Život

Zdravo! Želite li da saznate tačan datum svoje smrti?

Vojislav Stojković RSS / 28.10.2009. u 17:42

Pamet su mi merili više puta, kreativnost također, a jednom sam im tumačio i Roršahove mrlje. Rezultate mi nikada nisu saopštavali. Znanje i fizičke sposbnosti su mi testirali… ni sam ne znam koliko puta.  Rezultate su mi redovno saopštavali, ali ja sa njima najčešće nisam bio zadovoljan. Međutim, uvek sam sumnjao u sebe, svoje znanje i sposbnosti, nikada u njih i u njihove instrumente merenja. Kasnije, mnogo kasnije, shvatio sam da ti instrumenti nisu uvek validni, pouzdani, objektivni, osetljivi, baždareni…

Lutajući bespućima interneta naišao sam na sajt koii  nudi mogućnost da saznam dužinu svog života.  To i jeste povod za ovaj tekst.

Proroicanje sudbine je stara delatnost čiji tragovi sežu u daleku prošlost. Ipak, ovde se ne radi  o astrologiji, vradžbinama, crnoj ili beloj magiji, gledanju u dlan, karte ili pasulj,  već  o metodu koji se, bar tako se tvrdi, poziva na naučnu fundiranost i iskustvo poznataih američkih kuća životnog osiguranja. Zato sam otvorio  stranicu i odmah na početku bio pozdravljen pitanjem:

Zdravo! Želite li da saznate tačan datum svoje smrti?

 Meet Joe Black
Meet Joe Black
Prva asocijacija mi je bila  film Meet Joe Black, ali ipak sam pažljivo i iskreno odgovorio na sva postavljena pitanja. Na ktraju testa, uz saobraćajni znak opšte opasnosti, stajalo je: Vaši rezultati su veoma uznemiravajući!  Odmah zatim, nudi mi se mogućnost  da saznam i tačan datum svoje smrti ukoliko pošaljem SMS poruku na naznačeni broj.

Nisam bio lenj, pa sam odlučio da prvo proverim validnost tog testa. Vratio sam se na početak i ponovo odgovario na ključna pitanja koja se odnose na uobičajene faktore rizika. U tom drugom pokušaju naveo sam da su me roditelji  začeli u njihovim, za produžetak vrste, najboljim godinama; da ja ne pušim i nikada nisam pušio; da ne pijem i nikada nisam pio; da ne jedem I nikad nisam jeo ni slatko ni slano; da ne vozim kola… moj posao nije stresan, ne živim u velikom gradu, već u pitomom selu, a blizu tog mog sela nema deponije otrovnih materijala u radijusu od 10 km; nemam i nikada nisam imao košmarne snove; nemam ni belege od rođenja veće od 2 mm u prečniku; u mojoj porodici nije bilo smrtnih slučajeva… Jednom rečju, za razliku od prvog testiranja, ja sam prava paradigma uzornog i zdravog života.

I pored moga velikog truda da se predstavim u najboljem svetlu, na kraju me je dočekao isti znak opšte opasnosti, identično upozorenje (Vaši rezultati su veoma uznemiavajući!) i isti predlog da pošaljem SMS porukuna isti broj.

Naravno, da se ni jednim instrumentom ne može utvrditi tačan datum bilo čije smrti, pa ni moje. Kvaka je u onoj SMS poruci.  Čak i ako cena poruke nije visoka, vlasnicima sajta se nudi mogućnost lepe zarade.

Da su nekretnine i smrt unosni i sigurni poslovi  odavno je poznato.  Međutim, poslednja velika ekonomska kriza uzdrmala je tržište nekretnina. Investicioni fondovi, hipotekarne banke, trgovci nekretninama i rentijeri u celom svetu beleže enormne gubitke, a cene nekretnina padaju. Dakle, ostala je samo smrt.

V.A. Mozart: Rekvijem
V.A. Mozart: Rekvijem

Svi  ljudi su smrtni i oko toga nema spora između verujućih i ateista, između nauke i religije. Neslaganja i dijametralno suprotni stavovi postoje po pitanju da li je smrt zaista i kraj života. Nauka tvrde da jeste, te da se iza neprozirne koprene smrti krije jedno večno ništa. Crkve govore suprotno i obećavaju večni raj pravovernima, a prete večnim paklom grešnicima. Postoji, doduše, i srednje rešenje, poznato kao večna reinkarnacija.

 

Prema procenama UN na planeti živi blizu 7 milijardi ljudi, a budući da su svi bez izuzetka smrtni, to je lepa prilika mnogima da na smrti profitiraju. Na nasilnoj smrti najveće profite vuku proizvođaći i trgovci oružjem, ratni profiteri i, naravno, političari. Prirodna smrt nije tako profitabilan posao, ali je zato siguran. Od prirodne smrti lepo žive mrtvozornici, grobari, kamenoresci i, naravno, sveštenici. Doduše, time spisak nije iscrpljen, tu su i mnogi drugi, a pri kraju spiska i preduzetnik o čijem sajtu i instrumentu je reč.

Ah, da... umalo da zaboravim: upravo zato što ne znamo tačan dan svoje smrti, imamo osećaj da ćemo živeti večno, bez obzira što je taj osećaj pogrešan.

A, da li je? Uostalom, šta je to večnost?

 

Atačmenti



Komentari (105)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Time Bandit Time Bandit 17:58 28.10.2009

topalovići

Prema procenama UN na planeti živi blizu 7 milijardi ljudi, a budući da su svi bez izuzetka smrtni, to je lepa prilika mnogima da na smrti profitiraju.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:02 28.10.2009

Re: Kraj može biti uzbudljiv

Time Bandit Time Bandit 18:17 28.10.2009

Re: Kraj može biti uzbudljiv

Nauka tvrde da jeste, te da se iza neprozirne koprene smrti krije jedno večno ništa. Crkve govore suprotno i obećavaju večni raj pravovernima, a prete večnim paklom grešnicima. Postoji, doduše, i srednje rešenje, poznato kao večna reinkarnacija.


šta izabrati ?

večito ništa

ili



ili

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:13 29.10.2009

Re: Kraj može biti uzbudljiv


Uvek je bolje nešto, nego ništa.
Ovo na drugoj slici je za pčele, prema tome odgovor nije težak.:)
Kazezoze Kazezoze 18:04 28.10.2009

ja sam siguran

da cu zhiveti vechno, bez obzira shto ce mi telo jednom umreti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:34 28.10.2009

Re: ja sam siguran

Kaz, ne samo ja, mnogi bi ti bili zahvalni, da objasniš pojam večnog života.
Ako može ukratko.
Blade Runner Blade Runner 18:20 28.10.2009

Bog ne šalje SMSove

Da nisu ovi

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:32 28.10.2009

Re: Bog ne šalje SMSove

Izgleda da jesu, samo na drugom mestu, drugom jeziku, ali sličnom obliku.
Potpalublje je i bolje i brže, šteta što nije i vidljivije.
Blade Runner Blade Runner 19:20 28.10.2009

Re: Bog ne šalje SMSove

Potpalublje je i bolje i brže, šteta što nije i vidljivije.

Ma jok. Samo nas ima više Za vidljivost se slažem

Jedan od simbola večnosti


demarti demarti 11:18 29.10.2009

Re: Bog ne šalje SMSove

Pa bas i nije neka zarada na ovome, sto je zapravo dobro. Za nekih desetak dana oko 300 ljudi je platilo ovu glupost.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:08 29.10.2009

Re: Bog ne šalje SMSove

Ta glupst se vrti u ko zna koliko zemlaja. Ako sam dobro uočio autor je jedan američki expert za dug i zdrav život (dr.med.sci...etc)
grol grol 18:34 28.10.2009

Cryonics

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:10 29.10.2009

Re: Cryonics

leopold_lady leopold_lady 18:56 28.10.2009

Ima dana ....

kao ovih dana - kada samo želim da legnem i umrem .... Ne da se ubijem - nemam tih pretenzija... Samo da legnem i umrem.... Nekako mi dosta života.... Dosta mi ljudi oko mene.... Ma,dosta mi svega.... I onda me sestra pozove ili neko drugi.... Odem,izigram se sa Anom,vratim se kući i onda opet u krevet i plači - jer u stvari ne želim da umrem.... Zamisli da me Ana i ne zapamti.... To mi je ono kao najjgora moguća varijanta.... I onda se smirim ,iskuliram... Budem neko vreme Ok... Tj.,budem Ok dok me opet nešto - kao što ima običaj - ne slomi i opet vrtim krug....

Obožavala sam život - mnogo.... Obožavala sam i verovala da ništa neće da se desi ni mojima ni meni još 200 godina... Do 23.09.1998 .... E,od tada baš i ne volim život.... Nekad umem da kažem - da sam od onda živi mrtvac - a nije istina.... Nekad mi je žao - što me nije ubio.... Mnoge,druge stvari mi se ne bi desile .... Al,kako ne bi bilo ružnih,tako ne bi bilo ni lepih.... Ne bi zavolela Nebojšu .... Ne bi ni znala da će Ana nekad postojati.... Da će se desiti neke stvari koje mi evo sada mame suze radosnice....

Život je težak i bez toga - da saznam datum svoje smrti.... Ali,kad bi znala da je sutra - podigla bi sve pare sa računa večeras - otputovala u Novi Sad,pa u Zagreb... Ako bi imala vremena - vratila bi se u Beograd i otišla do sela - da ne umrem sama.... Na žalost ili na sreću - niko od nas to ne zna.... Pa tako da ne želim da stvaram troškove pre vremena .... Malo crnog humora za kraj komentara ....

P.S. dodatak - ništa ne bi imala protiv ako bi mi smrt došla u obliku Bred Pita ili Džordž Klunija.... Ili nekog dooobrog Baje :))))

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:08 28.10.2009

Re: Ima dana ....

leopold_lady

P.S. dodatak - ništa ne bi imala protiv ako bi mi smrt došla u obliku Bred Pita ili Džordž Klunija.... Ili nekog dooobrog Baje :))))

Pa, još kada bi dolazila češće.
drug.clan drug.clan 19:58 28.10.2009

Re: Ima dana ....

Život je težak i bez toga - da saznam datum svoje smrti.... Ali,kad bi znala da je sutra - podigla bi sve pare sa računa večeras - otputovala u Novi Sad,pa u Zagreb... Ako bi imala vremena - vratila bi se u Beograd i otišla do sela - da ne umrem sama.... Na žalost ili na sreću - niko od nas to ne zna.... Pa tako da ne želim da stvaram troškove pre vremena .... Malo crnog humora za kraj komentara ....



Jeste tezak ali se ljudi nekako uvek bolje secaju onih mozda i manje brojnih ali srecnih trenutaka

i na svu srecu ne znaju kada ce kraj, jer da znaju zivot bi bio procerdan iscekujuci ga
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 21:37 28.10.2009

Re: Ima dana ....

leopold_lady
vremena .... Malo crnog humora za kraj komentara ....

P.S. dodatak - ništa ne bi imala protiv ako bi mi smrt došla u obliku Bred Pita ili Džordž Klunija.... Ili nekog dooobrog Baje :))))



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:23 28.10.2009

Re: Ima dana ....

Rodne ravnopravnosti radi, podsećam da je smrt ženskog roda:



Time Bandit Time Bandit 00:51 29.10.2009

Re: Ima dana ....

Vojislav Stojković
Rodne ravnopravnosti radi, podsećam da je smrt ženskog roda:


nije sve u tome, ima ponešto i u žetonima


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:12 29.10.2009

Re: Ima dana ....

drug.clan


i na svu srecu ne znaju kada ce kraj, jer da znaju zivot bi bio procerdan iscekujuci ga

A možda ga ne bi zalud traćili? Ko zna?
leopold_lady leopold_lady 16:57 30.10.2009

Re: Ima dana ....

Pa, još kada bi dolazila češće


Jeste da .... Neka ona meni dođe samo jednom .... Ne bunim se ja ..... .... Mislim,u tom obliku....
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:12 30.10.2009

Re: Ima dana ....

leopold_lady
Pa, još kada bi dolazila češće


Jeste da .... Neka ona meni dođe samo jednom ...

l_lady, ja sam mislio na onu dvojicu.
leopold_lady leopold_lady 00:51 31.10.2009

Re: Ima dana ....


l_lady, ja sam mislio na onu dvojicu


Aaaaaaaaaa toooooooooo
miloradkakmar miloradkakmar 19:17 28.10.2009

Život

i smrt su iste , ne sećamo se početaka !

Krize su stvorene za lakovernost i naravno brzo bogaćenje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:16 29.10.2009

Re: Život

Smrt je deo života, njegov kraj (ako je, zavisi od ličnih uverenja).
bocvena bocvena 19:27 28.10.2009

I ja radila neki test

na internetu. Ostalo mi još ovoliko koliko sam prešla do sad. Nije lošo:)
Čak sam dobila i par saveta kako da produžim život za još pet godina.
Otprilike da se odreknem svega što me trenutno usrećuje.
Ne pada mi na pamet.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:08 28.10.2009

Re: I ja radila neki test

bocvena

Ne pada mi na pamet.

Carpe diem.
duchesse duchesse 19:32 28.10.2009

Moja omiljena internet prevara

Pre par godina sedela sam u stanu svog tadašnjeg dečka, sadašnjeg bivšeg, kada je u sobu uletela njegova nesnosna mama i oduševljeno nam obznanila da je primila mejl od sina predsednika neke afričke države, koji je proneverio silne pare i sad traži njen broj računa kako bi te pare oprao. Ona bi dobila neku proviziju, naravno.
Odmah sam počela da joj objašnjavam da je u pitanju prevara, jednostavno, znala sam to jer sam mnogo pametna ali ona je kategorički odbijala da poveruje. Ušla je u korespondenciju da dotičnim likom, otvorila račun, dala mu broj tog računa kao i pitajboga koje još sve lične informacije, a potom, dobila mejl od njega u kojem joj on javlja da mora hitno da uplati par desetina hiljada evra na taj račun jer banka ne pristaje da izvrši transakciju ako na računu ne postoje sredstva. Ona, naravno, nije imala tu svotu. Palo joj je na pamet da pozajmi, ali nekako se sve na kraju namestilo tako da ipak od svega toga ništa nije ni bilo. A mogla je žena da završi u dugovima.

Videla sam ovu prevaricu o datumu smrti i bila sam zaintrigirana ali sam, poučena prethodnim iskustvima, odlučila da ipak obuzdam svoju znatiželju. Kad, eto, sad saznah o čemu je reč.

Hvala i preporuka!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:18 29.10.2009

Re: Moja omiljena internet prevara

duchesse
Kad, eto, sad saznah o čemu je reč.

Eto, šta znači blog b92.
Hvala i tebi.
mirelarado mirelarado 19:45 28.10.2009

Десиће се и мени...

Што се мене тиче, преваранти са тог сајта не би се овајдили. Уопште ме не занима када ће смрт доћи. Поред свих неизвесности у животу, само је смрт сигурна... као смрт. Биће неког пролећа, лета, јесени, зиме, свако једном закашље ружно, како каже песник.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:47 28.10.2009

Re: Za mirelu od Borhesa

Kud će vjekovi, kuda snovi dugi
Mačeva što su Tatari ih snili?
Kud će bedemi koje su sravnili,
Kud Adamovo stablo i Plod drugi?
Sadašnjost sama stoji, a sjećanje
Podiže vrijeme. Taj slijed pun obmana
Samo je posao sata. Godina dana
Od prazne povijesti nije prazna manje.
Put od svitaja u noć ponor krije
Pun umiranja, svjetlosti i bijeda,
A lice što se u trošnim ogleda
Zrcalima noći nije kao prije.
Krhko danas je kratko i bez kraja.
Ne čekaj drugog Pakla ni drugog Raja.
mirelarado mirelarado 22:01 28.10.2009

Re: За Војислава од Борхеса

Његове бриге окончаше се изнебуха, што најавише неколики знаци. Најпре се (након дуготрајне суше) у даљини изнад једног брда указао облак, лаган као птица; потом, ка југу, небо ружичасто као леопардова чељуст; онда големи дим који рђом покри ноћни метал; затим панично бекство животиња. Јер, поновило се оно што се збило много векова пре тога. Рушевине светилишта бога ватре прогутала је ватра. У зору без птица, чаробњак виде да се кружни пожар обрушава на зидове. На тренутак помисли да спас потражи у води, но онда разумеде да то смрт долази да овенча његову старост и разреши га обавеза. Ступи на ужарене патрљке. Ови не угризоше његово месо, већ га помиловаше и преплавише без топлоте и сагоревања. С олакшањем, понижен и ужаснут, схвати да је и сам тек привид, да га то неко други управо сања.
(Завршетак приповетке Кружне рушевине.)
nsarski nsarski 22:12 28.10.2009

Re: За Војислава од Борхеса

Todo lo que es dado saber a los mortales
Por todo el continente anda mi nombre
No he vivido
Quisiera ser otro hombre.

(Italik je moj - voleo bih da sam neko drugi)
Borhes, Emerson
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:38 28.10.2009

Re: Borhesu od Miljkovića

O nežna maglo koja me izdvajaš,
evo vraćam se čist na svoje prvobitno mesto.
Tišino u svetoj senci što snove moje vajaš
hoćeš li primiti to telo ukleto,
koje nastanjujem poslednji i prvi
zatočenik odbegle tajne i svoje krvi.

*
Koji su predeli u tvom srcu sada?
Mrtva je a negde još traje dan, o laste
Svi mrtvi su zajedno bio si pun mračnih nada

U pustinji si što u praznoj svetlosti raste
dok u dvostrukoj tišini slepe je oči slute
S a n t a M a r i a d e l la S a l u t e

*

S druge strane groba živa zvezda kuca
I zapaljeni vetar na početku dana sniva
Noć u mome glasu više ne doziva
prostore izgubljene koje poseduju sunca

Krv moja zaspala pod kamenom ne bunca
zbog pakla iz zemlje iskopanog ko živa
Ovde kamenje peva i ptica se skameni siva
Ovde su svi prvi put mrtvi iza poslednjeg sunca

O zašto smo tako sami i salbi i krti
Dok se zemlja vrti oko svoje smrti
negde ispod zemlje zri tišina zla

Najzad sam dovoljno mrtav ništa me ne boli
Drvo se naginje nad zaboravom nema šta da se
voli
Neka niče cveće iz prikletog tla

*

Ovde dole svako svoju tajmu ima
Moj mrak je senka ptice. O neima
puta kojim bi do mene mogli doći

Ko proleće koje zaboravi da cveta
sad ležim mrtav na severu sveta
Smrti ljubomorna najveća moja noći!
dunja73 dunja73 19:50 28.10.2009

--

Mene to ne tangira , nego Vojo , ima li negde da gledaju u Plecku?
Na netu , mislim ..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:55 28.10.2009

Re: --

Na netu ima svega:



dunja73 dunja73 17:19 29.10.2009

Re: --

Na netu ima svega

bolkonski bolkonski 19:56 28.10.2009

Vecnost

Uostalom, šta je to večnost?


Prelazak materije u energiju i energije u materiju.
Mozda ja kao foton jednog dana obasjam neku lepu malu zelenu na nekoj zelenoj plazi zelenog mora
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:59 28.10.2009

Re: Vecnost

A što ne bi, npr. obasjao plavušu?

ivana23 ivana23 22:11 28.10.2009

Re: Vecnost

Vojislav Stojković

Promeni sliku ili je linkuj, obrisace je moderacija.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:16 28.10.2009

Re: Vecnost

Evo, imam rezervnu:

bolkonski bolkonski 23:42 28.10.2009

Re: Vecnost

Vojislav Stojković
A što ne bi, npr. obasjao plavušu?


Vidis...
Sa ovom "rezervom" mi ni vecnost ne bi tesko pala.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:20 29.10.2009

Re: Vecnost

siguran sam da bi posle protoka izvesnog dela večnosti tražio drugu.
Doctor Wu Doctor Wu 19:59 28.10.2009

Želim li da znam tačan datum svoje smrti?

Ne. Samo hoću da znam da li su Karagaća & drugovi najzad oslobodili Beograd.
dunja73 dunja73 20:04 28.10.2009

Re: Želim li da znam tačan datum svoje smrti?

Ne. Samo hoću da znam da li su Karagaća & drugovi najzad oslobodili Beograd.



drug.clan drug.clan 20:06 28.10.2009

Re: Želim li da znam tačan datum svoje smr

Doctor Wu
Ne. Samo hoću da znam da li su Karagaća & drugovi najzad oslobodili Beograd.



pa jos ni ustanak nije podignut, do oslobodjenja predstoji dug i trnovit put ....
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:08 28.10.2009

Re: Želim li da znam tačan datum svoje smrti?

Borba još traje, a kraj joj se ne nazire:

nsarski nsarski 20:25 28.10.2009

Datum smrti


Ovo je zanimljivo pitanje, iz vise razloga.
Prvo, u jednom opstem smislu, nasa igra sa zivotom je Igra saradnje, i to, specificno, igra zvana iterisana (tj. mnogo puta ponavljana) Zatvorenikova Dilema. Kljucna predpostavka ove igre je da se ne zna koliko ce igra trajati. U tom slucaju, optimalna strategija je kooperacija, a to znaci altruizam, razum, i sve ostalo. U suprotnom, ako se tacno zna kada ce se igra prekinuti, optimalna strategija je nestaradnja - dakle, ja cu da uzmem svoje, a vi gledajte sta cete. Ili, "posle mene potop".
Sta bi se desilo da znamo tacan datum?
Hm, ovo zavisi od toga o kom se datumu radi.
Zamislimo, recimo, da se otkrije da postoji veliki asteroid koji se priblizava Zemlji velikom brzimon, i unistice sve nas za, na primer, 20 godina. Ovo se, uzmimo, pouzdano zna. Kako bi tada ziveli par narednih decenija? Hm, verujem da bi najveci broj ljudi zanemario dugorocne planove, zaboravio bi na obavezu da svet ostavi "buducim generacijama" jer one nece ni postojati. Zagadjenje planete - pih, to ne postoji. (Mnogi se desnicari u USA rukovode ovim nacelom, jer se i onako zna da ce Armagedon i Drugi povratak Hrista da se desi "uskoro", pa i nije bitno da nas Zemlja prezivi. Taj death wish je jedna od najbizarnijih karakteristika ove ideologije. I pogubnih po planetu - oni, naravno, i ne pomisljaju da mozda nisu u pravu u svojim procenama.). Svet bi izgledao mnogo drugacije nego danas.
Zamislimo, u drugoj krajnosti, da ce zivot nestati za dva dana. Tada bi, rekao bih, cela ova stvar o haosu jos vise bila potencirana. (U granicnom slucaju, zamislite kako se ponasaju putnici u avionu kojima pilot saopstava da su sve masine otkazale i da im za par minuta sleduje neminovna smrt).
U svakom slucaju, sto dalje u buducnost postavimo taj hipoteticni datum, situacija bi bila mirnija. Racimo, skoro je sigurno da ce se Sunce ugasiti za neku milijardicu godina, ali niko se ne ponasa kao osudjenik na smrt.
Dakle, cinjenica da mi ne znamo datum svoj kraja (osim sto ga procenjujemo otprilike) upravo i dovodi do ustrojstva sveta kakvog ga poznajemo.
Mi ne znamo. Da li neko zna? Pa, da se drzim Dzeremajinih hipoteza - mozda Bog?
Hm, ako on zna, dobro je da nam taf datum nije rekao. Osim, mozda, onima koji imaju direktnu SMS vezu sa Svevisnjim.
Eto DOKAZA. (A ja te, Dzeremaja, trazim po sajmu).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:37 28.10.2009

Re: Datum smrti


Konačno da me neko ovde shvati ozbiljno.
Hvala, nsarski.
A, ko traži, naći će.
drug.clan drug.clan 20:43 28.10.2009

Re: Datum smrti

nsarski



ali ovo se odnosi na kolektivnu smrt, ono pitanje koje je mnogo zanimljivije je sta bi bilo kada bi svaki covek znao svoj datum smrti koji ne predstavlja kolektivnu smrt i koji ne predstavlja kraj sveta vec uobicajen poredak stvari

Kako bi se onda ljudi ponasali?
gorran2 gorran2 20:50 28.10.2009

Re: Datum smrti

Ubili bi se, pa bi za*ebali sistem
nsarski nsarski 20:57 28.10.2009

Re: Datum smrti

drug.clan
nsarski



ali ovo se odnosi na kolektivnu smrt, ono pitanje koje je mnogo zanimljivije je sta bi bilo kada bi svaki covek znao svoj datum smrti koji ne predstavlja kolektivnu smrt i koji ne predstavlja kraj sveta vec uobicajen poredak stvari

Kako bi se onda ljudi ponasali?

Ovo je dobro pitanje, ali svodljivo, donekle na ono sto sam gore rekao. Ima mnogo ljudi i danas koji se ponasaju kao da znaju datum svoje smrti. Mozda ne precizno, ali ocekuju da nece jos dugo trajati. Recimo ljudi tipa Arkan & co. ne mogu bas ocekivati da ce umreti u dubokoj starosti, na krevetu, okruzeni praunucima. Takodje, ima ljudi koji su se docepali vlasti i moci na "kvarno", i, makar podsvesno, znaju da nece na takvom polozaju ostati vecno. Oni se ponasaju mnogo nerazumnije od prosecnog sveta, i, rekao bih, rukovode se stihovima poznate klasicne i neorenesansne pesme - "uzmi sve sto ti zivot pruza, danas si cvet a sutra..." I ovo je destruktivno po ostatak sveta koji datum svoje "smrti" ili istinske smrti samo moze da nagadja.
Slicno ponasanje se moze primetiti i u banalnijim okolnostima. Recimo, otisli ste 15 dana na prelepo letovanje negde. Znate tacno kada ce se zavrsiti. Vi svoja uzivanja ne odlazete, vec pokusavate sve sto vam prija da ispunite. Rostilj na plazi za sedam dana? Neeee, bolje veceras...Itd. (O ponasanju pojedinaca i pojedinki kada se, na kratko, nadju u nekom letnjem raju knjige su napisane i filmovi snimljeni).
drug.clan drug.clan 21:01 28.10.2009

Re: Datum smrti

Ovo je dobro pitanje, ali svodljivo, donekle na ono sto sam gore rekao. Ima mnogo ljudi i danas koji se ponasaju kao da znaju datum svoje smrti. Mozda ne precizno, ali ocekuju da nece jos dugo trajati. Recimo ljudi tipa Arkan & co. ne mogu bas ocekivati da ce umreti u dubokoj starosti, na krevetu, okruzeni praunucima. Takodje, ima ljudi koji su se docepali vlasti i moci na "kvarno", i, makar podsvesno, znaju da nece na takvom polozaju ostati vecno.



Nisi uzeo u obzir nadu koja sve kvari i sve popravlja. Ipak se svi nadaju da ce jos koji dan duze i da ce im za to trebati nesto ....

PS. Ovi nasi politicari se ponasaju kao da ih je neko obavestio da ce na vlasti biti doveka
nsarski nsarski 21:05 28.10.2009

Re: Datum smrti

Ovi nasi politicari se ponasaju kao da ih je neko obavestio da ce na vlasti biti doveka

Ne bih rekao.Moj je utisak da se ponasaju bas suprotno.
Drug Marsal je mislio da ce na vlasti biti doveka, i slabo je privatno zastedeo za svoje potomstvo. Sve one vile i kuce nisu bile njegove licno.
drug.clan drug.clan 21:39 28.10.2009

Re: Datum smrti

nsarski
Ovi nasi politicari se ponasaju kao da ih je neko obavestio da ce na vlasti biti doveka

Ne bih rekao.Moj je utisak da se ponasaju bas suprotno.
Drug Marsal je mislio da ce na vlasti biti doveka, i slabo je privatno zastedeo za svoje potomstvo. Sve one vile i kuce nisu bile njegove licno.


ajd da preformulisem, ponasaju se kao da znaju da im se nece nista desiti ma sta radili
Unfuckable Unfuckable 21:46 28.10.2009

Re: Datum smrti

ponasaju se kao da znaju da im se nece nista desiti ma sta radili

ahm, pa očigledno koriste zaštitu, to je
drug.clan drug.clan 21:48 28.10.2009

Re: Datum smrti

Unfuckable
ponasaju se kao da znaju da im se nece nista desiti ma sta radili

ahm, pa očigledno koriste zaštitu, to je


al uz zastitu je uzitak manji ?!
Unfuckable Unfuckable 21:51 28.10.2009

Re: Datum smrti

ovima - nije, u tome je keč : treba otkriti koju to zaštitu koriste, to je majka svih pitanja
Osim toga ja sam čvrsto ubeđen da taj neko, ko je delio vreme za ovozemaljski život, ima popriličan smisao za šalu
mirelarado mirelarado 23:13 28.10.2009

Re: Datum smrti

Unfuckable
Osim toga ja sam čvrsto ubeđen da taj neko, ko je delio vreme za ovozemaljski život, ima popriličan smisao za šalu


Мислиш смисао за црни хумор?
bogumilaf bogumilaf 00:24 29.10.2009

Re: Datum smrti

Ovi nasi politicari se ponasaju kao da ih je neko obavestio da ce na vlasti biti doveka


Čovek (u univerzalnom smislu) negde duboko u sebi nosi primarni strah. Taj primarni strah mnogi poistovećuju sa strahom od smrti, ali nije baš tako. Taj primarni strah je, ustvari, strah od beskonačnosti, prošle (pre rođenja) i buduće (nakon smrti). Čoveka taj primarni strah žulja kao što školjku žulja zrnce peska....Školjka ono što je žulja oblaže sedefom i pravi BISER (postoji neka tradicionalna povezanost tipa biser=suza, zato bisere uglavnom žene same sebi treba da kupuju...)!
A šta radi čovek? Čovek svoje zrno koje ga žulja pretvara u METAK, a metak=moć=novac, daju mu privid da će zahvaljujući toj MOĆI baš ON biti nekako izuzet od te neizvesne i zastrašujuće beskonačnosti koja ga čeka.......

P.S. Naši političari, da mogu, svoj metak ne bi trošili "samo" na Mesec, ma oni bi i Sunce gađali kakvi su! Sva sreća da ne mogu....
Mali prilog:
Unfuckable Unfuckable 06:26 29.10.2009

Re: Datum smrti

Мислиш смисао за црни хумор?

mislim.

Da pojasnim : po ljudima se, skoro pa vidi koliko im je nabaždareno da će da "teraju" - i dok jedni besomučno grabe "sve od života" kao da su već u zaustavnom vremenu, drugi se drže one da je "život vrlo smrtonosna pojava" izbegavajući sve što bi moglo da im ga ugrozi na bilo koji, pa i statistički beznačajan način.
I onda neko od takvih (drugih) samo do'vati pa se izvrne jedan dan, bez obzira na sve mere predostrožnosti.
49 41 49 41 13:11 29.10.2009

Re: Datum smrti

I onda neko od takvih (drugih) samo do'vati pa se izvrne jedan dan, bez obzira na sve mere predostrožnosti.

Iliti, ...
"Rodi me majko sretnog, pa me baci na djubre"!
u medjuvremenu ja cu se "doraditi" (izbezobraziti) - da usmrdim ostalo smece oko.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:26 29.10.2009

Re: Datum smrti

bogumilaf


Čovek (u univerzalnom smislu) negde duboko u sebi nosi primarni strah. Taj primarni strah mnogi poistovećuju sa strahom od smrti, ali nije baš tako. Taj primarni strah je, ustvari, strah od beskonačnosti, prošle (pre rođenja) i buduće (nakon smrti).

Dobro razmišljaš, bogumilaf, ali ne bih se složio. Taj primalni, podsvesni, strah je strah od ništavila.
(Od praha si nastao, u prah ćeš se pretvoriti). Ipak, između ništavila i večnosti, nule i beskonačnosti, postoji vrlo, vrlo bliska veza. Te dve ekstremne krajnosti samo su na prvi pogled daleko.
O tome bi mogli drugom prilikom detaljnije. (ako budemo živi.)
Hvala na javljanju i poz.
mirelarado mirelarado 23:15 29.10.2009

Re: Datum smrti

Unfuckable
drugi se drže one da je "život vrlo smrtonosna pojava" izbegavajući sve što bi moglo da im ga ugrozi na bilo koji, pa i statistički beznačajan način.
I onda neko od takvih (drugih) samo do'vati pa se izvrne jedan dan, bez obzira na sve mere predostrožnosti.


Зато тог комедијанта (живот) и не ваља схватати сувише озбиљно.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:38 30.10.2009

Re: Datum smrti

Unfuckable Unfuckable 09:59 30.10.2009

Re: Datum smrti

upravo tako Mirela.
mali problemi nastaju tek kada on samog sebe shvati previše ozbiljno.
libkonz libkonz 21:00 28.10.2009

Duško Radović

Šta je na kraju?

Na kraju neba, na kraju mora, na kraju puta?
Šta je na kraju deca bi htala da znaju?
Zato jedu, zato spavaju,
Zato rastu brže od kaputa.

Šta je na kraju srede? Četvrtak.
A šta - na kraju četvrtka? Petak.
Na kraju svih krajeva?
Uvek je jedan novi početak.

Krajevi se potroše,
počeci uvek traju.
Početak - eto šta je na kraju!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:31 29.10.2009

Re: Duško Radović

libkonz

Početak - eto šta je na kraju!


Za Duška i za tebe, lib
Черевићан Черевићан 21:04 28.10.2009

мрачна песма

немош касти, госн Војо, тема
затекне ме . . . зарад недорека
баш жустро сам ка старости суно
па се цуња макар нада нека

вечни живот ,мамљиволи звучи
(пајош секса кад би немањкало)
вредило би рецепт измислити
небили се . . . завазда трајало

но стварност је посве реалнија
кратко јеси . . . . а заувек ниси
о тананој нити – здес случајан
судбина нам неизвесна виси
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:55 28.10.2009

Re: мрачна песма

Черевићан

но стварност је посве реалнија
кратко јеси . . . . а заувек ниси
о тананој нити – здес случајан
судбина нам неизвесна виси

G. čer,
ostalo je dana
za megdana....


Rip Kirbi Rip Kirbi 21:17 28.10.2009

Све у свему

Живети је нездраво.
Ко живи - тај умире.
nsarski nsarski 21:19 28.10.2009

Re: Све у свему

Ко живи - тај умире

Drugim recima, zivljenje je opasno po zivot...
Rip Kirbi Rip Kirbi 21:55 28.10.2009

Re: Све у свему

Питали једном неког Енглеза, стогодишњака, како му је успело... А он одговори:

- Свакога дана радио сам две тешке физичке вежбе. Ујутру устајао из кревета, а увече одлазио у кревет.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:01 28.10.2009

Re: Све у свему

Pitali Crnogorca, što drži stolicu odmah do kreveta:
Viđu, kad ustanem da šjednem i da se malo odmorim.
dunja73 dunja73 21:29 28.10.2009

--

Memento mori
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:03 28.10.2009

Re: --

Carpe diem
jasnaz jasnaz 00:07 29.10.2009

Vislava


Pesmice, koja si prema meni nemilosrdna;

imam pojedinačno telo, nepromenljivo u bilo šta,

do srži sam jedanputna.





....... i neko lišće

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:36 29.10.2009

Re: Vislava

jasnaz

do srži sam jedanputna.[/i][/b]

Vasiona za sebe, originalna i neponovljiva.
loader loader 00:07 29.10.2009

Život, ili stvarno život

Ah, da... umalo da zaboravim: upravo zato što ne znamo tačan dan svoje smrti, imamo osećaj da ćemo živeti večno, bez obzira što je taj osećaj pogrešan.

A, da li je? Uostalom, šta je to večnost?

Može se igrati na kartu trošenja života, ili na kartu stvaranja života. Jedna obezbeđuje privremenost, druga trajnost.

Jeste li primetili da infantilni, oštri i kratkovidi ljudi najčešće govore o momentalnim zadovoljstvima, kao o nečemu što u onom relativno kratkom, najproduktivnijem razdoblju života treba iskusiti u što većoj količini? Sa druge strane, oni malo zreliji i umniji ljudi će pre govoriti o neophodnosti uvažavanja života, o umerenosti, o traženju načina da se izađe iz besmisla i da se makar nazre mogućnost prisajedinjenja sa večnim.

Ova tema je, naravno, podesna za sve moguće forme odgovora - od haiku simbolike, do hiljada i hiljada strana filigrantskog razmatranja.

Ali, i kad se samo postavi kao tema, makar se ništa ne razmatralo - pokazuje prisutnost čovekove težnje za ...
49 41 49 41 13:30 29.10.2009

Re: Život, ili stvarno život


Može se igrati na kartu trošenja života, ili na kartu stvaranja života. Jedna obezbeđuje privremenost, druga trajnost.


"Bolje tri dana k'o Lav, nego celog zivota k'o Ovca".

Isposlovicase, davno, davno u Italiji.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:40 29.10.2009

Re: Život, ili stvarno život

loader

Ova tema je, naravno, podesna za sve moguće forme odgovora - od haiku simbolike, do hiljada i hiljada strana filigrantskog razmatranja.

Moja primarna namera je bila da raspravljamo o instrumentima merenja znanja, stavova, sposbnosti, osobina ličnosti...
o njihovim metrijskim karakterisrikama, o zabludama u vezi njihove preciznosti, valjanosti ... etc.
Ali, eto...
loader loader 09:57 30.10.2009

Re: Život, ili stvarno život

"Bolje tri dana k'o Lav, nego celog zivota k'o Ovca".

Isposlovicase, davno, davno u Italiji.
Duhovito. Ali, poseduje uslovnu istinitost, jer, kao i sve mudrotvorine, fuinkcioniše samo na nivou određene grupe ili sistema vrednovanja stvari gde je dovoljno zastupljen neki stav (u ovom slučaju "jednom se živi, pa..." ).
Dr M Dr M 00:21 29.10.2009

Želite li da saznate tačan datum svoje smr


Ne.
Nek laje(m) dok traje(m)...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:45 29.10.2009

Re: Želite li da saznate tačan datum svoje smr

Zabrinuti kardiolog oprezno, brišući znoj, objašnjava starijem pacijentu u kakvom mu je (užasnom) stanju srce.
Kad je završio, pacijent mu mirno kaže:

Nema problema, doktore, neka ono samo izdrži dok sam ja živ.
spadalo92 spadalo92 09:32 29.10.2009

Spadalo razmišlja...

Iz ovog života živ neću izaći. Zašto bih ga onda shvatao ozbiljno?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:49 29.10.2009

Re: Spadalo razmišlja...

Pametno razmišlja Spadalo.
visnja92 visnja92 10:23 29.10.2009

Želite li da saznate tačan datum ...

privukao me naslov bloga jer sam i ja resila test, na sasvim indentican nacin. Uvatila me zuta minuta kao i leopold lady i onako mazohisticki uzmem da ga resavam svesna da ce me odgovor uznemiriti (kao i vecina smrtnika ono carpe diem zloupotrebljavam). Posteno sve to popunim i kad sam videla CENU sms poruke (300d) zakljucim da su mi je uznemirenost rezultatom obrnuto srazmerna ceni sms. Elem, dok traje - traje, do tada radujem se svakom danu i uzivam u njemu. A kad dodju Bred I kluni po mene (ne bi ih odvajala) sa zadovoljstvom cu im se pridruziti, uzivajuci i dalje, naravno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:54 29.10.2009

Re: Želite li da saznate tačan datum ...

visnja92
Elem, dok traje - traje, do tada radujem se svakom danu i uzivam u njemu.

Zdrava, vrlo zdrava, životna filozofija.
Ne bih ništa dodao.
49 41 49 41 12:23 29.10.2009

Dash


Mi smo samo jedna crtica - Dash.
Na nasoj nadgrobnoj ploci, krstaci, urni, ... stoji samo

CRTICA

Ispred nje je nas datum rodjenja, iza isto datum; "napustanja"
ovozemaljskijeg.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:03 29.10.2009

Re: Dash

Kod Jevreja, od nove godine (Roš Hašana) do Jom Kipura (sudnji dan) je period od deset dana. To vreme se naziva Strasni dani. U tih deset dna Gospod (baruh ata adonay, Šidai) otvara knjige zivih i knjige mrtvih i gleda ko je sta u prethodnoj godini uradio i odlucuje u koju ce knjigu koga upisati.
49 41 49 41 14:49 29.10.2009

Do kada ?!?

15. Maj 2041

"Dosapnuse" mi tako.

Meni je to odvratno dugo. Enormno.
Previse!

Pre desetak godina, kupio sam ogromnu; od najfinijeg srebra okruglu plocicu.
Danima sam hodao po Houstonu; da nadjem gravera.

Zena je vikala da sam "lud i ponekad paranormalan".
Kcerka je vikala "super ti je to - sto hoces", treba da uradis tako; iako joj je bilo samo "7".

Lupise mi na nju; "zastitni znak"- Prvo slovo imena, datog mi; a, da me ne pitahu i ostale generalije datumske.

Ponekad se "zakitim" oko vrata; debelim srebrnim lancem i plocicom na njoj. Zavucem je duboko; od nezvanih pogleda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:07 29.10.2009

Re: Do kada ?!?

49 41
15. Maj 2041

"Dosapnuse" mi tako.


Ti bar možeš da se lepo organizuješ, a šta da radimo mi kojima nije došapnuto?
selica_nena selica_nena 23:25 29.10.2009

Tjah,

i mene namamili na taj oglas. Ispunila test, rezultati (podrazumevano) uznemiravajući i pošaljem poruku. U neprijatnoj strepnji iščekujem odgovor, kad ono - Nemate dovoljno kredita za ovu transakciju. Molimo dopunite svoj nalog.

E što mi nešto bi drago, a posle mislim - šta ima veze da l' je sutra ili za sto godina, ako to vreme potrošim uludo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:31 30.10.2009

Re: Tjah,

Ni o smrti se ne može bez kredita.
marco_de.manccini marco_de.manccini 08:54 30.10.2009

доказ

кад је александар питао тамо код њега шта би урадили да сазнате датум своје смрти ја сам рекао да бих се одмах убио да би доказао да су лажови. на то је алекдандар указао да је мoжда паметније сачекати да тај датум прође па тако доказати. ех, па то је позната ствар да је први доказ увек најгрубљи, најтежи и помало маши суштину, тек после се ствари испеглају, разјасне и дођу елегантни приступи.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:24 30.10.2009

Re: доказ

U oba slučaja bilo bi dokazano da su lažovi, mada je to jasno po sebi, ipak tvoj dokaz bi bio brži i ubedljiviji.
Koliko sam ja shvatio njihov test, oni ratove, nesreće i samoubistva isključuju. Reč je o prognozi datuma prirodne, nenasilne smrti, inače čemu pitanje: da li jedete slatkiše i koliko često?
Rip Kirbi Rip Kirbi 14:42 30.10.2009

Мало музике?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:16 30.10.2009

Re: Мало музике?

Još malo muzike, tematske.
mirelarado mirelarado 18:39 31.10.2009

Павезе

ДОЋИ ЋЕ СМРТ И ИМАЋЕ ТВОЈЕ ОЧИ

Доћи ће смрт и имаће твоје очи –
ова смрт што те прати
од јутра до вечери, бесана,
глува, као давно кајање,
или глупа навика. Твоје очи
биће реч испразна,
неми крик, тишина.
Видиш те очи свакога јутра
кад се у себе уносиш,
у огледалу. О надо мила,
тога дана сазнаћемо и ми
да си живот сâм, да си ништавило.

Смрт за свакога поглед има.
Доћи ће смрт и имаће твоје очи.
Биће као да си се отарасио неке навике,
као да си у огледалу спазио
како израња неко мртво лице,
као да слушаш непомичне усне.
Неми ћемо у провалију сићи.

Аутор песме је Чезаре Павезе. Треба ли напомињати да се убио?
mirelarado mirelarado 18:57 31.10.2009

Re: 100

Пошто нико неће... ево ја ћу.

Стотка!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana