Opet ja čukunbaba....

baka Evdokija i unuka Djina RSS / 20.07.2009. u 13:43

 

El rodila!? A jel sve kako trebuje, i majka i djete!? A jel odma zaplakalo!? A majka, jel se napatila mnogo? Nije? E, to mi je drago da čujem.. E, nek je sretna mati i otac i nek su mi živi i zdravi...

DJINAAA!!! Odi vamo, sad da nađeš broj pa da mi zovneš Lili da joj baba čestita a ti da prevodiš, ajde blago babi, eto sam opet čukunbaba...

Kako nisam, nemoj da me zamlaćuješ, nijesi još matora da te previjem preko koljena, znaš! Kakve to ima veze, krvno srodstvo, nije to koja je pod srcem nosila,nego koja je to odgajila, ajde prvo da mi zoveš Lili da joj čestitam ćerku pa onda Divnu za praunuče...

Jeste, tako je, moraš svoju familiju da poznavaš, Divnin Miloš ima sina, toj tebi Miloš padne brat od tetke, jeste, a men unuk, a njegova Snežana ti je snajka za brata, jeste, a Vlada, Braca i Mila su ti bratanci i bratanica, jeste, a meni praunučići, a Vladina Lili ti je snajka, a sad ovo djete tebe padne unuče a men čukununuče.. Kako Evdo crna meni unuče, pa meni je tek trideset i kusur..

Dokusuraću te je kad te dovatim, znaš?! Taki je red i rodbina, ima da pantiš svako koji ti je rod...

Ajde, zovi mi Lili, šta men briga što ti ne znaš njemački, zna ona engleski i naučila i malko srpski, pa naša je sad, ajde po redu da se zove i čestita...

Divna, ćerko, nek ti je prva praunuka na čast i sreću, blago majci da dočekaš i da je udaš i porodiš, i djecu da joj čuvaš!

Radoše, alal ti seme, nek ti puna kuća biva ko i men, pa nek je samo prvo u niz, uši da ti počupaju!

Miloše, sretna ti unuka, sine babin, kad ojača da mi je doneseš da je vidi čukunbaba.. Kad? Sad na svetoga Iliju!? Crni Miloše, pa đe ćeš djete od 15 dana vući na tolki put? Oćedu i oni? Ajd, nek ste mi dobrodošli, spremićemo mi njima sobu samo za nji..

Vlado, sine, sretna ti bila ćerka, i vesela, svaku radost od nje dočekao, svaku muku ne video!

Lili, ćerko, jesi mi ti dobro, kako je bilo, kaži babi, jesi mi se namučila na porodu? Nisi? E, neka ti je svaki takav lak i sretan! Jel te lepo paze u bolnicu, jel ti treba nešto? Sam ti vikni Divnu, sve će ona da ti pomogne ako oćeš, još je ona i jaka i spremna...A kako ćete ime da ju date?

Eva?!

Po mene?! Ju, djeco moja, rasplakaste babu..... Jes, nezgodno Evdokija tam u Njemačku, jes Eva lakše.... Ju, nek mi je imenjanka dugovečna na mene, i jaka na mene, a u pameti nek je bolja i eto vam radosti.... Jes, reče Miloš da ćete doći, al, srećo, malo ti je djete, ako mniš da može, ti dođi, dovjeka dobodošla..

Crni oni, al ajde, ako je tako lako rodila i mni da joj nije teško tolki put sa djetetom od dvije nedjelje..... Paziću je ja ovdje, mora porod da se odleži, sateraću je ja u krevet kad dođu....

Eh, eto, rodilo se još jedno, što bi reklo, sad ga valja nunati.... Pa još i po men će da je imenuju, Eva...

Ako, samo nek se rađaju, da nam se seme ne zatre, dobra smo i zdrava familija, nek nas ima...

Lakše je sad rađati djecu nego nekad, i treba da bude lakše, kad su umjeli napravit tolke bonbe i oružje, fala bogu pa smisliše i te pelene na bacanje i ranu za djecu i vakcine.. Da je men bilo ko sad sve na izvolte, rodila bi ja još troje, najmanje...

Ma šta da ti pričam, bilo kako bilo, biće posle da kukam, al, tad se za bolje nije znalo, svaka se tad mučila ko i ja....Eto, primer, ja sam u kući rodila Divnu i Dragora, i nijesam znala da su dvoje, a sad mi kažu, kako baba si mogla da ne znaš?A kako da znam!? Mlada, poprvi put noseća, niđe ni babice ni doktora, jes, veliki stomak i rita se na sve strane, al otkud pa da znam kako treba?

Pa kad se rodili, men svekar nije dao cele babine da dignem guzicu da prostiš iz kreveta, sve su mi pelene i robu prale komšike, lepo je Danilo platio pa su dvije na smenu dolazile, kuću redile i sve prale, pelene platnene, pa kad se uneredi djete, prvo stružeš nečist pa ribaš, a sapun seljčki, domaći.. Posle bilo još gore kad smo Divnu povijali u svilu a morala sam je mazati jer je sva bila nežna, pa properem svinjsku mast u devet voda, pa prokuvam i u avan utucam nevenove cvetove pa to izmeljam pa je mažem, sva bila u neke rane cela....

Al prođe i to, eno je sad, prababa...

Teško je bilo, kad nema mleka, uzne se malo brašna, proprži na suvo, pa nalije sa malo mleka, kravlje ili kozje i mnogo vode, pa to davaš djetetu, al nema cuca i bočica ko sad, nego na kašikicu, pa kolko popije.. A mnogo nam djeca i umirala....

Lako bilo kad je ljeto, navučeš mu košuljicu dugačku, pa se roza po kuće i po avlije, a kad poraste dobije i male čakšire pa boso alaj po selu... Sad to majke nešto mnogo više paze, mala odjelca, cipelice, kolica, ljuljke...

Nije to bilo u moje vreme, nego sve na ruke ili u korpu. Tek za Danu mi Mitar nabavio dječja kolica pa mi to djete bilo pjesma gajiti, em sam imala mleka za cjelu ulicu, em sam već sve znala oko dece..

Ima što ja ne kontam, al opet, kažem ja al neću mnogo ni da se mješam, samo kažem, pa ko oće nek sluša.. U moje vreme, dojilo se do dva mjeseca, i vodu davalo kad gođ djete oće, svaki put kad kmezi dam prvo malo vode, pa ako pljuje, znači gladno, onda odma na sisu i mir.. A ako pije i guta vodu, žedno je.. Sad, kažu, do šes mjeseci samo da doji, pa mi nije baš to jasno. Ja sam od dva mjeseca davala i ranu, skuvam supu pa umeljam šargarepicu viljuškom na sitno pa mrvku po mrvku davam, pa polako, i pirinač i krompir i grašak.. U peti mjesec i jaje i malko mesa, tek mrvu da osjeti.. A dojila sam ovo dvoje do šestog, a Danu do osmog mjeseca, nije mi posle bilo mleka, a i da je bilo ne bi, ne valja više, treba bre da jedu ranu ko ljudi.. E, sad, dal je baba staromodna il nije, al meni ovi moji zdravi i pravi i dobri ispali..

Jes, lako je sad Lili da mi dovede Evu od petnes dana, u kufer potrpa paket pelena, boce i cuce, konzervu rane ako nema mleka, pa ajd u avijon i za dva, tri sata ođe je u krevetu... Taman da i ja malo pripazim na nju, kako mi je paze, porodilju...

Saće, daće višnji, još i one dvije da se porode, kaže Milena da Roza nosi dvojke, dvije djevojke, pa će sestre da se igraju, a Karla isto žensko, pa ću ja opet, božezdravlja, do Svete Petke još triput da čestitam i da se čukunbabim...

Joj, pa dogodine kad mi se skupe svi na Ilindan, biće nas, kolko je to, četeres i osmoro, puna kuća a od mene jedne svi vuku krv i lozu..

Ajde, sad, zovi komšike da se kuva kava i vadi onoj vino iz podruma što poslo Adam, dobro mu mnogo to vino, njegovo iz njegov vinograd, vadi, valja se da se crvenim vinom nazdravi, da biva dete zdravo i rumeno..

Piši, što da ne pišeš, radost valja da se djeli, a muku svako čuva za sebe..

Ajd, u zdravlje mojoj Evi, čukununuki, ljubi je baba Evda...

Da mi svaka doživi ko i ja, punu kuću i djecu....

 

Surčin, Beograd

18. juli 2009

 



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 13:45 20.07.2009

Dobar dan!


Nas je fine dece blogovaca mnogo više od 48.....
I sve nas je više sa svakom objavljenom pričom...
Da prozivam?
Ajde....

Zorka spartanka afrodita, porodica de manccini, Agnes Ilona lucidalina, tempest from north, acky, medjutim92, quallcaillis, DTS, Krugolina moja draga, Ivana Knežević, marina m, Darko lelemood, Čerevićan, jande92, aramon, hexenschuss, Jasna jacHa, (oću još Bukovca!), lula 953, margos, electric dreams, djole63, matityahu, miloradkakmar, sentinel26, sladjamk, elastigirl, shumska, 4krofnica, malena nis, mashha, kabupa, aleksandarz92, cassiopeia, lenamur, rajce1, danube, mariopan, titlis, biljanab75, aleksandar zv, sanya92, lull, Snežana mamatrisina, scabies, dragoberto, mickonsb92, ne.nevena, nelinet, Vesna jucaibin, roseblue, arianans, tehnodeda, ivana23, hogubadagri, neuroRadoznalost, dragan17, anastasija.p, Vera Jonson, crossover, lilepile, zhabitsa, drug.clan, Marica maricacarica, g r o f, mostarac, omega68, iris.davidovich, kudsvituimalimujo, buba truba, hajkula1, jecullence, Jelica Greganović, teodorakaze, elizabetha, ladyhawk, tea11, Svetlana lakrima, licumurka, NNN, oboje!, bocvena, anabras, jednatanja, almadana, sensus, Jelena meliboea, kiselkasta, trapava, loader, Ana mrvičak, Biljana 77, Aleksandra aleks.aleks, groždje, Hansel, Dragana anagardboo, gagas77, chaosinmotion, maca22, Dr M, uroš vozdovac, sensus, milisav68, alien111, Branka i Andrea i Andrej deandrej, natanata, Ksenija dusanovaiivanovamama, erikaamerika, ocesneces, indiana92, apach92, Jelena golubicabg, Darko dvasha, Jasmina jesyblesy, marta I, mandrk2, strongman, Snježana malasneki, oljacat, odpočetka, nimrod88, papaja, Dalibor dali76, Željka turtle, petar_p, artion, Vera tompinchns, crvenokossa, mimi09, milenanenad, qualebrija, aleksandarvjestica, Lord Greystok, Anica duchesse, zeks92, Marija caricamajka, volimijavas, lozacpera1, nekad bio kuki (hvala na poklonu sa prošle priče, filmić je divan), muaddib92, leetaloomis.......


Unapred fala na preporukama i komentarima, i pitanje, a kako se kod vas slavi nova beba?
Ima li neki zanimljiv običaj ili ritual?

Pozdrav i čitamo se!
Djina

mrvicak mrvicak 14:07 20.07.2009

Re: Dobar dan!

E dobar i vama obema i svaki još bolji!!!
Srećno vam bepče - i čukunbaki Evdi i baki Djini
Zdravo bilo!!! U dobru familiju dođe da ga vole i paze - a sve drugo ćemo onda lako..

Joooj, i pišite nam sve to kako ste decu hranili - to sa brašnom i mlekom mi skroz nepoznato - jako je zanimljivo... kao i sve to kako je izgledalo decu gajiti, hraniti, rađati, oblačiti ranije...

I u pravu ste baka Evdo skroz naskroz - jeste nama mnoogo lakše danas. I baš tako - kad smisliše tolke bombe dobro smisliše i nešto ženama da olakša život - ali znajte da nije samo to - promenila se i ta uslovno rečeno tehnologija rađanja i odgoja (uh rogobatnog li izraza) ali se promenili i društveni odnosi - a što se toga tiče nam je lakše i zahvaljujući svima vama koje i koji nas pametno učiste kako treba kroz život ići.

Za vas:
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:14 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Oćemo, sve ću da propitam pa da pišem, hvala na ideji!
I na komentaru, pa dogodine da nunamo i jedno tvoje!
Djina
A za ono baba Djina, ćemo ti i ja da se kusuramo...
mrvicak mrvicak 15:20 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Kusuranje dogovoreno
A ja to, draga mi ispisnice (tu smo negde) samo iz čiste zavisti, al onako one dobronamerne, bez i trunke zlobe, stvarno..
i bogme ćemo da nunamo - daću sve od sebe
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:31 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Mi smo u familiji ovako navikli, imamo par krevetaca, kolica, ljuljaški, 50ak pelena švedskih, 50ak majušnih benkica, bodića i tih mikro pinklica za klince, koje oni prerastu za dva, tri meseca, pa imamo dva kofera koji šetaju po planeti, svaka mama dobije od predhodne bebe iz familije sve to, pa što se pocepa baci se a što se dokupi doda se, i tako u krug... Ajde, kad bude, javi na vreme, ionako smo te priusvojili pa da ti šaljem bebi pinkle, ako nisi gadljiva na nošeno, mi tako navikli oduvek...
Evo, pre mesec dana su ti koferi stigli u Minhen kod Lili i Vlade, a već za dva meseca će dalje, u Toronto, kod Karle, njoj je taman termin 25ti septembar...
A ti se javi na vreme, da te turimo na spisak!
Djina
mrvicak mrvicak 15:40 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Joj fala
Usvojenje skroz obostrano!!!
javljam na vreme, ček samo da napravimo prvo, će se trudimo svojski
A za krevetac obezbeđena, eno moja tetka čuva (davala narafski na poslugu unaokolo al uvek traži natrag da pričuva za moje:) pa se sve pita hoće l ga crvotočina izjesti dok se ja nakanim (i još naglas pita, čisto da mi bude lakše
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:49 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Eh, ima leka!
Stavi ga negde na tavan, kod dimnjaka, na tri, četiri dana, dobro da se nadimi kad je grejna sezona, pa ga posle operi boraksom da ubije skroz miris dima i nema crvotočina, eh, naučila sam ja svašta od Evde....
Može još bolje ako neko ima sušaru za meso u okolini, to još bolje!
Djina
A i red je da obraduješ tetku...
tompinchns tompinchns 18:11 20.07.2009

Re: Dobar dan!

Piši, što da ne pišeš, radost valja da se djeli, a muku svako čuva za sebe..

Ajd, u zdravlje mojoj Evi, čukununuki, ljubi je baba Evda...

Da mi svaka doživi ko i ja, punu kuću i djecu....


Cestitam, cukunbabi - baka Evdi, a bogme i babi Djini. Tako je napisano gore, nisam ja izmislila. Uostalom, i ja sam s "trideset i kusur" vec bila nekima neka baba tetka, baba ujna, baba strina...
Ja imam sina i dve devojcice, a prvo dvoje sam rodila sredinom devedesetih, pa nije bas bilo lako. I muz i ja smo "ljustili" pelene od kake, onda ih trljali domacim sapunom, pa ih ili prali u masini ili iskuvavali u loncu na sporetu. Jedino je s trecim bilo lakse, pa smo harcili pamperse i za prvih dvoje koji ih nisu imali sve vreme. Svu garderobu su nasledjivali, i ja sam od njih davala, i za sada, ispadose zdravi i pravi.

Ipak, kako god da je radost rodjenja velika, u ovom trenutku jos ne mogu da iz glave isteram mucninu i bol iz stomaka koji su izazvale price od sinoc na b92 - "Novo je da sam bila zlostavljana". Sve su to bile devojcice, neke su jedva imale cetiri-pet godina, i njima se neko obradovao kad su se rodile, a onda je neko drugi, mracan i zao odlucio da im ubije detinjstvo i obelezi ih za ceo zivot. Zao mi je sto sad o tome pisem, i necu da kvarim baka Evdi srecu, samo ne mogu ni o cemu drugom da mislim, nego o onome sto sam cula i videla. Ima tekst na blogu, pa se moze tamo o tome, ali ja nekako mislim da cu pomoci, ako i ovde kazem koju rec.



mrvicak

Zdravo bilo!!! U dobru familiju dođe da ga vole i paze - a sve drugo ćemo onda lako..


To je najvaznije. I bice srecno!!!

Ljubim vas obe, i (ne)strpljivo cekam knjigu, koju od proslog puta nisam ni pominjala!
Kad god da bude.

nelinet nelinet 14:02 21.07.2009

Re: Dobar dan!

Samo da se prijavim da vas pratim redovno i da vam dam preporuku
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:27 22.07.2009

Re: Dobar dan!

Neli,
šta da kažem, hvala na komentaru, ako ti se sviđa, čitamo se i dalje!
Djina
gagas77 gagas77 14:00 20.07.2009

sa srecom!!!

unuka..cukununuka..velika porasla..
da ste zivi zdravi veseli svi zajedno..
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:03 20.07.2009

Re: sa srecom!!!

Hvala!
Jedva čekam da je vidim, onjušim, kako slatko mirišu male bebe...
Djina
gagas77 gagas77 14:07 20.07.2009

Re: sa srecom!!!

molim..i sledeci put...
a to za bebe..jao znam..taj miris..neznost..smwrc..
moji porasli..pa sad sestru teram da se uda za pocetak :)))
bas ti zavidim..ako trebate pomoc kad stignu tu sam!!!!!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:12 20.07.2009

Re: sa srecom!!!

Ma joook....
Šta će nam pomoć?! Ma kakvi...
Od 48, dogodine, biće nas odprilike trećina maloletnih, od čega pet, šest beba u pelenama...
Ma kakva pomoć...
Trebaju nam bre živci ko konopci i po osam ruku ko hobotnicama da to savladamo kad povileni u čoporu....
Držim te za reč, pazi šta si ponudila!
Djina
gagas77 gagas77 14:19 20.07.2009

Re: sa srecom!!!

ocem ocem..jedva cekam :))))
ristotel ristotel 14:11 20.07.2009

cestitke

...divno je procitati ove baka Evdine price, mnogo joj hvala, eto i oca sam navadio da cita, i neke koleginice...

...ima direktor da mi da otkaz, zbog podbadanja ostalih saradnika na nerad... moracu i njemu nekako da poturim da pocne da cita, da se izvucem...

...ja sam jos mlad i nema dece, ali mi ove price mnogo znace, i u mnogome me podsecaju na baku po ocu, a moram reci i da moja majka je jedno stpljivo, mudro cheljade koje zna kad sto ciniti poput baka Evde, zato je i zavrsila pedagogiju i matematiku, mada se vise time ne bavi....

Djina mnogo vam hvala sto nam prenosite ove divne price, i nadam se da ce nam baka Evda poziveti jos dugo dugo, i da ce brojka njenih potomaka, vec za njenog zivota premasiti 60.
A ovo sto se vi Djina bunite da niste baba, nije ni baka Evda u dushi Baba, ali je zato najbolja baka na svetu, to se da videti i procitati iz prilozenog...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:16 20.07.2009

Re: cestitke

Heh, pitaj tvog oca kako je "lako" biti tata.....
Hvala na lepim rečima i pozdravi mamu..
Djina
gagas77 gagas77 14:19 20.07.2009

Re: cestitke

ima direktor da mi da otkaz, zbog podbadanja ostalih saradnika na nerad.

hvala takodje..ali stvarno su predivne price..
kiselkasta kiselkasta 14:16 20.07.2009

cestitam!

i neka nam je dece sto vise
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:19 20.07.2009

Re: cestitam!

Hvala u ime sretnih roditelja, a dece će biti, mi se Evdini množimo i širimo ko kolera...
Djina
dboki dboki 14:29 20.07.2009

auuu

svaka cast!
48 -oro!
i na pomolu jos!

sve cestitke mladoj cukunbaki!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 14:49 20.07.2009

Re: auuu

Ne, ne, sad nas je 45oro, a još troje se migolje, sad će uskoro....
Pozdrav
Djina
maca22 maca22 14:45 20.07.2009

E pa

Cestitam! Nek su zivi i zdravi!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:34 20.07.2009

Re: E pa

Hvala na čestitkama, a jel ima još neko da čeka prinovu u familiji?
Djina
heldin heldin 01:27 21.07.2009

Re: E pa

Sestra nosi blizance, a dve snajke nose po još jedno srce u sebi... Ako Bog da, od Nikoljdana do sv. Stevana svi su tu!!! Mora nestrpljiva srećna tetka da se pohvali!!!!!

Još jednom čestitke od sveg srca!!!
mrvicak mrvicak 11:57 21.07.2009

Re: E pa

Hm, nije baš krvna familija, ali meni draga moja i kuma buduca celih 8 nedelja trudna:)
Vec slala i fotke sa UZ:)) (to slala posto ona u zg a ja u bg) i potpuno je sigurna da je ćera u pitanju, ništa je razuveriti ne može... sad je li to pokušava snagom volje da poreda te hromozome kak treba il stvarno misli da osećaj ne greši ne znam.. nesam tela da je nerviram svojim dosadnim racionalnim pitanjima
mrvicak mrvicak 12:01 21.07.2009

Re: E pa

Plus, što se familije baš tiče, sestra mi se (sad bi me baka Evda izgrdila grdno što ne znam baš tačno od čega mi dođe, neki dalji rod u pitanju, ko će to razmrsiti - al njen ćale i moj od malena bliski pa nije ni važno, doživljavaju se kao braća) porodila i dobila malecku Anu, moju imenjakinju (tjah, sad bi se mogla falit da je po meni, ali nije, prosto im se svidelo tako

Inače, nas ni s jedne strane nešto nema baš na rasprodaju, plus mi mlađi (što već postaje vrlo relativno) ne žurimo, te nam bepci dođu retke pojave u familiji...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:29 22.07.2009

Re: E pa

Mrvicak,
srećo, kako vas nema na rasprodaju!
Dodaj tvojima 45 mojih i eto ti rasprodaje i te kakve!
Hvala što mi dočeka goste!
Ljubim te!
Djina
mrvicak mrvicak 10:59 22.07.2009

Re: E pa

Xixi, pa još se navikavam na novu mnogobrojnost
Nema na čem - uvek za familiju
jucaibin jucaibin 15:05 20.07.2009

nek je srecna i dugovecna

mala eva, a vama dvema, babi & cunkunbabi, zelim da vam se takve situacije i dalje mnoze...vazda je milina citati vas
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:12 20.07.2009

Re: nek je srecna i dugovecna

Ma zamisli ti to, kad nas sve okačiš o grane tzv porodičnog stabla, blagibože ko da smo majmuni, ja sam u horizontali sa babom i dedom, iliti, ja baba!
A nemam ni 35 godina?
I planiram i ja poneko još da rodim?
Pa gde to ima da babe rađaju decu?
I da sad, recimo moja sledeća ćerka dogodine kad se rodi, bude mlađa od svoje hm, kako to sad ide, da, bratanice Eve, tj, tetka mlađa od bratanice?
Srodstvo u Srbiji mnogo zaguljena stvar....
Djina
mariopan mariopan 22:26 20.07.2009

Re: nek je srecna i dugovecna

baka Evdokija i unuka Djina
Ma zamisli ti to, kad nas sve okačiš o grane tzv porodičnog stabla, blagibože ko da smo majmuni, ja sam u horizontali sa babom i dedom, iliti, ja baba!
A nemam ni 35 godina?
I planiram i ja poneko još da rodim?
Pa gde to ima da babe rađaju decu?
I da sad, recimo moja sledeća ćerka dogodine kad se rodi, bude mlađa od svoje hm, kako to sad ide, da, bratanice Eve, tj, tetka mlađa od bratanice?
Srodstvo u Srbiji mnogo zaguljena stvar....
Djina

Nemoj mnogo da zamaras glavu sa tim srodstvom i sta ko kome dodje to je nerazmrsivo ovde nego samo radjaj decu dok god mozes i zelis.

Mom sinu su na ispracaj u vojsku dosle moje sestrice od ujaka od 5 i 7 godina, one njemu dodju tetke? Mislim, nisu se bunile nesto, samo se kacile na njega i mislile da je to njihov veliki brat. A nije, to im je sestric. Jel sam te zbunila? I mene sam , cek da razmislim............
sanya92 sanya92 22:42 20.07.2009

Re: nek je srecna i dugovecna

Djina, nista se ne sekiraj, ja sam postala tetka s tipa 4-5 godina, moj brat ujak jos pre nego sto se rodio... Jest' zamrseno, ali bice zabavno kad postanem baka... s <30 godina

Cestitke za prinovu, neka je ziva i zdrava, pa da nasim unucima bloguje o nekim davnim vremenima Ko zna kakve ce pelene do tada da izmisle
jecullence jecullence 10:59 21.07.2009

Re: nek je srecna i dugovecna

:))
I ja sam postala tetka 6 godina pre no što sam se rodila...brat od tetke tada dobio sina. A redovna tetka sam postala sa 14 , kad je moja rođena sestra dobila ćerku. Sada nas dve izlazimo zajedno, jer ona ima 18, a ja se još nisam udala :)
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:36 22.07.2009

MARIOPAN..

Ja nikad nisam mogla da pohvatam ko mi je koji rod, a onda pre pet, šest godina moja seestraa od... joj...ček da pogledam... Jeste, sestra od ujaka (garant sam pobrkala), elem, sestra od nečeg, a možda mi je i tetka, ili ja njoj, uzme i složi nam porodično stablo od Evde na dalje, pa se svi tražimo po granama i samo se dopisujemo, svako ima svoj primerak, tako znamo ko je kome ko, a ja se nažalost ni na tom drvetu ne snalazim...
Hvala na čestitkama!
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:39 22.07.2009

SANYA 92

Joj, hvala na lepim željama, vrag zna kako će se komunicirati kad ti i ja budemo prave bake od naše dece...
Al ako budem i 3% pameti ko moja Evda, biću zadovoljna!
Meni je bre i mobilni do juče bio viša matematika....
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:43 22.07.2009

JECULLENCE

Opet ja, što ti lep nick....
A da oformimo mi neko udružene prevremenih baba i tetaka, zamisli ti to, udruženje baba od 30, 35 godina vodi svoje unučiće od 4,5 godina u šetnju...
Hi, hi, hi, da malo zbunjujemo narod..
Hvala na čestitkama!
Djina
Lord Greystock Lord Greystock 15:07 20.07.2009

Čestitke

Neka ste svi skupa živi i zdravi!
I sve po redu...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:14 20.07.2009

Re: Čestitke

Greetings, my lord
Hvala!
A jel ima vaša plemenita loza naslednike?
Ili da vam dodelimo neko od naših, mislim, dođite za Ilindan pa koje uvatite u dvorištu!
Djina
Lord Greystock Lord Greystock 08:59 21.07.2009

Re: Čestitke

baka Evdokija i unuka Djina
Greetings, my lord
Hvala!
A jel ima vaša plemenita loza naslednike?Ili da vam dodelimo neko od naših, mislim, dođite za Ilindan pa koje uvatite u dvorištu!Djina


Nema na čemu Zadovoljstvo mi je neizmerno!
Ne pratiš gradivo Djina Pisao sam nekoliko puta o tome!
BTW Drage volje bi došao da uvatim i neko od vaših ako već nudite
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:45 22.07.2009

Re: Čestitke

Izvinjavam se....
Ma nemam ja Evdinu memoriju, ona vas, ne brini sve zna ko je kad šta napisao, al sad mi nije pri ruci!
A ako vam fali... Javite! Će uvatimo neko!
Djina
rajce1 rajce1 15:18 20.07.2009

na zdravlje!!

Čestitam vam čukununuku i unuku, neka je živa, zdrava, pametna i lepa kao imenjakinja, naša Evda!! Nemoj Đina da se ljutiš što si baka, nije to ništa... Zahvaljujući mojim sestrama koje su požurile da se udaju, ja isto imam unučiće, xixixixi Radujem se zbog vaše sreće, ali sam u stvari mnogo tužna. Reći ću vam zašto. I ja potičem iz veeelike familije, imam šest rodjenih stričeva i imala sam tri tetke ( sve tatini rodjeni), a moj najomiljeniji stric je mnogo bolestan. Zato nisam baš za priču ali sam morala da se javnem bar malo. Moram još jednom da se zahvalim baka Evdi na savetima, mnogo mi značite, ali zaista, nije foliranje...
Ljubi vas i puuuno pozdravlja
Rajče
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:21 20.07.2009

Re: na zdravlje!!

Uh!
Čuvaj se.
Djina
Hansel Hansel 11:51 21.07.2009

Re: na zdravlje!!

rajce1
Zahvaljujući mojim sestrama koje su požurile da se udaju, ja isto imam unučiće, xixixixi
Ja sam tako post'o deda tek što sam bio napunio 19, al' nije u pitanju baš prva borb... ovaj, rodbinska linija...
Ali, zato su novine pisale o 32-godišnjrm Bugarinu koji je zaista postao deda u tim godinama (ono, jes, može, 16+16, ili neka druga kombinacija, vi sad mozgajte), a TV pričala o našoj jednoj 34-godišnjoj baki iz nekog mesta u Vojvodini. To je pos'o! A ne ko mi što se nešto snebivamo, te loša je situacija, te nemamo stalno zaposlenje, te ovo te ono...
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:51 22.07.2009

HANSEL

Kad sam se ja rodila gorepomenuti Miloš, sad deda je odneo u školu bombone i častio, rodila mu se sestra...
A imao je petnaestak godina, pa su ga malo čudno gledali...
A kad se rodila moja ćerka, njih desetak je častilo, dobili ljudi tetku!
Eh, rodbina...
A mi se množimo i u "situacijama"...
Djina
mrvicak mrvicak 15:35 20.07.2009

A sad odgovor

Da ne bude samo upijamo lepote priča vaših - evo da podelim i moju pričicu kako se slavi beba..
Elem, beba bejah ja i radovaše mi se pre nego se rodih i ime mi nadenuše po tatinoj mami i pre nego su uopšte mogli zaista znati da ću uopšte biti žensko - i verovali ili ne, nije da samo tako pričaju (tj. su pričali - mama mi umrla pre tri godine) - već nađoh njihova ljubavna pisma - ceo svežanj - iz perioda dok sam još bila mini 'pasuljče' samo u stomaku- koja to potvrđuju...
I opet elem, u tim pismima mi tepaju, već nadimke iz imena izvodeći... i tata presuje cvećke i šalje mami i meni u trbi I danas se raspilavim kad pregledam te ljubičice i bele radice... On inače bio u vojsci, zato su se uopšte i dopisivali, pa tu i dočekao moje rođenje. I kad se rodih odsekao neku granu tačno dužine koje sam ja bila (blesava ideja znam, a i ne bih znala koja je to dužina) i onda je nosao naokolo i hvalio se da je eto tolku ćeru dobio i čašćavao...
Doduše, pošto je bio u vojsci u CG (ako to uopšte ikakve veze ima, jer ima takvih posvuda po ovim krajevima a i šire) našao se i neki pametnjaković da ga pita šta je dobio, pa kad ču da je ćerka mu reče Jado, pa đe se to slavi, muči... pa se otac mi silno naljutio - pošto on baš kćer želeo..

Inače, od običaja znam samo za ono cepanje košulje novopečenom ocu i ne baš dike vredan običaj opijanja
Bogme, moj dragi nek i slavi i cepaju ga do mile volje, al ako se napije povodom tako divnog događaja (a pride meni treba jak i pun podrške u tim trenucima) crno mu se piše
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:43 20.07.2009

Re: A sad odgovor

Mom su nesretnom ocu pokidali sako na komadiće, okitili ga portiklom tako što su mu je zakačili za kaiš....
Ja sam se kao beba drala u rasponu 3945849387 oktava, pa mi se elegantno osvetio sa četiri imena i dva prezimena, sad ga pomenem svaki put kad krenem zvanično da se potpisujem....
Djina
lucidalina lucidalina 20:38 21.07.2009

Re: A sad odgovor


Inače, od običaja znam samo za ono cepanje košulje novopečenom ocu i ne baš dike vredan običaj opijanja
Bogme, moj dragi nek i slavi i cepaju ga do mile volje, al ako se napije povodom tako divnog događaja (a pride meni treba jak i pun podrške u tim trenucima) crno mu se piše


nemoj da si takva, bices u porodilistu bar 2 dana, imace vremena da se napije, a ti da se odmoris, nek se napija i slavi, ja sam se zezala sa drugaricama da ce mi pljosku u porodiliste doturiti, ne bih li i ja za svoje cedo nazdravila. nisam, jer dojim, naravno, ali su me zvrcali sa zurke na svakih par minuta da mi pevaju i da kukaju sto i ja nisam tamo, pa sam ja eto sa svojim sinom koji je mirno spavao i sa mobilnim u ruci lepo uzivala u zurci u nasu cast. prelepo.

jedino mi muza uhvatila pred zoru tuga, pa je pevao sevdalinke, jer "nema inspiracije njegovog zivota" pored njega (mene, je l), da mu pesme narucuje, on svira gitaru...

eto tako se kod nas doceka sin. cerka isto tako, samo onda jos nisu dozvoljavali mobilne u porodilistu pa su mi tek posle par dana pricali kako je bilo na zurci. i onda se muz moj dragi rastuzio sto me nema, a on bi sa mnom slavio nasu bebu.

loodilo kad se rode, jos vece dok rastu.
mrvicak mrvicak 01:31 22.07.2009

Re: A sad odgovor

nemoj da si takva, bices u porodilistu bar 2 dana, imace vremena da se napije, a ti da se odmoris, nek se napija i slavi,


uh, meni se za sad onako sebično čini da nije u redu dok se ja oporavljam i patim (mislim, valjda ipak neću previše) a on da se zeza, već da treba da se solidariše - hmmm, u stvari prilično samoživo, što pa da pati kad ne mora... evo posipam se pepelom:)... a možda ipak ne... mlogo sam nesigurna nešto... razmisliću još je l treba da sapati ili ne


jedino mi muza uhvatila pred zoru tuga, pa je pevao sevdalinke, jer "nema inspiracije njegovog zivota" pored njega (mene, je l), da mu pesme narucuje, on svira gitaru...


e, tako mi se nešto već više uklapa u očekivanja

loodilo kad se rode, jos vece dok rastu.


mogu misliti, nadam se da ću i saznati uskoro... samo se isto nadam da kad imaš svoje dete to ipak nekako malko sporije ide (da stignem da se snađem, uživam natenance itd.)- ovako dok gledam drugarske trudnoće i decu, sve mi se čini ko svetlosnom brzinom da šišajuuuu... okrenem se a ono porodila se, još jednom a ono dete kreće u predškolsko
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 08:57 22.07.2009

MRVICAK

Ana, draga, svetlosna brzina je ništa!
Juče sam bre bila trudna, majke mi, evo još me ponekad bole leđa, ma tek sam se porodila.. I kako sad ova moja ide sama na probe i treninge?!? I kakav je ovo "dečko" koji se mota oko nje, klipan jedan i pita da je vodi na sladoled?! Ma kako sad ona nosi patike 38?!? Kad pre prođe 12 godina!? I ko joj dade rokovnik da mi zagorčava život sa njenim, ej, Djina, ajde nemoj da dođeš u petak, dođi u subotu, u petak sam jako zauzeta, imam ples, pa plivanje pa rođendan pa ne mogu da te dočekam na aerodromu!?!?!
JOJ!!!
More, sad ću ja još jedno....
Djina
mrvicak mrvicak 11:08 22.07.2009

Re: MRVICAK

Ma, ništa sladoled dok ga baka Evda ne šmekne

Iju, 38 patike u tim godinama - pa ne da brzo već i puuuno rastu - pa ja nosim manje, matora devojka

A bogme, plaši ta brzina, al bože moj, vezujem se, poooolećeeem:))

More, sad ću ja još jedno....

A,da, još jedno, za početak (e, šalim se narafski, to sve po želji, nema tu propisa i pravila)
lucidalina lucidalina 11:15 22.07.2009

Re: A sad odgovor

nije samozivo, normalno je... i ja sam na momente bila ljubomorna na to sto oni tako mogu, a mi se patimo... ali posle vidis, kako si ti jedna jedina i najbitnija tom detetu i kako ti se zalepi za tebe i stisne te kad iz radnje dodjes, i kad te dete tako voli da upija svaki tvoj osmeh i dodir i svaku rec, onda pomislis, nek se on nauzivao sa drustvom, ja uzivam sa bebom, a to je nesto najnajnajnajnajnajlepse na svetu. on ce se sigurno solidarisati s tobom, ako budes od njega trazila, ali steta bi bilo. pa ko da slavi dolazak deteta na svet? mama? ona ne moze, pa mora tata.

draga, rastu oni i kad su tvoji, NENORMALNOM brzinom. mazis ga mazis, a ono vec vece od tebe. samo stenjes sto je tesko u krilu (eno ono moje vece pace skoro 40 kg, a ja malo teza od nje, nesto nam dodje cudno, jos malo pa ce ona mene cupkati u krilu, jer ce me prerasti... a juce smo pipali da l su zubi izasli....). ali super je to, samo ih gledas i divis se, kako si veliku stvar u zivotu napravila.

puno srece i jos vise uzivanja u, da prostis, pravljenju beba.
maricacarica maricacarica 15:42 20.07.2009

Od srca

Čestitam čukununuče i unuče, da ste živi i zdravi svi! I da vas bude što više

Eh, kad reče pelene za bacanje, onaj ko izmisli mašinu, more, za veš, taj je pravi....
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 15:46 20.07.2009

Re: Od srca

Hvala, lutko!
A Evda se kune u mašinu za veš, peglu na paru, "vodeni" usisivač, i najbitnije mutkicu, u prevodu multipraktik sa blenderom!
Dvaput dnevno blagosilja onog ko izmisli sokoćalo, kompjuter i triput kune onog ko smisli starost!
Bapska posla....
Djina
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 18:30 20.07.2009

Re: Od srca

Masina za ves mi je najbolja drugarica. Elem, cestitke naravno za rodjenje male Eve, a baka Djini posle vencanja u Rusiji, zelim jos najmanje 2-3 bebe
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:00 22.07.2009

dusanovaiiv... ma KSENIJA!

Baka Djina ako preživi Rusiju, ima da naređa jedno tri komada u nizu, moj biološki otkucava sve brže.... A volim decu i konačno sam našla i muža čiju decu oću, puno njegove dece!!! Puuuno!!!
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 16:35 20.07.2009

Molim

A jel bi hteo neko da mi objasni kako da ubacim Evdinu sliku?
Neće na copy/paste...
Molim, mnogo sam tupava za ovo.....
Djina
Hansel Hansel 00:15 21.07.2009

Re: Molim

Verovatno hoćeš sliku da ubaciš u tekst? Ne znam kakav je "panel" kod VIP-ovaca, ali sigurno ima deo za atačmente - tu klikneš na "Browse" i onda pronađeš sliku, gde ti je već u kompjuteru, selektuješ je i stisneš "Open", ili šta već piše u tom dijalogu, sačekaš da se "popne" na server i to je to... A kako se njome upravlja, kako da je staviš tamo gde hoćeš, ne znam. Možda kursor treba da bude tamo (gde hoćeš da ona bude) pre nego što klikneš "Browse"... Bilo bi to onda jako jednostavno...

A ako hoćeš da sliku staviš u post, onda je to druga priča... Osim ako kao VIP i tu nemeš opciju poput "gornje"...
Dvaput dnevno blagosilja onog ko izmisli sokoćalo, kompjuter i triput kune onog ko smisli starost!
mrvicak mrvicak 12:11 21.07.2009

Re: Molim

Ja glooopče pravo za te zavrzlame, te pomoći ne mogu - al probaj der ovo što mudri Hansel zbori - ajd sad familiju gostite, al kad se malo stiša gužva, nemo da zaboravite da bi i da vas gledamo, a i ako zaboravite ima nas češa da podsećamo
Hansel Hansel 13:06 21.07.2009

Re: Molim

"Mudri Hansel"... Hvala, Mrvičak, baš si me nasmejala!

Kad već pišem, evo odmah i druga opcija za Đinu, ako prethodno ne upali - ode na www.imageshack.us, tu na način koji je već opisan "popne" sliku iz svog kompa, uzme link i ubaci u tekst ili post...
mrvicak mrvicak 13:25 21.07.2009

Re: Molim

Aha, nikad kraja nauci sokoćalskoj
Ja sam malo stupid user - pa znam samo ono što mi najčešće treba i završava posao - ovo recimo pojma nisam imala, a super da znamo i mi ostali kako da 'popnemo' fotke kad poželimo, te izvolte mudrozborče Hanselu cvetak
Hansel Hansel 18:11 21.07.2009

Re: Molim

Hvaaala!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:04 22.07.2009

HANSEL

Evo, sad ću da probam....
Htela bih uz svaku priču da nalepim i jednu Evdinu fotku, al ne umem.....
Probaću kasnije, pa ćemo da vidimo!
Hvala na strpljenju za nas smotane, a inače, VIP status uopšte ne podrazumeva mnogo pameti..... Bar kod mene!
Djina
Hansel Hansel 19:44 22.07.2009

Re: HANSEL

Neee, "pameti" ima raznih, retki su oni za sve rođeni!

Je l' si pokušala il' još nisi stigla?
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 10:09 23.07.2009

Re: HANSEL

Ja to oću za sledeću priču, za, sutra!
Hvala na objašnjenju!
Djina
Hansel Hansel 14:01 23.07.2009

Re: HANSEL

Ma, nema na čemu... samo se zapitah da l' je negde zapelo...
caricamajka caricamajka 17:00 20.07.2009

sto volem kad se rodi devojcica,

dobro moze i decak da je ziv i zdrav, ali devojcica kad mi se rodi u familiju srce mi nekako poskoci, u oku zaigra suza radosnica, ma skroz se raspekmezim.
Drage moje cestitam Vam a takodje i roditeljima, babama i dedama.
Sto kaze baka Evda za hranjenje sve je tacno. Onog brasna se ja ne secam uzivo vec mi moja baka pricala da su tako hranili, uvek je govorila da je najteze bilo nedonosce odhraniti. Moja Ema je isto nedonosce, dosle smo iz bolnice sa 2200 gr. i 12 dana. Dojila sam je do 6 meseci, posle nije htela da sisa ali sam ja baka Evdo vec u cetvrtom uvela supice, sargarepice, pire... Samo sto se nisam mogla od toga odlepiti, stalno sam posebno kuvala za nju a ona vec napunila 8 meseci a mi odemo u Bratislavu, nju ostavimo kod moje mame. Nije 1989. bilo mobilnih, pa ja cim smo stigli trc do telefona da pitam kako su. Moje prvro pitanje mami je bilo jel jela i sta, a ona mi odgovori da je lepo jela pileci paprikas. Ja se ukocim i pocnem mami objasnavati da se mora za nju kuvati posebno a ne od onoga sto je za njih a ona ce meni: Jesi ti ostavila meni dete na cuvanje? Jesi. E neces ti meni iz Bratislave naredjivati cime cu dete hraniti! Hvala joj na tome, nikada vise nisam kuvala posebno...Treba slusati starije i malo se opustiti. Dobro dodje to s drugim detetom...
Djina sto se tice starih stvari i kod nas to tako funkcionise, samo sto nas nema toliko i nisam tako raseljeni. Kod nas traje celo detinjstvo, narocito zimske jakne, svecane haljinice.... Kad mi je moja seka Jaca vracala neke stvari, jos su lepe pa da simbolicki sacekam s njima do unuceta, njena Helena se rasplakala sto joj sad tetka uzima njene stvari... Kolevku su moje kcerke dobile svekrvinu iz 1937.godine a krevetac od njihovog tate... Meni je sve to tako lepo. Setalice, ogradica, stolica za sto... izgubim nit kome sam dala, al uvek se posteno vrati kuci kad doticna beba preraste ili se u istu porodicu rodi drugo dete pa mi samo osveze pamcenje, prijavljivanjem da je to i to jos kod njih...
Jos jednom puno pozdrava, Djina bebce pomirisi i za mene, to je najlepsi miris na svetu...Ljubim cukumbabu a i babu, sta ces, po toj pobocnoj liniji ja sam postala baba sa 44 a ti sa deceniju manje...
mrvicak mrvicak 17:45 20.07.2009

Re: sto volem kad se rodi devojcica,

Djina sto se tice starih stvari i kod nas to tako funkcionise, samo sto nas nema toliko i nisam tako raseljeni. Kod nas traje celo detinjstvo, narocito zimske jakne, svecane haljinice....


I u mojoj se familiji to na veliko praktikovalo... Nema nas puno, ali jaknice i koješta nešto samo šaralo od jednog do drugog - meni to baš i lep i praktičan običaj. Ne znam što bi bilo ko bio kao gadljiv na stare stvari... meni to najlepše što možete uraditi - s obe strane gledano: i da dam da još neko na radost nosi, i da primim od srca dato pa prosledim..

Meni od sijaseta garderobe sačuvaše samo jednu sićušnu haljinicu - zato što je prva. I danas je imam, maalecka nema šta videti, pastelne boje breskvice sa nekim simpa vezom
caricamajka caricamajka 21:13 20.07.2009

Re: sto volem kad se rodi devojcica,

Cure moje, ja imam kapicu i benkicu ili pre haljinicu, sve vezeno sa slingerajom u kojoj se moj deda krstio 1920.godine. Samo mi je zao sto je to mama pronasla zatureno u ormanu kad je mojim kcerima bilo dve tri godine. Kad bi te stvari imala kad su se rodile i ja bi njih u njima krstila... Dace bog unucice pa cemo bar jedno u tome krstiti. Sad se cuva ko najveca relikvija.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:15 22.07.2009

CARICAMAJKA

Hvala na lepim željama!
A imam i ja priču za hranjenje...
Kad sam se rodila, odmah su me odveli, nije me Evda pošteno ni videla, a kad sam imala nekih 10ak meseci, živeli smo u Maroku...
Pozovu moji Evdu da dođe malo kod nas, a sad zamislite Evdinu predstavu o Africi, glad i sve ostalo, to je bilo 1976....
Popakovala ona svoje krpice u jedno koferče, a u dva kofera teška ko crna zemlja vuče ostalo...
Donela kore za pite, sitan šumadijski sir, projno brašno za kačamak, kajmak, i još gomilu toga, jer, blagi bože, Afrika!
Moja majka jedva dočekala, čim se Evda smestila, otperjala u grad i ostavila stroga uputstva o prokuvavanju vode i hranjenju, jelte, sve samo kuvano povrće i piletina...
Vratila se i našla mene kako blaženo pajkim, musava od gibanice!
Sekoooo, šta to uradi!?!?
Pa nije kaluđer da posti, crna ćerko, daj tom djetetu da jede!
I danas obožavam gibanicu!
Hvala i čitamo se!
Djina
leetaloomis leetaloomis 17:14 20.07.2009

Cestitamo!!!

Sve najbolje zelim!! Samo tako, da se radjaju sto vise.
I kod nas se cepa kosulja, a onda kad majka dodje iz bolnice, sprema se rucak i tu majka mora sve da proba - i luk i kuvano jaje i svasta nesto (eto vec sam zaboravila, a donela sam dete kuci pre tacno godinu i po dana). Pa sam se jadna sve "iz-stresirala" kako to da jedem i luk i zumance a dojim bebu - stomak cu da mu pokvarim i alergiju navucem.
Inace i meni je mama sve vreme pricala - mora voda, mora supica, mora sve pomalo da se daje detetu. A ja sam slusala sta mi doktor kaze (osim za vodu, to sam davala od 40 dana i to samo kasicicu-dve na dan) i samo sam ga dojila do 6 meseci.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:18 22.07.2009

Re: Cestitamo!!!

Ma, klinci su čudo, koliko god doktori filozofirali, evo, sva deca hranjena ovako ili onako živa i zdrava i ništa im nije!
Uostalom, kad napune godinu dve, sami se bore da jedu šta im prija....
Hvala na čestitkama!
Djina
mamatrisina mamatrisina 17:23 20.07.2009

Stigla devojka!

Čestitamooooo!

Ništa lepše od ove radosti, i roditeljima i porodici, babama, dedama, sestrama, braći, tetkama...

Uvek sam želela čopor dece, gužvu i smeh oko stola. To sam i ostvarila.

Samo mala, mala želja osta neostvarena - ćerka! U svakoj sam trudnoći gledala mašnice, šnalice, trakice, haljinice... I dan danas (a momci već imaju 22, 21 i 16 godina) zasuzim na ''Miii liii caaaa jedna u majke...'' jer ja nemam svoju jednu u majke!

Divan vam je tekst, pozdravljam vas!

Sneža

PS Ne znam mnogo o običajima ovdašnjim, svekrva mi je za prvi dolazak posle porođaja donela pogaču i pečeno pile.
mrvicak mrvicak 17:50 20.07.2009

Re: Stigla devojka!

Hihi, Snežo mama tri sina, moja teta tako ima dva sina, a isto sve kćerku priželjkivala...
Al to ispade super po mene - pošto smo bliske vrlo bile sve tri: i mama i teta i ja - jer je onda teta iživljavala svoju želju za ćerom na meni i oduvek me zasipala i ljubavlju naravno ali i suknjicama i raznim ženskim džidžama (bogme evo i dan danas kad sam već matora đevojka svako malo kad ide sinovima nešto kupiti usput uzme i ponešto za mene - to joj slađe da bira neg za te muške
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:21 22.07.2009

Snežo

Daće višnji, što bi rekla Evda, pa će vam sinovi doneti unuke, devojke, da se baba nakupuje šnalica i mašnica....
Hvala na lepim rečima!
Djina
lelemood lelemood 18:21 20.07.2009

cestitam!!!

od sveg srca zelim srecu maloj evi i puno zdravlja bakama evdi i djini
ja imam tri brata i dve sestre,svi rodjeni i svi vec odrasli ljudi,pa da vidis kad se mi pokupimo sa klincima i klincezama...,ludilo. a mogu da zamislim tek kad vas bude 45-48...kako ce vam biti. uzivajte!
tempest_from_north tempest_from_north 20:03 20.07.2009

Re: cestitam!!!

Cestitam vam prinovu, neka je ziva, zdrava, srecna i sve ostalo po redu..
.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:23 22.07.2009

LELEMOOD

Eh, ne znaš ti šta je looodilooo....
Za svaki Ilindan kad se skupimo, a to nam inače nije slava, nego zgodan svetac da se okupimo, komšiluk svaki put pita ko se udaje i šta slavimo......
Mnogo nas je!
I neka!
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:25 22.07.2009

Tempest!

Cveće je prelepo, hvala!!
Djina
marta l marta l 20:31 20.07.2009

cestitam!

Baka Evdo, sve ste u pravu za hranjenje beba, pa ni mi ne pijemo mleko kad smo zedni... . to je inace francuska skola pedijatrije, bepci ispadnu bas shik. ...
A odakle baki ime Evdokija?
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:29 22.07.2009

Re: cestitam!

Misliš, pobele od mleka pa su šik?
Mi smo i inače beljugava familija, ja se ponekad šalim da me je majka garant kupala u varekini kad me rodila, sva sam "aristokratski" bela, a tako volim kad na plaži vidim preplanule devojke, a ja ko rak, samo pocrvenim i ljuštim se....
A ime..
E, ima priča i za to, biće uskoro, ali u najkraćem, Oktobarska revolucija je donela u Srbiju dosta Rusa, a oni doneli svoje običaje, navike i imena.. Original je Jevdokija, majka jednog cara, pisaću i o tome.... A Evdinom ocu je promaklo J pa je ostala Evdokija....
Hvala!
Djina
turtle turtle 20:57 20.07.2009

Neka vam je ziva i zdrava mala Eva

Mozemo ovde da ugovorimo koji brak, moja trojica imaju 5, 4 i 2 godine, ne trazimo miraz, samo da snajka zna da kuva, bojim se da ce ovi moji biti talentovani na tatu u kuhinji.
A ja sam baba jos odavno. Moj tata je najmladji od dvanaestoro djece, petoro su umrli jako mali, i jedan stric je poginuo u ratu, tako da ih je sestoro ostalo. Tata je imao godinu dana kada mu se najstariji brat ozenio, tako da su moje sestre od strica malo mladje od tate. Strina kada bi kupala svoju djecu, okupala bi i mog tatu, a on nije volio da mu pere usi pa bi joj pobjegao, a strina bi jurila za njim :"Djevere stani", jer znao se red, djeveri se nisu zvali imenom. E posto su se moje sestre poudavale cim bi napunile 16-17 godina, a tata je cekao do 30, on je bio visestruki deda kada se ozenio. Ja ne znam koliko unucadi imam, od babe i dede po tati ima preko 200 potomaka, treba to sabrati. Kada se doda ovih pedesetak sa mamine strane to sabiranje je jos komplikovanije, a u svakom momentu imaju bar dvije trudnice u porodici.
mariopan mariopan 21:34 20.07.2009

Re: Neka vam je ziva i zdrava mala Eva

SRECNO VAM BILO CUKUNUNUCE I SVA OSTALA DECA DA SU VAM ZDRAVA I VESELA

Divna vam je familija i treba da se mnozi, dece nikad dosta. To je radost jedina, sve je drugo nevazno i malo. Radostan je onaj ko je osetio roditeljstvo, jeste briga ali je i radost neizmerna. Zato vam cestitam i zelim sve najbolje sa svima njima, da se namilujete te decice dugo jos.

Kod nas se rodjenje slavi tako sto se ocu pocepa kosulja, sav u fronclama da ide i kada vidite nekog mladica sa tako pocepanom kosuljom taj je postao tata i to se tako slavi, bar meni tako rekose kada sam videla sestrica iscepanog.

I ja sam baka troje za sada , dodjem im zamenica za pravu baku jer to ona nije dozivela ( moja sestra) i ja dodjem baka zar ne? Onda, shodno tome, mesim deci krofne ( najvise) a i sve ostale kolace kada jave da ce dolaziti. Jedno je 4, pa 3 i sada jedno od 6 meseci.....cekamo nastavak familije. Jos dvoje usvojenih unucadi imam, veliki, 16 i 14 godina.

Pozdrav i srecno
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:33 22.07.2009

TURTLE

Znači, i kod tebe je bilo, ajde da častim, rodila mi se tetka?
E, slatko me nasmeja za ono, djevere, stani!
Hvala na čestitkama, čitamo se!
A za ugovaranje brakova... Nemoj da nas iznenade, pa da stvarno....
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:39 22.07.2009

MARIOPAN..

Jesi, jesi baka, nego šta, a daću ti i recept za nešto što klinci mnogo vole da jedu, ma, vole i ovi stariji, dave se u tim kolačima, a jako se brzo sprema i lako!
Dva jajeta, šolja (velika od bele kafe) brašna, ulja, šećera, kokosa, mleka, jedno pecivo, dve kesice vanilin šećera ili pola kašičice ekstrakta, dve kašike kakaa, umuti dobro i u rernu na 20ak min na 180 stepeni, pa kad izvadiš, vrelo, narežeš na kocke, tako u plehu, pa i izbodeš dooobro viljuškom i preliješ sa pola kile eurokrema, samo ga onako poređaš po površini a on se njam otopi.... Joj, odo da mesim...
Djina
hajkula1 hajkula1 21:55 20.07.2009

SRECNO



Baka Djina, da ispece pogacu i pile pa odozgo na ispecenu pogacu da stavi glavicu crnog luka i to pile, luk ce prethodno da isece na pola pa na cetvrtine pa na osmine pa... ali ne skroz nego onako da se rascveta i malo soli uz to na posluzavnik, pa tako da doceka dojilju. Kad se zalozi onda se valja gutljaj crnog vina, najbolje od kupina. A u krevetac gde ce beba da spava, da u uzglavlje stavi kristalnu casu. Kad stave bebu, onda u casu da ubaci metalnu paricu (najbolje dukat) da ima lep, zvonak glas a pod jastuk da turi novac moze papirni, da dete spava na parama. Valja se. Ta casa da tu stoji, pa ko dodje da vidi bebu, da je daruje.
Babe, tetke... kada dodju u babine red je da donesu pogacu, pile peceno i glavicu luka i sve onako za bebu kako napisah.

Crveni koncic bebi oko rukice, da je ne ureknu.

Ljubim Vas.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:42 22.07.2009

Re: SRECNO

Za konac i ostalo znam a za čašu nisam znala...
Šta li su meni tek stavili u krevetac pa mi glas ovako zvonak, mora da su poređali ceo servis...
Hvala!
Djina
arianans arianans 22:02 20.07.2009

rasplakaste me...

Joj, pa dogodine kad mi se skupe svi na Ilindan, biće nas, kolko je to, četeres i osmoro, puna kuća a od mene jedne svi vuku krv i lozu..



raspekmezila me ova recenica skroz...
cestitam od
pozdrav iz Novog Sada
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:44 22.07.2009

Re: rasplakaste me...

Eh, mi radosni a ti da plačeš.....
Rađaj i ti i udavaj, pa kad dočekaš njene godina, ja ti želim i duplo toliko u dvorištu!!
Pozdrav i čitamo se!
Djina
miloradkakmar miloradkakmar 22:42 20.07.2009

Čestitam,

baka Evdo i Đina, veselili se još mnogo puta.
A, kako se kod mene slavilo rođenje moje unuke pisao sam ovde.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:47 22.07.2009

Re: Čestitam,

Znam, pročitala i slatko se nasmejala!
A kako je sad unukica?
Ljubi je deda...
Moj ćale naučio moju klinku, svaki deda slađi je od meda, svaka baba gora je od svraba
Pozdrav za slatkog dedu... od jedne bake....
Djina
miloradkakmar miloradkakmar 23:31 22.07.2009

Re: Čestitam,

baka Evdokija i unuka Djina
Znam, pročitala i slatko se nasmejala!
A kako je sad unukica?
Ljubi je deda...
Moj ćale naučio moju klinku, svaki deda slađi je od meda, svaka baba gora je od svraba
Pozdrav za slatkog dedu... od jedne bake....
Djina

Spava. Bila danas u poseti prabaki i pradeki.
Odavno / sad će joj za koji dan tri meseca / prepoznaje dedin glas, smeje se , guče, pušta čudne glasove mlateći rukicama i nogicama , kao da hoće nešto da mi kaže , onda ja nešto lupetam šta mi padne na pamet, a ona na isti način - glasom, rukicama i nogicama - odgovara i tako dok ne ugleda nešto zanimljivije , npr. luster , a ja čekam da uđem u njen vidokrug kako bi nastavili razgovor i igru.
svaki deda slađi je od meda, svaka baba gora je od svraba

Zapamtio !
Otpozdrav jednoj mladoj baki.
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 10:30 23.07.2009

Gos'n Kakmar

Čekaj još samo malo... pa da vidiš žurku!
Iz nekog razloga, moja ćerka najbolje komunicira sa svojim dedom, oni se razumeju i bez reči, sada, ali kad je imala 6 ili 7, 8 godina, bilo je puuunooo reči.....
Maama, kako radi pegla?
Znaš, mico, ima jedan kao grejač koji radi na struju, pa kad se pegla uključi on greje.. Mama, ne razumem ja tebe ništa!
Deeeda, kako radi pegla?
Jel znaš šta je struja?
Ona tera stvari da se tresu iznutra, shvataš? Bimetal.. metal.. elektroni... kablovi....A-ha, sad sam shvatila! Ajel, ako se ja uključim u struju onda će meni organi da se tresu i ja da umrem, zato je struja opasna, je li deko?
A deko, deko, kako radi bojler?
Deeko, a kako radi bubreg?
Deeko, a kako radi grip?

Ja se ubijem da prosto objasnim, a deda joj nacrta ili upotrebi milion stručnih izraza (lekar je) i njoj ipak sve jasno, još posle dođe i objašnjava meni!

Deda slađi od meda....

Ja se zabrinem kad dobije temperaturu, a ona me belo pogleda, bože, Djina, pa to je samo 37,5, nemoj da mi daješ lekove, znaššš, deka mi je objasnio kako se telo bori.. antitela...bela, crvena i ostala zrnca.....


Kad malo bolje ramislim.... Odoh i ja da pitam za ono za peglu, ni meni baš nije jasno kako radi....

Djina
anastasija.p anastasija.p 23:06 20.07.2009

Pridruzujem se cetitkama!!!



U zapadnoj Srbiji imaju neki obicaj babinje, cini mi se, posle 40 dana se nosi pogaca i peceno pile... :)
E, sad tek videh da je Hajkula1 vec opisala.
hajkula1 hajkula1 00:06 21.07.2009

Re: Pridruzujem se cetitkama!!!

anastasija.p


U zapadnoj Srbiji imaju neki obicaj babinje, cini mi se, posle 40 dana se nosi pogaca i peceno pile... :)
E, sad tek videh da je Hajkula1 vec opisala.



a ja tek videh da je leetaloomis cacnula tu temu. I nije samo u zapadnoj Srbiji takav obicaj. Jedino za jaje ne znam. Sem kada je u vreme Uskrsa.

Sve ima svoju logiku. Svekrva sprema pogacu i pile i luk snaji da jede jer je snaja razumljivo iscrpljena posle porodjaja, treba joj jaca hrana, luk je pun kalcijuma, cisti organizam... Razume se da dolazi majka da je poseti, sestre i najblizi i to je nacin da se pripomogne hranom i paricama, to je valjda i nacin da se snaja postedi rada. ... Prvih 40 dana, dolaze samo najblizi a novopecena majka ne sme da ide nigde da ne ,,ugazi na nesto, ne naidje na nesto,, (na neki urok, madjiju... u tom smislu). Sve je smisljeno da bi se zastitila, postedela rada, poslova, da bi se odmorila, oporavila od porodjaja. E, sad sto je na zalost i njihovu sramotu bilo onih sto se ne boje ni Boga niti stide naroda, posebna prica. (Ja u stvari prepricavam samo ono sto su meni bake pricale i kako su one postupale, citiram ih po secanju.) Naravno, samo kratko udju kod majke i bebe, ta casa u uzglavlju bebinom je zato da se pare ne daju u ruke, prljave su, kroz razne ruke prolaze a i tako je nekako ne nametljivo.
Verovanje da pelene ne smeju da prenoce niti da docekaju mrak na susilu napolju, je opet u prilog mladoj majci. Em su noci hladnije a opet, dan je pa ce je neko vec videti i kako red nalaze odmeniti u skupljanju vesa... pa i u drugim poslovima, red je. A i svekrva i ostali ne bi bas da se brukaju pred svedocima...

Kad se napuni 40 dana, onda mogu i oni malo dalji da dodju a mlada majka moze u setnju sa bebom u posetu svojim roditeljima na primer. Kada dete prvi put udje u neciju kucu, onda se daruje zivim piletom. Moze prase, jagnje ako je kuca bogatija, i blizi rod, recimo unuce. Ali je pile sasvim ok kao poklon, bez razlike da li od rodjaka ili od poznanika, prijatelja. E, za ovaj obicaj znam da vazi (postovao se dok sam bila dete ) vec od Beograda, preko Umke, Obrenovca, Uba, Valjeva, Ljiga, Mionice, Sapca... I to ne samo za bebe od 40 dana, vec uopste za decu koja prvi put udju u kucu.
shumska shumska 00:07 21.07.2009

Re: Pridruzujem se cetitkama!!!

da vam je prinova živa, zdrava i dugovečna! četrdeset i osmoro! ljudi moji, kolika je to sreća i blagoslov za jednu familiju!mudro kaže naša baka Evda "Radost je da se deli, a muku svako čuva za sebe" eh...svaka joj je zlatna.
mogu zamisliti njen ponos i radost uz sve unučiće, pra i čukununučiće. svako dobro, drage naše-
dboki dboki 07:37 21.07.2009

Re: Pridruzujem se cetitkama!!!

kod nas (centralna sumadija) se bebi, kad prvi put udje u neciju kucu, daruje jaje. rekli su mi i zasto, ali sam zaboravila ;(
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:50 22.07.2009

ANASTASIJA P

Joj, hvala na sličici... i na čestitkama!
Čitamo se još!
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:53 22.07.2009

HAJKULA !

Eh, lutko, slatko me nasmeja, znači ja da spremim jedno stado za dečicu iz familije sad kad nagrnu iza nedelje, a ja kupila sebi novu kuću, pa kad krenu da dolaze?
Jel prodaje neko, ček da prebrojim.... 17 jaganjaca? Jel može popust na veliko!?
Djina
baka Evdokija i unuka Djina baka Evdokija i unuka Djina 09:56 22.07.2009

SHUMSKA

E, to se ne da zamisliti...
Evda je u kolicima, pomalo tek može sa hodalicom par koraka, ali kad joj stigne familija... Odmah je 20 godina mlađa i sve može i ništa joj nije teško....
tako ćemo i mi, verovatno, kad dođe vreme...
hvala na čestitkama!
Djina

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana