Društvo| Tehnologija

U slabašnoj kondiciji

Milan Novković RSS / 01.10.2009. u 16:33

_45595975_fibreoptic.jpgPo nedavnom Cisco instraživanju i statistici Britanci su zaključili da im broadband (velika propusna moć priključaka na Internet) kaska za potrebama, kako sadašnjim tako i sve važnijim potrebama bliske budućnosti gde ekonomija znanja postaje sve važnija opcija razvijenog sveta, a od sve manjeg broja preostalih opcija.

Manje razvijenim zemljama broadband nudi šansu da naprave kvantni skok u napredku. Iako su ovakve šanse pseudo-periodične Internet spada u jedinstvenu i ne tako čestu, generacijsku šansu gde je:

- Neka prosečna, društveno-vrednosna mera onoga što nam nudi Intenret daleko ispred ostalog. Pomalo tendiciozni, iako ilustrativni primer koji mi pada na pamet je neko ko vozi kamion po Srbiji u poređenju sa nekom drugom osobom koja ume da pravi PowerPoint prezentacije pa nudi usluge celom svetu. Mislim da nije potrebno upoređivati razlike u cenama infrastrukture, prodaje usluga, marketinga, održavanja, upravljanjem rizikom i ostalom. Čak i da svima trebaju usluge prevoznika u Srbiji radi se o "sporom" tržistu koje je i do hiljadu puta manje od tržišta office-automation ili marketing usluga.

- Internet je ultimativno strategijska igra po svim dimenzijama.

Na britansku "kuknjavu" o preko 10 miliona funkcionalno nepismenih, tektonskim pomerajima u raspodeli ko radi šta, gde i zašto po svetu sam navikao - nedavno su nam uveli pola funte mesečno porez na telefonski priključak da bi podržali broadband (neka su, naravno, navodim kao vrlo neuobičajenu meru), Virgin radi 200 MBits/sec pilote, 15-20 Mbits nije teško dobiti već sad za 20-30 funti mesečno.

Interesantnija mi je lista onih među manje razvijenim koji su ispravno shvatili ulogu interneta.

Spremni za sutra (prosečna download brzina od 11+ Mbits/sec, upload 5 MBits) i ostali su u tabeli ispod. Boldovao sam zemlje iz grupe manje razvijenih a koje su shvatile važnost ove Internet šanse.

Meni je Internet u prvih 5 prioriteta - prehrana, stanovanje, zakonje, školstvo, Internet. Ako su prve 3 naše osnovne potrebe Internet je rame u rame sa obrazovanjem, sa kojim se uveliko i preklapa.

Ne umem da formatizujem naslove kolona dole pa ih evo ovde:

Kolona 1: Spremni za sutra

Kolona 2: Opušteni danas

Kolona 3: Zadovoljavaju današnje potrebe

Kolona 4: Ne zadovoljavaju današnje potrebe

KoreaSwitzerlandIcelandMalta
JapanCzech RepublicEstonia Luxembourg
SwedenNorwayGreeceChile
LithuaniaUnited StatesSingaporeChina
BulgariaSlovakiaCanadaQatar
LatviaPortugalUKBrazil
NetherlandsFinlandAustraliaArgentina
RomaniaFranceSpainSaudi Arabia
DenmarkGermanyPolandCyprus
 HungaryNew ZealandCosta Rica
 RussiaUkraineBahrain
 BelgiumTurkeyThailand
 SloveniaIrelandTunisia
 TaiwanItaly Mexico
 Austria Philippines
 Hong Kong UAE
   Malaysia
   Pakistan
   Colombia
   Morocco
   Vietnam
   South Africa
   Indonesia

EDIT: Analiza koju je Cisco sponzorisao - Broadband Quality Score - A global study of broadband quality September 2009



Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Blade Runner Blade Runner 16:50 01.10.2009

Nisam verovao

da ću da vidim Japan, Bugarsku i Rumuniju na istom spisku. Cenim da je kolona 4 mnogo duža i da je Srbija tu negde?
Milan Novković Milan Novković 16:57 01.10.2009

Re: Nisam verovao

Blade Runner
da ću da vidim Japan, Bugarsku i Rumuniju na istom spisku. Cenim da je kolona 4 mnogo duža i da je Srbija tu negde?

Kolona 4 je sasvim sigurno duža, ja ne znam gde je Srbija nego sam ubeđen da ovaj posao ne smemo da ispuštamo iz vida - otud blog.
Milan Novković Milan Novković 17:02 01.10.2009

Re: Nisam verovao

Bugarsku

Najbolji Internet koji sam ja ovde za sad probao (od kuće) je BE Broadband (neka O2 šema, nagađam). Besprekorno radi (19 MBits download, 1.5 MBits upload), neokilo statičkih IP adresa, hajde to, nego najbolja tehnička podrška - locirana u Bugarskoj. Da nemaju solidan broadband u Bugarskoj teže bi im bilo da dobiju ovaj posao.

U mom kraju su brzi i Virgin, samo ne daju statičke IP adrese pa je teže uključiti se od kuće u mnoštvo VPN-ova.
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:06 01.10.2009

Re: Nisam verovao

ја на ове mibts обично не обраћам пажњу, јер не скидам филмове и музику, нити радим нешто озбиљно кроз мрежу (и најгорем случају понекад пошаљем фајл од 1М колеги на читање) и све ми иде веома брзо. али погледах сад и испада да у најбољем случају мој download може да буде 7.1 mbits.

дакле све засад добро функционише, али нисмо спремни за сутра. тако пише и у оној твојој табели.
Milan Novković Milan Novković 18:29 01.10.2009

Re: Nisam verovao

јер не скидам филмове и музику, нити радим нешто озбиљно кроз мрежу

Tehnologije ubrzano konvergiraju, Virgin, npr, eksperimentiše sa High Definition TV-om preko IP-a.
I ovde se više priča o bliskoj budućnosti nego sadašnjosti

Technology Assisted Learning, npr, se kreće u sličnu stranu - Institution centric -> VLE (Virtual Lerning Environment) ka PLE (Personal Learning Environment).. A ljudi, daš im mali prst hoće "ruku", vuku tamo gde je njima zgodno :)

U stvari, jedna od osnovnih "obaveza" tehnologije jeste da "uvija" (prilagođava) sredinu oko pojedinca, umesto da "uteruje" pojedince u manje fleksibilnu sredinu.

Što reče autor čije sam ime zaboravio - dobar način da pohvataš "ružne pačiće" je da se prilagodiš svakom ponaosob pa da vidiš kako napreduju
sinergija92 sinergija92 00:25 02.10.2009

Re: Nisam verovao

Blade Runner
da ću da vidim Japan, Bugarsku i Rumuniju na istom spisku. Cenim da je kolona 4 mnogo duža i da je Srbija tu negde?


Da ne budem pogresno shvacen, ali ja ovaj deo sa brzinama neta vidim kao manji problem u celoj toj prici oko drustvenog razvoja, znaci jednostavno provajderi nabave dobru opremu (koju su neki pametniji napravili) puste u promet, naplate i to je to....I sa sadasnjim brzinama sirokopojasnog neta u Srbiji moguce je obavljati ozbiljne poslove (mada svi znamo pravilo da brzine i memorije nikada nece biti dovoljno). Nesto veci problem je pokrivanje sto vece teritorije sirokopojasnim internetom, ali od svega ovoga, mislim da je, zapravo, najveci izazov, i to sto hitnije (ne kako to rade nasa ministarstva, rokovi iz akcionih planova ne bi smeli da se mere godinama vec mesecima) uvodjenje sto veceg broja elektronskih servisa za gradjane i kompanije. Direktive iz EU govore o nekih, cini mi se 7-8 za firme (otvaranje preduzeca, prijava zaposljenih...), i 12-15 (otprilike) za gradjane (dobijanje raznih izvoda, prijava poreza i sl.) ...

S tim u vezi, pitao bih da li neko zna da nabroji koje sve vrste e-govermenta i slicnih usluga postoje u razvijenim zemljama, i da li je i u tom smislu slicna rejting lista kao u tekstu?


...---......---......---...
Blade Runner Blade Runner 02:50 02.10.2009

Re: Nisam verovao

S tim u vezi, pitao bih da li neko zna da nabroji koje sve vrste e-govermenta i slicnih usluga postoje u razvijenim zemljama, i da li je i u tom smislu slicna rejting lista kao u tekstu?

Ta lista bi definitivno bila drugačija
gordanac gordanac 06:10 02.10.2009

---

E-government rating, by country
(Srbija nije na listi, još...)
""E-Government" refers to the use by government agencies of information technologies (such as Wide Area Networks, the Internet, and mobile computing) that have the ability to transform relations with citizens, businesses, and other arms of government."
Milan Novković Milan Novković 08:49 02.10.2009

Re: Nisam verovao

....I sa sadasnjim brzinama sirokopojasnog neta u Srbiji moguce je obavljati ozbiljne poslove

Naravno, i ja sam onomad bio deo firme koja je u Beogradu imala 100 ljudi, a radila samo za zapad. Deo posla - održavanje velikog broja softwerskih sistema po svetu. I to je lepo radilo.

Slažem se i sa ostalim što kažeš.

Samo ne treba zaboraviti da je veliki deo ove jurnjave u Britaniji, npr, uslovnjen ne sadašnjicom, nego bliskom budućnošću, gde možemo da pođemo od Kineza, npr, koji su skoro preko noći, dok je svet trepnuo, došli od jeftine sredine koja proizvodi majice do hightech "oaza" (žali se mom prijatelju guverner jedne omanje kineske provincije kako imaju SAMO 50 miliona stanovnika :) svemirske tehnologije, 2000 milijardi dolara deviznih rezervi i druge ekonomije u svetu po kupovnom paritetu.

Rapidne promene u raspodeli ko radi šta i gde u svetu se nastavljaju i zapadnom društvu koje ozbiljno gleda u budućnost, u proseku, je jedina alternativa ekonomija znanja.

Ja mislim da "panici" ima mesta.
Blade Runner Blade Runner 14:59 02.10.2009

Re: ---

--- #LinkE-government rating, by country

Najinteresantnije je 12. mesto
= 12 Vanuatu: 52
= 12 Zambia: 52
= 12 Togo: 52
= 12 Fiji: 52
= 12 Japan: 52
= 12 Qatar: 52
= 12 Mexico: 52
= 12 Holy See (Vatican City): 52
= 12 Bahrain: 52
sinergija92 sinergija92 16:53 02.10.2009

Re: ---

Blade Runner
--- #LinkE-government rating, by country

Najinteresantnije je 12. mesto
= 12 Zambia: 52
= 12 Bahrain: 52


Da, odlican link...doprinosi razbijanju nekih predrasuda koje imamo, verovatno smo sada vise iznenadjeni plasmanom Zambije i Bahreina negoli u predjasnjoj tabeli Bugarske i Rumunije...To je upravo ono sto se u tekstu spominje, internet je tehnoloska SANSA da se napravi veliki civilizacijski iskorak, i to kako za bogate, tako, kako vidimo, i za siromasne zemlje (setimo se da je predjasnja recesija, svetska kriza, inace manjih razmera od sadasnje, pre nekih 10-12 godina, da ne trazim sada koje godine bese, dobrim delom prevazidjena i masovnom upotrebom interneta, pre svega u privredi, cime su znacajno smanjeni troskovi poslovanja). Kako to? Pa stoga sto je infrastruktura samo jedan deo price, a onaj drugi-siroka primena interneta-daleko znacajniji...Lako je kupiti najbolji bolid za trku formule 1, ali ako ga niko ili retko ko zna voziti, onda su benefiti zanemarljivi. Nesto slicno sa donosenjem i primenom zakona u nas.
Podjimo od jednostavnog primera, zdravstvo je u pitanju....

Kako to izgleda danas....Bakica se razboli, dobije npr. neku infekciju i krene da se leci...u koliko koraka?

1./ Zakaze pregled kod svog lekara (moze i telefonom) ode na pregled, i dobije (papirni) uput za laboratoriju...
2./ Odlazi u laboratoriju da da uzorke na analizu....
3./ Ponovo u laboratoriju da uzme rezultate...
4./ Ponovo kod svog lekara (opste prakse) koji pogleda rezultate i napise (papirni) uput za specijalistu
5./ Bolesna bakica odlazi u spec. ambulantu da zakaze pregled...
6./ U spec. ambulanti obavlja pregled i dobija (papirno) misljenje specijaliste
7./ Sa tim nalazom, opet kod svog, izabranog lekara da se prepise terapija...
8./ Sa receptima u apoteku....
Ako u medjuvremenu nije bolest sama od sebe prosla, bakica iz primera moze da pristupi lecenju...

Da li moze drugacije uz pomoc ordinarnog software-a i hardware-a (znaci mail komunikacija i PC-i), a da ne govorimo da bi tako veliki sistemi, poput zdravstva morali da imaju sopstvene informacione sisteme?

1a./ Spomenuta bolesna bakica obavlja telefonsku ili mail komunikaciju sa svojim lekarom, (ako ne moze ili ne ume sama, ima tu jedan mali iz komsiluka koji moze biti i koristan )i to po principu hot line, znaci bez cekanja, saveti i konsultacije se obavljaju trenutno....posto su stvari u ovom primeru jasne, zakazuje se (elektronski) laboratorija i obavestava se pacijent, sve ide automatski i trenutno...
1b./ Pacijent ide da uradi laboratoriju. Rezultati analiza se salju (elektronski) izabranom lekaru opste prakse, on ih pogleda i napise uput za specijalistu (elektronski, papir nije potreban bakici) i naravno obavestenje o zakazanom pregledu se dostavlja pacijentu u njegov inbox...
2./ U zakazano vreme, nasa bakica odlazi na pregled, misljenje specijalista dostavlja (elektronski) lekaru opste prakse da napise terapiju u elektronski karton
3./ U bilo koju apoteku bakica odlazi po lekove a tamo je omogucen pristup napisanim receptima...

Da li treba spomenuti (pored jednostavnije procedure) i manju guzvu u saobracaju, manje zauzetih parking mesta, manje guzve na mostovima, manje troskove pacijenata, domova zdravlja ...itd.??
Primer je banalan, ali ilustruje koliko je kod internet tehnologije bitna IDEJA, uz neznatne troskove za infrastrukturu, boljitak je opsti.
Potrebno je "samo" znanje.....

p.s. sto se tice istrazivanja koje pokazuje kako bi se stvari trebale razvijati u bliskoj buducnosti, nista nema bolju prognozu za progres kao sto je velika potraznja, t.j. primena.

...---......---...---......---...
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:03 01.10.2009

*****

Svakako interesantna tabela. Mene interesuje kako se računao taj prosek, odnosno da li je i kako obrađena pokrivenost teritorija boadbandom?
Milan Novković Milan Novković 18:18 01.10.2009

Re: *****

Mene interesuje kako se računao taj prosek, odnosno da li je i kako obrađena pokrivenost teritorija boadbandom?

Iskreno, nisam ni proverio pre pisanja pošto je BBC priča, izvor Said Business School, Oxford Uniresity (Cisco je sponzor) pa sam u indikativnu vrednost podataka poverovao.

Evo dokumenta - Broadband Quality Score - A global study of broadband quality September 2009
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:43 01.10.2009

Re: *****

Evo dokumenta

Hvala , nema prema teritoriji, ali ima Penetration (% Households), što nije baš isto.
Milan Novković Milan Novković 08:32 02.10.2009

Re: *****

nema prema teritoriji, ali ima Penetration (% Households), što nije baš isto

Do nekih delova teritorije je teško dobaciti bez radio talasa, vidim poslednjih meseci da i Japanci idu u krajnosti raznih vrsta (čak i u gusto naseljenom Japanu zabita, mala seoca umeju da pokriju veliki deo teritorije a mali deo stanovništva, pa je brz internet izazov za planiranje).

U ovom gore dokumentu je broadband-sutrašnjice front definisan kao kombinacija kvaliteta i pokrivenosti domaćinstava pa je moguće pojaviti se iza fronta sa malom pokrivenošću velike brzine. Po pokrivenosti, npr, je Bugarska ispod 30-tog mesta pa bi taj podatak mogao pogrešno da se protumači i navodim:

Bulgaria Broadband Overview i prva dva pasusa kome nije do linkova:

"The Bulgarian Internet market is experiencing rapid changes resulting from the emergence of new cheap technologies (CaTV, Ethernet, xDSL, wireless) and foreign investment. As there are no regulatory barriers and no barriers for entry into the retail segment (no license is needed), new alternative ISPs have started entering the market - making Bulgaria's telecom sector a highly competitive arena.

Bulgarian Telecommunications Company (BTC) owns Bulgaria's fixed telecommunications network. Although officially BTC's monopoly over fixed telephone services ended with the liberalisation of the telecoms market at the end of 2002, BTC is still the dominant player in the fixed line and DSL markets. Upon the privatisation of BTC in 2004, it was agreed that at least EUR 400 million would be invested over the course of five years to fulfil the company’s, and effectively, Bulgaria’s digitalisation obligations to the EU...
."

U BQS po gradovima tabeli Sofija je na 9-tom mestu ispred SVIH zapadno-evropskih i američkih gradova, čak i i spred Tokija, iako su uglavnom Japanci ispred njih.

Naravno, sa ograničenim resursima rastezanje u vremenu i najveći učinak na ekonomiju se postiže počevši od velikih gradova
green_thumb green_thumb 18:16 01.10.2009

:)

Dovoljno je otići na speedtest.net i videti kakav je net u Srbiji.... :(
maksa83 maksa83 19:26 01.10.2009

Re: :)

Dovoljno je otići na speedtest.net i videti kakav je net u Srbiji.... :(

Grčka - 15 EUR mesečno za 8 Mbit.
Austrija - 15 EUR mesečno za 20 Mbit.
Japan - 40 (če-tr-de-set) USD mesečno za 1 Gbit (je-dan gi-ga-bit).

Srbija - 25 EUR za 4 Mbit down/192 Kbps up (ovo poslednje je sramota u sramoti).

Dok god je tromi monopolista bez vizije zaštićen kao govedo u Indiji ovde prva ruka za prodaju Interneta, broadband sreće biti neće.

Inače, koga zanima da vidi naj-gr-đi sajt na Internetu, izvol'te ovuda:

Serbian Embassy Delhi

(Ako ovo čita neki faint at heart web developer, predlažem mu da nikako ne klikne na view source, ili nedajbože properties od one slike na naslovnoj strani.)
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:28 01.10.2009

Re: :)

(Ako ovo čita neki faint at heart web developer, predlažemu da nikako ne klikne na view source.)

Šta? Frontpage?

EDIT: pogledao
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:30 01.10.2009

Re: :)

није тако страшно. они жмигајући поднаслови чак и нису у црвеној боји.

(сад сте ме заинтересовали колики ми је с посла, мораћу да одем да видим.)
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:31 01.10.2009

Re: :)


(сад сте ме заинтересовали колики ми је с посла, мораћу да одем да видим.)

Vredi, loodilo
maksa83 maksa83 19:32 01.10.2009

Re: :)

Šta? Frontpage?

Naravno.

Kod ovih mojih web developera su se naizmence mešali suze i smeh.

Perverzija izvedbe u rangu onlajn benkinga ovdašnje Banke Friteze sa njihovim klijentskim VBScriptom.

maksa83 maksa83 19:35 01.10.2009

Re: :)

EDIT: pogledao

Eto, ali nemoj da ja budem kriv kada se u po noći uz krik probudiš znojav i unezveren. :)))
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:37 01.10.2009

Re: :)

Погледао и ја. Прво сам помислио, ови момци су генијалци, како су успели да, елегантно, у три реда, ураде све оно. А онда сам погледао боље.

Мислим да сам схватио зашто. Интернет у Индији је спор, па су оставили онај размак између редова да браусери могу да дођу до даха до следеће линије.
Bojan Budimac Bojan Budimac 19:43 01.10.2009

Re: :)


Мислим да сам схватио зашто. Интернет у Индији је спор, па су оставили онај размак између редова да браусери могу да дођу до даха до следеће линије.



Samo, Makso, to mora da je neka nova verzija Frontpage-a, poslednji put kada sam gledao kod generisan istim (pre x godina) bilo je da je svaka komanda (uključujući i tekst, naime reči iz teksta) bila posebna linija. Ovo je vrrrr'
maksa83 maksa83 19:43 01.10.2009

Re: :)

Мислим да сам схватио зашто. Интернет у Индији је спор, па су оставили онај размак између редова да браусери могу да дођу до даха до следеће линије.

Verovatno su zato i sliku 2272 × 1704 stavili takvu kakvu je sa njenih 880 kb, a onda je na strani skalirali na 206 × 335 i omogućili joj da zadrži svojih velelepnih 880 Kb. I tako...
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:58 01.10.2009

Re: :)

него одох да видим моју страну. кукуууу, колико рупа! мање него онде, а и слике су додуше смањене, али ипак. бар је нисам много платио. ево сад ћу до посла да мерим интернет, па ћу и то да оправим, ако не заборавим.
pointofview_gun pointofview_gun 20:12 01.10.2009

Re: :)


Serbian Embassy Delhi

Eh, uhvati me nostalgija. Setih se mojih pokusaja pravljenja stranice u HTML-u..pre 10 godina. Kad pomislim koliko je to cudo verovatno placeno, delom i od mojih para.
maksa83 maksa83 20:24 01.10.2009

Re: :)

Kad pomislim koliko je to cudo verovatno placeno, delom i od mojih para.

Ja bih ipak rekao da je neki službenik ambasade tamo negde '97 uzeo stvar u svoje ruke i snašao se kako je znao i umeo, što je za pozdraviti, ali Indija je druga zemlja na svetu po broju stanovnika, ovo je stvarno krš i bruka. Da sam neki autsajder (svestan sam kako ovo što sledi nekome može besmisleno da zvuči, ali kvalitet Internet prisustva 2009. godine predstavlja neku "firmu" ) - ne bih mogao ozbiljno da shvatim zemlju čija ambasada ima onakav sajt.
Blade Runner Blade Runner 21:20 01.10.2009

Re: :)

Ja bih ipak rekao da je neki službenik ambasade tamo negde '97 uzeo stvar u svoje ruke i snašao se kako je znao i umeo

To je prvo na šta sam pomislio kad sam otvorio stranicu, a zbog onih karnerića oko tabela rekao bih i da je bila službenica
laluza laluza 22:21 01.10.2009

Re: :)

kako ovo nadje!?

Strašnije od najstrašnijeg
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 22:32 01.10.2009

Re: :)

Blade Runner
Ja bih ipak rekao da je neki službenik ambasade tamo negde '97 uzeo stvar u svoje ruke i snašao se kako je znao i umeo

To je prvo na šta sam pomislio kad sam otvorio stranicu, a zbog onih karnerića oko tabela rekao bih i da je bila službenica

ih kakav si bre druže pun stereotipa, evo ja ne bih stavila te karneriće...i još mnogo toga.
Blade Runner Blade Runner 22:54 01.10.2009

Re: :)

ih kakav si bre druže pun stereotipa


evo ja ne bih stavila te karneriće...i još mnogo toga

Celu prezentaciju?
crossover crossover 22:57 01.10.2009

Re: :)

maksa83
Ja bih ipak rekao da je neki službenik ambasade tamo negde '97 uzeo stvar u svoje ruke i snašao se kako je znao i umeo,

Ма да бре, чист DIY на 15" монитору и FrontPage 6.0.
aleks-black aleks-black 02:27 02.10.2009

Re: :)

Da sam neki autsajder (svestan sam kako ovo što sledi nekome može besmisleno da zvuči, ali kvalitet Internet prisustva 2009. godine predstavlja neku "firmu" ) - ne bih mogao ozbiljno da shvatim zemlju čija ambasada ima onakav sajt.

Verovatno nisi video sajt japanske ambasade u "Srbiji i Crnoj Gori"
hint: optimizovano za rezoluciju 800 x 600, IE i Netscape 4.0 i novije verzije
vishnja92 vishnja92 08:08 02.10.2009

Re: :)

properties od one slike na naslovnoj strani

maksa83 maksa83 09:06 02.10.2009

Re: :)

Verovatno nisi video sajt japanske ambasade u "Srbiji i Crnoj Gori"

Au, što jes' - jes', stvarno je grdan - mrtva trka sa ovim našim u Delhiju.

Ali pazi - veliki pas je veliki pas, i zato ne mora da laje - ne verujem da će neko pomisliti vidi-ovaj-sajt-taj-Japan-mora-da-je-u-XIV-veku. Čitao sam pre neku godnu neku studijicu o relaciji kvalitet investor relations strane (strana sajta firme namenjena aktuelnim i potencijalnim akcionarima) vs pozicija firme na tržištu, i ispostavlja se skroz logična stvar - što si sitnija i beznačajnija firma to si primoraniji da budeš ušminkaniji. IBM ne mora da objašnjava nekom potencijalnom akcionaru ko je i šta je IBM i da ima budućnost. To svi znaju. Sa druge strane male firme koje pokušavaju da privuku kapital (a to je recimo ova zamlja) ne mogu da si priušte shabby e-look.
Goran Vučković Goran Vučković 09:11 02.10.2009

Re: :)


Verovatno nisi video sajt japanske ambasade u "Srbiji i Crnoj Gori"
hint: optimizovano za rezoluciju 800 x 600, IE i Netscape 4.0 i novije verzije

Ali dobra tehnika štednje potrošnje propusnog opsega - linkovi na slike polomljeni svi osim jednog
aleks-black aleks-black 15:06 02.10.2009

Re: :)

Naravno da svi mi znamo sta je to Japan i statijaznam ... ali bruka je bruka
Japan je dosta novca ulozio u ovu Srbiju putem donacija... a ovamo ima diletantski sajt koji mogu da srede za neke smesne pare... i jos da bude i njima daleko funkcionalniji...

A sto se ove tehnike stednje tice - definitivno su pioniri u toj oblasti
background noise background noise 13:06 03.10.2009

Re: :)

Inače, koga zanima da vidi naj-gr-đi sajt na Internetu, izvol'te ovuda:

Serbian Embassy Delhi

(Ako ovo čita neki faint at heart web developer, predlažem mu da nikako ne klikne na view source, ili nedajbože properties od one slike na naslovnoj strani.)




A mapa na kojoj kao odredište piše "Srbija"



Time Bandit Time Bandit 18:32 01.10.2009

Deveti krug

Unfuckable Unfuckable 18:40 01.10.2009

Spremni za sutra...

Bugarska, Rumunija ...?!?
...svaka čast
Zapanjen sam i - zavidim, iskreno
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:34 01.10.2009

Re: Spremni za sutra...

A ti bi još da im prodaješ žvake i šuškavce?
Doctor Wu Doctor Wu 19:07 01.10.2009

Bugarska je, svakako,

prijatno iznenađenje, kao i Latvija i Rumunija. Očigledno je da su PE lepo odradili svoj posao po pitanju gradnje kablosvke infrastrukture i njenog iznajmljivanja. U Srbiji, na žalost, sve pare odoše na televizore i pinkovštinu. U izvesnoj meri, to je pokazatelj i kulturno-ekonomskih odnosa u nekom društvu (pitam se koliko ljudi u Srbiji živi od Interneta).

Što se UK tiče, tu je situacija deprimirajuća. Pre neki dan u Merrill Lynchu (uzgred, sele se za Ženevu) rekoše da veliki infrastrukturni projekti u UK u proseku koštaju 30% više i njihova gradnja traje gotovo 2 godine duže nego u Nemačkoj. Meni London sve više liči na third world capital.
Goran Vučković Goran Vučković 19:14 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,


Što se UK tiče, tu je situacija deprimirajuća. Pre neki dan u Merrill Lynchu (uzgred, sele se za Ženevu) rekoše da veliki infrastrukturni projekti u UK u proseku koštaju 30% više i njihova gradnja traje gotovo 2 godine duže nego u Nemačkoj. Meni London sve više liči na third world capital.

Ne brini, doći će i nama konzervativci na vlast, pa ćemo jesti mesa
maksa83 maksa83 19:47 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Meni London sve više liči na third world capital.

Pre nekih 5 godina svratili do drugara koji živi u Basingstokeu (kog domorodci još zovu i Boringstoke i Basingjoke, pošto od života ima shopping mall i sportski centar sa kuglanom) a koji je sa svojim beskonačnim besmislenim roundabouts uspeo da bude pomenut u Vodiču Za Autostopere Kroz Galaksiju) i konstatujem kako Englezi imaju kulturne vozačke navike. On kaže: "aha, osim u Londonu. Doduše tamo i nema Engleza..". ; )
Goran Vučković Goran Vučković 19:55 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

a koji je sa svojim beskonačnim besmislenim roundabouts

A vidi ovaj cvetić u Kolčesteru...
maksa83 maksa83 19:59 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Goran Vučković
a koji je sa svojim beskonačnim besmislenim roundabouts

A vidi ovaj cvetić u Kolčesteru...

Auh, it's alive, samo očekuješ da promrda.

Hitch Hikers Guide to the Galaxy

"How did we get here?" he (Arthur) asked, shivering slightly.

"We hitched a lift," said Ford.

"Excuse me?" said Arthur. "Are you trying to tell me that we just stuck out our thumbs and some green bug-eyed monster stuck his head out and said, Hi fellas, hop right in. I can take you as far as the Basingstoke roundabout?"

Doctor Wu Doctor Wu 20:06 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

svratili do drugara koji živi u Basingstokeu

Živi? To je samo zato što nisi bio u Portsmouthu, ili nekom gradu u Midlandsu.
Više puta sam pisao, Englezi, u principu, žive u selima i varošicama a u Engleskoj su najlepši manji gradići (Bath, Cambridge, Winchester) a od gradova, pored Londona, Bristol. Ostalo tuga, iako će Ana verovatno sad možda uleteti sa: "A Lids i Jork?"

Što se tiče prirode, međutim, Engleska je, kad je sunčano, najlepša ravničarska zemlja na svetu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:19 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Мени St Andrews леп. Али добро, то није Енглеска, не буним се око понуђеног избора (додуше нисам видео Wincester, али ово остало је стварно лепо, па не сумњам).
Doctor Wu Doctor Wu 20:31 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

marco_de.manccini
Мени St Andrews леп. Али добро, то није Енглеска, не буним се око понуђеног избора (додуше нисам видео Wincester, али ово остало је стварно лепо, па не сумњам).

Škotska i Irska (posebno zapadne obale istih) su posebne priče, ali one nisu ravničarske (Irska, doduše, jeste, ali tamo, ipak, stalno pada kiša, a i nema normalnog grada). Vučko i još neko je pisao o tome. Kačili i slike, ono Oban, Lake District (škotski) itajrad.
Milan Novković Milan Novković 20:35 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

St Andrews

Ne znam kako sad, ali "kuriozitet" za tebe - bio je na drugom mestu po kvalitetu fakultetskog obrayovanja u matematici u UK (Cambrige je rutinski prvi - iako ja tabele ovlaš pogledam, ne ulazim u kvalitet samog "merenja"
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:38 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Škotska i Irska (posebno zapadne obale istih) su posebne priče

Па да, разумео сам да си се ограничио на Енглеску, али су и Шкотска и Велс много лепи (а и брда нису много велика). Камене куће, зелено, ... цело острво некако лепо и питомо делује чим изађеш из великих градова.
Doctor Wu Doctor Wu 20:44 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Ne znam kako sad, ali "kuriozitet" za tebe - bio je na drugom mestu po kvalitetu fakultetskog obrayovanja u matematici u UK

Jel nije Warwick? Oni su tradicionalno jaki u mat.

Inače, što se tiče pitomosti Engleske, 3 od najlepših mesta su, zapravo, vrlo dramatična, svako na svoj način: Lulworth Cove, Minnack Theatre i Hayle Bay u Cornwallu i Bamburgh castle, na skroz drugom kraju zemlje. Pa i sama slika Engleske sa onim doverskim klifovima ili Needles na Isle of Wight od krede je meni uvek bila dramatična.
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:47 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Ne znam kako sad, ali "kuriozitet" za tebe - bio je na drugom mestu po kvalitetu fakultetskog obrayovanja u matematici u UK

има и других добрих, Oxford, Imperial, ... за моје интересе још и Warwick, ... ма супер је острво, бар мени и бар за математику.

ЕДИТ: ено Wu је био бржи и поменуо Warwick.
Milan Novković Milan Novković 20:56 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

rekoše da veliki infrastrukturni projekti u UK u proseku koštaju 30% više i njihova gradnja traje gotovo 2 godine duže nego u Nemačkoj

Ne sumnjam, čak bi me iznenandilo da situacija nije i gora. Ja znam nekoliko projekata.

Ono što je najčudnije je da ima i projekata "samoubica". Primer - skup, 5 godina IT projekat. IT gde važi Moorov zakon, pa se dizajn problem danas sam "reši" novim hardverom posle par godina. Samo, povrh loše i dugotrajne metodologije, funkcionalna i tehnička specifikacija pa test plan umeju da traju taman dovoljan broje meseci da ti tehnički napredak non-stop izmiče perspektivu za koju si se odlučio ispod nogu. I na kraju obustave projekat. Jedan od takvih, kad pominješ Merrill Lynchu, je bio Torus u Cityju (ogroman, ne sećam se detalja, pa obustavljen posle 5 godina).
Milan Novković Milan Novković 21:05 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

има и других добрих, Oxford, Imperial, ... за моје интересе још и Warwick, ... ма супер је острво, бар мени и бар за математику.

ЕДИТ: ено Wu је био бржи и поменуо Warwick.

Da, gledam Times listu iz 2008, dosta se promenila u odnosu na moje sećanje od pre jedno 5-6 godina.

Cambridge je konstanta na prvom mestu, Imperial je i pre bio na 7,8, 9 poziciji, ne sećam se, Oxford se popeo sa 6-tog mesta na drugo, dva od tri Bristol, Bath, Warwick su i pre bili gde i sad, Birmingem bio peti itd.

Verovatno se menjaju i univerziteti i kriterijumi pomalo pa je teško biti previše precizan u oceni.
maksa83 maksa83 21:07 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Ono što je najčudnije je da ima i projekata "samoubica". Primer - skup, 5 godina IT projekat. IT gde važi Moorov zakon, pa se dizajn problem danas sam "reši" novim hardverom posle par godina. Samo, povrh loše i dugotrajne metodologije, funkcionalna i tehnička specifikacija pa test plan umeju da traju taman dovoljan broje meseci da ti tehnički napredak non-stop izmiče perspektivu za koju si se odlučio ispod nogu. I na kraju obustave projekat. Jedan od takvih, kad pominješ Merrill Lynchu, je bio Torus u Cityju (ogroman, ne sećam se detalja, pa obustavljen posle 5 godina).


A legendarni Heathrow Baggage Software?

Doduše FBI Virtual Case je verovatno najviđeniji debakl te vrste.
Milan Novković Milan Novković 21:40 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

verovatno najviđeniji debakl te vrste

$100 Miliona - pocket money za neke IT projekte za koje većina nije nikad čula.

Najveći, polu-samoubilački, na kojem sam ja radio je bio oko $300 Mil (100 programera, 40 biznis analitičara, armija testera (samo jedan, smušen, je umeo da pokrene ceo sistem i bila je panika ako bi on kinuo, nedajbože prebledeo), menažera ko u londoskom maratonu trkača.

A sistem support ljudi Ne sećam se, sećam se samo da su od Sun Microsystem servera ima oko 400 komada :)

Dokumenata oko 800, ne sećam se manjih od 50 stranica, a sećam se većih od 300.

System architect, numero uno, mozak dizajniranja sistema - kad su mi rekli meni pala vilica do poda (ja došao nekoliko meseci po počeku projekta) - čovek kojeg sam ja intervjuisao godinu ranije i nije znao odgovor ni na JEDNO tehničko pitanje.

Pa doveo pajtaše i onda su zajedno zaposlili sve najbolje, istinski, ljude u Cityju.

Samo, stvarno najbolji su počeli ubrzo da kritikuju rešenja (vrhuška je definisala osnovne smernice) i onda dobili otkaze.

Kad smo ja i neki ortaci došli (mi smo bili samo jedna mala galaksijica u moru galaksija) top-brass se uplašio od davanja otkaza i kritike koja se ponavlja pa smo dobili svi neke slobode ibar otkazi su prestali.

Itd, da ne dužim, financial securities data base design and dev, sitnica, 30 miliona dolara, jedan primer jedne od većih "galaksija", višestruke apstrakcije su usporile skoro svaki važniji modul u celom sistemu ne manje od 100 PUTA.

Mi koristili Tibco za messaging, "srušili" ga sa 1000 isporučenih objekata u sekundi na 3, pa ako si te sreće da ti GUI app ima 2,000 objekata sa ove msg platfome samo to je 10 minuta da se GUI app pokrene :)

(nije nam bilo dozvoljeno da koristimo native Tibco API nego "domaće" apstrakcije - sve je bilo stream, source ili sink za informacije)

Ovo je mid 90-ties priča.

Itd, a bacanja šačice ili dve miliona je još uvek prečesta stvar i danas, iako je sve polako postalo pametnije.

Intenret i oursourcing su dobrim delom pojeftinili posao is redili stvari donekle.

Iako, ne znam priču, ali mislim da je UK zdravstveni "system" jedna od sličnih priča novijeg doba - kad bi zidovi umeli da pričaju bilo bi i IT projekata od blizu milijardu, ili više funti.

Lud svet negativne selekcije, koje svuda ima samo negde više uglađene, a negde brutalne.
Doctor Wu Doctor Wu 21:46 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

Lud svet negativne selekcije, koje svuda ima samo negde više uglađene, a negde brutalne.

3 godine moje žvake na blogu, sažet u 1 rečenici (samo što mene zbog toga zovu i nacoš).
Ko zna, zna. Stvarno nemam zbog čega više da dolazim na blog.
Milan Novković Milan Novković 22:16 01.10.2009

Re: Bugarska je, svakako,

3 godine moje žvake na blogu, sažet u 1 rečenici

Daleko od toga da je sažet - u stvari je organizaciono-evolutivni fenomen koji ide sa centrima, malim ili velikim, moći, slabije definisanim i sistemima fluidnim i u strukturi, adrenalinom, egoom itd.

Ja mislim da čovek može da analizira fenomen decenijama.

I teško je zamisliti skoro-potpuno rešenje problema, u sadašnjem sistemu vrednosi i na sadašnjem nivou proizvodnje, pa uz ego i hemiju koji vršljaju po nama u maniru gde im prečesto ništa ne stoji na putu, verovatno ni ne postoji jako dobro rešenje. Prosto "super-čovek" na vrhu ne postoji, pa tako ne može ni da izabere polu-super ljude da ga služe. Nešto ređe mreže, kompeksnost, razne "poluge" pojačavaju greške, negativne povratne sprege su i same od širokog raspona u kvalitetu i brzini
.
Moj je instinkt da nova, sve veća, gušća umreženost uz sada efikasniju difuziju inteligencije kroz mrežu, veliki pomeraj u odnosu marketinga i potrošača, i mreža kao "merni instrumenat" kvaliteta idu u pravom smeru. Iako nam i tu onda dođe volatility, šum, koji zamuti vodu u dovoljno dosta godina života da nam na trenutke dođe da se okrenemo lepšim stvarima u životu, ostrvima povrh mnoge široko rasprostrnjene nepravde.
ninasimone ninasimone 20:42 01.10.2009

pazi ovo

istrazivanje Telenora i nekih konsultanata Internet Srbiji donosi radna mesta
Sve u nekom kondicionalu: ako, moglo bi, u slucaju da.... do 2020-te. (plus, obratite paznju na 10% poreza na upotrebu mobilnih telefona).
Ono sto bi momentalno donelo 'radna mesta' je da se omoguce novcane transakcije sa svetom ali banke ni u ludilu to ne dopustaju. O paypalu, kao najbaznicnoj varijanti, mozemo samo da sanjamo a gde su tek neki ozbiljniji merchant accounts. Freelancerima i malim privrednicima bi to bila najveca pomoc u ovom trenutku.
antioksidant antioksidant 20:50 01.10.2009

Re: pazi ovo

Ono sto bi momentalno donelo 'radna mesta' je da se omoguce novcane transakcije sa svetom ali banke ni u ludilu to ne dopustaju

jedna banka
narodna
ninasimone ninasimone 20:59 01.10.2009

Re: pazi ovo

antioksidant
Ono sto bi momentalno donelo 'radna mesta' je da se omoguce novcane transakcije sa svetom ali banke ni u ludilu to ne dopustaju

jedna banka
narodna

da, jedna, cuj mene, zanela se mnozinom...
Goran Vučković Goran Vučković 21:01 01.10.2009

Re: pazi ovo

da, jedna, cuj mene, zanela se mnozinom...

jel još postoje 743 i 745 (u beskonačno primeraka)?
ninasimone ninasimone 21:35 01.10.2009

Re: pazi ovo

Goran Vučković
da, jedna, cuj mene, zanela se mnozinom...

jel još postoje 743 i 745 (u beskonačno primeraka)?

ako je pitanje upuceno meni, ne znam na sta mislis.
Goran Vučković Goran Vučković 21:47 01.10.2009

Re: pazi ovo

ako je pitanje upuceno meni, ne znam na sta mislis.

Ups izvini ispalo je da sam tebe pitao, a pitanje je bilo opšte. 743 je (bio) propisani obrazac narodne banke (SFRJ, SRJ...) za prijavu deviznog priliva iz inostranstva - onako A4 pa na kopirnom papiru, jedno 50-100 polja - i štampalo se jedno pola tuceta do tuce primeraka. 745 je obrazac za prijavu rasporeda priliva, znači lova koja je stigla na prolazni račun spoljnotrgovinske organizacije, pa se onda, na bazi instrukcije spoljnotrgovinaca, raspoređuje na izvoznike koji su učestvovali (i deo na spoljnotrgovinca za njihovu uslugu). U davna vremena je 745 bio i otkup deviza (banka kupuje devize a plaća u dinarima), pošto normalne firme nisu mogle da imaju devizni račun, nego samo takozvana "lica iz člana 100" (član 100 Zakona o deviznom poslovanju) To je posle promenjeno, devedesetih, pa je svaka firma mogla da ima pare i na deviznom računu.

Osim toga su bili i 746 (opšti prenos u devizama) - za međubankarske transakcije uglavnom, 1450 - plaćanje u inostranstvo, 1451a - otvaranje deviznog akreditiva (ako nisam već pomešao brojeve), 747 - zbirni za prenos deviza u zemlji. Mislim da je 1451a bio još korisnijeg, A3 formata

Nadam se da su se oni iz NBJ u Skadarskoj (ako se dobro sećam, njima je to slato) grejali na to - pošto ne vidim koja živa sila je mogla tu količinu posečenih šuma, slatih od svih banaka, smisleno da obradi.
Goran Vučković Goran Vučković 21:56 01.10.2009

Re: pazi ovo

Greška - 1451 je bio A3 otvaranje akreditiva, a 1451a plaćanje po akreditivu.
ninasimone ninasimone 22:02 01.10.2009

Re: pazi ovo

Goran Vučković
Greška - 1451 je bio A3 otvaranje akreditiva, a 1451a plaćanje po akreditivu.


jasnaz jasnaz 22:14 01.10.2009

:plešete

zeks92 zeks92 22:21 01.10.2009

Buducnost mreze:

TELEPORTACIJA , od IP adrese do IP adrese.
Milan Novković Milan Novković 22:46 01.10.2009

How Many Miles to Babylon?

zeks92
TELEPORTACIJA , od IP adrese do IP adrese.

Lepa StarTrek tema - ko bi se gde teleportovao.

I ako bismo imali samo nekoliko, ili samo jednu Babylon sveću, jednu po teleportovanju, ko bi gde otišao, pa se vratio ili ostao.
stari92 stari92 08:33 02.10.2009

Buducnost mreze : Borg,Mи е сме Борг

D))
stari92 stari92 09:11 02.10.2009

Све ће ги / ви асимили .. шемо. (1. от 9))

Не е случајнос' Мрежата во Булгариа.
Братко не дугмето !
Д)
stari92 stari92 17:24 02.10.2009

Za njanju,N.N. drugarku,etc.

Traian Stoianovich - Balkan Wordls
The First and Last Europe

M.E.Sharpe

Armonk,New York ; London,England
Copyright @ 1994 by T.S.

( M.E.Sharpe.Inc.,80 Busines Park Drive,Armonk,New York 10504)

____________________________________________________
.........................................................................................................................
Ne znam,njanja,valjda je dobra.
Setih se tvog bloga o katalogizaciji,ili shta vec,latinicnog pisma u Srba,.. itd.
Ono,Trajan je iz okoline Bitolja,al' Stojanovic,te vasceli zivot ucio po Amerike,
tako da mozda neki od onih koji bi da preimenuju autore i podvedu pod Cro.
povuchu ruchnu.

poz.Dr.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Uchitavanje -josh-traje .. dobra,interesantna,laganica za chitanje
U Srb. ime 800 (osamstotina),tj. preciznije 799 primeraka (tiraz)
U mom primerku nema naznaka da je neshto,bash,chitana

Poziva se na veliki broj uglednih imena (radova),tako da su prilicno verodostojne teze i razmishljanja
Podaci koje iznosi,iako Mi poznati,velika vecina,bar,sagledani su iz raznih,pomerenih <
Prochitaj,pa da se svadjamo,malo (u pravu su ,dakle,Grcite za mixo.. u FYROMacedonia)))

HA- naslovnica Me je takodje asocirala na tebe i muchenog marca_de_ ..
Prva i Poslednja Evropa pa slika umeshenog 'leba sa karneritji,ocila,ukrasi,..
Ako zaista umesh takav 'leb da umesish - Ovo je kraj Istorije,ma civilizacije ,a kamo li EU

D)

p.s.pst. - Znash li ???
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:35 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

hvala stari, imamo tu po policama, al nismo citali
jel dobra?
Milan Novković Milan Novković 18:44 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

imamo tu po policama, al nismo citali

Ja pre neki dan priupitam sebe šta od nepročitanog sa polica treba sledeće da pročitam. I u uži izbor mi upadne jedno 7-8 knjiga. I onda se odlučim za jednu - ta ili ni jedna druga, na kraju zaključim. Sve ostale knjige lako nađem, a od ove što hoću da čitam ni traga ni glasa

Blago urednim ljudima, ja sam tri puta morao da otvaram frižider da se smirim
vishnja92 vishnja92 20:07 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

ja sam tri puta morao da otvaram frižider

pusti biblioteku, odredi u njoj samo "neprocitano cose", zivot ce ti biti laksi :)
one koje si vec citao znaju da zovu same, bilivmi.

eee, a frizider... sladoled prosao, i paradajz, i sve lepote su prosle, jesen :(
marco_de.manccini marco_de.manccini 20:21 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

kako prošao sladoled? to ne prolazi.

(doduše ni paradajz ovde ne prolazi, ali to je neka druga tema o kojoj ne bih sada. merio sam s posla, i odatle sam spreman za sutra, čekaj da nerviram maksu, upload 16Mbits, nego da ne trolujem s internetom i brojevima, na jesen ima lepih jabuka, a tek groždje!)
vishnja92 vishnja92 20:48 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

ovde prolazi i zamrznuti kukuruz

pre par godina mi je zatrebao usred leta (pu malera), onda kad ga ima svezeg na svakom cosku (ako hoces da drndas laktove izvlacenjem pretis lonca odnekud vec). ni-gde po friziderima ga nije bilo pa ja pitala sta je i lepo mi rekli: nije mu sezona :))

jabuke jos uvek ne lice ninasta (mada pocinju)
(a sa tikvicama se desilo nekakvo nestanuce, bozemesacuvaj...)

trenutno krkam kajmak
Milan Novković Milan Novković 23:12 02.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

trenutno krkam kajmak

Ti rizikuješ da ti blog konzorcijum uskoro prepiše dijetu

vishnja92 vishnja92 09:01 03.10.2009

Re: Za njanju,N.N. drugarku,etc.

uuu, jesam ovo ja? :)

nema potrebe, moja dijeta se ovaploti u recenici "nema niceg u frizideru" svaki put prodje sezona paradajza. ovo sa kajmakom su tek povremeni napadi (jakog inteziteta, hehe).

prekasno sam videla tvoj odgovor na prethodnom tekstu, nisam stigla da odgovorim...

leopold_lady leopold_lady 04:21 02.10.2009

A di smo mi ....

Nas nigdi nema ....

Ono što ja znam je da se kod nas mrežni sistem ne neguje dovoljno.... Rade momci i cure nešto,ali kablovski internet - koji je jedan od jeftinijih - nije dostupan u celom Beogradu.... O wireless - u da ne govorimo.... Ima ga na nekoliko mesta u gradu.... Šta onda da pričamo o tome ??? Kad u 70-recimo 75 % kompjutera je još uvek vezano za dial up .... Sad se sa ADSL-om to smanjuje.... Ali,ni ADSL ne može svuda u Srbiji.... Centrale telefonske su menjane,ali nisu promenjene sve .... I rekoh ja - šta da pričamo o tome.....
Milan Novković Milan Novković 18:50 02.10.2009

Re: A di smo mi ....

Nas nigdi nema

Verovatno smo CISCO-u malo tržište za proizvod iz čijeg marketinškog budžeta su izdvojili novac za studiju. Ili je neki drugi razlog :)

Možda su im najinteresantniji oni koji će u skoroj budućnosti imati preko 25 Mbits/sec. Ovo ispod je za kućne rutere i firewalls zasićeno tržište.
Milan Novković Milan Novković 19:27 02.10.2009

The pull from the future.

Iako je dokument za US društvo, razvijeno, sam naslov dovoljno govori koliko bi broadband trebao da bude važan za manje razvijena društva: Unleashing Waves of Innovation - Transformative Broadband for America’s Future

Ceo doc je vredan za pročitati, ne bi trebalo da bude prevelike razlike u osnovnoj strateškoj pozadini, kad je broadband u pitanju, između zemalja na različitim stepenima razvoja.
background noise background noise 13:00 03.10.2009

Plaćanje

Realno nemoguće plaćanje preko interneta izuzev trivijalnih iznosa za knjige, muziku i sl. je strahovit problem.

Ali to je deo domaće regulative, ne zavisi od broadbanda, baš kao i izvozno-uvozna regulativa, stanje je takvo zato što odgovara onima koji drže vladu čvrstostisnutu za m..a!

A uzak broadband ( malo smesno zvuci jel'da ) je posledica istog, stavili bi oni i bodljikavu žicu samo da svi konci ostanu u njihovim rukama.

Uopsteno, kontrola nad internetom je samo niz bezuspesnih pokusaja, koliko se on otima kontroli toliko bolje po nas van centara odlucivanja.

Pa sustina price i jeste da centri to prestanu da budu. Ineternet ima potencijal da ih razvlasti. Fizicko posedovanje servera nece biti ni od kakve koristi, niko neće smeti da pridje da "izvuce steker iz zida".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana