Zabava

Mars i Venera, čemu?

vladimir petrovic RSS / 12.08.2009. u 11:09

Danes je vse možno.

Reševanje zelo kompleksnih situacij zahteva inovativne svetovalce (Slovenačka reklama)

 

 

Vam je vroče? Čas je za dopust.

Leto bez vrućine, naravno, ne može. A po vrućini obično čitamo lagana štiva. A naročito je preporučljivo kloniti se ozbiljnih tema, kao što su, recimo, muško-ženski odnosi. Ili je baš tada zgodna prilika da se o toj temi (ponovo) malo popriča, kada su se, ako ništa drugo, muškarci i žene umnogome odevno razgolitili jedni pred drugima?

Ima li smisla potezatii po ko zna koji put večnu temu muško-ženskih odnosa? Ima. Smatram da se o odnosima muškaraca i žena može govoriti u svim situacijama, ozbiljnim i neozbiljnim, lakim i teškim, kada vremena imamo na pretek i kada ga nemamo. I nikada se priča neće ispričati do kraja. Zato se usudjujem da ovde dam jedno svoje vidjenje.  

Zapravo, pisanje o muško-ženskim odnosima može biti filozofiranje ili zezanje. Ovo nije filozofiranje, pre je zezanje, ali sa pozitivnom konotacijom, jer ako u Srbiji postoji izraz «pozitivna nula», onda valjda postoji i  - «pozitivno zezanje». Uostalom, zna se da u svakoj šali ima istine. 

Sećam se, kada sam bio mali učili su me (kao i većinu druge dece, naravno) da izmedju muškaraca i žena nema razlika, osim genetskih. Dečak i devojčica su u svemu isti i jednaki, osim u onoj maloj stvari izmedju nogu. I kasnije, naravno, muškarac i žena idu barabar u svemu; a kada (ipak) imaju različite pristupe u nekim situacijama ne zna se ko je u prednosti, jer se kaže da medju jednakima - pobednika nema.

Još se sećam da mi je u tom ranom dobu moja (nezaobilazna) vaspitačica često pričala bajkovite priče o francuskoj nacionalnoj heroini, Jovanci Orleanci, Devici iz Orleana (Jeanne d'Arc, 1412-1431), sa naglaskom na Jovankinu hrabrost i odvažnost, u čemu je, ne samo bila jednaka, već je i prevazilazila moge ratnike u jednom periodu Stogodišnjeg rata sa Englezima. Stoga su je pogani Englezi (to je bio izraz moje guvernante) - bili uhvatili i, pod optužbom da je izvršila masovni zločin ubijajući engleske vojnike u borbi i da je naredjivala zverstva, kao i da je lažni prorok, čarobnjak, veštica i jeretik - spalili na lomači. A mit o Jovanki Orleanki, "koju je Bog bio pozvao da spase francusku krunu", što je značilo francuski narod, je ostao, pa je i daleko prevazišao granice Francuske. Mnogi pisci, muzičari, slikari i drugi umetnici van Francuske obradjivali su Jovankin lik u svojim delima (Šekspir, Verdi, Čajkovski, Mark Tven, Bertolt Breht, Džordž Bernard Šo i ini). A Katolička crkva ju je proglasila svetiteljkom. Do dodam i to da danas, u svetu razvijene informatike, ima mnogo video igrica o njoj, najčešće pod Jovankinim poengleženim imenom (Saint Joan of Arc), jer je Jovanka Orleanka neiscrpna inspiracija.   

A potom sam  čitao, u srpskim narodnim pesmama, o mudrim i ponosnim ženama, koje su bivale toliko hrabre da to deluje ponekad pomalo bezdušno (kada, recimo, majka ni jednu suzu ne prolije nad poginulim sinom-ratnikom). To baš nisam razumevao, ali sam prihvatao da je tako bilo. Da su žene hrabre koliko i muškarci.  

U pubertetu sam počeo da uplovljujem u vode velike svetske književnosti, u kojima su muški i ženski likovi bivali najčešće podjednako upečatljivi. Činilo mi se da se knjiga u kojoj su ženski likovi bili bledi i slabi a muški snažni u ubedljivi - smatra lošom literaturom. Takvo moje ubedjenje pojačao je jedan veliki francuski romanopisac, koji je toliko cenio junakinju svog čuvenog dela (makoliko je ona prilično odstupala u ponečemu od onih koji su je okruživali) da je izgovorio one famozne reči: «Gospodja Bovari, to sam ja». Ispada da muškarac može da se poistoveti sa svojom ženskom junakinjom, kao što može i žena-pisac da se poistoveti sa muškarcem.

Naravno, bio sam ja svestan da različitosti izmedju muškaraca i žena ima, ali različitosti ima i unutar jedne polne grupe - nisu svi muškarci medjusobno isti, a ni žene medju sobom. To mi se činilo normalnim.  

Dakle, sa takvim uverenjima sam odrastao.

A ovih dana, kada čitam sve što mi do ruku dodje, naišao sam na jednu knjiga, objavljenu pre desetak godina,  u kojoj se jasno i glasno tvrdi da su razlike izmedju muškaraca i žena velike - do neba. I preko neba!

U prvobitnoj zapanjenosti svojoj pitao sam se da li ću morati da revidiram svoje već formirane (iako još krhke) stavove o muškarcima i ženama, što baš  ne volim da radim.

A sve je počelo kada sam pročitao ovakve redove:

«Muškarci i žene razlikuju se u svim oblastima njihovih života: Ne samo da muškarci i žene različito komunicaraju već različito razmišljaju, osećaju, reaguju, odgovaraju, vole, imaju drugačije potrebe i cene drugačije stvari. Oni kao da su sa različitih planeta, kao da govore različitim jezicima i jedu drugačiju hranu... (Ovo poslednje me je naročito šokiralo, jer se sećam da su moji otac i majka za stolom uglavnom jeli - istu hranu. Dobro, mama je imala svoja omiljena jela a otac svoja, ali ni moj brat i ja nismo imali ista -omiljena jela. Ono što je njemu bilo omiljeno meni je, dečački rečeno, bilo - bljak! Zato ne verujem u teoriju postojanja muške i ženske hrane, he, he, he). Dve najveće greške koje se čine u odnosu sa suprotnim polom jesu: muškarci greše nudeći gotova rešenja i pokušavajući da izmene ženina osećanja, dok žene nude nepoželjne savete i pune su kritika na račun muškaraca... Kada stalno imate na pameti da se vaš partner razlikuje od vas kao neko ko je sa druge planete, vi možete da se opustite i saradjujete s tim razlikama, umesto da im se opirete ili pokušavate da ih menjate».  

Sigurno već pogadjate da se radi o knjizi «Muškarci su sa Marsa, žene su sa Venere», od Amerikanca Džona Greja (John Gray:  MEN ARE FROM MARS, WOMEN ARE FROM VENUS), koja je, odmah po objavljivanju, postala poznata širom sveta.

Bože dragi, svega i svačega u toj knjizi ima.

Medjutim, pošto živimo u vremenu u kome se stalno govori o stresu, ja sam se posebno zadržao na poglavlju o ponašanju muškarca i žene u stresnim situacijama. I otkrio sam da autor tvrdi da se muškarci i žene dijametralno suprotno ponašaju. Evo delova iz poglavlja «Borba sa stresom na Marsu i Veneri»:

«Kada je Marsovac neraspoložen on nikada neće reći šta ga, zapravo, muči. Nikada neće opterećivati drugog Marsovca svojim problemima sve dotle dok mu drugarska pomoć ne bude neophodna da bi problem rešio. Umesto da priča uokolo postaće veoma ćutljiv, otići će u svoju privatnu pećinu da razmisli o muci koja ga je snašla, lupajući glavu kako da stvari izvede na čistac. Kad, najzad, bude pronašao rešenje, on će se osećati mnogo bolje i izaći će iz svoje pećine medju ostale Marsovce. Ukoliko mu silno mozganje ništa ne pomogne, gledaće da sve zaboravi, slušajući vesti ili igrajući karte sa svojom sabraćom. Skrenuvši pažnju sa gorućih problema Marsovac uspeva postepeno da se odmori i osveži. Ako je, pak, stres zaista velik, Marsovac je u stanju da se opredeli i za veće izazove kao što su trke, takmičenja ili alpinizam, ne bi li zaboravio ono što ga muči.

Kada je Venerijanka neraspoložena, pritisnuta gomilom problema izniklih tog dana, ona će izaći napolje ne bi li našla neku osobu od poverenja kojoj će detaljno, do sitnica, ispričati šta joj se dogadja. Kada Venerijanke podele osećanja koja ih u tom trenutku obuzimaju, one se iznenada osete mnogo bolje... Jer Venerijanka nije odmah zaokupljena rešavanjem svojih problema, već traži olakšanje izražavajući svoj bol, pri čemu nailazi na razumevanje onoga kome govori... Ukoliko oseti da je neko sluša s dostojnom pažnjom, njen stres polako nestaje...  To je tipično venerijanski način borbe sa stresom...

Venerijanka se dobro oseća kada ima dragog prijatelja s kojim može podeliti svoje probleme i osećanja. Marsovcu predstavlja zadovoljstvo kada probleme rešava i reši nasamo. Tajne o tome šta je kome potrebno da bi se osećao bolje - važe još i danas».

Baš tako piše. Da ne citiram više.  

Nije ovde u pitanju beletristika, naravno; ova knjiga je, kako na samim koricama piše, «Praktični vodič za uspešne odnose sa suprotnim polom». A još na koricama krupnim, crvenim slovima piše: «Svetski bestseler prodat u pet miliona primeraka!». Pa se na zadnjoj strani korica ističe i da je knjiga objavljena u pedesetak zemalja sveta, te da je «praktičan priručnik popularne psihologije o medjusobnom razumevanju i odnosima polova, čuvenog američkog psihoterapeuta, koji je u knjige pretočio svoje više nego bogato iskustvo». Meni se stalno vrtelo u glavi ono: «Prodato u preko pet miliona primeraka» i «štampano u preko pedeset zemalja sveta». Da čovek ne poveruje! Pa nobelovac Vilijem Fokner (William Faulkner) se nije prodavao u tolikom tiražu!

Naravno, impresionira činjenica da je knjiga do sada štampana u preko pet miliona primeraka i prodavana širom sveta. To pokazuje da je svet, ne samo u SAD već i šire, oberučke prihvatio Grejovu knjigu, valjda u uverenju da će pomoći onima koji su voljni da «prevazidju razlike koje se isprečavaju izmedju polova i tako sprečavaju razvitak najkvalitetnijih ljubavnih osećanja». A ako narod neku knjigu kupuje na veliko, onda to nešto znači. 

Da podvučem, još jednom. Meni navedena knjiga deluje kao stereotip (svuda, recimo, provejava, a negde se i direktno kaže: «Muškarci su motivisani i osnaženi kada osećaju da su nekome potrebni... Žene su motivisane i osnažene kada osećaju da neko brine o njima...»), te mamac da se na brzu ruku zarade pare na večno zanimljivoj temi medjuljudskih odnosa, komunikacije i razvitka ličnosti.   

Kome trebaju ovakve knjige?

Iako sam na početku rekao da neću filozofirati, ipak moram reći, sada kada sam pri kraju,  da pitanje da li postoje razlike izmedju muškaraca i žena jeste umnogome - filozofsko. Jer, proučavajući nedavno istočnjačke religije, došao sam bio do saznanja da mi je blizak stav Bude koji je govorio «da je bogohulno tvrditi da je svet ograničen, a tvrditi da nije ograničen takodje je bogohulno; a podjednako je bogohulno tvrditi da nije ni jedno ni drugo», tako da smatram da je pogrešno tvrditi da postoje razlike izmedju muškaraca i žena, kao što je pogrešno govoriti i da ne postoje, te je pogrešno tvrditi i da postoje i da ne postoje. Sve je, dakle, relativno.

Šta vi mislite?

Prvo, jesu li muškarci i žene zaista toliko različiti - dva sveta, dve planete, pa i dva odvojena kosmosa? Ili su to samo obični stereotipi koje je američki psihoterapeut-pisac prevideo?

Drugo (a ovaj blog sam zbog toga, uglavnom, napisao), pitam se kako vi rešavate vaše stresne situacije? Od onih malih do većih? Od onih materijalnih do onih duševnih/ljubavnih? Ako ste žena, da li vam je najvažnije da otrčite svojoj «najboljoj prijateljici» i ispričate joj sve što vas muči, naravno radeći to «u dubokom poverenju», reskirajući tako da već sutradan pola grada sazna za vaše probleme i problemčiće? Ako ste muškarac, da li sve probleme rešavate povlačeći se u sebe?

P. S.

Oh, da. Zamalo da ovo zaboravim:

Vam je vroče? Čas je za dopust.

Dobrodošli v Istri. Istra je enostavno - IN. Vsak obisk je nova izkušnja. Zvedite, zakaj je to tako. Istra je naš ljubljenec. Ljubeznivi in prijazni ljudje, zanimiva notranjost in odlične plaže prispevajo da je Istra najbolj atraktiven polotok v Evropi. Poskusite najboljše istrski jedi. Istrski fuži z žgvacetom so tradicionalna jed Istrskega polotoka. Kot naše, vendar malce drugače. Kaj piti ob neki avtohtoni istrski jedi, da bi jed čimbolj teknila? Vino Teran sodi v kategorijo vrhunskih vin, kot rubin živo rdeče barve, odlično prilega. Dober tek.

Atačmenti



Komentari (273)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

die hard die hard 23:48 13.08.2009

Re: ...

možda da otvorim blog topcat ili kako staviti zagradu!


Joj Topcat ja tako obozavam zagrade.Mogu ti budem asistenat?
topcat topcat 02:25 14.08.2009

Re: ...

jel uglate il oble?
ines08 ines08 11:46 12.08.2009

Muškarci i žene su različiti

iz razloga jer imaju drugačiji pogled na ljubav i drugačije doživljavaju prisnost.

Nisu stereotipi, ali ima istine:

Žene spremnije prihvataju ljubav, dok su muškarci u tome ambivalentniji - mogu ili da je prihvate ili da je odbace.
Žene su po prirodi sklonije monogamiji i vernije dok su muškarci poligamni - skloni skitanju čak i kad im žena koju vole pruža sve što im treba.
Muškarci su manje sposobni za intimnost što čini da se u njoj osećaju manje udobno, dok žene mnogo lakše izražavaju do kraja svoju ljubav.
Muškarci su romantični samo dok osvajaju i njihovi ljubavni postupci su puki trikovi koji će se raspršiti onog trenutka kad postanu uvereni u ženinu ljubav.
Žene su zavisne od ljubavi - muškarci se ne vezuju.
Žene vole da budu oborene s nogu a muškarci da budu maze.
Žene imaju veću potrebu za bliskošću i vezanošću (što ima daje osećaj sigornosti), dok muškarci osciliraju od težnje ka nezavisnošću do gladi za pažnjom i ljubavlju.
mrdax mrdax 11:58 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Žene su po prirodi sklonije monogamiji i vernije dok su muškarci poligamni - skloni skitanju čak i kad im žena koju vole pruža sve što im treba.


A da, muskarci skitaju sa nekim trecim polom. Au , pa nema treceg pola. Jel' se onda ne racunaju te zene u statistiku sa kojima muskarci 'skitaju'?
rapunzel rapunzel 12:12 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

ako je po knjizi i po Ineskinim primerima
ja mu dođem sa Marsa!
ines08 ines08 12:13 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

mrdax
Žene su po prirodi sklonije monogamiji i vernije dok su muškarci poligamni - skloni skitanju čak i kad im žena koju vole pruža sve što im treba.
A da, muskarci skitaju sa nekim trecim polom. Au , pa nema treceg pola. Jel' se onda ne racunaju te zene u statistiku sa kojima muskarci 'skitaju'?

Nadam se da će se već naći neko ko će ti na ovo odgovoriti... Adekvatno.
maca22 maca22 12:18 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Znači pederi, k'o stari Grci. Znala sam!
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:22 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Ines
...iz razloga jer imaju drugačiji pogled na ljubav i drugačije doživljavaju prisnost

Pa ne znam da li je baš tako.
Ono što znam jeste da medju muškarcima postoji veliki diapazon razlika kada je u pitanju ljubav. Skoro da nema dva čoveka koji na isti način vode ljubav, odnosno na isti način osećaju ljubav prema ženi. Idu od mangupa i fakina koji smatraju da im žene služe za zadovoljenje sopstvenih prohteva, do onih koji ludo gube glavu zaljubljujući se.. Neki i vrše samoubistva. Sačuvaj me, Bože!

Baš sam skoro na TV gledao jedan film (ne od početka, tako da ne znam kako se zove) u kome se, u malom američkom gradu, sreće žena koja radi kao veterinar sa čovekom s kojim je išla u srednju školu, pa su im se posle putevi razišli. Ispada da je čovek, kao šesnaestogišnjak bio ludo zaljubljen u neku devojku, koja ne samo da mu je uzvratila ljubav, već ju je bila i inicirala... I kada je mladić bio na devetom nebu od sreće, devojčica počinje da flertuje sa drugima, te ovom nesrećniku predloži da prekinu vezu, jer ona je mlada i želi "da isproba" i druge... Dečko se ne slaže i na kraju mora da prihvati, ali pod uslovom koji devojka postavlja: da prekinu vezu na šest meseci, pa da se onda nadju i vide da li se ljubav ugasila ili ne, odnosno da li vredi nastavljati vezu... Tako je i bilo. Prošlo 6 meseci, vidjaju se oni u njegovom stanu. Dečak i dalje zaljubljen kao prvog dana, devojčica - više nije, te insistira na totalnom prekidu. Mladić onda odlazi u kuhinju, uzima nož i - ubija je. Nikada nije leš otkriven. On je u medjuvremenu otišao u drugi grad, i živi neki svoj život, ali ne zaboravlja to što mu se dogodilo...

Neki će se setiti ovog sižea. Hteo sam da kažem da ima i muškaraca koji se ludo zaljubljuju, da to nije odlika samo žena.

Ili sam ja suviše pod uticajem literature i filma?
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:25 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Rapunzel
...ako je po knjizi i po Ineskinim primerima
ja mu dođem sa Marsa!


Razumem te.
ines08 ines08 13:07 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

vladimir petrovic
ines08
...iz razloga jer imaju drugačiji pogled na ljubav i drugačije doživljavaju prisnost
Pa ne znam da li je baš tako.Ono što znam jeste da medju muškarcima postoji veliki diapazon razlika kada je u pitanju ljubav. Skoro da nema dva čoveka koji na isti način vode ljubav, odnosno na isti način osećaju ljubav prema ženi. Idu od mangupa i fakina koji smatraju da im žene služe za zadovoljenje sopstvenih prohteva, do onih koji ludo gube glavu zaljubljujući se.. Neki i vrše samoubistva. Sačuvaj me, Bože!

Naravno da postoje razlike, i izuzetaka od pravila. I mnogo načina da se doživi, objasni, tumači, analizira način izražavanja ljubavi. Bilo s muške ili ženske strane.
Hoću da kažem još nešto - u ljubavi je najvažnija bliskost i intimnost, otvorenost i direktnost. A postoje razlike u tome kako je iskazuju i osećaju muškarci i žene. I tek kad je ona obostrana i bez ikakvih strahova za posledice - to je ono pravo. Ako je jedna strana "gluva i slepa" i ne reaguje na isti način - očigledno je da nije ona prava. I šta sad, kao u filmu, oduzeti sebi život, taj jedan jedini koji imaš?! I sam si rekao, božemesačuvaj.
Međutim, retko ko nije imao neko loše iskustvo, osetio neuzvraćenu ljubav, prošao kroz patnju a voleo iskreno i bez rezerve, te otud i strahovi i frustracije svaki sledeći put.
Svi oni koji (predugo i previše) pate zbog neuzvraćene ljubavi trebalo bi da se malo preispitaju i dobro zarone u sebe, svoje strahove, sumnje, nesigurnosti. Jer, jedino tu će naći odgovore...
Blade Runner Blade Runner 15:25 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

.
dragoljub92 dragoljub92 19:37 12.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Žene su po prirodi sklonije monogamiji i vernije dok su muškarci poligamni - skloni skitanju čak i kad im

kad bi ovo bilo tačno ja i još pola muškinja bi bili junferi
Filip2412 Filip2412 15:19 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Neki će se setiti ovog sižea. Hteo sam da kažem da ima i muškaraca koji se ludo zaljubljuju, da to nije odlika samo žena.


cudim se da uopste obrazlazes ovako nesto.

Muskarci se mnogo cesce ludo zaljubljuju.

Imam drugaricu koja radi u hitnoj, secam se da je govorila kako su im od suicidnih pacijenata vecina muski i to rade zbog propale ljubavi...
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:21 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Ines
Žene su zavisne od ljubavi... Žene vole da budu oborene s nogu...Žene imaju veću potrebu za bliskošću i vezanošću (što ima daje osećaj sigornosti)...

Ovo me podseti na Luisa Bromfilda, koji je u "Čoveku koji je imao sve" za jednu ženu bio napisao: "Živela je kao muškarac, pa ipak, pošto je bila žena, bila je u stanju da se zaljubi do ušiju. To samo žena može".
Bromfilda sam čitao rano, naročito sam se oduševljavao njegovim knjigama sa temama iz Indije.
Ali ovu misao "pošto je bila žena, bila je u stanju da se zaljubi do ušiju, mada po svemu ostalome živi kao muškarac", nisam baš lako mogao da shvatim.
Bio sam ubedjen da ima i muškaraca koji se "zaljubljuju do ušiju", te da to nije nekakva "ženska specijalnost".

Ah, ta literatura!

ines08 ines08 23:22 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

vladimir petrovic
"Živela je kao muškarac, pa ipak, pošto je bila žena, bila je u stanju da se zaljubi do ušiju. To samo žena može".


Ženama je potreban samo mali znak, nagoveštaj, jedan mig, nevidljivi detalj, sitan povod, a zatim sve rade same: vole, pate, nadaju se, maštaju i plaču.

Duško Radović
Unfuckable Unfuckable 23:32 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

a muškarci izgleda ne spadaju u živa bića, hm
(muškarci, čemu ? - eto blogbastera )
Onda pada u vodu ona (već negde citirana) izjava mog kolege da se, samo na putu do posla, zaljubi jedno desetak puta, svakog jutra,
tj taktička predpostavka o njegovoj polnoj pripadnosti zasnovana na osnovanim sumnjama
ines08 ines08 23:50 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Unfuckable
Onda pada u vodu ona (već negde citirana) izjava mog kolege da se, samo na putu do posla, zaljubi jedno desetak puta, svakog jutra...


Jel to ne beše tvoja izjava?
Nešto mi se pobrkalo u sećanju...
Unfuckable Unfuckable 23:56 14.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

čuti, šićumiću : ja ponekad volim da svoje stresove turam u obličja drugih ljudi, ništa novo pod neonom
- što ne menja poAntu moje replike

...ako su žene tako sklone da izginu na ...mali znak, nagoveštaj, jedan mig, nevidljivi detalj, sitan povod
...I muškarci su - žene, onda
ines08 ines08 00:31 15.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Unfuckable
čuti, šićumiću : ja ponekad volim da svoje stresove turam u obličja drugih ljudi, ništa novo pod neonom
- što ne menja poAntu moje replike

...ako su žene tako sklone da izginu na ...mali znak, nagoveštaj, jedan mig, nevidljivi detalj, sitan povod
...I muškarci su - žene, onda


Moj racio često prevagne nad emoušn, a često mi i jezik brži od pameti.

Stresovi, jel?
Nego, reče gore VP "Ah, ta literatura..."
Unfuckable Unfuckable 00:43 15.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

pa jbg i blogovi mu dođu k'o neka literatura
stresovi, mydear...štresovi
vladimir petrovic vladimir petrovic 07:07 15.08.2009

Re: Muškarci i žene su različiti

Filip
Imam drugaricu koja radi u hitnoj, secam se da je govorila kako su im od suicidnih pacijenata vecina muski i to rade zbog propale ljubavi...

Ovo može da posluži kao eye-opener onima koji misle da je ludo zaljubljivanje samo odlika žena.

Sećam se da se jedan šesnaestogodišnji dečko u mom susedstvu, u Mirijevu, ubio jednog dana - zbog neuzvraćene ljubavi. To me je bilo prilično pogodilo. Nikada to ne mogu zaboraviti.
trener92 trener92 11:59 12.08.2009

Da li ...

tako da smatram da je pogrešno tvrditi da postoje razlike izmedju muškaraca i žena


si ti ovo ozbiljno mislio ili

maca22 maca22 12:17 12.08.2009

Re: Da li ...

Pročitaj i citiraj celu rečenicu.
trener92 trener92 12:28 12.08.2009

Re: Da li ...

maca22
Pročitaj i citiraj celu rečenicu.

Pa vidi ovako, kad si me već opomenula, to što sam citirao nedvosmisleno proizilazi iz celog njegovog teksta( po mom nekom viđenju) a u odnosu na citate( i samu knjigu) koje je da kažem "kritikovao" , ali verujem da je to Vladimir Petrović razumeo !
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:41 12.08.2009

Re: Da li ...

Trener
...si ti ovo ozbiljno mislio ili

Ostajem pri onome što sam rekao na kraju teksta
tako da smatram da je pogrešno tvrditi da postoje razlike izmedju muškaraca i žena, kao što je pogrešno govoriti i da ne postoje, te je pogrešno tvrditi i da postoje i da ne postoje. Sve je, dakle, relativno.


Nikako ne prihvatam stav: Drukčiji smo, i tačka.
Baš kao što ne prihvatam stav "da su svi muškarci isti". Nisu.
trener92 trener92 12:55 12.08.2009

Re: Da li ...

Nikako ne prihvatam stav: Drukčiji smo, i tačka


Znao sam da ćeš razumeti šta sam hteo da kažem, jeste sve relativno, ali moj stav je ovde sasvim suprotan od tvog.
Jesmo drugačiji i tačka.
Tvoj stav mi liči na onaj vic o Perici i Marici ( verujem da znaš, kad je Marica plakala na stepenicama , kada je dobila prvu menstruaciju).
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:25 12.08.2009

Re: Da li ...

Trener,
...ali moj stav je ovde sasvim suprotan od tvog.
Jesmo drugačiji i tačka.

Jok.
Zapravo, razlika je malena. Nismo sa različitih planeta.

P. S. Ko je dokon, mogao bi da napravi pregled-analizu na ovom Blogu B92, stavivši blogere na jednu stranu, a blogerke na drugu stranu. I siguran sam da bi otkrio da medju blogerima ima razlika, kako onih koji su "pravi" muškarci, tako i oni koji su umnogome bliski ženama (u poz. smislu), koji nemoraju obavezno da su "the Drama Queens". Isto i sa blogokolegicama. Ima onih koje pišu "muški" (u poz. smislu), a ima i onih koje su pristalice "ženskog pisanja".
Što reče AO, postoji samo mala razlika, uz povik "Vive la difference".
maca22 maca22 12:20 12.08.2009

Stereotipi

i predrasude su smeće u glavi.
Ali...neki stereotopi s razlogom su nastali. Npr. da su psiholozi često najluđi, da istoričari su često nacionalisti itd. itd.
chobanica chobanica 12:21 12.08.2009

Razlike

postoje, a da li su razlike koje pominjes u tekstu stecene u jednom patrijarhalnom drustvu kakvo je... svako ili su urodjene, to je vec drugo pitanje.

Neke razlike su cisto anatomsko-fizioloske prirode, muski i zenski mozak se razlikuju kao i musko i zensko telo. Sposobnosti uticu na interesovanja, tako zene mahom imaju razvijeniji centar za govor, te je stoga lakse naci iglu u plastu sena nego muskarca na filoloskom fakultetu. Isto vazi i za zene na ETFu. Ali s druge strane, samo zato sto je neka karakteristika cesca kod jednog pola, imamo li pravo da je nazovemo "muskom" ili "zenskom", uzevsi u obzir da ima mnogo muskaraca talentovanih za jezike i mnogo zena talentovanih za tehnicke nauke...
debora debora 14:38 12.08.2009

Re: Razlike

chobanica
Sposobnosti uticu na interesovanja, tako zene mahom imaju razvijeniji centar za govor, te je stoga lakse naci iglu u plastu sena nego muskarca na filoloskom fakultetu. Isto vazi i za zene na ETFu. ..


U moje vreme... trecina studenata na ETF-u su bile devojke...

Taman sam htela da se naljutim, kad sam videla ovo...

Ali s druge strane, samo zato sto je neka karakteristika cesca kod jednog pola, imamo li pravo da je nazovemo "muskom" ili "zenskom", uzevsi u obzir da ima mnogo muskaraca talentovanih za jezike i mnogo zena talentovanih za tehnicke nauke.


Cinjenica je da se muskarci vise bore za pozicije, pa vise njih pamtimo kroz istoriju, nego zena raznih struka.
chobanica chobanica 22:18 12.08.2009

Re: Razlike


Cinjenica je da se muskarci vise bore za pozicije, pa vise njih pamtimo kroz istoriju, nego zena raznih struka.


Da, i to vazi i za "zenske" i za "muske" profesije... mozda studentkinja na filoloskom ima mnogo veci broj nego studenata, ali kada se radi o najistaknutijim lingvistima odnos je tu prilicno ujednacen, ili preteze na stranu muskaraca.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:22 12.08.2009

Re: Razlike

chobanica
... mozda studentkinja na filoloskom ima mnogo veci broj nego studenata, ali kada se radi o najistaknutijim lingvistima odnos je tu prilicno ujednacen, ili preteze na stranu muskaraca.

milojko92 milojko92 02:36 13.08.2009

Re: Razlike

debora
U moje vreme... trecina studenata na ETF-u su bile devojke...
Koje li je to vreme majko mila??? Na ETF-u nikad, ali nikad, ni u jednoj generaciji, nije bilo vise od 15% devojaka...nazalost...
Kod mene je mis smera bio ortak sa dugom kosom.
sybil sybil 12:31 12.08.2009

muskarci, zene, ljubav

evo sta nauka kaze

Bazicno pitanje u vezi bilo kog iskustva ili aktivnosti, ukljucujuci ljubav jeste-kakva je svrha ljubavi, cemu ona sluzi? Evolucija odgovara- zbog reproduktivnog uspeha. Evolucija je prica o slucajnom uspehu. Mi imamo genetski materijal onih koji su uspeli da se reprodukuju. Umetnost opstanka. Smisao mutacija u velikom broju slucajeva jeste da se poveca sansa za uspesnu repodukciju. Dalje, evolucija kaze da je kapacitet i tendencija da se iskusi ljubav genetski dizajn. Nasi mozgovi su podeseni za ljubav. Kako je ljubav uticala na reproduktivni benefit u dalekoj proslosti? I sada mozemo da spekulisemo u praistoriji muskarci su se parili sa sto je moguce vise zena, posebno su bile interesantne one sa lepom kozom, kukovima, kosom i grudima. Zene su instinktivno tezile ka najmocnijim muskarcima. Tu opet nema kalkulacije, to su instinkti ciji je cilj reproduktivni uspeh. Zvuci surovo, gde je tu ljubav? Idemo dalje. I muskarci i zene hoce da im potomstvo bude jako i plodno. Ponasanje roditelja koje favorizuje odgajanje jakih potomaka povecava verovatnocu reproduktivnog uspeha. Ako je zena lojalna, uspeh je veci. I muskarac mora da obezbedi da je zena lojalna I da se nece pariti (govorim o praistoriji) sa drugim muskarcima. Zena mora da bude sigurna da je muskarac nece napustiti zbog druge zene. Veci je reproduktivni uspeh ako I muskarac i zena imaju odredjene karakterne crte-lojalnost I briga za potomstvo i to se razvija kao emocija, ljubav. I kakve veze ima praistorija sa danasnjim ljubavima?
Muskarac nista ne gubi ako se upari sa vise zeni, moze da bude privrzen zeni sa decom I da se upari sa drugim zenama. Deca iz tih drugih veza imaju manje sanse da prezive, ali ako prezive muskarac je prosirio reproduktivni potencijal. Prema tome, karakteristika muskaraca da nisu promiskuitwtni nije dominantna. I to se i danas vidi. Kad se neki muskarac svalerise, to se docekuje aplauzima, svaka cast, musko I po, sto vise zena to bolje. Ali sad ide problem 32=ljubav nastaje samo kada ima strasti. Praistorijski muskarac je se vezivao za zenu samo nakon uspesnog parenja. Zene ne mogu da se reprodukuju cesto, tako da su vezane za jednog muskarca. Kod zena su ljubav i seksualni instinkti sinonimi, kod muskaraca nisu. Ova razmatranja nisu promisljeni planovi. Elemente modernog ponasanja ne izvodimo iz svesne persone, nego iz nesvesnog genetskog nasledja. Mi nemamo kontrolu nad osecanjima. Prema tome konflikt je na relaciji muskarac-zena u smislu da muskarci lako odvajaju ljubav i seks, zene ne i to je diktat prirode. Ljubav nam je potrebna, svi smo tako dizajnirani, ali muskarci i zene imaju drugacije vizije kako ljubav funkcionise.
Da li su nesrecne ljubavi greska evolucije?
Genetski koncept je radikalno antiistorijski. To znaci pretpostavlja univerzalnu i konstantnu ljudsku prirodu. Siroko genetsko nasledje je isto. Da li to znaci da je ljubav ista kod svih ljudi. To je i fatalisticki pristup-ne mozemo protiv prirode i sudbine, e sada tu se javlja liberalni pogled na svet i kaze- nature, how do you mean nature, nature is change. Nesrecne ljubavi su posledica konvencija koje nam drustvo postavlja. Konvencije treba izazivati i menjati, u protivnom, nema progresa. Geneticari nisu impresionirani, mozes promeniti konvencije, ali prirodu nikako. I sada, koja je prava pozicija? Kljucno pitanje je sta znaci genetska dispozicija? Muskarci nisu prinudjeni na proiskuitet, a zene na vernost. Ne postoji nikakav zakon koji obavezuje. I zasto je uopte reprodukcija obavezna. Ljudska bica imaju sposobnost moralne procene svojih ubedjenja I zelja. Mi imamo stav i neko moze da misli da je seksualna zelja iskusenje djavola, neko opet misli da je to bas sjajna stvar. Muskarci mogu da pobede genetsku inklinaciju stavom da to nije moralno. Nacin vrednovanja ubedjenja I zelja varira od kulture do kulture I od individue to individue. Recimo u srednjem veku mnogi super genetski inklinirani muskarci su se odrekli reprodukcije zarad ljubavi prema bogu, ali ne svi. Poenta je da zelja ne implicira akciju nego procenu. Recimo, hriscanstvo, svima je poznato zasto je bog proterao adama i evu iz raja. I bez obzira na genetsku predispoziciju, hriscani imaju drugacija iskustva. Prema tome, iskustvo ljubavi je kulturno i individulno specificno, otuda limitiranost genetskog pristupa.
Ako posmatramo slavne ljubavi, Dante I Beatrice, Romeo i Julija, Doctor Zhivago, ko tu pomislja na reprodukciju?
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:07 12.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

Sybil, hvala na elaboriranom stavu.
Daje mogućnost za više odgovora, ali za sada osvrnuću se samo na ovo:
Sybil
...Kad se neki muskarac svalerise, to se docekuje aplauzima, svaka cast, musko I po, sto vise zena to bolje.

Ovo je stereotip.
Ima onih (kako muškaraca tako i žena) koji s prezirom gledaju na muškarce koji previše trče za ženskim suknjama, odnosno slove za "ženskaroše". Retko ko im pljeska, pre ih sažaljevaju.

Drugo, poznato je da se žene pale na one muškarce koji privlače i druge žene, a kada posle vide da im je takav tip neveran, one se ljute... a pre toga su ignorisale nekoga ko bi im bio veran do groba i na druge žene ne bi ni pogledao na "onaj poseban način", he, he, he...
sybil sybil 13:29 12.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

Hvala Vladimire
Ovo je stereotip.

ja bih rekla naucno objasnjenje za babske price.
Ima onih (kako muškaraca tako i žena) koji s prezirom gledaju na muškarce koji previše trče za ženskim suknjama, odnosno slove za "ženskaroše". Retko ko im pljeska, pre ih sažaljevaju.

klasicni don zuani su glupi i banalni za vecinu zena, ali ako je neko inteligentan, dopada se zenama, i nije promiskuitetan, hm, hm...

Drugo, poznato je da se žene pale na one muškarce koji privlače i druge žene, a kada posle vide da im je takav tip neveran, one se ljute... a pre toga su ignorisale nekoga ko bi im bio veran do groba i na druge žene ne bi ni pogledao na "onaj poseban način", he, he, he...

tacno, meni je ljubav iz studentskih i kasnijih dana posle moje primedbe da je mnogo komplikovan i da mi jede jetru rekao - nadji majmuna.
elem, ja mislim da su u pitanju zelje. naime ljudski rod ne funkcionise po principu - zelis nesto, to se ostvari i srecan si do kraja zivota. ne, nego zelje rastu. dobijes nesto sto zelis, objekat zelja nije vise interesantan, nastaju nove zelje. toma akvinski je mislio da ljubav prema bogu oslobadja futilnog ciklusa zelja. kasnije je prosireno - prava ljubav oslobadja od futilnog ciklusa zelja.
GajaR GajaR 21:26 12.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav


sybil

Ako posmatramo slavne ljubavi, Dante I Beatrice, Romeo i Julija, Doctor Zhivago, ko tu pomislja na reprodukciju?


LOL! *ovo je do bubrega

Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 09:49 13.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

hm...
vilovuk vilovuk 23:06 13.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

pitam samo, opušteno, na letnji način, ne zapodevam kavgu:

ako je genetsko nasleđe, kroz sistem instinkata, operacionalizovano i optimizovano u pravcu maksimalnog reproduktivnog uspeha, i ako:
Genetski koncept je radikalno antiistorijski. To znaci pretpostavlja univerzalnu i konstantnu ljudsku prirodu. ...

da li to znači da je čoveka ipak stvorio Bog?

I da li to znači da nema nikakve raspodele (sve je baš istovetno) u genetici kad su instinkti 'ženskosti' i 'muškosti' u pitanju? A u 'genitalnosti' je raspon od 5 do 55 santimetara!!!
sybil sybil 03:46 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

sa ovim sto si napisao da otpocnes kavgu? koji disbalans zelja i mogucnosti.
vilovuk vilovuk 09:16 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

ja ne znam mnogo o genetici, ne znam skoro ništa, zato sam i pitao,
jer ovo što sam gore citirao u suprotnosti je sa mehanizmom evolucije, bar se meni tako čini.

no dobro, nemaš odgovor, u redu je.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:45 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

Vilovuk
...da li to znači da je čoveka ipak stvorio Bog?

Ja nemam ovu dilemu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:48 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

Virtuelni Vasilije
...hm...

Kaži nešto Virtuelni! Nije niti sme biti ovo tabu tema (muskarci, žene, ljubav).
Ima čak i lepih ljubavi.

vilovuk vilovuk 09:53 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

vladimir petrovic
Vilovuk
...da li to znači da je čoveka ipak stvorio Bog?

Ja nemam ovu dilemu.

ma nemam ni ja, radikalno
vilovuk vilovuk 12:23 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav...

Evo malo metafora za Vladimira:
kada se govori o instinktima, u ovom kontekstu, ja mislm na instrumentalizovano kroz instinkte, i evolucionom selekcijom optimizovano iskustvo ženskosti (ili muškosti), iskustvo koje se taloži od nastanka sveta.
Instinkti su organizovani u sistem koji bih ja nazvao životno ognjište.

Mi imamo, dakle, životno ognjište, ali imamo i obrazovanje i vaspitanje, i slobodnu volju,
tako da svetlost što sa ognjišta zrači možemo aranžirati po želji (mi smo selfadjustable lampa ),
ali kako se podesiti pitanje je na koje svako odgovara za sebe, i sebi, i to je svakodnevni ispit,
za nekoga igra, a za nekoga i ne baš ...

I još samo ovo: gledajući untrag, u sopstvenu istoriju, u dnu pogleda vidim
muško-žensku paradigmu: Sunce, i Voda - početak sveta.
Unfuckable Unfuckable 12:39 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

Ima čak i lepih ljubavi.


ovo je vrh izjava
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:58 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

VP
...Ima čak i lepih ljubavi.
Unf
...ovo je vrh izjava


Ne zezaj, Unf.

U literaturi ima mnogo lepih ljubavi, ali se u najvećem broju završavaju tragično. Setimo se samo Ane Karenjine, koja se smatra za jedan od najboljih ljubavnih romana sveta, u svim vremenima. Pa kako se završila ta njena velika ljubav? Pod tračnicima putničkog voza...

Drugim rečima, što je ljubav lepša (čitaj: strastvenija) to su veće šanse da se nesrećno završi. Oldos Haksli (Aldous Huxley) je pisao (parafraziram) da su najbolji i najveći ljubavnici oni koji na kraju - ginu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:52 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav...

Vilovuk
... Instinkti su organizovani u sistem koji bih ja nazvao životno ognjište.

Kažeš: Životno ognjište. Nekakav prapočetak?
Mi imamo, dakle, životno ognjište, ali imamo i obrazovanje i vaspitanje, i slobodnu volju,

Ovde se već skriva opasnost.
Jer, postavlja se pitanje samo od sebe: da li i koliko mogu obrazovanje/vaspitanje i slobodna volja gušiti/ugušiti životno ognjište? Ili ga, pak, dalje oplemenjuju?
Sumnjam u ovo drugo. Čim čovek instintivnost i prirodnost podešava svojim obrazovanjem i svojom voljom, gubi se spontanost... i ide u izrodjavanje.
(By the way, neke religije su bile plemenito zamišljene, ali su se vremenom, voljom odredjenih segmenata društva, poprilično izvitoperile i udaljile od prvobitnog).

ninasimone ninasimone 17:50 14.08.2009

Re: muskarci, zene, ljubav

vladimir petrovic

Oldos Haksli (Aldous Huxley) je pisao (parafraziram) da su najbolji i najveći ljubavnici oni koji na kraju - ginu.

Time sto su izginuli rano su i postali najbolji i najveci. Da su sledecih 30 godina proveli u braku i imali prilike da se pokazu u punom sjaju, medjusobno bi se poubijali.
vladimir petrovic vladimir petrovic 12:54 12.08.2009

Stereotip

I ovo valjda vise ne vazi

da je muškarcu mozak u penisu, a ženi u - glavi.

Podsećam da sam ranije pisao blog "Muškarčevo dvoglavlje, čemu?", u kome je navedeno da naučnici sada tvrde "da muškarac ima dve glave - gore i dole", te da je donja podjednako važna, jer baš nju žene vole - zbog reproduktivnih pobuda, pošto dobra sperma stvara dobro potomstvo. Pametne su žene, he, he, he...
antioksidant antioksidant 12:56 12.08.2009

.

najlepsi komentar o musko zenskim razlikama dao je on

ne mogu naci taj crtac na mrezi (a nije da nisam trazio do sad)

ukratko, on juri macu, zaljubljen kao tetreb, ona bezi i u jednom trenutku pepe iszgovori

razlika izmedju muskaraca i zena je mala ali ...

viva la difference!!!
rapunzel rapunzel 12:58 12.08.2009

Re: .



evo šta o ovoj temi kaže veliki pesnik, muzičar i Slovenac, gospodin Boris Bele
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:53 12.08.2009

Re: .

Antioksidant
... razlika izmedju muskaraca i zena je mala ali ... viva la difference!!!

Margos
..Da, razlike postoje i živele razlike!

Ma, jeste, razlike postoje, ali kolike su te razlike?
Da li su stvarno muškarci i žena dva potpuno drukčija sveta, dva odvojena kosmosa?
Nisu. Dakle, razlika je, kako kaže AO, mala. A postoji. I hvala Bogu što postoji, jer da ne postoji ne bi valjalo.

Moja poenta je da postoje razlike i unutar jedne polne grupe. Svi znamo muškarce koji rade i ponašaju se kao žene (u najpozitivnijem smislu), a nisu feminizirani (dakle, nežni su, osetljivi, obazrivi, pragmatični, ne izigravaju heroje tamo gde ne mora, itd). Takodje, svi znamo žene koje misle i rade kao muškarci, a nisu muškobanjaste.

Dakle, Vive la diference, neka žive razlike, ali one nisu i ne bi smele biti isključive, ni prevelike.
antioksidant antioksidant 12:57 12.08.2009

odnosno...

Il y a mais une petite différence entre les hommes et les femmes, VIVA LA DIFFERENCE
margos margos 13:40 12.08.2009

Re: odnosno...

Da, razlike postoje i živele razlike!
Neki kažu da se upravo zbog tih razlika - zemlja vrti - tj sve se dešava i postoji zbog tih različitosti, pa i ovaj tvoj blog. :)
chobanica chobanica 22:20 12.08.2009

Re: odnosno...

antioksidant
Il y a mais une petite différence entre les hommes et les femmes, VIVA LA DIFFERENCE


Heh, to me podseti na ono... there is a difference between women and men... vas deferens.
Kazezoze Kazezoze 13:30 12.08.2009

Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

1. Zhensko-mushki odnosi u ljubavnim romanima:
ONA je mlada, lepa, glupa, siromashna i nesretno zaljubljena u njega.
ON je mlad, lep, ambiciozan, bogat i zaljubljen u blaziranu glupachu koja ga na kraju romana zajebe.
Tada mu ONA pada u naruchje i ON se prosvetli, te shvati kolika je budala bio kad se nije pre u nju zaljubio.

2. Zhensko-mushki odnosi u sapunicama:
ONA je mlada, lepa, glupa i nesretno zaljubljena u njega. K tome je bogata, ali to josh ne zna.
ON je mlad, lep, ambiciozan, bogat i zaljubljen u blaziranu glupachu koja spletkari protiv NJE i NJEGA.
Tada se pojavi NJENA majka koja ju je ostavila na porodjaju i radi kod njih kao sluzhavka i taji tko je.
Onda se ispostavi da su ONA i ON brat i sestra. Onda NJEGA netko udari po glavi i 30 epizoda ON ne zna ko je, a oni ga trazhe.
Onda ON pronadje oca i shvati da nije NJEN brat, pa se vrati kuci i razotkrije spletke koje su mu namestili.
Tada mu ONA pada u naruchje i ON se prosvetli, te shvati kolika je budala bio kad se nije pre u nju zaljubio.

3. Zhensko-mushki odnosi u zhivotu:
Jedan je zgodan i ona ga voli, a drugi je bogat i samo joj je prijatelj. Onda se ona:
a) uda za zgodnoga, koji godinama ostari i udeblja se, te ostatak zhivota provede kljucajuci mu mozak kako bi bolje proshla da se udala za onoga drugoga.
b) uda za bogatoga, koji vremenom propadne i osiromashi, te ostatak zhivota provede kljucajuci mu mozak kako bi bolje proshla da se udala za onoga drugoga.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:08 12.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

Kazezoze,
Ovo što kažeš nije trol. Hvala.

N. B. Videvši kako si ovih dana u lice skresao jednom blogokolegi da je tema o kojoj on strastveno piše - kitch (tako sam ja to razumeo, s tim što si ti upotrebio tu reč kič), ja sam očekivao da ćeš i meni reći kako su mi ponestale originalne ideje, te prežvakavam staru temu večnih muško-ženskih odnosa.

Naravno, da si TO učinio, ne bi bio u pravu.

Ja ostajem pri stavu da nije toliko bitno o čemu se piše, već kako se piše i šta se želi reći. Dakle, i o običnim temama može se pokrenuti zanimljiv razgovor.
Kazezoze Kazezoze 14:29 12.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

N. B. Videvši kako si ovih dana u lice skresao jednom blogokolegi da je tema o kojoj on strastveno piše - kitch (tako sam ja to razumeo, s tim što si ti upotrebio tu reč kič),

nemam ja problem sa tim da svako pishe ko shta oce, pa makar to bio i kich, ali problem nastaje kad neko taj kich tretira kao umetnost, a pri tom je predavach istorije umetnosti, neko ko obrazuje mlade. zato sam i reagovao na takav nachin.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:56 12.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

nemam ja problem sa tim da svako pishe ko shta oce, pa makar to bio i kich, ali problem nastaje kad neko taj kich tretira kao umetnost, a pri tom je predavach istorije umetnosti, neko ko obrazuje mlade. zato sam i reagovao na takav nachin.

Možda čovek vodi dvostruk život.
Jedan - kao predavač, drugi kada piše za svoju dušu, he, he, he...
U knjigama piše da postoje oni koji su podeljene ličnosti.
ninasimone ninasimone 17:28 12.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

Kazezoze, pod broj 3: tu se uvek setim one predivne decje knjige "Jos nam samo ale fale" kad se ovca (sa sve viklerima u vuni) vajka ovnu kako se mogla udati za drugog, boljeg, i biti 'gospodja ovca'. A ovan ce na to mrtav ladan: 'ajde ne bleji'.
margos margos 17:39 12.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

A ovan ce na to mrtav ladan: 'ajde ne bleji'.

Slatko, baš... to tvoje prisećanje i kako ga napisa :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 18:23 13.08.2009

Re: Trol na temu: zhensko - mushki odnosi

Ninasimone
...kad se ovca (sa sve viklerima u vuni) vajka ovnu kako se mogla udati za drugog, boljeg, i biti 'gospodja ovca'. A ovan ce na to mrtav ladan: 'ajde ne bleji'.

Setih se da sam negde pročitao nešto iz već prilično odavnih vremena: kada se Jovanka udala za Tita, njena majka Ličanka se, s tugom u duši, vajkala: "Eh, mogla se je moja Jovanka, kršna i lepa devojka, udati za boljega", jer je Tito tada već bio čovek u godinama, više puta se pre toga ženio i imao dece...
Makoliko to tada nekima izgledalo nesuvislo i glupo, možda je majka Jovankina imala pravo, he, he,he...
janabanana janabanana 13:48 12.08.2009

Žene i muškarci su različiti, ali

i dve žene su različite....


i dva muškarca su različita.
vladimir petrovic vladimir petrovic 15:01 12.08.2009

Re: Žene i muškarci su različiti, ali

Janabanana
... dve žene su različite....
i dva muškarca su različita.

Slažem se. Pored ostalog, već sam gore negde rekao da nema dva muškarca koji na isti način vode ljubav, odnosno osećaju doživljavaju ljubavni zanos na isti način.
A tek o drugim razlikama i da ne govorimo.

(Nema Eiza, on bi mogao potvrditi da medju vojnicima u jednom vodu ima itekako razlika, a svi su skupljeni na jedno mesto, da budu isto, takoreći jedno telo, jedna istovetna celina, he, he, he...).
dunja73 dunja73 14:56 12.08.2009

---

Pa , ja sam stava kao i Buda ..da je razlika relativna ..bas tako ..

Stres - "odagnava" se opustanjem uz muskarca u krevetu ( masazom ,blagom setnjom kroz prirodu i pazi sad Tisinom ..nikako
tracarijama sa zenama ili drugovima ( razgovor je zlata vredan ,ali ako
je Stres u pitanju , onda ovaj recept )


Ko se vise svalerise - onaj ko moze i ume i voli .Podjednako i oni i one .

Dobar brak : i kvalitetan je moguc iskljucivo kod osoba kojima je svoja individualnost na prvom mestu ,
kod osoba koje u biti postuju i razumeju "Privat" ,
i spoj muske takve i zenske persone ,u pravo vreme na pravom mestu , moze da rezultira "brakom iz snova"
da , Istra - jako lepa ,ali Makarska rivijera meni draza (volem stari jezik bivse Yuge ,a dole se daje cuti ..)


vladimir petrovic vladimir petrovic 15:08 12.08.2009

Re: ---

Dunja
Ko se vise svalerise - onaj ko moze i ume i voli .Podjednako i oni i one .



jer, kako Mrdax gore reče
A da, muskarci skitaju sa nekim trecim polom

muškarci se švalerišu sa - ženama, a žene se švalerišu sa muškarcima (ostavimo po strani moguće jednopolne švaleracije), prema tome, za švaleraciju je potrebno - dvoje! (Ili dobar porno film, ako čovek nema vremena)!
Filip2412 Filip2412 18:15 12.08.2009

Re: ---

Stres - "odagnava" se opustanjem uz muskarca u krevetu ( masazom ,blagom setnjom kroz prirodu i pazi sad Tisinom ..nikako


D, sve ste lepo rekli
dunja73 dunja73 20:59 12.08.2009

Re: ---

D, sve ste lepo rekli

Fi , oh , hvala vam.
margos margos 15:23 12.08.2009

Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Knjige iz popularne psihologije se prodaju u milionskom tiražu jer su zanimljive, pitke i istinite. E sad, što pokrivaju samo jedan deo istine - to je logično - ko da objasni sve u jednoj jedinoj knjizi?

Ono što je pogubno, jeste kad se ljudi uhvate jedne knjige kao pijani plota - od tog dela istine, misle da su spoznali svu istinu. Još su stari Latini rekli ''Čuvaj se čoveka koji je jednu knjigu pročitao osam puta''.

Elem, knjiga koju si citirao je zabavna i donosi neke zanimljive informacije, kao i knjiga bračnog para Piz (Alan i Barbara - ''Zašto muškarci ne slušaju, a žene ne znaju da čitaju mape'') koji su neurolozi i daju morfološki prikaz muškog i ženskog mozga, objašnjavaju evolucione promene koje su se dešavale i dešavaju se i objašnjavaju različitosti iz jednog drugog ugla. (svojevremeno sam Višnji obećala taj test, al opet ne mogu da ga pronađem ni u papirima ni u kompu) Tu su postavljene tipično muške i tipično ženske karakteristike - no naravno, najveći broj nas je mešavina svega.

Za sebe sam se iznenadila očekujući rezultate koji naginju ka muškom mozgu - no test je pokazao da mi je mozak ženski, a da sam muške veštine jednostavno naučila - jer, naravno, gotovo sve se da naučiti, ako mu posvetimo vreme i pažnju.

Odoh da tražim test...
margos margos 15:47 12.08.2009

Re: Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Evo ga jedan, al ne onaj koji sam tražila... TEST
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:15 12.08.2009

Re: Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Margos
Knjige iz popularne psihologije se prodaju u milionskom tiražu jer su zanimljive, pitke i istinite. E sad, što pokrivaju samo jedan deo istine - to je logično - ko da objasni sve u jednoj jedinoj knjizi?

Ovo što kažeš dobro zvuči.

Ali naknadno vidim da pored knjige "Muškarci su sa Marsa a žene sa Venere", od istog autora na srpskom su objavljene i ove knjige:

MARS I VENERA U SPAVAĆOJ SOBI
MARS I VENERA VEČNO ZAJEDNO
MUŠKARCI, ŽENE I NJIHOVI ODNOSI
MARS I VENERA U LJUBAVI
ONO ŠTO OSEĆAŠ TO I LEČIŠ

Pretpostavljam da su sve pisane po istom šablonu, pa ne bih imao želju, ni vremena, da nabavim neku od ovih ostalih knjiga i da čitam.
A shvatam da te knjige neko čita, odnosno kupuje; da nije tako valjda se ne bi ni prevodile niti objavljivale...

S druge strane, nisam ja preveliki protivnik ni bezveznih (glupih) knjiga.

Sećam se da je Simona de Bovuar (Simone de Beauvoir) u svojim memoarima "Zrelo Doba" pisala da joj je Ž. P. Sartr (Jean Paul Sartre), koji je još za vreme studija pisao na filozofske teme, tražio da mu, dok je on bio u vojsci, šalje iz Pariza - "glupe i zabavne knjige", kako bi mu olakšala vojni život. S tim u vezi, Simona kaže da joj to nije bilo lako, jer bilo je glupih knjiga koje je mogla slati Sartru, ali nije bilo ili retko - glupih i zabavnih. Ali ih je, ipak, bilo.

Prema tome, ponekad treba čitati glupe i zabavne knjige, he, he, he...
margos margos 16:32 12.08.2009

Re: Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Važno je da smo svo ovo vreme blogovanja uvek pametno utrošili... he he he...

Ne znam ove ostale - nisam ih čitala - svi ti autori napišu jednu valjanu, pa onda razdroćkavaju kroz ostale - kao što se dešava i sa onima koji nose titule 'pisaca'. Ali, ukoliko nosi jednu vrednu informaciju i pomogne jednom čoveku da se nešto zapita i presabere, a da ne bude puki robot - vredi.

Ali, sad se setih, isti taj Džon Grej ima dobru knjigu o deci ''Deca su iz raja''.
jesen92 jesen92 01:35 13.08.2009

Re: Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Elem, knjiga koju si citirao je zabavna i donosi neke zanimljive informacije
..meni je knjiga bila beskrajno dosadna...upecala sam se na reklamu, ocekivala nesto drugo i u tom ocekivanju procitala celu knjigu...O ukusima ne treba raspravljati....Medjutim, meni je uvek zanimljiviji odnos drustva i pojedinaca prema zenama odnosno muskkarcima u istim ili slicnim situacijama....Gledala sam, na primer, na putovanju za more , kako vodic kaze: "gde je onaj mucenik sa dva deteta" a pun autobus zena sa decom jedini taj jedan covek bio sam sa dva deteta od 12 i 13 godina......i sad on ispao mucenik a gomila samih zena sa nekom sitnom decom nisu mucenice vec je to prirodno....tako je objasnio vodic kada su zene skocile da pitaju zasto je doticni mucenik....
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:46 13.08.2009

Re: Aj sad da se i ja uozbiljim:)

Jesen92
Gledala sam, na primer, na putovanju za more , kako vodic kaze: "gde je onaj mucenik sa dva deteta" a pun autobus zena sa decom

Pa dobro, nije taj primer vodiča dobar primer ponašanja naših muškaraca - ne možemo generalizovati stvar prema ponašanju vodiča, konduktera, vozača i drugih.

Šalim se, ali tačno je da svi moramo još da učimo u ophodjenju i uživanju sloboda koje imamo. Jer, nije dovoljno samo biti slobodan, potrebno je znati (i moći) iskoristiti slobodu. Drugo, što neko već ranije reče, kod nas sve sporo ide, kasnimo u odnosu na neke druge zemlje, prokleto balkansko (sa primesom muškog šovinizma) je još prisutno u Srbiji, ali i u okolnim zemljama, čak i onima koje su u medjuvremenu postale članice EU, he, he, he...
Filip2412 Filip2412 15:41 12.08.2009

:)

Pozdrav Vladimire uvek volim tovje tekstove!

E, nisam sve procitao i nema vremena za pravi komenatar ali ovde sam se zaustavio na trenutak:

U pubertetu sam počeo da uplovljujem u vode velike svetske književnosti, u kojima su muški i ženski likovi bivali najčešće podjednako upečatljivi.


pazi, ja sad ocekivao, U pubertetu sam se zatreskao ko blesav u drugaricu sa plavom kosom koja je sedela u prvoj klupi s leva ..... a ti se uvatio knjige

Dzaba knjige i nauka nego vozi dok moze, za ljubav cu uvek biti glup, jedina razlika sto kad sam bio mladji nisam smeo sebi to da priznam
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:20 12.08.2009

Re: :)

Filip2412
Pozdrav Vladimire...

Gde si, Filipe, odavno te nije bilo.
Filip2412
...pazi, ja sad ocekivao, U pubertetu sam se zatreskao ko blesav u drugaricu sa plavom kosom koja je sedela u prvoj klupi s leva ..... a ti se uvatio knjige

Pa ja, jadnik, pokušavao i jedno i drugo istovremeno... Samo zna se da dva pokušaja nikada ne bivaju podjednako uspešna, u nečemu se uvek malo omane... Ovo shvati kao moje zezanje na sopstveni račun, jer nisam bio čovek kome je od uvek sve u svemu išlo od ruke, he, he, he...
Biljana 77 Biljana 77 16:12 12.08.2009

Ovo je jače od mene

.. ti si izgleda pročitao sve što je vredelo pročitati, kad imaš vremena sa ovim da se mlatiš.. Mars, Venera, sviranje q.... d' izvineš.. U nekim stvarima smo svi isti, u većini svi različiti nezavisno od toga da li smo žene ili muškarci..
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:26 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene

Biljana77
...ti si izgleda pročitao sve što je vredelo pročitati, kad imaš vremena sa ovim da se mlatiš.. Mars, Venera, sviranje q.... d' izvineš..

Bože, Biljana, ti si previdela ono što sam u tekstu naglasio: da je ova knjiga prodata u preko pet miliona primeraka. Ako uzmemo da je svaki primerak pročitalo nekoliko osoba, to ispada da su mnogi milioni i milioni budale, he, he, he...

Šalim se. Ova knjiga mi je došla do ruku za vreme odmora, našao sam je u kući u kojoj sam stanovao, pa sam je uzgred pročitao. A kao što sam pisao u prošlom blogu, glavna knjiga za čitanje mi je bila ZEMLJA ULRO od Česlava Miloša, koja je kompleksno štivo i tražila je koncentraciju. Dao sam joj pažnju koju je zasluživala, ali sam uporedo čitao i Muškarce sa Marsa a Žene ne znam odakle....
Biljana 77 Biljana 77 16:36 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene

Bože, Predraže , ti si prevideo da se zezam... Mislim, čitam i ja budalaštine s vremena na vreme..
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 17:54 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene


Biljana 77
Bože, Predraže , ti si prevideo da se zezam... Mislim, čitam i ja budalaštine s vremena na vreme..

Bože, Biljana ti si previdela da ovo nije Predrag!
Biljana 77 Biljana 77 18:32 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene

Ma nisam, nego je trebalo da bude pošalica na račun odsutnog nam Brajovića i njegovog ozbiljnog pristupa... ali neuspela pošalica, očigledno..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:40 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene

Biljana 77
Ma nisam, nego je trebalo da bude pošalica na račun odsutnog nam Brajovića i njegovog ozbiljnog pristupa... ali neuspela pošalica, očigledno..

Неуспела.
Biljana 77 Biljana 77 19:00 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene

Ako neko ima link za nekog smiley-a koji se samospaljuje ili bar bičuje, neka baci na PP.
Unfuckable Unfuckable 19:10 12.08.2009

Re: Ovo je jače od mene


možda može da posluži
Sofroniye Sofroniye 16:13 12.08.2009

Ja se ipak

kladim na Vogonce i jedva cekam da dodju razbucaju ovo pa da krenemo ponovo :)
vishnja92 vishnja92 19:21 12.08.2009

Re: Ja se ipak

mojne :(
saint_joan_of_arc saint_joan_of_arc 16:17 12.08.2009

reč,dve

Činjenica je da razlike postoje, ali smatram da su one individualne,te se ne mogu određivati ograničavanjem na dva pojma, u ovom slučaju muškarca I žene. Mislim da razlike ne predstavljaju prepreku u neometanom funkcionisanju suprotnih polova, bitniji je način i mera u kojoj se ispoljavaju, koliko su prihvaćene i ispoštovane kao takve. Poenta je samo u međusobnom razumevanju sebe i drogog, i delovanju u skladu sa svojom prirodom (i njenim razlikama) ali ne ugrožavati drugu stranu istim.

pitam se kako vi rešavate vaše stresne situacije? Od onih malih do većih? Od onih materijalnih do onih duševnih/ljubavnih? Ako ste žena, da li vam je najvažnije da otrčite svojoj «najboljoj prijateljici» i ispričate joj sve što vas muči, naravno radeći to «u dubokom poverenju», reskirajući tako da već sutradan pola grada sazna za vaše probleme i problemčiće? Ako ste muškarac, da li sve probleme rešavate povlačeći se u sebe?

Po pitanju rešavanja stresnih situacija, mogu se poistovetiti sa muškom populacijom koja se “sakrije u mišju rupu” I sve što je tišti zakopa duboko u sebi. S tim što moram naglasiti da većina muškaraca koje poznajem (ako se po ovoj teoriji mogu nazvati muškarcima) svoje stresne situacije rešavaju na ženski način, trčeći kod prijatelja, druga ili poznankika , čiju sam ulogu uglavnom ja imala, pa opet nikad nije bilo razloga za bojazan od toga da će
sutradan pola grada saznati za vaše probleme i problemčiće?
To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.

Inače, svideo mi se onaj tekst vezan za Jovanku Orleanku,baš me je dirnuo...
ne znam zašto, ali uvek se prepoznam u celoj toj priči. Možda zato što verujem da i ja imam neki životni zadatak, samo što još uvek nisam dobila svoju viziju na stranu to što sam rođena baš na dan kad je Orleanka spaljena...ko još veruje u reinkarnaciju
margos margos 16:26 12.08.2009

Re: reč,dve

To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.

Tako je!
A što znam muške tračare - sačuvajmebožeisakloni...
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:29 12.08.2009

Re: reč,dve

Sveta Jovanka Orleanka
...To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.

Cinici kažu da čovek kada hoće da ima vernog prijatelja - nabavi psa. Taj ga nikada ne izneverava...
saint_joan_of_arc saint_joan_of_arc 16:31 12.08.2009

Re: reč,dve

Tako je!
A što znam muške tračare - sačuvajmebožeisakloni...

U to sam se i ja uverila
saint_joan_of_arc saint_joan_of_arc 16:40 12.08.2009

Re: reč,dve

vladimir petrovic
Sveta Jovanka Orleanka
...To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.

Cinici kažu da čovek kada hoće da ima vernog prijatelja - nabavi psa. Taj ga nikada ne izneverava...



Cinici

Žena- nije ljubavnica, već prijatelj i saputnik u našem životu, i mi se moramo unapred navikavati na misao da ćemo je voleti i kad postane starija, a i onda kada bude starica. Bjelinski
Filip2412 Filip2412 17:19 12.08.2009

Re: reč,dve

To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.


ha ha ha

ova tvrdnja jednostavno zahteva ono Vladimirovo...

da, u zeni muskarac moze naci prijatelja, ali cemu?



ma salim se... sve je relatiuno kao i prijateljstvo
miloradkakmar miloradkakmar 18:05 12.08.2009

Re: reč,dve

saint_joan_of_arc
vladimir petrovic
Sveta Jovanka Orleanka
...To što žene vole sve da znaju I o svemu da komentarišu, ne znači da u njima ne možeš naći dobrog I pre svega, vernog prijatelja.

Cinici kažu da čovek kada hoće da ima vernog prijatelja - nabavi psa. Taj ga nikada ne izneverava...



Cinici

Žena- nije ljubavnica, već prijatelj i saputnik u našem životu, i mi se moramo unapred navikavati na misao da ćemo je voleti i kad postane starija, a i onda kada bude starica. Bjelinski

Tako je .
Filip2412 Filip2412 18:09 12.08.2009

Re: reč,dve

Žena- nije ljubavnica, već prijatelj i saputnik u našem životu, i mi se moramo unapred navikavati na misao da ćemo je voleti i kad postane starija, a i onda kada bude starica. Bjelinski

jel ovo savet za devojke?

Kao, odluci se: bices ili zena ili ljubavnica, ne moze oba

saint_joan_of_arc saint_joan_of_arc 19:25 12.08.2009

Re: reč,dve

Kao, odluci se: bices ili zena ili ljubavnica, ne moze oba


Nažalost je tako. Mada se tu žena i ne pita mnogo, jer odluku o tome muškarac donese sam - njčešće to bude "ono drugo". I šta nama ženama preostaje? Više nismo niti žene, ni ljubavnice.
vishnja92 vishnja92 19:33 12.08.2009

Re: reč,dve

mislim, ljudi bre aman, ja nisam feminista ali vi ste se skroz pobrkali...

maksa83 maksa83 19:46 12.08.2009

Re: reč,dve

da, u zeni muskarac moze naci prijatelja

Ako ga nađe u ženi, onda mu i nije neki prijatelj, ili bar neće biti još dugo.

Ovaj, hm... ove teme, ovo bre baš, baš - hevi. Tako hevi da ne znam odakle bih načeo nešto i izneo neki stav koji će imati smisla samo meni (bar prvih par minuta ; ).

Nego, ka' će da krenu da se kače slike?

(Strpljiv sam, okej je, sačekaću koliko treba...)
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:12 12.08.2009

Re: reč,dve

Maksa
Ovaj, hm... ove teme, ovo bre baš, baš - hevi. Tako hevi da ne znam odakle bih načeo nešto i izneo neki stav koji će imati smisla samo meni (bar prvih par minuta ; ).

Kako hevi, kada je baš letnja tema, tanka i pomalo gola?

Kači slike. Eno ja upravo prikačio jednu orhideju Višnji. Zaslužuje.

I uči slovenački. Može ti zatrebati.

P. S. A propos ovoga da žena može biti veran prijatelj muškarcu, i obratno, setih se jednog saveta iz "Draga Saveta" u - ni manje ni više nego Gloriji (čitamo i Gloriju, kad nam dodje do ruku). Tamo je neka devojka elaborirala kako je uspostavila prijateljstvo sa nekim oženjenim čovekom, da je to bilo uzorno. A onda, mic po mic, on joj je postao ljubavnik. Elem, onda je ona počela da primećuje da se tip promenio, da je bio bolji čovek dok joj je bio samo prijatelj. Pa traži savet od psihologinje.
A ova joj odgovara (parafraziram): "Eh, draga moja, nije vam on bio ni - prijatelj! Jer, da vam je bio prijatelj, ne bi vam postao ljubavnik!" Ispade da ne može u isto vreme da se bude i prijatelj i ljubavnik, he, he, he...
ines08 ines08 01:15 13.08.2009

Re: reč,dve

A propos ovoga da žena može biti veran prijatelj muškarcu, i obratno, setih se jednog saveta iz "Draga Saveta"


Na temu muško-ženskog prijateljstva setih se komentara Samante, iz omiljene mi serije "Sex i grad":

"Kakvo prijateljstvo sa muškarcima?! Prijateljice su za druženje, muškarci su za kresanje"

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana