Kada je mladi, genijalni...a potpuno divlji rus
izvodio svoju igru sa smrću iiii službama na pariskom
aerodromu, Dame Margo je bila sredovečna balerina
pred penzijom, rastrzana obavezama gospodje
panamskog ambasadora u Londonu, prikrivanjem gospodinovih
izleta u parapolitiku ili zabavu, i svojom veoma značajnom baletskom karijerom.
Pa, verujem da je bila već pomalo umorna...
Kada je mladi, hipertalentovani, netom probudjen u “slobodnom”
svetu rus video Dame Margo u Žizeli, rekao je:
“Zaista, ima divan rad očima.”
Slučaj ili šta? nije dao da se završi na tome.
Kada su prvi put nastupili zajedno:
"To see Fonteyn was one thing. To see Nureyev was another thing
. But to see Fonteyn and Nureyev together, on the same stage,
with their particular love and assurance, was almost indescribably special."
1963 su igrali prvi balet specijaaalno pravljen za njih!
Margarete and Armand, nikada lepša dama sa kamelijama, ako mene pitate.
Koreograf Ashton je insistirao da niko
nikada ne sme da igra tu koreografiju, osim njih.
Pas de deux je termin u baletu. Znači “igra u dvoje”. Pre njih
to je značilo da balerina igra, a partner je siromah, u tamnom
prati, nosi, šeta okolo, pridržava...
E, oni su to promenili, igrali su, majke mi ravnopravno...
On divlje, raskošno, žestoko,
ona suptilno, elegantno, strastveno...taman da se nikada
ne ponovi...
Ja sam, zapravo, htela da pričam o Labudovom Jezeru.
O filmu koji je snimljen 1967 po Nurejevljevoj koreografiji
sa Bečkim baletskim ansamblom.
Nurejev je preradio klasičnu koreografiju. Dodao nekoliko
solo deonica za princa Zigfrida. Sjajnih.
uradio kraj koji je jedino logičan.
Samo. Ansambl je katastrofalno loš. Onu špansku igru
u trećem činu bih ja odigrala bolje sa mesec dana vežbe:))
but:
njih dvoje žive svoje vanserijsko prijateljstvo.
A! doveli su balet na naslovne strane
svetskih novina, bar na tren!
i niko posle.