Život

Ludaci sa Ibarske

libkonz RSS / 20.07.2009. u 14:13

Planirao sam da ovu nedelju počnem svojom pričom o poseti Šumadiji. Međutim, Ibarska magistrala je na mene ostavila takav utisak da će moja današnja tema ipak biti drugačija.

Ne vozim Ibarskom često. Samo kada mi se poklope obaveze u Beogradu sa odlaskom na vikend u centralnu Srbiju. Više volim, kao i mnogi drugi Vojvođani, da idem preko Fruške gore. Iskustva sa Ibarske su bila da ljudi voze nešto brže nego što sam navikao na drugim putevima po Srbiji, ali nije bilo stresnih situacija. Pri odlasku sam primetio bilbord na kome se reklamiraju pogrebne usluge, što me čak nije posebno ni iznenadilo, s obzirom da su izveštaji sa ove magistrale česti u crnim hronikama.

Samo nikada do sada Ibarskom nisam vozio subotom uveče. Što bi rekao Balašević: "Ludnica je kanda otključana". Bez konkurencije su sumanuti motociklisti očiglednih samoubilačkih sklonosti. Zbog jednog ludaka smo čak skrenuli sa puta da ne bismo ubili budalu koja je, vozeći brzinom većom od 250 km/h obilazila šleper. "Samo" smo još jednom morali da siđemo sa puta, ovoga puta zbog nekog automobila. Brojna kočenja ne računam.

Razmišljao sam vozeći se nazad kući koliko je ljudi izgubilo život zbog raznih budala, nekih tatinih i maminih sinova koji su na poklon dobili brze automobile i motore. Koliko je ljudi, da ne bi ubili nekog ludaka, skrenulo sa puta i zakucalo se u neko drvo? Sumnjam da se bilo ko od tih sumanutih vozača i okrenuo da vidi šta se desilo sa ljudima koji su nastradali zbog njih. 

Znam ljude koji se hvale takvim aktivnostima. Ali ne čudi me to, kada smo narod koji je izmislio "Srpski rulet", aktivnost gde se rizikuju TUĐI životi, za razliku od onog ruskog, gde svaki ludak rizikuje svoj. Da li smo mi ovde totalno prolupali? Ili smo jednostavno postali loši ljudi?

Kada vozim kroz Beograd znam da nema šanse da neko uspori i da me propusti ako želim da se prestrojim, nego moram agresivno kao i drugi. Zar je moguće da svi baš toliko žure? Ljudima je postalo svejedno da li će se drugi auto prevrnuti, važno je da prođeš. Jer ako ne prihvatiš taj sumanuti način vožnje, trubiće ti sa svih strana. U stvari, trubiće ti i ako ti tablice nisu beogradske, jer se to u Beogradu tumači da ne znaš da voziš, a usudio si se da voziš kroz "njihov" grad. Jedan moj dobar prijatelj, Beograđanin, odličan vozač, morao je da preregistruje auto jer je imao čačanske table. Dosadilo mu da mu stalno trube.

Pešački prelazi? Na njima izgleda stajemo samo kada polažemo za auto. Moj poznanik iz Niša mi priča da, kada vide da je neko stao na pešačkom prelazu, svi prvo pomisle: ovaj mora da je iz Vojvodine. Da i u Vojvodini nije ništa bolje ne moram posebno ni pisati. Pre nekoliko meseci deca iz vrtića su dugo čekala na pešačkom prelazu da neko stane da bi mogli da pređu put. Niko, apsolutno niko to nije učinio. Vaspitačice su odvele decu do udaljenog pešačkog prelaza gde su sa decom prešli put.

U šta smo se to pretvorili? 



Komentari (157)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

margos margos 14:18 20.07.2009

U šta?

U Terminatore, Robokapove, Transformerse... itd.

Nedavno u Beogradu žena opušteno udarila kolima saobraćajca jer joj je smetao na ulici, a ona žurila na sahranu.
libkonz libkonz 14:31 20.07.2009

Re: U šta?

U Terminatore, Robokapove, Transformerse... itd.

Izgleda.
vracarac92 vracarac92 14:32 20.07.2009

Re: U šta?

Ne znam, ja imam nesto drugacije misljenje po pitanju "Ibarske"
Cesto tuda vozim i znam svaku krivinu i jedino sto me nervira je nedostatka traka za preticanje jer kada se ispred tebe nacrta kamion mozes da se slikas neradnih 10-15 km!
U odnosu kakva je ranije bila, ibarska je sada fantasticna. Zaista nema ni jedne neravnine na putu (Velja asfaltirao), signalizacija je OK ali jedini problem predstavljaju sumanuti vozaci koji nemaju ni mrvicu strpljenja i preticu po krivinama, preko pune linije. Smatram da su ti idioti (uglavnom sa CA ili BG tablicama) glavni krivci za sve sto se desava na magistrali.
Drugi problem predstavlja saobracajna policija - nigde je nema!
Pre tri-cetiri nedelje sam vozio do Maglica (izmedju Kraljeva i Raske) i nigde nisam video ni jednog jedinog saobracajca!
U povratku dva dana kasnije situacija je bila identicna......ludaci jure, normalan svet vozi onako kako treba a policija spava!
Valjda imaju preca posla, ko ce jos da se bahce sa tatinim sinovima u besnim kolima........zdravije je (za policiju) da zazmure na jedno oko (i eventualno strpaju 1.000 din u dzep) nego da se zameraju obesnoj deci bogatih roditelja.
Sramota.
Mislim da je nezainteresovana i neodgovorna saobracajna policija (+ tatini sinovi) glavni problem na drumovima Srbije.
libkonz libkonz 14:36 20.07.2009

Re: U šta?

Mislim da je nezainteresovana i neodgovorna saobracajna policija

Mislim da je veći problem nedostatak zakona i loše sudstvo.
A policije je bilo, samo oni zaustavljaju samo kamione, kao i uvek.
Ne znam da li si vozio Ibarskom subotom uveče, oko 11?
Da, Velja ju je popravio, to svi kažu.
vracarac92 vracarac92 14:39 20.07.2009

Re: U šta?

A policije je bilo, samo oni zaustavljaju samo kamione, kao i uvek.
Ne znam da li si vozio Ibarskom subotom uveče, oko 11?

Ne znam, ali policiju nikako da sretnem na ibarskoj.........zakona ima ali problem predstavljaju oni koji su iznad zakona. Nedodirljivi.
dunja73 dunja73 14:39 20.07.2009

Re: U šta?

Mislim da je nezainteresovana i neodgovorna saobracajna policija (+ tatini sinovi) glavni problem na drumovima Srbije.

kakva bre policija , to je prevaziska ..
Radari brale, stigne na kucnu pisamce i uplatnica , sa slikom ili bez slike
tu su misljenja podeljena (zbog privatnosti)
i kad pola godine sljakas za kaznu , menja
se automatski i " kultura vozaca"
libkonz libkonz 14:45 20.07.2009

Re: U šta?

ali policiju nikako da sretnem na ibarskoj..

Mi smo sreli samo jednu patrolu preksinoć. Inače, i ja ih retko viđam.
libkonz libkonz 14:47 20.07.2009

Re: U šta?

Radari brale, stigne na kucnu pisamce i uplatnica , sa slikom ili bez slike
tu su misljenja podeljena (zbog privatnosti)
i kad pola godine sljakas za kaznu , menja
se automatski i " kultura vozaca"

Ne znam koliko to košta da se odradi. Ali mora se kaznena politika menjati. Pa nigde ne gine toliko ljudi kao u Srbiji.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:57 20.07.2009

Re: U šta?

Valjda imaju preca posla, ko ce jos da se bahce sa tatinim sinovima u besnim kolima........zdravije je (za policiju) da zazmure na jedno oko (i eventualno strpaju 1.000 din u dzep) nego da se zameraju obesnoj deci bogatih roditelja.
Sramota.
Mislim da je nezainteresovana i neodgovorna saobracajna policija (+ tatini sinovi) glavni problem na drumovima Srbije.

U pravu si 100%, ali tu odmah treba dodsati i sudstvo.Šta ako mu policajac uzme podatke i napravi prijavu a sutra je neko već preko veze pocepa, ili kad dođe kod sudije za prekršaje dobije smešnu kaznu.
vracarac92 vracarac92 15:14 20.07.2009

Re: U šta?

U pravu si 100%, ali tu odmah treba dodsati i sudstvo.

Naravno........mada takvi slucajevi obicno i ne stignu do suda.
Ukoliko se saobracajac zezne i napise kaznu korecu rodjacke, poslovne i partijeskw veze ........"znas to je duletov sin, dobar mali, malko je pretrao, slavilo dete maturu, iscepaj, ne gresi dusu.........evo tata poslao i flasu viskija"
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:29 20.07.2009

Preporuka za temu

i dodao bih jedan, po meni najvazniji razlog za to da se bas "najveci ludaci" skupise na ibarskoj: PREOPTERECENOST. Nisam vozio tim delom jako dugo ali se secam da je jos pre 20-ak godina taj put bio jedan od najopterecenijih u Srbiji. Zato me i cudilo kad se u nasoj javnosti pre par godina onako osporavala Veljina inicijativa za izgradnju autputa na tom delu. Moze Velja biti i ovakav i onakav, moguce je da onaj drugi deo tog puta i nije toliko opterecen da bi se investicija isplatila ... ali prvih stotiank ibarske bi morao da bude prvi na listi za prosirenje mreze autoputeva u Srbiji.

U prilog ovome bi bilo i to da je u to vreme i po mom licnom utisku mesto sa najvecim brojem "ludaka" slicnog tipa bio ondasnji "kvazi-autoput" BG-NS. Tu nije nista pomagala "vojvodjanska pitomost" - zato i navodim opterecenost kao glavni faktor ... Ja sam licno imao prilike par puta puta da vidim najuzasnije udese na tom delu puta. A ona treca traka je bila samo dodatan rizik zbog lazne nade u sigurnost i ocekivanje da se svaki udes moze izbeci ...

pozz
vracarac92 vracarac92 15:42 20.07.2009

Re: Preporuka za temu

Zato me i cudilo kad se u nasoj javnosti pre par godina onako osporavala Veljina inicijativa za izgradnju autputa na tom delu.

taj autoput je zaista neophodan........prebrojte samo koliko zrtava godisnje imamo na tom potezu.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:44 20.07.2009

Re: U šta?

Radari brale, stigne na kucnu pisamce i uplatnica , sa slikom ili bez slike
tu su misljenja podeljena (zbog privatnosti)
i kad pola godine sljakas za kaznu , menja
se automatski i " kultura vozaca"

e da vam kazem kako nam je jednom stigla kazna iz svajcarske na nasu americku adresu. brzina bila neprilagodjena jer smo sa autoputa sisli prema izlazu za aerodrom i nismo usporili. auto bilo rentano ali su nas naravno veoma lako nasli i poslali nam razglednicu. platili smo nego sta. da vidis sad kako pazimo na ogranicenja po evropi!
libkonz libkonz 17:51 20.07.2009

Re: Preporuka za temu

taj autoput je zaista neophodan........prebrojte samo koliko zrtava godisnje imamo na tom potezu.

Da li to iko vidi od ovih što moraju da vide? Kada će taj auto put da se počne?
libkonz libkonz 17:52 20.07.2009

Re: U šta?

poslali nam razglednicu

Evropa je to!
filantrop filantrop 18:49 20.07.2009

Re: U šta?

brzina bila neprilagodjena


Prvi i jedini put kad me je zaustavila policija , uhvatila me je rucnim radarom da sam isao 42 milje na ogranicenju od 30 .
Bili su ekstremno ljubazni, nisu me izvodili iz kola, dali su mi tiket da platim u iznosu od 90 $. Jos su mi ljubazno preporucili da ne placam kaznu vec da idem na sud i da ce sudija skoro sigurno da mi smanji kaznu jer mi je bilo prvi put.
A ja sam hteo u zemlju da propadnem koliko me je bilo sramota, lepo sam osetio da mi je muka u stomaku koliko me je bila sramota. Kakakv sud, da se blamiram jos i vise pred sudijom, samo sam hteo da se poklopim usima od sramote. Platio sam kaznu , sad pazim.
madam_mym madam_mym 21:58 20.07.2009

Re: U šta?

Pa nigde ne gine toliko ljudi kao u Srbiji.

sve je otišlo beztraga! Budale kupuju vozačke dozvole i budale im iste prodaju, a policija podmitljiva, šta ce, k'o vele bolje da mi ja uzmem dvadesetak evrića odma' nego da mu moj šef uzme 100 kad mu tatko interveniše da se pocepa prijava, i takoto.... em bruka, em padaju glave i majke zavijaju crno a deca ostaju sirota....
samo kazna (po džepu, što veća, i da ne može da se stornira!) Srbina spasava!!!
libkonz libkonz 10:44 21.07.2009

Re: U šta?

A ja sam hteo u zemlju da propadnem koliko me je bilo sramota

Vidiš šta kulturna komunikacija može da postigne.
micika92 micika92 11:32 21.07.2009

Re: U šta?

dunja73
Mislim da je nezainteresovana i neodgovorna saobracajna policija (+ tatini sinovi) glavni problem na drumovima Srbije.

kakva bre policija , to je prevaziska ..
Radari brale, stigne na kucnu pisamce i uplatnica , sa slikom ili bez slike
tu su misljenja podeljena (zbog privatnosti)
i kad pola godine sljakas za kaznu , menja
se automatski i " kultura vozaca"


da im dam ja privatnost! ubijaju bre neduzne ljude! ja sam skoro polozila vozachki i svega mi, frka mi je da vozim kad bre, svaki drugi dan chitash ''iz neobjashnjenih razloga preshao u suprotnu traku i ubio ko zna koliko ljudi''. ja dolazim s druge strane brda, i jezivo je kako ljudi voze na deonici kosjeric-pozega-uzice... hiljadu puta sam videla preticanje na punoj, skracivanje u lakat krivini itd. zakon koji ce da se poshtuje i ljude koji su spremni da ga sprovode... to nama treba! dzaba je prichati ljudima, nemoj... ubicesh nekoga... to ne pali! kazna!
dunja73 dunja73 11:37 21.07.2009

Re: U šta?


pozega-uzice



znam !!!
dunja73 dunja73 14:23 20.07.2009

--

Jedan moj dobar prijatelj, Beograđanin, odličan vozač, morao je da preregistruje auto jer je imao čačanske table. Dosadilo mu da mu stalno trube.

hahaha , a sto po Turskoj trube kao sumanuti ?

To je sve stvar kulture i zakona
Ovde ne smes APSOLUTNO NIGDE u naselju da "svirnes"
odmah ce te "opale po dzepu"
pa , sviraj opet.. I tako kad se nasviras i navozis kao sumanut
i naberu ti se "tackice" ode vozacka ,a da je povratis posle ..
muke tantalove .
libkonz libkonz 14:32 20.07.2009

Re: --

opale po dzepu

Mislim da je i ovde to jedino rešenje!
vracarac92 vracarac92 14:37 20.07.2009

Re: --

i naberu ti se "tackice" ode vozacka ,a da je povratis posle ..
muke tantalove .

Da li zaista verujes u to????
Da li ce obican saobracajac "smeti" da napise kaznu obesnom klipanu u dzipu?
Ukoliko uzmemo Njegosevu ulicu (ili bilo koju "popularniju" ulicu u centru) kao primer, od te price nema nista.
Op[et ce globiti sirotinju koja vozi jugice ili lade a razni "tatini sinovi" i bagra sa E tablicama ce moci da redi sta god hoce zato sto zbog politickih i poslovnih veza niko ne sme da im makar i prigovori.
ne smeju ni nacelnici SUP-a a komoli neki bedni saobracajac.
Cela prica je mrtvo slovo na papiru zato sto ne postoji nekorumpirana vlast koja bi te zakone sprovela u zivot!
dunja73 dunja73 14:41 20.07.2009

Re: --

Da li ce obican saobracajac "smeti" da napise kaznu obesnom klipanu u dzipu?

Nema da pise "on"
vec MUP i kompjuter ..
libkonz libkonz 14:42 20.07.2009

Re: --

tako je! Mislim da ne treba da budemo strogi prema policiji! Da postoji pravna država, zakoni, sudstvo, policija se može osposobiti za 24 sata, bukvalno!
libkonz libkonz 14:44 20.07.2009

Re: --

Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.
Po meni, velika je sramota ove države što je onaj policajac što je nesrećnim slučajem ubio onog kriminalca, završio u zatvoru.
dunja73 dunja73 14:51 20.07.2009

Re: --

Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.

Aman covece , ti vozis ,
od Bg do Ca nek postave 10 radara ,
ali integriranih kraj puta ( bez policije)
i svako prekoracenje
neka IMA TARIFU .
Ovde na svakih 10 brze nova cena kazne .
Zasto da ga neko i zaustavlja , to je bezpotrebno ..
Zaustavlja se samo radi "alko-kontrole" i kriminala ..


drug.clan drug.clan 15:09 20.07.2009

Re: --

dunja73
Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.

Aman covece , ti vozis ,
od Bg do Ca nek postave 10 radara ,
ali integriranih kraj puta ( bez policije)
i svako prekoracenje
neka IMA TARIFU .
Ovde na svakih 10 brze nova cena kazne .
Zasto da ga neko i zaustavlja , to je bezpotrebno ..
Zaustavlja se samo radi "alko-kontrole" i kriminala ..



dunja73
Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.

Aman covece , ti vozis ,
od Bg do Ca nek postave 10 radara ,
ali integriranih kraj puta ( bez policije)
i svako prekoracenje
neka IMA TARIFU .
Ovde na svakih 10 brze nova cena kazne .
Zasto da ga neko i zaustavlja , to je bezpotrebno ..
Zaustavlja se samo radi "alko-kontrole" i kriminala ..




Kod automatskih radarskih kontrola postoji problem sto se ne zna ko je vozio auto a kazna ide na vozaca a ne na auto.
Blade Runner Blade Runner 15:16 20.07.2009

Re: --

odmah ce te "opale po dzepu"

ali mora da opale zestoko + suspenzija dozvole prvi put na kratko, a onda svaki put sve vise. Za prekoracenje brzine od 50km i vise ovde odmah suspenduju dozvolu (plus visoka kazna).
vracarac92 vracarac92 15:17 20.07.2009

Re: --

Nema da pise "on"
vec MUP i kompjuter ..

nema sanse, korupcija je ipak najjaca privredna grana u Srbiji, naci ce nekoga ko ocitava radarske rezultate u centrali a tamo sigurno postoji dugme "delete"
A i sta se desava ako radar uhvati nekoga da vozi kao ludak (posto obican saobracajac ne sme da ga zaustavi)?
Snimi ga i onda se ceka 5-6 dana da mu stigne kazna a on do tada moze da napravi pokolj!
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:27 20.07.2009

Re: --

a sto po Turskoj trube kao sumanuti?

Ima više razloga i to zavisi od toga ko (kakva vrsta vozila) trubi. Taksisti i "dolmuši" (dolmuš je linijski taksi obično u obliku fordovih Tranzit kombija) trube da daju do znanja da su slobodni odnosno imaju slobodna mesta. Na to otpada najveći deo te gradske kakofonije.

U Istanbulu se dosta trubi na semaforima, mislim da bi i Šumaheru zamerali "spor start", ali po pravilu trube oni iz trećeg i četvrtog reda . Već u Izmiru su opušteniji po tom pitanju.

S obzirom da za mnoge vozače retrovizori i žmigavci spadaju u de lux opremu, dakle, potpuno nešto nepotrebno što se nikad ili veoma retko koristi, ostalima ne preostaje ništa drugo nego da ih sirenom upozore na svoje prisustvo. Dakle, u pitanju je mala samoregulacija saobraćaja, na koju se čovek brzo navikne (ne verujem da sam u svojih prvih 20 godina vožnje upotrebio sirenu koliko u Istanbulu za, recimo, mesec dana).

Napisavši sve to, moram reći da osim prvopomenute kategorije vozača (taksisti i vozaći dolmuša, koje uglavnom nazivaju hajvanima) ostali gradski vozači su uglavnom ljubazni i nije im problem propustiti drugog. Veoma impresivno izgleda (a ne smem ni da mislim kako bi to izgledalo kod nas) prilaz mostu preko Bosfora sa azijske strane gde se 6 traka pretvara u tri i kako se međusobno propuštaju. Sobraćajne nesreće unutar grada su prilično retke, što se ne može reći za puteve na kojima je poprilična klanica.
Virtuelni Vasilije Virtuelni Vasilije 15:46 20.07.2009

Re: --

Bojan
taksisti i vozaći dolmuša, koje uglavnom nazivaju hajvanima


Ja se secam jednog takvog "hajvana": vozio je kao Sumaher ... jedino sto nikad nije gledao u pravcu u kom vozi, nego je bio uglavnom okrenut prema putnicima - premrlim od straha
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:50 20.07.2009

Re: --

vracarac92
Nema da pise "on"
vec MUP i kompjuter ..

nema sanse, korupcija je ipak najjaca privredna grana u Srbiji, naci ce nekoga ko ocitava radarske rezultate u centrali a tamo sigurno postoji dugme "delete"
A i sta se desava ako radar uhvati nekoga da vozi kao ludak (posto obican saobracajac ne sme da ga zaustavi)?
Snimi ga i onda se ceka 5-6 dana da mu stigne kazna a on do tada moze da napravi pokolj!

vracarac da ti kazem kako su sredili situaciju u mom rodnom gradu - kumanovo. doveli policiju iz drugih gradova jer su ovi bili skoro svi upleteni sa nekim kriminalcem (tip kupio pola kumanova a stanca cigare, oruzje i sta sve ne). sve stare korumpirane otpustili i doveli im policiju iz juzne makedonije. kazne pljuste sad za sve i svasta. bacis djubre na ulicu - pljas po dzepu! da ne pricam o neprilagodjenoj voznji. sad bila i videla - grad se prolepsao jer nema vise djubre po ulicama i svi voze malo stalozenije.
samo po dzepu bre i nema sta da brigas.
Bojan Budimac Bojan Budimac 15:58 20.07.2009

Re: --

Ja se secam jednog takvog "hajvana": vozio je kao Sumaher ... jedino sto nikad nije gledao u pravcu u kom vozi, nego je bio uglavnom okrenut prema putnicima - premrlim od straha

Pa da, to je normalno , oni su čudo evolucije -- voze po tom saobraćaju, naplaćuju i pamte ko je dokle platio (odnosno gde treba da izađe) -- skroz su multitasking.
mikimedic mikimedic 16:26 20.07.2009

Re: --

drug.clan
dunja73
Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.

Aman covece , ti vozis ,
od Bg do Ca nek postave 10 radara ,
ali integriranih kraj puta ( bez policije)
i svako prekoracenje
neka IMA TARIFU .
Ovde na svakih 10 brze nova cena kazne .
Zasto da ga neko i zaustavlja , to je bezpotrebno ..
Zaustavlja se samo radi "alko-kontrole" i kriminala ..



dunja73
Ne može kompjuter da ga zaustavi, već to mora saobraćajac.

Aman covece , ti vozis ,
od Bg do Ca nek postave 10 radara ,
ali integriranih kraj puta ( bez policije)
i svako prekoracenje
neka IMA TARIFU .
Ovde na svakih 10 brze nova cena kazne .
Zasto da ga neko i zaustavlja , to je bezpotrebno ..
Zaustavlja se samo radi "alko-kontrole" i kriminala ..




Kod automatskih radarskih kontrola postoji problem sto se ne zna ko je vozio auto a kazna ide na vozaca a ne na auto.


na vlasnika.
mikimedic mikimedic 16:27 20.07.2009

Re: --

Snimi ga i onda se ceka 5-6 dana da mu stigne kazna a on do tada moze da napravi pokolj!


vracarac, i to je bolje nego ovako kako je sad.
samo neka ga lepo snimi, pa kaznica od 500 evrica pa da vidimo...
sejl sejl 17:49 20.07.2009

Re: --

vracarac92
i naberu ti se "tackice" ode vozacka ,a da je povratis posle ..
muke tantalove .

Da li zaista verujes u to????
Da li ce obican saobracajac "smeti" da napise kaznu obesnom klipanu u dzipu?


Ljubljana, pre neki dan... kolega i ja stajemo na crveno na semaforu... nakon par sekundi se sa desne strane ispred nas ubacuje fensi mercedes... do jaja, rekao bih...
Mi krenuli da komentarišemo seljaka... nije prošlo 2 sekunde kad se ispred njega prepreči pandursko vozilo...
Onda je pandur njemu lepo rekao da se vrati nazad na početak kolone, pa su se malo ubeđivali jer ovaj to nije hteo da uradi... i onda mu je lepo pandur uzeo saobraćajnu i dokumenta i poslao ga da se parkira na trotoar...

Ako može u sloveniji, zašto ne bi moglo i u srbiji?

Edit:
Setih se... juče sam prolazio kroz hrvatsku... lokalni putevi... i našao se neki ljubljančanin da pretiče preko pune linije i da divlja... posle jedno 10 minuta prolazim pored njega - zaustavila ga patrola

Ako može u hrvatskoj, zašto ne bi moglo i u srbiji?
libkonz libkonz 17:53 20.07.2009

Re: --

Za prekoracenje brzine od 50km i vise ovde odmah suspenduju dozvolu (plus visoka kazna).

To mi zvuči kao jedino normalno rešenje.
libkonz libkonz 17:57 20.07.2009

Re: --

Veoma impresivno izgleda (a ne smem ni da mislim kako bi to izgledalo kod nas) prilaz mostu preko Bosfora sa azijske strane gde se 6 traka pretvara u tri

I Turci mogu da nas uče kulturi! Mi stvarno imamo neke probleme u glavama.
i onda mu je lepo pandur uzeo saobraćajnu i dokumenta i poslao ga da se parkira na trotoar...

Na žalost, o ovome možemo samo da maštamo, za sada. Naročito kada je reč o vozačima najskupljih automobila.
filantrop filantrop 18:57 20.07.2009

Re: --

bagra sa E tablicama ce moci da redi sta god hoce zato sto zbog politickih i poslovnih veza niko ne sme da im makar i prigovori


Vidjam kako policija izvede iz kola i stavi lisice na ruke biznismenima sa besnim kolima pored puta i pretresaju ga od glave do pete na sred ulice , naocigled prolaznika i ostalog saobracaja. Jos ako probas da se opires hapsenju...
ovde to zaustavljanje izgleda onako filmski ,mnogo sirena i rotacionih u plavoj, beloj i crvenoj boji.
dunja73 dunja73 20:07 20.07.2009

Re: --

Kod automatskih radarskih kontrola postoji problem sto se ne zna ko je vozio auto a kazna ide na vozaca a ne na auto.

Pa sta , ako volis da ti sin overi negde , placas i cutis (ne mislim tvoj , gluposti,tako se izrazavam)(da ne bude zabune)
a ovo , ima i prednosti , zasto ?
Pazi , budes negde na terevenci , i toliko brzo vozis , da ti
je doslo pisamce da predas dozvolu na 3 meseca( uz to ide pristojna kazna i tackice ) ,a znas da si bez nje "mrtav"
Ako imas zenu domacicu , kojoj bas auto nije toliko kao tebi neophodan ,
predas njenu .. ( tj . ona)
I tako teras , sve dok se ne kultivises ili dok se njoj ne smucis .. super , jelda
dunja73 dunja73 20:18 20.07.2009

Re: --

Snimi ga i onda se ceka 5-6 dana da mu stigne kazna a on do tada moze da napravi pokolj!

Pa ne sedi bas za takve slucajeve Vracarac murija skrstenih ruku ,
pa sve je pod video nadzorom
Tu u selu jednom neki tip omasio put vozio iz Bg
i kad je okretao autobus odvali neku kapiju (a to selendra pravo)
Nije 3 km presao - uhvatili ga( danas u novinama citala)
( znaci oni ne spavaju ,ali to oko brzine , rad
sam od sebe "po dzepu " regulise .
A da povratis dozvolu ..tek posle 2 godine , par hiljada eura kosta , i
pravi se "idiotski test" na kom obicno od prvog puta -padas .
dunja73 dunja73 20:33 20.07.2009

Re: --

vracarac da ti kazem kako su sredili situaciju u mom rodnom gradu - kumanovo. doveli policiju iz drugih gradova jer su ovi bili skoro svi upleteni sa nekim kriminalcem

Znam , 280 € , uzmu ti pasos i sidjes da platis u Makedonsku banku ( mada , mada , mada....
drug.clan drug.clan 13:26 21.07.2009

Re: --

mikimedic
drug.clan

Kod automatskih radarskih kontrola postoji problem sto se ne zna ko je vozio auto a kazna ide na vozaca a ne na auto.


na vlasnika.



To vodi u diktaturu jer moguce nevinog osudjuje.

Osim toga posotoji zakon koji oslobadja coveka obaveze da svedoci protiv bliznjeg svog (clana porodice) tako da vlasnik ne mora ni da kaze ko je vozio ako nije on.
libkonz libkonz 13:31 21.07.2009

Re: --

onda kazna oduzimanja kola na određeni period. a vi se dogovorite ko je vozio.
mikimedic mikimedic 00:39 22.07.2009

Re: --

To vodi u diktaturu jer moguce nevinog osudjuje.


odgovornost imaoca opasne stvari.

a svajcarska je diktatura?
Biljana 77 Biljana 77 14:34 20.07.2009

Budali primer ništa ne znači

Pre dve godine, vozio nas je moj ćale (inače profesionalni vozač sa više od 30 godina staža za sobom) iz Beograda u zavičajne krajeve. Čim smo sišli sa auto puta na izlazu Mali Požarevac, naišli smo na saobraćajku iz filma: auto prevrnut na krov, hitna-pomoć, jedna preminula osoba, krv, užas.. Ni 15 minuta vožnje dalje, ćale je, zbog budale koja je krenula da nas pretiče i uletela u makazice, morao da siđe s puta da bi budali, a i onom drugom jadnom čoveku, sačuvao glavu. Posle pet minuta još jedan pametnjaković.. isti slučaj.. mladi vozači, skupi automobili, BG tablice.. Prošli su pored strašnog udesa, dakle, bolji primer nisu mogli da vide.. i ništa... I da ne bude da imam nešto protiv ljudi iz Bg..naprotiv.. samo što u Beogradu ima više para, pa ima i više besnih automobila i besnih vozača.
A i u mom zavičajnom, malom mestu manijačenje je popularno. Posebno na motoru. Skoro je jedna devojčica ostala siroče jer je njen otac (posle dve godine konstantne nenormalne jurnjave i danju i noću po gradskim ulicama) poginuo. I koliko god da sam se trudila, nisam mogla da ga žalim. Žao mi je njegovog deteta, ali posle svega što je radio prava je sreća da nije još nekog povukao sa sobom.
libkonz libkonz 14:39 20.07.2009

Re: Budali primer ništa ne znači

To je zato što svi oni misle: Ne može meni to da se desi, to se dešava drugima. Poludeo svet!
d_sandic d_sandic 15:00 20.07.2009

A Zemun?

. Moj poznanik iz Niša mi priča da, kada vide da je neko stao na pešačkom prelazu, svi prvo pomisle: ovaj mora da je iz Vojvodine
Lionsgate Lionsgate 15:43 20.07.2009

Re: A Zemun?

A Zemun?

U Zemunu, bar u centru vozaci ekstremno postuju pesaka na pesackom, ako ne stane odmah znas da je neko sa strane... to je postignuto visemesecnom policijskom kontrolom tokom 2008-me, mesecima, svakodnevno su policajci stajali na 50-100m od pesackih prelaza i pisali prijave onima koji ne postuju pesake. I uglavnom su vozace uterali u red...

Slicnih primera ima i na par drugih lokacija u BGD, na NBGD kod kruzne raskrsnice u Bulevaru Lenjina, ispred Slavije iz Kralja Milana, Zemun kod Miletica... sve zahvaljujuci stalno dezurajucim saobracajcima.
libkonz libkonz 16:27 20.07.2009

Re: A Zemun?

U Zemunu sam baš često. Neuporedivo prijatnije nego u Beogradu.
mikimedic mikimedic 16:33 20.07.2009

Re: A Zemun?

Daj boze.

ne zelim da se hvalim ali sam svojevremeno imao obicaj da ako sam prvi u bul. lenjina da se ispruzim na obe trake i stanem pred prelaz dok svi do jednog pesaka ne prodju. iza mene je bilo psovanja sviranja i zamalo par incidenata.

a sa druge strane ni pesaci nisu cvecke -- iz brace nedica u bulevar crveno za kola drzi jako dugo, zeleno vrlo kratko. niko od pesaka ne 'ebe zivu silu kad se njima upali crveno. i redovno u momentu kad je zeleno vec uveliko upaljeno ima bar 10 majmuna na prelazu. e jeste gust onda turirati motor i leci na sirenu.
skacu, nego sta.
Lionsgate Lionsgate 17:51 20.07.2009

Re: A Zemun?

U Zemunu sam baš često. Neuporedivo prijatnije nego u Beogradu.

Hmmm, vidi se da ste u ovim krajevima samo gost... najprijatniji deo Beograda je Novi Beograd, siroke ulice, cesto bulevarskog tipa, poprilican broj semafora u urbanijim zonama. Zemun je u spicevima (pa i van njih) prezagusen, dve tranzitne ulice koje prolaze kroz centar su cesto u kolapsu jer ih sem lokalaca u poprilicnom obimu koriste i oni koji su sa RU ili NS tablicama, a alternativni pravci ne postoje... meni je cesto daleko napornije da se recimo iscupam iz Zemuna (guzva prestaje tek tamo negde iza Batajnice i Nove Pazove) nego da se prebacim od Vuka do tog/mog istog Zemuna.

Cesto racunam koliko sam vremena bacio na semaforima, kolonama, mostovima... dnevno oko 45min, ili godisnje 7 dana, samo poslovno. Zato se i nosim mislju da sve prebacim u neki manji grad, svaki dan ovako je prenaporno...
sejl sejl 17:53 20.07.2009

Re: A Zemun?

Lionsgate
A Zemun?

U Zemunu, bar u centru vozaci ekstremno postuju pesaka na pesackom, ako ne stane odmah znas da je neko sa strane... to je postignuto visemesecnom policijskom kontrolom tokom 2008-me, mesecima, svakodnevno su policajci stajali na 50-100m od pesackih prelaza i pisali prijave onima koji ne postuju pesake. I uglavnom su vozace uterali u red...

Slicnih primera ima i na par drugih lokacija u BGD, na NBGD kod kruzne raskrsnice u Bulevaru Lenjina, ispred Slavije iz Kralja Milana, Zemun kod Miletica... sve zahvaljujuci stalno dezurajucim saobracajcima.


U Sloveniji je neverovatno da ti neko ne stane na pešačkom... mene je blam kad moram u beogradu da vozim preko pešačkih kada ljudi čekaju.... ali moram, jer će da me razbije onaj iza... :(
libkonz libkonz 18:01 20.07.2009

Re: A Zemun?

U Sloveniji je neverovatno da ti neko ne stane na pešačkom

U celoj civilizovanoj Evropi je tako. U svakoj normalnoj zemlji je tako.
Lionsgate Lionsgate 18:06 20.07.2009

Re: A Zemun?

U Sloveniji je neverovatno da ti neko ne stane na pešačkom... mene je blam kad moram u beogradu da vozim preko pešačkih kada ljudi čekaju.... ali moram, jer će da me razbije onaj iza... :(

U UK ili u Canadi je pre 10-15 godina bilo neverovatno da ti ne stanu ako pokazes i nameru da stupis na kolovoz, bio na pesackom ili van njega... ali i tamo se dosta toga izmenilo zadnjih godina. A sto se Beograda tice napredak u zadnje 3-4 godine je evidentan, uglavnom su prestali da razbijaju one koji staju na pesackom...
libkonz libkonz 18:09 20.07.2009

Re: A Zemun?

uglavnom su prestali da razbijaju one koji staju na pesackom...

Šta dodati na ovo?
ivana23 ivana23 15:12 20.07.2009

Ne, ne opravdavam bahatost nasih vozaca!!!


Beta | Foto:Reuters | 20.07.2009. - 11:32


Masovni sudar 259 vozila u Nemačkoj
vracarac92 vracarac92 15:19 20.07.2009

Re: Ne, ne opravdavam bahatost nasih vozaca!!!

Masovni sudar 259 vozila u Nemačkoj

Nisam ja..................mame mi!
NNN NNN 15:36 20.07.2009

Re: Ne, ne opravdavam bahatost nasih vozaca!!!

Verovatno je bar jedno vozilo vozio neki "naš".
NNN NNN 16:41 20.07.2009

Re: Ne, ne opravdavam bahatost nasih vozaca!!!

Vozi Mujo autoputem (u ovom slučaju autobanom) i sluša radio:
- Pažnja! Pažnja! (Achtung...), Jedan ludak vozi autoputem u pogrešnom smeru!
- Ma, 'de jedan, vidi kol'ko ih je!
ines08 ines08 19:13 20.07.2009

Re: Ne, ne opravdavam bahatost nasih vozaca!!!

Čak i ovakve vozačice mogu biti ozbiljna pretnja u saobraćaju na otvorenom.


miloradkakmar miloradkakmar 15:27 20.07.2009

Pešački


Pešački prelazi? Na njima izgleda stajemo samo kada polažemo za auto.

Pre dve godine u Beogradu, jedva sam prešao pešački na semaforu. Upali se zeleno za pešake i ni jedan automobil da stane skrećuću u desno. Dve starije gospođe , videše da se nešto mučim i kažu " morate da zakoračite na zebru , onda tek staju ", a ja se zahvalim praveći se da to znam samo eto, nešto se dvoumim. Čim su otišle , upali se zeleno i ja zakoračim na pešački i prvi automobil stade na milimetar do moje noge, a ja sav srećan, ma nisam ni završio korak on krenuo. Kasnije sam prelazio samo sa grupom pešaka. Što je sigurno, sigurno.
sejl sejl 17:59 20.07.2009

Re: Pešački

miloradkakmar

Pešački prelazi? Na njima izgleda stajemo samo kada polažemo za auto.

Pre dve godine u Beogradu, jedva sam prešao pešački na semaforu. Upali se zeleno za pešake i ni jedan automobil da stane skrećuću u desno. Dve starije gospođe , videše da se nešto mučim i kažu " morate da zakoračite na zebru , onda tek staju ", a ja se zahvalim praveći se da to znam samo eto, nešto se dvoumim. Čim su otišle , upali se zeleno i ja zakoračim na pešački i prvi automobil stade na milimetar do moje noge, a ja sav srećan, ma nisam ni završio korak on krenuo. Kasnije sam prelazio samo sa grupom pešaka. Što je sigurno, sigurno.


Ponekad je sigurnije prelaziti na crveno... kad vidiš da nema nigde nikoga...
deepblue deepblue 09:18 21.07.2009

Re: Pešački

miloradkakmar

Pešački prelazi? Na njima izgleda stajemo samo kada polažemo za auto.
Pre dve godine u Beogradu, jedva sam prešao pešački na semaforu. Upali se zeleno za pešake i ni jedan automobil da stane skrećuću u desno. Dve starije gospođe , videše da se nešto mučim i kažu " morate da zakoračite na zebru , onda tek staju ", a ja se zahvalim praveći se da to znam samo eto, nešto se dvoumim. Čim su otišle , upali se zeleno i ja zakoračim na pešački i prvi automobil stade na milimetar do moje noge, a ja sav srećan, ma nisam ni završio korak on krenuo. Kasnije sam prelazio samo sa grupom pešaka. Što je sigurno, sigurno.

...
e milorade, milorade ...
nemas pojma koliko me nerviraju osobe poput tebe.
Da me ne shvatis pogresno, redovno (90%) stajem na pesackim. Nerviraju me vozaci kojima je ispod casti da stanu, ali zbilja bi trebao da znas da ako zelis da predjes ulicu, to moras da naznacis vozacima zakorakom na pesacki.
Cest problem predstavljaju osobe, koje stoje pored semafora i cekaju nekog. Vozac ukoci, saceka, svira mase sta vec i posle nekog vremena stajac se udostoji da mahne da ne zeli da prelazi.
Drugi problem jesu ljudi poput milorada, kod kojih mi je procedura da im blicnem na 30m dok polako kocim, zaustavim se na pesackom, pa onda masem rukama da predju, naravno uz cekanje obavezne pauze dok se pesaci-stajaci smisle da li da mi veruju i da krenu.
Ukoliko su starije osobe u pitanju, prilikom mahanja obavezan je i osmeh da bi ti stariji pesaci-stajaci stekli dovoljno poverenja u mene.
Ponekad mi deluje da je potrebno da izadjem iz auta i prevedem pojedine pesake-stajace preko puta, koliko ljudi nemaju poverenja.

Ne razumem to nepoverenje.
Nikad necu saznati da li mozda stajaci misle da se iza mog osmeha krije manijakalni ubica, ali taj njihov pogled me otprilike na to podseca.

Sa druge strane, kad prelazim ulicu ne cekam milosrdne vozace, vec krecem na pesacki, ukoliko vidim da je vozacu problem da zakoci (zbog brzine, udaljenosti..., a ne zbog lenjosti) onda mu mahnem da prodje. Sta cu kad nemam toliko strpljenja da cekam milost na semaforu po par minuta. :)



Lionsgate Lionsgate 15:35 20.07.2009

Iskustva sa pesackim prelazom

Pešački prelazi? Na njima izgleda stajemo samo kada polažemo za auto. Moj poznanik iz Niša mi priča da, kada vide da je neko stao na pešačkom prelazu, svi prvo pomisle: ovaj mora da je iz Vojvodine. Da i u Vojvodini nije ništa bolje ne moram posebno ni pisati. Pre nekoliko meseci deca iz vrtića su dugo čekala na pešačkom prelazu da neko stane da bi mogli da pređu put. Niko, apsolutno niko to nije učinio. Vaspitačice su odvele decu do udaljenog pešačkog prelaza gde su sa decom prešli put.


Kako su iskustva razlicita... eto kad god saqm u NS imam probleme sa obelezenim pesackim prelazima a koji nisu pod semaforima (pogotovo sa onim na Bulevaru izmedju Vremeplova i stadiona i drugim, u Jevrejskoj). Naviknut da u Beogradu, pogotovo u Zemunu lagodno prelazim pesacki tj. da ce mi vozila stati par puta sam maltene ostao pregazen ispred Vremeplova, u NS nema teorije da ti neko stane na obelezenom pesackom prelazu... cesto se desava pomalo komicna scena da kad idem preko istoga sa jednom nasom blogerkom a rodjenom novosadjankom, onako nonsalantno dodjem do pesackog ostrva a da se ona jos snebiva da stupi na pesacki prelaz. Kao sto napisah, iskustva su bas razlicita...
maricacarica maricacarica 15:55 20.07.2009

Problem je

što je Ibarska potpuno zastarela i što je saobraćaj odavno premašio njene "kapacitete"... Ima momenata i kad traktori izleću na nju, pa bodi kočnicu..... O idiotima i da ne govorim, jednom sam se i okrenula na "Ibarcu", da ne bih čeono u kretena koji je jedini pametan, pa obilazi kolonu preko pune.... Bog me pogledao.

Kultura vožnje se stvara kaznama. Kad opletu po džepu, tad će i vozači da počnu da se civilizovanije ponašaju.
libkonz libkonz 16:22 20.07.2009

Re: Problem je

Ibarska potpuno zastarela i što je saobraćaj odavno premašio njene "kapacitete"...

To svi znaju i ništa se ne preduzima.
JJ Beba JJ Beba 16:13 20.07.2009

ibarska?

nije u pitanju samo ibarska.
moju sestru je pre 6 meseci ispred Delta sitya na Novom Beogradu, na pešačkom prelazu, razneo vozač ubica.
kao i nesrećni policajac zadobila je ozlede glave opasne po život. Umrla je posle 2 dana kome
Vozač ubica je bio uhapšen i pušten da se brani sa slobode. Trenutno je u bekstvu.
On pušten, u bekstvu, a moje sestre nema
Ludaci sa Ibarske?
Ne. Ludaci svuda oko nas.
libkonz libkonz 16:25 20.07.2009

Re: ibarska?

Žao mi je.
U Srbiji se ljudski život više ne ceni. Ja ne vidim drugi način nego strogi zakoni, pridržavanje zakona i smanjenje korupcije. Na žalost, u Srbiji ne možemo da računamo na svest građana, očigledno toga trenutno nema.
mikimedic mikimedic 16:35 20.07.2009

Re: ibarska?

Žao mi je.
U Srbiji se ljudski život više ne ceni. Ja ne vidim drugi način nego strogi zakoni, pridržavanje zakona i smanjenje korupcije. Na žalost, u Srbiji ne možemo da računamo na svest građana, očigledno toga trenutno nema.


stici ce, samo kaznama.

iskreno saosecam sa tobom bebo.
NNN NNN 16:36 20.07.2009

Nabaviću bazuku

Uobičajena situacija je da kad guramo kolica, pa nam neko stane na pešačkom prelazu (bez semafora), BUDALČINA iza njega krene da ga pretiče (RASKRSNICA, PEŠAČKI PRELAZ, PEŠACI S DETETOM), nije mi jasno što su njegovih 6-7 sekundi tako bitni. Tako da gledamo da pređemo ulicu kad baš nema nikog u blizini, strašno mi je neprijatno kad nas neko vidi da čekamo da pređemo ulicu, pa se zaustavli i da nam znak rukom da pređemo, a vidim da iza nailazi neko vozilo i ne znam da li je tamo vozač u stanju da koristi moždane ćelije. Još gore je što je odmah pored tog pešačkog prelaza ispred zgrade ogroman kontejner sa leve strane (jebomajku onom ko ga je tu stavio), pa da bi se videlo da li nailazi neko vozilo mora da se zakorači na drum bar pola metra (što je ekstremno nezgodno ako gurate kolica!!!!), obično kad smo zajedno ženami "krene u izviđanje", a kad sam sam s detetom mnogo je nezgodnije (jedina olakšavajuća okolnost je što mogu da psujem kolko 'oću )...

'ajd' odosmo u šetnju
libkonz libkonz 16:43 20.07.2009

Re: Nabaviću bazuku

Uobičajena situacija je da kad guramo kolica, pa nam neko stane na pešačkom prelazu (bez semafora), BUDALČINA iza njega krene da ga pretiče

Budalčina jeste dobar izraz, ali zamisli ti njegovu psihu. Koliko kvaran čovek treba da bude? A takvih je desetine hiljada!
shumska shumska 17:57 20.07.2009

tačno, nije samo ibarska

nego su sumašedši ljudi svuda okolo a u saobraćaju baš baš dodju do izražaja. to više nije ni brza nego sumanuta vožnja, život bre pojeftini najjezivije kad izadješ na ulicu.
jeste i bahatost, ali sad čitajući pomislim - ljudi su se, izmedju ostalog, osilili
mariopan mariopan 18:02 20.07.2009

Re: Nabaviću bazuku

I u mom gradicu se vozi polagacko i natenane kao sto je red u Vojvodini.

Onda mi dodje brat iz Beograda a obozava mirnocu naseg grada i kaze da se samo kod mene odmori ko covek, pa kada se tako lepo izodmara -- e , onda sedne u svoj auto i krene za Beograd, i pocne da gazi gas, koci i psuje, dodje do semafora, pa bilo mu dugo da ceka, izadje na trotoar, zaobidje sve "budale" koje lepo cekaju i zapali za Bg. Ima tome desetak godina ali mi je primer bezobrazluka nevidjen. Iza njega u toj koloni "budala" bio je i moj muz pa je celu scenu video i samo ga je pitao sledeci put "gde su te stigli"?

Stigli su ga na pola puta , ne da je platio, nego majcin sine ima da pazi i kada namerava da krene ovamo. A svidja mu se "mirnoca" naseg malog mesta? Pa takvo je jer nemamo takve ludake ovde, ljudi su pristojni, strpljivi, on kaze spori, ma nista mi nismo sporiji od njih, samo smo strpljiviji i postujemo i druge vozace. Naucise ga pameti nasi policajci na moju veliku radost

A sina je policija (EU) uhvatila da prica mobilnim i vozi sto je veliki greh ( mada on kaze da mu se mobilni samo ugasio, ispraznio i prekinuo vezu a on pricao preko one bubice u uhu, pa samo uzeo da vidi sta je, ma nemoj.. )....uzeta mu dozvola i kaznu je platio,.. pa to nije strasno koliko je strasno sto dobija neke negativne bodove ako nakupi 20 ode dozvola i to trajno ....pa paziiiii. Neka pazi, to ce glavu da mu sacuva a mozda i nekom drugom.

Samo po dzepu i samo po dzepu ali i oduzimanje dozvole i to trajno, naterace kabadahije da voze kao sav normalan svet.
libkonz libkonz 18:10 20.07.2009

Re: tačno, nije samo ibarska

ljudi su se, izmedju ostalog, osilili

da, i zbog toga:
Samo po dzepu i samo po dzepu ali i oduzimanje dozvole i to trajno, naterace kabadahije da voze kao sav normalan svet.

shumska shumska 18:33 20.07.2009

Re: tačno, nije samo ibarska

...i ona uobičajena, toliko puta izrečena floskula od strane naših voditelja: "još jedan krvav dan na srpskim putevima"...
jassystar jassystar 23:04 20.07.2009

Re: tačno, nije samo ibarska

Hronika
Crni dan na putevima Srbije: Pet mrtvih, 90 povređenih

I to samo juče...Ono što sam čula za samo tokom 20 dana jula je katastrofalan podatak. Ali, to nije samo statistika, to su životi-nema, otišlo, nema...

A danas svratio komšija kod prijateljice da se raspita za neko letovanje, mic po mic, ispriča nam kako mu je najbolji drug otkako zna za sebe, poginuo zbog lika koji je u krivini kod Metro vozio 120km/h. On ostao živ.

Na sve ovo već rečeno mogu samo da dodam jedan crnjak poznat nama vozačima (a naravno i ostalim učesnicima u saobraćaju, jer su i vozači istovremeno nekad i pešaci isl...) - ko preživi, pričaće.

Ajmo sad, vozimo pažljivo, i apelujmo na druge da to čine. Ali da je sreća pa da prezadužimo ovu već, prezaduženu zemlju ako i to treba, da dignemo bunu, da se poizgrade putevi, mostovi, svuda po Srbiji, pa posle da vidimo da li eventualno tada može da se ublaži ova već alarmantna situacija sa pogibijama i divljanjem. Kad bi krenuli sad, oštro, za nekoliko godina možda bi i mogli da izguraju(mo) neke osnovne prezasićene deonice.

niccolo niccolo 19:36 20.07.2009

Znaš šta je uvek primetnim na ulicama...

...evropskih metropola? Ne mogu da se setim da sam napolju ijednom čuo da je neko upotrebio sirenu, idu ljudi bez žurbe, nema nekog negativnog naboja itd. voziš i puštaš druge da voze....A kod nas...pa kako onda da ne bude tako tek na tim "otvorenim putevima"...
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 20:18 20.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

pa zabranjeno je da trubis niccolo. veoma prosto
libkonz libkonz 20:22 20.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

pa zabranjeno je da trubis niccolo. veoma prosto

to stoji, ali i ovo puno znači:
idu ljudi bez žurbe, nema nekog negativnog naboja

deepblue deepblue 09:28 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama...

kih metropola? Ne mogu da se setim da sam napolju ijednom čuo da je neko upotrebio sirenu, idu ljudi bez žurbe, nema nekog negativnog naboja itd. voziš i puštaš druge da voze....A kod nas...p

Pa zavisi od gradova koje posecujes.
U Atini nije pozeljno zadrzavanje po pesackim zbog njihovih F1 startova.
Brisel, centar evrope, :) treba ti malo hrabrosti da predjes pesacki po danu ... beogradjani su male bebe za njihov stil voznje.
A i sirene su normalne po vecim gradovima u spicevima...

libkonz libkonz 09:48 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

Brisel, centar evrope, :) treba ti malo hrabrosti da predjes pesacki po danu ... beogradjani su male bebe za njihov stil voznje.

Nije pitanje ko vozi brže. U celoj ovoj priči za mene je pitanje koliko cenimo tuđi život?
deepblue deepblue 10:03 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

@libkonz
jasno mi je to.
I ja tvrdim da nije problem brzina vec divljanje. Nazalost zbog nasih revnosnih saobracajaca, najvise kazni za vezivanje pojasa dobijaju upravo vozaci koji imaju mala prekoracenja (<30%) brzine.
Svi oni manijaci koji divljaju po krivinama najcesce prolaze bez kazni.
libkonz libkonz 10:22 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

Prvo: zakon
Drugo: sređeno sudstvo, bez korupcije
Treće: zaštita policajaca. Da ne može da se desi da zaustavi nekog u "besnom" automobilu, ovaj mu lupi šamar i ode.

Moraću da odštampam ovu diskusiju ovde, pa kad me zaustavi policija samo im pokažem kako ih branim.
deepblue deepblue 10:47 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

libkonz
....
Moraću da odštampam ovu diskusiju ovde, pa kad me zaustavi policija samo im pokažem kako ih branim.

nisam siguran da ces proci bez crvene :)
a za odbranu dobijes pohvalu.

ovomoze ovomoze 15:12 21.07.2009

Re: Znaš šta je uvek primetnim na ulicama.

Prvo: zakon
Drugo: sređeno sudstvo, bez korupcije
Treće: zaštita policajaca. Da ne može da se desi da zaustavi nekog u "besnom" automobilu, ovaj mu lupi šamar i ode.


Mislim da Drugo treba da bude Prvo, a Prvo - Drugo!
Aktuelni zakon je daleko od lošeg samo kad bi se 100% poštovao. I verujem da polovina učesnika u ovoj raspravi ne poštuje isti. Ne znam kakav bi procenat bio onih koji su ponudili mito policajcu ili se izvlačili na neki drugi način.
Takođe smatram da je ogromna odgovornost i javnih institucija (najviše medija) za nikakvu kampanju koja bi morala da utiče i na učesnike u saobraćaju i policiju, a bogami i na sudstvo koje je najodgovornije za mesto koje Srbija zauzima na koordinatnom sistemu svega i svačega. U normalnim društvima svaku promenu i primenu novog zakona prati brižljivo osmišljena kampanja. Šest meseci ili čak godinu treba ljude pripremiti za nova paravila tako što će policija da upozorava na kazne i propise koje će uskoro važiti tako da početak prave primene svi dočekamo spremni.
Ovako stihijski, pa ko pretekne!
NNN NNN 20:37 20.07.2009

Opasnos'

mirelarado mirelarado 21:42 20.07.2009

Re: Opasnos'

Италијански навијачи после утакмице Наполи - Чезена:

Blade Runner Blade Runner 20:58 20.07.2009

Kako to resavaju Danci

necenzurisana verzija je bolja

edit:
vidi dole
libkonz libkonz 21:07 20.07.2009

Re: Kako to resavaju Danci

NNN NNN 00:46 21.07.2009

Re: Kako to resavaju Danci

Ua cenzura!
Blade Runner Blade Runner 14:28 21.07.2009

Re: Kako to resavaju Danci

Ua cenzura!

evo originala


NNN NNN 15:28 21.07.2009

Re: Kako to resavaju Danci

Nisam ni znao da ima Utubovi sa ovakim sadržajom (bez cenzuru)
Blade Runner Blade Runner 15:50 21.07.2009

Re: Kako to resavaju Danci

sa ovakim sadržajom

tu i tamo neka sika. to i na plaži imaš (i više), a ovo je čak i društveno korisno
sima2000 sima2000 22:50 20.07.2009

ibarska i beograd


Ibarska

Išao sam 2007 godine iz Beograda na Zlatibor u avgustu mesecu. Razdaljina je 200 km, prešao sam je za 4 sata u jednom pravcu i 4:15 u drugom. Znači oko 50 km/h prosečna brzina. Vozio sam auto koji može daleko brže od 50 na sat da ide.
Rekao sam se tada sebi "nikad više" i evo još se držim toga.
Ibarska je jedinstveno problematična iz više razloga:
Veliko preopterećenje, sa ogromnim brojem kamiona pre svega. Kamioni se vrlo teško pretiču zbog gustog saobraćaja iz suprotne strane, a i zbog krivudavog i nepreglednog puta. Vozač može da se odluči da sve vreme vozi iza kamiona, što je psihički ubistveno, ili da se maksimalno posveti preticanju zašta je potrebna velika pažnja i koncetracija.
Problem je i to što niko ne pravi pauze i ne odmara se. Nisam blesav da stanem i odmorim, kad će me za to vreme preteći svi kamioni koje sam teškom mukom prestigo. Kako god da okreneš, neko ko je prinuđen redovno da se vozi ibarskom, na duži rok ne može da ostane normalan. Zato ima toliko ludaka koje viđate kako ginu..
Rešenje je naravno normalan autoput sa 6 traka, a dok to ne naprave dobri su i alternativni pravci (bg- mladenovac- rudnik-ibarska, ili preko Valjeva pa na Požegu) Oba puta su lošija od Ibarske, ali nije kvalitet asfalta nešto o čemu treba ovde razmišljati.

Beograd

Za razliku od Ibarske koju mogu svojevoljno da izbegavam, po Beogradu sam prinuđen da prelazim desetine kilometara dnevno jer mi je posao takav. Vozim sumanuto jer mi se čini da takvim stilom vožnje štedim oko pola sata svaki dan, što mi itekako znači. Nisam nikada pravio dublju analizu ili eksperimente, tako da je ovde samo u pitanju moj osećaj.

Moja suluda vožnja ima sledeće elemente:
Vožnja između dva semafora maksimalnom mogućom brzinom
Držanje minimalnog rastojanja u koloni - "lepljenje na branik"
Ostavljanje auta na sred ulice ukoliko treba obaviti posao kraći od dva minuta
Parkiranje na dodir - vozim unazad dok ne dodirnem auto iza, pa onda unapred dok ne dodirnem auto ispred.
Provlačenje kroz gomilu pešaka koji prelaze pešački - uočim rupu od dva metra.. tu se uguram, pešaci malo zastanu, a ja onda pritisnem gas.
Prolazak kroz crveno svetlo ukoliko se skreće desno i ukoliko okolnosti to dozvoljavaju..
Nasilna promena trake - ubaci se vrh auta u prostor od pola metra u koloni pored, tako da onaj do tebe nema drugog izbora nego da te pusti (ili da te udari)
Preticanje sporaća sa desne strane.

Sad bi mogao svaku od stavki gore da elaboriram i da objasnim zašto mora baš tako, ali me mrzi.
Vidim da je i ogroman broj drugih vozača usvojio ista pravila igre, pa se međusobno odlično razumemo. Jedini problem nastaje kad neko van Beograda dođe pa se pogubi i ne može da se snađe. Onda sirena mora da radi :)

libkonz libkonz 22:55 20.07.2009

Re: ibarska i beograd

Jedini problem nastaje kad neko van Beograda dođe pa se pogubi i ne može da se snađe. Onda sirena mora da radi :)

To nije istina. Priznaj da sviraš čim vidiš "strane" tablice. Čim ne piše BG sirena radi.
Vidim da je i ogroman broj drugih vozača usvojio ista pravila igre, pa se međusobno odlično razumemo.

zato mora država da lupa kazne. Može i Beograd da se dovede u red. Ustvari, mora.
I super je što konačno postoji obilaznica. Jeste malo duže, ali imam mnogo manje stresa.
libkonz libkonz 22:57 20.07.2009

Re: ibarska i beograd

Moja suluda vožnja ima sledeće elemente:

ovo strašno zvuči, posebno ovaj deo:
Provlačenje kroz gomilu pešaka koji prelaze pešački - uočim rupu od dva metra.. tu se uguram, pešaci malo zastanu, a ja onda pritisnem gas.

Hvala tebi što si iskren, velika većina vozača u BG to radi. Zato je tamo svake godine sve luđe.
sima2000 sima2000 23:05 20.07.2009

Re: ibarska i beograd

To nije istina. Priznaj da sviraš čim vidiš "strane" tablice. Čim ne piše BG sirena radi.


Ne sviram skoro nikad. Jedino ponekad onom ko je prvi na semaforu, ako zakasni da krene u istoj milisekundi čim se upali žuto :)
U principu sviranje ne doprinosi onoj mojoj uštedi od pola sata dnevno, pa ga zato i ne koristim..
zlizlaja zlizlaja 23:08 20.07.2009

Re: ibarska i beograd

Kad vidim Beogradjane u mom gradu ,koji po pravilu ne znaju da se snadju,sa velikim zadovoljstvom pritiskam sirenu do daske.
Nek nauche da voze!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana