NME je malo pozurio i vec sredinom novembra objavio listu najboljih pedeset rock and roll albuma posle 2000. Sledeci albumi su izdvojeni kao najvredniji:
1. The Strokes - Is This It
2. The Libertines - Up The Bracket
3. Primal Scream - xtrmntr
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
5. Yeah Yeah Yeahs - Fever To Tell
6. PJ Harvey - Stories From The City, Stories From The Sea
7. Arcade Fire - Funeral
8. Interpol - Turn On The Bright Lights
9. The Streets - Original Pirate Material
10. Radiohead - In Rainbows
11. At The Drive-In - Relationship Of Command
12. LCD Soundsystem - The Sound Of Silver
13. The Shins - Wincing The Night Away
14. Radiohead - Kid A
15. Queens Of The Stone Age - Songs For The Deaf
16. The Streets - A Grand Don't Come For Free
17. Sufjan Stevens - Illinoise
18. The White Stripes - Elephant
19. The White Stripes - White Blood Cells
20. Blur - Think Tank
21. The Coral - The Coral
22. Jay-Z - The Blueprint
23. Klaxons - Myths Of The Near Future
24. The Libertines - The Libertines
25. Rapture - Echoes
26. Dizzee Rascal - Boy In Da Corner
27. Amy Winehouse - Back To Black
28. Johnny Cash - Man Comes Around
29. Super Furry Animals - Rings Around The World
30. Elbow - Asleep In The Back
31. Bright Eyes - I'm Wide Awake, It's Morning
32. Yeah Yeah Yeahs - Show Your Bones
33. Arcade Fire - Neon Bible
34. Grandaddy - The Sophtware Slump
35. Babyshambles - Down In Albion
36. Spirtualized - Let It Come Down
37. The Knife - Silent Shout
38. Bloc Party - Silent Alarm
39. Crystal Castles - Crystal Castles
40. Ryan Adams - Gold
41. Wild Beasts - Two Dancers
42. Vampire Weekend - Vampire Weekend
43. Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
44. Outkast - Speakerboxxx/The Love Below
45. Avalanches - Since I Left You
46. Delgados - The Great Eastern
47. Brendan Benson - Lapalco
48. Walkmen - Bows And Arrows
49. Muse - Absolution
50. MIA - Arular.
Kada ih ovako pogledam poredjane moram priznati da je u minuloj deceniji bilo dosta dobrih bendova i zaista odlicnih albuma. Ima tu dosta albuma koje jos nisam preslusao, a ima i autora o kojima ne znam bas nista!
Sa druge strane, kao sto vidimo, ima i dosta precenjenih iliti samo u Britaniji omiljenih izdanja...
Boldovao sam moje favorite...
Interpol su po meni nesto najbolje sto se pojavilo minule decenije u gitarskoj muzici!
Iza njih su Yeah Yeah Yeahs.
A listi bih dodao i sledece naslove:
The Editors - The Back Room (Jedan od najboljih albuma iz tzv. post punk revival-a)
Franz Ferdinand - Franz Ferdinand (ako je nesto pokrenulo lavinu ove decenije onda su to ovi momci)
Morrissey - You Are The Quarry (ne mogu da verujem da se ovaj album nije nasao na listi)
Leonard Cohen - Ten New Songs (najbolji povratnicki album ikada)
Tom Waits -Orphans (Iako se radi o kolekciji B strana, ovo je jedna od najboljih koju sam video)
The Cure - Bloodflowers (iako duhovno pripada minuloj deceniji, minulim vremenima, ovo je sjajna ploca)
The Killers - Hot Fuss i The Killers - Sam's Town (voleli ih ili ne, Killersi redjaju hitove kao od sale. Mozda su ipak previse slabi na albumima)
The National - Boxer (jos jedan od boljih post punk revival bendova)
Bat For Lashes - Two suns (samo mega hit Daniel ali mora neko da bude one hit wonder)
iLiKETRAiNS - Elegies to Lessons Learnt (ovim momcima ipak pripada tek sledeca decenija)
Eh, a kako sam samo olako otpisivao proteklu deceniju...
U principu se nista stvarno novo nije pojavilo, najbolja izdanja su imali "retro" muzicari to jest oni koji svoju muziku pisu inspirisani vec vidjenim muzickim pojavama (post pank, disko, synth pop...).
Nista se muzicki relevantno nije desilo, najveci potresi su se desili na polju borbe sa piraterijom, novim formatima i novim nacinima slusanja i prodaje muzike. A sto je najgore, promene u muzickoj industriji su pocele da uticu na muzicare i ko zna kako ce se to zavrsiti...
Ali ipak se u svem tom haosu moze izdvojiti tih pedesetak albuma koji su zaista odlicni. Dakle iako sam bio krajnje rezervisan prema muzici u protekloj deceniji, drago mi je da sam bar delimicno demantovan..
Dobre muzike je bilo i bice!