i pokrivanja lopovluka, sve su to trice i kučine, opšta mesta.

Ko mari za izveštaje nekakvih revizora, važno je da ekipa iz Krunske kreće u centralizaciju/decentralizaciju, svima će biti bolje. I to znatno.
wukadin wukadin 09:14 07.12.2009

Re: Ne valja, bez Kena

"Само централизован ДС може да спроведе децентрализацију"


To rekao BoTa? Car!
Motivise me da citiram Budu iz Predgradja.
"To ti ne mozes da shvatis jer imas centralizovani srBski mozak"
Mozda je na to BoTa mislio. Oni sa decentralizovanim nervnim sistemom (mrduze) nisu sposobni da se sami decentralizuju
Inner Party Inner Party 12:50 04.12.2009

Buffoon

1 : a ludicrous figure : clown 2 : a gross and usually ill-educated or stupid person
Term for someone who provides amusement through inappropriate appearance and/or behavior.


Svakako da drzava treba da cuva tradiciju i pomaze kraljevsku porodicu, da se zna da smo nekada bili kraljevina i da se zna da naslednici jos postoje. Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati. Kada ga vidim i cujem, moja prva reakcija je smeh, pa ogorcenje. Covek jednostavno nije "materijal" za takav posao. E sad ja pojma nemam sta treba raditi...

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:59 04.12.2009

Re: Buffoon

Inner Party
1 : a ludicrous figure : clown 2 : a gross and usually ill-educated or stupid person
Term for someone who provides amusement through inappropriate appearance and/or behavior.


Svakako da drzava treba da cuva tradiciju i pomaze kraljevsku porodicu, da se zna da smo nekada bili kraljevina i da se zna da naslednici jos postoje. Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati. Kada ga vidim i cujem, moja prva reakcija je smeh, pa ogorcenje. Covek jednostavno nije "materijal" za takav posao. E sad ja pojma nemam sta treba raditi...


Pa prijatelju to je neprincipijelno. Ili si ya kralja ili republiku. Ako si ya kralja onda nemoe[ da bira[ jer kralj je kralj po rođenju samo treba da dočeka da dođe na red ili preko reda tako što će oca ili starijeg brata skloniti.
Dakle, ako si za kralja ima da poštuješ Acu a ne da sada biraš pa bi nekog drugog. On je najstariji sin svoga oca Kralja Petra II .
zipo_64 zipo_64 13:06 04.12.2009

Re: Buffoon

Inner Party
. Svakako da drzava treba da cuva tradiciju i pomaze kraljevsku porodicu, da se zna da smo nekada bili kraljevina i da se zna da naslednici jos postoje. Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati. Kada ga vidim i cujem, moja prva reakcija je smeh, pa ogorcenje. Covek jednostavno nije "materijal" za takav posao. E sad ja pojma nemam sta treba raditi...

Sta treba raditi
Treba postovati zakon[
Ko ga krsi treba da odgovara.
Ako ne nije dobar teba ga menjati.
Price o borbi protiv kriminala i korupcije su u Srbiji suplje.
Jeftino ubiranje politickih pojena kod naroda, koje na zalost uspeva

antioksidant antioksidant 13:10 04.12.2009

Re: Buffoon

E sad ja pojma nemam sta treba raditi...

da proglasimo mi predsednika za kralja?
buba_truba buba_truba 13:10 04.12.2009

Re: Buffoon

Inner Party
Svakako da drzava treba da cuva tradiciju i pomaze kraljevsku porodicu, da se zna da smo nekada bili kraljevina i da se zna da naslednici jos postoje. Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati.

Kako to misliš - čuvati tradiciju, ali ne podržati Aleksandra? Pa nije on referendumom izglasan, pa da ga mi sad promenimo. Kao, jesmo za kralja, ali ne za ovog. Jesi li ti siguran da si ovo hteo da kažeš?

edit: preteče me Milan
antioksidant antioksidant 13:12 04.12.2009

Re: Buffoon

i da, mala dopuna

karadjordjevici su se odrekli srpskog prestola zarad prestola kraljevine srba, hrvata i slovenaca (kasnije kraljevina jugoslavija)

tehnicki, presto srbije ne postoji

edit: tako kazu
mogli bi smo da cujemo tumacenje i nekog monarhiste
Inner Party Inner Party 13:29 04.12.2009

Re: Buffoon

Pa kazem ja da pojma nemam sta treba raditi.
Sigurno je da ne mozemo ostaviti da se Karadjordjevici zaborave i da se zanemari cinjenica da smo nekada bili kraljevina. A to nikako ne znaci da treba da postanemo monarhija! A tako nesto ni narod ne zeli...
Sa druge strane ako se Aleksandar ne potrudi da nauci jezik i da se ponasa u skladu sa svojim princevskim "pozivom" onda drzava treba da tu podrsku Karadjordjevicima svede na sto manju meru.
drug.clan drug.clan 13:53 04.12.2009

Re: Buffoon

antioksidant
i da, mala dopuna

karadjordjevici su se odrekli srpskog prestola zarad prestola kraljevine srba, hrvata i slovenaca (kasnije kraljevina jugoslavija)

tehnicki, presto srbije ne postoji

edit: tako kazu
mogli bi smo da cujemo tumacenje i nekog monarhiste



u sridu

njegove deda se odrekao srpskog prestola (njegove kasnije titule nisu sadrzale deo koji se odnosi na kralja srbije dok su recimo habsburzi uz sve titule koje su imali dugo drzali i titulu kralja srbije)
tako lepo ovaj samozvani monarh je princ prestolonaslednik Jugoslavije zemlje koje vise nema i cija nismo pravna naslednica stoga on je gradjanin kao i svako drugi.

mene najvise nervira tih 30 miliona za odrzavanja dvora da bi u njemu zivelo dvoje ljudi dok narodni muzej stoji zatvoren vec deceniju jer nema prostor i para za popravke. Treba odmah preseliti Narodni muzej u kompleks na dedinju kao sto su to uradile mnogo vece carevine i kraljevine posto su najurile plemstvo a imale su mnogo znacajnije tradicijame kao sto su austrija, rusija ili francuska
wukadin wukadin 14:39 04.12.2009

Re: Buffoon

Ono jeste - monarhija nema konvencionalnog odgovora na pitanje "sta ako se kralju rodi debil". A bilo je nekonvencionalnih, prikazano recimo u filmu Kraljica Margo.
Pri svemu tome ja mislim da je dinastija Obrenovic bila ona prava
JJ Beba JJ Beba 15:19 04.12.2009

Re: Buffoon

Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati. Kada ga vidim i cujem, moja prva reakcija je smeh, pa ogorcenje. Covek jednostavno nije "materijal" za takav posao. E sad ja pojma nemam sta treba raditi...

za koji posao?Kralja? to je posao koji on treba da radi a za koga mi treba da ga plaćamo? Da se slika, da natuca srpski, da ima vozni park, da mu kupujemo novine? njemu i njegovoj deci?
Ako baš hoće da čuvaju uspomenu na kralja i da se slikaju sa njim , zašto mu npr vozni park, bazene, kuću, poslugu i ostalo ne plaćaju akademici, članovi krunskog saveta?
Što mu novine svakodnevno recimo ne kupuje Matija Bećković, a čistačicu ne plaća Dušan Kovačević?
ako već bez kralja ne valja nek sami svojim parama pokažu zašto.
mariopan mariopan 15:22 04.12.2009

Re: Buffoon

JJ Beba
Ali Aleksandar svakako nije lik koga treba podrzati. Kada ga vidim i cujem, moja prva reakcija je smeh, pa ogorcenje. Covek jednostavno nije "materijal" za takav posao. E sad ja pojma nemam sta treba raditi...

za koji posao?Kralja? to je posao koji on treba da radi a za koga mi treba da ga plaćamo? Da se slika, da natuca srpski, da ima vozni park, da mu kupujemo novine? njemu i njegovoj deci?
Ako baš hoće da čuvaju uspomenu na kralja i da se slikaju sa njim , zašto mu npr vozni park, bazene, kuću, poslugu i ostalo ne plaćaju akademici, članovi krunskog saveta?
Što mu novine svakodnevno recimo ne kupuje Matija Bećković, a čistačicu ne plaća Dušan Kovačević?
ako već bez kralja ne valja nek sami svojim parama pokažu zašto.

Tako je.
Inner Party Inner Party 17:19 04.12.2009

Re: Buffoon

JJ Beba
...
ako već bez kralja ne valja nek sami svojim parama pokažu zašto.


Pa, ako cemo tako, onda ima puno toga sto bi moglo biti ukinuto, zatvoreno, zaboravljeno.
JJ Beba JJ Beba 17:48 04.12.2009

Re: Buffoon

Inner Party
JJ Beba
...
ako već bez kralja ne valja nek sami svojim parama pokažu zašto.


Pa, ako cemo tako, onda ima puno toga sto bi moglo biti ukinuto, zatvoreno, zaboravljeno.

idržavanje nekih lezilebovića čiji su preci izneli blago i kintu iz zemlje je ne spada baš u neko sećanje.
Versaj se održava na ponos svih francuza i ne vidim da traže da im se vrati monarhija
nurudin nurudin 00:24 05.12.2009

Re: Buffoon

У нормалним земљама помаже се сиротињи и талентима, а код нас "краљевима"! Јадни су ти краљеви којима треба помоћ, а још јаднија земља која им помаже. Имамо ми и светлију традицију од Карађорђевића, али од те традиције нико нема никакве користи, па што би је подржавали
mariopan mariopan 00:33 05.12.2009

Re: Buffoon

nurudin
У нормалним земљама помаже се сиротињи и талентима, а код нас "краљевима"! Јадни су ти краљеви којима треба помоћ, а још јаднија земља која им помаже. Имамо ми и светлију традицију од Карађорђевића, али од те традиције нико нема никакве користи, па што би је подржавали

Rejlem Rejlem 13:13 04.12.2009

Preporuka


wukadin wukadin 13:29 04.12.2009

Ovaj... glasanje

Dokle godi i dalje glasate za DS, i to ne dovodite u pitanje, svaka kritika istih je beznacajna.
Jer njih, na kraju krajeva, zanima prevashodno vlast, odnosno obnavljanje iste na izborima.
Ponajmanje ce da ih brinu kritike koje se zavrsavaju famoznim "ali" - recimo da vam ja predlozim da glasate za nekog drugog, ko gotovane ne bi placao.
I sto bi se sekirali, kada ce i dalje da obnasaju vlast, barem sto se tice autora bloga.

O svemu tome sam pisao prošle godine i ponavljam jer se ništan nije promenilo i sve ponavlja.


Eto, lepo se priznalo...
angie01 angie01 13:44 04.12.2009

njkv,

imela!
G r o f G r o f 16:30 04.12.2009

Re: njkv,

angie, imela ima i nekih dobrih osobina koje uglavnom zavise od drveta na kojem raste.
možda mi nismo dobro drvo za njkv...bahahah

Lekovito delovanje: Imela dobro deluje protiv visokog krvnog pritiska i arterioskleroze, ali je jakog i neujednacenog fiziološkog dejstva. Imela se daje u obliku raznih preparata, sama ili u zajednici sa drugim lekovima slicnog dejstva (sinergisti)Caj: jedna kašicica jagorcevine preliva se sa 1/4 l vrele vode i ostavi da odstoji kratko vreme.

Vino i caj za procišcavanje krvi: opisani u tekstu.Imela pospešuje rad citavog limfnog sistema u organizmu te zato pomaže razmenu materija u njemu. Upražnjavanjem kure od imele oboleli od dijabetesa mogu se osloboditi svoje bolesti. Kod poremecaja hormonalnog sistema takode je vrlo efikasna. Bolesnici s hronicnim poremecajem metabolizma trebalo bi da uzimaju caj od imele svakodnevno u toku šest meseci.Deluje preventivno kod skleroze i šloga; ako osoba to nije ucinila, pa do udara ipak dode, treba prvih šest nedelja posle toga piti po tri šolje, sledece tri nedelje dve, a naredne nedelje po jednu šolju na dan, i to pola šolje pre, a pola šolje posle jela.

Ako hladan caj ušmrcemo u nos, zaustavlja se krvarenje nosa. Imela se smatra najboljim sredstvom za srcane tegobe i tegobe u krvotoku.
U ovom pogledu pokazala se izvanredno. Ona sadrži sastojke koji regulišu krvni pritisak; kao i glog, imela sniženi krvni pritisak povišuje, a povišen snižava. Tako se premoreno srce odmara, a prestaju sve nuspojave kod nenormalnog pritiska - valunzi, zujanje u ušima, vrtoglavica, smetnje s vidom...

Dnevno uzimanje tri šolje caja od imele koju smo potopili u hladnu vodu leci sve bolesti srca, krvotoka i pritiska od kojih toliko pati savremeni covek.

Za žene je imela takode višestruku korisna jer regulisan krvotok zaustavljanja i menstrualne tegobe, narocito kod jakog krvarenja, kao i posle porodaja. Tegobe vezane za klimaks, aritmija, lupanje srca, valunzi, strah, gušenje, prolaze od imele.

Sveži sok od imele (od lista i drške, prethodno opranih) pije se protiv steriliteta, i to po 25 kapi pre dorucka na gladno srce ili pre spavanja.

...koji fitoterapeutski trol.
angie01 angie01 16:44 04.12.2009

Re: njkv,

...koji fitoterapeutski trol.



sunce moje- ma da sam ja tebe isprovocirala da se javish-pa makar i trolovao!:)))

e-a kakvo drvo, tak'a i imela!
godec godec 13:48 04.12.2009

neadekvatan primer

Pravo je pitanje kako se niko ne zapita zašto se tolika sredstva daju i koliko se njih još grebe od toga što se daje na ime “NJKV”.Možda je Krunski savet i krunski dokaz.

Ako je izgovor da tzv. NJKV čuva i održava kompleks Beli dvor, onda neštio nije u redu jer koji bi predstolinaslednik pristao na poniženje da bude kustos u sopstvenoj kraljevini, ili koja je država toliko bogata da tako skupo plaća kustosa.

Kažu da se kraljevska porodica bavi humanitarnim radom, OK , da li je to onda humanitarna organizacija, kako je registrovana, da li je NGO. Ako je NGO, koja to još NGO dobija tolike pare.?


Slažem se sa Vama da smo (još uvek) daleko od samoodgovornosti i odgovornosti onih koji su dužni da smene neodgovorne zbog raznih zloupotreba. Prvi i drugi primer (ministarstvo za KIM i iznenadjeni Saša Dragin) smatram adekvatnim da ilustruje Vašu tezu.

Međutim, smatram potpuno pogrešnim, malicioznim pa čak i štetnim i kontraproduktivnim isticanje kraljevske porodice Srbije u kontekstu u smislu potkrepljivanja gore navedene teze o zloupotrebama. Razlozi su sledeći:

1) Gore navedene cifre su materijalno beznačajne u odnosu na druge svakodnevne primere očiglednih zlupotreba koje nikada nisu procesuirane
2) Gore navedene cifre se odnose na troškove koji bi ili nastali i bez kraljevske porodice (održavanje parka) ili su nastali upravo u procesu obavljanja ne samo humanitarnog nego i diplomatskog rada ove porodice, rada koji je za gradjane ove drzave mnogo korisniji od rada velikog broja mnogo skupljih insititucija finansiranih na jaslama drzavnog budzeta.

Ukoliko Vam smeta trošenje gore navedenih sredstava u održavanju parka u vlasništvu države i u humanitarnom i diplomatskom radu ove porodice predlažem Vam da uzmete aktivno učešće u borbi da se ovoj porodici vrati sve ono što joj je oteto. Iskreno sam uveren da će se kraljevska porodica Srbije u tom slučaju još efikasnije angažovati na humanitarnom i diplomatskom radu bez trošenja novca građana Srbije.
zipo_64 zipo_64 14:18 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Jedan evric ovde, dva tamo. Ma nema veze. Radi visih ciljeva.
Sto se tice vracanja imovine za promenu bi trebalo da se pocne od ogromne vecine.
Karadordevici na kraju.
Svima ili nikome.
JJ Beba JJ Beba 14:20 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Draginov kabinet je iznenadila ambrozija, koja se pojavila kao i svake godine u isto vreme, pa je 29. aprila 2008. godine potpisan ugovor sa preduzećem "Ciklonizacija" d.o.o. vredan 168 miliona dinara

eee da su sklopili posao sa Ivanom 200 km/h Gavrilovićem ne bi bilo problema. ama baš nikakvih. Čovek ima ekolOški pristup
drug.clan drug.clan 14:21 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

zipo_64
Jedan evric ovde, dva tamo. Ma nema veze. Radi visih ciljeva.
Sto se tice vracanja imovine za promenu bi trebalo da se pocne od ogromne vecine.
Karadordevici na kraju.
Svima ili nikome.



sto se imovine tice trebalo bi ponoviti operaciju skraja 40-tih jer se opet nagomilao enorman kapital stecen uz pomoc bliskih veza sa dinastijom (ovaj put u vidu kvazidemokratske vlasti)
wukadin wukadin 14:34 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Ako je NGO, koja to još NGO dobija tolike pare.?


Ovaj hm... ako se misli na "projekte" koje finansiraju strane vlade (drzava i nad-drzava) onda nije tesko pronaci taki slucaj.
Ako se misli na finansiranje "projekata" iz naseg budzeta, opet mislim da ne bi bilo mnogo tesko pronaci.
Pa ko voli, nek izvoli.
wukadin wukadin 14:34 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

1) Gore navedene cifre su materijalno beznačajne u odnosu na druge svakodnevne primere očiglednih zlupotreba koje nikada nisu procesuirane


BRAVO!
medjutim92 medjutim92 15:37 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

godec
Ukoliko Vam smeta trošenje gore navedenih sredstava u održavanju parka u vlasništvu države i u humanitarnom i diplomatskom radu ove porodice predlažem Vam da uzmete aktivno učešće u borbi da se ovoj porodici vrati sve ono što joj je oteto. Iskreno sam uveren da će se kraljevska porodica Srbije u tom slučaju još efikasnije angažovati na humanitarnom i diplomatskom radu bez trošenja novca građana Srbije.


Tako je.

Da se vrati dvor Obrenovicima!
Dawngreeter Dawngreeter 15:42 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Evo ja se slazem da oni dobiju sve to i jos vise, pa puta dva, ako kraljevska inbred srecica uspe da izrecituje bilo koji tekst iz citanke za prvi razred bez greske.
ivana23 ivana23 16:02 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

medjutim92
Tako je.Da se vrati dvor Obrenovicima!

Koji dvor?
Dvor na Dedinju sazidali su (ipak) Karadjordjevici.
Obrenovici su ziveli u centru (danasnji Stari i Novi dvor, kao i srusena zgrada izmedju u kojoj su ubijeni Aleksandar Obrenovic i Draga Masin).
drug.clan drug.clan 16:12 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Dvor na Dedinju sazidali su (ipak) Karadjordjevici.


nit' su ga zidali, nit' finansirali svojim parama, mozda su izabrali projekat i namestaj ali to je sve
ivana23 ivana23 16:39 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

drug.clan[quote
Dvor na Dedinju sazidali su (ipak) Karadjordjevici.
nit' su ga zidali, nit' finansirali svojim parama, mozda su izabrali projekat i namestaj ali to je sve

Napisala sam u kontekstu odgovora na opasku: Da se vrati dvor Obrenovicima!
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:20 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

diplomatskom radu ove porodice

e baš bi bilo interesantno navesti koje su to diplomatske aktivnosti i u ime koga. Vodi li pon neku svoju spoljnu politiku?
da uzmete aktivno učešće u borbi da se ovoj porodici vrati sve ono što joj je oteto.

što da nije stari čika Pera doneo iz Švajcarske ili mu dao grdne pare tast kralj Nikoila. Kako je to bogastvo stečeno, da li ste razmišljali da li su to državne pare bile. Odakle se tako brzo obogatiše?
I drugo, mislim da baš svojim unutarporodičnim odnosima daju primer narodu kako on treba voleti svoja narod ali ne i bliske rođake, pogotovo ako nije sprovedena osnovinska rasprava.
Uostalo, i oni su ljudi kao i svi ostali, pa i Aca je čovek kao svi ostali i voli da ima pare za svoja deca.
sentinel26 sentinel26 20:58 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Milan Karagaća
što da nije stari čika Pera doneo iz Švajcarske ili mu dao grdne pare tast kralj Nikoila.
................
Uostalo, i oni su ljudi kao i svi ostali, pa i Aca je čovek kao svi ostali i voli da ima pare za svoja deca.

Na to što je Pera donio iz Švajcarske (neki kažu - evropske manire ) su se najprije majori, pukovnici i generali popiškili a onda je i sinak na to pljunuo i zgazio.
Tasta je iz rodjene kuće išćerao, rodnu mu grudu ognjem spržio a one koji mu nijesu bili po volji oslobodio glave sa ramena..Ni prema svojem rodjenom bratu nije bio mnogo bolji..
Narod je vidio sve pa je Peri dodijelio nadimak "Oslobodioc" a njemu "Palikuća" kako i zaslužuje..

veko-beko veko-beko 21:54 04.12.2009

Re: neadekvatan primer

Ja sam nesto misljenja da je i ovo sto im je dato na "upravljanje/cuvanje" van svake pameti.
Hocu reci, ako im pripada i treba da im se vrati - OK vratiti pa neka odrzavaju, kupuju novine, odrzavaju racunare i sl. Ili neka im se plati u protivvrednosti imovine i kompleks se koristi kao muzej (kako neko rece) ili skola ili bolnica ili...

Evo i ja bih hteo da mi daju nesto od drzavne imovine i da mi placaju sve troskove. Sto da ne? Evo sam cu da odrzavam racunare, i novine cu da citam na netu. Znaci da bih u startu bio jeftiniji za 450000 dindzi. Malo li je!?!?

A te price tipa: gde ste posli od tog slucaja, sto prvo ne jurite one vece, i dovele su dovde. Uvek ima neki "veci" slucaj na koji neko moze da se pozove i tako u krug.

Ajde za pocetak da zavrnemo jjca ovima iz ovog izvestaja DRI, sve zajedno sa Acom Pingvinom, pa da vidimo kako ce to dalje da ide.
joel joel 15:10 04.12.2009

kraljevski posedi

Zar nas kralj, bez obzira na sve, nema neke svoje prihode ... to mi je bilo nekako normalno sa svim tim njegovim vezama i nasledjenim parama... sto nije razvio neki biznis...a ovamo - neko mora da mu plati novine i cigare, kao studentu.
Od cega bi ziveo da se nije vratio u Srbiju?
Lionsgate Lionsgate 15:22 04.12.2009

Ko ce kome ako ne svoj svome . . .

pa je 29. aprila 2008. godine potpisan ugovor sa preduzećem "Ciklonizacija" d.o.o. vredan 168 miliona dinara za uništavanje ove opasne biljke. Ugovor je sačinjen po hitnoj proceduri i to principom pogađanja.


I Ciklonizacija i Miva su firme sa teritorije sa koje je dosao ministar Sasa Dragin u Beograd da progoni krpelje, ambroziju i komarce. Rekli bi OK, svi su ravnopravni u trzisnoj trci ali kad se zagrebe malo nije bas tako - poslovi vredni preko 3 miliona eura su dati po pogodbi (znaci bez drugih takmaca) firmama iz Draginovog atara (citaj prijateljima). Znaci, posao se izmisli " iznenada" i ide se na direktnu pogodbu jer u suprotnom na tenderu ni Ciklonizacija ni Miva nikada ne bi pobedile (mislim da ova indjijska firma ne bi ni mogla da ispuni uslove tendera), suvise su to sitni i neozbiljni igraci za takve poslove. Eto, to je jedan plastican primer kako nasi politicari "zaobilaze" zakone i namestaju poslove.

Uzgred, jedna ozbiljna lokalna (beogradska) firma vec drugu godinu zaredom vlastima nudi za dzabe preparate za zaprasivanje komaraca, naravno da ih nikad niko nije udostojio odgovora - niko ne zeli da se novac iz budzeta predvidjen za te zvrhe ne zavrti.
JJ Beba JJ Beba 15:55 04.12.2009

Re: Ko ce kome ako ne svoj svome . . .

Uzgred, jedna ozbiljna lokalna (beogradska) firma vec drugu godinu zaredom vlastima nudi za dzabe preparate za zaprasivanje komaraca, naravno da ih nikad niko nije udostojio odgovora - niko ne zeli da se novac iz budzeta predvidjen za te zvrhe ne zavrti.

pa naravno da neće kad ne mogu da se učipe sa nepoznatim ljudima.
em ne mogu d'uzmu em nedaju onima koji nisu njini.
Lionsgate Lionsgate 16:54 04.12.2009

Re: Ko ce kome ako ne svoj svome . . .

pa naravno da neće kad ne mogu da se učipe sa nepoznatim ljudima.
em ne mogu d'uzmu em nedaju onima koji nisu njini.

Poruka od nadleznih je u stilu: sad ste nam to ponudili i nikad vise, u suprotnom ima da vam nabacimo sve nedace ovog sveta (inspekcije) na vrat . . . neverovatan je stepen i stil korumpiranosti u ovoj vladi, neverovatan. Posto sam i sam u slicnoj situaciji (poslovi preko tendera) hvata me muka od svega, tako bre nije bilo ni u vreme Milosevica i nosim se mislju da dignem ruke od svega i vratim se u svoju rezervnu domovinu.
JJ Beba JJ Beba 17:01 04.12.2009

Re: Ko ce kome ako ne svoj svome . . .

Lionsgate
pa naravno da neće kad ne mogu da se učipe sa nepoznatim ljudima.
em ne mogu d'uzmu em nedaju onima koji nisu njini.

Poruka od nadleznih je u stilu: sad ste nam to ponudili i nikad vise, u suprotnom ima da vam nabacimo sve nedace ovog sveta (inspekcije) na vrat . . . neverovatan je stepen i stil korumpiranosti u ovoj vladi, neverovatan. Posto sam i sam u slicnoj situaciji (poslovi preko tendera) hvata me muka od svega, tako bre nije bilo ni u vreme Milosevica i nosim se mislju da dignem ruke od svega i vratim se u svoju rezervnu domovinu.

jao znam, takođe.
nema para ako nisi vezan za neku partiju
i baška što za konkurse saznaš samo slučajno.
odvratni su
ee, nije tender, konkus je al govori o njima
pre neku nedelju bio konkurs za posao po projetu, posao savetnika u upravi za rodnu ravnopravnost pri misnistarstvu za rad....ljajićev resor, i posao dali svojoj bivšoj direktorki.... ženi koja je bila direktorka te uprave, a sada konkurisala za posao savetnika po tom projektu koga finansira UNDP ...jbt dali poso bivšoj direktorki.....ahahahahah
tako se to radi i sa tenderima
angie01 angie01 15:46 04.12.2009

to jedino

u zabavnom parku-bi imalo neke koristi,....dragi posetioci, dobrodoshli u zabavni park njkv-a, mozete proshetati i videti prestolonaslednika i njegovu porodicu kako shetaju pored vas, kako piju chaj, smeshkaju se i odmahuju-ako doplatite josh $20-mozete se rukovati sa njkv i njegovom porodicom-, a ako dodate josh $20, mozda se potrudi da vam kaze par uobichajenih fraza na maternjem jeziku- ne zamerite na greshkama,

nisam samo sigurna da l bi ipak bolje radio onaj palmin voshtani muzej u JaGodinu!
nevolja nevolja 19:28 04.12.2009

Re: to jedino

angie01
u zabavnom parku-bi imalo neke koristi,....dragi posetioci, dobrodoshli u zabavni park njkv-a, mozete proshetati i videti prestolonaslednika i njegovu porodicu kako shetaju pored vas, kako piju chaj, smeshkaju se i odmahuju-ako doplatite josh $20-mozete se rukovati sa njkv i njegovom porodicom-, a ako dodate josh $20, mozda se potrudi da vam kaze par uobichajenih fraza na maternjem jeziku- ne zamerite na greshkama,

nisam samo sigurna da l bi ipak bolje radio onaj palmin voshtani muzej u JaGodinu!

Dragi posetioci,ovde mozete videti coveka,kralja,koji sebe naziva ,,krlj" i koji nije savladao jezik svog kraljevstva i nakon visegodisnjeg boravka u istom...
sentinel26 sentinel26 17:21 04.12.2009

Ne protiv kralja ?

Prijatelju, kako da udaraš na nacionalnu tradiciju. To je budući kralj više svetih zemalja koje će jednoga dana kada se promijeni svijetska sitovacija, "osloboditi" ponovo sve te krajeve i sve svete države, od Vidina do Jadrana i od Soluna do Ljubljane te ih spojiti u jedno carstvo koje će trajati valjda više od 7 godina.

Pa još su sve vladajuće i opoziciJone stranke monarhističke, mogle bi se ljutiti na tebe..
Mada sumnjam, pošto ono parče kolača (feud ) koje je njima dodijeljeno nije ugroženo ni od koga niti ih ko proziva.

Za dotičnog gospodina se često piše da je: kralj, prestolonaslednik, princ.
Za kralja još nije krinisan, imamo mi tu dosta kraljeva pa bi on morao da se kruniše za cara.
Prestolonaslednik takodje nije, jer Srbija po Ustavu nema presto. Zli jezici govore da ima i da je već popunjen.
Ali ima vremena
Titulu princa ima pravo da koristi, no njemu je to izgleda sitno, ne odgovara rangu mu.


nurudin nurudin 04:50 07.12.2009

Re: Ne protiv kralja ?

Реч је о ПРЕТЕНДЕНТУ за престолонаследника, али какогод, титулу нека "користи" нико му је и не тржи, а паре нека не троши. Па, мислим стварно је смешно, какве паре да им се врате, они понели "три товара блага" када су напуштали зељу, школовали се по најпрестижнијим факултетима, и сад се школују, да није све то, случајно, од социјалне помоћи????

Не могу да схватим да је неко хуманитарни делатник са парама свог народа - по принципу дајте, да вам дам, а што претекне, то је за сређивање врта. ДА СЕ ЧОВЕК САБЛАЗНИ!
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:06 04.12.2009

sta srpski moze svedski ne moze

Svedski kralj Gustav mora da pravda svaki cent apanaze, i iako ima i dobro uhodani porodicni biznis, po bogatstvu ne spada ni medju sto najbogatijih u Svedskoj, a na zaradu placa porez kao i svaki drugi gradjanin.
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:28 04.12.2009

Re: sta srpski moze svedski ne moze

Vesna Knežević Ćosić
Svedski kralj Gustav mora da pravda svaki cent apanaze, i iako ima i dobro uhodani porodicni biznis, po bogatstvu ne spada ni medju sto najbogatijih u Svedskoj, a na zaradu placa porez kao i svaki drugi gradjanin.

Da, ali ste zaboravili da je Svedska ustavna monarhija i kralj i njegov kabinet su institucionalni pa je normalno da podnosi račun.Naš kralj ipak živi u republici.
AlexDunja AlexDunja 18:44 04.12.2009

Re: sta srpski moze svedski ne moze

Naš kralj ipak živi u republici.

incognito
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:52 04.12.2009

Re: sta srpski moze svedski ne moze

AlexDunja
Naš kralj ipak živi u republici.

incognito

Ne brate, transparentno i čak zvanično prisustvuje državnim svečanostima.Protokolarno je u 1.redu, što je u redu , ili u prvom ili nikako s obzirom na NJKV. E ako bi se ponašao kao građanin humanitarac možda bi opet zasluženo sedeo u prvom ili drugom reduali ne na centralnom mestu.
sentinel26 sentinel26 21:02 04.12.2009

Re: sta srpski moze svedski ne moze

Milan Karagaća
Vesna Knežević Ćosić
Svedski kralj Gustav mora da pravda svaki cent apanaze, i iako ima i dobro uhodani porodicni biznis, po bogatstvu ne spada ni medju sto najbogatijih u Svedskoj, a na zaradu placa porez kao i svaki drugi gradjanin.
Da, ali ste zaboravili da je Svedska ustavna monarhija i kralj i njegov kabinet su institucionalni pa je normalno da podnosi račun.Naš kralj ipak živi u republici.

Kako bi sada zlata vrijedeo jedan Lazar Paču ?!
znik znik 19:17 04.12.2009

"Držte lopova..."

Tih 315 hiljada evra (30 miliona dinara) je i dalje dva puta manje od cene jednog mobilnog mamograma (700 hiljada evra), koji je fondacija princeze Katarine poklonila Ministarstvu zdravlja.

drug.clan drug.clan 19:26 04.12.2009

Re: "Držte lopova..."

znik
Tih 315 hiljada evra (30 miliona dinara) je i dalje dva puta manje od cene jednog mobilnog mamograma (700 hiljada evra), koji je fondacija princeze Katarine poklonila Ministarstvu zdravlja.



kakve to veze ima? Ona je te pare dobila od nekoga za potrebe milostinje koju skuplja za kupovine opreme (da ne pominjem deo koji dobiju a potrose na "interne troskove fondacije".

I da li tom logikom znaci da svi oni koji rade u crvenom krstu trebaju od drzave da dobiju polovinu para (ili krvi i krvne plazme) koju su skupili?
JJ Beba JJ Beba 19:46 04.12.2009

Re: "Držte lopova..."

znik
Tih 315 hiljada evra (30 miliona dinara) je i dalje dva puta manje od cene jednog mobilnog mamograma (700 hiljada evra), koji je fondacija princeze Katarine poklonila Ministarstvu zdravlja.


pa šta? sakupila tuđu kintu i kupila aparate, nije od svojih ličnih para dala ni dinara.
znik znik 20:49 04.12.2009

Re: "Držte lopova..."

Super, hajde ti napravi fondaciju pa sakupi trećinu te sume

JJ Beba JJ Beba 21:06 04.12.2009

Re: "Držte lopova..."

znik
Super, hajde ti napravi fondaciju pa sakupi trećinu te sume


pa ja i meni slični, obični ljudi, najčešće i jesmo oni koji svojim prilozima, smsovim punimo raznorazne fondacije. molbe za pomoć......
fora je dati svoju lovu.


drug.clan drug.clan 21:27 04.12.2009

Re: "Držte lopova..."

znik
Super, hajde ti napravi fondaciju pa sakupi trećinu te sume




pa da ja zivim u dvoru, i da imam uslugu i posluzenje za dzabe i meni bi se na poziv na party odazvali celebrities koji bi dali neku kintu u humanitarne svhe
znik znik 11:38 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

pa ja i meni slični, obični ljudi, najčešće i jesmo oni koji svojim prilozima, smsovim punimo raznorazne fondacije. molbe za pomoć......
fora je dati svoju lovu.


Bebo, uz dužno poštovanje prema svima koji svojim SMS porukama ili na neki drugi sličan način doniraju novac, humanitarni fondovi u Srbiji se najvećim delom pune iz inostranstva.

Ne bih da puno skrećemo sa teme, ali to može da izgleda ovako:
Mr. i Mrs. Smith doniraju $100 fondaciji princeze Katarine, koja je registrovana u SAD. Oni od fondacije dobiju priznanicu koja im služi za smanjenje poreske osnovice. Fondacija se onda obrati nekoj drugoj (velikoj) američkoj fondaciji, koja je obećala da će za takve projekte duplirati prikupljene priloge. Tako oni na ovih $100 dodaju još $100. Onda se javi Ujka Sem (američka država) da i on doda nešto para na gomilu (ponekad ništa, ponekad nešto, ponekad dupliraju prikupljeno - zavisi od budžeta, namene, itd.) Od prikupljenih para (recimo da ih je sa donacijom države $250), pokriju se troškovi rada fondacije, a ono što ostane pošalje tamo gde je namenjeno.

Nije fora samo dati svoju lovu, nego prikupiti novac od drugih koji su voljni da pomognu. Ni Bill Gates nije svoju fondaciju bazirao isključivo na svojim parama, nego je prikupio (i prikuplja) novac od drugih donatora.
znik znik 11:44 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

Karađorđevići uglavnom prikupljaju novac u inostranstvu.
JJ Beba JJ Beba 13:32 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

Nije fora samo dati svoju lovu, nego prikupiti novac od drugih koji su voljni da pomognu. Ni Bill Gates nije svoju fondaciju bazirao isključivo na svojim parama, nego je prikupio (i prikuplja) novac od drugih donatora.

daj mi link da vidim izvor
JJ Beba JJ Beba 13:38 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

znik
Karađorđevići uglavnom prikupljaju novac u inostranstvu.

pa što ne dele stipendije kad svoje fondove pune iz inostranstva?
odbijaju postdiplomce sa obrazloženjem da nemaju dovoljno sredstava, a i skoro je bio blog o studentu u londonu koji nema dovoljno kinte da nastavi školovanje. što mu NKV ne pomogne kintom iz fonda.
imam i ja jednu kandidatkinju za stipendiju za postdiplomu za london u pokušaju da skupi 14 000 funti za godinu studiranja. baš ću da joj kažem da se obrati NKV da joj pomoge
mikimedic mikimedic 15:25 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

pa što ne dele stipendije kad svoje fondove pune iz inostranstva?


ne razumem, jel po defaultu obavezno davati stipendije ako se fondovi pune iz inostranstva?
JJ Beba JJ Beba 23:08 06.12.2009

Re: "Držte lopova..."

mikimedic
pa što ne dele stipendije kad svoje fondove pune iz inostranstva?


ne razumem, jel po defaultu obavezno davati stipendije ako se fondovi pune iz inostranstva?


kraljevska porodica je svojevremeno davala stipendije za postdiplomske studije a sada vise ne. Ako je tako kako kazy da se i fondovi pune lovom iz inostranstva mene zanima zasto ne dele vise stipendije
znik znik 00:02 07.12.2009

Re: "Držte lopova..."

JJ Beba
Nije fora samo dati svoju lovu, nego prikupiti novac od drugih koji su voljni da pomognu. Ni Bill Gates nije svoju fondaciju bazirao isključivo na svojim parama, nego je prikupio (i prikuplja) novac od drugih donatora. daj mi link da vidim izvor

Evo ti primera:
http://www.gatesfoundation.org/press-releases/Pages/rotary-international-effort-in-eradicating-polio-090121.aspx
Gates fondacija je dala za program koji je pokrenula $255 miliona, za to je od rotarijanaca dobila još $100 miliona i onda su od nemačke i britanske vlade dobili još $250 miliona. Tako od $255 miliona napraviše $630 miliona za taj konkretan program.

Obrati pažnju na reč konkretan. Gates fondacija daje i stipendije (odnosno pomaže organizacije koje daju stipendije), ali ona ne može da uzme novac iz budžeta za ovaj program da bi dala nekome stipendiju. I obrnuto, ne može novac koji je dobila za stipendije da preusmeri u finansiranje nekog drugog programa.

Ovde leži i odgovor na tvoje pitanje zašto Karađorđevići ne dele stipendije. Ako su dobili pare za bolničke krevete, ne mogu sada taj novac da upotrebe za stipendiranje studenata. Takođe, moja pretpostavka je da su oni ustvari samo plasirali određen broj stipendija u Srbiji. Odnosno, da su od nekog drugog (neke druge fondacije) tražili i dobili određen broj stipendija koje su podelili u Srbiji.

Evo ti još jednog primera:
Princess Nikky Breast Cancer Foundation je tražila i dobila pare od Gates Foundation.
mikimedic mikimedic 01:14 07.12.2009

Re: "Držte lopova..."

ja ne vidim nikakvu uzrocno-posledicnu vezu izmedju
kraljevska porodica je svojevremeno davala stipendije za postdiplomske studije
i
a sada vise ne.


niti izmedju

Ako je tako kako kazy da se i fondovi pune lovom iz inostranstva


i

zasto ne dele vise stipendije

debiltant debiltant 20:30 04.12.2009

30 miliona!

A kolike su godisnje plate samo jednog direktora bilo kog javnog preduzeca? Otprilike isto oko 300.000 evra! E sad, recite da li su troskovi jednog direktora veci od citavog dvorskog kompleksa?

Dvorski kompleks je i dalje drzavna svojina i predstavlja kulturno dobro, a troskovi za odrzavanje su bili takodje veliki i posle Titove smrti tokom 80-ih iako je Dvor bio prazan, ali se tada niko nije bunio! Tamo se nalaze umetnicka dela izuzetne vrednosti, a njihovo odrzavanje kosta...

E sad, Karadjordjevici... Niko nije pomenuo da je Kraljevska porodica preko humanitarnih akcija do sada u Srbiju unela preko 4 miliona evra!

Sto se tice pitanja, odakle Karadjordjevicima "bogatstvo" da uopste sagrade te dvorce? Podaci su izuzetno precizni i tacni...Skupstina Kraljevine Srbije, kasnije Kraljevine Jugoslavije je njima placala apanazu koja nije bila mnogo visoka...Kao dokaz toga, vrlo lako se mogu uporediti apanaze sa kupovnom moci danas i videti da taj iznos nije mnogo visok bio ni tada...Beli dvor je gradio Kralj Aleksandar I Ujedinitelj na zemlji koju je licno kupio svojim novcem od nekog trgovca (postoje tacni podaci o tome) i nije docekao da se u njega useli, dok su mnogi drugi (npr Tito) vrlo dugo tu boravili...Tadasnja imovina Karadjordjevica je smesna u odnosu na danasnje "demokratske" tajkune....

O cuvenom (ne)poznavanju srpskog jezika od strane Aleksandra II....mislim da su takvi komentari neumesni...s druge strane zapitajte se koji to srpski politicar bolje zna engleski jezik od njega? Taj se jos nije rodio....A kao hocemo u Evropu...
I na kraju kljucno pitanje koje se postavlja: Sta bi Srbija konkretno dobila time sto bi bila Kraljevina?

Ne bih o kvalitativnim stvarima tipa tradicije, ponosa, postovanja itd...Ja bih prvo o materijalnim benefitima...

U startu bi zemlja i svaki gradjanin imali indirektan dobitak, evo kako.
Prvo, ne bi bilo predsednickih izbora. Time bi se godisnje ustedela ogromna kolicina novca (mnogo veca od 30 miliona). Ako u vreme kampanje oko 200 evra kosta sekund spota na nekoj televiziji, a spot ima npr 25 sekundi, znaci da za spot treba platiti 5.000 evra! Ako vam se spot vrti samo 10 puta dnevno, to znaci da za dan treba izdvojiti 50.000 evra! I to samo na jednoj televiziji, a sta ako se reklamirate na njih 4? Dakle dnevno citavih 200.000 evra! I to samo za jednu partiju....Takodje deo para za finansiranje kampanja takodje ide iz budzeta.... To treba neko pametniji sveobuhvatnu analizu da napravi, podeli sa 5 i dobije godisnju ustedu koja bi mogla biti upotrebljena u humanitarne svrhe, npr kao Karadjordjevici sto rade!

Drugo, vladajuce stranke pred izbore gotovo uvek dele i sakom i kapom, te redovno naprave deficit koji se finansira zaduzimanjem na koje se placa kamata! Ako je u izbornim godinama deficit bio veci za samo 1%, a bio je, ako nam je GDP 30 milijardi evra, ispada da je usteda citavih 300 miliona evra, podeljeno sa 5 izadje oko 60-ak miliona evra godisnje...
Takodje i inflacija u izbornim godinama je uvek nesto veca....te i tu ima dodatne ustede....

Ja sam ovo uprostio do krajnjih granica, ali i ovako gruba racunica itekako navodi na potpuno zdravu misao da treba menjati ustav. ZIVELA KRALJEVINA SRBIJA!
JJ Beba JJ Beba 20:39 04.12.2009

Re: 30 miliona!

O cuvenom (ne)poznavanju srpskog jezika od strane Aleksandra II....mislim da su takvi komentari neumesni...s druge strane zapitajte se koji to srpski politicar bolje zna engleski jezik od njega? Taj se jos nije rodio....A kao hocemo u Evropu...

šta to znači?!?! si ti bre normalan?
ja mislila nik ti zezanje.
čudna mi čuda dobro govoriti engleski!! pogotovo bolje od alkesandra karađorđevića!!!!
tolki ljudi studirali na engleskom, što ne bi govorili engelski?
hoćemo u evropu, što da nećemo, ai i znamo engleski da se istom sporazumemo, i ne samo da se sporazumemo nego da se njom i družimo. ne treba nam aleksandar karađorđević za to
ivana23 ivana23 20:59 04.12.2009

Re: 30 miliona!

debiltant
troskovi za odrzavanje su bili takodje veliki i posle Titove smrti tokom 80-ih iako je Dvor bio prazan, ali se tada niko nije bunio! Tamo se nalaze umetnicka dela izuzetne vrednosti, a njihovo odrzavanje kosta...

Kakve veze je imao Tito sa dvorskim kompleksom?! Tito je ziveo u Uzickoj 15.

Niko ne spori da je kompleks od znacaja i da ga treba odrzavati, kao sto je odrzavan i pre povratka Karadjordjevica u Beograd.

U pitanju su troskovi nabrojani u uvodnom tekstu, a koji se ni u kom slucaju ne mogu podvesti pod odrzavanje spomenika kulture .
Troskovi posluge, vozni park, kompjuteri, postanski troskovi i sl. su podsmevanje i trosenje para 'podanika' NJKV.
drug.clan drug.clan 21:25 04.12.2009

Re: 30 miliona!

Sto se tice pitanja, odakle Karadjordjevicima "bogatstvo" da uopste sagrade te dvorce? Podaci su izuzetno precizni i tacni...Skupstina Kraljevine Srbije, kasnije Kraljevine Jugoslavije je njima placala apanazu koja nije bila mnogo visoka...Kao dokaz toga, vrlo lako se mogu uporediti apanaze sa kupovnom moci danas i videti da taj iznos nije mnogo visok bio ni tada...Beli dvor je gradio Kralj Aleksandar I Ujedinitelj na zemlji koju je licno kupio svojim novcem od nekog trgovca (postoje tacni podaci o tome) i nije docekao da se u njega useli, dok su mnogi drugi (npr Tito) vrlo dugo tu boravili...



Ti o Aci govoris kao da je Jugoslavija u njegovo vreme bila uredjenja demokratska drzava sa transparentnim finansijama a ne diktatura u kojoj je jedan covek radio sta je hteo (izmedju ostalog birao polovinu poslanika licno),
mozda je on kupio plac i sagradio dvor za svoje pare ali je kljucno pitanje odakle mu te pare, od oca mu ostale nisu a ni od zvanicne apanaze ih sakupio nije - dakle bio je diktator, bez ikakve kontrole nad njim i radio je sta je hteo i od para bez porekla je kupio plac i sagradio dvor...

O cuvenom (ne)poznavanju srpskog jezika od strane Aleksandra II....mislim da su takvi komentari neumesni...s druge strane zapitajte se koji to srpski politicar bolje zna engleski jezik od njega? Taj se jos nije rodio....A kao hocemo u Evropu...


mislim da uporno insistiranje na njegovom jeziku neumesno ali ne iz gore navedenih razloga, naime covek veoma slabo cuje stoga sada ne moze da nauci ni jedan jezik pa ni srpski. Engleski je ucio dok je cuo

U startu bi zemlja i svaki gradjanin imali indirektan dobitak, evo kako.
Prvo, ne bi bilo predsednickih izbora. Time bi se godisnje ustedela ogromna kolicina novca (mnogo veca od 30 miliona). Ako u vreme kampanje oko 200 evra kosta sekund spota na nekoj televiziji, a spot ima npr 25 sekundi, znaci da za spot treba platiti 5.000 evra! Ako vam se spot vrti samo 10 puta dnevno, to znaci da za dan treba izdvojiti 50.000 evra! I to samo na jednoj televiziji, a sta ako se reklamirate na njih 4? Dakle dnevno citavih 200.000 evra! I to samo za jednu partiju....Takodje deo para za finansiranje kampanja takodje ide iz budzeta.... To treba neko pametniji sveobuhvatnu analizu da napravi, podeli sa 5 i dobije godisnju ustedu koja bi mogla biti upotrebljena u humanitarne svrhe, npr kao Karadjordjevici sto rade!


najpre spominjes predsednicke izbore a onda partije? Jesi ti za potpuno ukidanje izbora? Za diktaturu tipa njegovog dede?
A te minute u spotovima, plakate i ostalo mozes da uracunas u dobro potrosene pare jer su izbori jedini periodi kada politicari u ovoj zemlji daju neke pare (na reklame, spotove, plakate, dezurstva ...) u svim ostalim trenutcima pare koje otimaju zadrzavaju za sebe. Osim toga tokom kampanja urade nesto i za zemlju, sagrade neki kilometar puta, kupe koji autobus...
Znaci izbori su presudni za opstanak naroda i drzave i jako su dobri.


Drugo, vladajuce stranke pred izbore gotovo uvek dele i sakom i kapom, te redovno naprave deficit koji se finansira zaduzimanjem na koje se placa kamata! Ako je u izbornim godinama deficit bio veci za samo 1%, a bio je, ako nam je GDP 30 milijardi evra, ispada da je usteda citavih 300 miliona evra, podeljeno sa 5 izadje oko 60-ak miliona evra godisnje...
Takodje i inflacija u izbornim godinama je uvek nesto veca....te i tu ima dodatne ustede....


Ako nisi za diktaturu onda ce izbora biti i to zescih za skupstinu jer ce pozicija premijera ojacati pa se nista nece "ustedeti"

Ja sam ovo uprostio do krajnjih granica, ali i ovako gruba racunica itekako navodi na potpuno zdravu misao da treba menjati ustav. ZIVELA KRALJEVINA SRBIJA!


ustav treba manjati, tj demokratski doneti novi jer je ovaj oktroisan i nema nikakv legitimitet, a vracanje na kraljevinu u kojoj su neki gradjani bolji samo zato sto su se rodili u odredjenoj kuci je vracanje unazad i gazenje tekovina za koje je ljudsko drustvo (tvoji i moji pretci) izborilo sopstvenom krvlju.
Nasledjivanja radnih mesta a posebno ovog najvaznijeg u drzavi sa oca na sina nikako se ne moze nazvati dobrim putem
Dejan Tiago Stanković Dejan Tiago Stanković 23:09 04.12.2009

Re: 30 miliona!

O cuvenom (ne)poznavanju srpskog jezika od strane Aleksandra II....mislim da su takvi komentari neumesni...s druge strane zapitajte se koji to srpski politicar bolje zna engleski jezik od njega? Taj se jos nije rodio....A kao hocemo u Evropu...

sve sto si rekao jos ima neke logike ako si monarhista (ja nisam, svejedno mi je) ali ovo je po svakom kriterijumu skroz besmisleno. svakome je domovina, pre svega, jezik, i ko ga ne zna, stranac je. ako neko hoce da bude prvi u jednom narodu, mora da zna njegov jezik. tacka.

kapiram da gdin karadjordjevic iskreno i ne pretenduje na srpski presto, jer verovatno je svestan da ovako bez ynanja nema bas nikakve sanse da ponese krunu ( i kada bi znao sanse bi bile minimalne). to yakljucujem na osnovu saznanja da se nikada nije portudio da ga nauci a a imao je vremena. dakle, apriori je diskvalifikovan. jbg. zao nam je ali niste dovoljno ucili. vidimo se ponovo u septembarskom roku 2027.
debiltant debiltant 14:20 05.12.2009

Re: 30 miliona!

JJ Beba
O cuvenom (ne)poznavanju srpskog jezika od strane Aleksandra II....mislim da su takvi komentari neumesni...s druge strane zapitajte se koji to srpski politicar bolje zna engleski jezik od njega? Taj se jos nije rodio....A kao hocemo u Evropu...

šta to znači?!?! si ti bre normalan?
ja mislila nik ti zezanje.
čudna mi čuda dobro govoriti engleski!! pogotovo bolje od alkesandra karađorđevića!!!!
tolki ljudi studirali na engleskom, što ne bi govorili engelski?
hoćemo u evropu, što da nećemo, ai i znamo engleski da se istom sporazumemo, i ne samo da se sporazumemo nego da se njom i družimo. ne treba nam aleksandar karađorđević za to


Pitao sam koji politicar bolje zna engleski?
debiltant debiltant 14:44 05.12.2009

Re: 30 miliona!

Ti o Aci govoris kao da je Jugoslavija u njegovo vreme bila uredjenja demokratska drzava sa transparentnim finansijama a ne diktatura u kojoj je jedan covek radio sta je hteo (izmedju ostalog birao polovinu poslanika licno)

O kakvoj diktaturi govorite? Gde je to pola poslanika birao kralj? Termin diktatura je prvi upotrebljavao Stjepan Radic, a posle 45. su to govorili komunisti. Slobodan Jovanovic to naziva licni rezim, a nije diktatura jer je trajalo ograniceno... Ako mislite na zabranu KPJ, to je sasvim smesno, jer su svi, ponavljam svi prvaci KPJ ugledniji,bez kriminalne delatnosti i dalje ucestvovali na izborima samo pod drugim imenom. Evo, ja sam iz Cacka, a na svim izborima u "diktaturi" je ucestvovao dr Dragisa Misovic, dr Zivko Topalovic,....pa Ratko Mitrovic je tada igrao fudbal za fk Borac i bio popularna licnost i niko ga nije proganjao...

Da je Kralj postavljao pola poslanika ne bi KPJ bila treca po snazi svojevremeno...a posle 45. u "demokratiji" nije ni bilo izbora, te je diktatura nesporna.

Drugo, transparentne finansije...pa mnogo transparentnije od danasnjih...ministar finansija kasnije premijer dr Milan Stojadinovic, cacanin, jedan od nasih najboljih ekonomista, predsednik Beogradske berze naslednik Nikole Pasica i multimilioner bio je bogatiji od Kralja Aleksandra...Medjutim poreklo njegovog bogatstva je mnogo jasnije od porekla bogatstva danasnjih tajkuna...ko je ekonomista zna da smo tada redovno imali veci izvoz od uvoza, te je dinar imao zlatnu podlogu i konvertibilnost...a o transparentnosti finansija u Kraljevini je pre par dana govorila i dr Diana Dragutinovic, sadasnji ministar finansija...

Znaci izbori su presudni za opstanak naroda i drzave i jako su dobri.



Svaka Vam cast na ovome! Jadna je takva drzava. A kakav nam je opstanak dobro svedoce deficiti i rasipanja u izbornim godinama...stvarno svaka cast na ovoj izjavi...hajde da imamo izbore svake godine, pa da svake godine pravimo puteve, mostove, prokope...da milione trosimo na reklamne kampanje i placene termine koji se jos uvek ne mazu na hleb...

najpre spominjes predsednicke izbore a onda partije? Jesi ti za potpuno ukidanje izbora? Za diktaturu tipa njegovog dede?

Ako niste znali partije i grupe gradjana uglavnom isticu svoje kandidate za predsednicke izbore!
Ako nisi za diktaturu onda ce izbora biti i to zescih za skupstinu jer ce pozicija premijera ojacati pa se nista nece "ustedeti"

Setite se da predsednicki izbori imaju dva kruga!
drug.clan drug.clan 15:56 05.12.2009

Re: 30 miliona!

debiltant
Ti o Aci govoris kao da je Jugoslavija u njegovo vreme bila uredjenja demokratska drzava sa transparentnim finansijama a ne diktatura u kojoj je jedan covek radio sta je hteo (izmedju ostalog birao polovinu poslanika licno)

O kakvoj diktaturi govorite? Gde je to pola poslanika birao kralj? Termin diktatura je prvi upotrebljavao Stjepan Radic, a posle 45. su to govorili komunisti. Slobodan Jovanovic to naziva licni rezim, a nije diktatura jer je trajalo ograniceno... Ako mislite na zabranu KPJ, to je sasvim smesno, jer su svi, ponavljam svi prvaci KPJ ugledniji,bez kriminalne delatnosti i dalje ucestvovali na izborima samo pod drugim imenom. Evo, ja sam iz Cacka, a na svim izborima u "diktaturi" je ucestvovao dr Dragisa Misovic, dr Zivko Topalovic,....pa Ratko Mitrovic je tada igrao fudbal za fk Borac i bio popularna licnost i niko ga nije proganjao...

Da je Kralj postavljao pola poslanika ne bi KPJ bila treca po snazi svojevremeno...a posle 45. u "demokratiji" nije ni bilo izbora, te je diktatura nesporna.

Drugo, transparentne finansije...pa mnogo transparentnije od danasnjih...ministar finansija kasnije premijer dr Milan Stojadinovic, cacanin, jedan od nasih najboljih ekonomista, predsednik Beogradske berze naslednik Nikole Pasica i multimilioner bio je bogatiji od Kralja Aleksandra...Medjutim poreklo njegovog bogatstva je mnogo jasnije od porekla bogatstva danasnjih tajkuna...ko je ekonomista zna da smo tada redovno imali veci izvoz od uvoza, te je dinar imao zlatnu podlogu i konvertibilnost...a o transparentnosti finansija u Kraljevini je pre par dana govorila i dr Diana Dragutinovic, sadasnji ministar finansija...

Znaci izbori su presudni za opstanak naroda i drzave i jako su dobri.



Svaka Vam cast na ovome! Jadna je takva drzava. A kakav nam je opstanak dobro svedoce deficiti i rasipanja u izbornim godinama...stvarno svaka cast na ovoj izjavi...hajde da imamo izbore svake godine, pa da svake godine pravimo puteve, mostove, prokope...da milione trosimo na reklamne kampanje i placene termine koji se jos uvek ne mazu na hleb...

najpre spominjes predsednicke izbore a onda partije? Jesi ti za potpuno ukidanje izbora? Za diktaturu tipa njegovog dede?

Ako niste znali partije i grupe gradjana uglavnom isticu svoje kandidate za predsednicke izbore!
Ako nisi za diktaturu onda ce izbora biti i to zescih za skupstinu jer ce pozicija premijera ojacati pa se nista nece "ustedeti"

Setite se da predsednicki izbori imaju dva kruga!


1. aleksandar je po zakonu sam birao pola poslanika u senatu

2. KJ je bila tajkunska drzava u kome su tajkuni kao i danas igrali glavnu rec u ekonomiji

3. Politicari i tajkuni svakako kradu bila izborna ili ne, razlika je samo u tome sto u izbornoj godini malo i daju

4. Za vreme KJ je mozda bilo malo transparentnije i malo bolje nego sada a posto je sada uzasno i neprovidno znaci i tada je bilo jako lose zato su se karadjordjevici tako nakrali

5. kako opravdavas nejednakost medju gradajanima u monarhiji? mislis da je krv bitnija od sposobnsti?
lutherblisset lutherblisset 16:21 05.12.2009

Re: 30 miliona!

ZIVELA KRALJEVINA SRBIJA!



Teško da će ti se ta želja ikada ostvariti.
Žao mi je, neke ptice nikad (više) ne polete.
JJ Beba JJ Beba 17:24 05.12.2009

Re: 30 miliona!

Pitao sam koji politicar bolje zna engleski?

a zašto misliš da ne znaju?
i ako nije moj favorit, dapače, mislim da vuk jeremić odlično govori engelski jezik...studirao tamo, morao da nauči.
pa Kori Udovički, bivša misnistarka za energetiiku....ambasador u Vatikanu Vladeta janković inače profesor na filološkom...i ne znam čemu nabrajanje? čudna mi čuda govoriti engleski, to je bre standard.
Aca je rođen u engleskoj, tamo išo u neke škole, normalno da govori engleski...nego pitam se što nije tada naučio srpski, maternji jezik?
Doctor Wu Doctor Wu 17:40 05.12.2009

Re: 30 miliona!

ambasador u Vatikanu Vladeta janković inače profesor na filološkom

Vladetin engleski je katastrofalan. Slušao sam ga jednom kod Paxmana, to je bilo bogu plakati.
A što je pogubno, jer je u diplomatiji mnogo važnije kako nego šta kažeš..
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 20:44 04.12.2009

Prinčovi



Da su ovi prinčovi malo lepši i zgodniji rekao bih da vrede svaki dinar... Ovako ne.
JJ Beba JJ Beba 21:08 04.12.2009

Re: Prinčovi

Predrag Azdejković


Da su ovi prinčovi malo lepši i zgodniji rekao bih da vrede svaki dinar... Ovako ne.

ne znam što im ne platismo frizera? ili jesmo?
AlexDunja AlexDunja 21:11 04.12.2009

Re: Prinčovi

ili jesmo?

qq
mayo1 mayo1 21:24 04.12.2009

Re: Prinčovi

JJ Beba
ja mislila nik ti zezanje.

ne znam što im ne platismo frizera? ili jesmo?


Jelica Greganović Jelica Greganović 22:53 04.12.2009

Re: Prinčovi

Mani frizera, kud imamo za onolike poštanske marke, što ne dadosmo i za nekog boljeg učitelja srpskog jezika, makar za prinčeve...moju decu nikakva kruna ni u naučno-fantastičnom filmu ne čeka, pa ipak odlično znaju srpski. To je elementarno poštovanje zemlje porekla, u ovom slučaju dinastije koja se slika pored kraljevskog grba te zemlje.
Btw žao mi je ako NJKV ne čuje, ali ne mogu da verujem da niko nije našao za shodno da ga uporedo sa engleskim uči i jezik zemlje čiji prestolonaslednik je...osnovno poštovanje, ako ništa drugo. Tu počinje elementarni patriotizam. To isto mislim i o njegovoj deci.
JJ Beba JJ Beba 22:59 04.12.2009

Re: Prinčovi

Jelica Greganović
Mani frizera, kud imamo za onolike poštanske marke, što ne dadosmo i za nekog boljeg učitelja srpskog jezika, makar za prinčeve...moju decu nikakva kruna ni u naučno-fantastičnom filmu ne čeka, pa ipak odlično znaju srpski. To je elementarno poštovanje zemlje porekla, u ovom slučaju dinastije koja se slika pored kraljevskog grba te zemlje.

ih bre jelice ti porediš tvoju decu koja su odmalena bilingvalna, kako treba...deca uče sa lakoćom. ni nauka nume dodgovori zašto se u neko doba, mislim 3 - 4 godine gubi ta sposobnost učenja sa lakoćom dva ili više jezika istovremeno
mene zanima što Acu & comp nisu odmalena učili maternjem jeziku, kada je lako, nego sada pod stare dane kada je mozak zahđao, kada se slabije pamti.....
sumnjam da NKV ne uče najbolji, gle samo akademike psice, nego možda nemaju sluha?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:08 04.12.2009

Re: Prinčovi

JJ Beba
Jelica Greganović
Mani frizera, kud imamo za onolike poštanske marke, što ne dadosmo i za nekog boljeg učitelja srpskog jezika, makar za prinčeve...moju decu nikakva kruna ni u naučno-fantastičnom filmu ne čeka, pa ipak odlično znaju srpski. To je elementarno poštovanje zemlje porekla, u ovom slučaju dinastije koja se slika pored kraljevskog grba te zemlje.

ih bre jelice ti porediš tvoju decu koja su odmalena bilingvalna, kako treba...deca uče sa lakoćom. ni nauka nume dodgovori zašto se u neko doba, mislim 3 - 4 godine gubi ta sposobnost učenja sa lakoćom dva ili više jezika istovremeno
mene zanima što Acu & comp nisu odmalena učili maternjem jeziku, kada je lako, nego sada pod stare dane kada je mozak zahđao, kada se slabije pamti.....
sumnjam da NKV ne uče najbolji, gle samo akademike psice, nego možda nemaju sluha?

Ma učili su verovatno , samo kod princova i princeza je teško utvrditi šta im je maternji,babin, parababin jezik.To je kod svih, nije naš izuzetak, osim što nije naučio.Nije on prvi koji slabo govori jezik naroda čiji bi kralj biti hteo.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:25 05.12.2009

Re: Prinčovi

I ta deca bi bila bilingvalna kao moja da je neko smatrao vrednim da nauče jezik naroda čija su, ako ništa drugo, dinastija. Upravo to mi i nije jasno, zašto niko nije smatrao vrednim? To što su bili u izgnanstvu nije prihvatljiv razlog, zato sam ja i rekla da moju decu kruna ni u snovima nije čekala, pa sam ih ja ipak učila srpski jezik. Osnovno poštovanje porekla i naroda, ali iz tog razloga sam se ja, što sam bolje mogla, naučila slovenački.
Btw, u ovom slučaju kraljevskom, dinastičkom, nije tako teško utvrditi odakle je dinastija kojoj pripadaju i koji jezik, osnovnog poštovanja radi, moraju da znaju.
Dakle, to je sramota i najveće gubljenje kredibiliteta u ovom slučaju.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana