Budućnost| Društvo| Literatura

Huxley v. Orwell - mrtva trka

myredneckself RSS / 15.08.2009. u 01:13

A danas nešto  provokativno i izazovno. Pogledajte ove crteže, grafičku adaptaciju vizija dva velika pisca Huxley-a i Orwell-a, viđene okom Stuarta Mcmillen-a, kao reminder o tome šta su oni mislili i predviđali o budućnosti društva.hollow.jpg

Haxley je napisao Vrli novi svet, Orwell1984. U svojim antiutopijskim romanima oni nisu prorekli istu budućnost sveta. Orwell je upozoravao da ćemo biti pobeđeni spolja nametnutim nasiljem, dok je Huxley pisao o tome da nam ne treba nikakav Big Brother da ostanemo bez sopstvene autonomnosti, razvoja i istorije.m84_2.jpg On je to više video kao ljubav čoveka prema onome što ga ugrožava, kao obožavanje plodova veoma razvijene tehnologije, koja razara čovekove kapacitete da misli, tj. video nas je kao hedonistički rasturenu "boobish" ekipu.

A sve to začinjeno rečima iz knjige Neil-a Postmana "Amusing ourselves to death - in the age of show business". Evo odlomka iz uvoda ove knjige pisane u pre-internetsko vreme:

"What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one. Orwell feared those who would deprive us of information. Huxley feared those who would give us so much that we would be reduced to passivity and egoism. Orwell feared that the truth would be concealed from us. Huxley feared the truth would be drowned in a sea of irrelevance. Orwell feared we would become a captive culture. Huxley feared we would become a trivial culture, preoccupied with some equivalent of the feelies, the orgy porgy, and the centrifugal bumblepuppy. As Huxley remarked in Brave New World Revisited, the civil libertarians and rationalists who are ever on the alert to oppose tyranny "failed to take into account man's almost infinite appetite for distractions". In 1984, Huxley added, people are controlled by inflicting pain. In Brave New World, they are controlled by inflicting pleasure. In short, Orwell feared that what we hate will ruin us. Huxley feared that what we love will ruin us.

This book is about the possibility that Huxley, not Orwell, was right."

I još malo "Peek-a-boo" sveta, i reči pametnog čoveka...

"It is my object in the rest of this book to make the epistemology of television visible again. I will try to demonstrate by concrete example ... that television's conversations promote incoherence and triviality ... and that television speaks in only one persistent voice — the voice of entertainment. Beyond that, I will try to demonstrate that to enter the great television conversation, one American cultural institution after another is learning to speak its terms. Television, in other words, is transforming our culture into one vast arena for show business. It is entirely possible, of course, that in the end we shall find that delightful, and decide we like it just fine. This is exactly what Aldous Huxley feared was coming, fifty years ago."

Pogledajte molim vas crteže i tekst, pa nešto kažite, makar između dva bloka reklama ! m1708.gif

 People are strange, by The Doors



Komentari (139)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

NNN NNN 01:39 15.08.2009

Svi čekaju wikend

da se raspišu

Pozdrav MRNS
NNN NNN 01:46 15.08.2009

DRUGI!

What NNN feared was that there would be no reason to ban a blog, for there would be no one who wanted to read one.
NNN NNN 01:48 15.08.2009

Treći

Sad bi bila fora da se niko ne javi
NNN NNN 01:49 15.08.2009

četvrti

To bi bio eksperiment u blogovanju
topcat topcat 01:49 15.08.2009

Re: četvrti

aj ne spinuj.
NNN NNN 01:52 15.08.2009

5.

NNN NNN 02:01 15.08.2009

шес

ne spinuj

Spinom divergiramo i razbijamo monotoniju

(MRNS da li si ikada obrisala komentar?...sad mi nešto pade na pamet )

mačka će popiti pilulu (ništa lakše) i ničega se neće sećati...

topcat topcat 02:08 15.08.2009

Re: шес

NNN

mačka će popiti pilulu (ništa lakše) i ničega se neće sećati...



Ubićete Kaz! Uporno mi uvaljuje plavu... : ))

(Negdje je fešta - čuje se bimbambam za tebe hej hej. Tko je ono bio stavio? Ti il žena ti? )
NNN NNN 02:20 15.08.2009

Se7en

bimbambam za tebe hej hej
To je himna! (žena je stavila)
Sad ti spinuješ muzikom, ali vraćamo se (adekvatno ) na temu

myredneckself myredneckself 08:28 15.08.2009

Re: шес

Spinom divergiramo i razbijamo monotoniju

(MRNS da li si ikada obrisala komentar?...sad mi nešto pade na pamet )

mačka će popiti pilulu (ništa lakše) i ničega se neće sećati...

nikada, nadam se i da neću!
vas dvoje ste genijalni, ti i top!
(jel se ne bojiš da će te bilja provaliti sutra? il je negde otputovala?)

EDIT:
što lupam, pijem još kafu i budim se
sutra je danas
i da, volim što ti se sviđaju moje registarske tablice, što sve vidiš, baš si pravi štreber, pažljivo čitaš svakog blogera, jednom rečju od tebe niko ništa ne može "sakriti", nije ni bilji lako
wukadin wukadin 17:08 15.08.2009

Re: Se7en

Nisam znao da su se Mejdeni i time bavili. Mora da je nesto novije.
Kod antiutopija mi je zanimljivo sto utopija stvarno nije daleko. Posebno ljudi Hakslijevog sveta, ne bi se reklo da nisu srecni, ma koliko nam strana i zastrasujuca izgledala njihova sreca. Kod Orvela to je malo komplikovanije, ali kroz paradoksalnu parolu SLOBODA JE ROPSTVO dolazimo opet do toga.
Dakle, antiutopije nastale iz utopije, zapravo napisane da bi raskrinkale tada vazece utopije. Ali zadrzava se neki utopijski elemenat, samim tim sto ta anti-utopija opstaje. I tako je krug zatvoren. Nema mesta promeni, odnosno optimizmu.
myredneckself myredneckself 17:44 15.08.2009

Re: Se7en

Nisam znao da su se Mejdeni i time bavili. Mora da je nesto novije.
Kod antiutopija mi je zanimljivo sto utopija stvarno nije daleko. Posebno ljudi Hakslijevog sveta, ne bi se reklo da nisu srecni, ma koliko nam strana i zastrasujuca izgledala njihova sreca. Kod Orvela to je malo komplikovanije, ali kroz paradoksalnu parolu SLOBODA JE ROPSTVO dolazimo opet do toga.
Dakle, antiutopije nastale iz utopije, zapravo napisane da bi raskrinkale tada vazece utopije. Ali zadrzava se neki utopijski elemenat, samim tim sto ta anti-utopija opstaje. I tako je krug zatvoren. Nema mesta promeni, odnosno optimizmu.

wukadine, dobrodošao
da slažem se bilo je to zgodno vreme kad je s jedne strane staljinizam-lenjinizam, a s druge se zameću koreni liberalne demokratije

edit: i ne samo Mejdeni,
na ove teme pisali su i drugi genijalci, na pr. Roger Waters i moji omiljeni Pink Floyd
jesen92 jesen92 02:25 15.08.2009

sustina

A danas nešto provokativno i izazovno. Pogledajte ove crteže, grafičku adaptaciju vizija dva velika pisca Huxley-a i Orwell-a, viđene okom Stuarta Mcmillen-a, kao reminder o tome šta su oni mislili i predviđali o budućnosti društva
...graficka adaptacija vise nego uspela..Mislim da se vizije oba pisca sustinski ne razlikuju i da polako postaju stvarnost....Bez obzira na to sto su mnoga tehnoloska dostignuca veoma korisna ipak se zbog istih postepeno gubi privatnost a na odredjeni nacin postaje masina..i covek ima utisak da je non stop pod video nadzzorom...da ne pominjemo facebook i slicne sajtove na kojima mozete videti sta je ko rucao , gde je letovao i sa kim, ko je kome prijatelj , ko sa kim i o cemu razgovara ...itd.....podaci za CIU, FBI i sl institucije idealni....pola posla gradjani rade za njih besplatno........ipak, treba biti optimista i verovati da ce na kraju sve lepo da se zavrsi kao u nekoj prici saa hepiendom...
Unfuckable Unfuckable 03:09 15.08.2009

Re: 011

da ne pominjemo facebook i slicne sajtove na kojima mozete videti sta je ko rucao , gde je letovao i sa kim, ko je kome prijatelj , ko sa kim i o cemu razgovara .

pa ljudi sami daju te podatke, kaj ne - živeo mentolfb ?
Meni je zanimljiviji onaj neograničeni storage u gmailu gde " ne moraš ništa brisati", hehehehe, koja usluga -
pa i ne brišem, nek' im tintara pukne od snalaženja međ' slengom i spamčinom
marco_de.manccini marco_de.manccini 03:37 15.08.2009

Re: 012

Унфе, и кад би ”могао брисати” Google никада не брише ништа. Могао би једино себи да ускратиш приступ.
Unfuckable Unfuckable 03:41 15.08.2009

Re: 013

tim bolje, mogu da zamislim NSA degenerika koji se bavi mejlovima koje sam razmenio sa više nego opasnim Budimcem
..a tek slikeeeee, avaj !
myredneckself myredneckself 08:52 15.08.2009

Re: sustina

...graficka adaptacija vise nego uspela..Mislim da se vizije oba pisca sustinski ne razlikuju i da polako postaju stvarnost....Bez obzira na to sto su mnoga tehnoloska dostignuca veoma korisna ipak se zbog istih postepeno gubi privatnost a na odredjeni nacin postaje masina..i covek ima utisak da je non stop pod video nadzzorom...da ne pominjemo facebook i slicne sajtove na kojima mozete videti sta je ko rucao , gde je letovao i sa kim, ko je kome prijatelj , ko sa kim i o cemu razgovara ...itd.....podaci za CIU, FBI i sl institucije idealni....pola posla gradjani rade za njih besplatno........ipak, treba biti optimista i verovati da ce na kraju sve lepo da se zavrsi kao u nekoj prici saa hepiendom...

hm...jeseni, nije loše ovo što si opazila
ja sam mislila i na mnogo "igračaka" napredne tehnologije, od mobilnog telefona do neznamtijačegasvejoš
kad bih rekla bilo kome od nas da malo o'ladimo od "igračkica" koje nam uvek ne" žele dobro", verovatno bih bila zasuta gomilom komentara na temu ksenofobija i staromodnost, ali polako moram i to svakome... o'ladite malo! možda će nekom malo zvoniti u glavi moje reči, da bar na tren misli o njima.
kod kuće nemam uspeha, B. me ne sluša ič, prati sve što može u tom pravcu i smislu, neumoran je, čini se da tome, "igračkicama" nema kraja
a lepo sam mu govorila još onomad, dok sam odolevala, i nisam jedino ja imala mobilni telefon, i bila protiv fiksnog telefona sa memorisanim brojevima, meni je bio odličan onaj stari beli bakelitni, što onako lepo starinski zvoni i što okrećeš brojčanik
jednom smo se našli u situaciji da je zaboravio mobilni, i nije se setio skoro ničijeg telefona, i da mu nisam bila pri ruci, ja staromodna, mogao bi da se slika
myredneckself myredneckself 09:10 15.08.2009

Re: 012

Унфе, и кад би ”могао брисати” Google никада не брише ништа. Могао би једино себи да ускратиш приступ.

слажем се марко с тобом
марко јеси ли видео како ферцера твој метод код мене? написала, окачила и безобразно, без лаку ноћ отишла да спавам
(па шта, и онако ћемо се наћи негде у времену, и тко то уопће касни... било гдје? )
myredneckself myredneckself 09:21 15.08.2009

Re: 013

tim bolje, mogu da zamislim NSA degenerika koji se bavi mejlovima koje sam razmenio sa više nego opasnim Budimcem
..a tek slikeeeee, avaj !



više nego opasnim budimcem!
unfe, da te nema trebalo bi te izmisliti
a zamisli kreleta koji čita zezanje između margos, j.bre, bauera, mene, i još inih !!!???
pre svega, njemu TO nikad neće biti smešno jer ne mož' da povata igre rečima, i razne trosmislenosti
ček' moram da se setim, još nešto mi bilo na pameti, ama ne mogu da se povratim od smeha zbog budimca i slika
myredneckself myredneckself 09:26 15.08.2009

Re: 013

sa više nego opasnim Budimcem

eh da mogu još koju preporuku
NNN NNN 10:32 15.08.2009

Re: 013

bavi mejlovima koje sam razmenio sa više nego opasnim Budimcem

Onim KGB-ovcem?!
Pa, ti si skroz ugasio!
Sad svaki put kad se uloguješ, oni podignu jedan F-16, za svaki slučaj!
jesen92 jesen92 11:36 15.08.2009

Re: 011

pa ljudi sami daju te podatke
..pa to i kazem....besplatan dobrovoljni rad...
jesen92 jesen92 14:46 15.08.2009

Re: sustina

ja sam mislila i na mnogo "igračaka" napredne tehnologije, od mobilnog telefona do neznamtijačegasvejoš
..razumela sam sta si mislila ali mene mrzi da pisem dugacke komentare pa sam akcenat stavila samo na jedan aspekt....ja se kao nesto bunim a i sama sam zavisnik od mnogih igrackica..Meni je mob i adresar i note book i svasta nesto....Secam se nekih davnih vremena kad odes na more pa se vratis pre razglednice koju si poslao a u medjuvremenu se cujes jednom telefonom sa svojima i jos se nerviras sto moras da cekas u redu u nekoj posti...Danas su zahvaljujuci mobilnom svi pod stalnom kontrolom iliti nadzorom...Moj sin kad negde ode i ne javljja se na mob ja se sva uspanicim...znas ono, nedaj boze sta ti majka misli.....a kad ga dobijem onda izmisljam neke bezvezne razloge zasto sam zvala a ustvari samo hocu da znam da je sve ok.....Moja sestra ima decu od osam godina i oni po ceo dan drze u rukama neke "ekrancice" i igraju igrice, nemam pojma kako im se zovu te nove igrackice...ima ih dve vrste pa nisam zapamtila....Videti dete da cita knjigu prava je retkost...al opet mislim, novo vreme stvara nove ljude....pa sad, mozda oni budu i bolji od nas...ko to zna....
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:27 15.08.2009

Re: 012

марко јеси ли видео како ферцера твој метод код мене? написала, окачила и безобразно, без лаку ноћ отишла да спавам

Еееј, ћирилица, тек сад видим.

Ја кад сам тако једном окачио нешто и отишао на спавање Вишња дошла па се играла овако некако као ННН са твојим блогом. Гумила да је љута што не одговарам.
myredneckself myredneckself 01:42 16.08.2009

Re: 012

Еееј, ћирилица, тек сад видим.

Ја кад сам тако једном окачио нешто и отишао на спавање Вишња дошла па се играла овако некако као ННН са твојим блогом. Гумила да је љута што не одговарам.

тек сада видиш? па ја теби, мирели, и свим ћириличарима увек одговарам ћирилицом од кад је света и века

margos margos 21:52 17.08.2009

Vreme?

Ko je rekao vreme? Ono ne postoji evo, ja sam tu sve vreme, među prvima, pa ću i komentar tu da umuljam i niko ništa neće videti. Vid'o neko - nije niko. Odlično.

Hoću ovde jer me pomenu, pa repliciram k'o u Skupštini :)
Šalim se, ja to zbog jeseni - bolim da sam negde po red nekog ko ne komentariše puno - pa da iznivelišemo prosek. :)

Priznajem, i jedan i drugi su mi bili zastrašujući kad sam ih čitala - užasan mi je bio i film, onako crno beli '1984', užasno mi je bilo kad sam , a pominjala sam to več, još osamdesetih videla na dve stranice u ''STARTU'' snimak čoveka koji čita 'Pravdu' na Crvenom trgu, a snimak načinjen iz nečega tipa Avaks. One 99-te kad smo na nebu pored jedne Severnjače imali i drugu koja se kreće - već sam debelo digla ruke od stra'ova.

Ma nek rade oni svoj pos'o - ja ću svoj. Ko kaže da i sa neke druge planete ili iz neke druge galaksije neko i njih ne posmatra i fajluje njihove šifre, kao oni ove naše 'zipa, tiću, đido loma...' i ostale?

Tol'ko o globalnim zastrašivanjima. Jedino me stra' da će da me provale koliko sam sati na fb-u igrala igricu, i da će da dojave J.bre da sam truba i da nema šanse da stignem njen rezultat, a trudim se iz petnih žila - ne spavam. Pa će ona to da objavi na blogu - i ima da pukne bruka.

To mi, onako, baš frka.
myredneckself myredneckself 00:02 18.08.2009

Re: Vreme?

Tol'ko o globalnim zastrašivanjima. Jedino me stra' da će da me provale koliko sam sati na fb-u igrala igricu, i da će da dojave J.bre da sam truba i da nema šanse da stignem njen rezultat, a trudim se iz petnih žila - ne spavam. Pa će ona to da objavi na blogu - i ima da pukne bruka.

To mi, onako, baš frka.

margos, draga moja, sada ću ti odati tajnu! ja sam navučena i na bejuwelled blitz, i na bricks breaking ! pod hitno moram da se skidam. jutra dočekujem i budim se mamurna, ko da sam bančila.
ma i ja je jurim stalno, bezuspešno, dobro malo sam bolja na ovim ciglicama
j.bre nedostižna ! onaj Jeromè, Parižanin, svisnuće od muke jer se ne vidi više od j.bre, a bogami i od nas po poslednjim rezultatima
margos margos 09:39 18.08.2009

Re: Vreme?

Pobegla sam sa 'breaks breaking' i ostala verna 'blitz'-u... jurim J.bre, za sada bezuspešno. Prošla sam i onu fazu kad zatvorim oči, a vidim kockice i kružiće... prošla sam i fazu sanjanja da igram - sad sam profi.

j.bre j.bre 11:11 19.08.2009

Re: Vreme?

Al me reklamirate vas dve, svaka cast! Ima da vas angazujem kao PR-e, para da se namlatimo :)
Mora sad da vam otkrijem tajnu taktiku za postizanje dobrih rezultata u blitzu, zasluzile ste :)

Evo ovako... Prvo sto treba da uradite je da se ceo dan maksimalno fizicki iscrpljujete. Valjalo bi i emotivno, ali znam da to ne moze po narudzbini, pa sad ako se desi, desi... E onda skuvate jedno par litara jake kafe, najedete se, onako, propisno, ali ne previse (da vas ne bi proganjao osecaj kamena u zelucu) i sednete pred racunar (pozeljno oko ponoci, al moze i kasnije). Sledi jedno 3-4 sata zagrevanja (s kratkim pauzama, u toku kojih proveravate blog), nakon kojih ce vam se uciniti da ste gotove - zrele za spavanje. E to je znak da vas trenutak samo sto nije - nikako tad nemojte odustati! Pretutnjite tu krizu i vase telo ce se umrtviti, a um preci u stanje nirvane... Vratite se Blitzu i - dosegnite zvezdane visine! :)



margos margos 11:57 19.08.2009

Re: Vreme?

Eeee... ja ubola noćas 155K, pa se sve lupam nogicama u dupence od radosti... Hoću li te ikad stići? O sudbo moja...

j.bre j.bre 12:19 19.08.2009

Re: Vreme?

margos
Eeee... ja ubola noćas 155K, pa se sve lupam nogicama u dupence od radosti... Hoću li te ikad stići? O sudbo moja...

Pa evo, ja dadoh recepat, a ti sad prioni na posao

Trust me, nisam ja tako daleko, kako to trenutno izgleda :)
myredneckself myredneckself 17:45 19.08.2009

Re: Vreme?

Al me reklamirate vas dve, svaka cast! Ima da vas angazujem kao PR-e, para da se namlatimo :)
Mora sad da vam otkrijem tajnu taktiku za postizanje dobrih rezultata u blitzu, zasluzile ste :)

Evo ovako... Prvo sto treba da uradite je da se ceo dan maksimalno fizicki iscrpljujete. Valjalo bi i emotivno, ali znam da to ne moze po narudzbini, pa sad ako se desi, desi... E onda skuvate jedno par litara jake kafe, najedete se, onako, propisno, ali ne previse (da vas ne bi proganjao osecaj kamena u zelucu) i sednete pred racunar (pozeljno oko ponoci, al moze i kasnije). Sledi jedno 3-4 sata zagrevanja (s kratkim pauzama, u toku kojih proveravate blog), nakon kojih ce vam se uciniti da ste gotove - zrele za spavanje. E to je znak da vas trenutak samo sto nije - nikako tad nemojte odustati! Pretutnjite tu krizu i vase telo ce se umrtviti, a um preci u stanje nirvane... Vratite se Blitzu i - dosegnite zvezdane visine! :)

moj redosled j.bre, potpuno takav ! posle ponoći kad se sve umiri, sa izletima do bloga
neko jutro sam pobegla od dana u poslednjem momentu, u poslednji mrakić legla, ali me i one ciglice pomalo ometaju, čas sam ovamo, čas onamo, možda tu ima nešto, ne možeš na dva fronta
noćas ima da treniram
samo da znaš da ima u toj nirvani nešto, najbolje rezultate sam postigla, kad sam htela da odustanem
myredneckself myredneckself 17:48 19.08.2009

Re: Vreme?

Eeee... ja ubola noćas 155K, pa se sve lupam nogicama u dupence od radosti... Hoću li te ikad stići? O sudbo moja...

a tek ja margos? nisam još bila tamo, danas veliki posao treba da završim.
vidimo se na pićencetu, da se častimo u tvoju slavu
myredneckself myredneckself 18:10 19.08.2009

Re: sustina

..razumela sam sta si mislila ali mene mrzi da pisem dugacke komentare pa sam akcenat stavila samo na jedan aspekt....ja se kao nesto bunim a i sama sam zavisnik od mnogih igrackica..Meni je mob i adresar i note book i svasta nesto....Secam se nekih davnih vremena kad odes na more pa se vratis pre razglednice koju si poslao a u medjuvremenu se cujes jednom telefonom sa svojima i jos se nerviras sto moras da cekas u redu u nekoj posti...Danas su zahvaljujuci mobilnom svi pod stalnom kontrolom iliti nadzorom...Moj sin kad negde ode i ne javljja se na mob ja se sva uspanicim...znas ono, nedaj boze sta ti majka misli.....a kad ga dobijem onda izmisljam neke bezvezne razloge zasto sam zvala a ustvari samo hocu da znam da je sve ok.....Moja sestra ima decu od osam godina i oni po ceo dan drze u rukama neke "ekrancice" i igraju igrice, nemam pojma kako im se zovu te nove igrackice...ima ih dve vrste pa nisam zapamtila....Videti dete da cita knjigu prava je retkost...al opet mislim, novo vreme stvara nove ljude....pa sad, mozda oni budu i bolji od nas...ko to zna....

sve smo se razumele jeseni, živele "igračke" koje nam služe da efikasnije i brže obavljamo posao i uspostavljamo komunikaciju na daljinu, internet je moj fav!
bauer. bauer. 05:50 15.08.2009

...

Mislim da se ispostavilo da je Huxley mnogo bolji prognozer od Orvela, ako gledamo globalno. Mada, sve je to individualno.
Blade Runner Blade Runner 05:55 15.08.2009

Re: ...

da je Huxley mnogo bolji prognozer od Orvela

Huxley pa Orwel pa Huxley pa Orwel... Istorija i buducnost sveta.
bauer. bauer. 06:02 15.08.2009

Re: ...

Huxley pa Orwel pa Huxley pa Orwel... Istorija i buducnost sveta.

Pa nije. Šta je to Orwell ispravno pogodio? Ništa. Poslao nam je ozbiljno upozorenje i to je sve. Ovo Huxley-vo pisanije je mnogo bliže stvarnosti.
Blade Runner Blade Runner 06:15 15.08.2009

Re: ...

Ovo Huxley-vo pisanije je mnogo bliže stvarnosti.

Možda u Americi. Ono malo kineza se ne bi s tobom složilo
bauer. bauer. 06:24 15.08.2009

Re: ...

Možda u Americi. Ono malo kineza se ne bi s tobom složilo

Pa to je sasvim duga priča. Mislim da ovde pričamo o zapadnoj civilizaciji
Blade Runner Blade Runner 06:44 15.08.2009

Re: ...

ja gore i rekoh
Istorija i buducnost sveta.

ne samo zapadne civilizacije

Edit: ne treba zaboraviti ni 1985
myredneckself myredneckself 08:53 15.08.2009

Re: ...

Mislim da se ispostavilo da je Huxley mnogo bolji prognozer od Orvela, ako gledamo globalno. Mada, sve je to individualno.

good enough, jack!
myredneckself myredneckself 09:24 15.08.2009

Re: ...

Huxley pa Orwel pa Huxley pa Orwel... Istorija i buducnost sveta.

Blade, ja mislim da već živimo Hakslijev prophecy, a da će Orvelov doći ubrzo
Blade Runner Blade Runner 16:45 15.08.2009

Re: ...

Blade, ja mislim da već živimo Hakslijev prophecy, a da će Orvelov doći ubrzo

I meni se tako prikazuje
gordanac gordanac 07:00 15.08.2009

obojica, iako ...

...njegovi savremenici (i Huxley i Orwell) čini mi se da su deca "jednog i jedinog":

H.G.Wells



Jednostavno, uvek je samo po sebi zanimljivo misliti o tome šta je "The Shape of Things to Come"



I još jedna "trivia" ili zanimljivost (tako logična kad je bilo koji od njih trojice u pitanju!) - Huxley je, naime, umro u isto vreme kad i C.S.Lewis, još jedan neverovatno interesantan pisac, a obojica istog dana kad je ubijen John F. Kennedy, 22.11.1963., tako da je vest o nihovoj smrti prošla, takoreći - neopaženo (bar medijski, "veliki brat" u "vrlom novom svetu" bio je preplavljen, naravno - atentatom, a nikako smrtima dvojice "razmišljača" o tome kakve su "things to come"...)

p.s.
i još:
đe me nađe sa pJesmom! :))
People are Strangers...
so...

"Don`t talk to to strangers" - Rick Springfield



oh, no, no

"Don`t talk to strangers" - Dio

Blade Runner Blade Runner 07:20 15.08.2009

Re: obojica, iako ...

H.G.Wells




vama za dobro jutro, meni za laku noć
myredneckself myredneckself 08:58 15.08.2009

Re: obojica, iako ...

p.s.
i još:
đe me nađe sa pJesmom! :))
People are Strangers...
so...

drago mi je da sam te "pogodila" gordanac
ne znam
da li si znala triviu da su Doorsi nadenuli sebi ime po The doors of perception, Huxley
gordanac gordanac 09:22 15.08.2009

Re: obojica, iako ...

myredneckself
p.s.
i još:
đe me nađe sa pJesmom! :))
People are Strangers...
so...

drago mi je da sam te "pogodila" gordanac
ne znam
da li si znala triviu da su Doorsi nadenuli sebi ime po The doors of perception, Huxley

Yep.
Evo i jednog linka kao dodatka (na prvi pogled - nema nikakve veze sa tvojim postom, ali, ako baciš i drugi i treći pogled, ondaK se stvari već malko menjaju...)
Odličan članak, odličan.

Vudstok jubilej: Pala je teška kiša - Zoran Paunović

Kad-tad neko, bistar, hrabar, nov i svetao napisaće nekakvu knjigu o ukupnoj dvostrukosti svih stvari koje su bile, jesu ili će doći...za sada ljudi relativno teško "prihvataju" ideju o dvostrukosti koja je neizbežna, za materijalni svet im i nije toliki problem, ali za sve ono što se dešavalo, dešava ili će se dešavati ljudima samima, čini se da im je ideja o dvostrukosti svega nekako suviše oprečna svemu drugom o čemu razmišljaju, šta žele ili zamišljaju, ali to, ta činjenica dvostrukost svega ne može nikako ukloniti...
Zato bi tačno bilo (recimo) reći: I Huxley I Orwell...oni su tako očita ilustracija dvostrukosti i jedan je koji su dva
Dočim H.G.Wells najviše liči na reč koja je "pomirena" sa dvostrukošću (između ostalih, sličnih...)
myredneckself myredneckself 13:42 15.08.2009

Re: obojica, iako ...

Kad-tad neko, bistar, hrabar, nov i svetao napisaće nekakvu knjigu o ukupnoj dvostrukosti svih stvari koje su bile, jesu ili će doći...za sada ljudi relativno teško "prihvataju" ideju o dvostrukosti koja je neizbežna, za materijalni svet im i nije toliki problem, ali za sve ono što se dešavalo, dešava ili će se dešavati ljudima samima, čini se da im je ideja o dvostrukosti svega nekako suviše oprečna svemu drugom o čemu razmišljaju, šta žele ili zamišljaju, ali to, ta činjenica dvostrukost svega ne može nikako ukloniti...
Zato bi tačno bilo (recimo) reći: I Huxley I Orwell...oni su tako očita ilustracija dvostrukosti i jedan je koji su dva
Dočim H.G.Wells najviše liči na reč koja je "pomirena" sa dvostrukošću (između ostalih, sličnih...)

više nego odličan, awesome bi rekli oni sa eng. gov. područja
I Huxley, I Orwell, tačno
(opet mi se tu sviđa jedna engleska reč, koja se odlično uklapa, odlično objašnjava stavljanje dve ideje jedne do druge - juxtaposing )
vladimir petrovic vladimir petrovic 08:58 15.08.2009

Večni Haksli

Odlično štivo za subotnje jutro.

«Vrli novi svet» versus «1984»? Meni je bliži «Vrli novi svet», jer mi je Haksli bliži od Orvela.

«Vrli novi svet» je nezaobilazno štivo iz oblasti science-fiction i satire. Inteligentno (kao i većina Hakslijevih dela), provokativno, maštovito, navodi na razmišljanje. (Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je pisano još daleke 1932). Kraj knjige je prilično depresivan. Jer, Haksli je Velsov naucni optimizam postavio potpuno naglavačke, smatrajući Velsove vizije «nerealističnim».

Naravno, neki Haksliju zameraju da knjiga ima (dosta) slabosti, da je, recimo, ljubavna priča osrednje data, da su neki likovi tanki, itd. Što ne umanjuje sveukupan značaj same knjige.

Tridesetak godina kasnije (1958) Haksli je napisao esej Brave New World Revisited , u kome je ostao pri svome, te nije bio voljan da se koriguje u smislu izražavanja veće nade i očekivanja od sveta u kome živimo. To se vidi i u njegovoj poslednjoj knjizi “Ostrvo” (1962)

Dobro je što si navela reči Nila Postmana. Svidja mi se završna kvalifikacija, ali mi nije jasno zašto si reč "desire" zamenila sa "love". Nije to isto. (Orwell feared that what we fear will ruin us. Huxley feared that what we desire will ruin us). Ili je to "slučajno tako ispalo", he, he, he...



vilovuk vilovuk 11:06 15.08.2009

Re: Večni Haksli

vladimir petrovic
... ali mi nije jasno zašto si reč "desire" zamenila sa "love". Nije to isto. (Orwell feared that what we fear will ruin us. Huxley feared that what we desire will ruin us). Ili je to "slučajno tako ispalo", he, he, he...

Nije slučajno: mrns je apdejtovala Hakslija: desire je okrenuto budućnosti
a ta budućnost je već stigla. Zato: love.
myredneckself myredneckself 13:56 15.08.2009

Re: Večni Haksli

Odlično štivo za subotnje jutro.

da, vladimire, odlično za prelazni period od letnje lepršavosti ka delimičnom uozbiljavanju koje, bar kod mene, neminovno donose jesenji dani
naravno da su dve različite stvari, ali
citat je preuzet sa neta, gde sam uglavnom čitala o Postmanu
desire mi zvuči još katastrofalnije, možda i žedno filozofskog osvrta
nemam knjigu da proverim, ali tu si uvek ti da priskočiš u pomoć
topcat topcat 14:05 15.08.2009

Re: Večni Haksli

myredneckself

neminovno donose jesenji dani

Kažu stari da se ljeto završava Velom gospom 15. 8.
Sve ovo ostalo kasnije...pa i mogućih +35 nije isto.
Kraj ljeta je najdepresivniji period. Pogotovo na moru. Sve je živo, a onda se odjednom (tamo oko 20.8. ovisno kako vikend pada) svijet prepolovi...a do kraja mjeseca pola toga pozatvara. Ima i jesen ovdje svojih čari, ali se ljudi koji u tom kraju nisu odrasli ponekad teško navikavaju.

Meni je jesen kasnije...kad "nosiš baloner".
myredneckself myredneckself 14:08 15.08.2009

Re: Večni Haksli

Nije 'slučajno': mrns je apdejtovala Hakslija: desire je okrenuto budućnosti
a ta budućnost je već stigla. Zato: love.

vilovuče, sretali smo se po tuđim kućama, mislim da si sad prvi put kod mene
zato dobrodošao!
jako mi se sviđa tvoje objašnjenje Petroviću o up to date Huxley-ja, koje sam takođe shvatila kao veoma mudru opasku i pomoć, hvala
vilovuk vilovuk 14:53 15.08.2009

Re: Večni Haksli

...mislim da si sad prvi put kod mene
zato dobrodošao! ...

hvala za dobrodošlicu i druge ljubaznosti
a evo i cveća za temu i obradu
i cveća za prvi put ( kod tebe )
myredneckself myredneckself 01:59 16.08.2009

Re: Večni Haksli

Meni je jesen kasnije...kad "nosiš baloner".

topcat, evo ti onda oblekica, ovde ako počnu kiše u septembru, bogami...

a to imaš pravo, od Vele gospe, 15.8. gotovo...
kod nas kažu - od sv. Ilije, sunce sve milije( 2.8.)
a meni je kako tako, leto do mog rođendana,
letu je definitivno kraj posle njega, za mene, iako kalendarski ima još ohoho
još kad vidim redove pred knjižarama za novu šk. godinu
topcat topcat 02:42 16.08.2009

Re: Večni Haksli

myredneckself

topcat, evo ti onda oblekica, ovde ako počnu kiše u septembru, bogami...

E pa fino si me opremila.
Thx.
miloradkakmar miloradkakmar 09:25 15.08.2009

Tako

me lako baci u razmišljanje o zadatoj temi.
Za sada mi se nameće pitanje : da li smo nešto skirivili? Sadašnjost ne postoji, a ne znamo šta je budućnost. Gde smo , ko smo .. ?
Kako dobro zvuče Doors-i .
myredneckself myredneckself 14:01 15.08.2009

Re: Tako

me lako baci u razmišljanje o zadatoj temi.
Za sada mi se nameće pitanje : da li smo nešto skirivili? Sadašnjost ne postoji, a ne znamo šta je budućnost. Gde smo , ko smo .. ?
Kako dobro zvuče Doors-i .

da li smo nešto skrivili? hm...milorade, možda nismo doneli onoliko lepote svetu koliko se od nas očekivalo i koliko smo mogli, ha !?
doorsi su uvek ok, peace brother!
jasnaz jasnaz 09:58 15.08.2009

give street a chance

myredneckself myredneckself 14:14 15.08.2009

Re: give street a chance

puma 34

uvek, jasnaz
sad days are coming...
nije radio link, pa sam se snašla
Bojan Budimac Bojan Budimac 11:27 15.08.2009

Evo "opasni" Budimac

da kaže svojih pet groša. Znam ovaj hmm "strip" od ranije. Odličan je i navodi na razmišljanje. Mislim da binarni pristup ne valja (kao i obično) i da je u pitanju kombinacija. Jedno ne ide bez drugog. Da, Gordana(c), i Orvel i Haksli.

Orvel je pravilno predvideo newspeak i to se dešava (oduvek se dešavalo do neke mere, npr. skoro uvek su okupatorske armije okupaciju nazivale oslobođenjem). Rat je mir i mir je rat – drastičan primer, neverovatno ali istinito, je uhvatio korena. Na primer u Iraku je "mir" iako ginu na kamare svakodnevno, s druge strane SAD je "u ratu" ('protiv terorizma'), a da to retko ko tamo preko bare zapravo oseća [samim tim rat može da se vuče do beskrajona (orvelovski permanentni rat) – anti-ratni pokret praktično ne postoji]. Orvelovskim jezikom okupirane teritorije su "disputed teritories", zid viši od berlinskog je "zaštitna ograda" ("security fence"), kolonijalna naselja su "neighborhoods" iliti susedstva, brutalni diktator je force for stability and good (predsednik SAD Obama o predsedniku Egipta Mubaraku) i tako dalje itd.

Bez "sterilizacije" ili "orvelizacije" jezika u medijima Hakslijevo "pleasuring ourselfs to death" ne bi ferceralo, bar ne tako lako. Orvelov Veliki Brat postaje stvarnost (sve više) i bez imbecilnih realiti programa, koji baš liče na Hakslijevu trivijalizaciju kulture.

Najzanimljivije od svega je da u ove (ne više) utopijske vizije idemo dobrovoljno, (mislim da i ovce demonstriraju više otpora u klanicama) sve u ime "sigurnosti". Što reče Bendžamin Frenklin, Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

P.S. Reč people treba zameniti rečju sheeple, ali to bi bilo bliže istini, dakle ne uklapa se u newspeak.
NNN NNN 12:48 15.08.2009

Re: Evo "opasni" Budimac




(naravno ja se sad ograđujem od ove podrške, što je sigurno - sigurno je)

Živeo mir!
myredneckself myredneckself 14:17 15.08.2009

Re: Evo "opasni" Budimac

budimac tvojih two cents sound great, vratiću se... sada, samo da te pozdravimi dočekam goste
crossover crossover 23:14 15.08.2009

Re: Evo "opasni" Budimac

Bojan Budimac
Reč people treba zameniti rečju sheeple, ali to bi bilo bliže istini, dakle ne uklapa se u newspeak.

myredneckself myredneckself 02:09 16.08.2009

Re: Evo "opasni" Budimac

Orvelov Veliki Brat postaje stvarnost (sve više) i bez imbecilnih realiti programa, koji baš liče na Hakslijevu trivijalizaciju kulture.

ovo su baš slobodne ruke za primenu orvelijanskih metoda socijalne kontrole
reanimator reanimator 14:10 15.08.2009

trol

Jedna trivijalna priča o lančanim reakcijama.
I juče ponovo odgledan Lost in translation.
I neko ko je danas došao, a nismo se videli deprimirajuće dugo.
A za sve tri pojave, iz ovog ili onog razloga, prva asocijacija The jesus and mary chain :)
myredneckself myredneckself 14:31 15.08.2009

Re: trol

Jedna trivijalna priča o lančanim reakcijama.
I juče ponovo odgledan Lost in translation.
I neko ko je danas došao, a nismo se videli deprimirajuće dugo.
A za sve tri pojave, iz ovog ili onog razloga, prva asocijacija The jesus and mary chain :)

a meni na pamet ( volim naglašen ritam) pala stara pesma
re, dobre su lančane reakcije, volim ih, (sem u saobraćaju)
uvek donose i lance događaja
lepo je videti nekog kad se ne nadaš, i posle dugo vremena
kakav trol? nisam mogla da dočekam da se neko odvaži, odmah je opuštenije

Edit:
ja sam tek sada primetila da pišem o staroj pesmi, a da nisam stavila klip ili link
reanimator reanimator 17:03 15.08.2009

Re: trol

myredneckself

re, dobre su lančane reakcije, volim ih

Ma gde dobre?! Pazi ovaj pogubni niz :
- Haksli eksperimentiše sa meskalinom
- Haksli napiše The doors of perception
- Jim Morison se oduševi i pokupi ime za grupu
- latentna depresivka se isprima na The Doors i promeni imidž
- zaveden imidžom primiš se na mističnu neznanku i startuješ, jer oduvek voliš da otkrivaš šta se krije iza tih dark-gothic maski
- iza maske te sačeka teška problematika opšteg nerazumevanja, totalne neprilagodjenosti, naglih promena raspoloženja, bolnih (i po nju i po tebe) PMSova, pišem pesme, pušim andol, život-čemu, Hese forever i sl
- vezu napuštaš sa nametnutim teretom izdaje i pola godine se oporavljaš u svesno izabranom celibatu

A sve samo zato što je Haksli cepao pejotl? :)
Elem..glasam za Orvela :)
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:24 15.08.2009

zaboravljamo...

deset godina pre hakslija, Yevgeny Zamyatin je napisao Mi, kao jedan od prvih disutopijskih romana u nizu dvadesetog veka. ko nije procitao, toplo preporucujem, mozda ce imati malo drugacije misljenje o Orveovoj 1984.
myredneckself myredneckself 14:34 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

deset godina pre hakslija, Yevgeny Zamyatin je napisao Mi, kao jedan od prvih disutopijskih romana u nizu dvadesetog veka. ko nije procitao, toplo preporucujem, mozda ce imati malo drugacije misljenje o Orveovoj 1984.

BOL, hvala na preporuci za čitanje, potrudiću se koliko odmah da nađem Zamjatina
shumska shumska 14:34 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

deset godina pre hakslija, Yevgeny Zamyatin je napisao Mi, kao jedan od prvih disutopijskih romana u nizu dvadesetog veka. ko nije procitao, toplo preporucujem, mozda ce imati malo drugacije misljenje o Orveovoj 1984.

myredneckself myredneckself 14:36 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

shumska
deset godina pre hakslija, Yevgeny Zamyatin je napisao Mi, kao jedan od prvih disutopijskih romana u nizu dvadesetog veka. ko nije procitao, toplo preporucujem, mozda ce imati malo drugacije misljenje o Orveovoj 1984.


heej, shumska, jesi li čitala zamjatina?
shumska shumska 14:37 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

retko imam običaj da tvrdim ovo za neku knjigu - ali Zamjatin ("Mi" ) je čitanka
sjajna tema, mrns
myredneckself myredneckself 14:39 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

shumska
retko imam običaj da tvrdim ovo za neku knjigu - ali Zamjatin ("Mi" ) je čitanka
sjajna tema, mrns

eto još većeg razloga da se potrudim
myredneckself myredneckself 14:44 15.08.2009

Re: zaboravljamo...


jel možete da zamislite da je prošlo 40 godina od ovoga, pre neki dan?!
slušajte i slobodno se raskomotite, idem malo da spremim gostima klope
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:09 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

hej, ja neki dan pogledala I am Sam, u kojem ima video citata nekih spotova The Beatles, pa i ove slike gore prelep film!

ps. pazi sta sam pronasla!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:58 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

BebaOdLonchara
ps. pazi sta sam pronasla!

Па, пронашла си леп Орвелов чланак о Замјатиновој најславнијој књизи, у којем се износи претпоставка (ја у њу верујем) да је Хаксли копирао Замјатина. Врло су занимљиве Орвелове упоредне оцене ова два романа, у којима он нагиње Замјатину.

Мени је занимљива друга ствар: да Замјатинова књига није првобитно издата у преводу на енглески, она би ко зна кад ( и ако уопште) ушла у западни цивилизацијски круг и тиме утицала на Хакслија и друге. Једноставно, осим англосаксонске уметности, све друге имају знатно слабију могућност да постану део светског уметничког заједничког добра. (Ово се особито односи на уметности малих народа, у које, гле чуда, и ми спадамо...)

Но, ствар важи каткад и обрнуто. Рецимо, руска литература и култура прилично су затворени у саме себе, што сам имао прилике уверити се у контакту са њиховим најбољим "хармсолозима", који су ме гледали зачуђено када сам им, поводом Хармса, споменуо монтипајтоновце: они за њих уопште нису знали, па тако и нису могли увидети зачуђујућу сличност између ова два уметничка приступа... Свеједно, како Енглези не би Русима остали дужни, једна од најуваженијих светских лингвисткиња, жена мог познаника, прилично ми је хладнокрвно (и надмено) признала да за Гогоља никад није чула. Можда би је могло оправдати то што је фах идиот, али Гогољ (то да барем знаш да он постоји) ипак јесте ствар опште културе.

Иначе, заклео бих се да је Марко од Манчиније или неко други својевремено качио онај упоредни стрип-приказ Орвела и Хакслија.
marco_de.manccini marco_de.manccini 16:10 15.08.2009

Re: zaboravljamo...

Да, поставио сам линк недавно овде код Њање, али сам електронску копију стрипа претходно добио од Будимца, а њега је на исти подсетио неки мој коментар на текст у Политици, који је Ивана линковала. Дакле тимски рад.

У сваком случају, заслужује посебан пост. И сам сам то помислио кад ми је Будимац послао копију. Зато сам бар нашао и поставио линк да може да га види више људи.

ЕДИТ. И није од Манчиније, него је од Манчини (или ако више волиш од Манчиних, али се оно х не изговара у крају).
myredneckself myredneckself 02:29 16.08.2009

Re: zaboravljamo...

Иначе, заклео бих се да је Марко од Манчиније или неко други својевремено качио онај упоредни стрип-приказ Орвела и Хакслија.

нисам видела марков линк, а на приказ сам наишла јуче, и одмах га ставила овде из исте жеље као марко - да га види више људи
а ово о гогољу напросто не могу да верујем, ма колико она била фах идиот, ко јој је крив
myredneckself myredneckself 15:01 16.08.2009

Re: zaboravljamo...

Рецимо, руска литература и култура прилично су затворени у саме себе, што сам имао прилике уверити се у контакту са њиховим најбољим "хармсолозима", који су ме гледали зачуђено када сам им, поводом Хармса, споменуо монтипајтоновце: они за њих уопште нису знали, па тако и нису могли увидети зачуђујућу сличност између ова два уметничка приступа...

hm, lepo, Harms...

Veoma je tesko ici u krajnosti. Lakse je biti po sredi. Sam centar ne zahteva nikakav napor. Centar - to je ravnoteza. Tu nema nikakve borbe.
Treba li izaci iz ravnoteze? (D.Harms)




ivana23 ivana23 15:12 15.08.2009

***

myredneckself myredneckself 02:36 16.08.2009

Re: ***

ivana, jel ovo - ko kuca otvoriće mu se ?
j.bre j.bre 16:47 15.08.2009

...

Meni nekako izgleda da nam prodaju Hakslija, dok Orvela kriju pod tezgom. Samo za VIP-ove.
trener92 trener92 00:20 16.08.2009

Pozdravljam ...

my...samo da se javim !
Orwell i samo Orwell , ostalo je rekao Reanimator
myredneckself myredneckself 02:40 16.08.2009

Re: ...

j.bre
Meni nekako izgleda da nam prodaju Hakslija, dok Orvela kriju pod tezgom. Samo za VIP-ove.

j. bre, možda je tražena roba, pa ima, znaš ono, samo za odabrane, ili ko se najavi
myredneckself myredneckself 02:44 16.08.2009

Re: Pozdravljam ...

my...samo da se javim !
Orwell i samo Orwell , ostalo je rekao Reanimator

a ja mislila da ćeš reći - Tako je govorio Zaratustra
trener92 trener92 19:42 16.08.2009

Re: Pozdravljam ...

myredneckself
my...samo da se javim !
Orwell i samo Orwell , ostalo je rekao Reanimator

a ja mislila da ćeš reći - Tako je govorio Zaratustra


Ne... ne diramo Zaratustru ,pre bi rekao ovako (mali trol , a možda i nije....sve zavisi kako ko to vidi


myredneckself myredneckself 22:10 16.08.2009

Re: Pozdravljam ...

Ne... ne diramo Zaratustru ,pre bi rekao ovako (mali trol , a možda i nije....sve zavisi kako ko to vidi

da se nadamo da gleda i vidi...
kad si rekao Orwell i samo Orwell tako kategorično, iznenadila sam se
ja sam mislila da se slažeš i sa hakslijevom varijantom, pa sam usput pomenula zaratustru, no da se ne udaljimo bespotrebno, iako je slatko trolovati
i da se vratimo on topic s trola koji to i nije - sve u svemu, obe knjige imaju svoju poruku, koja kaže koliko je čovek sitan kad drugi misli za njega, a on to ni nezna
trener92 trener92 10:27 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

myredneckself

kad si rekao Orwell i samo Orwell tako kategorično, iznenadila sam se


Tebe je teško nadmudriti ....odavno.sam ja rekao , opasna si ti

a sam mislila da se slažeš i sa hakslijevom varijantom, pa sam usput pomenula zaratustru



koliko je čovek sitan kad drugi misli za njega, a on to ni nezna


Uh....mučiš me, mučiš me.. ....

"Ja sam blažen kad gledam čudesa što ih izleže toplo sunce: tigrove, i palme, i zmije zvečarke. I među ljudima ima lepog poroda toplog sunca, i mnogo čudesnih pojava zlog.
Doduše, kao što mi se ni najmudriji među vama nisu učinili baš tako mudri, tako sam našao da je i ljudska zloba u stvari manja nego što se kaže. I često sam se pitao mašući glavom. čemu još i zvekećete, zmije zvečarke?
Zaista vam kažem, ima još budućnosti i za zlo!
I najtopliji jug još nije pronađen za ljude.
Za mnogo što se kaže danas da je najveća pakost, a nije šire od dvanaest pedalja, ni duže od tri meseca!
A doći će doba kad će se veće aždaje javljati na zemlji.
Jer, da natčovek ne bi ostao bez svoje aždaje, nadaždaje koja će biti dostojna njega: zato mora još mnogo toplog sunca da prži močvarnu prašumu!

Od vaših divljih mačaka moraju dotle postati tigrovi, a iz vaših otrovnih žaba krokodili: jer dobar lovac ište dobra lova! Zaista vam kažem, dobri i pravedni!
Na vama je mnogo što za ismejavanje, a pre svega vaš strah od onog što se dosad zvalo »đavolom«!
Vi ste u duši svojoj toliko tuđi onom što je veliko, da bi vam natčovek u svojoj dobroti izgledao strašan!
A vi mudraci i mnogoznalci, vi biste bežali pred sunčanim ognjem mudrosti u kojem natčovek s uživanjem kupa svoju nagost !
Vi najviši medu ljudima, na koje sam nailazio! evo u čemu je moja sumnja u vas, i moj potajni smeh: ja slutim da biste vi moga natčoveka nazvali – đavolom!
Ah, zasitio sam se tih najviših i najboljih: želeo bih iz te »visine« naviše, napolje, dalje ka natčoveku. Grozota me spopade kad videh te najbolje u njihovoj nagosti: ponikoše mi krila da poletim u daleke budućnosti. U dalje budućnosti, na južnije jugove, nego što ih je ikad sanjao stvaralački duh: onamo gde se bogovi stide svake odeće!
A vas hoću da vidim odevane, vi braćo moja, i bližnji, i to nakićene, i sujetne, i dostojanstvene, kao »dobre i pravedne«. I odeven ću i sam sedeti među vama, – da ne bih poznao ni vas ni sebe: jer u tome je moja poslednja ljudska mudrost. –

E...da...Tako je govorio Zaratustra.

trener92 trener92 10:41 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

"Voljom za istinom" zovete, vi najmudriji, ono što vas goni i što vas raspaljuje?
Voljom koja bi htela da može da zamisli sve što postoji: tako zovem ja volju vašu!
Vi biste sve što postoji tek da načinite da se može zamisliti, jer vi sumnjate, u opravdanom nepoverenju, da li se već zamišlja. Ili će vam se pokoriti, ili ćete ga pokoriti!
Tako hoće vaša volja.
Treba da postane uglađeno, i duhu podložno, kao ogledalo njegovo, i odsjaj njegov.
U tome je sva vaša volja, vi najmudriji, vaša volja za moći; pa i onda kad govorite o dobru i zlu, i o precenjivanju vrednosti.
Hteli biste tek da stvorite svet pred kojim biste mogli klečati: to vam je vaša zadnja nada, i zanos koji vas opija. Nemudri, medutim puk, – on je kao reka niz koju dalje plovi čun: a u čunu smestile se svečano, i kukuljicima zakrivene, odredbe vrednosti.
Vi ste svoju volju i svoje vrednosti položili na tok postanja; a staru jednu, volja za moći otkrio sam ja u onome što smatra puk dobrim i zlim.
To ste vi, najmudriji, posadili te goste u taj čun, i iskitili ih bljeskom, i gordim imenima, – vi, i vaša gospodarska volja! A reka nosi dalje vaš čun: mora da ga nosi.
Ništa ne mari što se talas odbijajući penuša, i gnevno juriša protiv krmi! Nije reka vaša opasnost, i kraj vašeg dobra i zla, vi najmudriji! – već ona sama volja, volja za moći, – neiscrpna životna volja koja stvara.
Ali da biste razumeli što govorim o dobru i zlu, hoću još pre toga da vam govorim o životu, i u čemu se sastoji sve što živi.
Išao sam za onim što živi, išao sam velikim i malim stazama, da bih doznao u čemu se sastoji.
Stostrukim ogledalima hvatao sam njegove poglede, kad su mu usta ćutala: da bih mu iz očiju čitao šta kaže.
I čitao sam mu iz očiju.
I, gdegod sam naišao na nešto što živi tu sam čuo i govor o pokornosti. Sve što živi, pokorava se. A drugo je ovo: Onome se zapoveda koji ne ume da se sebi sam pokorava.
Tako je to kod svega što živi.
I ovo je treće što sam čuo: da je zapovedati teže nego pokoravati se.
Onaj što zapoveda, ne nosi samo teret svih onih koji se pokoravaju, a taj ga može lako i prignječiti: –
Već mi se čini da je u zapovedanju uvek i smelosti i junaštva; jer svuda gde se zapoveda ono što živi stavlja na kocku sebe samo.
Čak i kad zapoveda sebi samom, i tada još mora da ispasta za svoje zapovedanje. Svome rođenom zakonu mora da bude sudija, i osvetnikom, i žrtvom.
Kako to! pitao sam se u sebi. Šta nagoni ono što živi da se pokorava, i da zapoveda, i da još i zapovedajući bude pokorno?
Čujte dakle što ću vam reći, vi najmudriji! Ispitajte dobro da li sam se uvukao u srce samome životu, i čak do u žilice njegova srca!
Gde sam naišao na nešto što živi tu sam nalazio i volju za moći: i čak i u volji služitelja, našao sam volju da bi hteo biti gospodarem.
Da ono što je slabije služi onome što je jače, na to ga goni volja njegova koja hoće da gospodari nad onim što je još slabije: jedino toj želji ne može odoleti.
I kao što se ono što je manje podaje onom što je veće, da bi moglo imati želje i moći nad još manjim: tako se podaje još i ono što je najveće, i moći radi stavlja – i život na kocku.

U tome se sastoji podavanje onog što je najveće: da je junaštvo, i opasnost, i jedno kockanje na život i smrt. Gde se žrtvuje, i služi, i bacaju ljubavni pogledi: i tu je volje da bi se postalo gospodarem.
Stranputicama se tu, i da niko ne vidi, uvlači ono što je slabije u tvrđenju, i sve do u srce, onome što je moćni je – i krade moći. A ovu tajnu rekao je meni sam život: "Čuj, reče, ja sam ono što jednako treba sebe samo da prevlađu je". "Naravno, vi to zovete voljom za rađanjem, ili nagonom za svrhom, za višim, za daljim, za mnogostrukim: ali sve to jedno je, i jedna tajna.
2Radije bih propao nego što bih se odrekao toga Jednog; zaista ti kažem, gde se propada, i gde opada lišće, znaj, tu se žrtvuje život – za ljubav moći! "Mora da sam, vaj, i borba i postajanje, i cilj i ono što se protivi cilju: ah, ko pogodi moju volju, pogodiće zacelo i kakvim krivim stazama mora ona da ide!"
"Ma šta da stvorim, i ma kako voleo ono što stvorim – ubrzo moram da postanem protivnikom tome, i svemu što volim. tako traži moja volja."
"A i ti koji ideš za saznanjem, samo si staza, i utisak stupanja moje volje: zaista ti kažem, moja volja za moći kroči i nogama tvoje volje za istinom!"
"Nije, međutim, pogodio istinu onaj koji se bacio na nju onom rečju o -volji za opstankom-: takva valja – i ne postoji!
"Jer: ono što ne postoji, ne može hteti a ono što postoji, kako može imati još volje da tek postoji?"
"Samo gde ima života, ima i volje: ali, ne volje za životom nego – tako te ja učim – volje za moći! "
"Onaj koji živi, ceni mnogošta više nego sam život; ali iz same ocene govori – volja za moći!"
– Tako me je nekad učio život: i iz toga izdvojiću vam još, vi najmudriji, tajnu srca vašega.
Zaista vam evo kažem: dobro i zlo, koji bi bili večni – toga nema!
To se mora jednako samo iz sebe savlađivati.
[b] Nasilje je, što vi činite sa vrednostima, i sa rečima o dobru i zlu, vi koji ocenjujete vrednosti; i u tome je vaša skrivena ljubav, i sjaj, trepet i prelivanje vaše duše
.
Ali, veća sila raste iz vaših vrednosti: i novo prevlađivanje: o nju će se razbiti i jaje, i ljuska od jajeta.
I onaj koji ima da bude stvaralac u dobru i zlu: i taj, zaista vam kažem, mora prvo biti rušiteljem, i razbijačem vrednosti.
Tako ide najveće zlo uz najveće dobro: a ovo je ono što stvara.
Govorimo samo o tom, vi najmudriji, iako to ne valja.
Još je gore ćutati; sve istine koje se prećute postanu otrovnima. I treba da se sve razbije što se na našim istinama razbiti – daje! Ostaje još mnogo domova koje treba nazidati! – "
[/b]
...
trener92 trener92 10:51 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

...
Negde na svetu ima još naroda i stada, ali ne kod nas, draga braćo: u nas ima država.
Država? Šta je to?
Evo! Otvorite uši, jer ću vam sada reći svoju reč o smrti naroda.
Državom se naziva najhladnije od svih hladnih čudovišta.
Hladno, i laže; a evo ova laž gmiže iz njegovih usta:
"Ja, država, ja sam narod."
To je laž!
Tvorci su bili koji su stvorili narode, i razapeli nad njima jednu veru i jednu ljubav: tako su poslužili životu. Razornici su, koji nameštaju klopke za mnoge a nazivaju ih državom. oni vešaju nad njih mač, i stotinu pohlepnih želja.
Gde još ima naroda tu, nema razumevanja za državu, i ona je omražena, kao pogled od uroka, i kao greh prema običajima i pravima.
Dajem vam ovaj znak za raspoznavanje: svaki narod govori svojim jezikom dobra i zla: njega ne razume sesed. Svoj je jezik pronašao sebi on u običajima i pravima.
A država laže na svima jezicima dobra i zla; i štogod govori, laže – i štogod ima, ukrala je. Sve je lažno na njoj; ukradenim zubima jede, zajedljivica.
Lažna joj je čak i utroba.
Zbrka jezika dobra i zla: taj vam znak za raspoznavanje dajem kao znak države.
Zaista vam kažem, iz toga se znaka daje iščitati volja za smrću! Zaista vam kažem, on je stvoren za propovednike smrti!
Mnogi se premnogi rađaju: za izlišne pronađena je država! Vidite samo kako ih k sebi mami, te mnoge premnoge! Kako ih guta i žvaće i prežvaće!
"Na zemlji nema ništa veće od mene: ja sam prst Božji koji pravi red« – tako urliče neman. I ne samo dugouhi i kratkovidi padaju na kolena pred njom! O, i u vas, velike duše, mumla ona potrnulo svoje mračne laži! O, ona pogađa gde su srca od obilja, koja se rado rasipaju! Da, pogađa ona gde ste, i vi pobedioci staroga Boga! Umoriste se u borbi, i sad vaša umorenost služi još i novom lažnom bogu! Heroje i poštenjake hteo bi da poređa oko sebe, novi lažni bog!
Rado se sunča na suncu čistih savesti – hladna neman!
Sve će dati vama, ako ga vi obožavate, novi lažni bog: tako kupuje za sebe sjaj vaših vrlina, i pogled vaših ponosnih očiju.
Hoće da s vama hvata na udicu mnoge premnoge!
Da, on je igračka i pronalazak pakla, trojanski hat smrti iz kojeg zveči nakit božanskih časti!
Da, to je pronalazak da bi se njime umorili mnogi, dok on sebe sama veliča kao život: zaista vam kažem, najbolja usluga svima propovednicima smrti!
Ja zovem državom gde se svi opijaju otrovom dobri i zli: državom gde niko ne zna za sebe sama, ni dobri ni zli: državom gde se lagano samoubistvo sviju naziva – "životom".
Pogledaj te samo te izlišnike!
Kradu za sebe dela pronalazača, i blaga mudraca: Obrazovanošću zovu oni tu krađu – sve se kod njih pretvara u bolest i muku.
Pogledajte samo te izlišnike!
Uvek su bolesni, bljuju svoju žuč, i to zovu novinama. Gutaju jedan drugog a nisu u stanju ni da se svare. Pogledajte samo te izlišnike!
Stiču bogatstva a utoliko su siromašniji. Traže silu, i pre svega polugu sile, mnogo novaca – ti nemoćnici! Gledajte kako se veru, ti hitri majmuni! Veru se jedan preko drugog, i vuku se tako u blato i u ponor.
Svi hoće k prestolu: to je njihovo ludilo, – kao da sreća sedi na prestolu!
Često sedi blato na prestolu – a često i presto na blatu.

Svi su oni za mene sumanuti, i majmuni što se veru, i vreli prevreli. Zaudara mi njihov lažni Bog, hladna neman; zaudaraju mi svi skupa, ti poklonici lažnog božanstva.
Draga braćo, zar hoćete da se zadavite u pari iz njihovih ždrela i pohota? Ta bolje razbijte prozore, i skačite napolje.
Uklonite se ispred smrada!
Klonite se službe izlišnika lažnome božanstvu!
Uklonite se ispred smrada!
Klonite se dima od tih ljudskih žrtava! Još je i sad zemlja otvorena velikim dušama. Prazna još su mnoga mesta za pustinjake, same i udvoje, a oko njih širi se miris tihih mora. Još je velikim dušama otvoren slobodan život.
Zaista vam kažem ko sâm malo ima i njega tim manje imaju: slava maloj siromaštini! Onde gde država prestaje tu tek počinje čovek koji nije izlišan: tu počinje pesma potrebnoga, pesma jedanput pevana, i nezamenljiva.
Onde gde država prestaje, – eto, pogledajte samo, draga braćo! Zar je ne vidite, tu šarenu dugu, i mostove natčovekove? –
trener92 trener92 11:11 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

... H vs O...
Ima propovednika smrti: i zemlja je puna onih kojima treba propovedati odvraćanje od života.
Puna je zemlja izlišnih, pokvaren je život mnogima.
Treba ih "večnim životom" odmamiti iz ovog života!
"Žutima" zovu propovednike smrti, ili "crnima". Ali ja ću vam ih pokazati još i u drugim bojama.
Tu su Strahoviti, koji u sebi još nose divlju zver, i nemaju drugog izbora, do puste ćefove ili razdiranje sama sebe. A i njihovi ćefovi u stvari su još razdiranje sama sebe.
Oni nisu još postali ni ljudima, ti Strahoviti: neka propovedaju odvraćanje od života pa neka i sami odu otkud su došli!
Tu su sušićavi dušom tek što su se rodili već počinju da umiru, i čeznu za naukom o umiranju i o odricanju. Oni bi rado bili mrtvi, i ištu da im odobrimo volju njihovu!
Čuvajmo se da ne razbudimo te mrtvace, i da ne povredimo te žive kovčege! Izađe li njima nasusret bolesnik, ili starac, ili mrtvac, oni odmah kažu: "jasno je, život nema smisla! "
A u stvari, jasno je samo da nema smisla to što oni kažu i što oni vide, jer oni vide samo jedno lice života. Zavijeni u tešku turobnost, i željno prateći sitne slučajeve koji donose smrt: tako sede oni i čekaju, i stiskaju zube i vilice. Ili: uzimaju šećerleme a sami se smeju svojoj detinjastoći: vise o svojoj slamci životu a smeju se što se vešaju i o slamku.
Njihova mudrost glasi: "lud je ko ostane da živi, zato i jesmo mi pravi ludaci! I to baš i jeste najluđe na životu!" – "Život je samo patnja – kažu drugi, i ne lažu: pa učinite da vi prestanete! Učinite da prestane život koji je samo patnja!
Evo kako treba da glasi nauk vaše vrline:
ubi sebe sama! Ukradi potajno iz života sebe sama!
– "Sladostrasnost je greh, – kažu jedni koji propovedaju smrt – hajdmo u stranu i nemojmo začinjati decu!" "Rađati je mučno, – kažu drugi – našto još rađati'? Što se rodi i tako je nesrećno."
I ovo su propovednici smrti.
"Samilost je potrebna – kažu treći.
Uzmite što imam! Uzmite što sam! Utoliko će me manje držati život."
Da su oni uistinu milosrdni, oni bi zagorčavali život svojim bližnjima.
Biti zao – to bi bila njihova prava dobrota. Ali oni bi da se otresu života: šta je njima stalo do tog što će druge svojim lancima i svojim darovima još čvršće privezati!
– Pa i vi za koje je život plah posao i nemir: zar niste i vi presiti života? Zar niste već sasvim zreli za propovedanje smrti?
Svi vi koji volite plahi posao, i sve što je brzo, novo, još neokušano – vi se ne slažete među sobom, vaša je vrednoća bekstvo, i želja da zaboravite na sebe same.
Kad biste imali više vere u život vi biste se manje predali trenutku.
Ali vi nemate u sebi dosta sadržine za čekanje – pa ni za samo lenstvovanje!
Svuda se čuje glas onih što propovedaju smrt: i zemlja je puna takvih kojima treba propovedati smrt.
Ili: "večni život": to je za mene jedno isto, – samo da ih što pre ponestane!
"

ili ovako ...

Bez obzira koliko su nam slavni preci, na kraju ipak zavisimo od svog potomstva...





ili

myredneckself myredneckself 17:44 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

treneru, hvala, baš si bio vredan
i niče je voleo zaratustru,
nije li to religija koja je prva slavila zemlju i ovozemaljski život?
trener92 trener92 22:53 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

myredneckself

i niče je voleo zaratustru,
nije li to religija koja je prva slavila zemlju i ovozemaljski život?

... "Ovaj stari svetac u svojoj šumi još ništa ne zna o tome, da je Bog mrtav!" ili "umrli su svi bogovi , neka sada živi nadčovek"

"Zaratustra" je , vremenom "ukapirao , da nema smisla obraćati se “ svima”, već samo sličnima sebi - “su-stvaraocima”, “su-putnicima” (potencijalnim nadljudima ), koji će ga možda razumeti.
zato i "Knjiga za svakog i ni za koga"... Niče je rekao sve , ako ima ko da sluša, a, ko neće, njemu ostaju "vizionari"


a stvarno ,sad ozbiljno ...
da li si znala triviu da su Doorsi nadenuli sebi ime po The doors of perception, Huxley
i dobiješ ovako


"Lions in the street and roaming
Dogs in heat, rabid, foaming
A beast caged in the heart of a city
The body of his mother
Rotting in the summer ground
He fled the town

He went down South and crossed the border
Left chaos and disorder
Back there over his shoulder

One morning he awoke in a green hotel
With a strange creature groaning beside him
Sweat oozed from its shining skin
is everybody in?
is everybody in?
is everybody in?
the ceremony is about to begin


Wake up!
You can't remember where it was
Had this dream stopped?

The snake was pale gold
Glazed and shrunken
We were afraid to touch it
The sheets were hot dead prisons
And she was beside me
Old, she's no, young
Her dark red hair
the white soft skin

Now, run to the mirror in the bathroom
Look!
shes coming in here
I can't live thru each slow century of her moving
I let my cheek slide down
The cool smooth tile
Feel the good cold stinging blood
The smooth hissing snakes of rain . . .

Once I had, a little game
I liked to crawl, back in my brain
I think you know, the game I mean
I mean the game, called 'go insane'

you should try, this little game
Just close your eyes, forget your name
Forget the world, forget the people
And we'll erect, a different steeple

This little game, is fun to do
Just close your eyes, no way to lose
And I'm right there, I'm going too
Release control, we're breaking thru

Way back deep into the brain
Back where there's never any pain
And the rain falls gently on the town
And over the heads of all of us
And in the labyrinth of streams
Beneath, the quiet unearthly presence of
gentle hill dwellers, in the gentle hills around
Reptiles abounding
Fossils, caves, cool air heights

Each house repeats a mold
Windows rolled
Beast car locked in against morning
All now sleeping
Rugs silent, mirrors vacant
Dust Lying under the beds of lawful couples
Wound in sheets
And daughters, smug
With semen eyes in their nipples

Wait
There's been a slaughter here

(Don't stop to speak or look around
Your gloves and fan are on the ground
We're getting out of town
We're going on the run
And you're the one I want to come)

Not to touch the earth
Not to see the sun
Nothing left to do, but
Run, run, run
Let's run
lets run

House upon the hill
Moon is lying still
Shadows of the trees
Witnessing the wild breeze
C'mon baby run with me
Let's run

Run with me
Run with me
Run with me
Let's run

The mansion is warm, at the top of the hill
Rich are the rooms and the comforts there
Red are the arms of luxuriant chairs
And you won't know a thing till you get inside

Dead president's corpse in the driver's car
The engine runs on glue and tar
C'mon along, we're not going very far
To the East to meet the Czar

run with me
run with me
run with me
let's run

Some outlaws lived by the side of the lake
The minister's daughter's in love with the snake
Who lives in a well by the side of the road
Wake up, girl! We're almost home

We should see the gates by mornin'
We should be inside by evening,

sun sun sun
burn burn burn
burn, burn, burn,
i will get you
soon,
soon,
soon

i am the lizard king
i can do anything

We came down
The rivers and highways
We came down from
Forests and falls

We came down from
Carson and Springfield
We came down from
Phoenix enthralled
And I can tell you
The names of the Kingdom
I can tell you
The things that you know
Listening for a fistful of silence
Climbing valleys into the shade

for seven years, i dwelt
in the loose palace of exile
playing strange games with the girls of the island
now, i have come again
to the land of the fair, and the strong, and the wise
brothers and sisters of the pale forest
children of night
who among you will run with the hunt?
now night arives with her purple legion
Retire now to your tents and to your dreams
Tomorrow we enter the town of my birth
I want to be ready' "

ili ovako ..
"Kada se vrata percepcije očiste
Uvidećeš istinu.

Zatvorite oči
Vidite li zmiju?
Vidite kako se zmija pojavljuje?
Glava joj je pedeset centimetara široka
I petnaest centimetara dugačka.
Jedno oko crveno jedno zeleno.
Barem jedanaest kilometara dugačka.
Smrtonosna
Vidite?
Na ljuskama nosi istiriju
Celog sveta
Svi ljudi i sva deca
Mi smo samo sličice
Na ljuskama
Gospode
Velika je
Kreće se
Proždire svet.
Vari moć
Čudovište energije
Poljubićemo zmiju u jezik
Poljubi zmiju u jezik
Ali ako oseti strah
Odmah će nas pojesti
Poljubimo li je bez straha
Povešće nas kroz vrt
Kroz vrata
Uzjašite zmiju
Do kraja vremena...


Prošetaćemo do smrti na kraju
Sveće
Želimo nešto što
Već
Nas je našlo
Poslednje reči skoro...

Čekaju da nas odvedu u prosečan vrt.
Znaš kako bledo i ludo i uzbudljivo
Dođe smrt....
U čudan čas...

Nenajavljena
Neplanirana
Kao strašan gost
Kog si doveo u postelju
Smrt od svih čini anđele
I daje nam krila gde ramena budu
Glatka kao Gavranove kandže.

Nema više novaca
Ni lepih odela
Ovo dugo kraljevstvo
Najbolje se ipak čini
Dok druga čeljust
Ne otkrije
Incest
U slobodnu poslušnosti
Vegetirajućem zakonu
Neću otići
Više volim
Čašu prijatelja
Od Velike porodice...."
...
pa je reako u "Tišini zvuka ...

..."Tonuli smo polako
I mlitavo u dvoranu
Dvorana je bila
Prostrana i tiha
Seli smo u mrak
Glas je nastavio
Večerašnji program
Nije nov
Ovu smo zabavu
Odgledali već mnogo puta
Videli ste svoje rođenje,
Svoj život,i smrt.
Možete se setiti ostalog.
Umrli ste u dobrom svetu?
Dovoljno dobrim za film?
Jesu li svi ušli?
Jesu li svi ušli?
Jesu li svi ušli?

Ceremonija ce početi.

Pričaću vam o tuzi gubitka Boga.
Lutanje,lutanje, kroz beznadežnu noć
Ovde napolju nema zvezda
Ovde smo svi šlogirani besprekorni.


Niče je rekao.
Sve velike stvari...
Prvo moraju nositi strašne i monstruozne maske ...Kako bi ostavile trag na srcu čovečanstva.

Slušajte djeco ...
Zvuke Nirbenske noći
U seansi Šaman stvara paniku
Ponaša se kao ludak ,profesionalna histerija.
Videli ste Boga ?Mendela?
Simetrični anđeo krajnju viziju dao nam je triper.
Kolumbovo krilo i zelena smrt.
Dodirnuo sam joj bedra i smrt se nasmejala.

Ovaj svet čudovište energije
Bez početka,bez kraja,takođe bez povećanja i prihoda otkriva ništa
Ovaj svet želja za vlast i ništa drugo.

Probudi se..
Otresi sne iz kose dete moje lepo slatko
Izaberi dan,izaberi znak za dan
Prvo ćeš ugledati Božnstvo dana
Prostrana blistava plaža
I hladan junski Mesec
Goli parovi trče uz njegovu tihu stranu
I smeju se kao luda deca
U mračnom umu detinstva
Birajte kažu starci
Opet vreme
Birajte ispod Meseca pored drvenoga jezera
Ponovo uđite u slatku šumu
Uđite u vreli san,pođite sa nama.
Sve je slomljeno i pleše.

Opet sam došao u zemlju poštenih,
Jakih i mudrih
Braćo i sestre blede šume
Deco noći
Ko će od vas krenuti u lov?

Noć stiže s grimiznim legijama
Povucite se u šatore i snove
Sutra ulazimo u moj rodni grad.
Želim da budem spreman.

Život te više boli
Kad umreš bol nestaje..."

" Valja nama preko reke ...my ...




trener92 trener92 23:22 17.08.2009

Re: Pozdravljam ...

nije li to religija koja je prva slavila zemlju i ovozemaljski život?

Ovako prema zoroastrzmu, čovek je napravljen boljim od zvezda i Meseca,boljim čak i od svetog ognja, a u otkrovenju se određuje kao bolji i od duhovnog stvaranja
kao što se celom čoveku sudi i u telu i uduhu, tako i iu svom životu on mora održati u skladu, oba vida svog bića.Pratiti život duha, na račun tela, kao što, na primer, radili isposnici,znači poricati važnost materijalnog stvaranja ( između ostalog ).

A zoroastrizam ima u osnovi, pitanje dobra i zla ( kao i kod mnogih religija) ili ovako, kako se vera u sveljubljenog i svemogućeg boga može pomiriti sa stvarnošću, nezaslužene patnje u svetu?
Ako je bog dobar, možda nije svemoguć.Ako je svemoguć, ne može biti u potpunosti dobar .Osnovno shvatanje je da je bog u potpunosti ( " celini i celosti" ) dobar.

myredneckself myredneckself 00:33 18.08.2009

Re: Pozdravljam ...

" Valja nama preko reke ...my ...

valja ! ovaj dizdar je lepota kao i indexi
tebi za uzvrat, dve LAmerica-e

LAmerica
Cold treatment of our empress
LAmerica
The Transient Universe
LAmerica
Instant communion and
communication
lamerica
emeralds in glass
lamerica
searchlights at twi-light
lamerica
stoned streets in the pale dawn
lamerica
robed in exile
lamerica
swift beat of a proud heart
lamerica
eyes like twenty
lamerica
swift dream
lamerica
frozen heart
lamerica
soldiers doom
lamerica
clouds & struggles
lamerica
Nighthawk
doomed from the start
lamerica
"That's how I met her,
lamerica
lonely and frozen
lamerica
& sullen, yes
lamerica
right from the start"

Then stop.
Go.
The wilderness between.
Go round the march.

_______****________


LAMERICA

Trade-routes
guide lines
The Vikings & explorers
Discoverers
The unconscious

a map of the states
The veins of hiways
Beauty of a map
Hidden connections
Fast trampled forest

Madness in a whisper
neon crackle
The hiss of trees
A city growls

rich vast & sullen
like a slow monster
come to fat
& die


by Jim Morrison
trener92 trener92 00:50 18.08.2009

Re: Pozdravljam ...

tebi za uzvrat, dve LAmerica-e


Hvala ti
edit> Sada sam gledao, udavio sam te i sa onim Morisonom, nadam se da ne zameraš . ali ti si kriva , imaš neki opasan" talenat" za asocijacije, (pa sve i da neću , moram )
A i lepo mi je kod tebe , pa eto tako.
Neću više , obećavam
j.bre j.bre 11:26 19.08.2009

Re: ...

myredneckself
j.bre
Meni nekako izgleda da nam prodaju Hakslija, dok Orvela kriju pod tezgom. Samo za VIP-ove.

j. bre, možda je tražena roba, pa ima, znaš ono, samo za odabrane, ili ko se najavi

Samo za odabrane, jashta. Hakslijem nam zamazuju oci, dok ustvari zivimo Orvela.

To sto smo se otudjili, postali gorki i zavidni, s upadljivim deficitom empatije, sto komuniciramo na sve moguce nacine radije nego glasom i u cetiri oka i sto su osnovni ljudski kvaliteti raznim rialiti shouovima ismejani i obesmishljeni, jeste rezultat Hasklijeve vizije, ali je sustina Orvelove.
margos margos 11:55 19.08.2009

Re: ...

To sto smo se otudjili,,,,sto komuniciramo na sve moguce nacine radije nego glasom i u cetiri oka ....,

Uvek reagujem na ovo - često nismo u mogućnosti da komuniciram uživo, posebno ne sa onima koji su daleko ili nam se satnice ne piklapaju - iskoristiti savremene načine: mesindžere, mejlove, sms-ove + imaš mogućnost da u isto vreme komuniciraš na više različitih 'kanala' sa različitim osobama u istom trenutku - po meni je velika prednost u odnosu na ranije.
Dubina i iskrenost naše komunikacije ne zavisi od sredstva, nego od nas.
j.bre j.bre 12:16 19.08.2009

Re: ...

Ma nisam mislila na to :)

Na kraju krajeva, kako bih s tobom komunicirala da nije savremenih tehnologija?! Kako bih te uopste i upoznala?

Govorila sam o situacijama u kojima imamo izbor, a pribegavamo ovim, manje licnim nacinima. Da ne kazem - skrivamo se iza istih. Pa onda i tu postoji izbor. Radije cu ti cuti glas, nego primiti od tebe sms. Naravno, sve to pod uslovom da mi znacis.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana