Politika

Predsednik i Ministar Inostranih Poslova EU

niccolo RSS / 19.11.2009. u 22:20

Danas su Herman Van Rompuy i Catherine Ashton nominovani za poziciju Predsednika odnosno Ministra Inostranih Poslova EU.

 

U pitanju su dve nove pozicije u EU koje su uvedene Lisabonskim sporazumom koji stupana snagu za nekoliko dana, 1. decembra. Stoga vest i kaže da su u pitanju samo nominacije koje će biti potvrđene do ovog datuma.

 

Stupanjem na snagu Lisabonskog sporazuma i uvođenjem ovih funkcija EU prelazi u novu fazu svog razvoja. Meni se čini, iako još formalno nismo postali ni kandidati za EU, da je ovo značajna vest i za nas...



Komentari (50)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vladimir petrovic vladimir petrovic 22:48 19.11.2009

Sve je u nasem dvoristu

Fino. Bolje ovaj Belgijanac nego Blair.
Ovo je odraz snaga u EU. Onaj koga Francuska i Nemačka neće (Blair) - nema prodju.
Kompromis je, ipak, sa ovom Britankom za visokog predstavnika za spoljne poslove.

Da li je dobro za nas?

Jeste. Ali..
Neće nam biti mnogo od pomoći, he, he, he... Jer, nije to fraza, da je lopta u našem dvorištu.
niccolo niccolo 23:00 19.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

Hm, razmišljao sam na koji deo tvog komentara da se nadovežem, ali sam onda pogledao naslov i zaključio da je on suština stvari

Bolje ovaj Belgijanac nego Blair.

I meni se čini da je bolje...
antioksidant antioksidant 23:22 19.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

da, koliko vidim vest je da nije blair

kazu da je ovim evropa dobila "pozivni broj"

po meni - korak napred

videcemo
niccolo niccolo 23:25 19.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

videcemo

Videćemo...do sada je EU patila od nesaglasja kad su u pitanju određena međunarodna pitanja (uključujući i Kosovo recimo). Sad, samo imenovanje predsednika i ministra inostranih ne znači da te nesaglasnosti više neće biti, ali može da bude korak u tom smeru...
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:34 19.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

Bolje ovaj Belgijanac nego Blair

Propade, grdan Toni. A i kako bi jadan predsedavao nečim što je ignosrisao i nipodaštavao. Zar ga nisu s pravom zvali "drugim potpredsednikom Amerike"?
niccolo niccolo 23:52 19.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

A i kako bi jadan predsedavao nečim što je ignosrisao i nipodaštavao

Eh, nije on to mislio zbog sebe nego eto drugi su hteli da ga postave na novu funkciju, a njega su vaspitali da nije lepo da odbije
miloradkakmar miloradkakmar 09:03 20.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

niccolo
Hm, razmišljao sam na koji deo tvog komentara da se nadovežem, ali sam onda pogledao naslov i zaključio da je on suština stvari

Bolje ovaj Belgijanac nego Blair.

I meni se čini da je bolje...

Zašto bolje , je l' ga poznajete ?
Za Blera sam bar čuo . Čuo i za njegove zasluge u bombardovanju, valjda bi sad red bio da se " vadi ".
niccolo niccolo 09:18 20.11.2009

Re: Sve je u nasem dvoristu

Za Blera sam bar čuo

Ja čuo i za ovog drugog...doduše to nije nikakva garancija, što reče AO videćemo...
cult cult 23:51 19.11.2009

Obe

vesti mi nekako dobro zvuce.
I sto EU ima predsednika i sto to nije Blair.

Samo me ta titula president of EU uzasno, uzasno asocirala na Autostoperski vodic kroz galaksiju i predsednika Galaksijie Zaphoda Biblroksa. A ne znam zasto.
niccolo niccolo 23:53 19.11.2009

Re: Obe

Autostoperski vodic kroz galaksiju i predsednika Galaksijie Zaphoda Biblroksa

To sam čitao pre sto godina, više se i ne sećam ko je bio ko...

vesti mi nekako dobro zvuce.

Svaki napredak je dobar...valjda
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:51 20.11.2009

LEPA VEST

Ne samo što je lepa vest, nego je i džentlmenska, jer se muška većina setila da gospodji Katarini Ešton ukaže čast da bude prva ministarka inostranih poslova EU! Živele Sjedinjene evropske države!
niccolo niccolo 09:05 20.11.2009

Re: LEPA VEST

jer se muška većina setila da gospodji Katarini Ešton ukaže čast da bude prva ministarka inostranih poslova EU!

Jeste, lepo je što su jednu funkciju dodelili muškarcu a jednu ženi
sentinel26 sentinel26 01:30 20.11.2009

Naimenovanje

nije isto što i nominovanje gosn pravniče !

Pogledaj malo vijesti Euronews-a, Skynews-a, CNN-a.

Oni su izabrani i to jednoglasnom odlukom šefova svih 27 članica EU.

Prije 4 dana sam se vratio iz Brisela i znao sam da će Herman van Rompuj da pobjedi ali za Baronesu Katerinu Margaret Ešton nijesam jer su Englezi kandidovanjem Blera (iako su unaprijed znali da nema šanse ) vješto sakrivali svoje prave namjere i svaka im čast kako su to izveli.
Ona je bila komesar za trgovinu u EK.

Van Rompuj je veoma dobar, vrijedan i veoma ozbiljan čovjek.
Pomirio je Valonce i Flamance, od Decembra 2008. je bio premijer Belgije.
Veliki je protivnik ulaska Turske u EU i u Ankari je već nastala mala uzbuna i sekiracija.

Prvi mu je zadatak odlazak u Bugarsku i možete pretpostaviti što ide tamo i šta će da im kaže.



Herman van Rompuj, Baronesa Ešton, švedski premijer (predsedavajući ) i Baroso.

niccolo niccolo 09:23 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Prije 4 dana sam se vratio iz Brisela i znao sam da će Herman van Rompuj da pobjedi

Pošto si ti uvek o svemu odlično obavešten (barem po sopstvenom uverenju) nisam ni sumnjao da ćeš da proglasiš da si znao
Milutin Milošević Milutin Milošević 10:10 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Pomirio je Valonce i Flamance, od Decembra 2008. je bio premijer Belgije.

To me malke brine. Sećam se dobro tih natezanja oko formiranja Vlade i situacije koja je ozbiljno pretila da konačno podeli zemlju. Hoće li biti lako naći novog Premijera? Nije li trebalo pustiti čoveka da stabilizuje svoju zemlju? Zar je baš toliko bolji od ostalih da su morali da ga izvuku sa čupavog posla koji je izgleda odlično obavljao?
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:50 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Evo jedne male korekcije
Herman van Rompuj, Baronesa Ešton, švedski ministar inostranih poslova i Baroso.

Na slici nije svedski ministar inostranih poslova (Carl Bildt izgleda malo drukcije), vec svedski premijer, sadasnji predsedavajuci EU.
niccolo niccolo 15:06 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Nije li trebalo pustiti čoveka da stabilizuje svoju zemlju?

Pretpostavljam da su sami Belgijanci znali šta rade kada su pristali da on bude prvi Predsednik...
sentinel26 sentinel26 18:12 20.11.2009

Re: Naimenovanje

vladimir petrovic
Evo jedne male korekcije
Herman van Rompuj, Baronesa Ešton, švedski ministar inostranih poslova i Baroso.
Na slici nije svedski ministar inostranih poslova (Carl Bildt izgleda malo drukcije), vec svedski premijer, sadasnji predsedavajuci EU.

Ispravljeno - izvinjavam se.
sentinel26 sentinel26 18:22 20.11.2009

Re: Naimenovanje

niccolo
Prije 4 dana sam se vratio iz Brisela i znao sam da će Herman van Rompuj da pobjedi
Pošto si ti uvek o svemu odlično obavešten (barem po sopstvenom uverenju) nisam ni sumnjao da ćeš da proglasiš da si znao

Hvala za "uverenje" nijesam ni znao za njega pa ga nijesam mogao javno publikovati te sam napravio propust na svoju štetu..

Time si anulirao propust zbog plasiranja polu-informacije.

Trebalo je samo pogledati koga podržavaju Francuska i Njemačka i bilo bi sve jasno.
Mogao si i ti "znati" da si čitao i pratio šta se dešava.

niccolo niccolo 18:23 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Time si anulirao propust zbog plasiranja polu-informacije.

Kakve poluinformacije?
sentinel26 sentinel26 18:36 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Milutin Milošević
Pomirio je Valonce i Flamance, od Decembra 2008. je bio premijer Belgije.
To me malke brine. Sećam se dobro tih natezanja oko formiranja Vlade i situacije koja je ozbiljno pretila da konačno podeli zemlju. Hoće li biti lako naći novog Premijera? Nije li trebalo pustiti čoveka da stabilizuje svoju zemlju? Zar je baš toliko bolji od ostalih da su morali da ga izvuku sa čupavog posla koji je izgleda odlično obavljao?

Gazda Milutine, čini mi se da na Belgiju gledaš kroz balkansku prizmu. O tome smo čini mi jednom vodili raspravu.
Praktična podjela zemlje nije moguća zbog statusa Brisela koji ne može da pripadne ni jednoj strani bez pristanka one druge ali i zbog njegovog položaja u EU i Nato.
Takvu podjelu ne bi podržale Holandija, Francuska i Njemačka.

Belgija sada ima stabilnu vladu. Država ostaje stabilna i ako vlada slučajno ne bude.
Herman van Rompuj je tu (ako zatreba može da posreduje ), ne ide u Afriku.

PS. Nadam se da će i B92 i drugi početi da na sajtovima pišu njegovo ime pravilno, po flamanskom izgovoru.
sentinel26 sentinel26 18:50 20.11.2009

Re: Naimenovanje

niccolo
Time si anulirao propust zbog plasiranja polu-informacije.
Kakve poluinformacije?
Evo ovakve:
niccolo
Stoga vest i kaže da su u pitanju samo nominacije koje će biti potvrđene do ovog datuma.

1) Plasirao si bajatu vijest (o nominaciji ) 6 sati poslije izvršenog izbora i 4 poslije održane konferencije za štampu.

2) Neće biti nikakvog potvrdjivanja (do 01.decembra ) - izbor je konačan.

Ovo pod 1) ti je samo polovina informacije, druga polovina ti nedostaje.
A ovo pod 2) ti je dezinformacija.
niccolo niccolo 19:04 20.11.2009

Re: Naimenovanje

A ovo pod 2) ti je dezinformacija.

Iz linkovane vesti sa početka mog teksta: "La scelta di Van Rompuy e Ashton è però solo un’indicazione politica, benchè definitiva, e dovrà essere ratificata dal 1 dicembre quando entrerà in vigore il Trattato di Lisbona, che introduce queste nuove figure. Probabilmente si procederà con una «procedura scritta, cioè una serie di lettere dei capi di Stato e di governo dell’Ue nelle quali formalmente si designeranno queste due persone»."

Ako hoćeš pitaću Mirelu da bude drug pa da ti prevede, mene mrzi da se bavim time...
Ovo pod 1) ti je samo polovina informacije, druga polovina ti nedostaje.

Koja je druga polovina?
1) Plasirao si bajatu vijest (o nominaciji ) 6 sati poslije izvršenog izbora i 4 poslije održane konferencije za štampu.

Sad se već gubiš. Pa ja i nisam novinar niti novine da plasiram vest već je samo prenosim u obliku bloga kako bi ostali blogeri mogli da je komentarišu...

E da, kad si uporan ko mazga - ono o nominaciji i imenovanju - nisam hteo da ti opet ukazujem da nemaš pojma ali - imenovanje (i naimenovanje) je u stvari srpska reč za italijanski nominare (u linkovanoj vesti ćeš videti pasiv od nominare - nominato) tako da mi se tu može zameriti što sam koristio tuđice...
sentinel26 sentinel26 20:01 20.11.2009

Re: Naimenovanje

niccolo
Sad se već gubiš. Pa ja i nisam novinar niti novine da plasiram vest već je samo prenosim u obliku bloga kako bi ostali blogeri mogli da je komentarišu...

E da, kad si uporan ko mazga - ono o nominaciji i imenovanju - nisam hteo da ti opet ukazujem da nemaš pojma ali - imenovanje (i naimenovanje) je u stvari srpska reč za italijanski nominare (u linkovanoj vesti ćeš videti pasiv od nominare - nominato) tako da mi se tu može zameriti što sam koristio tuđice...

Prelaziš na sitne uvrede.

Objavio si (bajatu ) tudju informaciju (samo djelomično tačnu ) da su oni nominovani i da će nominacija biti potvrdjena do 01.decembra (netačno ).
Na stranu što mi za italijanski jezik ne treba prevodilac, niti postoji bilo kakav razlog jer sam pročitao vijesti (gore pomenutih ) svjetskih agencija i pratio sam cijeli tok konferencije za štampu (i ona slika je sa te konferencije ) koja je održana 4 sata prije nego si ti otvorio ovaj blog ...

Tačna i potpuna informacija glasi :

- Nijesu nominovani nego izabrani jednoglasno sa 27 ZA !

- Nema nikakvog naknadnog potvrdjivanja, to je završena stvar..

niccolo niccolo 20:12 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Prelaziš na sitne uvrede.

Koliko se sećam ti si prvi počeo lupanjem packi za razliku između imenovanja i nominovanja...Ali hajde da se ti i ja nešto dogovorimo - pošto se ja uvek izuzetno smorim kad pročitam tvoj komentar hajde nemoj ti više da dolaziš kod mene, pošto ja ionako ne dolazim kod tebe i uživancija...Može?
mirelarado mirelarado 21:29 20.11.2009

Re: Naimenovanje

Нема разлога за бригу, Николо. Добро си пренео оно што тамо пише, а ЕУ има тако сложену и замршену бирократију да не вреди терати мак на конац. ;-) Питање је и каква су овлашћења и надлежности председника и министра спољних послова.
niccolo niccolo 21:56 20.11.2009

Re: Naimenovanje

mirelarado
Нема разлога за бригу, Николо. Добро си пренео оно што тамо пише, а ЕУ има тако сложену и замршену бирократију да не вреди терати мак на конац. ;-)


Питање је и каква су овлашћења и надлежности председника и министра спољних послова.

Imaš dole link za Mikijev tekst o Lisabonskom sporazumu koji baš dobro osvetljava ovo oko njegovog usvajanja. Namera tog dokumenta je u prvom trenutku bila dosta šira, pa je nisu prihvatile pojedine zemlje, pa su onda ambicije smanjene. I bolje što je tako, prvo nek se vidi kako će to da funkcioniše, pa ako se pokaže dobro onda će se sigurno ići dalje u još veće ujedinjavanje i tako...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 01:34 20.11.2009

Nisam bas siguran

koliko je on dobro resenje.
Covek nije pevise odusevljen idejom Turske u Evropskoj uniji: “Turkey is not a part of Europe and will never be part of Europe.An expansion of the EU to include Turkey cannot be considered as just another expansion, as in the past. The universal values which are in force in Europe, and which are also fundamental values of Christianity, will lose vigour with the entry of a large Islamic country such as Turkey.
Pored toga dobio je podrsku belgijske ultradesnicarske partije Vlaams Belang!
Ne znam, ne uliva mi poverenje. Neka vreme pokaze da gresim.
sentinel26 sentinel26 02:28 20.11.2009

Re: Nisam bas siguran

Aleksandar Stosic
koliko je on dobro resenje.
Pored toga dobio je podrsku belgijske ultradesnicarske partije Vlaams Belang!
Ne znam, ne uliva mi poverenje. Neka vreme pokaze da gresim.
Jesu li to tvoji razlozi za nepovjerenje ?

Čovjek je prije svega bio uspješan na funkciji.
Uspio je da pomiri veoma ljute (političke ) protivnike.

Dobio je apsolutnu podršku Francuske (Sarkozy ) i Njemačke (Merkel ), moćne osovine EU, a osim toga obje one podržavaju njegovo protivljenje ulasku Turske u EU i zalažu se za dodjelu privilegovanog statusa istoj.

Imaš li kakav stav o srpskom "lobiranju" za Blera i Moratinosa iz Španije ?


Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 02:34 20.11.2009

Re: Nisam bas siguran

Imaš li kakav stav o srpskom "lobiranju" za Blera i Moratinosa iz Španije ?

nemam, nisam pratio nista s tim u vezi.
I ovaj sud koji sam izrekao je s puno rezervi, na osnovu onog sto sam znao o njemu ( a to veoma malo) i na osnovu nekoliko tekstova koje sam procitao o njemu.
Sto se tice Sarkozya i Merkelove, uopste ih ne simpatisem, a pogotovo njhov tvrd stav pema Turskoj. Ocigledno je da desnica dobro drma Evropom, pa je i njegov izbor u tom tonu.
niccolo niccolo 09:08 20.11.2009

Re: Nisam bas siguran

Ocigledno je da desnica dobro drma Evropom, pa je i njegov izbor u tom tonu.

Pa da, ipak izbor, kao i uvek, odražava stav većine...
dali76 dali76 04:55 20.11.2009

demokratski udar na demokratiju

Kad su prije par godina pitali americkog ministra financija (treasury secretary ) Henry Paulson/a u svezi nevjerovatno rastuce nejednakosti u Americi on je odgovorio da je to posljedica globalizacije I marketa.
Iste godine su se okupili politicki naucnici na seminaru o rastucoj ekonomskoj nejednakosti u USA I zakljucili da ista ima ozbiljne posljedice na demokratiju.
Profesor sa prinstona Larry Bartel u je u svom istrazivanju zakljucio daenormno bogacenje najbogatijih uz stalan pad kupovne moci ostatka ima I te kakve reprekusije na demokratski system.
Nas kolega bloger, I sam professor, Dejan Jovic, je u svom interview za ,koliko se sjecam, rijecki novi list , pisao da nestajanje granica tesve veca moc multinacionalnih kompanija predstavlja pretnju demokratiji.
Bojim se da nijedna centralizacija koju prati koncentracija bogatstva u rukama sve manjeg broja ljudi ne vodi nicem dobrom.
Utom svijetlu gledam na ovu vijest o predsedniku EU.
Bojim se da su ljudi koji iskljucivo vjeruju u moc: might makes right” negdje usput ukrali ideju liberalne demokratije iza kojee se krije cisti system oligarhije.
niccolo niccolo 09:19 20.11.2009

Re: demokratski udar na demokratiju

Profesor sa prinstona Larry Bartel u je u svom istrazivanju zakljucio daenormno bogacenje najbogatijih uz stalan pad kupovne moci ostatka ima I te kakve reprekusije na demokratski system.

Naravno, jedino nisam siguran na koji način mesto predsednika EU doprinosi koncentraciji bogatstva u rukama sve manjeg broja ljudi.
dali76 dali76 15:18 20.11.2009

Re: demokratski udar na demokratiju

centralizacijom politicke vlasti..slabi regulativna vlast clanica EU. Regulativna, u vom slucaju znaci regulacija trzista i ekonomije...Lakse je da multicorporacije pregovaraju sa jednim covekom nego sa svakim predsednikom ponaosob zar ne? Ovde :lakse: ne znaci i bolje. Globalizacija i market ,sasvim prrodno,donose bogacenje bogatih al enormno, drzava ima zadacu regulirati te procese te ,npr. progresivnim poreskim politikom ne dozvoliti da se razlika izmedju najbogatijih i ostalih enormno povecava...
niccolo niccolo 15:28 20.11.2009

Re: demokratski udar na demokratiju

Slažem se i te opasnosti zaista postoje. Ipak tek treba videti kako će se stvari razvijati sa ovim novim organima EU, možda iskustva budu pozitivna, ali sasvim moguće da budu negativna. Hajde da se nadamo da će biti pozitivna
mikimedic mikimedic 17:48 20.11.2009

Jes' da ce mozda da izgleda

kao samoreklamiranje, ali evo jos malo o lisabonskom sporazumu ovde
niccolo niccolo 17:57 20.11.2009

Re: Jes' da ce mozda da izgleda

ovde

Šteta što sam ovaj tekst propustio, što reče Gordana odličan
mikimedic mikimedic 18:11 20.11.2009

Re: Jes' da ce mozda da izgleda

hvala niccolo!
omega68 omega68 19:40 20.11.2009

Re: Jes' da ce mozda da izgleda

hehehe
a koja je politička opcija Predsednika?
mikimedic mikimedic 19:51 20.11.2009

Re: Jes' da ce mozda da izgleda

a koja je politička opcija Predsednika?


niccolo niccolo 20:02 20.11.2009

Re: Jes' da ce mozda da izgleda

a koja je politička opcija Predsednika?

krkar krkar 04:01 21.11.2009

NZI

Da ne seirimo previše što nije izabran Blair (a i dobro je što nije jer da je valjao još bi ga držali njegovi a ne bi ga menjali kilavim Brownom).

Van Rompuy je evropski Sejdo Bajramović. Izabran je najmanji zajednički imenitelj (NZI). Mali miš. Toliko mali, beznačajan i bez ikakvog uticaja i harizme da su se oko njega svi mogli složiti.

Princip je ovakav: krene se od nekog jakog - recimo Blaira. Onda neko kaže "e, što se nas tiče on ne može". pa onda sledeči/a koji/a "ne može"... i tako redom dok se ne dođe do kandidata koji je svima dovoljno beznačajan da niko nema ništa protiv njega. Ne mogu ni imati kad nema nikakav karakter ni uticaj.

Drugi element u ovom izboru je "potreba" da se bira kandidat iz drugorazredne zemlje po političkoj moći. Englezi neće Nemca, Francuzi neće Španca, niko neće Rumuna jer ne znaju gde su šuplji, Italijani neće Francuza, svima je puna pipa Poljaka, Danci već imaju 2 funkcije Negde Nekakve, Portugalci su sve pismene već negde poslali ... i onda između Belgijanca, Estonca i Slovaka nađu dovoljno bezveznog.

Ako ne verujete, pogledajte malo u komšiluk: ovaj princip NZI dovodi do toga da je svaki gaulajter Bosne i Kosova sve nesposobniji i bezličniji od prethodnog.

Princip je isti kao onomad izbori za člana predsedništva SFRJ: ako valja zadržaćemo ga sebi a ove sa kojima ne znamo šta ćemo poslaćemo u Federaciju.
niccolo niccolo 08:39 21.11.2009

Re: NZI

harizme

Logično da za prvog predsednika nećeš izabrati nekog sa velikom harizmom u većem broju zemalja jer još uvek ne znaš kako će se ta funkcija pokazati u praski. Ako se pokaže loše i shvatiš da je bila greška i da bi je trebalo ukinuti lakše ju je ukinuti ako je na njoj neki manje popolaran od nekog popularnijeg...
Aleksandar Stosic Aleksandar Stosic 20:34 21.11.2009

Re: NZI

Da ne seirimo previše što nije izabran Blair (a i dobro je što nije jer da je valjao još bi ga držali njegovi a ne bi ga menjali kilavim Brownom).

Krkar, Blair je pobedio tri puta zaredom na izborima. Otisao je je posle godinu dana treceg mandata zbog pritisaka unutar njegove partije koji su tako hteli da profitiraju stavivsi se na stranu sa opozicijom zbog njegove odkuke da posalje trupe u Irak. Bas ih briga zbog Iraka, nego im se Blair smucio u Dauning 10, pa rekose ajde malo da stavimo ministra finansija dok mi ne vidimo stacemo sa New Labour Party.Da Blair nije valjao ne bi triput zaredom pobedjivao, i to sve ubedljivije od onog prethodnog izbora.
niccolo niccolo 21:17 21.11.2009

Re: NZI

Bas ih briga zbog Iraka, nego im se Blair smucio u Dauning 10

Naravno, Bler je bio koristan dok je bio koristan, onda je u jednom trenutku postao teret i morali su da mu se zahvale na saradnji...
ivana23 ivana23 21:04 21.11.2009

BRITANSKA ŠTAMPA:

EU - POLOŽILA ILI PALA NA ISPITU VOĐSTVA

LONDON – Mnogi londonski listovi izražavaju skepsu povodom izbora predsednika i šefa diplomatije Evropske unije (EU) - Belgijanca Van Rompeja i Britanke ledi Ešton, konstatujući da je takva odluka razočarala podjednako i evroskeptike i evro-entuzijaste.

Najdalje u kritikama je otišao desničarski i evropskeptični Dejli Telegraf, koji izabranike zove „par ne- entiteta”, prenela je britanska maedijska kuća Bi-Bi-Si.

List, tako, za Van Rompeja kaže da je - pored toga što dolazi iz zemlje koja ima izrazito krhku ideju nacionalnog identiteta - evrofanatik, čak i za briselske standarde.

Ispod Van Rompejeve skromne spoljašnjosti kriju se neke „potpuno sulude ideje”, kao što je njegov predlog o uvođenju industrijskog poreza za finansiranje zelenih inicijativa, piše Telegraf u uredničkom komentaru.

Telegraf pak za ledi Ešton navodi da je bila tek četvrti britanski kandidat, bez ikakvog iskustva u spoljnoj politici i pretećim tonom dodaje da će London „budno pratiti šta ovo dvoje rade”, naveo je BBC.

Fajnenšel Tajms, glasilo londonskog Sitija, svetskog finansijskog centra, u umerenijem tonu, ocenjuje da je reč o „žaljenja dostojnoj vežbi evro-minimalizma”, jer ovakav najmanji zajednički imenitelj ne zadovoljava nikoga, uprkos tome što je najmanje sporan.

Ipak, s britanskog stanovišta, ovo je dobar izbor jer ledi Ešton ima važniju ulogu od Van Rompejeve, pošto će se kao zamenik predsednika Evropske komisije pitati za sve evropske nadležnosti, uključujući i ekonomske teme, a mogla bi takođe sve da iznenadi svojom kompetencijom.

Liberalniji dnevnici Gardijan i Indipendent smatraju da je ovo realističan, i stoga dobar izbor za EU, jer kompetentne ličnosti nižeg profila imaju veće šanse da pomognu Evropi da lakše dolazi do konsenzusa.

Evropa je položila svoj prvi post-Lisabonski test, smatra Indipendent, poznat po svojoj sklonosti EU.



Tanjug

niccolo niccolo 21:19 21.11.2009

Re: BRITANSKA ŠTAMPA:

Liberalniji dnevnici Gardijan i Indipendent smatraju da je ovo realističan, i stoga dobar izbor za EU, jer kompetentne ličnosti nižeg profila imaju veće šanse da pomognu Evropi da lakše dolazi do konsenzusa.

Ja se slažem sa ovima (i sasvim je slučajno što su to kako kaže vest liberalniji dnevnici )
ivana23 ivana23 00:47 22.11.2009

Spasitelj Belgije stvara novu EU

Izbor belgijskog premijera za prvog predsjednika Europskog vijeća jako je kvalitetan izbor: EU je na dobitku, a Belgija na gubitku. Britanska barunica Catherine Ashton, nova šefica europske diplomacije, o vanjskoj politici zna vrlo malo, ako uopće išta. Ona je blaženi autsajder.

Strahote Zapada, Ines Sabalić - Jutarnji list, ceo tekst
niccolo niccolo 08:08 22.11.2009

Re: Spasitelj Belgije stvara novu EU

Eto, ovi sad misle drugačije od Engleza...Što ono kažu ljudi mišljenje je kao du.e, svako ga ima...
ivana23 ivana23 13:16 22.11.2009

Re: Spasitelj Belgije stvara novu EU

niccolo
Eto, ovi sad misle drugačije od Engleza...Što ono kažu ljudi mišljenje je kao du.e, svako ga ima...

Bas tako...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana