konsenzus

antioksidant RSS / 27.07.2009. u 11:45

 

intervju vuka jeremica u vikend izdanju danasa. ko voli nek cita ceo (ima zanimljivosti koje ili uveseljavaju ili plase ili nerviraju ili izazivaju osecaj ponosa ili osecaj mucnine u zavisnosti ko, kako i zasto cita). ja bih istakao jednu recenicu uz sto kraci komentar.

" Do sada je postojao državni konsenzus oko Kosova i mislim da bi bilo veoma važno da se takvo jedinstvo uspostavi i oko EU. "

vuk jeremic - ministar spoljnih poslova srbije

nije (meni) problem sto se pitanje integracija ostavlja kao i dalje otvoreno (vecina je za ali to ipak nije konsenzus) vec sto sa te pozicije nastupa drzavni sluzbenik. postojanje konsenzusa oko pitanja kosova, u istom tekstu, obrazlozeno je na sledeci nacin:

"Vladina politika o Kosovu je politika kontinuiteta i to važi za sve vlade posle 5. oktobra. Ta politika je zasnovana na odlukama Narodne skupštine od demokratskih promena do danas i, naravno, na Ustavu Srbije. Politika prema Kosovu nije i neće biti menjana sve dok se drugačije ne izjasni Narodna skupština."

nista sporno sa aspekta drzavne politike ali podsecam da je narodna skupstina republike srbije usvojila i rezoluciju o pridruzivanju eu. dakle politika kontinuiteta zasnovana na odlukama narodne skupstine. po kriterijumima vuka jeremica za konsenzus nedostaje jos samo pominjanje eu integracija u preambuli ustava.

da bi smo i to resili predlazem izmenu ustava (ili bar preambule) u tom smeru a referendum za usvajanje  naravno bi prestavljao konacan i jasan odgovor ovog drustva sta zeli po tom pitanju. ovako ostajemo na milost i nemilost tumacenja vuka jeremica i slicnih mu.

  

Потврђујући приврженост Републике Србије изградњи демократског друштва, заснованог на владавини права и поштовању људских и мањинских права, принципима тржишне економије, као и изградЊи делотворних државних институција у складу са критеријумима за приступаЊе Европској унији утврђених од стране Европског савета из Копенхагена 1993. године;

Потврђујући пуну опредељеност Републике Србије за спровођеЊе Уставне повеље државне заједнице Србија и Црна Гора и одлучно залагаЊе за изградЊу функционалне државне заједнице;

Узимајући као полазну основу јасно изражено опредељеЊе грађана Србије, као и остварени политички консензус о приступаЊу Републике Србије Европској унији као неспорног стратешког циља;

Потврђујући одлучност Републике Србије да (у складу са својим надлежностима), испуни обавезе преузете Декларацијом са Самита ЕУ - Западни Балкан, одржаног 21. јуна 2003. године, као и Агенде из Солуна за Западни Балкан: Пут ка Европској интеграцији;

Истичући жељу Републике Србије да активно и свестрано допринесе напорима међународне заједнице и Европске уније на постизаЊу и успостављаЊу политичке стабилности и трајног мира у југоисточној Европи;

Делећи начела, вредности и циљеве на којима се темељи Европска унија, уз уважаваЊе историјских и културних особености Републике Србије;

Поздрављајући историјско проширеЊе Европске уније од 1. маја 2004. године, којим је укинута политичка, војна, економска и идеолошка подела Европе;

Полазећи од члана 49. Уговора о Европској унији (Уговор из Амстердама), који се односи на поступак и услове пријема државе која је поднела захтев за чланство у Европску унију;

Народна скупштина Републике Србије, на Првој седници Другог  редовног заседаЊа у 2004. години, одржаној 13. октобра 2004. године, донела је

РЕЗОЛУЦИЈУ О ПРИДРУЖИВАЊУ ЕВРОПСКОЈ УНИЈИ

Народна скупштина Републике Србије:

1.  Потврђује да је убрзани улазак Републике Србије, као чланице државне заједнице Србија и Црна Гора, у пуноправно чланство у Европској унији и приступаЊе Партнерству за мир, стратешки и национални циљ, којем ће у будућем раду Народна скупштина Републике Србије давати пуну и сталну подршку.

2.  Изражава пуну спремност:

-    да испуни све неопходне предуслове потребне за убрзану интеграцију у Европску унију;

-    за поштоваЊе права човека и маЊинских права;

-    за испуЊеЊе свих међународних обавеза Републике Србије и одлучно подржава став да се сва лица осумЊичена за злочине почиЊене током оружаних сукоба у периоду од 1991. до 2000. године на територији бивше СФРЈ приведу правди, у складу са позитивно-правним прописима и међународним обавезама;

-    за перманентну и конструктивну сарадЊу која проистиче из чланства у Савету Европе и Организацији за европску безбедност и сарадЊу;

-    за даљи развој и унапређеЊе свих видова регионалне сарадЊе, регионалних иницијатива и сарадЊе са суседима.

3.  Указује на неопходност што ефикаснијег рада заједничких органа државне заједнице Србија и Црна Гора и формираЊе свих неопходних институција, као и предузимаЊе мера за јачаЊе сарадЊе са Европском унијом.

4.  Обавезује се да ће усклађиваЊе законодавства Републике Србије са правним тековинама Европске уније добити приоритет у раду Народне скупштине Републике Србије, укључујући и увођеЊе посебних процедура за побољшаЊе ефикасности тог процеса.

5.  Очекује од Владе Републике Србије да једном у три месеца, информише Народну скупштину Републике Србије о планираним и испуЊеним обавезама и о реализацији свих програма и осталих активности неопходних за убрзаЊе процеса придруживаЊа државне заједнице Србија и Црна Гора Европској унији.

6.  Тражи од Владе Републике Србије да у што краћем року изради националну стратегију Србије за придруживаЊе Србије и Црне Горе Европској унији и да спроводи мере за убрзано усклађиваЊе права Србије са правним тековинама Европске уније.

7.  Обавезује се да развија и унапређује сарадЊу са Европским парламентом, парламентима земаља чланица, парламентима земаља кандидата за чланство у Европској унији, као и парламентима земаља укључених у Процес стабилизације и придруживаЊа.

8.  Преузима обавезу да активно доприноси ширеЊу европских вредности и упознаваЊу јавности Србије са значајем уласка наше земље у Европску унију.

9.  Позива све политичке странке, невладине организације, синдикате, удружеЊа послодаваца, верске заједнице, медије и све грађане Србије да се придруже заједничком напору да се процес придруживаЊа убрза на свим подручјима обављаЊа законодавне, извршне и судске власти, као и сваке слободне друштвене активности.

10. Ову Резолуцију објавити у "Службеном гласнику Републике Србије".

РС број 48

У Београду, 13. октобра 2004. године

НАРОДНА СКУПШТИНА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

                                                                                                    ПРЕДСЕДНИК

                                                                                                Предраг Марковић

Tagovi



Komentari (17)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mikimedic mikimedic 12:30 27.07.2009

izvini

(vecina je za ali to ipak nije konsenzus)


a koja vecina?
antioksidant antioksidant 12:49 27.07.2009

Re: izvini

a koja vecina?

koliko sam skapirao jermic i novinar danasa broje parlamentarne stranke.

(po tome) vecina je svi sem srs i dss/ns

kada bi se prebrojavali glasaci, pitanje je sta bi izaslo.

zato i predlazem izmenu ustava. pa da glasamo. ne mora 2 dana. dosta je jedan. mnoge stvari bice jasnije
mikimedic mikimedic 13:10 27.07.2009

Re: izvini

ok. u principu se slazemo.

jeremic i danas mogu da prebrojavaju paralmentarne stranke, ali one danas sigurno ne izrazavaju volju biraca na poslednjim izborima.

ako bi razmatrali ne za koga, nego za sta su gradjani glasali mislim da bi dobili drugacije rezultate. sto su partije nakon toga promenile plocu to je vec neka druga prica.

dakle moje misljenje je da su gradjani glasali ovako:

oni koji su za evropu su glasali za: zes; ldp; g17 (ili su oni u zesu?)

oni koji su protiv evrope su glasali za: radikale, dss, sps, pups, ns.

mozda sam nekog (sitnog) zaboravio. ja mislim da ovih drugih ima vise...

antioksidant antioksidant 13:46 27.07.2009

Re: izvini

jeremic i danas mogu da prebrojavaju paralmentarne stranke, ali one danas sigurno ne izrazavaju volju biraca na poslednjim izborima.

mislim da nije ni potrebno "prebrojavati stranke" kako to radi jeremic (ako ga ja pravilno tumacim). ovo je suvise vazno pitanje da bi se izbegavala sira drustvena debata po njemu, bez bezanja od suceljavanja a na kraju bi neophodno bilo da bude razresena jasnim referendumskim pitanjem.

to da li je nikolic za eu ili ne, ne zelim da cujem niti od rena nito od njega niti me zanima.

zelim da se ovo drustvo jasno odredi prema tome sta zeli od evropske unije,da li evropska unija to nudi, sta srbija nudi evropskoj uniji i da li je evropskoj uniji to potrebno?
mikimedic mikimedic 14:10 27.07.2009

Re: izvini


zelim da se ovo drustvo jasno odredi prema tome sta zeli od evropske unije,da li evropska unija to nudi, sta srbija nudi evropskoj uniji i da li je evropskoj uniji to potrebno?


apsolutno! mislim da se slazmeo ovde 100%. preporuka.

posto do sad ima tek 4. komentara verujem da ovo nije mnogo zabavna tema za ostale blogere...
mis'm... valjda je ono... aksiom da srbi zele u evropu...

mis'im rado ide srbin u evropnike, ren i boris ga tuku, a toma i vucic vuku.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:02 27.07.2009

Re: izvini

zelim da se ovo drustvo jasno odredi prema tome sta zeli od evropske unije,da li evropska unija to nudi, sta srbija nudi evropskoj uniji i da li je evropskoj uniji to potrebno?

wukadin wukadin 15:03 27.07.2009

Re: izvini

zelim da se ovo drustvo jasno odredi prema tome sta zeli od evropske unije,da li evropska unija to nudi, sta srbija nudi evropskoj uniji i da li je evropskoj uniji to potrebno?


A to ćeš postići referendumom? Kao kod Slobe?!
A hoće li biti pitanje šta ako je uslov NATO? Šta ako je uslov integritet zemlje (a to svejedno mora na referendum)... Ili je fora da to bude sutra argument "pa već smo glasali EU, ajd i ovo da glasamo"...
Pšenica je klasala, Šumadija glasala... A Fiat nešto ne deli lovu šakom i kapom
antioksidant antioksidant 15:10 27.07.2009

Re: izvini

A to ćeš postići referendumom?

da
Kao kod Slobe?!

ne

a da ne bi bilo kao kod slobe, pre referenfuma - debata. da vidimo o cemu pricamo kad kazemo evropske vrednosti/integracija/gubljenje suvereniteta (eu je to po definiciji inace)/nato ili nato ne hvala/...

a da ne bi bilo ni kao kod tadica i kostunice (doba kohabitacije ) glasanje na referendumu bi trajalo samo jedan dan : )

gorio92 gorio92 18:21 27.07.2009

Re: izvini

oni koji su za evropu su glasali za: zes; ldp; g17 (ili su oni u zesu?)

oni koji su protiv evrope su glasali za: radikale, dss, sps, pups, ns.

Mikimedic kao cesid, precizno, na nivou statističke greške.
Slažem se sa ovom procenom.
gorio92 gorio92 18:35 27.07.2009

Re: izvini

oni koji su za evropu su glasali za: zes; ldp; g17 (ili su oni u zesu?)

oni koji su protiv evrope su glasali za: radikale, dss, sps, pups, ns.

Mikimedic kao cesid, precizno, na nivou statističke greške.
Slažem se sa ovom procenom.
gorio92 gorio92 18:35 27.07.2009

Re: izvini

oni koji su za evropu su glasali za: zes; ldp; g17 (ili su oni u zesu?)

oni koji su protiv evrope su glasali za: radikale, dss, sps, pups, ns.

Mikimedic kao cesid, precizno, na nivou statističke greške.
Slažem se sa ovom procenom.
mikimedic mikimedic 19:04 27.07.2009

Re: izvini

Mikimedic kao cesid, precizno, na nivou statističke greške.
Slažem se sa ovom procenom.


ej gorio pa nisam precizan valjda tri puta


sala mala. hvala.
wukadin wukadin 14:57 27.07.2009

ko voli, ko mrzi ...

Tek ne može se reći da je Jeremić, bled i neautentičan

Inače, složiću se sa blogoautorom, mada se obično ne slažem, i priznati da Jeremić greši (a obično ne greši). Previdelo se šta li... Da, sećam se otprilike te deklaracije, i mrzi me da kliknem na link, čak i toliko, ali ne negiram...
Dakle - konsenzus postoji oko oba pojma, naravno ne 100-procentni. LDP nije u konsenzusu za Kosovo, SRS nije u konsenzusu za EU. Mada koliko sam shvatio izlaganja radikala stav je da "EU nas nikada neće primiti, pazite šta vam kažem"... i taj stav nije potpuno neverovatan. Ne znam kako bi se izjasnili da nam kažu "ulazite prekosutra, ako sutra odlučite na referednumu"... Odnosno, reč je uslovljavanjima.
Kad smo već kod uslovljavanja DS bar zvanično ne pristaje na uslovljavanja oko integriteta (Kosova), odnosno ulazak u EU bi bio prolongiran ako je to sulov. Tako kažu. Slične pozicije ima i SNS i DSS. Ne pravi se veći problem oko drugih uslovaljvanja - u suštini slanje ljudi u Hag. Tako da je scena u Srbiji već konsenzualna.
Zato me dalja kreativna tumačenja, dopune preambula i slično ne zanimaju mnogo. Kao ni finese oko stava LDP prema Kosovu, pošto se oni i ne pitaju...
mikimedic mikimedic 15:41 27.07.2009

Re: ko voli, ko mrzi ...

.
Zato me dalja kreativna tumačenja, dopune preambula i slično ne zanimaju mnogo. Kao ni finese oko stava LDP prema Kosovu, pošto se oni i ne pitaju...


ni mene stav ldpa me mnogo ne zanima, ali stav naroda, prosto -- vecinski da ili ne je vrlo zanimljivo pitanje.

antioksidant antioksidant 17:30 27.07.2009

Re: ko voli, ko mrzi ...

ali stav naroda, prosto -- vecinski da ili ne je vrlo zanimljivo pitanje.

ovo pitanje jeste vododelnica i ne sme se bezati od rasprave o njemu. nista dogma. za ili ne. uz obrazlozenja.

formalni nacin jeste izmena ustava. tako ce se dobiti i rasprava stranaka i javna debata/rasprava i izjasnjavanje glasakog tela
drug.clan drug.clan 13:40 28.07.2009

igra sa konsenzusom

Nemojte ljudi da se igrate sa pojmom konsenzus to je ozbiljna stvar u danasnjem svetu.

Ako vam nije poznato konsenzus je u skorije vreme na velika vrata usao i u naucni metod pa tako sada mozete na sve strane da cujete kako je "teorija o antropogenom globalnom zagrevanju" potvrdjena "naucnim konsenzusom" - nema vise potrebe za eksperimentalnim dokazima (kojih inace nema), konsenzus je jaci od bilo cega "royal flush" savremene nauke i politike.

Koliko je jak taj "konsenzus" inace najbolje pokazuje da od preko 600 naucnika koji su ucestvovali u radu IPCC-a (UN telo za globalno otopljavanje) samo njih 60-tak pristalo da potpise poslednji zavrsni dokumenat koji se smatra svetom knjigom "konsenzusa". "Naucni konsenzus" se odrzava izopstavanjem i oduzimanjem finansiranja onima koji mu se protive u akademskim krugovima, uterivanjem straha narodu kroz pretnje o planetarnoj kataklizmi i naravno dodeljivanjem "prestiznih" nagrada najzasluznijim ubedjivacima.

I ma kako ovo izgledalo naivno, zbog takvog konsenzusa ljudi ovoga sveta (sirotinja uglavnom jer cini 99%) ce kroz carbon tax, CO2 kredite i astronomske cene energije platiti po procenama izmedju 5 hiljade milijardi i 20 hiljada milijardi dolara u sedecih par decenija
sentinel26 sentinel26 17:09 28.07.2009

Luxurius consensus

Ministar se za Jevropu sprema
Pola stranke uz koljeno drema
Uz njegova naučna pregnuća
Srbija današnja, Srbija buduća

Turistima brižno poručuje
U Hrvatskoj bezbedno vam nije
Ne zna s koje stranice im prići
U Dubrovnik on ne želi ići

Holandija radi iz inata
Za ovoga balkanskoga brata
Pravili su kosovsko jedinstvo
I sa svima čavrljali prisno

Euleks i kleti Ahtisari
Neće njega niko da prevari
Svi fondovi, zalud banke fine
Plaćaćemo mi dugove njine

Beli šengen, s kontrolu pasošku
Hašim Tači klečaće u ćošku
I još jedna pamet epohalna
Srbija će biti neutralna

S.26.
28.Julija, Ljeta gospodnjeg 2009.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana