Društvo| Hronika| Ljudska prava| Politika

IZVEŠTAJ

Bojana Maljević RSS / 30.10.2007. u 03:34

 

Opet ja o "trgovini ljudima". Red je da se oglasim na ovu temu, upravo se završava mesec borbe protiv trgovine ljudima, a mi smo završili sve pripreme za projekat "Moderno ropstvo" koji će, verujem, promeniti svest mnogih ljudi kada je reč o ovom obliku organizovanog kriminala. 

 

Čak je seriju spomenula i  Condoleezza Rice u svom izveštaju :) u kojem svakako ne ocenjuje mene ili autore serije, već borbu i napore Vlade svake pojedinačne zemlje protiv trgovine ljudima. Ceo izveštaj je naravno veoma dugačak, pa izdvajam samo deo o prevenciji u kome je spomenula igranu seriju:

 

Prevention 

The Government of Serbia demonstrated increased 

public awareness and prevention activities in 2006. 

The government aired four anti-trafficking public 

service announcements on national television 

throughout the soccer championship finals last year. The government earmarked approximately $100,000 for a 13-episode television series entitled “Modern Slavery,” devoted to generating awareness on trafficking. The government’s anti-traffick- ing team, under the leadership of the National Coordinator promoted interagency 

collaborations with four working groups. — SECRETARY COLDOLEEZZA RICE

Ma kako zvučalo, nije mala stvar. Inače izveštaji nisu baš pohvalni. Srbija i dalje spada u "drugu grupu" zemalja. Evo šta to znači:

TIER 1 

Countries whose governments fully comply with the Trafficking Victims Protection Act’s  

(TVPA) minimum standards 

 

TIER 2 

Countries whose governments do not fully comply with the TVPA’s minimum standards but  

are making significant efforts to bring themselves into compliance with those standards 

Na žalost, projekat je baš tada kada je Kodoliza objavila svoj izveštaj malo stao. Znate ono: novi izbori, nova Vlada, novi problemi, novi prioriteti i tako dalje. Pa ono što je započeto, ma kako bilo kvalitetno, važno ili obavezujuće, mora malo da sačeka. A ovako osmišljen projekat ne može se raditi bez podrške države. Moja producentska kuća ima potpisan ugovor sa Ministarstvom za rad, zapošljavanje i socijalnu politiku, na osnovu donetog Zaključka Vlade u kojem se projekat podržava,  te u skorije vreme očekujemo nastavak realizacije serije. Strpljivo čekamo. Početak snimanja je planiran za 20.01.08. 

Scenariji su napisani po istinitim događajima (pisci: Igor Bojović, Milena Marković, Đorđe Milosavljević, Dragan Nikolić i Ana Rodić). Podela se pravi u narednim nedeljama... svi smo kao zapete puške. Osećam naročitu odgovornost prema ovom projektu jer sam lično razgovarala sa svim "karikama" u lancu trgovine ljudima. Najteži su bili razgovori sa žrtvama. Najlakši sa predstavnicima nevladinih organizacija koje se bore protiv ovog zla (Astra, Sklonište, OEBS, IOM...) Posebno korisni su bili mnogobrojni razgovori sa policijom i Službom za koordinaciju žrtava. Ali slušati kriminalce, trgovce ljudima, bilo je... pa, malo je reći korisno za projekat. Počevši od njihovih šifara u kojima o ljudima pričaju bukvalno kao o robi ("Imam 10 kila pirinča", što je šifra za 10 švercovanih Kineza), uz to se u svakom smislu i ponašaju kao da su ljudi roba; pa sve do toga ko su korisnici usluga, koliko zarađuju, a ko mora da se plati... U svakom slučaju, biće u seriji mnogo toga uzbudljivog, potresnog i zanimljivog.

I za kraj, malo o emisiji "Ključ" koja je emitovana večeras, a tema je bila trgovina ljudima. Nataša Miljković je odlično vodila razgovor na ovu temu. U emisiji su gostovali i stručni konsultanti na projektu igrane serije "Moderno ropstvo" (Vesna Stanojević, koordinatorka Savetovališta protiv nasilja u porodici i Aleksandra Vidojević iz OEBS-a). Kao i Nacionalni koordinator gospodin Dušan Zlokas, koji je među prvima prepoznao važnost našeg projekta, jer zna da je džabe sav trud njegovog tima ako se ozbiljno ne radi na prevenciji. Gost je bio i Dušan Vojvodić, moj dragi prijatelj i kolega (koautor projekta). I svi su govorili mnoge važne stvari, a najvažnija je: žrtve trgovine ljudima nisu samo prostitutke. Naprotiv, većina žrtava nikada nije ni sanjala da će biti primorana na prostituciju ili radnu eksploataciju, ni da će biti lišena slobode. Žrtve su deca. Ne nečija tamo, ko zna gde - žrtve su i naša deca. Trgovina ljudima postoji u Srbiji. Svako može biti potencijalna žrtva trgovine ljudima. 

To ne znači da treba biti u paranoji. Ali postoji velika razlika izmedju paranoje i ozbiljno razvijene svesti o postojanju jednog ovakvog strašnog problema u svetu koji i kod nas uzima sve više maha (od 2004. većina žrtava u Srbiji su naši državljani, dok su većinu do te godine činili strani državljani). 

Hvala svima koji istražuju, pomažu, bore se, pišu i na bilo koji način učestvuju u suzbijanju trgovine ljudima - trećeg "biznisa" po profitu u modernom svetu. 


Atačmenti



Komentari (69)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dragan Vujanović Dragan Vujanović 04:00 30.10.2007

Ironija ..!!


Trgovina ljudima je loša.
Trgovinu ljudima treba smanjiti i iskoreniti.
Ali ..! Ako bismo izveli nekakvu analogiju sa svim onim raspravama o zabrani ili legalizaciji abortusa, zabrani ili legalizaciji marihuane, pa prostitucije... - onda bi po jednima ispalo da trgovinu ljudima treba legalizovati kako bi se problem držao pod kontrolom i kako bi trgovci plaćali porez državi, umesto što se (kao očita i stalna ljudska potreba, dokazana kroz one silne vekove robovlasništva) odvija u tajnosti i bez ikakvog uticaja institucija.
Jaril Jaril 04:06 30.10.2007

Re: Ironija ..!!

onda bi po jednima ispalo da trgovinu ljudima treba legalizovati


Марихуана Вам не говори, проститутка Вам неће рећи не (ако је својевољно), а човек којим се тргује Вам не сме и не може рећи не!!! Толико о аналогији!!!
Е свашта.
Да ово одбијемо на 4 сата ујутру, ако сте у Србији?
hercule poirot hercule poirot 08:26 30.10.2007

Re: Ironija ..!!

analogiju sa svim onim raspravama o zabrani ili legalizaciji abortusa, zabrani ili legalizaciji marihuane, pa prostitucije


Hvala druze Dragane, ovo vase budalasto poredjenje nas je sve uveselilo. Hocemo jos.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:09 30.10.2007

Re: Ironija ..!!

Dragane,

ja se ne slažem da prostituciju treba legalizovati. Kada ne bi postojala trgovina ljudima, možda bi to bio način da se ovaj "biznis" trži pod kontrolom, ali u ovom slučaju verujem da legalizacija samo olakšava posao trgovcima. Kad dobije legalne papire, kad te na primer natera da potpišeš - čik posle dokaži da si bila žrtva. Teško.
Ovo nije moje puko razmišljanje, zasnovano je na činjenicama iz zemalja gde je prostitucija legalizovana.

darkokv darkokv 14:42 31.10.2007

Re: Ironija ..!!

Moje potpuno slaganje sa tobom!
strava strava 13:26 01.11.2007

Re: Ironija ..!!

ja se ne slažem da prostituciju treba legalizovati.

Šta je humanije: Ili legalizovati prostituciju ili pustiti prostitutke da umru od gladi? Pa svakako ovo prvo.
Bonner D Bonner D 17:25 01.11.2007

Re: Ironija ..!!

Bojana Maljević

ja se ne slažem da prostituciju treba legalizovati. Kada ne bi postojala trgovina ljudima, možda bi to bio način da se ovaj "biznis" trži pod kontrolom, ali u ovom slučaju verujem da legalizacija samo olakšava posao trgovcima. Kad dobije legalne papire, kad te na primer natera da potpišeš - čik posle dokaži da si bila žrtva. Teško.Ovo nije moje puko razmišljanje, zasnovano je na činjenicama iz zemalja gde je prostitucija legalizovana.


Hm, ovde se Bojana ne slažem sa Vama, mislim da je uvodjenje bilo koje stvari u legalne tokove pa tako i prostitucije uvek korisno i poželjno. Trgovinu ljudima je teško potpuno iskoreniti, ali taj problem treba posmatrati i odvojeno od prostitucije.

Prostituciju treba legalizovati da bi osobe koje se odluče (bez obzira iz kog razloga, a najčešće je naravno neki oblik nužde glavni razlog) na tako nešto bile koliko toliko zaštićene, pre svega u socijalnom pogledu, da su osigurane zdravstveno, da mogu da uplaćuju penzijsko, da ne moraju da strahuju od države i državnih organa (policije itd.) ali i da država ubire poreze i doprinose, a u sex-industriji i prostituciji kao njenom delu se "obrću" ogromne pare. Pre ili kasnije sve te osobe dolaze u situaciju da traže pomoć od države i država naravno mora da im pomogne u nekom obliku, a to naravno sve košta, sve poreske obveznike. Tako da bi bilo poželjno da se prostitucija legalizuje i uvede u neke legalne tokove.

Mnogi drugi problemi koji idu uz prostituciju (pre svega maloletnička prostitucija, trgovina ljudima itd.) time naravno ne bi bili rešeni, ali oni se moraju rešavati nezavisno od toga da li je prostitucija legalna ili ne.


Bojana Maljević Bojana Maljević 04:27 02.11.2007

Re: Ironija ..!!

Prostituciju treba legalizovati da bi osobe koje se odluče (bez obzira iz kog razloga, a najčešće je naravno neki oblik nužde glavni razlog) na tako nešto bile koliko toliko zaštićene, pre svega u socijalnom pogledu, da su osigurane zdravstveno, da mogu da uplaćuju penzijsko, da ne moraju da strahuju od države i državnih organa (policije itd.) ali i da država ubire poreze i doprinose, a u sex-industriji i prostituciji kao njenom delu se "obrću" ogromne pare.

Ne slažem se. Ali i ovo pitanje ćemo objasniti u seriji. Ukratko: kada se prostitucija legalizuje, legalizuje se i trgovina ljudima. 80% "prostitutki" čine žene koje su ŽRTVE TRGOVINE LJUDIMA. Ako se lagalizuje, mnogo teže je dokazivo da su žrtve. Zatim, neke POSTAJU žrtve kasnije. Tu je tek otežavajuća okolnost ako je prostitucija legalizovana.
No, ne moramo oko svega misliti isto.
To je kao kada bi rekli: droga treba da se legalizuje, a druga stvar je kako se onda boriti protiv ovog zla. Ne slažem se. Neke stvari koje stvaraju ogromne ljudske i društvene posledice ne treba legalizovati.
Mungos Mungos 04:16 30.10.2007

Sta se desava sa ovim svetom?

Pozdrav Bojana, nakon duuuuzeg vremena!

Bas sam veceras razgovarao sa jednom koleginicom odavde o tom problemu. I setih se onog ruznog hloadnoratovskog doba: Berlinskog zida i "Crvene azdaje" desno od njega; "slobodne teritorije" jugozapadno, zapadno i severozapadno i severno od tog simbola ljudske gluposti, bez ozbiljnih granica i viza, kojom su se bezbrizno kretali mnogi sutostoperi i sto je jos vaznije usamljene auto-stoperke. Kretali su iz svojih domova u nameri da obidju svoj maticni kontinent, na najavanturistickiji nacin - sa ruksacima na ledjima, peske stopirajuci nepoznate. I velika vecina,, ukljucujuci i neke nas blogere, vracali su se kuci zivi i zdravi....

A to je danas nezamislivo! Oslobodili smo se "Crvene azdaje", srusili najbesmisleniji zid ikada sagradjen u Evropi, a verujem i celoj ljudskoj istoriji, a dobili smo prevare, otmice ljudi i prisilan rad...

Da li sam ja to nesto prespavao i probudio se na drugoj planeti? Ili i dalje sanjam - neki ruzan san?

Mungos, The Ogorcen
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 08:47 30.10.2007

KAKO KAKO KAKO ???

Sve to zaustaviti??? Kako neko moze da zivi od kradje i prodaje tudje dece da bi prehranio svoje? Nije li malo okrutno! Poljubice svoje dete i pozeleti mu srecu kada podje u skolu, na eksurziju u grad.. Dace mu i para da ima da devojci plati pice, para od prodatog tudjeg deteta, KOJE CE SPAVATI PO TUDJIM SUPAMA! Tudju decu koriste kao prostitutke, siluju ih teraju ih na bludne radnje sa drugim ljudima, prljavim, debelim, masnim... Tuku ih ako su neposlusne... Tuku ih zbog MALE zarade Tuku ih sto im su ustali na levu nogu..
Pitanje je zasto to mogu da rade ? I KAKO ! Zato sto su zakoni losi, zato sto imaju veze u sudskim vecima, placeno istim parama zaadjenim na tudjoj otetoj i ukradenoj deci, ciji zivot je istog momenta propao. Namaju ga vise jer i kada prestanu to raditi (ako se ikada i oslobode, obicno ih ubiju) nikada nece doci u normalu...ITD ITD.
SVE JE TO JAVNA TAJNA
Verujem da svi oni prate svo pisanje o njima i zasladjuju se recima HA HA NEMOGU NAM NISTA!?
Kada budu "dobri" zakoni sve ce doci u normalu. Citamo o nasilju u porodici nad zenama i VLASTITOM decom, zovemo ih budalama i svakako, a oni i dalje na slobodi i TUKU JOS VISE.
Napravise toliko sigurnih kuca a crne hronike sve vise ima..... TUZNO STRASNOOOOO
Kada bi neko proveravao gde STVARNO odu pare od donatora za sigurne kuce svAsta bi izaslo na videlo? OVO odgovorno tvrdim jer sam probao u beogradu da saradjujem sa nekima od njih (pisao sam vec) i kada sam video da je njima u s. kuci samo vazno da prodje dan razocarano sam se vratio u svoj grad
Dobra tema posten blog ali sta sve to vredi . Ovdse se samo pise, a gde su rezultati oni pravi LJUDSKI??
sto god sam stariji uvidjam sve vise da se pojedini ljudske osobe(monstrumi) uklapaju prirodne zakone JACEG, SPOSOBNIJEG PAMETNIJEG I NEMOG POSMATRACA , NAZALOST!

preporucujem temu oberucke
marumi marumi 08:54 30.10.2007

Re: KAKO KAKO KAKO ???

preporuka kako teme tako i posta
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:11 30.10.2007

Re: Sta se desava sa ovim svetom?

Mungose,
upravo tako.
Samo što, na žalost, ne sanjaš.

Pozz
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:06 30.10.2007

Re: KAKO KAKO KAKO ???

Kako neko moze da zivi od kradje i prodaje tudje dece da bi prehranio svoje? Nije li malo okrutno! Poljubice svoje dete i pozeleti mu srecu kada podje u skolu, na eksurziju u grad.. Dace mu i para da ima da devojci plati pice, para od prodatog tudjeg deteta......

Da.

Kada bi neko proveravao gde STVARNO odu pare od donatora za sigurne kuce svAsta bi izaslo na videlo? OVO odgovorno tvrdim jer sam probao u beogradu da saradjujem sa nekima od njih (pisao sam vec) i kada sam video da je njima u s. kuci samo vazno da prodje dan razocarano sam se vratio u svoj grad

Ovo me baš zanima. A sa kojom ste Sigurnom kućom razgovarali? Ima ih više.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 08:40 30.10.2007

Bojana..

Pozdrav, pre svega..
Dobra je stvar što je ova tema otvorena i što se o njoj počelo pričati. Odlično je i hvale vredno što napori tvoji i ljudi koje pominješ ulaze u najrelevntnije izveštaje. Kad u ovoj zemlji bude više reda i manje siromaštva valjda će i izveštaji biti povoljniji.
I ja sam gledao sinoćnu emisiju sa velikom pažnjom. Voditeljica je bila odlično pripremljena, nije se gubila u materiji i moram priznati da je ovo bila retka tema na kojoj me nije nervirala. Gosti sasvim OK i videlo se da znaju o čemu govore
Preporuka za tekst...
marumi marumi 08:54 30.10.2007

Re: Bojana..

Takodje preporuka.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 09:19 30.10.2007

DA LI NEKO...

ZNA kako pomoci nasem narodu napacenom? Stvarno imamo veoma mnogo pisanja O ovim temama!Stvarno su tuzne, za "debelo" razmisljanje! I to da zakonodavci POCNU razmisljati o svojoj drzavi. Verujem da im je veoma lepo kada IM kazu ON JE TAJ I TAJ... E pa , po meni taj i taj bi trebao da napravi reda u svojoj kuci (drzavi)
Svaki pravi domacin drzi red u svojoj kuci zna se ko sta radi koje su cije obaveze, ko sta SME A KO STA NE SME? Ko kad prica a ko kad cuti?
Kada to uvedu u zakonik bice bolje (bar se nadam). Kako neko moze da odredjuje kazne za tudje ispastanje, kada ni nezna kako im je... To sto mi kazemo primi moje saucesce , saosecam sa tobom to su obicno samo fraze koje moramo obaviti jer nam je mucenik dobar drug ili komsija.
Stvarnu muku samo znaju oni koji su da izvinete NAJEBALI !
Laicki se pitam da li bi bilo pametno NJIH konsultovati : KOLIKE TREBA DA BUDU KAZNE?

Da li neko od vas zna koliko sam ja sad gladan?
Da li neko od NAS zna koliko ko pati?

kada se dogodi KASNO JE , kada treba da reagujemo kazu RANO JE...
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:37 30.10.2007

Re: Bojana..

Drago,
hvala na svim rečima i preporuci. Sve se slažem sa Vama.

Srdačan pozdrav,
B.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:15 30.10.2007

Re: DA LI NEKO...

kada se dogodi KASNO JE , kada treba da reagujemo kazu RANO JE...

Procena je da se danas u svetu nalazi preko 27 miliona ljudi u ropskom odnosu.
Neke države tvrde da kod njih nema trgovine ljudima. Na primer, Crna Gora. Nakon onog skandala sa Moldavkom, naprosto je trgovina ljudima "nestala" u ovoj državi.
A ja znam žrve koje su tamo bile. Koje su tamo eksploatisane.
Znam i jednog kriminalca koji je tamo držao bordel i korupcijom rešavao "probleme".
To ne znam samo ja. Znaju svi. I niko ne može da učini ništa.
Jer... "u Crnoj Gori nema trgovine ljudima"....
d j o l e d j o l e 15:20 31.10.2007

Re: DA LI NEKO...

Neke države tvrde da kod njih nema trgovine ljudima. Na primer, Crna Gora. Nakon onog skandala sa Moldavkom, naprosto je trgovina ljudima "nestala" u ovoj državi.

U Italiji je i nakon osamostaljivanja CG (iako, kao suverena zemlja, sada moze da garantuje imunitet pojedinim partijskim funkcionerima) nastavljena istraga, u kojoj su pored poznatog isplivali i novi slucajevi trgovine ljudima.
A.C.A.B. A.C.A.B. 09:09 30.10.2007

Chad

jinks jinks 09:55 30.10.2007

Re: Chad

... visited the orphanage on Sunday in Abeche where the children stayed before the French charity Arche de Zoe (Zoe's Ark) last Thursday put them on a plane to Paris ...

The children were allegedly being removed from Chad to be adopted by families in France who had paid up to $8,600 per child to the organisation.
Operaciju trgovine organizovala je registrovana, francuska dobrotvorna organizacija.

Takvih primera ima i u daljoj proslosti: pocetkom 13. veka (1212.) pokrenut je poznati Krstaski pohod 20 000 dece (http://en.wikipedia.org/wiki/Children's_Crusade), osmisljen kao najsvetiji od svih krstaskih pohoda ... "the ultimate thrive to convert M......, and to liberate Jerusalem".

Najgore je to sto nikada nisu ni stigli do Jerusalima ... vecina je bila prodata u belo roblje u lukama u kojima su cekali prevoz do Palestine.

Through a series of supposed portents and miracles he gained a considerable following, including possibly as many as 20,000+ children. He led his followers southwards towards the Mediterranean Sea, where it is said he believed that the sea would part when he arrived, so that he and his followers could march to Jerusalem, but this did not happen. Two merchants gave passage on seven boats to as many of the children as would fit. The children were either taken to Tunisia and sold into slavery, or died in a shipwreck on the island of San Pietro (off Sardinia) during a gale. In some accounts they never reached the sea before dying or giving up from starvation and exhaustion.
p.s.

Interesantno, kako se neretko desi da poznate, ugledene medjunarodne organizacije (humanitarne i druge) postanu mesto za uhlebljenje gomile tipova sumnjive proslosti i zastrasujuce buducnosti: gen. sek. UN-a koji je bio bivsi SS oficir, direktor Medjunarodnog Olimpijskog komiteta koji je za vreme Spanskog gradjanskog rata bio svodnik u Barseloni ...
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:38 30.10.2007

Re: Chad


Interesantno, kako se neretko desi da poznate, ugledne medjunarodne organizacije (humanitarne i druge) postanu mesto za uhlebljenje gomile tipova sumnjive proslosti i zastrasujuce buducnosti: gen. sek. UN-a koji je bio bivsi SS oficir, direktor Medjunarodnog Olimpijskog komiteta koji je za vreme Spanskog gradjanskog rata bio svodnik u Barseloni ...

Ima i toga, da. Ali ima i ovakvog slučaja: jedan srpski kriminalac, poznat policiji kao trgovac ljudima, završio je čak dva fakulteta, od kojih je jedan bogoslovski. Malu decu je pravio i policiji i sudu.
Spiridon Spiridon 11:04 30.10.2007

malo skretanje teme

Nataša Miljković je odlično vodila razgovor na ovu temu.


Natasi bi u najboljem slucaju dao da vodi loto ili vremensku prognozu. To su negde njeni dometi.
skamenkovic skamenkovic 11:47 30.10.2007

Re: malo skretanje teme

Spiridon
Nataša Miljković je odlično vodila razgovor na ovu temu.Natasi bi bi u najboljem slucaju dao da vodi loto ili vremensku prognozu. To su negde njeni dometi.


Postovana Bojana i ostali,

s obzirom na to da znam koliko ste licno (mislim ne samo na Vas vec na citavu ekipu projekta) meseci i godina zivota ulozili u istrazivanje i "ulazak u srz" problema Modernog ropstva, ne mogu se sloziti sa Vama da je emisija Kljuc bila odlicna, a ne narocito sa tim da je voditeljka bila dobra. Jedino sto je bilo dobro u vezi sa emisijom je da je uopste doslo do toga da se na javnom servisu pocne da prica o ovako ozbiljnim i kompleksnim problemima. Medjutim, zao mi je sto sam se jos jednom uverila da RTS nema kapacitete (osim Dusana Vojvodica) da se ovakvim problemima bavi kako bi to javnom servisu i prlicilo, a da ne napominjem to da ne prouzrokuju "neku stetu" u cemu su vec poznati zbog senzacionalizma novinara koji pokusavaju da se bave ozbiljnim problemima.
Zbog toga, voditeljski rad Natase Miljkovic mogu okarakterisati kao diletantski narocito ako u obzir uzmem da je magistar novinarstva i da je sebi dala za pravo da proba da obradi jednu takvu temu za koju je potrebno mnogo istrazivanja kako bi se problemu prislo na pravi nacin. Iz emisije nismo gotovo nista naucili sem da novinari RTS ocigledno mogu tajno da snimaju koga hoce (ovom prilikom ne zelim da napominjem zakon koji stiti maloletnike), a dobro je poznato da se to ne sme raditi. Takodje, za malo da saznamo i to ko iz javnog zivota koristi seksualne usluge prostitutki (to je isto kao kad bi mera bila hapsenje narkomana, da bi na taj nacin dileri ostali bez trzista). Posebnu katastrofupredstavlja gostovanje tzv. novinarke RTSa (nazalost) novinarka koja je zaboga "otkrila" auditorijumu da su bordeli nalaze na skrivenim mestima (ja sam ocekivala da imaju svetlece reklame koje bi klijente obavestavale da su na pravom putu), koja je svojim neprofesionalnim odnosom i NEZNANJEM unistila zivot jedne mlade osobe ma kakva ona bila. Nije njeno da sudi, a kamoli da kaci bilo koga na stub srama. Sta da je posledica emisije o kojoj je u superlativu caskala sa voditeljkom bilo ne daj Boze samoubistvo devojcice da li bi i u tom slucaju obe bile tako ponosne na svoj tajni rad????

Sve u svemu, emisija koja je za sagovornike imala ljude, profesionalce (svi osim voditeljke i vrcave novinarke RTS/a)koji su deo svog zivota posvetili trgovini ljudima je propala jer je usled nedostataka sluha Natase Miljkovic (najblaze receno) promasen osnovni cilj promasen a to je: PREVENTIVA u cilju resavanja problema.

Mogla bih jos o tome ali se nerviram

gagonja gagonja 18:00 30.10.2007

Re: malo skretanje teme

nisam gledao ali pozdravljam inicijativu da se o ozbiljnim drustvenim problemima razgovara na javnom servisu. da polako provirimo iz tame. o provirivanju iz tame: gospodjo skamenkovic, nisma gledao ali spreman sam i u to da poverujem da je nesto tu uradjeno povrsno i da bi moglo bolje. ali nemojte se nervirati zbog toga. gledajte na to najpozitivnije mopguce. vidite ako ste vi u 21, 20 ili 19om veku to ne znaci da je i srpsko drustvo u istoj "dimenziji"
ako malo pogledate gde smo shvaticeteda smo mi jos uvek u 14 vekumalo pred vidovdan 1389 i onda kad razmislite malo bolje shvatate da je ovo jedna sjajna stvar da jedno drustvo u 14 veku raspravlja o trgovini ljudima i to na javnom servisu.
radujte se moj vam je savet
LILLY LILLY 19:38 30.10.2007

Re: malo skretanje teme

Najpre da se ponovim pa kazem da gajim visoko cenjenje u odnosu na to sto radis, Bojana (ti i ekipa).
Vidim da je i Kondoliza saglasna, sto me raduje, bez obzira sto su produkti delanja gradjana uglavnom ‘prepusteni’ matici. Ali, razumem pravila signalizacije na relaciji matica-matica.
Kako god, drago mi je da je ova nasa matica stala iza tog projekta i iskreno se nadam da ce se noga koja je nagazila tu kocnicu ubrzo odluciti za gas. Nekako mi je logicno da ne bi trebalo gaziti kocnicu ako kola idu uzbrdo, do na vrh ledenog brega.

Tema, ili bolje reci stvarnost koju cete kroz seriju obraditi, i koju, kako sinoc videh, obradjuju i hrabri novinari poput Natase Miljkovic, zauzima visoko prvo mesto po groznosti.
I, evo trenutka kad ne mogu da se otmem i da se ne posluzim velicanstvenim Kafkom:
“Mislim da bi trebali da citamo samo one knjige koje nas povredjuju i zabadaju nam se u srce. Ako nas knjiga koju citamo ne probudi udarcem u glavu, zasto je citamo? Zato da bi nas usrecila,...? Boze moj, bili bi smo isto toliko srecni kada ne bismo imali knjige, jer knjige koje nas cine srecnim, ona su vrsta koju bismo i sami pisali kada bismo morali. Ali, potrebne su nam knjige koje nas potresaju kao nesreca zbog koje duboko patimo, kao smrt nekoga koga volimo vise od sebe, kao da smo proterani u sume daleko od svih, kao samoubistvo. Knjiga mora biti sekira koja ce lomiti zaledjeno more unutar nas…”

Upravo ta informativna sekira jeste prava preventiva za groznost kakva je trgovina ljudima.
Upravo tom informativnom sekirom posluzila se i Natasa Miljkovic u sinocnjem Kljucu.
Upravo tu ne razumem dubine nase umnosti pri ovakvim odjecima istih:
skamenkovic wrote:
Sve u svemu, emisija koja je za sagovornike imala ljude, profesionalce (svi osim voditeljke i vrcave novinarke RTS/a)koji su deo svog zivota posvetili trgovini ljudima je propala jer je usled nedostataka sluha Natase Miljkovic (najblaze receno) promasen osnovni cilj promasen a to je: PREVENTIVA u cilju resavanja problema.

A sta je preventiva u cilju resavanja problema o kome govorimo, ako ne ono sto nam je Kljuc sinoc ponudio?
Evo, bas ja sam, kao gledalac, sinoc od Natase i njenih fenomenalnih gostiju dobila informacije i saznanja koja nikako nece biti mrtvi kapital u mom pamcenju.
Za mene je preventiva upravo to.
Smatram da je Natasa i te kako imala sluha, kao i uvek, za teme pred kojima su mnogi gluvi, nazalost.

A za vas? Sta je za vas preventiva?
Pitam, jer spomenuste preventivu, ali nikako ne rekoste i to sta je za vas preventiva kada je rec o trgovini ljudima. Stoga pomislih na Voltera i ono njegovo: “ako hoces da diskutujes, prvo definisi svoje pojmove”.

Drzim za veliku cast da razmenimo misljenja.
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:40 30.10.2007

Re: malo skretanje teme

Spirodone,

zaista mislim da govorite sa predrasudom. Ili niste gledali sinoćnu emisiju.
Osim toga ne slažem se sa Vama. Mislim da je Nataša posvećena osoba koja uči i ide napred i koja ima potencijala da obradjuje ovako ozbiljne teme. Naravno, ne može se svaka tema jednako dobro obraditi, nije jednostavno.
Ali se iz emisije u emisiju oseća veliki napredak. I to je za poštovanje, ne za kritiku.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:45 30.10.2007

Re: malo skretanje teme

Iz emisije nismo gotovo nista naucili sem da novinari RTS ocigledno mogu tajno da snimaju koga hoce (ovom prilikom ne zelim da napominjem zakon koji stiti maloletnike), a dobro je poznato da se to ne sme raditi.

Netačno. Iz emisije smo saznali, između ostalog baš ovo što ste naveli. Možemo li ovako posmatrati tu stvar: saznali smo da ČAK ni NOVINARKA RTSa koja je snimala tu devojčicu NE RAZLIKUJE trgovinu ljudima od nekog drugog problema koji (možda) ta devojčica ima? Da li je možda i to moglo da bude saznanje? Jer ako novinar brka pojmove i društvene probleme onda šta možemo očekivati od "običnih" ljudi?
Tako da se ne slažem da ništa nismo saznali iz emisije. Saznali smo mnogo. Ili ste vi vec sve to znali?
Svaka čast ako jeste.

A odvojeno je pitanje da li je novinarka uopšte smela da snima tu devojčicu. To nije tema ovog bloga. A ni Natašine emisije. Zamislite da je krenula da priča o tome je li njena koleginica to smela da uradi? Emisija bi se pretvorila u raspravu o prilozima novinarke Olivere, a to nije bio cilj.

Slažem se da je malo reči bilo o preventivi. Ograničeno vreme, potrošeno na neke manje bitne stvari, šta da se radi. Dule Vojvodić je kratko naveo naš preventivni veliki projekat. Ja stvarno mislim da je to preventiva. Ne jedina, ali vrlo efikasna.
skamenkovic skamenkovic 09:59 31.10.2007

Re: malo skretanje teme

Postovana Bojana,

Mozda sam prestroga prema ljudima iz RTS/a bas iz razloga sto se od njih najvise ocekuje. Sticajem sretnih okolnosti, zaista mnogo znam o temi "trgovina ljudima" jer Dusana Vojvodica poznajem jako dobro i apsolutno sam u toku kakav je projekat kojim cete se baviti, koliko je vazan, kompleksan i svaka vam cast sto to radite. Upravo zbog toga je i moja reakcija tako stroga jer sam zaista sigurna da su "obicni" gledaoci mogli mnogo vise da cuju i nauce da je emisjija realizovana kako treba. I sami poznajete sagovornike tako da sam sigurna da delite moje misljenje. Veliki problem vezan za emisiju je upravo prosustvo novinarke RTS/a koja je pomesala babe i zabe i koja je oduzela dragoceno vreme strucnjacima ove oblasti. Moje misljenje je da je to autorski propust voditeljke jer toj novinarki u emisiji nije bilo mesto. Posebno me je iritirala svojim komentarima jer se iz njih moglo zakljuciti da i sama brka pojam "prostitucije (kao, nazalost, profesije)" i "trgovine ljudima" cija je naravno karika i prostitucija ali ona druga, prinudna. Smatram da je, opet cu reci, dobro sto je o ovjoj temi konacno i javni servis poceo da se bavi, ali i sami znate da ukoliko se hvatate u kostac sa ovako kompleksnim problemom priprema mora biti vise nego ozbiljna, a ne svoditi nespretno citavu pricu na citiracu: " E, to, to da vidimo ko iz javnog zivota koristi usluge prostitutki..."
Mozda sam prestroga, ali sebi nikada ne bi priustila luksuz da u drustvu strucnjaka razgovaram cak i nespretno o jednom takvom globalnom problemu kao sto je trgovina ljudima.

Pozdrav
LILLY LILLY 23:15 31.10.2007

Re: malo skretanje teme

Skamenkovic,

Opet ne mogu da se saglasim sa ovim sto rekoste.
Na stranu sto mislim da novinarka nije brkala babe i zabe (to svoje misljenje cu kasnije pokusati da obrazlozim), ali mislim da je Bojana dala pravi odgovor na te vase strepnje. Dakle, gostovanje te novinarke je bilo upravo dragoceno za celu pricu, jer smo videli da postoje ljudi koji drugacije gledaju na istu. Smatram da je to znacajno, jer pokazuje koliko je prica zapravo kompleksna.
Meni se nije dopao nacin na koji je novinarka iznela svoju pricu, pricala je u nekoj zavijenoj formi. I upravo tu bih pohvalila Natasu, jer ju je presekla sa par podpitanja. Zahvaljujuci tome, ja, kao gledalac, saznajem da novinarka nije ni znala da li se devojcica uopste bavila prostitucijom. Ne znam da li bi novinarka rekla to isto da se nije susrela sa konkretnim podpitanjem. Sumnjam.

E sada ono - zasto mislim da novinarka nije brkala babe i zabe... (Bojana, volela bih da reagujes ovde, jer cu izneti svoje razmisljanje... a znacilo bi mi da cujem sta ti mislis, jer znam da jako dobro poznajes materiju)

Dakle, novinarka je govorila o maloletnickoj prostituciji.
Znam da prostitucija nije isto sto i trgovina ljudima (iako je linija demarkacije tanka), ali me zanima da li je maloletnicka prostitucija isto sto i prostitucija (?) I, u vezi sa tim - da li je maloletnicka prostitucija isto sto i trgovina ljudima.
Zasto ovo pitam?
Zato sto prostitucija moze biti uz pristanak; dok je maloletnicka prostitucija sinonim za prinudnu prostituciju, a ova potonja je, po meni, nista drugo do upravo trgovina ljudima (ili faza iste). Jer, deca ipak nisu sposobna da razumno odlucuju.
Da li devojcica uopste zna na sta pristaje (?) Ja mislim da ne.
Koliko sam upucena, najsveobuhvatniji izvestaj o trgovini ljudima objavile su UN. Prema tom izvestaju, trgovina ljudima predstavlja: "vrbovanje, sakrivanje, prodaju ili kupovinu nekog lica koje ce se koristiti u odredjene svrhe".
Kako govorimo o deci, shvaticete zasto sam boldovala "vrbovanje".

Zbog svega toga mislim da novinarka ipak nije brkala babe i zabe, kako ste rekli.
Zbog svega toga mislim da je doticnoj novinarki bas bilo mesto u emisiji.
Jedino mi se nije dopalo to sto je navela grad u kom devojcica zivi, jer sam svesna zigosanja u malim sredinama.

Jos samo ovo...
Smatram da je, opet cu reci, dobro sto je o ovjoj temi konacno i javni servis poceo da se bavi, ali i sami znate da ukoliko se hvatate u kostac sa ovako kompleksnim problemom priprema mora biti vise nego ozbiljna, a ne svoditi nespretno citavu pricu na citiracu: " E, to, to da vidimo ko iz javnog zivota koristi usluge prostitutki..."
Hm, ja sam to drugacije shvatila... i tek sada vidim da ste vi emisiju gledali krajickom jednog oka, sto vas, jos jedared diskredituje kao kriticara. Izvinjavam se na iskrenosti.
Ljudi su, izmedju ostalog, govorili i o doticnom Zarubici, na inicijativu voditelja, sto smatram hrabrim.
Dobili smo informaciju, opet na inicijativu voditelja, da je Zarubica imao kamere u svakoj od soba, te smo zdravorazumski zakljucili da su te kamere, je l', nesto i nekog snimile.
U isto vreme dobijamo informaciju, opet na inicijativu voditelja, da je vrlo moguce da Zarubica u zatvoru nije odlezao niti jedan dan (pritvor ne racunam).
Pored svega ovoga, meni je sasvim na mestu insistiranje na tome ko iz javnog zivota koristi usluge prostitutki, jer kao gradjanina Srbije i te kako me zanima ZASTO Zarubica nije kaznjen kako treba. Verovatno da su kamere snimile nekog "sa trona". Stoga mislim da cilj vise-puta-pominjanog insistiranja nije voajerizam, nego nesto drugo. Ruku dajem da kontate

Pozdrav
skamenkovic skamenkovic 16:01 01.11.2007

Re: malo skretanje teme

Postovana LILLY,

ja sam, kao sto imate priliku da procitate, na ovom blogu iznela svoje misljenje o emisiji Kljuc i o voditeljki Natasi Miljkovic. To sto se Vase i moje misljenje ne poklapaju dozivljavam sasvim kao normalnu pojavu, jer kada bi svi ljudi isto mislili....Medjutim, cini mi se da Vi imate problem sa prihvatenjm tudjeg misljenja ili , mozda, imate zadatak da branite necije stavove, dela ili vec sta. Vidite, na ovom blogu ima raznih komentara, pa se ja ne osecam lose kada drugi ljudi misle drugacije od mene, Znate da smo svi razliciti. Zato Vas molim da se manete, sto bi nas narod rekao, corava posla i prestanete da se borite sa zamisljenim neprijateljem tj samnom. Razloga za tim nema, jer sam sigurna da na isti nacin razmisljamo o trgovini ljudima, prostituciji, maloletnickoj prostituciji i sl i da osudjujemo takve stvari.
Moram Vam reci da sam emisiju gledala nekoliko puta (skinula sam je sa interneta) i da i dalje stojim iza svojih stavova. Ocigledna razlika izmedju nas dve je da ja prosto vise ocekujem od ljudi koji se bave novinarstvom (u zanatskom smislu), a da Vi gajite simpatije prema doticnoj voditeljki pa Vas to, sigurna sam, i sputava u tome da objektivno i realno vidite neke stvari, a i to je opet sasvim normalno. Sukobljavanje Vasih stavova sa mojim ne vodi nicemu bar sto se mene tice pa opet naglasavam da nema razloga za tim.

Pozdrav

p.s.Obe ruke dajem da kontate
LILLY LILLY 23:57 01.11.2007

Re: malo skretanje teme

Postovana skamenkovic,

Ako kazete ovo:
To sto se Vase i moje misljenje ne poklapaju dozivljavam sasvim kao normalnu pojavu
i ovo
Vidite, na ovom blogu ima raznih komentara, pa se ja ne osecam lose kada drugi ljudi misle drugacije od mene

ne vidim svrhu ovog:
Zato Vas molim da se manete, sto bi nas narod rekao, corava posla i prestanete da se borite sa zamisljenim neprijateljem tj samnom.

?

Zasto da se manem, kada vi "nepoklapanje misljenja dozivljavate kao normalnu pojavu"...?
Zasto bih se manula kada se vi "ne osecate lose ako drugi ljudi misle drugacije od vas"...?

Nista vas ne razumem... nesto ste se pobrkali...

Zasto mislite da sam vas pikirala kao neprijatelja?
Sta je za vas neprijatelj?

Nemam razloga da vam ne verujem kada kazete da ste emisju gledali vise puta, ali ne videh da stadoste iza svojih stavova, izvinjavam se.
Kako vi znate da je ne ocekujem vise od ljudi koji se bave novinarstvom?
Uopste, otkud vi toliko toga znate?

Ja nemam nista protiv sukobljavanja stavova... ne znam zasto vi imate protiv...?

Primetila sam da ste vi na ovom blogu izneli stavove o emisiji i o voditeljki, i samo o tome.
Ja sam pokusala da govorim i o trgovini ljudima, bez obzira sto sam se dotakla i onog sto je receno u emisiji, pa i same emisije. Ne vidim nista lose u tome, jer emisija se upravo trgovinom ljudima i bavila. Zadovoljstvo mi je da pohvalim i voditelja i emisiju ako su isti bili sasvim ok. Ima li sta loseg u tome?
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:36 02.11.2007

Re: malo skretanje teme

E sada ono - zasto mislim da novinarka nije brkala babe i zabe... (Bojana, volela bih da reagujes ovde, jer cu izneti svoje razmisljanje... a znacilo bi mi da cujem sta ti mislis, jer znam da jako dobro poznajes materiju)
Dakle, novinarka je govorila o maloletnickoj prostituciji.
Znam da prostitucija nije isto sto i trgovina ljudima (iako je linija demarkacije tanka), ali me zanima da li je maloletnicka prostitucija isto sto i prostitucija (?) I, u vezi sa tim - da li je maloletnicka prostitucija isto sto i trgovina ljudima.
Zasto ovo pitam?
Zato sto prostitucija moze biti uz pristanak; dok je maloletnicka prostitucija sinonim za prinudnu prostituciju, a ova potonja je, po meni, nista drugo do upravo trgovina ljudima (ili faza iste). Jer, deca ipak nisu sposobna da razumno odlucuju.
Da li devojcica uopste zna na sta pristaje (?) Ja mislim da ne.
Koliko sam upucena, najsveobuhvatniji izvestaj o trgovini ljudima objavile su UN. Prema tom izvestaju, trgovina ljudima predstavlja: "vrbovanje, sakrivanje, prodaju ili kupovinu nekog lica koje ce se koristiti u odredjene svrhe".
Kako govorimo o deci, shvaticete zasto sam boldovala "vrbovanje".


Evo me, Lilly, ne stidoh ranije od slave. Ja mislim da lončići jesu pobrkani. Kada neko navodi maloletnika na prostituciju, on svakako od toga mora imati neku korist. Ta korist jeste trgovina ljudima. To se ne dovodi u pitanje. Ovde je reč o drugoj stvari: novinarka je ispričala priču o tome da je primetila devojčicu raskalašnog ponašanja i počela je da je snima. Novinarka nam nije rekla da se devojčica bavi prostitucijom, pa da uđemo u razloge zašto, koji je uzrok svega toga i ima li razloga sumnjati na trgovinu ljudima. Prosto je navela da devojčica izlazi do 5 ujutru.... a ne bismo smeli olako da dajemo sud, pogotovo ne kada je reč o ozbiljnom kriminalu kakav je trgovina ljudima. Ja ne znam šta je sa tom devojčicom, nemam dovoljno informacija da bih zauzela nekakav čvrst stav.
"Vrbovanje" nije isto što i "podvodjenje" ili "prodaja". To su različite "faze", svaka je bitna i sve te nejasnoće i dileme želimo da razjasnimo u seriji.
Jaril Jaril 11:39 30.10.2007

Emisija RTS-a

"KLJUČ - TRGOVINA LJUDIMA", Ponedeljak, Oktobar 29, 2007 21:05

Video 'download' / Video 'stream'
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:45 30.10.2007

bojanice

Opet ja o "trgovini ljudima".

naravno da ces o tome, i hvala! mislim, volela bih da nemas na tu temu o cemu da pricas.
kao i sa prostitucijom, dokle god postoji trziste, postojace i ovaj vid trgovine.
informisanje i obrazovanje su negde lek, ali na duge staze. do tad... ((((
mislim da bi plakati, tv i radio reklame, web, svi trebali da budu u 365/24/7 u akciji. ja npr ne znam ni gde bih prijavila slucaj ako bih saznala. ok, mogu da se inforisem, ali da li devojcica iz neke provincije moze da bude dovoljno informisana o tome? pa kod nas srednjoskolci i dalje misle da je AIDS izleciv!
meni je to toliko strasno
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:42 30.10.2007

Re: bojanice

Bebo,
slažem se. Pa zato smo krenuli u projekat "Moderno ropstvo". Igrana serija je idelna za sve vrste infomacija, za približavanje problema ljudima. Ako je samo reklamna kampanja - nije dobro. Jer ljudi misle, ma to se ne može dogoditi meni. I ne obraćaju toliko pažnju. Za likove se vezuju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:46 30.10.2007

Re: bojanice

pa super, to je upravo to!
d j o l e d j o l e 13:07 30.10.2007

Koliko

ima istine u prici da najkrupniji kriminal uopste nije prepusten ulici ili nekim fantomskim mafija organizacijama ... vec da se na vrhu piramida (koje u sebi ukljucuju i ove pomenute) nalazi drzavna ili paradrzavna organizacija neke zemlje.

Za trgovinu oruzijem to pitanje se verovatno i ne postavlja ... manje vise se podrazumeva da je tako (zbog nacina proizvodnje oruzja).

Za trgovinu drogom ... milion puta mogla je da se cuje prica kako su, naprimer, centralnoamericki karteli organizovani i koordinirani sa jednog dosta poznatog mesta malo severnije. Takodje, moze se cuti da trgovinu kokainom, kada se raspletu svi konci, vec vekovima drzi royal family.

Da li slicno vazi i za trgovinu ljudima?
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:54 30.10.2007

Re: Koliko

ima istine u prici da najkrupniji kriminal uopste nije prepusten ulici ili nekim fantomskim mafija organizacijama ... vec da se na vrhu piramida (koje u sebi ukljucuju i ove pomenute) nalazi drzavna ili paradrzavna organizacija neke zemlje.

Pa Djole, ako pogledaš malo ko privatizuje po Srbiji dobićeš odgovore na ta pitanja :)
Ne mislim naravno na sve, zna se na koje mislim.

Da li slicno vazi i za trgovinu ljudima?

Iskreno, ja nisam došla do takvih saznanja, bar ne što se tiče Srbije. Naprotiv, sve šta smo o tome saznali ticalo se korupcije na "nižim nivoima", lokalna policija ili sudije, na primer. U zdravstvu je takodje ima mnogo.
No, već samo rekla da zato i snimamo seriju, da bismo rekli SVE. Inače bi blog bio dovoljan :)
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 13:16 30.10.2007

ETO...

ISTA PRICA
! Znate, VI, koji se stvarno razumete u profesinalizam emisije da je lose i nikako odradjeno!
Imam samo jedno pitanje : DA LI CETE NESTO PREDUZETI DA SE TA GRESKA ISPRAVI???
da li ce neko reci VELIKOM Tijanicu za to, ili ce samo ostati kritika na blogu

ili nemate zivaca....
skamenkovic skamenkovic 14:45 30.10.2007

Re: ETO...

vidomir pavlovic
ISTA PRICA
! Znate, VI, koji se stvarno razumete u profesinalizam emisije da je lose i nikako odradjeno!
Imam samo jedno pitanje : DA LI CETE NESTO PREDUZETI DA SE TA GRESKA ISPRAVI???
da li ce neko reci VELIKOM Tijanicu za to, ili ce samo ostati kritika na blogu

ili nemate zivaca....


Ja bih mu rekla rado, i ne samo to ali obicnim smrtnicima poput mene jedino je moguce da pisu po blogu :( Mislim da ni to nije lose (pisati na blogu) da covek bar zna da nije sam!
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:53 30.10.2007

Re: ETO...

ISTA PRICA
! Znate, VI, koji se stvarno razumete u profesinalizam emisije da je lose i nikako odradjeno!
Imam samo jedno pitanje : DA LI CETE NESTO PREDUZETI DA SE TA GRESKA ISPRAVI???
da li ce neko reci VELIKOM Tijanicu za to, ili ce samo ostati kritika na blogu
ili nemate zivaca....


Evo ja imam živaca. Samo mi prvo, molim Vas, recite sta je to lose i nikako odredjeno.
Molim argumente - odmah sa njima idem kod Tijanica :)
Bonner D Bonner D 13:43 30.10.2007

Parallel lives

Bojana, verujem da ste svi zajedno svesni ogromne odgovornosti, koju preuzimate na sebe, za predstavljanje ove veoma važne teme široj publici pravljenjem ovog igranog serijala. Nadam se da serijal neće "razvodniti" temu, ili joj dati još evtl. jednu dozu "glamura" kroz likove koji bi evtl. glumili već neki poznati glumci koji su već osvojili simpatije šire publike, posebno u ulogama negativaca, ali i žrtava. Tu vidim najveću opasnost koju ova igrana serija može da ima po temu trgovine ljudima.

Verovatno sama znaš (ne znam dal' si učestvovala u pravljenju?), krajem 2004. MTV je snimio 5 kratkih filmova "Parallel lives" na ovu temu u okviru njihove kampanje MTV Exit i to je dosta dobro uradjeno. Snimano je u Srbiji, sa našim glumcima, ne znam koliko je medijski propraćeno i da li je to emitovano na nekom od srpskih TV kanala, pretpostavljam da jeste jer je Pink jedan od sponzora.


Za one koji nisu gledali evo linkova FILM i kampanja MTV Exit


Bojana Maljević Bojana Maljević 19:55 30.10.2007

Re: Parallel lives

Naravno da znam za mtv projekat.
Mi smo napravili sledeci nacin podele: samo MLADI NEAFIRMISANI glumci ce igrati zrtve. A ne poznati. Upravo da bi autenticnost i identifikacija bila veca, da ljudi ne gledaju u ulozi zrtve nekoga koga znaju pa imaju predrasude.
Poznati glumci ce igrati ljude koji se bore protiv trgovine ljudima, i td...

Hvala na komentaru.

Bonner D Bonner D 17:09 01.11.2007

Re: Parallel lives

Bojana Maljević
Naravno da znam za mtv projekat.Mi smo napravili sledeci nacin podele: samo MLADI NEAFIRMISANI glumci ce igrati zrtve. A ne poznati. Upravo da bi autenticnost i identifikacija bila veca, da ljudi ne gledaju u ulozi zrtve nekoga koga znaju pa imaju predrasude. Poznati glumci ce igrati ljude koji se bore protiv trgovine ljudima, i td...Hvala na komentaru.


Ok razumem, mislim da je to dobar i skoro jedini moguć plan, podela je u svakom slučaju klučna za uspeh serijala. Hvala na odgovoru i puno sreće sa serijalom!


garcon garcon 15:40 30.10.2007

trgovina ljudima

Mene je skoro potresao slucaj koji se dogodio u novom Merkatoru u Beogradu. Vest sam primio privatno preko interneta. Jako me je zacudilo da ta vest nije bila na nekoj od internet stranica novinsko informativnih kuca.

Roditelji su sa dvema devojcicama bili u kupovini u Merkatoru, dok su sedeli u restoranu deca su se igrala u delu ogradjenom za igru. Kada su dosli po devojcice mladja ih je cekala, dok starije nije bilo. Poceli su da traze dete, obavestili su obezbedjenje koje je odmah reagovalo zatvorivsi sve ulaze u objekat. Devojcicu su, srecom, vrlo brzo nasli u wc u drogiranom stanju, osisanu i obucenu u odecu za decake.

To se dogadja u nasem komsiluku.

Exit je jedan od najboljih promotera borbe protiv trgovine ljudima... naravno Exit je kod nas jako negativno okarakterisan.

Nabrojte mi ime jedne institucije koja se bori protiv tog zla?
Ja se u ovom trenutku ne mogu setiti ni jedne. Toliko o obavestensoti ljudi kod nas i osvescenosti po tom pitanju.

Mi mislimo da toga u Srbiji nema.


Pozdrav za Bojanu i sve ostale blogere.... ovo je bio moj prvi komentar na blogu B92
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:58 30.10.2007

Re: trgovina ljudima

Pozdrav i tebi...
O trgovini ljudima je potrebno pričati svakodnevno....svuda i bez prekida. Prosto, to je problem koji je u društvu potpuno neosvetljen pa su i odbrambeni mehanizmi krajnje redukovani.
Jaril Jaril 22:30 30.10.2007

Re: trgovina ljudima

Nabrojte mi ime jedne institucije koja se bori protiv tog zla?


Чини ми се да у Србији постоји нека група на националном ниову која се тиме бави. Не знам како се зове. А то тој групи не иде у прилог. Али постоји. Или је бар постојала.
Bojana Maljević Bojana Maljević 22:59 30.10.2007

Merkator

Što se priče u Merkatoru tiče, ja sam pokušavala da proverim i dobila sva uverenja da se to nije dogodilo.
Da se dogodilo - policija bi morala imati saznanja o tome.
A ja mojim saradnicima u policiji verujem. Za godina dana rada sa njima nisu pokušavali da sakriju bilo koji podatak koji mi je trebao.
Tako da ne verujem u tu priču. A znam mnoge slične.
Čekam "proveru" još sa jednog mesta pa ću vam javiti.

Dobro je da ste se potresli i zamislili nad tim, makar u tom jednom danu.
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:12 30.10.2007

Re: trgovina ljudima

U Srbiji postoji ovako:
Nacionalni Savet za borbu protiv trgovine ljudima (5 ministara u njemu)
Nacionalni Tim za borbu protiv trgovine ljudima (sastavljen od mnogih nevladinih organizacija ASTRA, IOM, OEBS, SKLONIŠTE i drugi... kao i od predstavnika policije i ministarstva rada.
Postoji i Služba za koordinaciju žrtava, osnovana tek nedavno (kao Vladina organizacija, na inicijativu OEBS-a)

Postoje i druge NGO ali nisu u Savetu. Ali džabe sve to ako vi to ne znate. Znači da nije dovoljno promovisano. Znači da treba još.
Ja to znam samo zato što se time već dugo bavim, inače verovatno ne bih ni znala).
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:54 30.10.2007

O Merkatoru

To se u merkatoru nije desilo. Provereno.
Relativno skoro je bila takva scena u nekoj policiskoj seriji, ne znam kojoj, pa je nekom palo na pamet da napise takav cirkularni mail. Isti mail kruzi i u bosni, ali je neki njihov TC u pitanju
Jaril Jaril 00:00 31.10.2007

Re: trgovina ljudima

Ali džabe sve to ako vi to ne znate. Znači da nije dovoljno promovisano. Znači da treba još.
Ja to znam samo zato što se time već dugo bavim, inače verovatno ne bih ni znala).


Update-ујте ово у пост. Да не остане превиђено међу коментарима. Ако ми не знамо да постоји Савет, неће знати ни министри.
Bojana Maljević Bojana Maljević 00:21 31.10.2007

Jaril,

Update-ујте ово у пост. Да не остане превиђено међу коментарима. Ако ми не знамо да постоји Савет, неће знати ни министри.


:) Slažem se. Nisam stavila u post jer sam već pisala o tome na ranijim blogovima. Pa reko' da se ne ponavljam.
Ali sasvim ste u pravu.
Ja mislim da se Savet poslednji put sastao kada su odlučivali o projektu "Moderno ropstvo" :)
Na stranu politička opredeljenost bilo koga od nas, pa i mene, ali moram da pohvalim prethodnog ministra Lalovića, stvarno je započeo mnogo na ovu temu. Zaista se nadam da će i Ljajić sve to, i još više, nastaviti.
kapetan zagor kapetan zagor 16:21 30.10.2007

nekom je život majka nekom maćeha

da je rad svih ljudi iz međunarodnih organizacija, NVO i policije urodio plodom pokazuje da je glas o problemu stigao i do bojane i zaista mislim da je to dobar rezultat i da je dobro kada "slavne ličnosti" ulože deo svoje slave u rešavanje takvih problema (najpoznatiji svetski primer je anđelina džoli)

godišnji izveštaj state departmenta je objavljen po VI put što govori da sam problem ni u svetu nije baš tako davno terminološki određen. ako se setimo i pogledamo malo unazad, čak je četvrti nastavak holivudske ranšize "Shaft" bio posvećen trgovini ženama u Africi, ali je to tada bilo nešto egzotično (čak je jedna naša druga celebrity Neda Arnerić glumila robinju u ovom filmu!)

srbija je dosta učinila u borbi protiv ove grane organizovanog kriminala, sudije i tužioci su u priličnoj meri senzibilisani, javnost je dosta upućena. policija ima svoje timove posebno obučene za ovu vrstu kriminala. međutim, i dalje smo u II grupi jer problem nije do kraja institucionalno rešen: država nema skloništa za žrtve, pogranična policija je tehnološki nedeovoljno opremljena, nemamo normalna dokumenta i tako dalje.


uradak RTS a emitovan u dva nastavka jehvale vredan pokušaj koji ima brdo mana jer ga je sprovodila gospođa koja nema tu vrstu iskustva. njen glavni doživljaj je bio u tome da jsu na kraju snimanja tonac i kamerman shvatili da nisu one sve kurve!

to je daleko od dobrog, ali se bar krenulo. u tom svetlu treba posmatrati i emisiju nataše miljković. nije žovijalno kao kod olivere kovačević ali je daleko od profesionalnog pristupa. daleko, od na primer, onoga što radi denis latin na HRTu da ne idemo dalje.

i tako, kada građanstvo odgleda porodično blago za bolji život i dočeka bebu posle 48 sati svadbe, može da saszna i o nekim problemima u sorabiji.

bravar bravar 17:36 30.10.2007

Bez naslova


trgovina ljudima

Pozdrav, Bojana, Tebi i Tvojim saradnicima na ovom, zaista teskom i zahtevnom projektu. Sa nestrpljenjem ocekujem prve epizode serijala.
ceda_urosevic ceda_urosevic 18:38 30.10.2007

Slomite nogu/e

Bravo i srecno sa serijalom!
Bojana Maljević Bojana Maljević 19:57 30.10.2007

Re: Slomite nogu/e

Ljudi,
hvala vam na komentarima. Nisam stigla da odgovorim na mnoge. Učiniću to kasnije noćas.

Pozdrav,
B.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 23:03 30.10.2007

nema nista lose...

... i nisam odredjeno mislio ni koga, ja znam da smo mi ovde svi besplatno-dobronamerne osobe koje bi nekako volele pomoci napacenima. Ali , neko moze i da ucini nesto, ne apelujem ni koga licno, ja mogu pomoci ovako pisanjem i pitanjema da li ce neko nesto pokusati uraditi pa nam javiti da ce bar nesto kremuti na bolje.
pozdravljam tvoje CELUKUPNO PISANJE svidja mi se tvoj pokusaj pomoci nadam se da ce se neko 'zalepiti" da pomogne. Malo sam mislio na kritikovanje Miljkoviceve i emisije KLJUC ako nezna , put pod noge, mada vidim da su misljenja podeljena.

UGLAVNOM NIKOG NE PROZIVAM, ZELEO BIH MAKSIMALNO POMOCI I PISEM ISKRENO, KAO STO SI I SAMA REKLA HVALA SVIM LJUDIMA KOJI ISTRAZUJU POMAZU BORE SE PISU...
Bojana Maljević Bojana Maljević 23:14 30.10.2007

Re: nema nista lose...

Ma naravno, ne sumnjam u dobru nameru. Samo želim konstruktivnu kritiku.
Pišite i dalje.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 23:19 30.10.2007

Re: nema nista lose...

Recimo G. SKAMENKOVIC je opisao emisiju kljuc i NATASU MILJKOVIC kao nestrucnu osobu za taj posaso a magistar novinarstva... Pa sta drugo da pomislim nego da je treba zamenuti, ovo o cemu VI pisete su veoma vazne zivotne teme da na tim mestima MORAJU biti profesiolci. Nepoznajem g. SKAMENKOVICA ni strucnu spremu istog blogera a ni koliko je autentican da hvali ili kudi

Ja iz ISKUSTVA znam da bez isto toliko straznih zakona necemo iskoreniti te STRASNE POJAVE

Voleo bih da ovde pisemo o veselim temama da nam ni sekirom nemogu skinuti osmeh sa usta
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 09:03 31.10.2007

Re: nema nista lose...

Kazes oces konstruktivnu kritiku? Ja bih da pitam ako neko moze da mi odgovori kako to nvo pomazu u problemima? Ne cini li Vam se (svim blogerima) da je javna kradja para od donatora (ne ukljucujem sve nvo, jer nisam bio i svima), ali U MNOGIMA JESAM

1. kako oni znaju GDE je problem.dakle morate otici kod njih,
2.STA preduzimaju osim papirologije
3.Da li neko od njih ima muda (izvinite na izrazu) da izadje iz kancelarije i suprotstavi se tim trgovcima i nasilnicima
4.ili kojim putem resavaju probleme
5.ako saradjuju sa milicijom sta ce nam onda oni, (ko ih je poturio)koji trose NE MALE PARE
6kakvu oni vlast IMAJU
7koje su njihove mogucnosti
8.ZASTO POSTOJE SIGURNE KUCE I NVO KADA IMAMO USTANOVE ZA TE PROBLEME, SOCIJALNE USTANOVE OPSTINSKE ZAKONE MILICIJU, KOJI VECPRIMAJU PLATE ZA TO.
9. nvo, moraju da saradjuju sa organima vlasti, bez njih nemogu nista da urade , sta ce nam onda???
P.S.
ova moja pitanja protumacite dobronamerno, ja samo zelim da se svi problemi saniraju da ih nema, da nestanu, ALI NEZNAM KAKO pokusao sam pomocio sobama iz nasilja ali sam naisao na mnogo prepreka od strane opstine, socijanog i ostalih ustanova koje su me puno razocaralae, ali cu uvek podrzati VAS koji imate dobru volju da pomognete.
Ja sam u mojim pokusajima shvatio da samo dobri i jaki zakoni mogu pomoci, a JAKI blogeri mogu doprineti brzoj promeni zakona i postaviti iste tako dobre da nikom ne padne napamet da ukrade tudje dete, da ne tuce zenu i RODJENO DETE... Kazu za napasnika da je lud, AKO JE LUD STO NE UDARI MILICIONERA NA ULICI STO NE UDARI GLAVOM U ZID....
Bojana Maljević Bojana Maljević 14:08 31.10.2007

Re: nema nista lose...

Vidomire,

ne sumnjam u vasu nameru. I sve je okej sta ste pitali. Ali ste malu upoznati sa problemom i nacinima resavanja (sto svakako nije Vas problem). Ja na ova pitanja ne mogu da vam odgovorim na blogu. Ne zato sto je nesto tajna, daleko od toga, vec zato sto su odgovori opsirni (da bi bili precizni i sasvim tacni). Zato i snimam seriju, nakon koje, sigurna sam, necete vise imati ni jedno slicno pitanje.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:12 01.11.2007

Re: nema nista lose...

Svestan sam da ne možeš da mi odgovoriš na blogu i ne samo Vi. Pitanjima nikada kraja, svesni ste da ne želim pomoći i da mi nije žao paćenika nebih se ni ukljućivao u diskusiju.

SRETNO SA SERIJOM NEKA VAS BOG ČUVA I PODRŽI I VAŠU FAMILIJU ,TO VAM ŽELIM OD SRCA.

Vidim da ste pametni i da imate šlifa za neke stvari .Teško je pomoći u OVOJ TVOJOJ TEMI I BLOGU, ALI SE NESMEMO PREDAVATI TEK BI TO BILO ZLO, I TO OGROMNO.

proživeo sam mnogo zla i znam ŠTA JE TO !

BOJANA OTVORI 4 OČIJU ŠTO KAŽE NAŠ NAROD JER...
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:38 02.11.2007

Re: nema nista lose...

BOJANA OTVORI 4 OČIJU ŠTO KAŽE NAŠ NAROD JER...

Jer?
SerbianKiwi SerbianKiwi 11:10 31.10.2007

Dobar start!

Trgovinu ljudima ne bih mogao da uporedim ni sa čim. Ipak, oteti čoveka i podati ga kao džak brašna je verovatno nešto najstrašnije. Ako je verovati domaćim medijima koji s vremena na vreme pišu o ovoj pojavi, trgovina ljudima retko dolazi sama. Obično se pojavljuje u paketu sa prinudnom prostitucijom i/ili trgovinom organa. O legalizaciji trgovine ljudima je debilozno i razmišljati jer je ona u samoj srži kršenje osnovnih ljudskih prava - prava koja ni jedan zakon ili sud ne može da ospori.

Što se tiče legalizacije prostitucije, tu ni sam ne znam šta da mislim. Mislim da svaka žena treba da radi ono što želi i ume, pa makar to bila i prostitucija. To je njena slobodna volja i ako tako želi, nema tog građanskog morala koji bi smeo da joj zabrani takvu odluku. Tako bi trebalo da bude. Ipak, imam utisak da je prinudna prostitucija mnogostruko prisutnija i da je dobrovoljna samo ona jedan procenat, izuzetak koji potvrđuje pravilo. Kada bi se legalizovala prostitucija poslodavci bi na razne načine primoravali prostitutke da se pred državnim organima izjasne kao dobrovoljne prostitutke, iako to nisu. Drugi problem je problem dece tih prostitutki. Romska deca širom zemlje nemaju ni osnovna sredstva za život (hranu, vodu, sapun, knjigu) i kada porodica nema novca da priušti sve navedeno detetu socijalna služba decu šalje u domove i pruža im sve što im je uskraćeno (jeste surovo, ali je u interesu deteta). Ako bi se prostitucija legalizovala, majke te dece bi mogle da se prijave kao legitimne dobrovoljne prostitutke i služba ne bi mogla da oduzme decu jer majka ima posao. Kako gotovo svaka Romska porodica ima bar troje dece, ma koliko majka radila teško da bi se našlo i za porez (jer je zaposlena kao i svi drugi), redovne obavezne ginekološke preglede (koji bi verovatno bili obavezni za svaku prostitutku), takse, propratnu izazovnu odeću (koja u tom slučaju dođe kao radna uniforma) i za osnovne potrebe deci, ne verujem da bi mogla da zaradi to. Jednostavnije bi bilo da i dalje pretura po kontejnerima tražeći prazne staklene flaše i karton i svoj u decu, kao i do sada hrani periodično ... uz zaštitu od starne države, pa socijalna služba ne bi mogla da ih uzme.

Da nemam ovako mnogo posla, osvrnuo bih se i na legalizaciju marihuane ... možda drugom prilikom.

Bojana, sve čestitke!

P.S. Znam da sam počeo da te davim još ranije ovom temom, ali ponoviću pitanje svestan činjenice da sam ti već dojadijo. Zna li se kada će i da li će izaći DVD "Otvorena vrata"? Na nekoj od ranijih tema si rekla da ćeš se raspitati kada budeš bila u mogućnosti ...
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:41 02.11.2007

Re: Dobar start!

Što se tiče legalizacije prostitucije, tu ni sam ne znam šta da mislim. Mislim da svaka žena treba da radi ono što želi i ume, pa makar to bila i prostitucija. To je njena slobodna volja i ako tako želi, nema tog građanskog morala koji bi smeo da joj zabrani takvu odluku. Tako bi trebalo da bude. Ipak, imam utisak da je prinudna prostitucija mnogostruko prisutnija i da je dobrovoljna samo ona jedan procenat, izuzetak koji potvrđuje pravilo.

Kažete PRINUDNA PROSTITUCIJA. Kaže se TRGOVINA LJUDIMA :)
P.S. Znam da sam počeo da te davim još ranije ovom temom, ali ponoviću pitanje svestan činjenice da sam ti već dojadijo. Zna li se kada će i da li će izaći DVD "Otvorena vrata"? Na nekoj od ranijih tema si rekla da ćeš se raspitati kada budeš bila u mogućnosti ...

Još uvek nemam odgovor na to pitanje kada će se izdati dvd. Bilo je nekih pregovora, ali još uvek ne znam kada.
Tricky Tricky 17:32 31.10.2007

Boco,

uzivaj danas sa gostima!! )
SRECNA SLAVA!!
LILLY LILLY 23:16 31.10.2007

Re: Boco,

Pridruzujem se - srecna slava :)
Bojana Maljević Bojana Maljević 04:43 02.11.2007

Re: Boco,

Hvala.

Žao mi je što nisam stigla aktivnije da učestvujem na ovoj veoma važnoj temi. Trudila sam se da razjasnim neke dileme ili pojasnim neke svoje stavove. Ipak, zaista verujem, da je najbolji način da se snimi serija. Svi bi dobili sve odgovore. Verujem da će tako i biti.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana