Eksperimenti u blogovanju| Zabava

trougao

antioksidant RSS / 24.11.2009. u 12:02

 trougao je mnogougao sa najmanjim brojem stranica. tako kazu. sto manje to jednostavnije. tako kazu. stoga cu ja pokusati da opisem "danasnji politicki prostor" posmatrajuci ga iz 3 tacke. ignorisem 4 noge sve 4 krute i ostajem na prostoru unutrasnje politike.

tri vesti koje izdvajam su dole.

prva najavljuje pocetak cirkusa oko jedne lepe i normalne stvari: dogovora oko toga kako zelimo da izgleda nase drustvo. druga je beskrupulozno "moralno" politikanstvo. trece je konkretno obecanje koje visi u vazduhu.

da krenem ja od ovog treceg: blefiranja. ja krajnje korektnu i potrebnu djelicevu izjavu dozivljavam kao blefiranje zbog predistorije politickih odnosa. s jedne strane postoji jelko kacin koji svojim "slikovitim izjavama" ("Svaka žena može da zatrudni ali ne može da se porodi za tri meseca. To ipak traje neko vreme, ako želimo da to dete bude zdravo i za ponos roditeljima") svakako ne daje vetar u ledja iako je sustinski u pravu kada kaze "da oni koji odlučuju o tome ne sede u Beogradu". sustinski delimicno u pravu da budem precizniji. jer u beogradu ne sede oni koji mogu da donesu odluku da se cela stvar ubrza preko granica uobicajenog. ali beograd obiluje onima koji (svesno ili nesvesno) mogu usporiti bilo kakav napredak (bas zaustaviti sumnjam - ipak je proces, nadajmo se, nezaustavljiv). verujem da je djelic svestan cele te situacije a ovakve izjave vise mi deluju kao mobilizacija podrske i javno zauzimanje pozicije (pa kad jednog dana stvarno bude bitno i hitno lakse ce biti skrenuti medije i reflektore na problem).

s druge strane "moralno zaduzivanje" je toliko isprazno da ostaje poprilicno i nejasno sta je govornikova namera bila i koja se poruka plasira? "nemojte se nista brinuti, ja, veliki tata, sam tu. necu dati da se desi nista lose".  prazna poruka kojom se gadjaju prazne glave. nadam se da je takvih sve manje. mada je to na nama (od nas zavisi?). na stranu sto je politikanstki ispregovarana podrska par poslanika "penzionerskih stranaka" sa povecanjem penzija od 10% (sto u godisnjem rashodu ucestvuje sa par stotina miliona eura). vazno je uputiti dnevnu dozu praznih prica. uz malo srece niko nece traziti sustinu. ima stihova o "karizmi i punjenoj ptici". vanvremenski izgleda. verovatno i vanprostorno.

(ovde ponovo napominjem da namerno stavljam na stranu 4 noge spoljne politike, tadic je u italiji i kasnije u nemackoj krenuo da se ozbiljnije bavi svojim poslom a to je prikupljanje podrske da djelicevo blefiranej ne ostane samo blefiranje) 

i na kraju vojvodina i najavljivana ocekivana predstava u skupstini. hleba i igara bez hleba. podrska za tekst se opet dobija nekim dogovorima, pregovorima a ocekivati argumentaciju u skusptinskoj raspravi naravno da postaje iluzorno. skupstinska predstava kao vrhunac negativne selekcije.

u tom i takvom  "medjuprostoru" oivicenom cirkusom, praznim moralisanjem i obecanjima datim na blef postojimo, kako tako funkcionisemo i ka nekoj "buducnosti" se krecemo.

hajde bar da ubrzamo! pronadjimo ritam.

 

........................................................

1- Skupština Srbije počinje raspravu o Predlogu zakona o utvrđivanju nadležnosti Vojvodine nakon koje će razmatrati i potvrđivanje Predloga statuta pokrajine.


2-Predsednik Srbije Boris Tadić izjavio je da se Srbija zadužuje u inostranstvu kreditima da bi se razvijala država, a ne za podmirivanje plata i penzija. 

 

3- Bićemo zemlja koja će najbrže odgovoriti na upitnik Evropske komisije, kao što smo i najbrže odradili posao oko vizne liberalizacije, izjavio je Božidar Đelić.  

..........................................................

The_Bermuda_Triangle_small.JPG 

............................................................

......................................................

prilozi za recnik:

shanty - a sailors' work song with solo verses and chorus matching certain rhythmical movements



Komentari (29)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 12:09 24.11.2009

Odgovori

Bićemo zemlja koja će najbrže odgovoriti na upitnik Evropske komisije, kao što smo i najbrže odradili posao oko vizne liberalizacije, izjavio je Božidar Đelić.

A hoće li odgovori biti tačni?
antioksidant antioksidant 12:13 24.11.2009

Re: Odgovori

A hoće li odgovori biti tačni?

nema tu tacnih i netacnih odgovora
niccolo niccolo 12:30 24.11.2009

Re: Odgovori

nema tu tacnih i netacnih odgovora

Da, znam, šala je bila u pitanju...
antioksidant antioksidant 12:46 24.11.2009

Re: Odgovori

Da, znam, šala je bila u pitanju...

mislis da oni znaju?
niccolo niccolo 13:01 24.11.2009

Re: Odgovori

mislis da oni znaju?

Verovatno ne
antioksidant antioksidant 13:26 24.11.2009

Re: Odgovori

Verovatno ne

dobro je, onda ce se vise potruditi
sentinel26 sentinel26 13:43 24.11.2009

Trougao

a gdje su tu oni stubovi spoljnje politike Srbije i stra-teški partneri.

Gospodin sa penkalom misli pošto je (ilegalno ) pročitao tudji Upitnik, da će da dobije isti takav pa računa da možda može unaprijed spremiti odgovore iako je jasno da će da dobije drugačiji, mnogo obimniji i teži... medjutim ovo mu je čisto predizborno spinovanje kojim on pokriva svoje prethodne promašene izjave ..

Svi pričaju o evropskim procedurama a o evropskim standardima koji su pravi cilj svega toga već duže vrijeme niko ni crne ni bijele ne zbori ...
antioksidant antioksidant 14:09 24.11.2009

Re: Trougao

gdje su tu oni stubovi spoljnje politike Srbije i stra-teški partneri.

...ignorisem 4 noge sve 4 krute i ostajem na prostoru unutrasnje politike....

Gospodin sa penkalom misli pošto je (ilegalno ) pročitao tudji Upitnik, da će da dobije isti takav pa računa da možda može unaprijed spremiti odgovore iako je jasno da će da dobije drugačiji

naravno da upitnik nece biti potpuno isti sent, samo potrazi sustinu djelicevog blefiranja u "...mobilizaciji podrske i javnom zauzimanju pozicije (pa kad jednog dana stvarno bude bitno i hitno lakse ce biti skrenuti medije i reflektore na problem)...."


Svi pričaju o evropskim procedurama a o evropskim standardima koji su pravi cilj svega toga već duže vrijeme niko ni crne ni bijele ne zbori ...

pa evo predsednik prica o "moralu"
sentinel26 sentinel26 21:47 24.11.2009

Re: Trougao

antioksidant
naravno da upitnik nece biti potpuno isti sent, samo potrazi sustinu djelicevog blefiranja u "...mobilizaciji podrske i javnom zauzimanju pozicije (pa kad jednog dana stvarno bude bitno i hitno lakse ce biti skrenuti medije i reflektore na problem)...."

Ne samo to, nego Upitnik ima jednu generalnu šemu ali tek poslije sprovodjenja SSP-a od najmanje godinu dana i podnošenja Aplikacije, pristupa se izradi konkretnog Upitnika prilagodjenog konkretnoj državi u kome se obuhvataju i sva pitanja i problemi koja se pojave tokom SSP-a.

Niko nije reako da će se ovo simbolično "jednostrano" primjenjivanje zamrznutog SSP-a priznati, nego se to koristilo kao dopunski elemnt radi pritiska da se dozvoli odmrzavanje.

Od momenta odmrzavanja posebni timovi prate pojedine oblasti. Prati se čak i politika. A od momenta predaje Aplikacije za članstvo spoljna politika ne može biti u koliziji sa politikom EU.
Naravno to se prikriva od naroda, glasića i foteljica radi.

mikimedic mikimedic 21:59 24.11.2009

Re: Trougao

A od momenta predaje Aplikacije za članstvo spoljna politika ne može biti u koliziji sa politikom EU.


ajde?

a gde je to precizirano? citiram mi odredbu molim te. gde je inace definisana spoljna politika eu ? i sta se radi kada u eu nema konsenzusa apropo spoljne politike?
sentinel26 sentinel26 23:18 24.11.2009

Re: Trougao

mikimedic
A od momenta predaje Aplikacije za članstvo spoljna politika ne može biti u koliziji sa politikom EU.
ajde?a gde je to precizirano? citiram mi odredbu molim te. gde je inace definisana spoljna politika eu ? i sta se radi kada u eu nema konsenzusa apropo spoljne politike?

Ne priliči ti da se praviš Englez.
Konsenzusa nema uvijek i ne po svim pitanjima, ali u pogledu onih za koja konsenzus postoji, zemlje kandidati i one koje su podnijele molbu za kandidaturu, su obavezne da to poštuju i sprovode.
SSP se ne sastoji samo iz trgovinskog dijela, uzmi pa čitaj ako ti treba.
Može gospodin sa penkalom da ti pozajmi tekst.

Pogotovu to neće moći sada kada imaju i ministra koji će da sprovodi tu zajedničku politiku.

mikimedic mikimedic 23:53 24.11.2009

Re: Trougao


Ne priliči ti da se praviš Englez.


ni tebi. sta je spoljna politika EU? neki primer da vidimo da znamo o cemu pricas?

ili ces opet kao kisa oko kragujevca?
sentinel26 sentinel26 00:23 25.11.2009

Re: Trougao

mikimedic
Ne priliči ti da se praviš Englez.
ni tebi. sta je spoljna politika EU? neki primer da vidimo da znamo o cemu pricas?
ili ces opet kao kisa oko kragujevca?

Prestao sam da dajem besplatne časove, prošetaj do Kosova pa ćeš naučiti bar dvije lekcije.

Jedna ima veze samo sa EU, iako je Kosovo priznalo "samo" 22 od 27 članica, što ne utiče da prema njemu imaju zajedničku politiku, a druga je zajednička za cijelu EU i NATO, pa ti vidi..
mikimedic mikimedic 01:56 25.11.2009

Re: Trougao

cuo za common strategies i joint actions? ja mislio ti ces nesto o tome... koliko ih je do sada doneto, pod kakvim okolnostima...

ili nisi bas takav 'pravnik' za kakvog se izdajes...

no sjento... prti konja i pravo u taj briKsel...
da te saceka tamo sledeci blog...
sentinel26 sentinel26 09:52 25.11.2009

Re: Trougao

mikimedic
cuo za common strategies i joint actions? ja mislio ti ces nesto o tome... koliko ih je do sada doneto, pod kakvim okolnostima...
ili nisi bas takav 'pravnik' za kakvog se izdajes...
no sjento... prti konja i pravo u taj briKsel...
da te saceka tamo sledeci blog...

Mikimedic-u, ti prvo kao djak koji od mene traži knjigu, pa onda ka profesor koji zna da postoje neke knjige, za koje misliš da nije niko čitao osim tebe..

Spoljnja politika EU nije zapisana kao "Preambula" ustava neke balkanske države. Zato sam ti i predložio da "odeš" tu blizu i da vidiš kako to izgleda u praksi.
Jedan teoretičar (sa penkalom ) je više nego dovoljan Srbiji.

Ipak ti evo jedna besplatna (lekcija ) informacija :

Španski ministar inostranih poslova Migel Anhel Moratinos je saopštio da će Španija (kao budući predsedavajući EU od 01.01.2010. ) omogućiti učešće predstavnika Kosova na svim EU sastancima o Balkanu.
A "Španija će nastaviti da kontaktira sa kosovskim vlastima u multilateralnim okvirima"..

On zna da će to svakako uraditi Baronesa Ešton (ako sam ne uradi ) i demonstrira dokaz da je Španiji stalo do zajedničke EU politike.
Sad pokušaj da zamisliš šta bi se desilo da je ovo rekao (uradio ) Vuk Jeremić (ili neki drugi ministar ). Srbija bi u EU dobila veliki plus a ministar u Srbiji minus kao Avala i Rudnik zajedno i vjerovatno smenjivanje.

Španija nije priznala Kosovo ali se ne protivi politici EU prema Kosovu i kandidati za prijem neće imati nikakav popust po tom pitanju..

Od momenta predaje kandidature, Srbija neće morati da direktno sprovodi politiku EU prema Kosovu ali joj se neće ni protiviti ako bude želela da joj se kandidatura uzme u razmatranje.
Zato sam i napisao:
od momenta predaje Aplikacije za članstvo spoljna politika ne može biti u koliziji sa politikom EU.

Naravno, ja ne mogu da spriječim bilo čije, pa i tvoje eventualno, naopako "čitanje" ovih riječi.

Le saludo cordialmente !
mikimedic mikimedic 11:49 25.11.2009

Re: Trougao

Spoljnja politika EU nije zapisana kao "Preambula" ustava neke balkanske države


cuo si za Zajednicku spoljnu i bezbednosnu politiku?
znas da li funkcionise, i ako ne funkcionise, zasto?

od momenta predaje Aplikacije za članstvo spoljna politika ne može biti u koliziji sa politikom EU.


ti ocigledno nemas ni najmanji pojam sta podrazumeva CFSP i kako funkcionise, koliko god prtio konja za briKsel.

Španski ministar inostranih poslova Migel Anhel Moratinos je saopštio da će Španija (kao budući predsedavajući EU od 01.01.2010. ) omogućiti učešće predstavnika Kosova na svim EU sastancima o Balkanu.
A "Španija će nastaviti da kontaktira sa kosovskim vlastima u multilateralnim okvirima"..


poceo si da pricas o spoljnoj politici eu, a sad odjednom o spoljnoj politici spanije.

hajde dogovori se.
sentinel26 sentinel26 12:37 25.11.2009

Re: Trougao

mikimedic
Španski ministar inostranih poslova Migel Anhel Moratinos je saopštio da će Španija (kao budući predsedavajući EU od 01.01.2010. ) omogućiti učešće predstavnika Kosova na svim EU sastancima o Balkanu.
A "Španija će nastaviti da kontaktira sa kosovskim vlastima u multilateralnim okvirima"..
poceo si da pricas o spoljnoj politici eu, a sad odjednom o spoljnoj politici spanije. hajde dogovori se.
Prva rečenica (za pismene ) je o politici EU u čijem sprovodjenju će učestvovati (Španija koja nije još priznala Kosovo ), a druga o samostalnoj spoljnjoj politici te Španije.
Iz te dvije rečenice se lijepo vidi (ko hoće i umije da člita ) da samostalna politika Španije nije u koliziji sa politikom EU.
Ta izjava, kao poruka, nije upućena Briselu kao dokaz zakletve i vjernosti, nego Prištini i Beogradu, ako hoće da čitaju i da se ravnaju ..

No ti si već pokazao da umiješ da čitaš naopako, samo što ja nemam tako "sočan" i uvredljiv rečnik kao ti.
To ti ipak ostaje samo na jeftinom pokušaju..

mikimedic mikimedic 12:43 25.11.2009

Re: Trougao

Prva rečenica (za pismene ) je o politici EU


radi sire blogojavnosti -- Zajednicka spoljna politika EU sprovodi se samo na osnovu konsenzusa svih 27 drzava, izrazene kroz Savet, odnosno Evropski savet (u zavisnosti od vrste/statusa dokumenta o kome se radi). Aktivnosti predsedavajuceg, same po sebi, ne spadaju u domen Zajednicke spoljne politike, osim ako nisu na osnovu ranije usvojenih Zajednickih strategija, Zajednickih stavova ili Zdruzenih akcija (nisam najsigurniji sto se tice korektnog prevoda na srpski, radi se o Common Strategies, Common positions i Joint Actions).

Uglavnom je mrtvo slovo na papiru, prvenstveno zbog nacina odlucivanja (konsenzus) i mogucnosti da se on postigne.
flow flow 15:35 24.11.2009

Replika

Ovo je analiza rame uz rame po proniciljivosti sa Dragom Kovacevcem, Jelicom Minic, i plejadom LDP doajena.
antioksidant antioksidant 15:42 24.11.2009

Re: Replika

flow
Ovo je analiza rame uz rame po proniciljivosti sa Dragom Kovacevcem, Jelicom Minic, i plejadom LDP doajena.

tnx
koristicu ovu tvoju repliku kao preporuku
dali76 dali76 16:27 24.11.2009

neki drugi ugao

Jel a po kom standardu u EU je primljena jedna ,recimo Rumunija?
Bugarska?
Ko je bio u ovim zemljama, ko zna nivo korupcije, ko poznaje kvantitativne metode friziranja raznoraznih statistickih podataka razumet ce.
da jelko Kacin moze odgovoriti kakvo se to dete porodilo u Rumunskom i Bugarskom pristupu Evropskoj Uniji?
Ne zelim da opravdavam aljkavost srpskih politicara,al muka mi je I od prepametnih Slovenaca I neprincipijalnih EU politicara.
antioksidant antioksidant 17:48 24.11.2009

super ti ugao

po kom standardu su primljene u eu bugarska i rumunija?

pa po njihovom standardu koji mogu da prilagodjavaju kako god zele. a prilagodjavaju ga konsenzusom. da bi rumunija i bugarska bile primljene u eu bilo je neophodno da se sve tadasnje clanice eu sloze s tim. e sad, da je srbija bila clan eu tada mogla je da stavi veto i da ostavi rumuniju i bugarsku na cekanju dok ne ispuni standarde.
i da ponovim: super ti ugao. samo nastavi da teras po njemu

(nisam ja toliko los. ima deset puta gorih od mene)

dali76 dali76 06:51 25.11.2009

Re: super ti ugao

ako timislis da je Srbija il eto recimo Slovacka koja jeste clan EUmogla da stavi veto i spreci prosirenje... lijepo je sanjati...
il postoji standard il kako se dogovorimo .. to nije isto, koliko mene logika sluzi.
uvijek je ddobro imati vise uglova zar ne?
antioksidant antioksidant 08:49 25.11.2009

Re: super ti ugao


il postoji standard il kako se dogovorimo .. to nije isto, koliko mene logika sluzi.

upotrebi logiku pa zakljuci kako se dolazi do standarda?

hint: dogovorimo se da cemo nesto koristiti kao standard. i nismo obavezni da standard ne menjamo (dogovorno) inace bi to bila dogma. a dogme slabo funkcionisu u kontaktu sa realnoscu. i jos jedna stvar - pravila igre jedne grupe pisu oni koji su u toj grupi. sad u procesu pisanja pravila eu ucestvuju i rumunija i bugarska. (imao si primer ceske pri donosenju lisabonskog sporazuma kako se koristi uticaj na donosenje pravila)
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:02 24.11.2009

пре пар година Бугарин ми испричао виц

кад су примили Бугарску и Румунију у ЕУ, после годину дана 5% администрације и радних места у Бриселу су држали Бугари и Румуни, после три година 95%, после девет година су Немачка и Француска иступиле из ЕУ, а после десет и све остале, с тим што су забраниле Бугарској и Румунији да иступе.

* * *

хммм, кад га напишем и није неки.

у сваком случају не бих имао против да се Србија придружи, па нека траје и само пар година.

ено добре вести.
jesen92 jesen92 22:13 24.11.2009

Re: пре пар година Бугарин ми испричао виц

....Neki nasi klinci bili na skijanju u bugarskoj pre dve godine i lepo se proveli...medjutim, interno zezenje je bilo u smislu " ako je ovo EU mi onda necemo".....Salu na stranu, sve vise sam ubedjena da jednu ravnopravnu celinu ne mogu da cine drzave na razlicitom stepenu razvoja...obican bugarin bas i nije odusevljen sto je u EU...industrija slaba, nezaposlenost, tajkuni, male plate, nepravda, nejdnake sanse.......itd.....Ja svim srcem zelim da mi budemo u toj zajednici ali samo pod uslovom da Miskovic i ostali tajkuni poloze racune...ako sve ostane isto dzaba EU na nekom papiru....
antioksidant antioksidant 08:51 25.11.2009

Re: пре пар година Бугарин ми испричао виц

sve vise sam ubedjena da jednu ravnopravnu celinu ne mogu da cine drzave na razlicitom stepenu razvoja

sad na primer cini veliki broj veoma razlicitih celina. vazno je naci minimalni zajednicki sadrzalac
jesen92 jesen92 22:46 25.11.2009

Re: пре пар година Бугарин ми испричао виц

sad na primer cini veliki broj veoma razlicitih celina. vazno je naci minimalni zajednicki sadrzalac
...znam da cini ali sumnjam da su ravnopravni.....da se razumemo, radovala bih se da i mi udjemo u tu celinu kako tako ali da to ipak podrazumeva neka "rasciscavanja' ovde...a za ravnopravnost bi se valjda nekako izborili vremenom...
antioksidant antioksidant 08:43 26.11.2009

Re: пре пар година Бугарин ми испричао виц

...a za ravnopravnost bi se valjda nekako izborili vremenom...

ne znam sta podrazumevas pod ravnopravnoscu?
taj pojam je malo apstraktan (bar meni) u ovom kontekstu
vise razmisljam o kvalitetu zivota a onda se vracamo na...
to ipak podrazumeva neka "rasciscavanja' ovde..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana