Porodica

Deca, ljubav, vaspitanje, novac, ambicija ...

Spiridon RSS / 23.11.2009. u 16:37

 

Obratite paznju na Majklov izraz lica dok posmatra sebe na sceni kao klinca.

Komentari sa youtuba:

* The only think Michael ever wanted was love from his father, that would mean so much to him ..

* Joe is not that bad. You can see that it hurts him that mj passed away because he's almost crying.

* He might of been a strict father, but he made all the Jacksons what they r today, he really made them into great artists........

* LOOK I THANK JOE FOR THE GIFT OF HIS SON...everybody deal with situations differently....and think about it maybe if he didnt raise is kids witht he belt..they wouldnt be where they are today..and mj wouldnt be so generous sweet and kind to ppl...I LUV U MJ...THANX JOE!!!!

_______________________________________________________________________________________________

Nisam nikada bio fan Majkl Dzeksona ali me je kao roditelja njegova zivotna prica jako pogodila i naterala na razmisljanje. Kako ih uciniti srecnim, a u isto vreme i uspesnim, odgovornim? Pitanje je prosto i ponavlja se vec vekovima ali svi znamo da odgovor nije bas tako jednostavan.

Cini mi se da je Joe Jackson imao resenje samo za drugi deo ove dileme ...

 

 



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

topcat topcat 16:48 23.11.2009

Hop!

Prva
Spiridon Spiridon 16:54 23.11.2009

Re: Hop!

topcat
Prva


koliko je to bitno za klince, to da budu uvek prvi?

da te odmah bacim u vatru =]
topcat topcat 18:15 23.11.2009

Re: Hop!

Spiridon

da te odmah bacim u vatru =]


Pa nemaš me šta bacati. Otkad su mi dali VIP skačem k'o budala...

(p.s. ne moraju uvijek biti prvi. što prije nauče - bolje)
iris.davidovich iris.davidovich 22:18 23.11.2009

Re: Hop!

joj, spiro, ti opet sa teskim temama, covece, taman sam zaboravila onaj blog o gripu

koliko je to bitno za klince, to da budu uvek prvi?


pa bitno je... ali nije najbitnije. vazno je uciti ih da budu "u dobrom drustvu", u smislu: ne mora da bude najbolji djak u razredu, ali moze u prvih 5, ne mora da bude najbolji kosarkas, al nek ide na sport, ne mora da bude najbolji student, ali neka ne gubi godine, itd. od nas sve zavisi; treba postaviti osnove, uostalom, kao i u svemu.
(heh, lako je teoretisati, videcu se ubrzo na delu
npr, ja volim da budem prva, ako ne moze - nema veze, ali ako moze, onda se bas veselim )

darkonduty darkonduty 16:59 23.11.2009

Saga o Jacksonima

Koliko će trebati holivudskim producentima da pokrenu ovakav jedan blockbuster?
Tko bi glumio M.J.?
Spiridon Spiridon 17:05 23.11.2009

Re: Saga o Jacksonima

Tko bi glumio M.J.?


Sean Connery?
Gospodja Klara Gospodja Klara 17:13 23.11.2009

Re: Saga o Jacksonima

Sean Connery?

On ima nezgodan akcenat.
darkonduty darkonduty 17:27 23.11.2009

Re: Saga o Jacksonima

Gospodja Klara
Sean Connery?

On ima nezgodan akcenat.

Ne mora ništa da govori, samo da pjeva na plejbek kao Mili Vanilli.
jednatanja jednatanja 17:07 23.11.2009

Mogao

je postići isto to bez batina.

Strogoću treba podupreti ljubavlju, bez ljubavi nema sreće a bez strogoće nema uspeha.
Spiridon Spiridon 18:11 23.11.2009

Re: Mogao

jednatanja
je postići isto to bez batina.

Strogoću treba podupreti ljubavlju, bez ljubavi nema sreće a bez strogoće nema uspeha.


verovatno da mu je tako bilo lakse =(
Spiridon Spiridon 20:15 23.11.2009

Re: Mogao

jednatanja
je postići isto to bez batina.

Strogoću treba podupreti ljubavlju, bez ljubavi nema sreće a bez strogoće nema uspeha.


kako prepoznati limite? Kada dodjes uvece kuci sazvakan od posla i svega ostalog, limiti se smanjuju. Izletis brzo iz takta, reagujes u trenutku. Onda kada ih stavis u krevet, pocinjes da se preslisavas i onda ti bude krivo sto si tako reagovao=(
Milan Novković Milan Novković 21:31 23.11.2009

Re: Mogao

jednatanja
je postići isto to bez batina. Strogoću treba podupreti ljubavlju, bez ljubavi nema sreće a bez strogoće nema uspeha.

Spiridon

kako prepoznati limite? Kada dodjes uvece kuci sazvakan od posla i svega ostalog, limiti se smanjuju. Izletis brzo iz takta, reagujes u trenutku. Onda kada ih stavis u krevet, pocinjes da se preslisavas i onda ti bude krivo sto si tako reagovao=(

Ja mislim da se, u proseku, više postiže sa manje strogoće. (ovo "u proseku" je, naravno, važno, izuzetaka ima puno).

Strogoća, u proseku, donosi neki minimalan uspeh, ali skoro sigurno sputava potencijal dece - "garantuje" deci neki minimum, ali "garantuje" i mnogo teži put ka mnogo većem uspehu.

Deca razumeju povremena izletanja iz takta, dok to ne postane pravilo.

Moj "recept":

- Nikako im ne "popovati" non-stop. Strogog roditelja onda moraju da slušaju, plaše ga se, otuđuju polako od takvog roditelja, sputana su, a manje strogog ignorišu i poprilično prestaju da slušaju savete pa propuste i mnoge korisne.


- Ako se mora, strong se treba biti retko, kad se pređe nedozvoljena, a liberalna granica, i onda insistirati na pravilu. Vremenom više ni ne mora da se bude strog, deca postaju razumna i opuštena, znaju da nema pregovanja i veruju da tako treba ako ih i ne interesuje u tom trenutku zašto je tako.

Deca su, prosto, toliko jezivo pametna i talentovana da je pomalo i greh i ne primetiti to pa im, uz često tiho stiskanje zuba, jednostavno dati slobodu i čekati da vreme uradi svoje. Ja mislim da je produktivnije uopšte ne skretati pažnju na mnoge sitnije nestašluke. Neke savete koji se tiču nekih sitnijih nestašluka je često bolje dati ne unutar konteksta tog nestašluka, nego kasnije, opušteno.

Savet izvan konteksta često prođe samo tako, kao savet, od kojih će deca neke da zapamte, a ne kao sputavanje slobode.

Uz ovo gore, i ljubav po defaultu, ja mislim da vanredan značaj ima to da decu hvalimo i hrabrimo, pa im dajemo odgovornost i otvoreno se radujemo njihovim uspesima tako da oni vide da nam sve ovo nije "rutina" nego da nam je značajno šta rade.

Ja se ne sećam da je "trik" gde sam ja na moju decu prenosio ozbiljniju odgovornost omanuo!
Spiridon Spiridon 21:55 23.11.2009

Re: Mogao


Ja se ne sećam da je "trik" gde sam ja na moju decu prenosio ozbiljniju odgovornost omanuo!


Milance ti inace retko omanes i zato sam za svaki slucaj procitao 2 puta ovo sto si napisao
Gospodja Klara Gospodja Klara 22:11 23.11.2009

Re: Mogao

Moj "recept":

- Nikako im ne "popovati" non-stop. Strogog roditelja onda moraju da slušaju, plaše ga se, otuđuju polako od takvog roditelja, sputana su, a manje strogog ignorišu i poprilično prestaju da slušaju savete pa propuste i mnoge korisne.


- Ako se mora, strong se treba biti retko, kad se pređe nedozvoljena, a liberalna granica, i onda insistirati na pravilu. Vremenom više ni ne mora da se bude strog, deca postaju razumna i opuštena, znaju da nema pregovanja i veruju da tako treba ako ih i ne interesuje u tom trenutku zašto je tako.

Deca su, prosto, toliko jezivo pametna i talentovana da je pomalo i greh i ne primetiti to pa im, uz često tiho stiskanje zuba, jednostavno dati slobodu i čekati da vreme uradi svoje. Ja mislim da je produktivnije uopšte ne skretati pažnju na mnoge sitnije nestašluke. Neke savete koji se tiču nekih sitnijih nestašluka je često bolje dati ne unutar konteksta tog nestašluka, nego kasnije, opušteno.

Savet izvan konteksta često prođe samo tako, kao savet, od kojih će deca neke da zapamte, a ne kao sputavanje slobode.

Uz ovo gore, i ljubav po defaultu, ja mislim da vanredan značaj ima to da decu hvalimo i hrabrimo, pa im dajemo odgovornost i otvoreno se radujemo njihovim uspesima tako da oni vide da nam sve ovo nije "rutina" nego da nam je značajno šta rade.


Ja sam morala ovo sve da uokvirim, sad ću da odštampam i da prilepim na frižider!
Slažem se sa svakim slovom i znakom interpunkcije.
jednatanja jednatanja 00:01 24.11.2009

Re: Mogao

Kada dodjes uvece kuci sazvakan od posla i svega ostalog, limiti se smanjuju. Izletis brzo iz takta, reagujes u trenutku.


Spiro, nisi jedini, zavisi i od dece. Kod mene jedan dečak nemoguć, drugi dobar ko leb, miran. Ovom prvom treba više vremena posvetiti i onda se bolje i ponaša, treba se "naštelovati" prema njihovim malim ličnostima.

No, htela sam da dam par primera iz bliže/dalje porodice:

1. slučaj: roditelji prestrogi, puni ljubavi: deca ambiciozna ali ne izgledaju srećni
2. slučaj: roditelji blagi, puni ljubavi: deca ambiciozna, izgledaju srećni
3. slučaj: roditelji blagi, puni ljubavi: deca sa 30 i kusur godina sa mamom i tatom u kući, životare, bez posla, ni namere da ga traže, izgledaju srećni

Ono što je u slučaju broj 2. funkcionisalo je da su roditelji iako blagi, neverovatno ambiciozni, jednostavno deca su htela da se na njih ugledaju, čak i da ih nadmaše u karijerama. Znači roditelji su iznad svega bili DOBAR PRIMER. To nije u tolikoj meri bio slučaj pod 3. Pod 1, roditelji su bili prestrogi i emotivno sputali decu u dobroj meri.

Strogoća jeste donekle potrebna, ali nju ne definišem kao fizičku kaznu već kao sistem pravila koja deca moraju da poštuju, i sistem nagrada ali i odgovornosti. Potrebno je pre svega MENI, jer ne volim haos, a potrebno je i DECI jer osećaju sigurnost u rutini.

Uz to, provoditi kvalitetno vreme s njima, biti dobar primer, eto to je neka moja filozofija..
rayzippo rayzippo 12:19 24.11.2009

Re: Mogao

prepustis zeni ulogu loseg policajca...
Milan Novković Milan Novković 13:20 24.11.2009

Re: Mogao

prepustis zeni ulogu loseg policajca

Vratiš joj što je po pravdi i zakonu njeno, a što si pokušao da joj ukradeš
Gospodja Klara Gospodja Klara 17:11 23.11.2009

?

Kako ih uciniti srecnim, a u isto vreme i uspesnim, odgovornim?


Sve više sam ubedjena da nismo mi (roditelji) ti koji ćemo ih učiniti srećnim, pa ni uspešnim, možda možemo po pitanju odgovornosti nešto i da uradimo. Ono što možemo je da ih u startu ne učinimo nesrećnim i predisponiranim na neki životni debakl. Balansiraš, promišljaš svoje postupke svakodnevno, suzdržavaš se ponekad stoički da se ne ujedeš za sopstvenu zadnjicu (ovo kad su u pubertetu), spreman si u podne i u ponoć da skočiš u vatru za njih, ukratko, roditelj si, pa opet je potrebno toliko sreće i sticaj povoljnih okolnosti da na kraju ne bude da si džaba krečio.

Ti Spiro uvek postavljaš neka nezgodna pitanja. Taman sam ih zabavila nekim aktivnostima kako bih odmorila glavu, kad ne lezi vraže. Pobegnem na blog, a ono tamo roditeljska metafizika.
darkonduty darkonduty 17:20 23.11.2009

Re: ?

Gospodja Klara

Ti Spiro uvek postavljaš neka nezgodna pitanja. Taman sam ih zabavila nekim aktivnostima kako bih odmorila glavu, kad ne lezi vraže. Pobegnem na blog, a ono tamo roditeljska metafizika.



Blogobijeg od stvarnosti?
Gospodja Klara Gospodja Klara 17:29 23.11.2009

Re: ?

Blogobijeg od stvarnosti?

Kud ćeš jeftinije?
Spiridon Spiridon 18:13 23.11.2009

Re: ?


Ti Spiro uvek postavljaš neka nezgodna pitanja. Taman sam ih zabavila nekim aktivnostima kako bih odmorila glavu, kad ne lezi vraže. Pobegnem na blog, a ono tamo roditeljska metafizika.


a kako je tek meni? Mene stalno "lome" slicna razmisljanja. Lakse mi je ovako kada podelim sa nekim pa makar i ne dosli do resenja ...
Gospodja Klara Gospodja Klara 18:30 23.11.2009

Re: ?

Mene stalno "lome" slicna razmisljanja

Takva razmišljanja su pola posla. Oni koji to rade kaišem, varjačom (znam ljude) to koriste kao ''prečicu'' do cilja, a cilj često nije sreća deteta već lečenje sopstvene faličnosti ili još gore, da ''svi vide kako smo sjajna porodica, mi lepi i nasmejani, zezanje po večerinkama, deca fenomenalna, muzičke škole, baleti, borilačke veštine... prestižne škole itd.'' a sve to dok pucneš prstima (kaišem).
Želim da probudim ambiciju u deci, ali ambiciju da budu zdravi i kvalitetni ljudi sa zdravim potrebama. Zato ne insistiram na tome da budu univerzalni vojnik, nego se bavim njima.

EDIT:Ma lažem, vidiš da dangubim ovde.
Čekaj da ih otključam, mislim da su žedni.
Spiridon Spiridon 18:49 23.11.2009

Re: ?

EDIT:Ma lažem, vidiš da dangubim ovde.
Čekaj da ih otključam, mislim da su žedni.



AlexDunja AlexDunja 17:16 23.11.2009

...

ako mene pitas...
najvaznije je pazljivo osluskivati njihove
sklonosti...podsticati ih da rade ono sto zele
i najbolje umeju, radovati se uspesima i tajrad.

ne mislim da je preterana ambicija bilo kome srecu donela...
posebno ne u tako surovom svetu kakav je showbiz
Gospodja Klara Gospodja Klara 17:23 23.11.2009

Re: ...

pazljivo osluskivati

Sklonosti, strahove, pitanja koja prećutkuju itd, a drugim uhom svet u kojem će odrasti (da bi bili kompatibilni)...
Nekad se osećam kao medijum.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 20:03 23.11.2009

Re: ...

AlexDunja
ako mene pitas...
najvaznije je pazljivo osluskivati njihove
sklonosti...podsticati ih da rade ono sto zele
i najbolje umeju, radovati se uspesima i tajrad.

ne mislim da je preterana ambicija bilo kome srecu donela...
posebno ne u tako surovom svetu kakav je showbiz


Ovo potpisujem

Jedino moram da dodam da je mala doza kontrolisanja potrebna. Naravno, bez gusenja i davljenja. Nevidljivo, ako je moguce. Kazu da dete upija kao sundjer od trece godine zivota (Marija Montesori).
AlexDunja AlexDunja 21:01 23.11.2009

Re: ...

Nevidljivo, ako je moguce.

uuuh:)
to je najtezi deo posla, alli i to se moze...
kad ukapiraju da si 100% na njihovoj strani,
apsolutno, bezuslovno
onda te i pitaju za misljenje:))
i uvazavaju isto. naravno,
odluke o svom zivotu donose sami,
kao sto je i red.
Spiridon Spiridon 21:57 23.11.2009

Re: ...

AlexDunja
ako mene pitas...
najvaznije je pazljivo osluskivati njihove
sklonosti...podsticati ih da rade ono sto zele
i najbolje umeju, radovati se uspesima i tajrad.

ne mislim da je preterana ambicija bilo kome srecu donela...
posebno ne u tako surovom svetu kakav je showbiz


neki put nam kao roditeljima zaista treba samo potvrda za ono sto vec znamo i radimo i vec se osecamo bolje

ovu logiku treba primeniti i na klince
Spiridon Spiridon 22:03 23.11.2009

Re: ...

AlexDunja
Nevidljivo, ako je moguce.

uuuh:)
to je najtezi deo posla, alli i to se moze...
kad ukapiraju da si 100% na njihovoj strani,
apsolutno, bezuslovno
onda te i pitaju za misljenje:))
i uvazavaju isto. naravno,
odluke o svom zivotu donose sami,
kao sto je i red.


Trenutno mi je najveci problem da starijeg (nepunih 5 god) uverim da mu je njegov brat (godinu i po) nesto najlepse i najvrednije sto ima.
On mi sam priznaje da je ljubomoran na brata =(. Naravno da znam za caku da treba da ga uverimo da je on sada centar sveta i da mu maksimalno posvetimo paznje i ljubavi ali izgleda da to bas i nije dovoljno.

Ovaj mladji prohodao pre nekoliko dana i mi poceli ono "Bravo Nidzo majstore", a stariji sve vreme skakuce oko njega na jednoj nozi i ponavlja "ali on ne moze da uradi ovo" =(
iris.davidovich iris.davidovich 22:26 23.11.2009

Re: ...

Kazu da dete upija kao sundjer od trece godine zivota (Marija Montesori).

kad rece montesori, ovde iz drustva idu 2 klinca u tu skolicu (na razlicitim lokacijama) - i obojica ne vole. majka jednog od njih je odusevljena, jao, sto je tamo kreativno, itakoto, a malecki joj jednom na putu do skole rekao, mama, ja bih voleo da svetlo na semaforu zauvek ostane crveno, da nikad ne stignem u skolu
Unfuckable Unfuckable 22:45 23.11.2009

Re: ...

On mi sam priznaje da je ljubomoran na brata

koliko mi je poznato, a imao sam prilike da čujem učene ljude, koji oduvek poznaju moju sestru i mene i izbliza su gledali ceotajđez - ovo je jako važno.
I jako dobro : zamisli da ne ispoljava svoj, trenutno, najveći problem u njegovom malom svetu, pa da počne da dobija čireve na dvanaestercu, recimo. (nedajbože). Plus, mislim da nema teorije da shvati da je to nešto nadragocenije : njemu je To trenutno nešto što mu jako, jako mrači Sunce, i to je njegova legitimna istina.
Koliko sam ja skapirao, najbitnije je "oštećenoj strani" ne poslati poruku da je ljubomora nešto loše, neprirodno i ružno. Okolnosti da je drugi klinac u godinama kad ne kapira kao ovaj stariji, idu na ruku celom tom pristupu.
Saznao sam, dovoljno kasnije, da je moj stari recimo, koristio foru tipa "au al' je ovaj mali dosadan, haj'mo mi negde na sladoled kad zaspi"
4krofnica 4krofnica 22:52 23.11.2009

Re: ...

"ali on ne moze da uradi ovo"

pis zivi.....
e moji su skoro istog doba, nama je mladji problem!
ovaj stariji se dodvorava, ljubi, objasnjva, stisava situaciju,..
mladji je odlucniji od vecine matorih koje znam, 'tako ce biti a vi svi mozete da se dezintegrisete, ja sam rekao svoje'!
u kuci sam ja obicno cvrsta ruka (buahahaha) a tata je ortac. imamo nekoliko pravila koja se nekrse a sve ostalo je dozvoljeno. pustamo ih da se razvijaju kako im njihova priroda nalaze, a mi im pomazemo u problemima i nejasnocama. moji klinci zbog mene ne moraju da briljiraju u necemu, najvise volim kad uzivaju u onome sto rade, kad im cakle oke...i kad su srecni.
i mnogo se smejemo!
Spiridon Spiridon 23:18 23.11.2009

Re: ...

koliko mi je poznato, a imao sam prilike da čujem učene ljude, koji oduvek poznaju moju sestru i mene i izbliza su gledali ceotajđez - ovo je jako važno.
I jako dobro : zamisli da ne ispoljava svoj, trenutno, najveći problem u njegovom malom svetu, pa da počne da dobija čireve na dvanaestercu, recimo. (nedajbože). Plus, mislim da nema teorije da shvati da je to nešto nadragocenije : njemu je To trenutno nešto što mu jako, jako mrači Sunce, i to je njegova legitimna istina.
Koliko sam ja skapirao, najbitnije je "oštećenoj strani" ne poslati poruku da je ljubomora nešto loše, neprirodno i ružno. Okolnosti da je drugi klinac u godinama kad ne kapira kao ovaj stariji, idu na ruku celom tom pristupu.
Saznao sam, dovoljno kasnije, da je moj stari recimo, koristio foru tipa "au al' je ovaj mali dosadan, haj'mo mi negde na sladoled kad zaspi"


moram priznati prijatelju da ovde ima par stvari o kojima nisam razmisljao specijalno o ovom delu i poruci da ljubomora nije nesto lose ... Ne zelim da kazem da sam otkrio vrucu vodu ali covek izgleda zaboravlja najbolje trikove i fazone kada su sopstveni klinci u pitanju. I to je valjda OK hocu reci normalno.
Ovu foru koju je tvoj matori koristio redovno upraznjavam
jednatanja jednatanja 00:23 24.11.2009

Re: ...

Trenutno mi je najveci problem da starijeg (nepunih 5 god) uverim da mu je njegov brat (godinu i po) nesto najlepse i najvrednije sto ima.


Heh, pa i moji otprilike toliki, samo je problem obrnut, pripremali me svi da će "stariji biti užasno ljubomoran.....", kad ono cvrc. Stariji sve konta "on je beba, ja sam veliki", a kad starijeg zagrlim, mlađem odmah krenu krokodilske suze i gura starijeg od mene. Jedino se znaju obojica zakačiti oko igračaka, znači od 326 igračaka koliko ih je verovatno u dečijoj sobi, po pravilu je najinteresantnija ona jedna koju brat drži u ruci, i onda krene otimačina. Najnormalnija stvar. :)

Možeš ih istovremeno obojicu hvaliti, "bravo xxx, naučio je da hoda", "bravo yyy, ti već znaš da skačeš na jednoj nozi", tako i ja radim, nikad samo jednog.
iris.davidovich iris.davidovich 01:21 24.11.2009

Re: ...

koliko mi je poznato, a imao sam prilike da čujem učene ljude, koji oduvek poznaju moju sestru i mene

lepo ja kazem da ti (zasad) nemas decu
ali oboje imamo srece, ti sa starijom sestrom, a ja sa mladjim bratom
Spiridon Spiridon 10:19 24.11.2009

Re: ...

Stariji sve konta "on je beba, ja sam veliki", a kad starijeg zagrlim, mlađem odmah krenu krokodilske suze i gura starijeg od mene.


mali mafijas =]
Spiridon Spiridon 10:22 24.11.2009

Re: ...

Možeš ih istovremeno obojicu hvaliti, "bravo xxx, naučio je da hoda", "bravo yyy, ti već znaš da skačeš na jednoj nozi", tako i ja radim, nikad samo jednog.


ma ja razgovara sa svojom uciteljicom pre mesec i pitao je kako da resim problem sa ljubomorom. Ona, znajuci kakav sam ja bio, mi rekla da se maksimalno posvetimo ovom starijem i ubedimo ga da je on centar sveta. To ovom mladjem nece smetati obzirom da je puno mladji i da jos "nema veze sa zivotom."

Mi primenili ovu taktiku i zaista je dalo dobre rezultate.
Spiridon Spiridon 10:23 24.11.2009

Re: ...

ovaj stariji se dodvorava, ljubi, objasnjva, stisava situaciju,..


eee da sam ja te srece =]
sybil sybil 10:46 24.11.2009

Re: ...

Saznao sam, dovoljno kasnije, da je moj stari recimo, koristio foru tipa "au al' je ovaj mali dosadan, haj'mo mi negde na sladoled kad zaspi"

ajd sad, kao da ustvari nisi bio dosadan.
Slobajson Slobajson 19:34 24.11.2009

Haug!

Ha, pa mojim matorcima (koji se doduse nisu nesto ni pretrgli u uvjeravanju) je trebalo nesto oko 30 godina da uvjere mog starijeg brata u isto.
Mislim, tek da te oraspolozim...
Bice sve gore kako mladji bude stasavao. Moras da kupis veliki bich i da ih tjeras da skacu kroz zapaljen obruc!
Salu na stranu, neko je vec gore dao recept - prepoznaj u svakom od njih Rodzera, Sekspira, Radeta Serbedziju, ili jebem-li-ga-vec-sta i poslije mozes da smotas jedan na kanabetu.
Si ju sun...
Spiridon Spiridon 21:30 24.11.2009

Re: Haug!

Si ju sun...



miloradkakmar miloradkakmar 17:35 23.11.2009

Treba

uvek, što češće , biti uz njih i ne zvocati im kako sve činite za njih.
Treba ih pustiti da što više sama čine za sebe.
selica_nena selica_nena 00:48 24.11.2009

Re: Treba

E natera i mene da se zamislim oko tog recepta za dečju sreću.
Imam dve ćerke, od 15 i 16 godina. Zdrave, prave, prilično ambiciozne, sjajni đaci, a omiljene u društvu i nekako (nije što su moje, majke mi) ostavljaju utisak zadovoljne dece koja znaju šta hoće.
Kako ih vaspitavamo? Nismo pravili plan, samo smo se držali principa da se deca ugledaju na roditelje i da im moramo pružiti i podršku i zaštitu, a kad treba i zabranu.
Nismo ih tukli, ako se ne računa par šljepanja po guzi kad su probale da iščupaju utičnicu i jednom kad su htele da strče s tobogana, ali i to je bilo posledica mog užasnog straha, a ne stvarnog besa ili nemoći da im se "dogovori". Nekako su uvek bile razumne i uglavnom shvatale šta im se govori. Histerija, plač, treskanje po ulici i u prodavnici, valjanje po patosu - sve se desilo bar jednom. Onda sam ja ukapirala da su one nervozne kad i mi, da su plačljive ako se osete zanemareno u datom trenutku i da mi je lakše da to što mi je odvuklo pažnju odložim za neko vreme, nego da se derem i pretim im batinama. Bar dok ne shvate da i mi roditelji imamo potrebu za nekim svojim vremenom.
Dok su bile male imali smo jednu igru. Uveče, pre spavanja, pričala sam im priču o baba Rogi i deda Roganu, koji su, kobojagi, živeli u nekoj straćari na kraju sela. Izmišljeni likovi, namćorasti, komični, samoživi, lenji, nekad agresivni, nekad sebični, ... zavisi od dnevnih dešavanja, jer su u večernjim pričamati likovi radili sve ono što bi moje ćere zabrljale ili dobro uradile u toku dana. I, naravno, uvek bi prošli kroz neku vrstu kazne (ili nagrade), pa bi se na kraju opametili i shvatili da tako ne treba (ili valja). Čudo jedno koliko su te priče imale uticaja i kako su ih pažljivo slušale, iščekujući trenutak kad se pomene ono što ne valja, pa zadržavanje daha da čuju kako su kažnjeni. Ili radost što su i one uradile ono zašta su baba Roga i deda Rogan dobili nagradu. I uvek su imale neki komentar ili zaključak.
Posle, kad su pošle u školu, počele su one meni da pričaju. Aaaaaaaj, beskrajne priče koje i sad traju, uskaču jedna drugoj u reč, nekad se posvađaju jer svaka misli da je njeno važnije. Iskreno, nisam uvek raspoložena za slušanje, ali onda pomislim koliko je veliko to što imaju potrebu da ih čujem. Da li mi govore baš sve? Ma, hajte, molim vas. Dovoljno je što znaju da nema toga što ne smeju s nama da podele.
I da, još ima malo ljubomore i znam da će je uvek i biti. I to je normalno, jednostavno svaka želi više pažnje. Kad preteraju, mi intervenišemo. Nekad zagalamim, nekad se baš naljutim. I nikad nisam pokušala da budem mama dugarica. Niti je tata bio drugar. Mi smo jednostavno mama i tata, koji su roditeljstvo shvatili kao najvažniju stvar u životu i sve ostalo tome podredili.
Valjda se zato raspilavimo kad nam kažu da smo ispali skroz normalni roditelji i da im se baš takvi sviđamo. I što trče kući da s nama podele i radost i ono što ih muči.
angie01 angie01 19:11 23.11.2009

jbga,

priroda dala svim zivotinjama izoshtrene instnkte kako da podizu svoje mlade, a choveku dala "razum I osecajnost", koje on u glavnom zloupotrebljava ili loshe koristi- pa i u smislu podizanja svojih mladunaca.

A samo je potrebno da ih pratish-prpoznash i instiktivno upotrebish i jednu i drugu prednost nad ostalima-razum kad treba, a osecajnost konstantno!
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:34 23.11.2009

abe spiro

bas danas citam u new york times-u o nekom dog Whisperer-u koji kazu moze slobodno da bude i kids Whisperer.
moram da probam da gledam taj program da vidim dal cu i ja nesto da naucim jer ovi ljudi iz teksta svi kazu pomaze tehnika kojom se deci obracas kao i kerovima kad ih dresiras.
Spiridon Spiridon 10:16 24.11.2009

Re: abe spiro

moram da probam da gledam taj program da vidim dal cu i ja nesto da naucim jer ovi ljudi iz teksta svi kazu pomaze tehnika kojom se deci obracas kao i kerovima kad ih dresiras.


sve je to ok dok ne pocnes da ih teras da skacu kroz zapaljeni obruc
Goran Vučković Goran Vučković 00:14 24.11.2009

The Nurture Assumption

Željka Buturović je u svoje vreme pisala na b92 sajtu recenziju ove interesantne knjige. I pre toga sam bio relativno opušten prema malcu, ali to mi je dalo još više motiva da ne shvatam sebe previše ozbiljno u toj dimenziji.

Nego - što smo kupili na božićnom vašaru njegove škole, u subotu pre podne, za 50 penija, (polovno, neki klinci prodavali polovne video kasete, dvd-ove, programe) dobar program za pravljenje modela železnice (malac je opsednut avionima/vozovima/autobusima...) - super je bila zabava preko vikenda - slagali prugu, izvlačili brda, dodavali kuće i drveće, razvaljivali skretnice i spaljivali vozove ulazeći na pogrešan signal...
AlexDunja AlexDunja 02:09 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Nego - što smo kupili na božićnom vašaru njegove škole, u subotu pre podne, za 50 penija, (polovno, neki klinci prodavali polovne video kasete, dvd-ove, programe) dobar program za pravljenje modela železnice (malac je opsednut avionima/vozovima/autobusima...) - super je bila zabava preko vikenda - slagali prugu, izvlačili brda, dodavali kuće i drveće, razvaljivali skretnice i spaljivali vozove ulazeći na pogrešan signal.

to je to:)
Milan Novković Milan Novković 09:21 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

(malac je opsednut avionima/vozovima/autobusima...) - super je bila zabava preko vikenda - slagali prugu, izvlačili brda, dodavali kuće i drveće, razvaljivali skretnice i spaljivali vozove ulazeći na pogrešan signal

Koji je od malaca opsednitiji?
Goran Vučković Goran Vučković 09:23 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Koji je od malaca opsednitiji?

Vozovima - Stefan

Spiridon Spiridon 09:55 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

(malac je opsednut avionima/vozovima/autobusima...)


ovo je takodje stara prica =)

Uvek je bilo simptomaticno da se sinu uvek svidi ista igracka kao i tati =]

sine a iznutra kada se prednji tockovi razmaknu izlece Betmen na motoru =]



dopusti da mi usnica zadrhti




Goran Vučković Goran Vučković 10:07 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

dopusti da mi usnica zadrhti

Si dosadan sa tim - drhti koliko hoćeš, šta me pitaš
Spiridon Spiridon 10:08 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Željka Buturović je u svoje vreme pisala na b92 sajtu recenziju ove interesantne knjige. I pre toga sam bio relativno opušten prema malcu, ali to mi je dalo još više motiva da ne shvatam sebe previše ozbiljno u toj dimenziji.


auu pa ovo deluje fantasticno =]

Nikome, međutim, ne pada na pamet da iz činjenice da nismo u stanju da oblikujemo ličnosti svojih prijatelja, muževa, šefova i frizera, sledi da možemo da im radimo šta hoćemo.


ja bih ovde dodao i rec "blogera"


Spiridon Spiridon 10:11 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Goran Vučković
dopusti da mi usnica zadrhti

Si dosadan sa tim - drhti koliko hoćeš, šta me pitaš


bez zajebancije, mnogo mi se svidja ovo sto je Zeljka napisala. Jako olaksava situaciju ali na onaj pozitivan nacin.

Ja nema sanse da ocekujem od mojih indijanaca da budu smerni, disciplinovani i ozbiljni ljudi kad njihov tata vise voli da zajebe nekoga nego leba da jede =]
Goran Vučković Goran Vučković 10:28 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption


bez zajebancije, mnogo mi se svidja ovo sto je Zeljka napisala. Jako olaksava situaciju ali na onaj pozitivan nacin.

Ja nema sanse da ocekujem od mojih indijanaca da budu smerni, disciplinovani i ozbiljni ljudi kad njihov tata vise voli da zajebe nekoga nego leba da jede =]

Može da ti se sviđa ili ne sviđa - ali izgleda da je, što bi hrišćani rekli, istina k'o sveto pismo

Ali jeste sjajna stvar - ja to interpretiram, otprilike, da ne možemo puno da pokvarimo svoju decu - osim ako se baš ne trudimo maksimalno
Spiridon Spiridon 10:45 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Ali jeste sjajna stvar - ja to interpretiram, otprilike, da ne možemo puno da pokvarimo svoju decu - osim ako se baš ne trudimo maksimalno


ovo cu da posaljem u Nin za "Izjavu Nedelje"
maksa83 maksa83 11:03 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Ja nema sanse da ocekujem od mojih indijanaca da budu smerni, disciplinovani i ozbiljni ljudi kad njihov tata vise voli da zajebe nekoga nego leba da jede =]

Brattte, da znaš. Ponekad kažem ženi: "vidi, gleda me u oči i zavitlava me!", i onda shvatim - pa šta sam ZABOGA očekivao....

Inače, sve ti ono lepo Unf rek'o za ljubomoru. To je tak' normalno, a fora je da izbalansiraš pažnju i ponekim trikom mu eksplicitno daš do znanja da ti je baš baš on važan. Npr. kažeš u jednom trenutku kao mrtav ozbiljan ovom mlađem (koji još slabo išta razume) kada je veći tu: "e, izvini Nidžo, ali ja sad moram malo da se igram sa <ne-znam-ime-starijeg>". Kapiraš, taj fazon...

Inače, being a bookworm as I am, ja u jednom trenutku kupio ovu knjigu - Kako Odgajati Sinove. Ne umem da ti kažem da l je to neka biblija sa ultimativnim istinama, ali onako, neke stvari imaju smisla.

Edit & P.S. A da je mlađi brat najlepša stvar koja mu se desila će ukapirati u dve tačke u životu: kad krenu da ga jure njegove drugarice, i kad vi (inevitably) jednog dalekog dalekog dana pomrete i on shvati da ipak nije sam na svetu bez ikog svog, pošto ste bili dovoljno pametni da mu napravite brata, kog će prvih 15-20 godina kapirati kao dušmanina ("Ko nema dušmanina - majka će mu ga roditi", B. Pekić), ali it all levels out in the end.
Spiridon Spiridon 11:08 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Brattte, da znaš. Ponekad kažem ženi: "vidi, gleda me u oči i zavitlava me!", i onda shvatim - pa šta sam ZABOGA očekivao....


kada puno popizdim onda mu kazem "slusaj sine treba ti jos puno da ucis da bi mene preveslao. Ja sam mnogo premazaniji nego sto ti mozes da zamislis".

sta cu grdan kad ne umem drugacije



Npr. kažeš u jednom trenutku kao mrtav ozbiljan ovom mlađem (koji još slabo išta razume) kada je veći tu: "e, izvini Nidžo, ali ja sad moram malo da se igram sa <ne-znam-ime-starijeg>". Kapiraš, taj fazon...


ma jasno ko dan. Uvek cekam trenutak kada ovaj stariji uradi nesto dobro ovom mladjem i onda kazem " Eeee blago tebi Nidzo kakvog brata imas" i slicni fazoni

lepo se vidi kako raste ko kvasac =]


maksa83 maksa83 11:10 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

ma jasno ko dan. Uvek cekam trenutak kada ovaj stariji uradi nesto dobro ovom mladjem i onda kazem " Eeee blago tebi Nidzo kakvog brata imas" i slicni fazoni

To, to, primenjujem istu foru!
Spiridon Spiridon 11:12 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Inače, being a bookworm as I am, ja u jednom trenutku kupio ovu knjigu - Kako Odgajati Sinove. Ne umem da ti kažem da l je to neka biblija sa ultimativnim istinama, ali onako, neke stvari imaju smisla.


imam je, citam je =))))
Spiridon Spiridon 11:13 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

("Ko nema dušmanina - majka će mu ga roditi", B. Pekić)



Gospodja Klara Gospodja Klara 15:17 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

kada puno popizdim onda mu kazem "slusaj sine treba ti jos puno da ucis da bi mene preveslao. Ja sam mnogo premazaniji nego sto ti mozes da zamislis".

Ili: nemoj da me farbaš! Uvek imaj na umu da sam ja već napravila svako sranje (izvinjavam se na izrazu) koje ti još nisi ni pomislila da napraviš.
Mada ovo retko moram da ponovim, imam poverenja u dete, i do sada nije izigrano. Ali vredi s vremena na vreme podsetiti, i tu ne pribegavam demagogiji i korupciji (to u drugim situacijama).

A platim brisanje prozora ponekad, i dete več zna šta znači zaraditi ekstra mani. (ovo ne pokušavati sa mladjima od 11-12 god, oni ubrljaju propisno).

Bude i kazni (najstrašnija je oduzimanje računara), kao krajnjem sredstvu. I to se prihvati uz najgore roptanje, kao najgori smo roditelji na svetu: ''To je zlostavljanje deteta!'' Zamisli bezobrazluk!
vishnja92 vishnja92 19:54 24.11.2009

Re: The Nurture Assumption

Uvek imaj na umu da sam ja već napravila svako sranje (izvinjavam se na izrazu) koje ti još nisi ni pomislila da napraviš.

:)))
Spiridon Spiridon 10:35 24.11.2009

..

da se samo za trenutak vratim na temu sa Majkl Dzeksonom i navedem jos jedan primer

ko se seca filma "Ray "? Gde je i u kakvim uslovima porastao mali Ray? Sa koliko godina je ostao slep? Kroz kakav je pakao morao proci i na kraju postao ono sto je postao?

Izgleda da kada nosis "nesto" u sebi jednostavno nista ne moze da te spreci da to jednoga dana ispliva na povrsinu.



Milan Novković Milan Novković 13:19 24.11.2009

Re: ..

Izgleda da kada nosis "nesto" u sebi jednostavno nista ne moze da te spreci da to jednoga dana ispliva na povrsinu.

Može, pazi, to je najjeftinija "statistika" za kojom možeš da potegneš. Na sreću mi je, uglavnom, intuitivno dobro razumemo kako i u njenoj vrlinici tako i u njenim manama

Što ukazuje na jednu drugu greškicu - "nešto" nije uvek u nama, nego u roditeljima, okolini, sitnici, slučajnosti, kombinaciji.

I to "nešto" je često "jeftino" kad se posmatra kroz prizmu uobičajenih, kanoničnih sistema vrednosti. Zato je potrebno detetu odvojiti vreme i poštovanje.
Spiridon Spiridon 21:27 24.11.2009

Re: ..

Milan Novković
Izgleda da kada nosis "nesto" u sebi jednostavno nista ne moze da te spreci da to jednoga dana ispliva na povrsinu.

Može, pazi, to je najjeftinija "statistika" za kojom možeš da potegneš. Na sreću mi je, uglavnom, intuitivno dobro razumemo kako i u njenoj vrlinici tako i u njenim manama

Što ukazuje na jednu drugu greškicu - "nešto" nije uvek u nama, nego u roditeljima, okolini, sitnici, slučajnosti, kombinaciji.

I to "nešto" je često "jeftino" kad se posmatra kroz prizmu uobičajenih, kanoničnih sistema vrednosti. Zato je potrebno detetu odvojiti vreme i poštovanje.


mudro zboris Novkovicu Milane (ovo predstavlja drevnog mudraca, ne aludiram na godine =).
Biljana 77 Biljana 77 17:49 24.11.2009

17 meseci

Kako ih uciniti srecnim, a u isto vreme i uspesnim, odgovornim?
Snalazimo se za sad nekako sa prvim delom dileme. Valjda. Za drugi deo.. previše teorije, a premalo iskustva.. A da ponoviš ovaj blog za koju godinu?
Filip2412 Filip2412 21:23 24.11.2009

...

Kako ih uciniti srecnim, a u isto vreme i uspesnim, odgovornim?
Sta god da radis i sta god da cinis shvati da je njihova zadnja jer deca su slobodne i nezavisne licnosti.

Ne zavisi sve od roditelja. Let them be.
Spiridon Spiridon 21:32 24.11.2009

Re: ...

Filip2412
Kako ih uciniti srecnim, a u isto vreme i uspesnim, odgovornim?
Sta god da radis i sta god da cinis shvati da je njihova zadnja jer deca su slobodne i nezavisne licnosti.

Ne zavisi sve od roditelja. Let them be.


izgleda da se svi slazemo oko iste stvari. Poenta price je da ih ne ubijamo u pojam
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:45 25.11.2009

betoven

je imao jezivog oca koji ga je zakljucavao u sobi ceo dan da vezba violinu. da nije, da li bi betoven bio jedna od najznacajnijih figura u istoriji muzike? setimo se malog mozarta koga je ćale vucarao godinama sa sobom i pokazivao ga bogatsima kao treniranog majmuna. da nije, da li bi salcburg stampao mozartov lik i na toalet-papir? svakako su najveci kompozitori ikada a da li su bili srecni, to je sasvim drugo pitanje. nema 'leba bez motike, a ako hoces mnogo 'leba, onda moras mnogo i da radis od malih nogu, a to zahteva - strogu disiplinu. to je bila cena tada, ista je i sada. jbg. life is hard and then you die.

ps. postoji i jedan nas muzicar koga je cale zatvarao u spaiz i koji je sad jedan od najvecih...ali necu mu pominjati ime niti instrument koji svira. (ne, nije stefan)
Gospodja Klara Gospodja Klara 20:20 25.11.2009

Re: betoven

to je bila cena tada

Neki su baš platili.



Tačno je da veliki ciljevi zahtevaju i velike žrtve, ali nijedan roditelj nema pravo da detetu uskraćuje detinjstvo zbog sopstvenih (megalomanskih) ambicija.
Ali to je ono večito pitanje, da li je bolje biti zadovoljni mediokritet ili nesrećni obožavani genije. Šta bismo poželeli svom detetu?
Gde je M. Jacksona odvela slepa ambicija njegovog oca?
life is hard and then you die.


Filip2412 Filip2412 20:47 25.11.2009

Re: betoven

ps. postoji i jedan nas muzicar koga je cale zatvarao u spaiz i koji je sad jedan od najvecih...ali necu mu pominjati ime niti instrument koji svira. (ne, nije stefan)
Bebo eto ja sam skoro kupio elektricni piano, casio privia i hocu malo da naucim da sviram; imam motivaciju ali mi nedostaje onaj final push, imam spajz ali roditelji su daleko, sta ciniti?

Spiridon Spiridon 20:58 25.11.2009

Re: betoven

nema 'leba bez motike, a ako hoces mnogo 'leba, onda moras mnogo i da radis od malih nogu


pa ti nam totalno upropasti koncepciju

ps. postoji i jedan nas muzicar koga je cale zatvarao u spaiz i koji je sad jedan od najvecih...ali necu mu pominjati ime niti instrument koji svira. (ne, nije stefan)


Seid Memic - Vajta?


Spiridon Spiridon 21:01 25.11.2009

Re: betoven

Bebo eto ja sam skoro kupio elektricni piano, casio privia i hocu malo da naucim da sviram; imam motivaciju ali mi nedostaje onaj final push, imam spajz ali roditelji su daleko, sta ciniti?


razvedi se
Filip2412 Filip2412 21:06 25.11.2009

Re: betoven

razvedi se
evo sacu jos malo, sledeceg petka nadam se...

inace od cetvrtka krecem na casove za klavir, bez zezanja
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:09 25.11.2009

Re: betoven

Tačno je da veliki ciljevi zahtevaju i velike žrtve, ali nijedan roditelj nema pravo da detetu uskraćuje detinjstvo zbog sopstvenih (megalomanskih) ambicija.

da, ali koliko ima nas koji smo kasnije zamerali roditeljima sto nas nisu terali da ucimo vise?
Filip2412 Filip2412 21:16 25.11.2009

Re: betoven

da, ali koliko ima nas koji smo kasnije zamerali roditeljima sto nas nisu terali da ucimo vise?

Ja im zameram sto su me previse terali da ucim. Kako god okrenes zgodno je kriviti roditelje.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:19 25.11.2009

Re: betoven

Kako god okrenes zgodno je kriviti roditelje.

pa nećeš valjda komšiju?
Filip2412 Filip2412 21:21 25.11.2009

Re: betoven

pa nećeš valjda komšiju?
Vidis to mi nije palo na pamet
u svakom slucaju Marfijev Zakon jasno kaze: Drugi su krivi.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:34 25.11.2009

Re: betoven

Drugi su krivi.

pa i to smo naucili od roditelja
Spiridon Spiridon 22:03 25.11.2009

Re: betoven

Filip2412
razvedi se
evo sacu jos malo, sledeceg petka nadam se...

inace od cetvrtka krecem na casove za klavir, bez zezanja


i ja bih voleo da znam da sviram klavir ali kao ovaj baja


Gospodja Klara Gospodja Klara 23:16 25.11.2009

Re: betoven

ovaj baja

Nema na tubu ona najbolja verzija, srećom imam neki stari mp3. Dr john
Filip2412 Filip2412 23:24 25.11.2009

Re: betoven

i ja bih voleo da znam da sviram klavir ali kao ovaj baja

pravac spajz i ne izlazi dok ne navezbas
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:26 25.11.2009

Re: betoven

pa nećeš valjda komšiju?

Zavisi, možda je nekom komšija ćale...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:32 25.11.2009

Re: betoven

Zavisi, možda je nekom komšija ćale...

pravac spajz i ne izlazi dok ne navezbas

mene samo zanima gde da zatvaramo decu ako nemamo spajz? da nema neko predlog? mozda podrum?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:47 25.11.2009

Re: betoven

Balkon?
Gospodja Klara Gospodja Klara 23:59 25.11.2009

Re: betoven

Ne, špajz ili ništa. Ako nemaš, u ćošak da kleči na kukuruzu. I da peva Bože pravde (da ne bi bežalo u fantaziranje).
maksa83 maksa83 00:06 26.11.2009

Re: betoven

mene samo zanima gde da zatvaramo decu ako nemamo spajz? da nema neko predlog? mozda podrum?

Gospodja Klara Gospodja Klara 00:17 26.11.2009

Re: betoven

Ma, preventiva je majka:

rapunzel rapunzel 09:39 26.11.2009

Re: betoven

njao, gospoDŽa jasna jutros mi pade na pamet ova reklama
dok sam mlađu princezu spremala za jaslice.
morala smo preko maice sa dugim rukavima da joj obučem gornji deo bebi dola
sa slikom jagodice bobice (lik iz crtanog filma prim.mame) i da stavimo skoro sve
šnalice koje imamo u kosu, ponesemo i jednu lutkicu koju uredno spakujemo u
cipelu kada ih skinemo u obdaništu
divota, ali samo je jedna mama.
Spiridon Spiridon 10:00 26.11.2009

Re: betoven

Gospodja Klara
Ma, preventiva je majka:



au sto je ovo jako sine-Gospodja-Klaro =]
Spiridon Spiridon 10:07 26.11.2009

Re: betovenjavascript:;

maksa83


e moj prijatelju-brate Makso. Kada bi se i nekako postigao kompromis o kupovini ove skalamerije onda bi u prodavnici isla prica "a jel imate isti ovakav ali u plavoj boji sa eko-resetkama"?

to se zove zacarani krug
Spiridon Spiridon 10:08 26.11.2009

Re: betoven

Jelica Greganović
Balkon?


Jelice predpostavljam da vi zivite u prizemlju pa se ovako surovo zajebavas =]
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:06 26.11.2009

Re: betoven

njao, gospoDŽa jasna jutros mi pade na pamet ova reklama
dok sam mlađu princezu spremala za jaslice.
morala smo preko maice sa dugim rukavima da joj obučem gornji deo bebi dola
sa slikom jagodice bobice (lik iz crtanog filma prim.mame) i da stavimo skoro sve
šnalice koje imamo u kosu, ponesemo i jednu lutkicu koju uredno spakujemo u
cipelu kada ih skinemo u obdaništu
divota, ali samo je jedna mama

Kako ne znam jagodicu? Ja sam se polomila da nadjem medu Male Princeze, (jedva našla preko neta, kupila, stigao, bio omiljen 3 dana, sada lebdi u nekoj crnoj rupi ko zna gde). Šnalice uglavnom vrebaju u zasedi iz čupavog tepiha da bi mi se u povoljnom momentu zabole u stopalo, hulahopke služe da izigravaju uši zeca-mutanta kad se stave na glavu (moju), hrana nije to što jeste ako joj ne dodaš neskvik, patofne ne ostaju u školi jer one ''žive kod naše kuće'', kapa ''bode'' (drska laž).....
A stariju ''princezu'' svakog jutra špijuniram, jer krajem novembra (''pobogu, uopšte nije hladno!'') pokušava da ide u školu u bikiniju i nanulama, i ako je potrebno kao spajdermen se strmeknjujem s terase da bih joj namaknula jaknu.
Nije ni čudo što veći deo dana imam ovakav facijalni grč: , a noću sanjam kondome bez ikakve erotske konotacije, samo kao metaforu zaštite.
Gospodja Klara Gospodja Klara 13:10 26.11.2009

Re: betovenjavascript:;

"a jel imate isti ovakav ali u plavoj boji sa eko-resetkama"?

obavezno biodégradable!
rapunzel rapunzel 14:03 26.11.2009

Re: betovenjavascript:;

gospoDŽo, plačem
Spiridon Spiridon 14:07 26.11.2009

Re: betoven

Gospodja Klara
njao, gospoDŽa jasna jutros mi pade na pamet ova reklama
dok sam mlađu princezu spremala za jaslice.
morala smo preko maice sa dugim rukavima da joj obučem gornji deo bebi dola
sa slikom jagodice bobice (lik iz crtanog filma prim.mame) i da stavimo skoro sve
šnalice koje imamo u kosu, ponesemo i jednu lutkicu koju uredno spakujemo u
cipelu kada ih skinemo u obdaništu
divota, ali samo je jedna mama

Kako ne znam jagodicu? Ja sam se polomila da nadjem medu Male Princeze, (jedva našla preko neta, kupila, stigao, bio omiljen 3 dana, sada lebdi u nekoj crnoj rupi ko zna gde). Šnalice uglavnom vrebaju u zasedi iz čupavog tepiha da bi mi se u povoljnom momentu zabole u stopalo, hulahopke služe da izigravaju uši zeca-mutanta kad se stave na glavu (moju), hrana nije to što jeste ako joj ne dodaš neskvik, patofne ne ostaju u školi jer one ''žive kod naše kuće'', kapa ''bode'' (drska laž).....
A stariju ''princezu'' svakog jutra špijuniram, jer krajem novembra (''pobogu, uopšte nije hladno!'') pokušava da ide u školu u bikiniju i nanulama, i ako je potrebno kao spajdermen se strmeknjujem s terase da bih joj namaknula jaknu.
Nije ni čudo što veći deo dana imam ovakav facijalni grč: , a noću sanjam kondome bez ikakve erotske konotacije, samo kao metaforu zaštite.


a ja jos patim sto nemam zensku decu =]
Gospodja Klara Gospodja Klara 14:41 26.11.2009

Re: betoven

a ja jos patim sto nemam zensku decu =]

Nije još kasno da ti se i to zalomi, ako ne naučiš nešto iz ove gore reklame...
angie01 angie01 19:19 26.11.2009

Re: betoven

au sto je ovo jako sine-Gospodja-Klaro =]


brate-sestro, cale si- keve mi!
angie01 angie01 19:21 26.11.2009

Re: betoven

a ja jos patim sto nemam zensku decu =]


tu bi puko-ni duvanje vakcine ne bi pomoglo!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana