Zdravlje

Kuku majci

Krugolina Borup RSS / 07.11.2009. u 17:55

valliam.jpg 

Šta je zajedničko za premijera Poljske i ministra zdravlja Srbije?

Bežanje od odgovornosti.

Dok premijer Poljske odbija da kupi vakcine sve dok proizvođači istih ne preuzmu odgovornost za eventualne sporedne efekte, naglašavajući da farmaceutske kompanije vrše pritisak na vlade država da one preuzmu tu odgovornost umesto njih, naš ministar je - kreativno, kako to srpskim ministrima i dolikuje - taj problem rešio tako što je odgovornost prebacio na - narod.

"Politika" piše da će svi oni koji su u obavezi da prime vakcinu (hronični bolesnici stariji od šest meseci; zdravstveni radnici; zaposleni u javnim službama; zaposleni u državnim organima) i svi kojima se preporučuje da vakcinu prime (trudnice; deca od 6 meseci do 15 godina; osobe od 50 do 64 godina starosti; stariji od 65 godina) MORATI da POTPIŠU da na sebe preuzimaju đa odgovornost za posledice uzimanja vakcine, đa odgovornost za posledice neuzimanja vakcine.

Kaže ministar da on ne želi da bude "odgovoran ukoliko neko neće da primi vakcinu, ali i ako neko primi vakcinu pa ga zaboli ruka ili mu se desi neki drugi neželjeni efekat".

Izem ti ministra koji beži od odgovornosti i prebacuje istu na nejake majke!

Šta sad ja, kao majka deteta kome se vakcinacija preporučuje da radim?

Gledam sinoć emisiju "OKO" na javnom servisu, bombastičan naziv "Vakcinacija ili peticija", sve čekajući da razrade ovo pitanje potpisa, kad ono - tzvrtz, što bi rekla Gordanac. Umesto te priče, svo troje uglas ponavljaju kako se treba dobro obavestiti o neželjenim efektima. A niko ni da bekne koji su to neželjeni efekti.

Jutros odem na sajt Ministarstva zdravlja, s namerom da se obavestim o neželjenim efektima. Tzvrtz - nema ni slovca.

I šta crna majka onda da radi nego da Googluje, u potrazi za informacijama? A googlovanjem iznova nalazim jedno te isto: neželjeni efekti ne mogu se sa sigurnošću znati dok se ne vakciniše veći broj ljudi, te oni postanu očigledni.

Znači, tek dogodine.

A šta ja SAD da radim?

Na osnovu kojih informacija da preuzmem odgovornost đa za vakcinisanje, đa za nevakcinisanje deteta?

Ako mi država nalaže OBAVEZU (čak i kad je zovu PREPORUKA, jer onda bi i potpisivanje moralo biti tek PREPORUČENO, a ne obavezno) da dete vakcinišem, valjda je logično da država onda preuzme i odgovornost u slučaju da nakon vakcinacije nešto pođe naopako?

Kuku meni majci s ovakvom državom i ovakvim ministrom.

 



Komentari (254)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Bodanić Bodanić 13:40 08.11.2009

BREKING NEWS

zadnja vest pronađena na internetu:

svinjski grip se prenosi putem pogleda i osmeha , stoga podhitno uperite pogled prema zemlji, skinite osmeh sa lica i ostanite uplašeni.

ne brinite sve je uredu, vaša vlada ima potpunu kontrolu nad situacijom.
niccolo niccolo 18:01 07.11.2009

Potpuno razumem dilemu

ali mi nikako nije jasno zbog čega je problem objasniti ljudima šta su posledice jedne odluke a šta druge. U mom poslu recimo je upravo to suština - kažeš klijentu da bi postupio u skladu sa zakonom moraš da uradiš to to i to. Ako to uradiš onda si u takvoj situaciji a ako to ne uradiš postoji mogućnost da ti se desi to i to...I onda oni donesu odluku...
maca22 maca22 18:26 07.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

A niko ni da bekne koji su to neželjeni efekti.

Upravo!

I dobrodošla Kru... :)
ivana23 ivana23 18:40 07.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Hansel Hansel 19:07 07.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Sad ja malo da branimTomicu!

Naravno da se šalim - ali u jednome mogu da (ga) razumem - on ipak ne može da bude odgovoran za efekte nedovoljno ispitane vakcine, ako neko želi da je primi. Ali, nikako nema prava da potura ceduljice na potpis (ma, čuj, baš da vidim kako će nekoga da natera da potpiše da neće da primi vakcinu - možda pod pretnjom nasilnog davanja!?) - što se inače radi s pacijentima, na primer majkama pred hitan carski rez - BEZ kvalitetnog informisanja o o svim potencijalnim neželjenim efektima. U tom smislu, situacija je ista kao i kod svih drugih medicinskih procedura - jer uglavnom sve imaju moguće neželjene efekte koji se ne mogu s potpunom sigurnošću predvideti...

Njegova odgovornost je, ako već misli da je vakcina potrebna, što mnogo ranije nije raspisao tender, što na vreme nisu obezbeđeni dodatni respiratori i sl. Znali su i javno su govorili da će epidemije biti. Šta ih je sada iznenadilo?

Da ne govorimo što se i u izboru vakcine oslanjaju na preporuke više-ne-znam-koga...
stasava stasava 12:31 08.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Njegova odgovornost je, ako već misli da je vakcina potrebna, što mnogo ranije nije raspisao tender, što na vreme nisu obezbeđeni dodatni respiratori i sl. Znali su i javno su govorili da će epidemije biti. Šta ih je sada iznenadilo?

Mogu samo da se zadrzim na ovome, jer o istorijatu vakcine i o tome da li se vakcinisati ili ne treba da pricaju zaista samo oni koji to i znaju. Ali, sa punim pravom mogu da se cudim vecitom Ministru kada izjavi da sa vakcinacijama ne kasnimo nijedan jedini dan. A, u najboljem slucaju pocecemo tek polovinom decembra. Zasto ranije nisu raspisani tenderi? Ali, covek ima odgovor, krajnje duhovit-Srbija ce pobediti novi virus.
dolybell92 dolybell92 00:08 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

maca22
A niko ni da bekne koji su to neželjeni efekti.

Upravo!

I dobrodošla Kru... :)




Dr Russell Blaylock

Referentna stranica Dr Russell

H1N1 Swine Flu News

dolybell92 dolybell92 00:34 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu


Pogledajte i ovaj link da ne bude zabune oko aspirina
i koliko može da bude opasan pogotovo za decu !


Warning Aspirin for 'swine' flu can kill?



Re: Potpuno razumem dilemu

dolybell92
Pogledajte i ovaj link da ne bude zabune oko aspirinai koliko može da bude opasan pogotovo za decu ! H1N1 Oct Surprise Prevention II:Why isn't CDC better warning Aspirin for 'swine' flu can kill?

molim vas da ne sirite paniku nepotrebno. srbi treba manje da se oslanjaju na pompeznenaslove iz novina, a malo vise na lekara kad se rese da uzimaju lekove.
ps. za povisenu temperaturu u dece je bolje davati paracetamol
dolybell92 dolybell92 00:57 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Razlike i sličnosti između H1N1 i običnog gripa



dolybell92 dolybell92 01:02 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
dolybell92
Pogledajte i ovaj link da ne bude zabune oko aspirinai koliko može da bude opasan pogotovo za decu ! H1N1 Oct Surprise Prevention II:Why isn't CDC better warning Aspirin for 'swine' flu can kill?

molim vas da ne sirite paniku nepotrebno. srbi treba manje da se oslanjaju na pompeznenaslove iz novina, a malo vise na lekara kad se rese da uzimaju lekove.
ps. za povisenu temperaturu u dece je bolje davati paracetamol



Naime, maločas je na našoj TV gost Dr... ne sećam se ko beše,
kod Olje Bećković, izjavio da treba davati Brufen a ne aspirine...
tek toliko da ne govorite da ja širim paniku, upravo je obrnuto...

Ovaj grip je postojao i poznat je još od 1968 i nije uopšte nova pojava...
samo je varijanta.... tzv mutant...

Ps. Šta rade Srbi u vašem tekstu - pojma nemam,
(mada je poznato da ne čitaju više ni novine, a ne pogotovo
neke za koje ni ne znaju da postoje, pa još na engleskom jeziku...)

Re: Potpuno razumem dilemu

pa moze i brufen osim ako dete nema problema sa bubrezima
dolybell92 dolybell92 01:17 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
pa moze i brufen osim ako dete nema problema sa bubrezima


Praktično je najbolje tuširanje i kupanje
za skidanje temperature... deca ionako lakše
podnose veće temperature od odraslih...

Inače je grip kao i svaki grip, sem što treba obratiti
pažnju i uzeti u obzir slučajeve kod dece koja su
neposredno vakcinisana od drugih bolesti, i
logično je da im je imunitet na grip umanjen...
i naravno ne treba ih vakcinisati sad još i vakcinom protiv gripa..
Gospodja Klara Gospodja Klara 08:44 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu


Praktično je najbolje tuširanje i kupanje
za skidanje temperature...

NIkada nisam praktikovala ovo. Neka istraživanja u poslednje vreme su pokazala da se temperatura na ovaj način ne može značajno umanjiti, a da za dete predstavlja popriličan stres.
Inače, bolje paracetamol nego ibuprofen/brufen, ili kombinacija ova dva naizmenično ako je potrebno.
vjazma011 vjazma011 22:28 09.11.2009

Re: Potpuno razumem dilemu

Za one koji ne razumeju engleski:

Navedena tabela NE predstavlja razlike (i slicnosti) izmedju simptoma "obicnog" i H1N1 gripa, vec razlike (i slicnosti) izmedju simptoma obicne prehlade (cold) i gripa (u tabeli je stavljen H1N1 grip, ali ovo su simptomi bilo kog gripa).
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:12 07.11.2009

Ne pristajem

Moj savet: da imam malo dete normalnog zdravlja ne bih ga vakcinisao.
Prvo, zato što je ovo grip kao i svaki drugi, i prošlih godina je bilo svega i svačega, ljudi koji su imali druge tegobe su teško podnosili grip, bilo je i smrtnih slučajeva ali se nisu registrovali kao smrtni slučajevi od gripa,...
Drugo, zato što zaista ne znamo kakve sve posledice može da ima vakscina. Bolje mi je da imam poznate simptome par dana nego da se igram crne lutrije i da čekam kako će organizam da reaguje kad ubacim nešto što nije dovoljno istestirano a pitanje da li može da se uopšte dovoljno istestira.
Danas sam na RTS kod Mire Adanje Polak gledao dva naša lekara (Pelemiš i Minić, ako sam dobro zapamtio). Prvi put čujem normalno razmišljanje. Da je neko umro od novog gropa, obojica kažu, utvrđuje se samo obdukcijom, a da je obdukcija rađena samo kod par ljudi u Srbiji. I da je vrlo neodgovorno tvrditi da je neko umro od novog gripa samo na osnovu toga što mu je utvrđeno prisustvo novog virusa!!! Za neke od umrlih se i iz novina može zaključiti da su umrli od drugih bolesti koje su imali uz grip. I da ima dosta panike, naravno. Koju šire mediji i lekari a naročito Svetska zdravstvena organizacija (ovo poslednje sam ja rekao).
lucidalina lucidalina 15:21 09.11.2009

Re: Ne pristajem

Drugo, zato što zaista ne znamo kakve sve posledice može da ima vakscina. Bolje mi je da imam poznate simptome par dana nego da se igram crne lutrije i da čekam kako će organizam da reaguje kad ubacim nešto što nije dovoljno istestirano a pitanje da li može da se uopšte dovoljno istestira.


jednom i ja da se slozim sa kraljem. ja imam dvoje dece za koje bih trebala preuzimati rizik. pa, ne mogu. daleko bilo, boricemo se protiv gripa, ali protiv macke u dzaku ne umem.

ne volim paniku, ali sam ovo starije dete morala malo i da uplasim da bi bolje pazilo na kijanje, pranje ruku, itd. nije da nije uceno od rodjenja, ali sta ja znam, mozda u skoli, kad nema mame da zvoca i opominje, ne pazi toliko.

takamatsu takamatsu 18:17 07.11.2009

Ma koje zdravstvo....

Draga gđo Krugolina, ja se izvinjavam što ovako u prolazu miniram temu, ali možda će vam biti od neke koristi, i mislim da treba da se zna.
(Namerno) neki dan naiđoh na finansijski izveštaj GAK N. Front, koji sada po zakonu moraju javno da objave sve zdravstvene ustanove tog tipa, a ažurira se dnevno, i videh da ima dnevni priliv... Da ponovim: UKUPAN DNEVNI PRILIV...
Pogledajte sami.

Ako još uz to dodate krajnje... ne znam kako da ih "otmeno" nazovem - izjave načelnika Stanojevića o presađivanju materice, a u smislu da te žene kasnije, putem veštačke oplodnje postanu majke, onda bolje da dalje ne govorim šta mislim (i znam) o stanju u zdravstvu.
Žarko bih želela da me ko ubedi da naš Tomica o ovome ništa ne zna.

P.S. Ovaj screenshot nije nikakva tajna - taj excel fajl je skinut sa sajta GAK N. Front...

Još jednom pozdrav, poštovanje, i izvinjenje zbog trolovanja.

arianna arianna 18:50 07.11.2009

Re:

Na osnovu kojih informacija da preuzmem odgovornost đa za vakcinisanje, đa za nevakcinisanje deteta?






4krofnica 4krofnica 18:49 07.11.2009

*

Za neke od umrlih se i iz novina može zaključiti da su umrli od drugih bolesti koje su imali uz grip

nisam ovo primetila, da spominju druge bolesti...

i ja sam u dilemi, moji su vec prelezali ovaj sezonski grip, sto znaci da bi mozda lakse podneli ovaj aktuelni. koje su spominjane posledice vakcije (sem sto kazu da dolazi do svraba ili osipa).
ja ne znam kad su moja deca spremna za vakcinu obzirom da cesto kaslju jer inace imaju problema u ovo doba godina....
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 18:54 07.11.2009

Re: *

4krofnica
Za neke od umrlih se i iz novina može zaključiti da su umrli od drugih bolesti koje su imali uz gripnisam ovo primetila, da spominju druge bolesti...i ja sam u dilemi, moji su vec prelezali ovaj sezonski grip, sto znaci da bi mozda lakse podneli ovaj aktuelni. koje su spominjane posledice vakcije (sem sto kazu da dolazi do svraba ili osipa).ja ne znam kad su moja deca spremna za vakcinu obzirom da cesto kaslju jer inace imaju problema u ovo doba godina....

Žena iz Kraljeva, umrla u Kragujevcu, je već imala teške senke na plućima kad su rekli da možda ima novi grip. A svi mediji su danima pratili njenu zlu sudbinu. To je prva zvanična žrtva novog gripa. Baš me zanima da li su radili obdukciju.
A tek bajke iz Ukrajine! Umrlo 60 od novog gripa od kojih je kod 20 nepobitno utvrđeno prisustvo virusa???? Takve su vesti bile po medijima.
4krofnica 4krofnica 20:09 07.11.2009

Re: *

za upalu pluca sam cula.
pa nije valjda ona imala upalu pluca pa dobila virus? na koliko mesta u Srbiji se radi analiza krvi gde se utvrdjuje N1H1. koliko je ona dugo bila bolesna do utvrdjivanja virusa kod nje? Muskarac koji je takodje umro je imao isto upalu pluca...ja sam to povezivala kao tezi oblik gripa...
mannitou.jr mannitou.jr 19:03 07.11.2009

Zanima me...


Ko će se iz vr'a vlasti, prvi slikati zavrnutih rukava?

Piromanski Piromanski 19:04 07.11.2009

Vakcinisite se

Izuzev aktivnog dela vakcine, nijedan njen sastojak nije nov. Sta vise, svi adjuvansi (pojacivaci) se koriste vise od deset godina unazad. Nije tacno da je ovaj grip kao ostali. I to iz razloga sto slicne pandemije ovim serotipom nije bilo skoro pedeset godina, te ne postoji razvijen populacioni imunitet. Stoga se novi grip ovako brzo siri. Iako tok bolesti u vecini slucajeva ide po slici, tzv. sezonskog gripa, zbog prolaza kroz veci broj neotpornih domacina, virus povecava virulenciju, odnosno postaje sve zarazniji. Moj savet, vakcinisite se. Cak i ako u osam od deset slucajeva ne proradi, to znaci osam otpornih pojedinaca koji ce znacajno usporiti, pa i zaustaviti sirenje epidemije. Samim tim su i ono dvoje u povoljnijoj situaciji.
Nezeljene reakcije i sporedna dejstva postoje kod svake intervencije, ukljucujuci i vakcinisanje. Ali nema razloga za preterani strah. Ja sam se vakcinisao pre dva dana i pored bola u misicu gde je vakcina data, nemam nikakvih problema. Moju supruga se vakcinisala istog dana i zalila se jedino na blazu malaksalost. Decu cemo takodje vakcinisati (blizanci stari devetnaest meseci) vec u ponedeljak.
Nazalost, jako se puno polemisalo, previse se dopustilo diskusija na temu vakcinacije, a strucnjaci su se drzali po strani. Ponavljam, rizik uvek postoji, ali mislim da svima postaje jasno kako stoji cost-benefit odnos.

Dr. med. Dr. rer. nat. (za one koji vole titule) Vladimir Pavlovic
Krugolina Borup Krugolina Borup 19:07 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Hvala, doktore, na informacijama i savetu.
Ako možete još samo da mi kažete: jeste potpisivali nešto kad ste se vakcinisali, i da li ćete za decu potpisivati?
I šta ste tačno potpisali, ako jeste?
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:12 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski: a strucnjaci su se drzali po strani.

Da pogodimo zasto se strucnjaci drze po strani.

"previse se dopustilo diskusija na temu vakcinacije" O vakcini nikada, NIKADA, nije mnogo diskusije. No comment.

Ne misli se na te "strašne" posledice kao što su bol u ruci i blaža malaksalost. A cost benfit analiza ne vredi pet para kad zakačiš nešto putem vakcije a ne zna se kad će se i kako pokazati.
ivana23 ivana23 19:22 07.11.2009

Re: Vakcinisite se



Ret Chief medical Officer for Finland condemns the Swine Flue issues and explores other related matters.
Kazezoze Kazezoze 19:44 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

doktore, kad si vec tu, mogao bi nam objasniti i o nezheljenim posledicama od vakcine, jer, koliko sam primetio, ljude to ovde najvishe interesuje. neshto o ciklonskoj oluji i tome slichno.
zatim, zashto se u razvijenim zapadnim zemljama veliki broj medicinskog osoblja ne zheli vakcinisati?
i na kraju, koja je vakcina bila u pitanju u tvom sluchaju, dal' obichna sezonska ili ova protiv svinjskog gripa koja josh nije potvrdjena kao sigurna?
Piromanski Piromanski 19:44 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Krugolina Borup
Hvala, doktore, na informacijama i savetu.
Ako možete još samo da mi kažete: jeste potpisivali nešto kad ste se vakcinisali, i da li ćete za decu potpisivati?
I šta ste tačno potpisali, ako jeste?

Da, potpisao sam da su mi naznaceni svi poznati rizici i da je na moja pitanja odgovoreno, te nemam nejasnoca.

O vakcini nikada, NIKADA, nije mnogo diskusije. No comment.


Zaboravljate da se bolest siri u realnom vremenu i da u jednom trenutku, kada epidemija dosegne vrhunac, vakcinisanje gubi svaki smisao. Stoga, dosta je vremena izgubljeno.

Ne misli se na te "strašne" posledice kao što su bol u ruci i blaža malaksalost. A cost benfit analiza ne vredi pet para kad zakačiš nešto putem vakcije a ne zna se kad će se i kako pokazati.


A na koje se komplikacije, izvinite, misli? Na osnovu kojih argumenata iznosite takve tvrdnje?

Sto se tice strucnjaka, bese jedan virolog iz Halea (Nemacka) koji je kada se grip pojavio tvrdio da nema sanse da se vakcina napravi na vreme. U septembru je tvrdio da je vakcina opasnija od same bolesti. Pre tri dana je rekao da ce i sam vakcinisati.
maca22 maca22 19:46 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski
Ne misli se na te "strašne" posledice kao što su bol u ruci i blaža malaksalost. A cost benfit analiza ne vredi pet para kad zakačiš nešto putem vakcije a ne zna se kad će se i kako pokazati.
A na koje se komplikacije, izvinite, misli? Na osnovu kojih argumenata iznosite takve tvrdnje?

Čovek Vas pita.
maca22 maca22 19:47 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

ivana23
Ret Chief medical Officer for Finland condemns the Swine Flue issues and explores other related matters.

Taman se primim da je nešto zanimljivo, onda na netu nađem da se ona druži sa vanzemaljcima.
Hansel Hansel 20:18 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Pa šta, verujem da su oni bolje društvo od mnogih eksponiranih "Zemaljaca"!

Evo dva komentara na vest u "Danasu":
Dusan Spasic | 04/11/2009 08:43

Nekoliko cinjenica o virusu H1N1 bez panicenja:
- godista starija od 1950. su imuna jer su roditelji preneli imunost zbog azijskog gripa 1918.
- najugrozenija su deca
- ne treba se ljubiti niti rukovati sto je tesko u Srbiji
- treba izbegavati prevoz i ici sto vise preske
- treba svaki sat prati ruke sapunom
- treba prati zube redovno 2 x dnevno
- treba se 1 x dnevno tusirati i prati kosu
- treba dnevno menjati donji ves
- sto vise se kretati na svezem vazduhu
- samo vakcina americkog Baxtera je ona prava a Novartis i GlaxoSmithKline prozivode vakcine koje moraju da se pomesaju sa pojacavacem koji ima neispitana nezeljena dejstva pa se smatra sirotinjskom. Nemacka vlada i vojska imaju Baxter!
- jos uvek umire 10 x vise ljudi od posledica sezonskog gripa u poredenju sa svinjskim
- nije istina da su umrle osobe bile zdrave nego su bile vec hronicno bolesne recimo od astme, na jetri itd.
- panika vrlo odgovara farmaceutskoj industriji a narocito proizvodacu virostatika Tamiflu Bayeru

Ognjen Petkovic | 04/11/2009 14:04

Vakcina koja ce se najverovatnije uvoziti ce biti Novartis-ova "Focetria" koja sadrzi 7,5mg virusnog antigena i adjuvans MF59,tkdj u obzir dolazi i "Humenza"francuskog proizvodjaca koja takodje sadrzi adjuvans AF03.Adjuvans sluzi da pojaca imuni odgovor ,ali ima i nezeljenih efekata.
Postoji Novartis-ova vakcina "Focetia" ali bez adjuvansa i sadrzi 15mg virusnog antigena.Pre potpisivanja odobrenja za primanje vakcine dobro procitajte tekst koji potpisujete ,a pre svega toga se informisite o adjuvansima MF59 i AF03.
Ne znam baš kakve ima veze ovo tuširanje i pranje kose (i donji veš), samo po sebi, a u vezi s gripom (spiranje virusa?), al' nema veze, to je standardna higijenska preporuka, ne može da škodi onima koji to već ne rade... Kopirao sam ovo zbog informacija (?) o vakcinama.

Piromanski Piromanski 20:20 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Kazezoze
doktore, kad si vec tu, mogao bi nam objasniti i o nezheljenim posledicama od vakcine, jer, koliko sam primetio, ljude to ovde najvishe interesuje. neshto o ciklonskoj oluji i tome slichno.
zatim, zashto se u razvijenim zapadnim zemljama veliki broj medicinskog osoblja ne zheli vakcinisati?
i na kraju, koja je vakcina bila u pitanju u tvom sluchaju, dal' obichna sezonska ili ova protiv svinjskog gripa koja josh nije potvrdjena kao sigurna?


Vakcinisan sam Pandemrixom. Vakcina za H1N1. Ako mislis na citokinsku oluju, ne vidim razlog da se tako nesto desi, izuzev onima koji su alergicni na jaja i perje, jer se vakcina gaji na pilecim embrionima, kao i svaka vakcina protiv gripa. Sto se tice "velikog broja medicinskog osoblja" koje se ne zeli vakcinisati, za razlog bi trebalo pitati njih. Koliko sam ja dosad shvatio, imaju slicne argumente kao bloger sa pseudonimom "KRALJMAJMUNA"
Nezeljena dejstva vakcine se mogu podeliti na rane i kasne, lokalne i sistemske, na one izazvane antigenom (mikrobni produkt koristen kao aktivni princip vakcine) i pomocnim supstancama: adjuvansom (pojacivac) i konzervansom.
Vakcina protiv gripa je mrtva, tako da evenutalno moze imati nezeljeno dejstvo slicno onom koje izaziva i sam virus (akutna poliradikuloneuropatija npr.). Ovo je unutrasnje svojstvo virusa, najverovatnije vezano za ukrstenu rekaciju imunog sistema. Ali, to je slucaj sa svakim virusom gripa. To bi bila recimo sistemska nezeljena reakcija. Lokalna je da vam se mesto uboda zagnoji.
Verovatno da najvise straha postoji od efekata pomocnih supstanci. Prvo, vakciona nije jedna i nije jedinstvena. Postoji americka, ruska i tri registrovane u EU. Kod one koja se najvise primenjuje u poslednje vreme, kolicina antigena je sa 100 smanjena na 25 miligrama, a da bi se imunogenost odrzala, pojacan je udeo adjuvansa, sto i daje nezeljena dejstva. Razlozi za ovo su brojni. Neki tvrde da je problem potreba da se napravi sto vise doza u sto krace vreme. Ima i drugacijih misljenja. Vazno je napomenuti da postoji i vakcina sa punom dozom antigena i manjim udelom pojacivaca. Dosta je skupa i dostupna uglavnom drzavnim organima i sluzbama.

Nemojte od mene traziti da vam u sitna crevca navodim sve moguce komplikacije vakcinacije, to prevazilazi potrebe ove diskusije i ne sluzi nicemu. Verujte mi da ste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.
arianna arianna 20:34 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski
Verujte mid aste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.

Verujemo. Zato i imamo skoro najvišu stopu pojave cancera i kongenitalnih malformacija u Evropi
takamatsu takamatsu 20:35 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Sto se tice "velikog broja medicinskog osoblja" koje se ne zeli vakcinisati, za razlog bi trebalo pitati njih.


Usmeno im je rečeno da se vakcinišu vakcinom od sezonskog gripa, ako baš neko želi odgovor. Prekjuče, lokalni dom zdravlja, koji pokriva bar 20.000 stanovnika.
pointofview_gun pointofview_gun 20:35 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Verujte mid aste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.


E sad mi je bas lakse. Posto sam i pre prezivela bez obzira na rizike, da se i sada nadam da cu imati srece?
Kazezoze Kazezoze 20:38 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

reakcija pravog prirodnog leka:

Kazezoze Kazezoze 20:48 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Ako mislis na citokinsku oluju, ne vidim razlog da se tako nesto desi, izuzev onima koji su alergicni na jaja i perje, jer se vakcina gaji na pilecim embrionima, kao i svaka vakcina protiv gripa

da mislio sam na citokinsku oluju.
naime, secam se da sam jednom prochitao u politikinom zabavniku neshto o tome, kako je, ustvari, ta citokinska oluja bila uzrok onolikom broju mrtvih u takozvanoj shpanskoj groznici...evo nadjoh preko googl kesha taj chlanak: oluja u plucima.
takamatsu takamatsu 20:53 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Da pogodimo zasto se strucnjaci drze po strani.


Zato što je Tomica poznat kao vrlo, vrlo osvetoljubiv čovek. A verujte da ima načina da se reši nepodobnih epidemiologa...
ivana23 ivana23 20:53 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski

Sta ako se desi da u toku narednih meseci virus mutira?

Da li bi to znacilo da je potrebno napraviti novu vakcinu i sprovesti ponovno vakcinisanje populacije?
Piromanski Piromanski 20:54 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Kazezoze
Ako mislis na citokinsku oluju, ne vidim razlog da se tako nesto desi, izuzev onima koji su alergicni na jaja i perje, jer se vakcina gaji na pilecim embrionima, kao i svaka vakcina protiv gripa

da mislio sam na citokinsku oluju.
naime, secam se da sam jednom prochitao u politikinom zabavniku neshto o tome, kako je, ustvari, ta citokinska oluja bila uzrok onolikom broju mrtvih u takozvanoj shpanskoj groznici...evo nadjoh preko googl kesha taj chlanak: oluja u plucima.


Mda, ali kakve to veze ima sa vakcinacijom?
Piromanski Piromanski 20:55 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

arianna
Piromanski
Verujte mid aste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.

Verujemo. Zato i imamo skoro najvišu stopu pojave cancera i kongenitalnih malformacija u Evropi


Mislim da te stvari bas i nisu povezane.
arianna arianna 21:00 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski
Verujte mid aste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.
Verujemo. Zato i imamo skoro najvišu stopu pojave cancera i kongenitalnih malformacija u Evropi

Mislim da te stvari bas i nisu povezane.


Mislim da biste trebali da prelistate Medicinsku genetiku, ako Vam je pri ruci
Piromanski Piromanski 21:03 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

arianna
Piromanski
Verujte mid aste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete.
Verujemo. Zato i imamo skoro najvišu stopu pojave cancera i kongenitalnih malformacija u Evropi

Mislim da te stvari bas i nisu povezane.


Mislim da biste trebali da prelistate Medicinsku genetiku, ako Vam je pri ruci


Moze referenca?
4krofnica 4krofnica 21:08 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Da li bi to znacilo da je potrebno napraviti novu vakcinu i sprovesti ponovno vakcinisanje populacije

verujem da da. i vakcinacijom se ne izbegava virus vec se izbegava tezi oblik virusa, znaci vakcinisan ili ne, nas imuni sistem mora da odradi svoje.
arianna arianna 21:13 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski

Moze referenca?

Medicinska genetika Dr sci. med Mioljub Kičić i Dr sci. med. Branka Krajinčanić-za početak

ivana23 ivana23 21:13 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

4krofnica
Da li bi to znacilo da je potrebno napraviti novu vakcinu i sprovesti ponovno vakcinisanje populacije
verujem da da. i vakcinacijom se ne izbegava virus vec se izbegava tezi oblik virusa, znaci vakcinisan ili ne, nas imuni sistem mora da odradi svoje.

Moje pitanje (gore) promace doktoru...
Hansel Hansel 21:23 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Ja nisam dr, ali možemo da pokušamo da razmišljamo...

Ne može vakcinacijom da se izbegne teži oblik virusa, može eventualno da se izbegne teži oblik bolesti, pod pretpostavkom da imunizacija vakcinom nije bila potpuna. Imunitet na neki konkretan antigen valjda ili postoji ili ne postoji, jedino od kondicije, stanja imunog sistema u trenutku infekcije zavisi koliko ćemon brzo i koliko intenzivno da reaguje na realnu infekciju, a ako u svojoj memoriji već ima odgovarajuće antitelo, to će taj odgovor biti brži i adekvatan.

Druga varijanta koja je možda moguća: ako je vakcina data za ejdan tip virusa, a ovaj u međuvremenu mutira, logično je očekivati da ako ta mutacija nije prevelika, da će imunom sitemu pomoći da smanji "prazan hod" uu stvaranju novih antitela. A bitno je i gde se desila mutacija - da li u omotaču virusa (što se kod gripa dešava vrlo brzo) ili na nekom drugom nivou (u smislu šta radi u organizmu)...

Nagalašavam da su ovo samo spekulacije na osnovu nekakvog znanja i logike. Neka ispravi ako treba ko zna.

Piromanski Piromanski 21:23 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

arianna
Piromanski

Moze referenca?

Medicinska genetika Dr sci. med Mioljub Kičić i Dr sci. med. Branka Krajinčanić



Ne znam tu knjigu, zaista. Bilo bi lepo da, ako ste u mogucnosti, citirate deo koji se odnosi na kancerogena i teratogena dejstva vakcina. Ja za njih ne znam, ako izuzmemo eventualno dejstvo zivih vakcina na plod u slucaju vakcinacije trudnica, sto ipak ne verujem da je radjeno.
Kazezoze Kazezoze 21:24 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski
Kazezoze
Ako mislis na citokinsku oluju, ne vidim razlog da se tako nesto desi, izuzev onima koji su alergicni na jaja i perje, jer se vakcina gaji na pilecim embrionima, kao i svaka vakcina protiv gripa

da mislio sam na citokinsku oluju.
naime, secam se da sam jednom prochitao u politikinom zabavniku neshto o tome, kako je, ustvari, ta citokinska oluja bila uzrok onolikom broju mrtvih u takozvanoj shpanskoj groznici...evo nadjoh preko googl kesha taj chlanak: oluja u plucima.


Mda, ali kakve to veze ima sa vakcinacijom?

pa ima veze, poshto se na netu shiri vest da baxterove vakcine sadrzhe zhiv virus, a poznato je da su baxterove laboratorije i u ukrajini gde je upravo zabiljezhen veliki broj mrtvih. svi simptomi upucuju na citokinsku oluju...
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 21:31 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

"Piromanski: Nemojte od mene traziti da vam u sitna crevca navodim sve moguce komplikacije vakcinacije, to prevazilazi potrebe ove diskusije i ne sluzi nicemu. Verujte mi da ste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari, pa ste, hvala bogu zivi i zdravi i jos blogujete"
Nemojte ni od mene tražiti. A od onih koji nisu živi može se napraviti veeeelika Blogosfera na nebsima. Vakcine su odradile mnogo dobroga ali i mnogo lošeg. Deca i dalje dobijaju u vrlo ranim danima vakcine koje su se davale onomad kad nije bilo higijene i hrane ni blizu dovoljno. Sada se o vakcinama koje se daju u ranioj bebećoj fazi piše kao o prilično štetnim.

"Piromanski: Sto se tice strucnjaka, bese jedan virolog iz Halea (Nemacka) koji je kada se grip pojavio tvrdio da nema sanse da se vakcina napravi na vreme. U septembru je tvrdio da je vakcina opasnija od same bolesti. Pre tri dana je rekao da ce i sam vakcinisati." Ima jedan i kod mene koji je video vanzemaljce.
A da je Tomica osvetoljbiv- jeste. Kao i mnogi drugi funkcioneri i autoriteti, i kod nas i u WHO, i među svim političarima je većina osvetoljubiva.

Hansel je gore postavio vrlo zanimljive komentare a ja ovde izdvajam dve rečenice koje su pominjali danas i dvojica doktora kod Mire Adanje Polak:
- jos uvek umire 10 x vise ljudi od posledica sezonskog gripa u poredenju sa svinjskim;
- nije istina da su umrle osobe bile zdrave nego su bile vec hronicno bolesne recimo od astme, na jetri itd.

Ja ne mogu nikome da savetujem da se ne vakciniše. Prvo što nisam lekar (mada sam od nekoliko prijatelja lekara čuo upravo to, nemojte ako ne spadate u neke posebne grupe). A drugi razlog je što je sada nastala "euforija" i sad je vrlo nezgodno da se boriš protiv bujice. Mnogo je bezbednije ići u gomili u istom smeru. Sad će da proglase epidemiju iako nisam video po školama da je bilo strašno odsustvo. Bivalo je par dana a onda se sve "podgrejalo" preko medija i epidemiologa i sad se ne idu školu masovno, pa mali raspust, pa će da se produži, uskoro neće mirati ni na posao da se ide.
Samo da naglasim da taj izraz koji je Piromanski upotrebio sve moguce komplikacije vakcinacije nije bez razloga. A lekari neka rade svoj posao, a blogeri, majke, ljudi neka upotrebe mozak i neka pitaju što više lekara. Nešto će se zaključiti. Najteže je majkam sa malom decom. Lakše im je da poslušaju i vakcinišu decu, mirnije će da spavaju. Možda.

Piromanski Piromanski 21:32 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Kazezoze
Piromanski
Kazezoze
Ako mislis na citokinsku oluju, ne vidim razlog da se tako nesto desi, izuzev onima koji su alergicni na jaja i perje, jer se vakcina gaji na pilecim embrionima, kao i svaka vakcina protiv gripa

da mislio sam na citokinsku oluju.
naime, secam se da sam jednom prochitao u politikinom zabavniku neshto o tome, kako je, ustvari, ta citokinska oluja bila uzrok onolikom broju mrtvih u takozvanoj shpanskoj groznici...evo nadjoh preko googl kesha taj chlanak: oluja u plucima.


Mda, ali kakve to veze ima sa vakcinacijom?

pa ima veze, poshto se na netu shiri vest da baxterove vakcine sadrzhe zhiv virus, a poznato je da su baxterove laboratorije i u ukrajini gde je upravo zabiljezhen veliki broj mrtvih. svi simptomi upucuju na citokinsku oluju...


ladyhawk ladyhawk 21:45 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

ivana23
Ret Chief medical Officer for Finland condemns the Swine Flue issues and explores other related matters.

I ja juce ujutru dobih od prijatelja mejl s linkom za ovaj intervju. Odmah sam ga brze-bolje prosledila, okacila i na Facebook, a onda uzela malo da guglam i gle cuda, na Wikipediji kazu za doticnu da je bila neki sitan faktor u laponskoj oblasti u Finskoj, a onda je jos davne 1986.(mislim) imala saobracajku i od tada ne moze da obavlja svoj posao, ma sta to znacilo. I kaze se da je strucnjak za NLO (UFO), ugradjivanje cipova za pracenje bebama itd. Vrlo, vrlo paranoicno. E, sad, ako cemo o teorijama zavere, na istom sajtu stoji i da je poslednja izmena uneta 28.10. 2009. Mozda je neko samo hteo da je diskredituje. A mozda... i tako u krug.
arianna arianna 21:51 07.11.2009

Re:

Piromanski

Medicinska genetika Dr sci. med Mioljub Kičić i Dr sci. med. Branka Krajinčanić
Ne znam tu knjigu, zaista. Bilo bi lepo da, ako ste u mogucnosti, citirate deo koji se odnosi na kancerogena i teratogena dejstva vakcina. Ja za njih ne znam, ako izuzmemo eventualno dejstvo zivih vakcina na plod u slucaju vakcinacije trudnica, sto ipak ne verujem da je radjeno.


U pomenutoj knjizi postoji deo o hemijskim i biološkim mutagenim agensima. Preobimni su i prevazilaze ovu diskusiju.
Kazezoze Kazezoze 21:58 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Piromanski

mozhda si u pravu, ali ako sebi prevedem rech piromanski - dobijem lozhach, a to mi govori da josh vishe istrazhim sve mogucnosti pre nego poslusham nekog ko mozhe da te nalozhi na neshto:)))
Piromanski Piromanski 22:15 07.11.2009

Re: Vakcinisite se

Kazezoze
Piromanski

mozhda si u pravu, ali ako sebi prevedem rech piromanski - dobijem lozhach, a to mi govori da josh vishe istrazhim sve mogucnosti pre nego poslusham nekog ko mozhe da te nalozhi na neshto:)))




Edit: Rec je o prezimenu.
Piromanski Piromanski 22:18 07.11.2009

Re: Re:

U pomenutoj knjizi postoji deo o hemijskim i biološkim mutagenim agensima. Preobimni su i prevazilaze ovu diskusiju.


Eh, opsta mesta...Ipak, ne verujem da su u rahmetli Jugoslaviji koristili aromaticna jedinjenja za adjuvanse niti zive vakcine sa transformisucim virusima.
arianna arianna 22:28 07.11.2009

Re: Re:

Piromanski

Eh, opsta mesta...Ipak, ne verujem da su u rahmetli Jugoslaviji koristili aromaticna jedinjenja za adjuvanse niti zive vakcine sa transformisucim virusima.

eh....
baš aromatična jedinjenja za adjuvanse, ni vakcine sa transformišućim virusima nije bilo ali ....
Piromanski
Verujte mi da ste kao gradjani SFRJ primali i mnogo gore stvari,

ovde ću da se složim sa Vama
takamatsu takamatsu 00:55 08.11.2009

Re: Re:

U pomenutoj knjizi postoji deo o hemijskim i biološkim mutagenim agensima. Preobimni su i prevazilaze ovu diskusiju.


Ako smem da dodam nešto: Cohort studies, str. 131. Risk assesment str. 158. Identifyng the roles of genetic and environmental factors etc. str. 219. Gordis: Epidemiology, 4-th ed, 2008. (Elsevier).
maca22 maca22 00:56 08.11.2009

Re: Re:

arianna
U pomenutoj knjizi postoji deo o hemijskim i biološkim mutagenim agensima. Preobimni su i prevazilaze ovu diskusiju.

Alo vas dvoje! Čim postane zanimljivo, vama prevazilazi obime ove diskusije (koja se bavi čime drugim no ovim?)
De Selby De Selby 03:08 09.11.2009

Re: Vakcinisite se

E sad mi je bas lakse. Posto sam i pre prezivela bez obzira na rizike, da se i sada nadam da cu imati srece?

Druga opcija je da se nadas da se neces zaraziti gripom, ili ako se bas zarazis onda neces dobiti tezi oblik bolesti.

Na tebi je da izaberes koja opcija ti je manje rizicna.
lucidalina lucidalina 15:28 09.11.2009

Re: Vakcinisite se

nemam nikakvih problema. Moju supruga se vakcinisala istog dana i zalila se jedino na blazu malaksalost.


koliko sam ja shvatila, ovde se ne priča o akutnim neželjenim efektima, nego o bolestima koje se mogu javiti kasnije. o neurološkim, autoimunim bolestima. ispravite me ako grešim.
mannitou.jr mannitou.jr 20:15 07.11.2009

The Cassandra Crossing (1976)

Hansel Hansel 21:53 07.11.2009

Još na ovu temu

Bila je diskusija na blogu Ko o čemu, Spira o vakcinama, pa ako nekoga zanima, a propustio je...
Spiridon Spiridon 23:08 07.11.2009

Re: Još na ovu temu

Bila je diskusija na blogu Ko o čemu, Spira o vakcinama, pa ako nekoga zanima, a propustio je...


Mislim da posle ovoga sto je napisao Piromanski vise nista ne treba dodati:

Izuzev aktivnog dela vakcine, nijedan njen sastojak nije nov. Sta vise, svi adjuvansi (pojacivaci) se koriste vise od deset godina unazad. Nije tacno da je ovaj grip kao ostali. I to iz razloga sto slicne pandemije ovim serotipom nije bilo skoro pedeset godina, te ne postoji razvijen populacioni imunitet. Stoga se novi grip ovako brzo siri. Iako tok bolesti u vecini slucajeva ide po slici, tzv. sezonskog gripa, zbog prolaza kroz veci broj neotpornih domacina, virus povecava virulenciju, odnosno postaje sve zarazniji. Moj savet, vakcinisite se. Cak i ako u osam od deset slucajeva ne proradi, to znaci osam otpornih pojedinaca koji ce znacajno usporiti, pa i zaustaviti sirenje epidemije. Samim tim su i ono dvoje u povoljnijoj situaciji.
Nezeljene reakcije i sporedna dejstva postoje kod svake intervencije, ukljucujuci i vakcinisanje. Ali nema razloga za preterani strah. Ja sam se vakcinisao pre dva dana i pored bola u misicu gde je vakcina data, nemam nikakvih problema. Moju supruga se vakcinisala istog dana i zalila se jedino na blazu malaksalost. Decu cemo takodje vakcinisati (blizanci stari devetnaest meseci) vec u ponedeljak.
Nazalost, jako se puno polemisalo, previse se dopustilo diskusija na temu vakcinacije, a strucnjaci su se drzali po strani. Ponavljam, rizik uvek postoji, ali mislim da svima postaje jasno kako stoji cost-benefit odnos.

Dr. med. Dr. rer. nat. (za one koji vole titule) Vladimir Pavlovic


Moja supruga i ja cemo se sigurno vakcinisati, a takodje cemo vakcinisati i klince (protiv sezonskog gripa smo se vec vakcinisali).

Pokusacu da pronadjem vakcinu bez adjuvansa za decu.To ce biti "My personal effort".

Na Piromanskog sam ljut sto ne napisa i kod mene nesto slicno ovome =]




Hansel Hansel 23:51 07.11.2009

Re: Još na ovu temu

Spiro, ja sam uvek za to, kada je god moguće, da svako zaključi sâm o nečemu, uz uslov da imq dovoljno inforamcija. Mišljenje Piromanskog deluje mi argumentovano, ali činjenica da se nešto koristi 10 godina nije neki argument sam po sebi (u Americi postoji veliki pokret roditelja autističen dece koji tvrde da je toj bolesti doprinela neka vakcina, mislim MMR; oni tvrde da naučni dokazi postoje). Pa, šta ako se polemiše? Možda je to baš i dobro, jer će nadležni (možda) kupiti bolju vakcinu (mada sumnjam da će im biti dostupna). Ali, zaista, zašto su se stručnjaci držali po strani i zašto nisu javno odgovorili na sva ova pitanja?
Piromanski Piromanski 23:57 07.11.2009

Re: Još na ovu temu

Spiridon
Bila je diskusija na blogu Ko o čemu, Spira o vakcinama, pa ako nekoga zanima, a propustio je...


Mislim da posle ovoga sto je napisao Piromanski vise nista ne treba dodati:

Izuzev aktivnog dela vakcine, nijedan njen sastojak nije nov. Sta vise, svi adjuvansi (pojacivaci) se koriste vise od deset godina unazad. Nije tacno da je ovaj grip kao ostali. I to iz razloga sto slicne pandemije ovim serotipom nije bilo skoro pedeset godina, te ne postoji razvijen populacioni imunitet. Stoga se novi grip ovako brzo siri. Iako tok bolesti u vecini slucajeva ide po slici, tzv. sezonskog gripa, zbog prolaza kroz veci broj neotpornih domacina, virus povecava virulenciju, odnosno postaje sve zarazniji. Moj savet, vakcinisite se. Cak i ako u osam od deset slucajeva ne proradi, to znaci osam otpornih pojedinaca koji ce znacajno usporiti, pa i zaustaviti sirenje epidemije. Samim tim su i ono dvoje u povoljnijoj situaciji.
Nezeljene reakcije i sporedna dejstva postoje kod svake intervencije, ukljucujuci i vakcinisanje. Ali nema razloga za preterani strah. Ja sam se vakcinisao pre dva dana i pored bola u misicu gde je vakcina data, nemam nikakvih problema. Moju supruga se vakcinisala istog dana i zalila se jedino na blazu malaksalost. Decu cemo takodje vakcinisati (blizanci stari devetnaest meseci) vec u ponedeljak.
Nazalost, jako se puno polemisalo, previse se dopustilo diskusija na temu vakcinacije, a strucnjaci su se drzali po strani. Ponavljam, rizik uvek postoji, ali mislim da svima postaje jasno kako stoji cost-benefit odnos.

Dr. med. Dr. rer. nat. (za one koji vole titule) Vladimir Pavlovic


Moja supruga i ja cemo se sigurno vakcinisati, a takodje cemo vakcinisati i klince (protiv sezonskog gripa smo se vec vakcinisali).

Pokusacu da pronadjem vakcinu bez adjuvansa za decu.To ce biti "My personal effort".

Na Piromanskog sam ljut sto ne napisa i kod mene nesto slicno ovome =]





Spiro, htedoh, ali bese radni dan. Neima se vremena...
Spiridon Spiridon 00:23 08.11.2009

Re: Još na ovu temu

Spiro, htedoh, ali bese radni dan. Neima se vremena...


zato ja ima nesto za tebe. Nadji neku udobnu fotelju =]


link
maca22 maca22 02:07 08.11.2009

Re: Još na ovu temu

http://www.infowars.com/spanish-doctor-reveals-important-information-about-swine-flu/

Sjajan link! Da li ima neko koga ne bi mrzelo da čeprka po navodima ovde žene?
takamatsu takamatsu 10:18 08.11.2009

Re: Još na ovu temu

Da li ima neko koga ne bi mrzelo da čeprka po navodima ovde žene?


Maco, mene ne mrzi, ali nemam vremena; trebalo bi da odem na fakultet da mogu da se ulogujem u medline i/ili hinari bazu podataka da vam nađem validne reference. Ako vam nešto znači moja reč, žena je poznata u (uskim) stručnim krugovima doktora javnog zdravlja, i verujte da zna vrlo precizno o čemu govori.
maca22 maca22 13:25 08.11.2009

Re: Još na ovu temu

Hvala takamatsu. I meni deluje ili barem zvuči pouzdano kada priča.
maricacarica maricacarica 21:45 08.11.2009

Re: Još na ovu temu

Spiridon
Bila je diskusija na blogu Ko o čemu, Spira o vakcinama, pa ako nekoga zanima, a propustio je...Mislim da posle ovoga sto je napisao Piromanski vise nista ne treba dodati:
Izuzev aktivnog dela vakcine, nijedan njen sastojak nije nov. Sta vise, svi adjuvansi (pojacivaci) se koriste vise od deset godina unazad. Nije tacno da je ovaj grip kao ostali. I to iz razloga sto slicne pandemije ovim serotipom nije bilo skoro pedeset godina, te ne postoji razvijen populacioni imunitet. Stoga se novi grip ovako brzo siri. Iako tok bolesti u vecini slucajeva ide po slici, tzv. sezonskog gripa, zbog prolaza kroz veci broj neotpornih domacina, virus povecava virulenciju, odnosno postaje sve zarazniji. Moj savet, vakcinisite se. Cak i ako u osam od deset slucajeva ne proradi, to znaci osam otpornih pojedinaca koji ce znacajno usporiti, pa i zaustaviti sirenje epidemije. Samim tim su i ono dvoje u povoljnijoj situaciji.Nezeljene reakcije i sporedna dejstva postoje kod svake intervencije, ukljucujuci i vakcinisanje. Ali nema razloga za preterani strah. Ja sam se vakcinisao pre dva dana i pored bola u misicu gde je vakcina data, nemam nikakvih problema. Moju supruga se vakcinisala istog dana i zalila se jedino na blazu malaksalost. Decu cemo takodje vakcinisati (blizanci stari devetnaest meseci) vec u ponedeljak.Nazalost, jako se puno polemisalo, previse se dopustilo diskusija na temu vakcinacije, a strucnjaci su se drzali po strani. Ponavljam, rizik uvek postoji, ali mislim da svima postaje jasno kako stoji cost-benefit odnos.Dr. med. Dr. rer. nat. (za one koji vole titule) Vladimir PavlovicMoja supruga i ja cemo se sigurno vakcinisati, a takodje cemo vakcinisati i klince (protiv sezonskog gripa smo se vec vakcinisali).Pokusacu da pronadjem vakcinu bez adjuvansa za decu.To ce biti "My personal effort".Na Piromanskog sam ljut sto ne napisa i kod mene nesto slicno ovome =]

Pa pošto to nije napisala kraljica majka, nego se samo ja, kukavna, pozvala na taj blog, svaka čast i autorki i moderatoru koji je taj moj komentar obrisao
maca22 maca22 14:53 09.11.2009

Re: Još na ovu temu

maca22
http://www.infowars.com/spanish-doctor-reveals-important-information-about-swine-flu/

Sjajan link! Da li ima neko koga ne bi mrzelo da čeprka po navodima ovde žene?

Meni nešto nije jasno u njenoj priči. Po tome što ona priča (a mi ne proveravamo, mada daje izvore) neko je možda namerno hteo da freekombinuje dva virusa u vakcinama za Čehe i Slovence.
Ako je to posledica zavere zlih čika, zar nije čudno da to rade u sopstvenom dvorištu u sred Evrope? Pa da se i sami razbole. Zar ne bi bilo razumenije da te zle čike rade to negde, tamo daleko, na udaljenim kontinentima, gde ioanko ima puno stanovnista.
ivana23 ivana23 22:18 07.11.2009

?

Tekst VOA od 18.3.2009.

Sezona gripa u severnoj hemisferi dostiže vrhunac u februaru i martu. Više nego ikada, lekari su zabrinuti da glavni lek, koji se koristi protiv te potencijalno smrtonosne bolesti, postaje sve manje efikasan.

Tamiflu gubi na efikasnosti. Lekari u severnoj hemisferi izveštavaju da virusi gripa postaju sve otporniji na ono što je nekada bila najbolja terapija.

„Ove godine, otpornosti je veoma visoka“, kaže doktorka Ališa Fraj, koja proučava viruse gripa u američkim Centrima za kontrolu bolesti, U poslednjih nekoliko godina, istraživači su uočili promene u načinu na koji jedna vrsta virusa postaje otporna na osiltamivir, što je opšti naziv za lek Tamiflu.

Prošle godine, oko 12 odsto virusa Influenca A H1N1 bilo je otporno na osiltamivir, dok je ove godine, kako izgleda, 98 odsto, znači skoro 100 odsto, tih virusa otporno na osiltamivir,“ kaže doktorka Fraj.


GLAS AMERIKE


*Znaci, prosle zime virus pod oznakom A H1N1 je bio obican virus sezonskog gripa?!
Sta se desilo u medjuvremenu?
Hansel Hansel 22:32 07.11.2009

Re: ?

Ma, nije , "samo" su pogrešili... ili su mislili na prethodni udar, (početak pandemije) kad je A1N1 krenuo...
ivana23 ivana23 22:47 07.11.2009

Re: ?

Hansel
Ma, nije , "samo" su pogrešili... ili su mislili na prethodni udar, (početak pandemije) kad je A1N1 krenuo...

Vidis datum, mart ove godine, a onda doktorka Fraj kaze: ' Prošle godine (sto znaci 2008.), oko 12 odsto virusa Influenca A H1N1 bilo je otporno na osiltamivir, dok je ove godine, kako izgleda, 98 odsto, znači skoro 100 odsto, tih virusa otporno na osiltamivir.' Znaci bio je prisutan (kao sezonski, pod istom sifrom) jos 2008.

Meksicki (svinjski) grip se prvi put spominje aprila ove godine - cudna koicidencija
Hansel Hansel 22:58 07.11.2009

Re: ?

Ivana, ovo je prevod, a moguća je i greška u transkripciji - treba li da ti navodim šta su novinari umeli da zakuvaju nepoznavanjem, nepažnjom, u brzini... bar naši...

Ovaj grip se pominje tek početkom ove godine, s meksičkom epidemijom, a naziv A H1N1 ustanovljen je tek u aprilu-maju, mislim, i odnosi se samo na taj koji se pojavio ove godine.

Druga je stvar što se pretpostavlja da su varijante H1N1 bile u cirkulaciji i ranije (zna se da je tog tipa bila španska goroznica 1918, sporadična epidemija 1976, a neki pominju čak i osamdesete, Rusiju...). ovo je tako oskudna vest da se iz nje ne može ništa pouzdano zaključiti! Osim ako virus nije bio u cirkulaciji i prošle godine, a niko nam to do sada nije rekao!?

EDIT: Izvini, samo da još nešto pogledam, nemoj da odgovoraša dok ne obrišem EDIT!

EDIT2: Namerno ostavljam sve što sam napisao - jeste, prevideo sam datum, zbog toga što je u strašnoj protivrečnosti sa svim onim što je saopštavanao - TADA A (H1N1) nije ni pšostojao! Bar ne zvanično.

Evo podsećanja iz naše Wikipedije i jednog dokumenta - ako enkoga mrzi da otvara PDF, evo šta piše:
ZAVOD ZA JAVNO ZDRAVLJE UŽICE
dr Veselina Marinkovica 4, 31000 Užice
 (031) 563-150, faks: (031) 563-147
e-mail: zzzzu@eunet.rs
Datum: 28.04.2009.

INFORMACIJA ZA JAVNOST
Na osnovu podataka koje su saopštili SZO, CDC, kao i vladini organi SAD, Meksika
i Kanade potvrdeno je da se u ovim državama pojavio novi, do sada neevidentirani tip virusa
A H1N1 nazvan još i svinjskim gripom. Verovatno se radi o resortiranom virusu iz
kombinacije humanog, pticjeg i svinjskog virusa.

Prema do sada raspoloživim informacijama, u Meksiku, Sjedinjenim Americkim
državama i Kanadi je potvrdeno više slucajeva infekcije novim sojem virusa. Od preko 1600
sumnjiivih, više od 400 je hospitalizovano, a više od 100 osoba je umrlo.
Laboratorijski je u jednom broju slucajeva (12) potvrdena genetska identicnost virusa
iz Meksika i Kalifornije (AH1N1). Evidentirani su oboleli sa sumnjom na svinjski grip, zbog
predhodnog boravka u Meksiku – Novi Zeland (10 studenata), Francuska (po jedan u Bordou
i Marseju), Velika Britanija (2 u Škotskoj), Španija i Izrael.

Prema raspoloživim informacijama letalitet je 6%. Prema podacima koji su
objaveljeni, virus je osjetljiv na oseltamivir i zanamivir.

Na osnovu svih ovih podataka epidemiološka situacija zbog pojave novog virusa
svinjskog gripa prenosivog medu ljudima može se definisati kao PRETECA.
ivana23 ivana23 23:42 07.11.2009

Re: ?

Ne znam Hansel, kada sam to procitala bilo mi je cudno da se spomije bas A H1N1 u vidu sezonskog gripa 2008. i pocetkom ove godine. Vest je kao sto vidis objavio Glas Amerike na svom sajtu.
To sto sam linkovala gore, linkovala sam i ovde, jos 30. aprila.

Inace, svinjski grip je bio aktuelan i 1976.g. ali je posle skandala sa vakcinom, 'netragom nestao':



Pogledaj i pt 2!

Za ove snimke sam saznala iz emisije na HRT-u - Otvoreno, Kulminacija svinjske gripe, 2.11.2009.
Hansel Hansel 00:12 08.11.2009

Re: ?

Da, znam, i ja sam na HRT-u gledao BBC-jev dokumentarac o GBS-u ako posledici vakcinacije 1976...

A pazi sada ovo:

Našao sam original članka koji pominješ - sve je isto!

Flu Viruses Becoming More Resistant To Key Medication

A onda nađem i članak godinu dana stariji, na istu temu: Europe reports further increase in Tamiflu resistance
Feb 7, 2008 (CIDRAP News) – European health officials today reported signs of an increasing rate of resistance to oseltamivir (Tamiflu) in Europe's predominant subtype of influenza virus, but they cautioned that the rate seen in isolates tested so far may not reflect the real situation.

The European Centre for Disease Prevention and Control (ECDC) reported that 20% (151 of 755) of influenza A/H1N1 isolates tested so far had a mutation linked with resistance. That compares with 14% (59 of 437 isolates) reported a week ago.
Na ovom sajtu postoji odeljak Novel H1N1 (Swine) Flu. Pa ti sad budi pametan! Jednio mi je logično,u svetlu svega ovoga, da je H1N1 bio prisutan i ranije, da je u međuvremenu došlo do "prepakivanja", što kaže Zabavnik, da je taj virus dobio novi genski paket... OK, ali zašto su ga nazvali isto kao onaj prethodni?!?

Stvarno čudno, bilo bi lepo da neki epidemiolog ljubazno objasni ovu konfuziju. Hvala ti na strpljenju, obično se ne zatrčim, ali izgleda da sam se zasitio ovog gripoznog razglabanja!
ivana23 ivana23 00:52 08.11.2009

Re: ?

Hansel

Imas pravo, bas smo zasiceni svim tim informacijama...
Jos cemo postati i hipohondri, cujem da zdravi ljudi prave guzvu na Infektivnoj.

Bojim se da odgovor/objasnjenje necemo dobiti. Pozdrav.
ivana23 ivana23 01:31 08.11.2009

Re: ?

Moram jos ovo da prenesem:

Poslanica Marina Raguš, koja je u noći između četvrtka i petka primljena u bolnicu sa simptomima svinjskog gripa, kaže za Press da se oseća bolje, da je njena dijagnoza akutna viroza, ali da zbog „nedostatka reagenasa još nije utvrđeno da li je u pitanju novi grip". Ona kaže da nije sigurna kada će dobiti informaciju o tome od koje vrste gripa boluje, ističući da joj je na klinici rečeno da se „više ne insistira na uzrokovanju, jer se svako ko dođe leči kao da je oboleo od novog gripa".

- Moram da kažem da su radili u izuzetno teškim uslovima jer je dosta ljudi tražilo intervenciju. Nisam ostala na klinici, već sam otišla na kućno lečenje. Ne leče me „tamifluom" jer mi je lekar prepisao penicilin. Svoju virozu lečim kao i svaki drugi grip. Stanje mi se, hvala bogu, poboljšava.


svinjski grip istorijat i sadasnjost

svijski grip postoji odavno, ali su slucajevi njegovog prenosa na ljude ranije bili sporadicni i uglavnom vezani za osobe koje rade sa svinjama (u bukvalnom smislu )

indeks slucaj ove godine je bio 6o godisnji decak iz severnog meksika. virus ovog svinjskog gripa se ukrstio genetski sa virusom sezonskog gripa (influenza A), a kasnije (od septembra) sa virusom pticijeg gripa. novi soj se zove H1N1 variant

inace. to da je neko umro od svinjskog gripa se ne moze utvrditi obdukcijom, vec samo klinickom slikom. tokom obdukcije se dobija uvid u patoloske, eventualno histopatoloske promene koje su do smrti dovele (npr upala pluca, najcesce u slucaju ovog gripa). virus H1N1 se dokazuje metodom PCR. kapaciteti laboratorija za pcr nisu dovoljno veliki da bi se svi oboleli testirali. u pocetku epidemije, dok je broj obolelih bio manji ispitivanja su pokazala da je 95-98 % slucajeva gripa ove sezone uzrokovano H1N1

dokaz da se radi o H1N1 za obolelog nema nikakav poseban klinicki znacaj, zato sto je lecenje simptomatsko. oboleli do sada su uglavnom umirali od upale pluca, najcesce prouzrokovane sekundarnom bakterijskom infekcijom koja zahteva lecenje antibioticima i u zavisnosti od disajne funkcije obolelog - kiseonikom ili putem maske ili u najtezim slucajevima respiratora

u uk se svi oboleli ne primaju u bolnicu. postoji jasan protokol sta se radi ako neko ima sumnju da je u pitanju svinjski grip. leci se simptomatski i sedi kod svoje kuce. samo oni koji imaju prepostojeca oboljenja ili komplikovanu klinicku sliku dolaze u bolnicu. to je zato sto to nije neophodno za sve i zato sto kapaciteti bolnica nisu dovolnji da bi se svi oboleli u njima lecili. takodje, vrlo je opsano kad se ovaj virus nadje medju pacijentima u bolnici, sa vec oslabljenim imunitetom. zato se sumnjivi na grip koji se primaju u bolnicu drze striktno izolovani, u posebnim prostorijama. zaposleni koji dolaze u kontakt sa njima moraju da nose maske, rukavice i plasticne kecelje. svako ko dolazi u kontak sa obolelima u bolnici mora da se testira za odgovarajucu masku. moj nos je npr bio problematican pa su detektovali da vazduh curi sa strane i propisali da ja moram da nosim neko svemirsko cudo od kacige u takvim prilikama.

po lokalnoj statistici, u bolnici gde ja radim (264 kreveta, prosecan prijem 20 pacijenata dnevno) do sada je potvrdjeno 6 slucjeva H1N1. napominjem, nisu svi sumnjivi pcr testirani. u intenzivnoj nezi (zbog respiratora) je zavrsilo 3je, jedna trudnica i jedna zena od 56 godina sa astmom, koja je umrla posle 3 dana bolnickog lecenja.

inace svi zaposleni imaju obavezu da prisustvuju sastancima jednom mesecno na temu ove pandemije (pandemija je epidemija koja se prosirila na vise kontinenata) gde se prezentuju sve najsvezije informacije. vakcinacija zaposlenih u bolnici se takodje preporucuje. ja se nisam vakcinisala zato sto sam trudna, ima porodicnu istoriju cudnih autoimunih bolesti i beba mi ima malo problema i bez vakcine. da nisam trudna, vakcinisala bih se.

za tehnicke detaje dostupnih vakcina, da ne ponavljam, pogldeajte dole kod gospodje klare
jednatanja jednatanja 10:11 08.11.2009

Re: svinjski grip istorijat i sadasnjost

Negde pročitah da trudnice imaju čak i jači, spremniji imunološki sistem od ostalih, (ja kad sam bila trudna nisam uopšte kačila prehlade kao ljudi oko mene), nego je problem u slučaju otežanog disanja pošto podignuta dijafragma vrši veći pritisak na pluća, pa se zato preporučuje vakcinacija. Lično, ni ja se ne bih vakcinisala da sam trudna, mislim da si dobro odlučila.
Hansel Hansel 10:13 08.11.2009

Re: ?

ivana23
Imas pravo, bas smo zasiceni svim tim informacijama...
Jos cemo postati i hipohondri, cujem da zdravi ljudi prave guzvu na Infektivnoj.

Bojim se da odgovor/objasnjenje necemo dobiti. Pozdrav.
Pa, da, to sam uvek mrzeo - neka kažu lepo: ne znamo, ne možemo da znamo, a ne da ignorišu (ne odnosi se to samo na blogera, tj. najmanje na njega) ili, još gore, izmišljaju... Tako ne znam da li da uzmem za ozbiljno nešto što mi je ispričao jedan stari drugar, lekar, koji sada radi u Norveškoj - reče da imunitet na ovaj virus, pošto se preleži, traje svega mesec dana!? Pitao sam šta je s vakcinom, reče da ona, izgleda, daje dužu zaštitu. Međutim, pošto ga od malih nogu znam kao manipulatora (gle čuda, završio medicinu! ), ja njemu nikad ništa potpuno ne verujem - po pravilu vrlo retko, jedva objašnjava i traži da mu se veruje! Uf, ovo tako poznato zvuči, kad se bolje razmisli, (bar) za naše bele mantile! Ne bi bilo loše da nam opet neko informisan kaže da li je ovo zaista tačno. Obećavamo da nećemo da paničimo!

Što se hipohondrije tiče, i tu treba delovati preventivno! Evo, ja sam na Sajmu kupio "Priručnik za hipohondre" (a i za paranoike, mada bi tu više odgovoarao naziv "za fobičare", koliko sam video sadžaj). Dva citata, s početka knjige:
Mark Tven
Oprez sa čitanjem knjiga o zdravlju. Možete da umrete zbog štamparske greške.
Fransoa Žakob, francuski nobelovac
Jedina želja bakterija je da umesto jedne, stvore dve bakterije.
Knjižicu sam čitao "na preskok" (tako se zaista može čitati, jer to je u stavri zbirka rubrika) i nekoliko puta umalo da umrem - od smeha!

___________

Ana, hvala mnogo na strpljenju i kvalitetnim informacijama!
jednatanja jednatanja 10:46 08.11.2009

Re: ?

Pitao sam šta je s vakcinom, reče da ona, izgleda, daje dužu zaštitu.


To niko ne može da zna. Kad sam istraživala da li da decu vakcinišem protiv ovčijih boginja, našla sam informacije da preležane ovčije boginje (smallpox) verovatno pružaju dužu zaštitu nego vakcina i to su utvrdili tako što se u vakcinisanoj populaciji pojavio veći broj bolesti, sad da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zove, ali isti herpes virus koji izaziva ovčije boginje je izazvao bolno crvenilo oko struka kod starijih ljudi. Znači, preležana bolest izgleda u ovom slučaju pruža dužu ili jaču zaštitu.

Re: ?

jednatanja
Pitao sam šta je s vakcinom, reče da ona, izgleda, daje dužu zaštitu. To niko ne može da zna. Kad sam istraživala da li da decu vakcinišem protiv ovčijih boginja, našla sam informacije da preležane ovčije boginje (smallpox) verovatno pružaju dužu zaštitu nego vakcina i to su utvrdili tako što se u vakcinisanoj populaciji pojavio veći broj bolesti, sad da me ubiješ ne mogu da se setim kako se zove, ali isti herpes virus koji izaziva ovčije boginje je izazvao bolno crvenilo oko struka kod starijih ljudi. Znači, preležana bolest izgleda u ovom slučaju pruža dužu ili jaču zaštitu.

nije to herpes virus samo se oboljenje zove herpes zoster. virus je varicella
jednatanja jednatanja 11:08 08.11.2009

Re: ?

nije to herpes virus samo se oboljenje zove herpes zoster. virus je varicella


hvala!
Hansel Hansel 11:22 08.11.2009

Re: ?

Pa i meni je logičnije da preležana bolest daje dužu zaštitu, zato mi ovo nije bilo jasno. Oni bi morali da imaju slučajeve dvaput preležanog gripa, uzrokovanog oba puta istim virusom, da bi mogli da tvrde ovo o "jednomesečnom imunitetu". E, sad, mogli bi da tvrde i za vakcinu ako su recimo radili eksperimente i izlagali životinje(?) novom virusu posle vakcinacije pa ispitivali koliko je dugo delotvorna... To je naučna metodologija da bi se nešto tvrdilo. MAnje pouzdano - posmatranej stanaj vakcinisanih ljudi koji normalno žive, s posebnim osvrtoma na one koji su u dodiru sa zaraženima itd.

Što se ovčijih boginja tiče, znam da kada se preleže, virus ostaje uspavan u telu (u gangliajma centralnog nervnog sistema) i aktivira se u slučaju pada imuniteta, kad ase manifestuje kao promena na koži koju zovemo herpes. Zanimljivo bi bilo, kad već pričamo o tome, znati da li se ta vakcina pravi od mrtvih ili smao oslabljenih virusa...

EDIT: Sada vidim da je Ana odgovorila, pa sam zbunjen - šta sam ja to onda čitao, i to na više mesta!
EDI2: Samo mala terminološka konfuzija... http://en.wikipedia.org/wiki/Varicella_zoster_virus

Re: ?

virus koji izaziva boginje i herpes zoster je virus varicele
virus koji izaziva labijalni herpes (groznicu) i genitalni herpes je herpes simplex virus
Hansel Hansel 11:54 08.11.2009

Re: ?

Da, da, hvala, znao sam da postoje dva herpesa, znao da jedan virus uzrokuje i boginje i herpes, ali sam pogrešno mislio da se taj virus ZOVE Herpes zoster...
dancinella dancinella 12:49 10.11.2009

Re: svinjski grip istorijat i sadasnjost

Ana, ja samo tvoje komentare citam, uvek tu nadjem korisne i prave informacije. Mogla bi da prokomentarises i upotrebu maski u opstoj populaciji, posto vlada prilicna konfuzija oko toga treba li ih nositi ili ne... i kako uopste one funkcionisu, tj. kad je veca steta nego korist nositi ih...

Re: svinjski grip istorijat i sadasnjost

hvala, dancinella.
maske treba da se nose samo u koliko se odlazi na blize od 3m od osobe koja kija, kaslje ili koristi inhalator ili nebulizator. uz nju treba da idu i naocare za zastitu sluzokoze ociju. i pranje ruku i nedodirivanje lica.

da bi maska obezbedila zastitu potrebno je da naleze oko nosa dobro, sto nije slucaj sa svim nosevima (mine included. takodje, pitanje je i kvaliteta maske. ne mogu da se setim koja je testirana, ali mogu da pogledam u cetvrtak kad se vratim na posao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 22:27 07.11.2009

Pobediću na izborima

Koliko je sve zaprljano politikom, ne samo kod nas, svuda je tako, mozete videti iz izjave Pobedićemo virus što u prevodu na naš normalan jezik znači da ćemo MI preći cenzus na sledećim izborima. I ko onda kaže da se ne treba vakcinisati?
Hansel Hansel 22:48 07.11.2009

Re: Pobediću na izborima



I na onoj stranici u Zabavniku piše da je čovečanstvo preživelo virus iz 1918... (koji je isto bio H1N1 i koji su istraživači oživeli pre jedno 10 godina, "izvadivši" ga iz tela ekshumiranih žrtava španskog gripa...
Ако сте забринути због тренутне пандемије свињског грипа, вреди се подсетити да је пре деведесет година човечанство преживело много погубнији напад вируса – шпанску грозницу
inagadadavida inagadadavida 23:26 07.11.2009

jebote......od ovoga moze da se rikne..

jos samo da neki domachin napise :" ebes vakcinu , beli luk i rakija su zakon........."

izvinjavam se , mnogo se izvinjavam kolegama i leginicama , ali ovo mrsomoodjenje o "vakcinisati se ili ne " je smesno,,,,,,,mogu da stavim sto evricha, da bi, u slucaju da u sledecih dva meseca , pomre , recimo 300 ljudi od gripa , svekoliko srpstvo zaboravilo naprasno i kontraindikacije, i nezeljene efekte, i jurnulo u stampedu po svoju dozu vakcine protiv svinjskog gripa.........tesko da bi vrata na domovima zdravlja izdrzala navalu "skeptika"........

ja sam se vakcinisao protiv obicnog gripa, i vakcinisacu se, naravno , i protiv ovog , meksickog.....no problem.......

bas zato sto imam decu , nemam pravo da zbog dosije X izjava na you tube, reskiram da ih , ne daj boze , zarazim samo zato sto se plasim kontraindikacija........
maricacarica maricacarica 23:36 07.11.2009

Mogla si i kod Spiridona

"Ko o cemu Spira o vakcinama", da pročitaš dosta toga na tu temu
Hansel Hansel 00:25 08.11.2009

Re: Mogla si i kod Spiridona

"Da se učlaniš u biblioteku i da pročitaš..."
Gospodja Klara Gospodja Klara 01:35 08.11.2009

Celvapan

Evo, jedina evropska vakcina bez adjuvansa je Baxterov ''Celvapan''. Upravo čitam na sajtu francuskih medicinskih tehničara (sestre, bolničari...) www.syndicat-infirmier.com, tekst u kojem se sa gorčinom iznosi podatak da je npr. Nemačka naručila 200 000 doza za političare, državne službenike, dok ''običan'' svet ima na raspolaganju Pandemrix (sa adjuvansima, naravno).
Ova vakcina je prošla 5 kliničkih testiranja u kojima je vakcinisano 3500 ljudi, a za razliku od Pandemrixa i Focetrie, kultura se uzgaja ne na pilećim embrionima, već na ćelijama sisara. Što je doduše slučaj i sa Celturom (ćelije psećih bubrega, pa ko voli...), ali ona ima adjuvans.Inače Švajcarci Celturu nisu još uvek odobrili jer je bilo sumnji da su doze kontaminirane, što je Novartis koji je proizvodi demantovao, trapavo dodajući da je ona mnogo bezbednija što se tiče kontaminacije nego ''pileće vakcine'', a pileća Focetria je takodje Novartisova.
A gde sad da nadjem ovu bez adjuvansa?

Re: Celvapan

Gospodja Klara
Evo, jedina evropska vakcina bez adjuvansa je Baxterov ''Celvapan''. Upravo čitam na sajtu francuskih medicinskih tehničara (sestre, bolničari...) www.syndicat-infirmier.com, tekst u kojem se sa gorčinom iznosi podatak da je npr. Nemačka naručila 200 000 doza za političare, državne službenike, dok ''običan'' svet ima na raspolaganju Pandemrix (sa adjuvansima, naravno). Ova vakcina je prošla 5 kliničkih testiranja u kojima je vakcinisano 3500 ljudi, a za razliku od Pandemrixa i Focetrie, kultura se uzgaja ne na pilećim embrionima, već na ćelijama sisara. Što je doduše slučaj i sa Celturom (ćelije psećih bubrega, pa ko voli...), ali ona ima adjuvans.Inače Švajcarci Celturu nisu još uvek odobrili jer je bilo sumnji da su doze kontaminirane, što je Novartis koji je proizvodi demantovao, trapavo dodajući da je ona mnogo bezbednija što se tiče kontaminacije nego ''pileće vakcine'', a pileća Focetria je takodje Novartisova.A gde sad da nadjem ovu bez adjuvansa?


gospodja klaro, bravo! bas ste ovo posteno odradili. nazalost, ne umem da vam kazem gde da nadjete vakcinu bez adjuvansa. u uk je to tretira kao roba od strateskog znacaja za zemlju. dobija se samo kad neko hoce da je primi i ima indikaciju zato. tj. ne moze da se desi da lekar (cak i privatni) prepise na recept vakcinu pacijentu ili bilo kome (npr strancu, koji posle toga odlazi u iz uk) ko posle moze sa njom da radi sta hoce.
jednatanja jednatanja 10:30 08.11.2009

Re: Celvapan

trapavo dodajući da je ona mnogo bezbednija što se tiče kontaminacije nego ''pileće vakcine''



Klara, jel si saznala po kojoj osnovi su "pileće" vakcine štetnije od one uzgajane na ćelijama sisara? Ja bih pomislila da je obrnuto tačno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana