Život

Identitet

miloradkakmar RSS / 10.10.2009. u 21:44

 

    Da li ste ikad pomislili da ste u ovom životu bili neko drugi, da ste u određenom periodu živeli pod drugim identitetom, a toga niste bili svesni? Kako bi se osećali da saznate da ste se zvali drugačije nego sada? Ja sam se osećao pomalo tugaljivo, prevarenim, beskorisnim ... kao da nisam odavde ili odande, ali je kratko trajalo. Znao je da me zadesi poneki san o tome i ništa više. Zbilja je mnogo ozbiljnija ili sam samo milsio, nadao se...

    Posle tridesetak godina vadio sam izvod iz matične knjige rođenih, za novu ličnu kartu, biometrijski pasoš i da ubuduće ne moram da idem u inostranstvo po ovaj vrlo važan dokument. Pošaljem pismo matičnom uredu u mom rodnom gradu u susednoj državi sa zahtevom, fotokopijom lične karte i 24 kune. Relativno brzo dobih izvadak iz matice rođenih. Pogledam ga, moj datum rođenja tačan, otac, majka - oni koje ja znam - sa tačnim bivšim adresama, zanimanjima... ne gledajući u „naknadni upis i bilješke“ oči mi se zaustaviše na imenu i prezimenu tražioca izvoda. Piše Milorad Lugar, znam da sam oduvek bio Milorad Kakmar, počeh u sebi i pomalo naglas da psujem, što retko činim, državu koja mi je izdala dokument, službena lica, sebe nesposobnog i neopostojećeg  - „to je urota, namerno su mi to učinili, samo da bi ih ponovo kontaktirao, da im dođem pred noge zbog jednog papira„. Žena u čudu pita „šta se događa„ - „nesposobna i tamošnja birokratija, ne mogu da izdaju ni rodni list na ime onoga ko im traži„. Okrenem list papira gde je sve lepo objašnjeno, da su se moji roditelji venčali pet godina po mom rođenju, da me otac od tada priznaje i daje mi svoje prezima, a do tada sam nosio majčino. Kako ja to nisam znao, a prevalio davno pet banki? Zašto mi nije niko rekao? Zašto su roditelji ćutali?! Šta ako bude komplikacija kod ovdašnjeg matičara? Šta ukoliko se potegne pitanje što sam prvih pet godina svog života bio neko drugi, pa sam se kasnije lažno predstavljao? Ne dotiču me se  „naknadni upis i bilješke„. Žena sa ushićenjem „jupii, ja nisam venčana!„ Deca: „tata, kako se mi sada prezivamo?“   „ kako hoćete, samo vi zahebavajte roditelja i hranitelja„. Ja ne postojim. Ja sam kopile. Ko zna ko sam?

    Slično, se dogodilo pre 14 godina kada sam želeo da upišem JMBG, u gradskoj policiji ni u jednom računaru me nije bilo, dođem u opštinsku -  nema me ni u računaru, ni u knjigama. Srećom službenca mi prijateljica iz detinjstva, zna me, zna gde imam i mladež i sredi mi JMBG. Sin, kada je postao punoletan, otišao da vadi ličnu kartu. Rekoše da ga nema nigde na adresi u mestu gde stanuje od rođenja. Piše da živi u Titelu, na toj i toj adresi, a niko od nas nikad nije ni bio tamo. Mora da se odjavi i da se ovde prijavi. Nazovem policiju i kažem ima da to srede u toku dana, ne interesuje me čija je greška, moja nije, prijavio sam ga po rođenju kod matičara u delu gradu u kome je porodilište... ili dolazim lično kod njih /nisam ja neki uticajan tip/. Za sat vremena javljaju da je sve sređeno. Kako da nazovem oca i majku i pitam ih  „što mi ne rekoste istinu, niste ni prvi, ni poslednji koji ste stvorili potomstvo u vanbračnoj zajednici. Zašto ste me držali u zabludi?„ Neću im to spominjati ni u šali.

  Što nisam vodio računa o sebi od rođenja?

 Hvala matičnom uredu u mom rodnom gradu u susednoj državi.



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:54 10.10.2009

5:0

Ma... ne sekiraj se, mnogi imaju problema sa identitetom.



Važno je da smo pobedili Rumuniju.
loader loader 22:41 10.10.2009

Re: 5:0

Važno je da smo pobedili Rumuniju.

miloradkakmar miloradkakmar 23:01 10.10.2009

Re: 5:0

Vojislav Stojković
Ma... ne sekiraj se, mnogi imaju problema sa identitetom.
Važno je da smo pobedili Rumuniju.


I ja sam našao kad da postavljam blog.
Možda je naša reprezentacija pronašla pravi identitet.
miloradkakmar miloradkakmar 23:03 10.10.2009

Re: 5:0

loader
Važno je da smo pobedili Rumuniju.



loader loader 23:06 10.10.2009

Re: 5:0

Jovanović - jedan levom, jedan desnom !! Vrhunski !!
Nekad smo mi takve golove redovno primali od Nemaca (a ja se ždrao : ) !!

miloradkakmar miloradkakmar 23:35 10.10.2009

Re: 5:0

loader
Jovanović - jedan levom, jedan desnom !! Vrhunski !!
Nekad smo mi takve golove redovno primali od Nemaca (a ja se ždrao : ) !!


... Žigić, Pantelić , Kuzmanović. Ova " petica " me podseti na revanš Jugoslavija - Francuska 5:1 , 1968 , kada je debitovao Ilija Petković sa dva gola.
mladen.mladen mladen.mladen 21:04 13.10.2009

Re: 5:0

mnogi imaju problema sa identitetom.

ajoj sto ne volim ovu knjigu! kad sam je procitao da mi je Milan bio na dohvat ruke u usta bi mu je nabio. Retko glupa knjiga. nista licno samo se i sad secam kraja.. uf..
Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 22:17 10.10.2009

Pre i posle identiteta

Ime i prezime je nesto sto stize tek posle nas. A, da ne pricamo o tome sta se, kad nas vise nema, desava sa nasim imenima i prezimenima.
arianna arianna 22:42 10.10.2009

Re: Pre i posle identiteta

Ime i prezime jeste važno, i ono nas na neki način određuje. Ali najvažnije je da ti suštinski znaš ko si, bez obzira na ime koje nosiš. Unutrašnji identitet je nešto što ti nemože zameniti nikakva administracija.
To je nešto što čovek nosi, duboko u sebi.
Mnogi korestići net, izgube svoj identitet, predstavljajući se ili izdavajući se za ono što nisu.

Budi srećan i zadovoljan sobom, a ime je samo ono po čemu nas drugi prepoznaju.






miloradkakmar miloradkakmar 23:06 10.10.2009

Re: Pre i posle identiteta

Ninoslav Randjelovic
Ime i prezime je nesto sto stize tek posle nas. A, da ne pricamo o tome sta se, kad nas vise nema, desava sa nasim imenima i prezimenima.

Za života bez imena i prezimena smo nesigurni, nismo ništa. Kasnije , u zavisnosti od dela, blede , brže ili sporije.
miloradkakmar miloradkakmar 23:19 10.10.2009

Re: Pre i posle identiteta

arianna
Ime i prezime jeste važno, i ono nas na neki način određuje. Ali najvažnije je da ti suštinski znaš ko si, bez obzira na ime koje nosiš. Unutrašnji identitet je nešto što ti nemože zameniti nikakva administracija.
To je nešto što čovek nosi, duboko u sebi.
Mnogi korestići net, izgube svoj identitet, predstavljajući se ili izdavajući se za ono što nisu.

Budi srećan i zadovoljan sobom, a ime je samo ono po čemu nas drugi prepoznaju.


Slažem se i najviše bih voleo da je tako , ali...
Danas ne možeš ništa uraditi bez imena i prezimena, pokušaj bez lične karte da prošetaš, a da ne naletiš na policiju kojoj se baš u tom trenutku prohtelo da proverava identitet svojih građana , odnosno obavezu nošenja lične karte.
miluli miluli 23:26 13.10.2009

Re: Pre i posle identiteta

Slažem se i najviše bih voleo da je tako , ali...


Slažem se da slučajno otkriti neku ovakvu tajnu izaziva jako čudan , pa i neprijatan osećaj...prošla sam slično kao ti ali u tinejdžerskim danima i uz nešto "komlikovaniju" priču...Inače , dešava se da službenici daju Izvod iz matične knjige rođenih već izmenjen , ali i sa svim beleškama i unosima od početka - pa kako ti se koji " zalomi"
em saznaš svašta , em su mogućnosti za birokratske komplikacije beskonačne...
Ponekad ( pre više godina kada su sve radili ručno) kada sam odlazila da tražim Izvod , ako je službenica neljubazna , a ja loše volje ( i malo zlobna) - puštala sam je da me nekoliko minuta traži pod mojim prezimenom , ona me naravno ne nađe , a ja tek onda kažem da pogleda pod majčinim devojačkim prezimenom... k'o da su mi oni nešto skrivili...
miloradkakmar miloradkakmar 23:55 13.10.2009

Re: Pre i posle identiteta

miluli
Slažem se i najviše bih voleo da je tako , ali...


Slažem se da slučajno otkriti neku ovakvu tajnu izaziva jako čudan , pa i neprijatan osećaj...prošla sam slično kao ti ali u tinejdžerskim danima i uz nešto "komlikovaniju" priču...Inače , dešava se da službenici daju Izvod iz matične knjige rođenih već izmenjen , ali i sa svim beleškama i unosima od početka - pa kako ti se koji " zalomi"
em saznaš svašta , em su mogućnosti za birokratske komplikacije beskonačne...
Ponekad ( pre više godina kada su sve radili ručno) kada sam odlazila da tražim Izvod , ako je službenica neljubazna , a ja loše volje ( i malo zlobna) - puštala sam je da me nekoliko minuta traži pod mojim prezimenom , ona me naravno ne nađe , a ja tek onda kažem da pogleda pod majčinim devojačkim prezimenom... k'o da su mi oni nešto skrivili...

Ova priča je moje unutrašnje preživljavanje , na sreću nema posledica po moj zvanični identitet. Međutim , da su službenici u matičnom uredu u Benkovcu prevideli " naknadni upis i bilješke " , verovatno bih imao velikih problema da ovde i tamo dokažem ko sam.

Zahvaljujem na čitanju
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:18 10.10.2009

Ja imam sreće

Rešio ja da se ženim ( i danas se čudim ponekad toj naprasnoj odluci) i nemam Izvod. Uredno pošaljem pismo u rodni grad, sada glavni grad susedne države koju iz pakosti zovem Bivša jugoslovenska republika Makedonija u daljem tekstu BJRM. Od matičnog ureda ni reči ni abera. Kako mi je predsednik opštine prijtelj, pitam za savet, kaže mi on poslaće službeni zahtev. Prooooooošlo vremena ni reči. Ajde, na telefon se i jave kažu ке биде, утре, заутре, ке ве најдеме, ма нема проблеми...

Hmmm, približava se Datum, ono ništa, ja bez Izvoda. Molim na telefon, preklinjem, zapomažem, ma ako treba plakaću... Ništa.
Dosadi meni čekanje, sednem u auto, odem na mesto, vidim ko mi je bio sa druge strane žice, gospođa mi kaže, pa niste morali da dolazite...

miloradkakmar miloradkakmar 23:14 10.10.2009

Re: Ja imam sreće

uros_vozdovac
Rešio ja da se ženim ( i danas se čudim ponekad toj naprasnoj odluci) i nemam Izvod. Uredno pošaljem pismo u rodni grad, sada glavni grad susedne države koju iz pakosti zovem Bivša jugoslovenska republika Makedonija u daljem tekstu BJRM. Od matičnog ureda ni reči ni abera. Kako mi je predsednik opštine prijtelj, pitam za savet, kaže mi on poslaće službeni zahtev. Prooooooošlo vremena ni reči. Ajde, na telefon se i jave kažu ке биде, утре, заутре, ке ве најдеме, ма нема проблеми...

Hmmm, približava se Datum, ono ništa, ja bez Izvoda. Molim na telefon, preklinjem, zapomažem, ma ako treba plakaću... Ništa.
Dosadi meni čekanje, sednem u auto, odem na mesto, vidim ko mi je bio sa druge strane žice, gospođa mi kaže, pa niste morali da dolazite...


Meni su bez pogovora telefonski rekli šta treba da pošaljem i brzo sam dobio Izvadak, ali me je iznenadilo na koje ime. Hteo sam odmah da ih zovem , srećom pročitah " naknadni upis i bilješke ".
Prvo sam pomislio da me neko zafrkava od mojih dole, međutim sve je istinito.
loader loader 22:45 10.10.2009

Izlog slučajnih maski

To sa nenadanim, "novim" detaljima oko sopstvenog identiteta u neku ruku i nije tako loše. Ne mislim u birikratskom pogledu, jer te "greške u kucanju" ispravljati jeste prava mora. Mislim na onaj momenat kad čovek pogleda sebe izmenjenog u zvaničnim ispravama i, potaknut time, zapita nemo - "Zbilja, ko sam zapravo ja?!"

To pitanje, obogaćeno onom specifičnom sumnjom, ponekad je veoma dobro za razbijanje rutine kojom sebe nakon izvesnog broja godina počnemo da gledamo. Ta rutiniranost je opasna. Neosetno, počne kod čoveka da gasi živost, da umanjuje osećaj sveta... Kao okamenjena definicija, koja je u jednom času konačno formirana i više se ne dovodi u pitanje. A onda je to prepreka između čoveka i njegovog sopstva koje se nalazi svuda. Stoga tu prepreku nije loše s vremena na vreme narušiti pitanjem o sopstvenom, suštastvenom identitetu. Makar povod bile i birokratske brljotine :)
miloradkakmar miloradkakmar 23:26 10.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

loader
To sa nenadanim, "novim" detaljima oko sopstvenog identiteta u neku ruku i nije tako loše. Ne mislim u birikratskom pogledu, jer te "greške u kucanju" ispravljati jeste prava mora. Mislim na onaj momenat kad čovek pogleda sebe izmenjenog u zvaničnim ispravama i, potaknut time, zapita nemo - "Zbilja, ko sam zapravo ja?!"

To pitanje, obogaćeno onom specifičnom sumnjom, ponekad je veoma dobro za razbijanje rutine kojom sebe nakon izvesnog broja godina počnemo da gledamo. Ta rutiniranost je opasna. Neosetno, počne kod čoveka da gasi živost, da umanjuje osećaj sveta... Kao okamenjena definicija, koja je u jednom času konačno formirana i više se ne dovodi u pitanje. A onda je to prepreka između čoveka i njegovog sopstva koje se nalazi svuda. Stoga tu prepreku nije loše s vremena na vreme narušiti pitanjem o sopstvenom, suštastvenom identitetu. Makar povod bile i birokratske brljotine :)

Jeste , razotkrivanje identiteta nije samo u imenu i prezimenu, mora da se zagrebe mnogo dublje, po prijatnim i manje prijatnim talozima sopstvene ličnosti. Ipak, sve je to oblikovano, izraženo u dve-tri prepoznatljive reči.
myredneckself myredneckself 23:43 10.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

Pošaljem pismo matičnom uredu u mom rodnom gradu u susednoj državi sa zahtevom, fotokopijom lične karte i 24 kune.

to me čeka milorade!
i meni izvod izdaje inostranstvo
a možda i ne bi bilo loše da pogreše nešto u vezi s mojim identitetom , pa da se prošvrćkam zagrebom malkice
miloradkakmar miloradkakmar 23:53 10.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

myredneckself
Pošaljem pismo matičnom uredu u mom rodnom gradu u susednoj državi sa zahtevom, fotokopijom lične karte i 24 kune.

to me čeka milorade!
i meni izvod izdaje inostranstvo
a možda i ne bi bilo loše da pogreše nešto u vezi s mojim identitetom , pa da se prošvrćkam zagrebom malkice

Ma , ja nisam mogao da putujem , jer nemam /nikad nisam imao/ pasoš i " izvadak " sam tražio zbog izdavanja pasoša. Zbog neimanja putne isprave letos nisam išao na jedan kulturni događaj u Mađarsku, a pričali mi da je bilo predivno.
loader loader 23:59 10.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

miloradkakmar: " Jeste , razotkrivanje identiteta nije samo u imenu i prezimenu, mora da se zagrebe mnogo dublje, po prijatnim i manje prijatnim talozima sopstvene ličnosti. Ipak, sve je to oblikovano, izraženo u dve-tri prepoznatljive reči
Te dve-tri reči su kao šifra za ulazak u nesagledivo veliku bazu podataka.
miloradkakmar miloradkakmar 00:06 11.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

loader
miloradkakmar: " Jeste , razotkrivanje identiteta nije samo u imenu i prezimenu, mora da se zagrebe mnogo dublje, po prijatnim i manje prijatnim talozima sopstvene ličnosti. Ipak, sve je to oblikovano, izraženo u dve-tri prepoznatljive reči
Te dve-tri reči su kao šifra za ulazak u nesagledivo veliku bazu podataka.

I gajimo lažnu nadu da smo samo mi vlasnici tih reči.
loader loader 00:57 11.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

miloradkakmar

I gajimo lažnu nadu da smo samo mi vlasnici tih reči.
Ha..! Evo i zvanične vlasničke strukture:
Mi 49%, udba 51% .. :))
lucidalina lucidalina 11:21 11.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

I gajimo lažnu nadu da smo samo mi vlasnici tih reči.


zavisi koliko su prepoznatljive. iako kad se upoznajem s nekim, moram da ponovim ime nekoliko puta, znam da je moje ime i prezime jedno i jedino na svetu. pa se osecam vise vlasnikom nego ostali :)

inace, ja sam deci davala imena u skladu sa "nomen est omen", i koliko dosad moze da se prepozna u njima, nisam pogresila. tj za ovo starije odgovorno tvrdim da sam bila u pravu, ima skoro 8 godina, dakle vrlo jasno definisane crte licnosti, a manje cemo tek da vidimo. 8 meseci tek...

odlican blog. preporuka
miloradkakmar miloradkakmar 10:13 12.10.2009

Re: Izlog slučajnih maski

lucidalina
I gajimo lažnu nadu da smo samo mi vlasnici tih reči.


zavisi koliko su prepoznatljive. iako kad se upoznajem s nekim, moram da ponovim ime nekoliko puta, znam da je moje ime i prezime jedno i jedino na svetu. pa se osecam vise vlasnikom nego ostali :)

inace, ja sam deci davala imena u skladu sa "nomen est omen", i koliko dosad moze da se prepozna u njima, nisam pogresila. tj za ovo starije odgovorno tvrdim da sam bila u pravu, ima skoro 8 godina, dakle vrlo jasno definisane crte licnosti, a manje cemo tek da vidimo. 8 meseci tek...

odlican blog. preporuka

Izvni , ja sam malo zalutao na sopstvenom blogu i tvoje komentare sam primetio tek danas.
Kada smo žena i ja davali ime ćerki / Jelena / rodbina nas je pitali - je l' po jednoj ili drugoj strini. Ne , po Andriću. Dobijali smo odgovor : pa, on se zove Ivo.
I odgovara joj to ime.
leopold_lady leopold_lady 23:46 10.10.2009

Ja sam imala tripove ....

da sam usvojena kao mala.... Da mi nije tačan datum rođenja.... U pubertetu sam imala raznorazne ispade i izmišljanja - pa naučila na teži način da ne treba lagati,jer kad te uhvate - na*ebeš.... Od tada ne lažem.... Istina,pa kud puklo da puklo....

Sa papirima nikad nisam imala problema.... Jedino me nervira što se za sve i svašta moraju vaditi.... Nije mi cena toliki problem,nego to konstantno čekanje u redu - kao da nismo u 21 veku.... Trebala bi i ja da odradim tu ličnu kartu i pasoš,ali nekako me mrzi.... Slikanje,jurnjava,čekanje..... Ako nam ukinu vize stvarno - videću da od januara to i završim.....
miloradkakmar miloradkakmar 00:00 11.10.2009

Re: Ja sam imala tripove ....

leopold_lady
da sam usvojena kao mala.... Da mi nije tačan datum rođenja.... U pubertetu sam imala raznorazne ispade i izmišljanja - pa naučila na teži način da ne treba lagati,jer kad te uhvate - na*ebeš.... Od tada ne lažem.... Istina,pa kud puklo da puklo....

Sa papirima nikad nisam imala problema.... Jedino me nervira što se za sve i svašta moraju vaditi.... Nije mi cena toliki problem,nego to konstantno čekanje u redu - kao da nismo u 21 veku.... Trebala bi i ja da odradim tu ličnu kartu i pasoš,ali nekako me mrzi.... Slikanje,jurnjava,čekanje..... Ako nam ukinu vize stvarno - videću da od januara to i završim.....

Mašta čuda stvara i to je razumljivo za dete.
Treba imati sređene sve papire i dokumenta sa tačnim podacima.
Ja se nakanjujem 7-8 godina da izradim pasoš i od onoga " sutra ću " nakupih lep staž.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:08 11.10.2009

e pa sad

moj muz je rodjen u Zemunu kao i njegova osam godina starija sestra. Ona upisana u knjigu drzavljana Srbije, a mi rodjeni posle sezdeset i neke, upisani u opstine odakle nam ocevi. Elem, otac mu rodjen u Osijeku i samim tim moj ti muz dozna da ima Hrvatsko drzavljansto, nicim izazvano. Pre par godina odemo u mup Vozdovac, pitamo sta nam treba za pasos, a klinka od svojih dvadesetak godina, pita nas gde je taj Osijek. Moj muz mrtav ozbiljan kaze: "u Slavoniji", a ona nije bila u uniformi, civilno lice, kaze," pa sto ne uzmete Slovenacko drzavljanstvo?" Mene uhvatio smeh, ukapiram da devojka nikad cula za Slavoniju, a moj muz, dobi napad. Te spomenu im mobilizaciju, tad je bio kao drzavljanin Srbije, te ovde rodjen, te Srbi svi unazad vekovima, te da molbu za drzavljanstvom nece da pise... Sad moja prica. Rodjena u Beogradu, drzavljastvo na jednoj opstini, izvod na drugoj, e sad, vreme desavanja, oko pasosa od pre par godina, a imala vec jedan pre sa klincima, i naravno taj istekao, vadimo pojedinacne pasose. Maticarka mi daje izvod sa devojackim prezimenom, nemaju dokaza da sam udata. Pitaju u kojoj sam se drzavi udala, kazem preko Save, a oni: " a tu te cekamo, te bila ratna desavanja, te nove drzave", dok im nisam rekla da sam se udala u Zemunu.
krkar krkar 00:37 11.10.2009

Re: e pa sad

Moj brat nekih 15 godina bio prijavljen na istoj beogradskoj opštini, vadio nekoliko puta državljanstva... Zatrebaju mu papiri neke 96. ili 97, ja prvi odem u BG i dođem da izvadim, kažu "nije upisan". Izvadim im ja prethodnu potvrdu o državljanstvu (koja je bila "istekla" sa njihove opštine, oni u čudu, oni kažu nije, ja jeste, ne dam se, stignem do šefice... Žena pogleda, izvadi neke knjižurine i fascikle, kaže "mi smo ga greškom prebacili u Sloveniju". Kako?
Lepo, krenula posle rata saradnja birokratija Srbije i Slovenije i oni iz nekog samo njima poznatog razloga mog brata koji nit ima roditelje rođene ni ikad prebivajuće u SLO, nit je on ikad prebivao u SLO... samoinicijativno ispišu odavde i upišu u SLO. Pa me tako uputiše na proceduru dokazivanja, upisa, ispisa, zahteva...

Srećom šefica bila razumna žena i kad je videla da ja ne popuštam upisala ga u knjigu državljana na osnovu svog diskrecionog prava uz belsav osmeh i parolu "ko radi taj i greši" kao da im je neko tražio da rade naopaku i nepotrebnu stvar.

Tako moj brat ni kriv ni dužan, a i njegova deca (i žena valjda ali za to nisam siguran, znam da za decu važi ako uzmu papire pre 18. rođendana), stekoše slovenačko državljanstvo.
krkar krkar 00:46 11.10.2009

Re: e pa sad

A da vam ne govorim o ljudima koji imaju dva identiteta zahvaljujući "naopakim" latiničnim slovima.

Znam čoveku kome je u jednom pasošu pisalo ime Djordje a u drugom (sledećem ili prethodnom) Đorđe. Imao čovek boravak u stranoj zemlji godinama dok jednom prilikom nije morao da vadi ili produži nešto kao saobraćajnu dozvolu i oni ga odbiju pod obrazloženjem da je u jednom dokumentu vlasnik Djordje-sa-7-slova a u drugom Dorde-sa-5-slova. "Nije ista osoba" kažu belosvetske birokrate i tako je čovek izgubio koznakolko vremena i para dok se izborio sa svim birokratijama konzularnim, opštinskim, matičarskim i ostalim da se zove jednako u svim papirima (da me ubijete ne mogu da se setim je li sad Djordje 7 ili Dorde 5).

Drugi jedan Đorđe već mesecima otkako je izvadio novu, ćiriličnu ličnu kartu (na kojoj uredno svako polje ima i engleski prevod al čikam Engleza da pročita one karakuke) pi*di na državu što mu je ime sa prednje strane ćirilicom Ђорђе a sa zadnje na OCR delu Dorde.

NARAVOUČENIJE: Ne dajite deci imena sa Č, Ć, Đ ili nedajbože NJ ili LJ!
A ako imate u prezimenu neko od tih slova il' se prekrštavajte il' se prijavljujte kao Mađari/Rumuni/Albanci da biste izvadili latinične LK.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:55 11.10.2009

Re: e pa sad

krkar, ti u stvari hoces reci miloradu da je dobro prosao i da se ne zali?
miloradkakmar miloradkakmar 00:56 11.10.2009

Re: e pa sad


dusanovaiivanovamama Maticarka mi daje izvod sa devojackim prezimenom, nemaju dokaza da sam udata. Pitaju u kojoj sam se drzavi udala, kazem preko Save, a oni: " a tu te cekamo, te bila ratna desavanja, te nove drzave", dok im nisam rekla da sam se udala u Zemunu.

U matičnom uredu u Benkovcu znaju kada sam se oženio i sa kim, znači bile su dobre komunikacije u tom smislu između bivših Republika, a znam mnogo slučajeva da su ljudi rođeni u Vojvodini, poreklo im je ovde, i morali su da pišu zahtev za državljanstvo Srbije.
miloradkakmar miloradkakmar 01:01 11.10.2009

Re: e pa sad

Tako moj brat ni kriv ni dužan, a i njegova deca (i žena valjda ali za to nisam siguran, znam da za decu važi ako uzmu papire pre 18. rođendana), stekoše slovenačko državljanstvo.

Nije ti brat loše prošao.
Ja se sada dvoumim da li da uzmem i hrvatsko državljanstvo, jer ako od 1. januara " proradi " Šengen , džaba bi trošio novac i vreme.

miloradkakmar miloradkakmar 01:05 11.10.2009

Re: e pa sad


NARAVOUČENIJE: Ne dajite deci imena sa Č, Ć, Đ ili nedajbože NJ ili LJ!
A ako imate u prezimenu neko od tih slova il' se prekrštavajte il' se prijavljujte kao Mađari/Rumuni/Albanci da biste izvadili latinične LK.

Čiča 72 godine mora da menja sva dokumenta , jer su mu izostavili slovo "j" iz imena. Umesto " Mijo " u svim dokumentima mu piše " Mio ". Nije ranije obraćao pažnju. Administracija se igra pravopisa.
krkar krkar 01:06 11.10.2009

Re: e pa sad

miloradkakmar
Tako moj brat ni kriv ni dužan, a i njegova deca (i žena valjda ali za to nisam siguran, znam da za decu važi ako uzmu papire pre 18. rođendana), stekoše slovenačko državljanstvo.Nije ti brat loše prošao.Ja se sada dvoumim da li da uzmem i hrvatsko državljanstvo, jer ako od 1. januara " proradi " Šengen , džaba bi trošio novac i vreme.


Uzmi za svaki slučaj. Leba ne jede a važi 10 godina.
krkar krkar 01:08 11.10.2009

Re: e pa sad

dusanovaiivanovamama
krkar, ti u stvari hoces reci miloradu da je dobro prosao i da se ne zali?


Ne, samo navodim kako sve idioti mogu da ti zapapre.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 01:09 11.10.2009

Re: e pa sad

miloradkakmar

dusanovaiivanovamama Maticarka mi daje izvod sa devojackim prezimenom, nemaju dokaza da sam udata. Pitaju u kojoj sam se drzavi udala, kazem preko Save, a oni: " a tu te cekamo, te bila ratna desavanja, te nove drzave", dok im nisam rekla da sam se udala u Zemunu.

U matičnom uredu u Benkovcu znaju kada sam se oženio i sa kim, znači bile su dobre komunikacije u tom smislu između bivših Republika, a znam mnogo slučajeva da su ljudi rođeni u Vojvodini, poreklo im je ovde, i morali su da pišu zahtev za državljanstvo Srbije.


To su i meni rekli da je boja komunikacija bila izmedju republika nego izmedju bg-opstina.
p.s. Kad rece Lugar, odmah se setim " Kapelskih kresova" tj. Dimnicara i Lugara
miloradkakmar miloradkakmar 01:11 11.10.2009

Re: e pa sad

krkar
miloradkakmar
Tako moj brat ni kriv ni dužan, a i njegova deca (i žena valjda ali za to nisam siguran, znam da za decu važi ako uzmu papire pre 18. rođendana), stekoše slovenačko državljanstvo.Nije ti brat loše prošao.Ja se sada dvoumim da li da uzmem i hrvatsko državljanstvo, jer ako od 1. januara " proradi " Šengen , džaba bi trošio novac i vreme.


Uzmi za svaki slučaj. Leba ne jede a važi 10 godina.

Svakako ću uzeti, imam i neke imovine tamo.
miloradkakmar miloradkakmar 01:12 11.10.2009

Re: e pa sad

p.s. Kad rece Lugar, odmah se setim " Kapelskih kresova" tj. Dimnicara i Lugara

Nisam iz tih krajeva.
Voleo sam tu seriju da gledam.
mariopan mariopan 08:08 11.10.2009

Re: e pa sad

Maticarka mi daje izvod sa devojackim prezimenom, nemaju dokaza da sam udata.

Pazi kada sam isto to doživela.
Morala sam da vadim "venčani list" da bih dobila "državljanstvo" na venčano prezime a ja bila u duuugom braku, suprug umro a ja i dalje dokazujem da sam bila udata. Teška ta birokratija i Bogu i ljudima. A celog života sam imala pasoš i putovala i to na venčano prezime i niko to nije uvažavao - traže sve papire ispočetka i opet ispočetka za svaki dokument posebno kada istekne važenje isprave, (lična karta, pasoš) - kao da nam ta dokumenta izdaje neka druga ustanova a ne jedna ista.

Ako sve te papire predam da bih izvadila pasoš, i dobijem pasoš, zar ta ista dokumenta ne važe i za ličnu kartu nego moram ispočetka sve da donosim? Ne mogu da pređu u susednu kancelariju i uzmu fotokopiju svega što im treba?
mariopan mariopan 08:17 11.10.2009

Re: e pa sad

polje ima i engleski prevod al čikam Engleza da pročita one karakuke) pi*di na državu što mu je ime sa prednje strane ćirilicom Ђорђе a sa zadnje na OCR delu Dorde.

Anegdota koju mi je ćerka ispričala i smejale smo se na ovo

Dobiju na poslu neki dokument iz Srbije , direktor tada obavezno zove moju ćerku da mu prevede, srećni što imaju nekoga iz Srbije... ali se pre toga svi skupili i pokušavaju da pročitaju - lome jezik, nagađaju...a na zaglavlju piše "Vojvođanska banka"....ono Vojvođanska im je strašno teško bilo da izgovore :
miloradkakmar miloradkakmar 08:37 11.10.2009

Re: e pa sad

Ako sve te papire predam da bih izvadila pasoš, i dobijem pasoš, zar ta ista dokumenta ne važe i za ličnu kartu nego moram ispočetka sve da donosim? Ne mogu da pređu u susednu kancelariju i uzmu fotokopiju svega što im treba?

Što bi bilo jednostavno , kada može komplikovano.
Ne samo da država uzima novac od građana, nego im i ne veruje , stalno se traže potvrde o postojanju, o identitetu.
Razumem to kada su izbori u pitanju, ali ovako u obično vreme na koja god vrata zakucaš da izvadiš neki dokument , za jedan papir moraš da pribaviš deset drugih.
lucidalina lucidalina 11:26 11.10.2009

Re: e pa sad

Tako moj brat ni kriv ni dužan, a i njegova deca (i žena valjda ali za to nisam siguran, znam da za decu važi ako uzmu papire pre 18. rođendana), stekoše slovenačko državljanstvo.


jao kako se to meni ne desi! hahaha, salim se, gde si tu si, ali lepo je procitati da nekoga necija greska ne mora nuzno da kosta, nego moze i da se ovajdi. super!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:01 12.10.2009

Re: e pa sad

krkar

Па то, код тебе, krkare, прави Роман.
krkar krkar 04:47 12.10.2009

Re: e pa sad

Predrag Brajovic

krkarПа то, код тебе, krkare, прави Роман.


U više tomova, samo me mrzi da pišem. A imao bih na ovu temu ohoho: od žene i gombanja sa dve države oko promene dokumenata i dokazivanja...

Ukratko: uda se Ona za Mene u inostranstvu i uzme moje prezime. Dobije venčani list sa novim prezimenom a sva dokumenta su joj na staro. Treba li dalje?
miloradkakmar miloradkakmar 08:41 12.10.2009

Re: e pa sad


lucidalinajao kako se to meni ne desi! hahaha, salim se, gde si tu si, ali lepo je procitati da nekoga necija greska ne mora nuzno da kosta, nego moze i da se ovajdi. super!

Znam njih petoro koji žele da dođu kod nas,samo da prođe SEKA. Slično su govorili i '90-ih.
miloradkakmar miloradkakmar 08:45 12.10.2009

Re: e pa sad

Predrag Brajovic
krkar

Па то, код тебе, krkare, прави Роман.

"Život piše romane" - otrcano, ali istinito.
miloradkakmar miloradkakmar 08:54 12.10.2009

Re: e pa sad


krkar
Ukratko: uda se Ona za Mene u inostranstvu i uzme moje prezime. Dobije venčani list sa novim prezimenom a sva dokumenta su joj na staro. Treba li dalje?

Treba. O romanu je reč.
mirelarado mirelarado 23:19 12.10.2009

Re: e pa sad

miloradkakmar

krkar
Ukratko: uda se Ona za Mene u inostranstvu i uzme moje prezime. Dobije venčani list sa novim prezimenom a sva dokumenta su joj na staro. Treba li dalje?

Treba. O romanu je reč.


И ја очекујем да ће Кркар написати Роман, кад-тад, са све женидбом, презименом и тако даље. :)
miloradkakmar miloradkakmar 00:07 13.10.2009

Re: e pa sad

mirelarado
miloradkakmar

krkar
Ukratko: uda se Ona za Mene u inostranstvu i uzme moje prezime. Dobije venčani list sa novim prezimenom a sva dokumenta su joj na staro. Treba li dalje?

Treba. O romanu je reč.


И ја очекујем да ће Кркар написати Роман, кад-тад, са све женидбом, презименом и тако даље. :)

Mislim da bi to bilo zanimljivo i sveže štivo u našim književnim vodama.
krkar krkar 02:26 13.10.2009

Re: e pa sad

mirelarado
И ја очекујем да ће Кркар написати Роман, кад-тад, са све женидбом, презименом и тако даље. :)


E za to će neko sposobniji od njega morati da mu organizuje vreme. 3.18 ujutru a ja još radim.
miloradkakmar miloradkakmar 08:46 13.10.2009

Re: e pa sad

krkar
mirelarado
И ја очекујем да ће Кркар написати Роман, кад-тад, са све женидбом, презименом и тако даље. :)


E za to će neko sposobniji od njega morati da mu organizuje vreme. 3.18 ujutru a ja još radim.

Naći ćemo organizatora vremena , pa i nekoga da ti kuva kafu.
Blade Runner Blade Runner 00:23 11.10.2009

Zovi me testija ali nemoj da me polomis

Bitno je da ti znaš ko si. Biće malo povuci-potegni oko vadjenja raznoraznih papira al sad bar znaš koga da tražiš
miloradkakmar miloradkakmar 01:09 11.10.2009

Re: Zovi me testija ali nemoj da me polomis

Blade Runner
Bitno je da ti znaš ko si. Biće malo povuci-potegni oko vadjenja raznoraznih papira al sad bar znaš koga da tražiš

Znam Blejd i ne želim da nekoga ubeđujem u to.
Ispitao sam ovde teren sve će biti OK.
Hvala na brizi.
mirelarado mirelarado 01:12 11.10.2009

Nomen est omen?

Да ли си можда читао Пиранделов роман Покојни Матија Паскал? Ако ниси, обавезно прочитај. Можда ћу и ја нешто писати о томе. Показује да човек може да промени име, донекле и идентитет, али брзо схвати да је то исувише сложено и да му је наудобније у "старој кожи".
А наша администрација? С њом увек неке муке. Довољно је што при сваком поновном вађењу докумената морамо доказивати властити идентитет истим хартијама које смо већ подносили раније. Зато имам утисак да се сваких неколико година изнова рађам, к'о Феникс. :))
miloradkakmar miloradkakmar 01:18 11.10.2009

Re: Nomen est omen?

mirelarado
Да ли си можда читао Пиранделов роман Покојни Матија Паскал? Ако ниси, обавезно прочитај. Можда ћу и ја нешто писати о томе. Показује да човек може да промени име, донекле и идентитет, али брзо схвати да је то исувише сложено и да му је наудобније у "старој кожи".
А наша администрација? С њом увек неке муке. Довољно је што при сваком поновном вађењу докумената морамо доказивати властити идентитет истим хартијама које смо већ подносили раније. Зато имам утисак да се сваких неколико година изнова рађам, к'о Феникс. :))

Svakako ću pročitati roman. Hvala na preporuci.
Možda će bržem i bezbolnijem hodu kroz šaltere i računare pomoći najavaljeno ukidanje roka važenja Izvoda iz matične knjige rođenih.
niccolo niccolo 09:32 11.10.2009

Re: Nomen est omen?

ukidanje roka važenja Izvoda iz matične knjige rođenih.

Što je i inače težak idiotluk jer se ne mogu za 6 meseci (ili 5 godina) promeniti podaci o tome kad si rođen ili ko su ti roditelji (mislim ne računam neka naknadna priznanja ili usvajanje recimo (mada se kod njega izdaje novi izvod sa podacima o usvojiteljima)...).

Neću im to spominjati ni u šali.
Što? Ja bih ih pitao, da saznam celu priču...
miloradkakmar miloradkakmar 11:07 11.10.2009

Re: Nomen est omen?


niccoloŠto? Ja bih ih pitao, da saznam celu priču...

Stari su i osetljivi, mislim da su i oni to zaboravili.
Znam ja priču , al' nisam znao da se na meni koplja lomila .
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 17:26 11.10.2009

Re: Nomen est omen?

Ove godine, kad je mladji upisivao faks, dobio je krstenicu za dzabe, ne naplacuju za skolovanje i za vojnu evidenciju, ali za vencanje, licnu kartu- naplacuju. Inace, mene kao da ubodu prstom u oko, kad mi kazu: "Ne starije od 6 meseci". Pa ljudi, nije to pekmez!
miloradkakmar miloradkakmar 18:40 11.10.2009

Re: Nomen est omen?

dusanovaiivanovamama
Ove godine, kad je mladji upisivao faks, dobio je krstenicu za dzabe, ne naplacuju za skolovanje i za vojnu evidenciju, ali za vencanje, licnu kartu- naplacuju. Inace, mene kao da ubodu prstom u oko, kad mi kazu: "Ne starije od 6 meseci". Pa ljudi, nije to pekmez!

To je siguran novac, ne može da nestane.
Pre godinu dana, 18o hiljada građana trebalo je u roku od 15 dana , da bi ostvarili pravo na besplatne akcije, da dostave Agenciji za privatizaciju uverenje o državljanstvu. Neka izdavanje košta 500 dinara to je nekih 90 miliona dinara , a nigde na vidiku besplatne akcije od 1000 evra.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:20 11.10.2009

Re: Nomen est omen?

miloradkakmar

To je siguran novac, ne može da nestane.
Pre godinu dana, 18o hiljada građana trebalo je u roku od 15 dana , da bi ostvarili pravo na besplatne akcije, da dostave Agenciji za privatizaciju uverenje o državljanstvu. Neka izdavanje košta 500 dinara to je nekih 90 miliona dinara , a nigde na vidiku besplatne akcije od 1000 evra.


To je posledica naopakog sistema gde je teret dokazivanja na građaninu. A vuče korene od istorijskog nepoverenja između države i građana. Naša država nas tretira kao neprijatelje ne kao partnere, i to kao neprijatelje sklone laganju i prevari. Zato nam državna uprava stalno iznova traži da dokazujemo nešto sa jedne strane, a ne veruje našim dokumentima koje je uzgred upravo država izdala sa druge strane. Primer izvoda iz matične knjige rođenih je paradigma tog odnosa, jer taj dokument traje samo 6 meseci, a dokazuje prostu činjenicu koju svaki drugi dokument takođe dokazuje - rođenje. Dakle ova država ne veruje da sam rođen a izdala mi je ličnu kartu, pasoš, vozačku itd...
Svojevremeno, kada sam bio pun elana sa grupom ljudi (da ne objašnjavam kako i zašto) napravili smo predlog na nadležnom mestu da se pojednostavi procedura i da se teret dokazivanja prebaci na državnu upravu, čiji bi aparat po službenoj dužnosti proveravao navode građana, umesto da oni to dokazuju dokumentima. Glatko smo odbijeni...
Inače takvi sistemi nisu retkost, postoje u mnogim državama i rade sasvim zadovoljavajuće, a naš državni aparat j dovoljno veliki sa dobrim administrativnim kapacitetima da bi taj posao lako mogao da radi. I još ne bi sada morali nikog da otpuštaju.
miloradkakmar miloradkakmar 08:20 12.10.2009

Re: Nomen est omen?

Svojevremeno, kada sam bio pun elana sa grupom ljudi (da ne objašnjavam kako i zašto) napravili smo predlog na nadležnom mestu da se pojednostavi procedura i da se teret dokazivanja prebaci na državnu upravu, čiji bi aparat po službenoj dužnosti proveravao navode građana, umesto da oni to dokazuju dokumentima. Glatko smo odbijeni...
Inače takvi sistemi nisu retkost, postoje u mnogim državama i rade sasvim zadovoljavajuće, a naš državni aparat j dovoljno veliki sa dobrim administrativnim kapacitetima da bi taj posao lako mogao da radi. I još ne bi sada morali nikog da otpuštaju.

Mislim da su oni to sve zabeležili i da će se jednom pojaviti sa tim kao svojim predlogom , neznajući da bi mnogo više dobili, bar poverenja , da su prihvatili vaš.
Građanin se još uvek smatran oruđem države , a trebalo bi da je obrnuto.
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:38 13.10.2009

Re: Nomen est omen?

Baš mi je žao tog predloga, zanimljivo mi je koliko tadanji sagovornici ne da nisu imali sluha nego ni koncentracije da odslušaju predlog do kraja. Nakon desetak minuta već se čuo žamor, krenulo je kuckanje telefonima...
Inače u okviru tog projekta bio je i plan da se svakom punoletnom građaninu za 18. rođendan pokloni pasoš, na svojevrsnoj priredbi u opštini, koja bi rečito mladom čoveku simbolizovala ulazak u svet punopravnih, kao i predlog da za muškarce vojna obaveza ne predstavlja uslov za dobijanje pasoša. Ovo je drugo je načelno ukinuto, ali opstaje kao praksa.
Sve u svemo, ovo je još jedan prilog u puzzle slici da našu političku elitu i ne zanima da sasluša ništa što je načelnog, političkog karaktera.
miloradkakmar miloradkakmar 22:03 13.10.2009

Re: Nomen est omen?

uros_vozdovac
Baš mi je žao tog predloga, zanimljivo mi je koliko tadanji sagovornici ne da nisu imali sluha nego ni koncentracije da odslušaju predlog do kraja. Nakon desetak minuta već se čuo žamor, krenulo je kuckanje telefonima...
Inače u okviru tog projekta bio je i plan da se svakom punoletnom građaninu za 18. rođendan pokloni pasoš, na svojevrsnoj priredbi u opštini, koja bi rečito mladom čoveku simbolizovala ulazak u svet punopravnih, kao i predlog da za muškarce vojna obaveza ne predstavlja uslov za dobijanje pasoša. Ovo je drugo je načelno ukinuto, ali opstaje kao praksa.
Sve u svemo, ovo je još jedan prilog u puzzle slici da našu političku elitu i ne zanima da sasluša ništa što je načelnog, političkog karaktera.

Politički sluh je veoma bitan, pogotovo prema svojim stalnim i potencijalnim biračima. On je izraženiji u predizbornim kampanjama kasnije slabi. I ako je to svake četiri godine , malo je neposrednih kontakata kroz koje mogu doći do izražaja inicijative građana.
Nisam želeo da ulazim u politiku, ali mislim da bi predlozi koje iznosiš trebali da se tako gledaju.
bandina bandina 09:34 11.10.2009

........


Kad sam letos vadila novi pasos ( znate i sami kakve je to komplikacija od procedure ) , stojim na onom salteru...Guzva, ljudi nervozni, pao sistem... Konacno sve to proradi..." Stavite kaziprst na taster....Ne taj, levi...Sad drugi...Hvala...Potpisi..."

P sve nesto razmisljam....birokratija...sto puta moras da dokazes da si to zaista ti...
miloradkakmar miloradkakmar 11:13 11.10.2009

Re: ........

bandina

Kad sam letos vadila novi pasos ( znate i sami kakve je to komplikacija od procedure ) , stojim na onom salteru...Guzva, ljudi nervozni, pao sistem... Konacno sve to proradi..." Stavite kaziprst na taster....Ne taj, levi...Sad drugi...Hvala...Potpisi..."

P sve nesto razmisljam....birokratija...sto puta moras da dokazes da si to zaista ti...

Kada svi "uđemo " u kompjuter " Zver " u Briselu, pre toga budemo čipovani , prestaće potreba za izvodima, državljanstvima.. Država će onda biti uskraćena za dodatne prihode, ali se ne brinem, snaćiće se ona.
bandina bandina 12:49 11.10.2009

Re: ........

Država će onda biti uskraćena za dodatne prihode, ali se ne brinem, snaćiće se ona.


ne brinem se ja...kad dobijemo status kandidata dobicemo poljoprivredni cek u vrednosti od 10 milijardi...ako se ne varam...
krkar krkar 15:46 11.10.2009

Re: ........

bandina
Kad sam letos vadila novi pasos ( znate i sami kakve je to komplikacija od procedure ) , stojim na onom salteru...Guzva, ljudi nervozni, pao sistem... Konacno sve to proradi..." Stavite kaziprst na taster....Ne taj, levi...Sad drugi...Hvala...Potpisi..."P sve nesto razmisljam....birokratija...sto puta moras da dokazes da si to zaista ti...


Vadim ja pre 2 godine novu ličnu kartu. Donesu mi mastiljavo jastuče da ostavim otisak prsta (ili nekoliko njih, ne sećam se više). Vidim šalteruša drži moj prethodni karton od pre 10 godina sa otiskom (otiscima). Pitam je da to država ne misli da su mi se možda u 10 godina promenili otisci?

"Pa možda i jesu! Ako hoćete ličnu kartu postupite po proceduri."

Naravno da ne daju vlažnu maramicu da obrišeš prste...
miloradkakmar miloradkakmar 16:18 11.10.2009

Re: ........

"Pa možda i jesu! Ako hoćete ličnu kartu postupite po proceduri."

Nije samo procedura , uzimanje otiska prstiju je nauka.
dunja73 dunja73 10:12 11.10.2009

via ..

Milorade , vidim ja da se ceka samo da prodje Nova
pa u skitnju

mene , vise nista ne moze iznenaditi."zivot pise romane" sve je to ... normala ...
miloradkakmar miloradkakmar 11:17 11.10.2009

Re: via ..

dunja73
Milorade , vidim ja da se ceka samo da prodje Nova
pa u skitnju

mene , vise nista ne moze iznenaditi."zivot pise romane" sve je to ... normala ...

Pa, kad nisam za ovih pola veka i nešto. Prvo ću na severni deo Evopre, onda malo na jug, prostranstva Rusije , a ostalo ako stignem.
bocvena bocvena 10:32 11.10.2009

Ko sam ja?

Kakva priča! Za roman - čovek u zrelim godinama prvi put vadi pasoš i saznaje porodičnu tajnu.
Divim se tvojoj reakciji, ona potvrdjuje zrelost i dobrotu. Ja bih možda malo dramila da saznam detalje.
Mada, ponekad je bolje da neke stvari ostanu nerečene. Naknadna pamet nije uvek oslobadjajuća.

Moj drugar je prvi put sam vadio izvod iz matične knjige rodjenih pred regrutaciju i tu shvatio da je pod imenom majke neko sasvim nepoznato ime. Znam da je prvo bio ljut, pa nesrećan, pa besan, pa rezigniran...a onda je upoznao svoju pravu majku.

Ko sam ja? Uvek više od onog što piše u matičnoj knjizi.
miloradkakmar miloradkakmar 11:28 11.10.2009

Re: Ko sam ja?

bocvena
Kakva priča! Za roman - čovek u zrelim godinama prvi put vadi pasoš i saznaje porodičnu tajnu.
Divim se tvojoj reakciji, ona potvrdjuje zrelost i dobrotu. Ja bih možda malo dramila da saznam detalje.
Mada, ponekad je bolje da neke stvari ostanu nerečene. Naknadna pamet nije uvek oslobadjajuća.

Moj drugar je prvi put sam vadio izvod iz matične knjige rodjenih pred regrutaciju i tu shvatio da je pod imenom majke neko sasvim nepoznato ime. Znam da je prvo bio ljut, pa nesrećan, pa besan, pa rezigniran...a onda je upoznao svoju pravu majku.

Ko sam ja? Uvek više od onog što piše u matičnoj knjizi.

Nema smisla dramiti, unositi nervozu i u ovak unervožen život, mora se prihvatiti realnost. Isterivanje sitne pravde ne zaslužuje truda, bar za moje godine. Ja imam sve što mi je potrebno - ljubav moje porodice i unuke.
Da sam mlađi verovatno bih istraživao do tančina, jer čovek mora da zna : ko je , šta je i zašto je .
shumska shumska 11:44 11.10.2009

Re: Ko sam ja?

a joj
meni je ovo najmučnija tema -
u lk mi piše ime koje nije moje. ok, ime jeste - ali prezime nije. valja mi krenuti u mučnu borbu sad, ali sve to odlažem jer ima mučnih začkoljica....pa ni sama ne znam šta da radim...
rodjena ovde, živim ovde - od pre godinu dana u lk imam i neko drugo prebivalište - lažno.
zapravo, moja lk je jedan sasvim neispravan i lažan dokument. iako važeći.
tamo ništa nije tačno osim mog imena. a toliko me sve to opterećuje i muči da mi dodje da stavim kako je ime Šumska - kako bi apsurd bio potpun
moje ime i moj nik su u stvari mnogo tačniji od svega što piše u mojoj ličnoj karti...
identitet mi je u utrobi i plućima
miloradkakmar miloradkakmar 12:46 11.10.2009

Re: Ko sam ja?

shumska
a joj
meni je ovo najmučnija tema -
u lk mi piše ime koje nije moje. ok, ime jeste - ali prezime nije. valja mi krenuti u mučnu borbu sad, ali sve to odlažem jer ima mučnih začkoljica....pa ni sama ne znam šta da radim...
rodjena ovde, živim ovde - od pre godinu dana u lk imam i neko drugo prebivalište - lažno.
zapravo, moja lk je jedan sasvim neispravan i lažan dokument. iako važeći.
tamo ništa nije tačno osim mog imena. a toliko me sve to opterećuje i muči da mi dodje da stavim kako je ime Šumska - kako bi apsurd bio potpun
moje ime i moj nik su u stvari mnogo tačniji od svega što piše u mojoj ličnoj karti...
identitet mi je u utrobi i plućima

Auuu, nezgodne situacije. Mislio sam da samo mene opterećuju takve stvari. Primirimo se do trenutka kada nam za nešto bitno / izrada LK i pasoša / zatrebaju tražena dokumenta, onda nas pomalo panika sputava, suvišna razmišljanja i na kraju mora biti onako kako zakonodavac propisuje.
Ja sam tako državljanstvo dobio '97, nisam do tada hteo smatrajući da mi automatski pripada jer ovde živim od šeste godine. Žena i deca su ga imala , a ja nisam , razmišljao sam da se iz protesta selim u Hrvatsku.
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 18:33 11.10.2009

Who am I

Da li ste ikad pomislili da ste u ovom životu bili neko drugi, da ste u određenom periodu živeli pod drugim identitetom, a toga niste bili svesni? Kako bi se osećali da saznate da ste se zvali drugačije nego sada?


Zanimljiv tekst. A, od birokratij greskama ispunjenoj ne znam sta da kazem-svugde je isto. Papiri, nekakvi izvodi i sta ti ja znam.
Meni pada u oci ova dilema o identitetu. Sta bih, ili ko bih volela da sam, ili da sam bila. Uvek se setim svoje drugarice kojoj su na poslu trazili da se izjasni koje ime da joj stave na bedz. Odgovorila im je : " Stavite Greta Garbo."
miloradkakmar miloradkakmar 22:32 11.10.2009

Re: Who am I


Jelena Pavlović Meni pada u oci ova dilema o identitetu. Sta bih, ili ko bih volela da sam, ili da sam bila

U pojedinim trenucima čovek poželi da bude neko drugi ili nešto drugo, ili da ga nema , al' da se vrati. To mi je razumljivo, s tim da to ne bude način preživljavanja , ali kada ti neko zvanično saopštava da si neko drugi ili ti traži da mnoštvom papira kroz život dokazuješ svoje postojanje- dovodi do stvarnog pitanja
Who am I

Unfuckable Unfuckable 20:56 11.10.2009

slična stvar

Slično, se dogodilo pre 14 godina kada sam želeo da upišem JMBG, u gradskoj policiji ni u jednom računaru me nije bilo, dođem u opštinsku - nema me ni u računaru, ni u knjigama.


se i meni dogodila pre nekih 7-8 godina, možda i više - kada je trebalo da vadim nov ličnjak. Tetke iza šaltera su se uzvrpoljile, ja već mislio "gotovo, 'apse me", pa onda poziv unutra, pa da sačekam, pa neke kancelarije i neke face koje me gledaju kao da sam pao s Marsa, a ja se samo vrpoljim i čekam da me pitaju (k'o u Alanu Fordu ) šta sam radio 14. avgusta 1975. godine ("krao sam orahe" treba odgovarati na takva pitanja, uvek)
I, jesam ja ukačio malo kasnije u čemu je bila zavrzlama, ali ni do dan danas nisam siguran koje je sve to mogućnosti moglo da otvori...

preporuka, Milorade
miloradkakmar miloradkakmar 22:49 11.10.2009

Re: slična stvar

Unfuckable
Slično, se dogodilo pre 14 godina kada sam želeo da upišem JMBG, u gradskoj policiji ni u jednom računaru me nije bilo, dođem u opštinsku - nema me ni u računaru, ni u knjigama.


se i meni dogodila pre nekih 7-8 godina, možda i više - kada je trebalo da vadim nov ličnjak. Tetke iza šaltera su se uzvrpoljile, ja već mislio "gotovo, 'apse me", pa onda poziv unutra, pa da sačekam, pa neke kancelarije i neke face koje me gledaju kao da sam pao s Marsa, a ja se samo vrpoljim i čekam da me pitaju (k'o u Alanu Fordu ) šta sam radio 14. avgusta 1975. godine ("krao sam orahe" treba odgovarati na takva pitanja, uvek)
I, jesam ja ukačio malo kasnije u čemu je bila zavrzlama, ali ni do dan danas nisam siguran koje je sve to mogućnosti moglo da otvori...

preporuka, Milorade

U koliko se čovek ličnosti, karaktera pretvori tokom 24 časa , da ne govorim kroz život, dobro se na kraju snađe i prepozna.
Iz mog sadašnjeg ugla : na poslu , uz službeni i radni odnos.,moraš da imaš bar još dva- tri karaktera - za stranke, direktora, pojedine kolege ... , svratiš u kafanu tek tamo moraš da budeš vidra, na ulici osmejak i ozbiljnost se smenjuju iz časa u čas, komšije jedva čekaju da te vide i iznesu svoje probleme, dođeš kući i taman pomisliš da se pomalo dozivaš sebi kad telefon zazvriji - svako njegovo oglašavanje , novi ti.. i tako iz dana u dan . Neću spominjati politiku, ekonomiju , međunarodne odnose, održivi razvoj, svemir...
Sad kad razmišljam nije ni loše imati te Izvode , LK , pasoše.
112358oo 112358oo 22:29 11.10.2009

.

Žena sa ushićenjem „jupii, ja nisam venčana!„

bar si obradovao ženu, malo li je? ,))

sad nešto razmišljam, onda ti ni korisničko ime ovde nije kako treba ,)

al' sve na stranu, to što se pitaš vredi. zašto ti nisu rekli? pretpostavljam da su hteli da te sačuvaju od drugačijeg, od pitanja koja su im se činila teška za odgovore. a kasnije su verovatno mislili da nije više važno.
miloradkakmar miloradkakmar 23:10 11.10.2009

Re: .


112358oo
bar si obradovao ženu, malo li je? ,))

Reče ona to u hipu , ali se odmah povrati sa preozbljnim pitanjem : šta ćemo sad ?
U šali joj odgovorih : izazvaću međunarodni incident , Sud za ljudska prava .. onda je ponovo počela da se smeje i zafrkava.

sad nešto razmišljam, onda ti ni korisničko ime ovde nije kako treba ,)

Videćeš tek kada obelodanim pravo ime i prezime.
al' sve na stranu, to što se pitaš vredi. zašto ti nisu rekli? pretpostavljam da su hteli da te sačuvaju od drugačijeg, od pitanja koja su im se činila teška za odgovore. a kasnije su verovatno mislili da nije više važno.

I ja, posle tri- četiri dana , od kako sam dobio izvadak, mislim da je tako - kada sam bio mali ne bih shvatio , iako sam bio napredno dete, kada sam malo poodrastao u potrazi za sobom sve sam manje bio sa roditeljima, sad kada sam omatorio nema svrhe.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:13 11.10.2009

Ti o indentitetu

A JA TI ZELIM SRETAN RODJENDAN.

Kad nam ukinu vize odmah da posetis Grcku, sa novim pasosem i proveselis se sa svojima

miloradkakmar miloradkakmar 00:01 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

dusanovaiivanovamama
A JA TI ZELIM SRETAN RODJENDAN.

Kad nam ukinu vize odmah da posetis Grcku, sa novim pasosem i proveselis se sa svojima


Hvala.
Vidi stvarno prošla ponoć.
Pocrvenih.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 00:10 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu



pa milorade, nisam valjda prva? A gde je tu pice, da nazdravimo?
mirelarado mirelarado 00:12 12.10.2009

Срећан рођендан!


miloradkakmar miloradkakmar 00:30 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

dusanovaiivanovamama


pa milorade, nisam valjda prva? A gde je tu pice, da nazdravimo?

Prva . Što mi razotkrivaš identitet ?
Ajde , evo malo i pića




miloradkakmar miloradkakmar 00:38 12.10.2009

Re: Срећан рођендан!

mirelarado


Zahvaljujem Mirela.
Iskreno, rođendan ne slavim odavno, a ne još u drugoj polovini veka.
Priznajem , za pola veka žena i deca su napravili žurku, što ću im vratiti kada oni budu imali toliko.
razmisljam razmisljam 00:55 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

A JA TI ZELIM SRETAN RODJENDAN.

Придружујем се од срца!
mirelarado mirelarado 01:10 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

Оно прво пиће је сасвим довољно, што се мене тиче.

Ево и парче торте:





leopold_lady leopold_lady 05:13 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu



Da si mi živ,zdrav,veseo..... .Da su tvoji dobro i da te slušaju..... .....
miloradkakmar miloradkakmar 07:48 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

razmisljam
A JA TI ZELIM SRETAN RODJENDAN.

Придружујем се од срца!

Zahvaljujem od srca.
Razmišljam : da nema krštenica / izvoda morali bi gledati u nebo, zapamiti neku zvezdu u karakterističnom položaju ili slagati kamenčiće u vis i onda vizuelno saznavali koliko smo matori ili mladi.
miloradkakmar miloradkakmar 07:55 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

mirelarado
Оно прво пиће је сасвим довољно, што се мене тиче.

Ево и парче торте:

Neću samo ja da se sladim.


miloradkakmar miloradkakmar 08:05 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

leopold_lady


Da si mi živ,zdrav,veseo..... .Da su tvoji dobro i da te slušaju..... .....

Hvala LL na lepim željama.
Za ovo poslednje, ne pretvaraju se u uvo , ali čuju.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 14:30 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

miloradkakmar



Prva . Što mi razotkrivaš identitet ?
Ajde , evo malo i pića





Milorade, Milorade Pravi si djavolcic

Hvala na posluzenju Od nocas se tako osecam, kao da sam sve to sama popila
P.S. Ne valja mesati pica...

miloradkakmar miloradkakmar 16:11 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

dusanovaiivanovamama
miloradkakmar



Prva . Što mi razotkrivaš identitet ?
Ajde , evo malo i pića





Milorade, Milorade Pravi si djavolcic

Hvala na posluzenju Od nocas se tako osecam, kao da sam sve to sama popila
P.S. Ne valja mesati pica...


Nikada to nisam radio, jedino crno dalmatinsko vino sam mešao sa ledenom dalmatinskom vodom.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:43 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

alo milorade, pa krenula sam redom, kako si ponudio: sa chivasom, onda vodka, pa kajsijevaca, to tvoje dalmatinsko vino, nisam ni videla, zato me danas boli glava.

p.s. a gre`ota da se mesa sa vodom?

miloradkakmar miloradkakmar 21:10 12.10.2009

Re: Ti o indentitetu

dusanovaiivanovamama
alo milorade, pa krenula sam redom, kako si ponudio: sa chivasom, onda vodka, pa kajsijevaca, to tvoje dalmatinsko vino, nisam ni videla, zato me danas boli glava.

p.s. a gre`ota da se mesa sa vodom?


Evo , malo zrelih smokava.


112358oo 112358oo 22:00 12.10.2009

rođendan

ako je već rođendan, onda ne ide bez grožđa i vina iz korlata ,)

miloradkakmar miloradkakmar 23:18 12.10.2009

Re: rođendan

112358oo
ako je već rođendan, onda ne ide bez grožđa i vina iz korlata ,)


Hvala ti Igore.
Malo niže do mora je još bolje.
Računaj da sam ovo grožđe pozobao.
Biljana 77 Biljana 77 13:36 12.10.2009

Muka sa papirima

.. uvek.. Mene nisu upisali u knjigu državljana pa sam imala muku da dokažem da treba da mi daju ličnu kartu, obzirom na činjenicu da celog života živim&rođena sam u istoj državi.

I srećan rodjendan!

Za tebe i za unuku poklon:



Pa ti si vršnjak moga oca..
miloradkakmar miloradkakmar 16:03 12.10.2009

Re: Muka sa papirima

Biljana 77
.. uvek.. Mene nisu upisali u knjigu državljana pa sam imala muku da dokažem da treba da mi daju ličnu kartu, obzirom na činjenicu da celog života živim&rođena sam u istoj državi.

I srećan rodjendan!

Za tebe i za unuku poklon:



Pa ti si vršnjak moga oca..

Gde je poklon ?
Hvala .
Pedeset i peto najbolje je leto .

U tvom i drugim sličnim slučajevima ljudska aljkavost, loš odnos prema poslu .. mnoge je dovodilo u pitanje, da li jesu ili nisu to što misle da jesu ... da ne govorim o " kidanju živaca i trošenju parica ".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana